Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1412
Copyright (C) HIX
2002-03-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: a csomagtartoba pakolas muveszete (mind)  8 sor     (cikkei)
2 RE: Scorpio-t vegyek-e? (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Re: YU-n vagy Olaszo.-n at? / Scorpio vetel (mind)  58 sor     (cikkei)
4 PDTDI egy jo vitaalap (mind)  23 sor     (cikkei)
5 uttervezo software (mind)  28 sor     (cikkei)
6 teli nyari; szunet (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Re: Segedmotor (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Gumik, EBD (mind)  32 sor     (cikkei)
9 Re: megmertem, kiszamolom (mind)  25 sor     (cikkei)
10 Re: morgolodas... (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: Autopalya (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Re: lakoauto berles - Irorszagban (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Re: *** HIX AUTO *** #1411 (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Csendi (mind)  6 sor     (cikkei)
15 Suzi es na mi??? (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Piros keret (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Vonohor...ize kampo. (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Scorpiot vegyek-e? (mind)  69 sor     (cikkei)
19 matrica (mind)  13 sor     (cikkei)
20 200 feletti tempok (mind)  38 sor     (cikkei)
21 Teli gumi (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Svajc + elozes (mind)  42 sor     (cikkei)
23 140 Focussal (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Tovabbra sem ertem... (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Hungaroring (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: teli-nyari? (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Valasz: megmertem, kiszamolom*** HIX AUTO *** #1411 (mind)  18 sor     (cikkei)
28 Valasz: *** HIX AUTO *** #1411 (mind)  54 sor     (cikkei)
29 Valasz: max megengedett *** HIX AUTO *** #1411 (mind)  42 sor     (cikkei)
30 megvan a bravo :) (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - RE: a csomagtartoba pakolas muveszete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tegnap olyat lattam, hogy majdnem hanyattvagtam magam.

Pont tegnap lattam en is hasonlot es egybol jo lett a napom. Skodas hapi
szallitott biciklit, de legalabb a fele kilogott a csomagtartobol - teljesen
ugy nezett ki, mint amikor egy nagy bogar ragcsal egy kisebbet.

Udv,
pJ
+ - RE: Scorpio-t vegyek-e? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,
Ez jo, ez a pa'pamobil. Lehet_hogy_tenyleg voltak ilyen autok... de hogy
ennyi legyen Magyarorszagon...:-O. Felre ne ertsd, lehet, hogy ez pont
olyan, de kicsit sokszor talalkoztam mar ezzel az 'eloelettel'. (Valahogy
ugy, mint ahogy az enyemet vettem: a kereskedo szerint egy magas beosztasu
uzletembere' volt, aki a cegauto mellett csak ritkan hasznalta - erre
veletlenul osszefutottam a tulajjal, aki egy 25 eves autoszerelo srac volt.)
Szerintem nezd meg a kocsiban a plafont es ha nem latsz a karpitban csucsos
benyomodast, akkor legalabbis gyanakodj.:-)
No, a tenyek:
2.9i: 150 LE / 233 Nm / 208 km/h / 9 sec / 10.1 l/100 km.
2.9i + kat.: 145 LE / 228 Nm / 201km/h / 9.7 sec / 10.8 km.
(Az adatokat egy hasznaltauto katalogusbol szedtem.)
Az hogy tele van minden joval, az gyk. termeszetes. A Ford ezt a
luxustermekek koze pozicionalta, bele is tett mindent. Azert mondjuk meg egy
legzsak belefert volna... de vegulis tiz evnel oregebb a modell.
Irok par sort a kellemetlenebb dolgokrol, gondolom inkabb az erdekel.
A motor allitolag nem tul karcos ehhez a kasztnihoz es relative sokat eszik.
Ebben nem tudok allast foglalni, nekem 2.9i Cosworth van, azzal a motorral
mar jok a menettulajdonsagai, a fogyasztas meg szvsz nem rossz, ha
osszehasonlitom mas 3 literesekkel.
Komolyabb gond az aut.valto. A valtoszervizben azt allitja a szerelo bacsi,
hogy apro modositasokkal ugyanez van a Sierraban is es azert itt valamivel
nagyobb a nyomatek... nem tudom, de az biztos, hogy eleg rosszak a
tapasztalataim. Nekem osszel nagyon sokba fajt a teljes felujitas es nemreg
akadtam ossze egy tavoli rokonnal, akinek 2.9i Scorpioja van es o is tavaly
ujitatta fel az ovet - szinten jelentos osszegert. Annyit hallottam rola,
hogy nagyon figyelni kell arra, hogy amig hideg a valtoban az 'olaj', addig
nem szabad nagy terhelest adni ra. Kerdes, hogy ezt az elozo tulaj is
tudta-e?
A futomu meg egy erdekes darab... azt irja a katalogus, hogy ha szelen
jobban kopik a gumi, nem kell panikolni - ez a jo beallitas...:-O
Na szoval, ez egy extrakkal telepakolt nagyon kenyelmes nagy auto, kozepes
menettulajdonsagokkal - de nem veletlenul megy a piacon ennyire olcson,
vannak hibai.

Udv,
pJ
+ - Re: YU-n vagy Olaszo.-n at? / Scorpio vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

> Nagyon szepen koszonom minden hozzaszolonak a Yugoszlaviaval
> kapcsolatos informaciokat !
> Megint nagyon sokat segitettetek.
> Bar lehet, hogy a hozzaszolasok alapjan inkabb Olaszorszag fele fognak
> kerulni a kolleganomek.
> 

Szerintem nem eri meg. Olaszorszagon keresztul sokkal hosszabb az ut,
egy valag penz a komp, az autopalyadijak ott sem kevesek...
Ha felreteszel mondjuk aproban 100 EUR-t a buntetesekre es azt is
belekalulalod az arba, meg ugy is sokkal olcsobb YU-n at. Raadasul 1 nap
alatt siman at lehet vezetni, tehat nem kell aludni utkozben.


> Temakor: Scorpiot vegyek-e? ( 32 sor )

Ha engem kerdezel, NE!!!!

Szoval volt nekem egy, az elvileg elkgorszerubb (marmint Scorpio
viszonylatban) 2.0DOHC motorral. El sem tudod kepzelni mi minden sz@rt
be rajta (leszakadt kardan, szetszakadt feltengely, motorgeneral,
motorgeneral utan gyurutores a gyari alkatreszek - en hoztam Becsbol -
ellenere, szeteso onindito, meghalo klimakompresszor, kozponti zar hiba,
allando futomugondok, olajfolyas a motorbol a valtobol es a difibol,
szethullo kuplung...).
Mindez kb. 100ezer km alatt, amig nalam volt.

> Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Executive, feketemetal, 4a, fullos (telleg az,
> nincs "kivetel blabla"),110.000km, iszonyatos csatahajo,1990-es, de csak
> 94-tol helyeztek forgalomba,az ossz rozsda rajta kb koromnyi.

Ilyen idos es ilyen kategoriaju autoban csak 110 ezer? Naaagyon
gyanus... (Elvileg az enyemben is csak 12x ezer volt amikor vettem, de
egy Scorpio orajat kb. 5 perc alatt en is visszatekerem). Ha egy auto
negy evig csak alt, nem biztos hogy jot tett neki (a tomitesek,
gumicsovek kenes nelkul...)

> Allitolag a 90-es franciaorszagi pa'palatogatasra keszitette a Ford
> tenderben (n x10db ilyen kocsi volt), es eleg nehez volt kibulizni a
> vasarlast.

Akar igaz is lehet, de a franciak nem franciat autot rendeltek volna???
Ez szerintem nem tul valoszinu.

Ja, es ismeros forrasbol lenne.Mindekeppen kellene bele egy gazszett,
> azt kb 200k ra saccolom. Ezaltal a fogyi hasonlo lenne mint a mostani 1.4
> motorenak(14x130 vs 8.5x213)

Ha veszel bele gazszetet, nem fog sokkal jobban menni, mint egy atlag
mai 2 literes auto es ugrott a tenyleg bohom nagy csomagtarto.

Szoval nem feltetlenul akarlak lebeszelni rola, de nekem baromi rosszak
a tapasztalataim vele,

Udv,
Gabor
+ - PDTDI egy jo vitaalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Amugy 1.9 PDTDI van 150 LE-sben is, amivel mar asszem par 
> 2.0-as benzinmotort is meg lehet szegyeniteni. 

Igen. 1-2 evig. Aztan a benzines beerik, a PDTDFGHTPDI meg
mehet a kukaba. Ez egy csodalatos VW termek. Felevente
novelik a nyomast, nagyobb felnit raknak, bekromoznak ket
kilicset, raknak nagyobb VW jelet es kesz a facelift.
Minap megvettem egy autos ujsag PDTDI mellekletet, atnyalaztam
magam az egeszen, de nem jottem ra, hogyan lett a 110 LE-s
motorbol egyszerre 150 LE, mert a nyomason kivul semmi nem
valtozott. Vagyis megcsinaltak ugyanazt, amit barmely 
tuningmuhely csinalt idaig. 
Nem vagyok akkora szaki, hogy josolgassak, de ezekbol az
autokbol _szerintem_ nem nagyon latunk majd viszont 8-10
eves _hibatlan_ peldanyokat...

UI: A TotalCar tesztjeben olvastam, hogy az uj Polo elejen
a VW fel nagyobb, mint a reflektor :)))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - uttervezo software (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En a M$ Mappoint Europe-ot hasznalom, es nekem bejonnek a program 
> altal generalt idok.
> Az egyetlen dolog a helyesen beallitott sebesseg parameterek.
> Ugyanis nem a maximalis sebesseget kell neki megadni, hanem az atlagot.

Igy van. En mondjuk a max. megengedettet raktam 50/90/130, mert tudtam,
hogy ugyis gyorsabban megyek ott, ahol lehet, amivel nem szamitottam,
hogy 1300-1400 km-en at kod lesz. 

De nem is itt volt szerintem a gond, hanem Ausztriaban, szerintem
valami hiba lehet a 98-as Autoroute-ban, mert ott is 130-at allitottam
be, mentem 140-150-el, 1x alltam meg matricat venni, de azt 
ellensulyozza, hogy egy darabon 200 folott mentem, az olasz hatarra
megis 20 perc elteressel ertem. 

Sokaig gondolkodtam GPS-rol is, hisz imadok utazni, 70000 Ft nem nagy
dobas erte, notebook akad es soha nem tevedek el, de meggyoztem
magam, hogy az utazas elotti 2-7 nap csucspontja a terkep tanulasa,
utvonalak tervezese, rajzolasa, es errol nem vagyok hajlando lemondani.

Neha meg hasznalom a www.shellgeostar.com-ot is, de a regi papiratlasz
+ ceruza meg mindig a legjobb megoldas. A sajat feljegyzeseimmel
elmegyek a vilag vegere is :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - teli nyari; szunet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szerintetek a hosszu utra maradjon meg fent a teli gumi, 
> vagy csereljem at a nyarira?

Egy szavazat a nyarira.

> volt, hogy mesz egy alagutban, ahol MAXIMUM 100 lehet 
> megengedve, de lehet 80, 70 is, es elotted valakinek 
> 100-zal volt pofaja nem letakarodni a belso savbol.

Bar tovabbra is fenntartom, amit az alagutrol irtam, van
egy kis valtozas. Elpanaszoltam a baratnomnek, mirol megy
itt a vita es meggyozott, hogy rosszul emlekszem. A merci
nem alagutban emelgette a kozepso ujjat, hanem kivul, 
egy elegge meredek (autopalyahoz kepest) emelkedon. Erre
most mar en is emlekszek, mert 3 sav volt, nem 2.
A sebessegek pedig nem 100/130, hanem 120/150 voltak.
Ami marad, hogy a 3 savbol a belsoben ment, a tobbi ures
volt. Tudom, igy is en maradok a hunyo, mert o szabalyok
szerint ment, en meg "siettem", csak a teljesseg kedveert
irom le.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: Segedmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> nem volt/nincs ez a magyar hulyules, hogy segedmotorkerekparral csak 1
> szemely es max. 40 km/h).

  Lehet, hogy nem volt, de van. EU szabvanyu 'M' kategoria: max. 50 ccm
es max. 45 km/h. Gondolom hamarosan nalunk is felemelik a 40-et 45-re.
Tovabba csak 16 eves kortol lesz, nem 14-tol, mint egy idoben szokas
volt Magyarorszagon (nem tudom ma is igy van-e).

Gyula
+ - Gumik, EBD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

B.B.:
>Egyebkent elol most Firestone Firehawk 690 205/60 R14, hatul Kelly Charger
>P215/60 SR14 van, ha valakinek van vmilyen tapasztalata a gumikkal
>kapcsolatban, ossza meg velem, legyszi.

Te jo eg. Honnan szereztel ilyen gumit. Vagy igy vetted? (205 / 60 ,  215 /
60  14-esbe)
Nem tudja valaki, hogy hasonlo gumit honnan lehet szerezni?

>Fogash:
>A szgk merciben (SL500, uj E osztaly) van egy allando nyomasu
>hidraulikaszivattyu, ez adja a nyomast, a fekpedal elektromos jelere pedig
>magnesszelepek adagoljak a fekerot. Igy a hidr. nyomasterjedes versenyez az
>elektr. jel terjedesi sebessegevel. Gyorsabb, hamarabb felfut a max.
>fekeroig, kerekenkent pontosan szabalyozhato, ABS, ESPvel konnyen
>osszeepitheto. Esoben impulzusszeruen fekez, szaritva ezzel a fektarcsat.
>Fogash

Sot! Ha hirtelen lepsz le a gazrol, azt is erzekeli, s ilyenkor
automatikusan csokkenti
a tavolsagot a fektarcsa, es a fekbetetek kozott.(kozelebb nyomja a
fekbeteteket, felkeszul a gyors, (vesz)fekezesre.)



Gergo

E30 320i (Elado)
Reszletek maganban.
mailto:
+ - Re: megmertem, kiszamolom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Fogash irta:
>Ha jol szamolom, a szabalyosan 130cal halado auto vezetoje akkor
nem akadalyoztatja
>VD-t, ha kb 300m-re van tole, amikor nekiall elozni. gyk: 300m
az kb 5-6 db,
>normalis kovetesi tavolsaggal, konvojban halado kamion hossza.
Ez nem keves
>tavolsag, de egy 200zal halado autonal pillanatok alatt nullara
olvad. Aki
>300m-rol nem vesz eszre egy kivilagitott (reflektorral villogo,
balra
>indexelo) autot, az viszont inkabb ne vezessen.
Ebben igazad van, de az igazsaghoz hozzatartozik az is, hogy a
sebesseget a legnehezebb megbecsulni. Faszikam utoler egy
kamiont, kinez a tukorbe amikor szeretne elkezdeni az elozest,
sacc/kb a kozeledo fenyszoropar tavolsagat megbecsuli, de nem
biztos, hogy a sebesseget is jol tudja felmerni. Elkezd elozni,
aztan ilyenkor mar villoghatsz mogotte mint a sarkifeny.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: morgolodas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1410, :
>M5-osben egy alighusz eves seggfej "autopalyatempoban" raszaladt a
>betonfalra, majd atrepulve a masik savba szetlapitotta a kocsinak azt a

En sosem ertettem, miert jo az autopalyakon ez a szep alul kiszelesedo
betonelem-sorozat. Ezen meg egy kamion is felborulhat.
-- 
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8;]-
+ - Re: Autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>azert arrol meselhetnel, hogy nez ki a szabad 60-nal lassabban is
>>menni tabla, hol lattal ilyet?

Ugyan nem tolem kerdezted, de nekem remlik valami kor alaku, kek szinu
tabla, benne egy feher szammal. Azaz minimalis megengedett sebesseg.
Autopalyan nincs ilyen 60-as tabla, mert mindenhol ervenyes, illetve kisebb
lehet, hogy van, de en meg nem lattam. 
De attol meg letezik ilyen tabla.
-- 
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8;]-
+ - Re: lakoauto berles - Irorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AUTO #1411 - Attila > irta:
> Van valakinek tapasztalata lakoauto berlesben nyaralashoz?
> E teren abszolut tapasztalatlan vagyok, minden info-t szivesen
> fogadok.
> Ha neadj'eg Irorszagi lakoauto berlesben valaki tudna tippet
> adni - hol / milyet / mennyiert lehet berelni, nagyon halas lennek.

Tapasztalatom nekem sincs, de egyszer mar en is nezelodtem.
Haaat, nem olcso mulatsag. Az alabbi oldalakon talalsz lakoauto-
berlessel kapcsolatos informaciokat, es konkret arakat is.

http://www.motorhome-irl.co.uk/
http://www.campertour.com/ireland_vehicles.htm
http://www.tmt-rentals.com/

Itt pedig irorszagi kempingekrol talalsz adatokat, kepekkel egyutt:
http://www.camping-ireland.ie/

Ha Irorszagba keszulsz, akkor egyik kedves HiX-tarsunk (Gandalf)
weblapjat is erdemes atolvasni.
http://go.to/eire

Jo utat kivanok, es kerlek, feltetlenul szamolj be tapasztalataidrol!

Lazar Peter
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1411 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legkisebb megengedett sebesseg tabla nem tudom ott letezik-e de itt
jugoban van ilyen!
Igaz hogy meg nem lattam csak a tanfolyamon tanultuk:
Mint a kotelezo balrol vagy jobbrol kerules:
Kerek ta'bla, ke'k alapon, fehe'r szamokkal kiirva a 40.
Szkenneljem is?

Udv
+ - Csendi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Csendi, szerintem csereld le nyarira a gumit!
Nem lesz itt nagyon 5-7 alatt a homero.

Simo Jani
+ - Suzi es na mi??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Szomszed vett "Buzukit", ujat. Azt mondja nekem:
"Vegre van egy jo autom! Swift!  Metal! Ja meg 
beleszereltettem a gazt is! Hat az sokkal occcsobbb!!!"
 Igen, hurra de jo neked! Igaz az uj auto szuper, meg ha 
Suzi is az, ami bazisokat eszik benzinbol. Ugye? :)) 
De kerem szepen hol van itt a jozan esz????
Csaladnak szant 5 ajtos autoba egy bazi nagy gaztartajt 
beszereltetni, szinte alig maradt neki hely a csomi tartoban.
Arrol nem is beszelve milyen idon belul fogja behozni az arat 
(evi futas ebben az esetben max 7-8 eKm!)!?
 De hat ez van, o hallotta a gaz olcsobb, kornyezetkimelobb, 
igy beszereltette. Pedig ha teligumi+felnigarniturat vett volna 
elorebb lenne! Ja igaz jon a tavasz, en kis naiv. 
Meg kulonben is, mi az a teligumma!? :)) 

Mas.
Marcius 15-et egy nagy kirandulassal unnepeltuk meg.
Babolna-Gyor-Szombathely-Zalaegerszeg, tetszett.
8-as fouton mi elozott meg? Na mi???? 
Gyonyoru, csodaszep, tekintelytparancsolo P. 911!!!!!!
Mindezt csak azert irom le mert, igaz nem mentem utana 
mint VD, de hallani valamirol es atelni azt teljesen mas!
Valoban szeles volt, uralta a savot amin haladt, hol ezt 
hol azt. Mindenki lassabb volt nala. Egyebkent szine fekete 
volt, kis szarnyal hatul, ez alatt_turbo_feirattal. 
Egyedul a hangja volt egy kicsit illuzio rombolo, bar nem 
volt szabalyozasig porgetve mialatt megelozott.
Nekem is eszembe jutott egy bizonyos szam: 
Porsche, szerelem, szaguldas!
Majd mikor heves_villogtatas_es_dudalast_hallva_
nyomtam egy koveret mert kozben nekem is 
"lecsuszott a labam a gazrol". :)))))))

Udv.: Simon Jani
+ - Piros keret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!

*****************************
T. Lista!
Egyszeru kerdesem van:
Helysegnevjelzo tabla, Pl. Perka'ta, piros keretben van a
fekete helyett. Falu vegen a pirossal athuzott mar fekete
keretu.
Mit jelent a bemenet piros kerete??
****************************
Na szoval! 
Figyelemfelhivaskent van pirossal jelolve a keret.
Abban a varosban, kozsegben...stb eltero rendelkezesek 
szabalyozasok vannak ervenyben. Pl. abban a kozsegben 
lakott teruleten max. 40Km a megengedett, de lehet ezer 
mas dolog is.

Udv.: Simon Jani
+ - Vonohor...ize kampo. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!

 Bocsi Deejaytiszy, ha nagyon off voltam.
De nem tudtam, hogy tobb felekeppen is fel lehet 
szerelni azokat a kampokat a hatso fertalyra!
Amirol ti irtatok az volt az egyik variacio, miszerint 
a hatso homlokfalra szerelik fel nyulvany nelkul. 
(Mert a nyulvany mar az alvazhoz kapcsolodik. )
Ez azert lehetseges mert a hatfal eleg eros ahhoz, 
hogy onmagaban viselje a terhet!

Most mar tiszta a kep! Koszi!

Udv.: Simon Jani
+ - Scorpiot vegyek-e? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

KZG!

Ez vicc vagy komoly? :)

Ha komoly, akkor en surgosen elfelejtenem az ismerost, mert 
nem szeretem, ha hulyenek neznek.

Utananeznek, jart-e a papa '90-ben Fro-ban. Csak az 
erdekesseg kedveert.  Mert nemhogy Scorpioba nem ul, de 
egyaltalan normal autoba se, csak papamobilba. Ugye mar '90-
ben is jo evtizeddel tul voltunk az Ali Agca-fele 
merenyleten. Amugy pancelozott? Ablakok?

Pancelozott mar Fiat Argentaban is volt. :)

Majd biztos legyart a Ford n x 10 db speci 
autot "tenderben", tehat ha jol ertem, elore, rizikora. 
Soha. 

Vagy ha megnyerte a tendert, akkor sima flottaban persze, 
hogy lehet sok mindent csinalni (SVO modell), de nem ilyen 
kulonleges dolgot. 

De meg ha valamilyen modon megis, es mindenfelet tud is (a 
sima full extran tul, mert az ugye nem kulonlegesseg, 
akarki megveheti), akkor minek tobb tucatot legyartani? A 
papa nem  tobb 100 fos kiserettel utazik + ugye a helyi 
rendorseg, stb. Arrol nem beszelve, hogy a testoroknek 
minek a dontheto hatso ules vagy a puncifutes. :)

Meg pont Franciaorszagban fog pont a Ford pont ilyen 
presztizs autotendert nyerni.

Nehez volt kibulizni a vasarlast? Meghiszem azt. :))))

Es kinel kellett kibulizni? A papanal, a Fordnal, a francia 
elharitasnal vagy egy svajci milliomosnal? :)

Szerintem a helyzet a kovetkezo: adott egy 12 eves auto, 
aminek valamilyen okbol 110 ezerre tekertek vissza az 
orajat, eloelete enyhen szolva hianyosan dokumentalt, 
viszont (es epp ezert) 8 eveskent probaljak eladni, egy 
huszarvagassal hitelesitve egyuttal a km futast.

Mi az, hogy negy evig allt? Hol? Raktarban vagy szalonban? 
Miert? Kinek a tulajdonaban volt akkor? Nem korozik az EU-
ban?

Ghia Executive (Ghia X) egy letezo felszereltseg volt 
sokaig (ha Magyarorszagon nem is), Mondeoban is volt ilyen, 
ezek tenyleg fullos autok. De eleg lett volna ennyi, minek 
a sok kamu marketingszoveg?

Ha tenyleg jo allapotban van, 800-ert mar nem olyan rossz, 
csak riaszto hatasu a korites. Nezesd at nagyon alaposan!

Valtanal 1.4-rol 2.9-re es a fogyi miatt aggodsz? Valamit 
valamiert! Rakoltenel 200 e-t gazra, tehat megis 1 misibe 
lenne? 

Mondjuk meg gazzal is jobban mehet, mint az 1.4.

Erdemes-e? Attol fugg, mit akarsz tulajdonkeppen? Ha egy 
nagy es jol felszerelt, kenyelmes, biztonsagos, am koros 
autot magasabb fogyasztassal es koltsegekkel, 210 cm lapos 
hellyel :)), akkor vedd meg.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolesz!
>Kedves VD. !  Hol az a matrica?  :-))))
Sajnos en meg csak autora ragasztva lattam ilyen matricat, 
es nem vettem meg soha, de ugy kepzelem, hogy bemegy az 
ember a Zsiguli alkatresz boltba, es megkerdi: 
-Jo napot kivanok! Maruzsi Team matrica, Zsigulira valo 
van? 
-Igen kerem, milyen szinut parancsol?

Es lo"n.

Sok sikert,
Vaddiszno
+ - 200 feletti tempok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

Eddig tipikusan az M1-en mentem 200 folott (max ~250), ott 
is Bicske es
Budaors kozott, mert ott jobb a palya. Mentem mar a 1-esen 
is 220 korul, egy
Honda "huzott fel". Gondolom megnezte meddig maradok 
mogotte, aztan 200
folott mar inkabb nem jott (en sem sokaig).
Nem kozlekedek rendszeresen 200 felett, de hogy megtehetem 
es ahogy
megtehetem,az nagyon jo erzes ! Gyakran csak folgyorsulok 
az erzes miatt, es
maris lassulok vissza, akar egy masik auto moge is beallva. 
A dinamizmust
elvezem, nem a szaguldast.
Mondjuk a 200 folotti tartos haladasra Nemetorszagot tartom 
idealisnak, de
mar nem ott dolgozok, valahogy nem hajt a vagy hogy csak 
azert kimenjek.
Mondjuk a Muncheni korgyurun, este a belsoben vegighuzni 
elmeny lehet. Vagy
mondjuk a Linz - Salzburg - Munchaen kozotti szakasz (ha 
most eppen nem
javitjak).
Az eddigi legkellemesebb elmenyem mult hetvegen, egy vadi 
uj, tukorsima
orszaguton 100 - 140 kozotti kanyargas volt, nyitott 
ablakokkal. A vegere
mar vacogott a fogam a hidegtol, de nagyon nagy elmeny 
volt, foleg az a
dianmika, amivel 100 folott lehet kozlekedni.

Tamas

------      -----     ----    ---   --  -
Mitsubishi 3000GT VR4  /  Renault Megane 1.4 16v
------      -----     ----    ---   --  -
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


csendi irta:
>>>
Szombaton indulok Magyarorszagra, megerdemelt locsolkodasi 
szabadsagomat eltolteni :-) Szerintetek a hosszu utra 
maradjon meg fent a teli gumi, vagy csereljem at a nyarira?


Haaat, en most teli gumival "ralliztam" at keresztbe 
Europat 10-18 C fokban, es sajnaltam, hogy nem csereltem 
nyarira. 140 felett folyamatosan kenodott oldalra 
kanyarokban a teli gumi.
Szoval en cserelnek.

djtiszy
+ - Svajc + elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash irta:
>>>
Aki 300m-rol nem vesz eszre egy kivilagitott (reflektorral 
villogo, balra indexelo) autot, az viszont inkabb ne 
vezessen.


Alapjaiban igazat adok Fogashnak, meg az empiriko-
kriticista tanulmany is teccett.

DE:
Ezen az elven a Svajci soforoknek a 90%-at (a kocsog 
reszet) fobe kellene loni, mert hozzavetolegesen 60 (!) 
masodperc kellett villogassal-dudalassal-indexelessel, hogy 
eszre vegyek, hogy jonnek (jovok) mogottuk. Es en nem 
mentem 200-zal, de altalaban 150-160-nal (tehat tobb idejuk 
volt eszrevenni a tukorben). Raadasul Ausztriaban 
realizaltam, hogy felgyujtott tompitott fenyszorokkal 
sokkal hamarabb eszrevesznek. De a kocsog Svajciaknal ez 
sem segittett. Tekintve, hogy rokonsagom is Svajci, 
megengedem magamnak a kocsogozest, raadasul minden 
alkalommal ezt csinaljak, amikor arra jarok, tehat ezeknek 
nem idojarasfuggo a dolog :-)

Nem beszelve a soforok 90%-anak 20%-arol (tehat a teljes 
halmaz 18%-a - kovetitek? :-)), aki meg feltartva ki is 
oktat, hogy ne menjel a belso savban sem 120,5 km/h-nal 
gyorsabban, mindezt altalaban egy SL500-as, Z3-as, Viper 
5.7, Laguna V6, stb. volanjanal ulve.


A nemeteknel viszont tenyleg peldas az elozgetes (nehany 
kiveteltol eltekintve). Az autopalya-besorolasnal a kulso 
savban haladonak a belsobe bevagodasa (se tukor, se 
sebesseg nezese) idonkent ijeszto. Persze egymassal is 
eljatsszak. Egyebkent a 3. utan meg lehet szokni, es vegul 
logikus is.

djtiszy
+ - 140 Focussal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fogash-sal irtuk:
>>>
>Kitort a kocsi feneke jobbra (pedig a Focusnak van a
>kategoria legkifinomultabb futomuve). Es mivel elkezdett
>jonni a szalagkorlat szembe 140-nel, a holgy, aki vezetett,
>meg belefekezett

Elotte meg hott meg volt gyozodve, hogy o milyen istenien 
vezet es 140az biztonsagos...


Szomoru, de tenyleg igy van. Raadasul a 140 egy konnyed 
pillanat volt, egyebkent 180-nal szokott kozlekedni.

djtiszy
+ - Tovabbra sem ertem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Felhajtas: igen, ezt anno ugy mondtak, hogy lassu jarmu, es azt
> >hiszem, 40 volt a limit. A masodik mondat ellenben nem igaz, de
> >azert arrol meselhetnel, hogy nez ki a szabad 60-nal lassabban is
> >menni tabla, hol lattal ilyet?
> A 60 -ban tobben megegyeztunk, es meg jogszabaly idezetet is
> kaptam.  Mint fent irtam, nem igazan erint, de szerintem az
> M1 -en a kapaszkodosavoknal van 60 -nal kisebb tabla is.

Igen, mint irtam volt, a 40 a lassu jarmu hajdani definiciojahoz
tartozott. De milyen 60-nal kisebb tabla van? Foleg, ha maga a
60-as limit sem letezik, akkor mire jo az egesz, foleg a
kapaszkodosavban?
+ - Hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Sok ev utan vegre raszantuk magunkat, hogy iden kilatogassunk a Forma-1 magyar 
futamara. Szeretnem, ha irnanak olyanok, akik mar voltak, hogy hova erdemes jeg
yet venni (hova nem erdemes egyaltalan), es ugy egyebkent lassatok el jo tanacs
okkal, ha vannak tapasztalataitok. Draga helyek - sajnos - abszolut nem erdekel
nek, csak az olcso tribunok johetnek szoba. Hallottam pl. tavaly valami 10 ezer
 Ft-os jegyrol, amit azok tudtak igenyelni, akik elotte beleptek a Hungaroring 
Barati Korbe, vagy hova. Ilyen lesz iden is? Es ahova ezek a jegyek szoltak, on
nan
lehetett is egyaltalan valamit latni?
Varom a valaszokat! Ha lehet, maganba is.
Koszi!

Géza

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.163.8.17)
+ - Re: teli-nyari? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Nekem az ocsem mar visszarakta a nyari gumikat, az atlaghomerseklet mar
eleregeti a 10-15 fokot.
Olyan kis __csendi__ lett a kocsi ... :))
KI
"Laszlo Csendes" > az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Szombaton indulok Magyarorszagra, megerdemelt locsolkodasi szabadsagomat
> eltolteni :-)
> Szerintetek a hosszu utra maradjon meg fent a teli gumi, vagy csereljem at
a
> nyarira?
>
> csendi
> www.csendes.de
> www.altgerber.de
>
+ - Valasz: megmertem, kiszamolom*** HIX AUTO *** #1411 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: megmertem, kiszamolom ( 49 sor )
> Idopont: Tue Mar 19 09:23:23 CET 2002 AUTO #1411
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
tavolsag, de egy 200zal halado autonal pillanatok alatt nullara olvad. Aki
300m-rol nem vesz eszre egy kivilagitott (reflektorral villogo, balra
indexelo) autot, az viszont inkabb ne vezessen.
>>>>>>>>>>>>>>>>

Itt szerintem arrol is van szo, hogy - ha mar Vaddisznonak ugyis legendasan jok
a fekei - sokan ugy gondoljak, szerintem valahol jogosan, hogy fekezzen az, aki
szaguldozik, es ne a szaguldozo miatt kelljen a szabalyosan kozlekedonek
besatuznia a kamion moge. Itt termeszetesen nem veszelyhelyzetet okozo
savvaltasra gondolok, hanem normalis kozlekedesre.

udv,
Akos
+ - Valasz: *** HIX AUTO *** #1411 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: szunet ( 27 sor )
> Idopont: Tue Mar 19 08:03:33 CET 2002 AUTO #1411
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Leforditva normalis nyelvre:
Kitekertem a szavaid es teljesen maskent allitottam be a
szituaciot, de akkor is nekem van igazam, mert 1 honapja
azt irtad, hogy bla bla. Kiraly! Remelem nem rendor vagy,
mar latom is magam elott a szituaciot, megallit a rendor,
mondom 90-el mentem. O meg: igen, de januar 3-an 120-al
ment, ezert...
>>>>>>>>>>>>>

Leforditva normalis nyelvrol meg egyszerubbre:

ha en minden masnap megirom a listara, hogy megittam este 5 korso so:rt, es
utana mondjuk egyik este megirom, hogy ma nem volt kedvem so:ro:zni, akkor
masnap nem hulyezem le azt, aki azt mondja: "dehat te minden este so:rt szoktal
inni!"

>>>>>>>>>>>>>
Nem ertem mi bajod van rendorkem.
1. halvany fingod sincs, mennyi volt abban a szituban
a max, csak feltetelezed
>>>>>>>>>>>>>

Sajnos nem nyert, azt mondtam, hogy lehet 70,80 es 100, de te a 100-zal menot
villogtad le. Ausztriaban nincs olyan alagut, amiben 100 felett van engedelyezv
e
a tempo.

>>>>>>>>>>>>>>>
2. csunya szo a letakarodas, abszolut pitianer kicsi
gesztusrol volt szo, amit a gyorsabb elengedesenek hivnak.
Raadasul teljesen ures kulso sav eseten es normalis
autosnal egy termeszetes dolog.
>>>>>>>>>>>>>>>

Szo nem volt eddig teljesen ures kulso savrol.

>>>>>>>>>>>>>>>
3. tenyleg azt hiszed, hogy meggyozol, vagy csak a
vilagba akarod kiabalni, hogy milyen f vagyok? Azt
hiszem felesleges, ugyis tudja mindenki...
>>>>>>>>>>>>>>>

Szo nincs errol, itt a listan kulonbozo velemenyek vannak, mindenki a sajatjaet
isteniti, utana szep lassan kozelednek az allaspontok (tobbe-kevesbe).
Mindazonaltal sokszor olyan sebessegekrol irsz ("lakott teruleten lefekeztem
130-ra"), amit en nem tudok toleralni, es a tobbseg sem.

udv,
Akos
+ - Valasz: max megengedett *** HIX AUTO *** #1411 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: max megengedett ( 23 sor )
> Idopont: Tue Mar 19 07:53:23 CET 2002 AUTO #1411
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Volt itt szo arrol tobbek szajabol, hogy autopalyan
> etc. kotelezo a megengedett maximalis sebesseggel elozni.

En is olvasom a listat, de ilyet nem lattam sehol.
>>>>>>>>>>>>>>>>

A kedvedert:

"> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Horvath Akosnak - etika, Octavia ( 45 sor )
> Idopont: Tue Mar  5 08:13:44 CET 2002 AUTO #1397
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Attol eltekintve, hogy mi ETIKUS, es mi nem, senkinek nem
> kotelezo a maximalis megengedett sebesseggel eloznie.

Ha jobban megnezed a KRESZt, rajossz, hogy igen."

>>>>>>>>>>>>>>>
Veszelyesebbnek erzem a szemben jovok savjaban caplatni 5 mp-ig,
mint 150-el szaguldani 2 mp-ig.
Van aki nem igy gondolja, es inkabb elozi a tavolsagi buszt +5 km/h-val
es nem az idegesiti, hogy mi bukkan fel szembol, hanem az, nehogy
tullepje a mutato a 90-es beosztast.
>>>>>>>>>>>>>>>>

Tenyleg csak a rend kedveert, a "szemben jovok savjaban" es a "mi bukkan fel
szembol" kiteteleknek az eredeti (nemet) autopalyas felvetesemhez mi koze van?

>>>>>>>>>>>>>>>>>
De az, amirol te irtal ezen a listan nem fordult elo.
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Az ok, hogy atsiklasz masok irasain. De az nem ok, hogy a sajat magad altal ket
hete irtakrol jelented ki, hogy marpedig ilyen nem volt.

Akos
+ - megvan a bravo :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,
delben vittem haza a kicsiket :) meg biztositasom nincs rajta. ezert
kerdem, kiket ajanlotok? az elado hungariat ajanlotta nagyon, mert
korrektek, gyorsan fizetnek baj eseten. videkrol, vacrol van szo. masik
kerdesem, egy 2.5 eves autora erdemes cascot kotni?
homer

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS