Sziasztok!
Frigyes, koszonom szepen a valaszt, de igazabol nem tunik
kivitelezhetonek, mert ugyes modon a franciak jjol korbeepitettek
mindket zarat. Nem eleg, hogy huto, meg miegymas ott figyel, de egy fem
peremen van az egesz, igy alulrol megkozeliteni nem tunik lehetsegesnek
(legalabbis az en kepessegeimhez merten es az autoszerelos ismerosok is
csak csovaljak a fejuket).
Koszi!
Peter
> Major Frigyes
> Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
>
> Sziasztok Autosok.
>
> >Van nekem egy 98-as Lagunam (N7Q-s motorszam), amivel az a csufsag
> >tortent, hogy a motorhazteto valamiert nem nyilik. Nem a bowden szakadt
> >el az biztos, de utkozesig huzva a nyito kart sem tortenik semmi.
>
> No ez elofordul mindenkivel.
>
> Bowden kilazult a zarszrekezetnel :-) Ez nalam is elofordult.
> Legegyszerubben alafekszel es egy eros drot maghajlitva vagy kampos
> valamivel kipattintod a zarad. Majd beallitod ( megcsinalod ). Ez nalam
> is
> mukodott.
>
> Udvozlettel: Frigyes
|
Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok Autosok.
A vezess hu rol olloztam be a cikket. Ekezetekert elnezest kerek.
--------------------------------------
33 év után új KRESZ készül. Jön az időjárásfüggő sebességkorlátozás, a
gyalogátkelő pedig a vasúti átjárókhoz hasonló védelmet élvezhet majd.
Kapcsolódó cikkek
Mára elavult az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer, ezért
több
változtatást dolgozott ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) - tudta meg
a
Népszabadság. Erre a növekvő forgalom és az új járművek (pl. quad)
megjelenése miatt volt szükség.
Magyarországon a balesetek harmadát gyorshajtás okozza. Az NKH adatai
szerint az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási
viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset, tehát nem az
esztelen száguldozás, hanem a rossz helyzetértékelés okozza a bajt.
Az új KRESZ-ben az NKH csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a
sebesség megválasztásakor. A mai sebességhatárok nem változnának, de a
keskeny utakon például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben,
vagy
ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak
110-zel, autóúton 90, egyéb lakott területen kívül 70-nel szabadna hajtani.
Ma autópályán csak olyan járművel szabad közlekedni, amely képes 60 km/óra
feletti sebességgel haladni. A jövőben ez a szabály úgy módosulna, hogy
a
járműnek emelkedőkön is képesnek kell lennie legalább 60-nal haladnia.
A
közútkezelők egyes útszakaszokon a forgalom folyamatosságának érdekében
betilthatják majd a nehézgépjárművek számára az előzést, csökkentve a
torlódást és a ráfutásos baleseteket.
A tervek szerint a jövőben az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett
gyalogátkelőhelyek előtt 20 méterrel 30 km/órára kell lassítani. Ezen felül
ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági
övüket. A kerékpárosoknál a 12 év alattiaknak, valamint azoknak, akik
óránként legalább 30 kilométeres sebességgel hajtanak, kötelező lesz a
fejvédő viselése. A KRESZ ugyanakkor a jövőben megengedné a biciklistáknak
a
buszsáv használatát.
Legkorábban 2009 első félévében léphet hatályba az új KRESZ, a terveket
addig szakmai, társadalmi vitára bocsátják.
Udvozlettel: Frigyes
|