Bonzsur,
bar Bazsi tobbet tud meselni a "relative" sok km-es 1.9-es
Megane-okrol (pontosabban Megane-oMrol, ugye...), azert irok en is
vmit.
1) sztem hamis sztereotipia a "meghajtott cegauto" - ez nem ceg, hanem
emberfuggo.
2) rendszeres szervizeles relativ, mert elso 2-4 evben meg azert a
maganemberek is elhordjak rendes szervizbe (RENDES szerviz alatt nem
markaszervizt ertek, hanem SZAKszervizt, aki rendelkezik diagnosztikai
muszerekkel, tudja, miert teszunk nejlont az ulesre, ismeri a munkalap
es az arajanlat fogalmat es ha leszed egy ajtokarpitot, egyetlen
bolhat sem tesz tonkre :-)
A modern dizeleket sajnos konnyu kinyirni: turbo es befecskendezosor
markafuggetlenul (Siemens, Delphi, Bosch, KKK, Garret stb)
szettapos6oak. Ilyet leigazolhato szervizkonyv nelkul sosem vennek.
Egy V6-os benzinest nehezebb pl. kicsinalni... A 106ezer km nagyon
gyanus, de lehet, h csak tul gyanakvo vagyok. Minden autot 100-130
koze tekernek vissza... Egy pelda: cimbi cimbije kert most infot egy
Santa Ferol: gyorsan kiderult a "magyarorszagi, 127ezer km-es"
autorol, ohgy osszes (mindket) garancialis beavatkozast Belgiumban
csinaltak, a legutolsot 3,5 (!!) evvel ezelott 119ezer km-nel. Tehat
tipikus tortenet volt sajnos.
Szoval ha kapok egy Renault-s alvazszamot, lekerdeztetem az autot
Neked. Egyebkent legyen "egyben" az auto, a mechanikus hibakat
atvizsgalaskor megallapitjak, az elektronikat lekerdezik, mikor a
Clip-et radugjak.
udv,
djtiszy
>>>
Amugy ha itt van meg a listan DjTiszy, szivesen vennem a velemenyet egy
2006.
evi, 106ezer km-t futott, 1.9 dCi
(130 LE) Megane kombirol, ami cegauto volt, mennyire lehet egy ilyen jo
vasar?
A ceges autokat altalaban jol
meghajtjak, viszont talan jobban odafigyelnek a rendszeres szervizelesre.
Markakereskedes arulja, bar az elozo
hirdetesek, illetve egyeb hirek szerint azok sem megbizhatoak, elofordulnak
ott is km-ora visszatekeresek. Sajnos...
|
Csak a kombi kivitel érdekel?
Merthogy amit lecserélni készülök, az egy 2007 január 30-i, 1.9 dCi Renault
Megane Berline (részecskeszűrős! ez Németországban járva sokat segít egyes
városokba behajtáskor), fekete metál, Privilege felszereltség, 80.512 km.
80.000 km-ig garanciális volt, így a szervízelések ellenőrizhetők és
visszakereshetők bármely Renault márkaszervízben.
Beszámítási áram már van. Ha érdekel, fölötte nyerő lehetsz, s így is pár
százezerrel a piaci ELADÁSI ÁR alá érkezel...
Ha érdekel, keress meg bátran magánban.
Üdv, Bazsi
|
Szevasz nme,
az 1.9 dCi motorrol par gondolat.
En egy ilyen motoros Lagunat hasznaltam, 195e km-nel adtam el, semmi baja
nem
volt.
A km futasnal sokkal fontosabb a biztos eloelet.
Csak magyar uzembehelyezesut szabad venni, szervizkonyveset, töresmenteset.
Akkora a valasztek, hogy fogsz ilyet talalni...
De a szervizkonyvben sem szabad megbizni, igy amikor a kocsit atvizsgaltatod
a
megbizhato markakereskedesben (kotelezo momentum a vasarlas elott), akkor
a
Renault rendszereben alvazszam alapjan meg tudjak neked nezni az auto eloeletet
.
Ennek a motornak a turboja lehet erzekeny (mint minden turbos autonak),
ha
nem
kap megfelelo minosegu olajat.
Nalam az eloirt 30e km-es csereperiodus helyett 15e km-enkent csereltem
olajat, es meghalalta.
Koli
|