Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 133
Copyright (C) HIX
1998-09-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Opel Corsa!!! SEGITSEG! (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Megallofek es egy vicces lopasgatlo (mind)  43 sor     (cikkei)
3 Re: #132: izzo, betolas, olom a katalizatorba (mind)  70 sor     (cikkei)
4 uveg folizas (mind)  13 sor     (cikkei)
5 RE: LPG (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Retarder, betolas (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Ismet LED (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Futoszal (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: katalizator ( 21 sor ) AUTO #131 (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: Kezifek? ( 11 sor ) AUTO #131 (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Re: Gumik ( 44 sor ) AUTO #131 (mind)  73 sor     (cikkei)
12 szuper vilagitasok (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Philips izzo (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: LPG (mind)  100 sor     (cikkei)

+ - Opel Corsa!!! SEGITSEG! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem vagyok lista tag, de lenne egy kerdesem a lista tagjaihoz. Kocsit
akarok venni es felajanlottak egy 1994-es Opel Corsa viva 1,5D-t 1,3
millioert (alu felni, hatso spoiler(remelem igy irjak), gyari radio, el.
ablak, stb.) Nektek mi a velemenyetek a kocsirol, az Opel dieselekrol
altalaban, a Corsarol es konkretan errol az autorol? Megeri megvenni?
Mit kell rajta megnezni, bemeretni?

Legyszi a  -ra irjatok, mivel mar emlitettem, hogy nem
vagyok lista tag

A valaszokat elore is koszonom
Minden jot
+ - Megallofek es egy vicces lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

>kezifek-szeru szerkezet,
> amit eddig csak varosi buszokban lattam, es a vezeto egy elektromos
> kapcsoloval kapcsolgatja?


Ez a szerkezet a megállófék. A városi buszokba automata váltót rendelnek
normalis varosokban (kiveve Moszkva es hasonloak :-).
Az automata valto a benne levő olaj viszkozitasa miatt allandoan visz at
nyomatekot, ami a busz kuszo mozgasat adja. Ezt a vezeto fekezessel
tudja megszuntetni. A kapcsolo altalaban a fekre hat, bar lattam olyan
valtot
is ami a sajat reteszelesevel oldotta ezt meg. A kapcsolo helyett nehany
orszagban az ajtok nyitogombjat hasznaljak erre.
A retarder jelenleg csak a tavolsagi forgalomban resztvevo buszokra
kotelezo.
Tartos, egyenletes lassito hatast ad (pl.: lejton lefele). A lassulast a
fekekben
hato surlodas helyett elektromos vagy hidraulikus atalakitassal eri el.
Bar a vegen
mindegyik modszer hot termel a mozgasi energiabol.

Nehany eve bemutattak egy szellemes otletetet az auto elvitele ellen.
A kardanboxra a kezifek kozelebe tettek egy nem feltuno ajtot. Alatta a
padlohoz
hegesztettek egy kicsi pancelszekrenyt. A szekrenyen keresztulvittek a
fekek
csoveit, amikbe beepitettek egy-egy visszacsapo szelepet, valamint egy
megkerulo vezeteket, amit egy csappal el lehetett zarni. Ha a csap
nyitva van,
a fek normalisan mukodik. Ha zart csap mellett a tolvaj elviszi a
kocsit, az elso
komolyabb fekezeig nincs gond, de akkor a hatas brutalis.  Ahol megallt
a kocsival
(lampanal, keresztezodesben) ott az auto odaragasztja magat az
aszfalthoz.
A fek vezetekek elvagasaval elindithatja ugyan az autot, de utana
viszont nem
tud mivel fekezni.
---
Virág Attila

+ - Re: #132: izzo, betolas, olom a katalizatorba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: izzok ( 14 sor )

>Az izzokkal kapcsolatban. Bela, arra meg nem gondoltal,
>hogy talan az 90/100-as tungsram, nem azert vilagit
>rosszabbul mint a phillips mert rosszabb?!
Ez is szempont :) Ha azt vesszuk, hogy az egyik "ocska" magyar, a masik meg
markas kulfoldi, de azert ekkora teljesitmenykulonbseg mellett azert illene
vilagitania a tungsramnak is, de nem teszi. 

>Nem lehet, hogy az akksid nem birja el?
Az akksi az birja, amugyis jaro motor mellett szoktam csodalni a falon.
Ahogy beallok az udvarra, a kocsibejaro picit emelkedik es ekkor a hofeher
falon nagyon jol lehet latni a fenyfoltokat. Mivel meg mindig csak az egyik
ego van kicserelve ezert nap mint nap megszemlelhetem a csodat :) A philips
joval feherebb fenyt ad, mint a tungsram. Meg nem volt alkalmam kiprobalni
ejszaka olyan helyen, ahol se kozvilagitas, se holdfeny nincs, de meg fogom
tenni elobb utobb.
Egyebkent  AllWeather tipusban lehet kapni H1 es H3 -as kivitelben is. 
Az allweather esoben, hoban es kodben ajanlott hasznalni. Nekem nem tetszik
a sargas fenye, mar megszoktam a feheret...Bar ugyebar tiszta idoben nem
kell egetni a kodlampakat, mint egyesek (en is )teszek....:)))


>Inditsd be a motort es utan hasonlitsd ossze a kettot.
>Biztos mas lesz a velemenyed.
A velemenyem megmaradt :)))) Van a phlipsnek egy vilagitastechnikai
levelezolistaja. Elkezdtem nezegetni a leveleket ilyen temakban es senkinek
nem volt rossz velemenye. Egy kifogasolo level volt, hogy egy ego fel ev
alatt kiegett, mire rogton vissza is irt a level feladojanak a philips
egyik fonoke, hogy ha meg megvan, vigye be hozzajuk, kivancsiak ra es
termeszetesen ki is cserelik  neki. Szoval jo a philips...

 * * * * * * * * * * * *

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Betolas ( 10 sor )

>   Egy ropke kerdesem lenne a T. listatagokhoz.  Elgondolkodtam azon a
>kerdesen, hogy miert is nem szabad betulni a katalizatoros kocsit.  Az
>inditozas, es a betolas kozott nem erzek kulonbseget.  Mind a ket
>esetben valami kulso ero megforgatja a motort, es kozben van rajta
>gyujtas. 
> Nem arra az esetre gondolok, amikor valami komolyabb hiba is van.

A lemerult akksi komolynak szamit? Ha igen, akkor nem szoltam... :)
Ha lemerult, akkor a szamitogep meg megy, mert nincs olyan tulzott
aramfevetele, de a benzinpumpa mar nem. Ha nem folyamatos a benzinadagolas,
tehat ugyanaz, amiert nem szabad kiurulni hagyni a tankot, akkor attol
kerul elegetlen benzin a katalizatorba

 * * * * * * * *
Valameyik korabbi levelben olvastam, hogy olmos benzin kerult a
katalizatoros autoba.....
Amikor nekunk volt ilyen, akkor annyi volt a "hibajelenseg", hogy a
katalizator porcelantombje szetrobbant es az apro darabok szepen csorogtek
:) Meg picit megvaltozott a hangja is. A katalizatorcserevel egyidoben
kiurittek a teljes tankot, at is mostak...



Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.02*
************************************************
+ - uveg folizas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Meselje el valaki, hogy hogyan tortenik egy uveg foliazasa

koszi

Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.02*
************************************************
+ - RE: LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van valakinek gazos autoja? Legyszi irjatok mar le, hogy megeri-e
>beszereltetni

Udv!

Gazuzemu autoval jarok, ime egy-ket adat:

Auto:     Merci 260E
Fogyasztasa: benzin 10-11 L
                      gaz   14-15 L

Teljesitmenybol a gaz egy kicsit levesz kb 10%-ot.
Gazdasagossag:

Tutira gazdasagos, ugyanis ingyen tankolok gazt :) de egyebkent is
felenk 80-Ft-ert lehet 1L gazt kapni ami ugye kb. fele a benzinnek es
meg ha raszamolom a kb 30-40 % tobbletfogyasztast akkor is jobban jar az
ember.

--
Gcross        mailto:
ICQ UIN:      6455496
Web    :      http://www.geocities.com/SiliconValley/Lab/7696/
+ - Retarder, betolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az autobuszok rogzitofeke (Westing) nem ugyanaz mint a Retarder.
Ha busz levegoredszere elenged, nem csak a fekek fognak be, hanem
a legrugok is leulnek. Egyebkent a Retarder a legtobb buszon ki van
plakatolva, ha jol emlekszem VOGHT vagy VOIGHT matricaval.
Regen foglalkoztam ezzel a szakterulettel, igy a reszleteket nem
ismerem.

Az automata valtok kuszonyomatekat egy AntiSleep berendezes hivatott
megfogni a megalloban, de ez azt hiszem idehaza nem divat. Sokkal inkabb
az, hogy elektromos kapcsoloval mukodtetheto a valto, es az ajtok mukodteto
gombja mellett ott a valto vezerlogomb-sora is. Szep feher gombok, es menet
kozben mindig a D fokozat van benyomva.

A katalizatoros auton azert nem javasoljak a betolast, mert valoszinuleg ha
tolni kell, akkor keves a szikrahoz is az akkufesz. Igy tele mehet
benzingozzel
a katalizator, illetve annak mukodtetesere sincs elegendo energia.
Nagyobb veszely minden bordas szijas vezerlesu autonal, hogy a szij atugrik
egy, vagy ket fogat a betolasnal, es a dugattyuk elerhetik a nyitott
szelepeket.

Peter.
+ - Ismet LED (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Villogo LED:
>Nalam a villogo led mellett ramoltak ki a kocsit... Autoradio: 5 000 Ft, musze
r
>fal
>50 000 Ft kar. Es a rendor megnyugtatott, hogy oruljek annak, hogy a kiszerelt
>fiok melle megtalaltak a radiot is a kesztyutartoba zarva, mert ha nem talalja
k
>,
>akkor nem csak a kesztyutartot feszitik ki, hanem a csomagtarto ajtajat is...
> ... Ez a rendorseg velemenye...


En sem azt mondtam, hogy egy LED tuti vedelmet nyujt. De arra jo szolgalatot 
tesz (foleg keleti kocsikban, amibe nem erdemes komoly riasztot beszerelni), 
hogy az alkalmi tolvajokat tavoltartsa. Ha kocsim kozeleben all egy masik kelet
i 
kocsi, amiben nincs villogo, akkor nagyobb az esely ra, hogy azt fogja feltorni
. 
Egyikbe sem valoszinu, hogy van riaszto, de a masik kocsival kevesebb a 
kockazat. Persze nyugati autokban ennyi vedelem nem eleg.

--
Udv:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy hol lehet kapni utolag felragaszthato futoszalat a hatso
 
ablakra? Esetleg ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, az irja meg,
 
hogy mire kell figyelni a felragasztasnal.

Elore is koszi.
--
Udv:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Re: katalizator ( 21 sor ) AUTO #131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 4 Sep 1998  wrote:

> Egy honapja, a nyaron valoszinuleg olmos benzint tankoltam
> Horvatorszagban. Fel ora mulva erzodott a hatas (majdnem
> ures volt elotte a tank) le-leallt es erotlen lett a kocsi (VW)

Nem csak a katalizatorral lehet gond, az olmos benzin egy ido
utan tonkreteszi a lambda szondat is.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Kezifek? ( 11 sor ) AUTO #131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 4 Sep 1998, Vucsics Krisztian wrote:

> Sziasztok!
> 
> Meg tudna valaki mondani, hogyan mukodik az a kezifek-szeru szerkezet,
> amit eddig csak varosi buszokban lattam, es a vezeto egy elektromos
> kapcsoloval kapcsolgatja? Miert nincs ilyen autokban? (Persze lehet,

Nagyon sokfele lehet. Lehet egyszeru elektromagnessel mukodtetett legfek,
lehet az automata valto P allasa, de lehet a speci elektronikus vezerlesu
fekrendszer (EBS) vezerlogombja, ami pl tokeletes emelkedon elindulast is
lehetove tesz.

Szemelygepkocsikon azert nincs, mert a fekerot te magad allitod elo
(kezzel vagy labbal), mig nagyobb gepeken van suritett levego.
A kezifek tobbnyire epp a suritett levego hianya eseten fog be.

(tudom, az ABS-nel szgk-ban is van szivattyu, de gondolom a biztonsagi
eloirasok miatt ez nem kezifekez).

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Gumik ( 44 sor ) AUTO #131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 4 Sep 1998  wrote:

> Tetelezzuk fel, mert igy kell lennie, hogy a fekek jol vannak meretezve
> es beallitva, azaz a fekero akkora es ugy valtozik, ahogy az auto
> tulajdonsagai (tomege, sebessege, sulypontja) megkivanjak.

Ha az auto nem egyenes vonalu, egyenletes mozgast vegez, akkor a negy
kerekre hato ero nem olyan lesz, mint allo helyzetben, ezt hivjak
dinamikus atterhelodesnek. Esetunkben felfoghato ugy, mint ha a sulypont
mozogna, es pl fekezeskor eppen elore!
 
> Ha a hatso kereken van a rosszabb gumi, akkor az csuszik meg eloszor,
> azaz az elozo szohasznalat szerint gyorsabb lesz. Pontosabban kialakul
> egy elore mutato ero. Ennek az eronek a reakcioereje a mellso kereknel

Mondjuk azt, hogy kisebb hatrahato ero

> ebred, tehat itt egy hatrafele mutato ero lesz.

Ez tobb okbol nem igaz. Egyreszt ott egy nagyobb hatrahato ero ebred,
masreszt a gumin ebredo ero parja az ut feleluten keletkezik, de pont a
gumi alatt, es nem a masik kereknel.
 
>  A kerekeken ebredo erok csak az elmeletben egyformak, a valosagban
> elternek egymastol, tehat az auto fekezesekor a kerekek nem egy nyomon
> futnak. Ez a nehany fokos elteres idezi elo azt, hogy az egymassal
> szembe mutato erok egy eropart, azaz nyomatekot alkotnak, ami elforditja
> a kocsit. A fordulas kovetkezteben a ket ero kozotti meroleges tavolsag
> megno, azaz no a nyomatek is. Az auto megpordul.

Ez igy igaz, csak koze nincs ahhoz, amirol itt szo van.
Azt hiszem azt akarod irni, hogy ha a hatso kerek kevesbe fekez, akkor
mintegy meg akarja elozni az elso kerekeket. Ez igaz, de nem lenyeges
szempont, csak a potkocsik eseten.
 
> Ha a mellso kereken vannak kopottabb gumik, akkor az csuszik meg. Az
> elozo logika szerint akkor itt ebred elore mutato, hatul pedig hatra
> mutato ero. Mivel ezek ellentetes ertelmuek, igy a keletkezo nyomatek
> olyan iranyba forditja az autot, hogy a meroleges tavolsag, tehat az
> erokar csokken. igy az auto egyenes uton halad tovabb.

Viszont a fekero nagy resze az elso kerekek keletkezik, mert eros
fekezeskor ide terhelodik at az auto tomege. Eroteljes fekezesnel a hatso
kerekek alig fognak valamit. Ha nincs ABS vagy fekero szabalyozo, akkor
megcsusznak ,de senkit nem zavar, mert a fektav nem csokken jelentosen. Ha
meg pordulni akar az auto, akkor az elso kerekeknel van meg tartalek,
tehat kormanyzassal helyesbithetsz.

A fekezesi iranytartas szempontjabol tehat tenyleg csak a rutintal
vezetonek erdemes hatra tenni a jobb gumit, mert az ugyis csak egyszer
fekez nagyot, akkor is becsukja a szemet, a kerek meg blokkol. Ez
altalaban eletenek utolso fel perceben tortenik :(.
Adott gumikkal a fektav akkor rovidebb, ha elol vannak a jobb tapadasuak.

Tovabbi okok, amiert en elore teszem a jobb gumit:
- altalaban az elso gumi jobban kopik, hacsak nem nagy teljesitmenyu
hatsokerek hajtasu auto van, es rendszeresen brutalis gazzal gyorsitok, es
nem fekezek erosen.
- a fekezesen kivuli esetekben jobb, ha a kormanyzott kerek tapad, mert az
auto hatuljanak csuszasat sokkal konnyebb korrigalni, mint ha az eleje
csuszna.

Ha valaki ezt nem hiszi, akkor kerdezen meg motorosokat (nem robogost,
motorst). Oket alapvetoen a gumi korlatozza, es nem a motorteljesitmeny, a
fent leirtak ott meg drasztiksuabban jelentkeznek.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - szuper vilagitasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep-szep dolog a nappali fenyar az ejszaka kozepen, de az az
erzesem, hogy  a "latni es latszani" elvet nemsokara ki kell boviteni 
a "latni hagyni" passzussal. Elkepeszto, hogy mennyire vakitanak
ezek a szuper lampak. Ha egy ilyen jon szembe, az azt jelenti, hogy
otven-szaz meteren at joreszt vakon vezet az ember. Ez pedig - ismerve
a kerekparuthalozat rendkivuli fejlettseget es a kerekparosok vilagitasi
hajlamat - kesz eletveszely. En egy ideje mar azt a szokast kovetem,
hogy  a fel szememet behunyom, amig el nem megyunk egymas
mellett, hogy utana is legalabb egyik szemmel lassak valamennyire.
De nem hiszem, hogy ez lenne a jo megoldas. Van valakinek egyeb
otlete? Eddig nem gazoltam biciklist, de errefele megint kozeledik a
szureti szezon es egyre tobb a vakito fenyu kocsi.

Tisztelettel

Csussz
+ - Philips izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

tud valaki valami biztosat mondani, hogy hol es mennyiert lehet kapni a mar sok
at emlegetett Philips izzot? Bp. X., XVIII. kornyeken, vagy Bp-en barhol.

Udv:
L.

Ivicz László
H - Budapest

http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Re: LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!!!

Volt itt egy kerdes, majd egy reakcio LPG-hajtasu autokkal
kapcsolatban. A sajat tapasztalataim, valamint kollegaim
eszrevetelei teljesen masok, mint a legutobbi valaszolo Egeer-e.
Mindenfele serto szandek vagy hitetlenseg nelkul, imhol az en
velemenyem illetve valaszom:

>A fogyasztasa miatt csak akkor eri meg hasznalni, ha a kert
>vegeben
>gazpalackbol tankolsz. Az autom benzinbol 9 litert fogyaszt,
>gazuzemben a
>12 l gaz melle meg 1-2 l benzint is megevett. Igy hat dragabban
es
>kenyelmetlenebb tankolasok aran hasznalhattam

Nos, azt hiszem, hogy Egeer autojaban egy igen gagyi modra
beszerelt rendszer lehetett. Egy korrektul osszerakott szett
eseten gazuzemben a benzinfogyasztas 0, a gazfogyasztas pedig a
mexokott benzinnormahoz kepest kb. 15 %-kal magasabb. Ez Egeer
eseteben 10,5 liter koruli gazfogyasztast indokolt volna,
piszkosabb szurok eseten elfogadhato max. 11 liter. Ha a benzinar
es a kutnal tankolt LPG arkulonbozetebol indulsz ki, akkor is
tisztan latszik, hogy bizony van megtakaritas, nem is keves. A
kert vegeben valo tankolas laccolag hoz pluszpenzt a konyhara, de
ha figyelembe veszed a palackos gaz minoseget, tisztasagat
illetve az adalekolt szagositot, ehhez hozzateszed a palackcsere-
es szallitgatas macerajat es koltsegeit, nos, van
osszehasonlitasi alapom: nem eri meg a palackossal szorakozni,
jobb a kut. Gondolj csak a gyakori szurocserekre, meg a ragacsos
maszlagtol beakado uzemmod-kapcsolokra kint a vezetekeken!

>Egyetlen elonye a nagyobb
>hatotavolsag lenne (benzintank + gaztartaly kb. 1100 km),

Nos ez egyreszt auto-, tehat fogyasztasfuggo, masreszt pedig mint
fentebb jeleztem, nem az egyetlen elony. Nekem volt szerencsem
kiprobalni es hasznalni ezt az uzemmodot mind kisfogyasztasu
autonal, mind nagyteljesitmenyu es nagyfogyasztasu kocsinal.
Mindkettonel igaz az, hogy a normalisan beepitett gazuzem
eseteben a gazos teljesitmenyeses elhanyagolhato es szinte nem
eszreveheto, a koltsegek viszont jocskan alacsonyabba valnak. Nem
eri meg persze berakni az autojaba olyannak, aki mondjuk vasarnap
elmegy ijesztgetni az anyosat 3 km-nyire meg vissza oszt slussz.
Aki viszont a kocsit napi rendszeresseggel, vagy esetleg
ritkabban de nagy tavolsagokra hasznalja, es nem uszik otthon a
benzinben, nos annak biztosan megeri!

>a
>csomagtartot jelentosen szukitette, es kihasznalhatatlanna tette
>pl. a
>lehajthato hatso ulest, raadasul allandoan csorompolt menet
kozben >a tartaly

A lehajthato hatso ulessel egyetertek, az ezt lehetove tevo
autokban ez a funkcio elvesz...Azonban mar nagyon sokfele meretu
es fazonu tartaly kozott lehet valogatni, vagyis bizony a
csomagtarto - meg ha veszit is eredeti meretebol - nem lesz
jelentosen kisebb, lelkiismeretes beszerelogarda megoldja, hogy a
legodaillobb tartalyt a legjobb helyre epitse be, ezaltal boven
megmarad a pakoloresz java! A csorompolo tartaly pedig megintcsak
abban igazol engem, hogy Egeer beszerelt szettje nem allt a
helyzet magaslatan. En ugyanis evek alatt, sok autoban, egyszer
sem hallottam hogy tartaly lenne mogottem. Ja, nem vagyok siket
sem! :-)

>Nagy volt az oromom, mikor vegre kiszereltettem egy
>ujravizsgaztatas aran!

Szerintem a legnagyobb orom akkor ert volna, ha elviszed a cuccot
egy normalis szervizbe, rogzitteted a tartalyt, kicserelteted a
szuroket, esetleg a magneskapcsolokat, es ezutan kutnal tankolt
gazzal jarsz. Tapasztalataim szerint a megtakaritas az
uzemanyagon minimum 20-30 %, az auto motorteljesitmenyetol
fuggoen. Es akkor itt most ki sem terek az olyan mellekes (?)
korulmenyekre, mint a kornyezetvedelem, maradtam pusztan a privat
indokoknal...
Az eredeti kerdezonek javaslom, hogy erdeklodjon nyugodtan a
kulonbozo beszerelo cegeknel, ha nem garazs-szerviz :-)) szereli
be a cuccot, akkor nem fog csalodni! Nem lesz gazszag (csak
palack eseten!), nem lesz rossz fogyasztas, zorges,
teljesitmeny-csokkenes. Privatban is szivesen adok tippeket!
Egeer, kerlek ne haragudj, abszolut elhiszem rossz
tapasztalataidat, es csak sajnalom, hogy nem a kiszereles elott
futottunk ossze. Kerlek, ne vedd e valaszomat tamadasnak,
egyszeruen nekem ez a tapasztalatom, amit leirtam.
S mielott barki megkerdi, hogy ugyan mennyi ido alatt szedtem
ossze velemenyemet: nos, 11 evig taxiztam, mindezt Budapesten es
javareszt nappal, kezdve az 1200-as Ladatol (LPG) a ketszaz lo
feletti nagyautokig (LPG), tobbfele gazszettel. Egyetlen automnal
sem bantam meg az atterest, a befektetes hamar megterult.

Maradva tisztelettel mindenki fele:


Lacika: The Virtual Virtuoz
***************************
mailto: 
or:     
isn't enough?: ICQ UIN#:15330617

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS