Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 389
Copyright (C) HIX
1999-05-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 lampa+ (mind)  26 sor     (cikkei)
2 radardetektorok (mind)  12 sor     (cikkei)
3 YAMAHA robogo (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Szamara csorges (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: Megtortek az automat + olompotlo (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: Radar vagy lezerdetektorok (mind)  3 sor     (cikkei)
7 Re.: Izzo (mind)  4 sor     (cikkei)
8 Samara(HIRDETES) (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #388 (mind)  23 sor     (cikkei)
10 loerok es nyomatek (mind)  107 sor     (cikkei)
11 Radar detektor (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Rendorseg? (mind)  13 sor     (cikkei)
13 fotengely (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Trabi motorhomerseklet mero + egyebek (mind)  28 sor     (cikkei)
15 95 -> 98 es lezernyalab (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Olomadalek+szerelok (mind)  82 sor     (cikkei)
17 Re: ask 98-95 (#388) (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Re:Corsa ablaktorlo elektronika (#388) (mind)  10 sor     (cikkei)
19 lezerdetektor (mind)  37 sor     (cikkei)
20 CD lemez az ablakban (mind)  12 sor     (cikkei)
21 Re: =?UNKNOWN?Q?=28nincs_t=E1rgy=29?= (mind)  8 sor     (cikkei)
22 Alvazvedo (mind)  12 sor     (cikkei)
23 party (mind)  4 sor     (cikkei)
24 napfenyteto (mind)  20 sor     (cikkei)
25 legkondi (mind)  40 sor     (cikkei)
26 alapjarat-ingadozas es per szo az O3OH-rol (mind)  68 sor     (cikkei)
27 GTD Golf fordszámmérő (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Izzo (mind)  20 sor     (cikkei)
29 Re: *** HIX AUTO *** #388 (mind)  21 sor     (cikkei)
30 kozponti zar (mind)  9 sor     (cikkei)
31 szeretnem ha offtopic lenne GAZ-van!!!!!!! (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - lampa+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ezuton is koszonom Meszaros Gezanak a ford. szam mero ugyben nyujtott segitsege
t. 

"Ezt kovetoen az Eurotax Classic Car katalogusa alapjan
(tehat meg veletlenul sem nezik a szamlat vagy az adas-
vetelit) meghatarozzak a kocsi arat, melyre kb. 120-140
% kulonfele illetek (vam, AFA, stb.) rakodik."
Ketto kerdesem lenne ezzel kapcsolatban. Ki hatarozza meg ezt kovetoen a vamert
eket? Mibol tevodik ossze a 120-140%?

"Nekem Opel Kadettem van, es ket hete csereltem ki
benne par szakadt izzot a muszerfalvilagitasnal. Pont ilyenekvannak benne! ;o))
Egy OMV benzinkutnal vettem az izzokat, mert eppen ott jutott az eszembe. Szeri
ntem mas kutaknal is lehet kapni."

Nem artana kicsit figyelmesebben olvasni. Az Ur ilyen egot keres ugyan, DE 6V-o
sban. Ilyet pedig meg a Tungsramnal(GE) -ahogy irta is- sem lehet kapni, mert n
em gyartanak.


 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - radardetektorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Irtatok a laser-sebessegmero hullamhosszat, meg azt is, hogy 
modulalva van, ami nyilvanvalo, mert ha folyamatos lenne, nem lehetne 
vele merni, (csak doppler elven) mert a visszavert jel is folyamatos 
lenne. A kerdesem az, hogy vajon mekkora a modulalo 
frekvencia (periodusido)? 
Ennek ismereteben ugyanis sokkal 
szelektivebb, erzekenyebb detektor lenne keszitheto, mint ha valaki 
csak a kerdeses hullamhossz jelenletet probalja erzekelni.

Elore is kosz a valaszokat!
+ - YAMAHA robogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

HELP ME !!!	
Szuksegem lenne egy YAMAHA CUTE vagy az ujabb tipusu YAMAHA JOG gepkonyvere,
vagy valami szerviz leirasra, akinek van kuldjon egy emilt vagy SMS-t, 
Vagy egyaltalan letezik a konyvpiacon valami kiadvany a robogok
javitasarol???
Regen volt a "Hogyan javithatom motorkerekparomat" cimu konyv de ez csak az 
akkori keleti motorokat tartalmazta.  

Az alabbi cimre: mailto:
SMS: +36/30-9639-288
+ - Re: Szamara csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. A szamara megy alapjaraton, olyan a hangja mint egy traktor. Kinyomom a
> kuplungot elhallgat, csak normal motor hang. Visszaengedem a kuplungot, ujra
> csorges. Ez a csorges hol hangosabb, hol halkabb, de alapjaraton mindig
> van. Menetkozben nem hallom, gondolom a magasabb fordulatszam miatt. En
> nyeles tengely csapagyra gondolok. Van valakinek esetleg valami otlete?

Az, valoban. De ez is Szamara jellemzo: keves helyen van alacsapagyazva.
Ha mar _nagyon_ eros, akkor erdemes vele foglalkozni.
+ - Re: Megtortek az automat + olompotlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Rossz hir, hogy hivatalosan sehogy. Ugyanis a rendszam Dr. Majtenyi adatvedel
mi
>  biztos allasfoglalasa szerint magantulajdonu gepjarmuvek eseten szemelyes ad
at
> nak szamit, igy rendorseg nem adhatja ki csak ugy.

Ezt azonban gyakran athagjak.
Fizeto parkolas. Nem hatosag, egy egyszeru kozlekedesi vallalat uzemelteti
(Szegeden legalabbis, de gondolom masutt is).
A Rendorsegtol kerik el es KAPJAK MEG a nemfizeto parkolok
adatait.
Erdemes lenne egyszer perre vinni.
+ - Re: Radar vagy lezerdetektorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

itt egy osszefoglalas a magyar helyzetrol is:

http://www.speedtrap.com/hungary.html
+ - Re.: Izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy OMV benzinkutnal vettem az izzokat, mert eppen ott jutott
> az eszembe. Szerintem mas kutaknal is lehet kapni.

6V-osat keresett a srac, olyat tenyleg nehez lehet szerezni...
+ - Samara(HIRDETES) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1990-es kiadas
1300 cm3
3 ajtos
benzin-gaz uzemu
muszaki:2000.02.-ig 

parameterekkel biro fekete szinu auto elado.

Iranyar: 480.000 HUF

Erdeklodni:
mailto: 
telefon   :06/30/9304797
+ - Re: *** HIX AUTO *** #388 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mas: Ne irjatok mar le tobbet a "CD lemez" ertelemtlen kifejezest! A CD Compa
ct
> Disk-et jelent, tehat teljesen felesleges a lemezt mogerakni...

Es azt miert mondod hogy Gobi sivatag amikor a "Gobi" szo sivatagot jelent... e
s
meg sorolhatnank. Szerintem igy teljesen egyertelmu (igy legalabb nem egy aszta
li
CD lejatszora gondolunk), ha szurja a szemedet szerintem takard le azt a picike
szot. Egyebkent teljesen igazad van.

> > Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a CD lemez visszaveri
> > a lezersugarat?

Igen, kulonben nem tudnad meghallgatni.:))

> A lezeres traffipaxra keszul a detektor. Etalon is van, ahol kalibralni tudju
k
> a muszert.

Ha kesz van, kialtsd el magad itt a listan es keszulj a sorozatgyartasra.

BZS
+ - loerok es nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokan kerdeztek a nyomatekrol a nyomatekrugalmassagrol, teljesitmenyrol.

Eloszor a teljesitmenyrol egy kis elmelet.
A motor a mukodese soran egy bizonyos teljesitmeny leadasara kepes.
Vegyunk egy peldat mert igy sokkal jobban ertheto.
Legyen a teljesitmeny P=100 kW(mert, hogy a mernokok kW-ban merik)
A gordulesi ellenallas lekuzdesere is szukseg van teljesitmenyre.(Pg)
A legellenallas lekuzdesere is teljesitmenyre (Pl)
Ha emelkedon megyunk akkor az emelkedo lekuzdesehez is teljesitmyeny kell.(Pe)
Es a gyorsulashoz is teljesitmeny kell.(Pa)
Az osszes surlodasi veszteseget belevettem a gordulesi ellenallasba.
Tehat
peldaul(hasrautesre, nem szamitott eredmenyek)
P=100 kW all a rendelkezesre
Pg=5 kW kell a gordulesi es az egyeb surlodasi ellenallashoz
Pl=50kW kell a legellenallas lekuzdesere (ez egyebkent a sebesseg
novekedesevel 
negyzetesen novekszik)
Pe=20 kW kell az emelkedohoz

Vagyis 
Pa=P-Pg-Pl-Pe=100-5-50-20=25kW marad a gyorsulasra.
Amig mard teljesitmeny a gyorsulasra addig gyorsul az auto, amikor elfogy ott 
van a vegsebesseg, hiszen a motor osszes teljesitmenye a vesztesegek
lekuzdesere megy el.( termeszetesen, ha sik uton megyunk, akkor Pe=0)
Tualjdonkeppen a teljesitmeny azt mutatja(parasztosan szolva), hogy mennyi 
munkat kepes a motor elvegzni. Ez pesze igy eleg pongyola megfogalmazas.

Nyomatek 

A nyomatek forgatja a kereket es ez altal vonoerot fejt ki.
Ez a vonoero fogja meghatarozni, hogy milyen jol gyorsul az auto illetve, 
hogy mennyi tehet tud elhuzni.
Nyilvan egy szemelyautonal az a fontos, hogy jol gyorsuljon ezert a valtot ugy 
meretezik, hogy ennek a kovetelmenynek megfeleljen, kis suly, nagy nyomatek=>
nagy vono ero=> jo gyrosulas 
A kamionoknal az a fontos, hogy nagy sulyt tudjon elhuzni, ezert ugy meretezik 
a valtot. Nagy suly, nagy nyomatek =>nagy a vonoero=> a gyorsulas nem jo, 
de elbirja a sulyt.

Hogyan jon letre a nyomatek.

A hengerekben elego keverek erot fejt ki a dugattyura, ami tolja a hajtokart es
az egy bizonyos karon nyomatekka alakitja az erot. Ezt a nyomatekot transzfor-
malgatjuk a hajtaslancon keresztul ide-oda, de attol meg nyomatek marad.
Es a vegen ez jelenik meg a kereken, ami a kerek sugranak megfelelo karon 
ujra erot csinal a nyomatekbol.
Minel nagyobb egy motor annal nagyobb a dugattyu atmeroje.
Azonos gaznyomasnal, amit a keverek egese hoz letre a nagyobb feluletu
dugattyun nagyobb erot hoz letre es igy nagyobb lesz a nyomatek.
(F=P*A)
A lokethossz is fontos, mert minel hosszabb egy loket(persze korlatok kozott)
annal tobb ideig vegez a gaz munkat tehat annal nagyobb a nyomatek
Ezert van az, hogy a kis meretu motorok legnagyobb resze kis fordulaton 
igencsak nyomatekszegeny, mert kicsi a dugattyu felulet es a loket. 
Nagy fordulaton megjon a nyomatek, de csak azert, mert megno az idoegysegre
juto munkautemek szama.
A nagy motor azert jo, mert nagy a nyomateka, es talan nem kell neki 
annyira nyomni, hogy menjen, de ugyanakkor a fajlagos
tuzeloanyagfogyasztasa is 
nagyobb.

A teljesitmeny es a nyomatek kozott is van osszefugges:
P=M*2*pi*n
ahol
M:nyomatek
pi=3,14
n:fordulatszam

Tehat ha egy motor 
ha ez egy kamion motorja, akkor kis fordulaton irdatlan nagy nyomatekot kepes
eloallitani, hiszen az a cel, hogy el tudja huzni a terhet, viszont nagyobb 
teljesitmeny nem kell , mert a lekuzdendo ellenallasokra ez eleg.
ha ez egy szgk. motorja akkor egeszseges kompromisszummal, de az a cel, 
hogy nagy teljesitmeny legyen, mert nagy ellenallasokat kell lekuzdeni, de 
nem kell olyan nagy nyomatek, mert nincs akkora suly.

Tehat a teljesitmeny es nyomatek ugymond egymas rovasara valtoznak. 
 A teljesitmeny a motor szerkezeti kialakitasatol es hatasfokatol fugg.

Az amerkai autok legtobbjenek motorja nagy es inkabb valo egy teherautoba,
mint egy szemelyautoba, igy kis teljesitmeny nagy nyomatek.

Tehat a nyomatek a gyorsulokepesseget es az elvontathato sulyt hatarozza meg,
mig a teljesitmany a lekuzdheto legnagyobb ellenallasokat es ezzel egyutt
a vegsebesseget hatarozza meg.(meg ha ez igy nem is egzakt, de poriasan igy
ertheto a legjobban.)

Ami rugalmassagot illeti. Ez azt jelenti, hogy a motor milyen fordulatszam-
tartomanyban kepes kielegito nyomatekot leadni. Minel laposabb a 
fordultszam-nyomatek gorba annal rugalmasabb a motor, hiszen annal szelesebb
a fordulatszamtartomany. Ez cel az autogyartasban, mert ha rugalams egy motor
akkor kellemesebb vezetni, mert nem kell annyit kapcsolgatni a sebessegeket, 
tobbek kozt.
A teljesitmeny gorbe ellapositasa nem cel, hiszen a vegsebesseget ugyis a 
max fordulatszam 4/5-e korul optimalis ha eleri az auto.

Remelem most mar sokkal  vilagosabb , de ha van meg sotet folt, akkor
irjatok.
Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Radar detektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annyian irtatok mar a radar detektorokrol, akkor most en is irok mert en
mindanap hasznalom az enyemet (igaz az USA-ban). Az enyem egy Whistler
markaju radar detektor, ami egy elgge nepszeru marka itt. Az uj ara 120
es 160$ kozott mozog (26000 - 33000 Ft). En egy internetes
aprohirdetesen talatam ra es 60$-t vettem meg. A tipusa: whistler 1490.
Itt sokan sokszor csinalnak osszehasonlitasokat a radar detektorokrol,
ez a tipus a tesztek szerint igen jo tulajdonsagokkal (elorejelzes)
rendelkezik. Akkor at a muszaki reszre:
- Lezer hullamhossz detekcio: 905 +/- 10 nm
- Radar frrekvenciak:
  - X sav:  10.500-10.550Ghz
  - K sav:  24.050-24.250Ghz
  - Ka sav: 33.400-36.000Ghz
Ha erzekel valamit, akkor attol fuggoen, hogy milyen savban erzekelte
kulombozo szirenazasi hangokat ad. A kijelzojen ugyanakkor latni lehet a
savot es, hogy mekkor ereju jelet fog (gauge).
GaAs (galliumarzenid - egy anyag amibol felvezetoket gyartanak)
keverodiodaja van a K es Ka savokra, ami allitolag sokkal jobb a
detektalasra a hatterzajokat illetoen.
Enhanced Mixer Input Signal (EMIS): ez a mikrohullamok lekeveresenel
jatszik szerepet es noveli a hatekonysagot (moricka szinten)
VG-2 Cloaking Technology: (ez egy fontos egysege) ami megakadalyozza,
hogy detektalni lehessen a detektort. Ha gy VG-2 jelet erzekel akkor ezt
jelzi a cezetoenek es ugyanakkor "lathatatlan" marad a VG-2 jel fele.
Tehat a rendorseg nem birja bemerni a detektorodat.
Van benn egy aramkor ami valhogy csokkenti a fals riasztasok szamat, az
optikai (lezer) erzekelok (elore es hatulra) elott specialis lencsek
vannak ami segiti a "szort" hullamok fokuszalasat a szenzorra (Az elso
es a hatso szenzoron ket kulombozo karakterisztikaju lencse van, es a
szenzoroknak is mas az erzekenyseguk).
Itt amerikaban (legalabb is Texasban) nem tiltott a hasznalatuk, sot
bizonyos helyekre elhelyezhetnek adokat, amik kulombozo veszhelyzetekre
hiuvhatjak fel a figyelmet (peldaul egy baleset ele kihelyezve
radiohullamokat sugaroz, amit bizonyos radar detektorok vesznek,
dekodolnak es a kijelzojukre kiirnak) - ebben ilyen is van.

Akit erdekel, hogy hol lehet kapni oket (itt) es mennyibe kerulnek, hol
vannak honlapok, ahol a kulombozo egysegekrol meg lehet tudni, hogy
micsidak, az irjon megprobalok valaszolni (addig is: www.radar-guys.com
az enyemrol pedig:
www.allbmwparts.com/laser/whistler1490.html)

Ha otthon tenyleg 1350Mhz-en radaroznak akkor mindenesetre
hasznalhatatlan a radios resze.


Zaruba Gergely
+ - Rendorseg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg egy uzenet:

Kb ket honapja olvastam egy szoftver rendorseg esetrol. Mint kiderult
nagyon sok vezeto beosztasban levo rendor is olvas kulonfele levelezesi
listakat, es temacsoportokat. Ugyan bizonyitekkent meg ezeket az
irasokat nem hasznalhatjak, sok hasznos tippet tudnak belole kiszurni.
Fiugg es Lanyok! gondoljatok meg ketszer mit irtok be, inkabb csak
utaljatok bizonyos dolgokra (es ha valakit erdekel akkor maganban).
Gondolok itt a tippre a lekarpitozott radardetektorrol, meg a
motorhazteto ala kivezetett szenzorokrol stb.

Koszi:	
	Zaruba Gergely
+ - fotengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia mindenki !

marha nagy szuksegem lenne egy 1500-os LADA fotengelyre
ami meg nem volt koszorulve, de esetleg raszorul.......biztos :)

arajanlatokat legyszi maganba

byfx
+ - Trabi motorhomerseklet mero + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocsi az izzos levelemert, veletlen 2x uldtem el. 2-en vvalaszoltak is ra, neki
k koszi.

Most azt szeretnem megkerdezni a Trabant tulajdonosoktol, hogy utolag hogy
lehet beszerelni regi trabiba motorhomerseklet merot (biztos lehet, mert mar
lattam ilyet). Csak azert, mert ha elszakad az ekszij, akkor arrol nincs
tudomasom, es egyszer csak beallhat a motor. Milyen tipusu muszert erdemes 
venni es az erzekelojet hova kell felszerelni?

Egyszer mar kerdeztem, most meg 1x megprobalom. Valaki mar graviroztatott 
rendszamot a szelvedobe egy sraccal vmelyik szupermarket parkolojaban. A 
lampaiba is gravirozott, ha jol emlexem.Azt hiszem a sracnak mobilszama volt.
Meg tudna valaki adni?

A Jettas kolleganak ajanlom a Daewoo hangfalait, ha nem akar sokat kolteni
ra, de megis akarja, hogy vmi viszonylag jol szoljon benne. En nemreg egy
16,5 cm-es, max. 60W-os, 3 utas hangszorot vettem 4500 penzert. Ott 
osszehasonlitottam tobb hangszoroval is a sajat arkategoriajaban (pl. Philips,
JVC, bar ezek kb 7000-nel kezdodtekes csak dual konuszosak voltak), es
messze lekorozte oket. Egyszoval olcso es jo.

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezetek)
+ - 95 -> 98 es lezernyalab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> szerintetek kell-e valamit allitani a 95-rol 98-ra attert
> szerencsetlen flotasnak az elogyujtason, es/vagy
> a porlasztoon-sziivatoon?
En a 95-rol NT -re tertem at. Kulonbenis !
Miota kell a Win95-nel vagy a Win98-nal elogyujtas ?
Ja ez az autos lista ? Akkor ez biztos oktanszam.
:-)  Bocs !

>ertek: a rendorsegi lezernyalab szereny velemenyem szerint <10 mm
>atmeroju.
Ha ez igy lenne, akkor egy rendornek allandoan celratartast kellene
gyakorolnia. Mozgo cel eseten eleg faraszto lehet.

Udv. Tibi
+ - Olomadalek+szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy nezem a multkor valamikor volt egy kis felreertes. En nem azt irtam,
hogy az olompotlo adalekot nem lehet a benzinhez onteni (ez jo nagy
butasag lenne), hanem azt, hogy a 98-as benzinhez nem lehet olompotlot
tolteni, mert abban allitolag van valami. En mindig Aralnal tankolok
(tudom, az en bajom), es ott kaptam anno egy szorolapot, miszerint a
98-as benzin minden nagyobb kutnal (MOL Shell etc.) tartalmaz egy
olompotlo adalekot, amihez pluszban nem szabad mast hozzaonteni. A
kaphato potloanyagot csak a kisebb oktanszamu olommentes benzinekhez
szabad toltogetni. Ha valaki nem hiszi, kerdezze meg valamely benzinkutnal,
de ha akarjatok begepelem az egesz szorolap szoveget is.

Mas: ez eddig nem tudom mennyire derult ki, de en BMW maniakus vagyok.
Tudom, ez is az en bajom... Csak azert irom, mert, ha valakinek e28-as vagy
E21-es ugyben segitsegre lenne szuksege, szoljon nyugodtan.
Szervizkonyveket meg mindenfelet begyujtottem mar reg.

+ meg egy kis erdekes tortenet, aki nem szereti a "meseket", lapozzon, es az
anyazasokkal is vigyazzatok, ugyanis O is olvassa a listat :o)

Tehat: van egy kicsit oregecske 528i-m. Multkoriban ugy dontott a hengerfeje,
hogy neki eleg a szolgalatbol, es perepedodott... Na, mondom, nem viszem
szerelohoz, megcsinalom en, amugy is kicsit ki akartam szepiteni a
motorhazreszt. Hengerfej le, uj hengerfej megvevodott (uj a francokat, egy
bontottbol lett kiszedve), szepen megcsinaltuk egy baratommal az egeszet, le
lett festve, es rendesen vissza lett teve az egesz, szoval nem ugy ahogy egy
atlag autoszerelo csinalja masnak (atlag autoszereloktol nem kerek
bocsanatot). Mukodott is rendesen a szepsegem, amig egyszer csak ki nem
jott a 6. gyertya a helyerol. Ez sem lett volna problema, csak eppen menet
kozben tette ezt, raadasul elozeskor. Persze az auto meg igy is igen szepen
ment, csak a hangja kicsit nagy lett.  Nem volt mar kedvem szerelgetni az
autot, elvittem egy "atlag" autoszerelohoz, mert hat a profinak mondott az
vagy draga, vagy nem profi es draga, de ilyet egyebkent is csak akkor
lattam, amikor maganak csinalt valamit. (A profi es nem tul draga
autoszereloktol elnezest, de ugy latszik, meg nem talalkoztunk.) O megint
szetszedte a hengerfejet, betett egy perselyt a gyertya helyére, amibe bele
lehet ujra tenni a gyertyat, ezek utan osszerakta az egeszet. Nem is kerult
sokba, de apro valtoztatasok azert maradtak a motorterben, ami miatt
dolgozhatok megint (persze lehet, hogy csak en vagyok a hulye, hogy
azt szeretem, hogyha minden a helyen van rendesen). Azaz: nem tudom,
hogy csinalta, de valami olajos szarral telesprickolta az egesz motorhazat
(valoszinu csavarlazitoval, amire nem nagy szukseg lehetett, tekintve
a kb 2 hettel azelotti osszeszerelest), apro kabelvezetesi elteresek adodtak
(eddig erre ment, most arra), egy-ket "disz"csavar kicserelodott (ugyanmar,
kit erdekel....engem!), veletlenul olajos lett az ajtokarpit, es meg szerencse,
hogy az osszerakas utolso pillanataiban ott voltam, mert igy legalabb az a
4 db. vakuumcso, ami nem egy nagy mennyiseg, a helyere kerult, es nem
mashova, ahova dugni akartak. Arrol nem is beszelve, hogy nekem kellett
elmeselnem, hogy hogy mukodik az autoban a futes, az injektor (LJetronic),
hogyan kell kilegteleniteni a hutorendszert, stb. Ez meg nem is lepett volna
meg igazan, mert hat szegeny autoszerelok nem erthetnek minden
autotipushoz, de a vegen, amikor elment a hapsi a locsolokannajaval, hogy
feltolti a hutorendszert, es elkezdte bele csorgatni a csapvizet... Raadasul
majdnemhogy veszekednem kellett vele, hogy azt bele ne merje tenni a
hutombe. Persze tudom, en vagyok a hulye nagy igenyu. Ezek miatt nem
szeretem az automat szerelohoz elvinni. Valahogy mindig mas a
vegeredmeny, mintha en megcsinalnam, es sajna nem a pozitiv iranyba.
A masik, amit nem ertek, hogy en ugyan csak egy hulye villamosmernok
vagyok, de az en oraberembol nem igazan tudommegfizetni meg egy
"atlag" autoszerelo oraberet sem (es nem az alkatreszarrol beszelek).
Valami itt nincs rendben. Ha valaki megvedene a munder becsuletet, annak
nagyon orulnek, mert igen jo ideje keresek vegre egy olyan szerelot, aki
normalis aron normalis munkat vegez. Kicsit unom mar, hogy, ha valami baj
van, gorcsberandul a gyomrom, hogy hogyan fogom visszakapni az
automat.
Meg egy megjegyzes: Kellemes a Budapesti vezetesi stilus. Most, hogy
egy kicsit nagyobb volt az autom hangja, erezhettem igazan autostarsaim
udvariassagat (nem mintha raszorultam volna, de...). Nem tudom ki, hogy
van vele, de en, ha serultet latok, probalok neki segiteni. Bezzeg az utakon
ez maskepp megy: meghallottak az autom hangjat, ezek utan ment a
leszoritozas, nem beengedem, stb., sokkal vadabbul, mint maskor. Persze
ilyenkor neha azert jott a pofaraeses, amikor kiderult, hogy az auto, azert
mert nagy a hangja, meg nem ment tonkre teljesen, es nem kell lesoporni
az utrol (ha utanaszamolok, meg igy is volt benne kb 130-150 LE).
De sajna manapsag ez a stilus jarja Magyarorszagunkon.

Na, nem farasztok tovabb senkit, jo vezetest mindenkinek, es keves
barmot az utakon! (Ahogy Ocsem mondja, a daraloba veluk!)

Zaruba Karoly
Budapest
+ - Re: ask 98-95 (#388) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyebkent csak azert kell a 98, hogy a majd maasfeeltonnas!
> kasznit valahogy elvigye... A szerkezet lustasaaga olyan, mintha
> egy Ladaban tiz zsaak cementet vinneenk egyfolytaaban :-((((((

Mar bocs, de a nagyobb oktanszamu benzinben nincs 'tobb energia'!
Szerintem csak akkor tudsz tobb erot kihozni a motorbol, ha emellett a
kompressziot is megnoveled. Pont azt turi jobban a magasabb oktanszamu
nafta.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re:Corsa ablaktorlo elektronika (#388) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A szakaszos fokozat nekem nem mukodik és ha a gyorsabbrol
> > akarom lekapcsolni, akkor ott all meg a lapat, ahol eppen van.
> 
> Szerintem a motorban az erintkezo koszos/torott/oxidalt (leallitas utan
> onnan kap aramot, hogy a vegallasba visszaterjen).

En pont ma tapasztaltam, hogy a harom derot rossz sorrendben volt bekotve
a hatso ablaktorlohoz, es ezert nem mukodott a vegallaskapcsolo!

Ed
+ - lezerdetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat es a linkeket. Sajnos ezek a rendorsegi oldallal
foglalkoznak, de ebbol kiderult, hogy a nemeteknel 400 meter tavolsagbol
40x80 cm-es ellipszis van a kocsin, egy olyan muszernel, ami 500 m-ig
me'r. A lezerdetektorrol semmit nem talaltam (csak olyanokat, hogy
"felejtsd el"), tehat nem derul ki, hogy a nyalabnak kell eltalalnia a
detektort vagy a legkori porrol szorodo feny is eleg [bar az utobbit
szerintem nem lehet ilyen olcso elektronikaval kiertekelni (szerintem
ezeknek a detektoroknak az anyagkoltsege max. a fele az a'rnak)]. Amit
talaltam, hogy a lezerzavarot eszreveszi a rendorsegi berendezes, es
ilyenkor a rendor a rendszamtabla helyett mondjuk a visszapillantot
celozza meg, ebbol arra kovetkeztetek, hogy csak nyalabot tud detektalni.
Masik tipusu keszulekek pedig nem hagyjak magukat zavarni. Persze ezek
nemhiteles informaciok. 


Nagyak abrajahoz:
:            ^-- ha itt erzekelsz, akkor
:               <----------------------->
:                         ~x
:         utad lesz lassitani.
:           Stimmt?

Stimmt. Kerdes, hogyha 500 meterig hiteles csak a meres, akkor
megceloznak-e mar 1000 meter tavolsagbol. A nemet link azt mondja, hogy a
te'ves mereseket elkerulendo, a nemet rendorsegnek ez meg van tiltva.

Amit nem talaltam sehol, az a rendorsegi lezer optikai teljesitmenye,
amibol lehetne kovetkeztetni, hogy nyalab vagy szort feny. Ami biztos:
szort fennyel detektalnak a fustjelzok. A fust eleg pocsekul veri vissza a
fenyt (raadasul csak par cm-re van a detektortol), ezert van az a muanyag
bura korulotte, hogy a kulso feny ne zavarja... Tehat marad a nyalab, itt
viszont 1 s alatt (reakcioido!) megvannak a meressel.

Udv,
marky
+ - CD lemez az ablakban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a
> CD lemez visszaveri a lezersugarat?

Persze, hogy visszaveri. Ezen az elven mukodik a CD-jatszo. A gond az, hogy
az ablakon keresztul tudtommal nem megy at a lezersugar. Ha nem igy van,
akkor megcafolja mar meg valaki.
Mas. Szerintetek nincs lataskarosito hatasa ennek a lezersugarnak? Mivel
igen erosen van fokuszalva, ezert muszaly lennie valamilyen roncsolo
hatasanak.

Udv: yerico (Skoda 120L)
(Ne hasznaljatok radardetektort! Vegyetek inkabb Skodat!)
+ - Re: =?UNKNOWN?Q?=28nincs_t=E1rgy=29?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

pl. az en CD lejatszomon 2 line out van (sony cdp-991)

1db fixed
1db variable

:)

so, a line out lehet szabalyozott is , meg fix is ...
+ - Alvazvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok !

Osszel csinaltak a kocsimon /Kadett 1.6 Diesel/ az alvazat
Mar ideje lenne egy alvazvedelmet adni neki.
Sajat kezuleg szeretnem megcsinalni. Szerintetek
milyen anyaggal csinaljam. Csak kezi modszerrel tudom
felhordani.

Mas. Az idomero oram a kocsiban csak egy bizonyos kornyezeti
homerseklet felett mukodik. Mit lehet vele csinalni ?

Elore is kosz !
+ - party (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vasarnap, 23-an, 10-kor a hajogyari szigeten SKODA party !
Mindenkit szeretettel varunk !

Udv !
+ - napfenyteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista!

Nincs valakinek tapasztalata utolag beepitheto napfenyetokkel kapcsolatban?
Esetleg tudna javasolni olyan helyet, ahol ilyet, magas szinvonalon,
beepitenek?
(Inkabb tobbet adok ki ra, mint beazzon es mindenfele baja legyen azutan)

Mennyire tudjak ezt korrekten beepiteni?

Mennyiben befolyasolja ez a beepites a karosszeria merevseget? (Hiszen kivagjuk
a lemezt onnan...) A kisebb merevseg miatt nem fognak jobban zorogni a dolgok?

Valaszotokat koszonom, a listara varom, biztos erdekel masokat is...

Krisztian

> ------------------------------------------------------------------------
Any views expressed in this message are those of the individual  sender,
except  where  the  sender  specifically  states them to be the views of
Reuters Ltd.
+ - legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gergely irja:
>Sajnos olyan dolog tortent az autommal, amit nem tudok en megjavitani
>(torvenybe utkozne az USA-ban). A legkondicionalom nem mukodik
Szia Gergely,

En itt vagyok Houstonban, epp eleg dolgom volt/van a legkondival az en 
kocsimjaiban is. 

Tudtommal csak 2 gazt hasznalnak, R-12 es R-134a. Az R-12 a regi es piszok 
draga, de jobb. A ket rendszer NEM keverheto. Van aki azt mondja, hogy a 
regi az ujra atcsinalhato, de csak ha majd az egesz rendszert kicsereled, 
ami majdnem soha nem eri meg. Kocsidban biztos R-12 van, akkor meg 
egyszeruen javithato (es dragan). Vidd el hogy nem hut, nezzek meg. Azt 
fogjak mondani hogy nincs benne freon. Mond meg keressek meg a lyukat, hol 
szivarog. Erre ok fetoltik, muszerrel vegignezik hol lyukas es ujra 
lecsapoljak. Kegyesen megmondjak neked hogy itt es itt lyukas, ezt kell 
cserelni, es egy csekely vagyonert kicserelik. Ekkor en megkoszonom, es 
kifizetem a kb. $29.99-t vizsgalati dijat. En kicserelem a dolgokat es 
visszaviszem feltoltetni, bar itt is megvagnak a freon aran. Most mar magam 
akarom a vizsgalast es toltest is csinalni, olcsobb nekem uj freont venni 
mint hogy ok toltsek. Az osszes berendezes $300 plusz a freon amit csak 
haveron keresztul lehet venni. Pl. ok veszik a freont $26/lb es adjak 
$56-ert, vagy mint egy helyen lattam, 1 oz. (1/16-a egy lb-nak) $44-ert! 
Otszorose az ezustnek!

A pressure switch azert nem kapcsol be mert alacsony a freon. Ha pillanatra 
rovidre zarod, kiprobalhatod. 99% hogy jo, es a freon valahol folyik es mar 
szinte semmi nincs a rendszerben. Nyugodtan megbonthatod, kicserelheted a 
hibas cuccot es viheted toltetni/ellenorizni. Minden barmilyen megbontas 
vagy nagyobb lyuk utan a dryert cserelni kell! De boltban $20-ert kapsz. 
Tisztitani nem lehet, berakaskor is leheto legkevesebb ideig legyen 
levegovel kapcsolatban is. Reszleteket kerdesre.

USA-ban csak az utkozik torvenybe akinek nincs eleg hataskore. Te is 
szetszedheted az A/C-t, javithatod, csak freon-t ne engedj elszokni hogy 
rongalja az ozont es egy spotted owl bepereljen. Egyebkent a szerelok 99%-a 
is a kicsi maradekot kiengedi a rendszerbol, azzal a kulombseggel, hogy 
nekik szabad mert engedelyuk van ra.

Gabor
+ - alapjarat-ingadozas es per szo az O3OH-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Allitolag ez szamara betegseg.
> Szerintem beallitasi problema.

Szerintem koszos a karburator.

---

Multkor kerdezte valaki a lada karbin a masodik torok nyitasat.
Aztan ilyen atfuvokazasokat is emlegettem.
Most jovok a karburatorostol, es amiket pedig megtudtam:

A regebbi karbin a gazpedal allasatol fuggoen nyitott a masodik
torok, ennek kivalo tuningja, hogy az elso torok fofuvokajat kisebbre,
a masodikat nagyobbra vesszuk. Igy a masodik torok nyitasanal nagy
erore kap a kocsi, mig a nyitas alatti tartomanyban autozva 
ugyanannyit, vagy kevesebbet fogyaszt.

Az "ujabb" :) karbikon - "Ozon", szovjetul "O3OH" :-))) - vakuumos 
a masodik torok nyitasanak szabalyozasa, ami terhelesfuggo. Tehat 
nem mondhatom azt, hogy mondjuk X gazpedal allasnal biztosan nyitva 
van. Ezert a fentieknek nem sok ertelme lenne. Az enyem is ilyen
porlaszto, es a kovetkezo tortent: a masodik torok fofuvokaja es 
az elso torok fofuvokaja nagyobbra lett cserelve. 
A (fek?)levegofuvoka ezekhez hozzaigazitva. 

Igy maris egy kicsit jobban ment, ugyanolyan CO ertek mellett. Ezutan
tovabbi "mergesites": a fofuvokat a drasztikus fogyasztasnovekedes
elkerulese erdekeben mar nem noveltuk tovabb, viszont a feklevego-
fuvoka meretebol kicsit visszavettunk : dusabb keverek. Es meg mindig
az elso torokrol beszelek. Most hatarozottan jobban gyorsul, minden
fordulaton. A regi fuvokakat elraktam, ha sokallanam a fogyasztast,
magam is visszarakhatom. (Szakemberre a fuvokameret megvalasztasa
miatt volt szuksegem, csereberelni mar en is tudok...).
A CO-m most "kicsit" magasabb, nagyjabol a motorgeneral elotti
erteket mutatja. Allitolag 1-2 liter fogyasztasnovekedesre kell
szamitani. Meglatom.

Kiprobaltam a gyorsulast, folyamatosan nagy fordulaton tartva:
amikor elvaltottam a 3-t, elfogyott a benzin.. ..de honnan?
vagy az uszohazbol (aminek a szintje egyebkent kicsit meg
lett novelve, eppen ezt elkerulendo), vagy a benzinszurobol,
melyet az AC *ele* raktam be. Igy gondoltam megvedeni az AC-t
is a koszos benzintol. Viszont a szuro sosincs' 100% tele benzinnel,
levego is van benne. Eddig ez nem volt problema. Most arra gondolok,
hogy az AC-szempontbol tekintett nyomo-agba kellene a szurot rakni.

egy jo tipp karbi-szetszedesnel (ha az also resz a szivocsonkon 
marad): az uszohazbol a benzint egy fecskendovel el lehet tavolitani.
(nekem ez nem jutott eszembe, en ott a benzinben csavargattam
a fuvokakat, mikor pucolni kellett...)

egyelore ennyit..

ja, meg egy szo az ozon-rol: az alapjarati fuvokat az alapjarati
magnesszelep cucca mogott lehet megtalalni. ami pedig a szelepfedel
feloli oldalon csavarhato ki, az a ket torok kiegyenliteset
szolgalo fuvoka. ha a masodik torok nyitasakor "torpan" a gep,
akkor ezt (is) ki kell fujni.

0-100km/h gyorsulast meg majd lemerem, aztan vetitek.

z.

PS. remelem nem irtam hujjeseget a FEKlevego-vel, ugy 
emlekszem, az az.... mindenesetre levego, az 100%.

PPS. koszi a valaszokat a vegfok-kerdesemre. egy ujszulottnek mindig
uj, ha a LINE nem azt jelenti, mint a LINE addig jelentett :-)))).
+ - GTD Golf fordszámmérő (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nekem is volt már ilyen problémám a Lanciámmal a régebbi dieseleknél a
fordszámjelet a lendkerékről veszik a jelet. Na most ez ugye két kanócon
megy a műszerfalon elhelyezett fordszámmérőbe. De közben van egy csati
amely még a motortérben van ha a ez vizet kap, és olyan hogy nem tud
kifolyni(egy csatiban a két drót!) belőle akkor a víz köztudott hogy
ionizálódik és vezeti az áramot. Egy idő után a fordszámmérő kecvesebbet
mutat majd,az idő haladtával  padlógázon mutat kb 800-1000 1/min
fordulatot ez a biztos jele a fent leírtnak. Célszerű ezt a csatit
megkeresni és kitisztítani szárítani.És minden olyan lesz mit előtte.

Remélem tudtam segíteni.
+ - Izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mindenki segiteni probal, de senki sem olvasta el a 
tenyleges problemat:

 Trabiba szeretne izzot, ami
szerintem 6V, igy Peter biztosan nem olyat
vettel a mitsuba, es gpongrac sem olyat latott
az OMV kuton...

Nekem van egy veteran 1951-es CZ 150 ccm "perak"
motorom, 3 evig jartam vele vilagitas nelkul, 
minden uzletben azt mondtak, hogy keressek
6V izzot az autoborzen. Ott sokszor talaltam is,
a nyugdijasok gyakran aruljak padlasaik reg
elfeledett tartalmat ilyen borzeken, de ezek
mar sokat nem birtak ki (nem a nyugdijasok,
de az izzok).

Cs.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #388 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > a kalaptarton es szeparalt Magnat 160 Pro elol).
> Mi a velemenyed errol a hangszororol? Beepitve hogy szol? ui en mar
> szemeztem vele...
Pro 2.16-os volt a hatso szettem, a melykozep kozepnek jo 
melynek messsze nem, a tweeter fantasztikus hogy milyen lazan 
megpirul.. :)))))) Nagyon kicsi az eletideje.. :) 


> csak. Szinuszban 50W-ot bir, ugy erzem, ezt
> tisztesseggel teljhesiti is. Viszont magasabb hangeron mintha mar
> picit erolkodnenek... ugyhogy ezert szeretnek elolre egy 16 centis
Erolkodes alatt mit ertesz ?? ha a melyet levagod, akkor a kozxep 
birni fogja, a tweeter fog doglodni, de ugyanaz a tweeter a 13-asnal 
es a 16-osnal is.... :((  (En ezzel rontottam el a kocsimat hogy 
lecsereltem az elso szettet ilyen okbol!)
azon filozom hogy 2 szett elore milyen eredmenyt hozna... Kioltjak 
egymast, vagy egymashoz kepest faziskesest produklnak majd, 
vagy tovabb birjak... csak ehhez 2 pont ugyanolyan szett kell...


AntForce
+ - kozponti zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kellene nekem egy olyan hely ahol elfogadhato aron szerelnek be egy 4
ajtos kozponti zarat, meg melle esetleg egy egyszeru taviranyitos
riasztot.

Koszi.

Peter
+ - szeretnem ha offtopic lenne GAZ-van!!!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autos tarsak!

Volna egy nagyon erdekes eset amit ma reggel meselt az Apam.
Az egyik szomszedunknak van egy oreg Mercije. Benzin+Gaz uzemu. Nem
kerdes hogy gazzal jar inkabb. Az is tiszta sor, hogy palackbol fejti
at. Jott valamelyik nap hazafele Budapestrol es a Hungarian megallitotta
egy motoros rendor. Azt mondta neki hogy budos a gaz ( hogy ezt menet
kozben hogy vette eszre ha a bukosisak a fejen volt azt nem tudom, de
lehet hogy pirosnal allt ). Biztos palackbol tankol, meghogy az tilos
stb... Mintat vett belole ( ezt sem tudom hogy csinalta, mert a
palackbol nem tud gazt kiengedni, lehet hogy a kipufogohoz tartott oda
valamit? ). Szoval kozolte a szerencsetlen delikvensel hogy a buntetes
akar 100.000. Huf is lehet. Ez ugyebar nem kis penz plane aki direkt
gazzal jar mert nyilvan ramenne a gatyesza a benzinre.

Az LPG es palackos gaz kozott nincs kulonbseg csak a szagosito anyag.
Ugye azt azert teszik bele ha a gazdasszony foz otthon es szivarog a gaz
rogton megerezze. De otthon eges kozben nem erezni a szagosito anyagot
viszont az autonal igen.  Miert lehet ez?
    Ja es a szagosito anyag nem karos az autos tarsadalomra asszem.
Tehat a palackbol valo atfejtes egyetlen veszelyes pontja az az amikor
az ember atfejti. Autozas kozben nem veszelyesebb mint az LPG.

Tehat a kerdes a kovetkezo:

Van-e barmilyen rendszabaly, torveny, kresz szabaly, rendorsegi barmi
ami tiltana a nem LPG gazzal valo autozast. Vagy amelyik kifejezetten a
PB palackbol valo tankolast vagy autozast tiltana. Nem akkor buntethet
meg csak a rendor amikor rajta kap az atfejtesen?

Elore is koszi, kernek minel tobb hozzaszolast kedves autos tarsak.
Kulon orommel vennem ha rendor, jogasz, gazos autosok is hozzaszolnanak
a temahoz.
Nem bannam ha egy kicsit offtopic lenne!!!

Nem titkolt celom megtorpedozni a hasonlo jellegu rendori
intezkedeseket!!!!!!!

Meeeeert a csorot szivatjak mindig??????????????????

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS