Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 778
Copyright (C) HIX
2000-06-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Toyota fek, csendes visszahivasok (mind)  34 sor     (cikkei)
2 gazauto (mind)  20 sor     (cikkei)
3 szervokormany (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Alfa fekete, Regatta, negy henger, benzinkut, 1.4i, haj (mind)  125 sor     (cikkei)
5 W123/300D (mind)  35 sor     (cikkei)
6 BMW jeloles, Carina fek, 968 (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Egy kis husito (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Peugeot 605 (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re. BMW M5 (mind)  42 sor     (cikkei)
10 Majkel (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re:gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
12 hasznaltauto vasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Re: Atveres (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: Toyota fek, csendes visszahivasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az auto 3 eves Toyota Carina E. Mar jelentkezett a porblema, amikor 30.000
> km volt benne. Bemertek a fektarcsakat, (ha jol emlekszem) 0,1 mm volt az
> utes. Mivel nem volt mas otletuk, ezert garancialisan kicsereltek oket.
> Ujabb 30.000 km-t mentem, a hiba ismet elojott. Gondolom ujra fektarcsa

Ez nekem is ismeros a Nissannal. Ha tarcsat cserelnek, utana is illik
megmerni az utest. Nekem egyszeruen elszurtak a kerekagyakat az
esztergalasnal vagy a koszorulesnel a gyarban. Mindket oldalon egyforma
utes volt a kerekcsapagyban levo koszorult tengelyveg es a kerekagy
kulso esztergalt felulete kozott. Ezert aztan a tokeletes uj fektarcsa
is utott 0.1mm-t. Ez eloszor nem gond, mert csak cibalja ki-be a
feknyerget, de ahogy kopik a tarcsa, nem egyenletesen teszi ezt, nehol
vekonyabb lesz egy hangyanyit, es akkor mar elkezdi nyomkodni a
fekhengert is, amit erzel a pedalon.
Nekem a 8 eves auton kicsereltek ingyert a kerekagyakat, es vele a
csapagyakat, szimmerringeket kulonosebb problemazas nelkul. El voltam
kepedve, gondolom tudtak a gondrol, es volt valami "csendes
visszahivas".
Persze lehet, hogy nalad egyszeruen csak piszok maradt az agy es a
fektarcsa kozott, vagy tulsagosan es nem egyenletesen vannak meghuzva a
kerekcsavarjaid (legkulcs), emiatt deformalodik a tarcsa. Esetleg gagyi
minosegu, nincs tisztessegesen hokezelve, emiatt egy erosebb fekezes
utan deformalodik. Utobbit gyari tarcsanal nehezen tudom elkepzelni.

((Csendes visszahivasrol jutott eszembe: akinek kb. 1996 vegeig gyartott
1.4 16V (talan 1.6 16V is) Opel Astraja van, es reggelente nyikorog a
vezermuszij feszitoje, az mehet egy szimpatikus Opel szervizbe, es
nehogy fizessen egy fillert is, mert ingyen kell cserelniuk az osszes
tarcsat, amin a vezermuszij fut, kiveve a vizpumpaet, valamint a
vezermuszijat is, a fotengelyen levo tarcsa hibas (csale) sajtolasa
miatt).)

Udv,
Laci
+ - gazauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---------------------- Forwarded by Product Audit/Lehel - Cold
Division/Hungary/Electrolux Group on 2000.06.17 10.30
---------------------------


Product Audit
2000.06.17 10.00

To:   . com>
cc:
Subject:  gazauto

Kerem ,tajekoztason valaki kozuletek, hogy milyen eljarast celszeru valasztani
amikor muszaki vizsgara
felkeszitett autotmat /lada/ akarom gazuzemure alakitatni es vizsgaztatni.
Minden erdekel ami ezzel kapcsolatban szoba johet

                                                  Varom az informaciokat  ,
koszonettel :
Andras
+ - szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> >>- Szervokormany nem hianyzik? (Ha nincsen, persze...)
> Ha pont varosba kell, akkor nagyon fog...

Tenyleg, a swift-ben van? Mert minden papir hallgat rola --> azt 
szurnem le, hogy nincs. Mondjuk a pickup-ban sem volt, es ott 
nem zavart (a swiftben sem zavar ahelyzet, konnyu tekerni) 
Ellenben az astraban (5 ajtos) nincs, es az feler egy 
konditeremmel, ha szuk helyen kell manoverezni.

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Alfa fekete, Regatta, negy henger, benzinkut, 1.4i, haj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: alfat festunk ( 44 sor )
>
[...]
> Van alfas javitoceruza is, es makod van, mert a fekete szin valtozatlan az
> alfanal legalabb tiz eve.

offtopic:
:))) Ez jo... valamelyik haverom meselte egyszer, hogy amikor a baratnojevel
ruhat akart venni, az elado nem tudta pontosan megmondani, hogy milyen
szinekben van a kivalasztott fazon... a baratom rakerdezett, hogy csak
feketeben van-e. Mire az elado: 'nem, ez nem fekete, hanem...', aztan
hatrafordult a pult mogott allo csajhoz: 'te, hogy hivjak iden a feketet??'

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Regata ( 44 sor )
>
[...]
> >> 1,9Diesel Regatta '89-es milyen auto lehet?
> > Szeteso tipusu. Ne vedd meg.
>
> Bizony, ne vedd meg a mocsokos taljanok mocskat. Vegyel
> 105-os Skodat vagy Trabit!! Olasz kocsit soha!!!!!

Most miert fogod fel ilyen hektikusan a dolgot? Nem altalaban
az olasz kocsikrol volt szo, hanem a Regattarol. A Tipohoz nem
erdemes meregetni - az egesz jo kis kocsi, egy unokatestveremnek
volt, meg is volt vele elegedve, amig el nem loptak...
A Regattarol tudni kell, hogy muszakilag csaknem azonos a Ritmoval,
ami egy hirhedten rossz auto. Valamikor '79-80 tajekan az ev
autoja volt, de pusztan csak a korszeruseget bizonyitja, a
minoseget kevesbe, marpedig azzal volt gond boven. Foleg valto,
futomu problemak, meg persze az igencsak mallekony utaster, hamar
szetkopo karpitok, zorgo muanyag elemek, gyakori elektromos zurok.
Idosebb korban pedig aztan mar minden kijott rajta, ami egy auton
egyaltalan kijohetett. Egy baratom apja taxizott vele - hihetetlen
sok problema volt a kocsival, a fel eletet a szervizben toltotte,
es a javitasok utan is olyan erzese volt benne az embernek, hogy
mindjart darabokra fog hullani. Meg a motor volt a legrobusztusabb
resze, jelen esetben egy 1.9-es dizel: problema nemigen volt vele,
jol huzott, es akar 4-esben is konnyeden el lehetett vele indulni.
Mindenesetre a Regatta nem az a tipusu auto, amit ajanlani mernek.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bmvm5, gonci, folia, Escort ( 87 sor )
>
[...]
> -Sportauto:
> Meghajtas ide, meghajtas oda, 4 hengeres sportauto NINCSEN, az csak egy
> gyengen sikerult giccs. +nem art min. 3 liter.

Dehogynincs: Lotus Esprit, Porsche 944/968? Ezekben csucsulnek a vilag
legjobb negyhengeres motorjai... es en ezeket sportkocsinak tekintem, akar
a motorjukrol, akar egyeb kvalitasaikrol legyen szo.

> Felado :  [Hungary]
>
> >  Atveresek elkerulese ellen az en modszerem a kovetkezo. Tankolasaim
> >  erteke a kovetkezokent alakul: 2980.-, vagy 4980.-, de a legtobb esetben
> >  9980.-. Ezen modszert evek ota hasznalva a kutasok probalkozasai
> >  erosen konvergalnak a 0-hoz. A shopokban csak akkor vasarolok, ha a
> >  tudok "aproban" fizetni.
> Jo megoldas, en is ezt alkalmazom, egy kulonbseggel:  tankolasaim erteke
> XXX98.-, hogy csak a minimalis mertekben szponzoraljam azokat a cegeket,

Neeee! EGYALTALAN NE szponzorald. Meg ket forinttal sem. Tessek szepen
duplanullara tankolni. Szamit nekem szerinted, hogy most adok-e 100 forint
borravalot, miutan tankoltam 10 ezerert? Egyaltalan nem, sot, aki megerdemli,
azt nagyon szivesen honoralom. De a benzinkutaknal inkabb azt erzem, hogy
csak az alkalmat keresik, hogy hol tudnak atverni. Nem a ket forint szamit,
hanem az elv!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Segitseg Opel baj ( 19 sor )
>
[...]
> Egy kis segitseget szeretnek kerni toletek.
> Van egy 1992-es Opel Kadett 1.4i autom, amin idonkent kigyullad a
> motorkontroll lampa. Eg 5-10 percig, es utanna elalszik. A szervizben nem
> talaltak semmit, "nincs benne hibakod". Mi lehet ez??

Eloszor is: biztos, hogy '92-es? :) A Kadettes 1.4i, ha jol tudom, a legelso
injektoros Opel motorok egyike volt, ha nem "a" legelso, s ily modon egy csomo
problema volt az elektronikaval. A nagybatyam tapasztalatait alapul veve,
valoszinuleg semmit nem jelent, csak valami apro, szigoruan elektronikus
jellegu rendellenesseget. Az Opel szervizben ugysem ertenek az eletronikahoz,
a legtobb, amire ilyen esetben kepesek, hogy kicsereltetik tokfeleslegesen
soktizezer forintert. Vagy ne csinalj vele semmit (lehet, hogy a jelenseget
soha nem koveti majd meghibasodas), vagy vidd el egy elektromuszereszhez,
aki nehany ezer forintert megoldhatja a gondot. Opel-szervizbe semmikepp
se. Ha jol emlekszem, volt mar olyan a listan, akinek hasonlo problemaja
volt, es sikerult olcson megusznia. Remelhetoleg olvassa ezt most, es
jelentkezik...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Semmire sem eleg ( 12 sor )
[...]
> Hali!
> 1. Egy ev 356 napbol all (altalaban), ebbol max 30 nap van ho (mo.-on).
> Szerinted melyikre kell autot venni?
> 2. Egy nagyobb teljesitmenyu hatsokerekes autot nem ugy kell vezetni, mint
> egy Suzukit, foleg TELEN, ez teny. De e nem azt jelenti, hogy a kocsi a
> rossz.

Nem ertem az ujbol feleledo elsokerek-hajtas <-> hatsokerek-hajtas vitat.
Mar egyszer (?) lefutott, es ugy emlekszem, nemi toleranciaval megegyeztunk
abban, hogy az elsokerek hajtas praktikus, amde teljesen funkcionalis,
nyugodt vezetesi stilus mellett biztonsagosabb, sportos hasznalat eseten
eletveszelyes lehet a hajtasi befolyasok miatt; a hatsokerek-hajtasnak
vannak bizonyos hatranyai (telen, sikos uton), de sokkal sportosabb,
elvezetesebb, es szelsoseges korulmenyek kozott hasznalva joval tobbre kepes
vele az auto.

De hogyha tenyleg ujbol vitat akartok fakasztani belole, en egyertelmuen
a hatsokerek mellett teszem le a voksomat: egy kozepkategorias autonal
(Vectra 2.0i) mar 115 LE-vel le lehet miatta fordulni az utrol.
Minden utalatom ellenere konnyen elofordulhat, hogy a kovetkezo autom
is elsokerekes lesz - ami hatsokerekes, azt nagyon lopjak... :)

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - W123/300D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kb. fel eve vettem meg a magamet, azota kb. 9000km-t mentem vele,
jobbara varosban. A szuletesi datum: 1979. december

Pozitivumok:
- nagy, kenyelmes
- nagyon forulekony, konnyu vele parkolni (az enyemben van szervo,
nem tudom, ez mennyire alap)
- aranylag gazdasagos (az utolso 4000km-en 8,66l atlag)
- nagyon megbizhato
- elvontat barmit ugy, hogy nem is erezni, hogy vontat.
- lejton folfele siman gyorsul
- 140-nel meg kenyelmes, es van benne ero gyorsulni (nem probaltam, meddig)
- van hozza alkatresz, megfizetheto aron
- tartja az arat
- Merdzso fiiling 8-)

Negativum:
- nagyon rozsdas
- rengeteg olaj kell bele (de nem fogy)
- 600.000km van benne
- rendorok imadjak (eddig 13 ellenorzes, elotte hat evig Trabival ossz. 3)
- draga

Hibak az elmult fel evben:
- kuplung munkahenger kiment azon a napon, hogy megvettem (10.000Ft)
- huto-, olajteknocsere + 7kg olaj (en voltam a hunyo, meg egy kivilagitatlan
ko ejjel 3-kor, amugy jo volt, beke poraira) 40.000Ft
- vakuumszivattyu elromlott (eloszor csak a kozpontizar dobta be a toolkozot,
most mar le sem lehet allitani 8-)) varhatolag max. 10.000Ft

Szerintem jo kocsi, jo vetel. En nem bantam meg.

Tibi
+ - BMW jeloles, Carina fek, 968 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj, csovi, pusszantas, sziasztok, es a tobbi...

Osmet gondolataim tamadtak. Ime:

- nme1, BMW jelolesek
A temaban suger vagyok, de mivel a BMW 7-es sorozata mindig a szivem csucske
volt, ezert az L jelolest veletlen ismerem. Jelentese: Lang. Nem a motort
jeloli, hanem az L jeloles nelkuli tipus hosszanak  -140 millimeteret.

- maja1, Carina fek, ill. kormany razas
Az altalad leirt problema tenyleg az elso fektarcsakkal van kapcsolatba. Ezt
mar csak az a teny is alatamasztja, hogy a regebbi szeriakon is elofordult
ilyen problema. Szerintem vagy ut a tarcsa, vagy egy bizonyos ponton um.
felkemenyedett. Ez utobbit a Klub radioban egy szakember is megerositette
ugy 1,5 honappal ezelott.

- pandor, 968 és a gagyi 4 hengeres "sportautok"
Persze en is ( mint csoro magyar ) elfogadnam. De ! A sajat kategoriajaban
egy kalap szart sem er. Ideznem: " A Porsche alapmodellje ma mar csak
statiszta szerepet jatszik, mert csokkeno erdeklodes kovetkezteben
gyartasa..." ld. 1995-os Auto katalogus. Az ujban talan mar benne sincs.
Reszemrol egy M5-os bomost barmikor elobb elfogadnek, meg ha hasznalt is,
mint egy vadi uj 968-at. Persze csak ha a dolog elvezeti erteket, es nem az
anyagi oldalat firtatjuk. Szoval 4 hengeres sportauto nincs. Kiveve a Tigra
:)))))))


Mara ennyi, a HIX (is) legyen veletek:

Marci
+ - Egy kis husito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ja hatsokerekhajtas: mentem 735-os BMW-vel havon /teligumival/ -  no
>comment

Szerintem gyorsan tanulj meg vezetni! Szerintem az segit a volannal,
ha tudsz. Ha nekem megy, akkor neked miert nem? Ha meg nem vagy kepes
ra, akkor
1) vegyel 1. kerekhajtasut, hatha azzal sikerul a menes, bar szerintem
azzal sem fog sikerulni,
2) ne a kocsira fogd a benasagod.

Siraly vagy Vaddiszno, meno a stilusod..
En ugy ereztem, a BNW-nek is, mint minden altalam vezetett hatsokerekes
autonak megvannak a korlatai telen. 
De most mar tudom, hogy csak a benaknal. Ok nekiallsz holanccal babralni egy
rovid meredek kisse hepehupas oldalra dolo mellekutca miatt. A helyszin egy
kis falu, Alcsutdoboz, a temetohoz felfele vezeto ut. Csak az az egy ut visz
oda.
De hat a BNW biztosan felmegy. Legalabbis a tied. Mert ugye a fene nagy
tudas, meg a 320LE itt is rulez. 
Aztan lehet, hogy te csak tolod a havat, friss vagy letaposott egyre megy,
mert te nem mesz ilyen helyre. 
Az en csuszkalasom biztosan a hatsokerekes gyakorlatlansagomnak koszonheto.
- Ket ladam is volt /tudom, ez nem osszehasonlitasi alap/. Szarazon
szerettem lobalni a kocka hatuljat. 
Jo hogy igy latatlanban meg tudsz itelni.
Errol jut eszembe, mikor lesz HA talalkozo?
Bocs a teli topic-ert. Inkabb oruljunk a nyarnak. 
  
Udv Richie
+ - Peugeot 605 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

  Kinek mi a véleménye a 3.0L-es 605-ös automatáról ? Milyen évjáratot érdem
es venni ? Mik a tipikus hibák ???


Köszi,

     Gábor
+ - Re. BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Marci irta :

>Tortent aztan, hogy egy het alatt ket 525-os tulajnak emlitette
boldogsagtol
>csillogo szemmel kivalo otletet. A ket tulaj nem ismerte egymast ezt adtak
>elo:
>1. tulaj: Arany fiam ! Ha te azt az X autot tenyleg ilyenre akarod
cserelni
>akkor gratulalok. DE ! Ne engem szidjal ! En ugyan olyanbol szaltam
525-be,
>amilyenbol te akarsz. NE TEDD ! Vissza sirom a regi X tipust, igaz a BMW-m
>legalabb mar magatol jar szervizbe. Megy mint az allat, oszt semmi tobb.
>2. tulaj: Idos fiam. Ha surun akarsz szervizbe jarni, hat tedd. Az enyem
mar
>magatol is oda talal. Igaz szep is, gyors is, de itt vege. Mivel neked ez
>munka eszkoz nem ajanlom. Vedd meg masodik autonak csajozni. Arra ez tuti
>befuto.
>Szoval a baratom ezutan nem vette meg. En sem.
>Az teny hogy en tavaj majdnem elelveztem egy csusztatott kanyartol (
egybol
>ilyet akartam venni ), de miutan kiszaltam az autobol megszunt minden.
Szep
>is, gyors is, de valami hianyzik belole. Valami nagyon fontos.
>

Ez nem csak az 525-re igaz ,hanem a 318-ra is.
A szerviz a masodik otthona .Cserben meg sehol sem hagyott ,de ennyi
gondja az embernek autoval meg nem volt. Nem eleg hogy draga hozza
 az alkatresz ,de meg meg is kell rendelni ,raktaron soha sincs.
Ami a legjobban fogy : AZ OLAJ ES A HATSO GUMI !
Plusz  benzinbol sem eszik keveset !
Dehat ezert BMW a BMW !
Ezekkel a problemakkal mar en is szembesultem ,es aki nem tud ezzzel egyutt
elni az ne vegyen Bomost.Nem cinkelesbol irtam ,csak jo tanacs.
Vannak ennel kevesbe kenyesebb es jobb autok ez biztos,
de paran  BMW-vel is beerik...


Udv .
                    Peti
+ - Majkel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma'jkel Na'jt! Te minimum annyira
	szereted az autód mint Vaddiszno!:)
	De ezzel ki nincs így ezen a listán?
	Nem nem, most nem arra gondoltam hogy
	ki nem szereti Ma'jkel M5-ösét:)
	A múltkori nyársra szúrt "csöpp
	falatkák" után közelebb került
	a szívemhez a beszélő autó:)

	Zozi


-=+  +=- -=+ http://www.extra.hu/Zozi +=-
REALITY.DAT not found. Attempting to restore Universe........
+ - Re:gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Erdekelne, hogy mit "bir" a fent leirt gumi. Lehet, hogy nem egeszseges 240
>km/h-val karcolni vele? Vagy mehetek nyugodtan padlon? Legyszi irja meg
vki,
>hogy mennyivel lehet vele menni.

Magyarorszagon max 120-al... :) Nem akarok butasagot mondani, de a H nem
200-at jelent?

SzaboZE
+ - hasznaltauto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Irtad hogy meg egy reszt irsz a temarol. Elobb szerintem olvasd el a hix
auto oldalan talalhato hasznaltauto vasarlasi segedletet is (joreszet irtam
en is), sok betut megsporolhatsz! Esetleg egyeztess az adminnal, hogy
keruljenek be a Te eszreveteleid is! Ez azert is mondom, mert ha a listara
irod az uj emberek nem nagyon fogjak megtalalni, egy ido mulva elkallodik az
irasod, a honlapon viszont barmikor barki megnezheti!

SzaboZE
+ - Re: Atveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az atveres ellen en lattam a tuti megoldast ,igaz nem nalunk ,hanem
>N.O.-ban .
>Krauchenwies es kornyeken ,automata kutakbol lehet tankolni.
>Bedobod a lovet es mar jon is a nedu .
>Hiba eseten kb. 5 perc alatt kint van egy szerelo.
>Itt nincs mese annyit kapsz vissza ,amennyi visszajar.
>Nalunk meg nem lattam sehol ilyen kutat  ,pedig jo lenne

Hali!

Na igen, csak kicsit hulyen nezne ki 100-asokkal tomni az automatat! :)

20 liternel ez 50 db!

Komolyra forditva a szot feltalaltak mar a nem hiteles szamlalot is! :))

SzaboZE

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS