Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 246
Copyright (C) HIX
1998-11-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Metro No. 4. (mind)  91 sor     (cikkei)
2 Re:Re: 4 metro (mind)  58 sor     (cikkei)
3 4-es metro (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: Metro No. 4. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves mindnyajan,

az uj metrovonal ugyeben nehany ketelyem/kerdesem van:

1. Nem ertem, hogy korabban, amikor szo volt az orosz allamadossag fejeben
torteno megvalositasrol, miert nem volt az megfelelo megoldas.

2. Nem tudom, hogy lett a ket eve elfogadott kb. 100 milliardos
koltsegvetesbol mara (senki altal nem cafolt) 160 milliard, majd a
hirdetesben 130 milliard.

3. Nem tudom, vizsgaltak-e mas megoldasi lehetoseget - a pl. a Koln, Bonn
varosaiban talalhato megoldast (villamosvonalak kiepitese gyorsvasutta).

4. Biztos-e, hogy a Kelenfoldi lakotelep kiszolgalasara elegendo a
tervezett egyetlen megallo? Egyaltalan, ketlem, hogy vegul a legjobb
nyomvonal mellett dontottek.

5. Tartok tole, hogy a nagy fopolgarmesteri felbuzdulast sokkal inkabb
motivaljak egy ellenzeki part es kirakatemberenek aktualpolitikai celjai,
mint a valodi elhivatottsag a kozlekedes es a varosresz rendezesere. (ld.
ezugyben pl. a Fopolgarmester viszonyulasat a korabbi (1995 elotti)
javaslatokhoz illetve az eltero megoldasokat szorgalmazok velemenyehez,
valamint a hirdetes/kampany szoveget)

Ami pedig ez utobbit illeti:

Vagy metro, vagy kozlekedesi dugo, zaj es por: setaljunk egyszer vegig
az Ulloi uti fak alatt, es gondoljunk arra, hogy itt ugyebar, a metro,
mint minden kozlekedesi gond gyogyszere mar regota duborog a fold alatt,
szallitvan emberek ezreit, magneskent vonzva a beruhazasokat, stb.

A leendo metro utvonala kornyeken ugyanugy lakonegyedek talalhatok,
mint az Ulloi ut menten, tehat az erintett teruletek fejlodesenek
tavlatait e kornyekek fejlodese alapjan meg lehet becsulni. Szamomra 
lesujto a kep. Osszehasonlitasi alap lehet meg a Rakoczi ut, ami ugye,
kivetelezett helyzetben van, leven hogy a metro mellett meg a felszini
kozlekedes is megmaradt. A Blaha Lujza terre, Palace szallora vagy a
Rakoczi uttal parhuzamos, attol kb. 50 meterre eso Dohany utcara gondolva
nem leszek bizakodo. A metroval ellatott Moszkva ter es
kornyeke sem igazan tamasztja ala a fejlodesi-rendezesi elmeletet.

Nem tudom, hol lehetne ingatlanfejlesztesi programot inditani a tervezett
vonal menten, talan a Skala parkoloja az egyetlen ilyen hely. En
mindenesetre nem orulnek, ha oda meg egy bevasarlokozpontot vagy
irodahazat epitenenek, mint ahogy az errefele ilyen cimszo alatt szokas. A
kornyek uthalozata ugyanis nem alkalmas a tovabbi forgalom befogadasara.
Egyebkent szivesen vennek peldakat a metro(epites) nyoman ujjaepulo,
fejlodo, nem ipari negyed jellegu teruletekre Budapesten.

Tehat a kerdes kozel sem teheto fel ugy, hogy vagy metro, vagy dugo,
netan vagy metro es fejlodes, vagy pedig lepusztulas es kaosz. A kerdes
sokkal inkabb az, hogy vagy tisztesseges tomegkozlekedes, vagy dugo.
Ezen a teren viszont mindenki altal elismerten visszalepesek tortentek. A
jaratok ritkulnak, az uzemido csokken, ahol van menetrend es betarthato,
ott sem tartjak be, a Budapesti Kozlekedesi Szovetseg letrehozasa ugyeben
az elmult nyolc ev Fopolgarmesteri megnyilvanulasai a
szandeknyilatkozatokon soha sem mentek tul, erdemi elorelepes nincs, a P+R
parkoloknak alkalmas teruleteket hagyjak beepiteni (Szena ter, Ors Vezer
tere, stb.). A varosreszek fejlesztese pedig elsosorban koncepcio kerdese,
ne feledjuk, hogy a ART-t hosszu evek utan csak a kozelmultban fogadtak
el. Szomoru, ha a koncepcio elengedhetetlen feltetele a metro. (Del-Budan
erre hivatkoznak 30 eve)

A tablazat nagyon szep. Es nagyon celiranyos a valogatas. Feltuntetheto
lenne benne meg egy-ket olyan jelentektelen varos is, mint Roma, Athen,
Varso... Javasolnek egyebkent egy olyan tablazatot is, hogy a
Budapesthez hasonlo nagysagrendu varosokban hogy all az integralt
kozlekedesi rendszer megvalositasa, kulonos tekintettel a vasutvonalak
szerepere a varosi kozlekedesben. A nemet varosokon kivul szerepelne benne
peldaul Becs, Roma, Varso valamint Praga is. Pragaban a rendszervaltas ota
is folyamatosan epult metro, nem csak verbalisan, es emellett az 
agglomeracios vasutvonalak es a buszjaratok nagy resze a kozonseges pragai
halando szamara is elerheto az integralt kozlekedesi rendszer (PID, ez
lenne a Budapesti Kozlekedesi Szovetseg) kereteben.

Sok mindent lehetne mondani a 60%-os GDP es a 40%-s SZJA-reszesedesre is,
de lassuk be: ez szintiszta demagogia. 
Nagyon rosszul jarna a varos, ha mint onallo allamisaggal rendelkezo
kozigazgatasi egyseg Videk-Magyarorszag altal korbezartan letezne. Meg
akkor is, ha igy maga rendelkezne a megtermelt javak es a bevetelek
felett.

Meg egy aprosag: Tobbek szerint ha a millenniumot uj foldalattival
unnepeltuk, miert ne lehetne 2000-et az uj metroval koszonteni. Egyetlen 
baj van csak: Ha az uj kormany adott is volna penzt, akkor is csak 2003-ra
keszult volna el a tervek szerint a metro.

Bocs, kicsit hosszu lett...

Udv.: Kerey Peter
+ - Re:Re: 4 metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Alabb kuldom Pal.Koncsik ur kulturalt valaszat a 4. metro melletti
szavazasra felhivo, cikkere irt reagalasomra. Azt hiszem ez eleg vilagos
beszed ! Talan onnan UK-bol tenyleg naprakeszen lehet itthonrol velemenyt
alkotni.
A vegere pedig, en ezzel lezartnak tekintem a vitat, de amig nincs penz az
alapot es a falakat felhuzni, addig azert a tetot talan megsem kene
aranyboritassal rendelni.
 A mas megoldas pedig a busz es villamosjaratok suriteset,  a megszuntetett
jaratok visszaallitasat, az elovarosi vonatkozlekedes megoldasat, a
tomegkozlekedesi vegpontokban parkolok kialakitasat, a villamosjaratok
zartpalyas megvalositasat, a buszsavok valodi vedelmet, es ezek mellett a
metro _atgondolt_ _koltsegvetesileg gondosan tervezett_ megepiteset jelenti.

Az adoszazalekokra pedig nem en hivatkoztam hanem a cikkedben kozolt level,
(mi a 40%-ot fizetjuk be, mienk a termeles 60%-a...), eleg rosszul nez ki ha
ez csak neked megengedett.


Szeitz Peter
Budapest, XIII. Maglya koz 3. I/3.

Feladó:  >
Címzett:  >
Dátum: 1998. november 27. 10:33
Tárgy: 4 metro


>Hali,
>Pesten laksz? Mert ha nem, akkor ne beszelj ilyen marhasagokat:
>Ez tortenhet tobb fele keppen is, amibe a metro is beletartozik
>Peldaul ? Lerombolni a belvarost es negysavos utakat epiteni, vagy
>helikopter leszallokat, vagy a Startrek fogja ide-oda sugarozgatni az
>embereket...
>Meg egy gyongyszem:
>Ja es meg valami, a metro Budapesten belul hany ember kozlekedeset
>oldja, .
>Aki_teheti_metrot_hasznal.
>Lattad te mar Londont metrosztrajk idejen? Mert en lattam. Ha te azt a
>forgalmat varazsszonyeg vagy metro nelkul megoldod, nyomban
>polgarmesterre valasztanak. Az adoszazalekokra valo hivatkozas enyhen
>szolva marhasag infrastrukturalis beruhazasok eseten: az inter city-k
>kivetelevel igy fel kellene szedni az osszes vasutvonalat
>Magyarorszagon, mert nem gazdasagos, es nehogy mar Budapest fizesse
>adojabol a MAV-ot, mert fenn tartja a vasutat Inarcs-Kakucson.
>Felreertes ne essek, ha van jobb alternativa akkor en tamogatom, de
>arrol szo nem esett. Inkabb arrol, hogy a kormany jovore egy filler
>tamogatast sem ad a fovarosnak, semmire. Inkabb ugy nez ki, hogy kutyat
>sem erdekel hogy a metro gazdasagos-e vagy nem, hanem a budos fovarosiak
>kussoljanak.
>> Pal Koncsik Web developer
>> aptel on-line services       http://www.aolservices.co.uk
>> Bradford Court, Bradford Street, Birmingham, B12 0NS
>> email: 
>> Tel: 0121 608 6100 Fax : 0121 608 6300
>>
>>
>>
>
+ - 4-es metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szerintem sem kell a 4-es metro! Van egy sokkal egszerubb modszer. 
Azt a sok birkat, aki egy szem maga ul a kocsiban (tegnap itt az 
Alkotas uton a dugoban, kb minden 5., 6. kocsiban ultek tobben, 
gondolom a hivatalos statisztika ennel kedvezobb kepet mutat), 
atraknank a BKV-ra. Es akkor nem kellene Budapesten meg (ha jol 
emlekszem a kozlekedesi szakemberek velemenyere) 2-3 hid, amelyek 
kozul az egyik akar a 4-es metro is lehet. Sot, ha soha nem fog esni ho, 
meg onos eso a fovarosban, akkor boven elegendo a felszini 
tomegkozlekedest fejleszteni, hiszen akkor metro nelkul is viszonylag 
gyorsan el lehet majd jutni mindenhova.
A titkosszolgalathoz:
1. Nem hiszem, hogy el tudnad mondani, hogy mit csinal.
2. Ha el tudnad, akkor viszont nem mondod-mondhatod.
3. Ha mindent tudsz, es el is mondod, mondhatod, akkor az nem a 
titkosszolgalat, hanem Mari neni teadelutanja.
Tsao!
Feco

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS