Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1205
Copyright (C) HIX
2001-08-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Favorit gond (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Aldo Berta Levente meghalt (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: automata (mind)  40 sor     (cikkei)
4 auto behozatal (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Sebessegvalto zar (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Re: Trabi, az unikum (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Re: Mondeo + fogyi (mind)  79 sor     (cikkei)
9 Re: Mondeo HiFi (mind)  41 sor     (cikkei)
10 Re: Lopasvedelem (mind)  71 sor     (cikkei)
11 Re: sebvalto zar (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Re: 3.2 V6 (mind)  50 sor     (cikkei)

+ - Favorit gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Oriasi baj ert es ezzel fordulnek hozzatok, hatha tudtok segiteni... A
hetvegen Romaniaban voltam es hazafele lerobbant a Favoritom. :-(((
x.krisz baratom vontatott haza Beretyoujfalutol. Menet kozben egyszer
csak goz dolt a kipufogobol, ugy nez ki, hengerfejes lett. Ez kesz csod,
mert meg nem tudom, mibol fogom megcsinaltatni, raadasul a szerelom
eltorte a labat es nem biztos, hogy meg tudja csinalni. 
  Az elso kerdesem az lenne, hogy mit lehet ilyenkor csinalni, hogy a
kar ne legyem nagyobb a mostaninal. Ugy ertem engedjem le az olajat,
hutovizet, ami osszekeveredett, esetleg szedjem szet a kipufogo
rendszert, hogy a katalizatorbol kiontsem a vizet vagy kar minden
kiserlet es csak a generaljavitas segit? Mi megy tonkre ilyenkor a
hengerfejtomitesen kivul? Mennyibe kerulhet a javitas? Nagyon sokk? :-O
  A masik kerdesem, hogy nem tudtok olyan szerelot a XVIII. ker es
kornyeken, aki jol es olcson megjavitana. Az autot csak vontatni, lehet,
mert dol a viz a kipufogoba.
  Kerlek szepen benneteket, ha tudtok, segitsetek!!!
Elore is koszonom!
     Banoczi Zoli
   Skoda Favorit LX '93
+ - Aldo Berta Levente meghalt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista!

Percekkel ezelott beszeltem Aldo Berta Levente anyjával.
Levente valamilyen talan pillanatnyi elmezavaraban,
valamikor a het vegen meghalt.

Amint valamit (temetes idopontja helye) tudok, megoszom a
listaval.

Nyugodjek bekeben.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt (30-255-0925)
+ - Re: automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hi!
Udv!

> Szoval azt szeretnem megtudni, hogy mire kell vigyazni a hasznalat soran.
> Leginkabb az elore gurulasbol R-be valtas es forditva. Teljesen meg kell
> allni vagy nem fontos. Egyaltalan hogyan mukodik az automata valto.
Nem vagyok annyira nagy szakerto, de amit ugy hallottam azt tovabbadom.
(az amerikai autok 92%-aban automata van ugye)
Ugy tudom, hogy ilyenkor meg kell allni, amikor nem az eloremeneti fokozatok
kozott kapcsolgatsz.

> Beteszem sebessegbe es 1 sec mulva indul el. Mi mukodteti a kuplungot?
A kuplung valoban hidraulikus (meg az egesz valto, ezert hivjak
hidrodinamikus nyomatekvaltonak), de nem szaraztarcsas mint a kezivaltos.
Ket turbina koze olajat nyom egy szivattyu. Ez a konverter. Ami egy ido uan
osszezar, addig nincs szilard kapcsolat, ezert tudsz gyakorlatilag allando
fordulatszamon is gyorsulni.

> Gondolom hidraulikusan megy. Ha fix 2-ben indulok el vele telen, akkor
> menet kozben at lehet-e valtani D-be? Ha meg kell allni, akkor megint nem
D-be barmikor atramolhatod 1-bol es 2-bol. Forditva mar nem, de altalaban
van egy reteszelogomb, amit fel kell huzni, ha pl. D-bol 2-be rakod.

> fogok tudni elindulni a csuszos uton. Ugyanez a fiz 1-essel is
> hegymenetben. Ha enyhul az emelkedo, akkor jo lenne gyorsan attenni D-be
es
> ugy folytatni az utat. Lampanal nyomni kell a feket es hadd daralja az
> olajat, vagy kivenni N-be es ugy varni a zoldet? Mi tortenik az N es D
Nyugodtan hagyd D-ben, semmi baja nincs, pont a hidraulikus kuplung miatt.

> kapcsolasakor? Kopik-e valami N-ben alapjaraton?
Nem.

> Udv.:
>
> 

Üdv: Gergo    ICQ#:115072241
Peace
V8npCH
+ - auto behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autobehozatallal vámoltatással kapcsolatos felvilágosítás ezen a cimen :

byez all
+ - Sebessegvalto zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> >Kollegam sebvaltozaras Omega kombijat feltortek, fenyes nappal,
:> >forgalmas helyen, ugy nez ki, megprobaltak kirancigalni a
:> >parkolohelyrol, mert kb 2m-el hatrebb talalta. De megvolt!

:> Egy dolgot nem ertek:
:> Az egyik tolvaj miert nem ult be es nyomta ki a kuplungot? Utanna
:> nyugodtan lehet tologatni. Sot ha 1-ben van, akkor el is lehet vinni

Egyik lehetoseg a megoldasra az, ami nalam is megtalalhato:
Az automata-valto zar megakadalyozza a delikvenst, hogy 
P allasbol kivegye a valtokart, ahol persze reteszelve van az eroatvitel.

Nekem nem volt a gyari alapfelszereles resze a kuplungpedal. :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Trabi, az unikum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

K malac irta:
>>2) Volt mar a csaladban Skoda, meg Lada is, es meg mindig
>>a Trabant az, amivel a legkevesebb problemam van.
>Murphyvel: Ami nem romolhat el, az nem is romlik el.

(:-) Ez igy van.

>Amellett a szo jo ertelmeben (is) igenytelen joszag.
>Strapabiro.

Ez is igaz. Emellett hihetetlen meghibasodasok utan is kepes meg
legalabb hazaig elmenni.

>>4) Szeretem a Trabantom. Talan ez a legfontosabb.
>Keves ilyen egyedi es szeretheto auto van. Sok elmenyt is
>nyujt (vezetesut is): sokkal alacsonyabb sebesseg eleg a
>rallye-filinghez.

Hat, a banat tudja, azert kanyarsebessegben nem olyan rossz a Trabi
sem a tobbi atlagautohoz kepest.

>Sok tekintetben hasonlo, mint a Bogar, csak nincs olyan kultusza.
>Mondjuk a szocializmus utan ez ertheto.

Nemzetkozileg biztos nincs akkora kultusza, de Mo.-on talan
osszemerheto. De ebben nem vagyok biztos, Bogar-talalkozon nem voltam
meg.

Mindenesetre erdekes volt nezni most Siofokon a Trabi-talalkozon, hogy
amikor a felvonulas volt, az emberek nagy resze integetett,
mosolygott, pacsit adott (meg a csoda luxusautoval szembejovo nemetek
kozul is voltak olyanok - nem is kevesen -, akik derekig kihajolva
integettek, meg nyujtottak a kezuket pacsira), turelmesen megvarta,
mig elment elotte az a 200-250 Trabi, es en peldaul egyetlen egyszer
hallottam csak kellemetlenkedo beszolast.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

pJ irta:
>>.... es mindezek tukreben nem furcsa, hogy a
>>legszennyezest szinte mindig a ketutemuekre
>>akarjak raverni?
>Valoszinuleg igazad van, tulajdonoskent sokkal inkabb a borodon
>erezheted a tamadasokat.
>En lennek a legboldogabb, ha a HIX Auto a fustolgo teherautok
>vezetoinek panaszkodasaival lenne tele, miszerint allandoan 
>kornyezetvedelmi ellenorzesekkel zaklatjak oket. :-)
(:-) Ez tetszett!

>Mindezek ellenere ugy velem, a levegoszennyezes ellen teljeskoruen
>kell kuzdeni es ebbe beletartozik a ketutemuek okozta szennyezodes
>visszaszoritasa_is.
Nekem nem azzal van gondom, hogy szigoritjak a kovetelmenyeket, hanem
azzal, hogy olyan kovetelmenyeket tamasztanak, amik
teljesithetetlenek, illetve nincs megfelelo hattere a teljesitesnek.
Irjanak elo olyan hatarertekeket, amit csak jo karban levo jol
beallitott ketutemu tud teljesiteni, de ne olyat, amit csak parezer
km-enkent eldobhato k. draga katalizatorral lehet teljesiteni.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Mondeo + fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>  irt 1.8-rol. Ugy latszik,
> megis jelentosen kevesebbet eszik, mint a 2.0. Azert
> egeszen hulye, aberralt, baromarcu modon vezetve az sem
> eszik sokkal tobbet palyan 6-nal. De mondjuk azert atlagos
> inkabb 9 korul van, ami azert tobb, mint a 7,5-8.

Nekem 2.0-as van. A fogyasztasom atlagban 8-10l kozott van,
de varosban erosen 10 fele kacsint.
Nekem a 7.5-8l az 1.8-hoz kevesnek tunik. De azt hiszem
van ra egy magyarazatom. A gyari felni/gumi merettel a km
szamlalo csal egy kicsit folfele, tehat ha mondjuk 600km-et
latsz a napi szamlalon, akkor az csak 570km valojaban.
Az enyemen epp forditva van, mar tobbszor lemertem GPS-sel
is, meg autopalyan is km tablakhoz. Nalam ez 600 helyett 630km.
A ketto kozotti 60 km pedig egy fel liter differenciat jelent.
Ja a kerekmeret most 195/60R15 a gyari 185/65R14 helyett.

> Contour. Itt Magyarorszagon viszonylag sok van belole, ugy
> 1000 ujat adnak el evente. Ezek zome 1.6, 1.8 literes. V6
> viszonylag ritka, de volt olyan nap, hogy harmat is lattam
> par ora alatt. Eleg megszokott auto, sok flottas van.
> Altalaban nem nezik ki belole, mit tud, pedig nem csak a
> motorja mas, mint a szerenyebb modelleke.
>
> Nagyon jo a futomuve (versenyzo szerint jobb, mint pl
> Escort Cosworthe), brutal jok a fekek, megis konnyen
> adagolhatoak. A kormanya konnyu, megis kozvetlen es
> rengeteg visszajelzest ad. Valto is pontos.
>
> Szempontok voltak: ferjek el kenyelmesen, legyen hatul is
> eleg hely, nagy csomagtarto, legyen nyomatekos, gyors,
> eros, jol felszerelt, keveset futott, nem serult, nem
> presztizsauto, ne lopjak, jo minosegu gyartas,
> osszeszereles, legyen Mondeo :), legyen jo az ara (ugy 2
> millio Ft-tal olcsobb volt, mint mondjuk a kisebb, gyengebb
> es tolvajoknal nepszeru Audi A4 1.8T), nem art, ha nemet
> (Kolnben gyartjak), de azert ne legyen kenyelmetlen,
> fapados, csunya, stb., jo legyen a szervizhatter
> (rosszabbakrol hallottam). Legyen megbizhato, ne hagyjon
> ott sehol es ne kelljen szervizbe jarkalni vele, stb. Ja,
> es legyen felso-kozep kategorias. Nalunk ez mondjuk az Audi
>
> Szoval veg nelkul tudnam dicserni! Azt hiszem, szamomra ez
> most (es kesobb is) az elerheto legjobb auto. Persze
> almodozni lehet Jaguar X-rol, BMW 330xi-rol, stb.

Szivembol szoltal!
Gyakorlatilag a Mondeot ezekert az ertekekert erdemes megvenni.
A maga kategoriajaban a leheto legjobb valasztas ar/teljesitmeny/
felszereltseget tekintve. Es szerintem szep is a kasztnija, mondjuk
egy hatso spoiler optikai tunninggal :). Az enyemet legalabbis
nagyon feldobja, mert a 4 ajtos hatulja tul unalmas lenne nelkule.

> Nandi Clios lopas-sztorijahoz:
> > Szerintetek mi a turot kellett volna
> > beletennie, hogy ne vigyek el?
>
>
> PIT - BULL - TERRI - ER !!!
>
>
> (Azoknak, akik lattak Macskajaj c. filmet)
A film visszatero motivumja pedig, hogy hogyan reciclaljunk egy
trabit. Trabi tulajoktol 1000 bocsanat.

Udv!  Laci
Mondeo 2.0 Ghia '94.




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: Mondeo HiFi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> "Tobbfele szintu gyari hifi is letezik hozza, van cd-s is,
> de asszem nem
> cd-valtos. Amit en talaltam, az olyan kozepszintu volt,
> semmi hajmeresztot
> nem tudott. Esetleg erdemes lenne megtartani a clariont."
>
> Van CD valtos verzio is. Viszont nem a legujabb high-tech
> cucc. Ha komoly a Clarion, tartsd meg. Keretert keresd a
> MegaVox Kft-t, Bp Fehervari út 44.

En majusban csereltem ki az eredit radios-magnot egy CD valtosra.
A regi merete is szabvany volt, tehat nem kellett keretet venni bele.
Az egyetlen gond, hogy az erosito az egy kulon modul a kesztyutarto
mogott, igy egy kicsit kabelezni kellett. Annyit csinaltam, hogy
vettem egy Ford-EURO atalakitot, ami a tap vezetekeknek jo.
A regi radio es erosito kozti szalagkabelt ott hagytam, es az
erosito kimenetet valasztottam le a hangszorokrol. Ez szerencsere
viszonylag konnyen megoldhato, mert az anyos ules oldalon a kuszob
burkolata mogott csatlakozoval volt felszerelve, igy mind a 4 hangszoro
ott kozvetlenul megtamadhato. A csatlakozo kompatibilitasi problemat
ugy hidaltam at, hogy vettem egy EURO csatlakozot, amibol kiszedtem
a muanyag hazbol az erintkezoket, zsugorcsovet rahuztam, hogy ne legyen
rovidzarlat, es egyesivel radugtam mind a 8 beepitett erintkezore.
A darab eleg stabilra sikeredett, nem jott le meg egyszer sem az eddig
eltelt 15000km alatt.

Igy megmaradt a lehetoseg, hogy eladas elott a regit vissza tudom
tenni minden problema nelkul.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: Lopasvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Nem tudom, a Skyguard direktben muholdas-e, azt hiszem az,
> de az atlag GPS-es riasztok a GPS muholdak adataibol tudjak hol
> vannak, es riasztas eseten GSM mobilon tudatjak a kozponttal
> a poziciojukat.
> A mobilzavaro egy par tiz dollaros szerkezet, amely x m sugaru
> kornyezetben leulteti a 900, 1800 megas savon a mobilok vevojet,
> amely igy elveszti a halozatot.
Igen epp itt a bokkenoje ezeknek az igen draga de legalabb
felprofesszionalis rendszereknek.
Egy kereskedelemben kaphato eszkozzel hatastalanitani lehet
az egyik reszet. Holott teljesen folosleges full-duplex kommunikacio
a nyomkoveteshez. Eleg ha csupan az auto folyamatosan broadcasteli
sajat poziciojat. Egy GPS-t meg joval nehezebb zavarni, mint egy mobiltelefont.
Egyreszt kereskedelemben ilyen nem kaphato, mert nincsen letjogosultsaga,
nem ugy mint a mobil zavarot, amit mar egyes mozikban, szinhazakban,
targyalokban hasznalnak IQ-kiraly ujgazdagok es managerek hulyesege
ellen. Masreszt a GPS kodolasa joval nagyobb zavarvedettseget jelent.
Az egyeduli problema amikor az autot berakjak egy kamionba, es nem
jut be muhold jel. Bar ebben nekem vannak olyan tapasztalataim, hogy
ha van rajta valahol mar 10-20cm nagysagrendu res, akkor bejuthat.
Pl. amikor a GPS antennat berakom a csomagtartoba, akkor is mutat
tererot, es lehet vele bizonyos korulmenyek kozott navigalni.

A masik dolog, hogy egy profi rendszer nem mobilhalozatot, hanem sajat
releket hasznal, es van diszpecserkozpontja. Persze ennek nagyon huzos
ara lehet. Egyszerubb esetben rele nelkul is mukodhet kisebb lefedettseggel,
a terjedesre bizva, hogy celbajusson a szetkuldott pozicio adat. Ugyanis
a legkori elektromos jelensegek eleg erdekes jelensegeket tudnak okozni,
es a hatotavolsagot tobb tizszeresere is megnovelheti. Ennek azonban eleg
kicsi a valoszinusege, de ha kelloen surun adunk poziciot, akkor mondjuk
fel orankent egy celba juthat. Ez nem sok, de pl arra eleg, hogy egy fuvarozo
tarsasag lassa, hogy merre jarnak a kamionjai, van-e valahol esetleg nagy dugo,
ami keslelteti a celbaerkezest. USA-ban tobb ilyen rendszer is letezik.

Az en automban is van GPS vevo, ami egy kis interface-n keresztul ra van kotve
egy radiora es azon keresztul a radioamator rele halozatra. Persze ehhez kell r
adioamator
vizsga, engedely. Igy barmikor meg tudom nezni a weben, hogy hol az autom, miko
r
hallotta az utolso csomagot, mekkora volt akkor az aktualis sebessege. Sot azt 
is vissza tudom
keresni, hogy mondjuk ezelott 350 es 348 ora kozott hol volt.
Jopofa dolog, akit erdekel, a http://www.aprs.org cimen talalhat leirasokat rol
a.

> Ebbol talan kitunt, hogy szerintem sincs ellophatatlan auto, viszont
> esszeru hatarok kozott lehet tenni ovintezkedeseket, amellyel az esely
> elegendoen alacsonyra csokkentheto.
> Nyilvan a fenti modszerekkel felszerelkezett elkovetok nem valoszinu,
> hogy az en Astramra fognak szemet vetni, ugyhogy megelegszem az
> immobival, sebvaltozarral. (T.Dypol)
Epp ellenkezoleg! Ha felszereled egy GPS nyomkovetovel, senki nem fog gondolni
arra, hogy az van benne. Persze nem kell nagybetuvel a hatuljara kiragasztani.

Az persze mas kerdes, hogy nekem hobbim a radioamatorizmus, es igy ra szanom
azt a penzt, amibe ez kerul, mert az elsodleges szempontom ezzel a kiserletezes
,
de jo, hogy lopasvedelemre is szolgalhat adott esetben.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: sebvalto zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Fresi:
> Az egyik tolvaj miert nem ult be es nyomta ki a kuplungot? Utanna
> nyugodtan lehet tologatni. Sot ha 1-ben van, akkor el is lehet vinni.

Bocs, kimaradt: automata valtorol volt szo. P-ben rogzitve.
Egyebkent igaz, manualis valto eseteben a sebvaltozar nem ellenfele a
trailernek. De "labon" nem viheto, mert nem 1-ben, hanem hatramenetben
illik rogziteni. Ugy eleg furcsa hosszabb tavon kozlekedni...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: 3.2 V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv K Malac!

> Ford Mondeo 2.5 V6 24V Ghia, 170 LE-s Duratec motor, 5
> Ez a kocsi nalatok az USA-ban a
> Contour. Itt Magyarorszagon viszonylag sok van belole, ugy
> 1000 ujat adnak el evente.

Megeztem az edmunds.com-on ezt irtak az autodrol:
http://www.edmunds.com/used/1998/ford/contour/4drsesedan/
overview.html?id=lin0056

Az uj Mondeo-t mar nem fogjak az USA-ban forgalmazni, mivel a regebbibol sem
tudtak ezen a piacon tul sokat eldani. En sem nagyon szoktam latni oket az
utakon, pedig az elmult ket napon rad valo tekintettel kulon figyeltem! Ma
lattam mondjuk egy Ferrarit Newport Beach-en, gondolom a Formula 1 oromere
vitte ki a napra a gazdaja :-) Los angeles egyebkent eleg jo kornyek
meregdraga autok utani nyalcsorgatasra, Eleg sokszor lehet latni Frarri-t,
Bentley-t, RR-t, de a Corvette, BMW M Roadster, Jaguar S-type, Porsche
Boxster teljesen mindennaposak az utakon.

> ott sehol es ne kelljen szervizbe jarkalni vele, stb. Ja,
> es legyen felso-kozep kategorias. Nalunk ez mondjuk az Audi
> A4, nem ugy, mint az USA-ban, ahol a kolcsonzonel meg harom
> meret volt e felett. Erdekes volt, amikor azt mondtak, hogy
> Escort meretu autot kapok. Nezegettem a Pontiac GrandAm-et,
> hogy milyen szep nagy es nem is megy rosszul, aztan
> kiderult, hogy a leggyengebb verzio 150 LE :)

Igen, a kolcsonzoknel eleg nagy melak autok vannak, es kis szerencsevel 1-2
kategoriaval nagyobbat is el lehet hozni. Erdekes azonban, hogy a kolcsonzok
altalaban csak amerikai (vagy 1-2 japan) autot tartanak, europai kocsijaik
szinte egyaltalan nincsenek. Az auropai autok altalaban itt a dragabb
arfekvesbe tartoznak. En 4 even keresztul bereltem autokat, jol kiismertem a
kolcsonzoket. Egy dolgot meg nem sikeult azonban eloadnom, egy Jaguart
elhozni sima "full size" auto araban...  Pedig a Budget-nel es a Hertz-nel
is vannak S-Type-ok, XK8-ak es XJ8-ak, de csak a nagyobb varosokban es ott
is csak egy par darab. Egy atlag auto kb. napi $40-ba kerul, de a Jaguarokat
nem adjak oda napi $100-nal kevesebbert. Egy kollegam meselte, hogy az egyik
baratja egyszer el tudott hozni olcson egy XJ8-at, mert nem volt mas szabad
kocsijuk, de 6 honapon keresztul nem is adta le, akkor sem, ha mas varosba
repult, inkabb kifizette azokra a napokra is a berleti dijat...

> Ugy nez ki, hamarosan lesz lehetosegem fejleszteni rajta
> ezt-azt.

Ha nem titok, aruld el, hogy mifele praktikakon torod a fejedet!!!

Udv:
Doneko
http://www.qqriq.com/Otto/Acura/

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS