Kedves Rubin Gyorgy!
Csak most tudok reagalni az utolso hozzam cimzett uzenetedre aminek hangnemet
es tartalmat nagyon korrektnek talaltam. Jo tudni hogy legalabb idonkent a
"ellenkezo taborbeliek" is szot tudnak erteni. A te uzenetedet is igy
ertelmeztem.
>en is olvastam olyan cikkeket, amelyek azt igyekeztek bizonyitani, hogy az
>askenazi zsidosag a kazarok leszarmazottja. Olvastam ugyanakkor ezt cafolo
>cikkeket is, melyek szerint csak a kazar uralkodo osztaly gyakorolta
>tenylegesen a zsido vallasat, mig a kazar torzsszovetsegben elo kozemberek
>csak legfeljebb formalisan, es valojaban a nomad eletmodjuknak megfelelo
>vallasokat kovettek. Nekem az az erzesem, hogy valahol a ketto kozott van az
>igazsag. Az askenazi zsidosag szarmazastortenete valoszinuleg nagyon bonyolult
,
>es nem redukalhato egy egyszeru kepletre.
Oszinten szolva szamomra sem nem oszt, sem nem szoroz hogy mi az igazsag az
askenazi zsidosag szarmazasat illetoen. A dolog csak mint ostorteneti,
szarmazastani "titok" erdekel, s ezert elvezem pl. Hidas Pali nagy
tortenelmi tajekozottsagra utalo cikkeit is.
Mint egyszer mar irtam, ezt az askenazi-kazar dolgot en eloszor egy mas
elektronikus forumon lattam megemlitve, s raadasul egy arab altal, amiert az
illetot valosaggal "halalrakoveztek" a forum egyes tagjai. Persze reszben
megertem azt a reakciot, mivel az arab srac olyan indokkal hozta fel a kazar
szarmazast, hogy azzal cafolja meg az europai cionizmus alaptetelet. Ezek utan
ertheto ha en is vonakodva emlitem ezt a dolgot.
(Apropo, mielott ismet elfelejtem megkerdezni: tudja valaki itt hogy magyarul
mi a neve a Passover-nek? Husvettal kapcsolatban itt tobben emlitettek azt az
angol elnevezest a Husvetnak megfelelo zsido unnep kapcsan, s feltunt hogy nem
csak en vagyok aki nem tudja a magyar nevet.)
>Szerintem indokolatlan az a felelmed, hogy zsido temak felvetese eseten
>radsutnek a "zsidozas" megtisztelo jelzojet (te fogalmaztal igy). Zsido
>temakrol beszelni es "zsidozni" az ket kulonbozo dolog. Valoban letezik
>zsido erzekenyseg, azt hiszem ennek okai nyilvanvaloak, de ezt tekintetbe veve
,
>barmilyen temarol lehet parbeszedet folytatni.
En termeszetesen a Szekely Zoli elleni hasonlo tamadasokra gondoltam "a
szomszedban" amikor o johiszemuen egy parbeszedet akart kezdeni egy olyan
temarol amirol majdnem mindenki tudja hogy letezik, de ugy teszunk mintha nem.
------------------------
Bagyinka Csaba irja:
>Az e'n sza'momra Moldova Gyo~rgy karcolata az o~ntelt, semmihez sem
>e'rto", nagyke'pu", demago'g, a'lszent, konjunktu'ralovag stb.
>alakok - akik a demokratikus va'ltoza'sok u~ru~gye'n o~nmagukat
>o~nke'nyesen ne'pveze'rre' kia'ltja'k ki - kigu'nyola'sa, ha neked
>u'gy jobban tetszik bemocskola'sa. Te ezt a magyar ne'p
>bemocskola'sa'nak tekinted.
... es az, ugye teljesen veletlen hogy Moldova a nemzetieskedo, magyarkodo
"nepvezereket" karikaturazza ki vitriolos pennajaval? Vagy irt o mar
hasonlokepen a "nemzetek-feletti" politikusokrol is? Ha igen, jo lenne ha azt
is lehoznad, tudod, a "szimmetria" kedveert. Egyebkent nem kell azert
hulyenek nezni bennunket, pontosan kivesszuk a Moldova cikk igazi celjat is,
amiert nyilvan te is erdemesnek talaltad azt itt kozolni: a guny fegyverevel
nevetsegesse tenni MINDENKIT aki ezentul nemzeti erdekekre, hagyomanyokra
apellal.
Moldova, akire meg en is emlekszem otthoni eveimbol, mindig is a Kadar
rendszer propogandistaja volt (Boldizsar Ivannal egyutt) akinek "szabad" volt
bizonyos igazsagokat is kevernie irasaiba a hitelesseg -- es fuggetlenseg --
latszata erdekeben. Eppen ezt tette mindkettojuket olyan eredemenyes
propogandistakka hogy meg sok johiszemu ertelmisegi is bedolt nekik.
Moldova annyira kompromittalta magat a multban, hogy jobban tenne ha vegre
befogna a csoret ahelyett hogy uszitana a vegre magara talalo nep ellen.
Udvozlettel,
Pannon Jozsef
|