Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 625
Copyright (C) HIX
2000-01-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 olajfalok (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: Mit jelent? (mind)  26 sor     (cikkei)
3 AH: hifik es emberek (mind)  58 sor     (cikkei)
4 Re: OX2 (#624) (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re:Rali.ob (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Re:va:Imadom a havat!!! (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #624 (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re: Re: *** HIX AUTO *** #622 ( 103 sor ) *** HIX AUTO (mind)  44 sor     (cikkei)
9 Re: Re: *** HIX AUTO *** #620*** HIX AUTO *** #621 (mind)  124 sor     (cikkei)
10 HIX matrica kivulre (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Dunaujvaros (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Ford Escort evjarat (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Imadom a havat!!! (mind)  34 sor     (cikkei)
14 Re: Autohifi (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Re: Mit jelent? (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Re: dB Drag (mind)  23 sor     (cikkei)
17 Re:Shell kut-ablakmoso lotty (mind)  19 sor     (cikkei)
18 elado trabi (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Re:Solti radioado (mind)  16 sor     (cikkei)
20 gondolkoztam (Meg is artott :-) (mind)  20 sor     (cikkei)
21 HIX-WEB (mind)  23 sor     (cikkei)
22 Riaszto (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - olajfalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

>UI: Emlekszik meg valaki a TV-ben par eve mutatott szerintem
>zsenialis (ha jol tudom) Szlovak filmre: "Olajfalok" cimmel ???

En emlexem, engem is nagyon megfogott. A film tenyleg zsenialis es lenygel
foiskolasok vizsgafilmje volt - szerintem meg valamikor a nyolcvanas
evekben.

Sok csokit mindenkinek, mindenki nezze meg az Olajfalokat!
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Re: Mit jelent? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>idokozben remelhetoleg hajtasim is lesz (ja, az meg nincs.
>En csak egy huje pesti vagyok, de ezt nem ertettem meg eloszor. Ez a
>forgalmi engedelyt jelenti?
  Nem.
  Inkabb leirom angolul, az a biztos: driver's license.
  Itt csak jogsinak nevezik de ha jol tudom a hivatalos magyar neve vezetoi
engedely volt a pengokorszakban (dednagyapamnak meg van ilyen), mostansag
vezetoi jogositvany vagy csak jogositvany vagy hajtasi (engedely) neven
hallottam emlegetni.
  A forgalmi ha jol tudom az autora vonatkozik. Mivel itt sok szo romanbol
magyarosodott (pl. az angol "bottle" romanul "butelie" - ha valaki ezt a
szot hasznalja mindenki tudja hogy PB gazrol van szo :) ) a forgalmit is
csak "talon"-nak nevezik (eredetileg romanul, de ugye igy egyszerubb. Az
egyet;en autoalkatresz amelyiknek tudom a nevet az a feknyereg - azt is
azert mert rab.sztam az ujjamra a bontoban -  romanul "etrier" (e'trie'r)).
Helyi specialitas, kenytelen vagy ket nyelven beszelni mert ugyan sokan
ertenek/beszelnek magyarul (szuletett romanok is) a hivatalos nyelv a roman
(mellesleg nem is szornyu, kifejezetten konnyu nyelv).
  Amugy azt a helyet ahol (elmeletileg) vezetni tanulsz itt ugy hivjak hogy
"soforsuli", itt szerzed meg a "jogsit" - ez lesz nekem is (de mikor?).


  (c) Pierre  +4092381139  UIN:1810067

PS: a MOKAban volt tavaly oktoberben egy "magyarisch" szotar - mit hogy
neveznek a hatarokon tul. Ha van ra igeny elobanyaszom az arhivumbol.
+ - AH: hifik es emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"shake your bon-bon, shake your bon-bon" BUMM BUMM TUCC TUCC
  [...]"up in the Himalaya, I wanna lay ya" *** kerdes a vegen

  Ma' megin' irok, pedig meg ki se hult a billentyuzet :)

  Most epp az auto erdekel, azon belul is az enyem igy nezzetek el ha sok
kerdesem lesz. Elsokent egy naiv: MILITEC/METABOND. MIk ezek, mit tudnak,
jok-e nekem? Futoszaljavito: honnan tudom hogy nekem kell ilyen?
  A TV-ben hirdetett Motor-Up/Gear-Up/egyeb-Up dolgok mire jok (azon kivul
hogy az ember hasonul a jo es okos paphoz es tanul a hibajabol)?

  Zene: otthonra ajanlok egy jo kutyut: Genius SW 103 neven lehet megtalalni
szamtech uzletekben. Ket dara 3W-os szamitogepdifu _es_ egy 10W-os
subwoofer. Nem szuper, de az en kis 47 nm-es lakasomat megtolti. Per
pillanat a TV-be van bedugva, azon hallgatom a VIVA/Atomic kettost (mikor
hol megy jobb zene). A minosegerol annyit hogy a DJ baratom (akitol azt
kerdeztem a discoban hogy "te, nem megy hangosabban ez a Sokol?") keresgelte
az allat - ilyen meretu kutyutol nem lehet tobbet elvarni. Ha ilyen
minoseg/hangero lesz a kocsiban meg leszek elegedve.

  Zene2: az a tipus vagyok akinek jobban all a zako mint a baseballsapka
(meg szemuveg nelkul nem is latok) nyarra tuti beszerzek egy nyalverot
(nana, amikor olyan cseresznyeszinu lesz a Capri mint Need for Speed-ben a
Chevrolet Corvette es lesz rajta hosszaban ket feher csik a' la' Dodge Viper
:) ) es az aktualis tuc-tuc slager fog szolni akkor kifejezetten jol fogom
erezni magam amikor elhuzok a plaza-cicak hada elott es le se (ilyet nem
irunk, torolve) figyelemre se meltatom oket...AZ a jo szorakozas, mikor
asziszikhogymithisznek pedig dehogy :) (erted, nem?), naszoval jo az ha az
ember akkor is hallja a zenet ha kiszall a kocsibol de akkor hagyja nyitva
az ajtot vagy huzza le az ablakot. Epp ezert hangszigetelni fogom a kocsit
(elultettetek a bogarat es kezd kinoni).
  A kerdesem hogy mivel es hogyan. Mivel alvazfelujitas lesz gondolom eleg
rendesen szet lesz szedve. Mit es hol es hogyan es mivel bekenni/tomiteni?
  Kb. Mennyibe kerulhet? Ha lehet vagy olcsobb vagy univerzalisabb
markat/termeket ajanljatok mert nem biztos hogy a) megeri mo-n venni (1Ft=72
lej, egy fizu ~700k lej), b) beszerezheto romaniaban (basszus de jo szovegu
tuc-tuc megy eppen, szabadforditasban: "jo kiszerelesu lanyokat akarok, akik
mindent meg akarnak tenni, akik ki vannak ehezve"...hehe. Bocs, eltertem a
lenyegtol).

  Zene3: milyen hangszorokat ajanlotok? Magno elorelathatolag egy Panasonic
lesz, 4*35(45?)W+CD changer.

  ZeneSOK: ha mar tuc-tuc legyen jo. A mai ajanlat: Soundlovers (Run-a-way,
People, Mirando el Mar, Surrender), Duran Duran (Wild boys), Hermes House
Band (I will survive), R.O.O.S. (Instant moments (Dance Therapy's instant
vocal remix)) es Rammstein (Das modell, Sehnsucht, _Du hast_).
  Ti mit hallgattok es milyen autoban (pl. a haver egy '59-es fecskefarku
Taunusban Depeche Mode-ot, Bonanza Banzai-t es Akos-t).

  (c) Pierre  +4092381139  UIN:1810067

*** valoszinuleg kicserelem az uleseket is, de ha lehet inkabb
"megjavitanam" oket: nem lehet teljesen hatraengedni oket :(
  Mennyibe faj manapsag ket kenyelmes, sport(os) ules? Ketajtos kocsi (vagy
ez harom ajtos vagy 2+1?).

PS: a "jon meg Skodara teherauto"-val benevezhetek? :)
+ - Re: OX2 (#624) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>   Mi lenne ha elektromagneses hajtas lenne? A motorterbe x darab bazinagy
> akku, kabelek a kerekig es ott egy magnes. Mar nem sokra emlekszem
> fizikaorarol de mintha lenne egy olyan dolog hogy (elektro)magneses
> indukcio!?

Ez a gyakorlatban ugy megy, hogy a kereken egy villanymotor van. Vannak
szeles es lapos tarcsamotorok, mind a negy kereknel egy, igy keszul a
villanyauto.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re:Rali.ob (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Tudtok valamit a ralikrol?
> Ha igen, irjatok!

Ujszulottnek minden vicc uj: http://rally.hu

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re:va:Imadom a havat!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Soma irja...
> > Az elol brutalis teli - hatul kopott nyari gumi kombinacionak
> > koszonhetoen egyaltalan nem volt szukseg a kezifek molesztalasara.
> 
> Nyugtass meg, hogy ez csak egy csuszkalasra hasznalt hobbi auto es
> nem kozlekedsz ezzel a gumi osszeallitassal.

Bocsanat... Mi a problemad ezzel az osszeallitassal? Ha a vezeto
tisztaban van az auto tulajdonsagaival, es szukseg eseten _kepes
megfogni_ az auto hatuljat (ne adj' Isten ezt elvezi az egeszben! :-)),
nagyon jol lehet igy autozni.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: *** HIX AUTO *** #624 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: OX2 es Yahni konkretumai ( 37 sor )
>Korabbi tapasztalatokbol - itt az AUTO-ban is - sokszor derult
>mar ki, hogy az autotechnikaban (is) igen gyakran eltero
>megoldasokat kovetel az elmelet, a gyakorlat, a gazdasagossag
>es a kornyezetvedelem...
>Amikor egyetemen tanultam es megkerdeztem a professzoromat
>valami problemarol, sohasem kaptam ilyen valaszt:
>"Menjen haza es par napot gondolkodjon rajta ! Vegye az energiat
>es filozzon rajta ahelyett, hogy itt vesztegeti az idomet..."
>Szep napokat: Antal Attila
>http://www.externet.hu/aas


Oh boy...  amit en mondtam az tapasztalati teny es nem elmelet. Te 
elvegezted az egyetemet?
Neked nem szabadna ketelkedned, mert az egyetemeken ezeket a dolgokat 
tanitani kene. Meg kozepiskolai esszel is siman felfoghato.
Konkretumot miert mondjak, amikor szabadami temak ezek. Amit mondtam eleg 
rasegitesnek. Persze konnyebb mindent keszen kapni akkor a fenti 2kg meg 60 
eves korban is ujszerunek mondhato. (az altalam elmondottak nem csak az 
OX2-re ervenyesek)

Yahni.
+ - Re: Re: *** HIX AUTO *** #622 ( 103 sor ) *** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #622 ( 103 sor )
> Idopont: Thu Jan 13 10:51:24 EST 2000 AUTO #623
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Ott is csak akkor ha lakatlan. A szeleromuvek kinyirjak a madarakat es
> komoly fenntartasok vannak a legmozgasra gyakorolt hatasokrol.

??? Ez utobbi fenntartasok elhangzottak valahol komoly szakemberek szajabol?

Meg a madardologban sem lennek biztos, ezeknek az eromuveknek a rotorjai nem
olyan forgasi sebesseguek (ahogy emlekszem a tananyagainkbol, valamint
Nemetorszagbol es Daniabol, a tipikus rotorfordulatszam kb. 0,5-1,5/s), hogy
a madarakat nagyon torbe csalhatna, bar ez utobbi kerdesben nem merek allast
foglalni, mert ezzel a hatasukkal nem foglalkoztunk.

>>Ez vele jar, ha elsodleges eromukent hasznaljak. Most folynak
>>kiserletek a kombinalt nap+szel+apaly eromuvekkel a skandinav
>>orszagokban.
> Ez igen marha jo lesz itthon, el tudom kepzeni az apaly eromuvedet
> tiszaloknel, vagy tihanynal.
> Az, hogy valahol valami megvalosithato, nem azt jelenti, hogy a vilagon
> mindehol erre lehet alapozni.
> Tegnap volt napsutes elotte ket hetig semmi. Szel meg egy honapja volt?

Nyilvan ezeket a dolgokat OKOSAN kell tervezni es telepiteni. Kizarolagos
energiaforraskent az apaly-eromu adott esetben jo lehet, mert olyan nincs,
hogy elmarad az apaly, de _bizonyos helyeken_ a napsutes es a szel is lehet
99% feletti valoszinusegu. Ha az apaly-eromurol rogton eszedbe jut Tihany es
Tiszalok, az oromteli, mert ezek szerint tudod, hogy viz kell hozza.

>>Kiraly, mert valamelyik szinte mindig rendelkezesre all, es
>>az energiatarolo kapacitas sokkal kissebb kell, hogy legyen.

> Legfokepp  kiraly ahol semmi ilyesmi nem lehet.

Nocsak,  skandinav varos? En meg azt irhatnam, hogy az
eszkimoknak mennyire bejon a motorod, most ez jo? Ha valahol valami muxik,
az nem jelenti azt, hogy mashol is az. Ezt nyilvan kar leirnom, mert jol
tudod, de akkor nem ertem, hogy a skandinav orszagokban vegzett
kiserletekhez hogy kapcsolodik _T_ihany, _T_iszalok vagy eppen bb.

udv,
Akos
+ - Re: Re: *** HIX AUTO *** #620*** HIX AUTO *** #621 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #620 ( 166 sor )
> Idopont: Tue Jan 11 05:12:46 EST 2000 AUTO #621
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> >>Ugyanis minden ami mechanikus mukodesu (surlodas, es munkaveszteseg) es
>> >>raadasul hovesztesege van mar magaban nem nagy hatasfoku.
>> >>Az eddig hasznalt robbanomotoroknal a konstrukcio es a befecskendezes
>> >>tokeletesitese (eges javitasa, legjobb termikus tulajdonsagok az eges
>> >>soran stb.) is csak a 40%-os hatasfokot eredmenyezte. A 100%-bol a
>> >>legtobbet a hoveszteseg veszi le. Motorhutes, kipufugogazzal kiaramlo
>> >>homerseklet stb.. A jelenleg letezo belsoegesu motorok olyan
>> >>hoerogepek,
>> >>amik az eloallitot homerseklet max 40%-at tudjak hasznositani. Ez eleg
>> >>szomoru.

> Surlodas - a hajtokar palyaja miatt nagy a dugattyunak a surlodasa,
> jelentos horizontalis terhelese van. Ha mas a formaju, mas az erohatas,
> mas
> a surlodas. Hoveszteseg azert van, mert az eges elnyujtott. Ha felgyujtasz
> egy epuletet, sok ho keletkezik, ha felrobbantasz akkor osszeomlik de
> keves
> ho van.

Ez egy kicsit meglep. A hagyomanyos motorban az uzemanyag egeset valahogy
nem ugy kepzelem el, mint a kerti tabortuzet. Az atlagos benzinmotorokban az
eges kb. 30 m/s sebesseggel terjed a gyartyatol. Ha mar hasonlatokat
mondasz, akkor ez valamivel kozelebb all az epulet felrobbantasahoz, mint a
felgyujtasahoz. Egyebkent ez egy hihetetlenul rossz pelda, mert ha egy
epuletet felgyujtasz, akkor az ugye eg az anyaga, ha meg felrobbantod, akkor
a detonaciot az altalad bevitt robbanoanyag okozza es az epulet
langralobbantasat egyaltalan nem feltetelezi a muvelet, sot! Jo, hogy nem
azt mondod, hogy mennyivel nagyobb a ho akkor, ha leeg a haz, mint akkor, ha
lebontjak...

De ha mar hazakrol van szo, tudnivalo, hogy a tuzoltok legrettegettebb
ellensege a hirtelen berobbano tuz (ami akkor jar igy, amikor friss oxigent
kap egy ablak vagy ajto kiszakadasakor a benti oxigenszegeny tuzgoc), mert
ennek a homerseklete sokkal magasabb, mint a tuze magae.

Egyebkent kivancsi lennek az uj motor langfront-terjedesenek sebessegere.
Ennel nagyobb egesei sebesseg konnyen letrehozhato, de akkor hihetetlen nagy
helyi nyomas (es meglepo modon) HOMERSEKLET-novekedes is fellep, ami
mechanikai es hoterhelesi problemakat vet fel, nem is keveset.

>>Hogyan? Az altalad vazolt motor is belsoegesu. Vagy esetleg +20 fokon
>>egeti
>>a benzint? Akkor lehet jobb a hatasfoka. Ha a hulladekhot hasznositja,
>>akkor
>>nem lehet ekkora. De hogyan hasznositja a hulladekhot? Szamos altalanos
>>iskolai fizikakerdes felmerul, amire jo o'cso' dolog azt mondani, hogy a
>>agymosas, meg suket duma. Olyat ne mondjon senki, hogy felrobban a
>>benzin-levego elegy es kijon a kornyezeti homesrsekletu kipufogogaz,

> Pedig ez van. Ha  hiszed ha nem. Ugyanis ahogy expandal hul is. A kerdes
> mar csak az, hogy mennyit expandal.

Hat igen, de mivel szerinted ebben a motorban az uzemanyag robban, a fizika
szerint magasabb az egesi csucshomerseklet.

>>mikozben sem a hutoviz, sem a hengerfal es a dugattyu nem melegedett fel a
>>kornyezeti homerseklet fole.

> Attol fugg, a robbanas sokkal rovidebb, mert a langfront terjedesi
> sebessege nagyobb.
> Melegszik de hutes sem kell. 80-100°C alu homerseklet leghutessel
> ventillator nelkul. A motort belulrol a kipufogogaz huti. meg akkor is ha
> nem hiszed.

Ne haragudj, de ez keptelenseg. Az benzinmotortervezes egyik alaptana (de
igazabol csak tiszta fizika!), hogy ha a langfront terjedese gyorsabb, akkor
a hoterheles jelentosen NOVEKSZIK. Ez helyi novekedes, mikozben A HENGER
KOZEPES NYOMASA ES KOZEPES HOMERSEKLETE EZALTAL ALIG VALTOZIK (vagyis a
munkavegzo kepesseg nem no)! Pont ez a helyi homersekletnovekedes okozza a
legnagyobb hoterhelest a dugattyuknak. Az pedig a legnevetsegesebb, hogy a
motort belulrol a kipufogogaz huti. Ott, bent, amikor meg szinte a maximalis
homersekleten van.

Ha tenyleg ezeket tekintik a motor alapotleteinek, akkor nagyon klassz
lehet.

>>Az egesz dolog abbol indul ki, hogy az
>>uzemanyag a kornyezethez kepest igen magas hofokon eg. Azzal a hovel nem
>>tudsz mit csinalni, max. villanyeromuvek eseten kogeneracios tavfutest
>>nyujtani. Nem hiszem, hogy az automotor hulladekhojevel valo tavfutes egy
>>marha klassz projekt lenne.

> Nem eg hanem robban ertsetek mar meg.
> Nincs hulladekho. a kipufogo 60-70°C. A kiomlocsonkon.

Persze. De mitol??? Mert az expanziotol nem, arra merget vehetsz. Nincs
kedvem kiszamolni, de valaki kiszamolhatja, hogy hanyszorosara kellene a
gaznak ehhez expandalnia (termeszetesen a kiomlocsonkig), hogy ennyit
huljon. De mitol expandal ennyit egy gyakorlatilag mindossze egyetlen
iranybol nyitott terben, ennyi ido alatt? Es HOVA expandal? Vissza a
hengerbe? Es miert expandal ekkorat? Odakint varja a fekete lyuk?

>> >>Igy inkabb a motor konstrukcioja lehet uj. De ha robbano elven mukodik
>> >>akkor sajnos az ilyten jellemzoinek meg kell maradniuk.
>> >>Sajnos be kellene latni, hogy a robbanomotorokban mar nem nagy jovo
>> >>van.

> Fogalomkeveredes. Robban es nem eg. Jo nincs nagy jovoje. Ha igy neked
> jobb.

Fogalomkeveredes? A gyertya langja eg, a benzin-levego keverek a motorban
robban. A 100 km/ora feletti langfront-terjedesi sebesseg vsz robbanas, nem
eges. Vagy ha eges, akkor fuss el elole.

>>videofeletel meg nem nagyon gyoz meg, mert a videon az van, amit lattatni
>>akarok es nem az, ami tortenik. Vagy akit meggyoz a video, az vegyen
>>Super7-t meg magikus csodahengert a TV-Shoptol a Whisper2000 melle.

> Latod, neked hianyzik az alapinformaciod nem Otto,Sabathie & Diesel. Az en
> altalam elmondott elvet utoljara 1910-ben tanitottak.
> (Beau De Rochas 1862) Azutan szalonkeptelen lett. Pedig mukodik.

Igen, csak 1870-ben az olajlobbi elvetettette az egeszet, latva benne a XXI.
sz. eleji osszeolasuk remalmat :-) ...

Nekem ez a motor eleinte is hihetetlen volt, de az erveleseid utan - ne
haragudj - sokkal hihetetlenebb lett!

udv,Akos
+ - HIX matrica kivulre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kerek mindenkit aki kivulrol ragaszthato matricara adta le
igenyet, tegye meg ujra, mert bedoglott a C: meghajtot
tartalmazo Winchester...

ELNEZEST MINDENKITOL !

Puruczki Tamas
         (Baja)
+ - Dunaujvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A Dunaujvarosban lako, vagy dunaujvarosi erdekeltsegu listatagokat
szeretnem megkerni arra, hogy maganban dobjanak meg egy mail-lel!

Jelige: talalkozo

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Ford Escort evjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nagyon tetszik a Ford Escort kombi valtozata, megpedig a regi,
szogletes utani elso gombolyitett kiadas.

Azirant erdeklodnek, hogy honnan tudhatnam meg, mettol meddig
gyartottak ezt a tipust? Annyit tudok csak, hogy a szogletes
1981-ben lett az ev autoja, de ezzel momentan nem sokra megyek :-)

Jartam a Ford honlapjan, de nem vagyok gyakorlott netezo, nem is
talaltam semmi infot erre vonatkozoan.

Ha sikerul megtudnom az evjarat-intervallumot, akkor az
www.autoinfo.hu cimen mar megtalalom a szukseges infot!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Imadom a havat!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Geza!

>Soma irja...
>> Az elol brutalis teli - hatul kopott nyari gumi kombinacionak
>> koszonhetoen egyaltalan nem volt szukseg a kezifek
molesztalasara.
>
>Nyugtass meg, hogy ez csak egy csuszkalasra hasznalt hobbi auto
es
>nem kozlekedsz ezzel a gumi osszeallitassal.

Sajnos nem tehetem. Ezzel kozlekedem.
Viszont normal kozlekedesi korulmenyek kozt nemigen fordul elo,
hogy a fara onallosul. Ilyenkor ugyanis nagyon esszel vezetek, es
figyelembe veszem a gumik allapotat. Jegen, erosen csuszos uton
(kodben is) inkabb joval lassabban megyek, mint amennyivel
lehetne.

A csuszkalas persze mas. Akkor epp az a lenyeg, hogy csusszon,
persze akkor is torexem a maximalis kontrollra. A mostani esetben
is jo fel oraig rallyztam, de a padkahoz egyszer sem ertem hozza,
erre nagyon figyeltem.

Egyebkent mint irtam is, a kormany es a gazpedal osszehangolt
kezelesevel idezem elo a csuszast. Lepesben haladok, total
alaszedem, kover gaz (kettesben), es mar dobja is a farat. Normal
korulmenyek kozt ilyen szituacio nem fordul elo.

Remelem, azert sikerult megnyugtatnom!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Autohifi ugyben valaszolnek Barnabasnak ) es Gabornak
> ).
> ...  Nos, mi ez, ha nem default hozzaallas???

Semmi kulonos, csak darazsfeszekbe nyultal. Igaz hogy nem nekem cimezted, de
kikivankozik a velemenyem.

Ugyanis.
1. Aki nagymeretu hangtechnikat vasarol, azoknak valoban csak egy kis resze
olyan barom, akik miatt nem lehet pl. aludni a lakotelepen. Viszont _csak_ oket
halljuk, a tobbiekre nincs kiirva, hogy "...nekem is nagy hifim van a kocsiban,
de nem vagyok bunko es halkan hallgatom...".
2. Valaki levezette decibelekkel szepen egy-ket napja, hogy mennyire ertelmetle
n
a nagyteljesitmenyu hifi a kocsiban. Szimplan a hatterzaj miatt. Na most lealln
i
meg nem erdemes hifit hallgatni, mert ugyebar a lakasba valo hifi az sokkal
olcsobb mint az autos cucc, kovetkezeskepp sokkal olcsobb dolog otthon ulni es
hifizni.

Szoval inkabb rongyrazasnak tunik a csomagtartot kitolto melynyomo lada meg a
8-10 hangszoro a kocsiban. Nem azt mondom hogy tenyleg az, foleg nem
mindenkinel, de az emberek 99%-a felesleges penzkiadasnak gondolja, esetleg
hivalkodasnak. Egy reszuk meg tenyleg bunko.

Ebbol lesz a "default hozzaallas".

*******
>ui: Egyszer irok a HIX listara es masnap mar ott is figyel a spam a
>postafiokomban? Hat k*pjak be az ilyen szemet spammerek!
Ezt erdeklodve olvasom, mert nekem nem nagyon jonnek spam-ek ilyen ugybol
kifolyolag. Nem lehet valami veletlen egybeeses?

Istvan
+ - Re: Mit jelent? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> >>idokozben remelhetoleg hajtasim is lesz (ja, az meg nincs.
> En csak egy huje pesti vagyok, de ezt nem ertettem meg eloszor. Ez a forgalmi
 e
> ngedelyt jelenti?
> udv, deejaytiszy

Jogsit. A Felvideken is igy hasznaljak.
+ - Re: dB Drag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >korszeru kazettas fejegyseg tudja, tehat a CD  lejatszok 80-90
> dB-el
> >jel-zaj aranyat csak allo helyben lehet kihasznalni
>
> Nem a dinamikatartomanyra gondolsz?

Az 96 dB. Most számoltam ki, 16 bites felbontás esetére. Márpedig a CD-k
tudtommal ennyivel üzemelnek.
Ez viszont a full dinamika.

> Egyebkent a CD-k jel zaj aranya
> meg rossz esetben is 100 dB korul van.

A szomoru az, hogy a jel-zaj viszony ennel mar csak rosszabb lehet.
Egyeb okok miatt a jel meg tovabb serul-torzul, ez a kvantalasi zajjal
kapcsolatos. Szoval bonyolultabb dolog ez annal minthogy elsore elhiszek
egy gyari specifikaciot.

Istvan
+ - Re:Shell kut-ablakmoso lotty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> egy flakon (2liter) ablakmoso folyadekot. Kerdezi a kutas, hogy mit akarok.
> Mondom neki, erre
> o azt mondja hogy vegyek Shell ablakmosot, mert az jobb, mint a masik fajta,

Eleve nem veszek benzinkutnal ilyesmit.
1. Sokkal dragabb mint mashol
2. Megkimelem magam a fenti esemenyektol.

Barmelyik OBI, Cora, Bricostore stb. aruhazban 150-180 Ft/l aron lehet kapni.
Ebbol szoktam berakni a csomagtartoba egy kartonnal, aztan hadd szoljon.

A legszebb a multkori kut (Visegrad, MOL) volt: 499Ft/l-es aron volt Alaska
(Da'n) ablakmoso lotty. Kedvezo vetel.:-)

Istvan
+ - elado trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy ismerosom eladna  2x eves trabijat. Jo allapotban van, csak az aksi
gyenge. 70k-t ker erte, de szerintem 60 korul odaadja, ha ramenos a
vasarlo (Ez utobbit en nem irtam :)

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Solti radioado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Maga az erosito egy szobakent
>kepzelheto el, lehet benne setalni :-)
>Es ketto van belole, biztos ami biztos alapon.
>Ja, az ado 2 megawattos!
Na nem tartaleknak van ketto belole, hanem azert, mert az egyik 1 MW, a
masik is, azten ezt osszeeresztve jon ki a 2 MW. Nappal csak az egyik
megy, ejjel mind a ketto. Hogy miert,azt nem reszleteznem. Amugy azok az
uborkasuvegek nem samlik. En torolgettem ilyeneket, nehogy atthuzzon a
por miatt. Poen: a kondi ugy nez ki, mint egy sulyzo es a
kisfeszultseget (220,380) nem kapcsoltak ki.

Bye

Fresi BaCSi
+ - gondolkoztam (Meg is artott :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Sogorom R-e sikerrel vette a 350000. kilometert is. Ennek oromere
megemlekezest irnek rola. Szerintem tobbet mar nem megy at a vizsgan.
Szoval 81-es joszag 1.4-es benzines, karburatorral. Poccre indul, ami
csak az elektronikus gyari gyujtasnak koszonheto. A motor meg cask
valahogy vonszolja magat (140 volt a vege most :) de a tobbi mar nem
birja. Hatalmas a csomija es szallitasra van befogva. Na nem erre
terveztek. Egyszer mar majdnem kiszakadt a csomi alja, most a
felfuggesztes kezdi beadni a kulcsot.Rosszak a kerekcsapagyak (zugnak)
es kopog a feltengely. A motortarto bakok a veguket jarjak...
Szoval tropa a verda, de elment egy szep tavot. Ez gondolkodoba ejtett,
hogy az en skodam meddig fogja meg huzni. Ezzel szemben egy nyugati
mennyit bir. Szoval dontottem: Ha ossze tudok szedni legalabb 400 kFt-t,
akkor cserelek. Ki mit ajanl? Mar elore gondolkozom a gazositason.Szoval
otleteket varok max 600 k-ig.

Bye

Fresi BaCSi
+ - HIX-WEB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Listatarsak!

Van egy jo hirem.
Elkeszitettem egy kiserleti peldanyt a muszaki oldalakhoz.
Irtam LesLie-nek is, hogy tegye fel a tagok reszlegere, ott mindenki meg
tudja nezni.
Ha valakinek nincs hozzaferese, de szeretne oldalt kesziteni, az irjon
nekem es elkuldom a mintat.

Tovabba igerem ezuton, hogy ha kapok segitseget, akkor a Skoda
105-120-akat megcsinalom.
Es elvallalom a favoritot is. A favorithoz nem lesz szukseg segitsegre,
mert van gyari kezikonyv, talan majd a kepeknel, a scannelesnel kell
segitseg.

A segitokeszseget (es a megertest elore is) koszonve:
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Tegnap (Csutortok) hoztam el az automat a szerelotol,
> es megkerdeztem tole csak ugy kivancsisagbol, hogy
> milyen riasztot erdemes bele venni. Erre O azt mondta,
> hogy semmilyet, a profik ugyis 100 meter kabellel
> (eloszto, gyujtas, megszakito)+30 szerszammal jarkalnak,
> es nekik mindegy, milyen a riaszto par perc alatt megvan.
>

Azert ezzel nem ertek eggyet...  A tipikus skoda tolvaj nincs
felkeszulve arra, hogy egy taviranyitos ugrokodos, belso tervedelemmel
ellatott riaszto varja a kocsiban.  Es ha egy pillanatra is megszolal,
mar nezek ki az ablakon, es lehet, hogy o is meglepodik, es hagyja a
fenebe a dolgot.

Neha amikro egy parkoloban uldogelek a kocsiban, es nezelodok....  A
kocsik, sot, meg az uj kocsik kozul is nagyon sokban nincs riaszto...
Elszomorito....


Udv...Adam

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS