Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1066
Copyright (C) HIX
2001-04-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mindenfele (mind)  49 sor     (cikkei)
2 Fordszam eses.. (mind)  91 sor     (cikkei)
3 Opel Vectra ajto! (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Motor akksi lelohely (mind)  22 sor     (cikkei)
5 kerek kiszurasa (mind)  12 sor     (cikkei)
6 autofeltores (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Daewoo Nubira (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Kek villogo (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Lada turbo (mind)  31 sor     (cikkei)
10 3 eves 190-es Merci (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Kicsit durva! (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Olaj (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Kicsit durva! (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Olaj + mindenfele (mind)  62 sor     (cikkei)
15 Hali, (mind)  51 sor     (cikkei)
16 Re: Fordszam eses.. (mind)  47 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #1065 (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Elektronika megbizhatosaga (mind)  15 sor     (cikkei)
19 rongalas (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Saab 9000 (mind)  31 sor     (cikkei)
21 Buszsav (mind)  41 sor     (cikkei)
22 Re: auto vallalkozasba (mind)  38 sor     (cikkei)
23 Re: fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Twingo (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Re: gokart (mind)  6 sor     (cikkei)
26 R/C (mind)  23 sor     (cikkei)
27 vandalok es tarsaik (mind)  35 sor     (cikkei)
28 Fogyasztas-alomhatar (mind)  23 sor     (cikkei)
29 re: busz sav (mind)  17 sor     (cikkei)
30 RE RE embert okolok (mind)  28 sor     (cikkei)
31 autociki (mind)  8 sor     (cikkei)
32 Antipacifizmus (mind)  42 sor     (cikkei)
33 RE:Jogositvany (mind)  17 sor     (cikkei)
34 RE: Fogyasztas, Rendorok idore (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Kresz, emberkedes (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszor is bocsi mindenkitol egy regebbi level is visszakerult ide, sajna a 
mailerem kicsit meggajdult es elkuldte az outboxom negyedet ujra..  Torolni 
meg nem tudtam, mert a valasz hogy kiment a level a tegnap esti teljes 
nethalal miatt csak most ert ide..

De a szokasos temahoz visszaterve..

>Bocs Urak, hogy belemakogok a partvonalrol.
>Az en olvasatomban - kinyomott kuplunggal, 8000-es fordulattal kettesbe
>tette a kocsit. Engedi fel a kuplungot, (netan meg csusztatja is egy kicsit)
>a terheles hatasara a fordulat esik vissza, mikozben a kaszni gyorsul.

Igen , ez igy jo, de ilyet az uj kuplungtarcsamal mar nem csinalok, de ez 
is egy jo pelda. Ha a kuplung csuszasa helyett a kerek csuszasarol 
beszelunk, akkor maris megvan az amirol szo van. Ezt mashogy nem tudom 
elmagyarazni, de egy gyenge autoval is kiprobalhato csuszos teli gumival 
nedves uton (1.3 suzuki), ott is megjatszhato az hogy a motor lassul 
szepen, az auto gyorsul majd valahol feluton megtapad a kerek es onnan az 
auto motorja ujra gyorsulni kezd..
hogy mi az oka nem tudom, lehet hogy a fordulatszammerom, es a fulem csal, 
de tobb autonal megjatszhato ez, sot ha valaki gyorsulgat akkor biztos 
megtalalta azon korulmenyeket  ahol ez megtortenik, ezert gondoltam hogy ez 
sok embernek teljesen termeszetes jelenseg.

De ha nem volt ilyen akkor meg egy pelda ami szinte mindenkinel volt, meg a 
kispolak is megjatsza..

Padlogaz, majd kuplung hirtelen felenged, a kerek egy nagyon rovid ideig 
csikorog, (kispolaknal inkabb csak megcsikkan) majd az auto elkezd gyorsulni..
Ha az auto nem gyorsulna, a csikorgas alatt, akkor a motornak 0 rpmrol 
kellene a jarmuvet felgyorsitania. Ez mint tudjuk nem nagyon mukodik..
tehat azt bizonyitottuk hogy elporgo kerekkel az auto gyorsul.. de erre 
tobb peldat is fel lehet hozni.
lassult -e ezalatt a motor.. igen, mert a felporgetett mondjuk 5000-res 
fordulatrol leesett egy sokkal alacsonyabb fordulatszamra. ha nem igy lenne 
akkor 60-ig fustolo gumival gyorsulna az auto.

Nos, remelem mostmar paran kapizsgaljak miert gondolom azt hogy , az auto 
motorja veszit fordulatszamabol mikozben az auto sebessege novekszik.

Persze szakmai kerdes ez, ilyet nem tanultam eletemben igy elofordul hogy 
valamit rosszul ertelmezek, de akkor kivancsi lennek az altalam felvazolt 
jelensegnek a magyarazatara, legalabbis az elindulasos peldamra, mert 
szerintem ennek leteznie kell, hiszen talalkoztam vele.

A bme-s cimem megteveszto, sohase voltam bme-s, de szivesen tanulok a 
valaszokbol..

Ant
+ - Fordszam eses.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > fordulatrol leesett egy sokkal alacsonyabb fordulatszamra. ha nem igy lenne
> > akkor 60-ig fustolo gumival gyorsulna az auto.
>Nos, ez az, ami kerdeses... Bar tevedhetek is...
>Kiporgo kerek eseten az autot az az ero gyorsitja, ami a csuszo kerek es a
>talaj kozti surlodasi ero (-legellenallas). Ez kisebb, mint a tapadasi
>surlodas. Tehat a gyorsulasod kisebb, mint ha hagynad tapadni.

Ez igaz, de te is irtad hogy az auto gyorsul.. itt a kerdes nem az volt 
hogy hogy gyorsul jobban, hanem az, hogy gyorsul -e egyaltalan. Tehat 
megegyezhetunk hogy az auto gyorsul.


>Ekkor szerintem azert esik a f.szam, mert _hagyod_esni_. (plane, ha jol 
>akarsz
>gyorsulni)

Igen igy is mondhatjuk, de azert hagyom esni mert nincs tuning a kocsimban. 
a kispolszkinal is hagyom esni, mert nincs benne sportvezermutengely, meg 
nincs benne nitro szett, ugy csak hagyni tudom esni mert barmennyire 
nyomom, esik..


>Szelsosegesen: jeges talajon kiporog a kerek, s ha tovabb nyomod, akkor nem
>fog esni a ford.szam, sot, ha meg jobban nyomod, akar emelkedni is.


Igen, de azert mert az auto motorja eleg eros hozza hogy gyorsabban 
forgassa, igy a motor ereje magaban eleg ennek az eleresehez, nincs szukseg 
a lenduleti energiajanak a felhasznalasara.
Kulonben szelsosegesen nem mindig a legmagasabb fordulatszam adja a 
legnagyobb teljesitmenyt, igy mikor esik a fordulatszam neha nagyobb telj 
leadasra kepes egy ponton igy azert is eshet.


> > Nos, remelem mostmar paran kapizsgaljak miert gondolom azt hogy , az auto
> > motorja veszit fordulatszamabol mikozben az auto sebessege novekszik.
>Ezt eddig is mondtam: "...jeges uton, csuszo kerekkel..."

miert kellene jeges utnak lennie hogy csusszon a kerek.. megfelelo ero 
eseten ugyanez a helyzet szaraz uton is, csak erosebbnek kell lenni az 
autonak. Ha a kocsidban egy 10 lovas motor lenne, akkor a jeges utas 
allitasod is megdolni latszana ilyen alapon..
vizen megcsinalja egy suzuki, irtam is, o pont olyan eros az 1.3-as 
motorral, debica teligumival hogy igy tegyen. a hondam pont olyan eros hogy 
szaraz uton 215-os toyo proxes t-s1 gumikkal viselkedik igy..


>Meg ugye szakadekba esve is g-vel gyorsulsz lefele, a f.szam ilyenkor
>nem tul lenyeges :-))

Yess, de nem is errol volt szo. :)))


>Ilyenkor az auto es a talaj kozott nem fix a kapcsolat ugye...

Igen, de en vegig az uton halado autokrol beszeltem Majkul Knajt es a 
fekete paripaja az mas teszta, en csak egy 1800 cm-es feher pariparol 
beszeltem ami a 6.7 masodpercevel es 193 loerejevel messze nem veri le 
miklos beszelo jarganyat.. :)))


>Eredetileg viszont a V-powerrol volt szo, erre mondtad, hogy azt
>tapasztaltad, nem esett a fenti esetben le annyira a f.szam. En meg
>batorkodtam azt mondani, hogy ez a jelenseg igen sok egyeb tenyezotol
>fugghet, peldaul, te magad mennyire hagyod leesni a f.szamot.

Igen ettol is fugghet, ha pl 50%al eroseb motor lenne a kocsimban ez igy is 
lenne.. De nem igy van, igy kenytelen vagyok hagyni, vagy tuningoltatom..
Es azrt batorkodtam ezt allitani, mert pont ugy nyomtam neki mint maskor, 
pont azon az uton mint maskor, pont olyan homersekleti viszonyok kozott es 
kicsivel mas reakciot kaptam az autotol.
Es mivel pont olyan 'szerencses' helyzetben vagyok, hogy pont olyan eros 
autom van ami max teljesitmenynel eppenhogy csuszashataron tartja a 
kereket, igy ha gyorsulasban nem is, de kerek megcsusztatasban erzem a 
valtozast.


> > A bme-s cimem megteveszto, sohase voltam bme-s, de szivesen tanulok a
> > valaszokbol..
>Csak apro elc volt...:-)

Tudom en.. :))

>A fenti okoskodasom lehet teves is, de most (meg) helyenvalonak latom.

jaja, de szerintem en meg megdontottem, valami ilyenrol szol ez a forum 
hogy vitatkozunk, es majd kiderul hogy kinek van igaza.. vagy sohase derul 
ki.. :))


Ant
+ - Opel Vectra ajto! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudaj valaki megmondani mennyibe kerul utangyartott elso ajto 
Vectrahoz.Csak az arara vagyok kivancsi mert nem szeretnem ha a 
biztosito atvagna az agyamat.Ugyanis a hetvegen belem rongyolt egy kutya 
es hat mit mondjak szepen elintezte az autom oldalat.Szerencsere megvan 
a gazda es kozben a karszekerto is kint volt es cserere vette az ajtot.A 
gyari ajto az 153.000 Ft, utangyartottra nem tudott egy autos bolt sem 
arat mondani.1991-es a gep.Elore is koszonom.

Üdv.
Gábor
+ - Motor akksi lelohely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


Lehet, hogy nem pont ide tartozik, de szerintem sokunknak van motorja is.

A kis kedvencemet most vettem elo, es sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy
a akksija felmondta a szolgalatot.

Eleg sok keresgeles utan talatam az alabbi ceget, ahhol gyartanak is motor
(es gepkocsi) akksikat es melepoen jo aron adjak.
Az en peldam: 12V 4A 2600,-Ft

Tehat a cim: SELEKS AKKU, 1037 Bp, Bécsi út 343 (tel: 387-7908)


Bocsi, hogy egy kicsit off voltam, de talan mas is jarhat az en cipomben.



Szasztok,

Andras
+ - kerek kiszurasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA,
>Havanna lakotelepen latogatoba volt egy ismerosom, 
>beallt egy utcai parkoloba, mikor ment volna haza, 
>konstatalta, hogy mind a 4 gumija kiszurva, egy
>cetli a szelvedon : maskor ne a helyemre allj, koccssssog!
Ilyen eset utan az a minimum, hogy nehanyszor lecsekkolom,
kinek is fogtaltam el a helye't, majd a helyszinre invitalom
a Kromofag & Tsai. szolgaltato vallalatot. 

nme1

"Know your enemy"
+ - autofeltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> egyik kollegamnak a hetvegen a legnagyobb tomeg kozepette, a Varosligetben
> parkolo Suzukijabol kiszedtek a  bal hatso haromszogablakat (az uveg
szepen
> lefektetve a hatso ulesre!) es kivettek a radiosmagnojat. A rendorok
> elmondasa szerint aznap o volt a 6.

nem akarok senkit megserteni, de a "6." utan meg illene egy jelzo.
En meg a felig ures Tic-tac dobozt sem hagyom az autoban, a kesztyutartot
meg lenyitom, hogy lassa boldog boldogtalan - semmi nincs a kocsimban.
Mindenki papol, hogy ilyen meg olyan vilag van, de a radiot az autoban
hagyja... Engem annak idejen meg le is toltak a rendorok, hogy minek
hivom oket -10 fokban, ha en hagytam ott a radiot es biztositasom nincs...

Cs.
+ - Daewoo Nubira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
Mar jo reg nem irtam, ugyhogy most csak igy omlesztve benyomok egy parat.
Elso irasomat mindjart Awender kolleganak ajanlom figyelmebe.


Nem ertem, mar szinte nincs is Daewoo autogyar, az emberek meg me'g mindig
azon gondolkoznak, hogy vegyenek-e koreai fost.  Lattal te mar Nubirat? En
mar lattam. Es nem nezek ki belole semmi jot. Nem tudom elkepzelni, hogy ez
embernek teccen. Az meg hagyjan, hogy megveszi kenyszerbol, mert
tobbre-jobbra nem fussa, de szerintem erre sincs mentseg. Mint a fenti iras
is mutatja, a FIAT es e kozott kivan valasztani, vagy csak fontolgatja
awender autos kollega. Tehat szerintem mindig van mas, amit lehet
valasztani. En nekem a FIAT-ok nem nagyon tetszenek, de a Marea is 100x
jobb, mint egy Daewoo. Ha meg csodbemegy a gyar, akkor se alkatresz, se
semmi, szerintem eladni meg mar ma is lehetetlenseg, vagy csak nagyon
nyomott aron. Awender, hat _kell_ ez neked?

"40 km/h-ig kicsit himbalozik" ez azt jelenti, hogy egy rakas sz@r a
futomuve, es keptelenseg vele autozni. 40 ig csak egy kicsit, a folott pedig
_nagyon_ himbalodzik, tehat gyakorlatilag 40 folott nem erdemes kozlekedni
vele, bar azert sokan megteszik, mert az ido-penz, az elet meg nem draga
(nekik). Emlekeim szerint Akadallyal is lehetett 40-nel ugy menni, hogy nem
himbalozott.  Szoval awender szerintem tegyel le a D. vasarlasi
szandekodrol, es inkabb donts a Fiat Marea mellett. Sokkal jobb valasztas.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Kek villogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csakany!
Multkor epp fidesz kongresszus, vagy mi a fene volt Kaposvaron, es
veletlenul pont akkor arra jartam, hat volt vagy 50 Audi A6, meg sok A8, meg
nagymerci, ameddig a szem ellat. Ha mindegyik kocsival csak 1 "ember" jott
volna, akkor sem fertek volna be a hotelba. De persze ezek olyan fontos
elvtarsak, hogy lehet hogy valaki tobb kocsival is jott. Egyparon azert kint
volt a _kek villogo_, meg allo helyzetben is. Nem arrol volt szo, hogy
visszavonjak a hasznalatahoz valo jogot? A legfontosabb fideszes "fontos"
elvtars johetett a nagymercivel, mert az allt a bejarat elott. Szoval nagy
dinom danom volt, jo nagy zaba, meg hogyan basszuk el az allam penzet meg
jobban. Nem valtozik itt semmi.

Udv,
Vaddiszno
+ - Lada turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval azert mert valakinek nincs eleg egy M5-osre azert nem kell
>megfosztani az elet adta (pl 1200-es) apro oromoktol! Ha neked csak 20 eves
>Ladara futna biztos, hogy szolidan 70-80-al jarkalnal huszonevesen, tempora
>vagyva?
>Kulonben en is szoktam mosolyogni a szethajtott uvolto 40-el elozo Ladakon,
>de ha neki ez oromot jelent miert ne tehetne meg? Az illuzio legalabb
>megvan.
>Mellesleg nem azert vedem a ladasokat mert nekem is az van. (AR 145)
>Remelem nem sertettelek meg semmivel!

Kedves Wolf,
Nem sertettel meg, ettol nem kell felned. Az irasomban arrol volt szo, hogy
valakiknek mas fontosabb, pl. lakas, stb. De azert a fos autonak nyomni,
kell, mert ugye vezetesi elmeny, meg ilyenek. Szoval ha mas fontosabb, akkor
ne nyomja, vagy ha annyira fontos, akkor adja el a lakast, vegyen autot, nem
kell mindenaron M5, csak min 150-200 LE-s valami, aztan annak, ha nyomja,
akkor legalabb megy is es nem csak hangos. Ha meg nincs penze, akkor
emberkedes helyett keressen. Bar amig nem jonnek belem, addig lenyegeben
nekem is mindegy, csak azert gondolkozhatnanak elore. Az interneten lattam a
Top Gear nevu BBC autosmusorban (nem RTLKlub Automania) egy
osszehasonlitast, amiben Audi RS4 es egy "sima" Audi S4 Avant lassulasat
mertek egy versenypalyan. A felvetel ugy van osszemontirozva, hogy meg latom
elesben az RS4-et, addig a sima Audit arnyekkepben latom ravetitve az
RS4-re. Aztan satufek. Azt nem mondjak mennyirol lassultak, de szerintem 100
korul lehetett, mert eleg rovid ido alatt alltak meg. A vegere a 2 kocsi
kozott vagy masfel kombi A4-es tavolsag volt. Az 5-6 meter + az Audi hossza
ami kb.4.5, akkor azert 10 meter eleg szembetuno  kulonbseg, csak azert,
mert az RS4-esen Porsche fekek vannak. Na errol beszelek.

Udv,
Vaddiszno
+ - 3 eves 190-es Merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ToBa irta:
>a Mercedes 3 eves 190-es volt.

Szerintem harom eve mar reg nem gyartanak 190-es Mercit. Maximum C Klasse
volt akkor. Bar mar en is lattam olyat, hogy 2-es Golf forgalmijaban '93
allt gyartasi evkent. Szoval elvileg, ha magyar rendorseg keze van a
dologban, akkor megiscsak lehet. Vagy az emlitett dolog mar marha reg
tortent.

Udv,
Vaddiszno
+ - Kicsit durva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Peter!

Kilonem a bal elso kereket. Akkor arcara fagyna a mosoly. De sajnos a
pisztolyt itt nem osztogatjak. Vagy beallnek ele es 10-20-szal haladnank.
Ettol sem lenne tul boldog. Sajnos mar velem is tortentek ilyen dolgok, de
mivel az ember allandoan siet, nincs ideje plusz egy orat ilyeneken
elszorakozni, ugyhogy altalaban elkuldom oket valahova magamban, ralepek a
gazra, es elhuzok, hogy ne is lassam. De tenyleg lehet, hogy o is kikerult
egy kerekparost, aki hulla reszegen, kivilagitatlanul kacskaringozott, jobb
esetben az ut jobb oldalan. Ahogy szoktak. De ha te mar kint vagy elozni,
akkor neki szepen le kell lassitania, es addig menni a biciklis mogott, amig
te be nem fejezted az elozest, es akkor mar o is nekiallhat. de hat a
kamionosok szarnak erre, mert draga a fekbetet, ha egyaltalan van, es draga
a gazolaj is, amit elhasznal a kamion a gyorsitashoz kesobb. Szoval index,
duda, villogtatas aztan padlogaz, hatha bejon.

Udv,
Vaddiszno
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta:
>Amin soha nem sporoltam, az az olaj. Miert jo az olajon sporolni?
>Tudom, milyen labam van, tudom, hogy ki fogom porgetni
>parszor leszabalyozasig... Az olajnak az igenybevetelnek kell
>megfelelni, ezert az en kocsim Castrol RS Racing-et kap
>minden 15000 km utan.

Egyetertek. Az a par ezer, tizezer Ft nem szamottevo az auto akar tobb
millio Ft-os ertekehez kepest. Szerintem se ezen sporoljunk. Azonkivul ne
feledjuk, hogy a kisebb kobcentis autokat allandoan forgatni kell, hogy
menjenek. Elozesnel pl. 3-as 4-esben szinte addig szoktak huzatni, amig
birja. Allitolag az olaj a motor lelke.

Udv,
Vaddiszno
+ - Kicsit durva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nme1 irta:
>P.s. Van egy masik magyarazat is, Vaddiszno tesztelte
>a uj Kamaz menettulajdonsagait...    :)

Ez durva, sose vennek Kamazt:). Biztos latta a Parbaj cimu filmet elozo
este. Mostanaban sokat megyek egy 1.9D T4-es Transporterrel. Tiszta rohej,
hogy alig alig eloznek le, sot allandoan nekem kell mindenkit megeloznom.
Mondhatom faradsagos melo, mert ez nem egy erogep, es 100-110-nel tobbet nem
szoktam menni vele, azt viszont mindig (kb.130 a vege, de akkor mar igen
szenved). Szoval eleg tetun autoznak az emberek. 50-60-at siman latok nap,
mint nap, varoson kivul. Mi lesz ezekkel, ha felemelik a seb.6art 90-re.
Szerencsere a BMW-vel ilyen problemak nincsenek, azzal csak konnyeden
elsuhanok mindenki mellett. Ez vigasztal...

Na jo autozast,
Vaddiszno
+ - Olaj + mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Yahni, es a tobbiek!
>Pont  az  a kozonseg vagy akire a Castrol utazik. Mitol jobb a Castrol
>mint pl a Mol/Aral/Shell/Noname stb azonos teljesitmenyszintu olaja?
>Megforditom, miert ne vegyel azonos teljesitmenyszintu de nem pedigres
>olajat.

>> Amin soha nem sporoltam, az az olaj. Miert jo az olajon sporolni?
>> Tudom, milyen labam van, tudom, hogy ki fogom porgetni
>> parszor leszabalyozasig... Az olajnak az igenybevetelnek kell
>> megfelelni, ezert az en kocsim Castrol RS Racing-et kap
>> minden 15000 km utan.

Hat kerlek szepen van egy autoversenyzo ismerosom, o azt mondja, hogy csak
es kizarolag Castrol RS-t rak a versenyautoba, 2500 cc, 380LE, porog mint
allat, es siman birja. Mellesleg BMW. Szoval, ha azt kibirja, akkor nekem is
jo lesz. Masreszt a Ranga (gy.k. rallyversenyzo), mikor MOL-os Toyotaval
versenyzett, akkor is csak Castrol-t hasznalt, nem pedig Mol-os Carrier
fost. Azt meg funyiroba sem szabad belerakni. Szoval fontos, hogy mit rakok
a kocsiba, de mikor TDI-m volt, azon sem az olaj arat sporoltam, le, hanem
mondjuk semmi maset sem, mert az is allandoan max fordulat kozeleben ment
(annak meg nyomni kellett, hogy menjen valamit). A BMW-n meg az a jo, hogy
2-3 ezer korul lehet vele nyugisan autozni, es meg igy is 2x gyorsabb vagyok
az atlagos autoknal. Tehat nem kell szarraporgetni, hogy menjen. Allandoan
csodalkozom, hogyha elindulunk a lampanal sokan, mondjuk 2 savban min, akkor
en 2-3 ezernel kapcsolgatok, epphogy erinti a labam a gazpedalt, es megis
mindenki marad le. Ennyire nem mennek az autok? Visszaterve az olajhoz, en
idaig az OMV-t hasznaltam a BMW-be ugy 1 evvel ezelottig, mert a BMW azt rak
bele a legtobb szervizben gyarilag, tehat legyen meg az oromuk, hagytam
nekik, de aztan rabeszeltek a Castrolra. Nem mondom, hogy jobb, szerintem
sincs kulonbseg a nagy olajgyartok azonos minosegu olajai kozott (OMV, ARAL,
SHELL, stb.) de a Castrol mar le van tesztelve az ismerosom altal, ami talan
jelent valamit. De konyorgom, a Carrier fos MOL gyartmanyu olajat ne
soroljuk mar az elobb emlitett kategoriaba.
Azt hallottam, hogy az osztrakoknal ezt a V-Power 99+ -t lehet mar csak
kapni Shellnel 98-as helyett, de azonos aron. Elegem van a Shell kutakbol,
pedig van Smart kartyam is meg minden, de amikor az ember kiszamolja, hogy
van 100 km-re egy Shell, es addig pont kitart  benzin, es akkor meg kiderul,
hogy nem tartanak 98-ast, mert lecsereltek 99+-ra, amit mindig felajanlanak
a 98 helyett kedelyesen, akkor elkuldom oket a picsaba. Ne akarjanak mar
ramsozni 300 forintos benzint, ami ugyanugy fel van vizezve, minta tobbi,
hiaba gyartjak Ausztriaban. Szoval idegesito, hogy azt hiszik, ha mar ott
vagy es nincs az a benzin, amit akarsz, akkor majd ugyis megveszed a
dragabbat. Hat nem! Meg azt birom, mikor a benzinkutas probal meggyozni,
hogy tankoljak V-Powert, mert attol majd jobban megy a kocsi. Ilyenkor
mindig elmosolyodok. A jelenlegi 340 LE melle pont arra a plusz 2-re lesz
szuksegem, amit allitolag a V-Power tankolasabol lehet nyerni. Szamoljuk is
csak ki: 80 liter (a tank 90 literes, de altalaban 82-nel tobbet meg nem
sikerult toltenem bele). Tehat 80 liter, kulonbseg kb. 40 Ft/liter (98-as es
99+-ra vonatkoztatva), az 3200 Ft/tankolas, ami kb. 13 liter 98-as plusszba.
Tehat 16%-kal tobbert ad 0.1%-kal tobb loerot. Tenyleg megeri, igen. Ezt
nevezem...
Ja, valaki kivancsi volt, mit mennek az autok bizonyos sebessegfokozatokban,
hat ime:
1. 70
2. 105
3. 160
4. 220
5. 272
Persze ezek csak kb. adatok. Nem birtam annyira pontosan leolvasni.

Udv,
Vaddiszno
+ - Hali, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce wrote:
> Padlogaz, majd kuplung hirtelen felenged, a kerek egy nagyon rovid ideig
> csikorog, (kispolaknal inkabb csak megcsikkan) majd az auto elkezd gyorsulni.
.
> ...tehat azt bizonyitottuk hogy elporgo kerekkel az auto gyorsul.. de erre

Azt hiszem ezt nem is vonja ketsegbe senki...

> lassult -e ezalatt a motor.. igen, mert a felporgetett mondjuk 5000-res
> fordulatrol leesett egy sokkal alacsonyabb fordulatszamra. ha nem igy lenne
> akkor 60-ig fustolo gumival gyorsulna az auto.

Nos, ez az, ami kerdeses... Bar tevedhetek is...
Kiporgo kerek eseten az autot az az ero gyorsitja, ami a csuszo kerek es a
talaj kozti surlodasi ero (-legellenallas). Ez kisebb, mint a tapadasi 
surlodas. Tehat a gyorsulasod kisebb, mint ha hagynad tapadni.
Ekkor szerintem azert esik a f.szam, mert _hagyod_esni_. (plane, ha jol akarsz 
gyorsulni)
Szelsosegesen: jeges talajon kiporog a kerek, s ha tovabb nyomod, akkor nem
fog esni a ford.szam, sot, ha meg jobban nyomod, akar emelkedni is.
(Ja, eljon a pillanat, hogy a kerek es a talaj kozotti seb.kulonbseg 0,
ekkor viszont hirtelen terheles eri a motort (tapadasi > csuszasi), igy
ugyanolyan gazpedal allas eseten valoszinuleg esni fog a f.szam)

> Nos, remelem mostmar paran kapizsgaljak miert gondolom azt hogy , az auto
> motorja veszit fordulatszamabol mikozben az auto sebessege novekszik.
Ezt eddig is mondtam: "...jeges uton, csuszo kerekkel..."
Meg ugye szakadekba esve is g-vel gyorsulsz lefele, a f.szam ilyenkor
nem tul lenyeges :-))
Ilyenkor az auto es a talaj kozott nem fix a kapcsolat ugye...

Eredetileg viszont a V-powerrol volt szo, erre mondtad, hogy azt
tapasztaltad, nem esett a fenti esetben le annyira a f.szam. En meg
batorkodtam azt mondani, hogy ez a jelenseg igen sok egyeb tenyezotol
fugghet, peldaul, te magad mennyire hagyod leesni a f.szamot.

> Persze szakmai kerdes ez, ilyet nem tanultam eletemben igy elofordul hogy
En sem tanultam, siman a kozepiskolas fizika emlekeimbol elek, de ez mar
regen volt...:-)

> A bme-s cimem megteveszto, sohase voltam bme-s, de szivesen tanulok a
> valaszokbol..
Csak apro elc volt...:-)

A fenti okoskodasom lehet teves is, de most (meg) helyenvalonak latom.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: Fordszam eses.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

AntForce wrote:
> >Ekkor szerintem azert esik a f.szam, mert _hagyod_esni_. (plane, ha jol
> nincs benne nitro szett, ugy csak hagyni tudom esni mert barmennyire
> nyomom, esik..
Ez az, amit nem ertek. Mitol esik?

> Igen, de azert mert az auto motorja eleg eros hozza hogy gyorsabban
> forgassa, igy a motor ereje magaban eleg ennek az eleresehez, nincs szukseg
> a lenduleti energiajanak a felhasznalasara.
Ha az adott fordulaton a motornak van eleg nyomateka, hogy kiporgesse azt a
kereket, akkor ezutan csak kisebb lesz a surlodas, tehat kisebb a
legyozendo ero. (Talan figyelmen kivul hagyhatjuk a nyomatekgorbe legfelso,
csokkeno szakaszat) Tehat miert csokken a fordulatszam? 
A _motor_ lenduleti energiaja nem tudom mekkora lehet, az egyeb
terhelesekhez kepest, nyilvan ez a forgasban levo tomegek nagysagatol
fugg.

> motorral, debica teligumival hogy igy tegyen. a hondam pont olyan eros hogy
> szaraz uton 215-os toyo proxes t-s1 gumikkal viselkedik igy..
En nem tesztelgettem ezt igy az en autom 11kg/LE aranyaval :-), meg 
kulonben is: defaultban be van kapcsolva a kiporgesgatlo... /bar neha
kikapcsolom :-)/
Viszont a fizika oldalarol nezve ezt nem latom be. 
 
> Igen, de en vegig az uton halado autokrol beszeltem Majkul Knajt es a
> fekete paripaja az mas teszta, en csak egy 1800 cm-es feher pariparol
> beszeltem ami a 6.7 masodpercevel es 193 loerejevel messze nem veri le
Nem gondolom, hogy a fizika maskepp mukodne nalad... /bar Majkul eseten
neha ugy latszik mintha... ;-)/

> >A fenti okoskodasom lehet teves is, de most (meg) helyenvalonak latom.
> jaja, de szerintem en meg megdontottem, valami ilyenrol szol ez a forum
> hogy vitatkozunk, es majd kiderul hogy kinek van igaza.. vagy sohase derul
> ki.. :))
Hat persze, de szamomra ez majd akkor dol meg, ha :
1. valaki megmondja, milyen fizikai tenyezot hagytam figyelmen kivul (mert
nyilvan tobbet is, amit vagy elhanyagolhatonak gondolok, vagy elfelejtek)
2. tapasztalom
3. ha sokan allitjak...:-)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1065 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ma az M1/M7 bevezeto szakaszan lattam egy Lotus Elise-t. Magyar rendszam.
>Gyonyoru!!!! Kb olyan magas mint a Seat Inca.... a motorhaztetoig.

Ha-ha. Most eppen Eindhovenben vagyok a TUE-n (ez az itteni muszaki
egyetem), setalgatok bekesen az egyik parkoloban, erre mit latok: valami
nagyon furcsa, pici autot,.Kozelebb megyek, de meg igy sem ismeros,
kenytelen vagyok elolvasni a feliratot: Lotus Elise ;-] kb. olyan mint egy
gokart, csak fedett. Eleg erdekes ;-]
A masik jopofa elmeny az volt, amikor Amszterdamban egy Lotus Esprit Turbo
all meg a jarda mellett, kiszall belole ket pasi, az egyik _megcsokolja_ a
masikat, majd visszaul es tovabbhajt. Persze szep szamu nezo kiserte a 
mozdulatot. Hat, vannak ilyenek ;-]
Itt amugy nagyon sok 60-as es 70-es evjaratu Volvot latni, teljesen jo
allapotban. Egy oldtimer-fannak igazi csemege ;-]
udv,
medve/NL
+ - Elektronika megbizhatosaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akos ) reszerol felmerult az elekrtonika megbizhatosaga:
>>Hogyan lehet epp az elektronikanak elettartamot tervezni?

Pontositok: Ugy velem a tervezesnel szempont az, hogy
a keszulekek 99,9..%-a teljesitse a 17 evet. Es nem az, hogy
99,9% biztonsaggal 17 eves koraban menjen tonkre.

>ami ezen elettartam folott (pl. 17 ev) meg
>mukodik, szerencse dolga.
Ez a 2. valtozatra emlekeztet es tovabbra
is fenntartom, hogy igy egy aramkor nem tervezheto.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - rongalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Amig ilyen allatok elnek a foldon, addig 
>nem is tudsz mit tenni, legfeljebb
>garazsban parkolsz vagy nagyon nyilvanos helyen, 
>ahol azert nem mernek rongalni. 

Es peldaul hol? Buszmegallo melett a lampa alat jo lesz? 
Igen?
Na mert nekem igy feszitettek fel a csomit a 20 eves 
Skodrin ugy, hogy a ket sarvedot is tonkrebaszta a 
kocsog... Pajszerral feszegette es nem tunt fel senkinek. 
Na jo nem tudta kinyitni, mert a szaguldozas biztonsaga 
erdekeben belulrol meg lett erositve nehogy felnyiljon.

Fresi
+ - Saab 9000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok,

Meg kell vallanom, hogy mar regeben pusztan pasziv olvasoja 
vagyok a listanak. Eddig pozitiv tapasztalatokat 
ebresztettetek bennem, igy szeretnek aktivabb tagja lenni a 
listatoknak. 
Ezuton szeretnem az ujabban szerencses iranyt vett 
valtozasokat kovetni, melyben az uj listatagok 
bemutatkozassal kezdenek:
Tehat-
Tsorbatzoglou Orestis vagyok.
Debrecenben elek es csalados vagyok.
Eddig 33 ev telt el ezen a Fold nevu bolygon szemelyem 
konkret kozremukodesevel (ennyi eves vagyok).
Mint a nevem is elarulja, gorog szarmazasu vagyok.

Roviden ennyit magamrol, mert meg a tenyleges kerdesemet el 
sem kezdtem.

Nehany napja vasaroltam Nemetorszagban ( Siegen) egy 
hasznalt Saab 9000 Cs 2.3 turbo szgk-t.
Valaki tudna segiteni, hogy hol erdemes szervizeltetnem, 
ahol olcson, de korrekten es hozzaertoen nyulnanak hozza.
Evjarata: 1995. 07. 31.
Amennyiben igenyt tart a T. Lista ra, ugy az uti 
elmenyeimet is megosztanam veletek.
Vegul leegyszerusitve csak beceneven koszonok el:

Koszonom a segitsegeteket elore is:

Ori
+ - Buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En felvetnem a problemat a rendorseg donteserol...marmint annak helyes
mivoltarol.
Ugyanis velemenyem szerint ket eset lehetseges:
1. Vannak olyan helyek ahol a buszsavot "nem rendeltetesszeruen" hasznaljak,
pl. sor elozese celjabol, vagy egyszeruen nemtorodomsegbol ill. parkolasi
celzattal, ekkor altalaban a buszokat is feltartva ezzel. Erre illik a
dontes.
2. Azonban vannak helyek (pl.a Budaorsi ut) ahol a buszsavot mint negyedik
sav hasznaljak az autos kollegak (bevallom, itt en is) es meg ekkor is all
mind a negy sav. Gondoljunk bele milyen lenne 1 sav a BAH-csomopont fele a
Budaorsi utrol?! Felvethetjuk ugyan hogy ha "letakaritjak" a zsaruk a
buszsavot, akkor legalabb a buszok tudnak menni, de ez megdol, amint
belegondolunk, hogy a buszsav egy ido utan megszunik (az egyenesen meno
buszok igy megeloztek legalabb 5 autot...), illetve a buszjaratok 80%-nak at
kell sorolniuk a buszsavbol szamitott 2. savba (ami kemeny melo tudvan, hogy
minden sav all...).
Meg ott van a 7-es fout, amin en is jarok tobb ezer sorstarsammal egyutt. Ez
a fout reggelente arra van itelve, hogy alljon, mert amikor beer az M7-be,
akkor kb. 50m-es hely van, hogy atsoroljunk a buszsavva valas elott
(magyaran a 7-es fout egy buszsavva alakul at!) es ez az atsorolasi tavolsag
lecsokken 1 m-re, amikor reggel az M7-esen erkezo buszok mindenkit
lenyomnak, es beallnak a buszmegallohoz, ahova persze nem fernek be (ez nem
a buszosok hibaja termeszetesen).
Nem azt mondom, hogy nem lehet atsorolni, csak sokkal tobb idot vesz
igenybe, hogy allo poziciobol, derekszogben kell a buszokat kerulgetni egy
viszonylag halado savba valo atsorolassal. Arrol nem is beszelve, hogy a
buszsoforok nem torodnek az autosok lelki vilagaval ilyenkor...kicsapjak az
indexet, es jonnek, ha van mellettuk valaki, ha nem. Egyszer tortent velem,
hogy az elottem levo kocsit ugy lenyomta egy busz, hogy felig a fuvon volt
kenytelen egy manovert vegrehajtani a baleset elkerulesehez. A buszsofor meg
elnezest sem kert.
Szoval a helyezet kaotikus olyankor. Meg lehetne ezt oldani pl. a
buszmegallo valamilyen modon torteno kibovitesevel, eltolasaval, illetve az
ut kiszelesitevel olymodon, hogy eleve 4+1 sav legyen befele, es mindenkinek
lenne ra modja hogy normalisan atsorolva oda is erjen a vegceljahoz.
De ez lokalis problema. Kivancsi lennek a velemenyetekre...
Bocsi a hosszu levelert.

Udv, Paci voltam
+ - Re: auto vallalkozasba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 irta:
>elonyok:
>2.  ha csattansz a kotelezod nem no, igaz se onusz se malus nem
jar neked.
>sok baleset okozasa eseten jo.

>Hatranyok:
>1. Malus sincs, de bonus sincs.
>2. casco dragabb.
>3. cegauto leven az autot eladni, csak olcsobban lehet

Ezek az infok Magyarorszagra vonatkoznak? A paromnak es nekem van
egy kozos BT-nk, s az O Wagon R+-a cegauto, a BT a tulajdonos. A
kotelezoje Bonus 4, a cascoja olcsobb mint valaha (nehany hete
irtam a vitankrol a Providenciaval, ami az ellopott magno
ertekerol szolt, talan emlekeztek), mivel csak O hasznalja,
eladaskor tok mindegy hogy ceges kocsi, meterre ugyanannyit
futna, ha magankezben lenne. S ha csattanna (ne adj isten), akkor
bizony ugrik a bonus :-((.
Vezetni kell viszont utnyilvantartast, s lennie kell egy olyan
papirnak, amiben mint a ceg kepviseloje engedelyezi maganak, hogy
vezesse a gepkocsit, mint maganember :-))).
Ugy tudom 20%-os linearis kulccsal amortizalhato, plusz
elszamolhato a teljes lizing koltseg, illetve ha reszletre
vasarolt, akkor az osszes kamat ill. banki koltseg.
Eladaskor figyelni kell a maradvanyerteket es egyeb adotechnika
szir-szart, ezt egy konyvelo jobban tudja.
Az alap kerdes szerintem cegautora vonatkozott, s gyanitom, hogy
Te a tehergepkocsikra vonatkozo infokat adtad meg...
S mintha azt rebesgetnek, hogy bevezetik a bonus-malust a
tehergepkocsikra is, mostansag kezdodik az elso figyelesi
idoszak. Vagy felrehallottam?

U.i.: Ant! Mielobbi gyogyulast!!!

Udv, Bazsi.

+ - Re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>ennyit csak a suzukim fogyasztott, mas autoval nem talalkoztam
ami benzines
>es a varosban 10 liter alatt evett volna.Varosban a 8 liter
szvsz alomhatar
>csupan, en a suzukival legtobbszor  8.6 litert etettem meg.

Elsirtam volna magam, ha az 1.3 GLS Swift ennyit vedelt volna. Es
mind a Wagon R+-tol, mind a 75 LE-s Twingotol szemelyes
se'rte'snek vennem az altalad irt ertekeket...

Udv, Bazsi.

+ - Twingo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

De jo, van meg egy Twingo az enyemen kivul a listan, hurra:-)))
Az enyem 16 szelepes, 75 lovas Cinetic, gyari klimaval. Akit
erdekel a felszereltseg, a neten megtalalhatja, de mintha mar
irtam is volna... Ennel egyebkent 30.000 km a revizio, s igy az
olajcsere-periodus is, bar valoszinuleg hamarabb cserlgetni fogom
az olajat, nem hiszem, hogy artana neki.

Udv, Bazsi.

+ - Re: gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Engem erdekelne a dolog. Kerdeseim: asszony johet-e, anyagiak??

Udv, Bazsi.

+ - R/C (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hétvégén Pécsen kerül megrendezésre az R/C autós
bajnokság első futama. Aki még nem hallott volna az autósport
ezen ágáról, annak elmondanám hogy a leggyorsabb kategóriában
1.8s alatt vannak 100 on az autók. Harminc perces a döntő
és 5 percenként tankolás a boxban. Fordulatszám 40.000 ........

A pálya egyébként közel van a vasútállomáshoz és bárki
megtudja mondani merre van a modellező bázis.

Szóval jó szórakozást.

A következő hétvégén ( 04.07.-04.08 ) lesz az első versenyünk Pécsett.
A tervezett kategóriák a következők:

                 szombat;  1/8 sport 1. verseny
                                 1/10 Parking Lot
                                 1/10 elektromos  / pro 10, f-1 , 6

                 vasárnap;  1/8 sport  2. verseny
                                 1/10 pálya
                                  1/5  korlátozás nélkül
+ - vandalok es tarsaik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


nos elszornyedve, es zsebben kinyilt bicskaval olvastam vegig a csodas 1000
MB elleni remtettet. Bar nekem soha nem volt, de mindig is szerettem a
Skodakat. Roppant vezetobarat autok. A lexebb kozuluk az 1000 MB.
Nos, az ilyen esetek elszaporodtak az utobbi idoben. Nem tudom miert, de ha
elkapok egyet...
Nos nem olom meg, mert HUMANUS vagyok. Es az ilyeneknek ez keves. Ha
megtudom, hol lakik az illeto, penzt es faradtsagot nem kimelve gondoskodom
rola, hogy az illeto elete romokban heverjen. Jo penzert elkuldok hozza
ketnaponta egy-ket melegebb erzelmu embert, hogy csacsifiu, mikor bulizunk
megint? Rendelek a neveben harminc pizzat, kiirom a hazuk elott a jardara,
hogy XY homokos, stb... Szoval otleteim vannak. Azt persze ne adja az isten,
hogy neki is legyen autoja. Akkor nagyon megszivta. Ha egy honapig hetente
haromszor leeresztem az osszes kereket felig (igy nem rongalas), akkor az
igen bosszanto.

Hazunkaban lako igen csinoska leanyzonak nemkivanatos udvarloja rendszeresen
megjelent egy idoben minden szombat este. Lanyka kaputelefonon elkuldte a
busba, mire a srac a parkolo autokon vezette le az agresszivitasat. Keresett
egy kovet, vagy amit eppen talalt, es betorte egy auto ablakat. Elvezte...
(Ha mar mast nem) A harmadik auto az enyem volt. Ekkor mar tobbeknek foltunt
a hazban a rendszeres szombatesti LAZ, es elkezdtek figyelni a sracot. El is
kaptak, es a rogtonitelo birosag ketrendbeli kartoresre itelte, es
vegrehajtotta az iteletet. a sracnak folajanlottak a rendorseg lehetoseget
is, o ezt valasztotta. En sajnos nem vettem reszt, de szavahiheto szomszedok
laknak itt.

Orommel tudatom Veletek, hogy Kacsam sikeresen levizsgazott ma, es orulve a
sikeres vizsganak es a napsutesnek nyitott autoval mentem haza. 


Sziasztok,
Metya
+ - Fogyasztas-alomhatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant irta tegnap:
>.. Varosban a 8 liter szvsz alomhatar csupan, en a
>suzukival legtobbszor  8.6 litert etettem meg.

Hmm, ez erdekes. 
Nekem a (szepemleku)1.2-es Cliom fogyasztasa meg a
legnagyobb teli hidegben, szigoruan varosi hasznalat
mellett sem erte el a 8 litert. Nyaron (legkondival!)
pedig 6-6.5 kozott szokott enni.
Nem bantani akarlak, de nem lehet hogy `kicsit`
sportos a vezetesi stilusod? :) Telitalpas vezetest
nagyon konnyen eszrevenni a benzinkutnal! En is nyomom
a gazt ha arrol van szo, de ha nincs ertelme (latom
hogy ugyi pirosra erek oda, stb.) akkor nem.
Szoval, lehet hogy csak a Te stilusod eseten (nem
elitelni akarlak, felre ne erts!) alomhatar a 8 lityi,
nem?!
Udv, Peter

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get email at your own domain with Yahoo! Mail. 
http://personal.mail.yahoo.com/
+ - re: busz sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Csaba!

>A BKV es a Rendorseg (vegre) elhatarozta, hogy letisztitja a Budapest
>teruleten levo huszonegynehany km hosszu buszsavokat azoktol az
autosoktol,
>akik azt jogosulatlanul hasznaljak.

Szerintem eppen ideje volt. Azokat a busz savokat nem veletlenul talatak
ki. Egyebkent sem ertem minek ott autozni amikor a buszok gyakran
megallnak tehat kerulni kell oket ami plusz balesetforras (mar ahogyan
ez teszik egyesek neha).
Apropo buszok ha jol tudom  akkor raadasul a buszobolbol kiallo busznak
elsobbsege szokik lenni... hmm eleg ritkan szoktak ezt megadni nekik,
ezeket az eseteket sem artana kamerazni, mingyart nyugisabbak lennenek a
buszsoforok is.

Udv Shake
+ - RE RE embert okolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Zsolt !

>minden 4.
>autoban az utasterben talaltak baseball utot, szerelovasat,
franciakulcsot,
>pisztolyt vagy egyeb onvedelmi fegyvereket

Haat tudod neha nem csodalom. Ugy egy eve szepn csendesen csorogtam
hazafele a Vaci uton (meg pesten belul), lassan mentem 70 helyett asszem
50 korul(eppen romantikusan lassu hangulatban voltam), termeszetesen
szigoruan kulso savban (menjen aki akar). Piros lampanal azt latom hogy
valmi sportos gepbol kiszal a sofor odamegy a mogotte allo mikrobuszhoz
es a nyitott abalakon keresztul betakarja a sofort de valami iszonyuu
svungal. Nem tudom mi volt az ok, de valahogy nem is erdekelt, azt
hiszem egy nezetelteres megoldasanak nem ez a modja. Azthiszem meg tudom
erteni egyes autosokat, hogy felnek a tobbiektol (sajnos), de ez nem
kozlekedesi KULTURA!! ami itt zajlik neha. Ha valaki ideges az ne uljon
a volan moge, mindjart kevesebb lesz a baleset. Neha mar en is felek
lassan menni mert esetleg valami izomallatank nem tetszik hogy kullogok
(mar amikor eppen ramjon a kulloghatnek) es lezavar egy maflast hogymaj
ettol megtanulom.....
Azt hiszem itthon alapveto emberi magatartasi problemak vannak, de mivel
az autozas sok embernel stresszt valt ki ezert ott hatvanyozottaban
jonnek elo problemak. (Mindegy ez mar lassan picologia)

Udv Shake

Golf 1 1976
+ - autociki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ma is kapott egy-ket kepet a gyujtemeny:

autociki.freeweb.hu

Udv:
	Cocas
+ - Antipacifizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>>>Tegnap valami rohadt g*cilada kiszurta a kb. harom hete
>>>az utcan parkolo 1000 MB-m mind a negy kereket. Kessel.
>
>Amig ilyen allatok elnek a foldon, addig nem is tudsz mit tenni, legfeljebb
>garazsban parkolsz vagy nagyon nyilvanos helyen, ahol azert nem mernek
>rongalni. Nekem is mindig az elso rekciom a lassu kinhalal gondolata volt,
>amit ereztem az elkovetovel szemben, de aztan lenyugodtam, nem tudok a
>kocsi mellett 24 oran at allni.

	  En - bar ez nem autos tema - nem vagyok egy pacifista termeszet.
	Sot, sajnos meglehetosen szelsoseges nezeteket vallok a bunozok-
	kel kapcsolatban. En az ilyet agyonvernem a tett helyszinen, kint-
	hagynam par napig a sajat vereben rohadni, es mikor mar nagyon
	budos kezd lenni, akkor szallittatnam el a kommunalis uzemmel.
	Nem ertem, hova ez a nagy halabuntetes-ellenesseg. Ha valaki fel-
	tor egy kocsit, akasszak fel! Nem kell, hogy embert oljon! Ha
	lattatok Charles Bronzon Bosszuvagy filmjeit, tudjatok, mirol
	beszelek. A tortenet szar, de a mondanivalojaval egyetertek. Ilyen-
	kor sokan "ervelnek" mindenfele emberi jogok mellett, de az ilyen
	tetukbol _az_eletben_nem_lesz_ a tarsadalom szamara hasznos e-
	gyed, es aki azt mondja, hogy nem etikus embert olni, azzal sze-
	rintem azt vallalja, hogy "nem baj, inkabb lopjak el barmimet,
	inkabb tamadjanak es verjenek meg az utcan, inkabb torjek fel a
	lakasomat vagy kocsimat, de nehogy mar szegeny ember (ember?!)
	eletet elvegyek..."! Hat nekem senki ne torje fel a kocsimat, az
	ilyen szemeteket lojek a Dunaba!

>hasonlokeppen szurkaltak ki a kerekeimet. De meg jobb pelda : Havanna
>lakotelepen latogatoba volt egy ismerosom, beallt egy utcai parkoloba,
>mikor ment volna haza, konstatalta, hogy mind a 4 gumija kiszurva, egy
>cetli a szelvedon : maskor ne a helyemre allj, koccssssog ! Nekem mar harom

	  Ez a masik. Ilyen tortenetet nagyon sokat hallottam mar. Ha
	van olyan a listan, aki ugyanezt csinalja (meg ha nem is szurja
	ki mas kereket, de a sajat tulajdonanak erez egy darabnyi koz-
	teruletet), legyen olyan jo, es ossza meg velem ennek indoklasat!
	Mindazonaltal ezeket az embereket is iszonyatosan meg kene verni!
	  Na, ugy erzem, mara eleget utaltam a vilagot. :-) Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - RE:Jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A haziorvosok jogositvanyhosszabito szokasaval
kapcsolatban ket kedvenc esetem van:
1. A nagyapamnak akkor hosszabitotta meg az orvos 
a jogositvanyat, mikor mar agyban fekvo
beteg volt, es fel ev multva ugy halt
meg, hogy ki sem tudott menni a lakasabol. !
2. A bacsika nyitott bal!! elso ajtoval jott szembe,
en hiaba probaltam lehuzodni jobbra nem volt
eleg hely, az ajtaja a bal hatso ajtomnak utkozott.
Aztan felhaborodottan kozolte, hogy milyen 
figyelmetlenul kozlekedem.! :(
A rendorok persze nem neki adtak igazat.
Kiderult, hogy a bacsi olyan orvosi kezeles alatt van, 
hogy nem is vezethetne, es csak a hetvegere
engedtek haza a korhazbol. 

Udv: Horvath Akos
+ - RE: Fogyasztas, Rendorok idore (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant irta:
>mas autoval nem talalkoztam ami benzines 
es a varosban 10 liter alatt evett volna
>Varosban a 8 liter szvsz alomhatar csupan, en a suzukival 
legtobbszor  8.6 litert etettem meg.
Persze hallottam meseket a honda takarekossagrol 

Kedves Ant,
lehet, hogy velem van a baj? Civic Vti-m (160LE)atlagfogyasztasa soha nem
volt 10 folott varosban, pedig masfel ev alatt egy kezemen meg tudom
szamolni hanyan voltak gyorsabbak. Autopalyan 200-220 kozott 12.5-ot
evett, ennel tobbet soha nem tudtam beleeroltetni.
Renault Sceninc 1.6 16v kizarolag varosban 8.5, telen +1 Liter max. 
Persze a jobb labam nem nyomja minden esetben tovig vmelyik pedalt.

MAS:
tegnap elozni tilos tablanal megeloztem egy 40-nel szaguldo
killerZsigulit!!! Jo latasi viszonyok, 400m egyenes. Az egyenes vegen
integet a fakabat (hogy rohadjon meg!) Meg akart vagni 10eFt + 1 pontra.
Mondtam, ez igy nem lesz jo. Mondta feljelent. Mondtam ez igy nem OK. A
vegen mar o kert elnezest, mert ot 5-6 kozott kuldtek ki oda, hogy szedje
le az ilyen szabalytalanokat, mint en. Zsebbe nem mehetett, mar 3/4 6 volt
es meg csak en voltam a 3. aldozat, allitolag 5-ot kellett minimum
leszednie! Vegul kaptam egy 5eFt-os csekket, amihez nem jar pont. 
Tudja vki, ha nem fizetem be hogyan tudjak behajtani?
Hogy lehetnek ennyire gecik a rendorok? Amikor az ember mar eppen
megfeledkezne roluk gondoskodnak, hogy az utalat fennmaradjon.

Udv, ToBa
+ - Kresz, emberkedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

VAti-nak
>Kiveve ha az ut amin mesz, kanyarodo foutvonal (tehat
>logikailag nincs kanyar) es nincs zebra.

ezen kattantam ki eloszor amikor lattam a KRESZ-ben, de
a gyalogosnak itt is elsobbsege van! Hiaba vagy a fouton, es
csak kanyarodsz, amerre az ut megy.(ezt megjegyeztem, mert
nem volt logikus szamomra, es el is baltaztam folyamatosan a
teszteken...)  Egyebkent en is ugy tudom hogy biciklivel nem
lehet attekerni az uton keresztben (zebran sem), hanem le kell
szallni, es at kell tolni. De a bringasok megernek egy miset,
az biztos. Az esetek nagy reszeben azert nem csak oket
hibaztatom, hanem mindenkinek mondjak, hogy gyerunk bringazni,
biciklisutak meg nincsenek...

Fresi:
Az emberkedesrol csak annyit, hogy "Buzuki" tulaj leven en sem
egeszen ertem miert faj valakinek ha elzuzok mellette pl 140-el,
akkor az esetek 80%-ban vissza kell hogy elozzon. Ilyenkor csak
mosolygok. (ha lenne bajuszom, akkor az alatt:)) ) DE ha
valami nagyobbnak kinezo autoval megyek, akkor meg ugy mennek
felre az utbol, hogy orom nezni, pedig a sebesseg ugyanannyi.
Ez szerintem a magyarsagbol fakad. Ez biza ilyen marad, ezert
mosolygok rajta es nem huzom fel magam. :) (azert neha sikerul)

Egy kis adalek: Szuzival jottem vissza nemetbe. hatartol 1000km
8 ora es 6,8-as fogyi. A Marea 1.6 benyos idoben nem sokkal jobban
produkalt, de fogyiban igencsak a 11-et verdeste es 160-nal az sem
ment jobban, igaz belulrol beleferne a Szuzi 2x. :)

Jo autozast
 Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS