Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 566
Copyright (C) HIX
1999-11-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Velemenyek a Daewoo-krol (mind)  19 sor     (cikkei)
2 R25 (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Udv mindenkinek, (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Az eszem megall (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Gyertyak (mind)  11 sor     (cikkei)
6 erzekelok az utburkolatban, sorelozes utani bevagas (mind)  129 sor     (cikkei)
7 Re: Uzenet (#565) (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re. Fek (mind)  50 sor     (cikkei)
9 NAGYAK ES AZ ELOZES (mind)  39 sor     (cikkei)
10 Elado 88' kombi Lada (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Ponyva telire (mind)  9 sor     (cikkei)
12 atkozott lampak... :))) (mind)  111 sor     (cikkei)
13 Tevedni, kodlampa, F1, Trabi (mind)  39 sor     (cikkei)
14 va: Uzenet (mind)  24 sor     (cikkei)
15 va: Kozlekedesi lampa (mind)  17 sor     (cikkei)
16 va: Re: Butanak kell latszani mert okos akarok lenni (mind)  17 sor     (cikkei)
17 BikazasIII. Dorozsmay K. segitegevel... (mind)  45 sor     (cikkei)
18 Szosszenetek... (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Toltes (mind)  23 sor     (cikkei)
20 G tolto (mind)  23 sor     (cikkei)
21 Elozes (mind)  39 sor     (cikkei)
22 Re:Fek (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Autovasarlas (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Karambol (mind)  21 sor     (cikkei)
25 szgk csere elott (mind)  40 sor     (cikkei)
26 Sorelozes (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Az aldojat :) (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Re: uzenet (mind)  10 sor     (cikkei)
29 Re: kodlampa (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Re: karambol (mind)  22 sor     (cikkei)
31 Re: Skoda Fabia (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Re: fek (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Re: Hatso kodfenylampa kapcsolasa (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Skoda tipushibak (mind)  131 sor     (cikkei)
35 Elado Zastava (mind)  9 sor     (cikkei)
36 Re: Kozl. lampa (mind)  41 sor     (cikkei)
37 bicaj,paramentesites (mind)  51 sor     (cikkei)
38 Skoda fek+egyeb (mind)  38 sor     (cikkei)
39 Picistati - negyedik resz. (mind)  56 sor     (cikkei)
40 Re: *** HIX AUTO *** #564 (mind)  14 sor     (cikkei)
41 Elozes (mind)  22 sor     (cikkei)
42 Uti seggfejek, es egyebek (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - Velemenyek a Daewoo-krol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egyre inkabb arra hajlok, hogy jovore egy Daewoo Nexiat vagy Esperot fogok vasa
rolni. 
Akinek van vagy volt ilyen autoja, kerem irja meg tapasztalatait. Ami kulonosen
 erdekel:
megbizhatosag, szervizkoltsegek, mert fogyasztas. Ha valaki tud hasznalt auto t
esztet
ezekrol a tipusokrol, azt is megkoszonom.
Aki a Daewoo ellen van, max. 1.5 millaert milyen csaladi meretu autot javasol ?
Nem vagyok egy marka hive sem, fo szempontjaim: megfelelo meretu utas- es csoma
gter,
megbizhatosag, alacsony szervizkoltsegek, realias ar.
Turelmetlenul varom a hozzaszolasokat. Maganba inkabb a  -ra ker
nem,
oda jon a HIX Auto is, de arrol a cimrol nem tudok a HIX-re irni.

Udv.
     Istvan (si)
+ - R25 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha van valakinek tapasztalata, informacioja 84-86-os evjaratu Renault
25-osokrol, kerem, kuldje el a cimemre (is). Ha'la's lennek erte.

Udvozlettel,
György
+ - Udv mindenkinek, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

eladosorba kerult Pesten a kovetkezo porteka:

	-5 db Barum (Continental licence) teli gumi  (ebbol 4db 3500 km-t
futott 1db vadi uj)
	 Meret: 165/R13  (jo Opel Kadett,Astra,Corsa tipusokra)
	 -5 db eredeti Opel felni (acel)
	-4 db eredeti Opel disztarcsa

	Ar ( es most figyeljetek), db-ja(felni,gumi,disztarcsa) 10.000 Ft.
Tehat osszesen 50.000 Ft cakk und pakk!!! Erdeklodni emilen vagy a
06-309-24-25-36-on lehet.

	Balu
	06-309-24-25-36
+ - Az eszem megall (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak:

>Ma a kovetkezo esett meg velem. Jovok vissza Budapestre Eszter-
>gombol, a 10-es uton Piliscsaba utan oriasi kocsisor, megyunk
>vagy 12-vel. Alig vartam, hogy legyen egy kis res es egyenes
>szakasz, hogy kielozhessek. Mikor ezen feltetelek adottak lettek,
>elkezdtem az oszlopot elozni. Mikor viszonylag kozel ertem egy
>kanyarhoz, vissza probaltam menni a sajat savomba, mert ki nem
>allhatok veszelyes helyen elozni....

Az agyam ledobta az ekszijat.
Es komolyan csodalkoztal, hogy nem engednek vissza?
Kepzeld el mindenki pont oda igyekezett ahova Te, csak
a tobbseg szabalyosan. Vagy szerinted a tobbiek szorakozasbol
mentek 12-vel?
Maskor javaslom a leallosavot, ott nem olyan veszelyes elozni.:)

Egyre tobb "torvenyen kivuli" kozlekedik az utakon. De mi lesz,
ha a koruton mar megtoltik a villamossint? Atternek a jardara?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Gyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Masodik probalkozasra sem valt be a Fosch Super 4
gyertya. Miutan a felesegemnek is feltunt, hogy
gyengult az auto, figyelmem ujra a gyertyakra terelodott.
A mindenfele katalogusok alapjan megfelelo mondott
Fosch markaju porcelan es fem kombinaciojabol
allo izeket, hasznalt gyertyakra cserelve ujra megy
az Opel.
Az emlitett izek szurkek, helyenkent kormosak.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - erzekelok az utburkolatban, sorelozes utani bevagas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autozok !


>>Peldaul valahogy erzekeli, hogy jarmu all az adott savban, es csak
>>akkor ad zoldet. De biciklire nem erzekeny. Hogy motort
>>eszrevesz-e, arra most hirtelen nem tudok felelni, de ugy remlik,
>>hogy nem. A kerdesem:
>>Mi es hogyan erzekel?
>Altalaban az utburkolat ala szoktak berakni egy nyomaserzekelot, ami
>erzekeli, hogy az auto atment rajta, amikor beall a pirosba. Ilyen
>helyeken szoktak szidni azokat, akik ezer meterre allnak meg a
>keresztezodestol, es hiaba varnak a zoldre, nem jon (:-). A biciklist
>kis sulya miatt nem tudja erzekelni, ha jol sejtem.

Vilati-sok, Signelit-esek,  Siemens-esek segitseg !!!

Szoval valoban az utburkolat alatt van, de un. hurokdetektornak hivjak.
Induktiv elven mukodik, vagyis a felette elhalado jarmu femreszei altal
keltett magneses ter valtozasat erzekelik Sok esetben ketto van belole
egymas utan, igy az athalado jarmu sebesseget is erzekeli, ill
detektalni tudja azt, hogy szgk. vagy tgk ment el felette (egysegjarmu
szam ...),  mert a nagy jarmu mindket "hurkot" letakarja egyszerre, a
kicsi eloszor csak az egyiket, aztan a masikat.

A bicikli/bicigli meg egyiket sem.

A lampak elott sokszor lehet is oket latni, vagyis az utburkolatban egy
nagy negyzet alaku helyen utolag van szurokkal kiotnve valami res. Ez
azert van, mert itt utolag tettek a hurkot az aszfaltba. Ez ugy megy,
hogy az aszfaltba rest vagnak egy gyemant vagoelu korfuresz szeruseggel,
ebbe a negyzet alaku resbe lefektetik a hurkot, majd beontik szurokkal a
rest.

>>Ugy tunik, hogy ez a lampa meg a varakozo kocsisor hosszat is
>>kepes erzekelni. Jol gondolom, vagy csak erzeki csalodas?
>Erre mar nem mernek megeskudni, de nem tartom kizatnak, hogy zoldben
>esetleg szamolja, hogy egy, vagy tobb alkalommal mennek at az
>erzekelon, es ilyenkor megnyujtja a zoldet, de ez csak felteves.

Sok helyen a ket hurok 10-25 m-re van egymastol. Ez azert van, hogy
tudjak erzekelni a lampa elott varakozo sor hosszat. Ha a sor eleg
hosszu, akkor mindket hurok felett allnak az autok, ebben az esetben a
lampa vezerlese olyan programra valt, hogy igyekszik hosszab ideig
zoldet biztositani a hosszu sor szamara
(termeszetesen ez nem ilyen egyszeru, de nagyjabol ez a lenyeg).

>> Peldaul valahogy erzekeli, hogy jarmu all az adott savban, es csak
>> akkor ad zoldet. De biciklire nem erzekeny. Hogy motort eszrevesz-e,
>> arra most hirtelen nem tudok felelni, de ugy remlik, hogy nem. A
>> kerdesem: Mi es hogyan erzekel?
>
>Nem all veletlenul az ilyen atvaltasoknal egy busz is az autok
>kozott? Mert szerintem 'o a hunyo'. A gyorsabb tomegkozlekedes
>megteremtese miatt alkalmazzak, de csak olyan helyeken, ahol
>nincs szigoru zoldhullam kidolgozas.
>Szoval a busz valamilyen kodot sugaroz, amit a lampa vesz es a
>lehetosegekhez kepest megteremti a gyorsabb atjutast.

Valoban vannak ilyen kiserletek. A buszra elhelyezett jelado es a
hurokdetektor megfelelo kiegeszitesevel lehet azt erzekelni, hogy
elonyben reszesitendo jarmu kozeledik-e a lampahoz. Ebben az esetben
nemileg (de csak ne'mileg !!!) lehet befolyasolni a zoldidot. Nyilvan
nem kap barmikor zoldet, ha jon, de kisebb turpissagok lehetsegesek.

Ezt a kovetkezokeppen kell elkepzelni. Van ugye a zoldhullam, ami azt
jelenti, hogy (na ezt mindenki kepzelje el maganak  :-)) ). A szegeny
busz viszont nem tud vegigtuzni az utszakaszon, mert ugye megall a
megalloban es az utasok le es felszallnak. Ezzel elveszit annyi idot,
hogy sok esetben csak masodpercekkel, de lemarad a kovetkezo
keresztezodesben a zold vegerol. Ebben az esetben, ha jelezni tudjuk a
lampanak, hogy busz kozeledik, akkor a vezerles 8-10 masodperccel
meghosszabbitja a zold idejet, hogy a busz athaladhasson.

Ennel nagyobb hosszabbitas nemigen lehetseges, mert a keresztiranyu
forgalom is altalaban "zoldhullammal" megy, tehat a lampak vezerlese nem
tetszoleges.

Szinten nem kepzeleheto el az, hogy barmikor, barmilyen iranybol
kozelito busz zoldet kapjon, mert ugye a keresztiranyu forgalom is menni
szeretne es egy ilyen beavatkozas annyira "elveri" a forgalom rendjet,
hogy az zavart okozna a forgalomban.

A tomegkozlekedes elonyben reszesitese altalaban nem kozvetlenul a lampa
elott tortenik, ugyanis a busznak 80-150 m-rel a lampa elott kell
jeleznie, hogy kozeledik, mert akkor lehet meg beavatkozni. A hurok
ilyen esetben joval a keresztezodes elott van, altalaban a buszsavban
(ha van ilyen).

Persze ez sokfelekeppen megoldhato, hogy hogyan oldjak meg az altalaban
nem forog kozkezen, mert akkor elobb-utobb BMW-k, Audik is, majd
Skodrik, vegul Trabantok is "elonyben" reszesulnenek.

Diohejban ennyi, a tema vegtelen, ugyanis Budapesten tobb bohom nagy
szamitogep igyekszik a kulonbozo jeladok jelzesei alapjan az optimalis
programot megtalalni a lampak osszehangolt vezerlesehez. Szvsz
TELJESEN  sikertelenul, mert nemigen lehet ket saroknal tobbet
egyhuzamban menni barmelyik budapesti utvonalon. Persze nem tudjuk
(mar), hogy mi van akkor, nincs az osszehangolt vezerles, de sokkal
rosszabb az sem lehet.

Bocs, hogy hosszu voltam, de ugy latom, hogy a kerdesben tajekozatlansag
van.

A masik temaban viszont rovid leszek.

 hosszan irt megprobaltatasairol, vagyis, hogy
miutan leelozte a sort, egy gala'd Audis nem akarta beengedni.

Szoval en sem engedtelek volna vissza. Elozz, ha tudsz, allj vissza, ha
tudsz. Ha nem tudsz elozni, mert jonnek szembe akkor NE ELOZZ. Ha nem
tudsz elozni, mert nem tudsz visszasorolni, akkor NE ELOZZ (ismered az
elozes felteteleirol szolo paragrafust a KRESZ nevu ujsagban ???).

A tokom tele van az olyan "vezetokkel", akik nagykepuen vegigelozik a
sort, aztan csodalkoznak, hogy nem teritenek voros szonyeget elejuk,
amikor kedvuk szottyan visszasorolni.

Legjobban azt a szoveget szeretem, amikor az ilyen "vezetok" azt
hangoztatjak, hogy veszelyhelyzet all elo, mert nem engedik oket vissza
a sorba. A veszelyhelyzetet Te okoztad, mert ha nem elozol, akkor
semmifele veszelyhelyzet nem allt volna elo.

Szoval szerintem nem agressziv vagy, hanem ....

Ha masnak mas a velemenye, akkor halljuk !!

Na udv:

Kadlec Istvan
+ - Re: Uzenet (#565) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 	gombol, a 10-es uton Piliscsaba utan oriasi kocsisor, megyunk
> 	vagy 12-vel. Alig vartam, hogy legyen egy kis res es egyenes
> 	szakasz, hogy kielozhessek. Mikor ezen feltetelek adottak lettek,
> 	elkezdtem az oszlopot elozni. Mikor viszonylag kozel ertem egy

> 	sagot. Mindegy, a kanyarba mar ugy szerettem volna erkezni,
> 	hogy a sajat savomban autozok, igy indexeltem, gondoltam, majd
> 	picit hatrebb huzodik. (No nem kellett volna nagyon, egy fel(!)
> 	meter eleg lett volna!) Erre mi tortenik? Latom, hogy direkt
> 	belegyorsit, mellem all, majd rezzenestelen arccal feltartja
> 	a kozepso ujjat. (Elegge felre nem ertheto modon.) Azota sem
> 	tudom, miert csinalta.

Na, vajon miert? Talan azert, mert bunko modon masok rovasara akartal
elonyhoz jutni. Megertem, bar nem helyeslem, amit tett. Ha osszecsattansz
a szembejovovel, kar az o" autojaert es testi epsegeert. 

A kozertben is be szoktal furakodni a sor elejere?

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re. Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Szilard.

>Skodasok!

Itt vagyunk :-))

>Kigyulladt a fekrendszer ellenorzo lampaja, es ezzel egyidejuleg a
fekpedalt
>sokkal jobban be kell nyomni a fekhatas eleresehez.
>Megneztem a konyvet, ott azt irja, hogy a lampa akkor eg, ha a folyadekfek
>csorendszereben beallott nyomascsokkenes miatt a fekpedalt tulsagosan le
>kell nyomni.
>Eddig stimmel. De ez mit jelent, es hogyan szuntessem meg ezt az allapotot?

Momentan tudom az allapot megszunteteset de ettol a feked nem javul meg. A
fekpedal felso vegenel a rugo alatt van egy hosszukas kapcsolo ezt kell
alaphelyzetbe bilentened. De ezzel nem oldodott meg a problemad. Ugyanis a
kapcsolo akkor kapcsol be ahogy tapasztaltad a fekpedal nagyobb benyomasaval
gyengebb fekero jelentkezik. Ez azt jelenti, hogy az egyik fekkorod rossz.
Ez lehet a fekmunkahengerek rossz allapotban vannak ( ereszti az olajat ),
kifogyott a tartalybol a fekolaj es nagy adag levego keult a rendszerbe.
Mikor nezted a fekfolyadek szintet ??

>A fekrasegito nem mukodik rendesen?
Az mulkodik rendesen ne aggodj.
En a laikus meg tudom csinalnyi, vagy
>szerviz?

Ha ram hallgatsz mint gyakorlottabb Skoda bubus velemenyet :-o) Vidd el a
szervizbe mert a fek nem jatek, ezen mulik az eleted, vagy a masok elete. "
Fék " Bizd a szervizre. En is mindenbe belebabrakolok, de egybe viszont nem
ez a fék.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - NAGYAK ES AZ ELOZES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Lista!
Szevasz Nagyak!

A -ketsegtelenul modortalanul es eletveszelyesen viselkedo- Audis mutogatasarol
 szolo cikkedet olvasva egy 
aprosag jutott eszembe, amelynek felveteseert elore is kerlek, ne haragudj. Val
oban ugy gondolod, hogy minden 
esetben elozni kell, amikor 
1.) Te sietsz,
2.) all a sor ?
Ugyanis meglatasom szerint a kulturalt kozlekedes egyik alapja az, hogy nem csa
k a sajat helyzetemre gondolva 
elozo, vagy nem elozok, hanem a tobbiekere es az egesz forgalmi helyzetre is go
ndolva. Ugyanis szerintem is 
sokan vezetnek "furcsan" a vilagon, de azt azert nem felteteleznem, hogy 20-20 
hulye all egy sorban, akik csak 
azert nem eloznek, mert nem tudnak. Velemenyem szerint a sort is ki kell tudni 
allni, hisz ha mindenki elindulna 
elozni a kanyar elott, aki nyomni tudja a gazt, akkor ugye belathatatlanok lenn
enek a kovetkezmenyek.

Ami a fogorvosi beutaloval valo fenyegetozesedet illeti, szerintem ilyesmivel e
gy ilyen kulturalt hangu listan csak 
lejaratod magad. Ugyanis megint csak kepzeld el, hogy mindenki szetverne a masi
k kepet, akinek valami - akar 
nem is egeszen indokoltan . nem tetszik. Allna az egesz forgalom, s a sok erosz
akos, agressziv autos az utcan 
verne egymast. Mellesleg teged is...

Remelem, nem bantottalak meg. Biztos vagyok benne, hogy jobban lehiggadva a saj
at hibadat is eszrevetted az 
elmeselt helyzetben.

Privat reakciokat valtozatlanul  - ra kerek szepen.

Udv:

Sorbannallos
A§tra 16V Karesz
+ - Elado 88' kombi Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek mennyiert lehetne eladni ill. ki mennyit adna 
egy Lada 2104
kombi 1.3l kocsiert (88-as evjarat 77e km). A felesegem 
hasznalta Oroszlanyon, ezzel jart ki a betegeihez.
Azt hogy no hasznalta igencsak meglatszik az auton,  itt 
ott egy kicsit meg van huzva ill.
javitva ugyhogy kivulrol fenyezesre szorul + esztetikai 
hibak.
Februarban uj kipufogorendszer + fekrendszer (fofekhenger, 
tarcsak+fekpofak + dob + betetek)
Szeptember uj ACpumpa + Vezermuekszij + baloldai kuszob 
csere + itt ott javitasok a kasznin.
Friss vizsga ket evre, zoldkartya egy evre.
(A szerelo szerint a motorja nem rossz, mert nincs rajta 
egyaltalan kartergaz. [?])

Koszi,
 Clajos

E-mail:
+ - Ponyva telire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos nincs helyunk garazst epiteni az udvarunkon es telen kint
fog allni az autonk (Maruti). Szeretnenk valamilyen ponyvaval letakarni.
Ha tudtok olyan helyet ahol lehet ilyet keszen venni, vagy csinaltatni
Budapesten vagy kornyeken, akkor legyszives irjatok meg.
A leveleket maganba is kerem, mert nincs mindig idom a listat olvasni.

udv - E. Laszlo
+ - atkozott lampak... :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Somogyi Istvan
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Kozlekedesi lampak turpissagai ( 44 sor )

>Peldaul valahogy erzekeli, hogy jarmu all az adott savban, es csak
>akkor ad zoldet. De biciklire nem erzekeny. Hogy motort
>eszrevesz-e, arra most hirtelen nem tudok felelni, de ugy remlik,
>hogy nem. A kerdesem:
>Mi es hogyan erzekel?


Rendkivul egyszeru elven mukodik, egy tekercs van az aszfaltba
leteve, s amikor egy auto (vagy nagyobb meretu femtargy) kerul
a kozelebe, akkor megvaltozik a tekercs induktivitasa. Ez general
egy 0-1 elvaltast, illetve ha nincs felette, akkor egy 1-0 elvaltast.
Hogy ezt utana hogy es mikent hasznaljak fel a logikaban, az mar
egy teljesen mas kerdes... megint egy mas kerdes, hogy mekkora
femtargy eseten lep mukodesbe a szerkezet.

>Ugy tunik, hogy ez a lampa meg a varakozo kocsisor hosszat is
>kepes erzekelni. Jol gondolom, vagy csak erzeki csalodas?


Ha tobb detektor van leteve, akkor nem csalodas, mert lehet a
stop vonaltol 25-30 meterre is detektorok, es igy tudja akar
a sor hosszat is merni, illetve az eltelt idot merni, valamint
akar tudja ez a detektor a jarmuveket is szamolni... hogy ezeket
felhasznaljak-e a logikaban, az mas kerdes...

>Idonkent azt tapasztalom, hogy a valtasok idokoze nem is a
>forgalomtol fugg, hanem a kibanason alapul. Ugyanis nagyon sokszor
>elofordul, hogy allunk 10-en a lampanal (egyenesen halado sav), a
>zoldnel mindenki lenduletesen indul, megis a negyedik auto mar
>kover piroson megy at. Ez meg ugy-ahogy rendben is volna, de
>megfigyeltem, ahogy az autokkal egyutt a zebran elindulo
>neni-bacsi meg az ut (harom sav) kozepeig sem jut el, de mar
>piros. Es jonnek is az autok a kanyarodo savbol...


Az, hogy piros, meg nem lenne feltetlenul baj, mert ha a koztesidok
rendesen ki vannak szamitva, akkor az auto (meg ha a gyalogos
felig pirosban ment keresztul, de hangsulyozom zoldben indult el!!!!)
nem erhet oda ugyanakkorra, sem elobb. Az mar elobb elofordulhat,
hogy a melyen T. autosok idonkent elindulnak sargara is, ami
koztudottan TILOS! es a csomopontok igy is vannak megtervezve,
tehat nem szamolnak azzal, hogy az autos a sargara indul, vagy
piroson megy at...!!!

>Mi ez, ha nem balesetveszely? Autos-gyalogos szemszogbol egyarant.


Csak zarojelben jegyzem meg: a fent emlitett csompont nem a mi
tervezesunk, tepelitesunk eredmenye, tehat nem minket kell szidni
hibas mukodes eseten. Van boven Kecskemeten Vilati-s csomopont,
ezeket meg lehet ismerni az aknafedelekrol... :)))

>Meg valami. A kozlekedesi lampak elhelyezesere vonatkozoan.
>Nalunk, a volt KGST orszagban, ahol az autok 90%-nak a szelvedoje
>nem nyujt elegendo kilatast felfele, miert a keresztezodes innenso
>oldalan vannak a lampak? Jobb esetben egy atlosan kifeszitett
>droton, kozeptajban. Elsokent sokszor ra kell borulnom a
>kormanyra, hogy lassam a Trabikambol a lampat. Ilyenkor jobb hijan
>nem a vonalnal allok meg, hanem elotte 5-10 meterrel. Csakhat ez
>sem mindig jo megoldas. Mi a velemenyetek?


Mar csak azert sem jo megolgas, mert mar egyre tobb helyen vannak
a fentebb emmlitett detektorok a vonalnal beepitve. Es ha nem megy
ra a kedves autos, bizony nem kap zoldet :)))) Van ilyen itt is, a 18.
keruletben, es idonkent nekem kell "ratolni" az elottem leveot a
detektorra, hogy zoldet kapjak... Onnan lehet eszrevenni oket,
hogy negyszog alaku valamit latsz az aszfalton, mintha kartannyal
lenne egy teglalap az utra rajzolva. Ez alatt van a detektor, es valoban
katrannyal van a viz es egyeb dolgok ellen leszigetelve. Hogy miert
nincs az atellenes oldalon? Mert csak ugy lehet oda tenni, ha a
Te oldaladon is, meg az atfeszitesen is van mar lampa, csak
pluszkent tehetsz atellenes oldalra lampat, kizarolag az atellenes
oldara, anelkul, hogy a Te oldaladon ne legyen, nem tehetsz.
Viszont egy ilyen lampa sem 2 filler, ha hozzateszem, hogy egy
4 agu minden iranybol 1 savos (nem nagy keresztezodes!!!)
keresztezodes belampazasa iranyonkent 2 detektorral 10 millio
forint, akkor belathato, hogy az onkormanyzatok nem repdesnek
az oromtol, hogy meg 2 lapmat kerjenek. Gondolj bele, mennyibe
kerul egy nagyobb csomopont balampazasa!!! Egyebkent szerintem
azert nem sok helyen fordul elo, amit irtal, en is eleg sokat jarok
autoval, es eddig meg mindig lattam a lampat, pedig jelzem,
en is "szocialista" autoval jarok, egy Skoda 120 GLS a tarsam...

>Miert nem a keresztezodes tuloldalan vannak a lampak? Ha jol
>tudom, Amerikaban ott vannak...


Mert ha jol tudom, Amerikaban pl. masak a szabvanyok...

Roviden ennyi, bocs, ha hosszu voltam :)))

Barmilyen ilyen jellegu kerdessel fordulhattok hozzam...

Udv, balesetmentes kozlekedest!

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömr?i út 120.
+36 1 4313 997 saját f?vonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Tevedni, kodlampa, F1, Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Levente irta:
>"Tevedni emberi dolog, de isteni erzes..."
(:-)
Egy masik verzioja: "Tevedni emberi dolog, de masra kenni meg
emberibb."

Ed irta:
>Termeszetesen, mivel a hatso helyzetjelzo kodlampa elektromos
>kapcsolasanak olyannak kell lennie, hogy csak akkor legyen
>bekapcsolhato, ha az elso kodlampa mar vilagit.
Van meg egy fontos dolog. Illik kelloen messze helyezni a feklampatol.
Fejbol nem tudom, hogy mennyi az eloiras, de baromi kellemetlen, ha az
ember arrol veszi eszre, hogy az elotte halado fekez(ett), amikor mar
bekoltozott a csomagtartojaba.

>Tudok, pl. a benzol oktanszama emlekeim szerint 124. Ja, Te arra
>gondolsz, hogy kutnal kaphato-e... ;-) ...a Hungaroringen evente
>egyszer biztosan, emlekeim szerint az F1-ben 105 koruli
>oktanszamu benzinnel jarnak.
En ugy emlekeztem, hogy kereskedelmi forgalomban arult/hasznalt
benzint kell hasznalniuk, amit egy bizonyos szabadon valasztott
szolgaltato (Shell, Aral, Mol(:-)) szallit le az adott orszagban, ahol
eppen a verseny van. Rosszul tudtam?

Rajottem a Trabantosok legsurubben hasznalt szavaira: szet(le)esett,
szet(le)razodott, elhagytam, eltort, le(meg)lazult. (:-) Az elmult egy
honap termese: a korabban emlitett eltort ajtokilincs (igaz, ez az en
hibam volt), lelazult az elosztohaz, szetesett az inditomotor
behuzotekercse. A legjobb dolog este hatkor zseblampaval, fogvacogva
inditomotort ki- es beszerelni.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - va: Uzenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jovok vissza Budapestre Esztergombol, a 10-es uton 
> Piliscsaba utan oriasi kocsisor, megyunk vagy 12-vel.
> Alig vartam, hogy legyen egy kis res es egyenes
> szakasz, hogy kielozhessek. 

Nezd egy kicsit kivulrol a tortenteket.
Mindenki fegyelmezetten (birka modjara) cammog mert
a forgalom akkor es ott ilyen. Jon valaki aki felrugja a rendet 
es folyamatosan eloz, anelkul, hogy tudna mikor mehet vissza.
A tobbiek jo resze is valoszinu Budapestre igyekezett.
En ilyenkor cammogok a sorba es azon gondolkodom,
hogy ha kimegyek es leelozok 3-5-20 autot, akkor az olyan, 
mintha a kozertben eloznek a penztarnal.
Ha en latlak Teged, akkor valoszinu az elso ami beugrik, 
hogy egy pofatlan, renitens pasi tolakszik.

> meggazdagodott volna rajta a fogorvosa, az hetszentseg!
Ezzel vigyazni ! Nem minden szar, ami nem fenylik :-)
En beengedtelek volna magam ele es utana kaptad volna meg
a kozepso ujjamat a visszapillanto tukrodbe. :-)
Az hogy nem engedett be veszelyes es helytelen.
Ahogy az egesz elozesed is annak tunik a leirasodbol itelve.
--
Meszaros Geza (48)
+ - va: Kozlekedesi lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Peldaul valahogy erzekeli, hogy jarmu all az adott savban, es csak
>akkor ad zoldet. De biciklire nem erzekeny. 

Pomazrol Szentendrere erkezo ut az ARAL kut mogott egy lampas 
torkolat.
Az ut mindket savjaban egy-egy indukcios tekercs (?)  van beepitve. 
Jol lathato a tenyernyi szeles katrany csik ami egy 2x2 meteres 
keretet rajzol az utra. A csik a lampahoz tart.
Par eve hosszu perceket alltam bringaval a lampa mellett es
volt idom eszrevenni, majd kirohogni magamat, hogy hiaba varok.
Bealltam a tekercs ( ? ) kozepebe es rogvest zoldet adott.
Neha latok ott autot allni a lampa mogott 3-4 meterre, vagy
bringasokat libasorba a jarda szelen. 
Mindenkinek hosszu, foldig ero szakalla van.  :-))
Ha tehetem szolok nekik.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re: Butanak kell latszani mert okos akarok lenni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dorozsmai Karoly irja...

>P.S.: Megirtam hasonlo hangnemben a valaszomat es elkluldtem
>oda, ahova valo: az ...

Karoly !
Ha jol ertem, akkor lemondtad az AUTO-t ?
Ne tedd !
Csak nem gondolod, hogy amiert egy par "szarfaszuindianpiroska"
rontja a hangulatot, akkor ez a megoldas. 
Leszallsz a merleg jo serpenyojerol ? 
Hagyod, hogy meg jobban elbillenjen ?
Tessek azonnal visszaszallni ! 
A teremburajat !

--
Meszaros Geza
+ - BikazasIII. Dorozsmay K. segitegevel... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho HIX-autosok!                    udv Dorozsmay Karcsi!

> Lehet, hogy az en osoreg :-) Golf-om nem tud errol, mert a
> toltesjelzo lampa alapjaraton sem vilagit. Az persze egy mas
> kerdes -- ezt mas is feszegette --, hogy a toltesjelzo lapma
> sotetsege es a valodi toltes mikent viszonyul egymashoz... :-)

  Igen nem irtam oda, ez foleg a dizelekre igaz, inditas utanra.
De amugy milyen tipusu generatorod van???(Bosch, Motorola, Valeo) 
Mindegyik maskent viselkedik a Golfban... 

>Nos, akkor most a listan elhangzott az: allitsuk le a sajat
>kocsinkat a masik bikazasakor meg az is: le ne allitsuk a sajat
>kocsinkat a masik bikazasakor. Ezek ketten teljes
>esemenyrendszert alkotnak: csak az egyik lehet igaz... :-((((

- ne allitsuk le az autonkat: Mivel jar autonkban a motor, a bikazas utan
  nem lesz a lemerult akksink miatt inditasi gondunkk... a generator
  pedig majd feltolti.
- leallitsuk az autonkat: Kisebb veszelyben az autonk villamos halozata az
  esetlegesen keletkezo zavaroktol, pl.induktiv tulfeszultseg.

 A fo kerdesre adando valasz arnyalt, milyen autonk (generatorunk)van??? 
"hagyomanyos", vagy kompakt generator? A kompakt generatorokban Z-didakat
hasznalnak   egyeniranyitasra es tulfeszultsegvedelemre.  A zaroiranyu 
letoresi feszultseg 19,5-20V kozott van, ezt meg kibirjak az erzekenyebb 
elektronikak. 

  Igazabol az a volna a jo, ha levalasztanank az akkunkat az autonk
halozatarol. Pl.kivesszuk az akksinkat, kolcsonadjuk egy inditasra,
utana a mobilunkat autosegelyt-hivni... ha mar ilyen segitokeszek
vagyunk....

   Diodahid ara 5000 HUF-tol felfele, kompakt generatordiodahidak 15 000
HUF-tol folfele, egyeb elektronikak hatara a csillagos eg. ECU(komputer)
indulo ara bontoban 25 000 HUF, japan 80 000 HUF, bolti uj 185 000 HUF-tol
folfele. (Pl. Passat 1.8i 430 000 HUF a befecskendezo egyseg). ABS
elektronika kulon nem kaphato es nem javithato az ujabb autokhoz, ott meg
kell venni a teljes szettet 750 000 HUF.(Szinten a korabban emlitett Passat
1.8i,1998)

 Ugye jobb, ha nem bikazunk....
Uff:
      Levente
UI: kellene par szo a toltesjelzo lampa rejtelmeirol...????
+ - Szosszenetek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho HIX autosok!

  Mint olvashattatok elnezest kertem G-tolto ugyben, tevedtem. Errol jut
eszembe, milyen jo volt nehanyatoknak eme tevedesem, mert elovettetek a
szakirodalmat, mint arrol maganban tajekoztattatok. Ugy mint en Tebby
dizelvitajanal...

  Skoda veszely 2.: a tulaj azt allitotta, amikor nem 98-ast tankoilt
oelotte toltotte be a kutas az adalekot. Elovette a kocsibol a MOL-os
flakont. Mit mondjak erre??? A hengerfejben a szivacsos repedesek, nem
uzemszeruek, normal hasznalat altt meg nem lattam ilyet Skodan...

   VW toltesjelzolampa: a kesz atveres igazi asza. Mivel LED, ezert az
alapveto funkciokat, mint elogerjeszto, es leallitasnal visszajelzo nem
tudja. Atlagos autonal onnan lehet tudni, volt-e toltesunk, hogy
leallitaskor a lampa egy pillanatra felizzik, majd elalszik. Innen lehet
tudni, volt toltes.
  A legalattomosabb hiba, ha menet kozben szakad meg a forgoresz aramkore,
nem veszzuk eszre, csak amikor keso es nagy nyugodtan, lemerult akkuval
erunk haza....
Uff:
      Levente
+ - Toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>  Kesz atveres: a toltesellenorzo lampa. Legjobb lenne forgaserzekelonek
>nevezni, mert igy nem megteveszto az elnevezes. Semmi koze a toltes
>visszajelzesehez, hanem csak azt jelzi, a dinamo, vagy a generator
>felgerjed-e egy bizonyos szintre, azaz hajtja oket a motor. No comment!

Volt egy tanarom, o mindig azt mondta ra, hogy:
- ekszijszakadas visszajelzo!

Szerintem otletes megnevezes.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - G tolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hai!

>En nem egeszen igy tudom. En ket spiralt latok, amibol az egyik forog.
>Legalabbis egy rei nemet leiras szerint...

Sot, nem is akarhogyan, hanem excentrikusan, es a csiga mindig mas resze
er neki a haznak.
Mintha legordulne rajta, es ez a gordules tolja maga elott a levegot.
Mert mindig kisebb lesz a terfogat.
Es ez ismetlodik.

Csa
Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz(tok)!

>>Ma a kovetkezo esett meg velem. Jovok vissza Budapestre Eszter-
>> .
>> .
>> .
>>tudom, miert csinalta.
>
>Szerinted ö  es az összes többi autos csak azert allt ott az uton, hogy
>bamuljak a kilatast es nem hazafele tartottak? A követesi tavolsag pedig
>azert van, hogy a pofatlanul elozok  mindig beférjenek?

	  Szamitottam ra, hogy kapok hasonlo reakciokat, miutan el-
	kuldtem a levelet. Nem haragszom Rad, mert valoban nem derul
	ki az altalam leirottakbol, de: nem volt sem pofatlan, sem ero-
	szakos, sem veszelyes, sem tolakodo az elozesem! Ki nem allhatok
	ugy elozni. Egyetlen egy KRESZ szabaly van, amit nem tartok
	be, megpedig a sebesseghatarra vonatkozo, az osszes tobbi
	megszegeset elitelem, es nem is csinalom. (Tudom, sokatoknak
	ez az egy is fobenjaro bun, ez mar hitvita, de szerintem a
	gyorshajtas _onmagaban_ nem balesetveszelyes, ha pl. nem tar-
	tozik hozza szabalytalan elozes, ittas vezetes stb.. Ezert is
	szoktam haragudni az ilyenekre, mert ezek miatt buntetik
	ennyire a gyorshajtast is. De most ezt hagyjuk!) Tehat tiszta
	helyzet volt, es igenis az urge utana a tok ures uton (legalabbis
	tisztan belathato, egyenes szakasz, szembe _senki_) ott van-
	szorgott az elotte meno utan 30-cal. Tehat mintha azert nem
	engedett volna be, mert ha O nem mer elozni, akkor mas hogy
	veszi a batorsagot.
	  Egyebkent gondolkoztam rajta tegnap este, es az _egyetlen_
	elkepzelheto magyarazatnak azt talaltam, hogy valoszinuleg
	osszeteveszthetett egy haragosaval. Ilyen reakciot nem hiszem,
	hogy spontan ki lehet valtani egy emberbol. Soha nem latott,
	nem is ismert, megis epp csak ram nem huzta a kormanyt...
	  Utoljara: ne (engem) iteljetek el, _tenyleg nem_ tolakodo modon
	probaltam elozni!
	  Udv:

							Nagyak
+ - Re:Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Kigyulladt a fekrendszer ellenorzo lampaja, es ezzel egyidejuleg a
> fekpedalt sokkal jobban be kell nyomni a fekhatas eleresehez.

> A fekrasegito nem mukodik rendesen? En a laikus meg tudom csinalni,
> vagy szerviz?

Csak (szak)szerviz. Es minel hamarabb, mert szerintem ereszt 
valahol a rendszer es belevegosodott. En egy ideig mentem 
fekrasegito nelkul (kenyszerbol) es az ellenorzo lampa akkor sem 
kapcsolt be.
Egyebkent az ellenorzo lampat csak kezzel tudod kikapcsolni lent 
a fekpedalnal. 

Udv:

Dexter
+ - Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A segitsegeteket szeretnem kerni autovasarlas szempontjabol. Mostanaban
nagyon megtetszettek a Seat Ibizak. Kerlek titeket informaljatok rola, mert
nekem szinte semmi infom snincs rola. / strapabiras, fogyasztsa stb./
Kb. napi 100km- t kellee menni neki nap, mint nap , erre alkalmas ez az
auto?
kb. 10 ev korulit vennek.

koszonom

Akos
+ - Karambol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

Azt hiszem hasonlo cipoben jarsz velem. En videki vagyok.
Iden majus 17- en tortent meg velem is a karambol. Szombathelyen este egy
keresztezodesben egy Suzukival karamboloztam. Az en autom is Ford Fiesta
volt. Szinten totalkaros lett. :((
Juliusban voltam kihallgatason, augusztus vegen kaptam vmi papirt, de mivel
en sarvari vagyok es egy masik varosban tortent a baleset, sajnos az en
hibambol,
most november vegen meg nem tudtam mit csinalni, mert a sarvari
rendorkapitanysag meg mindig nem kapta meg Szombathelyrol a papirokat.
Neked ott lesz gyorsabb, hogy nem kell ket vros kozott kuldozgetni a
papirokat,  de velemenyem szerint igy is keszulj fel egy tobb honapos
procedurara. :((

Remelem tudtam segiteni vmennyit
autostarsi tisztelettel
                                Akos

ui.> az en Fiestamat  azota is azt siratom....
ui.. ment maganba is
+ - szgk csere elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek! Tanacsot es javaslatot kerek Toletek, mint tapasztalt, orog ro
kaktol.
Autocsere elott allok, szeretnem a regit egy kevesbe regire cserelni. Am van 1-
2 ketely bennem. ( a penzugyiekrol most meg nem erdemes szot ejteni) Gondjaim a
 kovetkezok: 
1. Most - jo allampolgarkent - fizetem a kotelezo biztositast. Ha az "uj" autot
 megveszem, arra is fizetni fogom. Am ha a regit addig nem tudom eladni, akkor 
2 auto utan kell tejelni. Eddig vilagos. Mi van akkor, ha egy kereskedonel cser
elek autot, aki a regi jarganyt beszamitja a tole elhozott kocsi araba? Az ott 
hagyott auto utan meddig kell nekem biztositast fizetnem? Amig v.-ki onnan meg 
nem veszi? U.i. nem hiszem, hogy a kereskedo a sajat nevere iratva fogja arulni
 a nala hagyott automat. Nincs erre v.-mi hivatalos, es mindenkire nezve egyseg
es szabalyozas?(azon kivul, hogy fizessek, mint a katonatiszt)

2. Az ujonnan vasarolt auto eredetvizsgalatat kinek kell fizetnie? Ha jol tudom
, akkor ez az okmany 30 napig ervenyes. Ha a kocsi regebben kerult be a kereske
dohoz, es a torzskonyv  mar "lejart", akkor kinek kell ujat keszittetnie? A ker
eskedonek, a regi tulajnak, aki ertekesitesre bevitte a kocsit, vagy nekem, ha 
mar egyszer meg akarom venni? Tudom, hogy ez megallapodas kerdese, de addig ugy
sem veszem meg, amig a papirjai nincsenek rendben. Miert fizessek en ki egy oly
an szamlat, ami egy ketes kimenetelu vizsgalat ara? Hiszen ettol fugg az en vas
arlasom. Mert nem megfelelo minosites eseten az autot nem veszem meg. Ha nekem 
kell ezt kifizetnem, akkor egy oregebb auto arat kolthetem a sok eredetvizsgala
ti dij kifizetesere, mire szamomra megfelelo jarganyt talalok.

Lehet, hogy azert csinalok ezekbol a kerdesekbol gondot magamnak, mert en nem c
serelgetem 2-3 havonta az autoimat. Am biztosan van koztetek olyan, akinek ezek
ben a kerdesekben nagy tapasztalata van. Toluk varok segitseget, es tanacsot.

==
best regards:
   Ipike
(alias Tamas) 
> -----------------------------------------
Postabontas minden munkanap delutan /CET/ 
> -----------------------------------------

_____________________________________________________________
Add web search or discussion boards to your home page today!
----------------- http://www.everyone.net ------------------
+ - Sorelozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali lista!
Ezt olvastam Nagyak billtyujebol:
>Alig vartam, hogy legyen egy kis res es egyenes szakasz, hogy >kielozhessek. M
ikor ezen feltetelek adottak lettek, elkezdtem az >oszlopot elozni.
Tudom hogy draga a fogorvos (:), de azert megkockaztatok egy kerdest:
Szerinted ok miert alltak sorba?
Lehet hogy nem jol de en ugy ertettem, hogy te osszefuggo, araszolo kocsisort e
loztel a szembejovo savba. Ha igy van gondolj bele mi lenne ha mindenki ugy vis
elkedne ahogy te? Marminthogy kielozne a sort. Viccos lenne nem?
A vilag minden kincseert sem szeretnelek idegesiteni, de en sem szoktam a tolak
odokat respektalni.
Ha nem ugy volt ahogy ertettem akkor bocsi felreertesbol adodo szolomra.
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Az aldojat :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali



> miutan mindent osszeraktunk, beallitottunk, akkor VIZ NELKUL, levett
> ekszij mellett   beinditjuk a motort, addig, amig a hofokmero 40-60 fokot
> nem mutat. Kezzel is lehet   ellenorizni... Ekkor osszesul a tomites a
> hengerfejjel, nem fog kesobben engedni...

De csak akkor ha ujrakezded az egeszet es kihagyod belole ezt a lepest.
Honnet szedted ezt az abszolut hogy finom legyek keptelen otletet.

Varjal en is kitalalok egyet. A motort olaj nelkul kell bejaratni mert igy
gyorsabban bekopik. Jarassuk az uj motort szigoruan OLAJ NELKUL kb fel orat
es nem kell 1000 km keresztul szenvedni vele.



 Aral szelepvedo adalek 250ml 1560HUF. 
Egy liter benzinhez 1ml kell, azaz 6,24 HUF, szemben a 98-as araval, ami
12Ft-al tobb (Euronormal 91).  

A MOLbol ugyanez HUF 8xx kb  3 HUF/L a megtakaritas a duplaja :)

Udv
B.
+ - Re: uzenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Nagyak, szerintem egyaltalan nem vagy agressziv...  Csoda, ha
folidegesiti magat az ember, ha valaki szemelyes sertesnek veszi, hogy
egy auto megelozi, es ezzel eletveszelyes helyzetbe kerulok? Az ilyet
legszivesebben beloknem az arokba, rohadjon meg ott...


Udv...Adam
+ - Re: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> >1. Kodben, akarmilyen lampad van, nem er semmit.
> >En mindig az elottem halado hatso lampajat szoktam figyelni.
>

Es mi van, ha az eloted halado beborul az arokba? Mesz te is utana?

Az elotted meno auto lampait is figyelembe kell venni, de nem szabad
csak ra hagyatkozni, szoval igenis van ertelme a kodlampanak.  Mert
azert latni is lehet vele. A gagyi lampaval nem, de egy normalissal
igen. En regebben valamelyik hipermarketben vetem "Slimline" ködlámpát,
7000 penz volt. Hat a fenye nem volt az igazi, egy ev utan pedig
beazott, es lerohadt benne a foncsor, ugyhogy ment a kukaba :o(


Udv...Adam
+ - Re: karambol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Szoval a Trabis volt a hunyo egyertelmuen, de hat ez engem
> nem vigasztal, mert sokaig nem lesz autom. Szeretnem
> megkerdezni az igen tisztelt autos tarsaktol mi a
> tapasztalat a rendorseg tempojat illetoen, mert ugye amig
> folyik az ugy, addig el se adhatom a roncsot.
>

A sogoromnak volt fel evvel ezelott egy hasonlo esete. A menet a
kovetkezo, becaplatsz a biztositodhoz, elmeseled, mi tortent. Folmerik
neked a kart, ezutan a kocsival azt csinalsz mar, amit akarsz. Mivel
eleg egyszeru volt az eset, egyertelmu, hogy ki volt a hibas, utana
elmesz a rendorseghez, es kersz toluk egy papirt, hogy ez es ez tortent,
de nem Te voltal a hibas. Ez nem egy ervenyes hatarozat, csak amolyan
tajekoztato papir (vagy minek nevezzem), de ez alapjan mar kifizeti a
biztosito elore a penzt.


Udv...Adam
+ - Re: Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Tenyleg, en is olvastam, csak egy dolog az ami bant. Egy eleg oreg 1,4-es
> motor van benne. A teszt is elegge lehuzta. 68LE, ami ma mar szerintem egy
> uj 1.4-es motornal nevetseges.
>

Haaat, akkor lehet, hogy ket kulonbozo ujsagot olvasunk? Ui. en elegge
masra emlexem...  Igaz, a tesztnek a motorral foglalkozo resze ugy
kezdodik, hogy nagy batorsagra vall, hogy ezt matuzsalemi koru motort
adtak elso tesztautonak, de az utana elhangzoak mar csupa pozitiv
dologrol szamolnak be. A harom fotengelyfekvocsapagyat merevito
osszekotobetettel erositettek meg, a gazpedalmehaniznust pedig a
legkorszerubb elektronikus gazpedalra csereltek. A motor meg agressziv
huzataskor is a kategoriaatlagnal joval csondesebben, a kezeloszerveken
es az utasterben erezheto rezonancia nelkul dolgozik. Alapvetoen meg a
dinamikus tulajdonsagai is jok, elfogadhato nyomatekot azonban csak
2000, inkabb 2500/perc fordulat felett ad le, a legnagyobb 120 Nm
2500-on adja le, az elindulasnal oda kell figyelni, de ezt a fajta,
kismotoros vezetesi stilust gyorsan meg lehet szokni.
Szoval ezt irta a motorrol, es ahogy en ezt olvastam, egyaltalan nem
szarozza le a motort.


Udv...Adam
+ - Re: fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Kigyulladt a fekrendszer ellenorzo lampaja, es ezzel egyidejuleg a fekpedalt
> sokkal jobban be kell nyomni a fekhatas eleresehez.
> Megneztem a konyvet, ott azt irja, hogy a lampa akkor eg, ha a folyadekfek
> csorendszereben beallott nyomascsokkenes miatt a fekpedalt tulsagosan le
> kell nyomni.
> Eddig stimmel. De ez mit jelent, es hogyan szuntessem meg ezt az allapotot?
>

Haat, ha mint laikus allsz a dologhoz, legjobban teszed, ha elmesz
szerelohoz, mert a fek nem jatek, eyg bizonyos hozzaertes mar kell
hozza...  A hibak lehetnek: kopott fekbetetek, valamelyik munkahenger
ereszt. A fekfolyadekszinmted amugy rendben van?


Udv...Adam
+ - Re: Hatso kodfenylampa kapcsolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Termeszetesen, mivel a hatso helyzetjelzo kodlampa elektromos
> kapcsolasanak olyannak kell lennie, hogy csak akkor legyen
bekapcsolhato,
> ha az elso kodlampa mar vilagit.
Mi van akkor, ha az en automon nincs elso kodfenylampa ?
(Astra Caravan)
hatente talalkozok egy-egy kiskocsival, (Pl: Corsa) aminek van hatso
kodfenylampaja es elfelejtette kikapcsolni.

Nem akadekoskodasnak, hanem helyesbitesnek szanom.

Udv. Tibi
+ - Skoda tipushibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autosok !

A tipushiba gyujtemenyhez kaptam egy levelet, amely joval reszletesebb,
mint amennyi a gyujtemenybe belefer. Annak erdekeben, hogy a plusz
informaciok sem vesszenek el, a szerzo engedelyevel tovabbitom a
listara.

Ime a level:

Jo otlet az "Auto tipushibak". Mivel 15 eve Skodam van (120L) es 8 eve
magam javitom (igaz, autodidakta modon), talan hasznos lesz nehany
tapasztalatom:
 
>Forralja a vizet:
Nekem is tobbszor elofordult  - igaz, meg a hengerfej csere elott.
A hutoventillator-kapcsolojan ("gomba") kivul is sok oka lehet:
    - levegos a hutorendszer
    - alacsony hutofolyadek szint
    - szennyezett, nem megfelelo hutofolyadek
    - termosztat: Elofordult, hogy az uj sem volt jo, vagy hamar 
      tonkrement. Az eredetin van egy kis furat, a legteleniteshez 
      szukseges. A magyar (?) kisiparin gyakran hianyzik ez a furat: 
      ha csak ilyen van erdemes potolni...
    - hengerfej-tomites ategese
    - hengerfej-repedes (regebben egy szerelo 6x egymas utan, 
      600km-enkent cserelte a hengerfej-tomitest, mert nem vette 
      eszre a repedest...)
    - dugulas (pl. a futes ket csovet (elmeno es visszaerkezo) 
      osszekoto csodarabban, amely zart futoszelepnel biztositja a
keringest)
    - vizszivittyu hibaja (hogy jobb legyen a hutes es a futes is, 
      a regi tipusu tengelyt ujabbra csereltem, amelyen nagyobbak a
lapatok)
 
>Hengerfej csere:
    Gyakran a motor "megfozesenek" (es a meg forro motor hideg vizzel 
    valo feltoltesenek) kovetkezmenye...
 
>Inditomotor:
    Mas hibaval is talalkoztam, sajnos a megoldas varat magara:
    - 10-bol 2-3 inditas alkalmaval: a magneskapcslo behuz, az 
      inditomotor forog, de a bendix nem ugrik teljesen a 
      helyere - a fogaskoszoruba, hanem elotte "koszorul". 
      Nem bendix hiba!, mert uj bendixszel, felujitott inditomotorral 
      is megesik, a fogaskoszoru is ellenorizve lett. - Sajnos
      ezzel a hibaval sem allok egyedul...
 
>Gazbowden eltorik:
    - A gepkonyv utasitasa szerint, egyeb csuklokkal, rudazatokkal es 
      bowdenekkel egyutt - idonkent ezt is meg kell kenni ! 12 ev utan 
      csereltem eloszor... ;-)
 
>Karburator magnesszelepe:
    - Elofordul, hogy csak a kilazulas miatt nem kapcsol rendesen...
    - A kabelsaru erintkezesenek is tokeletesnek kell lennie.
 
>A karosszeria kb. 60 km/h-nal rezonal
    Legtobbszor valamelyik ajtobol jon a zaj:
    - Ellenorizni kell, hogy az ajtoban a rudazatok a helyukon 
      vannak-e, a csavarok nem lazultak-e fel
    - Ha valamelyik vonorud a bunos: meg kell valtoztatni a rezonalasi 
      frekvenciajat, pl. rahuzni egy muanyag- vagy gumicso darabot.
 
>Ajto nem zarodik:
    - hianyzik egy rugo a zarszerkezetbol,
    - idosebb autonal foleg a bal elso, vezeto oldali ajtonal fordul 
      elo: elkopik a zar...,
    - egyebkent, ha az ajtotomito gumi-profilok jok es a helyukon 
      vannak, be kell allitani az ajtot es/vagy a zarat.
 
>A kopott gyuruk miatt eszi az olajat:
    Ha mar nem uj a motor, erdemes 20W-50-es olajat hasznalni 
    (pl. Botond) valamilyen adalekkal;
    a "Finish" (ha jol emlekszem a nevere, mez-szeru) is megteszi, 
    de a dragabbakat jobban meghalalja.
    ...Viszont a surubb olaj hatranya a teli hideginditas, bar jo 
    akkuval es jol beallitott gyujtassal nem lehet gond ez sem.
 
>A hatrameneti fokozatot kidobalja:
    - Ennek az oka engem is erdekelne :(
 
>Rezonal a valto:
    ...Nalam kuplungozaskor fordult elo, hogy az egesz kocsi razkodott:
    - A lendkerekben van egy csapagy, ami a nyelestengelyt "rogziti", 
      erdemes ellenorizni
    - Lehet a kuplungtarcsa es/vagy a kuplungszerkezet hibaja is 
      (egyebek kozt pl. kiegyensulyozatlansag)...
 
    ... ha a valto-kar rezonal:
    A sebessegvalto kapcsolorudazata nem szorulhat, de nem is lotyoghet,
a kovetkezoket erdemes ellenorizni:
    - A valtokar konzoljanak (a padlo-csatornaban) perselyeit, a konzol
beallitasat
    - A gumifedelet, amely a padlocsatornat zarja le (hatul), ez is a
rudazatot rogziti
    - A rudazatba beiktatott gumiblokkos szerkezetet (a kocsi alatt)
    - A valto es a motor gumibakjait
 
>Folyik az olaj:
    Skoda, nem ?:
    Nekem a benzinszivattyunal, es a sebessegvalto fejenel, a
kapcsolorud bemenetenel !
    - Egyeb esetben tomites, ritkabban szimering csere segithet...
 
>Leszakad a hatso feltengelyrol az anya:
    ...altalaban nem az anya szakad le, hanem a feltengely vege torik 
    le az anyaval egyutt, a kerek pedig onallositja magat...:
    - ha a feltengely kupos reszen nem fekszik fel tokeletesen a fekdob 
     (a kerekagy kupja kitagult), idovel letori a tengely veget, - az 
     ilyen dobot cserelni kell. A feltengely csavarjat a megfelelo 
     nyomatekkal kell meghuzni es  utanhuzni, sasszeggel rogziteni!
 
>A csomagtartoteto hegesztese elenged:
>Tonkremegy a kilometerszamlalo:
>A vezermulanc csorog:
    - ... hat igen ... :-)
 
Elnezest kerek a terjengossegert, ill. ha nem voltam eleg szakszeru,
vagy technikailag rosszul fogalmaztam...
 
udv.
 
Torok Csaba


Tovabitotta: Bessenyei Zsolt

Tipushiba gyujtemeny:

http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm
+ - Elado Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
Eladnam a fent emlitett gepjarmuvet, ami 1983-ban latta meg a
napvilagot. egy 17 eves autohoz kepest meglehetosen jo allapotnak
orvend. Muszaki:aprilisig. Ara: megegyezes szerint (170-180K korul)   Az
auto Szombathelyen van. Telefon: 30/912-3869, vagy johet emil is.
 
 --
 bye : Hende Roland
+ - Re: Kozl. lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva Soma, meg Mindenki!

> Felado : Somogyi Istvan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Kozlekedesi lampak turpissagai ( 44 sor )
> Idopont: Sun Nov 14 17:59:05 EST 1999 AUTO #564

Itt Gyorben is van egy ilyen lampa, pontosabban az 1. sz. foutvonal kivezeto
szakaszan Budapest fele (Gyor-Likocs). Az uttestbe vannak epitve induktiv
hurkok, azok erzekelik az autokat.
A dolog erdekessege: az M1 elkerulo szakaszarol is be lehet ide jutni, a
lampa az onnet jovonek ad elsobbseget a varosbol kifele erkezok rovasara.,
azonban ha bo gazon erkezel a varosbol, s az M1 felol jovo mar egy bizonyos
sebesseg alatt jon, akkor sargara valt es addig tartja, amig a varos felol
erkezo at nem halad, ekkor pirosra valt es elengedi az M1 felol erkezot.
Kispolakot nem mindig veszi eszre.

Az M1-en Tata-Remetesegpuszta (Shell kut es Tbanya kozott) is van egy ilyen
hurok az utba epitve, mellette a grundon forgalomszamlalo haziko, tehat
ilyen celra is hasznalhatjak. Jol latszik az uttesten az utolag bemart nagy
negyszog (csak a kontur, ki nem kapartak az utat).

A lampak elhelyezeserol, meg az autok szelvedoirol: errefele nem ugy
gondolkodnak, mint Amerikaban :o), meg az autok is rovidebbek ==> meredekebb
szelvedok.

Kerekparosok megegyszer: a hetvegen este csorgok haza kis csaladommal,
otthon egy szukebb szakaszon negy (!!4!!) kerekparos teker egymas mellett,
sem a villogatas, sem a kurt nem segitett (miutan kisertem oket mar egy
ideje), sot egypar kozepso ujjat is kaptam cserebe. Ezert mentem egyesben,
ki-kinyomott kuplunggal kb. 1500 metert utanuk, csak azert, mert ilyen
kedvuk volt. Szeretnem, ha az Andrassy uton is megismetelnek (a
kerekparosok) ezt a mutatvanyt.......

Udv:

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - bicaj,paramentesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 Nem a biciklisekkel kapcsolatos vitaba akarok beszalni, csak a pentek
ejszakai dolgaimat irom le... 

 Megyek a 63-as uton, valahol 2 falu kozott. Hatalmas kod, 20-25 meter
latotavolsag, este 7 korul, persze toksotet mar. Elottem egy barkas vagy
valami hasonlo vontatott egy masik autot. Kicsit kezdett oszlani a kod,
megeloztem oket. Terek vissza a savba, megyek vagy 60-al, mikor hirtelen a
kodbol feltunik elottem egy oreg, aki tolja a biciklit az en oldalamon
(vagyis forgalommal egy iranyba), amin egy hatalmas gazpalackot cipel. A
kerekparon nincs vilagitas, nincs macskaszem, a kerekpar a patkan, az ember
pedig mellette az uton setal a bringa bal oldalan. Mindezt a toksotetben es
hatalmas kodben.

 Hat szerintem aldhatja a parasztbacsi (azok szoktak gazpalackot tolni falu
menten biciklin) az Audi mernokeit, hogy annak idejen elol-hatul tarcsafeket
szereltek az automra... Padlofek meg kis kormanymozdulat, de nem sokon
mulott a bacsi elete. Meg dudalni se tudtam neki, meg csunya szavakat
mondani. Kicsit lejebb vettem a futest az autoban (ugyis melegem volt :-) ),
aztan mentem tovabb, feleakkora sebesseggel... Ha elcsapom, akkor meg az
hagyjan, hogy lekiismeretfurdalas meg ilyenek, de meg a gazpalack is
berobban es akar a mellettem ulo baratnom is megserul. Hat ember az ilyen?
Miert kellett a legnagyobb kodben keso este hidegben gazpalackot
transzferalni a puszta kozepen a szakadt lampa nelkuli biciklin a
menetirannyal megegyezo oldalon?

Na mas...

Para ellen kivallo a mar valaki altal irt Prevent apramentesito. Ugyan mar
nem 50 Ft :-), meg szebb is a csomagolasa, de nagyon faszan mukodik. De arra
legyetek felkeszulve, hogy nem ugy kell hasznalni, hogy hu most paras az
ablakom es befujom. Ez egy kulon procedura! Hetvegen nekiesel es levakarod a
mocskot az ablakok belsejerol, miutan szep tiszta, be kell fujni az uveget a
cuccal es rovid pihenes utan szarazra torolni. A palack szerint nehany hetig
tart a hatasa, a gyakorlatban fokozatosan gyengul, de tobb honapot is kibir.
Arra figyelni, hogy ne az osszes uveget fujd be, hanem hagyd ki mondjuk a
jobb hatso ablakot, hogy a para azert tudjon valahova lecsapodni. Az uveg
nem parasodik, de ha mar nagyon akarna parasodni, akkor kicsit homalyosabb
lehet. Ilyenkor egy kis levegot ra kell ereszteni es iszonyu gyorsan lemegy
ez a kis homaly is. Szoval a dolog remekul mukodik.

 Hatso ablakra nem fujtam ra, mert ott ugye van futes egyes autokban. De ki
fogom probalni, aztan ha erdekel valakit irok, hogy mennyire "interferal" a
ketto akkor megirom.

DM

Audi 80 Quattro 

PS: Mult heten volt vezermuszij csere meg gyujtasallitas. +10 Le! :-)
+ - Skoda fek+egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Atnyalaztam kedden jopar HIX-et, ugyhogy most reagalnek 1-2 dologra.
Szilard:
A het vegen talalkoztunk a versenyen, azt hiszem, hogy ott emlitettem az
estetemet a fekkel.
Nekem is eloszor joval beljebb fogott a fekem, viszont eszre vettem, hogy ha
izombol nyomok, akkor az elso kerekek satuznak. A hiba a fofekhengeredben
van, mert elment (valoszinuleg) a hatso korod. A megoldas a fofekhenger
csereje jelenti, ami kb. 7000 HUF-ot kostal. Ajanlom neked - mivel 62 lovas
mocid van - a 22 mm-es fekrasegitos fofekhengert, mert az a tuti.
Berakni 1szeru, kb. fel orat vesz igenybe. ELoszor kosd le a fektartaly
csoveit ugy, hogy egy talkaba ereszd a fekolajat (felsovel kezd). Utana kosd
ki a fekcsoveket felulrol lefele (fekolaj talkaba). csavarozd szet, majd az
ujat rakd be. Forditott sorrendbe rakd ossze.
Utana tolsd tei a tartalyt UJ fekolajjal. A feleseged kerd meg, hogy a feket
"pumpalja" 3-4 szer, majd nyomja be padloig. Te eloszor az also fekcsonel
legtelenits (csavar lazit, majd jol meghuz). Majd tedd ezt a felso fekcsonel
is . Ismételd a két utolso muveletet addig, mig nem lesz ujra kemeny a pedal
(5-6 fordulo). Igy nagyjábol legtelenitetted a feket.
CLean:
Egy kicsit mellbevert kirohanasod, amit egy vitakepes tagunkkal szemben
inteztel. mivel olvashattad az emiljet, legyszi ott elintezni a
szemelyeskedesedet. sajnos a lista nem mentes az ilyen afferoktol. Pedig
csak 2 emilt kellene irni az 1 helyett. Az elsot a HIX-nek, ahol is leirod,
hogy nem ertesz egyet a dolgokkal, a masikat maganba, ahol is kedvedre
becezheted a szived kosarabol kihullottakat. Ez igaz a tobbi fektelen
zoldfulure is (altalanositottam)!!!
Biciklisek:
1989 ota van jogsim, és mar tapasztaltam 1-2 dolgot. Legjobb, ha a biciklist
elengedem (nem azert, hogy megalazkodom), mert az idegrendszeremben nagyobb
kart tesz, mint az automban es sajat magaban egyutt ve've. Aki kinnt jart
nemet honba (annak az eszak-eszaknyugati szektoraba) annak a
gondolkodasmenete hasonlit a fennt emlitetthez.
Kozlekedesi moral:
Errol csak annyit mondanek, hogy az ocsmany disznool kulonb, mint a magyar
segitokeszseg. Ezt a temat tekintsetek vitainditonak.
Best regards...
Pitecus
+ - Picistati - negyedik resz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Az alabbiakban folytatom a megelozo, harmadik reszben mar
megkezdett tipusadatok kozleset a Picistatibol.

Emlekeztetoul idezem a kapott alapadatot, espedig:
A statisztikaban feldolgozott autotipusok (tipus-csoportok)
szama osszesen: 526 darab, azaz ez a szam a 100 %.
Az elofordulas darabszamai szerint:

Az alabbi tipusokbol 2-2 darab, vagyis tipusonkent 0,38 %
szerepel a felsorolasban:

BMW 316, BMW 320, Citroen BX, Citroen GSA, Fiat 127,    Fiat
128, Fiat 850, Ford Orion, Ford Scorpio,          Honda
Accord,Honda Civic,
Honda CRX, Lada 1500-2105, Lada 1600, Mazda 626, Nissan
Bluebird 2.0, Nissan Sunny B+D, Opel Rekord, Polski Fiat
1500, Renault Alpine, Renault 11, Renault Fuego,       Skoda
S110R, Skoda Favorit, Skoda Felicia, Toyota Camry, Volvo
440, VW 1,3(Bogar), VW Vento.

Az alabbi tipusokbol 1-1 darab, vagyis tipusonkent 0,19 %
szerepel a felsorolasban:

Alfa Romeo Alfasud, Alfa Romeo 164, Audi 6, Audi GT coupe,
Audi 90, BMW 528,  BMW 728,  BMW 750,  Buick SkyHawk,
Citroen AX, Citroen XM,  Chevrolet Cavalier,       Chevrolet
Chevy, Chevrolet Nova, Daewoo Lanos,         Daewoo Matiz,
Daewoo Nexia, Daewoo Nubira, Daewoo Tico,
Daihatsu 1,0, Geo Metro, Fiat 126, Fiat 131, Fiat 500,
Fiat 850,  Fiat Brava, Fiat Coupe, Fiat Croma, Fiat Brava,
Fiat Tempra, Ford Courier, Ford Mercury Sable,
Ford Mustang, Ford Taurus, Honda Prelude,  Hyundai Accent,
Innocenti Minitre, Isuzu Midi, Korando Family, Lada Niva,
Lancia Dedra, Lancia Prisma, Lancia Thema, Lancia Y10,
Maruti, Mazda 121, Mazda 929, Mazda RX 7, Mercedes 115,
Mercedes E200, Mitsubishi Cordia, Mitsubishi Eclipse,
Mitshubishi Tradia, Nissan 200 SX, Nissan Laurel,
Nissan Maxima, Nissan Patrol, Oldsmobile Achieva,       Opel
Vectra, Peugeot 305, Peugeot 505, Plymouth Neon,
Pontiac, Renault Clio, Renault Kangoo, Renault Megane,
Renault 14, Renault 19, Renault 21, Renault Clio,
Renault Express, Seat Cordoba, Seat Ibiza, Skoda Forman,
Suzuki 1,6, Suzuki Vitara, Trabant 543, Trabant 601 Tramp,
Trabant 601 Hycomat, Trabant Transformer, Toyota 1,6 Gli,
Toyota Starlet, Toyota Tercel, Toyota Land Cruiser,
UAZ 469, Wartburg 312, Volga, Volvo 340, Volvo 850,
VW Golf VR6, VW Variant, VW Scirocco.

Hasznaljatok egeszseggel az adatokat.
Folytatas kovetkezik.

udvozlettel

Oldboy
+ - Re: *** HIX AUTO *** #564 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Inditaskor csak az "inditasi" fordutaszammal porog a motor kb.75-250
> akksitol, hofoktol, inditomotortol, kabeltol fuggoen. Szorozd be az
> attetellel, kijon, hogy a generator kb. 150-500 1/p fordutaszamal
> forog... itt minmalis az indukalt feszultseg, az egyeniranyito diodak
> zarva maradnak.
Ez mind szep es jo, csak azt nem ertem, hogy hogy tudtak olyan 
autokat gyartani pl az olaszok, hogy a kocsi teljesen lemerult 
aksival (5-6 napig a vilagitas be bolt kapcsolva egy 1 napalatt 
lemerulo cellazarlatos aksival :))) gond nelkul betolhato.. 
Olyan lazan indult -3 fokban hogy alig kellett megmozditani a 
motort. Ha nem kapott aramot, nem volt szikra se.. 
Akkor hogyan ? 

AntForce
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> Ma a kovetkezo esett meg velem. Jovok vissza Budapestre Eszter-
gombol, a 10-es uton Piliscsaba utan oriasi kocsisor, megyunk
vagy 12-vel. Alig vartam, hogy legyen egy kis res es egyenes
szakasz, hogy kielozhessek. Mikor ezen feltetelek adottak lettek,
elkezdtem az oszlopot elozni. Mikor viszonylag kozel ertem egy
kanyarhoz, vissza probaltam menni a sajat savomba, mert ki nem
allhatok veszelyes helyen elozni. Egy teherauto utan probaltam
beallni, mogotte ment egy Audi, ugy egy 50 ev koruli "ur"
vezette, aki persze igen erosen nem tartotta be a kovetesi tavol-
sagot. Mindegy, a kanyarba mar ugy szerettem volna erkezni,
hogy a sajat savomban autozok, igy indexeltem, gondoltam, majd
picit hatrebb huzodik. (No nem kellett volna nagyon, egy fel(!)
meter eleg lett volna!) Erre mi tortenik? Latom, hogy direkt
belegyorsit, mellem all, majd rezzenestelen arccal feltartja
a kozepso ujjat. (Elegge felre nem ertheto modon.) Azota sem
tudom, miert csinalta.<<<

Szerinted ö  es az összes többi autos csak azert allt ott az uton, hogy
bamuljak a kilatast es nem hazafele tartottak? A követesi tavolsag pedig
azert van, hogy a pofatlanul elozok  mindig beférjenek?

Csero
+ - Uti seggfejek, es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irta:
>  Az auto markaja egy regebbi Audi 200(?) turbo, sotet okker
>szinu (barna?), rendszama GEW-131. Ha a tulajdonos veletlenul
>olvassa a listat, avagy netalan valaki ismerne, legyen szives
>atadni ANNAK A PATKANYNAK azt az uzenetet, hogy iszonyu maz-
>lija volt, hogy nem volt vasuti atjaronal (van arra egy par)
>vagy keresztezodesnel piros lampank, mert meggazdagodott volna
>rajta a fogorvosa, az hetszentseg!
>  Tudom, most sokan eliteltek, hogy aggressziv vagyok stb. stb.,
>de nyolc ev ota, miota jogsim van, _ennyire_ meg egyszer sem
>idegesitettek fel!
>  Most, hogy "kiirtam magambol" mindezt, sem nyugodtam meg egy
>kicsit sem, pedig az eset mar vagy harom oraja tortent...
>  Szevasztok, udv:

Nalam mindig van egy stukkernak latszo targy, altalaban a magnum fajtabol.
Egyszer egy otvar BMW-s kolyok szarakodott velem Veszprem elott a 8-ason.
Jobboldali ablak lehussant, 44-es Smith&Wesson meglobalodott, mindjart tudta
hol a helye.

Kozlampa valtas:
>Nem all veletlenul az ilyen atvaltasoknal egy busz is az autok
>kozott? Mert szerintem 'o a hunyo'. A gyorsabb tomegkozlekedes
>megteremtese miatt alkalmazzak, de csak olyan helyeken, ahol
>nincs szigoru zoldhullam kidolgozas.

Tapasztalat: veszpremi korgyuru, vasutallomas elotti keresztezodes. Ha
latom, hogy piros a lampa, de se jobbrol, se balrol nem toporog senki,
nyugodtan mehetek 60-nal, mivel kb. 20-30 meterre megkozelitve a lampat, az
mar kezd is valtani.

D. Karcsinak:
Egy faszkalap miatt miert hagynad itt a listat? Meg sok miatt sem erdemes...

Udv joe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS