Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1627
Copyright (C) HIX
2002-10-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 teszt (mind)  7 sor     (cikkei)
2 beszelo auto (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: elado teligumik (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Valasz: Sarfogo es legellenallas*** HIX AUTO *** #1626 (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Valasz: *** HIX AUTO *** #1626 (mind)  13 sor     (cikkei)
6 escort (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Gyongyszem a KIA RIO-rol (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Elado Scorpio (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Re: Sarfogo....fogyasztas (mind)  26 sor     (cikkei)
10 keder gumi (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Legellenallas... (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Re: Suzuki gyarlatogatas (mind)  61 sor     (cikkei)
13 RE Hidrotoke (mind)  13 sor     (cikkei)
14 M5 dijmentes szakaszai (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Suzuki gyujtas (mind)  27 sor     (cikkei)
16 hirdetes: elado teligumi (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Suzuki gyarlatogatas (mind)  21 sor     (cikkei)
18 RE: *** HIX AUTO *** #1625 (mind)  30 sor     (cikkei)
19 sarfogo (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Egy erdekes teszt a TotalCar-rol:

http://totalcar.hu/hteszt/ferrari355/

Udv
KZG
+ - beszelo auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
A szakmailag hozzaertobbek segitseget kernem.
Az erdekelne, hogy a felsobb kategorias autokban levo emberi hangon
beszelo
(netan erto) szoftvereket ki, milyen ceg fejleszti, ill. milyen
platformon futnak, milyen prog. nyelvben irodtak.Egyaltalan mennyire van
ez a funkcio "kulon" a computer egeszetol; pl mennyire nehez nyelvet
"valtani" , vagy tovabbfejleszteni a programot,
(esetleges jogi problema)k, stb...
Barmilyen infot elore is koszi
Udv
KZG
+ - Re: elado teligumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, szia Balazs!
>
> Van egy garnitura elado teligumim, a parameterek:
> BF Goodrich Winter 2
> 165/65 R14 (én a Wagon R+-on hasznaltam, nagyon beváltak)
> ...
> Balazs
> Pug Partner HDi

??? Miert adod el?
A Partner alapban 2 fele gumival jon ki;
a szemelyautok altalaban 175/65 R14,
a teherautok altalaban 165/70 R14C meretben.
A felni 5,5-os illetve 5-os.
Az Altalad emlitett gumi ramegy az 5,5-os
felnire is, csak 16,5 mm-rel kisebb lesz az atmero.
Legfeljebb nem kapnak el gyorshajtasert ;-)
Telre egyebkent is jobb a keskenyebb gumi...
Persze, ha van hozza teli garniturad, akkor vedd
ugy, hogy nem szoltam.
Az enyemen Michelin Agilis gumik vannak,
ezek eleg jol viselkednek telen is - a derekig ero
havat leszamitva.

Udv:   Jozsi (PUG Partner 1.4 - meg egyenlore)
+ - Valasz: Sarfogo es legellenallas*** HIX AUTO *** #1626 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Sarfogo es legellenallas ( 11 sor )
> Idopont: Wed Oct 23 10:33:36 CEST 2002 AUTO #1626
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Mi a velemenyetek arrol, hogy a sarfogo ugy megnoveli a legellenallast,
hogy
_eszrevehetoen_ megnovekszik a benzinfogyasztás. Az en kocsimon nincs, mar
eppen azon gondolkodtam, hogy melyik arajanlatot valasszam a felszerelesre,
amikor egyik ismerosom felvetette a problemat.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Gondolom az ismeros szurkuletben nem kapcsolja be a lampat, es orszaguton
is kikapcsolja minden faluban, igy sporol 100 km-enkent 1 szelet
parizernyit.

Szvsz a fenti hulyeseg. Valamennyit biztosan szamit - minden szamit - , de
_eszrevehetoen_ kizart.

udv,
Akos
+ - Valasz: *** HIX AUTO *** #1626 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: alkalmi munka ( 11 sor )
> Idopont: Wed Oct 23 09:33:19 CEST 2002 AUTO #1626
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...budapesten egy ... mosas 20 perc plusz oda-vissza ut.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mondd a cimet, mar viszem is az autot. Nekem a tapasztalatom az, hogy a
_minosegi_ kezi mosonal a 20 perc meg a sorra keruleshez sem eleg sokszor.
Benzinkutas automata mosoknal ok, de ki akar olyan helyen mosatni?

udv,
Akos
+ - escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

van veletlenul valakinek Esorthoz barmilyen technikai konyve? 1.3 
benzines. Kulonosen a karburator es a gyujtas erdekelne. Ha lenne barmi 
kuldhetitek mailbe. Koszi.
(kaptok egy virtualis sort is erte :))
+ - Gyongyszem a KIA RIO-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt olvasom a honlapjukon:
....  KIA Rio motorok erosebbek, mint gondolna!
............megemlitjuk a minimalisra mertezett hutorendszer-terfogatot, amivel
 elertuk,
hogy az auto gyorsabban eri el az uzemi homersekletet, emiatt hamarabb adja le
legjobb teljesitmenyet is. Ez az oka, hogy az 1.3 literes motor 82, az 1.5-os, 
16 szelepes,
pedig 98 loeros.

Es az a kiemelkedo teljesitmeny a kicsi hutorendszer miatt van am!!!
+ - Elado Scorpio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megvan az uj autom ami nem uj hanem 7 eves, de csaknem gyari allapotu..
egy Lancia Dedra...sokak intese ellenere:)
Kiprobaltam: minden elektromos kutyu muxik rajta, a muszerfal meg
megbontva nem volt!
Naszoval ezzel egyidoben eladova valt (de szep fogalmazas) az eddigi
autom, egy 1989-es 2.0i DOHC benzin-gaz uzemu Ford Scorpio.
Az ar tekinteteben igen rugalmas vagyok annak ellenere hogy mar a fel autot
kicsereltem, tele van uj alkatreszekkel (komplett kuplung szett, uj gyari 
katalizator, lambda szonda, stb.,szoval nem filleres dolgok)
de nyerni ugysem fogok rajta.:)
Nem akarom az extrakkal meg egyebekkel untatni a listat...ha valakit erdekel
vagy tud valakit akit erdekel akkor maganban erdeklodjetek, es akkor elmondok
mindent amit tudni kell rola.
Egy dolgot szeretnek hangsulyozni: az auto a kora ellenere toresmentes!!!, azaz
soha nem volt megzuzva, mindenhol a gyari ponthegesztesek, ep tartoelemek, azt
hiszem, ez ilyen korban eleg ritkasag.

Ropi
+ - Re: Sarfogo....fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok ! 

> Mi a velemenyetek arrol, hogy a sarfogo ugy megnoveli a
> legellenallast, hogy
> _eszrevehetoen_ megnovekszik a benzinfogyasztás.

   Az attol fugg, mekkora a gumilap?
   MInt a regi wartburgoke, vagy a mostani divat
   szerinti, amelyik alig egy centivel all ki a
   karosszeria ala?
    Egyebkent minden ilyesmi noveli a fogyasztast,
    nekem a volt wartburgomon a tetocsomagtarto majd'
    egy literrel emelte az atlagot.
  Miutan a fenti auto hatso leffentyui egy tolatas
  soran bucsut mondtak a kocsinak, hosszu tavon egy-masfel
  decivel evett kevesebbet. (Persze ezt nem mernem mind
  a sarfogo 'javara' irni.)

-- 
Udv.:
 Janos                    

 ekezet maganban igen
 
 mailto:   <140 Kb
 http://w3.enternet.hu/mjanos
+ - keder gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt ugy hivjak, hogy auto keder gumi :-) Jo kis arat kernek erte :-o Ha
ugy
>nez ki mint a Skodae akkor tudok rajtad segiteni. Ez ugy nez ki, hogy van
>egy "U" profil muanyag de belurol fem van, hogy szoruljon a felfekvo
>feuleten. "U" profilban van egy " P " alaku gumi ami a tomitest hivatott
>elosegiteni. (...)

A Lagunae is ugy nez ki ahogy irtad, mindossze annyi a kulonbseg, hogy
nalam van meg befele egy kb. 1 cm szeles perem, ami takarja a karpit
peremet.
Kozben en is probalkoztam, es talaltam egy boltot ahol lehet kapni
meterben.
Az ara 390Ft/m (brutto) . :)  Ez egybkent allitolag a Lada gumija, de
szerintem jo lesz. Meg egy kicsit erdeklodok, es ha nem talalok jobbat
akkor a jovo het vegen veszek 1 ajtora, oszt ha jo akkor a tobbire is.

Koszonom a segitseget !

Udv,
      Zotya
+ - Legellenallas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Mi a velemenyetek arrol, hogy a sarfogo ugy megnoveli a 
:> legellenallast, hogy _eszrevehetoen_ megnovekszik a 
:> benzinfogyasztás. 

Nem tudom meresekkel alatamasztani, de ha kiderulne, hogy
emiatt fogyaszt sokat a Leon, akkor sem szednem le. Nem
szeretnem a mogottem jovoket vizpara felhovel es vastag
sarlavinaval "megtisztelni". A hoban sem veri tele a kocsi aljat
osszefagyott kupaccal.

Ha mar legellenallas lenne a cel, inkabb a kulso tukroket, az 
ablaktorlot es az antennat javasolnam leszedni...  :-)))
Ambar az akkumulator tomegenek a hianya is jelentos 
fogyasztascsokkentest eredemenyezhet, meg toltsunk 
kevesebb vizet az ablakmosoba, az is csokkent; mint tudjuk, 
egyes speci adalekok utan mar motorolaj sem kell, ismet 
jelentos a sulycsokkenes, esetleg fujjuk fel a gumikat heliummal 
(a'la Arpi)... Elobb-utobb eljutunk oda, hogy hetente
tobbszor is menni kell a benzinkutra, hogy a mindig megtelo 
tankbol kieresszuk a felgyulemlett folos uzemanyagot.. :-)))


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Suzuki gyarlatogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

TLantos irta:

"A Subaru amugy Justy, es egy 3 ajtos 4WD swiftet takar 
gyakorlatilag 
minden belepakolhato extraval ellatva."

Bocs mindenkitol, szamomra a Justy-nak nem volt ertelme, 
igy lett
belole Jesting. :-))

Sandor irta:

":) Nem rossz:) Azert biztos van ott masfajta ellenorzes 
is. Peldaul
minimum napi ket karosszeriat szetszaggatnak hogy a
szakitoszilardsagokat pontosan megmerjek (ugy tudom ezt a 
standardok
megkovetelik)."

Errol nem hallottam. 
A kesz karosszeriak kozul kettot lattam egy meroszobaban, 
ahol 
lathatolag minden lenyeges meretet ellenorzik. Gondolom 
szuroproba
szeruen valasztanak ki parat a gyartosorrol.

"....... nem ertettem pontosan: emberek is hegesztenek? Eleg
kar lenne, mert mint mondtad a pontatlan hegesztes nem tul 
orvendetes
dolog (beazason kivul szilardsagi es zajproblemakat is 
okoz)."

Az egyes darab lemezeket, - melyek tul vannak a preselesen,
kulonbozo kalodakban kezzel hegesztik ossze ponthegeszto 
geppel.
Amikor egybe van mar az egesz, (nem esik szet) kovetkeznek 
a 
robotok.

"Normalisan kataforezis (ez a medences dolog), tomites, 
alapozas,
szinanyag, lakk. Ebbol az utolso haromra ra lehet mondani a 
festes
szot:)"

Kossz! Igy preciz!

"> A monotomia turokepessegukrol tudhattak meg igy sokat.
Ez a cel a te interpretaciod vagy ok mondtak? Altalaban 
ezek a teruletek
dexteritas (kezugyesseg) fejlesztesere valok..."

Igen, sajat gondolat volt! En lehet, h. az elso 1-2 ora 
utan a foldhoz
 volna az eszcajgot. :-)
(Nehezen turom az improduktiv, egyhangu munkat.)

Udv!
Borga
+ - RE Hidrotoke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, szia Ed !


>Az akkufeszultseget csak terheletlen allapotben nezted,
>vagy inditozas kozben is? 


Az akkumlator uj (feleves), az onindito is ok.  Megis
nehezen forgatja olykor uzemmelegen is.
Valaki mondta nekem, hogy a hidrotokek kopasa is okozhatja,
ez erdekelne, hogy valakinek volt-e hasonlo esete.

Udvozlettel:  Havel Jozsef
+ - M5 dijmentes szakaszai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autostarsak!

Eleg regen irtam mar a listara, de nagyon szorgalmasan olvasom.

Regebben volt rola szo, hogy az M5-os autopalyanak vannak dijmentes
szakaszai.

Hetvegen Szegedre kell mennem Bp-rol, es nincs kedvem arra par tiz
kilometerre kifizetni a horribilis dijat.

Szoval arra lennek kivancsi, hogy mettol meddig vannak dijmentes szakaszok,
es hol kell rajuk felhajtani, ill. lehajtani. Egyaltalan erdemes-e, vagy
egyszerubb vegigmenni a regi 5-oson.

Emlekszem, hogy a 99-es Kecskemeti HA-talira, oda is valahogy igy mentunk,
csak mar pontosan nem emlekszem, hol mentunk fel, ill. le. :-)

Elore koszonom a segitsegeteket!

Jo autozast!

Sziasztok!

Nagy András

DEEP SOUND Rendezvényhangosítás szervezés
Honlap: www.extra.hu/deepsound
+ - Suzuki gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autostarsak!

Van egy erdekes szitu, mi a velemenyetek rola.

Adott egy 95-os full fapad 1 literes suzuki.

Megszerzem a szerelesi kezikonyvet, nezem a gyujtasidopontot precizen
strobival a motoron. A gyari (konyv szerinti) 5 +-1 fok helyett 12 fokon
van, jo visszaallítom az utasitasnak megfeleloen 5-6 fokra. Mindez
szervizcsatlakozo 5 fokos allasaban nezve.

Ettol a kocsinak csokkent az alapjarata, tobbet fogyasztott, es kevesbe
gyorsult.
Ekkkor fogtam es visszaallitottam ahogyan volt, es minden a regi lett.

Letezik, hogy nem a gyari ertek az optimalis, vagy a konyvben van elirva.

Koszonom szepen!

Jo autozast kivanok Nektek!

Sziasztok!

Nagy Andras

DEEP SOUND Rendezvényhangosítás szervezés
Honlap: www.extra.hu/deepsound
+ - hirdetes: elado teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Elado egy 2 db BARUM-Polaris 165/70 R13 79Q M+S teli gumi. 
Tavaly telen vettem kb 90% allapotban van (nehol meg 
szoros). Ha valakit irdekel jelentkezzen maganban. A gumi 
Bp-en veheto at.

Udv.,
Mad Max
+ - Re: Suzuki gyarlatogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-10-21 at 11:23, mapetso--freemail.hu wrote:
> Borga irta
>> Allitolag decemberben kezdenek egy uj tipust, mely 

Ez azert meglepne... Egyreszt meg mindig nem lehet tudni hogy mi is lesz
(ennyire nem tudnak titkolni ha ilyen kozel lenne), masreszt nemreg
vasaroltak meg a kiegeszito teruleteket (14.5 hektar) a jelenlegi
terulet mellett. Marpedig egy ilyen munkat nem fejezhetnek olyan hamar
hogy decemberben meginduljon a sorozatgyartas... Foleg ha, ahogy irod,
meg nincs is a gyartosor a helyen. Esetleg az elso probahullam legordul,
de a termeles felfuttatasahoz ido kell.

> En az Ignisrol tudok. Van infoja vkinek errol? vagy 
> megiscsak Liana lesz?

Talalgatas csak, de a DRI-WEFA szagertoi az Ignisre tippelnek, vagy
esetleg egy teljesen uj modellre. Mas forras szerint
(http://www.suzukiklub.hu/su_hirek.htm) egy modositott meretu Ignis
lenne.

Udv, Sandor
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1625 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A legtobb halalos baleset pedig az utviszonyokhoz mert sebesseg tullepes
>>miatt volt. Ez viszont szerintem a gepjarmu vezeto kepzesunk szinvonalat
>>minositi.

>Ez nem feltetlenul igaz szerintem. Utviszonyokba ha belevesszuk az
>idojarast is, akkor sajna a kepzes errol nem tehet. En tavasz vegen
>(2000-ben) szereztem jogsit, akkor mar eleg hosszuak voltak a napok
>ahhoz, hogy a bacsi munkaideje lejarjon, ebbol kovetkezoen soha nem
>veszettem sotetben, az eso nem esett, amikor mentem, kod eppen nem volt,
>horol meg almodni sem lehet. Szoval engem akarhogy kitanithattak, az elso
>telen siman fel tudtam volna kenodni egy fara valami csuszos uton, amikor
>csak 40-ig lassitottam le...

Szerintem az is minösiti a vezeto kepzes szinvonalat, hogy nem vezettel
eszaka. En sem vezettem a vizsga elott (93). Szerintem a rutin gyakorlatnak
azt kéne tanitania, hogy hol milyen sebesseggel erdemes haladni, hogy
viselkedik az auto csuszos uton (pl bolygokerekes megoldas). Nem pedig azt
hogy hogy kell jobra betolatni :)))

Egy pelda a vizsgambol: (Nem rutin, hanem varosi)

VB: Tollason be oda!
En: Nem fog beferni
VB: Azt mondtam tolasson be!
EN: Ok
OKT: Tibi ez tenyleg nem fog beferni

:))))

szal szerintem a gepjarmu kepzesen is lehetne csiszolni.
+ - sarfogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> Mi a velemenyetek arrol, hogy a sarfogo ugy megnoveli a legellenallast, hog
y
HA> _eszrevehetoen_ megnovekszik a benzinfogyasztás. Az en kocsimon nincs, mar
HA> eppen azon gondolkodtam, hogy melyik arajanlatot valasszam a felszerelesre,
HA> amikor egyik ismerosom felvetette a problemat.
HA> Valaszaitokat kivancsian varom!
HA> Udv.:
HA> Csutka
HA> Thalia 1.4 16V

/vigyor on
konyorgom, mekkora sar(kany)fogokat akarsz te a kocsira szerelni? Es a
fogyasztast mililiterre pontosan mered??? Szembeszelben lehet noni
fog, de hatszellel meg biztosan csokkenni!!!
/vigyor off

Szerintem nyugodtan szerelj fel olyat, ami jol nez ki a kocsin ( ne
legyen tul nagy), es valamennyire funkcionalis is. Idoben nagyon jo
szolgalatot tesz a kuszoboknek es a hatso utkozo also reszenek (nem
lesznek kofelverodesek, hosszanti karcolasok).


szervokormanyt mindekinek!

Szabi
Seat Ibiza 1.4i

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS