Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 878
Copyright (C) HIX
2000-09-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mogyorodi uton szembe a forgalommal (mind)  12 sor     (cikkei)
2 villamosszek (mind)  8 sor     (cikkei)
3 re.:Porsche 944 (mind)  12 sor     (cikkei)
4 vonat6+zoldkartya eset (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Re: Elhuzas (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: Bizt. ov (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Kisse OFF (mind)  11 sor     (cikkei)
8 uj modszer autolopasra (mind)  18 sor     (cikkei)
9 talalt Trabi (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: Meg mindig mas szemmel (mind)  67 sor     (cikkei)
11 mobil (mind)  25 sor     (cikkei)
12 rendszam-tulajdonos (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Biztonsagi ov (mind)  50 sor     (cikkei)
14 Re:ndorok a Mogyorodin (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Re: Porsche vasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
16 kenwood magno meg egyszer (mind)  18 sor     (cikkei)
17 ======================================================= (mind)  51 sor     (cikkei)
18 tores oka, miert dragabb (mind)  40 sor     (cikkei)
19 Re: BIT (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Re: Paks/2 GM (mind)  111 sor     (cikkei)
21 elado skoda 120 L (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Miautonk (mind)  16 sor     (cikkei)
23 "Mobil" mobil... (mind)  41 sor     (cikkei)
24 Re: Rendorseg 2000 (mind)  31 sor     (cikkei)
25 Autoberles (mind)  54 sor     (cikkei)
26 Milyen gumit vegyek ? (mind)  13 sor     (cikkei)
27 Astra 1.4 motorok (mind)  18 sor     (cikkei)
28 Escort kormany, mozdony (mind)  39 sor     (cikkei)
29 Daewoo, automataval vontatas (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Fabia (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Skoda futo jav. :-((( (mind)  11 sor     (cikkei)
32 karambolok (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Mogyorodi uton szembe a forgalommal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> gepjarmu ezerrel tep a Mogyorodi uton, a Hungaria krt. felol a 
> Nagy Lajos fele. Az apro problema evvel csak az, hogy a 
> szembeoldalon. Csak neztem, es neztem.

A parom evtizedekig dolgozott a Volannal a Mogyorodi uton.
Az iroda ablakabol neztek a heti egy-ket csattanast - emiatt.
Aki nem ismeri, abbol minden ezredik megszivja es megy
agyenesen a vasuti aluljaro utan.
A BIT-es kocsi szerintem akkor jart eleteben eloszor arra.
Olyan hulye nincs, aki szandekosan csinalja. 
--
Meszaros Geza
+ - villamosszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Porsche 944, piros, 2. tulajdonos, 95 ezer km, klima, elektromos ules,
Sokan Amerikaban (foleg Texasban) ez utobbit kihagynak :-)

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - re.:Porsche 944 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok AUTO-sokk!

Nasfay Zoltan keresett olyan szervizt, akik foglalkoznak Porsche 944-el.
Megkerdeztem az egyik haveromat, aki autoszerelo. Most kezdett el
dolgozni (egy -ket honapja) egy szervizben. Na ok csinaltak mar
Porschet, igaz az egy kicsit oregecske volt. (20 ev folott)
A srac azt kerdezte, hogy mennyi idos a gep, meg hogy, mi a baja.
Zoli, ha meg aktualis, ird meg ezeket, akkor rakerdezek megint es tudok
mondani pontos infokat. Ja, a szerviz Martonvasaron van.

Tsa
Mikulx
+ - vonat6+zoldkartya eset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!

En is irnek egy par sort a vasarnapi vonat6rol,bar Levente irasahoz nem
sokat lehet hozzatenni.Erdekesek voltak a
'konnyufemfelnis'(:-))sinautok,kulonbozo
vasuti munkagepek,(az egyik teljesen dragster-kinezetu volt,bar
aszontak,hogy vasbetontalpfa-lerako :-))) )A sok regi gozos mind szepen
felujitva,az egesz park nagyon kulturalt,csak ajanlani tudom
mindenkinek.
Mas.
Zoldkartyaval kapcsolatban egyszer en is jartam ugy hogy a rendor
megkerdezte,tudom-e ,hogy meddig ervenyes?Mondom, nem(telleg nem
tudtam).Aszondja,mivel masfel honapja lejart,bevonom.En dobbenten
kerdeztem,mire szamithatok.Majd az eloadotol fugg.Szuper.
Par 7 utan jon is a level a rendorsegtol:Meghivo(!).Semmi idezes,
utasitas;faradjak be ekkor es ekkor az uj
zoldkartyaval.Jo.Bemegyek,megnezi a noci,elkeri a rendor alltal
kiallitott cetlit,es mosolyogva elkoszon. :-o Hihetetlen.Pedig nem
jellemzo ram ,hogy barmit meg tudnek uszni.Pesze ez tavaly volt , a
mostani zoldkartya-razzia
azert mas.
Jo autozast!

Kiss Zoltan	

+ - Re: Elhuzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Szoval a verda igen erosen jobbra huz. Futomuvesnel is ezert volt, de a
problem
> a tovabbra is fennall. Guminyomasok rendben, gumik markaja es bordazata
azonos,
>  futomuallitas elott pedig a srac megemelve nagyjabol megvizsgalta a
futomuvet
> es semmi nagyon kirivot nem talalt rajta. Nagyon idegesit ez a jobbra
tartas, k
> erem tehat, ha valakinek van otlete, irja meg.
>

Nekem ugyanez, volt miutan elore feltettem 2 zsir uj gumit.
Ezer futomubeallitas es gumiellenorzes (centirozas) utan minimalis javulas.
Aztan a Bp., Ors vezer terhez kozeli futomuves (Feher ut?) javasolta, hogy
tegyem vissza a regi gumikat, mert szerinte meg fog javulni.
Es lass csodat, megjavult. Semmi elhuzas.
A uj gumik Fulda markajuak (most hatul vannak)

Saca
+ - Re: Bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem szeretnek flame-t szitani a $subj.-al,
> de valahol az emberi jogaimba valo beavatkozasnak
> erzem a kotelezove tetelet. Amolyan megvedunk ha beledoglesz
> is stilus. Igazan balesetveszelyes helyzet akkor latszik
> kialakulni, amikor rendort latvan, a biztonsagi ovet
> kezdem keresni. Szoval nem vagyok meggyozodve az ov
> jotekony hatasarol, mint ahogy sok balesetnel, azert
> uszta meg a sofor (utas), mert kirepult az autobol.
> Kivancsi lennek a T. listalakok velemenyere. Azzal
> szerintem senki jogait nem csorbitom, hogy nem hasznalom.
> Aki jogositvanyt kap, van annyira nagyfiu (nagylany), hogy
> eldontse kivanja -e hasznalni. Allitolag, ha 2 auto
> 30km/h. sebesseggel frontalisan utkozik, mar nem igen
> szall ki belole senki, ov ide vagy oda. Talan a legzsak
> a megoldas, de ahoz tenyleg kell(ene) az ov is.
> Lehet, hogy eloirjak egyszer autoban a bukosisakot is ?
> :-)))

Talan az van mogotte, hogy a korhazi apolasodra kevesebbet fizet a TB, ami
nagyreszt a polgartarsak adojabol mukodik.
Szerintem ugyanez a gondolat pl. a cigaretta extra adoja mogott is.
Sokkal nagyobb esellyel kell rad tobbet kolteni, mint masokra. Ezt szeretnek
megelozni.

Saca
+ - Kisse OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajna penteken tonkrement a gepem, igy szeretnem megkerni 
azokat, akik az utobbi par napban BMW-vel vagy pedig 
autogazzal kapcsolatban irtak nekem, hogy kuldjenek egy 
rovid mail-t, hogy valaszolhassak nekik (minden adatom 
elveszett a geprol) :-((((.

Elore is koszi,

Esther
+ - uj modszer autolopasra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Egy tortenet a munkatarsamtol:
A munkatársam cimboraja eladni keszult az autojat. A vevo elhivta Gya'lra,
eredetvizsgalatot csinaltatni. Az ottani ceg azt mondta, hogy a kocsi
lopott,
a homlokfal ki lett cserelve. Azt mondtak neki, hogy hagyja ott a kocsit, es
egy
kamu papirt akartak vele alairatni. Erre O" felhivta a Fehervari
rendorseget,
hogy mi legyen a kocsival, mire ok azt montak,  hogy ne hagyja ott.
Erdekes modon, Fehervaron mar nem talaltak lopottnak a kocsit.
Ha ott hagyta volna, mar lehet, hogy uj tulaja lenne a kocsinak.
Remelem, nem jar igy senki kozulunk.

              Zsolt
           AUDI 100
            Ékezet!
+ - talalt Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

A hazunk elott(Zugloban) hetek ota all egy zold szinü Trabant
Sajnos a rendszamat elfelejtettem(Axx-xxx), de holnap bepotyogom.
Ha valakinek hianyzik, jelentkezzen. De gyorsan mert nincs bezarva
es lehet hogy tovabb lopjak :-(

Kerdesem, ha nem jelentkezik a gazdaja mit lehet vele tenni
(foglalja a helyet), mert a rendorseget nem nagyon izgatja.

Koszi, Attila
+ - Re: Meg mindig mas szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

> az alábbiakat írta a következo üzenetben:
> >
> > Mar itt is van a kovetkezo tema: Mobil telefon.
> > Evek ota tiltott a hasznalata kihangosito nelkul, megis
> > minden masodik autosnak a fulehez van nove vezetes kozben.
> >
> Azert ezzel sem ertek egyet.
> Szerintem ha kihangosito nelkul telefonalok (_en_hivok_valakit_), sokkal
> kisebb a balesetveszely, mert a telefont a kezemben tartva, a kormany fole
> emelve ugy tudok tarcsazni, hogy a latoteremben ott az ut. Ha a telefon a

Egyene valogatja, engem pl. hihetetlenul zavar. Pl. a tukrokbe nezni,
oldalra villamgyorsan kinezni ugyanugy tudsz??? Biztos?
Bal kezzel fogni a kormanyt percekig, hagyjan. FIgyelni a zsufolt pesti
forgalmat, hagyjan. Kozban jobb kezzel allandoan a fej melle koordinalni
a mobilt, figyelni hogy mit beszelnek benne, agyalni hogy mit valaszoljak
mar huzos. (Egesz mas, mint amikor a mellettem ulovel beszelek. Ezt 
tapasztalatbol mindenki tudja szerintem. Aki a tavolrol beszel az egyreszt
nem csak csevegni akar feltehetoen, es nem latja a Te forgalmi szituaciodat)

En gyorsan, par szo utan le szoktam rakni az ilyen hivasokat.

> tartoban van, le kell neznem. Beszed kozben meg a vallam es a fulem koze
> szoritom, igy nem zavar a vezetesben, arrol nem is szolva, hogy aut.
valtos
                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - tenyleg? a jobb kezedet sem?

hideg futkos a hatamon, amikor ilyen vezetot latok mogottem! :-(((

> a kocsim. A kormanyt meg fel kezzel (akar egy ujjal) is eltekergetem.
Akinek

gondolom, szervokormanyos es automata valtos kocsid van. Ja, ugy konnyu.

> meg kezivaltos kocsija van, az meg rendszeresen elengedi az egyik kezevel
a
> kormanyt. Az nem balesetveszelyes? En ha zuros a helyzet, elengedem a

Rendszeresen, de csak 0.3 masodpercre, egy rutinos, szinte tudatalatti
mozdulat erejeig.

> telefont, az az olembe esik, elkapom a kormanyt es vezetek tovabb. Az
... a koszos padlokarpitra esik, es nem tudok lehajolni erte.
Ha zuros a helyzet, mire elkapod a kormanyt es/vagy beleallsz a fekbe,
mar 2x beleszaladtal az elotted levobe vagy a padkaba.

> europaban elterjedt kezivaltos kocsikban ezt hogy oldod meg, ha kanyarodas
> vegen epp felkapcsolsz, valaki eledugrik, es gyorsitassal lehetne
megoldani

Nem ertem, a gyorsitas mit old meg es miert??

Ha elem ugrottak, fekezni kell kulonben beleszallok. Hova gyorsitasz?
Ha csak elem akar ugrani akkor is (a legtobbszor) fekezni kell, mivel tul
lomha kocsim van.

> a helyzetet. Mennyivel rosszabbak az eselyeim telefonnal a kezemben?

Ha valaki egy nem szervokormanyos, kezivaltos kocsival a pesti forgalomban
mobiltelefonal, -es nem superman- potencialis veszelyforras mindenkire, 
es jo szigoruan buntetni kene.

En az ilyen vezetoktol igyekszek gyorsan minel tavolabb kerulni.

udv: VAti
+ - mobil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> MOBIL: mint az mar korabban elhangzott a vezetes kozbeni telefonalas
> szerintem nem a lefoglalt kez, hanem a megosztott figyelem miatt
> veszelyes. 
> En head-settel is igyekszem a leheto leggyorsabban befejezni
> a beszelgeteseket mert erzem, hogy kevesbe tudok az utra koncentralni.
Csak reszben ertek egyet...
( En az autobol csak a legritkabb esetben intezek telefont, marmint 
menet kozben... akkor is headset-tel. )
A beszelgetes maga szerintem nem vonja el kulonosebben a figyelmet...  
Miben mas az, ha pl. ha utasom van es azzal beszelgetek...?
Akinek viszont csak egy keze van a kormanyzasra es a sebessegvaltasra, 
az potencialisan veszelyes is, de szinte mindig feltartja a forgalmat... 
ami meg kozvetetten szinten veszelyforras...
A megosztott figyelem csak akkor jatszik, ha a kocsibol indul a hivas:
tarcsazni v. a teflonkonyvben scrollozni eleg veszelyes (hacsak nincs 
hangtarcsazas - nekem nincs, de nem is hianyzik, ettol fuggetlenul...), 
mert masodpercekre elvonhatja a tekintetet...
Bejovo hivasnal nincs mit tenni, felre kell(ene) allni mihamarabb, ahol 
lehet... 

Udv 

Andras
+ - rendszam-tulajdonos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Azt szeretnem kerdezni, hogy nem e tudja valaki, hogy 
hogyan lehet egy auto tulajdonosanak a nevet, cimet 
megtalalni, ha tudom a rendszamot? Minden segitseget elore 
is koszonok!

Peter
+ - Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Sikeresen atragtam magam az elmult het termesen, majd meg
egyszer vegigfutok rajta es reagalok ahol ugy erzem van
mondanivalom. Az ovkerdesben viszont most irok par sort.

>>> beleszorit az ulesbe. Nem automata amim van, igy feszes
>>> kell legyen, hogy erjen valamit, igy meg nincs mocorgas.
>Mennyi lehet 1 automata ov? 3-5eHUF? a tolokocsi dragabb. :-(
>Akar Trabiba is letezik automata ov.

Valoban. Univerzalis automata oveim vannak,
2-3 eve vettem oket 1000 Ft/db aron.

Ovhasznalati szokasaim:
Itthon, Kecskemeten szaladgalva nem kotom be. Ha videkre
megyek, akkor mar az indulaskor bekotom. Orszaguton egyszeruen
meztelennek erzem magam nelkule!!! Ugy altalaban videken
varosban is hasznalom, kiveve Soltot, ahol a faluban
maszkalashoz szinten nem kotom be. Hogy miert? Kecskemetet
es Soltot jol ismerem, otthon vagyok, mig mas varos az
ismeretlensege miatt is veszelyesebb.

Olvasva irasaitokat, ugy dontottem, megprobalom megfogadni a
tanitast. Az is motival, hogy Pasztor Danival maganban is szoba
jott ez a tema, es o is igyekszik hatni ram. Nem vagyok
vaskalapos, majd beszamolok a tapasztalataimrol. Egy kicsit
neheziti a helyzetemet az, hogy tenyleg sok, parszaz meteres
utam van, amik raadasul lakotelepi utcakon vezetnek, igy a
sebessegem sem megy 30 fole.

A demonstracio is erdekes kerdes. A jobb elso ules hianya miatt
az utasom (a hatso ulesen) fokozott veszelyben van. Varosban ez
nem is annyira feltuno, de videken bizony hajmereszto, hogy
hatranezek, es anyu ott ul, bekotetlenul. Ilyenkor mindig
leb.om, hogy azonnal kosse be magat! Kezdetben azzal jott, hogy
figyeli o a forgalmat, meg minden, en erre egy alkalmas
pillanatban (se elottem se mogottem nem jott senki) beleleptem
a fekbe, de mar lenditettem is ki a kezem, hogy megfogjam, mert
majdnem beesett a muszerfal ala. Egy-ket ilyen akcio ota nem
kell papolnom, eleg raszolnom ha elfelejti bekotni.

Azt a 2 km/h-s dolgot is ki fogom probalni.

Az ovrol ennyi jutott hirtelen eszembe.

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re:ndorok a Mogyorodin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Flex irta:

>>>
Lassan mar 3-4 hete folyamatosan latom reggelente, hogy a Mogyorodi ut
vege elott rendorok iranyitjak a forgalmat.
...
viszont a kozeputt iranyito ket rendort vagy
10-20 tarsa figyeli az ut mellol. Mi ez? Bemutato a rendormazsolaknak?
>>>


Igen, iszonyu mokas!

Ugy nez ki, mintha a gladiatorok bekuldenenek 1-1 majmot maguk kozul
az oroszlanok koze, aztan meg karba tett kezzel bamuljak.... Gondolom
csak azert nem rohognek az ut szelen, mert ott vannak a felettesek.. :-))

Igy persze meg hosszabb a sor, mert eddig a balra kanyarodo savbol is
mindenki egyenesen ment (es krealt egy uj savot a keresztezodes utan
az ut kozepen - melleseleg nagyon erdekes forgalmi kezodmeny... 
...nekem mar banta a tukrom) 


udv, deeejaytiszy

PS: es mostanaban a Lumumba utcanal mernek olyen csoves szarral kipu-gazt...
+ - Re: Porsche vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


5 pont Nasfay Zolinak a Porsche vasarlasert!!!

:-)))



deejaytiszy
+ - kenwood magno meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Stab!

Lenne egy szeretetteljes keresem - azaz ketto :o) -.
Nemreg vettem egy Kenwood KRC-478R tipusu autoradiot hasznaltan. Szep is 
meg jo is csak sajnos az osszes funkciot nem tudom kipreselni belole, mert 
nincs hozza leirasom.

Tudna valamelyik autostars szerezni nekem ilyet?

Fenymasolt is tokeletesen megfelelne es nagyon megkoszonnem.

A masik keresem, hogy tud-e valaki olyan helyet, ahol kb. 20-25 ezer forint 
korul kapnek normalis, 2 csatornas, hidalhato erositot kocsiba?

Elore is koszonom a segitsegeteket....


Samy
+ - ======================================================= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Porsche 944 ( 76 sor )
> Idopont: Sun Sep 24 12:53:36 EDT 2000 AUTO #877
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Autovasarlasi tortenet: most hajkuraszom az uj automat. Latom a hirdetest:
> Porsche 944, piros, 2. tulajdonos, 95 ezer km, klima, elektromos ules,
> teto, ablak, ujszeru gumik, tokeletes motor. Felhivom a tulajt, idosebb
> urnak tunik, 6 eve van meg neki az auto, es termeszetesen osztalyon feluli

Biztos tisztaban vagy te azzal, hogy milyen autot szeretnel venni?
En biztos hogy nem vennek lehajtott sportkocsit, semmilyet se, Porschet se.
Meg hat biztosan tisztaban vagy az arfekvesekkel... mennyiert volt
ez az auto hirdetve? Mert igy saccra 1M-nal tobbet nem er.

> kepessegeit. Ezt mondjuk eleve a legnagyobb baromsagnak tartom, de
> sokkal jobban izgat az a kerdes, hogy mikent sikerult az egyik
> legkisebb teljesitmenyu (163 loeros) es jelen esetben egy kimondottan
> rossz motorikus allapotu 944-est NEGYVEN egesz kilometerrel a gyar altal

Ez raadasul egy hihetetlen gyik auto. Egyik rokonunknak volt ilyenje, 
de a 626-os 2.0i GT Mazda (130-140 LE koruli ? ) legyorsulta mint a
szel, ez tuti.

> megadott 220 km/h-s vegsebessege fole hajszolni? A butasag nem ismer
> hatarokat. Ha mar hazudik az ember, esszel tegye.

Ezek eszetlenul teszik, ebbol elnek. Hidd el, van masik pali aki beveszi...

> A motor allapotarol meg annyit, hogy a Felvonulasi teren alig akarta az
> autot korbeforgatni. Macskakovon, esoben. Az 52 loeros Skoda agilisebben
> reagalt eme provokaciora.

Ez technika kerdese is :) Egy haverom az automatas 2.8-as Granadat megforgatja
akarmilyen szaraz betonon is. Meg a 2.0-as kezivaltosat is :)

> palizni, de nem jon ossze. Egyelore nem lesz 944-esem, ugy latom... :)

Nem tudom mennyit szansz, de szerintem Porschet venni 6-8M alatt nem erdemes, 
hacsak nem allandoan szogelni akarod.

> Egyebkent aki azt hiszi, hogy a 944-es nem igazi Porsche, hatalmasat teved.
> Javaslom, egyszer uljon bele egybe (egy normalisba), es ha ket kor utan is
> ezt mondja, akkor felteszem a kezem.

Lehet hogy igazi Porsche, de hogy nem igazi sportauto az biztos. :)
Inkabb a mar nem tulzottan alulmotorizalt csaladi auto kategoria...
16x LE-vel legalabbis. Olyan 200LE felett mar kezd sportautova valni... :)

Udv,
Akos
+ - tores oka, miert dragabb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocsi, de elfelejtettem leirni, hogy miert tort el a fotengelyunk a
szamitogepes szimulacio ellenere is.
Szoval a lenyeg az, hogy ez a fotengely tores elsosorban torzios lengesek
miatt kevetkezett be. A gond a szimulacioban az volt, hogy nem a megfelelo
gyujtassorrendet adtuk meg a gepnek es igy mas jott ki. De azota javitottuk
es most kitunoen jar.

Valaki kerdezet, hogy mert dragabbak a peres gumik, pedig nem dragabb az
eloallitasuk. Ez sajna igy van nem dragabb az eloallitasuk, de miutan
extrasabbnak szamit tobb penzt el lehet kerni erte.
Itteni tapasztalat, hogy ez igaz a kocsik motorjaiban is. Azonos gyarto
kulonbozo motorjai, de mondjuk ugyanolyan vezerlo es szabalyozo rendszerrel
es ugyanolyan uzemanyagellatassal, de kulonbozo a meret es a teljesitmeny. A
gyartasi koltseg gyakorlatilag fillerre megegyezhet, mert ez inkebb mulik a
gyartastechnologian. Pelda egy 1.4-es motor es egy 1.8-as motor kozott
erezheto, hogy a szukseges anyagmennyisegben kulonbseg van, de sokszor a
nagyobb motornal kevesebb a "hulladek" peldaul(ennek lehetnek
gyartastechnologiai okai is). Szoval ez sok tenyezos dolog, de az a
tapasztalat, hogy nem dragabb legyartani altalaban egy erosebb motort. A
legtobb esetben a kis motorokhoz is a legmodernebb anyagokat hasznaljak, igy
abban sincs kulonbseg. Szoval a lenyeg nem a gyartasi koltsegben keresendo a
gumiknal sem.
Kamion es busz motoroknal nagyon sok gyartonal bevett szokas, hogy kinal egy
motorhoz 3-4 fele teljesitmenyszintet. A Scanianak a DC12-ese van 265kW-309
kW-ig harom valtozata. A hardver, tehat minden ami benne van a motorban az
tok ugyan az, de a vezerlo-software kulonbozik. Ez egyebkent igaz a Raba
motorokra is. Tehat tok ugyanazt a motort haromfele aron adja. Ha eroset
akarsz, akkor meg kell venned a magasabb teljesitmenyszintre optimalizalt
vezerlest. 
Tehat a peres gumi azert dragabb, szerintem, mert enniert is el lehet adni,
mert extrasabb. 
Persze mind a motoroknal mind a gumiknal az extrem kivitelek gyartasa igenis
dragabb, mert ott mar igenyesebb anyagok kellenek, pl egy 245/40 R18-as gumi
nem csak az extrem merete miatt drag, hanem mert nagy teljesitmenyu autokra
valo es itt mar nagyon komoly elvarasok vannak a gumi anyagval szemben is.

udvicsek,
Walter
+ - Re: BIT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

Tobb BIT-es autot mar eladott a rendorseg a rendszamot meg rajtuk hagytak...
ettol meg ez persze lehetett rendor persze... csak hogy tudjatok...

HNR

> wrote in message news:...
> Hali!
>
> Ma delutani elhulesem tortenete: a BIT-912 forgalmi rendszamu, > PeterX

> ui.: nem volt rajta kek villogo
+ - Re: Paks/2 GM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

>> Meg fogtok lepodni, az ELMU, EMASZ, FOTAV, a foldhivatalok, az EPT, a
>> MATAV stb... stb... cegek informatikai rendszerei is mind WinNT
>> alatt futnak. Onnan tudom, hogy mi irjuk oket. :)
  Egy duntantuli szolgaltatonal pedig AIX + linux az informatikai
rendszer... de igazat adok:
> Informatikai rendszerkent egye fene...
  Folyamatiranyitashoz valoban semmi koze.
 
>> Igaz, ezek nem real-time folyamatiranyitok.
> Amirol en irtam az az.
  Ha az ember komoly dolgot fejleszt, ugy kell elkepzelni, hogy az eleted
mulik rajta... Ilyen berendezes lehet egy autoba integralt szamitogep. Ha
egy autoban olyan fedelzeti szamitogap talalhato, amely egy nem kelloen
stabil operacios rendszert futtat, akkor az az en eletemre is kihatassal
van. Fuggoen a szamitogep hataskoretol. Ameddig csak navigacios adatokat
szolgaltat, addig nincs gond. De amint az autozas biztonsagat zavarja en
feltepem az ajtot es menekulok az ejszakaba.
  Nezz korul. Egyre tobb olyan elektronikai eszkoz kerul kereskedelembe,
amely a mukodeset jelentosen befolyasolo szoftverrel jon ki a gyarbol. Es
sajnos elofordult olyan eset, hogy egy mobiltelefonnal nem tudtal egy
segelyhivast sem kezdemenyezni, mert _lefagyott_ a szoftver... Es ezt nem
egy eldugott-sohasem-elofordulo-pontban vegezte, hanem egy telefonkonyvbol
szamkivalasztas kozben.
  Lassan olyan autok, riasztok es immobilizerek jonnek ki, amelyeket
szoftver fog mukodtetni. Olyan szoftver, amely barmikor lefagyhat, vagy
hibasan mukodhet... Kepzeld el, hogy a fiad haldoklik es a kocsiba beugorva
azt mondja a fedelzeti gep, hogy 'Varjal mar, ujraindulok...'!
  Egyfelol orulok neki, mert a hibas mukodes miatti balesetek miatt _biztos_
kijon egy uj szabalyozas, amely a szoftvertermekeket kiveszi a szerzoi jog
alol, es iparjogi kategoriaba teszi. Vagy legalabbis erosen szabalyozza a
szoftverek alkalmazasat.
  Ha egy program hibas, akkor a fejleszto _jogi_ vedelmet kap a _hibara_,
hiszen az a program resze, a program meg egy muveszi alkotas, a muveszi
alkotasok pedig szerzoi jogvedelem ala esnek, beeeee.
  En meg, mint egy hulye automatizalasi mernok nem dolgozhatok szabadalmi
kategoriaban... Pedig milyen jo lenne... Peldaul egy folyamatiranyitasa
program hibaja miatt bekovetkezett kar miatt lazan a gatyamat is leperli az
a ceg, ahol a hiba miatt kiomlott parszaz kobmeter forro kensav. De meg
akkor is beperelhet, ha rajon, hogy a digitalis PID algoritmus egyik
parametere az eloirt 3.6704 helyett kenyelmi okokbol mindossze 3.67, es
ebbol a mukodes 3 eve alatt a kamatokkal egyutt osszesen 507 Ft elmaradt
haszna keletkezett. 
  Hol van ehhez kepest a szoftverek szavatossaga es garanciaja???

  De ha a szabadalmi/ipari jogvedelem alatt lenne a szoftver... Sajnos ezt
nem szeretik a szofvergyar(t)ok, mert a szabadalmi iratban kotelezoen
szerepel a termek _pontos_ leirasa illetve a mukodesi elve. Azaz be kellene
nyujtani az algoritmust, vagy a programtervet esetleg a forraskodot is. A
forraskodon belul bizonyos fuggvenyeket, eljarasokat kulon le lehet vedeni,
es azt penzert arusitani, ahogy ez tobb evtizede mukodik a "hardverek"
vilagaban.  
  A szerzo sokkal inkabb vedett, mivel _minden_ programsort tartalmaz a
szabadalmi leiras, tehat az visszakeresheto. Ha valaki ir egy hasonlo
programot, es fizetseg nelkul hasznalja a vedett eljarast, akkor (mivel neki
is le kell irnia a program pontos mukodeset) annak vedettsege
visszakeresheto. Ha valaki egy algoritmust fel szeretne hasznalni, akkor nem
gorcsol vele ket even at, amig sajat erobol megirja, hanem atnezi a
szabadalmi adatbazist, es ha talal egy neki megfelelo algoritmust, megveheti
es hasznalhatja, es valoszinuleg olcsobban kijon, mintha ket even at
fejlesztette volna. Szerintem ez az igazi szoftverkereskedelem... :)
  Ha ebben a kategoriaban lennenek a szofverek _semmikepp_ nem fordulhatna
elo egy Y2K hasonlo hiba, mivel a forraskod, es a mukodesmod adott, nem
veszett el, nem felejtettek el, nem irtak at sutyiban, hanem jol
dokumentaltan megszerezheto barhol.

  A szofveresek egyetlen ervet szoktak felhozni ilyenkor... mennyibe kerulne
a program kifejlesztese es modositasa?
  Egy nagyobb folyamat eseten elofordul, hogy kicserelnek egy-ket beavatkozo
szervet, es csak ujabb tipust tudnak beszerezni. Ilyenkor meg kell fogni a
regi es az uj adatlapot meg a PLC programjat, es atnezni, hogy szukseges-e
valtoztatni, vagy benne marad a turesben a folyamat. Elofordulhat, hogy egy
beavatkozo szelep nyitasi gorbeje es a hiszterezise kicsit mas, mint a regi
gorbe, es ujra kell szamolni az osszes parametert, nehogy a kis valtozas
miatt a folyamat vege instabilla valjon... szoval egy ilyen esetben sem
egyszeru ez elet... de megis biztonsagosabb.

>> az NT instabilitasanak hiret leginkabb az admin jogu 1.0-s userek
>> terjesztik.
> Hmmmm... Nalunk nincsenek admin jogu userek, egy darab sem. Aki admin,
> az ert is a dologhoz valamennyire, megis meg vagyunk gyozodve rola,
> hogy az NT nem tartozik a stabil oprendszerek koze. Nekem az stabil,
> amit magarahagyhatok hetekre ugy, hogy kozben az adott gepen 20-50
> szerverszolgaltats mukodik, megallas nelkul. Ilyet tud az OS/2, a Linux
> a Novell Netware, az OS/390, AIX, kulonfele Unixok, SUN, stb. Az NT ha
> kettonel tob szolgaltatast kell adnia, komoly gondban van. Ennek nem az
> az oka, hogy nem ertunk hozza, mert a M$ is itt gyakorolja a szakmat
> folyamatosan, es ok sem jutnak tobbre...
  Az NT kezdetben jol startolt, az elkepzelt modell nagyon stabil volt. Csak
rettentoen lassu. Igy elkezdtek egy csomo sebessegjavito es
biztonsagcsokkento modositast beleirni. Igy viszont sebessegben es
stabilitasban is eleri a Win9x szintjet.
  Az eredetileg "megvett" Digital fejlesztocsapat nagy resze is lelepett a
Win95 feeling belepesekent (WinNT40). Ekkor allatira lelassult a fejlesztes.

> Hozza tennem: real-time folyamatiranyitasra a felsorolt rendszerek
> _egyiket sem_ hasznalnam...
  Teljesen igaz. Mint mondtam, folyamatiranyito rendszereket ugy kell
tervezni, hogy kozben el kell kepzelni: az eletem mulik a mukodesen. Egy
ilyen rendszer eseten egy PC _szoba_sem_ johet. Nemhogy egy WinNT...
  Egy folyamatot iranyitani nem lehet multitaszk rendszerrel. Esetleg egy
real-time rendszerrel, celhardverrel es celprogramokkal. De a dragabb
megoldas olcsobb... A PC esetleg folyamatellenorzo-monitoring ponton lephet
be, NEM beavatkozo/iranyitasi ponton, NEM lehet benne a szabalyzo lancban.
De ellenorzesre is inkabb egy megbizhatobb operacios rendszert alkalmaznek.
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
Ha eljő a halál:
A koldus jobblétre szenderül.
+ - elado skoda 120 L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Van egy elado skodam, 87-es, 120 L, gyari fenyezesu, 2001. márciusig
ervenyes vizsgaval. Honda CRX ulesek vannak benne. Feltengelyt kell cserelni
rajta, ill. karosszeria munkara szorult, de nem veszes. O az elso autom
volt, nagyon szeretem, jo lenne, ha olyan emberhez kerulne, aki vigyaz ra.
160 000 a kikialtasi ara (komoly vevo eseten egy piciket lehet alkudni a
feeling kedveert), hetkoznapokon altalaban este 6 utan megvizualhato.
Ujpestre kell jonni. 
Akit erdekel, az alabbi mobilon elerhet: 06 20 9 335 827

Andi
+ - Miautonk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Metya!

>feltartott, akarmennyivel mentem is, mind Suzukis, vagy Astras volt. a
>suzukisoktol en komolyan felek, mert eletveszelyesek.

Mikor utoljara ilyet mondtam, felhaborodast keltettem.
Vigyazz mit mondasz. :)))

Miautonk Rulez!!!

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - "Mobil" mobil... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ha a telefon a
>tartoban van, le kell neznem.

Ez nem igaz, mert nem kell lenezned a tarcsazas erejeig.
Amugyis a kihangositonak szakszeruen beepitettnek kell lennie. 
tehat nem eleg egy egyszeru tarto, hanem kotelezo a hangszoros
kihangositas.
Tovabba minden letezo mobiltelefonon van altalaban az 5-os jelzesu
gombnal egy pozicionalo butyok az elolapon. Ami azert van rajta, mert az
5 a bill. kozepe, ezt direkt ezert es a csokkentlatoknak teszik ra, meg
azert, hogy a sotetben is tudj telefonalni. Innen mar nem nehez
eltajekozodni egy kis gondolkozas segitsegevel. 

Tovabba nem beszelve arrol, hogy mar 5 evvel ezelott is tudtak a
telefonok az egygombos hivas nevu funkciot. Amikor is folyamatos
nyomvatartassal elerheto volt az adott szamu taroloban tartott szam
tarcsazasa. Mert aki vezetes kozben ugy tarcsaz, hogy maga elott tartja
a telefont es szinkronban nezi az uttal, az vagy nem ismeri a
telefonjat, vagy inkabb nem velemenyezem.

Pl. nekem Ericssonom van jelenleg. A legtobbszor hivott szamok benne
vannak a hivaslistaban, a legfontosabbak pedig egy gombbal hivhatok. Ha
egygombos akkor ismert, ha nem akkor hivaslistabol YES <- vagy ->, ha
megvan a szam ismet YES. ehhez csak akkor kell raneznem a telefonra
mikor ugygondolom ott a szam, de akkor sem kell kitennem a szelvedore,
mintha csak a kilometer orara neznek. Annyira surgos pedig nem igazan
lehet semmi, hogy egy telefonszam eloturkalasaert ne tudjunk felreallni.
Persze nem a szelsoseges esetekre gondolok.

Teeby

Ui.: de azert a kihangosito nagyon okos talalmany. Mert nem kell a
radiohoz kapkodnod hirtelen nem kell a telefonert turkalnod, nem kell a
fuledhez szoritani mert nem hallod stb...
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re: Rendorseg 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugyanmar, ujsagolvaso ember vagyok, tudok rola. Es te tudod, hogy kozben,
iden november elejetol ugyanezen irodak at kell, hogy vegyek a vallalkozoi
igazolvanyok kiadasat is?

Udv, Bela

> Talan kevesen tudjatok, hogy 2001 januar elsejetol NEM a zsaruk irjak
> a forgalmikat, hanem az onkormanyzatok!!! Emlexik valaki az
> okmanyirodak idei indulasara? Ugye milyen flottul ment minden?? :-((
>
> Marcius ota itt nalunk (XI. ker) folyamatosan mennek el az emberek a
> rendorsegtol, mielott kirugjak oket 2 labbal (dec 31.). Nekunk limitaltak
> napi 15-ben a forgalombahelyezest. Agyrem. A vevok napokat varnak
> emiatt.
>
> Az a vidamsag, hogy Budapesten januarban lesz kabe 2-3000 ujauto
> forgalombahelyezes. Hasznaltbol is kabe ennyi, talan kicsit tobb. Most
> SZEPTEMBER VEGE van, es az onkormanyzat NEM TUD SEMMIT!!!!!!!
> A zsernyakok ugy fogjak kibaszni az osszes aktat januar elsejen az
> ablakukon, hogy csak ugy nyikkan! Aki teheti, most vegyen autot, vagy
> februarban. December is nagy halal lesz. En mar most felek, milyen
> patalia lesz itt. Joggal. Mert ha nem kapsz szemelyit, csak masodikra, az
> talan nem mindenkinek elet-halal kerdese.  De tobb millios autoknal majd
> 2-3 hetet kell varni csak a zsarukra?
>
> Yeeeeah... ...ARMAGEDDON.
>
>
> udv, deejaytiszy
> Renault
>
+ - Autoberles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok autosok, szia Gandalf.

>Autot szeretnek berelni Budapesten kb. 3 het mulva. Van >valami
javaslatotok,
>melyik cegnel probaljam es melyiknel ne?
Javallatom nincs de adok egy par cimet, majd a lista kilistazza :-)
Egy webcim: www.spqr.hu
..................................

Avalon rent autokolcsonzo Kft.
1088. Brody Sandor u. 25.
Tel: +361-266-7748
Non-Stop: +3606-30-942-2762
..................................

Avis
1052. Bp. Szervita ter.8.
Tel: 318-4240 ; 318-4158
...................................

Eurent
Tel: 382-8666 ; 204-2993
................................

Europcar
1082. Bp. Ulloi ut. 60-62
Tel: 477-1080
................................

Fotaxi Rent a car

1073. Bp. Kertesz u. 24-26.
Tel: 322-1471 ; 341-4718
..............................

LRI
Tel: 296-6105 ; 296-6939
...............................

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Milyen gumit vegyek ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A hetvegen elkezdtem teligumi utan nezni. Negy darab olcsobb arfekvesut
vennek. Az elsoszamu jelolt a Barum Polaris (11-12 eFt, lehetne AFA nelkul
is). Egy kereskedesnel viszont talaltam Continental Viking Contact 2
gumikat, ara 15 700 Ft, de most van 30% engedmeny, tehat egy gumi 
10 990 Ft. A mintazata alapjan a Conti tipikus havas gumi, durvabb
mintazattal, mig a Barum lagyabb, keskenyebb arkokkal rendelkezik.
Ti melyiket vennetek ? En a Contit vennem, de errol a tipusrol (a neve
tenyleg Viking es nem Winter Contact ) meg nem hallottam.

Koszi a velemenyeket ! Udv !
         Istvan (si)
+ - Astra 1.4 motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki!

Most olvastam regebbi autokat. Ehhez egy kis hozzafuzni valo.
1.4-es Astra motor ismereteim szerint 3 fele letezik:
- kozponti befecskendezeses: 60LE, Asszem NZ a jele
- Hengerenkenti befecskendezeses: 82LE (ilyen van nekem)
- 16 szelepes: 90LE, fedoneve ECOTEC
Nincs kezem ugyeben az OpL konyv, igy az adatokat halovany emlekkepeimre
hivatkozva irtam le.

Nem tudom a Matiz 5 szemellyel merre ment, de mi az osztrak-szloven
hatar kozeleben a szerpentineket helyenkent 1-2-esben tudtuk
legyozni(4szemely+csomagok). Folfele a motor, lefele a fekek lettek
tesztelve.

Mindenkinek minden jot!

Nagy Tamas, Paks
+ - Escort kormany, mozdony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek !

Sajnos a mozdonyos HAT-on sem tudtam megjelenni, akar csak a paksin, de az
elotte levo nap en is korulneztem a mozdony parkban. En is beneztem az Arpad
sinautobuszba. Nekem nagyon tetszett a feelingje. A motortere az egyik
vezetoallasnal van, egy  "nagy ladaba" zarva. Ott voltam, de nem nyitottam
ki. Szamomra a legnagyobb feelingje a NOHAB-nak volt. Odaig vagyok erte, meg
vissza. Bejutottam. Az egyik csoreben zuhanyzo, a masikban WC van. A gephaza
nem semmi, GE technika. Ezzel kapcsolatban kaptam egy erosen terv alapon
letezo infot is, miszerint talan-talan lehetove teszik minden honap ucso
vasarnapjan a nohab terelgeteset is. Ez nem semmi. En tutilefogomelvezni.

- Jeno tollabol:
> Vezettem az elmult napokban egy ceges Ford Escort kombit.
> (nekem egy w123 200D mercim van)
>
> Egyszeruen megdobbento volt, hogy mennyire nehez volt a kormany.
> Aloohelyzetben vagy tolataskor rettenetes, de normal haladaskor is
> erosen bele kellett kapaszkodni.
>
> Kerdes: mindegyik Escortra jellemzo?
Egy hozza nem erto valasza:
Szerintem a kulonbseget a kormanyszervo kornyeken kell keresni. Ez a
keresgeles bizonyosan tovabb fog tartani az Escortban, mivel ott eme nemes
szerkezet jobb kifelyezest nem talalva um. hianycikk. Ebbol fakadoan itt az
auto terelgetesenek valamicske segiteset a kenyerszervo hivatott potolni,
mely inkabb az uleshuzatra fejt ki bizonyos hatasokat, de a kormanyzast csak
csekely mertekben befolyasolja. A Mercinel egy arnyalatnyival rozsasabb a
helyzet, mivel itt a majd 400 megatonnas dizelmotor miatt erossen javallott
eme fenyuzo extra szeria szintu beszerelese.
Tehat szerintem emiatt erezzuk azt, hogy a Merci es a Ford kormanyzasa ugy
hasonlit egymasra, mint egyik tojas a masik.......fahazra.
Mult:    Escort 1,6 GL
Jelen:  123/300D stb...

Ugy hirtelen csak ennyi.

Koszonettel:
Marci
+ - Daewoo, automataval vontatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom kedves autostarsaimnak, akik megosztottak velem Daewoo autojukkal
 kapcsolatos tapasztalataikat. Mind a ketten azt irtak, hogy sokaig (tobb mint
100e km-ig)
 gyakorlatilag nem volt komoly problema az autoval. Ez rimel arra, amit az a ke
t
masik elo
 ember mondott, akinek eppen van is Daewoo-ja es meg tudtam kerdeni.
Erdekes, akinek nincs es nem volt, az rosszat mond rola....

Fenntartom kerdesem az  automata valtos autoval torteno lakokocsi vontatasrol.
Erre semmi valaszt nem kaptam, pedig erdekelne. Most szeretnek autot cserelni,
es miert ne automatat, ha hasznaltan amugy nincs nagy arkulonbozet emiatt ?

Szoval kerem az automata valtos autoval kozlekedoket, nezzek meg a konyvecsket,
mit ir errol a silabusz.

Sziasztok : Attila
+ - Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

itt az elso hivatalos info a Fabia Combirol...

http://www2.auto.cz/fabiacombi/2fabia_combi.jpg

hivatalos bemutatas Parizsban lesz.
262 mm-el hosszabb, mint a "sima" Fabia, a hatso ajtok is at lettek
dolgozva. A hossza 4222 mm, a tengelytav 2462 mm, 1646 mm szeles,
1452 mm magas. Hatul 426 literes ter van (felicia 447), a hatso ulesek
ledontese utan 1225 liter (felicia 1366).

Cs.
+ - Skoda futo jav. :-((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Zoli!

   Javasolt celszerszam a nagyFlex, gyors olcso javitoeszkoz Skoda elso
futomu szetszerelesehez. :-((( Szamits oldalankent 1db vagokorongot a
szetszereleshez, mert a kopott, mar nem er el mindehova! :-( Frigyes
mester mindent gyari alkatreszben beszerzett, neked sem jelenthet ez
gondot, hisz rendszeres alkatreszszallitas van Romaniaba, ha maskent
nem, maganban a DunaTV futar Daciajaval.. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - karambolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kellenenek nekem karambolokrol kepek. Van valaki aki tud segiteni? Hol
talalok ilyeneket?

Koszi

Timon

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS