Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1408
Copyright (C) HIX
2002-03-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Pedalcsere (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Trabi 1.1 (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Escort (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Citrom kontra VW (mind)  41 sor     (cikkei)
5 C5 (mind)  26 sor     (cikkei)
6 auto-motor (mind)  13 sor     (cikkei)
7 javorszarvas teszt (mind)  50 sor     (cikkei)
8 Eladok, veszek (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re: Letolas 2x (mind)  28 sor     (cikkei)
10 emberkedes5 etc (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: uldozes, ovek (mind)  27 sor     (cikkei)
12 kiado garage (mind)  8 sor     (cikkei)
13 SAHAL (mind)  33 sor     (cikkei)
14 BMW motorok, kipuff (mind)  42 sor     (cikkei)
15 VD light :) + Citroen megoldasok mashol (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Re: BMW (mind)  20 sor     (cikkei)
17 h (mind)  16 sor     (cikkei)
18 l (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1407 (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Reflex, reakcio ido mero (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Opel zsaner (mind)  5 sor     (cikkei)
22 Olasz autopalya (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Ezek a ccmek (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: Pedalcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tamas,

> Felado :  [Hungary]
: Szeretne atalakitattni az autot ugy, hogy a gazpedal a bal oldalon
: legyen es igy a "jo" labaval kezelne a pedalokat. A kereskedo ahol
: az autot veszi, ezt meg is csinalna, a kerdes csak az, hogy ez
mennyire
: legalis ? Esetleg elotte kell-e engedelyeztetni valahol ?

Biztos, hogy kellene. Nem art kivenni par szabadnapot, aztan vegig lehet
jarni a dolog burokratikus utjat. De kinek hianyzik ez, plane, hogy
esetleg nem is engedelyezik? En  a papirokra, megcsinaltatnam es
kesz. Egyreszt el nem tudom kepzelni, hogyan lehet ezzel megbukni,
masreszt ha megis kiderul, melyik rendor lesz az, aki feljelenti a mar
amugy is szerencsetlenul jart baratodat ezert? Lehet, hogy csak a
fantaziam szegenyes, de nem latom a jelentekeny rizikofaktort.

Mas: azon a megoldason nem gondolkodatok, hogy inkabb eltoljatok balra a
pedalsort? Igy egyreszt megmarad az eredeti sorrend (mar belekotni is
nehezebb), masreszt valoszinuleg a kivitelezes is egyszerubb. Esetleg az
egesz elhagyhato, es vezeteshez hasznalhatna vekony talpu cipot.
Macerasabb, de olcsobb. Vagy az is lehet, hogy idovel az erzeketlenebb
labaval, vastag talpresszel is megtanulja kezelni a gazt.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Trabi 1.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

: Elado egy alig hasznalt HiX @uto matrica 345.000 Ft-ert. Adok melle
egy
: Trabant 1.1-et is, jo allapotban. :)

Egy ismerosom most ujsagolta buszken, hogy eladta a negyutemu Trabcsijat
('90-est, megkimelt allapotut) 200 ezer forintert. Szerintetek jo
uzletet kotott? Mert szerintem egy  volt, bar ezt nem mondtam meg
neki.

Z.
+ - Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

: Felado :  [Hungary]
: Inkabb azt emlitem meg, hogy a szenvedo kocsi par napja
: meg az en Escortom volt. A napokban adtam el a cimboramnak.

Mit hallok, Geza, eladtad az autod? Mit vettel helyette, vagy mit fogsz?

Zoli
+ - Citrom kontra VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia VD,

> Felado :  [Hungary]
> Joe, sose csuggedj, kb. 10 ev mulva mar a Citroen is fog
> tudni olyan autot gyartani, mint a mai BMW-k. Csak hol tart
> majd addigra az elvonal?

Azert ne ess tulzasokba! Epp nemreg vagott be valaki egy cikket egy XM
kontra M5 osszehasonlitasrol, melyben az M5 tulaj nagyokat csodalkozik,
hogy mikent lehetseges, hogy az XM a sokkal lagyabb komfortjaval kozel
hasonlo keresztgyorsulasokra kepes, mint a csucsBMW. Ugyhogy en nem
mernem leirni a Citroen hidropneumatikajat, mert mi van, ha a hatasfoka
megis jobb, mint a hagyomanyos acelrugoe, amit a BMW alkalmaz? Vagy
mondok mast: egy ismerosomnek regen volt egy Saab 900 Turboja (az
enyemnek a kb. 10 evvel idosebb elodje), amit egy E30-asrol cserelt le.
Szerinte a BMW a Saabhoz kepest ugy imbolygott az uton, mint egy
iszapbalna, pedig komfortra nem volt jobb. Akkor lehet, hogy a BMW
megsem jar mindenki elott 10 evvel? Amugy imadom a bajorokat, tenyleg,
mert az autoikkal sosem kot kompromisszumot. A maga mufajaban, meg ha
nem is feltetlenul az osszes vizsgalt kriterium szerint vilagelso
(persze ilyen auto nincs is), mind kiegyensulyozottan jo. Az E30-as nagy
szerelem volt regen, borzasztoan imponalt benne az, hogy a kulso meretei
egyeztek egy also-kozepkategorias autoeval, megis rendes nagyautos
formaja volt. Meg hogy a ketliteres motorja mar akkor 125 loeros es
hathengeres volt, amikor a konkurensek meg csak a 105-110, de legfeljebb
115 loeros negyhengereseiket nyomattak. Azonkivul rendkivul igenyes
kidolgozas, erzekeny kormany, preciz valto, jo fekek - szerintem magasan
verte az osszes korabeli kategoriatarsat. Evekig akartam venni egyet,
aztan mindig visszarettentett a jellemzo tulajdonosi kore, a hazai
agyontuningolt es kokanyolt darabok, valamint hogy idos kora ellenere is
lopjak, meg imadjak lerabolni rola a cuccokat. Egy jo allapotu capa
5-osbe is majdnem beleugrottam egyszer regen - bar az E21-est meg a
jelenleg futo 5-ost es 7-est leszamitva valoszinuleg majdnem
mindegyikkel igy jartam volna, ha kozelebbrol megnezem. Mivel az ujabbak
mar nem tetszenek annyira, most mar valoszinuleg maradok a sosem volt -
sosem lesznel.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Joe,

> Felado :  [International]
: Egyebkent a C5 nekem nem tetszik, egy kicsit olyan mint egy

Na veeegre valaki megirta a frankot! Hogy az milyen hitvanyul nez ki...
:(
Minden alkalommal, ha latok egy ilyet, fontolora veszem egy gyalazkodo
hangvetelu level irasat az anyaceg formatervezo reszlegenek. Olyan
formai bravurok utan, mint a DS, SM, CX, GSA, XM, de nemi tolerancival
akar meg akar a Xantia is, hogy tudtak ide eljutni?! Fortelem.

: felfujt Xsara, sokmindennel megspekelve. En varok a C6-ra, bar most
mar ugy
: kutyuljak a szamokat, hogy az isten se tud kiigazodni rajtuk (mar
C8-at is
: lattam).

Ez meg a masik. Kedvem lenne kerdore vonni az Audi, a Saab, es a Volvo
marketingeseit is, hogy mi a koncepcio abban az agyatlan ,
hogy A4, 9-3, S70 meg C5? Hihetetlen. :(

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - auto-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Legutolso Auto-motorban lapozgattam ma, es mit talalok? A vendegoldalon
Csonka Andras a kovetkezo okossagokat nyilatkozza: "Az ujsagolvasas
szamomra autos tevekenyseg, tobb napilapot olvasok, melyeket rendszerint
a kormanyon, menet kozben van idom bongeszni. Kezemre jatszik a
budapesti kozlekedes, a sok forgalmi dugo szamos lehetoseget kinal,
felnezek, latom, hogy mennyi a hely, azaz hany sor, esetleg bekezdes van
a kovetkezo autoig."

Imadkozom, hogy ossze ne talalkozzak az uton ezzel az imbecil idiotaval.

Z.
+ - javorszarvas teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

1997 oszen a Sved Teknikens Varld autosujsag teszjen felburult az A
osztalyos Mercedes. Ezutan a nemet Auto Motor und Sport csinalt egy tesztet
tobb auto bevonasaval, melyet az Auto Magazin 1997 decemberi szamaban
megjelentetett.
Az autok kozel teljes terhelessel vettek reszt a teszben  ( ot szemelynek
megfelelo sullyal )
Idezek belole.

"60 km/h sebessegnel valamennyi tesztelt auto, igy az A-osztaly is,
eloirasszeruen viselkedik a kikerulesi manover kozben. Ha a sebesseg csupan
egy kicsit is megemelkedik, mindegyik auto magatartasa megvaltozik. Az egyik
tulkormanyozotta, a masik alulkormanyozotta valik, valamennyi nehezen
iranyithato lesz es elter a bojak altal kirajzolt utvonalrol.

A javorszarvas-teszten a Land Rover Discovery kerekei is elvesztik
kapcsolatukat az uttal. A kiserlet soran a kocsi egyensulyat meg heves
ellenkormanyzassal sem sikerult helyreallitani. ( felborult )

A VW Golf a kikerulesi manover hatasara mindossze alulkormanyozotta valik.

A Honda CRV. Hataresetben heves tehervaltasi reakciok jelentkeznek.

A Seat Alhambra is kuzd a magasan levo sulypont hatranyaival, a felborulas
eselye azonban csekely.

Az Audi A4 meg 65 km/h tempoval is hibatlanul teljesiti a tesztet. Ha a
vezeto kozben leveszi a labat a gazpedalrol, teljes terhelesnel eros
tulkormanyozottsagra kell szamitania.

A Citroen Berlingo az alacsony ulohelyzetenek koszonhetoen a sulypont
melyebben talalhato, mint ahogy elso pillantasra tunik. A tesztet 60km/h-val
teljesiti.

A tulkormanyozott hajlamu BMW 323i meg a kemeny M-futomuvel is kihivas ele
allitja a vezetot. A teszt korulmenyei kozott, 65 km/h felett a megpordules
veszelye all fenn.

A Suzuki Wagon R+ a kikerulesi manovert gond nelkul teljesiti. Kulon
dicseretet igenyel remek iranyithatosaga.

A magas felepitesu Renault Megane Scenicet sem fenyegeti a felborulas
veszelye. Helyette eroteljes terhelesvaltasi reakciokat mutat.

A teszt legjobbja. Az Alfa Romeo 156 meg 65 km/oras sebessegnel sem zokken
ki nyugalmabol, legfeljebb enyhe alulkormanyozottsag jellemzi."


PA
+ - Eladok, veszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Bizonyos anyagi megfontolasok okan asszem eladom a 405-os peugeot. Helyette
azert kell valami. Mindenkeppen dizel, motorikusan elegedett voltam a
kocsival, tehat gondoltam egy Citroen BX, ZX, XM-re. Mre erdemes figyelni
ennel a tipusnal? Esetleg milyen mas megbizhato, kisfogyasztasu dizel verdat
tudtok ajanlani?

Udv
L:
+ - Re: Letolas 2x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azé Mo nem Amerika, arról nem beszélve, hogy a magyar rendőrök meg sem
közelítik (na jó tisztelet a néhány kivételnek) az amcsi zsarukat.
A másik számomra "érthetetlen" dolog ebben, hogy úgy tudom  (rendőr
barátomtól), hogy amennyiben nem muszáj nem törhetnek zúzhatnak, kerülniük
kell az "autós üldözéseket" stb.
Nem tudom emlékeztek-e arra amikor egy motoros rendőr addig kergetett egy
csúnya bácsikkal teli Golfot, hogy az fejreállt. Na a rendőrt nem dicsérték
meg (sajnos), sőt!
Gábor

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>  irta:
> > Ez itt Magyarország. Az USA-ban meg akkor is hatrabilincselt kezzel
> > visznek be, ha tullepted 15 mph-val a korlatozast és nem akarsz a
> > helyszinen fizetni vagy ittasnak bizonyultal, vagy csak anyaztal vagy
>
> Nem lehet a helyszinen fizetni es +15 mph-ert nem visznek sehova. Ha
reszeg
> is vagy, esetleg nem allsz meg akkor persze bevihetnek, bevonhatjak a
> jogsidat stb.
>
> > akarmi. Inkabb elek Kozep-Eruopaban.
>
> Tenyleg a 'reality tv'-ben latottak alapjan dontottel igy? ;-)
>
> Imre
>
+ - emberkedes5 etc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:) Ezzel kapcsolatban egy kis apró történet:

Úgy 98 táján elég sokat kisbuszoztam, M1-esen stb. Szépen baktatok haza a
magam 100-as tempójában (emelkedőn fel és le szintén), szóval ahogy haladok
utolérek egy 316-os BMW-t, családdal (gondolom telekről hazafelé). Index,
belső sáv, elmegyek, index, vissza külső sáv.... azaz csak mennék, mert az
eddig jó ha 80-nal "száguldó" ember rámgyorsított. Na sebaj, én ugye
"teherautóval" vagyok, nincs tartalékom meg ugyse sietek, hát had menjen.
Kb. 10-15 perc múlva megint utolérem.... Pestig még vagy 2 szer csinálta ezt
(a poén kedvéért a rendszámát megjegyeztem az első "incidensnél" ezért
könnyű volt azonosítani, a hátsó ablakon kinéző  kislányról nem is
beszélve.:-) ), szóval Pesten az Erzsébet hídon pont előttem haladt. Azóta
eltelt pár év- de sehogy nem tudom felfogni mi volt az értelme ennek a
"csakazértis megmutatom, nehogymá" egy kisbusz lenyomjon.... lehet hogy
hülye vagyok :-)
Gábor
+ - Re: uldozes, ovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hát azt hiszem a következő autóm egy '77-es Camaro lesz 429-es Big block-kal
(429 köbhüvelyk~7,4 talán?:) )
Azé' ammá tudhat vmit nitro nélkül is.
Gábor

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Ja meg valami eszembe jutott.
>
> >Kint USAban olvastam egy cikket az ottani rendorautokrol. A jarmuvek ha
jol
> >emlekszem Ford Crown Victoria (?) tipusok voltak, 5.5-os motorral, es
>
>  ...meg Chevy Caprice, meg Lincoln Town Car, meg elvetve nagyobb
> Chryslerek, illetve ahol olyan a terep vagy a feladat (K-5 kutyas
> osztag), ott Ford F-150 ill. Bronco pickup ill. terepjáró,
> autopalya-rendorsegnel, meg jellemzoen Mustang, Camaro, Firebird.
> Egyben egyeznek: nagy V8 elol, meghatjtas a hatso kerekeken. :-))) [ez
> az igazi!!!] [[mondom en, a az elsokerekes, keresztben L4
> japcsi-user... :-) ]] Teny, hogy amiota lealltak a Chevy Caprice
> gyartasaval, azota jellemzoen Ford Crown Victoria (es szerintem 4.6
> literes az az 5.5...)
>
> Udv: Zak
> 
> ['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
>
+ - kiado garage (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit, Asszonyok, Emberek!

Valaki megkert, hogy tovabbitsam ezt az uzenetet a HA-ra:

Garazs berelheto Budapesten, XI. Safrany utca vegenel.
Erdeklodni lehet a  cimen.

scsLLAT
+ - SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit!

Aki SAHAL tag szeretne lenni (Simon Jani, Rakonczai Zoli), az alabbiak
szerint kuldje el nekem az adatokat:

Ebben a formatumban kerem, a *-gal jelolt mezoket kerem mindenkeppen kitolteni!

-Nev: *
-Email: *
-Lakohely (orszag, varos): *
-Lakohely pontosabban:
-Hol vallalod a SAHAL-t? *
-Mikor tud SAHAL-ni? *

-Mobiltelefon (ha nem Magyarorszag: +xx (yy) zzz zzzz;
ha Mo.: (yy) zzz zzzz; (x: orszaghivo, y: korzetszam, z:
telefonszam))
-Elerhetoseg napkozben? (fenti formatumban)
-Elerhetoseg szabadidoben? (fenti formatumban)
-Elerhetoseg extrem idopontban? [az elozo negy mezo egyikenek
kitoltese kivanatos; ha a Mikor tud SAHAL-ni? kerdesre adott valasz tobb
telefonszammezo altal meghatarozott idointervallumot felolel, az osszes
erintett
telefonszammezo kitoltendo fuggetlenul valamely masik telefonszammezovel
torteno egyezestol]

-Megjegyzes:


SAHAL jelentese: SArga Hix AngyaL

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - BMW motorok, kipuff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


>Felado :  [International]
>Temakor: Re: Ha mar BMW-rol irunk.... ( 6 sor )
>Idopont: Fri Mar 15 01:33:16 CET 2002 AUTO #1406
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>na akkor: az E21-et gyartottak 2000ccm 6 hengeres motorral is a motor
M20B20 ug
>yanasz mint az E30-ban!!!
>2000ccm 4heng motor csak 1977 elott volt!

Igaz, ez kimaradt!

Az E21 320 1977-82-ig hat hengeres lett 122 LE-vel. Ekkortol a 320 mar csak
porlasztos valtozatban volt. A korabbi 320i helyett 323i  (2315ccm) lepett
szinre. Az E30-ba a 2000ccm-s motor viszont injeltorral kerult be (320i)

>Felado :  [Slovak Republic]
>Temakor: BMW ( 15 sor )
>Idopont: Fri Mar 15 07:13:41 CET 2002 AUTO #1407

>Lattam en nagy motoru BMW-t felmillio utan, akarmit el
>is hiszek, de azt nem, hogy 300000 km-t kibir egy kipufogo.
>Olyan fizikai es kemiai folyamatok jatszodnak le, melyek
>biliacel ide vagy oda - kinyirjak a kipufogot. A mi 316-os
>BMW-en 85000 utan csereltek hatso dobot, megzabalta a so es
>a rozsda.

A mult heten ellenoriztettem a kipuffomat 181 ekm utan, semmi baja nincsen.
A kedvezotlen uzemmod miatt (sok rovid varosi ut hideg motorral), nem
hiszem, hogy kibir 300-at , de a 85 ekm a fiatalabb peldanyoknal mar nem
lehet jellemzo.Termeszetesen nem utangyartott, kalyhaezusttel festett
holmira gondolok.
Azt nem tudom, hogy a motor loketterfogata hogyan befolyasolja a kipuff
elettartamat. Szakemberek?

Csaba!
Milyen 316-os volt? E21, E30, E36?

Kaszo Endre
(BMW E34 525i)
+ - VD light :) + Citroen megoldasok mashol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az autosztrada az egy olyan tobbsavos gyorsforgalmi ut, melynek
> nem csak max, de min sebessege is meg van hatarozva.

Es szerinted mennyi ez a minimum? Esetenkent a belso sav(ok)ban
valoban van ilyen, de a szelsoben soha.

Hidropneumatikus felfuggesztes van meg bizonyos Rolls es Mercedes
modellekben.
+ - Re: BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
A 315 eKm eredeti kipuffancsal nekem gyanus. Persze miert ne lehetne? :)
Egyebkent szerintem egy kocsit szet lehet hajtani 50eKm alatt is, meg lehet
500eKm-t is menni vele gond nelkul.
Az ero a labadban van...
KI

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok!
>> En meg lattam olyan E34 M5-ost, amiben 315 ezer volt,
> minden problema nelkul. Sosem volt meg szetszedve, es nem
> log a bele, megy mint allat. Es a kipufogonak is marha jo
> hangja van, mert ki van egve rendesen. Az is meg eredeti.
> Szoval azert BMW meg Mpower GmbH. nem rizspapirbol meg
> biliacelbol keszit motort:-)))
>
> Udv,
> Vaddiszno
>
+ - h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hijja!
>Igaz is, probalt mar valaki gipszelt bal labbal vezetni? Sikerult?
>Esetleg jo elokeszulet lehet a jobb lab gipszelesere :)))))
>--
>Udv,
>                   Hunter                        -[HE 1.15beta8;]-

Te is lenni veszpremi?
Haveromnak nem reg vettek le a gipszet a jobb labarol, terdszalag szakadasa 
volt. Hat hetig volt rajta, az elso het utan mar vezetett.
----
Bocs Fogash, a turnpike telleg fizetos autopalya. /Egy kontenerrel odebb ul 
egy amerikai srac, azt kellett volna eloszor is kerdezni/

Udv joe
XM 2.1TD
+ - l (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talaltam itt nehany dolgot, ami a Citroen elsosegeit listazza. Innen-onnan 
gyult ossze, kifejezett felelosseget nem vallalok erte. Van, amit ok 
talaltak fel, van, amit elsokent alkalmaztak:
-elso europai sorozatgyartott auto
-hengerfej felett elhelyezett szelepek (OHV)
-az elso teljesen acelbol keszult onhordo karosszeria
-az elso mai fogalmainknak is megfelelo haszonkisgepjarmu (alacsony 
rakodokuszob, oldalso toloajto)
-rugalmas motorfelfuggesztes (Silentbloc)
-fuggetlen kerekfelfuggesztes torzios ruddal
-dizel sorozatgyartasa az elsok kozott
-mellsokerekhajtas
-lengokaros fuggetlen kerekfelfuggesztes
-fogasleces kormanyszerkezet
-az elso kupeformaju karosszeria
-radialgumi
-hidropneumatikus felfuggesztes
-sebessegfuggo hidraulikus kormanyszervo
-a kormanyelforditassal szinkronban forduló (a kanyarba bevilagito) fenyszorok
-rasegitos tarcsafek
-ergonomikus kezeloszervek
-aerodinamika
-szamitogepvezerelt aktiv felfuggesztes.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1407 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Citroen vs BMW ( 11 sor )
> Idopont: Fri Mar 15 15:03:12 CET 2002 AUTO #1407
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Ugy remlik VD irta, biztos nem veletlen, hogy a Citroenen
> kivul mas nem hasznalja a hidropneumatikus dolgokat a futomunel.
> 
> Szamomra az jott ki VD levelebol, hogy szerinte ennek biztos valami
> technikai/megszallottasagi oka van.
> 
> Aztan az jutott eszembe, hogy egyszeruen szabadalom es szabadalmi
> dij kerdese. Lehet, hogy a Citroen birtokolja ennek a muszaki megoldasnak
> a jogat, es mafla lenne eladni.
> 
> Attila

Sziasztok!

Tévedés! A Rolls-Royce is használja és a Citroentől vásárolja a hidropneumatiku
s rugózást, igaz csavarrugóval kiegészítve.Arról lehet vitatkozni, hogy jó vagy
 nem jó. Szerintem ha jó, nagyon jó, ha nem jó akkor nagyon nem jó, mert a tisz
telt autószerelő urak nem szeretnek vele bíbelődni, no meg nem is igazán értik 
a működését (én sem). Ezért akinek Citroenje van tart magának egy udvari külön 
bejáratú szerelőt, de inkább kettőt, aki nem húzódozik amikor meglátja a fogask
erék logót a kocsi elején.
A nagy Mercik is hidraulikus (nem hidropneumatikus) rugózással készülnek, meg a
 teherautók, buszok.

Kálmán
+ - Reflex, reakcio ido mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen egyszeru modszer, csak egy hosszu vonalzo es egy tars kell hozza:
Tarsad logatja a vonalzot a 32 cm-es vegenel fogva, te pedig a 0 osztasnal
tartod keszenletben a kezed ugy, hogy a ket ujjad kozott logjon le a vonalzo.
Tars veletlenszeruen elengedi, te pedig elkapod mint a villam.
Nehany elkapas atlagabol szamolhato a reakcioido is akar, de a masok
reakcioidejevel valo osszehasonlitasra eleg a cm is.

Akar csinalhatunk statisztikat is itt az AUTO-s listan:-)

Attila
+ - Opel zsaner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabi,

gyartass le vastagabb csapszeget, vagy mi a nevuk.

Attila
+ - Olasz autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" 40 centivel a kozepso betonfaltol,
50 centivel az elozendo kamiontol. Autopalyas tempoban."

Jartam en is arra, s a sok ezer megtett km-bol egy hasonlo
volt a legerosebb elmenyem:
Autopalya belso savban, mellettem kamion, elottem kamion,
(kivagott a masikat leelozni)
130-cal bele az alagutba, delutani olasz napsutes, fejemen
napszemuveg. Osztott lyukas alagut, baloldalt fal.
Az alagutban nem lattam semmit, csak a falon a fenyvisszavero
matricak csillamait, a mellettem levo es az elottam levo kamion
ezernyi kis es nagy lampajat. Utat, autot : semmit.
Olyan volt, mint egy videojatek.
Az elso megdobbenes utan lekaptam a napszemut, ugy mar egy
kicsit jobb volt :-)

Attila
+ - Ezek a ccmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.03.16.s +0100, you wrote:
>A JTS 170 LE volt, a jobb emisszio miatt varialtak valamit, ugy lett 165.
>Semmi extra, a Clio tud 172 lovat, a Honda, Toyota 200-at. Csak eppen
>ettol nem lesznek jobb autok...

Jajj hat ne keverjunk mar mindent, a honda/toyota az 1.8bol 192 lovat, a 
honda 2000ccmbol meg 240 lovat csinal.

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS