Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1080
Copyright (C) HIX
2001-04-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Motorkolcsonzo (mind)  12 sor     (cikkei)
2 <1500ccm dizelt vennek (mind)  6 sor     (cikkei)
3 husveti kozlekedes (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Gyors eladas (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: VD A8-asai (mind)  37 sor     (cikkei)
6 Scorpio vs. Mercik (mind)  41 sor     (cikkei)
7 elso generacijo (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: mergelodom (mind)  27 sor     (cikkei)
9 sajtolt motor (mind)  65 sor     (cikkei)
10 Autokivitel Finnorszagba (mind)  13 sor     (cikkei)
11 kavics,Laguna II,tali (mind)  36 sor     (cikkei)
12 Hirdetes. (mind)  7 sor     (cikkei)
13 elettartam (mind)  9 sor     (cikkei)
14 ford. csokk seb no? (mind)  32 sor     (cikkei)
15 olajok (mind)  29 sor     (cikkei)
16 elso generacijo (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Re:Oktanszam (mind)  24 sor     (cikkei)
18 utanfuto (mind)  2 sor     (cikkei)
19 Gazos kerdesek ! (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Kapcsolo (mind)  9 sor     (cikkei)
21 Valtoolaj (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Mitsubishi 3000GT VR4, szabad-e? (mind)  24 sor     (cikkei)
23 blokkolas, kapu, lampa (mind)  61 sor     (cikkei)
24 Leszabalyzas hogyan (mind)  14 sor     (cikkei)
25 retegvastagsag mero (mind)  13 sor     (cikkei)
26 autofeltores (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Audi 100 Quattro legkondi kezelese (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Motorkolcsonzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Tud valaki valahol BPesten v. kornyeken motorkolcsonzot? Barmilyen A
kategoriaval vezetheto motort kellene 1 napra kolcsonoznom...


   Koszi!

(johet listara  is, olvasom :) )


     Geza
+ - <1500ccm dizelt vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Segitseget kernek!
Keresek valamilyen kiskobcentis dizel autot, mit javasoltok? Eddig a Fiat
Uno fele kacsintgattam, van mas hasonlo kaliberu auto is a 400e HUF alatti
hasznaltauto kategoriaban amire nem kell kapasbol egy vagyont rakolteni
vasarlas utan? A valaszok johetnek maganba is!
Koszi!
+ - husveti kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!


A hetvegen kirandulni voltunk a csaladdal feleseg, ket gyerkoc,ami volt az
utakon az valami csucs.
Az összes istenbarma a legnagyobb husveti forgalom közepette akart
szamotadni a vezetesi (tudasarol).
60 auto egymas mogott es nem a MB vagy a BMV nem fért a borebe hanem a
Felicia, Trabi, Lada.
Mielott barki megbantva erezne magat nem a tipusokkal van a bajom tavol
aljon tolem barmi ilyesmi.
Csupan azt birom zokon venni ha mas baromsaga,helyzetfelismeresi
hianyossaga miatt 8-10 alkalommal ugy törhetnenk ossze magunkat a
kedveseimmel eggyutt mint a szel! Tipikus eset ,belathatatlan kanyarban
folyamatos elozes szembe auto, padlofek,visszasorolas a sorba egy
gyufasdoboznyi helyre,ugyanezt megismételve n-szer.
-Minek konyorgom- azért hogy a kovetkezo vasutiatjaronal vagy lampanal
elottem aljon a sorban!Ha eljut odaig! Amikor a gyerekeim mar félve
figyeltek hogy mikor jon megint mogottunk egy ilyen ceruzanyaku lufifelyu
kreten,akkor kezdett elegem lenni az egeszbol
A jo (.....................)-t . Azt

Balesetmentes kozlekedest mindenkinek!

Sziasztok : Atis
+ - Gyors eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ez a tema biztosan feljott mar nehanyszor, de nem 
sikerult ratalalnom.

Diohejban a problema a kovetkezo, kulfoldon elek es van 
egy '94-es 1,3 literes Suzuki Sedan GLX-em kb 130000 
km-ben. Nyaron a leheto legrovidebb ido alatt szeretnem 
eladni Budapesten. Pillanatnyilag az autokereskedo 
megoldas tunik a legegyszerubbnek. A gyorsasag erdekeben
szivesen vallalok alacsonyabb arat. Leginkabb az erdekelne, 
hogy mennyivel fogok kevesebbet kapni a piaci arnal azert,
mert kereskedonek adom el, milyen egyeb megoldasok vannak,
mennyi idot kell raszannom. Es azt sem tudom h kb mennyit 
er egy ilyen auto jelenleg. Vannak barkinek tapasztalatai 
ezen a teren?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fluorine.eu.sun.com)
+ - Re: VD A8-asai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Szofiaban olyan helyen dolgoztam, ahol az
> ablakbol minden delutan lehetett latni,
> ahogy a bolgar elnok ment haza. Neki harom
> 7-es BMW-je van, mind a harmon ket kis kerek
> piros villogo az elso rendszam ket oldalan.
[...]
> Kanyar utan szepen visszaalltak libasorba es
> nem engedtek senkit a kozepso auto melle erni.
> Szemmel lathatoan profik voltak.

Ez erdekes volt. :) Mondok ezzel kapcsolatban egy
aranyosat. A kornyekunkon lakik valami maffiozo.
Hatalmas terulos villa, "halos" muholdvevovel,
amivel asszem az ukran muholdat lehet fogni. :)
Regebben gyakran lattam hazavonulni az uriembert.
Mindig 5 auto ment egymas mogott, ebben a sorrendben:
E-Merci, S-Merci, hetmeteres feher Cadillac, E-Merci,
S-Merci.
Par evvel ezelott egyszerre erkeztunk az osszetorkollo
Y-keresztezodesbe. Engedelmesen megalltam, mivel en a
bal oldali, ok a jobb oldali agaban jottek. Szepen
el is vonult 4 auto, az otodik viszont megallt, es
elkezdett villogni. Egy pillanatig nem ertettem, mit
akar. Aztan rajottem, hogy MAGA ELE ENGEDNI. De miert???
Bementem ele, es igy kullogtam egy feher 120-as Skodaval
a ket fekete Merci kozott, amig meg nem erkeztek :)))
Azt viszont nem ertem, hogy mi volt a celja vele a
sofornek. Nem hiszem, hogy parasztkodni akart, mert
kello tavolsagbol, megadoan vartam, hogy hadd menjenek,
es o is udvariasan villogott, mintha csak kedvezni akarna.
Szoval, nem ertem meg most sem...

Z.

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Scorpio vs. Mercik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Az egyik versenyzo egy 1991-es Ford Scorpio, 2.9i Cosworth motorral, nagyon
> szep allapotban, egy csomo extraval, 1.4 millioert, a masik egy 1988-as
> W124, 3 literes benzines, szinten nem csunya, de belulrol leharcoltabb, ez
> 1.8 millioba faj. Mindketto automata valtos.
> (Jatszik meg egy 1988-as Merci 190, 2.4D 1.5 millioert, ez viszont elegge
> szet van ulve)

		LE	Nm	km/h	sec	L
Ford Scorpio 2.9i kat.          145     228     201      9.7    10.8
Ford Scorpio 2.9i 24V           195     275     225      8.8    11.2
Mercedes W124 300E kat.         180     225     225      8.1     9.8
Mercedes 190 2.5D                90     154     174     15.1     7.1

> Amellett, hogy erdekelnenek a muszaki adatok, kivancsi lennek a szubjektiv
> velemenyeitekre is, kinek melyikrol mi a velemenye?

Ha a harom kozul kene valasztanom - ilyen kondiciok mellett -, akkor a
124-est vennem. Viszont aki par evnel idosebb hasznalt Mercit vesz, az
szerintem igen nagy faba vagja a fejszejet. Az autonepperek igen kedvelt
tipusa, imadjak osszeganyolni es "kipofozva" eladni. Tiszta eletveszely, a
javitasi koltsegek pedig horribilisek. Arrol nem beszelve, hogy mennyire
lopjak meg ilyen idos korban is. Szamomra is csabito volt, amikor autot
akartam venni, en egy aranymetal ketliteres 190-est neztem ki (nekem az
a legszimpatikusabb), ami toresmentes volt, 65 ezer volt benne, es 1.7
millaert elvihettem volna. Persze egy 1987-es autoert ez nem volt keves,
de az allapota miatt siman megerte volna az arat. Vegul nem vallalkoztam ra,
mert nem akartam minden reggel izzadva rohanni az ablakhoz, hogy vajh'
enyem-e meg. Tulzott paranoia? Meglehet.

(Ja, azt hozzateszem, hogy a fenti parametereket egy ilyen auto eseteben
SOHA ne hidd el, mert tuti hogy hazugsag. Ha nem az aktualis tulaje, akkor
az elozoe, teljesen mindegy. Ez az auto egy ismerose volt, ezert tudtam
felig-meddig hitelt adni a szavainak.)

udv,
Zoli

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - elso generacijo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Egyebkent kicsit furcsa a verseny vegeredmenye, ahol a 250LE Porsche

Milyen Porsche volt? 250 LE-s Carrera utoljara 1993-ban volt. 1994-tol
408 LE-s valtozat is van, ami felgazon lenyomja a Vipert, de szerintem
a gyengebbek is versenyben vannak vele...

> lenyomta a 384 LE Vipert, ami foleg kanyarban iszonyat jo...

Kanyarban a Viper? Ezt most hallom eloszor... eddig inkabb azt
hallottam rola, hogy nem lehet vele kanyarodni se. (Oke, lehet,
hogy nem igaz.)

Z.

PS: Különben mit vártok egy ilyen kultúrmocsoktól? :))))
+ - Re: mergelodom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
[...]
> Ezt a vilagot en mar nem fogom tudni megvaltoztatni.
> Vannak dolgok amibe belefaradtam.
> Cimet sem irok, mert barhol megtortenhet es meg is tortenik.
> Nem szaporitom tovabb, mar lenyugodtam.
> A motor vigan duruzsol es nekem nem kell sok a boldogsaghoz.
>
> Kellemes Husveti Unnepeket kivanok mindannyiotoknak !
> / S a n y i i i i i i i ..... ! Neked nem. Te szard ossze magad ! /

:)))))) Ez aranyos volt... bevallom, en jot nevettem rajta, de meg
ne haragudj erte, ha en vagyok a helyedben, valoszinuleg
megtepem duhomben azt a Sanyi gyereket.

Hat, igen, a jo oreg altalanos magyar mentalitas, az mindig
bejon.

Z.

PS: Azert en orulnek, ha irnal cimet. Persze, barhol megtortenhet,
mint ahogy barhol meg is tortenik. De megis egy fix hellyel tobb,
ahova _biztos_ nem viszem az autom, a tobbi pedig megmarad
kellemetlen meglepetesnek...

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - sajtolt motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek !

Ismetelt nagy francos elmaradasom miatt egy 1074-es reagalasra reagalnek.

>ezert utanakerdeztem: SZO SINCS sajtolt motorblokkrol, ugy
Na, gondoltam segitsunk a szakembereken es utananeztem pontossan mirol is
van szo. Bar latom a szerelok maguktol nem jottek ra vajh mire is
gondolhattal. Ez utobbin mondjuk a szerelok altalanos ismeretenek tukreben
nem is csodalkozom.
Tehat rovid (1 perces informacio szerzes utan) a dolog lenyege valtozatlan.
Egy pontositas azota, hogy a blokk es a hengerfej kozott talalhato egy spec.
tomites amit nem OK. modon biggyesztenek oda, ahova kell. Ez az irasom
lenyege. Szereny cikkem temajat figyelembeveve gondoltam nem magarol a
folyamatrol tartok kisebb ertekezest, vagy nem tartok hengerfejtomites
esztetikai megbeszelest sem, mivel a kerdes melyre valaszolni probaltam nem
ezen kerdeskorok boncolgatasat tette szerintem szuksegesse. A reagalasom
szempontjabol (persze aki a betuk moge tud, vagy akar latni annak ez egybol
vilagos lehet) az, hogy ez hogyan kerul oda, sajtolassal vagy csak ugy
odalokik az tok mindegy. Maga a munkafolyamat lenyege es elnevezese nalam
nem szamit, ha a vegeredmenyre kivanom felhivni a figyelmet.
>Az olajkarter sem sajtolt (hogy szednek ki a
>fotengelyt??)
Ez most hogyan kerul ide ??? En a blokk es a hengerfej kozott keresgelem a
megoldast.
>Ki vetette fel a sajtolt blokkot???
A problema masik oldala. Ha nem a "Ki vetette fel...", hanem a "Miert
vetette fel..." lenne az erdeklodesed fenysugaraban, akkor....
>Esetleg SAJTOS, nem?
.....a valasz vagy nem erdekelne, vagy adott lenne.

Ha mar megemlitem a szerelok egekig nyulo kvalitasat, szakmai
ratermettseget, magasabbrenduseget ( melyet minden egyes talalkozaskor
haladektalanul igyekeznek tudomasunkra hozni), akkor ime egy szemleletes
pelda:
A vegletekig altalanos, a forgalomszamlalasi adatokat tekintve kegyetlenul
elterjedt tipusu automnal feltunt, hogy a szivocsonk alatti uzemanyagvezetek
bilincse meglazult, s a folyadek nemes egyszeruseggel szolva hat tavozik az
altala fellelt resen. Mar ekkor felremlett, hogy ez a huncut kis uzemanyag
mennyivel talalekonyabb kishazankban elterulo szerelo embertarsaim legalabb
90%-nal. Sebaj ismet gyozott a lustasag, es az alulmulhatatlan
felszerszamozottsag, hat irany a szerviz. Gondoltam engedjunk a
statisztikaknak es a kis 1,4-es autoval ugye  ne legyunk robbanekonyabbak
3-4 literes tarsainknal.
A szellemi kiruccanast tett kovette. Automat leadtam 75000-es szervizre a
nagyokosoknal. Tavozasom elott a szerelot odaintettem, hogy most egy kicsit
vizualizalgatni fogunk, es megmutattam neki az auton egyebkent egyeduli
problemakent felmerulo hiba rejteket, valamint hasznos tanacsokkal lattam el
az elharitast illetoen is.
Masnap evett el a fene az autoert, es az atvetelkor szerelo baratunk fulig
szaladt szajjal ujsagolta, hogy tevedtem, mivel a benzin nem is ott folyt,
hanem hatul a tanknal. O ezt el is haritotta.
Reszemrol az altala iranyomba rogtonzott autoszereloi gyorstalpalojat az
elmebetegeknek kijaro megertessel nyugtaztam es mint aki jol vegezte dolgat
tavoztam.
Hogy a benzin szivargassal mi lett ? Az olvasokra bizom.
Kerdesem.
Ha egy emberarcu allatnak megmutatom a hibat, elmagyarazom a javitasanak
fazisait, akkor ezek utan meg munkautasitast is irjak rola ?
Milyen logika alapjan mukodik az az allat aki egy elol a motor alatt
mutatkozo benzintocsa alapjan a hatso lokharito kornyeken matat ?

Igy hirtelen ennyi jott.

Udvozlettel:
Marci
+ - Autokivitel Finnorszagba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni abban, hogy ha a sajat (magyar 
rendszammal ellatott) autommal szeretnek Finnorszagba 
kiutazni es ott szeretnem hasznalni a kocsimat, akkor azt 
mennyi ideig tehetem meg?

(kosza hireket kaptam van aki azt mondta csak fel evet lehet 
kint az autom, van aki azt mondta egy evet es van aki 
kettorol beszelt)  Most mi az igazsag? 

Elore is nagyon szepen koszonom a segitsegeteket.
tisztelettel:Zsofi
+ - kavics,Laguna II,tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Felado :  [Hungary]
> > Nasfay Zoli irja:
> >  .....neeee! A nagyreszuk kokanyolo szemetlada, megcsinalja igen
> > hitvany modon, aztan orok eletre cseszheted. Csak olyanhoz vidd,
> >
> > Nemtom, nekem tok jol megcsinalta anno egy ilyen, igaz csak egyszer
> > volt ilyen alkalom.
> > Lehet, hogy mazlim volt.
> 
> Ne erts felre, veletlenul sem teged akarlak bantani, de lehet, hogy
> nem is csinalta meg jol, csak azt hiszed. Apu szelvedojen is volt egy
> kagylo alaku beverodes, egy parkoloban csinaltatta meg, es buszken
> mutatta, hogy milyen jo lett. Az en minositesem szerint meg hitvany
> szemet munka. Meg a nevjegyet is elkerte, hogy oda vihesse
> "legkozelebb",
> azt elszedtem tole es szetteptem.
> Kokanyolo gazembereknek nem adok munkat.
> 
> Z.
> 
	Hello Kocsisok, Zoli.
	Azon az auton, akkor ez kielegito megoldas volt, lehet, hogy
ketszerannyibol megcsinaltak volna jobban is, de eleg volt ez, mert el
akartam adni ugyis.
	Mas.
	DJTiszy!
	Lehet , hogy rosszul emlexem, de mintha emlitettel volna egy
esetleges uj Laguna vezetesi tesztet .Ha telleg lesz ilyen, en piszkosul
elmennek. :-)
	Soma!
	A solti tali otletet tamogatom.Hat meg egy jo kis
halaszlepusztitassal 1bekotve. :-)
	Udv
	KZG
Kiss Zoltan

+ - Hirdetes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa Mindenkinek!
Hatha Valakit erdekel!
Mercedesz 508,
608,tgk vagy309kisbusz ala valo hatso/gyors/ hid elado.
Tok ures, csonkok,menetek epek.1 db dupla kerekes.
BuszosJani
06-309-775-609 vagy E-MIL
+ - elettartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ekes pelda erre a Renault sajtolt motorblokk, es hengerfej egyuttese. Ez
>utobbi 90, a teherauto kormany+muszerfal 10%-ban okolhato abban az
egyebkent
>igen elhanyagolhato korulmenyben, hogy a budos eletben soha nem veszek

Ezzel mire gondolsz pontosan? Mi az a "sajtolt motorblokk, es hengerfej" ?



+ - ford. csokk seb no? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Te ne kavarj :-)
>>"Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
>>mikozben az auto gyorsul,"
>Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
>elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
>csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
>Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

Ti ne kavarjatok! :)
Kiindulo helyzet: motor egyesben uveghangig kiporgetve, kuplung, berantod
masodikba, aztan kuplung fel, vele egyidoben nagy gazt adsz.
1. Skoda S100-ban ulsz. A motor fordulatszama bamulatos gyorsasaggal esik
vissza a masodikban a sebesseghez tartozo fordulatszamra, majd innet kezd
ujra felmaszni.
2. Dodge Viperben ulsz. A motor fordulatszama marad uvegen, a kerekek
veszik fel a nagyobb fokozatban a motor fordulatszamanak megfelelo
fordulatot, azaz fekete csikot radirozol mindaddig, amig a kocsi sebessege
nem eri el a tulporgo kerek keruleti sebesseget.
3. Minden koztes allapot. Kicsit nyikkan, aztan a fordulat visszacsuszik, a
kocsi meg gyorsul immaron a motor fordulatszamanak emelkedesevel.

Ha jol ertettem az eredeti (Ant-fele) leirast, az erosodes ott
jelentkezett, hogy a Skoda-hoz hasonlo koztes allapotbol eltolodott a Viper
iranyaba, de meg a koztes allapotban. Azaz: valtas utan jol hallhatoan
gumicsikorgas van egy darabig, mikozben a fordulatszam a csekely merteku
teljesitmeny-felesleg miatt csuszik vissza a kerekek fordulatszamahoz
(Skoda-eset), de a kocsi kozben gyorsul, hiszen a kerekek tobbet porognek
mint amennyivel a kocsi halad (Viper-eset).

Vilagos?


+ - olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A Baumgartnernel 3 fajta olaj kaphato, MOL + Mobil+ Elf. Midegyik full
szintetikus.
>>MOL   - 10W40 - 2999 Ft (brutto)
>>Mobil -  5w50 - 3389
>>ELF   -  5w40 - 3199
>
>Tegnap vegeztem egy kis piacfelmerest 10W-40-es turbodiesel motorolaj
ugyben
>(Renault Clio II. 1.9 dTi)
>
>Shell Helix diesel plusz 10W-40 felszintetikus 2362,5 Ft/liter +300 Smart
pont
>Shell Helix ultra 5W-40 szintetikus 3712,5 Ft/liter +300 Smartpont
>OMV Eco synt 10W-40 szintetikus 2190 Ft / liter
>Total Quartz diesel 10W-40 szintetikus 2493 Ft / liter
>Toltal Quartz diesel 5W-40 szintetikus 3505 Ft / liter
>MOL Mol dinamic 10W-40 reszszintetetikus 2440 Ft / liter
>Mol transit 10W-40 reszszintetetikus 2439 / liter
>
>Ugy tunik OMV eco synt a nyero.

Esetleg:
Texaco Havoline Formula 3 10W-40 1500 Ft/ liter (resz-szintetikus)
Texaco Havoline Formula 3 15W-40 1300 Ft/ liter (asvanyolaj)
Fina nemtudommi 5W-40 2500 Ft/ liter (resz-szintetikus)



Focus RS cikkem a www.auto5.hu oldalon
+ - elso generacijo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemtom, feltunt-e, hogy az elso generacio logoja a focimben egy az egyben
egy Alfa 147 hutoracsot formaz... :) Vagy elvakult vagyok?

Megneztem a masodik reszt is, megvolt a nagy autoverseny:
Dodge Viper vs Porsche 911 targa

Ahogy neztem, a Viper is elso szerias (oldalkipufogos) darab volt, meg a
911es is volt vagy 10 eves. A leggyatrabb viszont a verseny volt. Jol
megkuzdottek, volt, ahol talan meg 60nal is mentek. Nem tudom, miert
harangoztak be ennyire az egeszet? Azert, mert ugy nez ki, mint egy
videoklip es egy tv-reklam kevereke? Gyatra az egesz, de ez az
"autoverseny" alulmulta a multkori csonakversenyt is.

Na mindegy...


+ - Re:Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1078-ban irta :
>Elgondolkodtam egy dolgon. Az automba 98-as benzinre van szukseg. 
>Tobb 
>helyrol hallottam hogy az ilyen auto tulajok 95-os oktanszamut 
>toltottek 
a 
>jarmuveikbe. Ez art neki ? Az jutott eszebe hogy lehet hogy az 
>elozo 
tulaj 
>is jarhatott akar 95-ossel.. ez mennyire rossz a motornak ??
>a kompresszio asszem 11:1  vagy nagyobb..

Ha kicsit visszaveszed az elogyujtast nem fog artani. A motor 
gyengebb lesz 
mint a 98-al. A regebbi Daciakon peldaul volt egy butyok a 
muszerfalon is 
amivel az elogyujtast lehetett allitani annak fuggvenyeben, hogy 
95-os vagy 
98-as benzint tankoltal.

--
Minden jot, Fekete Zoltan
+ - utanfuto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

eladnam 1988-ban gyartott IFA gyartmanyu zarhato teteju utanfutomat. 06 30
3406464
+ - Gazos kerdesek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Most akarom Corsa 1.2i automat gazossá alakitani és ezért szeretnék az
illetékes
tulajdonsoktól 1-2 infot beszerezni, hogy ne vágjanak át.

1. Hol csináltassam meg az autómat, ugy értem melyik szervizben ahol
mindent
beleraknak és nem sporolnak ki semmit. (nekem a Boári Botond (autogaz.hu)
137 000-ért
válalná el. Ők milyenek megbizhatóak. ???

2. És ilyenkor az egész autót ujra kell vizsgáztatni, vagy csak különbözeti
vizsga kell a gáz miatt.?

3. Mennyi és hol a legolcsóbb az autógáz literje ?

4. Veszélyes a tankolás, átfejtés palackból ?



Segitsetek létszi, hogy egyáltalán megéri ez az egész cecó !

előre is köszi ...

Szűcs Pál
+ - Kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!

Ezuton szeretnem megkoszonni mindazoknak, akik valaszoltak a
kapcsolo-kerdesemre, a segitseguket.
Megegyszer koszonom.

Hello:

Lutyo
+ - Valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!

Egy par HA-val ezelott kerdezte valaki, hogy mi van akkor, ha
automatavalto-olajat toltenek bele egy manualis valtoba? Mondvan, hogy a
szereloje szerint ettol konnyu lesz a valtas..Lehet, hogy en nem vettem
eszre, de nekem ugy tunt, hogy nem jott semmifele valasz a kerdesere..Szoval
szerintetek? Mostmar engem is erdekelne ez a kerdes...

Sziasztok:

Lutyo
+ - Mitsubishi 3000GT VR4, szabad-e? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mitsubishi 3000GT VR4, szabad-e?

Tisztelt listatagok,

A fent emlitett autot nezegetem vasarlas celjabol. A 
peldany 90 eKm/1992-es darab, harmadik tulajtol.
Nekem nagyon szimpatikus az auto muszaki tartalma es a 
kulseje. Az auto 3.xx MFt- ert adnak. En mivel meg eleg 
fiatal vagyok, mindenkeppen szeretnek kiprobalni egy ilyen, 
igazan sportos autot, nem pedig egy annak mondott atmeneti 
darabot (ezekbol mostanaban mar rengeteg van). Batyam 
szerint biztosan "bukom" az uzleten, de azt hiszem hogy o 
mar maskepp nezi a dolgokat ( mar csalados ).
Kerem tisztelt szakmai/szemelyes velemenyeteket 
(tapasztalatokat) osszatok meg velem.

Strezeneczki Tamas

U.I:
Technikai parameterek:
- 320 LE, 3.0 V6 biturbo
- allando osszkerek kormanyzas
- allando osszkerek hajtas
- "fullos" felszereltseg
+ - blokkolas, kapu, lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Szvsz ezutobbi egy "forditott" esetben is lehet igaz, akkor, ha a
> >blokkolo kerek a radirozassal jobban lassit, mint a gordulo (v. kis
> >szlippel gordulo). Ilyenkor a talaj "turja" a gumit...
> Hm. Szerintem a ket eset nem ugyanaz. 
Egyetertek. Nem ugyanaz, csak hasonlit valamennyire... 
Ezert irtam idezojelbe.

> Amikor a talajt turod, akkor a
> kerek maga elott tolja, tomoriti a talajt, ami meg tudja tamasztani.
Ez igaz...

> Amikor a kerek aszfalton csuszik, akkor a gumit a talaj nyirja le
> vekony retegenkent
....de minel vastagabb az eppen lenyirodo reteg, annal jobban tamaszt.

> >> En (es korabbi kollegaim) ezt nem egyszer megcsinaltam mar
> >> kulonbozo szemelyautokon es buszokon, es megcsuszo
> >> kerekekkel mindig rosszabb a fekhatas.
> >Normalisan sima aszfalton persze...  Ahol az e'go: gumi keni is a
> >csuszast.  De egy igazabol ru:cskos feluleten??
> Nem sima aszfalton merunk. A kiskunlachazi repteren merunk, ahol az
> aszfalt relative erdes, a felszallopalya pedig beton, ami szinten erdes. 
Oke-oke. Meresi eredmenyekkel nem vitatkozom.   ;-)
Hangosan gondolkodtam. Ezert irtam felteteles modban:
"...egy "forditott" esetben is lehet igaz"...

> Ez a folyamat azota megy miota matrica van az M1-M3-asra. Teljesen 
> felesleges a kapu, csak a szemelyzetet kell fizetni. ...Az M3-ason 
> viszont minden fanal van egy kapu benne egy emberrel ... 
> Nem tudom mennyit keresnek de szerintem hamarosan megterul az
> a 2milliard lebontasi koltseg ha azt asok embert nem kell fizetni...
Ez komoly...  Hany kapu van hany emberrel?   Es mennyit 
kaphatnak havonta...?  Mennyi ido alatt jon ki a 2 mrd?

> Ki az aki oda szarik, ahonnan a kenyeret varja???
Az, aki tudja, hogy nyugodtan odaszarhat, nem mulik rajta igazabol 
semmije, tehat a kenyer se... Ezesetben miert ne...?    :-(

> (este 9 ora utan nehany perccel) a Veres Peter uton (XVI.ker) a 
> nagyiccei lampanal ... (meguntad a hosszu tilos jelzest) kb 4 
> masodpercre valtott a lampa. Azzal viszont egyetertek ,hogy azon 
> az egesz fouton ritka szerencsetlenul vannak beallitva a lampak, 
> pedig HEV a lathataron sem volt.  
Basszus!!!   Hogy en is mit szivtam mar amiatt a lampa miatt...
A sineken at balra kanyarodas (illetve szembol jovet a jobbra
kanyarodas) nem lehetseges, ha jon a HEV. Eddig oke (lenne), de 
ez a mocsok lampa nemritkan akkor is pirosat ad, ha nem jon a HEV, 
megpedig gyakran 3-4 cikluson keresztul is, igaz ezek a ciklusok 
ilyenkor fele hosszusaguak...
Nem ertem, miert az egesz.  Ezeknek a lampaknak semmilyen 
becsatlakozo utvonal lampaihoz nem kell igazodniuk... (tehat a 
szinkronvaltast sem tudom elkepzelni)   
Akkor meg az a dillettans, aki csinalta, miert nem tudja rendesen
megcsinalni. . . ??   
Otletek..?

Udv

Andras
+ - Leszabalyzas hogyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A motoroknal a leszabalyzas milyen elven mukodik? A gyujtast vagy
benzint vagy mindkettot veszik el a motortol, vagy valami mas az
elv?

Felmerult ugyanis a gondolat, hogy Trabiba applikalhato-e egy
ilyen kutyu, vad pillanatok megfekezesere.


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - retegvastagsag mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Laci kerdezte:
>Es hol lehet egy ilyet beszerezni? Mennyibe kerul?

A friss Auto2 cimu ujsagban van egy melleklet (kulon kis fuzet), hogy mire
figyeljuk az uj auto vasarlasanal.
Itt irjak, hogy kaphato naluk (annal a cegnel aki a mellekletet
szponzoralta) tobbfele muszer, pl. retegvastagsagmero is.
Holnapra megnezem, s elkuldom maganban a telefonszamot.

Udv,
Tibor
+ - autofeltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello DJ, Sziasztok!


>ma a Ferencvarosban szetbarmoltak a vezetololdali ajton a zar >nyilasat... 
>De a cilindert nem tudtak kitepni. Mar sztoikusan szemlelem
>a vandalizmust, nem tudok duhongeni rajta. Persze azert le tudnam
>tepni a hereit az illetonek, de sokra nem megyek vele...

Nekem meg Husvetvasarnaprol hetfore virrado ejjel (ismet) elvittek az 
autoradiot, ezuttal a bal elso ablakom latta karat. Emberek, lehet meg kapni 
teljesen kiveheto autoradiot? Egyebkent igy a masod alkalom utan mar alig 
mergelodtem. (Es milyen jo alkalom volt arra, hogy vegre kitakaritsam a 
verdat!) De azert a hereit... :-) Raadasul az Autoglas Kft-nel (ez itt a 
reklam helye) ma reggel villamgyorsan (es a markaszervizhez kepest - Honda 
Civic) mitegy felaron megusztam.

Udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Audi 100 Quattro legkondi kezelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy baratom vett egy 86-os evjaratu Audi 100-ast.
A legkondicionalo-huto-futo-ablak paramentesito
egyseget probaljuk rendbehozni rajta. A kerdesem az,
hogy hogyan kellene kezelni es mit tudna ha mukodne?
A kozepso konzolon a homerseklet kijelzo alatt a 
kovetkezo gombok vannak:
OFF, ECON, LOW, AUTO, HIGH, piktogrammos gomb: a 
szelvedore megy a levego, megegy piktogrammos: egy
teglatestbol aramlik a levego.
Mar sikerult feleleszteni a kijelzot. A LOW-HIGH 
gombokkal be lehet allitani a kivant homersekletet. 
Az AUTO gombra ugytunik elindul a huto berendezes.
A futest is szabalyozna, ha nem lenne torott a 
mechanika...
De mi a funkcioja az ECON gombnak?
Mit kellett nyomni, hogy labhoz menjen a levego,
mit, hogy kozepre? Mit, hogy mindket helyre?
Ezeket abszolut nem allitja...
Az ablak paramentesito ventillator sebesseget nem
lehet allitani? 
Hol van a kulso homerseklet erzekelo?
Az normalis, hogy tobbnyire csak jaro motornal eled fel
a kijelzo es a gombok?
Udv: Po:li

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS