Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2106
Copyright (C) HIX
2004-02-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kenmentessegi dilemma (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: fejtamla (mind)  28 sor     (cikkei)
4 re: autospolitika (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Re: kodlampa (mind)  20 sor     (cikkei)
6 re: A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind)  30 sor     (cikkei)
7 re: Re: Eredetvizsgalat (mind)  12 sor     (cikkei)
8 8v 16V, kentartalom, (mind)  42 sor     (cikkei)
9 vezerlesek (mind)  61 sor     (cikkei)
10 fotengely anyaga, vezerles 2 (mind)  40 sor     (cikkei)
11 ujsaghir (mind)  18 sor     (cikkei)
12 gazositas (mind)  9 sor     (cikkei)
13 HiX 6 (mind)  90 sor     (cikkei)
14 Re: Benzinkut eloadas (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Re: Zk AFA (#2105) (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - kenmentessegi dilemma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Engem az erdekelne olvasva a hozzaszolasokat, hogy csak a MOL
95-ose zavaroan kenes? Mi a helyzet a tobbi kut altal kinalt 95-os naftaval?

Konkretan pedig arra lennek kivancsi, hogy akkor az en MPI-s skodamat
tonkre teszi a kenes benzin, vagy nyugodtal alhatok felole?

Elhangoztak szamok is, akkor a kulonbozo motoroknak / katalizatoroknak
mekkora kentartalom (ppm-ben) szamit karosnak.

Es igen: akkor most a motor sinyli meg a magas kentartalmat vagy a
katalizator?

Udvozlettel, Jozsi
+ - Re: A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En ezt nemetul tanultam, ott GGG cimszo alatt
futott (Grauguss mit Kugelgraphit), azaz
go:mbgrafitos szurkeontet. A prof. azonnal
mutatott is egy GGG csavarrugot, hogy ne higyjunk
a dajkameseknek, hogy az ontottvas rideg.

Udv,
marky

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: lezerpc9.szfki.kfki.hu)
+ - Re: fejtamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos el kell, hogy keseritselek, de en nem tudtam leszedni a Fiat
Brava-ban a fejtamlakat elol. Ha uleshuzatot akarsz rarakni, es azert
akarod leszedni, akkor letezik olyan uleshuzat is (nalunk ilyen van a
kocsin), ami alul tepozaras, igy ra tudod rakni anelkul, hogy le
kellene szedni a fejtamlat. A Bravanal hivatalosan ugy kell leszedni,
hogy az egyik fejtamla rudat (vagy mind a kettot??) el kell forgatni,
es utana kijon a fejtamla (nekem kombinalt fogoval sem sikerult
elforgatni).

-Almos-

A HIX AUTO #2105-ban  irta:
> Sziasztok!

> Tud valaki segiteni? Fiat Palio Weekend elso ules fejtamlait nem tudom
> kivenni-levenni. A hatso ulesek fejtamlainal rugos zar van, benyomasra
> kihuzhato a fejtamla, elol semmi ilyet nem talalok.
> Kösz

> Üdv.: Jacsó J





--
+ - re: autospolitika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Triznyak!

Ebbol nem csinaljunk flamet.
A Vegyepszer ugy egy tipikus peldaja annak, hogy a politika hogyan
hulyitett be az embereket es vitt gazdasagi kerdeseket oda, ahova nem
valok.
Lehet, hogy a Vegyepszer ugy kapcsan meggazdagodott egy ket ember.
Kb. ugyanennyi - de lehet, hogy tobb vagy kevesebb, nem tudhatjuk - penz
kerult be mas autopalyaepitesek kapcsan mas emberek zsebebe mas kormany
idejen.
Arrol sem vagyok meggyozodve, hogy pl. a mostani M5 kivasarlas jobb
uzlet. De az ellenkezojerol sem, mert nincs rola korrekt es partatlan
informaciom.
Az, hogy a Vegyepszer nem epitett egy meter autopalyat sem, az mara mar
nem igaz.
Az M5 vagy az M3 minosege semmivel sem jobb, mint az M7-e. (A multkori
hosesben alig lehetett az M5 egy reszen haladni, mert állt a viz rajta)
Az allitolagos meregdraga Vegyepszer autopalya epites utan, miutan
kizarta a mostani kormany a Vegyepszert a lehetseges palyazok kozul
megfeleloen cseles feltelekkel, a tobbi ceg magasabb arat adott es
magasabb aron nyerte meg a tovabbepites jogat, mint anno a Vegyepszer
ara volt. Szamomra ez volt a koronaja az egesz haccacarenak.

Legyunk annal okosabbak, hogy  a szimpatikus politikai oldaltol szarmazo
felinformaciok alapjan probalunk teljes kepet alkotni radasul nem is a
politka kerdeskorebe tartozo ugyekben.

Udv,
Gabor
+ - Re: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2105, :
 >Mit szoltok ahhoz, hogy NAPPAL hasznalja nehany idiota a kodlampajat, csak
 >mert jol nez ki?
De ez miert zavar? Engem abszolut nem tud erdekelni, nem vakit el, lehet
hogy tenyleg jol nez ki. Es? Mas kerdes, hogy a rendor megbunteti erte, mert
nem szabalyos. De ez nem az en bajom.

 >Amikor meg szukseg van ra (gyk.: KODBEN) NEM(!!!!!!!!!)
Vannak hulyek. Ennyi.
Ja, es vannak, akiknek egyszeruen NINCS. Merugye ha jol ertem, akkor elso
kodlamparol van szo.

 >u.i.: bocs az ekezetekert.
Most nem aze' hogy kotekedjek, de nem egyszerubb lett volna ebben a 3 sorban
nem irni ekezetet, mint utana plusz egy [szinten ekezetes] sorban elnezest
kerni erte?
Mondjuk konnyen pofazok, nekem ez 1 gombnyomas...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - re: A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> de furta az oldalamat hogy miert allitja annyi 
> megbizhato ember itt a listan hogy nem letezik amit
> a kezemben fogtam :-) Igy rajottem: akarcsak az
> ureges vezermutengely, viszonylagos ujdonsag. En meg
> uj vagyok, es igy nem all ellentetben a regebbi 
> ismereteimmel amit manapsag latok, egyszeruen
> elfogadom - aztan a regi motorosok leszurnak hogy
> nem ugy van. :-)
> -- Udv, Sandor
-----
A magam reszerol nem az ontott, hanem az ontottvas 
fotengely letezeseben ketelkedtem. Az itt szereplo 
"ontottvas" tavolrol sem azonos a hagyomanyos szurke 
ontvennyel. Ez egy specialisan hokezelt, erosen 
otvozott( szilicium, molibden, nikkel, mangan, rez) 
"rugalmas vas". Ebbol az derul ki, hogy az ontottvas, 
ami Magyarorszagon altalaban a szurkeontvenyt jelenti, 
nem felel meg a fotengely anyaganak. Lehet, hogy 
elnevezes beli kulonbsegekrol szol a beszelgetes, mert 
  ismert azt ontott fotengely fogalma itt is, de ontott 
acelnak hivjak. Pl. ilyen fotengely volt mar a 90-es 
evek elejen a Porsche 928 V8-as motorjaiban.
A tobb darabbol keszult vezermutengelyt sem vitatom, 
ilyennel magam is talalkoztam, sot olyat is lattam ami 
aluminium csovon, acel butykoket viselt. ( legalabbis a 
szine es a "puhasaga" alu szeru volt)

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Nekunk annak idejen egy ellopot kocsink megkerult 
> eredetvizsgalat soran, ugyhogy osszesegeben en 
> elegedett vagyok a rendszerrel.
------
Az a kerdes, hogy a "rendszer" altal megtalalt lopott 
autok szama, hogyan aranylik a "rendszer" lehetosegeit 
kihasznalva legalizalt lopott autok szamahoz? Persze a 
dolog termeszete miatt az osszehasonlitas lehetetlen.

Udv,  Triznyak
+ - 8v 16V, kentartalom, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>2-vel ezelott volt ez tema 2 hozzaszolas erejeig, ha
>van kedvetek, beszelgessunk a tapasztalatokrol. Itt a
>teljesitmeny es nyomatek(gorbe) a kerdes, nem az, hogy
>melyik jobb es melyik rosszabb.

Volt ez mar itt tema nem ketto, hanem ketszaz hozzaszolas erejeig is. Az archiv
umban vissza lehet oket keresni. De amit te osszehoztal, annak sajnos semmi koz
e nincs a 8v-16v kerdeshez. Golf I 1.6D, Omega 2.3TD, Calibra 2.0i-16V, Omega 3
.0i. Negy auto, negy kulonbozo kategoria. A haromliteres omegad nem azert megy 
jobban, mint a tobbi, mert 8szelepes. Hanem azert, mert a 177LE tobb, mint a 90
LE. Ez sajnos ilyen egyszeru. 

A 177LE amugy elegge sovanyka a 3literbol, ha megnezel egy haromezres Alfa Rome
ot a maga 210LE (24V->232LE) teljesitmenyevel. Vagy akar csak a 2.5-os V6-ost a
 192LE-vel. Ezeket lehet(ne) osszehasonlitani, es rogton kiderul, hogy egy haro
mliteres motor teljesitmenye es nyomateka _mindig_ eleg, vagyis soha nem kell i
zgulni, hogy lefullad-e inditaskor. Akar 2v akar 4v. 

Ez nagyjabol igaz a 2.0 literesekre is. Az mar egy erdekesebb kerdes, hogy a 2.
0i-8v Opel-motor miert csak 115LE (Vectra). Mert az megint csak dietasnak tunik
. Mivel chipes autorol beszelsz, csak felig mervado. De a 155os Alfam is 150LE,
 192Nm, viszont alul is megy, csak a valtozo vezerles miatt felul meg jobban me
gy. Chiptuning nelkul is. 

Dieselben meg ott az Alfa 2.4MJtd: 175LE, 385Nm. 1800 fordulattol Hozza intelli
gens diesel fogyasztas es olyan hang, de olyan... Na ez egy autozhato motor. Pe
dig 4szelepes. :)

>a rend és a pénzügy orei
>kéntartalom-mérés alapján állapították meg az üzemanyag származási helyét -
>ha nem volt 30 napon belüli ukrán pecsét az útlevélben, feljelentés...
Aztan miert mar? A benzin birtoklasa jogellenes? Otthon maradt a haborubol, meg
 a nagypapa gyujtotte. A szomszedtol vettem hasznaltan, de a szerzodest megette
 a kutya. Tavaly voltam kint, csak nem jartam azota a kocsival. A kocsimban max
 50 liter lehet, ez mar kereskedelmi mennyiseg? Milyen alapon jelentenek fel? M
ekkora kocsog egy orszag ez... :(((

>A Dunantulon volt mar valaha HAT? Mindig keletre vonultok mint a
>multik......:-)))
Hatareset, Dunaujvarosban volt egyszer...

Fogash
+ - vezerlesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ami a tartossagot illeti, irtam, hogy utana meg 150ezret ment a
>motor (sot, most jovok ra, hogy 160-at, 148-tol 308-ig), a
>legkisebb gond nelkul...

Es semmilyen meresi eredmenyunk nincsen sem a teljesitmeny csokkenesere, sem az
 egesz szerkezet zajossagara vonatkozoan. De ha te tovabbra is ugy gondolod, ho
gy egy kezzel befaragott csapagy megfelel a XXI.sz. elvarhato muszaki megoldasa
i koze...

>Ami pedig a jobban kopast illeti, itt eppen ez a kivanatos; kopjon
>csak jobban addig, amig elo nem all a jo geometria... 
Es ha nem all elo? Es ha mig bekopik, a tengelyt is elkezdi enni? Egyszer felto
ri rajta (a tulzott feluleti terheles miatt) a keregedzett reteget, aztan hetek
 alatt kukaerett lesz az egesz hengerfej. Mondhatjuk, hogy az egy sikeres farag
assal erosen szerencsed volt? 

>> Egy napig nem olvasok mailt, csend van a temaban, de valakinek
>> mar ez is szurja a szemet... :(
>Te meg maris ujra kezded a szemelyeskedest

Akinek nem inge... Te megis magadra vetted. :( Tudom, most is en szemelyeskedek
.

>> alapjarat korul az egyenetlen jaras miatt rangatja a
>> szijat, nagyon magas fordulaton meg azert, mert hirtelen kell
>> neki tomegeket (a szelepek tomeget!) gyorsitani. A legnehezebb
> Ez ujdonsag ahhoz kepest, amit korabban irtal, azaz hogy magas
> fordulaton egyenletesebbe valik a szij jarasa... 

A nagy rantasok idoben olyan kozel kerulnek egymashoz, hogy a szij ket rantas k
ozben nem tud visszaterni a "nem megnyult" allapotaba, vagyis a terheles inkabb
 a statikusra hasonlit, annak ellenere, hogy sok impulzusbol all ossze. Szerint
em korabban is ezt irtam. 

>Azt sem kertem, hogy merd meg
Nem, csak ex cathedra kijelentetted, hogy konkret meresi eredmenyek hianyaban n
em dontheto el, hol van az atmenet a rangatasbol a kisimult allapotba. 

>Amit eredetileg nem
>fogadtatok el, az az volt, hogy inkabb hirtelen gyorsitas kozben
>szakad el, mint alapjaraton; ezt pedig nem befolyasolja az, hogy
>mas szituaciokban meg ennel is inkabb el tud szakadni.

Statisztikailag a szijszakadasok 70-80%-a rossz visszakapcsolas kozben tortenik
, mondjuk 2% a tengelytores, a fennmarado 18-28%-on osztozik a gyorsitas, a sim
a alapjarat es a tengelytores mint esemeny/korulmeny, ami szakadashoz vezet. Ho
gy a 18%-on belul egy kicsit tobb-e a gyorsitas kozbeni, mint az alapjarati, le
het, hogy igaz, de amig erre koncentralsz, nem a tobbsegi esemenyekkel foglalko
zol. Pareto mond valamit?

>Voltak meg tovabbi kerdesek is: mitol torne el spontan egy
>vezermutengely, vagy ha megis ezt teszi, akkor miert szakadna el
>utana a szij?
Mondjuk anyaghiba miatt, ami a tores leggyakoribb oka, minekutan nem rontgenezn
ek meg minden tengelyt, hogy jol sikerult-e. A torott tengely meg megszorul (a 
ket torott darab beekeli egymast), az egesz megall, a szij pedig feladja. Hangs
ulyozom, hogy amikor "szijszajkadas"-t irok, akkor a szij tonkremenetelere gond
olok, ami az esetek erosen tulnyomo tobbsegeben csak annyit jelent, hogy leszak
ad egy csomo fog, de a szij maga karika marad. 

Fogash
+ - fotengely anyaga, vezerles 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos, jobban utananeztem hogy mibol is ontik az ontottvas fotengelyt. 
>Ugynevezett szferikus grafitu ontottvasbol (sheroidal graphite iron vagy 
>ductile, esetleg nodular iron). Ennek a szentartalma hasonlo a szurke 
>ontottvashoz (3-4%), de a szenet nem F3C-kent (ez egy kemeny es torekeny 
>anyag) mint a feher, nem is szenlamellak formajaban (ezek "vezetik" a 
>toresvonalat es igy torekennye teszik a darabot) mint a szurke eseteben, 
>hanem apro kis gomboket formalva. A szenlapocskakkal ellentetben, az apro 
>gombok nem vezetik hanem ellenkezoleg, megallitjak az indulo repedeseket.

Gombgrafitos ontottvasnak hivjak magyarul (Gov), de ha a szentartalma 3-4%, az 
mar erosen acel, nem vas. Amit leirtal rola, mind igaz, de szerintem kimaradt, 
hogy a nyers formara ontott fotengelyt utana erosen beleverik egy sullyesztekbe
 (=kovacsolas) es csak utana formaljak forgacsolassal a pontos es vegleges mere
tre. Ilyenbol ilyen technologiaval keszulnek a Raba merev tengelyeinek hidhazai
 is. Mielott valaki horogne: a Raba technologiaban es mennyisegben is a vilag 5
 legnagyobb haszonjarmu-tengelygyartoja kozott van, tobb vilagszabadalom kifejl
esztoje es birtokloja. 

>Jobbat mondok, az en 1.4-es motrom is lyukas csovu (a motor 1999ben kerult
>bevezetesre).
A lyukas vezermutengely nem feltetlenul jelent SZERELT butykoket, csak konnyite
st. Az Alfame is lyukas, hogy az olajnyomas oda tudjon menni a vezerlesmodosito
hoz. Sot, ha egyenszilardsagura akarod tervezni, akkor a hajtastol tavolodva eg
yre kisebb keresztmetszet is eleg, vagyis hatulrol furhato. De a "lyukas cso" s
zamomra a furulya :) vagy a hagyomanyos tengely az "tomor cso" ?

>Mar korabban is feltunt, és most ujra olvasom, hogy szerinted a szij
>elszakadasa
>nagyon ritkan fordul elo, inkabb jellemzobb az, hogy 1-1 fog leszakadjon.
Nem pont 1-1. de ahogy nalad is elofordult egyszer, ha bekap valamit (elszakado
 ekszijat, vagy a kiegyenlitotengelyek elszakadt hajtoszijat, ami ketoldalon fo
gazott bordasszij), akkor tobbnyire ugrik 1-2 fogat. Ha laza, szinten ugrik. Ez
 esetekben a fogak megmaradnak. Ha tulterhelik, akkor sorban egymas utan letol 
10-12 fogat. A kimondottan elszakadas akkor szokott jonni, ha a feszitogorgo cs
apagya megszorul, es folyamatosan koptatja a szij HATAT. Ezert kell gorgoket is
 cserelni vezermuszij-cserekor.
A statisztikam olyan, mint a tied: a kornyezetemben, ami elofordul(t). Csak miv
el ez sokaig autojavitos kozeg volt, az atlagnal nagyobb a mintaszamom. 

Fogash
+ - ujsaghir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

megint egy ekezetes. :)
Új gyártást telepítenek a Hydro Alumínium Kft.-hez A Norsk Hydro cégcsoport leg
jobban fejlődő leánycége, a magyarországi Hydro Alumínium Győr Kft. évi 150-150
 ezer hengerfej és motorblokk gyártásáról kötött megállapodást a Brilliance aut
óipari céggel. A három évre szóló szerződés alapján az említett alkatrészeket K
ínába szállítja a kft. A cég ebben az évben átveszi az anyacég bezárt angliai ü
zemének gyártását, így 80-100 ezer Opel-hengerfej előállításával bővül a győri 
termelés - közölte Havasi Ferenc, a tavalyi évben 910 ezer hengerfejet és 80 ez
er motorblokkot előállító, 15,4 milliárd forintos árbevételt és 3,1 milliárd fo
rintos eredményt elérő cég ügyvezető igazgatója. A legyártott alkatrészeket a R
enault-nak, az Audinak, az Opelnek  és a BMW-nek szállító társaság az idén már 
17-18 milliárd forintos árbevételt vár, a jelenlegi 500 fős dolgozói létszámot 
pedig 10 százalékkal kívánja növelni. 

Fogash

ui: aki nem tudna esetleg: a Hydro Aluminium a korabbi VAW Aluminiumtechnika Kf
t utodja.
+ - gazositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy auto gazositasakor mit szerelnek at ?
Ha jol ertettem csak benzines motort lehet gazuzemure atallitani.
Mennyire problema ha a motor turbos ?
Lehet esetleg gazzal hajtani ketutemu vagy wankel motort is ?

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - HiX 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Inkabb osszefoglalo levelet irok a #2105 autobol
:-))
>: kiss.i_ku.o_irta
>TALI, Hoallo festek
>A TALI-n ha minden jol megy akkor ott leszunk mi
is.
>Szallas nem kell mert a kozelben lakunk.

Nagyon orulok, hogy ismet jottok :-)

>Nem tudjatok letezik olyan hoallo festek ami
megmaradna
>a kipufogo leomlon ? Egesz pofas kezd lenni a
motor, de
>a kipufogoleomlo nagyon ronda ...

Ket megoldast javallok neked ;-) )
1, Ne nezd a leomlot, igy nem fog teged zavarni
:-)
2, Hoallo festek vetele.
Ez kaphato a Reitter Ferenc utcaban. Nem tudom a
pontos cimet ugyanis :-( Ket fele hoallo festek
kaphato naluk. Tudtommal a leghoallobb 2500C fokot
bir.
---

>: sex69 irta.
>Re. Tali

>Frigyes +2(?)

Ha Katikam ket fot tesz ki akkor :-) ?
Inkabb: Frigyes + 1 fo :-)

---

>: lovaszj_ irta.
>A Dunantulon volt mar valaha HAT? Mindig keletre
vonultok mint a
>multik......:-)))

Egynaposak voltak.

Ketszer Dunaujvarosban, egyszer Paks.
Bar tervezes alatt volt egy Siklos meletti tali 2
napos bortura de valahogy felejtodott :-( Egy
Barkas tulajdonosu autostars szervezte volna.
Nevet nem tudok :-(
---

Ez itt a reklam helye :-))) !!

>Budapesti Tavaszi Fesztivál
>Olcsó/fizetovendéglátás/lakás/panzió/privátszoba/
apartman kiadó,kétágyas >szobák
 >20-30Euro/éjszaka  ,

Sot ennel olcsobb nepmuveszet ajandek, Vaci utca
44 szamu haz elotti asztalnal zsurizett matyo es
kalocsai teritok es kiegeszitok korrekt aron.
Es az arus: Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-) az
en vagyok ;-))

Maskulomben az auto nem marketingduma helye :-(
---
-----------------------------------

Egyebkent nagyon szeretnem, ha Penti tarsunk aki
begubodzott ismet lathatova valna es ismet
aktivizalva eljonne a talira.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E - gyújti kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu,
személy és kishaszongépjármű bérlés.
+ - Re: Benzinkut eloadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 26 February 2004 11:03, zbuzas wrote:
> Szakacs Vass Sanyit kerdezem: mennyi lehet az ukran nafta kentartalma?

Ha mar ilyen szepen megszolitottal... :-)

Az ukran benzin jellemzoje (akarcsak mas hasonlo orszagokban) az hogy 
nagyon szeles hatarok kozott valtozik a minoseg. Konkretan a 95os 
kentartalma 1 es tobb mint 2300(!) kozott van. Osszehasonlitas: magyaro. 
7-50 kozott. A lukoil jonak tunik, viszont vannak olyank kuthalozatok 
amiket elkerulnek mert nemcsak sok bennuk a ken, de az oktanszam kozel sem 
jar a bejelentetthez. De listara nem fogom megirni hogy melyek, sorry.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Zk AFA (#2105) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lényegében a hatóság felé nyújtott szolgáltatás ellenértéke.) Az
> adóköteles bevétel fejében végzett szolgáltatásról lévén szó, így a
> vállalkozások jogosultak e tevékenység végzéséhez kapcsolódó elozetesen
> felszámított adó levonására. "
>
> Az utolso mondattal vannak problemaim, annak jelenteset nem ertem.

Azt jelenti, te, mint zöldkártya-kiállító a zöldkártya-készítéshez
kapcsolódó költség ÁFÁját levonhatod. Mondjuk a műszer nyomtatójának
papírszalagjáét.

Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS