Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 307
Copyright (C) HIX
1999-02-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 BX (mind)  5 sor     (cikkei)
2 va: Skoda nem-leallas (mind)  17 sor     (cikkei)
3 (trafipax) M3-Hungaria korut (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re:Skoda nem-leallas (mind)  18 sor     (cikkei)
5 nem all le a motor (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Zastava: rangatott a motor (mind)  27 sor     (cikkei)
7 elado: Zastava karosszeria (mind)  11 sor     (cikkei)
8 skoda leallas (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Tuzfalhoz rogzites helyett... (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Skoda (Octavia, utangyulladas) (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Skoda erdekesseg (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Re: melegszik a kerek (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Re: Traffi-Pax (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Skoda Octavia es egyeb autok kategorizalasa (mind)  42 sor     (cikkei)

+ - BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kollegam vagya egy BX dizel jarmu.
> Ha van valakinek ilyesmi elado akkor hivja ot.

Ha veletlenul turbo dizel, kombi, es 92-es, vagy fiatalabb, akkor engem is
erdekel, egyuttal eladova valik egy 90-es nem kombi turbo dizel :)
+ - va: Skoda nem-leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igen erdekes, ugyanis ilyen csak dizelnel fordulhatna elo.
> Chucky

Tapasztalat hianyaban csak idezni tudok Lo''rincz Istva'n es 
Pe'terfi A'rpa'd FORD konyvebol...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A gyujtas kikapcsolasa utan a motor tovabb mukodik (benzinmotor)
-	tulmelegedes (keves hutoviz, szennyezett huto, stb)
-	helytelen hoerteku gyertya, illetve a hezag
-	nem megfelelo tuzeloanyag
-	*hibas gyujtasbeallitas
-	*helytelen az uresjarati fordulatszam
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Az utolso kettot, ha megszakadok akkor sem tudom kapcsolni a jelenseghez.
--
Meszaros Geza
ui: szombat 7:30. Gyonyoru az ido, mindenki menjen vilagga !
+ - (trafipax) M3-Hungaria korut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Eleg erzekeny vagyok az ilyesmire most, mert
> lefotoztak (vakuval) a multkor az M3 bevezeto 
> szakaszan, eppen a Hungaria korutra kanyarodas elott.

Azon a szakaszon mindig dupla bugyit huzok.
A tobbseg magabizosan kotor ezerrel.
A kisebbseg az utolso pillanatban jon ra, hogy (jobbra) az
Arpad hid fele a belso savba kell sorolni, (balra) a Nepstadion 
fele pedig a kulsobe. Az utolso szaz meter mint a fonott kalacs.
--
Meszaros Geza (47)
+ - Re:Skoda nem-leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igen erdekes, ugyanis ilyen csak dizelnel fordulhatna elo.
> Az izzitogyertya tulizzasa miatt par fordulatig meg jar a motor.
> Ilyenkor _a dizelnel_ gazfroccsot kell adni, hogy a tobb uzemanyag
> lehutse az izzitogyertyat.

???
Ezek szerint vagy 20 eve tevedesben vagyok a diesel motor mukodesi
elvevel?
A dieselek 90%-anal a gyujtaskapcsoloval az adagolon levo magnesszelep
aramellatasat szunteted meg, regi soros Merci adagolokon van vakumos
leallito (az valoban tovabb jarhat par fordulatot).

Igaz, az eredeti kerdeshez nem sokat szoltam hozza, de en jobb helyen
tankolnek...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - nem all le a motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>jar a motor (uzemmeleg), kulcs elfordit (tudjatok, hogy lealljon a
     motor...), erre a motor megy tovabb es ugy 3 -4 mp utn ll csak le.


Nekem  Fordom akkor csinalta, amikor tonkrement az akkumlator negativ csatlakoz
asa. Olyan is volt, hogy ha kinyitottam az ajtot, megszolalt a duda, ha kinyito
ttam a motorhaztetot akkor meg elhallgatott, szoval teljesen meg volt bolondulv
a az elektronikaja. Lehet, hogy neked meg csak kontaktus hiba van. 

T. Gyorgy
+ - Zastava: rangatott a motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok!

     Nemrég írtam, hogy motorgenrál után lévő autóm rángat menet közben (nem
csak gyorsuláskor), ugyanakkor az alapjárata tökéletes volt (szelephézag
állítás és szinte minden új alkatrész a gyújtás körül). A problém
megoldódott, de fogalmam sincs, hogy hogyan és, hogy mi is volt az. A
következő történt: a szerelőmmel elmentünk egy másik szerelőhöz, aki a
szelephézagot állította be, hogy elhozzuk a rángatás problémájával
visszavitt autót. Ide három okból vittük vissza az autót:

1.   A szerelőm, nincs felkészülve szelephézag állításra (legfőképpen
karosszériával foglalkozik).
2.   Nem volt rángatásos probléma míg itt hozzá nem nyúltak a kocsihoz.
3.   Valamint a szerelőmnek egy egynapos kínlódás után gőze sem volt róla,
hogy mi lehet a hiba.

     A végeredmény, hogy nem kellett fizetnem semmit, ill. amikor
megkérdeztem, hogy mi volt a gond, akkor azt monda a szerelőm, hogy azt
mondta neki a (szelephézagot állító) szerelő ismerőse, hogy hülye volt
(gondolom, hogy olyan egyszerű és kézenfekvő volt a hiba, hogy szinte
röhejes, hogy nem jött rá). Az is lehet, hogy megmondta neki a hibát, csak
nekem nem árulta el, mert égő lett volna rá nézve, hogy nem jött rá.
     Szerintetek mi lehetett a hiba. Máig nem tudom mivel szívtam egy hétig,
és miért vettem még egy karburátort, és ahogy így elnézem nem is fogom
megtudni.

Üdv. Zoli
+ - elado: Zastava karosszeria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok!

Eladó Zastava karosszéria. Pontosabban a motorházat le kell belőle
számítani, mivel az karambolos volt (gondolom, hogy hátulról, vagy oldalról
törött kocsihoz pont passzol), de a többi része kilakatolt állapotban van.
Van hozzá még három kilakatolt ajtóm, ill. egy motorháztetőm, és egy
csomagtartó tetőm. Ez utóbbiban az üveg is benne van. Az ajtókban is benne
van az üveg, csak a szélvédő nincsen meg.
Ára potom 3.000 Ft.

érdeklődni az email címemen lehet.
+ - skoda leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Feri irta: 
     >jar a motor (uzemmeleg), kulcs elfordit (tudjatok, hogy lealljon a 
     motor...), erre a motor megy tovabb es ugy 3 -4 mp utn ll csak le. 
     Ez total veletlenszeruen fordult el... extremebb esetben mar
     felig beraktam a kormanyort, es csak akkor alt le a motor...
     Na erre varjatok gombot.<

Nem vagyok autoszerelo, de ezt nem utogyujtasnak hivjak?

Nekem a 4utemu Trabim csinalta ezt, amikor a megszunt 92-es benzinrol atalltam 
a 
91-esre. Akkor egy szerelo egybol ravagta, hogy persze, az alacsonyabb 
oktanszam miatt van. Ugyhogy azota 95-ossel jarok. Tokeletes.

Teny viszont, hogy nekem nem 3-4 mp-ig csinalta, hanem csak 1-2 masodpercig.
Ugyhogy passsz.

--
Udv: **DeeJayTiszy**
**
Lufit fogtam, nem ereszt.
Angolosoknak: One tequila, two tequila, three tequila, floor.
+ - Tuzfalhoz rogzites helyett... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

En meg a tuzfalhoz rogzitessel is porul jartam...
Bekasmegyeren feltortek a kocsim, mert meglattak benne az ures fiokot.
Szetvertek mindent a muszerfalon, ugyanis a keret HILTI -szalaggal, dupla
kontraanyaval, ellapitott menettel, es meg negy darab rozsdamentes acel
popszegeccsel volt a helyere rogzitve. En ugy gondoltam bombabiztos, de
nem. Pajszerrel vertek szet a muszerfalat, es a kesztyutartot is kibarmoltak.
Abban volt ugyanis a radio bezarva.
A rendorok megnyugtattak, hogy ismerik a banda modszeret, es ha csak a
keretet talaljak, a radio helyett szetverik az egsze muszerfalat, kifeszitik a
csomagtartot, es kiramoljak meg a potkereket is.
A kar 70 ezer Ft volt. Ebbol a radio volt 5 ezer, a tobbi a muszerfalat es az
ajtot ert kar.
Volt villogo LED a muszerfalon, de ez sem segitett. Riaszto akkor meg nem
volt. Azota egy regi "tekergetos" radiot dugok a keretbe, es a barom ha a
kocsiba nez, akkor egy 15 eves klasszikus mono autoradiot lat, es megy
tovabb. De a hangfalak sincsenek biztonsagban, mert a dakotak azt is
kibarmoljak.
A legjobb vedelem, hogy ha mar a radiot nem lehet kivenni ejszakara, akkor
az univerzalis celra hasznalhato HILTI szalagot javaslom. Az ujabb tipust
mar muanyag bevonattal aruljak, igy kimeletes a kornyezeteben levo
karcolodasra hajlamos dolgokkal szemben.
En megspekeltem "hagyomanyos" Hiltiszalaggal a dolgot, de elotte a szalag
eleit kicsit megkoszorultem. Igy ha valakinek kotoraszni tamad kedve a kocsimba
n,
akkor elobb-utobb tekintelyes sebeket ejt sajat kezen. Es hiaba hogy csapda,
a gondatlansagot nem tudjak ram varrni. Mert a torvenyek szerint ha a kocsimba
behatol egy tolvaj, es a muszerfal alatt kotoraszva levagja a kezet "valami", a
kkor
a kocsi tulajdonosat hurcoljak meg, a szegeny tolvajt meg felmentik.

A riasztast nalam ejszaka egy PAGER oldja meg. Ha valaki ejszaka matat a
kocsim korul, nem a szomszedokat ebreszti, hanem engem. Es olyankor van
ido arra, hogy betoltsem a legpuskat szarnyas lovedekkel, es a tolvaj
hatso felebe eresszem. A torvenyek ugyanis nem vedik a magantulajdont.
Ha egy tolvajt elkapnak amint a kocsimat ramolja ki, es nincs a kezeben
semmi, akkor "nincs bizonyitek". A rendor szava pedig nem eleg a bunvadi
eljarashoz. Es miert ? Mert a rendoroket engedtek annyira korrumpalodni, hogy
a szavahihetoseguk azota nulla. Mi lenne a megoldas ?
Pelda erteku buntetesekkel elvenni a kedvet a tolvajoknak.
Es amig ilyen nem lesz, csapdakat kell allitani a tolvajnak.

Peter.
+ - Skoda (Octavia, utangyulladas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Egy dolog bosszantott nagyon, nem tudom, ki mit gondol rola. Miert van az,
> hogy az europai tesztekben, osszehasonlitasokban az Octaviat a VW Golf, 
> az Opel Astra es a Ford Escort (- Focus) kategoriaban jelolik versenytarsnak,
> holott mereteiben (kulso-belso), a motorok jellegeben es felszereltsegben
> egyertelmuen a Passat, a Vectra es a Mondeo tipusokkal kellene egy lapon 
> emliteni.

Az Octavia ugyan az also-kozepkategoriaban igen hosszunak szamit
(4.5 meter hosszu a szokasos 4.2 meter koruli helyett), de az alapfel-
szereltsege, a motorkinalata, a tengelytavja, ebbol adodo szukos
helykinalata, ara, es minosege eleg egyertelmuen meghatarozza a 
versenytarsait.

> jar a motor (uzemmeleg), kulcs elfordit (tudjatok, hogy lealljon a
> motor...), erre a motor megy tovabb es ugy 3 -4 mp utn ll csak le.
> Ez total veletlenszeruen fordult el... extremebb esetben mar felig
> beraktam a kormanyort, es csak akkor alt le a motor...

Ilyen nalam ketszer is elofordult. Egyszer gyujtas-elallitodas miatt,
masik alkalommal pedig a karburatoron talalhato magnesszelep
rendetlenkedett, amit ki kellett cserelnem. (Ha jol emlekszem,
akkoriban 1.600 forintba kerult az uj. Nem fogyaszt mostanaban
fel-egy literrel tobbet az autod?)

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan

+ - Skoda erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Feri!

Ha egy benzines motor gyujtas nelkul is jar, akkor ongyulladas
van. (Feltetelezem, hogy a gyujtaskapcsolod nem hibas?!) Az
ongyulladast valami olyasmi idezi elo, ami a hengerterbe beer,
vagy benyulik es a motor normal uzemeltetese kovetkezteben
izzasba jon, Pl. ilyen lehet egy regesregen tisztitott, jo kormos
gyertya, vagy olyan gyertya, aminek tul magas a hoerteke az adott
motorhoz, ezert nincs kello ontisztulasa. Persze, mas
alkatresszel is elofordulhat ilyen gond. Pl. a dugattyufenek is
elkormolodhat rendesen.
Hogy tenyleg errol van-e szo, abbol tudhato, hogy az ongyulladas
nem a felso hp. kozeleben kovetkezik be, hanem akarmikor, amikor
a hengerbe gyulaskepes keverek jut. Igy azutan a motor, a gyujtas
levetele utan rangatva, csorogve, osszevissza jar. Ha nem igy
van, akkor alighanem a gyujtaskapcsolo korul kell valami zurnek
lennie.
udvozlettel
oldboy
+ - Re: melegszik a kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!
>Opel kadett. Melegszik a kerek, fekezeskor rangat a >kormany, olyan
>mintha a fekbetet nem fogna egyenletesen a tarcsan.

Messze nem biztos, hogy Nalad is ez a baj, de nekem is volt a Kadettemen hasonl
o jelenseg. Nalam az okozta, hogy elkopott a feknyereg mozgasat biztosito csap.
 Ezert az egesz feknyereg kisse oldalra is el tudott mozdulni. A javitas nem vo
lt egy tragedia, mert letezik hozza javitokeszlet, kb 3-4eFt-ert, es meg lehet 
perselyezni.
Udv.:LLaci

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-209-166.dial.matav.net)
+ - Re: Traffi-Pax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bp. Nagykorosi ut.
>Harman mentunk egymas mellett, mind3-an kb. 50-nel. Es ekkor >villant a
Skoda!
Eleg erdekes a 2 savos uton 3-an menni egymas mellett.Lehet,hogy ezert
villant.:)
Jano
+ - Skoda Octavia es egyeb autok kategorizalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

>Egy dolog bosszantott nagyon, nem tudom, ki mit gondol rola. Miert van az,
hogy
>az europai tesztekben, osszehasonlitasokban az Octaviat a VW Golf, az Opel
Astra
>es a Ford Escort (- Focus) kategoriaban jelolik versenytarsnak, holott
>mereteiben (kulso-belso), a motorok jellegeben es felszereltsegben
egyertelmuen
>a Passat, a Vectra es a Mondeo tipusokkal kellene egy lapon emliteni.
Egyetlen

Neha eleg nagy zurzavar van az egyes tipusok kategoriaba sorolasa korul.
Szerintem az Octavia nagyon is jo helyen van a Golf es a kategoria tarsai
kozott,
hiszen nagyreszt a Golf muszaki alapjaira epul. Attol, hogy elol es hatul
nagy
tulnyulasa van, meg nem lesz egy kategoriaval feljebb, csak a sajatjaban
nagyobb.
(Bar legtobbszor a hossz alapjan osztalyoznak, de sokszor onkenyesen).
Azt meg kulonosen erdekesnek tartom, amikor a Passattal akarjak egy
kategoriaba
sorolni. Az Octavia az Audi A3-al van egy platformon, a Passat pedig az Audi
A6-al
(ami az A4-es hosszitott valtozata). Igy egyenesen ket kategoria kulonbseg
lenne a
platform alapjan. Ami szerintem donto az a muszaki tartalom. Az Octavia a
Golf-et,
(A3-aset) a Passat a nagyobb padlolemez ellenere az A4-eset kapta.
Sokkal erdekesebb pl. a Daewoo-k esete, ahol nincs ilyen viszonyitasi alap,
de a
az en velemenyem az, hogy a meret es a muszaki tartalom szerinti
kategoriajuk nem
egyezik: a Lanos eppen belefer a kompaktba, de kisautos szinvonal, a Nubira
kozepkategorias meret, de kompakt szinvonal, a Leganza nagy meret, de kozep
szinvonal.

Bessenyei Zsolt

Hix Auto Tipushiba gyujtemeny:
http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm
http://www.extra.hu/tipushiba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS