Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 144
Copyright (C) HIX
1998-09-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: ulesek (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind)  1 sor     (cikkei)
3 nemet index; Opel+gyujtas; Bp-i forgalom (mind)  73 sor     (cikkei)
4 zummogo lampa (mind)  20 sor     (cikkei)
5 kenyelem, motorok... (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Re: feeling (mind)  17 sor     (cikkei)
7 kenyelem (mind)  13 sor     (cikkei)
8 philips + kodlampas + fizetnivalo (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Elado Ford Orion (mind)  11 sor     (cikkei)
10 index ujra / magyar varosok kerdese (mind)  50 sor     (cikkei)
11 gyujtaskapcsolo (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Pannonia P10 (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Opel Ascona diesel (mind)  8 sor     (cikkei)
15 diesel gondok (mind)  34 sor     (cikkei)
16 Egy ket tipp a dizeleseknek (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind)  65 sor     (cikkei)
18 FONTOS (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind)  83 sor     (cikkei)
20 stilus (mind)  58 sor     (cikkei)
21 Autovedelem es egyebek (mind)  36 sor     (cikkei)
22 Re: ulesek, stb. *** HIX AUTO *** #143 (mind)  90 sor     (cikkei)
23 subscribe (mind)  1 sor     (cikkei)
24 Re: *** HIX AUTO *** #142 ( 123 sor ) AUTO #143 (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Motorosok, halogenek, Mercik (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Ismet zarak...(bocsi) (mind)  33 sor     (cikkei)
27 Fogyasztok (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Re:Segitseg, orulet (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: ulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kérlek, hogy mielőbb jelezz vissza, jönnél-e! (Ez még csak a 
>helyfoglal(gat)ás miatt kell!)
[...]
>Egy keskeny, tulzottan felkemenyitett ulest.

A puha ules nagyon meggyozoen kenyelmes az elso ket percben.
A hosszu utazas soran kellemesen, majd kellemetlenul hullamzol benne,
nyeklik-nyaklik mindenfele a derekad, felsotested, "beleszorul" a combod,
es olyan faradtan es hatfajassal szallsz ki belole, hogy csak na.
A kemeny ulesek tartjak tisztessegesen a testet, tamasztjak a derekat,
adjak a jo oldaltartast kanyarban.
Az automban Recaro ulesek vannak, bevered a seggedet, ha nagy lendulettel
ulsz bele, 70 kg felett szuknek erzed - viszont 1000 km utan sem erzem a
faradtsagot, laza, rugalmas mozdulattal pattanok ki az autobol. A Renault
puha foteljabol alig birtam kikaszalodni annak idejen.

Rovid vizsgalodassal kiderulhet az ulolap hossza, az oldaltartas, a
derektamasz lete, a tomet kemenysege, az ulestamla magassaga - ezekbol
lehet kovetkeztetni, hogy mi varhato. 

Az ules kenyelme nem ket perc alatt derul ki, hanem az elso hosszu ( > 500
km) uton.

    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


+ - nemet index; Opel+gyujtas; Bp-i forgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En itt az autopalyak allagabol kifolyolag tulnyomoreszt varosban es
orszaguton kozlekedek, itt normalisan hasznaljak az indexet. Sot, ha az
orszaguton kerekparos van (eleg ritka eset), akkor azt 1-2 meter
oldaltavolsaggal elozik indexelve. Ha szembeforgalom van, akkor pedig nem
20 centivel huznak el mellette, hanem lelassitanak, es megvarjak, amig
elmulik a szembeforgalom (ezt a 40 tonnas kamion is megcsinalja). Engem
kerekparon eddig egyszer elozott egy barom Hondas kb. 40 cm oldaltavval --
130-cal (ut szeles, semmi szembeforgalom). Nem volt egy felemelo elmeny. 

: varakozas a sarkon. De en inkabb azt tapasztaltam, hogy a nemetek
: _esszereuen_ hasznaljak az indexet, csak ha tenyleg van jelentese. Ha allo
: kocsit, utepitest kerulnek, altalaban nem hasznaljak, bringasoknal soha,
: viszont ha a foutvonal kanyarodik, de a kanyarban szerteszet agaznak 
: rola az
: utcak (varosban), akkor a foutvonalon maradok is indexelnek. Szoval

A kanyarodo foutnal a fouton kell indexelniuk, ha egy mellekut 
geometriailag egyenesen halad tovabb, azon haladva nem kell. Itt ilyen 
forditott a KRESZ... Egyebkent attol tartok, a nemeteket nem lehet 
altalanositani, teljesen maskepp vezetnek itt Brandenburgban, mint pl. az 
Emslandban, az orszag eszaknyugati reszen, ahol 'setaautozas' folyik a 
reggeli 'csucsban' is (mondjuk a max. 20000-es kisvarosokban ez nem nehez).

Meg egyvalami eszembe jutott, amit majdnem megszivtam eloszor: az NDK-ban
volt egy 'zold nyil' nevu talalmany, ami a jobbra kanyarodoknak volt
kiteve a piros lampa melle. Mezei femlap zold festekkel, semmi izzo. Ez
azt jelenti, hogy akkor is kanyarodhatsz jobbra, ha eppen piros a lampa.
Amit akkor nem tudtam: ez egy STOP-tablat is magaban foglal, tehat a
lampanal eloszor meg kell allni, csak utana lehet kanyarodni _ha az osszes
forgalom elment_. Na en ezt nem tudtam, azt _hittem_, hogy jobbra kis
ivben kanyarodva elsobbsegem van a balra nagy ivben kanyarodoval
szemben... 

###

: Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
: a gyujtast. Jol ertettem ?

A Corsam (95/8) kikapcsolt gyujtassal vigan egeti a tompitottat (igaz,
sipol, ha kinyitom a vezetooldali ajtot -- ha a masik oldalon szallok ki,
akkor nem), cserebe kikapcsolja az ablaktorlot, a dudat es az autoradiot.
Feklampat majd megnezem. 

###

: PPS. es megvalami: mit szoltok a blaha lujza teri cirkuszhoz? megint
: be'ni'tja'k a varost. Nyaron, a szabadsagolasok idejen semmi, de amint
: elkezdodik a suli+melo+forgalom, szetverik a varost. Az egesz Rakoczi

Ez azert van, hogy a magamfajta nemet turista onfeledten autokazhasson, ha
hazajon nyarra. :) A Deli pu-nal a Nagyenyed utcaban a buszsav is egy
falrengeto megoldas! (a 2 sav kozul a _belsot_ sikerult ennek kinevezniuk,
pedig a nep 2 savban is alig fert el)

###

: holgy soforok eseteben legrosszabb a Twingo, meg egyeb pici kocsik,
: mert gyorsan mennek vele, DE oktalansagokat csinalnak.

Szerintem a ferfiak is legalabb olyan kretenul vezetnek, mint a nok, csak
a holgyek neha szamomra elorelathatatlan manovereket is szoktak muvelni. A 
vita egyebkent hasonlit arra a statisztikara, hogy az idosek alig okoznak
balesetet, az ifjusag meg allandoan. Persze az nincs benne, hogy az oregek
altalaban cammognak, igy veszelyes elozesekbe kezd a turelmetlen
fiatalsag. :(

Szinten allitom innen a tavolbol, hogy a magyar es a csehszlovak
kozlekedesi moral sokat fejlodott az elmult 4 ev alatt. Ellenvelemeny? 

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - zummogo lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosokk!

Zummogo lampara reagalva:
Nekunk volt 1986-ban egy 1986-os Opel Kadettunk, amit akkor meg 
ujonan csak Munchenbol lehetett beszerezni, es abban alapban volt a 
lampa egvehagyasaert felelos zummogo.

Mas: Lenne egy kerdesem, elkepzelheto-e, hogy egy ujjonan vett 
autonak az elejen magasabb a fogyasztasa mint a vart ertek? Valamint 
csokkenhet-e a fogyasztas az alkatreszek "osszekopasa" utan?
Mert most ott jarok, hogy egy uj Suzuki Swift Safe elso 260 km-et 20 
liter benzinnel tette meg. : -O (Abszolut nem volt hajtva 
"bejaratos").

Valamint: Ismeretek-e valami jo programot (software) fogyasztas 
kiszamitasa? Gondolom en, beadni a tankolt mennyiseget, a megtett 
kilometert, stb... Tudom nem egy nagy matematikai muveszet "kezzel" 
kiszamolni, de megiscsak jo lenne!  

Gabor
+ - kenyelem, motorok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem minden autosnak!

  Szerintem az autok uleseirol kb 6-8 ora vezetes utan lehet eldonteni,
hogy mennyire kenyelmesek.  Ennel hamarabb altalaban csak az derul ki,
hogy kenyelmetlen.  Egyebkent - szerintem - nagy altalanossagban az az
ules kenyelmes, amelyik nagyon jol koveti a testem alakjat, es
viszonlyag kemeny.  

> Miert nem motoroztok, motorozunk itt? Egyreszt jopar kozos temalenne
(benzin, t
> raffipax, tuning, motortechnika, adalekok, stb)
Ellenvelemenyem van:  ha egyszeruen akarok fogalmazni, akkor lasd ujsag
cime.  Ha bonyolultabban, akkor azt mondom, hogy szerintem a motorosok
alapvetoen mas vilagban elnek (ez egyaltalan nem volt minosites!), masok
a problemaik, mas dolgok foglalkoztatjak oket.  Tovabba mar igy is
elegge nagy a napi szam terjedelme, de ezt nem kellene meg sokkal jobban
felduzzasztani, ugyis mindenki csak a szamara erdekes cikkeket olvasna
el.  Szoval szerintem kulon forum kellene a motorosoknak, igy talan
jobba mukodne a dolog.  Akit pedig mindketto erdekel, az olvassa
mindkettot.
  
Bogyo
+ - Re: feeling (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella

Kenyelem kerdesben tudok csatlakozni: volt szerencsem megjarni a 
Budapest-Milano-Budapest tavolsagot egy 2 eves, kolcsonzott 
E Mercedesszel, egy 6 eves  405-os Peugeotval es egy 9 eves
Tipo 1,7D-vel is.  A Tipoban fajt legkevesbe a derekam az ut vegen.
A Peugeot-nal mar kicsit fogtam a hatamat utana, a Mercedesnel
pedig egyenesen leszakadt. Hasonloan erezte az utastarsam is.
Viszont a Merci hatalmas belso tere olyan biztonsagerzetet nyujtott,
ami megiscsak szamitott a kozerzetemnek.

Autogumiban, foleg ilyenkor osszel nekem nagyon bevaltak a Uniroyal 
abroncsok, amiket direkt esos utviszonyokhoz gyartanak. En most 
CRX-en hasznalom oket, de korabban ilyeneket hordott a Peugeot-om is. 
Szerintem jok.

BoP
+ - kenyelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kocsik kenyelme:

Szerintem mas az, ha az ember ot percre beul egy kocsiba,
es megint mas, ha benne ul 1-2-3 orat. Ezt persze
vetel elott nehez kiprobalni, de sajat tapasztalatom az,
hogy egy jol tarto, kemenyre tomott ules hosszu tavon
kenyelmesebb, mint egy besuppedos fotelszeru. Foleg, ha
allithato a derektamasz, dontheto a lapja stb.

Az megint mas kerdes, hogy pl. a Merdzson mennyibe kerul
a csillag, es mennyibe a tobbi.

BGabor
+ - philips + kodlampas + fizetnivalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Hadd halljam, ki volt az, aki a Fogarasi uti tescoban megvette elolem az
utolso Ph. premiumot is? :) Ma akartam venni a masodikat is, hogy egyforman
vakitson mindkjet fenyszorom, de ebben megakadalyozott az, hogy teljesen
ures volt a polc. Volt minden mas, csak az nem :(((


Mit tudtok arrol a fajta lamaparol azaz inkabb kinek van olyan kodlampaja,
aminek a buraja ugy nez ki, mint egy par centi atmeroju uveg felgomb? 
Hogy vilagit?
Jobb-e, mint a hagyomanyos szogletes buraju lampa?
Milyen alaku a fenycsovaja?
Mennyire torekeny?
.


Valaki azzal ijesztgetett az elobb, hogy januartol a benzin 10 Ft-vel
emelkedik es a sulyado a duplaja lesz a mostaninak. Mi igaz ebbol?
Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************
+ - Elado Ford Orion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Ford Orion 1.6 D CL gepkocsi, 87-es evjaratu, metalbarna, 
vonohoroggal, napfenytetovel.
Iranyar: 540 000 Ft.

Erdeklodni lehet napkozben a 311-80-95, az esti orakban a 313-31-03-
mas telefonszamon.


Pap Attila
+ - index ujra / magyar varosok kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

_konyorogve kerlek!_

"De en inkabb azt tapasztaltam, hogy a nemetek
_esszereuen_ hasznaljak az indexet, csak ha tenyleg van jelentese. Ha allo
kocsit, utepitest kerulnek, altalaban nem hasznaljak, bringasoknal soha,"

ez igy szerinted esszeru? Nem ertem, miert nem esszeru egy bringas
kerulesekor indexelni :-(((( ettol ilyen a kozl.moral, amilyen... miert nem
lehet egymast segiteni? Ilyenkor mindig elkeseredek... ugy szeretnem
a tobbi autosnak elmondani, hogy miert van az a KIB***TT index! mar
gondolkoztam fenymasolt papiron, amit beadnek az ablakon a masiknak.
szepen leirnam benne... hatha a HIX-AUTO alkalmas erre, talan tobben
olvassak, mint ahanyan irunk bele.

*tulzasok bekapcs*
kepzeld csak el... mondjuk legyen csepel, szabadkikoto ut, atlagos
utazosebesseg 80-100, de ilyenkor en vagyok a leglassabb(!). egyszercsak
feltunik egy kivilagitatlan biciklis a kodbol, elottem 20 meterre. mogottem
ramtapadva egy kisebbsegi terepjaro 140 centis kovetesi tavolsaggal.
persze, kerulhetek esszeruen index nelkul, es o esszeruen nekimegy
a bringasnak. vagy esszeruen nem indexelek egy utepites kerulesekor,
o meg esszeruen letarolja a munkasokat. vagy ki birja kerulni,
de mivel a szembejovok nem lattak az indexemen, hogy kerulok, ezert
nem huzodtak le (ez mondjuk egy 2-savos ut legyen), igy o frontalisan
utkozik. Es ehhez nem kell ekkora tempo, az atlagos sofor, foleg
a vasarnapiak, mar 50-nel is megcsinalja ugyanezt!
*tulzasok kikapcs*

en mindig indexelek, meg a neha a fekre is ralepek, ugy, hogy fekhatas ne
legyen, de a lampam villanjon. hatha csak ez kell ahhoz, hogy felfigyeljen
az akadalyra. mi nekem a jo abban, ha atmegy 70-nel a melosokon?
es mibe kerult? egy ujjmozdulatba! (egy esszerutlen mozdulatba, ugye).
igaz ugyan, hogy en addigra mar kikerultem az akadalyt, tehat az,
hogy a mogottem jovovel mi tortenik, az mar lenyegtelen. 

allo kocsinal meg utakadalynal _nem hiszem_, hogy nem indexelnek.
ugyanis ha indexelnek, akkor az az egesz savban elterjed visszafele,
es mindjart mindannyian tudni fogjak, hogy abban a savban nem erdemes
haladni, es ezek utan szepen, zipzar elv alapjan a "jo" savba megy
at mindenki. ne mondd, hogy a nemetek nem ezt csinaljak ! vagy
mar ok sem a regiek? :-)

mindenesetre a nemindexelok meg holtterbe-nem-nezok meg hasonlok
miatt olyan Bp., mintha a dzsungelben lennel. itt is magadra vagy utalva,
es az osszes leselkedo veszelyt fejben kell tartani, aztan vagy tuleled, vagy
nem. segiteni senki nem fog, mert egyszeruen nem erdeke.
Sracok, a tobbi magyar nagyvaros is ilyen? Pecsen vezettem egy 
kicsit, ott zavart, hogy a lampak ciklusai nagyon hosszuak. 

z.
+ - gyujtaskapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
a gyujtast. Jol ertettem ?
A tobbi auto eseteben ?"

zsiguli: feklampa mukodik, vilagitas mukodik. (tettem ra visszajelzot,
500Ft, sipolo hangot ad, ha ugy hagyom). Indexek viszont nem 
mukodnek. futesventilator es ablaktorlo mukodik, hutoventilator nem.

persze oreg autoknal, amit hasznaltan veszel, ki tudja, hogy mit
kotozott - es hova - az elozo tulaj. 

Ja, es regi Lada-ban nincs P allasa a gyujtaskapcsolonak, ugy ertem,
nincs olyan csatlakozo rajta, ami ekkor kerulne feszultseg ala. viszont
ezt meg lehet oldani egy relevel, amit a "rendes" aramkorere akasztunk,
a fegyverzetre mehet az allando +. Ez esetben a bontoaramkor akkor 
adja a +12V-t, ha nincs gyujtas. 

z.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello  irta:

> tolni.  Az autoklub lejart igazolvanyai jok meg telen jeget takaritani a
> kocsirol, ha nem raktad be idoben a jegoldot es tarsait a kocsiba...
>

A jegoldot es tarsait ne tartsd a kocsiban, hanem mindig hordd
magaddal! En ugy tapasztaltam, ha a kocsiban marad (telen),
a szelvedore valo felvitel utan egeszen egyszeruen rafagy! Ezert
(mivel en altalaban futott helyeken tartozkodom,) mindig hurcolom
magammal a sprayt ! Igaz, hogy kenyelmetlen, a megis kenyel-
mesebb, mint a szelvedot vakarni.

Udv.: Z.O.L.I.
+ - Pannonia P10 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello-hallo Autosok!

A segitsegeteket szeretnem kerni, egy szamomra fontos ugyben.
Tavasszal sikerult hozzajutnom egy felujitasra szorulo P10-es
motorkerekparhoz. Huszon-valamennyi eves, az elete utolso, kb
10 evet egy feszerben toltotte. A km-oraban ugy 20-25e km van,
muszakilag szerintem jo allapotu (kulso-belso gumicsere,
aksicsere fenyezes-kromozas, es tokeletes). Sajnos eddig semmifele
gepkonyvet, dokumentaciot, leirast nemsikerult beszereznem hozza,
pedig hogy eredeti allapotura fel tudjam ujitani, ehhez feltetlenul szuk-
segem lenne. Ha van valaki, aki tudna nekem ezugyben segiteni,
vagy barmifele infoja, tapasztalata - esetleg P10-ese- van,kerem
irjon!
A segitsegeteket elore is koszonom!

Udv.: Z.O.L.I.
+ - Opel Ascona diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
> nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy
> dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere,
> a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van
> allitva => SEMMMMI!

Jobb hijan, miutan kimaradt a leirasbol: izzitogyertyak eleg ideig kapnak
feszultseget, kapnak egyaltalan? Elegge meg vannak huzva?
+ - diesel gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Segitseg, orulet ( 14 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 10:59:47 EDT 1998 AUTO #143
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

	HI!

Segitsetek rajtam! :-(

88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy
dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere,
a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van
allitva => SEMMMMI!
Ha nincs jo tippetek, legalabb egy dizelspecialistat mondjatok.

Elore koszi, orok halam
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hali !

A jelenseg tipikusan izzitogyertya problemara utal. Nekem a jo oreg 
Nissan Bluebirdem csinalta ezt mikor 2 gyertya el volt halva a 4-bol.
A porlasztocsucsokat sem eleg kifujatni ,azokat be is kell allitani,
hogy rendesen spricceljenek es ne csak pisaljanak.
Nekem Fonyodon csinalta meg egy szaki a kocsimat, nem is volt semmi
gondom vele akkoriban. Most a Bo:mbi td-met is atnezettem vele. Talalt is
2 szakadt izzitogyergyat a 6-bol. Azota sokkal jobban indul hidegen.
Neve: Herr Sa'ndor
Telefon: 06 85 360903
Udv: Csaba
E-mail: 
Telefon: este 06 85 376178 
    egyebkent 06 30 695286
+ - Egy ket tipp a dizeleseknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!

Kerdesemre kaptam egy par tippet. Mindenkinek nagyon koszi! :-)
Most ezek gyujtemenyet kozlom.

egy-ket otletet, felelosseg nelkul!
1. Levego az uzemanyagellato rendszerben! Nagy szivas!!!
(Valahol van valami szivargas, s allas kozben lassan "lelevegosodik".)
2. Izzotogyertyacsere OK, de vajon izzit is??? Pontosan ra kell merni.
(Vagy az is lehet, hogy megis rossz valamelyik. Ilyen oregecske autonal
egy gyertya kiesese is inditasi nehezsegekhez vezet.)
3. Rossz az adagolora szerelt "szivato", azaz hidegindito, amely hideg
motornal az elotoltest allitja.
4. a 2. ponthoz kacsolodoan: meghibasodott az az elektronika, amely
az izzitast vegzi, tehat azt hiszed, hogy izzitasz, kozben egyaltalan
nem.
5. Porobalj nagyobb elotoltest adni! Nekem bejott!


Ai.: Peace :-)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Austria]
> Bessenyei Zsolt levelezotarsunk kuldott egy tesztet a listara.

Az alul megadott 3 web-oldalon tobb ilyen hazi keszitesu tesztetis talasz.

> Holgy sofor + Ford Ka = semmi gond. Aki megveszi azt az extravagans

Akinek megveszi a bikaja....    Szamomra nehezen felfoghato, hogy gimn.erettseg
ivel
(ez mar egy jo eset!) hogyan tud az ember lanya 20 eves
korara 2 milkat osszegurcolni egy Ka-ra. Esetleg o is K?

> Probaltam osztalyozni a kenyelmet, csak az ulesek szintjen, mivel az az
> elso, amit tapasztal az ember.
> Enyhen meglepodtem.

Nem vitatkozni akarok, de:egy ilyen 2-3 perces ucsorges benyomasnak jo, de az u
les
tobbszaz
km-en vizsgazik. A 2 fo stilus:
pihepuha ules: felveszi a formadat, kenyelmes lehet(!), de rossz karpittal
belesulsz. Ill. ha rosszul tamaszt, akarmilyen puha is lehet....
(Francia iranyvonal)
Kemeny ules: Elsore tul kemenynek tunik, aztan hosszabb ut utan kiderul,
hogy nem is olyan rosszul tamaszt, es sehol nem nyom tulzottan...
Ez inkabb a nemetekre jellemzo. Illetve az osszes Recaro ilyen, megsem
kenyelmetlenek. Csak nehez kiszallni beloluk.

> Mi a velemenyetek ilyen szempontbol? Tobbnyire csak muszaki kerdesek
> merulnek fol.
> A "feeling"-be a kenyelem nem tartozik bele?

A tobbseg ez alapjan vesz autot. Muszaki es penzugyi teren nagyon hasonlokatalk
ot
az iparag. ("Generation Golf" --> nem is a kocsit reklamozzak)

> 88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
> nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy
> dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere,
> a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van
> allitva => SEMMMMI!

porlasztocsucsokat es adagolot beallittatni (nem elvileg, gyakorlatilag),
ill.elgondolkozni egy aksin...        :( Hidegen eleg intenziven kell fordulnia
 a
motornak ahhoz, hogy induljon.

> Eddig meg nem voltam olyan forgalmi helyzetben, ahol kellett
> volna a feklampa leallitott motornal. Bar meg lehetek.

Vontatjak az autodat....

> Akkor vegyuk sorba: ( ABC sorrendben )
> Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
> a gyujtast. Jol ertettem ?

Az opel csak vonyit, nem kapcsolja le

Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - FONTOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rossz hirem van. (bar lehet, hogy valaki orul neki.) Szept. 30-an
megszunik
az e-mail cimem, tehat bizonytalan idore felfuggesztem az "auto"-zast.
Amig
az uj helyen letisztulnak a dolgaim, a baratnom e-mail cimen vagyok
elerheto.
(mailto:) O nem olvassa az autot, csak a hozza
beerkezo levelet tudja floppyn hazahozni. A valaszt meg visszaloni. A
sebesseg
tehat csokken, de a kapcsolat marad. A web-oldalak tovabbra is elnek.

Udv Fogash:
(ui.: ha nem latszana rendesen: , vagyis az x
elott es
utan alahuzas van!)
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re: *** HIX AUTO *** #143 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Austria]
> Bessenyei Zsolt levelezotarsunk kuldott egy tesztet a listara.

Az alul megadott 3 web-oldalon tobb ilyen hazi keszitesu tesztetis talasz.

> Holgy sofor + Ford Ka = semmi gond. Aki megveszi azt az extravagans

Akinek megveszi a bikaja....    Szamomra nehezen felfoghato, hogy gimn.erettseg
ivel
(ez mar egy jo eset!) hogyan tud az ember lanya 20 eves
korara 2 milkat osszegurcolni egy Ka-ra. Esetleg o is K?

> Probaltam osztalyozni a kenyelmet, csak az ulesek szintjen, mivel az az
> elso, amit tapasztal az ember.
> Enyhen meglepodtem.

Nem vitatkozni akarok, de:egy ilyen 2-3 perces ucsorges benyomasnak jo, de az u
les
tobbszaz
km-en vizsgazik. A 2 fo stilus:
pihepuha ules: felveszi a formadat, kenyelmes lehet(!), de rossz karpittal
belesulsz. Ill. ha rosszul tamaszt, akarmilyen puha is lehet....
(Francia iranyvonal)
Kemeny ules: Elsore tul kemenynek tunik, aztan hosszabb ut utan kiderul,
hogy nem is olyan rosszul tamaszt, es sehol nem nyom tulzottan...
Ez inkabb a nemetekre jellemzo. Illetve az osszes Recaro ilyen, megsem
kenyelmetlenek. Csak nehez kiszallni beloluk.

> Mi a velemenyetek ilyen szempontbol? Tobbnyire csak muszaki kerdesek
> merulnek fol.
> A "feeling"-be a kenyelem nem tartozik bele?

A tobbseg ez alapjan vesz autot. Muszaki es penzugyi teren nagyon hasonlokat
alkot az iparag. ("Generation Golf" --> nem is a kocsit reklamozzak)

> 88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
> nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy
> dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere,
> a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van
> allitva => SEMMMMI!

porlasztocsucsokat es adagolot beallittatni (nem elvileg, gyakorlatilag), ill.
elgondolkozni egy aksin...        :(   Hidegen eleg intenziven kell fordulnia a
motornak ahhoz, hogy induljon. A dieseleknel szokas egyebkent a
legfelso gyuruhornyot szelesebbre esztergalni, es 2 dug.gyurut tenni
bele. Egy jot (Pl:Goetz), meg egy gagyibbat. Soha nem lesz gond az
indulassal, csak hat penzbe kerul...

> Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
> a gyujtast. Jol ertettem ?

Majdnem. Az opel mindent levesz, kiveve a tompitott fenyt. Annakcsak zummog, de
hagyja.

> Felado :  [Japan]
> Temakor: Biytomsagi ov ( 25 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 05:23:19 EDT 1998 AUTO #143
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>      >Nos ,szerintem (az maganvelemeny) 30 km/h -ig ki lehet tamasztani
>      >magad.

En egyszer beleultem egy szerkezetbe, ami koccanast szimulalt. Rovid kislejtore
szerelt gorgos kocsi, 3 pontos automata ovvel. Legurul, alul femesen
utkozik neki a sin vegenek. becsapodas kb 20km/h-val. (ok momndtak).
Az ov megfogott, de a szemuvegem olyan szepen elszallt ...

> Nekem pl. van zummogo (illetve sipolo).  Lehet, hogy csak kesobb lett
> beepitve,

szerintem utolagos.

Rossz hirem van. (bar lehet, hogy valaki orul neki.) Szept. 30-an megszunik
az e-mail cimem, tehat bizonytalan idore felfuggesztem az "auto"-zast. Amig
az uj helyen letisztulnak a dolgaim, a baratnom e-mail cimen vagyok elerheto.
(mailto:) O nem olvassa az autot, csak a beerkezo
levelet tudja floppyn hazahozni. A valaszt meg visszaloni. A sebesseg tehat
csokken, de a kapcsolat marad. A web-oldalak tovabbra is elnek.
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
	
	Egy kis velemenycseret kezdemenyeznek,
	ha mar felvetette .
	Szóval a vezetesi stilusrol van itt szo.
	Aktivan negy eve vezetek, ugy erzem van
	nemi tapasztalaton a kozlekedesi moralban.
	Megprobalom osszefoglalni amit gondolok.

	No:k: Egy reszuk jol vezet, de van egy adag, akiknek
	fogalma sincs, hogy kell kozlekedni. Ime:

	A No: Tudataban van nosegenek, hogy beengedjen valakit
	maga ele? Nem, azt mar nem, hiszen O No:!

	Az amator no: Ules teljesen elol, bekotve, ahogy kell,
	de a latoszoge kb. 30 fok. Kapkod, ideges.
	
	A tragar no: Vezetes kozben folyamatosan karomkodik, foleg
	amikor egyedul van. Nincs hervasztobb annal, hogy benezel,
	es latod, hogy milyen felelmetesen ocsmany szavakat formal az ajka.

	A gazdag-biztonsagos no: Kizarolag 2 tonnanal nehezebb terepjaroval
	kozlekedik, rendszerint automataval, gyerekules mindig van bent.

	Tipusra lebontva meg annyit, hogy a keleti szgk-t vezeto nok altalaban
	szabalyosak, viszont a Corsa-Punto geposztalytol kell felni igazan.
	Akik azt hiszik most mar jol vezetnek, nyomulnak, no index, es raadasul
	telefonalnak vezetes kozben. Persze telefon jobb kezben, valtas nem megy,
	kocsi imbolyog es 15-tel megy. Pont lattam ilyet multkor. Nyertes Zsuzsa,
	kedves szinmuvesznonk adta elo a fenti szitut. Mogotte meg gyultek az autok.

	Ferfiaknal nincs felallitva osztalyok. Van a 30 ev alatti szakasz, aki
	varosban csak egyest, kettest hasznal, padlogazt, piros lampa? Ugyan! Index
	minek? Lokharito osszeer, amikor ezert fekezel elotte, akkor vagy dudal,
	vagy jobbra tepi a kormanyt es elvagtat. Ez a 100 loero feletti csoport,
	de elofordulnak Suzukisok is. BMW-tol Mercedesig nem kell index, efolotti
	katagoria mar kulturaltabban kozlekedik. Ami legjobban tetszik, amikor
	valakinek autopalyan a belso savba szol a jogositvanya. Az istennek sem
	hajlando kimenni jobbra. Ami viszont tenyleg idegesit, az a Taxisok
vezetese.
	SEMMILYEN kozlekedesi szabalyt nem vesznek figyelembe, annyival mennek,
	amennyi jolesik, indexek csendben vannak (nem! tevedek, lassit, kiall
	jobbra, majd utana indexel). Akinek nem inge... , de altalaban ezt latom.
	Ja, es azt se felejsuk el, hogy ha mondjuk savot akarsz valtani, es
	elkezdesz indexelni, akkor az, aki ele be szeretnek menni, rogton gazt
	ad, hogy meg veletlenul se ferjel be. Ez 95%-ban igy van.
	
	Lehet, hogy szubjektiv a velemenyen, jomagam 25 eves vagyok, balesetem
	nem volt, viszont gyorsan vezetek, de minden esetben indexelek. Szoktam
	cikazni, de csak akkor, ha megvan hozza a hely. Ha savot akarok valtani, 
	kinezem a helyet, kettot villantok es mar bent is vagyok, de ugy, hogy
	aki mogem kerult, annak nem is kell nagyon fekezni. Igy elkerulom az
	idegeskedest, hogy vajon ki fog beengedni maga ele.
	
	Mara ennyit, anyazasok johetnek, de csak alatamasztva!

	Pincemely tisztelettel: zsivanov sandor
+ - Autovedelem es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Autolopas ellen ( 37 sor )
> Mi van ha nem tud rola, sot mi van ha az auto nem a kulvilagba
>kiabal amire ugysem figyel senki, hanem az utasterbe.
>A mai riasztok ugy 90 db korul zenelnek ez egy zart terben nem nagyon
>viselheto el. Hatranya a megvalositasnak, hogy kihallgathato a zaj
>iranya es radikalis modszerekkel megszuntetheto.
>  De tovabbmegyek; csereljuk le a szirenat egy massziv dobozba epitett
>kello teljesitmenyu hangszorora amit, erosen rogzitunk valamelyik ules
>ala, es nem valtakozo hangot adunk ra, hanem ugy 100db -vel 1 KHZ-t.
>Errol koztudott, hogy az ember szamara a legelviselhetetlenebb freki
>es nem tudod megmondani hogy honnan hallod. Mindig onnan szol ahova
>fordulsz. 
Az 1 Khz az emberi ful szamara nem elviselhetetlen, hanem a legfontosabb
freki, ezert erre a legerzekenyebb, raadasul az iranyhallas is
ebben a tartomanyban a legjobb.
Viszont teny, hogy nagy hangeronel zavaro.
A fenti megoldasnal szerintem egyszerubb egy vagy ket piezo
szirenat megvenni es beepiteni az utasterbe. A piezo szirenak
hangja zart terben gyilkos ereju. Ezek a szirenak raadasul keveset
fogyasztanak, igy a riaszto normal szirenajaval parhuzamosan
lehet kotni.

>Felado :  [Hungary]
>A csepp-Kadettben pl nincs se
>visszajelzo, se zummogo a lampanak, es vigan eg kulcs nelkul is. 
Erdekes, az enyemben van zummogo (gyarilag).
Az viszont, hogy gyujtast leveve leall a hutoventillator,
nincs feklampa, nem mukodik a duda es a szivargyujtoban nincs
villany, eleg furcsanak tartom.
Az utobbi kettot olyannyira, hogy mar neki akartam allni "megjavitani",
mert ugy gondoltam, hogy ez meghibasodas es nem gyari bekotes.

***********************************
    Akos   
***********************************
+ - Re: ulesek, stb. *** HIX AUTO *** #143 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Netherlands]
> Temakor: ulesek ( 47 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 06:57:20 EDT 1998 AUTO #143
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Hello mindenkinek!

> Mostanaban betevedtem egy-ket autoszalonba.
> Csak ugy beleultem par kocsiba.

> Probaltam osztalyozni a kenyelmet, csak az ulesek szintjen, mivel az az
> elso, amit tapasztal az ember.
> Enyhen meglepodtem. 1 - 5 -ig pontozva az eredmeny:
...
> Mi a velemenyetek ilyen szempontbol? Tobbnyire csak muszaki kerdesek
> merulnek fol.
> A "feeling"-be a kenyelem nem tartozik bele? Vagy az en derekam annyira
> torz mar a Trabant meg Moszkvics utan, hogy hamisan jelez :-))) ?

Szerintem ha egy oranal hosszabb utra megy az ember, akkor mar jobb, ha egy
kicsit kemeny az ules. Ha meg fel napokat utazol, akkor IMO csak abban lehet
kibirni.
> Felado : Varga Tibor
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Szirena az utasterbe es egyebek ( 37 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 04:16:25 EDT 1998 AUTO #143
...
> Eddig meg nem voltam olyan forgalmi helyzetben, ahol kellett
> volna a feklampa leallitott motornal. Bar meg lehetek.

Pl. lerohadsz es vontatnak. Vagy vasuti atjaronal leallitod a motort es
latod a tukorben, hogy valaki jon ezerrel, es akarsz villogni egy-kettot a
feklampaddal neki. Szoval nem tipikus, de kellhet. Szerintem hulye otlet az
Opeltol.

> =======================================================
> Felado :  [Japan]
> Temakor: Biytomsagi ov ( 25 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 05:23:19 EDT 1998 AUTO #143
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>      >Nos ,szerintem (az maganvelemeny) 30 km/h -ig ki lehet tamasztani
>      >magad.

>      Teljesen egyetertek!
>      En arra utaltam, hogy kenyelmetlen esemeny volt.
>      Sajnos elofordul olyen eset, amikor nincs ra ido, hogy tamasszon az
>      ember, no meg a reflex sem utolso szempont. Egyebkent biztos vagyok
>      benne, hogy az auto belso felepitesetol is fugg, hogy milyen esellyel
>      repulhet ki az illeto.
Egy kis fizika: aki 30 km/h sebessegu utkozesnel ki tudja magat tamasztani,
az nem kevesebbet allit, mint azt, hogy 3,54 m magasbol leesve _hasra_ vagy
akarhogy meg tudja magat tartani. A leugras ilyen magassagbol veszelyes
lehet, a leeses pedig meg inkabb, mivel a balesetek altalaban nem ugy
kovetkeznek be, hogy "na jo, most karambolozzunk egy kicsit". Ez csak az
elmelet persze es csak frontalis utkozesre igaz, es nyilvan az auto kasznija
valamennyit gyurodik, tehat elnyel az energiakbol, de ebben annyira ne
bizzunk, szerintem a listan kevesen jarnak ujabb szeriaju Volvoval vagy
Saabbal... Es a legrosszab esetre szamitva, 30-nal frontalisan utkozve
nagyon hasonlo erokkel kell jatszadoznod.

Tehat hasznaljtok azt a kib....tt ovet, ne csak a yard miatt, hanem azert,
hogy ne azt kelljen rairni a sirkovetekre, hogy "itt nyugszik Bela, aki
megsem tudta magat megtartani 30-nal".

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: kitamasztas karambolnal ( 15 sor )
> Idopont: Wed Sep 16 04:01:12 EDT 1998 AUTO #143
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Hello!

> En nem szamoltam utana, de barki megteheti. Egy professzor szerint az

Amikor az elobbieket irtam, ezt meg nem olvastam. De a lenyeg az, hogy a
30km/h-s utkozes kb. az elso emeleti ablak. Akit a nagyobb sebessegu is
erdekel, annak csinalok egy tablazatot, hogy honnan kell gyakorolnia :-)

> alabbiakat kell gyakorolni:
> 1. Fekvotamaszban fellokod magad es utana megprobalod megfogni, mielott
> az orrod talajt fogna
> 2. Allo helyzetbol eloredolsz fekvotamaszba es vigyazol az orrodra
> 3 Ugyanez egy asztalról
> 4. Majd az elso emelet ablakabol
> 5.
> 6. Ha a harmadikrol is sikerult megusznod a dolgot ugy, hogy az orrod
> nem erintette a foldet es te fekvotamaszban maradtal, akkor NE kosd be
> magad.

Akos
+ - subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subscribe
+ - Re: *** HIX AUTO *** #142 ( 123 sor ) AUTO #143 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Istvan,

On Wed, 16 Sep 1998  wrote:
[ jobb gumi elore vagy hatra ]

> Szerintem nem. 

Szerintem zarjuk le, mert lassan ugyan azokat az erveket ismetelgetjuk.
Valami igazsag van mindkettoben. Ha talalok megfelelo hallgatot,
csinaltatok vele szimulaciot, es igerem, publikussa teszem az eredmenyt.
(hataridot nem mondtam ;-)

> > Valami haszna van, ez kulonosen kis fordulatszamon jelentkezett,
> 
> Van valami %-os telj., vagy nyomateknovekedes? Vagy belso veszteseg-teljesitm
en
> y-csokkenes?

Kis fordulatszamon a meresi hibanal nagyobb (1-5%) nyomateknovekedes,
extrem esetben meg akar 10% is volt. De olyan kis fordulatszamon es
nagy terhelesen, ahol jozan ember mar nem hasznalja a motorjat.

> beutesem, de kimondottan idegesito, mikor egy 125-os ETZ-vel beall
> a koma egy autonak valo parkolohelyre. A moci elferne a jarda szelen is...

Hogy barmely jarokelo "leszerelje" a tukrot, indexet, piszkalja a
gazkart, stb? (ugye, hogy az autosok nem ertik a motorosokat).

Ezert is jobb lenne itt motorozni.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Motorosok, halogenek, Mercik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

En is szivesen latnam a motorosokat ezen a listan, bar az en velemenyem is
kicsit reszrehajlo.

Valaki kerdezte, hogy milyen izzot javaslunk hagyomanyos (nem halogen)
fenyszoroba. En halogen izzot javasolok bele, ehhez csak egy apro muanyag
alkatresz kell, amely kulseje illeszkedik a hagyomanyos fenyszoroba, a
belsejebe pedig illeszkedik a halogen izzo. Halogen atalakito gyurunek
hivjak (vagy valami ilyesminek). Ara elhanyagolhato.

'HA' irta hogy ult egy baromi kenyelmetlen Merci ulesben. En is ultem
ilyenben nehany eve a Bp-i autoszalonon. Meg is sertodtek ram amikor
kozoltem hogy fapados.

Zotya
+ - Ismet zarak...(bocsi) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak par hozzaszolas.
1. A kormanyzar nem jelenthet problemat egy autotolvajnak sem. En csak egy 
Lada tapasztalatait tudom megosztani veletek (parszor el akartak mar vinni), de
 
azt hiszem ez is tanulsagos. A Ladan -mint koztudott- hatalmas kormanykerek 
van. Ez egy szep nagy erokarkent funkcional. Ezt a tolvajjelolt megragadta es e
gy 
kecses mozdulattal ugy beletorte a kormanyzarat, hogy az autoklubos szerelo
sem tudta kioperalni a gyujtaskapcsolot a helyerol (csak a betetet tudta 
kicserelni), ugyhogy azota nincs kormanyzar. A kocsit nem tudta elvinni, mert 
nem volt benne aksi.
2. A kocsi zarjat szerintem meg en is ki tudnam nyitni egy csavarhuzoval. Az 
egyik zaron lathato rongalasi nyomot hagyott az illeto, de azert meg mukodik, 
csak eppen 3x korbe kell forgatni a kulcsot, mire kinyilik az ajto.
3. Sajat szememmel lattam az ablakunkbol: az ipse odaallt a csomagtartohoz 
hattal, az ujjait beakasztottaa csomagtarto rese ala (a Lada az illesztesi rese
k 
mereteben is az elen all) es egy hatarozott mozdulattal felrantotta. A zarat ug
y 
ahogy van ki kellett cserelni, meg persze a csomagtartoajto is megvetemedett.

Tenyleg! Hanyan vagyunk Ladasok?

Ja, egy kerdes. Ha az utolso kipufogodob utani csovet meg akarom valtoztatni 
(mondjuk nagyobb atmero, mas irany), akkor kell hozza valami engedely? A 
rendorok nem kezdenek el velem szorakozni?

--
Udv:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Fogyasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
>a gyujtast. Jol ertettem ?
>A tobbi auto eseteben ?

A Moszkvicsnal van egy kozepallas, amikor leall minden, kiveve radio (TV,
mosogep), veszvillogo. A feklampat meg nem probaltam, de szerintem mukodik.
Ekkor viszont _nem_jon_ki_ a kulcs. Ha teljesen elforditom, es kiveheto,
akkor viszont visszagyullad a helyzetjelzo + muszerfal. A muszerek nem
mukodnek ilyenkor, es az iranyjelzo sem. Viszont a fenykurtot es a
hangkurtot mukodtetni lehet.

HA
+ - Re:Segitseg, orulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
> nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy
> dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere,
> a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van
> allitva => SEMMMMI!

Az izzitogyertyak izzitanak is, vagy csak ki lettek cserelve? Az
izzitorele, vagy a biztositekja is lehet ludas (a legbiztosabb, csak
kicsit strapas: a kivett porlaszto helyen benezel, szep pirosan kell
izzania mind a negy gyertyanak. Kevesebb munkaval: megnezed, hogy aramot
kapnak-e a gyertyak, aztan leveszed az aramvezeto sint, es egyenkent
adsz aramot a gyertyaknak. Ha jo a gyertya, erezheto az aramfelvetele).
A "porlasztocsucsok kifujva" gondolom a probapadot jelenti. A megfelelo
nyomason nyit? Nem csopog?
Kompresszio: a legtobb oreg diesel auto kenyes pontja. Mennyi?
Adagolo: a nyomastarto szelep rendben?
Hirtelen ennyi jut eszembe..
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS