Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1324
Copyright (C) HIX
2001-12-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Akiknek a rengeted FAX level "koszonheto" volt:

   Received:
   from 31314360041.iddd.tpc.int (m012-dunaujvaros.dial.elender.hu
   [212.108.201.140])
   by mail.elender.hu  with SMTP id BAA13130
   for >; Wed, 12 Dec 2001 01:51:32 +0100 (MET)

   Received:
   from dial102.84.freemail.hu (HELO 3016776986.iddd.tpc.int)
   (195.228.84.102)
   by fm6.freemail.hu with SMTP; 16 Dec 2001 01:28:13 +0100

Jozsi. /HIX/
1 Leasing... (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: motorfek, meleglevego, tanpalya (mind)  45 sor     (cikkei)
3 fityo (mind)  133 sor     (cikkei)
4 Egyutt a neten... (mind)  24 sor     (cikkei)
5 gumi (mind)  31 sor     (cikkei)
6 Re: VD is back! (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: Zsiga gyorsulasa (mind)  69 sor     (cikkei)
8 Re: pillanatnyi fogyasztas (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Automata valto (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Dear sir, (mind)  15 sor     (cikkei)
11 rendorok fenyei (mind)  19 sor     (cikkei)
12 terminator Skoda (mind)  14 sor     (cikkei)
13 re: hajtas pajtas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 re: kanyarok (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Skoda Fabia - statisztika (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Frizsider (mind)  13 sor     (cikkei)
17 RE: biztositas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Rulerek (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Ismet Mondeo ules (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Ausztria (mind)  4 sor     (cikkei)
21 Lincoln Continental 3.8 V6 (mind)  13 sor     (cikkei)
22 Pillanatnyi fogy. mero (mind)  49 sor     (cikkei)
23 RE: Xerxesz Puntoja (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Re: *** HIX AUTO *** #1323 (mind)  52 sor     (cikkei)
25 pill. befecskendezes (mind)  8 sor     (cikkei)
26 robogo akksi, hutorendszer melegito futoszal (mind)  48 sor     (cikkei)
27 ki mit hajt -- statisztika (mind)  50 sor     (cikkei)
28 piros keresztul, piszok parkolas (mind)  53 sor     (cikkei)
29 Re:Maris szomszed??? (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - Leasing... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> a bankok szerintem azert preferealjak a lizinges mokat, 
:> mert amig az auto a tulajdonukban van, addig 
:> elszamolhatjak annak az artekveszteset, koltsegkent.

Nekem is lizinges az autom. Az auto ertekveszteset en 
szamolom el es nem a bank, tehat szerintem nem ezert szeretik.

Vegulis lizing eseten mi a bank rizikoja ?
Az auto araert cserebe ott van maga az auto. Pont annyit er,
mint a hitel, sot meg kamatozik is... Ha nem fizetek 
havi dijat, akkor legfeljebb visszaveszik es reszukrol meg 
mindig pozitiv a dolog, hiszen kamatokat addig is fizettem...
Az autora ugyis kotelezo a CASCO, tehat az erteke sem
romolhat a szokasostol nagyon eltero mertekben.

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: motorfek, meleglevego, tanpalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Apropo 100m: Szoktam szeretni azokat, akik latjak, hogy elol piros,
aztan
> > gurolgatnak nagy kenyelmesen, es abszolute nem zavarja, hogy mondjuk a
> > mogotte jovok szertennek atjutni a keresztezodesn, vagy besorolni a
>
> Ugy erted, a piroson keresztul?

Nem, ugy ertem, hogy o mar az elozo keresztezodesbol latja 100 meterrol,
hogy majd pirosat kap, es szepen elkezd gurulgatni, es leszarja, hogy
mogotte vanna meg egy csomoan, akik szeretnenek meg
ataerni/kierni/besorolni.


> Keblemre testver! En is evekig szivtam vele. Eleg eros gumi
> van benne, SZVSZ csak attol szakad el, ha szetszedes kozben
> beleszalad a csavarhuzo. De minek szetszedni ha jo??

Hat, sajnos az enyem szakadt volt defaultban. Annyi luk volt a karbi
kornyeken, hogy a sok fals levegovel siman elvitte az alapjaratot, ha
egyebkent mashonnan nem kapott levegot. Volt 2 repedt cso, egy atszakadt
meleglevego ize, meg egy atszakadt elogyujtas szabalyozo. Szerencsere ez
utobbibol talatam egy boltot, ahol volt uj, anelkul, hogy harmincert
komplett eloszot akartak volna velem vetetni.

> kb 10e-ert legyartotta volna. Az uj megfizethetetlen, csak gyari
> komplett legszurohazzal kaphato 42ezeret (1 db gumimembran kellet volna)

Igen, en sem szerettem volna a kocsi erteket megduplazni egy uj
legszurohazzal :-)

> Vegul kisebbik lanyom egyik szokatlanul eros lufijat az
> apai szigor bevetesevel elkoboztam. Ebbol egy megfelelo
> meretu darabot kivagtam es a serult membranra rafektetve
> beszereltem. Azota mukodik.

Ez kiraly otlet, en olyan gumilepedore gondoltam, csak nem talatam sehol a
sufniban (pedig volt, tomitesi celokra valahol), de most, hogy ezt mondod,
lehet, hogy beleprobalom. Bar lathatolag nagyon nem zavarja a hianya. (a cso
vel van dugozva).


A tanpalyakorl jut eszembe, kene szervezni HiX auto tanpalya latogatast, ha
jol tudom csoportoknak lehet kulon kerni, talan kedvezmeny is van.

Szabolcs
+ - fityo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az osszehasonlitgatasrol annyit, hogy mindent ossze
> lehet hasonlitani mindennel. Egy ujsagiro haverom pl. a fityot es az
uj
> Minit hasonlitotta ossze, az eredmeny nemsokara olvashato lesz a
> fityoklub honlapjan (http://www.fiat126clubhungary.f2s.com) Annyit
azert
> elarulok, a poent nem lelove, hogy termeszetesen osszesitve a fityo
> nyert... :)

Latod, ez az elvakultsag az, ami igazan elborzaszt. Vele valoszinuleg mar
vitatkozni sem tudnek. Felo, nem lenne ra energiam. Es szinten
szakmabeli? Elszomoritasz.

> Es azt meg 10cm megtetele nelkul is meg tudom
> allapitani, hogy kenyelmesen el tudok-e helyezkedni a vezetoulesben,
> vagy nem. En ugyanis nem a rugozasi kenyelemrol beszeltem, hanem a

A kenyelemrol altalaban beszeltel, s ennek az ergonomia (amit te
vizsgaltal) csupan egyetlen parametere. Szerintem a kovetkezo tartoznak
bele:

1. ergonomia (kezeloszervek elrendezese, uleskomfort)
2. rugozasi komfort
3. kezeloszervek mukodese (valto, pedalok, kormany)
4. zajkomfort (motor- futomu- es szelzaj, plusz zorgesek)

A kenyelmet az elso pontra leegyszerusiteni nagyon meresz. Marpedig te
pedig siman iteletet hirdettel ujauto-ugyben, mindenfajta kitetel
nelkul.

A kesobbiekben is pusztan erre hivatkozva huzod le az altalad vezetett
70-80 tipus egy jelentos reszet. Derek. Ehhez igy hirtelen nehez lenne
barmi tobbet hozzafuzni.

De, megis. A fityonak egy igen sulyos ergonomiai hibaja, hogy a kormany
nem kozepen, hanem a vezeto kozepvonalahoz kepest kisse jobbra talalhato.
Javits ki, ha rosszul emlekszem, de ha igaz, ez azert nem samli.

> De en nem istenitem a fityokat, csak azt allitom, hogy annyira
> nem rossz, mint egyesek hiszik. Vagy legalabbis lehet belole normalis
> autot csinalni.

Szerintem pontosan annyira rossz, mint az emberek altalaban hiszik.
Igazan nem keseriteni akarlak, de 500 ezer forintbol szinte az osszes
szocialista kocsibol jobb autot lehet csinalni.

> Mert ha varosi kozlekedesileg nezzuk, a mostani
> kisautokhoz hasonlitva az enyembol csak a biztonsag hianyzik

Remelem, ezt te magad sem hiszed el.

> A hangossagrol annyit, hogy az enyem nem hangosabb egy 120-as
Skodrinal,
> de meg haverom alap Zasztijanal is. Szoval Nasfay mester, ha esetleg
nem
> csak 2km-t mentel volna vele, lehet, hogy raereztel volna, mi olyan jo
> ebben a gepben...

Hidd el, hogy nem ereztem volna ra, ha negyvenezer kilometert vezetem
meg, akkor se. Viszont "menni" nem csak 2 km-t mentem vele, hanem fel ev
- 1 even keresztul majd' minden nap ultem benne. Kollegammal
szoftveruzemeletok voltunk, felvaltva jarkaltunk egy fityoval meg egy
120-as Skodaval, sot kesobb meg egy 1000 MB-vel is... Mit mondjak,
zongorazni lehetett a kulonbseget, akar a komfortot, akar fenntartasi
koltsegeket es a meghibasodasok szamat nezzuk. Csekely vigasz, hogy olcso
hozza az alkatresz, ha allandoan elromlik rajta valami.

> Tudod mit, Zoli? Te egy intolerans allat vagy... :)
> En nem akarom dicsoiteni az atlag fityot, en az enyemet dicsoitem, de
> tisztaban vagyok a kocsim korlataival minden teren. Ugyanakkor
> melysegesen elitelem az olyan embereket, akik alapbol fikazzak az
ilyen
> es ehhez hasonlo autokat. Meg azokat, akik attol felnek, hogy kiujul a
> kisebbsegi komplexusuk, ha egy ilyen elmegy mellettuk. Ez altalaban
ket
> csoportbol szokott osszeallni. Az elso csoport azokbol all, akik
alapbol
> fikazzak a fityot es tarsait, mert nekik valaki meselte, hogy az egy
> szar auto.

1. Nekem nem meseltek, hanem tapasztaltam. Ez bukott.

2. Szerinted mennyire fenyeget a veszely, hogy a 944 Turbommal vagy a
Saab Coupemmal autozgatva kiujulnak sosemvolt frusztracioim?

3. A szocialista autokkal kapcsolatos, olykor alaptalan eloiteletekrol
orak hosszat tudnek neked meselni. En peldaul meg ma is allitom, hogy az
utolso szerias faros Skoda egyike a valahavolt legkenyelmesebben
vezetheto autoknak. Ilyenkor neha picit furcsan neznek ram azok, akiknek
sosem volt, de lesz*rom. Nehez lenne elmagyarazni.

4. Azt ennek ellenere sem artana eszrevenned (latokor tagitas indul),
hogy a fityo mar a maga idejeben sem szamitott jo autonak. Ladarol,
Skodarol, Daciarol, Zastavarol - a sok egyeb remtortenet mellett persze -
hallhattal aradozni sokakat, hogy ez milyen eros, az milyen kenyelmes,
milyen csendes, meg milyen megbizhato, de a fityot valahogy sosem
sztaroltak. Ilyen jelzok meg csak eszebe sem juthattak senkinek, annyira
nem volt ra jellemzo egyik sem. Mar akkor is csak kb. annyit lehetett
rola elmondani, hogy konnyu vele parkolni es keveset fogyaszt. Ez pedig
onmagaban meg nagyon nem merce.

5. Meg sohasem eloztem vissza senkit. Sem fityot, sem trabcsit, se
dragabb autot. Barki elozott meg, legfeljebb az zavarhatott, hogy hogyan
tette, nem pedig, hogy mivel. Akkor en most melyik csoportba tartozom
szerinted?

> En egesz vegig arrol irtam, hogy az ember tudjon
> merlegelni, es ne legyen alapbol elutasito valamivel szemben. Ami
elsore
> nevetsegesnek latszik bizonyos helyzetekben ugyanugy lehet egy
> versenykepes alternativa. Azt pedig nem ertem, miert faj az valakinek,
> ha mas valaki szereti az autojat, meg ha nem is egy modern csoda.

Alapbol elutasito? Ugyan mar. Csak az igazsag hangzott el, es te azonnal
ugrottal ra. Neked fajt, nem nekunk.

Igazabol azt nem tudtom megerteni sem benned, sem meg sokan masokban,
hogy miert nem vagytok kepesek egy kicsit objektiven lenezni a sajat
autotokra, es nem felhordulni, amikor tenyek hangzanak el? En valahogy
nem tudnam altatni magamat, es egyfolytaban onigazolast keresni, inkabb
elismerem, ha valami az enyem, es olyan, amilyen.

Folyamatosan arra hivatkozol, hogy te a sajat fityodrol beszelsz, amire
elmondasod szerint a sok elhangzott negativum nem, vagy csak reszben all.
A kollega, aki erdeklodott, viszont nem a tiedet fogja megvenni.

De ha gondolod, vitatkozhatunk arrol is, hogy 500e forintbol vajon mi jon
meg ki egy full extras kispokon kivul...

udv,
Zoli

Nasfay Zoltan -  - http://www.relax.hu
+ - Egyutt a neten... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>Egy hete felmerult, hogy csinalhatnank (csinalhatnek) egy kis homepage -et,
>ahol szerepelne a HIXesek autoja, tipusa, rendszama, esetleg van -e HIX
>matricank meg egyeb info Rolatok. Vallaltam, hogy ezt elkeszitem, ha
>elkulditek ezeket az adatokat a  cimre. Egyenlore
>osszesen heten (!) kuldtetek el ... Most vagy elhal a dolog erdeklodes
>hianyaban, vagy nem tudtok rola es ezert nem kuldtetek el.
>Tehat akinek van kedve, kuldje !

>Zsolt


Szia Zsolti!

Nekem tetszik az ötlet. Csak egy bibi van az én részemről. Képem van, HIX-matri
ca van, rendszám is :-)  , csak nincsen scannerem. Szerintem sokunknál ez a pro
bléma. Ha vállalod, akkor elküldöm postán, és akkor én is szívesen látnám magam
 a neten. 
Az ötlet nagyon buli!   Hajrá!!!


Üdv.:
Zsolti   VAZ 2101
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Vegul kisebbik lanyom egyik szokatlanul eros lufijat az
apai szigor bevetesevel elkoboztam. Ebbol egy megfelelo
meretu darabot kivagtam es a serult membranra rafektetve
beszereltem. Azota mukodik."

Jaja! Mi is kotont huztunk a geppityu csoszajfekre, por/viz ellen. Nincs is 
annal erossebb :-)
/Bocs, nem tudtam kihagyni :-))))/
------------
Most szereltek be a Toyotakba egy GPS-szes koveto rendszert. Sajat adoja 
van, ez egyben a hatranya is: csak a hatosugaron belul mukodik. 
Masodpercenkent kuldi az adatokat (RTCM-et hasznal a pozicio 
meghatarozasahoz, ami elvileg meter pontossagot biztosit), es a bazis egyik 
szamitogepen fut a programja. Itt a terkepen /ami legtobbszor muhold/legi 
felvetel/ folyamatosan lehet kovetni a kocsikat, amelyeket kis korok 
jeleznek. Rakattintva az egyikre latszik a pontos ido, a kocsi sorszama, a 
pillanatnyi WGS84 es helyi koordinata, a kocsi sebessege es haladasi 
iranya(azimut).
Most kaptuk a hirt, hogy karacsony napjan koltozunk innen a tengerpartrol, 
700km nyugatra, homokdunek koze. De jo lenne havat latni...
----------
Kocsi arak:
Haverom 4 evesen vette 7800 angol fontert a kocsijat: nem szakadt, nem 
torott, elso tulaj adta le a Bentley szalonban, amikor ujat vett. Ez egy 
XJ-S 5.3-as Jaguar minden szarral telerakva, uj ara 50000 folott volt. Kar, 
hogy jobb kormanyos...

Udv joe

Citroen XM 2.1 Turbo D12
/Most Tolyota Landcruiser 4.2D/
+ - Re: VD is back! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

VD irta:
>Azert ez szep volt nme1. Orom ide irogatni:-). Csak aztan
>nehogy elerzekenyuljek es a vegen minden Trabantost (meg
>Zsigulist) keblemre oleljek:-)))).

Na, addig nem akarok oregedni, amig legalabb egy Trabissal ezt
megteszed! (;-))

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Zsiga gyorsulasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

VD irta:
>Most pedig leirom a Zsiga gyorsulasat, legalabbis ahogy ezek a
>tuning Zsigak itt gyorsulnak nap, mit nap:
>szoval egyes berak, negy ot gazfroccs (max ford es alatta
>500-zal valtakozik, lejjebb a ford szam nem megy), aztan
>kuplung kiereszt (leugrassal), kerek csikorog. Jo mar 20-
>nal jarunk, csikorgas abbahagy, de sebaj, meg nyomjak neki
>1 esben. Masodpercenkent, kb 0.5 km-t gyorsul (22), de meg
>nincs vege(23). Bog a motor, mar szerinem csak tized km-
>eket (23.5) gyorsul az auto mp-enkent, de meg nem valt(24).
 >Szoval amikor ugy 2 mp-e mar nem gyorsul semmit, akkor
>gyors 2-es seb, kuplungrol leugrik es csikorog.(30)
>Lenyegeben ugyanaz jon, mint az elobb (32) az 1-esnel csak
>meg lassabb (33), mert gyengebb a motor (33.7). Ezutan
>leugrasos modszerrel 3-as, apro nyikkanas hallhato(40), es
>utana fek, mert vege az utcanak

Erdekes egy tuning Ladak lehetnek ezek. Anyam 1200-asa mindenfele
piszka nelkul tudja 1:40 km/h, 2:60 km/h, 3:100 km/h
sebessegeket. (:-)

Abban igazad van, hogy a jelenseg valodi, de ezt Ladatol
fuggetlenul el lehet mondani meg jo par 'utcai versenyzorol' is.

>Szoval ezek utan inkabb a gyarilag tuningolt BMW-bol
>figyelem ezeket a vegtelenul primitiv lenyeket, akik a
>motorhanag alapjan pontozzak a gyorsulast. Sajnalom is
>oket, mint teged is, aki gondolom szinten ebbe a csoportba
>tartozol, mert soha nem tudjak meg, milyen is egy
>normalisnak mondhato gyorsulas, amit annyira probalnak
>imitalni, de ami sajnos 50000 Ft-bol sosem lesz
>megvalosithato (marmint hogy a komplett kocsi ennyibe
>kerul).
Fogalomzavar. Ha en egy tipus (ami legyen Lada, Skoda,
Kispok, Trabant, Opel, VW, etc.) mellett elkoteleztem magam, mert
megtetszett, szeretem, hobbim, stb., akkor magas ivben havazok
arra, hogy mas tipushoz kepest hogyan gyorsul peldaul. Ellenben
sajat magahoz kepest hadd erezzem mar kihivasnak, hogy jobba
tegyem. Ez lehet a motorja, a futomuve, a beltere, az akarmije.
Neked azt jelenti az auto, hogy beleulsz, mesz vele, gyari
tuning, tehat mindenfele hokuszpokusz nelkul is jo az autod.
Nekem azt jelenti az auto, hogy foglalkoznom kell vele, neha
szugyig olajos vagy zsiros vagyok, sk. csinalok rajta mindent,
amit csak lehet, gondolkozom, hogy mit hogyan lehetne jobba
(nekem jobba) tenni a gyarihoz kepest.

Egyebkent nem ertem ezt a tuningolasi problemat. Ha egy sima xy
autoval talalkozol, ami 60-70-80-nal megy, vagy lassabban indul,
mint Te, akkor karomkodsz, hogy feltart. Ha valaki ugyanezt az
autot megtuningolja, akkor meg majerkodik. Hol itt az igazsag?
(;-))))

>Inkabb veszek egy gyari tuningos kocsit 340 LE-vel
>(szeritem BMW M GmbH.-nal ugyse csinalja senki jobban a
>vilagon) es szorakoztatom magam, mint nekiallok tuningolni
>egy 50 LE-s hulladekot 55 LE-sre, hogy
>masokat "szorakoztassak".

Te ilyen vagy, mondhatnam udito kivetel. Magadnak okozol oromot
azzal, hogy olyan kocsid van, amilyen. Azonban a "masok
szorakoztatasa" erosen nem marka fuggo. Sot, jellemzoen nem szoci
autokkal szoktak egyesek masok elott villogni.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: pillanatnyi fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Gonci Csabi irta:
>Egyszer mar kirobbantottam egy vitat error, nekem ugyanis semmi
>szuksegem ilyen muszerre es hasznalhatatlan az adat szamomra.
>Ezert, ha kedved van es idod is engedi, elmeselhetned, mitol
>ilyen fontos a pillanatnyi fogyasztas.

Bar nem nekem szolt a kerdes, de lehet pl. pszichologiai economy
fokozat. Ha latod miket ir ki padlogazon, nem nyomod legkozelebb
annyira. (:-) Viccet felreteve, valaki azert szereti, mert igy
tudja beloni maganak azt a stilust, amivel kevesebbet fogyaszt.
Valaki azert, mert ha adott utszakaszon ugyanolyan korulmenyek
kozott megno a fogyasztasa, akkor sejtheti, hogy hiba van a
kocsival (vagy a fogyasztasmerovel (:-)). Valaki meg masert.
Speciel szamomra nem mondana sokat. Attol sem lassabban, sem
gyorsabban nem mennek, illetve a stilusomra sem hiszem, hogy
hatassal lenne.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Koszonom mindenkinek, aki a temaban valaszolt. Ma osszetortek a
kocsit a buszon. Sajnos nem tudtam ott maradni a toresig, de
keszult video es fenykep is rola, ugyhogy majd beszamolok az
tortentekrol. Ha valakit esetleg erdekel par kep az
'eredmenyrol', akkor szoljon maganban, vagy a listan, es irja meg
azt is, hogy kb. mekkora meretu csomagot kepes vagy hajlando
fogadni, es akkor osszevalogatok belole nehanyat. Bar elobb-utobb
valoszinuleg felkerul a ceg honlapjara is, de ez mostanaban
elegge bizonytalan.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Dear sir, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

i live in Kolosvar(Cluj),Romania and i own a n old
timer named POBEDA M-20 made in Russia in 1953.
It is in a good state.It has all its original parts.
If you are intertested in buying this car or if you
know someone who want to buy such a car,please contact
me on the e-mail.
The price of the car is 4000 DM.
Best regards,
Horea

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Check out Yahoo! Shopping and Yahoo! Auctions for all of
your unique holiday gifts! Buy at http://shopping.yahoo.com
or bid at http://auctions.yahoo.com
+ - rendorok fenyei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>
Engem a Budafoki-Krusper hirhedten belathatalan keresztezodoseben vitt
majdnem egy el, ejjel, mert tok sotetben a jard Astraja egy darab jobb
oldalon ego helyzetjezovel kozlekedett. Utolso pillanatban vettem eszre. Nem
tudom, mik lehettek, talan titkosrendorok :-)
>>>>
Hali,
vezettem fogadasbol privat statkot a rendorok fenyviszonyairol. 50 esetig 
mentunk el, abbol mar lehet konzekvenciakat levonni:
50 latott kivilagitott rendorautobol
38-nak volt rendben a vilagitasa
12-nek vagy az elso, vagy a hatso vilagitasa hianyos volt. Felszorozva 100ra:
76% ok
24% nem ok.

En nem kommentalom.


Peter
+ - terminator Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autostarsaim!
Kepzeljetek, tegnap meggondolatlanul magam ele engedtem egy Skoda 105 v.120 
tipusu autot a belvarosban este.
Aztan jott a hidegzuhany: a skoda hatso spoilerere vilagito "STOP" felirat lett
 
felapplikalva, a kocsi teljes szelessegeben vilagito ledsorral egyetemben. Ha 
jol lattam, allandoan vilagito "Skoda" felirat is diszelgett hatul. Minden 
fekezesnel kiegette a retinamat, annyira eros fennyel egett.
Ezuton uzennem kedves fabrikalokedvu emberunknek, hogy lehgyen esznel, es 
inkabb mas teruleten fitogtassa otletesseget.


Peter
Xantia
+ - re: hajtas pajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>legtobbszor 140 felett, es gyakran eleri a 160-at. Kocsi
>szerintem egy otod terhelesen birja, kb. fel centit van
>benyomva a gazpedal. Ezert is nehezebb vele lassabban
>menni. En ugy vettem eszre, hogy szepen odaallitom a talpam

Mar nem tinezser bnv-s ismerosom mondta, hogy _ezzel_lassan_ menni_ a kunszt. 
Azt hiszem o nem (csak) a pedalok mechanikajara gondolt.

andi
+ - re: kanyarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze nem az 50-es tablas kanyarokra gondolok, mert
>azoknal 100-120-ra azert le kell fekezni. 

Ritkan, de megis vannak olyan kanyarok, ahol a tablas bacsi elcseszte.
60-as a tabla, oszt naponta ott hevernek az arokban a delikvensek, akik
hozza szoktak, hogy a szamot merfoldben is lehet ertelmezni. Mert tobbnyire
lehet.

andi
+ - Skoda Fabia - statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Javaslom a statisztikába a felepitmeny felvetelet is (mint 
kombi manias)

Skoda Fabia Combi 1.4 68 Le, feher, 5 napos.

Egyebkent bo egy eve figyelem a Fabiarol szolo forumokat, 
teszteket, ahol mindenki igen kedvezoeket irt rola.
Alig egy hete borult ki a bili, hogy sorozatban jon elo az 
1 ev koruli peldanyokon az a hiba, hogy a hengerfejtomites 
hibaja miatt a hutoviz az olajba kerul. 

Kek
+ - Frizsider (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

Ma este fasza kis dugo volt a budaorsin kifele (meg jo, hogy akkor
mar befele jottem). Az ok :
Valakinek tetocsomagtartostul elszabadult egy frigo, a mogotte levo
meg frankon elgazolta a hutot. Mivel nem volt a huton legzsak, eleg
rendesen elintezte a hatulrol erkezot.

Lattam, a Golf (II), ami belerongyolt a hutobe, rendesen leamortizalodott,
de a hutonek se volt igazan hutoformaja. :(
Belegondolva, hogy nap mint nap ott jarok.....

   Geza
+ - RE: biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

pJ irta: „Csaba, akkor meg ne ulj vissza. Az enyemre 450000 
forintot mondott tobb biztosito is. Most 120-at fizetek 
ugyan, de ebben nincs semmi es raadasul gyengebb motort 
vettek figyelembe.”

En is 360-at fizetek mindenfele kedvezmenyek utan. 
Egyebkent az atlagnal picit nagyobb motort fanatikus modon 
uldozik a hulye biztositok (mondjuk pl teljesitmeny 
helyett): a Colonia minden 4 evesnel ujabb Fordra ad 30 % 
markakereskedoi kedvezmenyt, KIVEVE a V6-ra? Miert, azt 
kizarolag afgan nepperek forgalmazzak?

Miert magasabb a dij? Sok a varosban tuzpiros Mondeoval 
ralizo huszeves?
Vagy ugy lopjak, mint pl a Golfot? Ugyan kerem.

En ugy latom, nem teljesen (es akkor meg enyhe voltam) a 
statisztikak alapjan araznak, hanem bizonyos autoknal ugy 
erzik, a delikvens megad tobbet is. Viszont szepen 
avultatnak, ha fizetni kell.

Nalad milyen motort vettek figyelembe? Ketliteresnel 
kisebbet? Olyan volt a Scorpion :) ? Vagy 1.4-est? :) 
Regota ismered az ugynokot? Gondolom a Cosworth nev nem 
szerepel az aktaban … Egyebkent hany lovas? 200 korul vagy 
valami komolyabb?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Rulerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Egyszer viszon Brno elott szakado hoviharban, ugy 50-60 
kozt hatarhalyzetben autozva (CX) ket svajci Range Rover 
hagyott minket "allva". Szoval tapasztalat rulez.”

4WD rulez. (Except 6WD, etc.)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Ismet Mondeo ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-/*ŐPáóőt”%+%=%/=)%/ Hogy tennek a farkukat az ulessinbe! 
Hat nem ezen is elkezdett holtjateka lenni ennek a 
nyomorult ulesnek! Derektamasz zerora azert valamit segit, 
na meg fog az ov is valamit. :)

Azert akkora darab nem vagyok, hogy ne kene birni ennek a 
nyomorek ulesnek. Es nem dobaltam magam, mert erre a 
multkor mar felhivta a figyelmem baratilag az egyik Ford 
dealer. Kicsit gyenge konstrukcio. Na persze, gondoltam, 
biztos en voltam a hulye. De nem annyira. Volt egy 
ismerosom, annak Scorpio kellett, mert nem fert be a 
Mondeoba. De nekem – nem is latszik, hogy van hasam, ha 
behuzom. :))) Irgum-burgum.

Hogy egy ilyen, egyebkent jo autoba ilyen ulest tegyenek! A 
multkor raadasul laza 6 (hat) honapot vartam az 
alkatreszre, mert meg a kolni raktarban sem volt. Mert hat 
elektromos … meg egyebkent is … Aki nem ST-t vesz, az 
dogoljon meg? Ja, es csak az also resze 62 ezer volt ket 
eve.

Lehet, hogy nem invesztalok megint idot, penzt meg ideget, 
hanem igy hasznalom. Vegul is akkor is kibirtam. Vagy 
kisirok az asszonytol egy futos, szellozos, masszirozos 
szexi Recarot. :) Vagy kettot, hogy szebb legyen a kinezet.

Mindenkitol elnezest, ki kellett irnom magambol. Az utobbi 
ket honapban ugysem irtam egy sort sem. Megegyszer szori.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Ausztria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mult heten voltam ott es nem kertek holancot/teligumit.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Lincoln Continental 3.8 V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Kollega kisse nehez labbal 50-60 km alatt varosban 
megitatott vele vagy 20
liter benzint. (:-)”

Ugyan mar, mi a gond, hiszen ebben aprocska moci bujik 
meg. :) Egyik baratom egy 7.2 literessel jar, ha Mo-on van. 
Felujitott fekek, futomu, … Szoval az se eszik keveset. Meg 
persze nem konnyebb ket tonnanal, mint nemelyik babakocsi 
Audi A8. Csodaszep, kenyelmes egy hajo, ha megoregszem, 
megveszem tole. Most meg csak 29 eves a gep.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Pillanatnyi fogy. mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Hozzaszolnek en is a temahoz. Nos szerintem a pill. fogy. 
meronek nem sok haszna van. Az enyemben az is van es neha 
odakapcsolok. Gyorsitasnal 37.5 lit/100km-nel megall, pedig 
joval tobbet ehet (apam 325i-jen 30 liter felett eltunt, 
azon uis moutatos volt, nekem digitalis, mert csak a fed. 
computeren lehet nezni). Ha meg leveszem a labam, akkor 0.0-
t mutat. Menet kozben beall 7-13-18-ra, de kicsit ralepek 
maris felmegy 25-37.5-re, es ez nem mond semmit. Marmint 
nem ad ertekelheto informaciot szamomra, hacsak nem azt, 
hogyha padlogazon gyorsitanek 1,2,3-ban mondjuk 100 km-en 
keresztul, akkor 37.5 litert vagy meg tobbet is 
fogyasztana. Annyira gyorsan valtozik az ertek a kijelzon, 
hogy ugyse tud az ember abbol atlagot szamolni, meg nincs 
is ido 1folytaban azt bamulni. Azonban van az 
atlagfogyasztas mero, ami sokkal megbizhatobb. Ezt 
tankolasnal, vagy ut elejen pl. lenullazza az ember 
(merhogy 2 van belole) es tudja nezni, hogy a kocsi szaz km-
en mennyit fogyaszt (vagy amig ujra le nem nullazza, pl. 
egytank benzin elautozasa alatt mennyit evett a kocsi a 
megtett mondjuk 500 km-en atlagban). Ez sokkal megbizhatobb 
adatot szolgaltat, foleg ha meg pontosan is mukodik. De 
ezen kivul meg a hatralevo km-eket, benzint literben, kulso 
homersekletet, akumulator toltest, meg meg sok sok akar 
ertelmetlennek tuno infot is ki tud jelezni. Szerintem 
erdemes kocsiba venni, mert ha egyszer raszokott az ember, 
hogy ilyen informaciokhoz hozzajut, akkor nehez mar 
leszokni rola. 
Az hogy meg nekiallok fabrikalni egy pill fogy.merot, es 
szigeteloszallaggal vagy tapados ragasztoval neadjisten 
esetleg tepozarral odaragasztom a tetore vagy a muszerfalra 
(tiszta Knight Rider) nalam nem megoldas. Meg azon 
gondolkoztam el, hogy este hogyan nezed a sotetben, mert a 
muszerfal ugye vilagit, de az meg gondolom nem, tehat egy 
spot lampa is beszerelesre kell hogy keruljon, megpedig 
fixre, mondjuk a fejed melle jobb oldalra, szinten a tetore 
csavarozva, hogy egybol a pill.fogy.merot vilagitsa, a 
kapcsolojat meg szerintem a kormanyra kene kotni egy on/off 
kapcsolo segitsegevel, rugalmas telefonzsinorral 
osszekotve, hogy azert a kormanyt tekerni lehessen tole, 
legalabb 1 fordulatot. Bocs de egy kicsit elkalandoztam. 
Hat nalam ezert nem megy, mert en nem barkacsolom szet az 
automat. Foleg ha ugyis van benne minden.
De ha valaki megis raszanja magat, akkor mar inkabb 
atlagfogyasztas-merot probaljon meg osszehozni, mint 
pillanatnyit, mert sokkal tobb ertelme van.

Udv,
Vaddiszno
+ - RE: Xerxesz Puntoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Az adat annyira fontos szamomra, hogy ha egyszeruen
megoldhato, akkor szivesen atternek ra. Ez addig terjed, hogy
esetleg parezer froncsit hajlando lennek ra aldozni, de ezert
nem vennek uj autot. Nem gondolom, hogy minden szellokes miatt
erdemes lenne a gazt visszavenni, sot nem is igazan vezetek sporolosan.
Szeretem hasznalni az autom "erejet". Na jo ez vicc volt, de amit
tud, azt hasznalom. Igy nalam a fogyi inkabb 7 alatt van egy kicsivel,
nem pedig a 6-hoz kozelebb. 

	Ezenkivul hosszutavon az atlagfogyit ki tudom szamolni utolag is.
A pillanatnyit nem. Ennyi. Ezert erdekelne. 

Xerxesz

P.s: Nem sertodtem meg - nagyon - csak nem ez volt a kerdes. De azert koszi!! :
o))
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1323 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

| Szervusztok!
|  .... nos akkor, hogy tenyleg keszuljon is az a statisztika:
| beva'llalom!
| Elso korben irjatok meg, hogy milyen adatokat gyujtsunk ossze!
|
| auto tipus?
| ma'rka?
| cm3?
| loero?
| evjarat?
| szín? :-)
| rendszam NEM!
| meg mit me'g???
|
| A szempontokat irjatok a listara,
| aztan az adatokat pedig a kovetkezo cimre:
| 
|
| Nagy lelkesedest, udv:
| Koronczi



Udv mindenkinek!

Javaslatom a begyujtendo adatokrol:

Auto adatai
Gyartmany:
Tipus:
Evjarat:
Loketterfogat: (cm3)
Teljesitmeny(LE)
Szin:
Ajtok szama:
Eves atlagos futas (km):

Szerintem nehany - szemelyisegi jogokat nem serto- szemelyes adat is erdekes
lehet, Pl.

Tulajdonos adatai:
e-mail:
Nem:
Szuletesi ev:
Jogositvanyszerzes eve:

Sok sikert az adatgyujteshez!

Üdv:

Kaszo Endre
(BMW E34 525i)
+ - pill. befecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom Szommer Akosnak es Stumpf Istvannak a felvilagositast, hogy egy
injektoros autonal visszafele is folyik benzin [a kerdes feltevesekor a
Trabi rendszere lebegett a lelki szemeim elott :) ].

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - robogo akksi, hutorendszer melegito futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello HA!


Nekem is van egy robogom ami most a szokasos
kenyszerpihenojet tolti, tavaly vettem bele
uj akksit, de mar nem tudnam vele elinditani,
csak ha mennek vele nehany oracskat, ahogy
M. Geza autos tettestarsunk tanacsolta.:-)
Azonban ez ebben a hidegben kifejezetten
"recker". Sem rozmar sem jegesmedve nem volt
a csaladban, igy a hidegturo kepessegem
erosen korlatozott. :-))Amugy a jegmotorozashoz
sem ertek, utoljara egyetemista koromban
probaltam (jobbhijan) biciklivel vegrehajtani
ezt a teli mutatvanyt (marmint 2 kereken a jeges
uton),ha behunyom a szemem meg most is latom a
zsufolt buszmegallo rohogestol szetzilalt kozonseget.
Ugyanis eppen ott sikerult leszurnom egy Rittbergert...
:-)))
Szoval nem tudom, ha allo helyben jaratom a motort,
az segit-e szamottevoen, vagy akkor legalabb fel napig
kene mennie ? Raadasul a csibesz japan allandora kototte
a fenyszorot, asszem ki kene iktatnom egy kapcsoloval.
Tudom hogy kotelezo vilagitani nappal is, de eleg rovid
tavokat megyek nyaron, jo volna neha a toltest hateko-
nyabba tenni ekeppen.
RE: FUTOSZAL
Nemreg olvastam valamelyik HA-ban hogy Pesten van egy
ceg aki a hutorendszerbe valo futoelemet gyart ill. epit be.
Beszeltem is veluk, s az itteni Renyo szervizzel is,
vallalnak a beepitest, a garancia is megmaradna.
Most erett meg bennem az elhatarozas hogy rendeljek de
sajnos elvesztettem a telefonszamot, ill. nem tudom
milyen nev alatt mentettem el. :-(
Kerem aki kozzetette vagy akinek megvan, segitsen.
Elore is kosz.
Udv nektek

G.Laci Zoltan
Scenic dCi






_________________________________________________________________
Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - ki mit hajt -- statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Statisztika ( 9 sor )
> Idopont: Mon Dec 17 14:43:14 CET 2001 AUTO #1323
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Egy hete felmerult, hogy csinalhatnank (csinalhatnek) egy kis homepage -et,
> ahol szerepelne a HIXesek autoja, tipusa, rendszama, esetleg van -e HIX
> matricank meg egyeb info Rolatok. Vallaltam, hogy ezt elkeszitem, ha
> elkulditek ezeket az adatokat a  cimre. Egyenlore
> osszesen heten (!) kuldtetek el ... Most vagy elhal a dolog erdeklodes
> hianyaban, vagy nem tudtok rola es ezert nem kuldtetek el.
> Tehat akinek van kedve, kuldje !
>
> Zsolt

> Szervusztok!
>
>  .... nos akkor, hogy tenyleg keszuljon is az a statisztika:
> beva'llalom!
> Elso korben irjatok meg, hogy milyen adatokat gyujtsunk ossze!
>
> auto tipus?
> ma'rka?
> cm3?
> loero?
> evjarat?
> szín? :-)
> rendszam NEM!
> meg mit me'g???
>
> A szempontokat irjatok a listara,
> aztan az adatokat pedig a kovetkezo cimre:
> 
>
> Nagy lelkesedest, udv:
> Koronczi

Kedves Zsolt, kedves Mindenki!

Sajnos pont egy levelben jelent meg mindkettonk
lelkes szandeka a statisztikagyartast illetoen.
Nem tul szerencses a helyzet. :-(

Nalam elkezdtek gyulni az adatok,
ne vegye kedveteket a szerencsetlenkedes,
ha kell egyesitjuk a ket helyen osszefutott cuccokat.

Udv:
Koronczi
+ - piros keresztul, piszok parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak!

 kerdezte:
 
>> Apropo 100m: Szoktam szeretni azokat, akik latjak,
>>hogy elol piros, aztan gurolgatnak nagy kenyelmesen,
>>es abszolute nem zavarja, hogy mondjuk a mogotte
>>jovok szertennek atjutni a keresztezodesn, vagy
>>besorolni a
>
>Ugy erted, a piroson keresztul?


Esetleg elfordulna kis ivben jobbra, ami adott esetben
szabalyos is lehet. Nem igaz?

> ==============================================

mge'za'nk irta:

>Mit latok a napokban. Ott all egy szar, szakadt auto,
>szelvedoje alatt egy nagy papir. 
>" Bocs, hogy utban vagyok ! Csorogjon ram, fel sem
>veszem a telefont, ugrok es itt vagyok - Koszonom "
>Alatta egy mobilszam. 

Errol jutott eszembe amit par eve hallottam valamelyik
sport riporterunktol (Knezy asszem). O azt csinalja
amikor valaki bezarja a parkoloba, hogy egy cetlit
tesz a szelvedore vmi ilyesmi szoveggel: 
"Kedves Uram/Asszonyom! En egy autszerelo vagyok es On
megakadalyozott egy nagyon fontos tennivalom
elintezeseben! Csinaltam vmit az autojan, hogy az On
szamara is emlekezetes legyen ez az alkalom." 
Persze nem csinal semmit, csak elbujik a kozelben es
var. Mast ugysem tud... Aztan vigyorog a paciensen,
aki egre-foldre keresi az autojan a bosszu nyomait.
Es ha szerencseje van, nem szurja ki rogton a bezart
kocsi gumijait... :)

Udv, 
Peter
Thalia RT


=====
Ne igyal, amikor vezetsz! Meg nekimesz valaminek és kilottyen a pia!

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Check out Yahoo! Shopping and Yahoo! Auctions for all of
your unique holiday gifts! Buy at http://shopping.yahoo.com
or bid at http://auctions.yahoo.com
+ - Re:Maris szomszed??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello VD,

18 Dec 2001, 2:32:03, you wrote:

HA> erdekel, es nem szoktam az utcan vagy epp valami meno 
HA> te'ren fesziteni a kocsim mellett, hogy mindenki lassa: 
HA> nekem ilyen kocsim van, de a Zsigas haverjaid sajnos ezt 
HA> csinaljak. Gondolom neked is ez a fo programod 
HA> delutanonkent.
HA> Felreertes ne essek, akinek nem inge ne vegye magara.
HA> Inkabb veszek egy gyari tuningos kocsit 340 LE-vel 
HA> (szeritem BMW M GmbH.-nal ugyse csinalja senki jobban a 
HA> vilagon) es szorakoztatom magam, mint nekiallok tuningolni 

Nos, a helyzet az, hogy nincs semmilyen Zsigulim, bar volt. Tuningolva
is csak annyira volt, hogy kb. azonos teljesitmeny mellett kevesebbet
fogyasszon. Mindenesetre ez meg nem valtoztat azon a tenyen, hogy
egeszen mas feeling egy sajat kezeiddel osszerakott motor, netan egy
(legalabb reszben) atepitett auto, mint egy olyan, amit keszen vettel
meg. Amugy nem keves ilyen jellegu Bomos is van, nemcsak
zsiguli..Sajnalatos, hogy az utobbi idoben pont a legbunkobb korokben
lett divat a zsiguli tuningolas, es ez ahhoz vezet, amit leirtal.
Felreertesek elkerulese erdekeben: nem szoktam semmilyen autoval sehol
sem fesziteni, sem delutan, sem delelott, sem maskor. Regebben sem,
viszont szivesen butykolgettem az automat, foleg a sajat oromomre.
Sajna a mostanit nem nagyon lehet. :-(( Meg valami: a bunkosag nem
markafuggo, eppugy van Ladasban mint masban, de nekem hatarozottan ugy
tunik, hogy egyes markak tulajai kozott sokkal nagyobb %-ban. Ami
talan meglepo, hogy egyre csak szaporodnak a zsigulis bunkok. De mivel
igazabol egy ilyet se ismerek (akiket ismerek, azok fiatal, nem
tulzottan vastagon "elengedett" sracok, nem jellemzo, hogy a teren
bogetnek a motort, gumit fustoltetni se szokott egyik se, viszont
buszkek ra, hogy egyed az autojuk), el tudom kepzelni, hogy ezek
java resze szinten egy "keszen kapott" autoban vergodik, nem olyanban,
amit maga epitett es felt is netan.

HA> egy 50 LE-s hulladekot 55 LE-sre, hogy
HA> masokat "szorakoztassak".

Azert utananezhettel volna, hogy egy gyari ezerocsi mocinak mennyi a
teljesitmenye es meddig lehet felhuzni. Ez az adat nagyon santa, kb.
az 1.0 Suzukira illik. Abban egyetertunk, hogy nem azert kell egy
autot tartani, netan epiteni, hogy masokat "szorakoztassunk". Ezt
meghagyom en is a hulyeknek. Amely csoportba boven elfer egymas
mellett az agyonspojlerezett 1.0 cucuki es a nagyhangu (de ezentul
nudli) tuning zsiguli, meg meg nagyon sok minden mas.
Es meg valami: 340 Le gyari tuningra nem tellik mindenkinek. Nalam
legalabbis messze megelozte a prioritasok listajan az ilyesmit a
lakas, meg meg par dolog. Most meg mar nem is annyira hianyzik, pedig
vezettem mar parszor nagyon "vad" autot.

> Szoval az ember beul egy ilyen autoba, es egesz mas dimenziokban
> erzi magat. En mindenkinek ajanlanam, hogy azert eloszor

Hmm.. Azert ez a mas dimenziok kisse tulzas. Csak arrol van szo, hogy
egy jobban megepitett, erosebb, fordulekonyabb stb. autonal egeszen
mashol vannak a _hatarok_, de vannak. A sebessegkorlatozast azt
viszont telleg haggyuk. :-)) Ugyse tartja be meg a Trabant es Kispocki
tulajok egy resze se. :-)))

-- 
Udv,
 hufnagel

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS