Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1901
Copyright (C) HIX
2003-07-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
HIX UJSAGOK HTML FORMABAN
-------------------------

Holnaptol a HIX ujsagok a szokasos TEXT forma helyett HTML formaban 
fognak megjelenni, es igy sokkal kezelhetobbek lesznek.

Ha tovabbra is a jelenlegi TEXT verziot kivanod kapni, akkor barmikor
irhatsz a  cimre. Javaslom, hogy mindenkeppen nezd
meg a HTML formatumot, mielott dontenel - erdemes..

Ha holnaptol nem jonnek a megszokott ujsagjaid, akkor ellenorizd 
a SPAM szurodet (vagy a szolgaltatodet). A HTML leveleket
nehany szuro mas szabalyok szerint biralja el.

Udv,
Jozsi. /HIX/
1 olajteknom (mind)  26 sor     (cikkei)
2 huje (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Lassulas (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Kispolszki (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Re: Olajtekno (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: Kispolszki (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Riaszto ejjel (mind)  28 sor     (cikkei)
8 fekezes (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Onindito (mind)  12 sor     (cikkei)
10 fek (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: ABS (mind)  26 sor     (cikkei)
12 Kalapal es izzad a Golf (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Holtter (mind)  26 sor     (cikkei)
14 Re: Re: szirena (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Re: Szimbulom (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Re: Re: Fekut, Gyal (mind)  104 sor     (cikkei)
17 Gumitartossag (mind)  11 sor     (cikkei)
18 ABS (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Blokkolas (mind)  7 sor     (cikkei)
20 fekvorendor (mind)  21 sor     (cikkei)
21 fogyi (mind)  11 sor     (cikkei)
22 parkolasi dijak (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - olajteknom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De ha mar itt tartunk, akkor egy olajtekno kilukasztasahoz nem kis
>ero kell, valamint nem kis utegyenetlenseg, ami azert tobbnyire
>lathato... Elek a gyanuperrel, hogy itt a nem kifejezetten az
>utviszonyokhoz illo sebesseggel torteno kozlekedes esete is
>fennforoghatott...

Te csak ne elj semmivel, orok kotozkodo baratom! Az Alfa 155 olajteknoje ugy
all ossze, hogy ahol a dupla kipufogocso atmegy a motor alatt (merthogy a
leomlo menetirany szerint elore all), ott a tekno sekelyebb. Mivel azonban
igy a teljes motor-valto egyseg hajlitasra kevesbe terhelheto, az olasz
mernokok gyartottak egy kb 8x20cm-es, teglalap alaku kengyekt, ami a 4
sarkanal fogva van felcsavarozva. Ez igy "hidat" alkot az olajteknosekelyebb
resze felett. Ezt az alkatreszt 4db M10-es csavar fogja az aluminiumontveny
olajteknohoz. Szerencsetlen modon ez a kengyel a kocsi legalacsonyabb
pontja, alaphelyzetben kb 10-12 cm-re van a sima uttesttol. A baleset
helyszinen a besullyedt uttest eleve ad  kb 6-8cm bogarhatat, ha nem tobbet,
+ a kb 40kmh sebessegbol eredo berugozas eleg volt ahhoz, hogy az uttestbol
4cm-re kiallo vasrud (valami korabbi epitkezes maradeka) elakadjon a
kengyelben. A kengyel szilankokra froccsent,. es a negy csavarbol ketto
azonnal kitorott. Az egyik ugy szakadt ki, hogy a tekno egy reszet is hozta,
igy mar folyt is az olaj. Tabla nem jelezte, 50 a megengedett, dupla zebra,
az elozo kjorforgalmas keresztezodestol kb 150 meterre. Nem volt
gyorshajtas, barmennyire is szeretnel karorvendeni. Amugy  gratulalok, mert
megint ott tartunk, hogy nem az utak szarok, hanem en vagyok huje, mert
nekem nem tetszik. Ha kicsit idegesebb lennek, azt mondanam, kapd be. De nem
mondom...
+ - huje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy kell kimenni az utcara, hogy mindenki mas hulye.
Mekkora igazsag. A gond az, hogy sajnos nem csak a kozlekedesre ervenyes. De
ez mar nem autos tema lenne.

Fogash
+ - Lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>v1*sqrt(a2/a1) < v2 < v1*a2/a1
>a negyzetgyokot ertem :) de mi az a a2/a1?

Szerintem leirtam. A jobb es a rosszabb auto lassulasanak aranya...
G.



__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: Kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
> Sziasztok!
>
> Adott egy '88-as Kispolszki, 60.000 kilometerrel, (eredeterol annyit, hogy
> ujkoratol a csaladban volt), karosszeriaja koranak megfelelo allapotban,
> motorikusan egeszen jo, kb. 60%-os allapotu gumikkal. Az utobbi evekben
> alig-alig lett hasznalva, es itt jon a legfobb bibi: reg lejart a
> muszakija, forgalombol hivatalosan nem lett kivonva, de en mar nem
> szeretnek kolteni ra.
>
> Kerdes az, hogy van-e otletetek, hogyan lehetne ugy "megszabadulni" tole,
> hogy ne'mi penzt is lasson az ember? (Az auto Budapesten van.)
>
> Minden otletet szivesen veszek, koszi,
Aha. Adok egy kis nemi penzt neked a kezedbe es elviszem a kicsiket.
Szombaton delelott ok?
+ - Re: Olajtekno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De ha mar itt tartunk, akkor egy olajtekno kilukasztasahoz nem kis
>ero kell, valamint nem kis utegyenetlenseg, ami azert tobbnyire
>lathato... Elek a gyanuperrel, hogy itt a nem kifejezetten az
>utviszonyokhoz illo sebesseggel torteno kozlekedes esete is
>fennforoghatott...

Vagy elegendo egy lapos epitesu auto. Faterom Ford Scorpiojanal
ugyanez a helyzet, es emiatt nagyon konnyu leamortizalni a kocsi
aljat a magyar utakon :( Hja, es a lapos epites ellenere
semminemu vedoburkolat (femlemez) nem talalhato az auto aljan,
kulon gratulalok ezert a Ford tervezoinek???!!! :( Eddig az
elso spoilert, a gazolaj tankot es az olajhutot sikerult hazavagni
az elmult fel evben tobb alkalommal is :(

udv
Aleox
+ - Re: Kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sziasztok!

> Adott egy '88-as Kispolszki, 60.000 kilometerrel, (eredeterol annyit, hogy 
...
> Kerdes az, hogy van-e otletetek, hogyan lehetne ugy "megszabadulni" tole, 
> hogy ne'mi penzt is lasson az ember? (Az auto Budapesten van.)

egyik ismerosomnek egy 15 eves 110e km-t futott kispolakja a minap (2
honapja) kelt el 85e-ert, fejer megyei ujsagban hirdettek meg.
szal van eselyed ;)
homer
+ - Riaszto ejjel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Mit tanacsoltok a kovetkezok kapcsan: Adott egy Astra, 
ami bekesen alldogal a lakotelepen egeszen keso estig, 
majd elkezd mukodnia riasztoja. Hetfon este 10 korul 
kezdte, majd ejjel 1-tol nehany masodperces megszakitasokkal mukodott fel 3-ig.
 A hazak elhelyezkedese, a hazakon belul 
a lakasoke olyan, hogy a tulajdonosnak hallania kellett a mukodest, max ha a 10
ken lakik, kevesbe zavarja, mint a lentieket. Tegnap 11 utan kezdett mukodni a 
riaszto, a 
lakok tojassal dobaltak a kocsit, volt aki lement, 
korbejarta, semmi. Azutan befutott egy rendorauto, 
erdekes modon miutan megallt az Astra elott, 2-3 sec 
mulva a riaszto elhallgatott. A rendorok egy darabig 
radioztak es tanacstalankodtak, majd elmentek lathato 
eredmeny nelkul, es bar azon tul, h bevilagitottak zseblampaval 
a kocsiba, mas nem tortent, a riaszto nem lepett ujra 
mukodesbe.
Hozzateszem, hogy lehetseges lenne az autot nem a 
haz elott, hanem attol tavolabb, az ut menten is 
leparkolni.
Ti mit gondoltak errol?

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Meg azt is irtam, hogy a fekezes megtanulhato!

>  Nekem ez mar viszonylag jol megy, bar neh van olyan erzesem hogy most
>  fog megcsuszni es megse. A multkor meg ugy jartam hogy a szokasos
>  erzessel fekeztem es megcsuszott. Szerintem kicsit gyengultek a hatso
>  fekeim. Kezdenek elfogyni.
------------
Nem SZOKASOSAN kell fekezni, hanem az adott helyzetnek megfeleloen!!!!!
Ezt kell megtanulni! Ha megcsusztal akkor megsem megy ez meg olyan jol.
---
>Szal szerintem ok hogy megtanulhato de
>  igenis fugg az auto-ut-gumi pillanatnyi allapotatol. Pl szerintem a
>  guminyomassal is valtozik a csuszashatar.
 >cooper
-----------
Igy van! A csuszashatar sok mindentol valtozhat. Ezert kell a kulonbozo 
helyzetekhez igazodva mas-mas modon fekezni. A lenyeg azonban minden 
esetben a csuszashatar!!

Udv,     Triznyak
+ - Onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ha nem huz be a behuzomagnes, az azert van mert kopottak a szenkefek.
>  Ugyanis a behuzomagnes behuzo tekercse sorba van kotve a
>  villanymotorral. Udv:
>Po:li
-----------------
Ha pontosak akarunk lenni, akkor a magneskapcsolo _egyik_ behuzotekercse 
kap testet a pozitiv keferol. Tehat nem az inditomotorral van sorba 
kotve, csak a forgoresszel, amig az inditomotor all. Allo helyzetben a 
pozitiv kefen, forgoreszen keresztul, test van. Ha valamelyik kefe nem 
er a forgoreszhez a magneskapcsolo nem huz be, az indito nem indit.

Udv,   Triznyak
+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Az osszes hidros citroen (mind elsokerek hajtasu) _kezifekje_ kepes
>  az elso kerekeket blokkolasig fekezni. Persze ezek nem atlagos autok
 >Udv joe
-----------
Azert a CX kezifekjere nem tennem le a nagyeskut! :-(

Udv,   Triznyak
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez  a kozhiedelem! Az ABS szakaszosan fekez. ( ezert razza a pedalt) Egy
> pillanatra megall a kerek, elengedi, megint megall, megint
> elengedi........ masodpercenkent 30-35-szor. A nem ABS-es,
> csuszashataron fekezve folyamatosan lassitja az autot.
> Az ABS "elengedesei szakaszaban" gyenge a fekhatas. Az ABS nem a
> blokkolast, hanem a _folyamatos blokkolast_ akadajozza meg!

Hali!

Szerintem meg ez a kozhiedelem. Az ABS-ek regota ugy mukodnek, hogy a kerek
forgasi sebesseget merik, es ha jelentosen elter a tobbi kereketol, illetve
jelentos valtozas all be benne (es gondolom meg ezer mas furmanyos
algoritmus van benne), akkor enged annak a kereknek (vagy kerekeknek, pl. 3
csatornas ABS eseten) fekerejen. Tehat nem allora blokkol,. aztan elenged,
hanem mar a megallas elott, bizonyos slipnel eszleli, hogy blokkolni fog, es
nem engedi tovabb fekezni.

Masreszt, legjobb tudomasom szerint (de javitsatok ki, mert van itt a listan
erre szakavatottabb ember is), a pedal pulzalasa nem azert van, mert
elengedi a fekeket, hanem azert, mert az elengedett fekfolyadekot valahogy
vissza kell juttatni a fofekhengerbe, kulonben elegendoen hosszu ABS-es
fekezes soran beesne a pedal. Ezert egy szivattyu szakaszosan visszanyomja a
fekfolyadekot, es azt lehet erezni a pedalon. A fekerot szabalyozo szelepek
hangja zummogo/bugo.

Szabolcs
+ - Kalapal es izzad a Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autostarsaim!

A segitsegeteket szeretnem kerni. Van egy 1988-as VW Golf II GTD-m, 315ezer kil
ometerrel. Szepen jar, poccre indul, olajat csak nagyon keveset eszik (kb. 2 dl
 / 1000 km). Mar egy ideje hallom (eleinte csak nagyon hidegben, amig be nem me
legedett), hogy kalapal. Szo szerint. Olyan, mint amikor egyszer beragadt az eg
yik porlasztocsucsom, es az egyik henger nem ment rendesen. Most is ilyesmi a j
elenseg, de a porlasztocsucsok elej ujak, Monarch markajuak.
Most azon a szinten van a kocsi, hogy menet kozben (orszagut, autopalya is) is 
verdes. De amikor ezt a hangot hallom, akkor fustol is. Nem szoktam gagyi uzema
nyagot adni neki, de biztos, ami sicher, raktam bele porlasztocsucs-tisztitot (
lehet, hogy csak parasztvakitas?). De ugy latom, nem javul a helyzet. Lehet, ho
gy most baromsagot mondok, de nem lehet, hogy valamelyik hidrotoke szol? Na nem
 mintha ertenek hozza.
Ja, es a legszebb, hogy akarhanyszor elviszem emiatt szerelohoz, sosem csinalja
! Soha! Minden aldott nap hallom a zakatolast (nemcsak en, hanem barki, aki epp
 ul a kocsiban vagy all mellette), de amint odaerek, mindig abbahagyja, es gyon
yoruen, egyenletesen jar. Szerelom mindig dicser is, hogy mennyire vigyazok a s
zekerre, es milyen rohadt jo allapotban van muszakilag is, esztetikailag is.

Ez volt az egyik. A masik, hogy kb. egy hete eszrevettem, hogy eltunik a hutovi
z szepen lassan. Meg is talaltam latszolag a hiba forrasat, kilyukadt a kiegyen
litotartaly also reszebe futo hutovezetek. Ez ki lett cserelve, de tegnap regge
l eszrevettem, hogy mar megint hianyzik. Delutan szetszedtunk mindent, hogy las
suk, szivarog-e valahol, de nem, csakazertsem. Ha elpofogne a fagyallot, annak 
iszonyu budos szaga lenne, nem? Tevedek?

A masodik kerdesem mar kevesbe trivialis, de ha tudnatok ezekre a dolgokra mond
ani valami jot, akkor azert nagyon halas lennek!

Elore is koszi!

Tamas

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: rev.193.68.38.206.euroweb.hu)
+ - Holtter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A te savod megy lassan a melleted levo gyorsabban. Nezel elore nezed 
>a tukrod. Meg tudod mondani hogy van e melleted-mogotted auto? 
Meg. Esetleg nem kapasbol, de 1 kocsi utan mar igen. Ez meg nem
idoveszteseg, mert a lassabb savbol nehez ugy atmenni. Es arra is
ido kell, hogy felismerjem hogy lassabb a savom. Ha viszont
folyamatosan megyek, akkor igen. En olyan 3-4 kocsit jegyzek meg
savonkent, illetve a sajatbol nyilvan egyet, nagy ritkan tobbet.

>nem  2  reszbol  allo kulso tukrokon hogy nincs holtter? en pl a sajat
>automban  akarhogy  allitom  be,  mindig  el  tudok  bujni ugy a kocsi
>mogott-oldalt, hogy a vezeto ne lasson. talan vmi specko tukrod van?
Miert, akkora darab vagy, mint egy auto? Az En kocsimbol egyetlen
esetben nem latok rendesen: Kb. 45 foknal a C oszlop nagyon szeles
(5 ajtos). Ekkor vannak problemaim. Tipikusan a Hungaria melletti
ut - a vasuton tul - Thokoly keresztezodese. Tolakodas nelkul nem
lehet kifirdulni. Ha mar a jobb oldali tukorbe nezek, akkor nyilvan
valamennyit latok jobbra is. A tukorbol meg (eppen) nem latom az auto
oldalat. Sokan nem jol allitjak be!

>De ha mar itt tartunk, akkor egy olajtekno kilukasztasahoz nem kis
>ero kell, valamint nem kis utegyenetlenseg, ami azert tobbnyire
>lathato...
Az utcanevekkel bajban vagyok, de a Haman Kato (IX. ker) mellettin
nekem is osszejott egy Celicaval. Kijart ut (macskako), kiallo aknafedo.
Inkabb csak repedes, mert masnapig 2-3 deci folyt el. Felakadt az
olajleereszto csavar.
+ - Re: Re: szirena (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>... De a kornyezeti zaj akkora volt (Hungaria
>> krt), hogy egyszeruen nem hallottam a szirenat.
>
>Ha jol emlekszem, 1-2 eve volt egy baleset,
>amikor egy illeto nem hallvan a szirenat
>karambolozott a nagykoruton kozeledo
>mentoautoval.
>Az eset utolagos rekonstrualasahoz kivonultak
>a rendorok es mentok is, es mertek a mentoauto
>szirenajanak hangerejet. Azt allapitottak meg,
>hogy bizony a nagy hatterzaj, es a magas
>epuletek miatt igen nehezen hallhato volt a
>szirena (a mellekutcakban meg alig) :(((

Ezexerint lehet hogy nem vagyok hibas amiert
nem hallottam. De ez nem vigasztalt volna ha
neadjisten utkozunk. Inkabb kerdest fogalmaz
meg bennem: mi a megoldas? Hogy lehetne meg
konnyebben eszlelhetove tenni a szirenazo
autot a decibelek tulzott merteku emelese
nelkul?

Es ha mar a decibelnel tartunk, mi van
azokkal, akik ezzel tomik meg az utasteret?
Hallanak ok barmit is a kulvilag zajaibol?

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: Szimbulom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>miskolci panelhaz elotti parkoloban sarga
>>szinu zsir uj Dodge Viper :)))
>
>Talan vendegsegben volt nem? Egy garazsra
>csak telt volna neki

Biztos meg tudna venni, ha talalna. Ma a
tombhazakban garazshiany van, a kereslet
tobbszorose a kinalatnak. Ez vilagosan
latszik az arakon. Tiz eve meg parszazezer
forintert adtak egy normal (21nm) garazst,
ma 2 milkat is elkernek erte.  Ha van
egyaltalan elado. Amikor egy 60 lakasos
tizemeletes hazban 6 garazs van, abbol 2-3
uzlethelyiseg...

>A 10 emeletes panelhazaknak nem tudom mekkora
>a garazsuk, de lehet hogy be sem ferne oda?

Kb. 5*4 meter, tehat beferne a Viper
(4.5 m hosszu), de az ajtoval mar baj van.
Pontosan nem tudom milyen szeles, de egy
E34-es BMW epp centizve fer be. Marpedig
a Viper 17 centivel szelesebb.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: Re: Fekut, Gyal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Szerintem NE a Trabantot vegyuk peldanak.
>Semmi bajom vele azon kivul, hogy kicsit
>budos. (Szerintem kesz csoda, hiszen abbol
>az autobol mar nem lehet semmit sem kisporolni.)

Egyszerusege a nagyszerusege :-))

Egyebkent lehetne sporolni, ugyanis vannak
benne olyan dolgok, amik kategoriajahoz es
arahoz kepest luxusnak szamitanak.
4 fokozatu ablaktorlo, rainditasgatlos
gyujtaskapcsolo, hatso ablakfutes,
atfolyasmero, satobbi.

Egy masik temahoz szolva: a Trabi
kerekei is blokkolnak eros fekezeskor.


>Soma!
>
>Nem veled akartam cinikus lenni!

???
Eszembe nem jutott ilyesmi!
Ertettem hogy mire gondoltal!
Bocsi ha felreerthetoen reagaltam.


> Talan akad egy-ket listatars aki
> magara ismer. Talan egy kicsit
> elgondolkodik azon, amit olvasott,
> es talan kicsit vissza fogja magat.

Vagy ha magara is ismer, elintezi azzal,
hogy hulye vagy es kisebbsegi komplexusod
van, vagy ilyesmi... :-(
Ugye kedves "inget viselok", ez a gondolat
most teljesen vakvagany volt reszemrol?!?!?!

>Nagyon nehez meggyozni az embereket a
>hibaikrol. Sokkal jobb, ha sajat maguk
>ismerik ezt fel, hiszen akkor konnyebben
>valtoztatnak a magatartasukon.

Ez igy van.

[...]
>Gyakoribb, hogy eszre sem veszi csak azt,
>hogy befert. 

Legrosszabb esetben meg rohog is
a dolgon, aztan dicsexik vele...

>Dongeti a mellet, hogy milyen vagany is. 
>Az eredmeny az, hogy jutalmaztam egy
>negativ magatartasformat.

Nem. Valojaban Te megvedted magad es a
tobbi vetlen resztvevot egy balesettol.
Ezzel egyutt persze ot is. Es ennek
mellekhatasa az, hogy jutalmaztal
olyasmit, amit buntetni kellene. Csak
ott, abban a szituacioban nem lehetseges
a buntetes korrekt formaja.
Mert meg lehetne csinalni peldaul azzal
a bizonyos betonVolgaval, hogy ilyenkor
kormany balra, aztan vissza. Mindenki
mehet a dolgara, emberunk meg az arokban
gondolkodhat. De mi van ha masok is
utaznak abban a kocsiban, akiknek semmi
kozuk az egeszhez? Azokat is
veszelyhelyzetnek tesszuk ki? Ezzel
ugyanolyan taplokka valunk, mint a sofor.
Es mi van azokkal akik hazavarjak a
baromarcut? Szoval akarhogy is nezzuk,
muszaj beengedni, es pont ezt hasznaljak
ki. Egesz addig amig valaki maskepp nem
gondolkodik, vagy bepanikol, vagy akarmi
modon kiszamithatatlan a reakcioja.

>Fogalmam sincs mi lesz vele legkozelebb.

Ugyanez. Aztan megint. Aztan megint.
Aztan egyszercsak egy fekete folia alatt
talalja magat...


Tegnap megint volt egy ugyes majer.
Kia Besta-val cikazott az autok kozt.
En szepen haladtam a savomban. Egyre
tavolodott tolem, mig vegul egyszercsak
jeee, mellette voltam. Lepenykepu suttyo
volt. Mosolyogtam. Kicsit arrebb mar egy
lampavaltasnyi elonyom volt. Megerte
neki a hajtas, a veszely? Az a baj, hogy
ilyenkor csak beidegesednek, aztan meg
jobban probalnak hajtani, furakodni,
aztan kesz a baj... :-(((

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Gumitartossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igy van! Es azok a gumik kb. 200km alatt el is kopnak.
>Ezzel szemben az utcai autokon levo gumi 60-100e km-t is elmegy. Ha 
>az F1-es autora olyan anyagu gumikat tennel, mint az utcai autora, 
>akkor hidd el, hogy az sem allna meg 30m alatt!
Speciel nekem max 10-20 ezret bír ki 1 gumi...
Motoron meg 4-5000:-))) ha nem megyek palyara, mert akkor par ora 
csak, max 1-2 nap. Es en csak hobbibol csinalom. Tehat azert utcan is 
leteznek jo tapadasu gumik, nem pedig egy tegla tapadasi 
egyutthatojaval rendelkezok, mint amilyeneket te hasznalsz:-).
Udv,
vd
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak,
>Ez  a kozhiedelem! Az ABS szakaszosan fekez. ( ezert razza a pedalt) 
>Egy pillanatra megall a kerek, elengedi, megint megall, megint 
>elengedi........ masodpercenkent 30-35-szor. A nem ABS-es, 
>csuszashataron fekezve folyamatosan lassitja az autot.
>Az ABS "elengedesei szakaszaban" gyenge a fekhatas. Az ABS nem a 
>blokkolast, hanem a _folyamatos blokkolast_ akadajozza meg!

ABS-bol is tobbfele van. Van amelyik tobb csuszast enged meg, van 
amelyik kevesebbet. Pl. M5-ost ha satufekezted, huzta a gumicsikot, 
mig ujabb autokban nem tapasztaltam ezt. Abban asszem meg csak 3. 
generacios ABS volt, most meg mar 5-os a divat, ha nem tobb. Nekem 
azt mondtak, hogy az meg jo, mert megall vele az auto. Ujak nagyon 
elnyujtjak a fektavot, mert annyira finomitottak az erzekelest, hogy 
allandoan felenged. Gondolkodok pl a ki/be kapcsolhatosagan, mert pl 
telen jegen, meg kavicson idegbaj!
Udv,
vd
+ - Blokkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szaraz uton, jo gumikkal a legtobb orrmotoros atlag auto az ELSO 
>kereket NEM kepes allora fekezni (a hatsot igen). Probald ki. 

Jo fekkel barmikor lehet rezegtetni az ABS-t ami annyit jelent, hogy a 
kerek valoszinuleg mar blokkolt volna. Kicsit probalj meg neki igazan 
odalepni...sikerulni fog.
vd
+ - fekvorendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aleox,
>evekben nalunk (Magyarorszagon, es azon belul Budapesten) van a 
>legtobb fekvofrendor, koszonhetoen a magyar vezetesi moralnak        
>("Tojok a 30-as tablara, tudok en itt menni 80-al is"). :(((

Normális fekvorendorrel nincs semmi bajom, csak az olyanokkal, amiken 
ha 2 kmh-val megyek is at rajta, es nem enyhen keresztbe, akkor raer 
az autom alja. Pedig nincs is ultetve, gyari rugok vannak benne. Foleg 
azokat birom, ami nem a gumi, sarga-fekete csikos normalis kivitel, 
hanem az ut szinebe beepulo (rejtozkodo) aszfaltozott domb (egyesek 
szerint hegy) amit kifejezetten terep IFA-knak talaltak ki. Ez kerem nem 
fekvorendor, hanem ugrato, es nem arra van kitalalva, hogy lassitsa a 
forgalmat, hanem hogy szetcsessze az autot. Amugy mikor kinezek az 
ablakon, mert elottunk is van fekvorendor, akkor azt latom, hogy senki 
sem lassit. Jo nem is mennek 80-nal, de hogy nem 20-30-cal az biztos. 
Multkor Pepsis Volvo teherauto a szuk utcan, vegig parkolo autok 
padlogazzal, kb 50-nel ment at az osszes fekvorendoron. Aszittem 
szetszakad, mert rezgett, csorgott, de a sofor csak nyomta neki. Utcan 
elet megallt, emberek meredten neztek, hogy ki ez az allat? Gratulalok! 
Nem az ove az auto. 
vd
+ - fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash még jár erre? Régebben nagyon bizonygatta, hogy u
>gyanaz az autó nagyobb motorral kevesebbet fogyaszt. 

Na persze, ha valaki 1.1-es Pug helyett vesz egy 600SEC-et, akkor ez 
nem biztos, hogy igaz:-))
Viccet félretéve, szerintem 1.4-1.6 viszonylatban mukodik, legalabb az, 
hogy tobbet nem eszik. Persze 1.6-osnak jobban is nyomja az ember, 
mert ugye annak tobb ertelme van, azt direkt nem irom, hogy annak 
lehet:-). Az allitas gondolom ugyanolyan vezetesi stilusnal volt ertendo, 
ami nalam is bejott.
vd
+ - parkolasi dijak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Calver,
>ROTFL. Szerinted nem fizeted ki? ;-)
:-))) Nyugodj meg, ha enyém lenne a Gundel, akkor ott tutira ingyen 
kajálnék. Mivel az utca is az enyém részben, azaz a mienk autósoké, 
nem értem miért kell még érte külön fizetni?
vd

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS