Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1302
Copyright (C) HIX
2001-11-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Citroen zx =?UNKNOWN?Q?k=E9zik=F6nyv?= (mind)  2 sor     (cikkei)
2 90, Red Line, 240 a Borsin (mind)  46 sor     (cikkei)
3 RE:Hajdu Csaba: Van meg :) (mind)  37 sor     (cikkei)
4 gyapo@axelero.hu-nak hopapucs (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Auto - Udules (mind)  12 sor     (cikkei)
6 riaszto taviranyito nem kapcsol ki (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Pozsony (mind)  15 sor     (cikkei)
8 harc a digo demonnal I. resz (mind)  127 sor     (cikkei)
9 Volvo villog? (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Kategorizalas (mind)  34 sor     (cikkei)
11 Toprenges a gumikrol (mind)  32 sor     (cikkei)
12 vasut hehe (mind)  8 sor     (cikkei)
13 jog amihez sajnos nem ertek (mind)  26 sor     (cikkei)
14 Valtoolaj, teli gumi (mind)  23 sor     (cikkei)
15 budos genya, hokarom, (mind)  16 sor     (cikkei)
16 gyerekules + szabalytisztelet (mind)  109 sor     (cikkei)
17 Re: Teli gumi (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: vasarlas (mind)  47 sor     (cikkei)
19 240 reakciok !!! (mind)  29 sor     (cikkei)
20 Rendeles kulfoldrol, tapasztalat (mind)  10 sor     (cikkei)
21 240, ismet (most bizonygatok -> Vaddiszno ?) (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Re: Re:Egy gumigarnitura (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Ho-ho-ho (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Re: valtoolaj (mind)  26 sor     (cikkei)
25 Opel dolgok (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Hull a ho :-))) (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Citroen zx =?UNKNOWN?Q?k=E9zik=F6nyv?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Citroen zx-hez keresek kézikönyvet az interneten
Köszi.
+ - 90, Red Line, 240 a Borsin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Peter irta:
>Meglepve tapasztaltam, hogy az alacsonyabbrendu,
> tehat nem nemzetkozi foutak
>egesz egyszeruen nem alakalmasak 
>a tartos kilencvenes tempora.

En epp ellenkezoleg tapasztaltam. Persze van olyan ami nem 
alkalmas, mert tok hepe-hupas es sok olyan kanyargos reszt 
is tudok, ahol izzasztani kell, ha tartani akarod a 
kilencvenet, dehat ezekben eppen ez a szep :-)
Szoval kanyarban semmi bajom a 90-el, csak egyenesen tunik 
lassunak olykor...

-------------------------------

>1. Mi a bubanat az a Red Line MTL 

Nekem amcsi tuning ujsagokbol remlik ilyen tipusu 
valtoolaj, fekfolyadek meg mindefele. Nem az az?
Elokeressem?
--------------------------------

> Temakor: 240, a Budaorsin .... ( 37 sor )

>En mar mentem 1x motorral az ures Arpad-hidon 200-al, de 
azt valahogy nem tudo
>m elkepzelni, hogy szuk helyen valaki autoval tegye meg 
mindezt, raadasul cikaz
>va! Szvsz az egesz sztorinak inkabb provokalas a celja, 
mintsem egy tenylegese
>n megtortent esemeny eldicsekvese... Megjegyzem, ra is 
fert mar a listara egy k
>is "felrazo" tortenet. :-))

A 260 szerintem is bitang sok egy 1,8T-tol. Legalabbis az 
en szemelyes tapasztalatom szerint nem mennek vmi 
iszonytosan jol. Persze lehet, hogy az egy agyon tuningolt 
sarkany volt...
Masreszt azert is nehezen kepzelem el, mert lattam Tamast 
es autojat a Hungaroringen egyutt. Meg beszelgettunk is 
csak nem jottunk ra, hogy innen ismerjuk egymast.
Szoval biztos, hogy jo az a Km ora?

VTI
+ - RE:Hajdu Csaba: Van meg :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elvegre egy kamiont ugye egy kategoriaba kell sorolni azzal a
>nyugdijassal, aki neha elmegy a gyerekeihez

Ezt mondod, vagy kerdezed? Nem, pont a kamionnak kellene leginkabb
lecserelni a gumijait, mivel "hivatalbol" kozlekedik, nem pedig a
nyugdijasnak, es szerintem pont a kamionokon kevesbe jellemzo a teli
kerekcsere.

>Statisztikailag bizonyitott, hogy a gyerekek serulesi/halalozasi
>aranya gyerekulesben lenyegesen kisebb, mint nelkule. Ugyanilyen
>adatokrol teli gumira nem tudok.

Ettol meg van. Olvasd el a HIX#1300-ban  szemelvenyet
vagy a decemberi a2 teligumi tesztjet. Egyebkent a sikeres muszaki
vizsga feltetele a megfelelo allapotu gumi. Kopott, elhasznalt nyari
gumit is levetetnek, pont a nem megfelelo utfogasi tulajdonsagai miatt.
Ugyanez, vagy hasonlo (nem megfelelo utfogas)fennalhat egy nyarigumi
teli hasznalata alatt is. De ne erts felre, nem akarok senkit se ra- se
lebeszelni, mindenki ugy autozik, ahogy akar, de a tenyek makacs dolgok.

>Ott helyben valtottal gumit? Mert ha kesobb mentel vissza, az nem
>jelenti azt, hogy a korabbi alkalommal is eleg lett volna a teli >gumi

Tobbszor kellet arra jarnom, teli es nyari korulmenyek kozott egyarant,
es a teli teszt is tobbszor ismetlodott, teli gumival immar sikeresen.
Mint emlitettem, a tenyek (behavazott, emelkedos mellekutca) makacs
dolgok, es nem mindig elegendo az ovatossag.

Udv

Hook




---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - gyapo@axelero.hu-nak hopapucs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szinten a decemberi a2-ben van egy cikk a teli felkeszulesrol,
felszerelesekrol. Itt irtak ket hasonlo dologrol, olyasmirol, ami neked
kellene. Az egyik a hokengyel, ami tulkepp negy hajlitott laposvas, amit
a kerekre kozepen egy tarcsaval fogatnak fel, kb. 34 eFt. A masik
valamilyen muanyag racsfele, hasonlo a holanchoz, de szaraz uton jobban
hasznalhato. Ezt nemikepp neheziti a benne levo nehany szog, de havon
emiatt meg jobb is lehet. Ez kb. 32 eFt.

Udv

Hook


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Auto - Udules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözlet mindenkinek!

Dél-Dunántúlon, a Szlovén határ közelében, természetvédelmi környezetben
lévő üdülőbe szóló, évi egy heti üdülési jogomat (két fő részére szól)
eladnám, vagy elcserélném jó állapotban lévő gépkocsira. (RCI
cserelehetőség.)

Érték: 650 ezer Forint.
Érdeklődni lehet a 407-27-79 -es budapesti számon (estefelé), vagy a
 cimen.

Raisz Dávid
+ - riaszto taviranyito nem kapcsol ki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mi lehet az oka annak, hogy eddig ket kulonbozo helyen parkolva a riasztom
taviranyitoja nem akarta kikapcsolni a riasztot. Pontossabban csak sokara,
tobb probalkozasra sikerult kiakapcsolni.
Az egyik a postank mellett volt, a masik egy szolgaltato haz mellet. Az
erdekesseg az, hogy ez utobbi helyen ugyanilyen problemam az elozo kocsimmal
is volt, mashol meg semmi gond.

Otletek?

Udv, Laci
+ - Pozsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetvegen jartunk Pozsonyban.
Csak viszonyitaskent irom le a fogyasztast.
Dunakeszi-Pozsony-Dunakeszi kb. 500 km,
telipakolt Felicia 1.3 mpi, 100-130 kozott
folyamatosan - 6.7 l-es atlag jott ki.

Nem volt szukseg segitsegre, de azert megkoszonom
Gonci Csaba - gond esetere - felajanlott segitseget.

Cocas

off: Csaba! Pozsonyban lattam egy szep nagy epuletet a
tetejen ott diszelgett a GLOBTEL felirat. Ott dolgozol?
+ - harc a digo demonnal I. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

2001 november elejen az Alfa elhatarozta, hogy ideje 
mar picit megdolgoztatni engem is, elvegre o mar 
teljesitett 25000 km-t. A tippje az izzocserere esett, am 
a dolgomat megnehezitendo nem a tompitott, nem a 
kodlampa, de meg csak nem is az iranyjelzo, hanem a 
futeskapcsolo megvilagitasa mellett dontott. Mivel 
Tipo-s multambol arnykent kiser a muszerfal izzoinak 
csereje, megelolegeztem magamnak egy kis optimizmust. 
Felszerelkeztem egy 20 darabbol allo csavarhuzo keszlettel 
es behuppantam az elso ulesre. Box!

1. menet:
A taktikam egyszeru volt, de nagyszeru. Eloszor par trivialis 
huzassal kifarasztom, aztan johetnek a nehezebb dolgok. 
A legegyszerubbnek a felso szellozoracs ket csavarjanak 
eltavolitasa tunt. Az Alfa ketsegbeesetten vedekezett, am a 
csoda csavarhuzo keszletnek (ismerheti a TV reklambol!) 
koszonhetoen par masodperc es kinn a csavarok. A 
diadalittas mosoly azonban hamar az arcomra fagyott, tobb 
csavar ugyanis nem latszott sehol. 

2 menet:
Ezt a menetet inkabb esszel kezdtem. Visszahuzodtam es 
probaltam kitalalni, hol rejtoznek az ellenfel KO gyanus 
balhorgai. Az emlekeim szerint az olasz muanyag igencsak 
torekeny, igy maximalis ovatossaggal elkezdtem feszegetni 
a karpitozast. Alig hittem a szememnek, mikor a karpitozas 
finoman kipattant es szemem ele tarult egy csavar. A masik 
oldal meg ennyi gondot sem okozott, az ellenfel vedelme 
nem allt helyzete magaslatan. Elraktaroztam magamban, 
hogy ez a ket csavar szelesebb feju, mint a tobbi es rovid 
pihetot tartottam.

3. menet:
Alulrol futottam neki. Kihamoztam a hamutartot, minek 
koszonhetoen kiszortam a Michael Schumacher vanilia illatot 
araszto port, amiert egy vagyont fizettem, de mar regen 
elfelejtettem, hogy oda szortam. Sebaj, utana ugyis jon a 
porszivozas merkozese? A hamutarto mogott 2 csavar 
rejtozott, amiket villamgyors tekeressel kiszedtem. Ekkor mar 
biztos voltam a gyozelemben, igy elkezdtem rangatni a 
kozepkonzolt. Hiaba. Utolso erejet osszeszedve ellenallt 
es meg sem moccant.

4. menet:
Majompozicioba zsugorogtam es alulrol belestem a hamutarto 
rekesze moge. Sasszememnek hala a ket felso sarokban 
felfedeztem meg ket csavart. Ezeket eltavolitva az ellenfel 
sulyos veszteseget szenvedett, a hamutarto rekesze megadta 
magat. Gyors mozdulattal lekapcsoltam a hamutarto 
megvilagitasanak vezeteket es a szivargyujtot. A rekesz 
mogott ujabb ket csavar bujt meg. Ezeket kiszedve mar 
lelekben a gyozelmet izlelgettem, igy derult egbol 
villamcsapaskent ert, hogy a kozepkonzol meg sem moccant.

5. menet:
Ismet a multbol kertem es kaptam segitseget. A Tipo-hoz 
hasonloan nekifogtam lefeszegetni a futes tekerokapcsoloit. 
Igyekeztem kikerulni minden olyan modszert, mely zsenge 
ifjukoromban osszekarcolta a Tipot. Rongy hijan a zokni + 
fogo kombinacioval probalkoztam. Az ellenallas tokeletes 
volt. Segitsegul hivtam a karomkodas nevu hu tarsam, majd 
kulonbozo rangato es csavaro mozdulatokkal probaltam felul-
kerekedni. A hideg-meleg kapcsolo es a fujas iranyanak 
kapcsoloja 2 percen belul megadtak magukat. Alattuk viszont 
csavarnak nyoma sem volt, igy takarodot fujtam.

6. menet:
Megujult erovel estem neki a kozepso tekerentyunek, mely 
bekeidoben a ventillator erejet szabalyozza, most viszont 
ketsegbeesett harcoskent vedelmezte varat. Elso probalkozasom 
veszteseggel jart mindket oldalon. A tenyerembe furodo 
csavarhuzotol csak a vegigkarcolt kapcsolo latvanya keseritett 
el jobban. De rohamoztam tovabb. Zokniba csavart fogoval 
estem neki, de meg sem moccant, sot a lecsuszo fogo ujabb 
karcolasokat ejtett. A harmadik rohamnal melloztem a zoknit,
 igy teljesen osszekarcoltam a kapcsolot, de megadta magat. 
Elegedetten lelegeztem fel, rengeteg veszteseg aran, am 
en nyertem a menetet! A tekerentyu felfedte titkat, alatta ott 
lapult az utolso csavar. Mint mar annyiszor, ismet markomban 
ereztem a gyozelmet es ismet tevedtem. Szerencsere a harsany 
verbalis harc  kicsucsosodasa elott veget ert a menet.

7. menet:
A teljes gyozelemhez egyetlen dolog hianyzott, am az annal 
makacsabban kuzdott utolso lehelleteig. A belso keringetes 
kapcsolojat kemeny fabol faragtak. Kulonbozo osi kinai 
harcmodokkal probalkoztam. Eloszor a kemeny megmarkolas 
es huzas modszeret alkalmaztam. Kovetkezett a modszer 
durvabb valtozata, a megfogom fogoval es huzom. 
Az ellenfel csak nevetett szanalmas probalkozasaimon. 
Mikor a benyulok csavarhuzoval es lefeszitem taktika soran 
meggorbult a csavarhuzo, mar tudtam, hogy kifog rajtam a 
tolokapcsolo. Latszolag visszavonultam es tanulmanyozni 
kezdtem ellenfelem taktikajat. Minden igyekezetem hiabavalonak 
bizonyult, ezert felkeszultem az utolso csapasra. Segitsegul a 
nyers erot es az elkapom fogoval es megcsavarintom harci 
stilust hivtam. Hangos ropogas adta orszag vilag tudtara a 
gyozelmem. Kiutes a javabol!

8. menet:
A kozepkonzol az enyem! Harom huzalkoteg szetkapcsolasa 
mar gyerekjateknak tunt, de a kozepso megmakacsolta magat.
Engem viszont mar semmi nem allithatott meg, igy par 
masodperccel kesobb feher muanyagdarabok ropkodtek a 
levegoben. Ilyen sportszerutlen probalkozas sem zokkentett ki 
nyugalmambol, ugyanis a feher muanyag szerepet nem tudtam 
felfedezni, igy azt feleslegesnek kikialtva elhelyeztem a 
kozepkonzolt a hatso ulesen. Az izzo csereje pillanatok muve 
volt. Biztos ami biztos alapon kicsereltem mindkettot. 
Kemeny 45 Ft volt darabja. Ellenfelem meg mindig nem tert 
magahoz, ezert a tisztitas es osszerakas mar setagalopp volt.

Nyolc, varatlanul kemeny menetet hozott a merkozes. 
A ventillator szabalyzoja es a belso keringetes kapcsoloja 
otthagytak a fogukat, igy ok atkoltoznek a torott autoalkatreszek 
polcara, ahol elozo merkozeseim vesztesei sorakoznak. 
E ket vesztesegnek koszonhetoen a merkozesert jaro tiszteletdij 
valoszinuleg eltorpul majd a serult reszek cserejenek koltsegeihez 
kepest. Ennek ellenere elegedett mosollyal regisztralom, 
hogy a kozepkonzol megvilagitasa ismet tokeletes. 
Elvegre a pirrhuszi gyozelem is gyozelem...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Volvo villog? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En mar nem egy olyan volvot lattam, aminek az utastereben a 
> fej folott ket piros lampa villog menet kozban. Skacok, valaki 
> tudja mi ez? 

A bunko sofor indikatora :)))
Vicc nelkul: azt jelzi, hogy az urge nincs lekotve.

> Es mert nem idegesiti a sofort?

Mert lassan vezet, foleg Budapesten, ovatos es nincs szuksege
ra, hogy lekosse magat. Aki Volvossal eddig beszeltem, 
mindegyiket inkabb az izgatta, hogy a mogotte allo rendor 
eszreveheti a lampacskat. Tobb metodus is van, hogyan lehet
kikapcsolni, pedig a legegyszerubb bekapcsolni. Az ovet.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Kategorizalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

>>A masik kategoria a Suzuki, Fabia, Astra tulajdonosok kategoriaja.
>>Minden penzuket belevertek az uj autoba
> Mi ertelme van igy kategorizalni? Altalanositani es sertegetni?

Feri es a tobbiek - elnezest, ha a fenti lebontas serto volt - nem az
volt a celom. Termeszetesen semmit az eg vilagon nem lehet
egyertelmuen skatulyazni, foleg nem az autosok szeles reteget.

Azt viszont elmondhatom sajat vedelmemre, hogy a tapasztalataim
irtam le. 
Mikor a baratnomnek kerestunk Feliciat, kb. 60-at neztunk meg, de
egyetlen egy nem volt, ahol a biztonsagra koltottek volna. Nem volt
8 felni, nem volt ABS, nem volt legzsak. Ami volt: hatso tarcsafek
imitacio, alufelni (meg BBS is!!!!), fedelzeti szamitogep, 6-8-12 
hangfal, melylada, leomlok, szemoldokok, foliazas. Igaz, kb. a 
harmada teljesen alap felszereltseg volt, de a kozos egy volt - 
egyertelmuen hianyosan voltak felszerelve biztonsag teren. 
Kovetkezo a Fabia - helyzet ugyanaz. Amit nem raktak bele 
gyarilag, az nincs benne. Legzsak, ABS, biztonsagi felszereles 
biztosan nincs. CD tarak, melyladak, alufelnik ezerrel. 

Meg egyszer elnezest azoktol, akik a piac legolcsobb uj autoi
kozul valasztottak es mellette a biztonsagos autozasba is 
invesztaltak.

Meg egy pelda: Az indexen megismerkedtem egy rendkivul
szimpatikus Matiz tulajdonossal, aki 21 netto fizeteset adta 
a kicsi kocsiert. Erdekes modon nem sertodott meg, mikor 
a "minden penzet az autojaba verte" kategoriaba soroltam.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Toprenges a gumikrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bar ez nem is teli :) Igaz, nem lattam jol. A minap raneztem a mellettem
allo a
>utora. Bal hatso :
>sava, jobb hatso : smperit. Indulas kozben megneztem a jobb elsot :
matador. Be
>le sem merek
>gondolni, mi volt a bal elson :)
>Nem illene legalabb tengelyenkent egyformanak lenni?

Nem, nem kell megegyezni a markanak, csakis a mintazat szamit. Nekem egy
ideig  a Samaramon hatul Barum + Matador paros volt, es teljesen
szabalyosan, mert az egyik atvette a masik gumi mintazatat, igy azok
azonosak voltak. Ja, az egyezoseg azonos tengelyre vonatkozik. Igy
lehetseges akar negy eltero marka is a kerekeken.

Mas. Azt vettem eszre, hogy a teligumi felrakatasa ota sokkal konnyebb
tekerni a kormanyt. Elotte izmombol kellett belefekudni, most viszont siman
lehet tekerni allo helyzetben is (Dunlop SP 70 / Debica Frigo). Ezt egy
kollegam is megerositette, neki is hasonlo a tapasztalata. A szerelom
szerint ez azert van, mert a teli guminak kisebb a tapadofelulete a nagy
bordak miatt ,emiatt kevesbe tapad. Tehat akarmilyen hideg is lehet, szaraz
uton a nyari gumi sokkal jobban tapad -> jobban, hamarabb fekezheto az auto,
jobban iranyithato, a hevesebb kormanymozdulatokat jobban elviseli. Viszont
ha leesik az elso ho, akkor a helyzet megvaltozik. A nyari hirtelen
hasznalhatatlan lesz, a teli itt mutatja meg az igazi enjet.
De most oszinten, Magyarorszagon milyen surun havazik? Megeri azert a
ket-harom alkalomert teligumit hasznalni, ha csak varosban megy az ember?
Azert a par napert vallalni, hogy masik 170 napon keresztul az autonak
romlik a tapadasa, tehat kevesbe biztonsagos? Hol van itt az idealis
helyzet, vagy legalabbis egy megfelelo kompromisszum.

udv
+ - vasut hehe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Franko irta:
> A baromállat kb. 50 méterre volt a sorompótól, amikor a sorompórúdak
>ereszkedni kezdtek. Ez a hüle meg fék helyett a gázba taposott és
>átcikázott a záruló sorompók között... vélemény?!

Jaj de szep az elet tadam-tadam, jadeszep az e.. tadam-tadam..tadam-tadam

Shake
+ - jog amihez sajnos nem ertek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Banoczi Zoli irta:
>....Ez utobbinak, ha nem az elkoveton mulott az "eredmeny", vagyis
>a halal bekovetkeztenek elmaradasa, ugyanugy buntetendo mint a
>befejezett buncselekmeny. Megjegyzem ez azert kicsit durva lenne a
>gyorshajtasra analogizalva.....

Hi,
Mint a subjectben irtam nem igazan ertek hozza, bocsanat ha szakszerutlen
formakat hasznaltam.
Az ilyen merteku sebessegtullepesre lakott teruleten forgalomban viszont
azert alkalmaznam az emberolesi kiserletet, mert ha ezzel a tempoval (200)
valakibe belerongyolsz az kb azonos hatasu mintha odamesz es fejbelovod. Es
valahogy nem tudom mentsegkent elfogadni ilyenkor az en nem gondoltam
volna... kezdetu szoveget. Kb ugyan olyan hatasu (hangsulyzom, hogy
szemelyes velemeny) mintha az utcan valaki egy toltott pisztolyal jatszva
lelone valakit es utana kozolne hogy bocs hat nem gondoltam volna hogy
elsul. Forgalomban ilyen sebesseg kulonbsegeknel se fekezni se kiterni se
beszarni (bocsanat) nincsen ido. Az emeberolesi kiserletet semmikeppen sem a
"normal" gyorshajtokra ertettem (80-90-uram bocs neha 100). Egyebkent abban
tokeletesen igazad van hogy szelsosegesen semmit sem lehet megoldani,
sajnalom felment a pumpa "picit".

Udv
Shake

Ui: Most mar jogfogalombol is tanultam valamit :)) mehetek ereccsegizni :)))
+ - Valtoolaj, teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a valtoolaj temaban a valaszokat...mas is probalt
lebeszelni arrol, hogy manualis valtoba automata valto olajat
tegyek, bar a srac akinel vettem az autot eskudott ra
hogy jo bele. Egyebkent ott helyben ossze szerelik a Svajcbol
alkatresznek behozott autokat, es nem hinnem hogy direkt
a dragabb olajat tennek a manualis valtokba, na mind1,
"fo a bekesseg"...:)

   ***

Fol nem foghatom mi ertelme a teli gumi vitanak...8 eve
vezetek, ebbol 2 telet mentem teli gumival, es szamomra
nem kerdes a fontossaga. Egyebkent Barumot hasznalok es
elegedett vagyok vele. Nyaron is az volt fennt a hatso 
kerekeken, ti. nem volt penzem uj nyarira...nem
tapasztaltam semmi negativumot, a kopasa sem volt olyan 
merteku mint vartam, szoval en is azon a velemenyen vagyok
hogy akinek nincs penze ket garniturara az inkabb telit
hasznaljon egesz evben. Ez persze a hozzam hasonlo
"oreguras" vezetokra vonatkozik, nem azokra akik sportosan 
vezetnek, a vegsokig probara teve az autojuk kepessegeit!!!

Ropi
+ - budos genya, hokarom, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Gyorben valami k. budos genyaval szorjak telen az utakat. Allitolag
>a szeszgyarnak a mellektermeke. Annyibol jo, hogy a soval ellentetben
>nem marja a kocsit. Van valami tudomanyos neve is, csak azt nem tudom. :)
A leirasod szerint ez melasz lehet (bar ez tudomasom szerint cukorgyari
mellektermek).
Barnas szinu, edeskes, karamelles illatu, ragados anyag. A sanyarubb idokben
edesitoszerkent hasznaltak. 

>Elerkezik lassan a holancok ideje. De en nem akarok bibelodni vele, hanem
>olyan szerkezetet szeretnek helyette, amit a gumira egyszeruen ra lehet
>szoritani valahogy. 4 kar fogja meg a gumit, kozepen egy kerek resz.
Hokaromnak hivjak, 30-35e HUF az ara.

Tibor
+ - gyerekules + szabalytisztelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A gyerekules eloirasanal vattabb szabaly a vilagon nincs (2002-tol hatalyos csa
k!):
1/1975 BM-KPM rendelet 48§ ba)-be) pontjai szerint nem kell:
- ha parnat teszel a gyerek feneke ala mar biztonsagos lehet az ov (meg ulesmag
asitora se kell "kidobnod" penzt)
- nincs biztonsagi ovrogzitesi lehetoseg hatul
- a harmadik gyereknek mar nem kell gyerekules - nem fer be 3 ules.
- egy ulohelyen ket gyerek (ha csak ket gyereked lenne beteszed a csomagot a ha
tso ulesre ugy, hogy a gyerekeknek egy ulesnyi helyuk maradjon:-) foglal helyet
.

Ilyen szabalyt teligumira is hozhatnak:-)

(Evtizede elek mindkettovel, de ha valaki nem, az szamomra a maganugye)

>> A lakossag 80%-a
>> Bp+konglomeracion kivul el, ne City-s szemmel szemlelodj mar...

 cimrol irtak:
Barmilyen meglepo is, talan pont Bp-n el a legtobb letminimum alatt elo ember.C
sak a hajlektalanok szama 30ezer. De ez mar csak kotozkodes.

Mi volt elobb, a tyuk, avagy a tojas...
A fovarosi hajlektalanok 70-80%-a videki illetosegu. Faluban a masodik teli ejs
zaka utan mind1ikuk jobbletre szenderulne a fagytol. A nincsteleneknek a fovaro
s mint Mekka a mohamedanoknak, nem csak a pesti zsirosabb kukak miatt. Fovarosb
an amugy is olcsobb az elet:-( Videken allas nelkuli letminimumbol 5 eves tulel
esi lehetoseged 20%, 10 eves szinte 0. Pesten 20%-kal magasabb. Nemreg olvastam
 egy tanulmanyt a tartosan munkanelkulive valok eletkilatasairol. Az 1990-ben m
unkanelkulive lett, 2 even belul elhelyezkedni nem tudok 90%-a mar nem e'l. Bel
ebetegedett, meghalt... Kit az ital, kit a tudorak, kit a paraszolvenciara valo
 penz hianya:-(enelkul egy vakbel is vegzetes lehet) vitt el, ehhez kepest az o
ngyilkosok aranya minimalis volt. Ha nem sikerult a leszazalekolasa,(meg akkor 
is) csak a csaladra lehetett szamitani.

>> Megjegyzem a Balkanon nappal bekepcsolt lampaval mint legyek a lotragyara ug
y
 t
>> apadnak a kozegek (kilometerekrol kilonek, hogy csacska magyar vagy), garant
a
lt
>> an tizszeres birsagkoltseget kalkulalj be egy tranzitra.

>A nagy lopikulat. Az, hogy kilometerokrol kilonek az reszben igaz, bar engem a
l
ig fordul elo, hogy
megallitanak. De a tizszeres szorzo nagyon tulzas. Amugy pl. YU-ban alig tudsz
olyat csinalni, hogy 20-30 DEM
(3-4 ezer forint) ne legyen boven eleg a rendornek.

Nem mind1 1-2x kell kifizetned a 20-30 DEM-et, vagy 10-20x egy gorog tranziton.
 Teged mar ismernek:-) - a horvatgyulolo magyar alfaval vagizo fajtabelijuk:-) 
- persze nem bantanak.

Szep vita volt arrol is a listan, hogy menetjelzo<>helyzetjelzo. Mint emlitette
m egesse a hoher, ahol nem kotelezo.

>> Ettol eltekintve a szabalyokat
>> betegesen igyekszem betartani.

>Ettol feltem. Szoktam en is latni ilyen embereket. Minden stoptablanal megall,
meg ha ejjel 2 ora van es kilometerekre belathato akkor is. Betegesen tartja a 
sebesseghatarokat, megha egy epitesnel kinnfelejtett
30-as tablarol is van szo.... Az ilyenek ugyan nem okoznak direkt balesetet, cs
ak eppen annyira felidegesitik a forgalom tobbi resztvevojet, hogy szerintem ne
m is egy irhato a szamlajukra.
Nem allitom, hogy Te ilyen vagy, csak a mondat kicsit ezt sugalja.

Pedig igen, ilyen elvetemult gazficko vagyok:-). Tudom, emlekszem te buszken hi
rdetted a listan, hogy egyetemista korodban adot csaltal, de a vilag fejlettebb
 oldalan ez nem annyira meno... 
Nem a szabalytisztelo embereket kell golyo ele allitani, hanem azokat a barmoka
t, akik ilyen - betarthatatlan - rendeleteket hoznak (tablakat kipakolnak), s n
em gondoskodnak annak a szankciójáról.

Tudom az amerikai vizum reme sem fenyeget, de csak a pelda kedveert:
Probalj 1x keresztulszaguldani kinnfeledett-tablas 30 merfoldes sebessegkorlato
zason 40-nel, plane 50-nel. Vagy akarcsak egy "ertelmetlen" Stop tablat ignoral
ni. Elso esetben biztositasod 3szorosara, masodik esetben jogositvanybevonas+va
demeles+ovadekkal szabadulhatsz. Persze millios karteritesre perelheted az utfe
nntartot, hogy minek felejtette kinn.
A gond az, hogy odahaza a kozlekedesrendeszetet az "ugyis mindenki nagyivben te
sz ra, s legalabb a rendor ebbol mege'l" elvbol kiindulva alkotja a torzoit.
Csendesen megjegyzem, ha esetleg embert o:lsz (evente kisvarosnyi ember lesz ko
zlekedesi baleset aldozata Mo-on!), nem lesz enyhito korulmeny, ha hajnal 2-kor
 nem szamithattal kozlekedore a stop tabla elott / azt hitted a 30-as tablat cs
ak kinnfelejtettek. Ugye ennyire csacsi nem vagy?


Az uterdesites alatt - felreerthetoen - a fekvorendor-szeru alkotasokat ertette
m vasuti atkelok (nehol korforgalmak) elott, semmi koze a fektavolsaghoz..., ha
 csak ugyan nem a teli gumihoz, mert lattam mar jeges uton keresztbeallni altal
a megdobott kocsit.


Valoban igaza van Gonc urnak (szivesebben hallottam volna olyan tagtol  aki 7sz
amjegyuen figyelmes), hogy a 6 nullaval lehetne balesetmentessegre felvagnom. N
ekem ugyan csak ennyire tellett (lassan jutok messzire). Ahhoz, hogy valaki _fi
gyelmes_nek vallja magat, annak a balesetmentesseg _szukseges, de nem elegseges
 feltetele_. Hasonlo nonszensz allitas mint a "Torvenytisztelo, becsuletes embe
r vagyok en, csak a fel eletemet toltottem sitten.". Ha a facanokat es nyulakat
 - mint a kozlekedes csendes szereploit - emlegeted, nem kellene oket is valami
 kotelezove tetelevel moresre tanitani, mielott az utra lepnenek? Vilagito nyak
orv, kotelezo hangjelzes (bi-bi) stb.:-)

SchmidtH Csaba

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Teli gumi ( 41 sor )
> Idopont: Thu Nov 22 00:14:03 CET 2001 AUTO #1297
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
....
> relativ gyorshajtassal lezuzna az autom valamelyik testreszet. Az ABS-es
> teli gumi nelkuli autok szamara pedig nincs bocsanat.

illetve kesobb:

> Altalaban ott figyel az ABS, amihez
> barki megmondja, hogy kotelezo a teli gumi, mert viszlat

Miert?
(Felhomalyositasra van szuksegem, nem ertek hozza.)
+ - Re: vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: vasarlas ( 17 sor )

>>a vasarlasi kriteriumaim: meg legalabb 6-7 evig birnia kell, ferjen bele 3
>>gyerekules, abs, legzsak, klima
....
> Vegyel Alfat! Most lattam egy 164 V6TB-t (V62000cm3 turbo, 210LE, 240kmh).
> 96-os, magyarorszagi 1750eFt...

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: gumi, Mondeo - Laguna ( 42 sor )
....
> hely van, ha sokat fogsz cuccolni akkor Mondeobol inkabb 5 ajtost vagy
> kombit valassz.

kombi lett

> Egy kis szubjektiv dolog: a Mondeo is szep, de a Laguna
> formajaval egyszeruen nem tudok betelni. Gyonyoru !

egyetertek. nagyon szemeztunk egy 4 eves 2 literes laguna kombival (majdnem
full extras), de hiaba volt gyonyoru es relative olcso 2,2mft-ert, abszolute
sok volt a csaladi kassza szamara.
ezert dontott a jozan esz (ertsd: penztarca), meg az hogy nem igazan volt
idom nagyon keresgelni, lecsaptam az elso jo ajanlatra:

ford escort turnier 1.6-16v / 1998.12. / 82e km / abs, klima, kp.zar,
2legzsak stb. = 1.750e ft (fel napos muszakival)
ma fizettem ki.

errol jut eszembe. most eppen biztositok kozul nem birok valasztani, ugy nez
ki, az argosz-nal fogok kikotni (videkre a legkedvezobb tarifa es komoly
benyomast tevo uzletkoto)
van vkinek tapasztalata (jo/rossz) veluk?
(bar valoszinuleg hamarabb kell dontsek, mint ahogy a valasz megerkezik, de
azert bizok)

(egy masik - szinten nagyon jo tarifaju - cegnel (nevet szandekosan nem
mondok) elegge riaszto volt, hogy az uzletkotonek en magyaraztam meg, hogy a
tarifatablazataban mi mit jelent, aztan amikor a casco szamitasanal az
1,0 -s szorzot is beutotte a szamologepbe, komolyan gondolkodoba estem)

kosz elore is
robi
+ - 240 reakciok !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elso amit el kell mondanom, hogy koszonom a joszandeku, igen visszafogott
reakciokat !





es masok ...)

Mint irtam, magam sem ertem mi vitt ra arra ami tortent, de a levelek
mindeggyike segitett egy kicsivel jobban megerteni a dolgot. Biztosan sokat
szamit az auto, ami tobbet es tobbet kivan, amellett hogy "normalis"
korulmenyek kozott kezesbaranykent viselkedik.
Ugyancsak osztonzott, hogy a melletem ulo - szamomra oly kedves- holgy,
csillogo szemmel figyelt es lathatoan elvezte a dolgot. Utana megbeszeltuk,
mi is tortent, es ot is meglepte a sajat viselkedese, mivel magat elegge
felenknek tartja, kulonosen mas mellett ulve. Mar komolyabb tavokat tettunk
meg egyutt, es nagyon jolesk, hogy mellettem nem fel, biztonsagban erzi
magat ...
Nem vagyok allandosult gyorshajto, de meghalok azok mogott, akik a
megengedett sebesseghatarra "ragasztjak" a sebessegmero mutatojat. Szeretek,
dinamikusan, hol lassabban, hol gyorsabban vezetni. A folyamatos szaguldas,
faraszto es idegorlo elfoglaltsag.
Ezt sikeresen megtapasztaltam a hungaroringen is (30 kor :))))).

Szoval koszonet mindenkinek, aki hozzaszolt. Nem provokacionak szantam,
hanem egy kulonleges elmenyt szerettem volna megosztani Veletek !

Tamas
+ - Rendeles kulfoldrol, tapasztalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok!

En mar rendeltem nehanyszor kulfoldrol, eddigi tapasztalataim szerint a
posta mind itthon mind kulfoldon hazhoz hozta a kuldemenyt, a vamrol es
afarol pedig csekket kaptam. Semmi mas teendom nem volt ! Hallottam olyat,
hoy mondjuk egy DVD-t tutira lenyulnak, de nekem az is megjott !

Sok sikert, szerintem muknodik a dolog!

Tamas
+ - 240, ismet (most bizonygatok -> Vaddiszno ?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felmerult  a sebesseg valossaga,
nem en neztem , hanem a nyugodt :o) baratnom, en az utra figyeltem minden
idegszalammal. 240 csak ott volt, ahol az autopalya kezdodik. SzVSz a
dudaorsi nem igazan a hagyomanyos ertelemben vett lakott terulet, aki ott
maszkal (stoppos) az akar ongyilkosjelolt is lehetne!
Az Audi engem is meglepett, bar nincsenek tapasztalataim. Felfele a
hegyaljan nem igazan kozeledtem hozza (hosszu attetel?, alacson fordulaton
voltam? nem tudom!). Azert is irtam az eredeti levelemben: Audi 1.8T , ... ,
.... FELIRATU autok. Hogy mekkora volt a turbonyomas, nem tudom. Hogy az
enyebmen mekkora lesz, arrol mar egyre konkretabb elkepzeleseim vannak :)))

Tamas
+ - Re: Re:Egy gumigarnitura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Igen, elirtam egy nullat. 1850 kg. De azota megneztem, megegyet tevedtem. Ez
a 123-as adata, a 126-os boven 2000 kg folott van.
KI
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> > Erre sajna olcson gumit nem tudok venni
> > (205/60 R13, es birnia kell a 240-et es az 18500 kg-os osszterhelest)
>
> Csak en erzem ugy, hogy a harom adat kozul legalabb egy santit? :)
>
> --
> Gabor
> Toyota Land Cruiser
> http://rangers.hu
>
>
>
+ - Ho-ho-ho (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Mikor lesz ho? Ilyen idoben meg nem rakom fel a telit (tudom, hideg van mar
:)
bye
Tibor
Lantos, Tibor"

Parancsolj! Itt a ho. :o)

"4 kar fogja meg a gumit, kozepen egy kerek resz.
Kerdesem az, hogy lehet-e valahol ilyet kapni, mennyibe kerul, es valoban
hasznalhato-e?
"

A Szentmihalyi uton az M3-as kihajtoval pont szemben van egy 0-24 gumis. Ott
100%, hogy lehet kapni. Nem tudom az arat. Ahogy en lattam azt a
szerkezetet, nem alkalmas tartos hasznalatra. Ha nagyon elakadsz, felrakod,
es egy ket fordulatnyit mehetsz vele, amig kilendulsz a trutyibol.

Ki - mit tapasztalt hetfon az utakon?

Adios,
Chucky
+ - Re: valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 22 Nov 2001 13:43:15 CET,  wrote:

>egy kerdes: lehet-e manualis valtoba automata valtohoz valo
>olajat tolteni?

NEM.

>Az auto egy Ford Scorpio, es ahol vettem (alkatresz ker. es szerviz)
>eskudtek ra hogy jo bele, hogy ok mindig azt tesznek bele es
>semmi gond...

Ha kell, en is megeskuszom, hogy az automatavaltos 2.4i kocsim
varosban 3 litert fogyaszt klimaval, varoson kivul meg termeli a
benzint. Ez egy baromsag. Az ATF (Automatic Transmission Fluid) nem
olaj. Mondom NEM OLAJ. Hidraulikafolyadék. Az automata valto (egy
hidrodinamikus nyomatekvalto) nem olajjal mukodik, a
hidraulikaszivattyu nem olaj szivattyuzasara van tervezve. Vice versa.
Ha ATF-et ontenek a kéziváltoba, akkor ennyi gozzel fagyallo
folyadekot vagy csacsipisit vagy turmixolt narancslevet  is
onthetnenek. Elhiszem, hogy elmegy vele par szaz vagy par ezer
kilometert gond nelkul, de azt garantalom, hogy nem lesz hosszu eletu
a valto.

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Opel dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az autom egy haromeves Opel Astra 1.4
Tobb kerdesem is lenne:
- Jelenleg nyari gumikkal futok, de szeretnek teliesiteni. A lassan
tulburjanzo vitabol a meggyozottek taborat valasztottam, es szeretnek
valami olcsobb, de jo gumit rakatni az autora (pl Matador)
Hol lehetne valami akciot esetleg megcsipni? Ki tud rola?
Segitseg-e a mostani helyzethez kepest, ha csak a meghajtott kerekeken
cserelek, vagy mindenkeppen az osszes kereken kellene?
- Tovabba keresnek az autohoz komplett elektromos kapcsolasi rajzot, ha
van valakinek ilyen, es hajlando is megosztani velem.
Elore is koszi!

Balage
+ - Hull a ho :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ma reggel Csepelen minden feherbe burkolodzott :-) Az auto uvegeit le kellet
mar takaritani. Klassz :-))) Kopogtat a tel. Remelem, hogy Csakvaron (
szombat , dec 1 - en ) talan tudunk majd egy kicsit csuszkaéni is.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS