Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2245
Copyright (C) HIX
2004-07-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 100 lo (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Fabia - gyujtas? (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind)  13 sor     (cikkei)
4 mindenes (mind)  148 sor     (cikkei)
5 re: Szlovakia, Peugeot, Golf, sokminden (mind)  15 sor     (cikkei)
6 re: olajnyomas-lampa (mind)  59 sor     (cikkei)
7 re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind)  24 sor     (cikkei)
8 re: lang (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: OFF nasa X43A, ON sportlegszuro, acelfelni (mind)  47 sor     (cikkei)
10 Re[3]: nem halad (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Re[2]: olajlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: hirdetes (mind)  15 sor     (cikkei)
13 automata kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: radardetektor (mind)  9 sor     (cikkei)
15 olajnyomas + loerok (kicsit OFF) (mind)  29 sor     (cikkei)
16 re: olajlampa ON (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Kormanyzar... (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: olaj, T (mind)  48 sor     (cikkei)
19 Re: repulo (mind)  12 sor     (cikkei)
20 re: lang (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: 100 lo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HalihĂł!

2004. július 16. 07.52 dátummal ezt írtad:
>> 100 ló van itt kérem, és még klímám sincs. Egyébként megy, mint az
>> olajozott istennyila, csak gyõzzem pörgetni és tölteni a benyát bele.
> Erdekes, engem egyszer kergettek egy ilyennel (nem tudtam rola),
> aztan fel ora mulva hivtak, hogy lassitsak, mert valamit akarnak es
> istennek nem ernek utol.
  :))

> Pedig akkor nem tunt ugy, hogy nagyon  gyorsan megyek
> (Besztercebanya-Pozsony 204 km, 1:37, a fonokom 
> mar ment 1:18-at az 1.6 Megane-al). Talan azert mert az Alfaim (akar
> 120 LE benzin akar 105 LE dizel) kepesek voltak dombra felfele is
> gyorsulni... Szoval ovatosan az istennyilaval, az Alfa klub egyik
> leggyengebb Alfajaval szemben sem biztos, hogy el tudnal lepni :)))
  Hát... nem tudom. Nem szoktam versenyezni, gyorsan menni se (itt nincs 
autópálya, meg egyébként is városban szoktam használni), de dombon 
felfelé azért meg. Harkány után Pécs felé van egy emelkedő, na ott 
rendszeresen nem hiszik el erről a roncsról (alapesetben 1.2-52LE), hogy 
tud menni. Volt már, hogy nyugisan négyben (~3000 körül) előztem egy 
kisbuszt, és mögöttem egy nyiffnyaff mittudoménki levillogott, hogy 
takarodjak. Takarodtam. Nem ért utol... aztán a dombon lefelé kanyarban 
megelőzött... nem Alfa volt, nem tudom már, de másfélszer akkora volt, 
mint a Fabia (a motorja szerintem talán ugyanekkora LE/Nm lehetett :).
  Nem azt mondom, hogy húdefasza, meg tüdőlapító, de azért tud menni, ha 
akarom. Persze ez csak egy Skoda, tudom, hol a helye... :)))
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
+ - Fabia - gyujtas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

  Szóval az említett tüneteket okozhatja a gyújtás hibája? Fasza... 1 éves 
múlt az autó... :/
  A computer az regisztrálja gondolom... hogy miért nem karácsonyfázik 
ilyenkor? Na, akkor megnézetjük... hátha.
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
+ - Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>anno valamikor a 40-50-es evekben talaltak ki ezt,torlosugarhajtomunek 
>>nevezik. sot ha jol tudom, abban meg forgo alkatresz is eleg keves van. a
>>klasszikus torlosugarhajtomunek az a hatranya, hogy csak bizonyos 
>>sebesseg felett uzemel, mert nincs benne kompresszor ami suritene a 
>>levegot, hanema torlonyomas hozza letre a kompressziot. ezert kell egy 
>>gyorsitoraketa/hajtomu is melle.

> Az elmeletet most sikerult a gyakorlatba atultetni! A hajtomu (scramjet)

ha jol remlik, akor a szovjeteknek volt ilyen elven mukodo legvedelmi 
raketajuk. mondjuk az nem szallitott embert :) sot talan meg most is van?
homer
+ - mindenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eladó egy 7*15-ös, 5*98-as osztókörű, fehér, 
>karcmentes, újszerű, 1000 km-t futott MOMO felni 
>Alfa 156-osra. Irányár 80000 Ft
Potkereknek??? :-)

>Az EREDETISEGvizsgalatot BARMELYIK fel elvegeztetheti
A lustasag mondatja velem eredetvizsganak. Amikor autot vettem, SOHA nem en csi
naltam, elvegre bizonyitsa be az elado, hogy rendben a kocsi. Ha kifizetek mind
ent, elhozom, aztan nalam megbukik a vizsgan, hogyan csinalom vissza??? Persze 
jogallam, meg lehet perelni, stb, de nem egyszerubb ugy atadni a kocsi arat, ho
gy tudom mit veszek? Eladokent meg eleve olyan arat mondok, ami betakarja az  e
redetvizsga dijat is, aztan nincs vita.

>Ennyi vizet nem kunszt gyorsan felmelegiteni azon az eghajlaton.
Na de ENNYIRE gyorsan? Van egy 25 fokos motor, rajta a 25 fokos vizzel. Tekerem
 a kulcsot, mar indulok is, es 6-800m utan uzemi homersekletet mutat. Ez idoben
 kb 30masodperc autozast jelent, allorajttal, 2500nal felkapcsolva, egy felgyor
sitas, haladas. Ha egy tepsibe ontve meggyujtanam azt a benzint, amit ez alatt 
megesz az auto, akkor se tudnek negy liter vizet egy fazekban 90 fokra melegite
ni ennyi ido alatt...

>Biztos, hogy ez a Veroce ugyanaz a Verocze??
Hat, ahol en voltam az Nagymaros, Veroce, ez a kornyek. Az en tippem szerint a 
joember Vereckere gondolt, az van a mai Ukrajnaban.

>Már ez is nagy segitseg lenne, elvegre az atmoszfera
>hatara 36.000 km magassagban van, 
Nem sok az egy kicsit? En 360km-rol tudtam, de aerodinamikus repulovel csak 40k
m-ig lehet feljutni, utana tul ritka a leg. (tudomasom szerint). 

>A muholdak kb. 20.000 km magassan keringenek,
Melyikek? A geostacionarius palya tudtommal 400km-en belul van, ezek a tobbtize
zer kilometerek nekem igen eltulzottnak tunnek.

>Nem ertem, miert nem viszik ki oket egy tet-
>ves betonplaccra, es majd ha ott mer vele menni a-
>kar 130-cal is (direkt nem irtam tobbet, oruljetek),
>na _akkor_ meg lehet vele probalkozni, hogy varos-
>ban 50-nel vezessen.
Szerintem is ugy illene mennie, hogy mikor az _auto kezelese_ mar "odafigyeles 
nelkul" megy, akkor lehet kimenni a forgalomba! Kozveszelyesek azok a vezetok, 
akik leneznek a valtokarra, a pedalokra (!) minden egyes muvelet elott. Ha vegi
ghajtasz egy parkolo sor auto elott, lathatod, hogy ugy allnak, mint lo a zabta
blaban... Amelyik "sofor" nem tudta rendesen leparkolni az autojat, annak NINCS
 MEG A BIZTONSAGOS KOZLEKEDESHEZ SZUKSEGES VEZETOI GYAKORLATA!!! Az osszes ilye
nt ujra kellene vizsgaztatni. Napos, szaraz iodoben, kihalt uton egyenesen hala
dni me'g _nem_ vezetni- es _nem_ kozlekedni tudas!!!

>Ez most tenyleg a valosag ["reg. ado miatt olcsobbak az autok"], vagy
>csak egy ugyes csusztatas, ami a reg. ado es az arfolyamvaltozasok egyuttes
>hatasabol adodik?
Szerintem ugy mukodik, hogy a Polo, a Golf, meg a Bora DRAGABB lett, de a nagy 
motorral szerelt tipusok (Golf: 1.8, 1.8T, 2.0, VR5, R32, Bora2.0. VR5, V6, Pas
sat 2.0. VR5, V6, a Sharanok, a Phaetonok, a Tuaregek, stb) olcsobbak lettek, m
ert ott a reg.dij kevesebb, mint a korabbi fogy. ado. A nagy sap leakasztasa ve
zerelte a rendeletalkotokat, iden mar vagy 3x valtozott a reg.ado tablaja. A ki
csi, korszeru autok (amire a magyarnak penze lenne) dragulnak, a luxusautok meg
 olcsobbak lettek. 3.0 liter feletti motormereteknel akar 1.000.000 forintnal N
AGYOBB arcsokkenes is elerheto. A 911es Porsche most majdnem 3millioval olcsobb
, mint tavaly ev vegen. Igy kedvezzunk a tomegeknek...

>de allitolag nem szabalyos, hogy korforgalomnak
> ilyen kozel legyenek kijaratai. 
Az nem szamit, a hatosag adhat felmentest a szabalyok alol. A tobbszor emlegete
tt gyori "uj bacsai" ut bekotese is szabvanynal kozelebb esik a Galantai ut-Bac
sai ut-Szovetseg ut keresztezodeshez, megis jovahagytak az epiteset. A mar emli
tett haz eldozerolasa ezt a ket csomopontot is tavolabb vette volna egymastol, 
de igy most 1 kamionnal meg fog telni a lampakoz. Marpedig kamion van, mert Szf
ehervar felol Szlovakiaba mindegyik erre megy...

>Ezert vilagit az olajnyomas-lampa az 1) esetben, ilyenkor azonnal meg kell
>allni. Ha a 2) esetben a motor-lampa vilagit, 
A VW-ken (Golf IV es csaladjatol (Octavia, Toledo, stb) felfele) az olajnyomas-
jelzo lampacska PIROSAN vilagit, ha nincs olajnyomas, es SARGAN, ha csak a szin
t alacsony. Az Alfan kulon piros lampa van nivopalca-ikonnal, de az enyemen nem
 mukodik (17eFt+AFA lenne az uj jelado), marad a palcazas, ami viszont legalabb
 elerheto helyen van. 

>Magyarul miert jobb az, ha a motornak van olajnyomasa, 
>de a fotengelynek nincsen kenese, mintha nyomas se lenne
>es soforkent azonnal tudnam, hogy mi a teendo?
Ha van olajnyomas, a fotengelynek van kenese. Az alacsony olajszint a magasabba
n fekvo reszeket karositja (vezermu, hengerfej alkatreszei). Menet kozben nem f
ordulhat elo olyan helyzet, amikor MAS HIBAJELENSEG NELKUL eltunik az olaj a mo
torbol. Ertsd: az olajnyomas elmehet egyik pillanatrol a masikra, az olajszint 
nem. A szint rendszeres ellenorzeset meg a gepkonyvek is kerik. 

>Mikor az egyik autom ezt produkalta, hengerfej pakolas
> csere lett a vege... 
Hat, egyfelol ugye egy nullkilometeres japan csoda, 16km volt az orajaban, amik
or atvettem. Azota 2000km-t mentem vele, vegig igy viselkedett, minden aldott n
ap. A deli 40fokos hosegben, jaro klimaval a dugoban allva is ugyanazt a homers
ekletet mutatja, mint a reggeli huvosben 90nel gurulva, vagyis ha hengerfejes a
karna lenni, akkor jo soka huzza. :-)

>biztos ok az auto?
Nem, mer "japan szar" :-) de ezt adtak, el kell fogadni. Van sok rosszabb auto 
is a vilagon, de ez nem az en almom. Mellesleg az itteni tuner-csokak kedvence 
se a Civic. Amit itt nyomnak, az a 91es Nissan Cefiro, nagy, lapos limuzin, nag
yon tavolrol, icipicit hajaz a 164es Alfa aranyaira. (Pininfarina mesterol elne
zest kerek.) Azert szeretik, mert HATSOkerekhajtasos, es a 2.0 motor is V6 benn
e. Raadasul itteni viszonylatban olcso, az en Civicem arabol mar nitros szornye
t lehet epiteni ultetve, merevitve, nagy fekekkel, stb., szoval tuningalapnak j
o.

>A 7vegen egy Golf IV-el voltam Kassan (1100 km). 
Mindennel egyet tudok erteni, amit leirtal. A Golf az idiotak autoja. Ha minden
kepp ketszemelyre kell valasztani, akkor Bora, de inkabb Octavia. Az 1.6-101LE 
-nel kisebb motorral torteno arusitast meg kellene tiltani, annyira nem megy. A
 Beta radio mar RDS-es, az tud AF-et. 
Azt en sem allitom, hogy valaha is penzt adnek egy ilyenert, illetve ha valogat
ni lehet, akkor en a Skoda "alruhaban" kernem ezt a teknikat, de a kelloen eros
 motorral es ceges benzinkartyaval vegulis nem rossz. Vagy legalabbis a Civicne
l jobban ereztem magam benne. 

>A beszallitas nagy resze pedig repulogeppel tortenik majd 
>(szinten koreai koveteles volt a  repter ujjaelesztese) 
A mondandod tobbi reszevel egyetertettem, de ezt azert erosen ketlem! Egy komol
y autogyarat nem lehet repulovel ellatni. Jo, a gyori Audi nem egy atlagos mere
tu gyar, de naponta min. 4 par tehervonat jon-megy Gyor-Ingolstadt kozott, es m
ellette vagy napi 100 kamion szolgalja ki a gyar igenyeit. A repteret ok is kov
eteltek, (fizettek is bele rendesen, meg is kaptak, Per mar betonos kifutoju, n
emzetkozi repter, az Audis repcsi reggel-este jon-megy, ha jol tudom)  de az cs
ak a human eroforras reptetesere szolgal, meg futarpostara. Alkatresz nem utazi
k repulon. Viszont direktben van 5000 alkalmazottjuk, a holdudvar (logisztika, 
biztonsag, takaritas) ellat meg 2-3000 embert, vagyis 8000munkahelyrol beszelun
k a beszallitoi kor NELKUL. Adomentesek voltak ugyan 93ig (az elso 10 ev akkor 
jart le, most nem tudom), de igy is komoly penzeket oltek a varosi energiaellat
as fejlesztesebe, stb-be.

>Ez is szempont. En azt mondom: igy nez ki, ha  ha otven 
>penzsovar paraszt nem hajlando fillerekert elkotyavetyelni
> a tulajdonat.
Erdekes, milyen sokan vagytok, akiknek egybol az ugrott be, hogy a csunya allam
 ki akarja semmizni a szegeny joszandeku szantovetot...

>Amikor en tanultam vezetni 1500-as Ladan, ha mar
> megmozdult,2-be kellett kapcsolnom, 35-40-nel mar
>negyesben kellett mennem. Igy nehez gyorsitani...
>Azt nem tudom, miert csinalta. Talan kevesebbet 
>fogyasztott igy, vagy kisebb sebessegnel konnyebben 
>korrigalta a tanulo hulyesegeit?
Mindketto. A hamar felkapcsolgatassal erhett el egy pici fogyasztascsokkentest 
is, illetve a magas fokozatban az auto '"tompabban" reagalt a durva gazmozdulat
okra, igy nem kellett felni, hogy "kiugrik" a kocsi a gyakornok alol egy tulmer
etezett pedaltaposasra.

Fogash
+ - re: Szlovakia, Peugeot, Golf, sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  mert az Alfaim (akar 120 LE benzin akar 105 LE dizel) kepesek voltak
>  dombra felfele is gyorsulni... Szoval ovatosan az istennyilaval, az
>  Alfa klub egyik leggyengebb Alfajaval szemben sem biztos, hogy el
>  tudnal lepni :)))
-------
A kerdest feltevo nem is allitotta ezt, mindossze azt szerette volna 
tudni miert torpan meg az auto, es esik nullara a fordulatszammero. 
Tehat nem az a problemaja, hogy dombnak gyorsul-e vagy sem. Mindenesetre 
nalad van nemi hengerurtartalom toblet is a 100+ loerohoz, es ugye azt 
tudjuk, hogy a hengerurtartalmat csak a hengerurtartalom potolhatja. ( 
az a franya nyomatek)

Udv,  Triznyak
+ - re: olajnyomas-lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Fogash, Triznyak, koszonom a valaszt, de nem ertek egyet vele. Ha jol
>  ertem, a motor azonnal meghal, ha 1) nincsen olajnyomas, es majdnem
>  azonnal meghal, ha 2) van olajnyomas, de az olajszint nagyon
>  alacsony.
-------
Nem erted jol ! A motor csak akkor all meg, ha mar tonkre ment!!!

>  Ezert vilagit az olajnyomas-lampa az 1) esetben, ilyenkor azonnal meg
>  kell allni.
------
Ha az olajnyomaslampa vilagit a motort AZONNAL le kell allitani!!!!!!

>  Ha a 2) esetben a motor-lampa vilagit, az a kezikonyv szerint azt
>  jelenti, hogy a motorelektronika valami kimelo uzemmodban jaratja a
>  motort (ez a Corsa B-nel semmi valtozast nem jelent
>  menetteljesitmenyben, a Vectra B viszont kb. ugy gyorsul, mint egy
>  Trabant), amivel siman elautozhatok 100km-t a kovetkezo szervizig.
------
Ez tipusonkent valtozo, van amelyik csak jelzi a hibat, es van amelyik 
service uzemre valt, ez utobbi meg a hibatol fuggoen is valtozhat.

>  tehat elvarom az autotol, hogy alacsony olajszint eseten ne a
>  motor-lampa, hanem az olaj-lampa vilagitson.
------
Ha az olajszint karosan alacsony lesz vilagitani is fog. A lampa 
egyebkent sem 0 nyomasnal gyulad ki, ez alltalaban 0,4-0,8 bar. A 
motorlampa viszont elore figyelmeztet(het) a kozelgo bajra, azaz jobban 
fogsz figyelni, esetleg megallsz es megnezed van-e pl. elegendo olaj a 
motorban.

>  Erdekes modon a csaladi Zsigulik es Ladak tudtak ezt: ha az olajszint
>  a minimum alatt volt, kanyarokban, bukkanoknal folvillant az
>  olajlampa. Ez most dizel-benzines kulonbseg vagy egyszeruen "vot eta
>  szovjetszkaja tyehnyika"?
-------
Bizony ez a szovjet technika volt, mivel ok nem alkalmaztak az 
olajteknoben hullamtoroket, igy az olaj ossze-vissza lotyoghetett, 
sokszor uresen hagyva a szivokosarat. A tobbi gyarto, sem akkor, sem 
most, nem vet ilyen fatalis hibat.

>  Technikailag nem lehet gond, az olajcsovet nem kell olyan melyre
>  belelogatni az olajteknobe. Magyarul miert jobb az, ha a motornak van
>  olajnyomasa, de a fotengelynek nincsen kenese, mintha nyomas se lenne
>  es soforkent azonnal tudnam, hogy mi a teendo?
-------
Ha a szivokosarat nem logatod olyan melyre, az azt eredmenyezi, hogy meg 
van boven olajad, de nincs olajnyomasod. Ez vajon miert lenne jo??? Az 
erdmeny ugyanaz. Ha van olajnyomas, akkor a fotengelynek is van 
kenese!!!!! Mint feljebb is mondtam a lampa mar 0,4-0,8bar nyomasnal 
kigyullad, tehat nem varja meg a 0 nyomast.( ha a szivokosar nem eri el 
az olajat, akkor persze 0 a nyomas) Ha kigyullad a lampa akkor soforkent 
azonnal _tudni kell_, hogy _azonnal leallitani_ a motort.

Persze nem kell ezekkel egyet erteni, szabad vilagban elunk, mindenki 
maga donthet a penze sorsarol.  :-P

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Ez igy hulyeseg, akkor minek van a lampa. Elobb vilagit a lampa,
> > utana hal meg a motor, de a ketto kozott nagyon kicsi az ido
> > kulonbseg.

>  A baratom a ceges autoval (2 eves O...l C...a Van) meg ugy jart, hogy
>  az autopalyan kigyulladt az olajnyomas jelzo lampa, majd 5
>  masodpercen belul besult a motor. Kuplung hiaba, nem volt ideje
>  megallni sem. Leallitani nem lehetett, mert ha a kormanyzar bekattan
>  120-nal, akkor ... :((( Szoval igencsak disz az a lampa, mozgo
>  jarmunel hasznavehetetlen!
-------
Az 5 masodperc is ido, mint irtam nagyon kicsi ido all(hat) 
rendelkezesre a cselekveshez.
A tobbi viszont  (hogy is mondjam, hogy ne legyen banto?) suletlenseg.
A kuplungot miert is nem nyomhatja ki? Olyan kormanyzar nincs ami 
bekattanna a gyujtas levetelekor!!!!! ( szigoru eloiras, hogy csak a 
kulcs _kivetelekor_ zarhat!!) Persze ha egybol zsebre akarja vagni a 
kulcsot akkor baj van.
Bizony az a "disz" mar jonehany motort mentett meg a kukatol. Tobbek 
kozott a Tiedet is. ( a vezetoknek tudni kellene, hogy miert van)

Udv,  Triznyak
+ - re: lang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ugy erted: ponilo? Az 1.4-100LE elegge szemfenyvesztesnek tunik, de
>  legyen.
------
Pedig 100LE az, csak hat a fordulatszam es a nyomatek..............
En MarketingLE-nek hivom.

Udv,  Triznyak
+ - Re: OFF nasa X43A, ON sportlegszuro, acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF

>Mintha eppen arrol lenne szo, hogy ebben a hajtomuben nincsenek forgo 
>alkatreszek, amik gatjat kepezik a superszonikus sebessegu 
>levegoaramlasnak.
>A hajtomu mukodesehez szuperszonikus sebesseggel bearamlo levegore van 
>szukseg, ( ami a forgolapatos gazturbinanal nem fordulhat elo) ezert a 
>gepet egy pegasus raketaval 6000km/h sebessegre gyorsitottak, a raketa 
>levalt, beindult scramjet hajtomu, ami 10 masodpercig mukodott es a fent
>is emlitett sebessegre gyorsitotta a repulot, ami mindossze 3,6m hosszu,
>es 1300 kg sulyu volt. Ezek utan, 6 perc siklorepules vegen a Csendes 
>oceanba zuhant.

Ez igaz. A kiserleti repulesnek az volt a celja, hogy egy regota letezo
elmeletet gyakorlatban is kiprobaljanak. B52-es repulovel es egy
raketaval a kiserleti berendezest (X43A) feljutattak a kivant magassagba
(95.000 lab), es a kivant sebessegnel (~5-6 Mach) beinditottak. Az X43A
hajtomuve 10 masodpercen keresztul mukodott, es a rendszer (hajtomu,
iranyitas) vegig stabil volt. A elozo kiserletekre ez nem volt igaz, ott
a gepek mar az elso par masodperc utan iranyithatatlanna valtak. Tehat
most mar el lehet mondani, hogy megvan az elso stabilan mukodo prototipus!
Ezutan lehet kidolgozni a tobbi reszletet, hogyan lehet ezt felhasznalni
az ur-, ill. katonai/polgari repulesnel. Mivel ez a hajtomu nem tartalmaz
mozgo alkatreszt (amire eleinte rosszul emlekeztem, mivel kompresszort
es turbina dolgokat irogattam), igy nehezen hasznalodik el (strapabiro).
Ahhoz hogy egy normal futopalyarol felszalljon, val'szeg kell egy normal
sugarhajtomu is. A ketto kombinaciojaval kialakitott jarmu
forradalmasitani fogja majd a(z) (ur)repulest.

ON

Van egy regi dizelem, amire sport levegoszurot szeretnek rapasszitani.
Kivancsi volnek a velemenyetekre/tapasztalatotokra, hogy mennyivel javulna
a kocsi teljesitmenye. Persze a motort is utana kene allitani a
levegoszuronek, mert anelkul ugy tudom nincs hatasa. Neten olvasgattam,
hogy dizeleknel 10-25% is lehet a novekedes?! Velemenyetek?

Fekpadon hol es mennyiert mernek teljesitmenyt? Budapest erdekelne
elsosorban.

Ja, a jarganyon van egy sokkullos acelfelni, ami nekem nagyon tetszik.
Egy kicsit utott-kopott, de akkor is szep. Hogyan lehetne felujitani?
Kalapalas, csiszolas, nikkelezes? Vagy hogy?

udv: Aleox
Scorpio 2.5TD ('91)
(92 LE, 200 Nm)
+ - Re[3]: nem halad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2244, :
 >Amikor en tanultam vezetni 1500-as Ladan, ha mar megmozdult,
 >2-be kellett kapcsolnom, 35-40-nel mar negyesben kellett
 >mennem.

Nekem is, de az 1.9D volt... Meg is lepodtem, amikor az elso onallo
elozesem kozben ramszolt, hogy nyomjam padloig. ;]

 >Azt nem tudom, miert csinalta. Talan kevesebbet fogyasztott
 >igy, vagy kisebb sebessegnel konnyebben korrigalta a tanulo
 >hulyesegeit?

Nem hiszem, hogy kevesebbet fogyasztana, sot. Utobbi talan, de amig
a tanulo hulyesegeket csinal, szerintem ne menjen a forgalomba.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re[2]: olajlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2244, Kadar Szilard >:
 >hogy az autopalyan kigyulladt az olajnyomas jelzo lampa, majd 5
 >masodpercen belul besult a motor. Kuplung hiaba, nem volt ideje megallni
 >Leallitani nem lehetett, mert ha a kormanyzar bekattan 120-nal, akkor

Ehem... En direkt kiprobaltam az altalam vezetett autokban, ha leallitom a
motort, de a kulcsot nem forditom nulla allasba [a P306-ban meg 2
lehetseges allapot van], akkor a kormanyzar nem kattan be.
Hulyeseg is lenne...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-

ui. Opel Cara Van? ;-)))
+ - Re: hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2244, :
 >Elado egy 7*15-os, 5*98-as osztokorű, feher, karcmentes, ujszerű,
100
 >0 km-t futott MOMO felni Alfa 156-osra.
 >Iranyar 80000 Ft

...Es ha esetleg nincs ra gumma, akkor nekem van ra elado 4db ~50%-os
allapotu Continental EcoContact EP nyari gumim.
Meretuk: 185/65 R15. Kb 40ekm-t futottak 2.5 ev alatt egy G-Astran.
Veszpremben vannak, de a kozelbe elviszem ha kell.
Iranyar: 24000Ft.  Tel: 70/247-9234
Kepek itt: http://vnet.hu/huntah/conti.html
-- 
Udv,
            Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - automata kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy nez ki, hogy megveszem eletem elso automata valtos kocsijat.
A kezikonyv azt irja, hogy nem lehet berantani, sot vontatni is csak
korlatozottan.
Igaz lenne ez ? (az elozo jarganyt parszor leguritottam a domboldalon
amikor haldoklott az akkuja).

Mas: maradt nalam egy felesleges szervizkonyv volvo 440-460-480-hoz
(angol nyelvu). Erdekel esetleg valakit, vagy adjam oda a vevonek ?
(aug. 12-16-ig leszek BP-en ill. Zalaegerszegen, akinek kell szoljon
es rendezunk egy mini talalkozot :-)).

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - Re: radardetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudomásom szerint pillanatnyilag Olaszországban és Angliában legális teljesen a
 detektorok használata (ugyanúgy mint Angliában). Bövebb infó a legalitásról il
l. a különbözö orszagokban müködö radarokról itt található: 
http://www.traveltech.hu/faq.php?tema=detektor&&nyitva=4
Ezek persze csak olyan infók amiket össze tudtunk gyüjteni. Ha valaki tudna tám
ogatni minket és a látogatóinkat a déli vidékeken (Szerbia, Horvátország, Szlov
énia, stb.) használt készülékekröl, annak nagyon örülnénk.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-2-215.tvnet.hu)
+ - olajnyomas + loerok (kicsit OFF) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
2 nap szervizeles utan megvan a kocsim ( skoda favorit 1,3i ). Az
olajnyomas kijelzoje villogott elegge szabalytalanul, hosszabb, rovidebb
darabig. Ha mar szerelonel volt akkor az elso kereknel a gumiharangot is
kicsereltettem. Lett uj olajnyomas erzekelo (elso alkalommal ez nem
segitett) aztan uj olajszuro (megjegyzem ez sem volt oreg...) es majd 100
km probalkozas, ezert a ket nap szerviz. Eddig ugy nez ki hogy rendben van
a kocsi, de megsem birom levenni a szemem a muszerfalrol. Utalom a piros
szint a muszerfalakon...   :o)
Bocs, lehet senkit nem erdekelt a dolog, de nagyon orultem hogy megint
autozhatok munkaba es nem kell buszon docognom.

> 100 lo van itt kerem, es meg klimam sincs. Egyebkent megy, mint az
> olajozott istennyila, csak gyozzem porgetni es tolteni a benyat bele.

Ja, a 100 lo az jo dolog....  sokszor alaztam mar meg nagyobb/erosebb
kocsit - ezzel nem buszkelkedni akartam   :o)    Igaz ekkor tenyleg
porgetni kell az 1,3-mas motort, meg ugyesen kell valtani. Nem
szorakozasbol elozgetek en sem, csak haladni szeretnek. Azert nem
utasitanam vissza az erosebb autot, csak "zseton" kellene hozza......
Ha nekem produkalna hasonlo lefulladasra utalo dolgot, az elso utam
szerelohoz vezetne.
Fabiabol inkabb kellene egy 100+ Le dizel mint egy 1,4-es 100Le benzin,
pedig a benzines autok kozelebb allnak a szivemhez...

udv. mindenkinek

-=cetrix=-
skoda favorit 1,3i
+ - re: olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

azert nem minden esteben disz: nekem pl. egy egeszseges gyorsitas utan kezdett 
el vilagitani ugyhogy ez a gyorsitas, mint utobb
kiderult csak nekem volt egeszseges. Szoval mivel moziba siettunk a felesegem b
aratnojevel :) ezert nem alltam meg nyomozni...
Budapesten tortent ez, a moziig volt meg 3 km, majd a lanyt hazavittem es mi is
 hazamentunk tole. Masnap be volt tervezeve egy
Kecskemet - Kiskunfelegyhaza szulo-rokonlatogatasos kalandtura. Ez oda-vissza b
oven 200 km felett van. Es meg mindig nem javult
meg a motor, pedig volt benne olaj csurig, csak eppen nyomas nem volt... Szoval
 a lampa kigyulladasatol szamitott kb. 300 km
utan tudtam elvinni szerelohoz a kocsit. Persze neki is feltunt a kalapalo hang
. De lattatok volna azt az arcot, amikor eloszor
meghallotta :))) Mint egy allatvedo, amikor elutnek a szeme lattara egy macskat
 (bocs). A diagnozis: a kozepso fotengelycsapagy
adta meg magat, eleresztette az olajat es ezert nem volt a kis furatokban nyoma
s, hiaba volt feltotlve a nivpalca szerint
teljesen.

Az egeszbol azt akartam jihozni, hogy azert nem haszontalan az a kis piros lamp
acska. Ja, es a kocsi egy
hudeselejtesanyagbolkeszult olasz vacak, es imadom, es persze megcsinaltattam e
s azota is megy :))))

Minden jot:
vasgyuszi (Fiat Coupe 16VT)
+ - Kormanyzar... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Leallitani nem lehetett, mert ha a kormanyzar bekattan 120-nal, akkor

Ejnye... :-(

Akkor mi van ???  Nem kotelezo a kulcsot kihuzni... addig meg nem 
kattan be.


Nalam, automata valtonal nem is lehet kihuzni a kulcsot, amig nem 
teszem P fokozatba, tehat nem kell felnem a kormanyzartol...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Re: olaj, T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> A baratom a ceges autoval (2 eves O...l C...a Van) meg ugy jart,
> hogy az autopalyan kigyulladt az olajnyomas jelzo lampa, majd 5
> masodpercen belul besult a motor. Kuplung hiaba, nem volt ideje megallni
sem.

Kollegam is kb. igy jart japan kocsijaval, lampa kigyullad, motor azonal
besul. 370e Ft kifizet a tizenvalahany eves kocsira.
Bar sajat bevallasa szerint sosem nezte a nivopalcat. Azt nem tudom, hogy
egyszeruen elfogyott az olaj, vagy mas hiba miatt szunt meg a kenes.

> Amirol a szerelok maguk mondjak hogy azert inkabb a nivopalca, az biztos.
> (Az olajszintet nehezebb precizen merni mint a nyomast.) Bar be kell

Nem tudom. En min. havonta, vagy nagyobb ut elott mindig megnezem az
olajszintet a palcan, hiaba mutogtja nekem minden inditaskor, hogy rendben
van. A palca biztos mukodik. Hacsak nem tul rovid :-)

> Valamiert az oktatokat nem nagyon zavarja ha a vezetni tanulo
> konstans 32-vel megy vegig a varoson. Nem ertem, miert nem lehet bent
> maradni a tanulopalyan, amig nem erzi az autot...

Szerintem tanpalyan nem lehet ugyanugy megszokni a kocsit, mint forgalomban.
Raadasul forgalomban kell megszokni, nem a tanpalyan.
Nem tudom ki, hogyan van vele, en pont a T-vezetokon nem szoktam magamat
idegesiteni (visszaemlekszem ilyenkor a jo kis MHSZ-es szakadt Ladara, amin
tanultam vezetni, ami mosobenzinnel ment, 1-esben is csak nagy csorgesek
aran tudta lekuzdeni a 3 fokosnal nagyobb lejtot, es telen 2 masodperc alatt
az osszes ablaka beparasodott.)
Amikor en tanultam eveztni, akkor raadasul nem is ez a megoldas volt, mint
manapsag, hogy eloszor rutinpalya, aztan abbol vizsga, aztan forgalom (vagy
hogyan van ez most). Kimentunk a rutinpalyara, parkolgattunk, stb. egy
felorat, aztan irany a fogalom. Szerintem ez sokkal jobb,  mint hogy
megszokod, hogy bent vagy a kocsiban, aztan amikor mar egeszen erzed, akkor
hirtelen kiderul, hogy van olyan is, hogy csuklosbusz jobbrol, gyalogos
elolrol, hatulrol meg egy ideges barom villog es dudal. Rogton abban a
kozegben voltam, amiben kesobb is leszek.

Tartok inkabb kello tavolsagot, hogy ha valamit nem ugy csinal, akkor nem
legyen gond, es ahol biztonsagosan lehet, ott elhagyom. Meg neha szoktam
nekik segiteni, hogy ha latom, hogy savot akar valtani, vagy besorolni.

Eppen elegendo dolog van a vilagban, amitol agyverzest lehet kapni, a T
vezetokek en kihagyom ebbol a jatekbol, inkabb hatradolok, es hallagtom a
zenet addig. Vegul is tudok en is 32-vel menni par percet, ha szukseges.

Szabolcs
+ - Re: repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

> Miert? Attol, hogy felfele lovik, kereke meg lehet, tehat
> leszallhat rendes rep ulokent, lasd ursiklo.

  Ezt jobban kifejthettem volna. Szoval a problemam az, hogy a
leszallashoz kell kifuto. Ha meg van kifuto, akkor felszallhat
onnan is, minek kavarni. Bizos van specialis eset, amikor 
felszallashoz nincs, leszallashoz van kifuto, de nem hiszem
hogy tipikus.

Gyula
+ - re: lang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amint az elsonek fizetnek, mindenki sorba all.
Nem tudod mirol van szo. Az egesz terep le van tarolva, csak
1 haz, meg egy uzlet all a teruleten. Nem az elsonek, hanem az
utolsonak kellett volna ennyi plusz. Volt ilyen eset az
ismeretsegemben is. Az onkormanyzati berlakas max 1M -t
ert, de mivel egy maszeknak kellett a terulet, ezert inkabb
fizetett 3,5M -t. Es mind a ketten jol jartak (gondolom).

>kisajatitasi jogra
Ebben viszont egyet ertek. Egy normalis orszagban meg lehetne
oldani.  Mondjuk piaci ar x 3 a vege, es ennyiert kotelezo kozcelra
eladni. De hivtal mar ertekbecslot? Egy-ket papirlap atadasa utan
tobb millioval nohet/csokkenhet az ingatlan ara. De maradjunk a M3
peldanal. Allitolag ott a fold erteke 350 Ft/nm. Tehat meg a szokasos
250 Ft is keves, nem a felajanlott 150 Ft. Engem is duhit az M0
nyomvonal melletti onkormanyzatok szorakozasa, de valahol
meg lehet oket is erteni.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS