Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 87
Copyright (C) HIX
1998-07-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tipushiba gyujtemeny (mind)  9 sor     (cikkei)
2 vegre AUTO - m.fal, gyorsulas (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Tesztpalya a hungaroringen (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Autovasarlas 1. (mind)  146 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #85 (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #84 (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Tipushiba gyujtemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Ugy latszik mind a 3 HIX Auto-s internet oldal gazdaja egyszerre
ment szabadsagra, vagy esetleg nem kaptak meg a levelemet, amelyben
elkuldtem nekik a legutolso allapotot. Igy aztan most csak 1 helyen,
es ott is a korabbi allapot olvashato.
Ha valakinek nagyon surgos, irjon nekem, es elkuldom.

Bessenyei Zsolt
+ - vegre AUTO - m.fal, gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegre van HIX. :-)

a muszerfal-kerdesemre sokan mondhatjak, "nezd meg magad".
meg is neztem, a muszerfalburkolat (LADA) mogott nincs semmi,
maga a burkolat atvaghato, illetve csak egy resze: van benne 
acellemez, de nem teljes magassagon. akinek van muszer-elhelyezesi
tapasztalata (nem a muszerfal tetejen), az irjon, legyszi... koszi.

ujabb kerdesem :-) a kovetkezo - hol es mikor lehet a gyorsulasi
versenyt bamulni, van-e meg ? Annyit tudok, hogy a Ringen
mar nincs, es a honlapjukat meg mar vagy egy eve nem frissitik.

zoli
('81 2103)
+ - Tesztpalya a hungaroringen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van-e koztetek valaki, aki kiprobalta es reszleteket tud a >kozlekedesbiztonsa
gi
> tanpalyarol a Hungaroringen? Mennyiert 
>lehet kiprobalni, be kell-e jelentkezni, pontosan hogyan kozelitheto meg, >csa
k 
>sajat autoval,

A hungaroringi tesztpalyarol a kovetkezoket tudom:

A felnapos tanfolyam 9000-Ft, az egesznapos pedig a duplaja. 
A Porche Hungary-nal kellene erdeklodni mert ok epitettek. Azt hiszem meg nem u
zemel rendesen. Azt hiszem autot adnak ezert a penzert.

Ha pontos iformacio kell, beszerezhetem. Az ar mindenesetre biztos.

Udv,
GaborZs
+ - Autovasarlas 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben is feszegettek mar a hix-en a hasznaltauto-vasarlas
temakoret. Ezzel kapcsolatban csak szemelyes velemenyemet tudom
leirni, ezt a kerdest objektiven nem lehet megkozeliteni. Az itt
leirandokat mindenesetre jotanacsnak szanom, senkit nem akarok
vele bepalizni, es nem vitanyitonak szanom. Ellenvelemenyeket
persze szivesen olvasok, sot lehet, hogy az en szemleletemet is
meg lehet valtoztatni.
Tehat hasznaltauto-vasarlas. Mielott elindulunk otthonrol, a
kovetkezo nehany kerdest elore el kell donteni.
        "Mennyit szanunk ra?"
Erdemes osszeszedni anyagi lehetosegeinket, vagyis hogy mennyi
penz van otthon. Figyelembe kell venni az esetleges
hitelforrasokat, belefuthatunk nagyon jutanyos ajanlatba, ami
esetleg csak 20-30 ezer Ft-tal haladja meg az altalunk kocsira
szant osszeget. Ilyenkor jol johet apu-anyu, barat stb. rovidtavu
segitsege. Szinten ide tartozik, hogy (nagyritkan) hasznalt autot
is lehet venni reszletre. Jo tudni, mekkora kezdo befizetest,
ill. havi torlesztoreszletet bir el a csaladi kassza. A
penzkerdeshez tartozik meg a
        "Mekkora autot tudunk fenntartani?"
Itt figyelembe kell venni a kotelezo felelossegbiztositast, a
sulyadot es az esetleges cascot. A kotelezo biztositas kategoriai
(szgk.)   0-1000, 1001-1500, 1501-2000, 2001-2500 es 2501 cm3
feletti. A honi autok tobbsege a 2.-3. kategoriaba fer bele.
Tiszta eloelettel a 2. kategoriaban haromezer-parszaz forintot
fizettem negyedevente, a 3. kategoria ugyanezzel a bonussal
valamivel 6ezer Ft felett van negyedevente. Nezopont kerdese,
hogy ez a duplaja-e, vagy csak havonta egy ezressel (=6 liter
benzin = max.80km) tobb? A 2liter felett viszont komolyabb ugras
van, de egy 2.6-os Audi A6 gazdaja pl. ugyanannyit fizet, mint
egy 8literes Dodge Viper-tulaj. A sulyado minden megkezdett 100
kg onsuly (forg.eng. szerint) utan 200 Ft. A casco biztositas
dijtetele tipusonkent jelentosen eltero, nem vagyok meggyozodve
szuksegessegerol. Lopasra nem fizet, uvegkarra nem fizet,
osszetorni meg nem akarom. Ha mas jon nekem, azt allja a
kotelezo, szoval.... (na ide pl. varom az erveket pro es kontra).

Az uzemeltetesi ktg.ek tipustol fuggnek, merettol kevesbe. A Ford
Sierra pl 1.6-os motrral 8,0, 1.8assal 7.8, 2.0 motorral pedig
7.6 liter/ 100km fogyasztast produkal (katalogus-adat), es ez a
tendencia altalanossagban is igaz. (A nagyobb motor kevesbe
"erolkodik" egy-egy gyorsitasnal, nem kell minden biciklis
meglozesehez padlogazt nyomni. Mellesleg a nagyobb loketterfogat
alt. nagyobb nyomatekkal parosul, nem kell annyira porgetni, ami
szinten jotekony hatassal van a fogyasztasra). A Kispolski, v. a
Trabant nem eszik annyival kevesebbet, mint amennyivel kevesebbe
kerul. 100km-en 2 liter fogyasztas-kulonbseg az 300 Ft, nekem
ennyit meger a kenyelmem, a biztonsagom. Az alkatresz-arak nagyon
elteroek, errol kesobb. Ha sikerult eldonteni, hogy mekkorat
akarnk es mennyiert, akkor el lehet kezdeni jarni a
kereskedeseket es olvasgatni a hirdeteseket. Ettol kepet
kaphatunk, az egyes tipusok jellemzo arfekveserol.
A fiatalabb (esetleg meg garancialis) autokat celszeru
markaszervizbe hordani, ami foleg a japan tipusoknal nem olcso
dolog. Ha nem oda visszuk, ugrott a garancia. Mellesleg egy
bonyolultabb autoval sok szerelo nem is tud mit kezdeni. Eleg pl
a BMW-k olajcsere-jelzojere gondolni. Olajcsere utan nullazni
kell, kulonben nem engedi elinditani a motort. De hogy hol, az
sokak szamara kerdes. Pedig csak egy olajcsere egy 85 utani
BMW-n... (A tobbi alkatreszrol majd a szerelovel torteno
megtekintesnel.)
Ha megtalaltuk a meretben es arban megfelelo egyedet, akkor johet
az allapot felmerese. Ezt a kocsi kuilsejevel kell kezdeni.
Erdemes a kocsit minden iranybol korbenezni, megpedig az alabbi
szempontok szerint.
        "Eredeti-e a fenyezes?"
A gyari fenyezes jo jel, egy kicsit kopottas eredeti alatt a
lemez is eredeti szokott lenni. Ha a fenyezes nem eredeti, annak
ket oka lehet. Vagy serult volt az auto, vagy rozsdasodott (-ik).
A tulelt baleset szakszeru javitasnal nem tul nagy baj. Ha a
javitas nem sikerul tul jol, azt a karosszeria nagyon jol
mutatja. Nezzunk bele a kocsi vonalaiba. Vegigfutnak-e az elek,
vonalak a kocsin, vagy megtornek az egyes elemeken? Egy ivet
alkotnak-e az ajtok a sarvedokkel? Elesek-e az elek? (gitteles!).
Sikban vannak-e a szomszedos elemek? Ha valami nem fut, megtorik
az el, kiall/melyebben van valamelyik karosszeriaelem, vagy
hatarozatlanok a kocsi vonalai, szinte biztos, hogy javitottak az
autot. Erre utal meg az egyes elemek eltero szine/fenyessege, az
elemek kozotti res nagysaga (mindenhol egyformanak illik lenni).
Az ajtok csukodasa is sokmindenrol beszel. Alapkovetelmeny, hogy
az osszes ajtnak kb egyforma eroszukseglettel kell
nyilni/csukodni. (Nem nekifutasbol, vagy az ajtot megemelve...)Ha
rozsdasodott az auto, akkor sajnos nem biztos, hogy hegeszettek.
A gittelest kopogtatva sokkal tompabb hangot hallunk, mint a
lemeznel. Tipikus rozsdahelyek minden auton: a sarvedoivek (foleg
a muanyagosok), a kuszobok (elorol-hatulrol is!), a kaszni
hossztartoi, az ajtok also ele, az elso tetooszlopok ("A"-oszlop)
tove, az elso sarvedo elso sarka (a lampa felett), a hatso ele
vegig. A motorterben a futomu felso bekotesenek kornyeke,
("torony"), es a mogotte levo terulet. Erdemes a csomagtarto
karpitjat megnyitni (erre sok tipusnal van lehetoseg), mogotte
latni a sarvedoivet belulrol.
        "Milyenek a gumiabroncsok?"
7-8000 Ft alatt nem lehet uj gumit kapni, muszaki vizsgan pedig
megkovetelik a min. 2mm profilmelyseget, az egesz auton egyseges
szovetszerkezetet (Trabin meg akad diagonal gumi), ill. a
tengelyenkent egyseges mintazatot es meretet. A gumik rendezetlen
kopasa utalhat rosszul kijavitott serulesre, futomubeallitasi
es/vagy lengescsillapito-hibara.
        "Lathato-e valahol olajfolyas?"
Idealis esetben nem. Az aluminiumontvenyek hajlamosak engedni egy
picit, ilyenkor a minimalis olajba sok por ragad, jo fekete az
alkatresz, de ez nem kulonosebb rendellenesseg. Amig nincs rajt
sok olaj ( ->fenyes), nem gond. Ha az ekszij sikjaban mindenhol
olaj van, az elso fotengely-szimmering hibara utal. Az olaj
viszont megeszi a vezermuszijat, amire az egesz motor is ramehet.
Csereje nem tul draga. (szij+szimmering+szereles < 10eFt). Ha a
motor es a valto kozul folyik az olaj, az hatso szimmering,
csereje sokba kerul, mert ki kell venni hozza a motort. Az olajos
kulseju lengescsillapito halott, darabja kozel 10eFt, parban
cserelendo! A frissen mosott motor gyanus, jobb, ha keves por
(szaraz!) latszik csak az elemeken. Ha a legszuro kornyeke, a
karburator, es a kartelgazcso bevezetese uszik az olajban, a
motor kopott, eszi az olajat (akarmit is mond a gazdaja), es
velhetoen sok a CO-ja, zoldkartya-gyanus. Az ilyen motor
benzinbol is tobbet ker, gyengebb, es nehezebben indul.
        "Mit latni a motorterben?"
Milyennek tunik az olajszuro (mint ami ezer eve fent van?), van-e
olajcsere-cimke (mikori?). Toldozott-foltozott, vagy minden a
helyen van? Milyen az olaj? Az olajbeonto fedelet leveve ha
nagyon fekete az olaj, akkor 100 eve csereltek. Ha suru kaveszinu
habos, akkor hengerfejes az auto, osszedolgozza a vizet az
olajjal. Ilyenkor alt. olajos a viz is a huto kiegyenlito
tartalyaban. Milyen az aksi? Ha kiviragzott rajta a saletrom, nem
tul jo jel. Mennyi idos, milyen markaju? A gondozasmentes
(zseles) aksik jobban birjak, foleg mert nem art nekik a karb.
hianya.
        "Milyen az utaster es a csomagtarto?"
Az ules- es tetokarpitok  mutatjak a megtett km-eket. A fakulas,
koszolodas, az ulesek kiultsege megkerdojelez(het)i a km-ora
allasat. Mellesleg megmutatja, milyen gazdaja volt az autonak. Az
utaster tisztasagabol jol lehet kovetkeztetni a kocsi
karbantartottsagara, apoltsagara is. A koszos, pecsetes ulesek,
lepattogzott csomagtarto malhazasra utal, elgyotort lehet az
auto.
Miutan igy korbejartuk az autot, kialakulhatott nemi kep a
kocsirol es a gazdajarol is. Ha meg mindig tetszik, ill.
erdekesnek tartjuk, akkor johet a motor beinditasa. Az ott
vizsgalandokrol az Autovasarlas 2.-ben fogok irni.

Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re: *** HIX AUTO *** #85 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 1 honapja megvan az Anyu uj Corollaja.
En ugy hivom, hogy a "kis ekszeresdoboz".
Egy 1,3-as 85 loeros Hatchback, bordometal, a belso muanyagok pedig
vajszinuek, ami nekem nagyon tetszik! Lehet , hogy nagyon gyorsan
koszolodik, de a mi autoink "mindig" tisztak!
Kellemes a motorja, jol gyorsul, 140- nel meg van benne ero, varosban 7
korul fogyaszt. Extrak: 1 legzsak, motoros ablak, kozpontizar, tavvez
riaszto, szervo kormany (fek), mindez 2,7m -ert. Osszevetve az elozo
Megane-val, sokkal kellemesebb vezetni, dinamikusabb, kevesebbet fogyaszt,
viszont kisebb az auto beltere, csomagtartoja.
Nem akarok tul hosszu lenni, de az eggyel elozo Corollak is nagyon kiralyok,
nekem egy 1,6-os automata van majdnem minden extraval csak jot tudok rola
mondani.
Ha Corollat valasztasz, akkor most vedd meg, mert alaparon van benne
legkondi is!

ps: A golf IV-rol nincs valakinek infoja? Az is szep, eleg sok extraval
alaparon viszont azt nem lehet kinnhagyni az utcan.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #84 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #83 ( 77 sor )
> Idopont: Fri Jul 10 03:35:47 EDT 1998 AUTO #84
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> > De mit var az ember egy automatavaltos terepjarotol......... :-))
> 
> Automata valtoval jobban lehet terepezni, mint kezivel!

Hmmm..... hmmmmm...... Azert ezt W. Rohr lehet hogy nem 
mondana.... Sot, a ralisok sem.... 

De amit a jenki G.I.-okrol mondtal abban lehet valami....


Ja!

Akarnek venni egy LUAZ-t! Ki mit tud rola????? NAGYON FONTOS LENNE!!!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS