Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 813
Copyright (C) HIX
2000-07-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Offtopic: Csernobil (mind)  29 sor     (cikkei)
2 :-))))))) (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Vaddisznorol (mind)  94 sor     (cikkei)
4 Re: automata szivatas (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  13 sor     (cikkei)
6 re : VadDisznoteszt (mind)  32 sor     (cikkei)
7 re : elozes (mind)  35 sor     (cikkei)
8 Re: 1kerdes + 1keres (mind)  29 sor     (cikkei)
9 kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Horvatorszag (mind)  79 sor     (cikkei)
11 Ja'vorszarvas Vadbarom Homa'lyo:ko:r Tulok... (mind)  102 sor     (cikkei)
12 Re:Diplomata auto vedettsege (mind)  21 sor     (cikkei)
13 nehany anomalia bmwm5-nel (mind)  85 sor     (cikkei)
14 Re: SIC, kozlekedes (tablak, elozes stb.) (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Tarbi meg mindig csorog (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Hello! (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Norbito nemi hozzaszolas (mind)  38 sor     (cikkei)
19 Norbito kerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
20 uno olaj stb (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Offtopic: Csernobil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi evrivan,

Nagy Barnabas hozzaszolasahoz:

>Az atomeromuvek 7xes biztonsaggal tervezettek megis: goto
>Csernobil.

Egy megjegyzes: az en adataim az ugyrol a kovetkezok:
A Csernobili reaktort 8 biztonsagi rendszer felugyelte. Ennek mindegyikehez
3 alrendszer tartozik.
Ezek barmelyike (8 x 3= 24) kulon-kulon IS kepes lett volna megakadalyozni a
katasztrofat.
Hangsulyozom, BARMELYIK, onalloan es a tobbi allapotatol fuggetlenul is
kepes leallitani a reaktort. Hogy megis megtortent a baj, az annak
koszonheto, hogy ezeket a rendszereket - na mit gondoltok, mit csinaltak
veluk - igen, KIKAPCSOLTA'K! Ugyhogy kurva kiabrandito, de sajna nem irhato
a ''veletlen'', vagy a ''korulmenyek'', vagy a rossz csillagkonstellacio
rovasara, a szemelyzet genetikai allomanya sem tehet az ugyrol. Egy
hadibarom meg akarta nezni, mit bir a cucc. A tobbiek meg csak alltak es
neztek, mert hat, ugye, nem dolgunk kerdezni, mivegre... Ez lett a
hattyudaluk.
Akitol ezt tudom, Pakson dolgozik, es kvalifikalt szakember - na, mit
gondoltok hol? Igen.
Aki nem hiszi, jarjon utana. Megadhatom a telefonszamat.

Az elnyomas egyik jellegzetessege: mestersegesen letrehozni valami bajt - es
azt TERMESZETESNEK tuntetni fel. Ugyebar, szarnak-bajnak nincs gazda'ja.

Hardside
+ - :-))))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nme1:
>- Kifogyott a benzin - gondolta Stirlitz.

Ez siraly volt. :-) Kesz lettem tole.

Hardside
+ - Vaddisznorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Olvasgatom a listan VD hozzaszolasait es a tobbiek reakcioit.
Es szomoru vagyok. Nagyon szomoru.

Mert az igaz, hogy VD irasai nem egyertelmu megitelesuek. De
az, hogy a reakciok sajnalatosan magas szazaleka egyertelmuen
bunko es vegletekig tulzo, az mar nem VD hibaja! Aztan persze o
is felkapja a vizet (talan jogosan is!), es kesz a flame. Azt
mondjatok, felesleges neki magyarazni, ugyse fogja fel, amig
egyszer ki nem derul, hogy a csodafek se mindig eleg. Most
oszinten! Azt is hiaba magyarazza az ember, hogy ha a listan
szamara provokalo cikket olvasok, akkor elszamolok szazig, esetleg
alszom ra egyet, aztan higgadtan irok egy levelet. MAGANBA!!!

Emlekeztek meg Oldboy-ra? O jot akart...

Es emlekeztek meg arra, hogy indult VD listas palyafutasa?
Arokba kivanta a Trabantosokat. Ehhez kepest maganban
valtottunk par levelet (garazs temaban), es tok normalisan irt!
Ha nem tudom hogy o az, ra se jottem volna, egyszer sem
ereztette velem, hogy o magasabb rendu mint en.
Most ugy tunhet, hogy vedem ot. Pedig ez nem igaz. En azt
szeretnem, ha nem az eloiteletek beszelnenek a reakciokban! Ha
nem csak a negativumokat emelnetek ki, hanem figyelembe
vennetek azt is, hogy bizonyos dolgokban igaza van!

Vegyuk ezt az osztrak Y-os esetet. A leirasbol arra
kovetkeztettem, hogy 100 meter volt a ket kocsi kozt, amikor
amaz megkezdte a manovert. Es sokan egybol VD nyakanak estek a
160-as tempo miatt. Pedig ha 80-nal megy, akkor is jelentosen
csokkentenie kellett volna a sebesseget, sot, akar ugyanugy meg
is kellett volna allnia, mint ahogy 160-nal is meg kellett. Jo,
legfeljebb a lehuzott ablakon keresztul nem foghatta volna meg
az osztrak a hutomaszkot :-)

Tolerancia? Az osztrakok _elvartak_ a tobbiektol a toleranciat.
De ok maguk nemigen _adtak_. Meg lehet ugy is fordulni egy
fouton, hogy szepen lehuzodok az ut szelere vagy a padkara,
amennyire csak lehet, aztan megvarom, amig vegre tudom hajtani
a muveletet masok zavarasa nelkul. En igy csinalom. Na persze
ha eros a forgalom, es nem is varhato egyhamar semmi lehetoseg
(bekotout, piheno, stb.), akkor mas a szitu.

Emberek! Miert kell egymas torkanak esni?
Csunyan beszel es agresszivkodik a gyerek az iskolaban/otthon.
A tanarno/szulo elmondja mindenfele csavargonak, es megpofozza.
Mit ert el vele??? Semmit, sot, csak noveli a gyerekben az
agressziot. De ha leul vele beszelgetni, szep szoval, nagy
kitartassal lehet hogy sikerul raebresztenie a gyereket arra,
hogy mi a helyes es mi nem. Mert ez a legfontosabb! Hogy a
gyerek sajat maga rajojjon, mi a helyes ut! Addig hiaba
sulykolunk bele barmit is! Tudni fogja, mit kene tennie, mit
varnak el tole, de nincs rola meggyozodve, hogy az tenyleg ugy
is van! Es nem is fog ugy tenni!
Ez pszichologia. Es tapasztalatbol, illetve a tanulmanyaimbol
beszeltem.

Volner Jani is irt valamit. Aztan nyakaba kapott egy rakas
olyan reakciot, amitol en is kiakadtam volna. Ugyhogy az ilyen
flame-ek kialakulasahoz nem eleg egy ember!

Kerlek benneteket, ha nem tetszik valakinek az irasa, akkor ne
az o stilusaban valaszoljatok, hanem probaljatok meg higgadtan,
eszervekkel hatni az illetore! Maskepp nem megy, csak meg
rosszabb lesz!!!
VD! Teged is arra kernelek, hogy amikor irsz, olvasd at meg
egyszer a leveled, es ha ugy erzed, masok szamara serto vagy
provokalo lehet, akkor javits rajta! Hiszen lathattad, hogy mik
azok a momentumok, amikre a lista raharap. Ezeket hagyd ki,
vagy arnyald egy kicsit! Hidd el, meg lehet szokni, es meg az
egyenisegedet se kell feladni erte!
En is tobbszor atolvastam ezt a levelet, es sok helyen bele is
javitottam. Remelem, sikerult kigyomlalnom belole minden olyan
elemet, ami negativ reakciot valthat ki, megis megmaradt az
eredeti mondanivalo.

Neked is jobb, ha a cikkeidnek nem az eloiteletekkel kell
megbirkozniuk eloszor, hanem kapasbol a mondanivalora koncentral a
lista! Szoval rajtad is mulik.

Sajnalatos teny, hogy jelenleg te vagy a lista fekete baranya.
Ha te is es a tobbiek is akarjak, megszabadulhatsz ettol a
belyegtol.

Hidd el, jo tarsasag a HIX Auto, erdemes kozenk tartozni!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-el keszult
2000.07.22.-n 19:05:56-kor.
+ - Re: automata szivatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lyally.

> A folytoszelep (szivatoe) rudazatat mozgato mechanika alkatreszeit nem
+ - Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem idezem be a levelet, mert borzaszto volt egyszer is elolvasni.
Eddig elment, amit itt okorkodtel, de ez az utobbi level mar tulment minden
elfogadhato hataron.
Szallj mar magadba!
Talan meg lehet ember beloled...

pJ

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Friday, July 21, 2000 8:53 PM
Subject: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek
+ - re : VadDisznoteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki & hazi VaDallatunk,

Egy kerdesem azert lenne : ha mar jo messzirol lattad, 
hogy valaki keresztbe szerencsetlenekdik, akkor mi a 
francokert kezdtel az utolso pillanatban fekezni? Ha egy picit 
korabban athelyezted volna a patadat a kozepso pedalra, 
akkor nem kopik a gumi meg az idegrencered, es lehet, 
hogy a sogor mar 80-al ment volna, mire odaersz.

> Eszem agaban sincs atfesteni. Aki igy nem vesz eszre az 
> ott akkor ugy jart. Vessen magara.
Komolyan mondom, veszek egy potkocsis ifa-t, 
megpakolom teglaval, es direkte vaddiszno elott fogok 
megfordulni. Aztan majd meglatjuk, ki jar ugy. Szivesen 
kiakasztanam a falra a trofeat :)))

Ettol fuggetlenul a fouton megfordulni mas akadalyozasaval 
(noch dazu toketlenul) szerintem elitelendo. Veszvillogo, 
fek, le a padkara, jol korulnez, aztan lehet. Szerintem.

Amugy az auto teljesitmenye tenyleg huzza a labat. A swift-
el kisebb az atlagsebessegem, mint az astraval (pedig az 
sem egy izom, sot, a kg/LE aranya kisebb (viszont 
porgosebb a motor)

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re : elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Mondjuk ez varosban volt, de irto meleg helyzet volt. 
Elottem haladt egy potkocsis teherauto, meglehetosen 
lassan. Szembol tiszta, visszakuldtem 2-be, es elkezdtem 
elozni. Lattam, hogy tiszta a terep szembol, igy meg a 
kovetkezo teherautot is tisztan el tudom hagyni, ugyhogy 
kint maradtam, es gyorsitottam tovabb (be kell vallanom, 
ekkor mar tulleptem a megengedettet kicsit, de nem 
veszesen). A ket teherauto kozott viszont meg volt valaki. 
Es ez a vadallat par centivel az orrom elott ki is vagodott 
(nappal is egetem a tompitottat, megis). Erre persze fek 
meg duda (meg reflektor, mert a skodaban annyira szar volt 
a bal oldali kar, hogy jellemzoen a reflektor is felment a 
dudalasnal). Erre az allatja raugrott a fekre, ugyhogy akkorat 
satuztam tole, hogy mar megindult a kocsi oldalra. Utana 
meg ralepett a gazra, es megelozte az elso teherautot. En 
meg ottragadtam a potkocsis mellett, mert annyira le kellett 
lassitanom.  Es szembol meg kozeledtek. Bo gazzal meg 
befertem a teherautok koze.

Amit a mai napig nem ertek : minek fekezett be az orom 
elott? Ha akkor a gazra lep, akkor nem okoz ilyen 
kellemetlen helyzetet.

Az mas kerdes, hogy minek az ilyennek a tukor, ha ugyse 
nez bele.

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: 1kerdes + 1keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Viktor,

>A muszerfalon egy sargs jelzofeny allandoan vilagit. A kilometerora
>felett helyezkedik el (100 es a 110 kozott) es ugy nez ki mint egy
>teatojas ket beomlonyilassal az oldalan. Mit jelent ha vilagit????

Az uzemanyagszuro aljan osszegyult viz/kosz visszajelzoje. A szurohaz also
reszen az aljatol merve kb. 4cm magassagra van a jelado, a torpedolemez
feloli oldalon. Szet kell szedni az ua.szurot, kitisztitani, osszerakni,
legteleniteni es menni tovabb.

Azonban egy 10 ev koruli Peugeot-nal ez az erzekelo mar tonkre szokott
menni es akkor is jelez amikor nem kellene. Nekem is vilagitott,
kitisztitottam es utana is vilagitott. 12eFt korul van az eredeti szenzor,
utangyartottat nem neztem. Egyszeruen kikotottem. Nincs nagy jelentosege,
fel evente illik kitisztitani a szurohazat.

>Megkoszonnem ha van valakinek a fent emlitett autohoz gepkonyve es a
>muszaki parametereket tartalmazo par oldalt el tudna kuldeni.

Az enyemhez tartozo gepkonyv francia, nemet es olasz nyelvu. Igy is
kered? :) A muszerfalak targyalasanal ezen erzekelo csak 1 mondattal van
jellemezve, kevesebbet mond mint amit itt leirtam.

Egyebkent pedig kerdezz barmit, ha en nem akkor a Peugeot-szerelo
haverjaim biztosan tudjak ra a valaszt!

Udv:
-- Bka
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ňĺĺby: "Ez azert erdekes, mert a kodlampa kizarolag tompitottalkapcsolhato, mig
a reflektor kizarolag helyzetjelzovel. KRESZ szabaly."

Gondolom, a mai listan en vagyok az ezredik, aki szol, hogy az o autojan specie
l a gyari kodlampa egyutt is tud menni a tavolsagival :-)

En azok koze tartozom, akik szivesen hasznaljak a kodlampat nappal is es ejszak
a is. Tegyuk hozza, jol beallitott, gyari kodlamparol van szo. Ha magammal nem 
is, mas Feliciaval mentem szemben, es engem nem zavart a kodlampaja. En viszont
 jobban latok vele ejszaka. Ez kulonosen itt a Balkanon fontos, ahol az ut szel
et es kozepet nem mindig festik fel. (Nappal meg valahogy figyelemfelkeltobb ha
tasunak erzekelem + sokkal olcsobb bele az izzo.) A reflektor mas kerdes, nyilv
an azt nem hasznalom szembeforgalom eseten. Ja, es nem megyek 160-nal fouton :-
) Es nem ulok ferden sem :-)
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kicsit erdekesnek tartom amit Horvatoszagrol irtatok (finoman szolva).
En eleg gyakran jarok ki hozzajuk (magan jellegu utakon :) ) igy ha
megengednetek hozzaszolnek ket pontban az elhangzottakhoz.
Aki azt mondja hogy a horvatok jol vezetnek, nos az velemenyem
szerint, igencsak messze all a valosag lekepezesetol.
Alapvetoen rutintalan es bizonytalan vezetoknek tartom, nagyon nagy
reszuk keptelen felmerni a kozlekedesi helyzeteket. Roppant sokszor
fordult elo, hogy veszelyezetettek. Europaban tapasztalatom szerint
csak a szlovenek vezetnek naluk rosszabbul, azokat persze mondjuk csak
egy fekete-afrikai orszag tudja "uberolni". A szlovenektol egyszeruen
felek, a horvatok eleg elviselhetoek.
Egyes orszagreszekben (pl. Isztria) olyan hihetetlen nivotlansag uralkodik,
hogy a "libaert jogositvany" szindroma fennallasa valoszinusitheto.
Eleg sok peldat tudok mondani, most csak egyet: haladok a fouton
(tengerparti varoska, kb 40km/h) es jobbrol a stopptabla alol, folyamatosan jon
nek
be elem. Eszre sem veszik se a tablat, se engem. Ket perccel utana egy
parkolobol tolat ki egy hazaspar, mindketto balra (!) nez, en jovok
jobbrol (40 km/h), es beletaposok. Utana mintha mi sem tortent volna,
elmennek. (Mindketton pula-i frsz volt.)
Ha ez itthon tortenik, kiszallok es minimum elkuoldom a k. anyjaba, de
ott mar olyan szintre felment az ingerkuszobom, hogy egyszeruen csak
fasultan tudomasul vettem.
A masik, csak ott tapasztaltam eddig olyan eseteket, amelyek valos
balesthez vezethettek volna. Ti itt sirtok, ha valaki nem belathato
kanyar elott megeloz, de olyat meg nem lattatok amikor a Merci furgon
raeloz az egesz sorra a hegyi szerpentinen 60-nal, olyan helyen ahol
a szeplelkek altal tomeggyilkosnak kikialtott Vaddiszno sem elozne, mert ket ka
nyar
kozott tiz meter van, es nem latja be, stb, stb, stb. De a csavokam
raeloz, a diesel nem is megy persze hiszen hegyvidek van, fordulatszam
meg nincs, es bemegy a kanyarba minden gatlas nelkul. Ilyet itthon nem
latsz, ha valaki ilyet csinal (mert egy nagy taho), akkor is
visszakeredzkedik esetleg leszorit, de nem orosz rulettezik. Szoval a
birka jonep mellett ott van egy ket elkepesztoen orult vezetojuk is.
Ja, minden alkalommal amikor ottjarok, latok baleseteket,
koccanasokat. (csak a vegerdmenyt, persze).

Higgyetek el hazaerni abbol az orszagbol, mindig kesz feludules
szamomra. Itthon az emberek udvariasak, nagyon sokan pl. lemondanak az
elsosegrol, amit kint abszolut nem tapasztalhatsz, hacsak nem
kulfoldiek reszerol, eszreveszik ha be akarod engedni oket, gyorsan
reagalnak, betartjak a KRESZ-t (az elsobbsegadas-t mindenkeppen), nem
veszelyeztetnek, legfeljebb akadalyoznak.

A masik ami emlitesre kerult, az a "meszalapozasu ut" (?). Hat nem
tudom ezt merre tapasztalta Tibor,  en mondjuk ott esoben (telen
hoban) tobbet vezettem mint nyaron szaraz uton, es nem lattam
(=tapasztaltam) meg ilyet. Esetleg nem a gumiabroncs volt tulsagosan kopott?
Merre tortent ez egeszen pontosan?

Egy jo sztori a vegere. Legutoljara amikor mentem, balga fejjel
szombati napon tettem, kb 8h kor voltam a hataron (Jaszsagbol
indultam), es mar rengeteg turista volt (magyar, lengyel, szlovak,
stb). Lenyeg a lenyeg, hogy a (magyar) hatarorok szuroproba-szeru ellenorzest
tartottak, es engem is kiszedtek, plane amikor mondtam hogy eloszor
csak Zagrabba megyek es nem a tengerre. Felreallitott, majd amikor
lealltam husz meterrel odebb akkor mondta hogy eleg lett volna a
sorompo elott leallni. Mondtam mindegy, legalabb setal egy kicsit.
Erre belenezett a hutotaskamba is. ;) . Ezekutan az auto nem indult
el, (kisebb hiba volt az inditonal, nem kapott mindig bele a fogaskoszoruba, es
meg kell tolni fel metert, majd sebessegbe tenni, ez kb 40 inditasbol egyszer
tortenik meg). Ekkor mondtam neki, hogy legyen szives tolja meg, ha
mar miatta kellett megallnom. Meglepodesemre, es a hataratkelo
szelesebb kozonsegenek nagy oromere egy szinten vamvizsgalatra varo
ur segitsegevel meg is tolta automat. Orome meg nagyobb lett amikor fel
meter utan megkoszontem, inditottam es elmentem.
Remelem legkozelebb megismer es bekenhagy.

Na jo, remelem belefer a holnapi AUTO-ba a Vaddiszno anyazasok melle.
;))))

  
  Udv,

      Mark
                        mailto:
+ - Ja'vorszarvas Vadbarom Homa'lyo:ko:r Tulok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Comment kovetkezik:

>Eszem agaban sincs atfesteni. Aki igy nem vesz eszre az ott akkor ugy jart.
>Vessen magara.

En is rad ruhazok minden jogot, rendelkezz az utak felett Mester. Es
buntess meg minket ha nem akaratod szerint cselekszunk.

>Egyaltalan nem! Mert ha 4 km-re van elottem, akkor siman meg tud fordulni,
>mig ha 50 m-re, akkor meg nem, es mind meghalunk. Ha neked ez mindegy,
>akkor gratulalok es ha lehet egy kamion elott tedd, de gyorsan, nehogy
>veletlenul elem gyere ki 1 mm-rel.

Es te mit tettel nnak erdekeben, hogy mondjuk biztonsagos tavolban
legyen toled? (mondjuk ismered a gazelvetel vagy a lassitas fogalmat?
netan az ismereteid csak a gyorsitas es a padlofekezesre terjednek ki?)

>Ezt is rosszul iteled meg. Ok nem tartottak be a szabalyokat. Mar megint a
>rosszindulatusag. Azert mert en en vagyok, meg nincs mindenkinek elsobbsege
>velem szemben. Ezt megis hogy gondolod? A kresz szerencsere mindenkire
>egyforman ervenyes, es nem attol fugg, hogy neked ki a szimpatikus es ki
>nem. Ne haragudj, de nem tudom toleralni azokat, akik keresztbeallnak
>elottem, nem gyozom eleget hangsulyozni _szabalytalanul_.

Az "ok nem tartottak be" eleg erdekesen hangzik. Es te? Mit szolsz
hozza? Te betartottad? Ugyhogy ezt akar felejtsuk is el. Amugy ez itt
nem elsobbseg kerdese volt. Tovabba miert lettek volna szabalytalnok?
Volt zarovonal? Vagy forgalom elol elzart terulet? Netan kanyar, hid,
vasuti atjaro...
Amugy a KRESZ nagybetu mert mozaikszo, es rad ugyanugy ervenyes. Ha nem
tudod toleralni az elotted keresztbeallokat, akkor miert ulsz autoba?
Nem mondta az oktato bacsi hogy ilyen is van? Es hogy nem szabad teljes
kakaoval belejuk menni? Ejnye bejnye. Nem csak a szabalyokbol,
embersegbol is levizsgaztal (elottunk).
Tovabba:
MAS SZABALYTALANSAGA SENKIT NEM JOGOSIT FEL SEM HASONLO VISELKEDESRE?
SEM ONBIRASKODASRA.

>Itt szo sem volt egymas mellett haladasrol, en szabalyosan a sajat savomban
>haladtam, mikor kikanyarodott elem. Leszarom a fekutat, ne kanyarodjon ki!
>Ilyen egyszeru. Azonkivul latod, megalltam, ezek szerint tehat meg ilyen
>korulmenyek (es hulyek) kozott is _helyesen_ valasztottam meg a
>sebessegemet, hiszen meg azt is sikerult elkerulnom, hogy mas hibajabol
>balesetet szenvedjen barki.

A "szabalyosan a sajat savomban" azert tulzas. Matematikabol elegtelen!
A 160 nem egynlo a 80-nal. Tovabba ha leszarod a fekutakat, akkor hogyan
tudod megvalasztani a sebesseged? A veredben van? Osztonos?
Amugy tenyleg ne is merjen senki kikanyarodni eled Mesterunk es
Parancsolonk. Mondd meg nekik, irgum burgum. Tovabba nem neked sikerult
semmit elkerulnod, hanem az autodnak. Azert ezt se felejtsuk el.

>Ez nem az volt. Ez egy idiota barom allat okor volt. Nem ember, legalabbis
>ertelmileg nem!

Az idiota baromallat okorseg sem faji sem valasi es ideologiai
hovatartozastol nem fugg. Ha ettol boldogabb leszel, elarulom hogy ok
ugyanigy velekednek rolad, nem nem zarom ki, hogy meg meselik is
maoknak, akar az autod akar a rendszamod ismertetesevel. Gondolom ez nem
zavar, igazbol nincs is jelentossege. Csak gondoltam megemlitem, hogy
nem egyedul te lehetsz ebben az ugyben felhaborodva. Akar jogosan, akar
jogtalanul.

>AZ UTTEST AZ AUTOSOKE, es nem erdekel, hogy aki ott alszik az
>gyerek, vagy felnott, az nem az o terulete, ott a jarda.

Tevedes! Az uttest a kozuti kozlekedoke!

>elobbi nagybetust probald meg a magadeva tenni! es felfogni!!!

Szazadokkal ezlottsem lehetett mar hamis ideologiakkal felrevezetni csak
az olyan balgakat mint te. Mert ilyen hulyesegeket nem mond senki.

>Bocs javor, de nem mindegy? Az ok hogy nem teljesitettem az egyeszet, de
>most mit irtam volna? Hogy elrantottam a kormanyt? Ez igy jobban hangzott,
>holott tudom, hogy ez nem a teljes teszt volt.

Na ez az, ha tudod is, akkor meg miert? Amugy nem mindegy. Gondolom te
sem orulnel ha Vaddiszno helyett Mangalicanak neveznenk ezentul.
Tovabba tlan te mondtad meg egyszer, hogy ha okosat nem tudok mondani,
akkor hulyeseget meg minek.
Ugyhogy kijelenthetjuk, hogy itt csakis az exhibicioid manifesztalodtak.
Ezt el kell fogadni (neked is), ezt ma mar nem betegsegkent kezelik,
csak egy kicsit olyan devians dolog. Dehat ilyen vagy, ezzel kell
egyuttelned, nekunk meg veled. Es ha ebben a tudatban nem vagy kepes
lojalitasra es toleranciara, akkor a hibat ne masokban keresd.

Es itt a tema holgyeim es uraim veget er, mert minden ilyen temaban od
lyukadunk ki, kimondatlanul is, hogy igen is szukseg lenne a jogositvany
kiadasa elott pszichologiai vizsgalatra is. Es aki nem fele meg fiatalon
talan kesobb megprobalhatja, mikor feltehetoleg megkomolyodott
valamelyest. Vagy raszokott az emberi illetoleg emberkozeli
viselkedesre.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re:Diplomata auto vedettsege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A diplomata rendszamu auto vezetojet a rendor
SEMMIERT SEM bunteteti +. (Diplomaciai mentesseg)
Ha 200-al megy lakott teruleten, vagy a megallni tilos
tabla utan parkol  akkor sem. + el sem szallithatjak.
Csak a nagykovetsegre megy 1 papir. Javitsatok ki, ha
rosszul tudom !

Kb 8 eve irta a olvastam HVG-ben (Heti Vilaggazdasag)
A New York-i orosz nagykovetseg autoinak kiszamlazott
tilos parkolas miatti birsag (ha jol emlekszem) 
mar 100.000 USD folott jart, amit sokadik keres utan sem
akartak kifizetni. Erre hivatalosan kozoltek veluk, hogy ha 
nem fizetik be a birsagot, akkor Amerika leallitja az 
oroszoknak folyositott nagyon kedvezo kamatozasu hitelek
folyositasat. Erre termeszetesen AZONNAL fizettek.

                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - nehany anomalia bmwm5-nel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenkinek !

Ugy latom az utobbi napon elharapozott a hangulat vd ugyben. Ezen helyzet
allasfoglalasra kesztet ez ugyben.

Szoval es irasban:
Sokan felpaprikazodtatok vd szokasos 160-as utazo tempojan. Kar volt. Sok
hasonlo kaliberu es szellemi teljesitmenyu fickot ismerek, es mindegyikuk
igy hajt. Szoban. Itt nem arrol van szo, hogy az autojuk nem tudna, mert
160-nal meg az en Mercim is megy, de o nem tud. Jo. Egyszer-egyszer itt-ott
nyomja neki. Ez a manus tipikus hangember, kar raformedni az ilyen
kirohanasaitol. Jokat mulatok rajta. Annak idejen en is mindig a megengedett
triplajaval kozlekedtem, de legtobbszor csak szoban. Idezek vd-tol:
>Bocs javor, de nem mindegy? Az ok hogy nem teljesitettem az egyeszet, de
>most mit irtam volna? Hogy elrantottam a kormanyt? Ez igy jobban hangzott,
>holott tudom, hogy ez nem a teljes teszt volt.
Na ezt ereztem ki elsore a levelebol, es ez az egesz tortenetre igaz, ergo
nem reagaltam ra, csak egy kis mosoly, s mas semmi....
Ahhoz, hogy valaki rendszeresen 160-nal utazgasson joval tobb kell, mint egy
M5, es egy nagy szaj. Sokkal sokkal tobb.
DE!!! MOST JON A JAVA!!!
Az, hogy vd lenezi mindenki autojat nem erdekel, mivel teljesen mas
ertekrendszerunk van, es mint mar hangot adtam torony magasbol leszarom en
is az osszes M5-ost, az autopalyaval egyetemben. DE!!! mikor a masikat
oktatja valaki KRESZ-bol, mikozben o a SEGG hulye hozza, hat ehhez pofa
kell. Az,  hogy vd hol olvasta attila.jako leveleben, hogy a foutat
ekvivalensnek tekinti az autopalyaval maig rejtely a szamomra. Vd te biztos
tudod! Elarulnad? Naaaa ne legyel ilyen. Mutasd meg a kedvunkert. Olyan
gyorsan hulyenek nezted miatta. Vagy nalad ugyanaz? Akkor kene egy kis KRESZ
frissites nem?

Kovetkezo:
Egy par "gondolat" vd-tol.
>akkor is o egyedul a hibas. Fuggetlenul hogy ki mennyivel ment, mert neki
>kotelessege tudni felmerni, hogy van-e meg hely vagy nincs arra, hogy
>megforduljon.
Fals arany fiam.
Folytatta:

>az egyenesvonalu kozlekedesben nem akadalyozhat.
Az egesz gondolatsor egyetlen helyes megallapitasa.

>Ezt is rosszul iteled meg. Ok nem tartottak be a szabalyokat. Mar megint a
>rosszindulatusag.
Ezt vegig gondoltad mielott leirtad, vagy csak ugy lokted csipobol ?
Nezzelek annyira hulyenek, hogy leirjam miert?

>velem szemben. Ezt megis hogy gondolod? A kresz szerencsere mindenkire
>egyforman ervenyes
Arany tokom ! Ezt a reszt nyomtasd ki, es az "egyforman" szot huzd ala :)

>Itt szo sem volt egymas mellett haladasrol, en szabalyosan a sajat savomban
>haladtam, mikor kikanyarodott elem.
Most akkor szabalyosan, vagy 160-nal ? Hogy is van azzal a KRESZ konyvel ???

>> Miert az osztrak nem ember?
>Ez nem az volt.
Itt is tevedtel. Egyik labanc sem ember.

>miert engeded az uttest kellos kozepen fetrengeni. Tehat semmi
>lelkiismeretfurdalasom nem lenne (bar meg ilyen nem volt, ugyhogy csak negy
>valoszinuseggel allithatom) mert engem ilyen esetben meggyozodesem szerint
>semmi felelosseg nem terhel.
Na, idos fiam futhatsz a tankonyvedert ! Itt dobbentem ra arra, ha vd akkor
ulne legkozelebb autoba mikor sikeresen folmondta a KRESZ-t, haaat addigra
szegeny M5-nek osszerohadnanak a hengerei.

>eluti. Elutes utan en benyujtom a szamlat a meg eletbenmaradt
>hozzatartozoinak a kocsim javittatasara, aztan reszemrol elintezve. Az
>elobbi nagybetust probald meg a magadeva tenni! es felfogni!!!
Ajaj. Abban az esetben, ha veletlenul en lennek a kislany vedoje neked
eveken keresztul totyognod kene, mint a szarogalamb, kulonben a beszuremlo
napfenytol csikosra sulnel.

Nem tudom. Magyarazzam me'g?

Vd ! A suszter maradjon a kaptafanal, es inkabb szidd az autoinkat azon
legalabb jot mosolygunk, de az ilyen ertelmi intellektualis kirohanasaiddal
kiabrandito tudsz lenni. Ez komoly. Inkabb maradj meg nekunk a kis felvagos
taknyos gyereknek. Az jobban all. Igerd meg, ha legkozelebb is elsul az
agyad inkabb papirra irod, es aszaly idejen kirakod a buzafoldre. Hidd el,
perceken belul elered az eso.

Udvozlettel:
Marci
+ - Re: SIC, kozlekedes (tablak, elozes stb.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 07. 21, 09:13:09 +0000-kor kelt leveleben:

> >Bocsi mindenkitol, de muszaly (sic!) volt elmondanom...
> 
> 	  Igen, a "muszaly"-tol nekem is a hideg futkos a hatamon,
> 	de ha mar itt jarunk: konyorgom, valaki arulja mar el, hogy
> 	mi az a "sic", mert megbolondulok tole, hogy nem tudom...
> 	Mar evek ota zavar!

Egy latin rovidites, a feloldasat nem tudom, talan "igy".
Ha egy irasban ilyet latsz, abban a formaban, ahogy fentebb van, az azt
jelenti, hogy elotte valamifele hiba (helyesirasi vagy gondolati) van,
de nem sajtohiba, mert mar a "forrasanyagban" is igy allt. Legtobbszor
a szerkeszto ezzel hivja fel az olvaso figyelmet: en is eszrevettem,
hogy hibas, de a szerzo is igy adta be az irasat. Illetoleg a
tordelonek szant jel: ne javitsd ki!

En akkor szoktam alkalmazni "keziratban", ha direkte hibasan irok egy
szot, vagy valami regies kifejezest alkalmazok az iromanyomban, amit
varhatoan a foszerkeszto kicserelne modernebb szohasznalatra, vagy
elirasnak ertekelne es raeresztene' az ellenorzo es javito programot. Ha
moge irom a (sic!) -et, akkor nem bantja, mert tudja: nem hiba, hanem
stilusszinesites...

-- 
Szia   		                       SaGa
+ - Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 07. 21, 05:43:15 +0000-kor kelt leveleben:

Bocs, hogy beleszolok, morgolodasodat megertem, de itt tevedsz:

> Ahogy hetkozben elnezem, mennyien parkolnak a fizetos helyeken, nem
> hiszem, hogy tul nagy bevetel jonne ossze. Marad a jardan (szeles,
> marad meg vagy ket meter), meg ahol lehet tipusu parkolas. Ekkor meg
> majd jonnek a felugyelok...

Nem a felugyelok, a rendorok jonnek, ha a jardan parkolsz. Par eve
megvaltozott a KRESZ. En is azt tartottam, ami a regebbi eloiras: ha
marad 1.5 m hely a jardabol es nem tiltja kulon semmi, felallhatok.
Aztan kiderult: csak akkor ha kulon tabla vagy felfestes _engedelyezi_.
Egyebkent tilos! Igaz, nem nagyon veszodik vele senki, meg gyanitom ezt
is a parkoloorak tulajai lobbyztak ki maguknak, de a jelenlegi
szabalyok szerint, ha jardan allsz es ezt nem _engedelyezi_ tabla,
akkor tilosban allsz...

-- 
Hali    			SaGa
+ - Tarbi meg mindig csorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv csorgoTrabisok! (lasd meg csorgokigyo)

Fogash>> A csorgest okozhatja meg (tobbieknek!) szegeny keverek,
Fogash>> ill. tul nagy elogyujtas.
Soma>Az oktanszam valtozasa is ide tartozik szerintem.

   Miert csorog a Trabi? mert nincs elgyujtasvezerlese. A ropsulyok
szerepe _mindossze_ arra korlatozodik, hogy konnyen induljon(ha van!).
Inditaskor ne legyen nagy az elogyujtas (6V rulez).
  Mikozben mas autonal bonyolult modon mindenfele vakumos es
ropsulyos elogyujtasvezerles muxik, addig a Trabi (es Warbi) _fix_
elogyujtassal kozlekedik.
  Ennek eredmenye, hogy bizonyos fordulatszamon _teljes_ terhelesnel
(padlogaz) csorog a motor.

Magyarazat: teljes terhelesnel kisebb elogyujtas kell, mint ami be van
allitva, ezert csorog. Amennyiben visszaveszed a gazt, akkor mar
ugyanakkora fordulatszamnal mar nagyobb elogyujtas szukseges, megszunik
a csorges.
 Ugyanez a hatasa a nagyobb sebessegnek is, pl.80-al csorog, 90-el mar
nem.
--
 Udv
  Levente
+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt is rosszul iteled meg. Ok nem tartottak be a szabalyokat. Mar megint a
>rosszindulatusag. Azert mert en en vagyok, meg nincs mindenkinek elsobbsege
>velem szemben. Ezt megis hogy gondolod? A kresz szerencsere mindenkire
>egyforman ervenyes, es nem attol fugg, hogy neked ki a szimpatikus es ki
>nem. Ne haragudj, de nem tudom toleralni azokat, akik keresztbeallnak
>elottem, nem gyozom eleget hangsulyozni _szabalytalanul_.
Ez szep volt :-). Legalabb olyat ne irjal, amihez kozod nincs.
A szabalyos kozlekedesre gondoltam termeszetesen. En sem
tartom be a szabalyokat, de legalabb nem is haborodok fel
ha mas se tartja be. Nem volt ott senki, aki tanusitna a dolgokat,
de En feltetelezem, hogy Ok nem ismernek, es azt hittek,
hogy normalis tempoval kozlekedsz. 80 es 160 kozott van egy
kis kulonbseg, szoval ha szabalyosan mesz, akkor valoszinuleg
nincs semmi, siman megfordulnak. Te legalabb annyira hibas vagy.
Velem is elofordul neha, hogy nem veszik figyelembe mennyivel
megyek, de nem is haborodom fel.
+ - Norbito nemi hozzaszolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,
No, hozzaszolnek ehhez az indexelos meg egyeb dolgokhoz. En mindig
hasznalom az indexet, ha kell, de van amikor rosszabb, mintha nem
hasznalnam. Vegyuk azt az esetet, mikor pl. a fout balra kanyarodik a
keresztezodesben, alsobb rendu utak jobbra es egyenesen. Te jossz, es
egyenesen tovabb akarsz menni, tehat elhagyod a foutat. Indexelsz. A
jobb oldali keresztezodesben hosszu szoke egy kiskocsiban (vagy nagy
kocsiban, az talan meg rosszabb...). Termeszetesen ki fog kanyarodni
eled, akarmit csinalsz, mivel azt hiszi, te jobbra akarsz fordulni, es
elmenni mellette. Nem eloszor jartam igy, ma is volt egy ilyen
esetem. Lehet, hogy ilyenkor jobb, ha nem indexel az ember, akkor ugye
tuti megvarja, hogy elmenjek elotte. Inkabb legyek szabalytalan, mint
hogy szabalyosan osszetorjem a kocsit.
Masik: a lampakrol. Regen en is mindig hasznaltam a lampat, varosban,
varoson kivul egyarant. Ekkor meg a csaladi Favorittal jartam. Aztan
megvettem a fityomat, es megtanultam, hogy ez nem mindig lehetseges.
Kihagytatok a szamitasbol a dinamos autokat. Ha en varosban is
hasznalnam a tompitottat, ket-harom napon belul lemerulne az akksim.
Tehat nem a fogyasztas novekedes zavarna, hanem hogy masnap esetleg
tolni kell a kocsit, vagy uj akksit venni a cellazar miatt... Ezert en
varoson kivul hasznalom a lampat, illetve varosban ha szukseges, ill
szurkulet utan. Errol jut eszembe: mit mond a kressz a szurkulet
kezdeterol es vegerol. En ugy szoktam mondani, akkor kezdodik a
szurkulet, ha a varos lampait felkapcsoljak. Ez ma azert nem jo, mert
sokhelyutt a takarekossag miatt csak tok sotetben indulnak a lampak...
A villogtatasrol: szerintem a helyzet azert remekul elarulja, hogy
eppen mit jelent, ha villogtatsz: zebra elott, ha lassitasz es
villogsz: atengedem onoket. Autopalyan, ketszazzal kozeledve: vuk.
En egyebkent csak a kurtot hasznalhatom, mert a fityoban ha az ember
soxor hasznalja a fenykurtot, rovid idon belul tonkremegy a lampa
bajuszkapcsoloja, es csak refi lesz, meg helyzetjelzo, a tompitott
eltunik. Az meg eleg rossz...
                               Norbi
  

-- 
Best regards,
 Qrucz                          mailto:
+ - Norbito kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

  Eszembe jutott meg valami: melyik a nehezebb kerek: 12"-os felni 135
  R12-es gumival, vagy 13"-os felni, 135/70 R13-as gumival? Atmero es
  futofelulet ugye azonos. Mennyivel lehet egyik v masik nehezebb?
  Szereztem 13"-os uno felnit 1.5khuf-ert es hasznalt gumikat (ertsd:
  epp lekoptak rola az ujakon levo kiallo kis gumidarabok, nem
  futozott) 5k-ert (tipus: Michelin MXT 135/70 R13 !!!). jol fog
  kinezni a fityon...
                                    Norbi
Ps: es hogy miert nem fityo felnit rakok fel? Mert azt a gyar sima
muanyag festekkel festi alapozas nelkul, igy meg az uj is 1-2 even
belul szetrohad, raadasul tomlos, igy ugy jarnek mint a mostanival,
hogy kethetente kell gumishoz jarni, mert kijukasztja a kirohadt felni
a tomlot...

-- 
Best regards,
 Qrucz                          mailto:
+ - uno olaj stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok és Teeby és Soma!

>A Fiatnal nem szabad csodalkozni olajfogyasztas temaban!

	-Ensem csodalkozom mikor az olajcseren
	(10E) kivul nem kell bele tolteni...:)
	Micsoda trehany munka...

	-A lampakkal kapcsolatban azt veszem
	eszre hogy a reflektor lett divat nappal
	is, az ember szeme meg suljon ki:((

	-SOMA! Meghogy polir, hogy mondhat ilyet
	egy komoly boltos:( Minimum annyi hogy
	szerez normalisat... azt meg tudom
	az ilyen hozzaallas hamar lelombozza
	az embert:( NE add fel! Mondanam hogy
	beszerzem Neked, csak veszelyes mert
	fel kene probalni.

	Zozi


-=+  +=- -=+ http://www.extra.hu/Zozi +=-
REALITY.DAT not found. Attempting to restore Universe........

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS