Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1855
Copyright (C) HIX
2003-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Uj tag + kihuzatas (mind)  84 sor     (cikkei)
2 Alomgarazs (mind)  14 sor     (cikkei)
3 C111, LM002 (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Mindenfele (mind)  80 sor     (cikkei)
5 HelpLUCAS adagolo szerelo kellene (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Valasz: Alfa Romeo *** HIX AUTO *** #1854 (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Re: Erdelyi 7vege (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Valasz: ALFAsoknak es masoknak (mind)  90 sor     (cikkei)
9 RE: Erdelyi 7vege (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Elado Mazda323 Safeti Tip. (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Jogsi (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re: Erdelyi 7vege (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Mar megint Alfa? (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Alvazvedelem (mind)  16 sor     (cikkei)
15 f (mind)  43 sor     (cikkei)
16 Regi tuzolto (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Tradicio folyt kov... (mind)  43 sor     (cikkei)
18 Re: Erdelyi 7vege (mind)  63 sor     (cikkei)
19 Re: tradicio (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Re. Erdelyi 7vege (mind)  67 sor     (cikkei)
21 Csoda alvazvedo (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Re: alvazvedelem (mind)  23 sor     (cikkei)
23 Re: ALFA BIZTONSAGIOV (mind)  9 sor     (cikkei)
24 Fejbeloves! (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Re[2]: kanyarodas/index (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Casco, markaszerviz (mind)  30 sor     (cikkei)
27 Re: flame? (mind)  102 sor     (cikkei)
28 Mano Bors; Audi (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Re: Seat Cordoba 1.6 + Uj auto bejaratasa (mind)  57 sor     (cikkei)
30 Alfa (es nem Omega;-)) (mind)  24 sor     (cikkei)
31 tribologus kerestetik (mind)  23 sor     (cikkei)
32 Re: Re. M7/ parhuzamos kozlekedes (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Halle Berry - Alfa Romeo (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Uj tag + kihuzatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--0-1693580001-1055490964=:8653
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii

GERI irta:
>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy ujabb taggal bovult 
:-)
Jaj de jó, csak nem vettél új kocsit ? :-)))))))
>Hetfon hajnalban megszuletett Bors, akinek...
Ja........ :-) Azer' ez sem rossz :-)

Minden jot!

Udv!

GERI

Ui. és a kocsinak mi a neve? :-)

Rahibaztal :-)
Tulajdonkeppen ket uj tag van, mert egy honapja az autot is csereltuk, mert a P
untoka kicsi lett a 4 tagu csaladnak (foleg ket kicsivel). Az uj autot Picasson
ak hivjak, es 1.8i Exclusive. Nagyon jo benne ulni, tagas, kenyelmes es jol fel
szerelt. Az 1.8-as motor megfeleloen mozgatja a >1300 kg-os kasznit. Szoval mar
 nem csak fulig, henem korbe er a szam. :-)
 
Gabornak (hgabor):
Ha meg uj az auto, akkor egy kicsit erdemes tovabb huzatni, hogy kissebb terhel
essel tudjon a motor nagyobbat porogni (nagyobb fordulaton a hajtokarok nyulasa
 nagyobb, es a dugattyuk ugymond feljebb tudbak menni a hengerben). A kis fordu
laton torteno tulzottan nagy nyomatekleadast "utaljak" a motorok, mert az erok 
a tobb uzemanyag miatt nagyobbak (jobban nyomod a gazt ugyebar), es a kis fordu
laton az olajszivattyu nem szallit megfeleloen sok olajat a csapagyakhoz.
Nekem azt irja a Picasso konyve, hogy az elso 1500-2500 km-en (ez a bejaratas i
deje) ne huzassam a max ford.szam 2/3-a fole (ez sajna fulre megy, mert a Picas
sokban nincs fordulatszammero :-(), es keruljem a hirtelen gyorsitasokat. Amugy
 (bejaratas utan) tenyleg jobban ki kell huzatnod, hogy nagyobb teljesitmenyhez
 juss (P=M*omega, ahol omega a szogsebesseg, ami a motor fordulataval aranyos).
 
Udv.,
Mano



---------------------------------
Do you Yahoo!?
Free online calendar with sync to Outlook(TM).
--0-1693580001-1055490964=:8653
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<DIV>
<DIV>GERI irta:</DIV>
<DIV>>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy ujabb taggal bovult <B
R>:-)<BR>Jaj de jó, csak nem vettél új kocsit ? :-)))))))<BR>>Hetfon hajnalb
an megszuletett Bors, akinek...<BR>Ja........ :-) Azer' ez sem rossz :-)<BR><BR
>Minden jot!<BR><BR>Udv!<BR><BR>GERI<BR><BR>Ui. és a kocsinak mi a neve? :-)<BR
></DIV>
<DIV>Rahibaztal :-)</DIV>
<DIV>Tulajdonkeppen ket uj tag van, mert egy honapja az autot is csereltuk, mer
t a Puntoka kicsi lett a 4 tagu csaladnak (foleg ket kicsivel). Az uj autot Pic
assonak hivjak, es 1.8i Exclusive. Nagyon jo benne ulni, tagas, kenyelmes es jo
l felszerelt. Az 1.8-as motor megfeleloen mozgatja a >1300 kg-os kasznit. Sz
oval mar nem csak fulig, henem korbe er a szam. :-)</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Gabornak (hgabor):</DIV>
<DIV>Ha meg uj az auto, akkor egy kicsit erdemes tovabb huzatni, hogy kissebb t
erhelessel tudjon a motor nagyobbat porogni (nagyobb fordulaton a hajtokarok ny
ulasa nagyobb, es a dugattyuk ugymond feljebb tudbak menni a hengerben). A kis 
fordulaton torteno tulzottan nagy nyomatekleadast "utaljak" a motorok, mert az 
erok a tobb uzemanyag miatt nagyobbak (jobban nyomod a gazt ugyebar), es a kis 
fordulaton az olajszivattyu nem szallit megfeleloen sok olajat a csapagyakhoz.<
/DIV>
<DIV>Nekem azt irja a Picasso konyve, hogy az elso 1500-2500 km-en (ez a b
ejaratas ideje) ne huzassam a max ford.szam 2/3-a fole (ez sajna fulre megy, me
rt a Picassokban nincs fordulatszammero :-(), es keruljem a hirtelen gyorsitaso
kat. Amugy (bejaratas utan) tenyleg jobban ki kell huzatnod, hogy nagyobb telje
sitmenyhez juss (P=M*omega, ahol omega a szogsebesseg, ami a motor fordulataval
 aranyos).</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Udv.,</DIV>
<DIV>Mano</DIV></DIV><p><hr SIZE=1>
Do you Yahoo!?<br>
Free <a href="http://us.rd.yahoo.com/mail_us/tag/*http://calendar.yahoo.com">on
line calendar</a> with sync to Outlook(TM).
--0-1693580001-1055490964=:8653--
+ - Alomgarazs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Es mivel en motorbuzi is vagyok
>-Suzuki GSF 1200 Bandit
>-BMW Independent
>-Yamaha Bulldog
>-Suziki SV 650

A ket Suzi miert? Pont ez a ket "legjellegtelenebb" Suzuki a
palettan. Kenyelmes, szinte tokeletes de epp ezert unalmas
mind a ketto.

Dimitrij
torott TL1000R + VTR250
+ - C111, LM002 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Nem biztos, hogy az LM002 2,7 tonnajat elbirna a pesti
>aszfalt! :-) (Az Ausztral Rendorseg hasznalta ezeket a
>sivatagban, mert utakra nem volt szuksege a kocsinak)

Igazabol jo lenne egy Hummer is, de Lambo nekem jobban
tetszik. Igaz, kicsit sokat fogyaszt (130lityi/100km). De ezzel
oda mernek durrantani a csuklos 280-asnak is...

>A C111-bol melyikre gondoltal? A harom, vagy a negytarcsas
>kellene? Bar valoszinuleg egyiket sem sikerulne kiimatkoznod a
>Mercedes muzeumabol. :-(

Gondolom sokatoknak megvan itt az "Autotipusok" cimu
konyv a hatvanas evekbol. (Egy sarga SM van az elejen.) En
abban lattam eloszor, majd egy TV-musorban par eve. Azok
voltak az igazan szep formak. Es az akkor technikai csodak
egy resze meg a mai napig ugyanolyan kuriozumnak szamit,
mint 40 eve. Ott lattam eloszor passziv(!) legzsakot (labda a
kormanyban).

Dimitrij
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Sajnos a sok munkam miatt irni nem de meg olvasni
tudom a listat. Azert vagyok eltunve.
................................

Mano irta.
>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy
ujabb taggal >bovult :-)
>Hetfon hajnalban megszuletett Bors, akinek
erkeztevel csaladunk 4 >tagu lett,

Fogadd szivbol jovo jokivansagaimat :-))))

>Matrica:
>Frigyes mester, milyen modon juthatnek
matricahoz? Az eredeti a BX->en maradt,

Nem vakartad le :-( ? Egy rossz pont !!
Matricahoz meg a regi bevalt modszerrel juthatsz -
juthattok, mar akinek kellene !
Feladsz nekem egy megcímzett és felbélyegzett
borítékot, benne a te nevedre megcímzett és
felbélyegzett válaszborítékkal abban a 200 pénz.
Mellette egy cetli, hogy belső avagy külső
matricát szeretnél valójában.
.........................................

Tiszy : Erdelyi ut.

Nagy erdeklodessel olvastam az elmenybeszamolodat,
hisz nemreg a Tusnadi 6 alkalmabol ott is jartunk
:-) Lenyugozo szep tajakon. Voltunk meg
Csikszereda, Brasso, Szekelyudvarhely, Seggesvar
es meg sok szep varosban. Amugy Csikszeredan lakik
egy HiX autos listatarsunk A Gobe is.

>Azert nem olyan rossz az ut Nagyvarad es
Marosvasarhely ko
>zott (a Banffyhunyad Kolozsvar kozotti
szakaszokat leszamitva :-))

Nem tudom mi a fraszt tokolnek, 2 eve csinaljak
azt a szakaszt :-o Viszont Hunyadnal erdemes
felmenni a Belis nevu helyre. Qurvagyonyoruuuu !!!
.........................................

Hutotaska.

Ajanlom a figyelmetekbe a Homasita nevu ceget.
Viszonylag jo minosegu hutotaskakat lehet ott
kapni.
...............................................

>regen  volt  a csaladi ladan vmi olyan ketyere,
ami aramot vezetett az
>alvazba,  igy  nem  engedte  azt rozsdasodni.
egesz jol mukodott, mert
>ukrajnaban  meghuztuk a kocsit

Valaha , nem is oly reg en arultam ezt a
keszuleket :-) Rozsdafalo a neve. Viszont
mostansag nagyondraga es a kutyanak sem kell.
..................................................
..

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar
+ - HelpLUCAS adagolo szerelo kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A noveremek Mitsubishi Carisma 1.9TD (renault motoros)autojaban valami Lucas ne
vu adagolo kutyu megadta magat. Ez a vezermuszij csere utan tortent nem sokkal.
 (sajnos nem azonnal igy vitathato, hogy ki a hibas)

A szervizben azt mondtak 200eFt-ert beallitjak. Sajnos nem arrol hiresek a nove
remek, hogy gazdagok, igy nagyon fontos lenne egy lelkiismeretes szerelot es eg
y nem tul draga megoldast talalni. Pest kornyeken laknak.

Tud valaki javasolni valamit/valakit?

Legyszi, a leveleket maganba is kuldjetek el! )

Nagyon koszonom a segitseget elore is!

Udv:
Dani

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dial062077234166.vnet.hu)
+ - Valasz: Alfa Romeo *** HIX AUTO *** #1854 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : ar146
> Temakor: Alfa Romeo ( 72 sor )
> Idopont: Thu Jun 12 07:33:59 CEST 2003 AUTO #1854
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>>
> Egy autos tesztben olvastam: az Alfa 147-es egy csomo bena
> konstruktor munkajanak eredmenyet is hordozza: csukott ajtonal
> nem nyilik rendesen a kesztyutarto,

Udvozlom az ujsagiro kollegat. Ez a kesztyunyitos dolog az elso
faceliften atesett 156-nal fordult elo a TV2 Totalcar musoraban. 147-
ben meg soha nem hallottam rola es kiprobaltuk a talalkozon az osszes
uj 156-ban (szegeny Joe is azt probalta ki elsonek, mikor megvette) es
egyetlen mas autoban nem talaltuk meg ezt a hibat.
<<<<<<<<<<<<<<<<

Nezd, a teszteles mar csak egy ilyen dolog. Ha az atlagosnal jobb autot
fognak ki, akkor jobb lesz az osszkep, mint ami jogos; ha rosszabbat, akkor
rosszabb. Abban gondolom egyetertunk, hogy ilyen kesztyutartoval (ha
_tenyleg ilyen volt az az egy_) nem mehetett volna at a
minosegellenorzesen.

udv,
Akos
+ - Re: Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

>2. két villantás szembõl általában trafipax
Trafira nem csak varoson kivul kell szamitani. Hetfon
Brasso belvarosaban lattam egy parkolo rendorautot, es
ha minden igaz, nem pihenni allt meg...
Ugyhogy csak ovatosan. 
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Valasz: ALFAsoknak es masoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemi megjegyzesek az Alfa Romeo kedvelok HIX szekciojahoz:

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Alfa Romeo ( 72 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> nehez a biztonsagi ovet elerni.

Ez is egy marhasag. Illetve van igazsagalapja, csak eppen nem Alfa
specifikus es ilyet nem lehet egy autonak felroni. Szerintem. Ami nem
igaz: minden 147-ben ez van. Ami igaz: a 3 ajtos 147-ben ez van. A
harom ajtos autok specifikuma, hogy az elso ajto hatalmas, hogy hatra
is be tudjanak szallni.

***Van kivetel, az altalad emlitett csucsmercin kivul is: Trabant (3 ajtos (ket
oldalajtos pontosabban) es az ajtajai relative nem 'hatalmasak' megis be lehet
szallni hatra es abiztonsagi ov is elerheto kozelsegben van)
;-)


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Octavia vs XM ( 8 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
a kollegam (uj fekete Octavia TDI tulaj) teljesen oda van: az occse vett
egy XM 2.1 TD tipusu autot es azota nem tud belole kiszallni. Mar azon
is gondolkodott, hogy 1 az 1-ben kicsereli vele. Es valoban, az XM egy
isteni auto, latszik, hogy zaszloshajo volt annak idejen. Joe, most mar
ertem!

***Csaba, a "most mar ertem" azt jelenti, hogy 'megtersz' a Citroenhez es hagyo
d
az Alfat? ;-)



> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fw:  flame? ( 75 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Amugy perverz modon oromom lelem a hergelesetekben.

***Perverz modon ezt sokan elvezik is ;-)

Ezen a listan ugyanis
barmilyen autot lehet szinte valasz/reakcio nelkul barmilyen kocsirol
pozitiv erzelmeket kinyilvanitani, de ha valaki veletlenul egy Alfa Romeot
mer dicserni, akkor egybol elojonnek egy csomoan, hogy az ilyenolyan
szirszar, es veletlenul sem venne senki.

***Nem, nem; kikerem magamnak! Mar megint az Alfas ego! :-) Van mas ilyen
automarka is: BMW (foleg az M5), Suzuki, Trabant (alias akadaly), potos IFA,
oreg LADA, farmotoros Skoda stb. stb.
Emlekezz, hogy amikor VD berobbant az Akadalyos irasaival, akkor a Trabisok
kikertek maguknak es elmondtak, hogy milyen jo auto is a Trabi (tenyleg jo neke
m
:-)); vagy volt ilyen a Suzival is foleg a torhetetlensege okan. A farmotoros
Skodak gyorsak (130 folott megy mind), nem forraljak a vizet stb. Azoknak akik
ilyeneket allitottak igenis rossz volt hallgatni azt, hogy mennyire akadaly a
Trabi, milyen szar a Swift meg a Skoda meg minden mas, ami nem M5, Alfa, Audi,
VW esetleg XM (bar ez utobbi is egy megbizhatatlan, folyton elromlo,
szerelhetetlen, rozsdasodo marka kepviseloje...)
De azert osznepien valjuk be, hogy a Trabi nem egy alomgep, a Suzit is ossze
lehet torni, a faros Skodak is lejton szaguldanak stb stb es valoban rossz a
147-es 3 ajtosanak a bizt ov pozizicioja (megha kenyszerbol is) plusz itt van e
z
az ablakmoso tartalyos tervezesi hiba is, amit lehet, hogy egy Citroenbol
masoltak at...

Ha oszinte vagy, akkor fel tudsz sorolni legalabb 10 olyan
hibat/kenyelmetlenseget, amit nem kellett volna elkovetni az Alfad tervezesekor
.
Uram bocsa meg egy Golfon is jobban megoldottak ugyanazt. De a Golfosok is fel
tudnanak sorolni 10 ugyanilyet, amit az Alfaban jobban megcsinaltak...
(Legalabbis en a Citroen oruletem heveben is latom, hogy mit felejtettek el a
tervezesnel, pedig annyira kezenfekvo lett volna jobban megcsinalni). Ezeket a
hibakat/kenyelmetlensegeket aztan ki is hasznaljak(juk), ha a masik autojara
kell valamit mondani nem pozitiv ertelemben. Tokeletes auto nincs.

Visszaterve az eredeti megnyilatkozashoz: valaki japan autojat dicserte es
kovetkezo szamban nekiugrottak, o vedte magat es ettol minden elokerult a magas
szervizektol kezdve az unalmas dizajnig. Valoszinu, hogy az o szeme specifikus
az adott markara, ahogy az enyem is a Citroenre (ezert tettem a megjegyzesemet
Csabanak es kerdeztem VD-t az M5/XM osszehasonlitasra /amire nem reagalt/).
Te/ti az Alfara vagytok specifikusak es kellokeppen vehemensek is, hogy
velt/valos igazatokat kelloen kinyilatkozzatok. Ezert tunik fel, hogy mindenki
az Alfara bukik...
(es itt most szmajli hegyek kovetkeznenek, de a sorlimit... :-))

Attila

ui: akartam irni az autok dizajnjarol, de oncenzurat alkalmazva nem hergelem a
nagyerdemut. Talan meg kesobb egyszer...
+ - RE: Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Erdelyi 7vege ( 37 sor )

> 4. a körforgalomban ha nincs kitáblázva jobboldali elsőbbség 
> van vagyis aki
> bemegy (egy pár évvel ezelőtt változott meg addig olyan volt 
> mint itt, azóta
> tudtom szerint ez nem változott)

Valtozott. Az iden marcius 1-tol ugyanugy megy mint itt. Persze indexelni azt a
zert kell. Kulonben Marc. 1-tol sokat valtozott az ottani KRESZ. Meg a buntetes
ek is. Egyertelmuen novekedtek.

> 8. kb hajnali 1 és 5 között jól lehet haladni nincs nagy forgalom

9. Reggel 7-8 kozott, delutan meg 6-7 kozott terelik ki meg be a falvakon az al
latokat (Altalaban a bamba bocikat...:))

Olyan aranyosak, csak kar, hogy nem lehet haladni toluk.

Udv, Istvan.

Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk  ICQ UIN: 33449010
+ - Elado Mazda323 Safeti Tip. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Egy ismerosom eladna az autojat.

Parameterek:
-Mazda 323 Safeti tip.
-1999. aprilisi.
-1500cm3
-legkondis, ABS, 4 legzsak, szervo
-vezetett szervizkonyv, 2. tulaj, 110e km-t futott.
 Az ar: 1 900 000  (iranyar).

Akit hivni kell: Biro Ferenc
Telefon: 06302007289
+ - Jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Lejar a jogsim, de mivel a regi fajta, ezert nem lehet pecseteltetni, hanem
kartyasra kell cserelnem. Kerdesem az, hogy valaki roviden le tudna nekem
irni, hogy mi ennek a menete, buktatoi mire kell figyelni.

Koszi!

Wilk@
+ - Re: Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  
> Temakor: Re: Erdelyi 7vege ( 37 sor )


koszi.

raki
+ - Mar megint Alfa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy perverz modon oromom lelem a hergelesetekben. Ezen a listan
>ugyanis
>barmilyen autot lehet szinte valasz/reakcio nelkul barmilyen kocsirol
>pozitiv erzelmeket kinyilvanitani, de ha valaki veletlenul egy Alfa
>Romeot
>mer dicserni, akkor egybol elojonnek egy csomoan, hogy az ilyenolyan
>szirszar, es veletlenul sem venne senki.

Hehe, lehet, hogy a lista meg perverz modon oromet leli abban, hogy
szidja az Alfat, nem?

>Egy Alfa Romeot is mindenki jol megkergetne, de hetkoznapra kosz nem,
>inkabb Toyotat, VW-t, stb... ? :-D

Szerintem a ferfiak 90% komolyabb/gyorsabb autorol almodik, nem
Alfarol...

(Na, de hogy targyilagos legyek, mentem 156-os Alfaval. El kell
ismerni, tenyleg jo auto. Meg szep is, nem is kicsit.)

M.
+ - Alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Letezik ez az eljaras, de en autoknal meg nem hallottam rola.

Pontosan mar nem emlekszem ra, de a lenyeg a potencialokban van
(bocs, ha nem lesz preciz a dolog)

Rozsdasodas itt is van ! Csak a kovetkezo modon: egy feszultsegforras ket
pontjara rakotik a vedendo femet es egy kisebb vagy nagyobb potenciaju 
femet (erre mar nem emlekszem). A vedendo fem nem rozsdasodik csak
a masik. Pl. ezt hasznaljak az oceanokban meno nagy csovezetekek vedelmere
is.

Udv.:

Istvan
+ - f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autopalya:
Par napja lattam, hogy az M7-en tobb helyen is hatalmas tablak szugeraljak:
huzodjon a szelso savba sajat biztonsaga erdekeben. Ennek ellenere rengeteg
seggfej boklaszott a kozepso savban ugy, hogy mindharom sav tok ures volt.
En meg hulye megyek ugye a jobb szelsoben, valtok ket savot balra hogy
mgelozzem, aztan ket savot jobbra hogy ujra szabalyosan menjek... Nehany
azert magahoz tert, ahogy a tukorben lattam, es kihuzodott a helyere.
----
Alomgarazs:
Nekem mar csak az hianyzik, az alomauto megvan :) (Csak halkan jegyzem meg,
nehogy az asszony meghallja: azert egy 24 szelepes V6-os Exclusive-ot meg
bevallalnek a dizel melle)
----
Hutotaska:
A sivatagban ket fele megoldast alkalmaztunk: vagy beraktunk 1-2 jegge
fagyasztott asvanyvizet a tobbi koze, vagy a jeg gyarto gep (vagy mi a neve)
altal potyogtatott jegbol zuttyantottunk 2-3 kilot a hutoladaba. Delutan 2-3
ora magassagaban meg hideg volt minden. Az elso megoldasnal az volt a jo,
hogy miutan minden viz elfogyott a 'jegakku' vesztartalekkent funkcionalt, a
masodikat csak szuksegmegoldaskent alkalmaztuk. (Az ember nem is gondolna,
hogy milyen sokaig ellent tud allni az olvadasnak a maradek 2-3 centi vastag
jegrud a pille palackban)
----
A meleg:
vagy a korral jar, vagy a meleggel, de egyre jobban cseszi a csorom ket
dolog, amivel minden nap talalkozom. A lanyomat kipakolva (vagy delutan
osszeszedve) rendszeresen ramallnak. nincs tobb mint o meg en az utcaban, de
ramgurul az allatja, hogy tolatnom kelljen az elindulashoz. (arrol nem is
beszelve hogy szabalytalanul all meg az en oldalamon. Multkor mergemben
csakazert is megvartam, amig kijon es o tolat. Hogy a punaba nem eri fol
esszel: ket meterrel tobbet gyalogol, es nem akadalyoz mast?
Ugyanezen a helyen van a masik prucok: az ovoda utcaja, (es az osszes vele
parhuzamos) egy hosszu egyenes utcaba torkollik. Tablak hijjan jobbkez
szabaly van, vagyis ha balrol jon valaki a hosszu egyenesen, kb 100 m-enkent
lassitania kellene es belesni az amugy sovennyel szegelyezett utcakba. Nana'
hogy nem lassitanak! Most fontolgatom egy bokorelharitoval folszerelt
kivenhedt UAZ (vagy LIAZ) beszerzeset nevelesi celzattal...
----
Vadiuj 205/60 R15 Firestone (SZ40-es mintazat) 19 rugoert (Ausztriabol)
megeri?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Regi tuzolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

]-nak:

Kepes Auto, 2003. 04. 30. Veteran rovat:

GAZ 66-72 TU-2 tuzoltoauto, 1977., 5 szem., nagy teljesitmenyu 
szivattyuval, uzemkepes, osszekerekhajtasu.

Tel: 06-20-3467-101

Tudom hogy nem friss a hirdetes de talan erdemes megprobalni meg!

-- 
Schmidi
E-mail:     Lista cím: 
Web:       http://schmidi.hyadok.hu
+ - Tradicio folyt kov... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv  Fogash!

Jajaja!!! Ultem mar Alfaban, sot sok mindenben, foleg europai es egy ket
amarikai gyartasu kocsiban (vezettokent is). 
De szamomra eddig az Alfetta volt a legszebb Alfaban! (Egyik baratomnak van
szerencseje birtokolni egyet)
De ha jol emlekszem nem az Alfakat cseszegettem!:-) Csak magadra vetted,
pedig nem kellett volna. Egyszeruen onnet indultam ki, hogy volt egy
kijelentes, miszerint az az ember a jo izlesu, akinek francia v olasz
kocsija van! 

Masik dolog, hogy olyan gyar nincs, ahol nem tudnak hibazni! Ilyen
egyszeruen nem letezik! Csak a hibak mennyiseget nagyon jol tukrozi egy-egy
gyarlatogatas! 
Az valo igaz, hogy a Mondeoval tobb minden azonos a kis Jaguarral, tobbek
kozott a padlolemez is! De a 98% helyett talan a 75 a realisabb! Ennek
viszont piaci, penzugyi okai vannak, ami ugyanugy jelen van mas gyartoknal
is!
Viszont azt tudod-e, miert oszkerekes a kis Jaguar, mert ez viszont egy
tradiciora vezetheto vissza!

Tegnap viszont csodalatos elmenyekben volt reszem! Lattam ket elképeszto
jarganyt kinnt olaszban. 
Jottunk visszafele, amikor elhuzott mellettunk egy Ferrari nemtommi, de uj
tipus az biztos. Eloszor csak valami sportkocsi és vinnyogo Yamaha hang
elegyere lettem figyelmes, majd lattam egy piros pöttyöt a tukorben, ami
eleg hamar nagyra nott! Nem ment tul gyorsan, legalabb ket masodpercig
belattam a motorjaba, rendesen ki is volt polirozva minden. En tenyleg nem
vagyok Ferrari fun, de jo volt latni!
Csakhogy ezutan jott a java! 
Kb egy ora mulva ujabb nagy uvoltes, de ezuttal mar elmaradt a vinnyogo
Yamaha hang, csak mely, de folytonos, szivet szaggato, horgo duborges. Hat
en egybol a szelvedore tapadtam, így sikerult is legalabb masfel masodpercig
megneznem egy aranymetal Lamborghini Murcielagot (ha nem így kell írni
bocs), ahogy elgyorsitt mellolunk. A masodik masodpercben fust es
hangrobbanas kisereteben eltunt! Gondolom valtott egyet oszt had szojjon,
ahogy Palikunk mondana!
Ezek utan tegnaptol en a 'Lambora' eskuszom! Szep is, gyors is, és még a
hangja is tetszik! :-)
No meg Aston Martin, Porsche, Bugatti, BMW, Merga...

Udv,
Jockey
+ - Re: Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

1-2 tippet adnek en is :

Fontos : Kb 6 honapja "lecsereltek" a regi (ertsd: jobb kez szabaly ha bennt
vagy) korforgalmakat,
"uj" :) elsobbseg-adasos (haromszog tabla minden behajtasnal) tipusu
korforgalomra. Viszont, van
ahol ezeket a tablakat elfelejtettek feltenni. A nagykozonseg (atlag
emberek) ugy vettek tudomast
errol, hogy a KRESZ-t megvaltoztatva kicsereltek a korforgalmat. Ez
hulyeseg, valojaban
atalakitottak (mindent) haromszogesre. A hatranya az egesznek : mivel ez kb
5-6 honapja van igy,
sok ember nem tudja mit kell csinalni : ezert feltetlenul ajanlom
meggondolni, hogy mit csinalsz
a korforgalomban. En sosem megyek vakon be, akkor is ha tudom, hogy nekem
van elsobbsegem,
mert sok idiota vezet az utakon. Mar sokszor talalkoztam olyannal aki azt
hitte, hogy a korforgalom
meg "regi" tipusu es ha nem allok meg akkor elutott volna.

A korforgalmas indexeles marhasag (ertsd amit Sandor irt : befele es kifele
is jelezni).
 Nekem is igy tanitottak, de nem tartom be. Es meg sokan masok se :))

Ha a rendor elveszi a konyvedet, akkor azt tenyleg csak nagyon sok
utannajarassal, sok idopocseklassal
lehet visszaszerezni. Legjobb ha nem engeded, hogy elvegye. Nagyon keves az
a rendor aki nem veszi
el a penzt. Magyar rendszam miatt kell arra szamitani, hogy tobb penzt
kernek, mint hazai polgaroktol.
Kb 10e-errel meg lehet oldani.Hanem azt kell mondani, hogy pl. a
nagykovetsegen van, mert
mittudomenvalamitkitalalsz. Ekkor esetleg cirkusz, veszekedes, buntetni
akar, te adsz neki zsebre penzt
es boldogan mehetsz tovabb.

Tenyleg bevezettek a lezeres radarokat, es a szemetek nagy eloszeretettel
hasznaljak is. Pontosan nem
neztem utanna de amiket hallottam az alapjan 1,5 km-rol siman lefotoz,
elore, hatra, jobbra, balra,
menet kozben, tolatas kozben :)) Ezt mar nem biztos, hogy el tudod intezni
mert foto keszul, de mindent
meg kell probalni. A radarok altalaban Volkswagen Vento, Transporter vagy
VR6-os Passat rendorautokban vannak. De mindenhol van olyan rendorauto ami
nem viseli a rendorseg szineit, se
veszvillogot, tehat ezeket nem lehet elore tudni.

Kamionosok tenyleg nyomjak. Es tenyleg leszoritanak az utrol ha arrol van
szo.
Sokhelyen az utakra a csikozas nincs felfestve, ezert kedvelt dolguk a
rendoroknek, hogy falukban,
ahol folytonos csik KELLENE legyen az ut kozepen, es tudjak, hogy nagy a
szar roman teherauto
forgalom, varjak az elozni vagyokat. En is szivtam mar ezzel.

Annyira nem veszelyes az egesz, nem aknamezon kell vezetni :)) Godroket
tenyleg kell kerulgetni,
de ennyi. Legalabb az ember megtanul szlalomozni es erezni az autoja mind a
4 kereket :))))

Udv,Gyu
+ - Re: tradicio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Amugy perverz modon oromom lelem a hergelesetekben.

Vagyis megiscsak flamegerjesztes a cel....? :-)))

> barmilyen autot lehet szinte valasz/reakcio nelkul barmilyen kocsirol
> pozitiv erzelmeket kinyilvanitani, de ha valaki veletlenul egy Alfa Romeot

Ameddig csak azt mondja valaki, hogy _neki_ ez vagy az a marka/tipus
tetszik, sima ugy. Amikor arrol beszel, hogy _csak_ az az auto,
a tobbi unalmas, szar, nyulketrec mittudomenmi, akkor ne
csodalkozzon ha indulatokat kelt...
Hogy az Alfara ez gyakoribb. Hat persze, "Alfa feeling"...:-)
Mert Alfat jellemzoen "szerelembol" vesz valaki (sok mas tipust meg
egyeb megfontolasokbol)... A szerelmes ember meg nem objektiv,
elfogult, tulzasokba esik stb....:-)

> hogy a ferfiak 90%-a szerint a Hale Berry marha jo csaj
O kicsoda...? ;-)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re. Erdelyi 7vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

< 2. két villantás szemből általában trafipax a múlt év közepétől ott is
van lézeres nemcsak háromlábú, vagy műszaki hibát lát az autódon, pl.
nem ég az egyik fényszóród

Lezeres az aztan nincs. Az igaz, hogy a tavaly nyaron egy jo adag
traffipaxot vasarolt a roman rendorseg, de kozottuk nincs lezeres (ha
meg van - ebben viszont erosen 2elkedek- Bukarest kornyeken fordulhat
csak elo.  Ezt a varost meg ugyis erdemes elkerulni ;-)  )
Altalaban ha veszettul villantanak akkor trafipax, de legalabb rendor. E
hettol mar hazakuldik a kepet, ugyhogy kevesen fognak majd neked
villogni :-( 
Ajanlatos radardetektort hasznalni, a K sav a veszelyes. Csak ovatosan,
mert februartol tilos.


< 3. körforgalomnál befele és kifele is kell indexelni ha az elsőn
jobbra mégy akkor eleve jobbra kell indexelni különben balra amikor
beérsz a körforgalomba. 

Ja. Azaz igy lenne a helyes. Sajnos rendkivul kevesen tartjak be.

<4. a körforgalomban ha nincs kitáblázva jobboldali elsőbbség van vagyis
aki bemegy (egy pár évvel ezelőtt változott meg addig olyan volt mint
itt, azóta tudtom szerint ez nem változott) 

Rosszul tudod. A februari Kresznek koszonhetoen a korforgalomban
HALADONAK van elsobbsege.
Ajanlatos azonban lassan menni. Meg nem szoktak meg.

<5. a kamjonosok egyrésze úgy gondolja, hogy hegyen is megelőz, utána
meg beszorulsz mögé - vigyázat sokszor kilátás nélkül, persze ha gáz van
téged nyom be az oldalon.

Kamionosokra vigyazni, az teny, viszont jobb, ha nem eloz meg egy ilyen
monstrum. Vigyazni a zold es kek, "IZVORUL MINUNILOR" feliratu
kamionokra, tele van az orszag veluk, foleg a nyugati reszen, es allati
modon hajtanak. 

<7. sok a csíkozatlan út, 4 sáv még középelválasztó sincs ... 

Igaz. Jo izzo elonyt jelent.

<8. kb hajnali 1 és 5 között jól lehet haladni nincs nagy forgalom

Visoznt vigyazni kell a diszkokbol hazatantorgo illetokre. Es a
kivilagitatlan biciklisre, vagy ami rosszabb, szekerre (ha szembol
jonnnek, lassits le rendesen. Feltunoen hamar bukkanhat fel elotted egy
MINDEN vilagitast nelkulozo jargany. Es napkozben a traktorokra is jo
vigyazni.

<Sándor

> az alábbiakat írta a következő
üzenetben: news:...
>
> Engem is erdekelnenek ezek a tanacsok, hogy mire figyeljek, mert egy 
> honap mulva mi is megyunk Erdelybe. :-)
>
> raki
>

Maganban is barmikor valaszolok. Utobbi evben eleg gyakran jartam
Vasarhely, Varad, Arad, Temesvar kornyeken (Kolozsvarrol), ugyhogy
nyugodtan kerdezhettek.

Udv,
Robi
+ - Csoda alvazvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ez kunszt? Nekunk volt egy 84es evjaratu Fiat Regata 85S-unk, aminek
>  a C-oszlopan volt 20cm-es festekhiany, mikor vettuk. 5 evi hasznalat
>  mellett sem rozsdasodott. Miert? Mert mindig volt ideje megszaradni,
>  ill. jol szellozott.......
 > Fogash
------------------
Mondhattad volna elobb is!! (ugy 15 eve) En utodott! Folyton 
alvazvedoztem a Fiatjaimat, ahelyett hogy lekapartam volna. :-( :-D

Udv,   Triznyak
+ - Re: alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Aramot vezetnek az alvazba... Ami ugye maga a kocsiszekreny, tehat
>  maga a test, azaz a (-) polus... Ha erre jon vmi (+) aram akkor az
>  rovidzarlat es nem tul egeszseges.
----------
Termeszetesen nem a pozitiv sarut kotik a kocsiszekrenyre!! Mindket 
oldalon a kuszobre kell ragasztani (teljes hosszaban) egy-egy  
elektrodat. Tartozik meg hozza egy dobozka ami atalakitja az akku.feszt 
es x impulzust ad az elektrodakba masodpercenkent.
---
>  Szoval en ezt nem tartom valoban kivitelezhetonek. (A masik kerdes,
>  hogy nemi aram jelentlete miert akadalyozza meg a rozsdasodast?) Udv.
>  -- Schmidi
-----------
Pedig alkalmazzak!!!!! A gazszolgaltatok ipari meretekben hasznaljak ezt 
a foldben levo acelcsovek korrozio vedelmere. ( az utak mellett lathato, 
sarga, csonka gula alaku, kb. 70-80 cm magas muanyag dobozok, gazmu
emblemaval)
Volt kapcsolatom a keszulek gyartojaval, el is magyaraztak reszletesen
(sajnos "tudomanyosan") a mukodeset, de egy kukkot se ertettem az 
egeszbol. :-(          Persze ettol meg lehet, hogy pofon egyszeru az 
egesz. :-\

Udv,   Triznyak
+ - Re: ALFA BIZTONSAGIOV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  1 kivetelevel meg nem ultem olyan 2-3 ajtos autoban, ahol a
>  biztonsagi ov elerheto lett volna ugy, mint a 4-5 ajtos eseteben. Az
>  1 kivetel egy Merci coupe volt, ahol egy bizbaz elore nyomta az ovet,
>  szinte a kezembe adta. >Cs.
----------
A fraszt hozta ram ez a "bizbaz" amikor elosszor talalkoztam vele. Azt 
hittem egy pillanatra, hogy van valaki  mogottem es O nyujtogatja az ovet.

Udv,  Triznyak
+ - Fejbeloves! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagy tisztelettel kerdezem! Egyszeru autoszerelo fejbelohet "ugyfelet"?

Na nem mindet, csak neha egyet-egyet. Peldaul az olyat, amilyennel 
csutortokon hozott ossze a sors. Soronkivul kikonyorogte maganak 
(rokkant nyugdijjas...stb)
hogy nezzuk meg a klimajat, mert a klimas szerint jo, csak elektromos 
hibaja van.( Daewoo Esspero, vagy mi a rak) Elore elmondtam neki, hogy 
nem ismerem a kocsit, nem tudom megmondani mennyi idobe tellik a javitas.
-Nem baj csak csinaljuk meg!! Rament tobb mint 3ora, szamoltunk 2orat.
Elkezdett szitkozodni, kiabalni, miszerint ezt felora alatt is barki 
megcsinalta volna , en csak szandekosan huztam az idot, azert hogy ot 
megkarositsuk.
(Vegig ott allt az auto mellett!) A "hiba" valoban nehany perc alatt 
javithato volt, csak sajnos meg kellett keresni. (a vezerlo paneljen 
volt egy nya'khiba)

A "joember" mindezt uton-utfelen meselni fogja, ujjabb legenda szuletik 
az autoszerelok szornyu tetteirol. Ugy tunik mostantol a lenyulosok 
taborat fogom magam is novelni! :-( :-(

Udv,   Triznyak
+ - Re[2]: kanyarodas/index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1854, Triznyak< >:
 >> > Keresztezodesben amugy sem illik elozni, foleg ha a kisivben
 >> > kikanyarodo nem lathat minket. ...Vagy?...
 >>  Nem elozesrol van szo. Mert azt tenyleg nem szabad............
 >Pedig szabad! Ha foutvonalon, vagy "vedett" uton haladsz, akkor
 >utkeresztezodesben is szabad elozni !!

Direkt irtam ugy, hogy "nem illik". A francnak van kedve szembetalkozni egy
megszokasbol kikanyarodoval. Annak is meglepo lehet a dolog, aki epp ki
szeretne jonni jobbra [ahol epp eloznek]. Ha persze belathato az egesz
szitu, akkor nem szoltam. De akkor sem egeszen tiszta a dolog.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta8+1;]-
+ - Casco, markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tegnapelotti szomoru esemeny kapcsan szeretnek ket eddigi temahoz
nyujtani tovabbi infot.

Az esemeny: Debrecentol 30 kb-re (asszony volt egyedul) delutan
kettokor, sik terepen, egyenes uton a bokorbol elorobbant egy oz, es
belerongyolt oldalrol (!) a kocsi bal elejebe. Eleg szepen lerendezte,
mivel azt a teruletet kapta el a sarkon, ahol a lampa, motorhazteto,
sarvedo, lokharito talalkozik. Hab a tortan, hogy a benyomodo
lampatest elgombazta a hutofolyadek tartalyat, ami meguszta, de az
egyik cso lejott es nem lattam, hol van. Elso ranezesre a kar 6-800
ezer, plusz trelerezes.

1. tema, markaszerviz: a Mazdanal, ha a markaszervizbe hordod a kocsit
(engem Debrecenben meg soha nem probaltak levenni), 10 evig kapsz
ingyenes assistancet, ami meghibasodasra es balesetre is ervenyes
egesz Europaban. (Biztos mashol is van ilyen, de 10 evig es ingyenes
eleg ritka - ha hasznaltan veszed a kocsit, akkor is jar.)
Assistance kartya elo, ZOLD szamot felhivtam, par kerdest feltettek,
fel ora mulva ott volt az automento, ingyen.

2. tema, Casco: most azert jol beszoptam volna azt a 600 ezres
javitast, ha nincs Casco. Igy 10% onresszel csak 60.
A kocsi 3 eves, a Cascoja havi 12 ezer, eddig kifizetett dij kb 430
ezer. Tavaly parkolaskor megnyomtak, kar 350 ezer, a mostani kb. 600
lesz. Egyik baleset sem rajtunk mult. Persze amig nincs baj, addig
nincs baj, de ha igen....

Yff
+ - Re: flame? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>>Az "alfa feeling" is egy ugyanolyan marketingfogas....
> Tenyleg mindketto a kozonseg elcsabitasara szolgal. 90 evet tradicionak
> hivni viszont nem ugyanaz, mint 5 evet tradicionak hivni. A mogottes
> valosagtartalom (hazugsagi faktor a reklamokban) erosen kulonbozo, nem?

De. Viszont a tradicio joszerevel csak a megszallott autorajongokat
erdekli. A tobbseget az adott modell. Az vagy tetszik, vagy nem.

> Van egyebkent izgi Mazda
> is, de az a gyanum, kevesen jarnak itten RX7-tel, RX8-cal. :(

Nemsokara jon, es azt mondjak, az ara sem lesz az egekben.

> Mivel teged nem ez a fajta vezetesi elmeny vonz, szerencsere Mazdat vettel
> magadnak. Az valszeg nem faraszt ilyen nyugokkel, viszont cserebe gyengebb

Valamivel. Lehet venni nagyobb motorral is. 323F -bol van 2.0. Tudom,
az Alfaknak nagyobb a fajlagos teljesitmenye adott, pl. 1.6
hengerurtartalomnal...  Megis, a 90 LE-s 1.5 -os Mazdaval ugy
otthagyom a 103 LE-snek kikialtott 1.4 -es Alfakat, mint a huzat. Es
nem azert mert elenged... az 1.6 -t ofcoz nem. De nem is akarom. Az
1.4 -es Alfa tulaja meg nyomja neki tovig, nehogymaaaaa megelozzon ez
a szar.

> nincs olyan sportos hangja

Ha vagynek ra, vennek olyan dobot. Rovid tavon elveznem, hosszu tavon
zavar. Szeretem az instrumentalis zeneket, hosszu uton inkabb azt
hallgatom. Volt Renault 5 Alpine turbom, akkora kipufogoval, mint egy
kalyhacso, max. tuc-tuc zenet lehetett volna benne hallgatni.

> , lagyabb a futomuve

Na, ezt nem mondanam. Tipusfuggo. Sportosabb modelleken kemenyebb. Az
1.5 -on (miutan beletolattak az elejebe) nem tudtuk mi nyekereg menet
kozben, ezert megprobaltuk a kasznit mozgatni. Egy embernek nem
sikerult, kettonek alig. Az elejet sem tudom lenyomni szinte egy
kicsit sem. Az 1.4 mas, az puhabb.

> , kenodosebb a fekje,

Ezert van, hogy nekem 75 ezernel meg nem kellett betetet cserelni.
Amugy a fek is a motor nagysagatol fugg. Nagyobb motorral erosebb
feket adnak. 1.4 -en hatul dob, 1.6-nal mar hatul is tarcsa.

> unalmasabb a belseje.

Ez mar maximalisan szubjektiv. Nekem tetszik, sot jobban tetszik mint
az Alfa 146-e. Nem valami gyerekes visszavagasi kenyszerbol irtam,
tenyleg jobban tetszik.

>  Neked az tetszett, nekem nem. 1:1

Ez igaz, tokeletesen egyetertek.

> Az ablakmosohoz amugy azert hozza lehet ferni, csak nem olyan konnyen, mint
> a praktikus kompromisszumok csucsat jelento germanoid csodakban.

Nekem akkora nyilas van, hogy 3 m -rol bele tudnek kopni.

> A kesztyutartoban van vilagitas (mar az enyemben is van, pedig az 91-es
> design), es tobbnyire nyithato is :-)

Bocs, nem kellett volna gunyoroskodnom. Viszont tenyleg nincs sok hely
bennuk pakolni.

> Amugy perverz modon oromom lelem a hergelesetekben.

:-))))).

> Ezen a listan ugyanis
> barmilyen autot lehet szinte valasz/reakcio nelkul barmilyen kocsirol
> pozitiv erzelmeket kinyilvanitani, de ha valaki veletlenul egy Alfa Romeot
> mer dicserni, akkor egybol elojonnek egy csomoan, hogy az ilyenolyan
> szirszar, es veletlenul sem venne senki.

Ennek az oka (nalam) az, hogy leggyakrabban az Alfa tulajok
nyilatkoznak ugy (nem mind!), hogy az Alfa az egyetlen auto, amivel
kozlekedni lehet, a tobbi egy kalap szar. Persze nem szo szerint, de a
lenyege ez. A hibaival meg egyutt lehet elni - de csak ha Alfa, a tobbi
markanal mar az is gond, a nem horog-morog.
Ugy gondoljak, mindenki oket irigyli, es csak azert nincs Alfaja,
mert... tenyleg miert? Mert nem azt vett. Es miert nem azt vett? Mert
nem azt akart. Mert neki mas tetszik, mast tart jonak, egyeb plusz
szolgaltaatasokat is kap vele (hosszabb garancia, assistance),  etc.  :-)

>  Ez valahogy hasonlo, mint az a
> teny, hogy a ferfiak 90%-a szerint a Hale Berry marha jo csaj, mindenki
> arrol almodik, hogy jol meghuzna, de felesegnek senki nem ilyent keres. Egy
> Alfa Romeot is mindenki jol megkergetne, de hetkoznapra kosz nem, inkabb Toy
> otat, VW-t, stb... ? :-D

Igen, hasonlo, es meg csak nem is vicces. Igy van. Csaladi autonak
csaladi autot. Sportkocsinak sportkocsit. Es nem is a markan
mulik, hanem az adott tipuson. Beleultem a Mazda MX5-be, ki is
probaltam. Ha lehet ki fogom probalni az RX8-t is. De azokat sem
vennem meg otthonra (kiveve persze, ha undoritoan gazdag lennek, de
jozan esszel belegondolva arra sem vagyom).

Yff
+ - Mano Bors; Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		__________ Mano Bors __________
Mano! Gratula a kis jovevenyhez! Nagy am a gyerekeso iden! :o)
Hal'istennek! :o)

		____________ Audi ____________
nme1:
> (De az Audi akkor sem "kecses"!!!)
matavtudakozo utan szabadon: DE AZ, DE AZ, DE AZ! :o)
Na jo, mar kifejtettem a velemenyem, ugyhogy lapozzunk. 

A kormanyok... Udv!
 *************************
*       A.i.: Peace bye Gyimi         *
* 92' Audi 80 4h 2.0E  ohne gaz *
 *************************
+ - Re: Seat Cordoba 1.6 + Uj auto bejaratasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Gabor kerdezte:
>>>
Es milyen fordulaton a legoptimalisabb kozlekedni fogyasztas
szempontjabol?
...
(Azt ha kerhetnem,mellozzetek,hogy "0 fordulattal a legoptimalisabb, 
mert akkor nem fogyaszt semmit" :-)))




Nicsak, egy fifikas NEWCOMER! :-) hogy szamitott mar a valaszra! :-))

Komolyan:
A bejaratas idoszakaban fontos a huzatas. Egyebkent nem lenyeges. 
Optimalis fordulatszam pedig a nyomatekcsucs alatti-koruli sav.




Az Erdelyi utra (nem is irtam) egy 1.2 16V klimas Cliot tudtam elvinni 
(megint lenyultak elolem a 2.2 dCi Lagunat ). Sebaj, hajtani 
kell, majd megy - gondoltam. Persze. Amikor beleultem, kezdtem el 
szitkozodni, mert 259 km volt az oraban...

A Zengo Motorsport motorbuzeralo mernokenek a bejaratos tanacsat 
alkalmaztam (Opel Astrak, Cliok bejaratasa):
* 500 km-ig 2000-3000-es fordulat kozott.
* utana 50 km-ent 500-zal feljebb nyomni a fordulatot pl. 
visszavaltasokkor. Igy 900 km-re elered a 7000-es fordulatot. Egy 
keveset idonkent kihajtani eppen ledadogasig, aztan 1000 km-tol lehet 
vele rendesen, dinamikusan kozlekedni.


Az ok:
mind a hajtokar, mind a fotengely kepes erosebb hajtas kozben 
tizedmillimetereket nyulni (vagyis kicsit no a kompresszio). Tehat a 
dugo feljebb megy a felso holtpontnal. De ha a bejarataskor a gyuruk 
nem ragjak be magukat egesz magasra, utana mar nehezen lehet 
feltornaszni, ugyanis latszik, hogy a gyuruk ragta "vall" alacsonyabban 
van a huvelyben. (igen, a mernokok, most huhognak, hogy szaxerutlen 
pancserduma, de ugye ez a lenyeg a foldi halandoknak?)


Az eredmeny:
3 ember, csomag, klimaval: (bejaratosan!) orszaguton 5,4 literes, fent 
a havasokban 5,9 literes fogyasztas ugy, hogy a fordulatszam SOSEM 
esett 4000 ala. Orulhet az auto leendo tulaja, legalabbis a motor 
bejaratasanak, mert amit a futomu kapott Erdelyben a legnagyobb 
igyekezetem ellenere... :-(


djtiszy
+ - Alfa (es nem Omega;-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Fogash irta:

>de ha valaki veletlenul egy Alfa Romeot mer dicserni, akkor egybol
elojonnek egy csomoan, hogy az ilyenolyan szirszar, es veletlenul sem
venne senki. Ez valahogy hasonlo, mint az a teny, hogy a ferfiak 90%-a
szerint a Hale Berry marha jo csaj, mindenki arrol almodik, hogy jol
meghuzna, de felesegnek senki nem ilyent keres. Egy Alfa Romeot is
mindenki jol megkergetne, de hetkoznapra kosz nem, inkabb Toy otat,
VW-t, stb... ? :-D

A Hale Berryre vonatkozo resz kivetelevel (utalom azt a libat) egyet
kell ertenem. Amikor autot akartam venni, volt egy 98-as elado Alfa
156-os, 1.8-as gyonyoru piros, de eppen a te tanacsodra osszevetettem,
mennyibe fog kerulni a fenntartasa/szervizelese. Raadasul a motorvezerlo
elektronika (esetleges, tobbek altal emlegetett) csereje is nagyon
lehuzta az Alfa fenntartasi koltsegenek serpenyojet, es hiaba mas a
vezetesi elmeny, - egy baratomat idezve: - "akinek Alfaja van, az nem
szarral gurit". Belattam, nekem nem megy olyan jol, hogy Alfam legyen,
tehat vettem egy Focus. Imadom, nem tartom kompromisszumnak, par szammal
ezelott mar leirtam, hogy miert ;-)

G. (D)
+ - tribologus kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
Ma delutan talalkoztam egy emberrel, aki tagja egy csapatnak, akik 
megvasaroltak egy Nohab mozdonyt. Most kezdtek el a motor 
felujitasat, ami utan ugye fel kell tolteni olajjal. A dolog nem egyszeru, 
mar csak a mennyiseg miatt sem ( 800 liter ). A nagyobbik gond, hogy a 
fotengely csapagyai specialis otvozetbol keszultek, ami sok a mai 
olajokban levo adalekanyagokra ( pl. cink ) erzekeny. Emlekeim szerint 
itt a listan valaki mar foglalkozott mozdonyokkal, reszben az o, reszben 
olyan ember segitseget kernem, aki kenestechnikaval foglakozik. A 
forgalomban kaphato olajak nagy resze az adalekok miatt nem johet 
szoba a keneshez, ezert a szoba joheto olajakat be kell vizsgaltatni, 
tartalmaz-e olyan adalekot, ami arthat a csapagyaknak. A kerdes, hol 
van ilyen labor, milyen olajakat erdemes bevizsgaltatni. A mozdonyt 
elore egyeztetett idopontban meg lehet nezni, lehet fenykepezni (nem 
ugy, mint a MAV muzeumban), akinek kedve van hozza, meg szerelheti 
is. A motor hathengeres, ketutemu diesel, max fordulata 1050 
uveghang!!!, kb. 2500 LE, 148000 ccm, nyomatek az van :-), gepkonyv 
szerint a motor mar tul van hatmillio km-en. Mas adatra nem 
emlekszem, de elmegyek megnezni azt a mozdonyt, es segitek nekik, 
ahogy tudok
Ha valakinek van otlete, ne kimeljen.
Peter
+ - Re: Re. M7/ parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak< wrote:
> --------------------------
> elozesnek!) Egyebkent jobbra tartasi kotelezettseg van, tehat egy jarmu 
> nem haladhat a belsosavban folyamatosan, es nem tarthatja fel a gyorsabb 
> jarmuveket. A szabalyban azonban az is benne van, hogy akkor nem tartja 
> fel a tobbi jarmuvet, ha az adott utra engedelyezett legnagyobb 
> sebesseggel halad!! 

Ez biztos? Nekem valami olyan remlik, igaz, nem tegnap tanultam kreszt 
:-( , hogy parhuzamos kozlekedesben a belso savbol akkor is ki KELL 
huzodni a gyorsabban jovo elol, ha az szabalytalanul, a megengedettnel 
gyorsabban megy. Vagy ezt mar megvaltoztattak?

Feri
+ - Halle Berry - Alfa Romeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
>Ez valahogy hasonlo, mint az a teny, hogy a ferfiak
>90%-a szerint a Hale Berry marha jo csaj, mindenki
>arrol almodik, hogy jol meghuzna, de felesegnek senki
>nem ilyent keres. 
>Egy Alfa Romeot is mindenki jol megkergetne, de
>hetkoznapra kosz nem, inkabb Toyotat, VW-t, >stb... ?
:-D

10 pontos hasonlat!!! :) Egesz feldobott ebben a
punnyaszto melegben! 
Mindjart keresek is a neten vmi jok kis H.B-s
wallpapert!:))

Udv,
Peter
Thalia 1.4 RT


=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia!

__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Calendar - Free online calendar with sync to Outlook(TM).
http://calendar.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS