Kedves Gime!
Kicsit csodálkozom, hogy ilyen heves kirohanásra késztet a téma. Hiszen
immár 20 éve, hogy csatlakoztunk egy globális, marketing-kommunikáció
által vezérelt (manipulált) fogyasztói közösséghez.
Ennek szerves része, hogy egy termék besulykolásának folyamatának, majd
minden esetben szerves része egy hagyományos termék diszkreditálása. Ebben
fontos szerepe van a rémmeséknek, amelyek akár még igazak is lehetnek.
Persze némileg árulkodó lehet, hogy milyen honlap is jelentette meg.
Ennek mintájára elképzelheted, milyen súlyos veszélyeket rejthet például
egy nagyon éles konyhai kés, ha egy gyermek félhomályos konyhában benyúl a
fiókba. Ebből csak akkor lesz rémmese, amikor valamely gyártó egy high-tech
gyerekbiztos lézer-alapú szeletelő eszközzel örvendezteti meg (fogyasztói)
társadalmunkat.
Én egy ideje bizonyos rezignáltsággal követem eme eseményeket és csak akkor
szomorodok el még jobban, amikor olyan emberek is ennek a tendenciának
a csapdájába esnek, akiket többre tartanék.
üdv, m.istvan
|