Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1240
Copyright (C) HIX
2001-09-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfi (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: Borules (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Akadaly - keslelteto-stb... (mind)  24 sor     (cikkei)
4 jarmu import (mind)  11 sor     (cikkei)
5 a legjobb motor (mind)  7 sor     (cikkei)
6 utibeszamolo: Horvatorszag (mind)  128 sor     (cikkei)
7 ittas+auto (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Borules (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Trafipax (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Police (mind)  70 sor     (cikkei)
11 BKV (mind)  50 sor     (cikkei)
12 Skoda 120L (mind)  39 sor     (cikkei)
13 Fustolo 740i ?? (mind)  20 sor     (cikkei)
14 RE: lokharito fenyezese (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: vilagitani es sporolni (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Fenyt!!! (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Hihetetlen emberek (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Kicsit OFF (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Alfa 33 Sportwagon (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Kamera az M0-on (mind)  19 sor     (cikkei)
21 skandinav autok (mind)  21 sor     (cikkei)
22 Trabi. Mentalitas? (mind)  39 sor     (cikkei)
23 Kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Figyelmeztetes (mind)  13 sor     (cikkei)
25 autozas kodben (mind)  21 sor     (cikkei)
26 Tgk-val kulfoldre (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Alfi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez most mire volt jo? Minek akarod szitani a mar elult hullamokat?
>Ha Alfas vayg, akkor kitagadlak.
>Ha nem, akkor meg szimplan bunko vagy.

Ugyan ma'
Igazan artatlan volt. Kulonosen a 73 szinarnyalaton
nevettem jot.

Akos
+ - Re: Borules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> From: k malac >
> Sent: Mon, 24 Sep 2001 13:39:13 +0200 (CEST)
> To: 
> Subject: Fw: Borules
> 
> "Nekem ez az egesz "beleragadok a borulesbe"-kezdetu
> valami egy irtozatosan nagy baromsag. Urban legend."
> 
> Nem az. En speciel mar izzadtam ugy borulesben, hogy nedves 
> volt, amikor vegre kiszalltam. Es volt a kocsiban legkondi.
> Arrol nem beszelve, hogy (pl nyaron sortban) letapad a 
> borod es olyan erzes kiszallni, mint amikor egy tepozarat 
> nyitsz ki.

Csak ismetelni tudom magam: en meg sosem ragadtam bele
a legnagyobb melegben sem, pedig az autom fekete, es
nem mindig kapcsolom be a klimat, sokszor csak az ablakokat
huzom le. Meg az tudnam elkepzelni, hogy a Porsche altal
hasznalt bor kulonleges. De kisse valoszinutlen lenne.

Z.
+ - Akadaly - keslelteto-stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szabin voltam, es felelemmel vegyes izgalommal lattam neki
egy heti listamennyiseg elolvasasanak.
A fentiekbol csak a felelem bizonyult megalapozottnak,
miszerint meddo vitakat olvashatok oldalakon keresztul,
a ketutemuek fikazasat es a negyutemuek isteniteset meg
a listatarsak "neveleset" ami szinten abszolut folosleges,
egy bizonyos kort elerve az ember alapjaiban mar nem valtozik...
Nem lehetne esetleg...ha nagyon szepen megkerem az erintetteket...
talan...meg fizetnek is erte...szoval hogyismongyamna...
maganban anyazni egymast es az autokat!?!? Naa..lecci...lecci...!!!

Ja, a lassan poroszkalo ketutemuekre egyebkent van egy sokkal 
kevesbe elmarasztaloan hangzo kifejezes: Safety Car...tudjatok, 
mogotte hosszu sor, elozes nincs..:) Nekem egyebkent semmi bajom
veluk, azt a kis idot kibirom amig mogottuk haladok, tovabba
van akinek csak erre tellik es SZUKSEGE VAN RA akar munkahoz
akar egyeb okokbol (mozgasserult pl...).

Jo lenne mar vegre azt latni hogy a lista tartalma az tukrozi
amire az egesz ki lett talalva.

Ropi
+ - jarmu import (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listagok!

Segitsegeteket szeretnem kerni a feni temaval kapcsolatban. Sajat reszre
szeretnek behozni egy autot. A kerdesem az lenne, hogy milyen jogszabalyban
talalom meg az erre vonatkozo passzusokat?
Illetve minden tippet szivesen vennek arra vonatkozolag, hogy hova erdemes
menni, mit lehet (szabad) tenni a bekerulesi koltsegek (beszerzesi ar,
vamteher, utiktg, egyeb) minimalizalasanak erdekeben.
Segitsegeteket elore is koszonom, valaszokat maganba is kernem szepen.

Peter from Mateszalka dehanemsegitettekkestrantok :-)
+ - a legjobb motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legjobb motor a no:
- keni sajat magat
- minden dugattyu illik bele
- havonta magatol olajat cserel...


AR 155 2.0TS16V Super
+ - utibeszamolo: Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem a kulonfele politikai toltesu vitak ujboli felmelegitese, sokkal inkabb
az oda utazni keszuloknek (akar jovore is) cimezve par elmeny es gondolat
HR-bol.
A pentek meg rohangalassal telt el. Penzvaltas: DEM kis cimletekben (10,
20, 50) HRK az utdijakra, utkozbeni kiadasokra. Indulaskor 1HRK=35HUF,
1DEM=132HUF. A kocsihoz nemzetkozi biztositasi zoldkartya, telitankolas,
benzinkannaba is 5l benya (a MOL-kutakon 1300Ft-ert lehet venni kis csinos
kannat), hatha v.hol kifutunk a naftabol. Buvarszemuvegek, uszonyok
osszelejmolasa, mert a buvarboltban persze nincs a meretem... Estere megvan
minden.
Reggel tetris az 530 literes csomagtartoban. Benzinkanna, 2 zsugor
asvanyviz, 1 zsugor udito, 1 talca dobozos sor, pokrocok, fejenkent 1
sporttaska, buvarcucc, hidegkaja+ragcsalnivalo egy IKEA-s
papirszatyorral+aprosagok. Minden befer (mi lett, volna, ha csak 146-os
Alfat veszek???), az utasterben negyunkon kivul semmi csomag, csak
fenykepezogepek, utikonyv, ilyesmi. Gyor, Csorna, Szombathely, Kormend,
Redics. A magyar hataror szoszmotol, a szloven csak megnezi: van-e annyi
utlevelunk, ahanyan vagyunk. Elaraszolunk a szembol varakozo kamionsor
mellett, aztan ovatos hajtas. Mursko Sredice telepulesen atlepunk
Horvatorszagba. A hataratlepes itt is csak utlevelfelmutatasbol all.
Cakovec, Varazdin, utana roviddel feljutunk az autopalyara, innet tiszta
ugy Zagrabig. Ott adakozunk, 10HRK a 80km kenyelem ara. A helyi M0 utan
ujra fizetokapu, 23HRK az elszedett osszeg, ki tudja meddig eleg. Sokaig
eleg, majd 90km-t megyunk itt mar hegyek kozott is. Aztan elfogy az
autopalya, 2x1 savos orszaguton lehet ballagni a tomeggel, vagy az altalam
valasztott modon minden rovid egyenest kihasznalva elozgetni a lassubbakat.
A forgalom 1/4-e magyar rendszamu, a helyiek normalis tempot autoznak,
nalunk sik egyenes uton tobb a bamba majom, mint itt az ovatosan halado. A
kocsipark karbantartott, az oregebb autok sem fustolnek, masszak a
hegyet... Aztan megkonnyebbules, ujra gyorsforgalmi ut. 100 a megengedett,
elozeskor lehuzodnak a leallosavra, segitve a gyorsabb haladast. Rendor
nincs, 150nel megyek egy helyi rendszamu 146 1.8TS mogott. Az alagutakban
es a viaduktokon (van egy par) 80 a megengedett, ott mi is lassitunk picit.
Rijekanal erunk ki a tengerpartra, az utdij 10HRK. Mivel mar voltunk itt
korabban, konnyen betalalunk a kempinghez (Ostro Autocamp, Kraljevica
mellett, 13.000HUF/fo szombattol szombatig). Az 520km-t durvan 6 ora alatt
huztuk le. Az utak vonalvezetese nem valtozott, de sok a frissen/nem regen
betonozott szakasz, jo az utak minosege, egyertelmuek a tablazasok. Viszont
esoben csuszik a betonos (vilagosszurke) burkolat.
Kipakolas, a tengertol 20 meterre van az apartman (2 szoba, konyha, furdo).
Az ido eleg gagyi, de azert hamar furdunk egyet. Este varosnezes Selce
varoskaban, megvan az elso atrocitas. Parkolo utan kutatva bekeveredunk egy
keskeny utcacskaba, ahol a helyi oregasszony megmagyarazhatatlan okbol
kifolyolag nem akarja megengedni, hogy Y-ban megforduljak, a rendorseggel
fenyegetozik (raadasul kart tudna tenni az otthagyott kocsiban), inkabb
szaradjon ra a bor ott, ahol van, visszatolatok vagy 200m-t tukorbol.
(Megneztem utana, semmilyen tabla nem tiltotta a behajtast, parkolast, nem
volt egyiranyu...). Mindegy, letesszuk mashol a kocsit, seta, ismerkedes a
kornyezettel. 1 adag fagyi 4 HRK, veszek 3 gomboccal, ez kb 35-40 deka
fagyi (nem huzzak le a kanalat az edeny szelen...), a gyumolcsok mind
8-15HRK kozott mozognak.
Masnap bizonytalan az ido, gyors dontes utan autoba ulunk, irany Krk varos.
A hidpenz 10HRK, utana megyunk befele. Tankolni kellene, de a benzinkutbol
a funyiromba se tennek benzint, igy megyunk tovabb. Mindegy, a kanna nalam
van. Utkozben fura baleset: egy Opel Zafira fejjel lefele all az utszeli
bozotosban, haladasi iranyra merolegesen, orral kifele. Rendorok vadul
integetnek, sulyos serult viszont valszeg nincs, csak horzsolt
terdu-konyoku emberek sapadoznak. A kocsi viszont mehet a kukaba. Krk
varosban felhoszakadas, viszont van egy normalis INA kut, ott tankolok.  A
95os benya literje 6,32HRK, azaz szignifikans a kulonbseg a hazaihoz
kepest. A kuton viszont csak a domboru kartyat (EC/MC, VISA, AmEx...)
fogadjak el, erre jo figyelni. Valtok 200DEM-et, 3,8 a kurzus. Tovabb
megyunk delre, Baska kisvarosban (halaszfaluban?) kotunk ki. Az ut es a taj
mesebe illo, elvezet tekergetni az Alfa kormanyat. Ebedelunk a
tengerparton, arkartell van: pizza 25-35HRK, egy (jo) adag kaja 45-50HRK, a
steakek csusznak fel 70-80HRK-ig, tehat nem dragabb, mint nalunk. Raadasul
a szezon vegen is kedves a pincer, finom a kaja es pontos a visszajaro.
Hogy ezt nalunk miert nem tudjak egyik nyaralohelyen sem...? Par szorfos
probalkozik az eros szelben, a tomeg oket bamulja. A nap vege fele meg
lekanyarodunk egy majdnem-foldutra, hogy lefenykepezzuk a hidat. Siker, egy
nap eltelt. Masnap az ido meg mindig nem az igazi, igy kitalaljuk a pulai
amfiteatrumot (ez a vilagon a harmadik legnagyobb ilyen epulet a Colosseum
es meg egy utan). Odauton Rijeka, Opatija, a tengerparti szerpentinen
megyunk, csodalatos a taj. Rovidek az egyenesek, a kanyarok hajmeresztoek.
Keresztezodes elott 60as tabla, hajtukanyar elott 40, esetleg 30
megengedett. A hatul ulok gyomra erdekeben ezeket tobbnyire betartom, de
neha egy-egy busz, kamion miatt muszaj masodikban robbantani... Imadom.
Pulai kovalygas, javul az ido, az amfiteatrum megeri a 16HRK belepot, utana
viszont keresunk egy furdesre alkalmas partszakaszt. A tenger uvegtiszta,
beuzemeljuk a buvarszerkot. Az ehseg hajt ki minket a partra, de mivel enni
Rovinjban akarunk, irany az auto. Az eles koveken kicsit feltem a gumit,
lepesben ballagunk ki az aszfaltig. Bevett szokas, hogy a haz belog az
uttestre, itt soxor csak egy auto fer at egyszerre. Isztrian kovalygunk egy
kicsit, a ket terkep kulonfele utakat jelol, de kezzel-labbal magyarazva
kapunk helyes iranyt. Kicsit elgondolkozom: ha itt veletlenul
belerongyolnek valami faba, arokba, szakadekba, akarmibe (vagy csak siman
lerobbannank), hogy a banatba magyaraznank el a mentosnek horvatul, hogy
hol vagyunk es mi a baj? Ennek megfeleloen esszel vezetek. Rovinj
csodalatos varos, festoi a belvarosa, a kikotoben a vizparti, naplementes
vacsora sem dragabb, mint a korabbi kajalas. Es van magyar etlap, magyarul
tudo pincer (neni). Ja, szinte minden vendeglos kaja utan hozzak a gratis
sligovicat, grappat, vagy mas hazi kotyvasztasu keritesszaggatot...
Visszafele a felszigeten vegighuzodo gyorsforgalmi utat valasztjuk, 140-nel
gurulok vegig rajta. Egy fizetos szakasz van, egy 6,2km hosszu alagut, ez
20HRK-ba kerul. Masnaptol vegre javul az ido, furdunk, buvarkodunk,
elvezzuk a napot. SMS-ben jon a WTC-hir, rovid informalodas utan ugy
iteljuk meg, szombatig ebbol nem lesz vilaghaboru, torodjunk a nyaralassal.
Miutan a kagylo-zsakmany csekely a kemping strandjan, uj hely utan kell
neznunk. Masnap megint csak kiranduloido van, legurulunk Senj varoskaig, a
varos szep, a vendeglot viszont elszurjuk, a pincerno negyunknek 1 pizzat
es 2 grilltalat hoz ki, reklamacio utan megjon a hianyzo adag is. Raaadasul
2 fordulo kozott sorozik es cigarettazik. 0 borravalo, huzas el. Kovetkezo
nap ujra furdos, Novy Vinodolski utan van egy tuti obol, szelcsendes,
sziklas +fuves a partja, a tengerfenek viszont finom homok, sok benne a
kagylo. Itt vadul buvarkodunk, gyulik a zsakmany, jol erezzuk magunkat.
Masodik tankolas, korulmenyek mint az elozonel. Este Crikvenica bejarasa,
naplementes fotozas a palmafas korzon. Itt veszelyesek a siralyok
(bombaznak). Pentek gyenge, Rijeka varosnezes. Koszalunk jobbra, balra,
tipikus nagyvaros, helyenkent azert latszik a "jugoszlav" idok hatasa.
Szombat, hu menni kell haza. Visszafele kevesebb a holmi, konnyebben
rakodok. Minden es mindenki bent van, indulunk haza. Az ut tkp.
esemenytelen, bar a hegyi orszaguti szakaszon mindenkit megelozok. Szo
szerint, ugyanis a 60-nal ballago buszok mogott 20-30 autobol allo konvojok
gyulnek fel, egy-egy egyenesben viszont a "visszaketto, kiforgat rendesen
aztan fek es visszasorolas" manoverek 2-4 auto egyszerre torteno
megelozeset adjak. Talan mutat valamit, hogy Rijekatol Gyorig (520km) KETTO
auto elozott meg, azok is az autopalyan, ahol "csak" 160-170-nel mentem...
Zagrabnal egy kicsit megzavarodunk, aztan meglesz a helyes irany,
fennakadas megint csak a magyar hataron van. Minden mas helyen csak
integetnek, a magyar viszont egyenkent szkennel, LETEGEZ (!),
kerdezoskodik, utana a vamos ujra kerdezoskodik, mintha a vasfuggonyon
kellene atjutni... A magyar oldalon bejelentkezes, hogy itthon vagyunk,
aztan mar jonnek is a meghivasok vacsorara. Merleg? A felemas idojaras
ellenere is egy kisebb zsak kagylo, 4x36kocka fenykep, 1800km es 8,7
literes atlagfogyasztas. Megerte? Meg.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - ittas+auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ezt ma hallottam: Egyik ismerosom kicsit ittasan ment a diszkobol
hazafele. Idejeben meglatta az ut szelen allogalo laposfejueket. Azt
csinalta, hogy betette 1-be es kiszallt a kocsibol, igy ez ment magara
neha-neha a leengedett ablakon igazitott meg egyet a kormanyon. A
rendorok nem tudtak, mit csinaljanak igy elengedtek :)) Jo kis otlet.
Ja, mindez ejjel tortent egy olyan falusi uton ahol nem nagyon
jarkalnak autok.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Borules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nekem ez az egesz "beleragadok a borulesbe"-kezdetu
valami egy irtozatosan nagy baromsag. Urban legend."

Nem az. En speciel mar izzadtam ugy borulesben, hogy nedves 
volt, amikor vegre kiszalltam. Es volt a kocsiban legkondi.
Arrol nem beszelve, hogy (pl nyaron sortban) letapad a 
borod es olyan erzes kiszallni, mint amikor egy tepozarat 
nyitsz ki.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Minden reggel Szszmiklos felol megyek be Csepelre, az M0-s 
feluljarojan
keresztul. Ha csak nincs nagy zuhe, a rendorok a 
feluljarorol kamerazzak a
0-st, a Szeged fele menu savot figyelve. Ismetlem, szinte 
minden reggel!
6.30 utan szoktak kezdeni, azt mar nem tudom, hogy meddig 
vannak kinn. Ha
reggel jottok Budafok felol, jusson ez eszetekbe.
Sztriko J.
Range Rover '81”

Hat eleg sokaig. Delutan 3-4-5-6 fele rengetegszer lattam 
merest, tobbszor a Gyor fele tarto, nehanyszor a Szeged 
fele tarto oldalon.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Police (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elkezdtek mindenfele feljelentessel fenyegetozni, hogy mi 
van, ha osszerotik a kocsijuk (nem volt rendorauto 
egyebkent, de egyenruhasok voltak, bujkalt bennem a 
kisrodog, hogy megkerdezzem, hogy tan csak nem most 
loptak...), mert en lampa nelkul kozlekedem.”

Azt nem csipik, ha osszetorik, mert ott mar nemi 
magyarazatra van szukseg. Pedig joparat felelossegre 
lehetne am vonni. Meddig lesznek meg ezek a nyomorultak 
torvenyen felul allok??? Csakugy, mint a maffiozok. Egymast 
nem bantjak es messzirol elkerulik (kiveve persze a 
korrupcios eseteket), viszont mindketten batran okozhatnak 
kart a becsuletes polgarnak, haghatnak at szabalyt, 
torvenyt. Sok a tarsadalmi szempontbol haszontalan rendor, 
aki inkabb art, mint hasznal.

„Na, erre szoltam a melletem ulo baratnomenk, hogy mondja 
meg, hogy egett a
lampam, hiszen latta, hogy muszerfalvilagitas, meg minden 
eg. Ugy latom,
hogy a bakterok akkor lattak meg, hogy nekem is van tanum, 
es mar nem ketto
az egy ellen, rogvest visszavettek a tempobol, elkoszontek 
es elhuztak.”

Nocsak, nocsak … 

„Es azt hiszem szamtalan sztorit lehetne meselni szolgalunk 
es vedunk
embereinkrol. ("Tegyen egy otezrest a szemelyibe, es nem 
lattuk egymast")”

Igen. Vagy: „mennyi van maganal?” Vagy: „lab terpeszbe, 
szemelyiket bazmeg ki a motorhaztetore”. Vagy: rendor 
hulyegyerek lakott teruleten csuklos Ikarus altal vezetett 
sort eloz szirena nelkul 140-nel, majd a busz elott 
mellekutrol szabalyosan kanyarodo elott nem megy el a 
szembejovo savban, ahol eloz, hanem a keresztezodes 
torkolatan keresztul probalja kikerulni, de mivel a kocsija 
nem F1, ezert fak kozt kot ki. Ezek utan uvoltve intezkedik 
(!!!; o, az erintett, aki az egeszet maganak okozta 
tobbszoros szabalysertesevel, kozuti veszelyeztetesevel, 
stb). Perceken belul tele lett rendorrel a kornyek. Ha 
mondjuk verekedes vagy maffia leszamolas lett volna, 
kotellel se lehetett volna odavonszolni oket.

Tud valaki olyan autolopasrol, ahol a burokratikus 
koreografianak a nyomozas 60 nap mulva valo lezarasa nem 
ugyanugy resze, mint a feljelentes?

Van ilyen (rendorseg) temaju topik valahol?

„Nekem az egyik legnagyobb elmeny amerikaban az volt, hogy 
az emberek nem
utaljak a rendoroket, sot, megbecsult foglalkozas, es a 
rendorok pedig ki is erdemlik ezt, mert ahannyal 
talakoztam, mind a fenti jelmondat fenyeben
tevekenykedett, ha egyebkent nem volt indoka ra. Ott ugye a 
lassuk van-e
kisollo az elsosegelydobozban cimu jatek ismeretlen.
Szabolcs”

Az egy normalisan mukodo orszag. Eltekintve pl a kesek 
repulore viteletol. Meg regota demokracia. Meg talan 
nagyobb es kozvetlenebb a kontroll a rendorseg felett. Meg 
talan nemcsak jelkepesen letezik belso ellenorzes a 
rendorsegnel.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - BKV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Na ez az, amitol hanyingert kapok. "Kozlekedespolitika 
atgondolasa", "uj kozlekedesi modozatok megismertetese az 
emberekkel", "a Miniszterium felszolitja", stb. stb. Egy 
olyan kormany minisztere, amelyik igen hatarozottan 
beleszol a BKV arpolitikajaba, ezzel rakenyszeritve a 
ceget, hogy jaratritkitasokkal "fejlesszen", az kussoljon 
es ne szolitgasson fel engem, autotulajdonost.” 

A BKV az elozo kormany idejen is ritkitott, szuntetett meg 
jaratokat. Sot, foleg akkor. Egyebkent pedig ez nagyon 
kenyelmes egy menedzsment reszere, hogy mutogat. Egesz 
egyszeruen a BKV nem mukodik hatekonyan es nem is 
szandekozik ezen valtoztatni. A kormany pedig anyagilag 
tamogatja a ceget, mivel kozszolgaltato, kozgazdasagi 
kifejezessel termeszetes monopolium es nem mondjuk egy 
hipermarket. Meg jo, hogy beleszol. Az pedig, hogy mindenki 
fo-fopolgarmestere a varos mukodeset presztizsberuhazasok 
oltaran aldozza fel (mint a BKV tulajdonosa), az nem a 
kormany felelossege.

„Nem szegyelli magat ez az ember, amikor ilyen hulyesegeket 
mond? (Jo, tudom, nem szegyelli. Csak valahogy orulnek 
annak, ha felelos vezetoink nem csak alkalomszeruen 
felbofogott lozungokkal szeretnenek megszuntetni egy 
problemat, hanem a minden bizonnyal farasztobb es 
koltsegesebb, de talan mukodokepesebb megoldasokat 
reszesitenek elonyben).”

Ebben igazad van. Ez az automentes nap egy latvanyos 
kampanyszeru akcio, igy probalva felhivni a figyelmet a 
problemakra. De ez igy van Nyugaton is. 

A mukodokepes megoldasokat a Fovarosi Onkormanyzat 
dolgozhatna ki, a kormany ezen a palyan nem jatszik. Mas 
varosokkal szemben Demszkyek nem is csatlakoztak a 
kezdemenyezeshez. Valamint regota kovetkezetesen 
ellenallnak a megoldasi javaslatoknak – lasd bp-i es 
agglomeracios kozlekedesi szovetseg, elovarosi vasutak, P + 
R parkolok, kerekparutak, stb.

„P.s. A fentiekkel nem azt szeretnem mondani, hogy 
kizarolag a kormany hibajabol alacsony a fovaros 
tulajdonaban levo BKV szolgaltatasainak szinvonala. De 
valszeg a politika itt is joval nagyobb szerepet jatszik, 
mint a jozan esz.”

Ez sajnos igy igaz. :(((

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Skoda 120L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Eleg regen jelentkeztem bele a listara, most egy magan jellegu
"hirdetes" erejere ragadtam billentyuzetet.
Aposom el kivanja adni a csalad es ismerosok koreben nagyra becsult
jarganyat, idezem:

Veteran auto cimre palyazo Skoda 120L tipusu, 1982-es kiadasu szgk. elso
tulajdonostol, futott garazsbol, eredeti piros szinben, serulesmentes,
bontatlan allapotban, 2003.05. honapig ervenyes muszaki vizsgaval, uj
abroncsokkal, sok uj potalkatresszel (mintegy 60 ezer forint ertekben),
kituno muszaki es esztetikai adottsagokkal elado. Csak Skoda lelkuletu
vevonek!
Futas teljesitmeny: 67 ezer km.
Iranyar: 300 ezer Ft

Magam annyit fuznek hozza, hogy amiota van szerencsem aposom es autojat
ismerni, egy rossz szot nem tudnek Skodara mondani. A 67 ezer km nem
vicc, rendkivul megkimelt es szinte mar irracionalisan ovott jargany.
Hogy mast ne mondjak, szerintem ket kezen meg lehetne szamolni, hanyszor
ment a jargany kenytelen-kelletlen esoben, sot-havat nem igen latott. Az
aposom altal megfogalmazottak tokeletesen megalljak a helyuket, semmi
hibat nem lehet a karrosszerian talalni, pedig a kaszni javitasara nem
szorult a kocsi. Alvaz-vedelemben rendszeresen reszesult a jargany, bar
mint a fentiekbol kiderul, nem sokszor szembesult az elemekkel, amiktol
vedeni kellene.
Azert akarja eladni, mert az eddigi szereny futas jelen allas szerint
mar nem nagyon novekedne, es bar az auto koltsegei szerenyek, de igy nem
tudja hasznositani a garazst sem.
Lehetoleg tenyleg Skoda fan-ok jelentkezzenek.

Erdeklodni lehet levelben (kerem lehetoleg maganban is), vagy

Cím: Debrecen, Sinai M. 33. I/8
Telefon: 52/419-405 (Lovas Imre)

Turelemeteket es az erdeklodest aposom neveben is koszonve:
Bluebird
VW Polo Classic 1.4 16V
+ - Fustolo 740i ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok,

a cimben szereplo jelenseget tapasztaltam egy vadiuj, P-s rendszamu BMW-nel.
Nem az a fajta fust volt, amit egy trabi ereget, nem volt utana fustfelho
(lehet hogy ebben a sebesseg is kozrejatszott), hanem csak a kipufogo
(kozepen ket cso) es az ut felulete kozott latszott egy massziv feher
gomolyag. Elotte nem volt semmi fust, egyszerre csak hirtelen meg jelent. En
abban a pillanatban visszavettema gazt, mert nem tudtam mi fog tortenni
(besul a motor v. hasonlo).

Normalis ez?
Mi lehetett az oka?

Tamas

u.i.: 240 - nel mentunk epppen,a BMW-s elottem amikor a jelenseg tortent.

---
   Renault Megane 1.4    Mitsubishi 3000GT VR4
---
+ - RE: lokharito fenyezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem anno a Nagy Lajos kiraly utjan (a Gyarmat utcai keresztezodes mellett) 
levo Metal muhelyben fenyeztek a Favoritom lokharitojat igen gondosan es 
szepen. Az a'rra nem emlekszem, de relative olcsonak talaltam.

Szinkod, ilyesmi nem kell, az autod festekebol vett minta alapjan keverik ki 
az arnyalatot.

Udv,
Stevie-Bulgaria

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re: vilagitani es sporolni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Feri irta:
>nem vitatkozni akarok, mert a lenyeggel egyetertek, de ki a franc talalta
ki,
>hogy a skandinav autokban nem lehet kikapcsolni a lampat? En ilyet meg
>nem lattam. Lehet, hogy arra gondolsz, hogy, ha bekapcsolt allapotban
>kiveszed a kulcsot automatikusan lekapcsol, tehat soha nem kell hozza-
>nyulnod a vilagitaskapcsolohoz !? De, ha ugy teccik elcsvarod a gombot
>es leoltod a pilacsot, mint akarmelyik mas autoban.

    A kulonbozo orszagokba szant modellek kozott kulonbsegek
vannak. Vagyis egy magyar, vagy nemet piacra keszult Saab gondolom
megengedi, hogy leoltsd a lampajat, mert ezekben az orszagokban
ez a szokas, mig a skandinav piacra keszult modellek esetleg ezt
nem engedik meg.
    Abbol gondolom, hogy Kanadaban a berelt Buickon is automatikusan
felkapcsolt a lampa az inditokulcs elforditasa utan es akarmennyire
is kerestem, nem talaltam meg azt a kapcsolot, amivel kikapcsolhattam
volna. Pedig kerestem, ugyanis egyszer probaltam benne kicsit szunyokalni
az ejszaka, es mivel hideg volt, igy jarattam a motort. Kicsit furcsan
ereztem magam, hogy egy kivilagitott autoban alszom.

    Udv:

                                            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Fenyt!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Tapasztalatom szerint sokkal hatásosabb, ha 1-2 
masodpercre total
>kikapcsolom a sajat lampaimat, utana vissza tompitottra. 
Ez nem direkt
>felszolitas, hogy "wazze oreg sotetedik kapcsold be" de az 
esetek
>nagy reszeben hatasos; mire mellem er vagy hatranezek a 
tuokorben,
>szoktam latni, hogy majd' mindenkinek eszebe jut, hogy: 
hoppa,
>tenyleg; es nem adtam alapot a visszamutogatasra. Akinek 
meg nem ugrik
>be, annak hiaba akar szoban is.

Mazlista!
En is igy szoktam csinalni, de 20 bol 1 ha rajon, hogy mi 
van...
Pedig tobbnyire meg duplazok is.
VTI
+ - Hihetetlen emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A hetvegi jo idore valo tekintettel elvittem kis csaladom az allatkertbe, ahogy
boklaszom a kocsival parkolohelyet keresve azt latom hogy egy allat leugrat a
jardarol egy 155-os Alfaval, de olyan sebesseggel hogy az elso lokharito bal
oldala leszakadt. O mintha misem tortent volna elindult elore de ugy , hogy a
lokharito belert a gumiba. Elment kb 20 metert es ujra felment a jardara kb 40
km/h-val ami azt eredmenyezte, hogy a teljesen leszakadt a lokharito, en meg mi
nt
a hulye intgetek neki, hogy alljon meg mert ra megy, de szarik ram. Ezutan
tolagatott meg egy kicsit es megallt a lokharitojan. Mikor mentem vissza a
kocsimhoz latom , hogy az alfa nem a kereken all a jarda szigeten, hanem a
fektacsa tamassza ala az autot a kereket meg vigan lehet forgatni. Nem vartam m
eg
mig elmegy, de szivesen megkerdeztem volna tole, hogy hol vette a jogsijat es
mennyiert. Azt nem ertem, hogy ilyen allatok mi a szarert nem jarnak BKV-val.
Ennek az embernek meg rollert sem adnek a kezebe.

Ennyit a hetvegi horrorbol. Az Alatkert viszont nagyon szep lett en nem voltam
ott kb 10 eve, de most tudom ajanlani mindenkinek.

Sziasztok: Gyugyo
+ - Kicsit OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> Felado :  [Hungary]
HA> Kedves Mike!

HA> Ez most mire volt jo? Minek akarod szitani a mar elult hullamokat?
HA> Ha Alfas vayg, akkor kitagadlak.
HA> Ha nem, akkor meg szimplan bunko vagy.

Javaslom az Ertelmezo Keziszotart az "ironia" cimszonal felutni,
hosszasan bongeszni, elgondolkodni...    (Fog menni?)
M.
+ - Alfa 33 Sportwagon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresnek a subjectben szereplo Alfat 1.4-es vagy 1.8 TD kivitelben. Ujabb kaszn
ist. Vizsga, zoldkartya kellene. Volna ra 800.000.-Ft.-om.
Ajanlatokat tel.sz.-ra kernem : 06-30-9-624-962
Segitsegeteket elore is koszonom

Samy
+ - Kamera az M0-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Sztriko J. irta:
>Minden reggel Szszmiklos felol megyek be Csepelre, az M0-s feluljarojan
>keresztul. Ha csak nincs nagy zuhe, a rendorok a feluljarorol kamerazzak a
>0-st, a Szeged fele menu savot figyelve. Ismetlem, szinte minden reggel!
>6.30 utan szoktak kezdeni, azt mar nem tudom, hogy meddig vannak kinn. Ha
>reggel jottok Budafok felol, jusson ez eszetekbe.

Minap a lejaro melletti Shell kuton alltam meg matricat venni, a mero
rendorbacsik (feher, A4-es Audi) a kut shopjaban, kavezgatva eppen epuletes
beszelgetest folytattak a piszokmeno kutascsavoval, hogy masfelmisiert
milyen szar Corsat lehet kapni.
Ugye azt mondanom sem kell, hogy a kut tele volt, sorban alltak az autok, -
a rendorauto meg ugy allt, hogy ket tankolohelyet is elfoglalt... Nem
zavarta. 
Neki szabad.

Koli
+ - skandinav autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> nem vitatkozni akarok, mert a lenyeggel egyetertek, de ki a franc talalta
ki,
> hogy a skandinav autokban nem lehet kikapcsolni a lampat? En ilyet meg
> nem lattam. Lehet, hogy arra gondolsz, hogy, ha bekapcsolt allapotban
> kiveszed a kulcsot automatikusan lekapcsol, tehat soha nem kell hozza-
> nyulnod a vilagitaskapcsolohoz !? De, ha ugy teccik elcsvarod a gombot
> es leoltod a pilacsot, mint akarmelyik mas autoban.
> Igy van ez: Saab 9.3, 9.5; Volvo s40, v40,s60 eseteben.
> Egyeb skandinav autorol nincs infom. 

Kb. ket eve irta egy Svedorszagban (Daniaban?) elo listatarsunk, hogy
a Volvo es (?) a Saab a Skandinav piacra gyartott autoiban nem teszi 
lehetove a lampa kikapcsolasat. Azota meg valahol hallottam, hogy 
ez igy van, a helyzetjelzo (?) default be van kapcsolva.

Ha nem igy van, akkor felrevezettek :))

Cs.
AR 146
+ - Trabi. Mentalitas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En azzal is beerem, hogy veszel a kifogastalan allapotu Trabantom 
> arabol egy hasonlo negyutemut. 

Mar megbocsass, de miert vennek EN autot NEKED?

> Mi a baj a Trabanttal? 

1. Nem csak a Trabival
2. Budos, fustol
3. Nem veteran, hogy ezt buntetlenul tegye

> Alig van belole. 

De meg mindig tobb a kelletenel. Olajfinomito is csak par van...

> Budos es lassu? A lo is budos, raadasul az is rengereg CH-t (metant) 
> enged ki a feneken. Miert nem fikazzatok azt.

Ez viccnek is eleg gyenge.

> A maradek trabant meg mindig joval kevesebbet szennyez, mint a 
> teljesitmenyre csiptunningolt gengszterjarganyok tomkelege.

Ezt hol is lattuk bizonyitva? A "gengszterjarganyok" tobbsege uj, mert
a gengszternek telik ujra. Meg chiptuning sem kell bele, es rohogve 
teljesitik a "zold" normakat. Ami a Trabirol nem nagyon mondhato el.
Sot az oregebb 4T autokrol sem. A Tipom alig 8 eves volt, megis 
szivtam vele 2 hetig, mire a HC-t a kivant ertekre szoritottuk le. 
Adhattam volna egy ezrest a fickonak es atmegy a vizsgan, de 
nem vette volna be a gyomrom. Vagy netalan egyutt gondoltad?
MB 600 AMG + M5 + S8 + 740i + V70 + S500 tobbet budosit, mint 
1 Trabant? Igen, igazad van, csak eppen az auto arabol szamolt ado
es a tankolt benzinbol szarmazo ado az allam egyik fo bevetele.
Ergo valahol szukseg van ezekre az autokra. 

Cs.
AR 146
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az elso, de foleg a hatso kodlampa marha idegesito
> es vakito nemkodben.

Nem tudom en merre jarok, de eleget jarok, ugyhogy velemenyem
fenntartom: Az elso gyari kodlampa NEM LETEZIK, hogy vakitson.
Vakit az utolag felszerelt, rosszul beallitott kodlampa, vakit, ha
torott az auto es nem lett beallitva. Normalis esetben meg vakithat,
ha nem esik, de hatalmas tocsak vannak az uton az prizmakent
szorja a sugarakat fel s ala.

Cs.
AR 146
+ - Figyelmeztetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tapasztalatom szerint sokkal hatásosabb, ha 1-2 masodpercre 
> total kikapcsolom a sajat lampaimat, utana vissza tompitottra. 

Bizony, en is igy csinalom. Sot, ha vakit, akkor is visszaveszem
parkolora, paran meg is ertik. Ami a legrosszabb, az hatso kodlampa
varosban - hat az brutalisan tud vakitani. Es nem is lehet szepen
megkerni, hogy kapcsolja ki. Ha elfelejtette, akkor meg eleve hulyenek
nez es vehetek napszemuveget :(

Cs.
AR 146
+ - autozas kodben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Lehet, hogy +fogtok kovezni azert amit most leirok.

Lakott teruleten kivul nappal, olyan kodben amikor legalabb
60-al lehet menni ( bar ez inkabb csak para ), ha nem latok
elottem senkit ES szemben sem jon senki, akkor tompitott
helyett tavolsagival szoktam menni mindaddig, amig az
elottem halado, vagy szembenjovo lampajat eszre nem
veszem. Akkor azonnal tompitottra valtok.
Igy ( szerintem ) nagyobb esellyel tudom kivedeni
azt aki ugy eloz, hogy nem latja mi van elotte. Amikor
eszreveszem pl. a szembejovo tompitottjat, o mar biztosan
latja az en tavolsagimat es varhatoan NEM kezd elozesbe.
A fent leirtak csak orszagutra vonatkoznak.

Puruczki Tamas
        (Baja)

"Aki kodben vezet csak azt latja, amit lat.
De nem latja, hogy mit nem lat."
+ - Tgk-val kulfoldre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kerdesem a kovetkezo:

Nem fuvarozasi, hanem utazasi cellal szeretnenk kulfoldre
utazni egy Opel Comboval Ausztria fele. Az auto a forgalmi
szerint teherauto (feher rendszamos). 
Jelenthet-e ez a hatar(ok)on problemat ?
Mivel az auto a szuleim neven van a +hatalmazason
es a kotelezo biztositast igazolo zoldkartyan kivul milyen
papir szukseges, ill. ajanlott ?

Puruczki Tamas
        (Baja)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS