Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 941
Copyright (C) HIX
2000-11-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Melleparkolas (mind)  26 sor     (cikkei)
2 BMW futes (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Lampa es fogyasztas (mind)  22 sor     (cikkei)
4 fogyasztas (mind)  22 sor     (cikkei)
5 va: foto (mind)  7 sor     (cikkei)
6 bonus,magno elado,olajmuszer (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Saab motor nem turbo! (mind)  13 sor     (cikkei)
8 negyevszakos gumik (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Megsem lesz Bogaram :( (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Hatso fek (mind)  18 sor     (cikkei)
11 bosszu, szerviz, ket link (mind)  60 sor     (cikkei)
12 kodlampa + sokkolo (mind)  60 sor     (cikkei)
13 Fiesta hutes (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Tobbminden (mind)  45 sor     (cikkei)
15 Lampafogyasztas.. (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Trafi (mind)  11 sor     (cikkei)
17 teli gumi+melleparkolas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 bptraffipax (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re. Melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Nagy erdeklodessel olvasom ezt a melleparkolasrol szolo parbeszedet. Bar en
sem vagyok hive a jarmuvel valo bosszu fogalmanak. Igaz en is szoktam
melleparkolni de figyelmesebben. Ugyanis neha asszonykamat szallitvan nem
lelve parkolo helyet melleparkolok. De !!!! En az automban bennmaradvan
mivelhogy nem eppenseggel szabalyosan vagyok ott es netan a szabalyosan
mellettem parkolo auto indulna akkor en elore ill hatra tolatva szabad utat
engedve autostarsamnak aki mar menne az utjara. Mivelhogy kotelessegemnek
erzem azt, hogy ha szabalytalanul allok meg nem akadalyozhatom a szabalyos
parkoloban levo autostarsamat.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - BMW futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki megoldast arra, hogy egy E30-as (318i) BMW alapjaratan miert nem meg
y
rendesen a futes? Ha megy az auto, vagy gazt adok, akkor meleg jon be az
utasterbe,
ha a lampanal allok, alapjaraton megy a motor, akkor hideget fuj befele.
Miert van ez?
Mi lehet a hiba?

Koszi

Pizo
+ - Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Gondolj csak bele, az energia-megmaradas itt is ervenyes.
> Azt az elektromos energiat a generatornak elo kell allitania,
> hogy az akkud ne meruljon le.
> A generatort pedig meghajtja a motor, ami ugye vmilyen
> uzemanyaggal megy. A lampad nem legbol kapja azt
> az energiat amivel mukodik.

Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
drasztikus fogyasztasnovekedest.

Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.

Csaba
AR 146
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

vettem egy autot. sokan feltettek, mar-mar eroszakkal is
visszatartottak volna tole. ha nem koltom a gatyam a szervizre,
akkor rakoltom a benzinre.

a kocsi gyarilag meghatarozott atlagfogyasztasa 8.3 l/100 km.
a befuttatas alatt ez tobb is lehet, mondtak.

elmentem tankolni, shell super plus... belenyomtam a pisztolyt
a tankba es addig ki nem huztam, mig nem kattant.
nevezzuk ezt tele tanknak. 596,4 km utan ismet lealltam 
ugyanannal a kutnal, ismet kattanasig toltottem. az 
eredmeny 43,07 liter.

vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.

mit rontottam el?    :)))))))

csaba
AR146 1.6 TS
+ - va: foto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elvezet igy autozni, hogy nem tudhatom mikor 
> kap le valami lesipuskas, mikor epp elkovetek 
> ilyen irdatlan szabalysertest...
Kepzeld el, ha nyulnak szuletsz. Az meg .
Nem tudni mikor jon a farkas, vagy a vadasz.
--
Meszaros Geza :-)
+ - bonus,magno elado,olajmuszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
Eloszor is  Teebynek valaszolva:
 A 'kocsisok' termeszetesen csakis pozitivan ertendo, a jo szandeku,
segitokesz, kormanytekergeto, valamilyen szinten mindenkeppen
autorajongo emberekre ertendo, akikkel orom egy listahoz tartozni  es
semmikeppen sem pejorativ ertelmunek szanom. :-)
Valaki kerdezte ,hogy hogyan valtozik a bonus -malus:
Ha jol tudom ,ha az adott ev megfigyelesi idoszakaban nem kovettel el
balesetet a biztositas karara, akkor kovetkezo ev jan1-tol automatikusan
emelkedik a besorolas eggyel es csokken a dij.Persze minden evben van
alltalanos dijemeles, es kb nullara hozza ki az egeszet.Ha van baleset
kettovel ugrik vissza
a besorolas.De van itt egy mabiszos kollega, o biztos jobban megmondja
majd.
Mas.
Elado lett a jelenlegi automagnom, egy Pioni'r KEH-M4500:
4*15W/2*25W, CD-tar vezerles,allomastarolas,+egyeb nyalanksagok.Jelenleg
meg az autoban van, kiprobalhato, iranyar:16.000FT Bovebben emilben.
Megint mas.
Az automban van egy olajnyomasmero muszer. A kovetkezokeppen muxik:
Ha gyujtast kap bekapcsol,es kiter maxkozeli allasba; ha beroffent a
motor
akkor meg elalszik es visszater a mutato 0ba.Nem lehet,hogy pont
forditva kene
dolgoznia?Jaro motornal mutatni az olajnyomast?Ha van valami
tapasztalat, pliz help.Ja R19 1.4RT a kotschi.
Hu, de jo hosszu lettem. :-o :-)
Allando olajnyomast mindenkinek :-)
Segiteni tudas es szandek eseten maganba is kernek levelet.Kosz.

PS:Nem leszen valami talalka valamikor?Nagyon leult a tema...
Kiss Zoltan	

+ - Saab motor nem turbo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Saab:
> >Szerintem nagyon kiraly lesz, ha lesz...
> >Mar akkor is nagyon szimpi volt mikor jopar honapja az AM
> >irt rola egy rovid cikket. Vajon szivo lesz ez a motor vagy
> >feltoltott?
>
> Nagyon ugy tunik, hogy lesz, megpedig a kovetkezo
> generacios Saabokban (2-3 ev)
> A max. 140 Le/liter teljesitmenyt elnezve valoszinu egy
> kisnyomasu turbo.
> Sejtenek ott fent északon valamit a mérnökök :-))

Amennyire en tudom, ez atmoszferikus
+ - negyevszakos gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Borbely Laszlo!

A negyevszakos gumikat nem jelolik kulon sehogyansem, de azokon is szerepel
az M+S jeloles.
Ez a kifejezes hogy negyevszakos nagyon jol hangzik, de voltakeppen az ilyen
gumi sem telen, sem nyaron nem jo, mivel a teli guminak is-, meg a nyari
guminak is teljesen mas a mintazata, es teljesen mas gumikeverekbol keszul.
Tehat a lenyeg az, hogy amelyik gumira a gyarto azt mondja hogy negyevszakos
(altalaban az a legdragabb gumi a tobbi kozott ugyanabban a meretben), az
egyik evszakban sem fog tokeletes teljesitmenyt nyujtani.

Udv
Karaj
+ - Megsem lesz Bogaram :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Ma delutan akartam menni a Bogar utan amirol a mult heten irtam.
Sajnos az oregur kisutte, hogy meggondolta magat es tobbe nem adja el.
Nagyon szoru vagyok :( meg is mondtam az oregnek, hogy meg egy ilyen
vevot mint en nem fog talalni sosem, jo kezekbe kerult volna nalam a
kocsi.
Sajnos ugy nez ki, hogy nincsen szerencsem a kocsikhoz :(

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Hatso fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek mi lehet a problema:
A hatso tarcsafek az egyik oldalon szorul, azaz ha teszemazt este
megallok az autoval, es uresben gond nelkul, mondhatni konnyeden,
tologathato, reggelre beall a jobb hatso fek, es alig gurul, de par szaz
meter utan, ha megallok egy-ket percre, megjavul. Viszont, ha hidegen
indulasnal jo, akkor menet kozben folyamatosan egyre jobban szorul,
de egy rovid megallas utan ugyancsak megjavul. Ha mar egyszer
bemelegedett, akkor semmi baja, csak eroteljes lehules utan produkal.
Mas. Ha kanyarodas kozben, ugyancsak tarcsafeknel, hozzaer a betet
a tarcsahoz, mindezt tompa, de eroteljes szaggatott hanggal tudatva,
akkor csapagycsere?
Segitsetek.
Kosz!

Szabolcs
Lancia Dedra 2000TDi
+ - bosszu, szerviz, ket link (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Probaljatok akkor szolni a melleperkolonak, ha ott van. Nincs aljasabb
> >dolog a vilagon, mint emberek hibai miatt azok vagyontargyain bosszut
> >allni.
> ...Oszinten szolva, egy ilyen beparkolast semmi sem indokol. Tehat ez nem
> egy kulso okbol bekovetkezett jelenseg. Ez a sofor ugyetlenseget, netan
> nemtorodomseget jelenti. Ha o nem torodik azzal, hogy netan nekem egy
> ilyen helyrol torteno kitolatas milyen nehezsegekkel, netan anyagi
> karokkal jarhat, akkor en milyen alapon torodjek az o gumiabroncsaba
> fujt levego ottartasaval.
Ha olyan rosszul allt be, hogy en nem tudok a kocsim serulese nelkul kiallni, 
akkor meg sem probalom!!   Legfeljebb erosen anya'zok...  
Ha o "csak" kenyelmetlenseget okoz, te sem okozhatsz (okozhatnal) 
kenyelmetlensegnel tobbet, tehat kart, pl. gumileeresztessel...  Akkor inkabb 
irj valamit alkoholos filccel a szelvedojere. Az me'g nem karokozas.

> De hangsulyozom, nem kovettem el meg ilyed. Azonban lattam hogy ilyen
> szituaciobol, masnak es nem a vetkesnek milyen anyagi kara keletkezett.
> Amihez kepest egy gumiabroncs leeresztese elegge csekely elegtetel.
Egyebkent milyen szituaciot lattal, ahol a nem vetkesnek kara szarmazott,   
es nem az o ugyetlensege miatt...  

Vagy valami speci esetrol beszelsz...?
Ha mondjuk az ugyetlen meghuzta a kocsimat, az ok, de az mas eset.  
Azonban az ritka dolog, hogy ne is vegye eszre, mit csinalt, ott is hagyja a 
kocsijat, en me'g tavozasa elottodaerjek a kocsimhoz, eszre is vegyem 
rajta a huzast, es meg is talaljam a koma kocsijan a nyomokat, miszerint 
valszeg o volt...   Ez igy egyutt eleg valoszinutlen...

> >> nem szegyelt. Nem szegyenlosok.
> >Milyen autorol van szo...?
> Egy '85-os Opel Rekord.
Azzal mar van egyket dolog, amit csinal(tat)ni kell...
Ismerem, nekem egy 86-os evjaratu kocsim van.

> Egyebkent az osszeg igy eleg megdobbento lehet, igazabol a felenel 
> valamivel tobb be volt kalkulalva.  Amikor vettem, akkor latszott, hogy 
> kolteni kell ra rendesen ... (a motorhoz nem, az adagolohoz alig
> kellett nyulni), ezert is tunt jo vetelnek, sot, mivel az ocsem
> karosszerias, nem is volt baj, hogy a kasztni csak spontan volt szetrohadva,
> nem pedig osszebarmolva.
Haaat, ha jo a motor, a kasztnijavitas meg kvazi anyagarban volt, akkor bizony 
eleg sulyos az osszeg...

> Aztan jottek a szervizes remtortenetek...
...de igy mar ertheto...   ;-(((

Ket erdekes link:
Nemetul ugyan, de jo:
http://www.goodyear.de/service/reifenabc/index.shtml

TAJEKOZTATO az egyes hasznalt, vagy serult gepjarmuvek vamkezeleset 
megelozo vizsgalatokkal kapcsolatos eljarasrol:
http://www.autoszaki.hu/12em/2000jarmuvek/index.htm


Udvozlettel

Andras
+ - kodlampa + sokkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemet KRESz [hevenyeszett gyorsforditas] 
>>>>
17. paragrafus Kivilagitas
(3) Amennyiben kod, hoeses vagy eso a latoviszonyokat jelentosen
csokkenti, akkor napkozben is tompitott fenyszoroval kell kozlekedni. Csak
ilyen idojarasnal szabad bekapcsolni a kodfenyszorot. Ketto kodfenyszoro
eseteben a tompitott helyett a helyzetjelzo is eleg. Oldalkocsi nelkuli
motorkerekparoknal eleg csak a kodfenyszoro. Kodzarofeny csak abban az
esetben hasznalhato, ha a latotavolsag kod miatt 50 meter ala csokkent.

3. paragrafus Sebesseg
(1) [...] Amennyiben a latotavolsag kod, hoeses vagy eso miatt 50 meter
ala csokken, legfeljebb 50 km/h-val szabad kozlekedni, ha mas okok miatt
nincs ennel kisebb sebessegkorlatozas. Csak olyan gyorsan szabad vezetni,
hogy a belathato utszakaszon meg tudjunk allni. Ha az ut olyan keskeny,
hogy a szembejovoket veszelyeztethetjuk, akkor olyan gyorsan szabad csak
kozlekedni, hogy legkesobb a belathato utszakasz felenel meg tudjunk
allni.
<<<<

Pofonegyszeru. Kodlampat rossz idoben be lehet kapcsolni es annyival lehet
repeszteni, hogy a latotavolsagon belul meg tudjunk allni. Ha egyaltalan
nem latunk, akkor max. 50 km/h es kodfenyszoro. Ha kod miatt nem latunk,
akkor kodzarofeny. Nem lehet viszont alkonyatkor/este kodfenyszoroval
kozlekedni.

###

Sokkolo-temaban: a biztositek tularam ellen ved es nem tulfeszultseg
ellen. Tulfeszultsegbol tularam akkor keletkezik, a feszultseg egy kicsi
ellenallason esik. Viszont: amig az olvadobiztositek kiold, addig egy
vedelem nelkuli elektronika mar reg feldobta a talpat egy 15 kV-os
feszultsegimpulzustol, amit egy ember is kepes produkalni a szo"nyegen
valo csoszogassal (ilyenkor is ritkan folyik 15 A-nal tobb egy chipben,
ami a kocsibeli biztositekoknal teljesen megszokott nevertek).

Elektronikat viszont erintes nelkul is tonkre lehet tenni. A kocsiban a
vezetekek antennakent mukodnek, amik egy nagyenergiaju impulzust
felvesznek es tovabbitanak az elektronika fele. A sokkolo energiaja ehhez
valoszinuleg kicsi lesz, itt egy masik hatas lehetseges: induktiv
csatolas. Mivel a sokkolo nagyfrekvencias impulzusokkal dolgozik, eleg
kozel tartani egy drothoz, hogy abban feszultseg indukalodjon. A kerdes
megint az, hogy eleg nagy feszultsegimpulzust tudunk-e indukalni (a
gyujtotrafo is "lorugast" produkal, megsem hal bele a kocsi tobbi
elektronikaja -- viszont igyekeznek is a kornyeket elektronika-mentesen
tartani). A legvaloszinubbnek egy olyan jelenet latszik, amikor a
sokkoloval a kocsi karosszeriajat "riogatjak" (amitol elvileg szinten nem
szokott meghalni az elektronika, lasd a gyujtogyertya-szikraztatast a
motorblokkon). Kiserletezes nelkul nem lehet a kerdest eldonteni (ne'mi
fenntartassal hajlok arra, hogy sokkoloval kivulrol nem lehet kiiktatni az
immoilizert -- egyebkent mi a garancia arra, hogy pont az immobilizer hal
bele a muveletbe es nem a motorvezerlo elektronika? Es hogy az immob. ugy
hal meg, hogy elotte meg kikapcsolja magat?), kiserletezgetni meg nem
vagyok hajlando a kocsimon. ;-)


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Fiesta hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Apro gondom tamadt, igy, a tel kozeledtevel.
Automban, amely Ford Fiesta 1.1i, a vizhomerseklet mutatoja a normal szint
ala sullyed, illetve nem megy feljebb meg varosi araszolgatas kozben is.
Vizszint is rendben, akkor biztosan termosztat! De ma, kb. 1 ora autokazas
utan, amikor is szinten a hideg jelzes korul jart a mutatom, leallitottam az
autot, es megmertem a termosztathaz homersekletet, nos ez 97 C volt, tehat
szerintem a motor nincs tulhutve, a muszer lehet rossz. Mi lehet a hiba?
Ja igen, es az is a termosztatra utalt volna, hogy hidegen hajlamos
lefulladni neha, es egy kicsit sokat fogyaszt. Viszont eleg gyorsan el kezd
futeni, es dol belole a meleg levego.

Segitsetek, mi lehet a hiba?
Gondoltam mar az injektor koruli levego es vizhomersekletmero hibajara,
esetleg tudja valaki, hogy ezt hogyan lehetne megnezni?
Peter
+ - Tobbminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
1.
>...a magyar Suzuki Wagon R+ GLX-es
>valtozatanal hiaba huzogatod a belso ajtokilincset, azzal nem fogod
>az ajtot kinyitni, mivel csak uresen mozog _lezart ajto_ eseten, az ajto-
>nyito gombot sem erdemes huzogatni, mivel az sem segit.
Nekunk is van egy ugyanilyen, turkizkek. Nalunk: ha a riaszto zarja az
ajtokat v.
en _egyszer_ kulccsal, akkor fel lehet huzni az ajtogombot. Ha viszont
kulccsal _meg egyszer_ razarok, akkor reteszel a fent idezett modon. Esetleg
ez megoldhato lenne a riasztoval is? A kovetkezo gombnyomas ugyanis nyitja a
riasztot
 ( a kozponti zarat nem ). Azert csucs ez a Wagon R+ :-)))
2. Szinten Wagon R+: szeretnenk ra elore gallytoro racsot, tisztelt
autostarsak
 elleni vedelemre, rosszul sikerult parkolasokhoz. Tippek?
3. Valaki mondja mar meg, miert jo, hogy mar nem kotelezo a hatso
sarfogo gumi? Esoben mindenki utan esofuggyony, szarzon mindenki lovi a
kavicsokat...
4. En ugy tudtam, szorodo, szemes rakomany eseten kotelezo azt letakarni.
Egy kezemen
meg tudom szamolni azon teherautokat, melyek letakartak kavics, homok,
soder, stb rakomanyukat. Gondolom, mindannyiunk motorhaztetojen van jonehany
kavicsnyom.
A 4 eves autom szelvedoje tele volt kavicsnyomokkal, le kellett cserelnem.
 Igaz, megusztam 25.000 Ft-bol, de ez csak az ismerettsegnek es nemi
mazlinak volt
koszonheto. Es ezt is NEKEM KELLETT KIFIZETNI. Nem azert jarok Suzukival,
mert nem ulnek valami masban is szivesen, hanem mert ezt tudom fenntartani,
es az
is pont eleg sok ( azert klima, meg 4 teli gumi felnivel van hozza :-) )
Sokszor lattam az ut szelen unatkozo, fenykepezgeto rendoroket, meg egyszer
sem
szedtek ki ilyen teherautot, vagy mentek utana! Ez csak engem zavar?
De ha en 80 helyett 90-nel megyek - ami szerintem nem olyan veszelyes, mint
a kavicsfuggony - akkor fenykep, feljelentes, fobeloves...
IRGUM - BURGUM, MORCI VAGYOK!!!!!! ( A multkor egy olyan teherautot eloztem
meg, amelyik letakarta a rakomanyat, szerintem a sofor maig nem tudja, miert
vigyorogtam es koszongettem neki :-)))
5. NINCS ARCHIVUM!!!! (3)

Mara kiordibaltam magam, most mar sokkal jobban erzem magam...

Udv, Bazsi.

+ - Lampafogyasztas.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/26/2000 -0500, you wrote:
> > evett az auto..  Ez 50e km csak budapesti autozas tapasztalata....
>   Ha szol a zene, jobban nyomod? :))
Pont ellenkezoleg.. Kevesbe. Nem sietek, raerek, szol a zene, kenyelmesen 
ucsorgok az autoba, hova a fenebe rohanjak.. :)))) Ha nincs zene akkor 
unatkozom igy nyomom neki..

Ant
+ - Trafi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/26/2000 -0500, you wrote:
>80 helyett 100-nal mire szamithatok? Multkor
>(2 honapja) petofi hidon 30 helyett 40 volt,
ha a km ora 100-at mutatott akkor 99% semmit se fogsz kapni ha megis kapnal 
egy papirt akkor max kis dorgalast mert ez eleg kismerteku 
sebessegtullepes..  Ilyen tullepessel vagy 30-40 alkalommal mentem el 
trafipax mellett, mar nem is fekezek es meg kepet nem kuldtek ki.. 40-es 
tablanal a 60-ra se.. bar egy ideje nincs elol renszam az automon igy 
batrabb vagyok..

Ant
+ - teli gumi+melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-Hogy jelolik a 4 evszakos gumikat?  A teli az M+S, ha jol emlekszem.
-Ha jol lattam, es sikeres volt a feliratkozas, bizonyara szakertonk is akad
a l
-istan :-)
-Legy udvozolve!
->Felado :  [International]
->Temakor: subscribe ( 1 sor )


-Borbely Gabor

A teli gumi egy hopehely jelzi a gumiabroncs oldalan.
Az M+S a ho+sar roviditese. Attol az meg teligumi lehet, de nem feltetlenul.
Az un. negyevstzakos gumit pedig el kell felejteni. Ilyen nincs !
A gumi puhasaga es mintazata hatarozza meg az evszakot. Harom evszakos eppen
lehet tavasz-nyar-osz. De az telen nem jo. Ne dolj be a reklamoknak.

A melleparkolas ugyben nem csipobol tuzeletem. ! Ki hatarozza meg, hogy
mennyi az a tavolsag, amiert mar jar a levego kieresztese ? Mi az a bun,
amiert mas autojaba bele kell rugni, vagy neadjist vegighuzni egy
kulccsomoval.
En a belvaros belsejeben lakom. Nagyon meg kellett tanulnom jobbra balra tiz
centis helyre is beallni. Az ottlakok szinten ezt csinaljak. Ez alapjan mar
regen leamortizaltuk volna egymas autoit.
Altalaban akkor vigyazunk nagyon a tavolsagtartasra, ha egy ismeretlen auto
melle allunk, mert ilyen esetben szokott elofordulni a kioktatas eme -nemes-
formaja. Szoval hasznald a gumot a nyakadon :-)))

barati udvozlettel:  Refi J
+ - bptraffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-Sziasztok!
-80 helyett 100-nal mire szamithatok? Multkor
-(2 honapja) petofi hidon 30 helyett 40 volt,
-epp mostak a hidat, a trafi meg kiallt, de meg
-nem kaptam semmit. Elvezet igy autozni, hogy
-nem tudhatom mikor kap le valami lesipuskas,
-mikor epp elkovetek ilyen irdatlan szabalysertest...

-Zozi

Ha van Westel900-as telefonod, akkor a +bptraffipax szoveggel kuldj egy
SMS-t a 900-as szamra. Ez egy igyenes szolgaltatasa a Westel-press-nek. Majd
meglatod mi tortenik :-)

------------------------------------

Udv: Refi J

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS