Sziasztok!
Bazsi irta:
: gyújtás esetén, álló motornál, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban
: 10.5V (ez a gyújtás levétele után kb. 30-40 mp-el egy motortéri
: kattanás után esik csak 0-ra
A jelenseg vilagos. A modulnak van 1uA szivargasi arama, amitol
kikapcsolva 10,5V-ra felkuszik a feszultseg. A modul tapfeszet a
motorteri rele 30s utan lekapcsolja.
: Mértük a jelenséget olyan műszerrel is, ami műterhelést is produkál:
: akkor a 10.5 V leesett néhány tized voltra. De a problémámon nem
: segít, hogy tudom, terhelve nincs 10.5V ill. 11.4V, mert immár NINCS
: terhelés a pozitív ködlámpaszálon, így az ekkor adott
: feszültségviszonyokkal kell megküzdenem :-)
Es mi akadalyoz meg abban, hogy egy 10kOhmos (1/8Watt) ellenallassal
muterhelest produkalj es ezaltal a nehany tized Volt es a 12V kozott
kelljen csak kulonbseget tenned? Egyebkent egy sima rele valoszinuleg
pont jo lenne neked. Az 1uA szivargasi aram nem fogja meghuzni, a 12V
viszont igen. A relenel azert nezd meg, hogy rendelkezik-e gyarilag
beepitett szabadonfuto diodaval, ha nem, akkor illik odatenni egyet.
: nem elegendő a pozitív szálra sorosan bekötni csak egy Zener-t (nagy
: áram nem terhelné, gondolom)?
Nem. Ha a zeneren nem folyik aram, nulla feszultseg esik rajta. Ha meg
folyatsz rajta aramot, le kell korlatozni.
: 5. Ha most egy digit multiműszerrel árammérést végeznék, nagy gebaszt
: nem okozok (a műszer max. 20A-t visel el)...
Nem okozol. A vegfoktranyonak elvileg birnia kell a rovidzarat.
Udv,
marky
|