Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 474
Copyright (C) HIX
1999-08-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Hatalmas poen (mind)  20 sor     (cikkei)
2 OMV Pfujjj! (mind)  27 sor     (cikkei)
3 sokminden (mind)  47 sor     (cikkei)
4 matrica (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Re: LE Jetronic "chip" tuning ( 19 sor ) AUTO #462 (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Re: Igen?! ( 43 sor ) AUTO #462 (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Nem Flame, de Vita: reflekcio ( 91 sor ) AUTO #468 (mind)  31 sor     (cikkei)
8 kunmadaras (mind)  14 sor     (cikkei)
9 picistati (mind)  16 sor     (cikkei)
10 nem Flame, de vita. (mind)  145 sor     (cikkei)
11 benzin szavatossag, Lengyelorszag, nemet forditas, matr (mind)  30 sor     (cikkei)
12 Lada Samara (mind)  38 sor     (cikkei)
13 olajcsere (mind)  21 sor     (cikkei)
14 valto+festes (mind)  33 sor     (cikkei)
15 Re: Levegoszuro (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Re: Skoda kerdes es egyebek, Bosch Super 4 (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Re: Shell meg mindenfele (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Pontiac Firebird (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Re: Szelveszgyors Skoda (mind)  17 sor     (cikkei)
20 eladom veszek masikat :(( (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Alekos tortenet (mind)  56 sor     (cikkei)
22 stati (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Autot vennek (mind)  13 sor     (cikkei)
24 re:Sarvedo gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
25 skoda vs lada FLAME (mind)  42 sor     (cikkei)
26 lada vs skoda mar megint (mind)  44 sor     (cikkei)
27 diffi (mind)  6 sor     (cikkei)
28 R 25 elektromos rajz (mind)  13 sor     (cikkei)
29 SUPER 4 (mind)  28 sor     (cikkei)
30 ladaskoda (mind)  24 sor     (cikkei)
31 Fw: Ladat keresek (mind)  6 sor     (cikkei)
32 eredetvizsgalat - nem ajanlo lista (mind)  63 sor     (cikkei)
33 megtortek a kocsit - hogy van ez a biztositoval? (mind)  39 sor     (cikkei)
34 Hat azert... (mind)  24 sor     (cikkei)
35 Na ezt hallga, francia csok! (mind)  66 sor     (cikkei)
36 Re: Pontiac Firebird (mind)  15 sor     (cikkei)
37 Fizetos autopalyak (mind)  9 sor     (cikkei)
38 Re:elogyujtas (mind)  12 sor     (cikkei)
39 Skoda alkatreszek (mind)  7 sor     (cikkei)
40 Shell, adatok publicitasa (mind)  25 sor     (cikkei)
41 <<>> (mind)  47 sor     (cikkei)
42 akcios Barum gumi (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Re: Trabi doglodes... (mind)  37 sor     (cikkei)
44 Re.: Kapcsi tap meg BIKA... (mind)  58 sor     (cikkei)
45 Trafik paksz (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Hatalmas poen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>A Ladaban az ulesek eleg kenyelmetlenek, tul puhak, hosszu tavon nem jok
>>ergonomiailag. Es olyan mintha -bocsanat- takonyban ulnek.
> ugye mondtam hogy jol megy!, neked tele lett, tessek liberot cserelni ui:
>megtelt

Fx - Teeby 1:0

>Ja es aki ismeri a Skodat, es ert is hozza, az nem ragad benn vele a
>hoban.
>mert tudja hogy nem szabad elindulni hoban? hm. ehhez kell tudas

Fx - Teeby 2:0

Ekkorakat regen nevettem. Szegeny szomszed igy fel ejfel tajan biztosan
felebredt.
(En is Ladas vagyok, de nincs_semmi_bajom a Skodakkal).

Udv: Balint
+ - OMV Pfujjj! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Azidotajt eppen a szokott Aral benzin helyett OMV-t
>tankoltam (amit talan sokan jobbnak is tartanak),

Haaat, nem tudom, de szerintem nagyon sz*r. Mondjuk batorsag ezt
kijelentenem mindossze 1 tankolas utan, de ezzel az eggyel is alaposan
meggyult a bajom. Eddig mindig MOL-nal, Shell-nel tankoltam, de OMV-nel nem
fogok, csak ha nagyon muszaly.
Nemreg az M7-es Bp. fele vezeto szakaszan tankoltam. Miutan kijottem a
kuttol, kb. 10 km-en bizonyos idokozonkent veszettul rangatott a kocsi (Lada
21013). Gondolom valami szemetet tankoltam (vagy csak a kocsi nem birta a
naftat), es a karbi fuvokaja bedugult. Ilyenkor kuplung ki, motort jol
felporgetni, majd tovabb. Az volt csak a ciki, mikor elozes kozben kezdett
rangatni. A vegen mar azon imadkoztam, hogy az erdi emelkedon ne kelljen
feltolnom.
Raadasul az araik a csillagos eget verdestek (mondjuk ez betudthato, hogy
autopalya mellet volt). 1 lityo 91-es 196.9 forint volt.
Ja, es amitol a masik gutautest kaptam, hogy kb 10 percig arra kellett
varnom, hogy othagyhassam naluk a penzem. Allitolag valtas volt (en meg
ilyennel egy kutnal sem talalkoztam). Ezt miert kell este 6-kor csinalni,
mikor tele van a kut? Miert nem ejfelkor valtanak? Es ehhez miert kell
lezarni az osszes kutat?

Na, mara kiduhongtem magam.

Udv: Balint
+ - sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Egy rovid kerdesem lenne :
> Szova teszik-e a muszakin vagy kozuti ellenorzesnel a hatso sarvedo gumik
> nemletet ?
> Magyarul, kotelezo vagy sem ?
>
Kotelezo, a muszakin nezik, a rendoroket nem nagyon erdekli....
Amugy Tudod, milyen rohadt szar egy auto mogott menni szakado esoben,
amin nincs 150-es temponal? Tegnap probaltam, inkabb lemaradtam... Egy
kamion nem kepes ilyen esofuggonyt csinalni....



> Hasznalj erre 40-50L benzinhez 1 dl izopropilalkoholt. Tankolasnal eloszor
> az alkohol utana a benzin/gazolaj a keveredes miatt. Evente egyszer elvileg
> elegendo. Az izopropilalkohol versenyuzemanyag is egyben.
>
Versenyuzemanyag? Ezt hogy erted? Ha ontok bele, akkor huha de mi lesz?
:o)


> Egy kockaLadas nagyon morcos lett, amikor a lehuzodas utan
> latta, hogy egy Skoda akar elmenni mellette, nagy nehezen
> felgyorsitott, aztan visszajott elenk.
>
A helyzet ismeros. Most a hetvegen is eljatszotta velem egy Escort es
egy Civic.  Megyek 150-el (140), utolerek egy autot, ami megy 120-al,
megelozom, o belelep, megeloz, megy igy egy kicsit, majd vissza a
120-ra. Persze ujbol utolerem, es kezdodik az egesu elorrol.....  Faj
nekik, ez van :o(    Ja, es mind a ketto auto magyar rendszamu volt...
Valahogy az osztrakokat,  nemeteket, franciakat nem zavarja....


> 95-100 folott valoban elkezd orditani az auto, ilyen temponal
> mar radiot hallgatni sem lehet, illetve lehet, csak nem
> erdemes, mert a teljesitokepessegenek hatarara ert erosito
> altal kozvitett torz hangzas is csak alig-alig hallhato... :)
>
Viszont furcsa modon 120 utan elkezd halkulni...  persze azert ott is
van hangja....  Na ezert kell bele nagy nagy hifi :o)

Udv....Adam

Skoda 105 GLS
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Lesz-e olyan matrica, amit kivulrol lehet felragasztani, es lehet-e 
utolagosan meg egy matricat kerni?
Udv.:
Arvai Gabor
Okleves gazmernok
+ - Re: LE Jetronic "chip" tuning ( 19 sor ) AUTO #462 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Megvolt a nyaralas :(, dolgozom fel a leveleket.

On Wed, 4 Aug 1999  wrote:

> ++Ez nem megy a fejembe, miert kell ennek igy lenni? Ha mast
> nem, legalabb a gyari ertekeket nem tarthatjak meg
> kis/kozepes fordulatra?

Megtarthatnak, de akkor kisebb lenne a nyomatek ugras, es a vevo nem
erezni, hogy "huuu de eros lett" :-) meg :-(

A gyarak fekpadon, evek alatt fejlesztik ki az elektronika algoritmusat,
es ma mar a legtobb elektronika "megtanulja" a motor gyartasi szorosatat,
sot megtobbet is. Tehat ezen mar eleg nehez javitani.
Javitani csak akkor lehet, ha
1, nem veszem figyelembe valamelyik parametert, amit a gyar hasznalt az
optimalizalashoz (pl fogyasztas, karosanyag-kibocsatas, stb) es
megvaltoztatom a parametereket

2, az egesz algoritmust cserelem jobbra (a "nagy" gyarak elektronikaiban
levo _algoritmus_ nem nagy durranas, sot nemelyike botranyosan rosz
szerintem)

Tudomasom szerint az itthoni chiptuning cegeknek nincs motor fekpadjuk,
tehat optimalizalasrol nem beszelhetnek. (a kerekeken mero gorgos fekpad
ehhez mar nem eleg pontos, es az is ritka!).

Egy nagyon jo minosegu (nem a szeriaban alkalmazottal azonos) vezerlo
draga mulatsag. Onmagaban minimalis plusz teljesitmenyt nyujthat, tehat
csak akkor eri meg, ha 1-2 millio HUF-ot mar rakoltottek a futomo es motor
feljavitasara. Ilyenre itthon sajnos meg nincs kereslet, de ha valaki tud,
szoljon.

Jobb helyeken a optikai tuning csak a folyamat veget jelenti, az utolso
simitasokat, nem pedig az egyeduli celt. Sajnos a muerto kozonsegnek
itthon (meg?) nincs penze az igenyes tuninghoz. 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Igen?! ( 43 sor ) AUTO #462 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 4 Aug 1999  wrote:

> Eddig ugy tudtam -- es regesregen ugy tanultam --, hogy az
> elotetelenallas szerepe valoban az inditas koruli viszonyok
> optimalisabba tetele de a kovetkezok miatt. Az

> Ezert azt a tervezok ugy allitjak be, hogy normal esetben egy
> elotetellenallassal csokkentett feszultsegen legyen optimalis.

Ne engedj, te tudod jol.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Nem Flame, de Vita: reflekcio ( 91 sor ) AUTO #468 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 10 Aug 1999, Simon Templar - The S=E4int wrote:

> Miert a gazolajat, nyomkodjam?
> Alapelv, fizika:
> A folyadekok nem osszenyomhatok.

A nagynyomasi befecskendezo rendszerekkel nyert tapasztalaktok alapjan igy
hangzik helyesen:
A gazolaj kb 400 bar nyomasig nem osszenyomhato, nagyobb nyomasu
rendszerekben pedig nagyon is szamolni kell a csovezetekek es a gazolaj
rugalmassagaval!
Nem veletelen, hogy ev tizedekeig ugy 250-350 bar korul toporgott a diesel
porlasztok statikus nyitonyomasa.

A mai rendszereknel viszont a fo beallitasi parameter, a statikus
nyitonyomas is kezd vesziteni a jelentosegebol.
Csak egy pelda: _huagoymanyos_ diesel porlaszto (pl targonca motor)
statikus nyitonyomasa propapadon beallitva 320 bar. Uzem kozben a
befecskendezo csoben 600-700 bar-os nyomascsucsok is letrejonnek!
=20
> Habar a koolajszarmazekoknal nem igazan jon be, mert gazosodasra
> hajlamosak. De kiindulni mindig innen indulunk. Ami viszont azt jelenti,

Kis nyomason, de mar nehany bar utan nem.

Udv,
-=3DLajbi=3D---------------------------------------------------------------=
-----
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - kunmadaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello listatagok!
Olyan Bacs-Kiskun megyei motorosokat keresek akik
aug.21-en szombaton elmennenek a kunmadarasi gyorsulasi
versenyre.En melykuti vagyok es a Kiskunhalas-Kecskemet-Cegled-Szolnok
utvonalon megyek.Ha van kozottetek olyan aki csatlakozna hozzam az
irjon,es adjon meg egy helyet es idopontot hogy hol talalkozzunk.Azert
legalabb 10-11 kozott oda kellene erni nem?
Varom a valaszokat. Lehetoleg maganba.
Udv, Dantes



Best regards,
 Dantes                          mailto:
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
ezuttal:


 
 
 
 

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - nem Flame, de vita. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Itt most egy szakmai vita egyik fejezete
kovetkezne. Teebyvel vitatkozunk gepjarmu
motorok,-uzemanyagok temajaban, meghozza
kenyszerusegbol eleg hosszan.
> -----------------------------------------

Az elozo levelvaltasunk, amelytol eddig
megkimelni igyekeztem a lista olvasoit:

Kedves Teeby !

Tudom, hogy tudsz Te ennel joval erthetobben
is magyarazni !
Irod az AUTO 465-ben:
---------------------------------------
> Felado : Simon Templar - The Säint
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Magyarazat ( 28 sor )
> Idopont: Fri Aug  6 22:07:32 EDT 1999 AUTO #465
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hali!

Magyarazok Oldboy keresere.

Tetelezzunk fel egy gyarilag megadott elogyujtas erteket.
Ugyanezen az erteken vizsgaljuk a 110-es oktanszamu benzint es a 91-est.
Ugy tudom a 110-esnel magasabb lesz, a 91-esnel pedig kisebb (a
110-eshez viszonyitva).

Az elogyujtast nem a benzinhez adjak meg, hanem a benzint adjak meg a
motor parametereihez. Kompresszio, feltoltesi jellemzok stb..
Majd ezek utan megallapitjak az elogyujtast.
Vagy nem? De ez biztos egy hatas visszahatas jellegu folyamat, mermint a
dolog megtervezese.

Ja igen es a masik.
Valaki azt irta, hogy milyen nehezen indulnak az oreg dizelek.
Es azzal magyarazta, hogy a kis kompresszio es az azonos
kompresszioturesu gazolaj miatt van ez.
Erre irtam, hogy semmi koze a dolognak ehhez.
Mert ez a jelenseg abbol az apropobol taplalkozik, hogy a kisebb
kompresszio miatt kisebb homersekletre melegszik fel az osszenyomott
levego.
Tehat nehezebben gyullad be a gazolaj.

Remelem sikeresen elmagyaraztam.
Teeby
> -----------------------------------------------

Velemenyem(oldboy) amit maganlevelben kudtem el
Teeby-nek.
Ha megengeditek, akkor most az elso temarol:

1./ Tovabbra sem ertem az elso mondatot.
Ugy erzem, valami kimaradt. Marmint hogy:

>Ugy tudom a 110-esnel magasabb lesz, a 91-esnel pedig >kisebb (a
>110-eshez viszonyitva).

 ... A... micsoda ??? (lesz magasabb). A 110-es
oktanszam biztosan magasabb, mint a 90-es
oktanszam. Dehat ez nem kerdes.

2./ Tenyleg: "tetelezzunk fel egy gyarilag
megadott elogyujtas erteket."
Ez nyilvan egy konkret motorra vonatkozik,
hiszen _altalaban_ nincs ertelme megadni.
Ennek a motornak gyarilag van a hengerenkenti
loketterfogat es a suritesi terfogat aranya
alapjan kiszamitott kompresszioviszonya. Ugyanis
ennek alapjan valasztjak meg az adott konstrukciohoz
szukseges benzin minosege't, elsosorban kompresszio-
tureset, amit az _oktanszammal_ fejeznek ki.

3./ Ha adott motorhoz az igy kivalasztottnal
alacsonyabb oktanszamu (kompresszioturesu)
benzint adunk, azzal azt erjuk el, hogy meg
a teljes kompresszio, sot, esetleg a gyujtoszikra
leadasnak idopontja elott, robbanas-szeruen
eleg a benzin-levego keverek. Hogy a tul korai
eges mennyi bajt okoz, errol mar tobbszor volt
itt szo. Ha a motor hajlando is igy jarni, attol
komoly teljesitmenyt aligha lehet varni!

Most errol csak ennyit.

A masodik tema: az oreg, kikopott dieselek.

Itt alapvetoen egyetertek az altalad(Teeby altal) leirtakkal.
Amivel vitatkozom: a lecsokkent kompresszio
altal okozott legfobb (?) gond, hogy a nem
kelloen osszesuritett tiszta levego nem
melegszik fel a tervezett mertekben. Emiatt
a hasznalt es beadagolt gazolaj gyulasi folyamata
kesobb kezdodik, tokeletlenebbe valik,(nem
reszletezem), a motor nehezebben indul, sok
lesz a kipufogo gazban az elegetlen uzemanyag,
a tokeletlen eges es a fenti jelenseg miatt
eros fustoles, novekvo fogyasztas es egyeb
kellemetlensegek, pl. romlo teljesitmeny
lesz a motor "valasza". Ez az egesz jelenseg
pedig alig kapcsolodik a gazolaj kompresszio-
turesehez, annal inkabb gyulaskeszsegehez es
egyeb jellemzoihez.

Hat nagy vonalakban ennyit gondolok en a
temarol.
Elnezest, ha kicsit hosszu lett. Igy is
van egy kis lelkiismeret-furdalasom, mert
meg sok reszkerdest nem erintettem.

Fovezer-foigazgato uram ! Remelem, nincs harag?

udvozlettel

oldboy
> ------------------------------------------
Eddig az elozo levelvaltas, amire azutan
jott a valasz. Szerintem hosszan es sok kerdesben
vitathatoan.(HIX AUTO #468: "Nem Flame, de vita:
reflekcio)
Bevallom, Teeby zavarba hozott. Annyi
mindent ir, hogy egy HIX ujsag kereteibe a
valaszom nem fer bele. Raadasul ugy gondolom,
nemcsak az en ismereteim, hanem a lista minden
olvasojanak ismereti szintjet is annyira
alacsonynak becsuli, ami azert nincs igy.

Kerem szepen tobbek velemenyet, valaszoljak-e
a lista olvasoi elott az ujabb levelben szereplokre,
vagy ez nem erdekel benneteket, menjunk a
csudaba, vitatkozzunk maganban, de ne terheljuk
a listat. Barmelyik velemenyt kesz vagyok
elfogadni, akar olyat is, hogy bontsuk
reszletekre a nagy temat es az AUTO kovetkezo
szamaiban egy-egy reszt vitassunk meg. Az en
szakmai onerzetem es a billentyuzetem viszket,
de a kozossege a dontes joga.

udvozlettel

oldboy
+ - benzin szavatossag, Lengyelorszag, nemet forditas, matr (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

10 napi termest atolvasva csak most tudom megkoszonni a benzin
szavatossagi idejere vonatkozo kerdesemre erkezett valaszokat. Eszerint
(antisztatikus) muanyag kannaban gond nelkul tarolhato. Itt Nemetorszagban
egyebkent mar NDK-idokben is divat volt a muanyag kanna, akkoriban volt
me'g fe'm is, de az utobbit ma mar nem lehet itt kapni. Kb. '92-93-ig nem
is engedtek Magyarorszagon a benzinkutasok a muanyag kannaba tolteni,
ugyhogy mindig kenytelen voltam femkannaba venni es onnan attolteni. A
100 Ft-os benzinemet egyebkent kenytelen voltam felhasznalni, semmit nem
vettem eszre, hogy rosszabb/jobb lenne a motor jarasa.

##

Lengyelorszagban zoldkartya es porralolto kell.

##

Csaba ) kerdezte, hogy mi az abra, ha 98-ast tesz a
kocsijaba, mert nem erti a nemet gepkonyvet. A szoveg magyarul annyit
tesz, hogy legalabb 95-os oktanszamu benzin kell bele, es tokmindegy, hogy
olmozott vagy olmozatlan benzint hasznalsz.

##

Nagyon klasszul sikerult a matrica, kulonosen jol mutat fegyenckent a
hatso uveg futoszalai altal alkotott ra'cs mogott. :-))

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Lada Samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg van meg a Samaram, ezzel kapcsolatban lenne nehany kerdesem.

1. A Samara elmeletileg eleg jo allapotban van. Mire kell odafigyelni nala?
Ertem itt ezalatt, hogy milyen alkatreszek legyenek nalam, amik gondot
jelenthetnek hosszu ut alatt (elromlik, de konnyu kicserelni), mik a
hibalehetosegek.

2. A sebvaltonal mi az igazi modja a hatramenetbe rakasnak. A sebvalto negy
sebesseges, es ugyanott van, ahol az egyes, csak jobban balra kell huzni.
Van ra jo modszer (pl lefele kell nyomni a valtokart, es ugy), vagy
ugyeskedjem ki. Elofordult, hogy alig birtam kicibalni rukvercbol, igaz,
ekkor a hatoso kerekek nekifeszultek a jardaszegelynek. Sima uton mindig
(egy kivetelevel) eddig konnyen kijott.

3. Ketszer lassitas kozben egyszer csak leallt a motor. Megallas utan
azonnal
indult. Ket hete van meg a kocsi, de ilyet maskor meg soha sem csinalt.

4. Milyen modszerek vannak a muanyagok zorgesenek megallitasara?

5. A szerelo, akivel vettem, azt mondta, hogy nagyon jo allapotban van, de
raferne egy szelep-hezag allitas. Lehet ennek kovetkezmenye, hogy
kuplungolas kozben mas hangja van a motornak.

6. Tankolhatok-e a kocsiba 95-os olommentest? (88 decemberi 1.3-as a Samara)

7. Vegul ki mennyire elegedett a kocsijaval?

Bocs, ha hosszu voltam. Elore is koszonom mindenkinek, ha tud valamiben
segiteni.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)

A levelet mar ketszer probaltam elkuldeni a Lada listara, de nem jelent meg
valamiert...
+ - olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Olajcsere elott allok a 13 eves zastavammal...
Azt kerdeznem a nagyerdemutol, hogy milyen olajat vegyek bele (a motorba+ a
sebvalto olaja is megerett a cserere) ?
A masik kerdesem az lenne, hogy erdemes e Militec-1-et rakni bele?

A segitseget elore is koszonom!

A staisztikahoz

Nev: Balog Tamas
kor: 22
vegzettseg: tavkkozlesi technikus (villamosmernok hallgato)
sajat auto: zastava gtl 55
vezetett autok: lada, neha suzuki
amit szerelni is szoktam: zastava gtl 55, lada 2105
Szinte minden erdekel, az anyazas nem.

Bye
    TOM
+ - valto+festes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

 irta: "A masik: szerintetek lehetne valamilyen 5
sebesseges valtot szervalni az  1.3-as Opel Kadett D-nkbe? Mert nekem ez
a 4 fokozat nem tul szimpatikus. Ha igen, mennyi penzert, es megeri-e
egyaltalan lecserelni?"
Szerintem nem. 1992-ben csereltem VW I Golfon. Scirocco motoros volt 4
seb. valtoval. Nem emlekszem pontosan mar, de ugy 3200-as fordulatnal
ment 120-at. (En az e sebesseghez tartozo fordulat alapjan is "nezem" az
autot) 5 sebesseges valtot akartam. Akkor 20e Ft-ot kertek erte, + a
valtokulissza (mert azt is cserelni kell) 5e Ft volt. Mi csereltuk le,
igy szerelesi ktsg. nem volt. Amiert nem erte meg. 1. Nem fogyasztott
kevesebbet. 2. "Rovidebbek" lettek a seb. fokozatok, "tobbet" kellett
valtogatni le, fel. 3. max 100-al lett alacsonyabb a fordulat 5.-ben.
Amiert megerte: 1. kicsereltem a kuplungtarcsat es a kinyomocsapagyat 
(+kiadasok), ha mar
le lett veve a valto.:) Tehat jo az a 4 sebesseges
valto. Majdnem ugy van meretezve a 4. mint az 5-nel az 5.

 irta: "Az utaster muanyag alkatreszeit szeretnem szinre
fujni."
Igaz, en meg csak feketere fujtam muanyagot, de semmilyen "bo"r festek"
nem kellett hozza. Lenyeg, zsirtalan, es egy picit erdes felulet legyen.
Legjobb zsirtalanito a nitro higito, es az 1000-es csiszolo vaszon (en
azt a "vizest" szoktam hasznalni, amit az autofenyezok). Ezek utan mar
csak a festes van hatra.:) Matt fekete sprayvel megoldhato, 800Ft/doboz
mostanaban. Szaradas utan, mivel nekem nem tetszik a matt felulet,
muszerfal apoloval, vagy szilikon spary-vel atfujom es attorlom. Mintha
gyari lenne.:) A szurke festek kevereseben nem tudok segiteni.

Mivel nagy divat lett a listan, ha valaki velemenyt mer nyilvanitani
megjegyzi, hogy "nem vitainditonak, meg stb. szantam", igy hangsulyozom
en is, fentiek csak a sajat velemenyem!:)
+ - Re: Levegoszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Hali mindenkinek......
>
> A sport levegoszuromet szeretnem kitakaritani, de nem akarok egy
> komplett kittet venni..... Nem tudna valaki ajanlani egy helyet ahol
> kitakaritanak, gyorsan kiszaritanak, majd beolajoznak. A K&N tisztitoja
> es olajozoja is jo hozza. A lenyeg az, hogy egy par ora alatt meglegyen.
> koszi!
> A leveleket maganba lecci...... koszi
>
> laci(bishi)
> lancer 1.6 GLXi

Ne maganba plz....engem is erdeklene!
+ - Re: Skoda kerdes es egyebek, Bosch Super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Bosch super4
> Skacok! En ti. itt dolgozok a Boschnal es amikor meselem a kollegaknak
> ezeket a gyertyas panaszokat, mindig enyhe mosollyal fogadjak ezeket. =
> Azt
> mondjak, hogy a leggyakoribb eset, hogy nem megfelelo tipust =
> valasztanak az
> emberek.

Ok, az lehet, de akkor meg a kollegaid csesztek el a katalogust.......

> Ezert veszek en is egy garniturat, katalogus szerint, es =
> elmondom a
> tapasztalataimat majdan.

hmm...en nem tennem......
+ - Re: Shell meg mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Jol megszivatott a Shell. Gyanutlanul betertem tankolni
> hozzajuk. A tankolas vegen vettem csak eszre, hogy
> 5 Ft-al dragabb a benya, mint masutt. Messzirol lathato
> artabla nem volt kiteve (70-es ut), de a varosban mas
> Shell kutaknal sem lattam ilyen tablat.

Jaja, en is eszre vettem 5 forint a differencia, es az arakat is beszedtek!
a v-power meg 10 ft-al dragabb, mint a sima 95-os.
Hmm...azert ez durva. En is gyanutlanul jartam oda, gyujtogettem a smart
pontokat, de ezek utan nem megyek tobbet.....
+ - Re: Pontiac Firebird (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok Autosok!
>
> Az elmult hetekben ket alkalommal is lattam az utakon ilyen subj-beli
> csodaautot. Mindketto nagyon tetszett, igy elhataroztam, ha megnovok,
> nekem is lesz egy ilyen :-)
> Ezzel kapcsolatos a kerdesem a publikum fele: mit tudtok rola? Azonos-e
> a Trans Am-mel? Mennyit kostal egy ilyen jargany? Kell-e hozza egy
> kulon benzinkut? :-)
>
> Koszi: Laca

:) Nemhogy benzinkut kell, hanem indits olajvallalkozast! :) Ewing Oil
RUlzzz... :)))))))))))))))))
+ - Re: Szelveszgyors Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Hmm. Kozolnem a rideg tenyeket.
>
> 1. teny
> Most jottem haza Siofokrol. Edesanyam kituno allapotu '87-es
> Skoda 120-asaval mentunk le harman csomagokkal egyutt.
> Az M7-esen 140 ala *csak* emelkedon mentem, a sik szakaszokon
> 140-150-nel. Amikor volt eleg hely, felkuszott 160-ig is.
> Visszafele ugyanez az effektus, csak nem hajtottuk 150 fole.

es kozben evett 5 litert mi? :))))

> 7. teny
> 95-100 folott valoban elkezd orditani az auto,

az nem az auto, hanem az orangyalod....... :)))))))))))))))))
+ - eladom veszek masikat :(( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihav!

Szoval beleotlott az agyamba, hogy eladom a warnyumat (csak meg ne hallja
 .)). Azt hiszem a legjobban ugy jarnek, ha talalnek egy autokereskedest
(opel, peugeot esetleg suzuki) ahol beszamitjak jo aron a regit, lehet
reszletre vasarolni, illetve elfogadnak mozgasserult utalvanyt (van esetleg
valami mas kedvezmeny? :))

Tudtok olyan helyet ahol ez a harom egyutt van es normalis a banda?
Egyaltalan van valakinek tapasztalata az ilyen tranzakciokban? Hova erdemes
menni? Mire kell figyelni (apro betus reszek)?

Minden infot halasan koszonok
bye
Vlad
+ - Alekos tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

P. von Guldenburg irta:

>Ugy dontottem, hogy elkotelezem magam egy 4-5 eves 1.6 -os Aleko
>mellett, mivel jo oreg (egyesek szerint mumia, pedig csak kamaszkoru)

Nem akarlak ra- vagy lebeszelni rola, mindossze naploszeruen leirom
tapasztalataimat egy 0 km-es Alekoval.

-1996 dec 22.:megvettem eletem elso vadi uj autojat,  1 csodaszep feher
platos Alekot. Az atvetel viszonylag siman ment, mindossze a puttonyt (ezt a
feher muanyag valamit) nem tudtak ra felszerelni, mert a csomagbol hianyzott
nehany alkatresz.
-1996 dec 23: az auto tovabbra is csodaszep, kivaloan mukodik, bar
erdekesnek tunik, hogy 5-osben csak lassulni tud, nem aggodom, hiszen meg
pelenkat hord.
-1996 dec 24: tekerem az indikulcsot se kep se hang. City segely megjavitja.
-1996 dec 28. 150 km az autoban. Elszallt a fekszervo. Szerviz csak
januarban, addig is pihen egyet a sok izgalom utan.
-1997 januar: felgyorsulnak az esemenyek: fekszervo csere, majd 1000
(egyezer!) km-es szerviz: gombfej csere. A puttony is felkerul, mindossze az
egyik rudba kellett egy darabot beletoldani, mert a gyari rovidnek
bizonyult.
-1997 januar 20: reggel inditanam, teker, teker de b*szik indulni. City
segely mar ismeroskent udvozol, nincs megszakitohezag, megjavitja. Kb 2000
km az autoban.
-1997 februar-marcius: aranylag felhotlen idoszak, 1-2 aprobb incidens:
alapjarat eltunik, elmelyules az Aleko-szereles rejtelmeiben, kapcsolatok
apolasa a City segely szereloivel, 5-osben tovabbra is lassul, akarhogy
nyomom neki.


-1997 aprilis: 6000 km utan: kozeleg a veg. Egyik este gurulok hazafele,
egyszer csak azt modja a motor: mmmmmm, aztan nem mond semmit, megall. Nem
is nagyon lepodom meg, mivel mar tobb mint harom honapja Aleko tulajdonos
vagyok. Indítok, az onindito koszorulesehez eleddig nem tapasztalt pattogo,
sercego hangok adnak alafestest.
Kiszallok, kinyitom motorhaztatot.. es lon vilagossag. De milyen vilagossag!
A felcsapo langok kishijan a hajzatomat is leegettek. A fust rovid idon
belul a 4. emelet magassagaig elboritotta az utcat, a latvanyossagot
fokozta, hogy a tuz kovetkezteben a motorterben zarlat keletkezett, s mikor
kiugortam a valtot kettesben hagytam, a zarlat kovezteben be-be kattano
onindito az autot behuzta az arokba.
Summa summarum: romma egett.

Hat ennyit az Alekorol.

Mindazonaltal nem akarlak lebeszelni egy 4 eves Alekorol, mert amelyik ilyen
matuzsalemi kort megert, azt a joisten valuszinuleg kituntetett figyelemmel
kiseri, ez lehet a vilag 9.-ik csodaja, minden penzt meger.

Hogy en azota 1 VW Transporterrel jarok, annak csak az lehet az oka, hogy
ateista vagyok.
Errol is van egy remtortenetem, de azt majd a kovetkezo AUTO-ban.

Udv
-banjo-
+ - stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Jomagam nem vagyok grafoman alkat, kb egy eve olvasom a listat, nagyon
tetszik, de irni meg nem irtam, epp itt az ideje hogy elobujjak.

A statisztikahoz:
Nev: Karacs Gyula
Kor: 25
Fogl.: zenesz
Autoim sorrendben: Skoda 105s, 120L, Mitsubishi L300, Isuzu Midi
Sokat vezettem: Skoda Favorit, Trabant 601, Trabi 1.1
Ami erdekel: minden, csak igy tovabb!
Amit nem szeretek: a nagykepu stilus, anyazas

Mindenkinek balesetmentes kozlekedest, eljen a HIX-AUTO!
Gyula.
+ - Autot vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy ismerosomnek kergetek autot, Audi 100-ast szeretne, esetleg 80-ast,
88-89 k=F6r=FClit. Lehet s=E9r=FClt is, a lenyeg, hogy a motorjaval ne =
legyen gond.

Ha valaki tud segiteni, hivhat engem: 382 8332 munkaidoben vagy =
emilezhet is
a cimemre.

Udv mindenkinek

Janos
+ - re:Sarvedo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok !

:
tudtommal kotelezo es legalabb a tengely kozepvonalaig
kell ernie, valoszinu terheletlen allapotban

udv.
by fx
+ - skoda vs lada FLAME (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fresi BaCSi:

<ELnezest, hogy ismet vita kerekesett a dologbol. Eddig nyugodt hangon
<kozolte mindenki a velemenyet, erre valaki nyomulos stilusban lehuzta az
<egesz tarsasagot.

kiabalt itt valaki?, egy ember nem tarsasag

<Azonos koru zsiguli es lada volt osszehasonlitva. A lada jobban megy,

azert a zsiguli sem megy rosszul:)))
es ugye itt is dontetlen jott ki?;)))

<(szervo+konnyukormany...) a skodri javara volt. Lehet, hogy nem megy, de

gondolom a fekszervora gondolsz...ok., maskulonben egyre jobb......

<nekem eleg a 110 is :), oreg vagyok a szaguldozashoz.

oreg ember nem ven ember!

<Az utso sor: A lenyeg, hogy mindenki szeresse a sajat autojat es
<tisztelje a masiket is!!! Ez a lenyeg!

teljes egyetertes, de lehet hogy nem nekem kellett volna levelet irnod?

<u.i.: Ez a level az erosebb hangot meguto embernek is ment, kerlek ne
<reagald tul, elobb szamolj 10-ig

nem hiszem hogy ez tulreagalas, ahogy irtam 2-ig jutottam reggel
de most du. van:)

es nem elfelejteni: az ellenvelemeny is velemeny
de ezzel mit tudsz kezdeni?

csak ezek az egyoldalu osszehasonlitasok nevetsegesek
es megint csak lista faraszto.....

udv
by fx
+ - lada vs skoda mar megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a lada futes tenyleg rakoncatlankodik, nekem egyszer
a J1 utas labara engedte a forrovizet, most meg az utangyartott
csap beszorult (persze forro allasban), igy ki kellett
kotnom a radiatort. (ez a futescsap-tema, a ketfele jelenseg:
viz elengedese vagy beszorulas "futes" allasban, ez nagyon
lada-specifikus, szoval szerintem mehet Oldboy kolega
tipushiba listajara.)

> is lelassult 140-150-rol neha 120 ala is.
[...]
> Ez mar csak eleg egy Skodatol, nem?

es 5-sebesseges? ha nem, akkor szerintem tonkreteszed.
0-100kmh gyorsulas? 

>Vajon a favorit az az 1000mb-hez hasonlo fotengelyevel, es a 120-ashoz
>hasonlo motraval 1300 ccm-ben alulmaradna egy 1300-as guzsili mellett?
>Eleg bagatellul hangzik.

minek egymas ellen kuzdeni, ladanak meg skodanak.. sokkal 
rulezabb dolog barmilyen keleti kocsival a nyalka uj golfokat 
szivatni :) mikor a gazt nyomkodja az ember, azt hiszi a gyero:k,
hogy csak egy koppany dob van rajta, siman lenyom :) aztan KOPP.

BTW a "lada-skoda parbaj"-nak, amit a skoda klub szervezett ha
jol tudom, mi lett a kimenetele ? (a mujeg betonjan rendeztek)

> Mondom a tobbi meg felejtheto beszed.
> A teljes objektivitas igenye nelkul irt szoveg.

majd "elvalik, mint a sz*r a majtol", ha a baratnomnek
meglesz a jogsija. o ugyanis egy S100-ast szeretne, ami
a kulsejet tekintve (ultetve es altalam egyedire festve :))
tetszik is - es nem fogom megallni hogy bele ne piszkaljak.
(motorcsere, futomucsere, stb)

de ha mar itt tartunk.
hol lehetne az embernek a szaguldozasi hajlamait
kielnie, sajat autoval (gokart nemrulez), ha nincs
versenyzoi licence, meg a kocsi sem bukocsoves stb.?
5let?

z.
PS. jo, jo, gokart rulez, de nem *auto*.
+ - diffi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

olyan szerelot vagy szervizmuhelyt keresek,
ahol tudnanak differencialmuvet beszabalyozni
(hibafeltaras, hezagolas, stb). tudtok ilyet
ajanlani? (torzs-szervizembol eltanacsoltak,
muszer hianyaban). Oldboy kolega?
z.
+ - R 25 elektromos rajz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

R 25-hoz keresek reszletes elektromos rajzot. (Van ugyan angol nyelvu
konyvem hozza, de az elektromos dolgokat csak nagyon vazlatosan
tartalmazza.)
Konkretan az erdekelne, hogy a huto elotti ket elektromos ventillalo
vezerlese hogyan van kapcsolva. Az elso nyilvan a szokasos hutofolyadek
homerseklettol fuggoen kapcsol, de mi van a masodikkal?
Minden otletet is koszonok.

Udv.

Peter
+ - SUPER 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok
Szia Akos

>Tudtommal nem kolcsonos szimpatia, hanem a gyari (Bosch) ajanlas
>alapjan kell kivalasztani a gyertyat. Ezek utan csak ugy lehet rossz
>tipust valasztani, ha rossz a katalogus!

Lehet, hogy valamikor valamelyik katalogus hibas volt. Ez elofordulhat.
Jobban el tudom kepzelni, hogy szajhagyomany utjan valakire ratukmalnak
valamilyen gyertyat, aztan utana jon a csodalkozas, hogy nem megyen ,
megyen, meg  rangat.=20
Egy masik dolog ehhez, amit meg hozzatennek, hogy ezek a gyertyak NEM
SZERETIK az OLAJAT.=20
En meg most fogom beszerelni a Skodrimba, es ezutan elmondhatom a sajat
tapasztalataimat is.

>Es ezen a ceged csak mosolyog. Gratulalok.
NEM A CEGEM mosolyog, hanem az itteni autoszerelo-vevoszolgalatosok, =
azokon,
akik egy gyertyacsrevel versenyautot akarnak csinalni az autojukbol,
amelynek esetleg a motorja es gyujtasa hagy nemi kivanni valot maga
utan....rajtam is mosolyognak.



=DCdv
ATIS
"Veedd a faakat! - Egyeel hoodot!"
+ - ladaskoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
fx irta a vegere, de ezt (sem)kellett volna!

>vegszo: en hiszem hogy egy nagy skodas elmennyel vagyok szegenyebb
>de vajon ti skodasok gondoljatok-e viszont ugyanezt?

En pl. mar vezettem ladat!! Raadasul Skoda elott es eleg sokat(evekig). =
Eleg
jol ismertem a menet es repulesi tulajdonsagait jo kis homokos, murvas
terepeken.
Te vezettel Skodat? Mennyit?=20
Mar probaltam hangsulyozni NINCS ERTELME AZ OSSZEHASONLITGATASOKNAK!!
Egyszeruen be kell latni, hogy mind a ketto a maga kategoriajaban eleg
jo?/szar? auto.
Igaz neha? nosztalgiaval gondolok a rallye-z=E1sra a Ladaval, de SEMMI =
PENZERT
NEM VENNEK LADAT magamnak! Es nem is vettem! (anno a szuleime volt)

(az ilyen "vitaktol" mindig rohognom kell, annyira komikus, mint annak
idej=E9n a Commodore 64 vs. ZX Spectrum)

=DCdv
ATIS
"Veedd a faakat! - Egyeel hoodot!"
+ - Fw: Ladat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valaki tud egy elado ezerotos Ladarol, kerem ertesitsen!
Vizsga feltetel, szepseg nem.

Koszi!
+ - eredetvizsgalat - nem ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mint fent is latszik, nem egy pozitiv elmenyrol lesz szo. 
Akit nem erdekel "Page Down".
Vettem meg egy autot (16 eves Nissan) es szuksegesse valt 
az eredetvizsgalat. Mivel aposom fogja hajtani, igy O 
jelentette be a papai Renault Csaszarhoz eredetvizsgalatra. 
Ma (hetfo) 7:30-ra el is vallaltak. Szepen odamegyunk idore,
persze sehol senki. Ugy 10 perc utan megjott az administrator
kisholgy, elkerte a papirokat es kiallitotta a megrendelot, 
majd kozolte, hogy varni kell. (Mire???)
Ugy 20 perc varakozas utan elkerte a vizsgalat arat (ELORE!)es
elkuldott benunket egy masik telepre, (volt orosz laktanya, 
kb. 1200 m-re a szalontol).
Ok, elmentunk, de csak a festok voltak ott, tejles 
tanacstalansagban. Bo 40 perc varakozas utan megjelent egy 
fiatal srac (Bellai Peter) eredetvizsgalo. Fontoskodo mozdulatokkal
futott nehany kort a telepen, kapcsolgatot ezt azt, majd szo nelkul
(koszonnie nem sikerult) beult az autoba es bevitte az epuletbe, 
(ahol regen a harckocsik alltak). Nehany boxal odebb megallt, majd
elkezdett kipakolni. Kozben kozolte, hogy faradjunk ki. OK, 
kimentunk abbol a boxbol, ahol az auto allt, sot meg a masikbol is, 
de ott mar megalltam. Igy mar csak az auto jobb hatso sarkat lattam,
ha egyeltalan odaneztem. Egyszercsak eszrevette, hogy egy morzsanyit
meg latok az autobol, es ujra kozolte, hogy faradjak ki (bar mar nem
volt egy kicsit se baratsagos). Ok, kimentem teljesen, a szabad eg 
ala, mert ugye varoterem az egy szal se, de meg szek se, ahova 
letegyem a fenekemet....
Ugy 10 perc mulva meguntam az acsorgast, es szep lassan 
visszaszivarogtam, hogy _meg van-e meg az auto_. Amint meglatott 
a srac, azonnal kozolte a legalparibban es legarogansabban, hogy 
azonnal menjek ki, mert kulonben abbahagyja a vizsgalatot! 
Teljesen ledobbentem.... Hogy engedheti meg valki ezt maganak?
A kutyammal is csak nagyon ritkan beszelek ilyen hangnemben.
Mi a jo fenet felt ez ennyire? Netan kilesem a technologiat?
Ugyan mire mennek vele? Nemi szovaltas utan kimentem,
s mikor kijott megkerdeztem, - Hova van kiirva, 
hogy nem lehetek jelen az eredetvizsgalatnal? Persze sehol sem 
volt kiirva!! Rakerdeztem az ugyfelvarora, hogy az meg hol van?
A valasz - Az nincs. Szoval ha esik az eso, vagy -20 fokban tombol
a tel, akkor az ugyfel dogoljon meg a fagyba/esoben, akkor sem 
lehet az epuletben. 
Miutan a buvesztrukkoket megcsinalta a srac, kijott az autoval es
bedobta a kocsiba az erdetvizsgalati papirokat,majd kozolte,
hogy menjuk vissza a szalonba, ott kitoltik a papirokat. +1200 meter.
Ok, visszamegyunk, kisholgy nagyon kedvesen, behiv kitolti a 
papirokat, mikozben kollegaja alpari modorat ecsetelgetem. 
A kitoltott papirokat atadta, es hatalmas elnezeskeresek 
kozepette, probalta menteni a ceg johiret (ha egyeltalan meg van),
holott O aztan tenyleg semmirol sem tehetett. Sajnos a vegen kozolte, 
hogy ujra vissza kell menni a vizsgalohoz, mert az eredetvizsgalonak
is ala kell irnia a papirokat. +1200 meter. Na ekkor ugy dontottem,
hogy reszemrol befejezve, igy oda mar csak aposom ment vissza.
Ha ezekutan meg van kedve valakinek odamenni az magara vessen.
Termeszetesen megtudtuk 5000 HUF-ert azt amit eddig is tudtunk, az 
auto az eredetinek megeggyezo formaban van. Kar, hogy ezert a nagy 
fontoskodasert meg arra sem volt kepes, hogy magallapitsa mikori 
gyartasu az auto!!! :-((
Magarol a Renault szervizrol nincs tapasztalatom, de ezekutan 
valoszinuleg nem is lesz!
Javaslom az eredetvizsgalo ceg felvetelet az erosen nem ajanlo listara.

        ROB.
+ - megtortek a kocsit - hogy van ez a biztositoval? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

hat megtortent. Allunk a lampanal, elindul a sor, megall a sor. Mogottem
nem figyeltek, belemszallnak.
Namarmost a srac ceges autot vezetett, nem akart balhet, meg nem volt
nala betetlap, mondja, rendezne kp. Mondom, kerek egy arajanlatot, addig
is irattam vele egy elismervenyt a vetkessegerol.

Az 1.3-as warjumba szallt bele hatulrol, a hatso fal benyomodott,
lampatestek kampec, az lokharitotarto, a ket oldali hatso fal, allitolag
feneklemez. A csomagtarto teto ep.
Hat megkaptam az arajanlatot: kb. 150e penz. Kisse elhultem.
Azonban ami igazan elondolkodtatott, hogy a szerelo szerint ha a
biztosito rendezi, akkor is lesz benne onresz, merthogy 10 eves auto
reven a biztosito majd szepen leir bizonyos reszeket, es akkor az
anyagkoltseg egy reszet en allom. A srac viszont szinte tuti, hogy nem
fogja zsebbol allni ezt az osszeget.
Viszont egy kollegam szerint O akkor is felelos a teljes osszegert, mert
en vetlen voltam, tehat a kulonbozetet neki kell allnia.

Namost akkor a kerdeseim a kovetkezok:
1. Valoban nem fogja a biztosito fizetni az egeszet? Hogy van ez
pontosan?
2. Ha igy van, tenyleg jogilag ra tudom valahogy venni, hogy a hibas
fizesse az onreszt? Hogyan, mi kell hozza?
3. Tudtok egy helyet, ahol ezt olcsobban megejtik? Netan bontott
alkatresszel?

Es meg egy, ami ettol kicsit fuggetlen:
4. Van olyan ismerosotok, akivel meg lehet domalni, hogy az elso sarvedo
lemezt is cserelje le egy fust alatt, hogy a szamla szerint a biztosito
fizesse (ha mar van onresz, legalabb ennyi...)? Szoval valaki, akivel
ezt meg lehet beszelni?

u.i. legyszives ne a feladasi cimre irjatok, hanem az 
cimre.

Koszi:
Peter
+ - Hat azert... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ehhez hozza kell szolnom.

> A mai autoszereloket en inkabb jol kepzett
> alkatresz-cserelokent hataroznam meg.

Blod! Abszolut!
A szakszervizek koraban ez egy sztereotipia.
En autoszerelokent vegeztem, meg aztan technkuskent is.
Akiket ismerek, mindnek az elso gondolata:
- megjavitani
- hejrehozni
- mukodokepesse tenni.
Arrol mar nem mi tehetunk, hogy a mernokok csrerdarabos reszegysegeket
gyartanak.

> Sajnos, mi is inkabb ilyesfeleket kepezunk -- a korszeru
> kepzes jegyeben :-(

Ti lehet, arra feletek, de mifelenk nem.

Teeby, tisztelettel, autoszerelo, es gepj. techn. technikus, leendo
gepeszmernok.
+ - Na ezt hallga, francia csok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Tarsak!

Hallgassatok.

Ket fital gyerek kocsijat szereltuk a mult heten.
Kint voltak franciaban.

Lerobbant a kocsijuk.

Leugrott a vezermuszij. (az auto 1.6D kadett)
Valami beszorult a szij ala.
Mit tudtak tenni. Kihivtak a helyi automentot.
Mivel a szelephimbak eltortek, ezert el kellett vontatni szakszervizbe.
Mert csak ott vallaltak el. Erdekes modon senki mashol.

Kezdes, a mentos kert 3000 frank-t.
Aztan szetdontottek a motort. Es megmondtak, hogy szelepeket is cserelni
kell. Amit persze nagy szart kellett, majd kovetkezo nap, meg mindig nem
volt kesz, mondvan, hogy motorcsere kell bele.
Na itt lett eleguk a sracoknak, es hazahozattak a kocsit.

Erdekes tenyek:
- levettek oket majd 100.000 HUF-al es semmit sem csinaltak
- a motrot ugy szedtek ki, hogy mindent osszebarmoltak a motorterben
- beleszakitottak egy hengerfejcsavart ami miatt motrot akartak
csreltetni
- a munkaugyes a szervizben egy nyakkendos  taho gennyzsak
volt, es mikor a szerelo gyerek megmondta a sracoknak, hogy nem kell
cserelni, csak a himbakat, meg a szijat, akkor az ipse leorditotta az
ijedtsegtol hullasnak indult maradek hajat is.
- Opel Muller, valahol arra kint, kiadott a kezebol, befoliazott
szelephimbakat, minthogy utangyartott uj, hat meg szuperfiniselessel sem
tudtak eltuntetni a vezermutengely butykeinek a nyomat
(szuperfinis=tukrosites, feluleterdessegjavitasi eljaras)
- egy delutan es egy reggel megcsinaltuk, ugy, hogy a motrot meg le
kellett diagnosztizalnunk, mert nem tudtuk a  franciak mit
muveltek
- a kocsi mukodott es elmenetk vele
- mi 3-an voltunk egy 3,5-os olajemelovel, akna es motoremelo daru
nelkul. A tobbi szerszam nekunk is volt.
JA es a szij is keveset par ezer km-t futott volt, el sem szakadva.

Ennyit a magyar csereszerelokrol!!!!!!

Es a kulfoldi szakemberekrol!!!!!!!

Nem az elso eset, hogy a kint trehanyul megjavitott autot nekunk kellett
megcsinalni rendesen!

Aki a csereszerelokrol beszelt, az kerem egyszer alljon be egy muhelybe
es dolgozzon vegig egy napot.
Reggel 8-tol ejfelig. Lelkiismeretesen.
Mas autojaert torje ossze magat, nyuzza le a bort a kezerol alljon be a
dereka, hulljon a nyakaba a mocsok, fetrengeje a kocsi alatt.....
Ehhez nem kell mas mint elszantsag, es hogy valaki szeresse a munkajat.

Itt nem csreszerelo-kepzes folyik, hanem olyan embereke, akik nem
szeretik a szakmajukat.
Es ez a baj a rendszerrel.

Aki nem tudja mi ez a munka az kerem hallgasson!
Aki pedig csinalja de nem becsuletesen, az meg hagyja abba!

Egy ember aki azert csinalja, mert szereti a kocsikat.

Teeby
+ - Re: Pontiac Firebird (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 14 Aug 1999 00:56:06 GMT,  wrote:

>Ezzel kapcsolatos a kerdesem a publikum fele: mit tudtok rola? Azonos-e
>a Trans Am-mel? Mennyit kostal egy ilyen jargany? Kell-e hozza egy
>kulon benzinkut? :-)

Ha regebbi tipusu volt, akkor asszem eleg jol leirja a motorjat, hogy
gyakorlatilag ugyanaz a 5.7 literes V8 van benne, ami a dizel Zil
teherautokat is hajtotta... :-) A TransAm tkp. Firebird (ami tkp.
Chevy Camaro ;-) ), csak a nagymotoros (Corvette-motoros) valtozatokat
jeloltek igy. Az Auto Expresszben vagy az Auto Traderben elvétve
találni egyet-egyet. Kortol fuggoen 500e es 5 millio kozott. ;-)

Udv:  Zak

+ - Fizetos autopalyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


>Olyan magyar vagy europai web helyeket keresek, ahol >pontos es reszletes 
informaciot lehet szerezni az europai 
>fiztos autopalyakrol.

Az olasz palyakrol a www.autostrade.it/autonet/automap_E_ata.html
oldalon tajekozodhatsz. Interaktiv terkep, utvonalterv, dijkalkulacio stb.

Udv: Csepke
+ - Re:elogyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egy nemet szakiro mernok konyveben az all, hogy az
alapjarati elogyujtas 98-as benzinhez 12 fok, 95-os
benzinhez pedig szakmuhelyben at kell allitani.<<

Nem vita, csak info:
A Lo"rincz-Pe'terfi fe'le Ford Kezelesi es karbantartasi utasitasok c. 
konyvben (Bp. Muszaki kiado 3. kiadas , 46.old.) eppen forditva irjak: 
"Elogyujtas 12 fok........benzin 95'/98 oktanszamu.........Labjegyzet: ' A 
kisebb oktanszamu benzinhez a gyujtast szakmuhelyben be kell allitani." 
Motortipus 1,4 L CVH , motorkod FU

Udv: Csepke
+ - Skoda alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tobben erdeklodtek a bontasra itelt Skoda alkatreszei utan.
Akit erdekel, emailben elkuldom mivan meg, es milyen
elkepzelesem van azok arairol.

Peter.
+ - Shell, adatok publicitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jol megszivatott a Shell. Gyanutlanul betertem tankolni
> hozzajuk. A tankolas vegen vettem csak eszre, hogy
> 5 Ft-al dragabb a benya, mint masutt. Messzirol lathato
> artabla nem volt kiteve (70-es ut), de a varosban mas

Pesten es a forgalmas utaknal ez a divi, csak akkor tudod meg az
arat, ha odaallsz tankolni... En pl. nem is jarok a shell-hez, csak
most a V-Power miatt (kiprobalasra), nalam a Total, Omv a nyero.
Shell mindig is draga volt, de en semmi kulonbseget nem tapasztaltam.
Ja, ellenpelda Kiskuhalason -meg- kivan teve az ar.

Mas. Ugye gyujtodik az ajanlo/nem ajanlo lista, plusz a tagok
statisztikaja, nem lehetne ezeket valami web-es formaban kozzetenni ?
Esetleg egy jelszovedett oldalon, hogy a veletlen odatevedo ne
tudja elolvasni. Engem azert neha erdekelne, hogy az adott cikkiro
milyen autoval fut, stb. Hogy ne legyen nagyon veszelyes eleg lenne
az email cim/Nick nev a szemelyes adatbol, nev cim telcsi nem kell.
Az ajanlo lista szinten jo lenne, ha pl. keresek egy jo villamossagit
akkor ugyi ? Hiaba van a lista, ha nem ferek hozza. Ingyenes WEB hely
annyi van, mint a nyu" !
Szoval erintettek legyszives publikaljatok az osszejott infot !

-- 
Udv:
Bunny
+ - <<>> (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Antforce, irhatnal par sort a kocsidrol. Biztosan nem szeriakocsi,
> hisz 8,6 fogyasztas valamirol arulkodik (ha masrol nem, akkor arrol,
> hogy szaz kilos a labad :)). Meg az a fekbetet... 100%, hogy nem az
> altalad (tuninggal) elert teljesitmenyre volt meretezve.
Szeria, ahogy  kihoztam a szalonbol ugy maradt... A fogyasztasa 
is meg minden.. 


> Nem ismered AntForce vezetesi stilusat, azert csodalkozol, nekem
> mar volt hozza szerencsem Suzuki talalkozon :-) Diohejjban
> osszefoglalva: padlogaz, padlofek ... Bocs Antforce >:->>> Azert
> meg kedvellek, nincs harag, ugye ?  ;-))
Padlogaz elegge ritka nalam, apadlofek iscsak akkorhaa szukseg 
ugy kivanja, sot sokan mondtak nekem hogy nem ertik hogy hogy 
tudok ennyi fogyasztast kicsiholni a kocsibol hisz nem is nyomom 
neki nagyon...  



> Emberek, nem tanultatok? Lelepek a gazrol, lassul az auto, kis
> fordulaton visszakapcsolok egyet.
Huhh.. Es ezt te vegig is csinalod ? 
nekem nem megy.. kiprobaltam..
fekezek,es vissza akarok kapcsolni akkor gazt kell adni mert 
utalom a kuplung csusztatasaval felporgetni a motort, de a gaz es 
a fek nem megy egyszerre.. 
Azthiszem maradok a megszokottnal, ha 80-al megyek es egy 
utcaba be kell kanyarodni akkor fek kozben kuplung majd 2-es, 
addigra elertem a 40-et kuplung fel es mehetunk tovabb.. 

Mellesleg megjegyezni kivanom, hogy en olyan esetekben is a 
feket nyomom gaz helyett amikor gyalogos er a zebrahoz, vagy 
latomhogy egy szerencsetlen mar joideje nem tud besorolni es 
utannam vagy 50-en jonnek ugyse fogjak beengedni akkor 
beengedem majd en. Sot meg olyankor is lassitok ha nekem van 
elsobbsegem... Jo olyan statisztikaval zarni a hetet hogy 
megmentettem 4 no 2 ferfi eletet, sot en is megusztam par 
kisteherautos talalkozast amibentutira en huznam a rovidebbet.. 

Akit erdekelnek az ilyen dolgok, irany XIII. Kerulet pannonia utca 
es kornyeke, itt bizony sokszor nem annak van elsobbsege akinek 
a kresz szerint kellene. 
Keesebb de durvabb eset a XIV keruletben van, naponta megyek 
arra de az utcakat nem tudom, itt nem ritka a 70-el szaguldozo 
kisteherauto aki magasrol leszarja a jobbkezszabalyt.. 

AntForce
+ - akcios Barum gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok!



Batran merem ajanlani a 


MEDIX MARKT-ot
X. LIGET U. 16. tel.: 261-2261


most 20% kedvezmeny van a legtobb Barum
gumira: a minap ott vettunk negy darab Barum 175 R 14 M+S
teli gumit, 8200/darab, szerintem megerte, ugyanis a cseh gumi
a Continental egisze alatt fut, szinte teljesen megegyezik vele.

Udv: Mat
+ - Re: Trabi doglodes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

En is hajtogatok, buheralok egy 6V-os (Nem 6 szelepes!!!) Trabit.
Egyebirant, ha a kerdes mar megvalaszolast nyert, tan meg valaki
okulhat beloluk.
Izgat a kerdes. Tippek+tapasztalatok:

Mert hat ugye egy trabis ismeri a kocsit.

1. Gyujtas. 
1.a Mondjuk, hezagot allitottal es a filcre csepegtettel egy liter olajat.
      Nem direkt lehulyezes, tapasztalat. En megtettem.
      A kenes jo, de a gyujtas elmegy, mert tele van olajjal a megszakito.
1.b Gyujtotrafo. No comment.
1.c Gyertya tele van szatymazzal, nincs hezag.
1.d Tolt a dinamod egyaltalan? Mert, ha tompitott fennyel jarsz-kelsz, sok
       alapjarat azt ugy helybol nem szereti a 6V-os rendszer.

2. Tuzeloanyag
2.a Keves lotty van a tankban.
2.a.a Ezert bizonyos helyzetekben nincs megfelelo ellatas.
2.a.b Tartalekon jarsz es telement szatymazzal a csap meg a karbi.
2.a.c Sikeresen vizet tankoltal benzin helyett. -> 
                  Nincs alapjarat, nem huz, leall ...

3. Motor
3.a Szegeny izzad a melegben. -> Ontsd nyakon egy kis olajjal.

Ja es meg valami. Ha az ember utana szamol, akkor lehet annyi kuty-muty
fenet rakni egy Trabiba, hogy rossz dinamoval, rossz akksival ne maradjon
energia gyujtasra. Mert, hat ugye 220Watt az marha keves, 
ha meg az akku is nyel, mint kacsa a nokedlit. 

Na ennyi a velemenyem a dologrol. A 6V-os akkut, foleg telen tolteni kell 
toltovel, mert kulonben kinyuvad eleg hamar.

Udv, es jo szerencset.
+ - Re.: Kapcsi tap meg BIKA... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Offtopic?
Akit nem izgatnak a ropkodo elektronok, meg a frocsogo lapkak PGDWN!
Egyebkent, bocsi, mert marha hosszu lett.

Nem igazan ertem a dolgot. Te kiszamoltad a hagyomanyos 
modon, hypersil, ei, M stb vasra a 1.3kW-os trafot?

Ha ez igy van, akkor el kell, hogy keseritselek. Abbol
semmit sem fogsz tudni felhasznalni. A kapcsolouzemu tapok,
vagy bikak mukodesi elve (inkabb az elsot ismerem, 
de szerintem azonos) teljesen mas. Minekutana a frekit 
probaljak a csillagos egig felberhelni, hogy a szukseges vasmag
keresztmetszet minimalis legyen, abszolut masok lesznek a trafo 
parameterei. Itt nincs tirisztor (100kHz felett es kornyeken),
power MOSFET van, ami kapcsolouzemben rohangal a munkaegyenesen.
Ok, elvetve tranzisztor is akad meg, de kihaloban van.
A trafo meretezese a kapcsolastechnikatol fugg. Nem tul bonyolult.
De a vasmag specialis es ebben a teljesitmeny tartomanyban nem
olcso. A trafo tekercselese sem hagyomanyos, mert a szort kapacitasokon 
es szort induktivitasokon elfogy a teljesitmeny. Specialis egyenira-
nyito diodakat igenyel, amik 100-200 A-re marha dragak. A 4db MOSFET
megint szep koltseg. 
Egyebkent kapcsolasok kisebb-nagyobb nyomdahibakkal vannak, amik egy-ket
garnitura felvezetobe kerulnek az elektronika beallitasaig. 
Ha nem kereskedelmi termek lesz belole, akkor szerintem felejtsd el ezt
a technologiat. Egyebkent a technologia profi, jol automatizalhato, 
80-90%-os hatasfoku. De marha konnyen froccsennek a felvezeto lapkak, 
amikor a mosfet-hid ket agat egymasra nyitja egy jitter vagy a fel- 
illetve lefutasi ido alatt tuldisszipal a csip.
Akkor egy garnitura felvezeto ugrik.
Ja, es elko 100kHz-re????????????!!!!!!!!!!!!!!

Egyebkent ugy saccilag, de pontosan meretezhetok:
A nagysagrend az szerintem jo.

Primer induktivitas ~1 mH vagy alatta (10-20 menet)
A menetszamot a vas permeabilitasa adja meg.
Szekunder aranyos.
A huzalkeresztmetszet egy erdekes dolog a skin-effektus miatt.
Tekercseles osztott:
p-s-p-s-p-s
Tularamvedelem:
Az elektronika dolga, hogy a vas ne keruljon telitesbe.


A hagyomanyos modon, pedig a tirisztorok dragak es a trafo draga es nehez.
Rossz hatasfoku, huteni kell. Plusz fazishasitas, ami RF-et termel vagy
nem szabalyozott. Nem veletlen a PC-kben, az 5V 20A-re a kapcsolouzemu tap.
Pedig az csak 100W (szumma 250) es nem 1.3kW!

Szoval ennyi az eszrevetelem. 
Ha van meg kerdes akar maganban, akar a listan, varok kerdeseket, 
eszreveteleket es persze korrekciokat.

Udv:
Tibor
+ - Trafik paksz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Mikozben vartam a buszra a Sasadi utnal, azt vettem eszre, hogy a befele
halado sav szelen kozvetlenul a gyalogos feluljaro utan lett egy uj oszlop,
a tetejen egy nagy otromba dobozzal es gyanusan az utat nezi!!!

Ugyhogy M7-M1 iranyabol befele jovok 70-et betartani a Sasadi utnal!!!!!!!!

udv.:

Feri

(matrica van)


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS