Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 767
Copyright (C) HIX
2000-06-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Muszerfal takaritas (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Koszonet (mind)  13 sor     (cikkei)
3 benzinkut, legkondi, gyerekules (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Suzuki (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Legtelelo Suzukira. (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Akciok (mind)  86 sor     (cikkei)
7 MB123 es KOMAR (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Fogash es a Shell (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Militec (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re:Trabant kerdes (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Legkondicionalo utolag... (mind)  70 sor     (cikkei)
12 Gyerekules karpit? (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Re: SIERRA 2.0i DOHC (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Benzinarak Szlovakiaban (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Re: meddig gyerek a gyerek (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Spectrum TV (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Norbito' fityo kanyarstab (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Fekero, fekrendszerek (mind)  25 sor     (cikkei)
19 francia varju (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Panhard rud (mind)  16 sor     (cikkei)
21 hejesiras :) (mind)  4 sor     (cikkei)
22 nagy dieselek 6asfoka (mind)  56 sor     (cikkei)
23 Muszerfal takaritas (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Pugeot 405 benzines elado (mind)  13 sor     (cikkei)
25 Tipushibak (mind)  23 sor     (cikkei)
26 Re: Holanc gyerekulessel.... (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Re: Holanc gyerekulessel.... (mind)  74 sor     (cikkei)
28 Re: Astra uzema szintmero (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Re: jo duma!! (mind)  4 sor     (cikkei)
30 Benzinar... (mind)  7 sor     (cikkei)
31 Ket kerdes... (mind)  23 sor     (cikkei)
32 Re: fityo uttartas (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Legterelo (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Re: benzinora pontossag (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Re: Trabant kerdes (mind)  55 sor     (cikkei)

+ - Re: Muszerfal takaritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szilikontol minden felulet felkemenyedik, a mubor szetreped, a muanyagok
> mint az uveg....ugy eltornek.
Ez komoly? Erositsetek vagy tagadjatok !!
KI
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a Listatarsaknak!

Nagyon szepen koszonom a Lada Szamara kerdesekre kuldott valaszokat, de
sajnos (?) ugy tunik, hogy tovabbra is a 4utemu Wartburg marad az autonk!

Frigyes!!

Kaphato nalad Wartburghoz elso feltengelycsuklo?
Ha igen, mennyibe kerul?

Elore is koszonom: Peter
                              
                              
+ - benzinkut, legkondi, gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Evribodri !

>Nem igaz. A blokkra akkor is beuthet meg pl. ket doboz cigarettat es meg
>hatranyoasabb helyzetben is vagy, mert a blokkot addig oda sem adja, ameddig a
>kartyadat le nem huzta.
Nem, nem !
Hiába húzza le a kártyádat, az aláírásod nélkül b..hatja ! Viszont aláírás
előtt célszerű megnézni a végösszeget !

>PS: Ugyan szemelyesen nem ismerlek, de lehet hogy dijbirkozo testalkatod van e
s
Járnál gyakrabban HIX-AUTO talalkozora !  :))

>Kinek van tapasztalata utolagos legkondi beszerelesben?
>Erdemes markaszervizben gyarit beszereltetni, vagy inkabb univerzalisat
Engem is erdekel !

>dolgozni! Komolyra forditva a szot, elismerem a
>gyerekules szuksegesseget, de ezt ajanlani kell
>nem pedig kotelezni! A holancrol pedig nem is
Szerintem kotelezni kell ! Megpedig azert, mert sok barom (bocsanat) gyereke
hatul all a ket elso ules kozott, ahonnet legnagyobbat lehet repulni,
vagy az elso utas oleben ul, esetleg elso ules elott all !
Persze a vamot, és vagy az AFA-t el lehetne engedni ...

Zotya
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi, AUTO!

Kerlek, segitsetek nekem: eladova valt a Suzukim. 1995 
oszi, 1.0-s, piros, garazsos, 35000 km-t futott, 
(szervizkonyv, 1 gazdi, nyugdijas bacsie volt 4.5 evig 
(csaladban)). Most kerult a nevunkre orokles utan. 
Alapvaltozat, egy extraja a riasztoja. Karambolja nem volt, 
csak az elso lokharitoja egy kicsit meg van nyomorgatva. 
(keskeny volt a garazsajto)

1. Mennyit er most egy ilyen auto? 
2. Erdekel-e valakit?
3. Hol erdemes eladni? (hirdetni, kereskedo, piac)?

Mennyi ido egy ilyen autonak gazdat talalni?

(amit en saccoltam, hogy 1.000.000 folott er egy picivel).

Koszi!

    dorombolo' (nem do:ro:mbo:lo")!
+ - Legtelelo Suzukira. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Szia Tibor.

>suzuki elso ablakra legterelo (vagy miaszosz :)
Van nekem ilyen legterelom ;-) Csak ird meg, hogy melyik 3 ajtoshoz kellene,
Swift, Vitara, gyartasi evvel. Arajanlat megfeleltevel meg egy matricaval is
szolgalhatok neked :-)))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Akciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

 ***********FÉK AKCIÓ!!!május 30.  július 6. aig. ****************

A mostani FÉK AKCIÓM során a következő fékalkatrészek fogyasztói árai
estek 10%-al!

Fékbetétek                 (QH,MINTEX)
Fékpofák                   (QH,MINTEX)
Féktárcsák                 (QH,Bárdi-Help)
Fék-és kuplung hidraulikák (QH,CIFAM)
Fékcsővek                  (QH,PIMAX)

****************************************************************************
*
   ÚJ IRAUTO KORMÁNYMŰVEK

     Komplett kormányművek:


                 Alkalmazás               Cikkszám  Bruttó kisker
                                                         ár

     Citroen Xantia           6/93-        QSR223      36 850 Ft

     Fiat Cinquecento         92-          QSR218      29 812 Ft

     Ford Escort (kivéve      10/90-       QSR209      49 852 Ft
     Cosworth)                2/95

     Ford Orion               10/90-95     QSR209      49 852 Ft

     Opel Corsa               4/93-        QSR217      30 986 Ft

     Peugeot 306              3/93-        QSR219      36 648 Ft

     Renault Twingo           6/93-        QSR220      38 476 Ft

     Seat Cordoba             1/93-        QSR212      72 348 Ft

     Seat Ibiza II            12/93-       QSR212      72 348 Ft

     Seat Toledo              8/91-        QSR212      72 348 Ft

     Volkswagen Golf III      7/91-        QSR212      72 348 Ft

     Volkswagen Transporter   5/79-7/91    QSR221      67 654 Ft
     (tip. 2)

     Volkswagen Transporter   10/84-       QSR221      67 654 Ft
     Syncro                   7/91

     Volkswagen Vento         5/92-        QSR212      72 348 Ft


     Lecsupaszított kormánymű:

               Alkalmazás             Cikkszám Bruttó kisker
                                                     ár

     Volkswagen Transporter 5/79-      QSR221P    45 611 Ft
     (tip. 2)               7/91

     Volkswagen Transporter 10/84-     QSR221P    45 611 Ft
     Syncro                 7/91


****"LIP" Lengéscsillapító AKCIÓ 10% kedvezmennyel!**************

Április 14. reggel 07 órától  június 14. 18 óráig 3 hónapos!!!! LIP akciót
tartok
Ami a következöket jelenti:

..Minden kedves megrendelomnek 10% kedvezményt adok.
  **************************************************************************

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

+ - MB123 es KOMAR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ket kerdesem illetve keresem lenne.

- Merci 123 diesel prospektus, vagy katalogus erdekelne.
ha valakinek van szoljon valahogy megoldannk, fenymasolt, scanner stb.


- Valaki Komar motorral kapcsolatban tudna e felvilagositast adni.
(talan nem nagy baj, hogy egy kicsit offtopic, de nem tudom kihez
forduljak)
a fiam vett egy nagyon jo allapotu (vagy megsem ?) 1970 -es evjaratu
Komar seged motort. 

A gond: a hatso tengelyben szetesett a baloldali csapagy (amelyik a
lanckereknel van). En nem lattam, de azt mondta neki valaki, hogy nem
szabvanyos csapagy es nem lehet vele mit csinalni.

Udv: Jeno
+ - Fogash es a Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Fogash,

jo tudni, hogy van, aki csak pozitiv tapasztalatokat
szerzett a kagylonal, de benzinkutaknal nem art
alapvetoen bizalmatlannak lenni (sajna). Bovebb 
felvilagositas az Index autos topic-jaiban, mint pl.
a beszedes cimu "Problemak a Shellnel" (ami annak idejen
"Atb@sz@s a Shellnel" - finomitas tolem - neven indult, 
de a ceg keresere modositottak, igaz, ez volt a Shell
egyetlen erdemi reakcioja a felvetett problemakra), vagy
 belenezhetsz a "Melyik kut gazolaja a legjobb?"-ba is.
Bizosan van ott szamos tulzas is, de ettol fuggetlenul
sokat lehet tanulni :(

Piece:
NME1

"Know your enemy"
+ - Militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenkik!

	Kerdesem lenne, hogy a subjectben is emlitett, es altalatok is sokszor dicsert
 adalek anyagot hol, es hogyan lehet megszerezni. Segitsegeteket koszonom, 

    			Aaron

------------------------------------		   
  ERICSSOnz
since 2000.01.01.
------------------------------------
+ - Re:Trabant kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote (N.Y.-bol, ha jol tevedek....):

>Aki tud valaszolhat

Remelem csak En leszek ilyen bolond......
 
>1.    Majdnem minden esetben ha  Trabant megy elotted es elozni
>akarod az biztos,hogy o majdnem a felezo savon megy mindig,az
>istennek le nem huzna egy kicsit jobbra, miert  ?

Igen, ez nekem is feltunt, amikor New Yorkban jartam......
Indianapolisban meg majd minden Ladas azzal szorakozott, hogy 
teljesen ramasztak hatulrol a Mustang-omra, alig birtam lerazni 
Oket. A csibeszek......
Te, muszaly ez a felesleges provokacio (Vadkan-effect)??????

>2.    Ha Trabant megy az uton es ketten ulnek benne,90 %-ba az utas
>mindig a hatso ulesen ul . Miert ? Az elso biztonsagi ov nem
>biztonsagos ? vagy  a sulyarany elosztasa miatt ?

Inkabb a C. valasz. Talan mer tobb hely van ottan.

>  Bocs- a Trabant tulajdonosokat nem  volt szandekomba megserteni !

Khmm......khmm.....

Udv:

Dexter

ui: Most ment elottem a Budafoki uton (Bp) egy Proxy matricaval 
teljesen bevont Kispolszki. Borzalom.
+ - Legkondicionalo utolag... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Kinek van tapasztalata utolagos legkondi beszerelesben?
:> Erdemes markaszervizben gyarit beszereltetni, vagy inkabb 
:> univerzalisat (Diavia, Alex, stb.)

2 evvel ezelott, amikor hozzam kerult az Omega, az elso dolgom
volt utanajarni, hogy mikent lehet beletenni a legkondit.
Utanakerdeztem sok Budapesti helyen, de legnagyobb 
meglepetesemre sok helyrol eltanacsoltak, hogy Omega-A -ba 
nincs legkondijuk, esetleg csak a svajci-bicska stilusu univerzalis, 
de az sem biztos...
(Biztos ismeri mindenki az univerzalis gumiszonyeget, ami 
persze egyik autoba sem jo pontosan.)

Egyszercsak sikerult Mezoturon a Klima centrumban 
talalnom egy megfelelo csapatot, akik 2-3 napon belul 
keritettek nekem egy Diavia gyartmanyu *eredeti* keszletet. 
Elmondasuk szerint egyebkent ez a ceg (is?) szallit az Opelnek.
Lattam a cuccot, meg bedobozolva, nagyon impozans volt a
sok mutyur es a preciz szerelesi alkatreszek tomkelelege.

Az motorhuto elotti eredeti felfogatasi pontokra fogattak fel a
klima hutojet, a motorblokkon levo elokeszitett reszre kerult
a kompresszor es az eredeti Opel kapcsolokat pattintottak be
az eredetileg vakkapcsolok helyere. Minden csonek, csavarnak
meg volt az eredeti helye, nem furkaltak ossze-vissza...
Meg a plusz ekszij a szervoszivattyuhoz is benne volt.

Nagy meglepetesemre nem vezete'keztek kulonosebben 
semmit, csak az ujonnan berakott kapcsolok mogott amugy 
is meglevo aljzatokat dugtak be a kapcsolokba es egy ket 
dugot pattintottak be egy-ket - kabelkorbacsban levo - addig 
csak ures csatlakozokba. A vakuumszivattyut csapoltak me'g 
meg egy magnesszelepes kiegeszitessel, ami a belso 
keringtetes lamellait mozgatja.

A nagy bontas inkabb a kozepkonzolt erintette, mert a regi
futorendszert (ventillator, futotest, muanyag levegocsovek) 
teljesen kivettek es helyette raktak be a klima komplett 
huto/futo egyseget. Cserelodott a futoventillator is, a regi 
amugy is neha kanyarban nyoszorgott...

Termeszetesen nem OPEL markakereskedo a ceg, hanem a
fo profilja mindenfele klimaberendezes a jatek ablakklimatol
az ipari nagy cuccokig. Mivel van egy OPEL szalonjuk is,
ezert a kocsihoz is ertegetnek valamelyest. A latvany alapjan 
azt hiszem ilyen szereleshez elsosorban klimaszerelo kell es 
csak masodsorban autoszerelo markakereskedo.

Egyebkent a klima-kit -et latva nem okozott volna kulonosebb
nehezseget nekem sem beraknom otthon, nyilvan a gazzal
valo feltoltest nem tudtam volna megcsinalni, meg honnan a
fenebol tudhattam volna a sok szabad csatlakozo melyike megy
a kompresszorra, milyen plusz biztositekot kell berakni, stb...

Azota is rendesen mukodik es elvezem a (pl. mai reggeli) nagy 
melegben a jo idot odabent... Az uj autohifi ota kulonben 
kiszallni sincs nagy kedvem...  :-)


:> Mennyibe kerulnek ezek?

Olcsonak semmikeppen nem nevezheto az akcio...
Nalam az egesz 300k+AFA volt, meg szerencse, hogy 
tulajdonkeppen "csak" le kellett dolgoznom az arat...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Gyerekules karpit? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!A nemet "Strochenmuhle"gyerekulest mar a harmadik gyerek nyuzza.Enyhe
n szolva szet van szakadva.Nincs valakinek+ otlete arra,hogy a fem es muanyagva
zas ulesbe hol lehetne uj karpitot kapni?Amugy semmi baja.Ha barkinek otlete va
n,kerem a listara irja meg!Koszi!Peter.

----------
 This mail has been sent through Pannon GSM MobilPosta Gateway
+ - Re: SIERRA 2.0i DOHC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Megjegyzesedet koszonom!

Ezt irtad:
> Tapasztalataim szerint a motorolaj minosegere nagyon erzekeny, meg az
inkabb
> surubb, mint ritkabb cserere is. Gyertya ua.

Milyen motorolaj kell a Sierraba, es hany liter?
Te milyen markat, tipust ajanlanal?


Udv: Maci
+ - Benzinarak Szlovakiaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Latom, irnak itt nehanyan Szlovakiabol. Meg tudjatok mondani, hogy mennyibe

>kerul ott egy liter benzin (marmint hogy erdemes-e atmenni tankolni)?

Elviselhetetlenul sokba :( 
Az emelkedes eppen olyan merteku, mint MO-n, csak eppen alacsonyabbrol
indultunk... Most kb. 34,50 korul van, ami 207 Ft. A vicc, hogy a $
erosodesevel
magyarazzak, es rogton reagalnak. Gondoltam is, hogy ok, de az elmult heten
majd 20 Ft-nyit erosodott a korona a dollarhoz kepest, ezek meg megint
emeltek
20 fillerrel... Mar nem tudom kovetni... 

Cs.
+ - Re: meddig gyerek a gyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nagy Attila
> hany eves kortol szabad ma a KRESZ szerint az elso ulesen gyereknek
> utaznia (nem a volan mogotti ulesre gondolok).Elore is koszonom a 
> valaszt!
> Attila

Hello!

En ugy tudom, hogy korfuggo megkotes nincs.
Magassagfuggo van. Ha a gyerek eleri a 150cm-t
akkor lehet/kotelezo bekotni a biztonsagi ovvel,
alatta tilos(kiveve ha ulesmagasitot hasznalsz).
Babaules-gyerekules-ulesmagasito-biztonsagiov az
idobeli sorrend. A gyerekuleseket az elso ulesben
is lehet rogziteni. A lenyeg, hogy a gyerek mindig
rogzitve legyen a kocsiban.
udv, san
+ - Spectrum TV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Nandi!
Nemtom neked mi nem tetszik a ''Azok a csodalatos masinak''c.
musor,szerintem nagyon  szorakoztato,es tanulsagos.
Az hogy a jappan ato mellett fintorogva megy el,
szerintem ez termeszetes...8-).
A ketutemu musorba pedig a trabi is szerepel,ami tutikiraalysaag.

Udv mindenkinek

Barna ''V8 fanatikus''Istvan

Ui:Nem kopkodni akartam a japan atokat,csak ez a kedvenc 
     videoprobalo kazettam a szervizbe,amikor elindul az a 
150lovas Chrysler moci aaaaaaaaa.....
+ - Norbito' fityo kanyarstab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na ne boruljunk mar meg teljesen... az lenne am a jo moka. Abban a
>40 eves futomuben tudtommal meg lengescsillapito sincs...
Nos, ezt nem birom szo nelkul. Szoval a fityoban elol rendes olajos
lengescsillapitok vannak laprugoval, hatul meg csavarrugok. Szoval van
benne lengescsillapito. Masik: nyugodtan mondhatom, hogy
tapasztalatbol beszelek a fityok kanyarstabilitasarol, szemben Veled.
Szoval volt lehetosegem nehany 10e km-en keresztul vezetni a csalad
Favoritjat, ill. keresztanyamek Carina II-et, meg ugye az en fityomat.
Tapasztalatbol allitom, hogy a fityo kanyarstabilitasa nagyabol a
Carinaewval azonos, a Favorit mar reg emelgeti a hatso kereket, amikor
a fityo meg finoman megy. A fityo hatranya a vekony gumi, ami miatt
hamarabb csikorog. Viszont sokkal lejjebb ul, mint a Favorti, es
kemenyebb a rugozasa is. Erre meg rajon, hogy sokkal kissebb az egesz
kocsi, igy savon belul maradva joval nagyobba tudom vele tenni a
kanyart.
A lenyeg az, hogy megint latatlanban szidja valaki a fityot.
Stabilitas, meg fekek szempontjabol inkabb a Wb-t meg a trabit lehet
szidni, de en nem teszem (bar vezettem mar mindketot, szoval en
megtehetnem). Szoval eloszor probald ki, aztan mond...
Ja, ez nem flame akart lenni...
Azt meg elismerem, hogy a BMW-e persze jobb, de azt mergemben tuloztam
oda.
Bye:                    Norbi

  

-- 
Best regards,
 Kurucz                          mailto:
+ - Fekero, fekrendszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SziasztoK!

Nem ertek az autoszereleshez, de fizika tagozatos gimibe jartam, es nem
ertek egy ket dolgot a fekezes minosegeben.

Vannak autok, aminek jo a fekje, vannak aminek rosszak.
De ez mitol fugg?? Ha van egyezo tomegu, ugyanolyan lengescsilapito, es
gumi, mi hatarozza meg a fek josagat??

Mert a fekezes a gumi tapadasa (fizikailag) minden feket be lehet
blokkoltatni, tehat a 0-100% ki lehet hasznalni. Akkor mi a kulonbseg?

Eszembe jutott 2 gondolat.
1, a fekek homerseglete, -> hutes kialakitasa
2, adagolhatosag -> a csuszas elotti 'resz' jobban el van nyujtva, jobban
lehet opimalisan fekezni.

De ez meg nagyon keves....

Vilagositsatok mar fel!

Koszi
Lajos

Opel Kadett Caravan 1.6S (87)
+ - francia varju (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez nekem uj. Legy szives aruld el, hogy a 4-utemu Wartburgokon mi francia
>ill. francia anyavallalat? Vagy csak ugy altalaban a minosegen
>humorizalsz?
Az autoban semmi. Amit piszkaltam (a legkisebb rosszindulattal) az a
tipusnev irasmodja volt. Az eredetiben ui. WartbOurg szerepelt. A nemetek
"-burg" -okat irnak, a "-bourg" viszont a francia nyelvre jellemzo.
Mindossze ennyi, maga a jargany kb olyan tavol all a francia irodalomtol,
mint az a bizonyos Mako Jeruzsalemtol.

+ - Panhard rud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A merev hatso hidat fel kell fuggeszteni a karosszeriahoz/alvazhoz. A
laprugo-kotegen tamaszkodo hidaknal nincs gond, mert a laprugo vegeit
(egyiket mereven, a masikat rugalmasan) az alvazhoz lehet kotni. A rugo
kozepere U alaku pantcsavarokkal ra lehet fogatni a hidhazat, igy tkp. a
hid mindket vege mereven rogzitett, azaz akalmas a hajtas atvitelere. A
tekercsrugonal mas a helyzet, hiszen ez nem rogzit, azaz egyeb fixalas
hianyaban a rugorol a kocsiszekreny oldalra ledolne. Ennek elkerulesere a
Lada hatso hidjat 3db rud tamasztja ki. 1-1-db van jobb es bal oldalon a
kasznihoz (a kuszob ala) fogatva. Masik veguk a hidon van rogzitve, igy a
hid hossziranyban kello kitamasztast kap. Gyakorlatilag ezeken a rudakon
tolja a kerek a kocsit. A harmadik rud keresztben all, bal oldalon a hidhaz
hatuljara, jobb oldalon pedig a kasznihoz fogatva. Ez is engedi rugozni a
hidat, az oldaliranyu elmozdulast viszont frankon korlatozza. Igy mar
vilagos?
Fogash

+ - hejesiras :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> majs szornyedt hall az ilyedtsegtol
Ha masert nem, ezert erdemes a hixautot olvasni. :))) 4szo 4 hiba...
De az otlet tenyleg jo!

+ - nagy dieselek 6asfoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash ezt kifejtened reszletesen? Nem ertem ,ugyanis, hogy  2 utemnek
>mi koze a jobb hatasfokhoz. Talan a telj/terfogat arany jobb.

Megint elkezdjuk? :) Na figyelj!
Utemszam-hatasfok osszefuggesei: 
4utemu motornal egy ciklus soran 1 loket toltescsere, 1 loket surites, 1
loket expanzio, 1 loket kipufogas, vagyis az 1 energiatermelo loketre
(munkautemre) 3 veszteseges (befektetett munkat igenylo) loket jut. 
2utem eseten 1expanziohoz csak 1 holt loket tartozik, hiszen a gazcsere
reszben a tagulas, reszben pedig a surites cimu periodus (loket) alatt
kovetkezik be. Ebbol szamolva 1energiatermelo loketre (munkautemre) 1
veszteseges (befektetett munkat igenylo) loket jut.
Mivel a veszteseggel (energiaigennyel) jaro folyamatok energiaigenye nem
azonos, nem tudsz felallitani egyenes aranyossagot, de kozel azonos
minosegu gazcseret eloallito keverekkepzo es szivo-kipufogo rendszer eseten
a ketutemunek joval magasabb a hatasfoka a 4utemunel. Ketutemunel az ilyen
rendszerekre jo pelda a membranos szivocso, a kipufogoszelep, az YPVS, a
rezonatoros kipufogo, a turbofeltoltes, stb.

>Amugy kiraly gepek vannak es nagyon erdekesek, mint irtad is. Ezek un.
>Cathedral gepek.
A Cathedral csak egy marka, ugyanigy irhattal volna MAN-t, Sulzer-t,
Deutz-ot, vagy ki tudja meg, mit. Autoban sem csak un. Skoda gepek vannak!

>A hengerben fel tudnek allni. 
Mint irtam is 3000mm (gyk 3 meter) lokethossz es 700-900mm
hengerfurat-atmero jellemzi a kozepes meretu gepeket. De azok meg forognak
akar 5-600-at is percenkent.

>A fordulatszam azert alacsony, hogy kozvetlenul hajthassa a hajocsavart. 
Igy igaz, ezt is irtam [te atmentel "write only"-ba?:)], megpedig ugy, hogy
oldhatatlan a kapcsolat a motor fotengelye es a hajocsavar kozott, tehat
nincs koztes attetel, hajtomu, valtoszekreny, vagy barmi ilyesmi. Viszont
egyes hajocsavarok lapatjainak emelkedese allithato, igy bizonyos hatarok
kozott lehet vele jatszani.


>Inditasnal kulon kis motor van, amivel belnditik, mint a hint't. 
Regi urban legend a Zaporozsec motorjarol (V4-1000ccm), hogy igazibol nagy
motorok onindito motorja. Kamu! A hajogepet -mint irtam- ugy inditjak, hogy
van a hengerfejben egy kulon levegoszelep (ez sima visszacsapos, tehat nem
vezerelt), es van egy a fotengellyel egyutt forgo un. legoszto csillag. A
fotengely forgasaval egyutt a csillag is forog, es a belejuttatott suritett
levego mindig abba a hengerbe jut, amelyik epp a FHP utan all. A levego
lenyomja ezt a hengert, mikozben vmelyik felmegy suriteni. Aztan erre nyom
ra a suritett levego, es tolja le, stb. Ilyen modszerrel felporgetik
inditasi fordulatszamra (kicsit kevesebb, mint az alapjarat, kb 15-20
1/min), es raadjak a befecskendezest. A motor pedig elindul. Szo nincs kis
motorrol, ami indit.

>A konnyebb inditashoz meg indito (dekompresszalo) szelep.
Igen, a nagyoblu (350+ ccm) 1 hengeres japan endurokon, de nem a hajogepen.
Lasd feljebb. :)
Kielegito volt?
Fogash

+ - Muszerfal takaritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(az elozoleg feladott hozzaszolasom mondattanilag santitott)

Sziasztok !

A muanyag alkatreszek takaritasara az alkoholos-ammonias ablaktisztitok
a legjobbak!
A szilikontol minden felulet felkemenyedik, a mubor szetreped, a muanyagok
mint az uveg....ugy eltornek.

Ez nem a reklam helye, de en egy fel doboz pumpas CLIN-el az autot szepen
ki tudom takaritani. Es meg az uvegre, fenyezesre sem megy a szilikon.

Peter.
+ - Pugeot 405 benzines elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi kori

1600cc
1991-évjárat
Müszaki vizsga:2002 Január érv.
    Ir ár:  920000Ft 
Rendszám:FGT-219
Pedál KFT.
Megnézni: 1194 Budapest,Nagyőrösi út 162 
érdeklodni telefonon:06-60-411-761
tulaly:Tihanyi Kornél

elore is koszonom  kori
+ - Tipushibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Astra benzinorahoz konkretan nem tudok hozzaszolni, szerintem vidd el
>garancialis szervizbe. Az Opel egyebkent hires a "pontos" benzinorairol.
>Az en '95-os Corsam az ora szerint 4..5 l/100 km-t fogyaszt az elso 20
>literen, utana atvalt 10 l/100 km-re.

A felesegem Cliojaban, a haverom Favoritjaban az elso
100-150 km-en meg sem mozdul a benzinmutato.
Szerintem ez szandekos. Az en Opelemben folyamatosan
nem teljesen linearisan, de azert egyenletesen, az
osztasoknak megfeleloen jelez. (Azt hiszem azert
mert van valami baja).

> -------------------------------------------
>VW. Golf II. típushibái tapasztalatból:
>- vízpumpa szivárgás ezért csere
Nem akarom vedeni a VW-t, de gondolod, hogy
a nalad elofordulo osszes hiba egyben tipushiba is?

Tipushiba peldaul a vizhofok visszajelzo LED
villogasa es az emliett ajtokilincs tores is.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Holanc gyerekulessel.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kezd piszokul elegem lenni a holanc es gyerekules nyavajgasbol.
>2. Normalis gyerekulesek (nem beszelve a "second-hand"-rol) mar 10eFt-tol
>akadnak.
Nem az araval van a bajom! Ezek az itt-ott reklamozott
gyerekulesek 3 eves korig jok (tessek hasznalni!).

De mit csinalsz egy 10 eves 50 kilos 145 centis gyerekkel.
A tizezer forintos gyerekulest raadod bukosisaknak?

Ezt kene felfogni!

En a holanc kotelezove tetelet is hulyesegnek tartom,
pedig nekem van.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Holanc gyerekulessel.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Holanc gyerekulessel.... ( 56 sor )
> Idopont: Fri Jun  2 21:03:12 EDT 2000 AUTO #765
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Udv Autosok!

mindegy-hogy-ki wrote:

> Az Autopiac aktualis szamaban (maj.31) irtak a kresz modositasarol
> egy rovid cikket. A temaja a gyerekules es a holanc kotelezove tetele.

Kezd piszokul elegem lenni a holanc es gyerekules nyavajgasbol.

1. A holanc kb. 5-6eFt, es ezert a penzert mar nem a leggyengebb gagyit
lehet kapni.
2. Normalis gyerekulesek (nem beszelve a "second-hand"-rol) mar 10eFt-tol
akadnak.

A ketto egyutt legyen ket (2) kisebb tank benzin ara, nem beszelve az auto
altalanos fenntartasi koltsegeirol. Ahhoz kepest akar 1-2%-ot is elerhet
ez a "borzaszto nagy" beruhazas egy auto elettartamara vetitve.
Ilyen alapon Magyarorszagra kulon kellene autokat gyartatni biztonsagi ov
es legzsak nelkul, mert az milyen olcsova tenne az autozast, tovabba
mekkora megtakaritas lenne majd ha 10 eves lesz az auto. Ugye mekkora
baromsag????

Tovabba aki uj autot vesz es ezeket a biztonsagi vackokat nem kepes
megvenni, az egy hulye taho es ne sirjon hanem menjen melegebb eghajlatra.
A nyuves autojanak ez akar 1%-at is kiteszi (forintban). En speciel az
aralku vegen nyomtam ki a kereskedobol meg "gratisz" a 30eFt-os
gyerekulest. Ezt barmelyik uj autonal el lehet jatszani. Holanccal egyutt.

Tovabba: hasznalt (neadjisten oreg) autoknal a kovetkezo koltsegekhez
hasonlitsuk:
1 garnitura uj gumi szerelessel az kb. 45ezer forint, ha olcso
kategoriajut veszunk. Ez egyenlo 2db gyerekules+2db holanc.
Olajcsere szurocsere fekbetetcsere szelephezagallitas: 1db gyerekules+1db
holanc (Lada kategoriaban)
Ugyanez nyugati kocsinal: 2db gyerekules+2 db holanc
Lengescsillapitorol nem is beszelve, mert akkor mar a tetocsomagtarton egy
ovoda is kompletten elfer, annyi gyerekulest vettem.

A luxuscikkek hasznaloirol nem is beszelve: a Nagy Magyar Bunko hamarabb
vesz 60eFt-ert CD-s radiot meg 20eFt-ert hangszorokat mint gyerekulest.

Szoval csak az a bajom, hogy egyreszt azok sirnak akiknek kozuk sincs
hozza (pl. nem erintettek gyerek-ugyben), illetve akinek van hozza koze,
annak meg igazabol csak megszokasbol sir a szaja.

Ha valaki hitelt erdemloen bizonyitani tudja hogy gyerekulesre nem tellik,
de muszaj kocsival furikaznia a gyereket, akkor az jelentkezzen nalam. Az
egesz orszagban nincs ilyen.......

Holanc ugyben meg annyit, hogy _mindenki_ kerulhet olyan helyzetbe hogy el
kell indulnia telen. Ennel sokkal kevesbe rentabilis a biztonsagi ov,
hiszen alig van ember akit mar megfogott. Igaz, engem mar haromszor is
megmentett komoly serulesektol. Talan ezert is van holanc es gyerekules a
kocsimban.

 Jol van na! Mivel a kozelmultban tobbszor is tema volt itt a listan a
gyerekules, ugy gondoltam,
 hogy leirom a nagyerdemunek ezt az informaciot. Azt hiszem, meg mindig akad
olyan listatag,
 aki nem vett gyerekulest (es van gyereke). 
 Tovabba az elmult telen szo volt a teli gumi (!) varhato kotelezove
tetelerol. Ha esetleg ez a rendelet
 lepett (lepne) eletbe, az az autos, aki nyari gumival es holanccal
kozlekedett eddig, az a hajara kenhetne
 a holancat. Es meg biztosan van olyan is, akinek nincsen holanca (nekem,
csak teligumi).

      Jo utat!            Zsolt
                           AUDI 100
+ - Re: Astra uzema szintmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi mindenkinek az otletelet!

Ugy hataroztam, hogy 10 %-ot elturnek neki. De ez tobb, mint 20. Ugyhogy
megyek reklamalni.:-)


--
Laci

+ - Re: jo duma!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem a gyerekules problemara mielobb lesz szocialis megoldas is. Ha jol
tudom el akarjak torolni a gyerekulesek vamjat.

SzaboZE
+ - Benzinar... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma reggel hallottam, hogy a MOL RT csokkenti a benzinarat 3 ft-tal! Most jon
a nemsemmi: ok: a forint erosodott a dollarral szemben! Agyonrohogtem magam.

--
SzaboZE, mailto:
+ - Ket kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne ket kerdesem (hatha tudja valaki a valaszt) :

Miert van egyre tobb olyan  az utakon, aki mielott balra (jobbra)
kanyarodik, jobbra (balra) huzodik az uton...???   Az idealis iven akar 
fordulni??  Tul sok forma1-et nezett a teveben, ott tanulta??  
Vagy mi masert??
Azert, hogy me'g kikerulni se lehesen rendesen oket...?
(Akik pedig igazan profi szinten uzik ezt, azok emellett az indexet csak 
az utolso pillanatban, kozvetlenul a kanyarodas elott teszik ki... )

Egy kis lelektan: Vasarnap delutan az M1-M7 kozos reszen, az 
Osztyapenko elott, a lassito szakaszban a 80-as tablanal Skoda Favorit 
allt a leallosavban, szemben. Elofordul.  Am 100 meterrel kesobb, mar 
Bp-en belul, a 70-es tablanal az autosok 80 %-a csak 50-nel ment... 
(ahol normalisan, zsaruk nelkul csak 20 % az, aki ennyire lelassit...)
Meg tudja valaki mondani, hogy miert ???  

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Re: fityo uttartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Nos, ehhez is hozzaszolnek. Szerintem a fityo uttartasa szuper.

En is ugy tapasztaltam. A sztori a kovetkezo:

Ausztriaban mentunk egy kanyargos uton egy volgyben. Elol 
baratomek Kispolakkal (2 fo), mogotte mi negyutemu Trabival (3 
fo). (A Trabi uttartasat nem szokas szidni, sot.) A Kispolak stabil 
80-nal ment, es meg sem billent a kanyarokban. A Trabi a 
kanyarokban bedolt, a gumi meg-megcsikordult, ugyhogy 
kenytelen voltam atallni a a kanyar 70 - egyenes 85-90 
kombinaciora.


Udv:

Padi
+ - Legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)



erdeklodott elso ablakra valo legterelo irant. A mi kocsinkon van 
egy 'Szatuna' markaju, az interneten talalt cim az alabbi:


SZATUNA 
Balatonfuzfo
Fuzfogyartelep, Szallas u. 11/A.
Tel:. 88-351-249
Fax:. 88-351-162


Udv: 

Padi
+ - Re: benzinora pontossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

"Az en '95-os Corsam az ora szerint 4..5 l/100 km-t fogyaszt az 
elso 20 literen, utana atvalt 10 l/100 km-re. Majdnem ures tanknal 
1-2 literrel tobbet mutat (ill. villan fel a lampa), mint amennyi 
benne van. Tovabba a mutato agyoncsillapitott, igy ha jarok vele, 
leallitom, majd ujra inditom, azonnal 3 literrel kevesebbet mutat. 
Opeleknel ez allitolag a "normalis" kategoria."

Renault Megane: a franciak literrel nem is hitegetnek, 
literjelzes nincs, egyszeruen  beosztottak 4 negyedre a skalat. Az 
elso negyeddel 250-300 km-t lehet autozni, a tovabbi negyedekkel 
egyre kevesebbet (ugy 150 korul). A mutato ugy 30-50 km-t az 
also tartopockon nyugszik, mire kigyullad a tankolast jelzo lampa. 
Ekkor meg kb 10 l van a tankban...
Az inditas utani visszamaszast ugyanugy csinalja, amit en azzal 
magyarazok, hogy a tankban levo benzin melegszik a visszafolyo 
uzemanyagtol - vagy totalis marhasag ez az elkepzeles?


Udv:

Padi
+ - Re: Trabant kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Joska,

nem bosszantott fel egy bizonyos Trabi tulaj veletlenul? :-)
>  1.    Majdnem minden esetben ha  Trabant megy elotted es elozni
akarod
>        az biztos,hogy o majdnem a felezo savon megy mindig,az
istennek le
>        nem huzna egy kicsit jobbra, miert  ?

1. ok az ut szele eszmeletlenul pocsek allapotban van, es semmi kedve
a godrok segitsegevel az arokban landolni. Mivel az auto rugozasa
pocsek,
igy hallani, ahogyan veri szet a futomuvet a sok apro godrocske. Az ut
kozepe tobbnyire jobb allapotu, mivel ott nem szoktak mindenfele
kozmuvet
vezetni.
2. ok ha egy picit lehuzodsz, az osszes mogotted levo elkezd elozni,
az is, aki
egyebkent nem tenne, mivel azt hiszik, hogy le akarsz allni, csak meg
nem
tetted ki az index-et.
3. ok Vezettem Golf-ot es Trabit felvaltva, es egyertelmuen lehetett
erezni, hogy
a Golffal annyival megyek, amennyivel akarok, akkor is keves ember
eloz le.
A Trabival is, megis mindenki elozni akar. Pedig nem fustolok, nem
megyek
lassan, stb. Nehany Trabis ezt tulkompenzalja, megy mint a vadallat es
nem
enged senkit elozni. De a tobbseg _nem ilyen_.

>
 > 2.    Ha Trabant megy az uton es ketten ulnek benne,90 %-ba az utas
mindig
 >         a hatso ulesen ul . Miert ? Az elso biztonsagi ov nem
biztonsagos ?
 >         vagy  a sulyarany elosztasa miatt ?

Nincsen semmi jelentosege a sulyaranynak, a Trabi ugy tokeletes ahogy
van :-).
Ezt a 90%-ot szerintem szamold ujra, az en automban talan
egyszer-ketszer
volt igy, amikor valaki elol utazott+1 hatul, az elso kiszallt, a
hatso meg lusta
volt elore maszni. Szerintem ez lehet a tudomanyos magyarazat...
Hal istennek ritkan latok ilyet, de van olyan elrendezes is, hogy
a gyereket hatra zavarjak, hogy ne zavarja a vezetest, az meg kozepen
alldogal, mert az ules mogul nem lat ki, esetleg ilyet is lathattal.
Elonye, hogy
utkozesnel igy szall a legmesszebbre a kolok, hatranya, hogy a sofor
minden
pillanatban szamithat nehany barati pofonra az autostarsaktol.

Udv,
Nandi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS