Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 1251
Copyright (C) HIX
1999-10-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Quake 2 rossz a hang (mind)  7 sor     (cikkei)
2 RE: civ2 (mind)  67 sor     (cikkei)
3 Game lefagyas (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Hangkartya kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Re: RTS (mind)  48 sor     (cikkei)
6 Re: Descent3 (mind)  20 sor     (cikkei)
7 AOE2 a kiraly?! (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Starcraft (mind)  32 sor     (cikkei)
9 TiberianSun---atvezeto animok (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re:X-Beyond the Frontier (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Re: AoE2 (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Expendable timedemo (mind)  19 sor     (cikkei)
13 quake3 & rivatnt2 (mind)  21 sor     (cikkei)
14 F1 GP2 soros kabelen (mind)  9 sor     (cikkei)
15 [off] 3D kartyeszt vennek (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Grand Theft Auto1. (mind)  2 sor     (cikkei)

+ - Quake 2 rossz a hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most probáltam kia Quake 2 -ripjet. A jaték hangja helyett csak
recsegést hallani.
Már korábban valaki learta itt a hix-ben hogy hogyan lehet ezt a
problemat megszuntetni
csak mar nem talaltam sehol
Ha tud valaki akkor segitsen.
mailto:
+ - RE: civ2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es gyebkent a gepigenye valtozott? Nekem 486, 16Mb-om van, es szepen
> ment rajta a civ2.
Az egyik gep, amin jatszani szoktunk egy AMD K5-100-as 16MB-tal, nyilvan
lassab, mint egy 350-400 MHz-esen 64MB-tal, de meg tokeletesen jatszhato,
annyi van, hogy egy gyors gepen nagyon erdemes goto-zni (viszonylag ritkan
teved), ezzel a geppel viszont nem gyorsabb, mint manualisan.
 
> > - Csak turn-based alapon lehet jatszani. A CivNet-ben 
> ugyanis volt olyan
> > lehetoseg, hogy szimultan lehetett jatszani: mindenki 
> egyszerre lepett,
> > utana jott az upkeep (epuletek, felfedezett uj tudasok 
> bejelentese, stb.).
> ...
> > - Egy jatek idoigenye nagyobb, mint a CivNet-e.
> 
> A multi-ban ezek szerint egy gepen kell felvaltva jatszani? Errol a
> CicNet-rol sem hallottam meg. Szoval szerinted ha tobb gepet ossze
> tudunk kapcsolni (nem az interneten, hanem modemmel), akkor erdemesebb
> a civnet-et beszerezni? 
Letezik hotseat (egy gep, helycseres jatek) mod is (asszem), amit irtam, az
azt jelenti, hogy a (pl.) LAN-ban levo gepek (jatekosok) egymas utan lepnek.
Pl. ha harman jatszotok, eloszor lep az az ember, akinek a szine "legfelul"
van. (A nep kivalasztasanal, legfelul van a romai/orosz/kelta azaz a _feher_
szinu atekos, aztan az hiszem a zulu/babiloni/japan, a _zold_ es igy tovabb.
Innet lathatod a szinek sorrendjet, ebben a sorrendben fognak lepni.) Amikor
lejart az ideje, vagy megnyomja az "end of turn"-t, akkor jon a kovetkezo
szinu jatekos. Ezalatt az elozo ember vegignezheti a varosait, atallithatja
a termelest, valtoztathat az adokon, stb. amint az utolso jatekos is lepett
(a lila: mongol/indiai/sziu), utana jon a barbar es ekkor zarul le egy kor.
A kor kozben kiirja az terkep fejlecen, hogy eppen ki lep, de ha valamelyik
neppel meg nem talalkoztal, csak annyit ir, hogy "AI moves", illetve emberek
eseten kiirja a netname-et. (a jatek inditasakor eldontod, hogy multit
akarsz-e, aztan milyen modon, milyen protokollal, inditasz, vagy join-olsz,
eztan megadod a netname-et, ha te inditasz, akkor a jatek nevet es utana
lehet join-olni. Mikor mindenki a bejelentkeztt a host inditja a jatekot es
ekkor lehet nepet, vezernevet, stb. valasztani. Mikor mindenki valasztott,
kezdodik a jatek, elsokent afeher lep.)
Azert, hogy egy kor ne tartson a vegtelensegig, szinte mindig alitunk
idolimitet, az elejen 20-30 mp-et, kesobb lassankent emeljuk kb. 10 mp-es
adagokban. Altalaban nem megyunk masfel perc fole, akinek sok egysege van,
dontse el elore, melyek azok, amikkel feltetlenul lepni akar, gazdalkodjon
okosan! A limitet a host tudja allitani es utana mindekinek el kell
fogadnia.
Szerintem ne modemen keresztul jatszatok, mivel ez eleg hosszu jatek, inkabb
csinaljatok alkalmi LAN-t koax-szal.
A CivNet meg  civ2 elott keszult el, 95 novembere tajekan, szuk fel evvel a
civ2 elott. Szerintem se Sid Meier, se a civ2/colonization designer-e
(asszem Brian Reynolds) keze nem volt benne. A kinezete olyan, mint a
winCiv-e illetve a MacCiv-e, az erdeti Civ szabalyaihoz nem tettek hozza
semmit. Van egy-ket apro kulonbseg, a civ-ben megjatszhato trukkok nem
mukodnek, de van egy uj "bug", trireme-vel is at tudsz menni az oceanon, bar
egy kicsit lassan: lepsz kettot es "space"-t nyomsz, igy nem fog
elsullyedni! A CivNet-ben annyi jobb, hogy lehet szimultan lepni. Ez baromi
igencsak mas, mert itt egy kicsit a reflexek is jatszanak, hogy ki tudja
hamarabb lepni az adott egyseggel eyg csatabn, vagy ostromban.
CivNet-et talan meg lehet kapni boltban 2-3 ezer forintert, vagy kolcson
tudom adni. Az install-nal nem irja be magat a registry-be, tehat a
telepitett valtozat is masolhato, annyi kell csak, hogy a WinG-t (osi
DirectX) fel kell rakni.

> A civ2-ben van automata settler-mod, de hasznalhatatlan (nekiall
> bontani a hegyet). Az idolimitnel azonban nem artana, hogy ne kelljen
> pocsolni vele. Valtozott valami ezen a teren?
Nem tudom, mert soha nem szerettem hasznalni aza automata settler-t.

miklos
+ - Game lefagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. szakerto kollegak!

Gepemet kicsereltem egy Celeron 400 -as ra. Minden kivaloan fut rajta,
de pl a DOS-os Screamer autoverseny par percen belul lefagy Win98 alatt.
Minden
letezot kiprobaltam, de a helyzet nem valtozik. Lehetseges, hogy az
ujabb , gyorsabb gepen ez a program valamiert mar nem fut rendesen?
Talalkozott mar valaki hasonloval?

ABIT BM6 PPGA alaplap
32 MBSDRAM
ATI Charger 3D video 8M
Celeron 400 PPGA proci

A valaszokat kerem maganba is kuldjetek el, mert nem mindig tudom a
listakat elolvasni.

Kosz:
Tibor
+ - Hangkartya kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt szakerto kollegak!

Hangkartya gondomat szeretnem megosztani veletek. Nemreg csereltem le a
gepemet egy Celeron 400-as masinara. Csodalkozva tapasztaltam, hogy ISA
hangkartyat mar nem gyartanak, csak PCI-ost. Igy hat vettem egy Creative

Ensonique 64 PCI kartyat. A regebbi DOS-os jatekok (pl, Duke Nukem 3D,
Screamer stb) hangja pocsekul szolt vele, mig Windows alatt kivalo volt.

(Ugy latom, hogy az ISA-s hangkartyat ezek csak emulaljak) Mindent
kiprobaltam, de a helyzet nem valtozott. Vegul visszatettem a regi SB 16

Vibra kartyamat es minden mukodik. Lehetseges , hogy az uj PCI-os
hangkartyak pocsekok legyenek DOS alol, vagy en rontottam el valamit. Ha

valakinek van hasonlo tapasztalata kerem irjon.

A gepem:
ABIT BM6-os alaplap
32 MB SDRAM
Celeron 400 MHz PPGA Processor
ATI Charger 3D 8MB video

A valaszokat kerem maganba is kuldjetek el, mert nem mindig tudom a
listat elolvasni.
A segitseget elore is koszonom:
Tibor
+ - Re: RTS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello sabe!

On Mon, 11 Oct 1999 20:33:42 EST, HIX JATEK wrote:

>>Nem tudom mikor szoknak mar le arrol a RTS jatekokban, hogy kijelolok
>>egy egyseget, es az minta birka arkon bokron, tokon, paszujon keresztul
>>odacsortet, meghozza azonnal?
>
>Es ezzel mi a baj? 

Pont az, amit leirtam. Hogy egyenesen oda akar menni.
Namost a legritkabb esetben kell egy vagy tobb egyseget egy-ket
kepernyonyi tavolsagnal nagyobb tavolsagra kimondottan egyenes vonal
menten vinni.
Konkretan: nem lehet tetszoleges utvonalat elore megadni nekik, amin
szepen vegighaladnak, hanem terelgetni kell oket, kozben pedig nem
lehet massal foglalkozni, ami a jatekmenet rovasara mehet (es megy is).
Nem minden jatek ilyen, akad kivetel. Pl. a Tiberian Sun is kivetel,
csak az a baj, hogy azt a  megoldast rettento korulmenyes kezelni.

>>Meg hogy epitek valamit, megvarom amig elkeszul, megint epitek valamit,
>>es igy tovabb az osszes olyan egyseggel, ami epiteni tud, stb...

>Ezt sem nagyon ertem, kifejtened? Mi ezzel a problema?

Ezzel az a problema, hogy altalaban nem lehet egyszerre tobb epuletet
epiteni. Meg kell varni amig az egyik elkeszul, csak utana lehet ujat
epiteni.
Tovabba, hogy az egysegeknek azon kivul, hogy nem lehet tetszoleges
haladasi utvonalat elore megadni, semmilyen mas parancsot sem lehet
neki egynel tobbet adni.
Pl. epitek 5 tankot. Amig keszulnek massal foglalkozok. Ahogy egy tank
keszen van, kijon a gyarbol es a kapu elott ledekkol.
Vagy ha egy javitonak parancsot adok, hogy javitsa meg az egyik
tornyot, akkor az odamegy (persze egy egyenes menten ha teheti, tehat
adott esetben keresztul a fronton) es elkezdi javitani. Amikor
elkeszult, akkor ott all mellette es nez ki a fejebol, varja az uj
parancsot.
Szoval ezekkel az aprosagokkal nem vagyok kibekulve.
Ezek osszessegeben rettentoen hatraltatjak a jatekost, es nagyon
rontjak a jatszhatosagot, es a jatek ellaposodik, lelassul.

Tudok mondani olyan jatekot, aminel gyokeresen mas a helyzet, de ebbe
most nem megyek bele, csak ha erdekel.


Bye !
Szirty
+ - Re: Descent3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho JATEKosok, Szia Odubenus!

Odobenus kerdezte:
>Tudna valaki segíteni, ha lehet, magánba is? A D3 -ban az a rész, ahol a
pap
>ikont kell megszerezni. Mindig bezáródik a függöny, és nem tudom elvenni.

Ahol a pap ikon van egy oszlopos helyiseg. A lenyeg az, hogy az oszlopok
kozott szlalomban kell haladni egy meghatorozott utvonalon. Ha letersz az
utvonalrol akkor irja ki, hogy You are not chosen. Ilyenkor ki kell menni az
ajton es ujra be es probalkozni tovabb. Eleg maceras en is sokat szivtam
vele. Itt JATEKon arultak el a szlalom-megoldast. A pontos utvonalra mar nem
emlexem csak arra, hogy az elso oszlop utan kell jobbra fordulni, ez a
kiindulopont.

Jo probalkozast! 

UDV!

        Korpi.............
+ - AOE2 a kiraly?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeva Tomoka !

>Ma'r kezdheted is fogyasztani az AOE2-t mert mindezt tudja amit irsz !!!!
>Teljesen egyszeruen TEAM-be kell tenni a ge'pi ja'tekosokat+magadat, es
>akkor veled lesznek.
>E'n pl. igy gyakoroltam a ge'p segitsegevel, hogy mire ember multiban
>jatszak, jobb legyek. :-)
>Sot pl. azt is megcsinalja ilyenkor a szovetseges ge'p, ha azt mondom neki
>"kaja kellene!!" akkor kuldd kaja't, vagy aranyat, vagy ba'rmit !!!!  Szoval
>profin megcsina'lta'k.
>Arrol nem is beszelve, hogy pl. ne'ha az ellense'ges ge'p is szovetse'gesed
>lesz, ha "lefizeted" nyersanyagokkal.
>Nagyon jo !!!

>Szoval az AOE2 abszolut az e'v ja'teka nalam !!! ne'zzd meg tuzetesebben,
>e'rdemes !

>dreamer

Hali dreamer,

Ez igen jol hangzik. Az AOE2 most kulonben is celkereszten van nalam, mert
minden nagyobb uj RTS-t kiprobalok, maniakusan keresve azokat a dolgokat,
amiket leirtam. Ha a fentiek mellett meg az is mukodne, hogy a gepi
ellenfelek is megtamadjak egymast, akkor latatlanban kikialtom az ev RTS
jatekanak...(lehet, hogy enelkul is az lesz).
Csak egyelőre nem tudom megszerezni. Van valami tipp?

udv
Tomoka
+ - Starcraft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hat SC-ben pl. be lehet allitani akar single-ben is, hogy a cpu tamadja a
>masik cpu-t is,
>a neve free for all ! Ez korrekt, pl. ha 7 cpu ellen nyomod a jatekot ! Igaz
>kicsit uncsi, hogy mindig nyerek :) De ha arra gondolsz, hogy a kampanyokban
>segitik egymast a compik, akkor igazad van, de meg igy is, hogy ok 4-5en
>vannak, hat igy is tul egyszeru !
>Habar mos keszult el a HunCraft nevu BW kiegaszito, aminek meg csak a betaja
>jatszhato....
>Bovebben itt : www.extra.hu/Genocide
>Ez allitolag jo nehez lesz ! VEGRE!!! :)
>Amugy sajna a compik mindig tul konnyu ellenfelek, az igazi kihivas a masik
>ember !

Ugy latszik, a free for all elkerulte a figyelmemet... Ki fogom probalni. Az
is egy gondom nekem, hogy en bena vagyok ahhoz, hogy a gepet megverjem
kattingato-versenyben (azaz nem tudok egyszerre 4-5 fele figyelni), ehhez
annyit kellene gyakorolni, amennyit sose fogok tudni. Mert erre abszolut
nincs idom. Ezert lenne jo - csak opciokent -, egy olyan beallitas, ami az
ilyen koca RTS-jatekosoknak is eselyt adna azzal, hogy a gepi CPU-k figyelme
es strategiaja szimulalja egy hozzajuk kepest korlatozott koncentralasi
kepessegekkel megaldott jatekoset. Igy persze a profik a gepet mindig
lenyomnak, de nekik ott volna az "ereszd el a hajam" opcio, ahogy az
mostanaban minden RTS-ben amugy is default. Egyszeruen nem tudok mit kezdeni
azzal, ha 15 perccel a jatek megkezdese utan egyszerre feltunik 12 zealot,
12 zergling meg 12 terran katona, nyilegyenesen felem tartva - nem
keresgeltek semmit, tudtak, hogy merre vagyok -, s a legnagyobb
egyetertesben nekiallnak szetverni mindent.
Csak helyeselni tudok: emberrel erdemes igazan jatszani. Nekem pl. egy
hozzam hasonlo higgadt, raeros alakkal...:-) Tud valaki ilyet?

udv
Tomoka
+ - TiberianSun---atvezeto animok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hye!

Meg lehet valahogy nezni a TS atvezeto animacioit jatekon kivul?
A jatekban nem nagyon talaltam ilyen opciot...
(Bezzeg a draga jo Lucasarts gamek...)

[HYENA]
+ - Re:X-Beyond the Frontier (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: X-Beyond the Frontier  ( 12 sor )
> Idopont: Sat Oct  9 07:47:15 EDT 1999 JATEK #1247
> tenni. Ajanlom Awender site-jat, de nekem is meg kellene ujra talalnom:)
> Awender hallod? Amugy majd hanyattdobtam magam, amikor kiderult, hogy egy

Olvasom :) w3.swi.hu/awender

Udv,

	awender
+ - Re: AoE2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Germany]
> Temakor: AOE2 ( 13 sor )
> Idopont: Tue Oct 12 14:44:11 EDT 1999 JATEK #1250
> lehetoseg. Azaz multiplayerben aki elobb epit nehany knight lovast az
> nyert. Vagy nem ? Van valami mas alternativa ? Mit gondoltok. Az elso
> reszben jok voltak a minoi kompozit nyilasok, vagy az azirok kocsis
> nyilasai. Es itt ?

Hat igen. Ezt hivtak rushnak. Szerencsere ez itt megszunt. Az 
hogy mi mi ellen jo + egyebek, azt folyamatosan irom az AoK 
Magyarország honlapomon: w3.swi.hu/awender

Ugyanitt teljes jatekok kepekkel illusztralt leirasai is rajta vannak, 
es az szerintem eleg jo izelito az AoK-bol.

Udv,

	awender
+ - Expendable timedemo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

	Erdekelne, hogy az Expendable -ben hogyan lehet elocsalni az fps merot 
es a timedemot. Ha tudja valaki, ne hallgassa el! :) Aztan erdekes lenne 
meg, hogy ki, milyen tesztprogramokat szokott hasznalni es milyen 
beallitasokkal, illetve mely programok azok, amelyek eredmenye nagy 
megbizhatosaggal elfogadhato (pl. a 3DMark99 Max vagy a Final Reality?). 
Esetleg van-e valakinek egy olyan oldala / tud egyeb cimet, amelyen 
ilyesfele eredmenyek vannak.
	Vegre ujitottam egy kicsit a konfigomon es kivancsi lennek, hogy kb. 
hol allok a "rangsorban"... ;-) Hm, tenyleg, lehetne vhol egy ilyen 
rangsor, ahol a #jatek -osok elhelyezhetnek az eredmenyeiket, termeszetesen 
egyseges feltetelekkel merve... Nem csinalja meg valaki?
	Ha hulye felvetes volt, nyugodtan szoljatok... ;-)

	Petrus

Toth Peter / Petrus
HP: http://rivendell.fortunecity.com/stonekeep/923/
+ - quake3 & rivatnt2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Meg tudja mondani valaki, hogy a quake3 a TNT2-esemen miert nez ki ugy, hogy
meg a betuket sem lehet elolvasni?
Akarhogy allitom, eloszor meg jo, azutan kb 1 perc mulva elcsikozodnak a
texturak, betuk stb. (a kartya egy Colormax RivaTNT2-Vanta-M64)
Nagyon rossz ranezni, de sehogy sem sikerult megjavitani.(nem a hutes a
baja) Probaltam a jatekon belul allitgatni, meg probaltam a q3tweakot is, de
semmi valtozas :-(
A kartya uj, de pl: midtown madnessel vagy nfs3-mal semmi gondja sem volt.
Ja: NFS4-el miert nem megy? A 3dsetup azt irja, hogy unsupported, ha el
akarom inditani, akkor meg egybol kilep. (crack megvolt).
A netrol letoltott detonator v2.08-as driver van fenn.
Van otletetek?

ja: a chip-en talalhato Virtualis notre dame-val is ue. a helyzet,
opengl-ben es direct3d-ben is. (marminthogy csikoz)

udv

                    Zoli.
+ - F1 GP2 soros kabelen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Sikerult mar valakinek a fentit letrehoznia?
/Microprose F1 Grand Prix 2/
Ha igen, akkor lecci dobjon mar megy egy maillal, mert
nekunk sehogy se akar muxeni. :((

Kosz,
Adam(R)
+ - [off] 3D kartyeszt vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

'Tom, hogy offtopic, de hatha ti gamerek kicsit tobb ilyen
folos cuccal rendelkeztek.
Vennek egy 3D gyorsitott kartyat (egybe VGA es 3D),
8 mega folott, olyan 10e Ft korul.
AGP vagy PCI.

Udv,
Adam(R)
+ - Grand Theft Auto1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS