Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 97
Copyright (C) HIX
1998-07-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #96 (mind)  129 sor     (cikkei)
2 letter (mind)  1 sor     (cikkei)
3 lamda-szonda (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Katalizator (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Elado Opel Astra dizel (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re:Off Road (mind)  11 sor     (cikkei)
7 katalizator: Happy End (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Skoda (mind)  16 sor     (cikkei)
9 tuti autovasarlasi tipp (mind)  37 sor     (cikkei)
10 Mindenkit szeretettel várunk az Automobil kiállítás hom (mind)  3 sor     (cikkei)
11 Hatso lampa problema (mind)  6 sor     (cikkei)
12 Autot vasarolnek (mind)  11 sor     (cikkei)
13 autoradio beepito keret (mind)  14 sor     (cikkei)
14 1500 ccm alatt, vagy felett (mind)  47 sor     (cikkei)
15 1000-1500 kontra 1500-2000 (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #96 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Lenyeg megkerdeztem hogy mi van awal a 100-asba rakhato 120
> motorral es legjobb tudasa szerint a legkissebb atalakitasokkal amika
> motor inkabb belso felen voltak a nagy meg kockaztatas mellett meg az
> MB1000 oat ugyanaz a motor de a 100 ota a legutolso favoritig ugyanaz
> van bennuk a nagyon!

Ez aztan egy mondatszerkesztes!!!

> A huturol annyit hogy mi itthon arra otlottunk  ki hogy a legjobb lenne
> a hutot a legbeomlo nyilashoz felrakni kissebb hazibarkaccsal es a
> ventilatort mint a peugeottoknal egy tanyer alaku muanyaggal de kis
> otlettel akarmivel fol lehet fogatni bar azt nem tudom miert ele mert a
> sima 120-asnak mogotte van.

Meg egy gyongyszem. 3x kellett elolvasnom, mire kijott valami.De a legbeomlo ny
ilas csak 20x30 cm,
oda nem fer fel a huto.
En egy akarmilyen el. ventillatort tennek (kezi kapcsoloval) a
meglevo hutore. Az en S100-am (22 eves volt) telen (-5 6 fok)
allando 90 kmh-nal allo ventillatorral (exij le) is beallt 75-80 fokra.
Tehat hutes van ott, felni nem kell.

> Ugyanazon tomegu auto eseten szerintem a kisebb motor fogyaszt
> kevesebbet.
> De ennek sok feltetele van. Az en felteteleim:
> a.) Koznapi eletben hasznaljuk es nem szelsoseges korulmenyek
> kozott.
> b.) A motort nem hasznaljuk tul alacsony es tul magas fordulaton,
> sem teljesitokepessege hataran.( Kb mint az a. pont.)
> c.) Hasonlo kontrukcioju motor legyen a ketto. Vagyis
> ne legyen a ketto kozott hatalmas technikai/fejlesztesi kulonbseg.
> d.) Ugyanazon virtussal hasznaljuk.

Alapveto, de a katalogus adatokat is a Te felteteleid betartasavalallapitjak me
g.

> Azert fogyaszt a kisebb motoru auto kevesebbet, mert
> a.) kisebb motor forgatasahoz kevesebb energia kell.

??? A csuszo surlodasi ero fuggetlen a surlodo feluleteknagysagatol. A nagyobb 
suritesi munkat
viszont az azonos
idoban masik hengerben lezajlo munkafolyamat lazan
kompenzalja, sot. Tehat a nagyobb motor belso vesztesegei
kisebbek is lehetnek.

> b.) benzinuzem eseten a nagyobb motorba nagyobb mennyisegu
> keverek aramlik alapjaraton.

Viszont a nagyobb motor nyomateka alapjaraton is nagyobb, tehataz uresjarati fo
rdulatszam
alacsonyabb lehet. Es ha azonos fordulaton
tobb levegot is sziv be a nagy moci, alacsonyabb fordulatra allitva
atbillenhet a merleg.
Polgari autozasnal egyenletes haladas eseten mindket motornak csak
a kocsi menetellenallasait kell lekuzdeni, ami azonos kaszninal =.
Tehat a fogyasztasban megmutatkozo kulonbseg csak az eltero
konstrukcio szamlajara irhato. A nagyobb motor erosebb, hosszabb
atteteleket is elbir, hamarabb fel lehet kapcsolni, fogy. csokken.
Gyorsitasnal ugyanigy a nagy motor elvez elonyt, hiszen nem kell
szetporgetni 3.-ban egy IFA lenyomasahoz...
Szoval szamomra tavolrol sem egyertelmu az egyenes aranyossag
a loketterfogat es a fogyasztas kozott.

> A kovetkezo meghibasodast produkalja szeretett Favoritom:
> Az 5-ik ajton levo vilagitotestek(rendszam,tolato,kod,-lampa) meghaltak,
> mikozben, ha rukvercbe teszem a kodlampa visszajelzo kigyullad, ha a
> tompitottat felkapcsolos akkor az is.

Az ajtoba az aram rez erintkezokon keresztul jut. Ha ezek oxidalodnakakkor kezd
 el megzavarodni a
hatso fertaly. Nem kell a muszerfalat
szetszedni, csak a hatso villanyok osszes csatlakozojat tisztitsd meg.
(Az erintkezok valahol olyan helyen vannak, ahol az ajto nekicsukodik)

> Befolyasolja meg a motor dinakiaja (erosebb motorbol tobbet ki lehet
> taposni, pl egy porsche 120-nal 12l -et fogyaszt, de ugye ez 5. fokozat.
> Na de valaki "porschezik", akkor 120-nal meg 2.-ba megy...)

De ez nem a motor, hanem a sofor dinamikaja...

> Ha nem lejton "toltad", akkor elvielg nem lehet baja, az elektronikanak
> kutya kotelessege lekorlatozni a fordulatszamot.

Mar ha van ilyen funkcioja. Ami megint csak nem kotelezo, es tudtommala Suzukin
ak nem sajatja.

> 1, ha van a katalizator _utan_ is lambda szonda (nem nezem ki a suzibol),

Miert lenne? A katalizator passziv alkatresz, a motor szempontjabol alambda szo
nda utan akar
baboskendo is lehetne. A szonda arra ugyel,
hogy a motor minel kevesebb "szutykot" okadjon, a katalizator pedig
ETTOL FUGGETLENUL azt probalja tisztitani, amit kap.
Erdemes lenne meglatogatni valamelyik homepagemat, es kikeresni
a "Tisztasag" cimu irast....

> Ha nem torlocsappanytus a legmennyiseg-mero, hanem pl szivocso nyomas
> vagy pillangoszelep szogal _alapjelul_, akkor viszont att is kellene

Tudod te mire szolgal a pillangoszelep?        :) Alapjelnek hasznalvacsak a ve
zeto szandekat
mutatja, ami alapjan eleg nehez kitalalni a
befecskendezendo uz.ag-mennyiseget.
En egyebkent nem allnek neki egybol programozni. Tiszta idoben (pl
eso utan, amikor nem poros a levego) vedd ki a legszurobetetet a
kocsibol, rakd ossze nelkule, aztan probald ki. 1-2 km alatt nem
okozol neki traumat, viszont el lehet donteni, mennyit szamit a
kisebb szivocso-ellenallas. A legszuro nelkuli allapotban kisul,
hogy elviseli-e a vezerles, meg hogy szamit-e egyaltalan.
Persze egy 7literes V8-nak szamit, de amugy szerintem placebo...
Ha meg vezermutengelyt akarsz cserelni, akkor nyugodtan poliroztasd
ki a szivocsovet, a hengerfej belsejet, a szelepszarakat, konnyittesd le
a dugokat, hajtokarokat, lendkereket, stb. (Nem, Lajbi?) Bar ketlem,
hogy A csoportos raliautot akarsz epiteni.        :))


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Subaru ( 124 sor )

Nem akarod osszeszedni Teszt-formatumba? (feltehetnenk a tobbi koze)

Udv
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - letter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

unsub auto
+ - lamda-szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
 
Elmagyarazna nekem valamelyikotok (akar maganban, ha tul laikus a 
kerdes) hogy mi a lamda-szonda funkcioja?

Koszi

BoP
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igazabol a katalizatornak nem az auto behuzasaval
van a baja. (Ovatos leszek: szerintem)
Azert nem szabad behuzni, mert velhetoen nem onindito
hiba miatt nem indul a motor. Vagyis a hulye felhasznalo
naphosszat huzogatja az autot es kozben megy a benzin
a katalizatorba.
Egyebkent ha nem indul, inditozni sem szabad sokat,
mert az eredmeny ugyanaz lesz.
Ha tuti az onindito hibaja, en nyugodt szivvel
betolnam (az elso arokba:)).
Valahol azt olvastam, hogy egy meresnel, ahol
megszunteted a gyujtast, a motort 8 masodpercig
szabad porgetni, utana egy pecig kell normalisan
jaratni amig eleg a katalizatorba jutott uzemanyag.

*********************************
   Akos   
*********************************
+ - Elado Opel Astra dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlom az autos olvasokat. Augusztus vegen megvalnek Opel Astra 1,7D tipusu 5
 ajtos jarmuvemtol. 1993 novemberi 
uzembehelyezesu, jelenleg 83.000 km futasteljesitmenye van.
Reszleteket a 06-20-433-255-os telefonon vagy a lenti e-mailon.
Geza

--
Gaspar Geza

CC:  (only 160 char) ICQ: 9555358

+ - Re:Off Road (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Off Road Fesztival es truck trial (!) lesz Tokodaltaron, augusztus
> >7-9.-en.
> Ize... az merre is van...?

Budapestrol a 10-es uton Dorog utan par km, a palyara a falu elejen,
valami piac- vagy vasarternel kell befordulni balra.
Vasarnap ott leszek, CB AM 2-n Sio 17 v. 30/935-955.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - katalizator: Happy End (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

koszi a tippeket a katalizatoros dologgal kapcsolatban. Ma voltam
szerviben,  es csinaltattam rogton zoldkartyat is, mert mar az is le volt
jarva picit. Eredmeny:
alapjaraton: 
       CO = 0.00 %
       CH = 24 ppm
nevl. fordulat 60%-an:
      CO = 0.012 %
      CH = 43 ppm

Szoval tokeletesen mukodik. De be fogom rakni azt a franya bikakabelt a
csomagtartoba, ha messzebb megyek, mint a sarki kozert  :))
Viszont valaki elarulhatna, hogy mi is az a "ppm" :)))))

Csao
RB 

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.00*
************************************************
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bielik Attila-nak !

Kerdezted mi lehet a baja a Favoritodnak, miert mukodnek kisse ossze-vissza
az otodik ajton levo elektromos berendezesek.
Egyik lehetseges hibaok, hogy a kabelkorbacs a karosszeria es az otodik
ajto kozott megtort, az egyik kabal elkezdett elegni, es zarlatot okozott.
Masik kerdesedre valaszolva valoszinu hogy van valamilyen csatlakozoelem a
kabalben a biztositektablatol a hatso ajtoig. (Lehet hogy tobb is) Soha nem
olyan szinu vezetek erkezik meg a fogyasztokhoz, mint ami a biztiktol
elindul !  :)

Az en frissen vasarolt R19-emen a kabelkorbacs volt felelos a hatso
ablaktorlo es az ablakfutes hibajaert, persze sok mas ok is elkepzelheto. A
vegeredmenyrol legyszi tajekoztass bennunket.

Udv: Zotya
+ - tuti autovasarlasi tipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak most latom, hogy nem lattam megjelenni ezt, amit egyszer
mintha mar bekuldtem volna. Akkor megegyszer, hatha erdekel
valakit.

LUKO:

> Persze ha az ember esetleg kiprobalhatna a kocsit vasarlas elott, akkor

Meg az elso 4-5000 km se arulja el, hogy valojaban milyen kocsit vettel :(

Egyebkent abszolut szubjektiv velemenyem, hogy a korszeru kocsik jok
es lenyegeben tokmindegy, hogy milyet veszel. Ahogy eszrevettem, meg 
a regi, jol bevalt sztereotipiak se igazak mar (olasz kocsiban rossz a futes,
francia kocsi rohad, japan kocsi 5 evre keszul, nemet kocsi maga a 
precizitas...stb.) Ezzel egyutt az is igaz, hogy ha nem telik arra, hogy 
teljesen egyedi, radszabott jarganyt vegyel, akkor eppugy meg kell szoknod,
mint  amikor meg a boldog szocialista idok szeles valaszteka allt csak
rendelkezesre ;)
Szoval, nezd meg, hogy milyen felszereltsegu, milyen penzert es milyen
eladasi konstrukcioban van, konnyu-e szervizeltetni, a tobbi nem igazan
szamit! Megegyszer mondom, abszolut szubjektiv velemeny, egy olyan
embertol, aki nem nagyon tudja, hogy mitol megy egy auto, csak vezetni
tudja oket ugy-ahogy.

Az ugy-ahogy vezetesrol jut eszembe:
nem furcsa egy kicsit, hogy mikozben egyre tobb fiatal alkalmatlan katonai
szolgalatra, az ugyanolyan koru jarmuvezetok szama nem csokken?
Valami olyasfele adattal talalkoztam, hogy mar 60% korul van az arany. Ezek
szerint a 18-28 ev kozti ferfi korosztaly kozel 60%-anak jogsija se lehetne?
Nekem 10 evvel ezelott volt olyan katonatarsam, amelyik olyan santa volt, 
hogy tenyleg nem tudott vezetni, de D kategoriaju katonanak megfelelt es le
is huzta az ot megilleto idot. Akkor milyen allapotban lehet, aki alkalmatlan?

Tisztelettel
Csussz
(Babetta, Simson, bicikli, mindenfele Ladak es Zsigulik, Fiat Ducato, automata 
Opel Corsa, automata BMW, MTZ-82-es traktor <--- na, ez valami isteni :)))
+ - Mindenkit szeretettel várunk az Automobil kiállítás hom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.haris.hu/automobil

e-mail: 
+ - Hatso lampa problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A hatso lampa problemak tobbsege testelesi hiba.
Ha belezavar mas rendszerekbe, meg egyertelmubb a hiba.

Peter.
+ - Autot vasarolnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> AUTOT VENNEK. 
> Szoba johet: Skoda Favorit, Fiat Uno, Fiat Panda, Ford Fiesta vagy
> ezekhez hasonlo, feltetlenul 4 ill. 5 ajtos, viszonylag kismeretu,
> 6-15 eves, de joallapotu gepkocsi. Ajanlatokat maganban kerem,
> feltuntetve a gk. tipusat, korat, fobb jellemzoit /fogyasztas, muszaki
> vizsga, stb./ eladasi arat, elerhetoseget.
> 
> Udv.:
> Balazsne H. Gyorgyi 
> 
>
+ - autoradio beepito keret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Vasaroltam egy (hasznalt) autoradiot, amit pont
azert adott el a gazdaja, mert a beepitokeretet
veletlenul az elozo autojaban hagyta (ami azutan
jutott eszebe, miutan az autot eladta).
Van-e valakinek felesleges beepito kerete (SONY
autoradiohoz), amitol viszonylag olcson megvallna,
illetve van-e olyan hely, ahol ilyet hasznaltan
lehet venni? (Mert azt hallottam, hogy egy uj
beepito keret ara nyolcezer Ft korul van, ami
eleg draga.)

K.Kalman
+ - 1500 ccm alatt, vagy felett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tibi-nek szeretnem megfogalmazni az ellenvelemenyemet:

A d) pontot felhsznalva (d=Ugyanazon virtussal hasznaljuk)
szeretnem bebizonyitani (elmeleti modon), hogy a "kisebb
motoru auto  kevesebbet fogyaszt" kijelentes nem abszolut
igazsag.

1) Tegyuk fel, hogy van ket ugyanolyan tomegu, ugyanolyan
   karosszeriaju auto, stb.. legyen minden ugyanaz, csak a
   motorok hengerurtartalma kulonbozzon.

2) Haladjon mind a ketto auto minden idopillanatban egyforma
   sebesseggel, allando gyorsulassal (ami lehet akar 0 is*).

3) A fenti ket dologbol kovetkezik az, hogy a nagyobb meretu
   motor eppen kisebb fordulattal jar, mig a kisebb motor
   pedig eppen nagyobbal.(Az allando sebesseg pl. ugy valosulhat
   meg, hogy a nagyobb motoru auto 5-os sebessegben, mig a kisebb
   4-esben megy.)

4) Ha a nagyobb fordulatszambol eredo hatekonysagcsokkenes
   szazalekos aranyban nagyobb, mint ugyanakkora fordulaton
   a nagyobb motor szazalekosan nagyobb fogyasztasa (a kisebb
   motorhoz kepest), - es ez elo szokott fordulni - akkor mar 
   rogton be is kovetkezett az az eset, hogy a nagyobb
   motorterfogattal kevesebbet fogyaszt az auto. 

Egyebkent szerintem lehetne egy differencialegyenletet kesziteni
arra vonatkozololag, hogy egy adott sofor virtusahoz
melyik motormeret (adott technologiat feltetelezve) a legidealisabb.
Peldaul ha egy sofor 140 km/h-val szeret menni :), akkor
habar a mai modern (es benzines) 1400 ccm-es motorok ezt a tempot
kenyelmesen birjak, lehet, hogy o a legkedvezobb fogyasztast egy
2000 ccm-es autoval erne el (a 2500 ccm pedig (mondjuk) mar
kedvezotlenul nagy lenne a fogyasztas szempontjabol).
Tehat szerintem letezik egy minimum fogyasztasi ccm, ami minden
sofor virtushoz mas es mas.

K.Kalman


*: A gyosito ero - tetszes szerint - lehet egyenlo a
   surlodasi erovel, vagy annal nagyobb, vagy kisebb. 
   Az elso esetben az auto egyenletesen halad, a masodikban
   gyorsul, a harmadikban lassul.
+ - 1000-1500 kontra 1500-2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fenti temaban:

Ha mar benevezel a "nagyobbik" kategoriaba,
ne ezerhatost vegyel, mert az csak 100ccm-mel
epphogy bent van a draga kotelezo csoportjaban,
mikozben az a 100ccm alig erezheto egy ezerotos
(OK, 1499) motorhoz kepest. Akkor mar hasznald
ki, hogy fizeted a nagyobb kategoria kotelezojet,
es vegyel 1999ccm-es kocsit.

Az meg, hogy a nagyobb motor kevesebbet fog
fogyasztani... ez csak eroltetett onigazolas azoknak,
akiknek nincs penzuk, de nagy motort akarnak - es
tudjak, hogy meg is fogjak venni. mert KELL nekik... 
(Pl. ketezres motor konnyebben viszi az 1 tonnas
kasztnit, mint az ezerkettes, stb...)... szerintem nem 
igy lesz. Mindenesetre en is megvettem a 2 literes
V6-os Fordot, mert nekem, mint autobuzinak, az kellett,
hogy 2 literes, V6-os Fordom legyen, lehetoleg regi.
Es meglett, es boldog voltam vele, es tapasztaltam, hogy
13-14 liternel nem tud kevesebbet fogyasztani, de telen,
rovid utakon, a jo kis automata szivatoval 18-20at is birt enni.
De megvolt a gep amire ahitoztam, es ez volt a lenyeg. 
Ugy ultem a kocsiban, hogy elottem egy ilyen motor dohog,
es ettol ereztem jol magam, es ennek ez volt az ara, es
a sajat hangulatomat rontottam volna el ilyen magyarazatokkal. :-)
(Azt is tudtam, hogy a 2L-esek kozul a V6-os tobbet fogyaszt,
es kisebb a teljesitmenye, mint a soros 4-es. 
de nekem... (ezt mar mondtam.))

Az eredeti topic-indito (hix)AUTOs-tarson erezni (szia!), hogy
nagyon szeretne az ezerhatost, es most azt szeretne hallani,
hogy az kevesebbet fogyaszt :-) - igaz? Ne teketoriazz,
vedd meg, neked ezerhatos KELL, ha nem azt veszed, akkor
eveken keresztul ez fog bantani, hogy nem vetted meg.
Egy erv szamit csak, hogy mit szeretnel. 1.6-ost? akkor kesz,
el van dontve. (persze ez foleg ilyen vadakra igaz, mint en, 
aki inkabb kevesebbet eszik-iszik, csak hogy meglegyen a 
betevo benzine meg kotelezoje, es olyan kocsit vezethessen,
ami tetszik is neki, nem -pedig/-csak gazdasagos.)

Zoli.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS