1. |
Re: Magyar ujsag es reklam (mind) |
124 sor |
(cikkei) |
2. |
reklamok -vasarlok (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
3. |
RE: voros laguna (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
4. |
civilizaltsag, reklamok (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Magyar ujsag es reklam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX KULTURA *** #800 ( 24 sor )
> Engem azok a reklamok duhitenek, amelyek hulyenek neznek, meg azokat
> amiknek semmi ertelme, pld. akkor is hasznalnek wc papirt ha nem
> reklamoznak, es egy ido utan azert a "minoseg"-re is rajonnek. 2. en
A sarki szupermarketben min. 1 tucatnyi WC-papir marka van, ami
_kizarolag_ nevben es szinben, ranyomtatott mintaban meg par Pfennig-ben
kulonbozik, ezenkivul a No name +2fele recycling, ami szinte csak
szurkesegeben kulonbozik a tobbitol, nem minosegben. A gyartoknak nem
mindegy, _melyiket_ veszed - a reklam pontosan ott lesz nekik
"letfontossagu", ahol (majdnem) semmifele objektiv kulonbseg nem letezik
mar. Es itt jon be az imidzs (brrr! inkabb maradok az angol
kifejezesnel, image) mint donto erv.
> igazabol nem latok versenyhelyzetet. Pld. ha a Sole, Danon, Szegedtej,
> Zalkatej
> hajszalra ugyanolyan joghurtot kinal hajszalra ugyanannyiert akkor,
> azt
> veszem amelyik a kezembe kerul...
Az lehet, hogy te azt veszed. De 1001 mas fogyaszto nem azt, hanem
amelyik nekik egeszsegesebbnek, frissebbnek _tunik_, azaz amelyiknek a
reklamja eziranyban hatasosabb, jobban bebeszeli hogy akkor mennyire jot
tesz a szervezetnek, esetleg azt, amelyiknek a csomagolasszinei
etvagygerjesztobbek (tudatallati szerepe!), vagy azt, amelyiket a
gyerekek akarjak, mert van rajta ilyen-olyan rajz, nepszeru TV-figura
(muszaj meglegyen), vagy mert a szomszed /barat/ gyerekek osztalytarsa
is azt veszi, es nem akarnak lemaradni, akkor nekik is az kell. Azaz:
image a ko:bo:n, szuggesztio a negyzeten.
En szemely szerint egyaltalan nem veszek gyumolcsos joghurtot, mert
tenyleg mindegyik egyforma - egyforman edeskes mu"izu", de azt mar reg
megtanultam, ebben en vagyok a majdnem feher hollo su"ru"segu" kivetel,
es sosem szabad magambol kiinduljak. Azaz a fenti szuggesztio tenyleg
mukodik, akkor is, ha ez nekem/nekunk teljesen erthetetlen.
> vagy kis plusz szolgaltatassal' elvet. Lehet hogy a nyugati
> tarsadalmakban elo emberek kevesbe becsaphatoak?
Nemetul: jein, igen is meg nem is. A reklammal ugyanugy el lehet oket
szediteni, sot, itt az image sokkal fontosabb, sok mindenben fo" a
marka. Viszont abszolut bovlit mar nem nagyon lehet eladni, az Aldi aruk
is bizonyos minosegi szinten vannak es kell legyenek. Es mondjuk mi itt
megtanultunk banni a kiarusitasokkal is. A ruhazatnal a normal nyeresegi
sav 150%, ebbol sokat lehet engedni, a leszallitasoknal elsosorban a
markas - ertsd jo minosegu - dolgok keresettek. Es persze speciel itt
Nemethonban vannak torvenyek, pl. most nagyon fogjak korlatozni a
beszerzesi aron alul valo "kulonleges ajanlat" arusitast mint
csalogatot.
> Megmondom oszinten ha mar a reklam es erkolcs kozotti osszefuggest
> feszegetjuk... "a legjobb baratnom a szilvia papirtorlo"...a "mert
> csinaljon barmit, csak az erkolcsi ertekrendbe ne piszkoljon bele,
Semmi dolga az erkolcsel, egyaltalan nem ezert csinalja. A "mert en
megerdemlem" 100% arra megy ki, hogy a reklamozott marka termeszetesen
ketsegen kivul a legjobb, ergo ugymond hizeleg neked, simogatja a
hiusagodat hogy vegyed meg. Lasd ujra: image +szuggesztio.
> =======================================================
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Reklam - Benetton ( 34 sor )
> Horvath Ferenc irta "Elmeletileg van egy tartalmi reklamkultura is,
> vagy
> egy "reklamerkolcs" is, de ekorul az utobbi evekben itt nagy vitak
Azert engem meg mindig Maxim Emilianak hivnak... :-)
> A Benetton strategia az egy eleg furcsa ugy. Olyan meghokkento dolgot
> csinal
> a ceg ugyanis, amely a hagyomanyos reklam felol szerintem egyszeruen
> ertelmezhetetlen. A figyelemfelkeltesen tul ugyanis lemond a
reklam...
Erdekes eszmefuttatas, de ha nem haragszol, kisse szemellenzos - mar ha
ugyanarrol beszelunk (azt hiszem igen, irsz a pap-apaca kettosrol).
Szakmai szempontbol ketsegkivul lehet taglalni, hogy kellek vagy nem
kellek, de ami az emberiseg nem reklamszakember reszenek enyhen szolva
"felkeltette a figyelmet", az az erkolcsi vonatkozasa. Menekultekkel
teli, majdnem felborulo lelekveszto, veres balkan ing+nadrag, loves
lyukakkal, haldoklo AIDS-beteg, mindez falnyi terjedelemben. Szoval
valahogy ragos falatnak erzem itt a "muveszi igennyel kezult
fotografiak", "sajato megkozelites" stb. elvont elemzest. Es laikus
letemre nem is talalom annyira ertelmezhetetlennek, hogy ezekrol a
plakatokrol elmaradt a szlogen, a direkt buzditas meg a ceg dicserete.
Mellesleg itt vissza is kellett vonjak meglehetos szeleskoru tiltakozas
miatt, a ceg image-ja is oriasit veszitett. Nem a tabu-temak
megpiszkalasa miatt - ezek errefele mar nem is annyira tabuk - hanem
ezeknek reklamcelra valo "felhasznalasa" miatt. Ha nem reklam lett
volna, hanem tenylegesen a problemakra akartak vola ramutatni, mondjuk a
United Colors... helyett olyasmivel, hogy Hova tartunk?, esetleg a ceg
tenne is valamit a problemak enyhitesere, senkinek nem lett volna egy
szava sem, sot.
> =======================================================
> Felado : [United States]
> Temakor: Folyoirat ( 11 sor )
> 1- milyen német nyelvü - kulturális, irodalmi - folyóiratok létezenek
> Hu-ban?
Pester Lloyd: http://www.elender.hu/pesterlloyd (cikkek is olvashatok
online)
Aztan lenne meg:
The Hungarian Quarterly: http://www.net.hu/hungq/ (itt reg nem jartam,
nem biztos)
Irodalmi Lapok: http://www.btk.elte.hu/irolap/ (ez is kerdojellel)
> Elöre is köszönöm
Nincs mit, de jobb lenne ekezet nelkul irni, nem-Win rendszerek esetleg
jelsalatat jelenitenek meg :-)
Udv mindenkinek
Emilia, Stuttgart
|
+ - | reklamok -vasarlok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Magdi irta: "Engem azok a reklamok duhitenek, amelyek hulyenek neznek,
meg
azokat
amiknek semmi ertelme, pld. akkor is hasznalnek wc papirt ha nem
reklamoznak, es egy ido utan azert a "minoseg"-re is rajonnek. 2. en
igazabol nem latok versenyhelyzetet. Pld. ha a Sole, Danon, Szegedtej,
Zalkatej hajszalra ugyanolyan joghurtot kinal hajszalra ugyanannyiert
akkor,
azt
veszem amelyik a kezembe kerul...Ha megse ugyanannyi lasd TESCO cuccok,
hat elobb utobb kiderul, hogy melyen az atlag alatt van a minoseg
is...'a
minimum ugyanannyiert'-tal szemben"
Hat igen, a reklamok tenyleg idegesitoek, de nem azaltal hatnak, hogy
eszervekkel meggyoznek, hogy pl. ilyen tejet vegyel, mert ez olcsobb,
egeszsegesebb, stb. A reklamok lenyege (azoke, melyeket allandoan
ismetelnek), hogy a vevo emlekezeteben tartsak a nevuket. Ugyanis mikor
te felsoroltad a peldadban a termekeket, mar az is a reklam eredmenye
volt, hogy eppen azokat soroltad fel, es nem masmilyeneket.
Pszichologiaban ismert az ismerosseg-hatas, azaz azokat a dolgokat,
amikkel sokat talalkoztunk, tehat ismerosek, szimpatikusabbnak tartunk.
(Egy kiserletben pl. europai embereknek japan karaktereket mutattak,
sokat, de nehanyat kozoluk tobbszor is. Utana megkerdeztek melyik
karaktert tartotta a "legszebbnek", es azt valasztottak, amelyiket
tobbszor lattak, tehat ismeros volt.)
Szoval, mikor megy a haziasszony a kozertbe, akkor meglatja az ismeros
markat, es emiatt dont mellette. Reklamszakemberek figyeltek, ha egy
mosopor reklamja par hetig megszunik, a kereslet
szignifikansan lecsokken.
Ja, es egyebkent hasonlo okok miatt van a 24 oras kampanycsend is, mert
az emberek partot is ugy valasztanak, mint mosoport. (tisztelet a KEVES
kivetelnek.)
Udv.
Andras
|
+ - | RE: voros laguna (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Balage irta:
> 1967-ben a Csendes oceanon lezuhant egy amerikai turistakat
> szallito gep. Pontosabban nem lezuhant, hanem kenyszerleszallast
> hajtott vegre. Szerencsere senki sem serult meg, igy mind a 140
> utas es kb.10 fonyi szemelyzet tulelte a dolgot. A korallsziget
> ahova leszalltak, hasonlitott a Kek lagunaban lathato szigethez,
> csak itt enyhebb volt az homerseklet. A tropusi eghajlatnak
> megfelelo gyumolcsok es edesviz volt a szigeten. Raadasul a
> turistak rendelkeztek horgasz es vadaszeszkozokkel. A sors
> ironiajakent a rakterben kaliforniai kiserleti novenyek is voltak,
> melyeket Japanba szallitottak. Egy hosszu vakacio
> kezdodott hat, melyhez az edeni allapotok adva voltak...
> Megis amikor 410 nappal kesobb veletlenul rajuk talaltak,
> mindossze a szemelyzet es kb. tiz utas elte tul a vakaciot!!!
> [...]
> A tulelok kozott 3 masodik vilaghaborus veteran volt, nehany
> vallasos idos neni es csak par fiatal. Ezenkivul a repulogep
> szemelyzete elte tul, ugyanis a kenyszerleszallasnal a kapitany
> olyan bravurt vitt veghez, amivel kivivta a tobbiek tiszteletet.
> Ok vegig csoportkent tudtak mukodni es mindannyian tuleltek. Sot
> a sors furcsasaganak koszonhetoen az egyik legikisasszony meg szult
> is, mindketten egeszsegesek voltak.
> Elkezdtek tehat vizsgalni a furcsa esetet, pszichologusok,
> szociologusok stb.,
> Az hogy a kornyezet miatt lehetetlen lett volna elni elvetettek,
> hiszen volt minden. Helyhiany sem volt, mert nagyobb torzsek is
> elnek kisebb helyen.
> Ami viszont nem volt az a civilizacio es a reklamok. Ez a
> korosztaly volt az aki reklamokon nott fel. Minden evben megmondta
> neki a reklam, most ezt csinald, most azt. Egyel sot mert az
> egeszseges, ne egyel mert egeszsegtelen, stb.
> [...] Ezzel szepen kitermelnek egy csomo onalotlan, eletkeptelen
> egyedet, akik ha szokatlan korulmenyek koze kerulnek par honap
> alatt allatokka valnak es kiirtjak egymast.
Azert szerintem eros sarkitas a reklamokra fogni az egeszet. Nem tudom,
ki olvasta Goldingtol A legyek urat, ebben egy hasonlo tortenetet ir le,
ami a masodik vh. idejen jatszodik, csak eppen a szereplok 6-10 eves
gyerekek... a vegeredmeny kb. ugyanez lenne, csak itt hamarabb
megtalaljak oket.
Vagy beugrik meg Merle-tol A sziget, ami a Bounty lazadoinak a tortenetet
meseli el, akik hasonloan kiirtottak egymast, valamikor a XVIII.
szazadban, amikor meg hire-hamva sem volt reklamnak.
Az alaphelyzet az, hogy mindannyiunkban ott el egy vadallat. "Normal"
korulmenyek kozott, egy kozossegben, a tarsadalmi megkotesek, tabuk, a
kultura ezt az allatot fekentartja (ha manapsag mar nem is tunik fel
altalaban, de voltakeppen erre talaltak ki az egeszet). Extrem
korulmenyek kozott, mint a fenti esetek, amikor egy csapat ember hirtelen
teljesen kiszakad a megszokott eletebol, osszekerulve egymassal semmilyen
kozosseget nem alkotnak, hiszen nem is ismerik egymast, igy nincs semmi,
ami kordaban tartsa oket. Tehat visszaall az "ember embernek farkasa"
felallas, a legdurvabb formajaban.
Ezt csak ugy lehet elkerulni, ha letezik valamifele kozosseg, mint a gep
szemelyzete eseteben, vagy ha az ember sajat maga igy vagy ugy megtanult
banni a sajat vadallataval, mint peldaul egy vilaghaborus veteran, vagy
egy vallasos ember.
Udv,
Peter
|
+ - | civilizaltsag, reklamok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megdobbenve olvastam a cimrol bekuldott tortenetet
a kenyszerleszallast tuleltek sorsarol. El bennem a remeny, hogy
az egesz csak egy valosagosnak tuno tortenet, amit valaki egyszer
regenykent irt meg, es a tortenet azutan igazkent kezdett terjedni,
volt mar nehany ilyen eset. Ha viszont igaz, akkor
belegondolni sem jo, mi tortenhet majd a leggazdagabb fogyasztoi
tarsadalmakban ha beut az olajkrach es nem tudunk urra lenni
az ekkor bekovetkezo kaoszon.
Furcsa, hogy ha ez a tortenet igaz, miert nem hallunk rola joval
tobbet. 1967 ota ugyan sokat valtozott a vilag, akkor a korlatlan
novekedes abrandja me'g altalanos volt, nem volt AIDS es mas,
lehetosegeink hatarat jelzo tenyezo, de a lenyeg, az eletforma
felelotlensege, az maradt. Ha a bekuldo, vagy mas tudna
pontosabb adatokat irni, forrasokra utalni a fenti esettel kapcsolatban,
elore is koszonom.
-----------
A Benettonrol es hasonlokrol
A Benetton a leirt modszerekkel a nevenek kulonleges csengeset
eri el es tartja fent. Nyilvan az aruhazakban a markanev elegge
feltunoen rajta van a cuccokon, a nevhez kapcsolodo tartalom, ami
a muveszi erzekenyseghez, kifinomultsaghoz kotodik, hatni fog.
A mai ujsagban ket reklamhoz kotodo botranyrol is lehet olvasni.
Calvin Klein az ujsag szerint kisfiukkal reklamoztatott gyermek
fehernemut, olyan pozban, hogy a kep sokak szerint pedofil erzeseket
tamaszthat.Calvin Klein, mint tobb hasonlo esetben, visszakozott, eltuntette
a reklamot. Viszont azota rengeteget irnak rola, termesztesen ingyen.
A masik hir egy amerikai tiszteletesrol szol, aki szerint egy
ovodasoknak szant angol rajzfilmsorozat foszereploje tobb homoszexualis
jelkep hordozoja. A sorozat szerzoi termeszetesen tiltakoznak
a gyanusitas ellen, rossz az, aki rosszra gondol, ez a valaszuk.
Vegh Laszlo
|
|