Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1068
Copyright (C) HIX
2001-04-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fogashnak koszonet (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re: Fogyi 10 liter alatt (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Alfa-talalkozo (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Olaj + benzin (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re. Antipacifizmus (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Ragaszto (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Kezi valtoba ATF? (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Daewoo +/- (mind)  43 sor     (cikkei)
9 Re: Gumik,193Le,M5 valto,fogyasztas,NemLoTaknyos torten (mind)  86 sor     (cikkei)
10 sajtolt blokk, busz sav, fogyi (mind)  54 sor     (cikkei)
11 buszsav (mind)  23 sor     (cikkei)
12 fogyasztas (mind)  32 sor     (cikkei)
13 va: Casco (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re:Masok ebersegeben bizni??? (mind)  21 sor     (cikkei)
15 re: reped a szelvedo (mind)  29 sor     (cikkei)
16 mondeo 2.3 (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Ori; Azt a kupolajat; Olajtartaly nyekk (mind)  72 sor     (cikkei)
18 Re: buszsav (mind)  13 sor     (cikkei)
19 buszsav-Kresz (mind)  15 sor     (cikkei)
20 Kerkporges+fordszam (mind)  38 sor     (cikkei)
21 Fogyasztas (mind)  21 sor     (cikkei)
22 Antipacifizmus-OFF (mind)  35 sor     (cikkei)
23 Re: Szerviz kerestetik (mind)  13 sor     (cikkei)
24 magno lopika (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Re: auto vallalkozasba (mind)  34 sor     (cikkei)
26 Buszsav (mind)  29 sor     (cikkei)
27 3 eves 190-es Merci (mind)  5 sor     (cikkei)
28 Ragaszto (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - Fogashnak koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 4/5/2001 +0000, you wrote:
>gumicsikorgas van egy darabig, mikozben a fordulatszam a csekely merteku
>teljesitmeny-felesleg miatt csuszik vissza a kerekek fordulatszamahoz
>(Skoda-eset), de a kocsi kozben gyorsul, hiszen a kerekek tobbet porognek
>mint amennyivel a kocsi halad (Viper-eset).

Koszonom a kisegitest, pont erre gondoltam, de mar belefaradtam a 
magyarazasba pedig szentul hiszek az igazamban.. :))

Ant.. aki mar nem erzi magat egyedul az elmeletevel....
+ - Re: Fogyi 10 liter alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem is inkabb a nehez lab teszi, ha ezek a kis kocsik (kis motor=
1.6 l alatti) 10 kiter felett esznek.
Egy eve hajtom az ujonnan vett KIA Sephia 1.5 autot, de a leghidegebb teli
hetekben, amikor ho is volt es 3.-nal feljebb nem lehetett kapcsolni, csak
varosban 8,9-et fogyasztott. Igaz, hogy mar lecsillapodott stilusban
vezetek, de nem oregurasan. 
Meg egy par szot a koreai autokrol. Eleg sok sajat autom volt mar
beleertve nemet (VW), amerikai es japan kocsikat is. Nem erzem az oriasi
kulonbseget, marmint, hogy a KIA roszabb lenne, foleg nem a motor
teljesesitmenyben es a futomuben (mazda licenc). Miota a KIA-t hajtom,
igen meglepve tapasztaltam, hogy az egy ev alatt megtett 32 ezer km alatt
semmi gond nem volt vele. 15 ezrenkent letudtam a szervizt (eloszor 19e
Ft,
masodszor 34e ft) es ennyi, mikozben sok, tobbre tartott markat vasarolt
ismerosom nem gyozi vinni az autojat rendszeresen az elso evben
mindenfele hibak javitasa miatt. VOlt ugyan Daewoo-m is igen rovid ideig,
de a KIA jobb minosegunek tunik, bar sok mindenben torekedtek az olcso
megoldasra. Ettol viszont baromi olcso lett az auto. Aki ilyesmin tori a
fejet annak szivesen irok rola tobbet is.
Jo autozast mindenkinek
Barnabas
+ - Alfa-talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia CGonci, szia HA!

A totalcar.hu-n olvashato egy cikk a CGonci altal mar itt
is megszelloztetett Alfa-kirandulasrol. Esetleg nem lathato
Cs. kollega gepe vmely fenykepen? (Talan az elson, epp a 
lampaoszlopnal?)

nme


"Know your enemy"
+ - Olaj + benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Vaddiszno, szia HA!

VD, irod:
"Pl. Castrol, Valvoline, Texaco, meg sorolhatnam meg az
olajgyartokat, amelyek nem mind benzinarusitok is egyben"

En is merek Castrol-kutat, es mintha Miskolc kornyeken
Texaco-t is lattam volna egy eldugott helyen. Mellesleg
en sem hiszem, hogy az olajok a MOL-tol szarmaznanak, ez
egeszen mas teszta (ertem ezalatt, hogy jol szallithato,
tarolhato) mint az embertelen mennyisegben fogyo uzmanyag.

nme1 

"Know your enemy"
+ - Re. Antipacifizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Po:li, szia HA!

>Mi a helyzet a birsagolo szervekkel, a kerekbilincselo,
>lopoautot uzemelteto intezmenyekkel, es alkalmazottaikkal?
>Ok adott esetben tobb kart okoznak mint egy piti autofeltoro,
>es gyakrabban teszik. Egy autofeltorot esetleg a letfenntartas
>visz ra a tettere. Az intezmenyes kartevok veszelyesebbek
>szerintem.
Szokasomtol elteroen, most megkerlek, kifejtened  a fentiket
kicsit reszletesebben, sot, aka'r indokolhatsz is...
nme1

"Know your enemy"
+ - Ragaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, illetve Frigyes!

A kocsi hatso ajtajan levo gumicsik 1,5 cm-e elvalt az alaptol, 
raadasul emiatt beleakad az elso ajtoba. Nekimehetek ennek
mezei pillanatragasztoval, vagy van ennek vmi speci (magyarul:
baromi eros) ragasztoja?
Ha vki tud segiteni, kerem, a hetvege miatt kopizzon egyet 
maganba is. Elore is koszonom:
nme1



"Know your enemy"
+ - Kezi valtoba ATF? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T lista!

Egy szerelo ismerosom (Toyota szerviz) ajanlotta,hogy a kezi valtoba tegyek
ATF olajat.
Azt mondta,konnyebben jar majd a valto,es megszunik az is,
hogy hideg valtoolajnal nehezebben lehet valtani.
Kiprobaltam,tetettem bele Aral SSC (SCC?)olajat.4 honappal ezelott.
Azota a valto olyan,mintha kicsereltek volna.Minden fokozatot 1 ujjal be
lehet rakni.
106 1.5D Pug a verda Mivel a difi is ebben az olajban megy nem fog
kinyirodni?
Okozhat-e ez valami bajt a valtoban?
+ - Daewoo +/- (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A Nubiras cikkhez szolnek hozza, a csaladban van egy 2 eves Nubira 
:> kombi ( 1.6i, 106 LE ), 75e km-mel. En is eleg sokat vezettem. Ami igaz 
:> az igaz, a futomu, es a minoseg hagy kivannivalot maga utan, de ezt 
:> is meg lehet szokni.

Hogy lehet megszokni egy igencsak halovany futomuvet ? Lassan mesz ?
Ha pl. a fek nem fog, akkor azt is meg lehet szokni ?

Ha egy ablakemelo motor beall, az csak kellemetlen, de a vezetesbiztonsag
szempontjabol fontos dolgok azert legynek mar kokemenyen rendben...

A cegnel van vagy 4-5 Lanos es egy Nubira. Olyan masfel eves formak,
de valahogy nagyon erzodik rajtuk, hogy csak nehany evre lettek tervezve.
Az ulesukre jellemzo a rovid uleslap, ami nagyon faraszto tud lenni
hosszu uton, tobb kollega tapasztalata alapjan is. Oldaltartas ~ 0...
Az ules tervezesekor valoszinuleg a csimpanz lehetett a modell, ugyanis
nagyon rovid lab es roppant hosszu kez mellett lehet(ne) csak beloni
a kenyelmes uleshelyzetet a kormany mogott. 
Ha egy kellemes modot allitok be az ulesnel, akkor nem erem el a kormanyt
kenyelmesen, pedig meglehetosen hosszu kezeim vannak (~csimpanz :-).
Ha a kormany jo, akkor pedig magzati pozban kell ucsorogni a samlin.
Persze, ha az ulesmagassag allithato lenne, meg esetleg a kormany is, 
akkor persze nem lenne olyan nehez, dehat ha sarga lenne es csilingelne...

A benne levo Daewoo radio-magnonak latszo muszaki targyat tobbszorosen
lekorozik a KGST piacokon talalhato Unisef es egyeb "profi" ~1500 Ft-os
masineriak... 
Meg azt a finom kivitelezesu ventilator gombot tudnam feledni ! Emlekeztet
a 60-as evek bakelit centrifuga kapcsoloira... :-)

2 pozitivum azert zaraskent:

- Az 1.4-es motor egeszen furgen mozgatja a papirkarosszeriat
- A szervokormany (mint egyeduli extra) jo

Azt hiszem a fenti 2 pont meg nem elegendo egy auto jellemzesehez, dehat
ez van. Ha Honecker ma is aktiv lenne, akkor lehet ilyen autot gyartana...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Gumik,193Le,M5 valto,fogyasztas,NemLoTaknyos torten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elore szolok, ma irto hulye kedvemben vagyok:

193Le:
>beszeltem ami a 6.7 masodpercevel es 193 loerejevel messze 
nem veri le
>miklos beszelo jarganyat.. :)))
Az a +3 Le a direkt szurotol van?

VTI a kotozkodos:-))
------------------
Gumik:

Ha elol 215/40, hatul meg 215/45 van az auton az bukik 
vizsgan?
------------------
BMW M5 valto:
>1. 70
>2. 105
>3. 160
>4. 220
>5. 272

Nnna ez egy jo kompromisszum utcara: mar majdnem rally 
valto, ahol hosszu 1, a tobbi meg rovid, csak itt a nagy 
sebessegu utazotempo es a hegynyi nyomatek miatt hosszuak 
lehetnek a 3,4,5 is. Azt akartak a gonoszok, hogy bitang 
hamar legyen 100-on, de kenylemesen lehessen vele hasitani 
is. Ahogy olvasom: sikerult nekik :-P
Kiraly!
------------------------------

>Elsirtam volna magam, ha az 1.3 GLS Swift ennyit vedelt 
volna. Es
>mind a Wagon R+-tol, mind a 75 LE-s Twingotol szemelyes
>se'rte'snek vennem az altalad irt ertekeket...
De szvsz Te, Antforce mellett egy kort is a szemelyed ellen 
iranyulo, elore megfontolt gyilkossagi kiserletnek vennel :-
PPP
/Ant ma rad jar a rudam, de tudod: ez utobbi tolem dicseret 
es nem perverzio:-)/
-------------------------------

>Ez a masik. Ilyen tortenetet nagyon sokat hallottam mar. Ha
>van olyan a listan, aki ugyanezt csinalja (meg ha nem is 
szurja
>ki mas kereket, de a sajat tulajdonanak erez egy darabnyi 
koz-
En jarok egy haveromhoz olykor es az O hazuk elott van a 15 
parkolohelybol 10 elott ilyen vas bizbasz amit fel lehet 
allitani es lelakatolni. Eloszor azt hittem, hogy a 
lopasgatlas ellen vedekeznek igy, de aztan lattam hogy 
nehany tag akkor is(?) lelakatolja, amikor nincs is mogotte 
auto. Aztan azt is eszrevettem, hogy egy normalisabb auto 
nem is fer be moge...(pl en se nagyon ferek ugy oda)
Mondtam is magamban: Mekkora az istenke allatkertje?
A minap ugy esett, hogy egy lehajtott bizbaszos helyre 
tudtam csak beallni, de arra azert figyeltem, hogy jol 
ralogjak az izere: meg veletlenul se lehessen felhajtani. 
Eppen keszulodok kifelele, mennek be, erre beszol egy embor 
(ilyen stilusban): - Sokaig marad itt? 
Baratsagos hangnemben visszakerdeztem: - Me'e'? Ne 
maraggyak?
Ekozben kiszalltam az autobol (optikailag ilyenkor novok 
kozel egy metert, mert kis hijan a foldon ulok). A suta 5mp-
es szemmel valo vegigmeretettes utan: - Ja nem azee, ... 
csak hat mee mingya jon a felesegem es ... o ... o ... 
olyan ferden allt be. 
Nem kivantam bele menni, hogy mihez kepest ferde es hogy ha 
meg csak most fog jonni a neje, akkor hogyan allhatott be 
ferden :-), ezert egyszeruen csak: - Akkor nem maradok 
soka. Mellesleg csak felvittem a cuccot (meg 
megmostamahajam) es mar indultam is.

Na ebbol is lathatod Nagyak, hogy nem azert vannak ezek a 
dolgok amiert gondolod, hanem mert a felelsegunk aki jonni 
fog az olyan ferden allt be:-)
Ugyhogy nyugodtan higgadj le es kezdj el gyurni, mert 
a "beszolasra hajlamos embor"-enel tekintelyesebb fizikum, 
jelentos mertekben nyugtatja a "beszolasra hajlamos embor"-
eket:-)))))
Bar asszem Te, egy tekintelyes fizikummal maga lennel Dredd 
Biro, oszt jo nagy rendet csapnal kozottunk:-)))

VTI
+ - sajtolt blokk, busz sav, fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elvtarsi udvozletem a nagyerdemunek !

Vagjunk bele...

- Fogash kerdese:
>Ezzel mire gondolsz pontosan? Mi az a "sajtolt motorblokk, es hengerfej" ?
Rossz nyelvek, (es ebben leginkabb sajtoorganumokat ertek) szerint a Renault
motorblokk, es hengerfej kozott nem leleddzik az un. hengerfejtomites. A ket
egyseg ossze van csinalva, amugy ?oldhatatlan? kotessel. Azaz egyszer
szetrobbantod, oszt csecs. Szagemberek szerint ez azt jelenti, hogy a
kesobbiekben a motorban barmi nemu kisebb-nagyobb javitas a kuka mielobbi
megkornyekezesevel konnyeden kivalthato.
Namost. Ezzel a huzasukkal szerintem nem kotelezo rogton egyeterteni, s
mivel hazankban annyi az auto, hogy meg el is adnak belole, hat gondoltam
nezzunk mast.
Persze mondhatjatok, hogy ez kit erdekel ? En is mondhatom, mivel a mostani
automba a napokban rugtam a 8000. kilometert, de megsem mondom. Uditobol sem
veszem meg az eldobhatot, mivel a flakont meg utanam vagy szazan
hasznalhatjak. Ez is kit erdekel ? Szarugy, mert engem, a vevot.

- Buszsav:
Elore bocsatom, hogy szegyenszemre :(( nem olvastam a hozzaszolasokat,
inkabb az emberek kozott fellelheto arrogans, bunko, igazi magyar paraszt
megnyilvanulasokra reagalnek.
Egyetertek a szabalytalankodok megfingatasaval. A miertre egy egyszeru
pelda. Elfogyott a penzem, de a metron mellettem allonak a zsebebol epp
kikandikal egy otezres. Nem bantom, mert nem az enyem. Semmi kozom hozza.
Nem kotelezo koltekezni. Telitett a savom, nem bantom. Miert, mert nem az
enyem, semmi kozom hozza. Mindketto torvenyileg szabalyozva. Akinek nem
tetszik uljon buszra. Elvezheti a savot, vagy kopkodheti az ott dekkolokat.
Egy nem elhanyagolhato momentum, hogy a sajat autoval torteno kozlekedesre
95%-ban nem kotelez senki. A dolog egeszen addig szabadonvalasztott. Utana
mar rezeg a lec.

- Fogyasztas:
Naponta bejarok Bp-re( 30km), a varosban nyomom a nenikem reggeltol estig.
Az auto motorjat neha ugyan leallitom ugy bo tiz percre, de azon kivul egesz
allo nap ketyeg. Este ismet ki a varosbol. A varoson kivul alltalaban tartom
a 120-at, ami elmeletileg fogyasztasban megint kozelit egy varosi atlagot.
Lassatok az eredmenyt:
Astra F 1,4 SE: 8-9 lityi
Astra G 1,4 16V (a legnagyobb csodalkozasomra): 7,2-8 lityi. A 8 lityit
eddig csak saccoltam, mert meg nem evett ennyit !!!
A meres. Teletank utan pirosig futtatom, es ismet tele. A mert kilometereket
lefele kerekitem a tizes helyiertekig, a literekhez hozzaadok egyet.
Ezen "kegyes" csalasok rendesen odarugnak a mert fogyasztashoz. Az auto
fogyasztasara egyeb irant a legfobb bizonyitek, hogy meg a "flottaban" van,
kulonben elofordulhat, hogy repul. Tovabba, lehetoleg kerulom a bedugult
helyeket. Inkabb +5 km. Mindig 600 es 630km kozott tankolok, es olyan 42-45
liter kozott.


Udvozlettel:
Marci
+ - buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]


> 2. Azonban vannak helyek (pl.a Budaorsi ut) ahol a
> buszsavot mint negyedik sav hasznaljak az autos
> kollegak (bevallom, itt en is).

Rosszul teszed.


> Felvethetjuk ugyan hogy ha "letakaritjak" a zsaruk a
> buszsavot, akkor legalabb a buszok tudnak menni,
> de ez megdol, amint belegondolunk, hogy a buszsav
> egy ido utan megszunik (az egyenesen meno buszok
> igy megeloztek legalabb 5 autot...)

Logikai bukfenc. Akkor neked minek az a buszsav, hogyha te is csak 5 autot
tudsz megelozni? Remelem belatod, hogy nem erdemes, ezert holnaptol nem
autozol a buszsavban. A busz megbecsuli azt a kis elonyt is, foleg, hogy
legalabb 40-50 ember van rajta csucsidoben, nem ugy, mint a kocsik
nagyreszeben, ahol csak 1 csucsul.

raki
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

allandoan vissza-visszater a fogyasztas tema, beleszolok en is...
szoval a listan kozoltek engem elegge megnyugtatnak, ugy latszik
eleg nehez labatok van, vagy a pesti forgalmat a benzinkutak 
szponzoraljak :)

szoval mar irtam, hogy kimelo modban 7,2 - 7,3-as kombinalt
fogyasztast mertem, aztan 1000 km utan 7,5 lett (tobb porgetes).
3000 km (olajcsere) utan mar porgettem rendesen, a fogyasztas
9000 km utan allandosult 8-8,2 l korul (gyari adat 8,3)
8,5 l - tol nagyobb fogyasztast meg nem produkaltam, pedig aki
ismer, tudja, hogy...
Szoval 30% varos, minimum autopalya, tobbi kozut. 
Telen situra:  autopalyan 180-200 km/h vegig, kozuton
100-160 forgalomtol fuggoen, sok fek-gaz (akadalyok :)))) 
- a szalolas utan majdnem hasra estem 8,48 atlag jott ki 
(96 liter benzin - 1132 km)

9500 km utan felraktam a nyari GoodYear Eagle Touring
gumikat, az utolso tankolasom 48,2 liter / 621 km = 7,76 atlag-
fogyasztas.

Ja, a kocsi egy 120 lovas 1200/1700 kilos Alfa...

-------------

Nagyon sok es vegyes velemeny hangzik el a Thalia fogyasztasarol.
Irja meg mar valaki, mennyit is eszik a legnagyobb kisRono...
(index.hu - 7,5-tol 11-ig mindent irnak...)

Cs.
+ - va: Casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval elmennek ezek a picsaba. 
Elfogadom az indulatodat, de ez igy nem OK.
Nem vagyok prud, de ez igy "direktbe" zavar.
Olyan, mintha az olembe okadtal volna.
Meg azt hiszik a frissen erkezettek, hogy itt ez a szokas.

Nem kell reagalnod. Ha megerted, akkor koszonom...
--
Meszaros Geza
+ - Re:Masok ebersegeben bizni??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Mindenkinek!
Egy idezet:
> Nehogy mar arra kellene fiygeljek, hogy az elotem levo auto
> mikor es mit (kit) akar kikerulni.

Szal, ifju fejjel nagyon sokat bicikliztem eleg kemeny stilusban. Soxor
elofordult hogy busz teherauto stb utan kb fel-egy meterrel 60-80km/h
tempoval szaguldoztam. Huh visszagondolva meg leirni is szornyu, de
megtanultam elore figyelni: azt is erdemes nezni pl ablak-ok-on elore, hogy
az elottem levo mit lathat. Ilyen szituacikokban volt mikor elobb elkeztem
fekezni mint az elottem levo... Tobbek kozt ezert is neztem nagy kerek
szemekkel mikor betiltottak anno a potfeklampat. Szerintem aki minel tobb
informaciot tud gyujteni rovid ido alatt es azokat fel is tudja dolgozni
sokkal nagyobb eselye van megerkezni barhova. Ezert tartom felhaboritonak a
beollozott megjegyzest. Inkabb magamban bizok mint masban
Mas. Egy adat annak aki japan-nemet statisztikat keszit:
'91-es japan autom most muszakizott: 6650Ft. Ebbol 6000Ft volt a vizsgadij
(KPM), 650 egy alapos mosas

P.Istvan
Honda Accord 2.0i
+ - re: reped a szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy hosszab ideig alltunk vele garazsban betegseg miatt: allasaban
megrepedt a
> szelvedo,de tisztessegesen ( 2e km utan, semmi kov. eroszak), 5e km-nel
beallt
>
>A fenti problemakat szo nelkul es ingyen kicsereltek, meg szerencse hogy 3
ev g
>ari van ra, hogy utana mi lesz nem tudom. A  magneskapcsolo mostanaban
neha szt
>rajkol, es megint megrepedt a szelvedo. 

Pl.

Ismertem egy autot, aminek allandoan megrepedt a szelvedoje. Mindig
ugyanott kezdte, es repedt szepen vegig alulrol folfele. Aztan csere, es
nehany honap utan kezdte elolrol.
Kulonosebben nem volt erdekes, amugy is szedett fol kagylos toreseket stb,
a cascora mindig ki lett cserelve, de eladas elott meg egyszer utoljara
neki lett eresztve a szerviz, ne ma' az uj tulaj szidja mindig az anyukakat.

Hat kiderult, hogy egyszer regen, amikor egy szimpatikus fiatalember
megkuldte az M7-es egyik hidjarol a kocsit egy felteglaval (mi is jot
nevettunk), a javitas nem volt tokeletes - a szelvedo es a teto
talalkozasanal horpadt meg a verda,  - es benne maradt egy-ket mm, az
uveget eppen bele lehetett mindig paszirozni, de ez lett a vege.
Kijavitottak es azota az uj tulajnal semmi repedes, maximum ha rossz az
emesztese...

andi
+ - mondeo 2.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

<Van meg Fiesta Courier 1.3, ezek olyan 8 korul esznek, van 2.3 Mondeo, na
<az
<megeszi a 12-14-et.

Bocsi, de mondeobol nincsen 2.3-as, 2.0, es 2.5-os van nagy motorral. A
2.5L-es
mondeorol el tudom kepzelni ezt a fogyasztast. Nehezen lehet megallni 
hogy ne nyomja neki az ember.

   Zsolt
+ - Ori; Azt a kupolajat; Olajtartaly nyekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		_______ Ori _______
Legy udvozolve a Listan!
Orulok, hogy van beceneved! :o) Nem sokszor ideznelek! :o)))
Gratulalok a Saab-hoz szerintem jo vetel volt! Korrekt szerviz?
Megerdeklodom a Saab klubos kollegamat, aztan jelzek.

	___________ Azt a kupolajat ____________
Az erintettek!
Kerlek Benneteket, hogy ha lehet tartozkodjatok mar az obszcenitastol.
Nem illik ez hozzatok, legyetek mar kicsit inteligensebbek egy olyan
Listan, amit rajtunk kivul - akik irunk is neha - tobb ezren is olvashatnak.
Ezzel csak az IQ szint megallapitasahoz segititek hozza az olvasot.
En is szoktam nyomdafesteket nem turo szavakat hasznalni, de itt valahogy
nem tudom leirni. Volt mar ra pelda, de akkor inkabb kipreparalom. 
A naba@&>@ -bol mindenki erti mirol van szo, megsem olyan.
Elhiszem, hogy ha az ember agya ledobja a szijat, mert valaki/valami
felidegeli akkor mondadoja nyomatekositasara bevet egy-ket jelzot, ezzel
nincs is gond. Csak valahogy nem szivesen olvasom igy tisztan
kepernyorevetve.
Illetve inkabb ezen a topicon. Maganlevelben jokat tudok rohogni egy-ket
mandarin e'kes szotaran, de a Listara valahogy nem passzol.
Termeszetesen ha a tobbseg nem ert egyet velem, akkor felvetesem elvetem.
Mondom engem meg kevesbe zavar, de vannak emberek, akik nem birjak
ezt ebben a formaban.
Ezt a szoveget! Oregszem???

	__________ Olajtartaly nyekk ____________
Jot szivtam a minap.
Lorincen a Havanna ltp.-en mentem at, amikor egy az utnal 10-15 cm-rel
lejjebb
levo csatornafedelre ramentem (nem az utra figyeltem) :o( . Csattant egy
szepet,
de miutan elol kemenyitett rugok vannak betudtam annak, hogy sajna megint
vak voltam es a telo felutott a toronynak. Azonban egy ora mulva, amikor 
indultam tovabb Lorincrol lattuk, hogy olajfolt van alattam. Meg is alltam
egy
kuton megnezni. Amikor alaneztem lattam, hogy csipp-csopp-csipp-csopp.
Eleg jo utemben csopogott, ugyhogy felhivtam - szerencse a 
szerencsetlensegben - a kozelben lako szerelobaratomat, hogy gond van.
At is mentem hozza, (kb. 2 km) 
Mondom neki, hogy csopog az olajam az olajdeknirol, onnan ahol a leereszto
csavar van. Kertem, hogy fekudjon mar ala, mert en nem vagyok ugy oltozve
es nezze mar meg , hogy honnan jon, hatha csak a leereszto csavart kell 
meghuzni. (Mondjuk nem ertettem, hogy mitol lazult volna ki, de mind1)
Alafekudt es egy ronggyal letorolte a koszt a csavarrol. Abban pillanatban
elkezdett olyan kisujnyi vastagon folyni az olaj. HOPPA! Akkor gyorsan at
a masik szerelo haverhoz (2 sarokra ettol) beallni az aknara! Az elso sarok
utan mar folyamatosan vilagitott az olajvisszajelzo lampa, de meg elgurultam
a szervi bejarataig es azonnal leallit. Megvartuk amig lefolyik a maradek
kb.
3 liter olaj, (ekkor mar huvelykujnyi vastagon folyt) majd betoltuk az
aknara.
Kiderult a dolog.
Az olajtekno gyujtocsucsket levitte a betony, amikor felutottem. 
Lehetne perelni az onkormanyzatot, vagy a kozutkarbantartokat, vagy barkit,
de nekem sem idom sem pedig energiam nincs erre. Mar csak azert sem eri 
meg mert egyebkent is olajcseret kellett volna csinalnom. :o\ Megoldodott.
Szerintem bosszu volt! :o) Mar 1000 km-rel ezelott akartam cserelni, de nem
jott ossze. Az auto ugy gondolta, hogy ne halasszam tovabb! :o)
Ugyhogy annyival volt tobb az olajcsere, hogy a deknit meg kellett 
hegedalni. Vigyazni a gyatornafedelekkel! 
Most legalabb minden rendben es ha mar szerelonel volt ki lett cserelve az
ekszij, vezermuszij, szelepfedeltomites is! Remek!

No mara eleg ennyi belolem, a kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Re: buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> >A BKV es a Rendorseg (vegre) elhatarozta, hogy letisztitja a Budapest
> >teruleten levo huszonegynehany km hosszu buszsavokat azoktol az
> > autosoktol, akik azt jogosulatlanul hasznaljak.
>

Tapasztalat a Rakoczi uton az Erzsi hidtol a Kerepesiig:
6 db buszsavos kozlekedo, 2 db (!) buszsavban parkolo auto. A rendorok az
akacfa utcanal alltak a buszsavban 3 autoval es vakartak a tokuket.

SZaboZE
+ - buszsav-Kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A buszsavnal meg mindig ugy van, hogy be lehet allni a buszsavba, ha a
kovetkezo lehetosegnel jobbra kanyarodunk -- akkor is, ha ez 2 km mulva
lesz csak? [lasd Bp-en Erzsebet hid -> Muzeum krt. utvonal] A Muzeum
krt.-i keresztezodes elott legalabb van 50 m terelovonal a zarovonal
helyeztt, viszont az Arpad fejedelem utjan a Komjadi -> Margit-hid
szakaszon emlekeim szerint vegig zarovonal van (legalabbis, ami az
utburkolati maszatbol meg kiveheto). Tehat ha jobbra el akarok kanyarodni
a Margit krt.-ra, akkor at kell repulnom a zarovonalat, ha nem akarok
szabalytalanul kozlekedni. ;-)


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Kerkporges+fordszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Csonti bacsi megunta a kerekporgeteses talalgatasokat, ugyhogy en
is nekifutok a magyarazatnak az en verziomban.

    1. Gep sebessegben, motor uveghangon, kuplung ki, kerek porog.
Ha jol ertettem ez az alapszitu. Ilyenkor a motor teljes nyomatekat kuldi
a kerekek fele. Mivel a gumiabroncsok ezt a hatalmas erot nem tudjak
az aszfaltra atvinni, ezert megcsusznak, ugymond kiporognek. Eddig
tiszta. Mivel a csuszo surlodasi egyutthato sokkal kisebb mint a gordulo,
ezert a gumiabroncsok nem tudnak annyi erot atadni a kaszninak, hogy egybol
gyorsuljon a kocsi mint Vaddiszno M5-je.
    Ellenkezo esetben ezert talaltak ki ugye az ABS-t. Csuszo kerek nem
tudja
felvenni a kaszni kormanyzasahoz szukseges oldaliranyu erot, ezert kell
csokkenteni a kerekre hato fekerot ABS-el addig, amig a kerek nem gordul.
    A gyorsitasnal kiporgo kerek sem tud pl. oldaliranyu erot felvenni,
ezert van az,
hogy a porgo kereku auto fara elkezd jobbra-balra koszalni ( mar ha eleg
eros, es
hatso kerekes )
    Na szoval porgo kerekkel elindult a kocsink, a motor altal leadott ero
egy bizonyos
szazalekat felhasznalva. Az auto eler egy olyan sebesseget, ahol a meg
mindig uveghang
koruli fordulaton jaro motor mar nem tudja a legyozni a gumiabroncs
tapadasat, tehat most
mar a gumi az erosebb, tehat az osszes erejet fel tudja hasznalni a motor,
tehat hatekonyabban
tudja gyorsitani a gepet. Abban a pillanatban viszont amikor a gumiabroncs
elkezd tapadni, egy
fordulatszamesesnek is lennie kellene a logika szerint.
    Ugyis mondhatjuk hogy a gyorsitasi erot szepen elfustoltuk. Az idealis,
leggyorsabb gyorsitast csikorgatas nelkul erhetjuk el. Ezert szoktam en
2-esbol indulni :))

    Szaisztok!
    Csonti
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak hogy bovitsem a fogyasztasi listat:

    Volvo 360 GLT 2.0i 1985-os 115LE

    varos 10.16 l/100 km

    orszagot: 7,8 l/100 km

    Meg voltam lepodve en is, pedig ennyi. Ugyhogy az eletben nem lesz
2000ccm
alatti gepem. Kiveve a 650-es Honda CB-m :))
    Hozza kell tegyem 13 literrol ment le, 10-re, mivel megtalaltam azt a
szerelot,aki
mindent ugy csinal a beallitasnal, ahogy az a Nagykonyvben irva vagyon.
Ennyit jelent
a beallitas. Ja, es Remus kipuffrendszerrel, ami meg dob is egy picit a
fogyasztason.
    Sziasztok!
    Csonti
+ - Antipacifizmus-OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta tegnap:

>Egy autofeltorot esetleg a letfenntartas 
visz ra a tettere. 

Na ezt azert neee!!! Ettol a megelhetesi bunozes
szovegtol mindig felmegy bennem a pumpa!
Autofeltoressel kapcsolatban meg plane.
Az hogy valaki (szocialisan) kenyszeritve van arra
hogy bunozzon, mar ez onmagaban sem elfogadhato
szamomra. (Van ingyenkonyha, kozmunka meg hasonlok.)
De hogy ezzel meg vkinek nagysagrendekkel nagyobb kart
is okozzon, mint a lopott radioert/hangszoroert/stb
kaphato penz, az viszont mar tenyleg sok. Meg ha
feltetelezzuk, hogy nincs munka (szinten nonszensz -
ha nagy a szukseg, akkor a leg trebb munka is elobb,
mint hogy par ezreser kockara tegyem a szabadsagomat)
szoval ha nincs penz kajara, akkor is inkabb
megertheto hogy kajat lop vki, mint tobb tizezres kart
okoz par ezres haszon fejeben. 
Vegen mar oda jutunk, hogy minden munkanelkulinek,aki
lop/rabol/stb, azt megbocsajtjuk mert hat `megelhetesi
bunozes`...? Hat en ezt koszonom, nem kerem!
Bocs az off-ert. Anyazast pedig maganba kernem.
Udv,
Peter  

=====
``Rendszeres alvassal elkerulheto az oregedes - foleg ha vezetes kozben teszed!
``

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get email at your own domain with Yahoo! Mail. 
http://personal.mail.yahoo.com/
+ - Re: Szerviz kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Nagyon kene a segitsegetek! Tegnap ota valami csunyan csorog az automban,
> es a motor sem huz rendesen. Szerelot keresek a Pesten, a 13. keruletben, a
> Lehel terhez kozel. Olyat, aki rendesen meg tudna csinalni, es egyben a
> nemsokara
> lejaro zold kartyat is elkeszitene. A gep egy 1980-as, benzines Ford
> Fiesta.

> Koszonom: Csaba

szoval megvan meg...
uvd
macsek
+ - magno lopika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi every !

Ha jol emlexem a kkor G.Laci  kerdezte hogy mire jo a leveheto elolap. Nos
arra, hogy ha anelkul lopja el valaki az nagyon amator lehet mivel lehet
kapni uj elolapot, de alltalaban csak 1 2 ezressel olcsobb mint maga a
komplett magno. Tortenet: Cimbora volt olyan okos, hogy elhagyta a levett
elolapjat, szepen be is kocogott a Sony kerekedesbe es kozolte, hogy
marpedig neki elolap kell egy ilyen es ilyen magnohoz. Eloszor majdnem
rahivtak a zsarukat, de miutan meg volt meg a szamlaja nagy nehezen elhittek
hogy nem lopta. Ezutan elkertek a teljes gyariszamot es kozoltek 1-2 het
mulva meglesz, de 29000 parszaz forint lesz (az egesz kutyu volt 33e
ujonnan). Tanulsag a Sonynal tenyleg kodolt az elolap, azt nem mondom hogy
minden keszuleknek mas a kodja de csoport kodok vannak (annak is iszonyu
kicsi az eseje hogy mondjuk egy lopott elolap stimmelni fog a kesobb
mashonnan lopott magnohoz). Tanulsag 2 ne hagyd el az elolapot.
Parkoltam mar rizikos helyeken, de meg soha nem bantottak az elolap nelkuli
maceramat, pedig a golfot jobb ha be se zarom mert kinyitni meg nekem
amatornek is kb2 perc. A regebbi magnomat(fix elolapos volt) ugy kinyultak
mint a huzat.


Udv Shake
+ - Re: auto vallalkozasba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Allitolag (urban legend?) identol az amortizacional csak az EUROTAX
>ertekkulonbozet amortizalhato. Tehat nem lehet a zsir uj bringat
>leirni 5 ev alatt, hiszen ekkorra meg mindig van 30-60% erteke az uj
>arhoz viszonyitva.

Az Eurotax adatbazisban csak Mo.on forgalombahozott/uzembehelyezett
autok vannak. Ma meg jelentos mennyisegu _maganimportbol_ szarmazo
auto fut.
Masreszt az Eurotax kalkulacional meg lehet adni "ertekcsokkento"
faktorokat, ami tetelenkent nehany szazalek, de osszessegeben jelentos:

-dohanyzo sofor
-cegauto
-karambolos auto
-sokadik tulajdonos
-kedvezotlen szin
-valami(k) javitasra szorul(nak)
-rossz gumik
-magas futott km
-komplett szerviz aktualis (olajcsere, szurok csereje, fekbetetek csereje,
stb)

A kalkulacioban legnagyobb sulyban az auto kora es a futott Km van
(persze ez tipusfuggo)

Hogy az ertekbecslest hogyan kell/lehet lebonyolitani, azt sajnos nem tudom,
de gondolom elfogadnak (jobban mondva nem kotnek bele) egy harmadik
ceg altal keszitett fuggetlen ertekbecslet.
/Szelsoseges eseteket kiveve nem is nagyon lehet belekotni, mert _utolag_
kellene bizonyitani./

Hogy
--Udv:szm
+ - Buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  A temahoz szeretnek hozzaszolni. Magyarorszagon egyetlen
	hely van, ahol _direkt_ megyek a buszsavban, megpedig a
	Kerepesi uton a volt gumigyarnal (vagy mi a rosseb az) van
	vagy 20 meter buszsav a lampa elott. Na ott mindig oda al-
	lok be. Viszont van meg egy hely, ahol szabalytalanul hasz-
	nalom a buszsavot, de ott nincs mas lehetosegem. (Bar tisz-
	taban vagyok vele, hogy ez nem mentseg.) A Blahanal a Corvin
	aruhaz elott ha jobbra akarok kanyarodni a Keleti fele,
	a Rakoczin neha akkora a tomott kocsisor, hogy _nem_lehet_
	_mashova_ kikanyarodni, mint a buszsavba. Szabalytalan, mert
	- tudtommal - a buszsavot csak akkor hasznalhatom, ha a
	kovetkezo lehetosegnel jobbra akarok fordulni (ezert vissza-
	fele a Keletitol valahonnan felutrol (a jobbrakanyarodasi le-
	hetoseg utan rogton) mar a buszsavban vagyok, mert a Blahanal
	ugyis jobbra fogok fordulni), de ha meg akarnam varni, mig
	lesz helyem kikanyarodni a buszsav melletti savba, hat majd'
	minden reggel ott rohadnek meg a Corvin elott... (Persze mi-
	utan kikanyarodtam, az elso adando alkalommal atsorolok, de
	ehhez neha 2-3 lampa is kell.) Kivancsi vagyok, alkalomad-
	tan melyik rendor es/vagy szabalysertesi eloado (ha eljut
	odaig az ugy) fog nyugodt lelkiismerettel megbuntetni. (Bar
	a rendor es a lelkiismeret szavak szerintem kolcsonosen ki-
	zarjak egymast.)
	  Csak ezt akartam megosztani a tisztelt egybegyultekkel.
	Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - 3 eves 190-es Merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
>Szerintem harom eve mar reg nem gyartanak 190-es Mercit.

Teljesen igazad van, csak ez 1994-95-ben történt.
ToBa
+ - Ragaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Marci :-)

>A kocsi hatso ajtajan levo gumicsik 1,5 cm-e elvalt az alaptol,
>raadasul emiatt beleakad az elso ajtoba.

Sajnos azt nem tudom, hogy a pillanat ragaszto jo e a project
megvalositasara :-)) Tudtommal a pillanatragaszto hatasa rezonans behatasra
nem a legjobb modszer. Nekem van ilyen ragasztom, csak eleg hosszu.

Raginfo :-))

Loctile  - teroson ketoldalas ragasztoszalag 10m X 12mm , ara 3200.
Alkalmazhato: Emblemak, vedolecek, belso tukrok ragasztasara. PVC poliuretan
integralhab rogzitesere.

Ha kell neked ez akkor holnap a mobilon hivhatsz es delutan meglesz.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS