Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 777
Copyright (C) HIX
2000-06-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kanyarseb (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Re: Semmire sem eleg (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re:Gazuzemu auto (mind)  12 sor     (cikkei)
4 MONDEO (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Pocok Nenike (mind)  9 sor     (cikkei)
6 FIAT; Vaddiszno; lopasgatlo; THX (mind)  41 sor     (cikkei)
7 Punto, Micimacko (mind)  70 sor     (cikkei)
8 GOOOL! (mind)  34 sor     (cikkei)
9 GDI, Pajero (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Kamat, re difi, bmwm5 (mind)  55 sor     (cikkei)
11 Hutoviz (mind)  13 sor     (cikkei)
12 roma gyerek, gyorshajtas (mind)  34 sor     (cikkei)
13 24 oras teszt (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Kismalaaaac?? -> Vaddiszno!! (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: Ferrari - hatsokerekhajtas (mind)  38 sor     (cikkei)
16 735 (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: Nyomatek (mind)  49 sor     (cikkei)
18 pav vizsga (mind)  15 sor     (cikkei)
19 gumi (mind)  14 sor     (cikkei)
20 hasznaltauto-vasaralas (mind)  128 sor     (cikkei)
21 Re: Kismalac (mind)  17 sor     (cikkei)
22 STIM taviranyito haz (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Toyota fek (mind)  19 sor     (cikkei)
24 re: MTZ turbo vetek (mind)  7 sor     (cikkei)
25 re: a sportauto (mind)  6 sor     (cikkei)
26 Mechanikus vedelem (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Futomu problem (mind)  13 sor     (cikkei)
28 ATVERES . (mind)  14 sor     (cikkei)
29 hehe (mind)  47 sor     (cikkei)
30 Re: jar (mind)  30 sor     (cikkei)
31 Re: sokminden (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Re: auto kar ut hibabol (mind)  15 sor     (cikkei)
33 Ford Escort 1.4 '88 (mind)  15 sor     (cikkei)
34 fronthajtas, borszint (mind)  38 sor     (cikkei)
35 Segitseg Opel baj (mind)  19 sor     (cikkei)
36 Re. Opel Kadett elado (mind)  17 sor     (cikkei)
37 Peugeot vs. Punto (mind)  54 sor     (cikkei)
38 Re:Shell (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: kanyarseb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellolista!

>Errol szerintem az tudna igazan jol meselni, akinek sportfutomu van a
>kocsijaban
>(VTi ???)

Nahh, hogy sportfutomu az tulzas, de allithato kemenysegu es magassagu. A legut
obbi talalkozon -2 hete- szepen kiteszteltem a kemenyseg-beallitasok lehetosege
it a Hungaroringen. (Ha valakinek lehetosege nyilik tesztvezetni ott,  ki ne ha
gyja!!!) A  jopar korocske utan szamomra nyilvanvalova valt az elonye a kemeny 
futomunek. A palyaviszonyokat alapul veve puha gatlokkal nem lehetett akkora ka
nyarsebesseget elerni, de ami ennel joval fontosabb, hogy nem erezheto a hataro
n autozas ugy, mint kemeny gatlokkal.  Teljesen kemenyre allitva 2-3 kor utan p
ontosan tudtam mikor fog ledolni az oldalara a gumi es azt is, hogy eddig es ne
m tovabb van itt a kanyarseb. Persze kemeny gatlokkal is suvolteni kezdtek a gu
mik, de joval kesobb es olyankor mar kicsit sodrodott is az auto. Azt is hozzat
eszem, hogy ehhez nem eleg mezei aszfalt, mert azon eddig inkabb megcsuszott a 
futofelulet, minthogy ledoljon a 195/50.
Kihangsulyoznam, hogy ez palyaviszonyokra ervenyes ill. csak jo minosegu utakra
. A jomagyar utakon bizony nem nagyon merek kozlekedni a legkemenyebb beallitas
sal. Nemcsak azert, mert felek, hogy szetveri a futomu az autot, hanem mert a k
anyarokban talalhato es ritkanak nem mondhato hullamokon elpattog az auto. Ez n
em tul jo erzes es tapasztalatom szerint semmivel sem tudok egy ilyen rossz min
osegu kanyarban gyorsabb lenni durva beallitassal, mint egy menettel lagyabban.
Hozzatennem meg, hogy donto a futomu konstrukcioja es az auto merevsege is. Pl 
egy Integraban ulve is ugyanolyan bucogas van, mint nallam kemeny gatlokkal, de
 az legalabb masfelszer olyan gyorsan tud menni az adott kanyarban.
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Semmire sem eleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
1. Egy ev 356 napbol all (altalaban), ebbol max 30 nap van ho (mo.-on).
Szerinted melyikre kell autot venni?
2. Egy nagyobb teljesitmenyu hatsokerekes autot nem ugy kell vezetni, mint
egy Suzukit, foleg TELEN, ez teny. De e nem azt jelenti, hogy a kocsi a
rossz.
KI

> wrote in message news:...
>  - Ja hatsokerekhajtas: mentem 735-os BMW-vel havon /teligumival/ -  no
> comment
> Richie
+ - Re:Gazuzemu auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A következo szervizt nyugodtan merem ajanlani:
GLOBIMPEX Kft. gazauto-szerviz
1239 Bp. Haraszti ut 279.
tel.: (1) 286-0216
Nyitva: H-P: 8:00 - 16:00

En naluk alakittattam at a verdat, azota minden gond nelkul elvezem a gazautoza
s minden elonyet.

Üdv.:

Sarosi Tamas
+ - MONDEO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nem akar valaki új Ford Mondeo-t venni ?? Tegnap kaptam egy levelet Ford-éktól,
hogy az 1.8 GLX modelleket 750.000 Ft kedvezménnyel vásárolhatom meg.
(Sajna nekem még így is drága !)


Zotya
+ - Pocok Nenike (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ivicz Lacinak Külön!

 Grat a lanyodhoz.Ket kerdesem azonnal felmerult:
1. Autot miota vezet? Ha nem, miert?:)
2. Most, hogy megy, pasizni is egyedul jar?:)

Üdv:-Dani-  a csoki tovabbra is egeszseges.
Vagy tudtok barkit, aki csokitol halt meg?
+ - FIAT; Vaddiszno; lopasgatlo; THX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Akkor sorjaban:

1.
, a FIAT kapcsan:
>- markakereskedes, melyik jo? 
A Boldizsart kerult, legalabbis szerviz tekinteteben,
nagyon-nagyon-nagyon  rosszakat hallani roluk.

2.
Vaddiszno:
Velkambek (komolyan). Azert kerdesem is lenne:
>Most nem akarok megint a BMW-vel jonni, de ott 
>mostanaban 2 jeloles van: i es d. Slussz!
De regebben volt: tds, il. A td-t meg fel birom fogni,
de mi az "s"(super?) es az "l" (luxus?) Es szerintem 
tovabbra is van "c" (cabrio, ha minden igaz).

3.
 [Non-Profit Organization]
>egy jo mechanikus zarat ajanlott valaki. Ha 
>jol emlekszem, v.mi valtohoz szerelheto, ill. 
>azt rogzito szerkezet volt, kb. 40 000.- penzert.
Titan-Dypol, kb. 20 cm acelrud, ami a valtot rogziti
(a valtoba, ill. ala furnak egy lyukat, oda kell
becsusztatni). Nekem is ilyen van, mar tobbszor ajanlottam.
40 rugoert szereltettem be, de Stewie Wonder tud olcsobbat
is (csak merges lesz, mert mar 2x kuldok a nyakara vkit).

4.
Koszonom Sarosi Tamasnak a gazauto-szerviz cimet.

Piece:

nme1




"Know your enemy"
+ - Punto, Micimacko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nandi!

	Mi idén, április 10-én vettük át vadi új Puntónkat. Kicsit féltem tole, pont a
z "olasz ócskavas" szlogen miatt, de belevágtunk. Meg kell, hogy mondjam, az au
tó eddig nem okozott csalódást. Sem kényelmileg, sem funkcionalitásban. Az autó
 a létezo legkisebb (1.2l, 8 szelep, 60LE) motorral rendelkezik. Egyetlen bánat
om vele kapcsolatban, hogy nem áldoztunk további 80.000 forintot arra a néhány 
szelepre, mert meg kell vallanom, hogy a motor kicsit gyengus. Persze városban 
elég, és elsokerék hajtása ellenére nem kaparja az aszfaltot (Vaddisznó :o), de
 az autópályán elég hullámzóan autózható. Ötödikben az érdi emelkedon lecsúszik
 kilencvenig, majd a lejton fel 140-160-ig. Itt persze már fogyaszt is rendesen
. A városi, erosen kímélos 6-6,5l/100km-es fogyasztást ilyen tempónál már erose
n alulszárnyalja, de nyugis országúti vezetésnél 80-110-es tempóval akár 5l/100
km köré is lehet vinni. A kritikusokkal közlöm, hogy a fogyasztási adatok a koc
si saját maga által számított adatai, tehát valószínuleg csalnak. De nekem jól 
esnek :o)
	Azért az autó tényleg kicsit olasz, vagyis nem árt az utastérben lévo csavarok
at idonként utánhúzni, a komolyabb zörgések elkerüléséért. De mindezt nekem ell
ensúlyozza, hogy az autó design-jában is teljesen olasz. Vagyis szerintem jól e
ltaláltak a kezeloszervek, kellemes az egész felület. Az autó elonye - számomra
 - hogy egy kis lámpával jelzi a muszerfalon, ha esetleg nem világít az egyik f
éklámpa. A baj csak az, hogy ez néha felvillan. Valószínuleg kontakthibás.
	Ha ez fontos, jó tudni, hogy az autónak - szigorúan a kategórián belül - nagy 
a csomagtere, és noha a látvány kicsit rémiszto, de valójában még be tudnék üln
i magam mögé. Vagyis ha a vezeto ülés egy 182cm magas embernek van beállítva, a
kkor egy hasonló termetu, ha nem is palotai kényelemben, de akár még egy Bp.-Ba
laton útvonalon is kényelmesen elfér.
	Ennyi leírás után megpróbálok válaszolni a kérdéseidre:
	- Nekünk eddig a fennt említett csavarlelazulásokon és a visszajelzo lámpa fel
villanásán kívül nem volt semmi (az autóban még nincs egész 3000km!!)
	- Eleinte használtam a City-t, de késobb kikapcsoltam, mert inkább zavaró volt
. A kormány olyan könnyen mozgott, hogy nem éreztem az autót. Egyébként nélküle
 is könnyen pörög a kormány.
	- Mi a Gyáli úti márkakereskedonél vettük. A faszi, aki eloször odajött, és me
gmutatta az autót, meg elvitt próbavezetésre, elég fasz volt. A kérdéseimre kon
krétunok helyett az "igen, elég sok", "nem túlzottan" és a "nem jellemzo" határ
ozott (?) válaszokat adta. Ám a kocsi konkrét adás-vételét Nagy Adrásnál rendez
tük, aki szerintem nagyon korrekten és segítokészen kezelte az ügyet, és érdemb
en képes volt válaszolni a már korábban említett kérdésekre. Magyarul úgy tunt,
 látott már ilyen autót :o) A szervizükrol nem sok tapasztalatom van, mert csak
 a régi Corsát vittük be állapot felmérésre. Az biztos, hogy nem éri meg ott ha
gyni az autót. Vagyis nekünk nem érte volna meg, mert 200.000-rel többért bírtu
k eladni magánúton.
	- A szellozése az autónak jó, habár én nem érzékeltem különösebb extra élményt
. Ami fura az Opel után, hogy kikapcsolt ventillátor mellett a menetszél hatásá
ra alig-alig fujdogál valami szello a rácsokból. Persze ez könnyen kiküszöbölhe
to a ventillátor bekapcsolásával :o).

	Mi nagyon megszerettük ezt az autót. Szerintem, ha a kategória és a teljesítmé
ny megfelel az ember igényeinek, akkor jó választás lehet. Röviden (?) ennyi. 


	És még valami. Eszembe jutott Vaddisznóról a vicc, amikor Micimackó bemegy a h
enteshez. Nem tudom miért, de eszembe jutott. Lényeg az, hogy noha nem értek eg
yet mindenütt Vaddisznó leírásaival, én élvezzem a stílusát. Néha azért, mert a
zt mondhatom magamban, hogy mekkora fasz ez a csávó, néha meg azért mert igazat
 adatok neki. Szerintem csak színesebb lesz a lista az ilyen élettel teli íráso
któl. Nem kell folyton azt ecsetelgetni, hogy milyen jó is volt, amikor múltkoz
 mentem a 6-os úton, 80-al, aztán beértem Érdre, és lelassítottam 50-re. Micsod
a élmény.......


Pááááááááááá

    			Aaron

------------------------------------		   
  ERICSSOnz
since 2000.01.01.
------------------------------------
+ - GOOOL! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAAKOOO!
> Felado :  [Hungary]
 
> a vamos tobbek kozott megkerdezte: „ Fiatalember, honnet van maganak
ilyen sze
>p autoja?“ mire a baratom: „Hat. Tudja, az ugy volt, hogy nyertem a
Lotton.“ A

"Csempeszet, kabitoszer ilyesmik.." ez batrabb lett volna...
– felek ezt a beszolast nem uszta volna meg 2 oraval…. 

Ha azt hiszed, ezt nem lehet fokozni, olvass (most nem arrol van szo, ki tud na
gyobb golt rugni)

Egy alkalommal ismet MOra ment uaz a baratom, a Vectra meg eppen torve volt, ha
t elvitte az apja csillogo-villogo fullextras Renaultjat. A komaromi hataratkel
on tortent:
Vamos benez a kocsiba, latja fiatal suhanc ilyen kaliberu kocsival. Auto papirj
ait elkeri, majd kerdez: 
Vamos: Kie az auto?
Barat: Az edesapame.
V: es valyon az On edesapja tudje-e, hogy hasznalja a kocsijat?
B: (kozelebb hajol a Vhez, maj halkan, hogy csak ketten ertsek) az ugy volt, ho
gy reggel korabban felkeltem, mint az apukam, lelopodztam a garazsba, kitoltam 
az autot az utca kozepere, akkor begyujtottam es eljottem…
V intezkedik, telefon ide telefon oda, majd a B edesapjanak, aki a telefonon ke
resztul is KIROHOGI, mert o adta a kocsit a koloknek, hogy menjen el vizsgara.
B mindvegig tole telheto bamba abrazattal amde mosolygos szemmel figyelte V-t.

es nem ez volt az utolso alkalom, hogy csavarokra szedtek a kocsijat a szervek 
:-))))

Palika
(a BMW meg fizetett is azert, hogy megszbadulhasson a Rovertol)
+ - GDI, Pajero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszoris felhinam a tisztelt nagyerdemu figyelmet hogy a GDI nem diesel... 
Az meg hogy nagyon korrekt benzines motor tan tudja az aki ert egy kicsit 
hozza es nemcsak irogat..

A pajerorol annyit, hogy lehet hogy szar, de 3 terepjarot neveznek az 
arabok (ahol kell is neha terepezni) jarmunek.. Land Rover, Pajero, Toyota 
Land Cruiser, Land Rover...

AntForce
+ - Kamat, re difi, bmwm5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki.

Az utobbi napokban marhara belejottem a levelirasba, s mivel a legutobbi HIX
olvasasa kozben is elsult az agyam, hat nem kimelek senkit :)

- lakovich, kamat kerdese:
Ebben a temaban a Merkantil bank reszerol vagyok erintve. Nekik majdnem
szorol-szora a te bubodat is erosen furkalo kerdest tettem fel, kb fel evvel
ezelott. A valasz valami hasonlo volt:
Ha mondjuk 5 evre veszed a kolcsont, akkor is lehetoseged van elobb
visszafizetni, ha szerzodes modositast kersz. Ennek koltsege a hatra marado
maradvanyosszeg X %-a. Bocsi, de az X-re mar nem emlekszem. 2 vagy 20%, bar
nem mindegy :) Ebbol azt derivaltam, hogy ha fel ev multan zsebemben a
zseton, akkor modositok, es kifizetem a teljes hatralevo reszt, persze nem
az 5 evre szamolt kamattal noveltet. Az ugyintezo szerint ez OK.

- szm. eucomp, W123 difi
Igazad van, en irtam felreertheto modon. Szoval az osszes W123-as tipus
difije egy kotvany, nem csak a 200 D jellegzetessege. En a 300D-n most
csereltem. Szegeny mar ugy sirt, hogy heted-het hataron innen, s nyolc napon
tul is azon rohogott a vilag. Mar-mar attol kellett tartanom, hogy egy
tulvezerelt kismama a piros lampanal alafekszik, es vigasztalasul
megszoptatja :)

- bmwm5, de kiraly a bo:mo:so:m
Vaauuu ! Ez a BMW tenyleg a vilag legfaszabb alkotasa ! Soraid olvasasa
kozben elgondolkodtam, hogy a BMW tnyleg ilyen jo auto-e. Mondhatnam
vedeltem szavaidat. A BMW istenitese kozben en mindent elhittem neked, csak
tudod a tokom csovalta a fejet !
Itt aljon egy masfel eve megtortent eset, mely a BMW-vel kottetendo barmi
fele "hazassagomat" sutba tette.
Egy kedves baratom ( 20 eves volt a lelkem ) X tipusu autojat ( X-et az ezen
iranyu suket vitak elkerulese vegett nem irom le ) minden aron egy fiatalabb
525-os bomosre akarta cserelni. Egyszeruen meg volt zavarodva a tipusert.
Tortent aztan, hogy egy het alatt ket 525-os tulajnak emlitette boldogsagtol
csillogo szemmel kivalo otletet. A ket tulaj nem ismerte egymast ezt adtak
elo:
1. tulaj: Arany fiam ! Ha te azt az X autot tenyleg ilyenre akarod cserelni
akkor gratulalok. DE ! Ne engem szidjal ! En ugyan olyanbol szaltam 525-be,
amilyenbol te akarsz. NE TEDD ! Vissza sirom a regi X tipust, igaz a BMW-m
legalabb mar magatol jar szervizbe. Megy mint az allat, oszt semmi tobb.
2. tulaj: Idos fiam. Ha surun akarsz szervizbe jarni, hat tedd. Az enyem mar
magatol is oda talal. Igaz szep is, gyors is, de itt vege. Mivel neked ez
munka eszkoz nem ajanlom. Vedd meg masodik autonak csajozni. Arra ez tuti
befuto.

Szoval a baratom ezutan nem vette meg. En sem.
Az teny hogy en tavaj majdnem elelveztem egy csusztatott kanyartol ( egybol
ilyet akartam venni ), de miutan kiszaltam az autobol megszunt minden. Szep
is, gyors is, de valami hianyzik belole. Valami nagyon fontos.

Mara ennyi.
Nagy tiszteletem tovabbra is tietek:

Marci
+ - Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Gonci, masodszor feltett 3. kerdesere ( fogyhat-e a hutoviz) egy valasz :
>Az Astram az utobbi 15000 km alatt 1 deci vizet sem evett meg, elotte ugy
>fogyogatott. Ezen okbol kifolyolag kellett a 60000 km-es szerviz keretein
>belul hutot cserelni. Ugy nez ki ez bejott.
>Szerintem nezz utana.

Korbeszaglasztam, ugy nezem a hutorendszerrel nincs gond, 
mindenhol szaraz, nincs nyoma szivargasnak. Ha tenyleg veszes a 
havi fel liter hutoviz, akkor valamelyik pakolas serult meg.... brrrr.

Csaba
+ - roma gyerek, gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>De most komolyra forditva a szot, a falusi gyorshajtasrol egy-ket
>megjegyzesem lenne. Szoval, nagybatyammal tortent, hogy teljesen
>szabalyosan ment falun, es kijott ele egy romagyerek (a jelzo csak a

Mar nem egyszer hallottam, ugyhogy lesz valami igazsagalapja:
A romak a lassan kanyarodo kocsi ele lokik a gyereket (persze nem
ala, de eleg annyi, hogy a sofor bekakiljon), aztan jarnak utana es
amig nem fizet, feljelentessel fenyegetoznek (es lehet, hogy utana is)
Ilyenkor lehet, hogy tenyleg jobb a 160-as sebesseg, mire a kolok a
foldre esik, mar 2 km-el arrebb vagy :)

Regebben en is szoktam falukban hajtani 90-110 kozott, de egyszer
ket sopruvel kardozo gyerek kiugrott elem a jardarol, tobb rovidet
dudaltam es fekeztem, nehogy megijedjen, de mikor a 10 eves lanyka 
eszrevette, hogy fustolo kerekekkel jon valami allat, ugy leblokkolt, 
hogy kimeredt szemmel allt es tartotta maga elott a soprut. 
Kegyetlen pillanatok voltak, kb. 2 meterrel alltam meg elotte, majd
30 meteres feknyom... Ki akartam ugrani, hogy megpofozom, de
nem birtam felemelni a kezem (a baratnom 10 korme nyoma maig
is ott van). Aztan a szuloket akartam meglincselni, aztan eszbe
kaptam, hogy en mentem 100-al...

------------------

3 napja elhataroztam, hogy estenkent biciklizni fogok - fo a sport...
A masodik napon a fouton kanyarodva jobbra a balrol erkezo
Simson (STOP tabla!!!) eppen telibe talalt. Ket reszeg katona ult
rajta, nem is tudtak felkelni. Meg akartam oket rugdosni, de vegul
ott hagytam oket az ut kozepen es remelem senki nem hajtott
at rajtuk. A karom par karcolas es 245 Ft.

Csaba
+ - 24 oras teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Nem ertem, mi ebben a 24 oras teszteles? Varosba is be kellett volna menni,
>nem orszaguton meg faluban fogyaszt az auto... Bar ha tesztcel volt a jo
>eredmeny akkor megertem. De tovabbra is kerdes, hogy mi volt ezen 24 ora?

A gond a magyar tudasommal van, ill. a forditasommal.
24 oras teszt = autos ceg 1 napra ad par autot tesztelni. Ugyanigy van
hosszutavu 
teszt idoben es km-ben (1 honap, 50ezer km...) Mivel magyar autos ujsagokat
nem
olvasok, nem tudom, mi a 24 oras teszt magyar megfeleloje. 
Tenyleg nem volt egyertelmu, mert ugy hangzik, mintha 24 oran at teszteltek 
volna, ami persze nem igaz. Mindegy, aki akarta megertette, aki nem akarta,
megertette most :)

Csaba
+ - Kismalaaaac?? -> Vaddiszno!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok, szia Gergo,
 irta:
>Kivancsi lennek mar erre a vaddisznora, meg a gepere, hogy milyen.
>Lehet hogy olyasvalami mint a Knight Rider?:)
>Vagy csak vetit es nem is igazi vaddiszno, csak egy kismalac?:)

Azt hiszem ezen mar egyszer tulleptunk. Ha ott lettel volna a
dunaujvarosi talalkozon es lattad volna, nem kerdezted volna meg ezt a
hulyeseget.
Kulonben is, akinek 1.6 os Vectraja van, az ne ugasson bele olyan
temakba, mint pl. gyorsulas, elozes, 200 feletti folyamatos
kozlekedes, emelkedon gyorsitas, netan ott elozes, mert a kocsija
jellegebol kovetkezoen koze nincs hozza.
Ugyhogy en a helyedben elobb kiprobalnam, aztan csak utana kerdeznek
ilyeneket.
Az M5 amugy sokkal jobb, mint a Knight Rider, marcsak azert is, mert
nem amerikai.
Azert ne csuggedj!

Udv,
Vaddiszno

U.i.: Akkor matol fogva mindenki hivjon Ma'jkel Na'jtnak.
+ - Re: Ferrari - hatsokerekhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo mindenki!
 irta:

>- Meghajtas:
>Oly annyira fosok a hatsokerek hajtastol, hogy telen a Merci megy a
>garazsba, az Astra pedig munkaba.
>Egy nagyon fontos dolog elsiklani latszik gondolatisagod fenyesen
csillogo
>origoja mellett ( vagy szokas szerint en vagyok a hulye, ez lehet ),
>megpedig az elso-hatso teng. terheles kozotti arany. Felek, hogy a
Ferrarie
>picit jobb a BMW-nel, es bar sportauto, egy hires ember mondasa
szeint " a
>Ferrari F40-et sikos uton egy valami biztos hogy megelozi, es pedig a
fara".
>Szar ugy.

Hat Ferrarit en is csak akkor vennek, ha mar nem tudnam hova rakni a
penzemet. Allat lehet vele menni, de csak bizonyos korulmenyek kozott.
Telen es vizes uton nem ezt kell hasznalni, nem is arra terveztek.
Befektetesnek viszont allitolag nagyon jo, foleg a kis darabszamos,
dragabb modellek.
Nos en nem tudom, hogy a Merci milyen hoban (bar taxismerciben ultem
mar, annak fel sem tunt), de en multkor ugymentem fel egy hegyre 20
centis hoban az M5-tel, hogy toltam magam elott a havat (kicsit le van
ultetve az auto). A teli gumival igazabol fel sem tunt neki az
emelkedo, meg a ho. A tengelyekre a sulyeloszlas BMW-eknel 50-50%
korul van, tehat ez nem a cementeszsak efektus. Ennel jobb nincs! Mig
a Ferrari asszem olyan 30-70 vagy 40-60 assal bir, tehat kozel sem
olyan jo, mint a BMW! Ez az ami nem mindegy! Nemtudom fenti
allapitasodat mibol kovetkeztetted ki. Persze a F-nak mas elonyei
vannak valoszinuleg.
Szoval azt javaslom, dobd ki a Merdzsot es vegy egy BMW-t. Hidd el
nekem, az segit. Ugy erzed majd, hogy 10 evet mentel elore az idoben.
Vagy netan taxizol vele?

Hajts,
Vaddiszno, aki ahol tud, segit...
+ - 735 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!
 irta:
>Ja hatsokerekhajtas: mentem 735-os BMW-vel havon /teligumival/ -  no
>comment

Szerintem gyorsan tanulj meg vezetni! Szerintem az segit a volannal,
ha tudsz. Ha nekem megy, akkor neked miert nem? Ha meg nem vagy kepes
ra, akkor
1) vegyel 1. kerekhajtasut, hatha azzal sikerul a menes, bar szerintem
azzal sem fog sikerulni,
2) ne a kocsira fogd a benasagod.

Udv,
Vaddiszno, aki mindenkinek csak jot akar...
+ - Re: Nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva AntForce,
En a multkor mentem a haverom chiptuningos Seat TDI-jevel es meg
voltam gyozodve, hogy majdnem gyorsul ugy, mint az M5. Azonban, ha a
100-ra gyorsulast lemerjuk, akkor 10 mp. koruli erteket kapunk, mig M5
5.9 allitolag. Szoval ez a beleulok es megyek vele 200 metert kicsit
ugyerzem csaloka. Azonkivul hany kilos is a kocsid? Meg a maj' 200
loero mellett mennyi is az az oly fontos nyomatek? Nos, ha en
lekoszorulnem a kocsilemez vastagsagat a negyedere, kivennek belole
minden vasat, ami a tiedben nincs ebben meg van (pl. merevitok,
utkozozonak, felfuggesztes, stb.), levennem a fekeket, es raraknek
jatekfekeket, akkor en is le tudnek sporolni vagy 5-600 kilot a
kocsibol. Ja meg raraknek virsligumit biciklifelnin. Akkor ez sem
fogyasztana ennyit. Azonkivul en 15-16 literrel jarok vele, de azt
hiszem, nekem meger annyit az eletem es a biztonsagom. A volt fonokom
most vett egy Integra Typr R-t. Az ules meg a kormany profi, a tobbi
kalap sz...-t sem er benne. Szoval nem lettem meggyozve, hogy ilyent
vegyek. Meg azt mondja, hogy 220-at ment vele max. Nemtudom ez e a
vegsebessege, de akkor 200-nal mennyit porog? 7500-at. Ez mondjuk 2-3
oran keresztul azert kisse megterhelo lehet egy motornak, vagy nem?
Szerintem legalabbis nem egeszseges.
Szoval biztos vagyok benne, hogy az Integra kivalo
menetteljesitmenyekkel rendelkezik, de ha ugyanezt a 180 loerot egy
2500-as motorbol termelnek ki kenyelmesebben, akkor szerintem egy
sokkal jobban autozhato kocsit kapnank, persze egy ket dolgot, mint
pl. sulyeloszlast ujra kene ghondolnunk. Azonkivul a motor
teljesitmenyehez elmaradtak a kocsi tobbi reszenek tulmeretezesei.
Fek, futomu, stb. Egyszer csinaltunk egy tesztet. Van az a Honda
Accord orult haverom, akirol mar irtam. Vett egy 2.3 as Accordot kb. 5
eve. Asszem 163 loerej figyelt benne. Namost leallt versenyezni egy
CRX-szel, ami mint tudjuk szinten 160 loerej. Na mit gondoltok ki
nyert? Ha az Accord, pedig az nehezebb es ugyanannyi loero!! Hat akkor
most magyarazza meg nekem valaki, hogy ez hogy tortenhetett, hiszen
akkor boven a CRX-nek kellett volna nyernie, mivel fele akkora a
sulya. Jo megfejtest iroknak dicsero levelet kuldok. (Azota egyebkent
mar leszokott a Hondarol.)
Az a bajom az ilyen autokkal, hogy azt az erzetet keltik, hogy kepesek
valamire, es a tulajok allandoan emberkednek vele, mert azt hiszik,
hogy megy. Csakhogy nem maradnak meg az 1800-as kategoriaban, ahol
tenyleg kimagaslo lehet a teljesitmeny, hanem feljebb tekintgetnek.
Aztan ebbol van az a sok baleset. Mert ugye a gyorsulas utan ott a
kanyar, meg fekezni kene, csak errol az aprosagrol kedves Japan
autokeszito kollegaink sajnos megfeledkeztek, es az autonkat nem
kepeztek ki ilyen helyzetekre. (A gurulo koporsorol kinek melyik kocsi
jut az eszebe, hm?)

Ugyhogy csak ovatosan azzal az Integraval.

Udv,
Vaddiszno
+ - pav vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a nagyerdemunek!

Meg akarom szerezni az A kat. jogsit. Persze korlatozas
nelkulire gondoltam, jobb ha egybol tul van az ember 
ilyeneken. Ilyenkor ugye PAV vizsga szukseges (azt hiszem PAV4).
Van valakinek tapasztalata a PAV vizsgakrol? Egyaltalan
mibol all, pszichomokus, reflexproba, ilyesmi?
Es a motorosiskolakrol (Budapesten)? Amit kineztem magamnak
(nem ragaszkodnak tulzottan az elmeleti oktatason a jelenletemhez. :))
ott 65kHUF az ar tokkal vonoval, vizsgadijjal. Ez sok vagy keves?
Mennyi a kotelezo oraszam (gyakorlat)? Milyen 
motorokon folyik a vizsgaztatas?

Minden valaszt, tanacsot, javaslatot koszonettel veszek.
SS
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg vettem egy Audit, amin a kovetkezo tipusu/meretu gumi van:

Uniroyal Rallye 540 195/60 R15 88H

Erdekelne, hogy mit "bir" a fent leirt gumi. Lehet, hogy nem egeszseges 240
km/h-val karcolni vele? Vagy mehetek nyugodtan padlon? Legyszi irja meg vki,
hogy mennyivel lehet vele menni.

Koszonom.

Crocman
Audi 90 20V
+ - hasznaltauto-vasaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amint azt korabban jeleztem, osszeszedtem, en hogy allnek neki hasznalt
autot venni. Ennek jon most az elso fele, holnap meg a masodik.

autovasarlas	

Na akkor ahogy igertem, megprobalom osszegezni elkepzeleseimet a hasznalt
autok vasarlasaval kapcsolatban. Igyexem strukturalni, tehat a leiras
sorrendje jol koveti a szerintem optimalis kronologiat is.

1. Csaladi kassza szambavetele. Erdemes megnezni, hogy mennyi is van
autora. Gyakorlati tapasztalat, hogy az elore raszant osszegnel kicsit (ez
mindig az ar fgv-e is) dragabban jon be egy jonak tuno jelolt. Celszeru mar
az elejen szamba venni, hogy mennyi van, es vexukseg eseten mennyit lehet
meg mozgositani? 
2. Kedvenc keresese. Ez alapvetoen 4 uton tortenhet, ugymint
ujsaghirdetesre, markakereskedo hasznalt kinalatabol,
hasznaltauto-kereskedotol, autopiacon. Mindegyiknek van elonye/hatranya,
lassuk sorjaban:
2.1. ujsaghirdetesre: a gk gazdajaval szemelyesen talalkozol, ez jo. Ha nem
igy van, az gyanus. Szemelyes benyomasokat szerezhetsz rola, ami kozvetve a
kocsit, illetve a valoszinusitheto banasmodot is minosit(het)i. Nehez
elhinni (bar a sogoromnal ez tok igaz), hogy a 21 eves srac mindig
oregurasan jart az XR3-mal. Ugyanigy nehez elhinni, hogy a kocsi mindig
rendesen volt szervizelve, ha az udvarra is alig lehet bejutni a
szemetdombtol... Ha nem a tulaj akarja a kocsit eladni, akkor erdemes elobb
tisztazni, hogy milyen jogon adja el o a kocsit? Ha a forgalmiban
egyaltalan nincs feltuntetve, csak irasos meghatalmazassal adhatja el a
kocsit. Ellenkezo esetben ragaszkodni a tulajjal valo szemelyes
targyalashoz, vagy irasos meghatalmazashoz (2 tanuval, stb). Hatrany, hogy
nincs osszehasonlitasi alap, vagyis csak egy kocsit latsz. Nagyobb elozetes
felkeszultseget igenyel. Arban nagyon szor, lehet igen jo veteleket is
csinalni (megszorult a tulaj), es igen rosszakat is (lopott, azert olcso).
Az ujsagbol viszont jo atlagarakat lehet szedni, ha nem Maseratit akar
venni az ember.
2.2. markakereskedo: nala altalaban dragabbak a kocsik, mint a piacon,
viszont tobbnyire van nemi garancia is, illetve a bevett kocsikat
rendbeszedik, esetleg lemuszakiztatjak. 6 evesnel fiatalabb kocsikra
reszlet is van altalaban.
2.3. hasznaltauto-kereskedo: nagy a szoras, es altalaban sokat akarnak
keresni a kocsin. Garancia neha van, ervenyesiteni viszont... L Jol korul
lehet nezni.
2.4. autopiacon: Bp-en ez nagy lutri, videken kevesbe. Tajekozodni itt is
lehet, es sokat lehet alkudni.
2.5. Az osszes lehetoseg vegignezese, mint az artrendekkel es a
valasztekkal valo ismerkedes utan beloheto, hogy az 1. pontban vazolt
osszeg mire futja. Itt meg lehet nezni, hogy ugyanannyiert mennyivel
fiatalabb Fordot kapok, mint VW-t, vagy 1-1 ev mit jelent arban. Ezutan
szvsz a legcelszerubb belebujni a regionalis hirdetesi ujsagba es a
vonatkozo ar+marka metszekeben bongeszni, kivalasztani a szimpatikus
jelolteket. (a videki hirdetesi ujsagok –Pl. bazar- kotelezoen tartalmazzak
az iranyarat is, ez nagy segitseg). Idopont-egyeztetes a megtekintesre. Mar
itt ra lehet kerdezni, hogy meg meri-e mutatni a mi szerelonknek. Az ove
nem hiteles, nem fogadjuk el!
3. Megtekintes. Lehetoleg vigyunk magunkkal nalunk okosabbat. Tobb szem
tobbet lat.
3.1. iratok. A kocsi papirjai rendben vannak-e? rendszam, motorszam,
alvazszam, evjarat, muszaki ervenyessege, tulajok szama (kulfoldrol hozott
kocsinal csak a magyarorszagi tulajokat irja a konyvecske), zoldkartya
adatai? A tulaj akarja eladni? Nincs bejegyezve elidegenitesi
tilalom/korlatozas? Ha valami buzlik ->exit, egyebkent:
3.2 kocsiszekreny. Setaljuk korbe az autot. Lehetoleg napfenynel, ha ez nem
megy, jol megvilagitott muhelyben/garazsban. A fenyezes allapota arulkodik
a tartasrol. Mindenhol eredeti? Jo jel. Az uvegek kozotti gumikon fel lehet
fedezni az ujrafestest. A belso terben lathato femfeluletek ugyanolyan
szinuek, mint kivul? Ha elut, akkor ujrafestett a kocsi. Az eltero
szinu/fenyessegu elemek mindig javitasrol arulkodnak. Ha csak egy elem
(sarvedo, vagy ajto) szine mas, akkor valoszinu, hogy csak huzas volt, nem
veszes. Persze ALKU-OK. Ha egymas mellett tobb elem (hatfal+
sarvedo+csomagtarto-teto), az mar nagyobb gond, ott jobban kapott szegeny
kocsi. Van-e lathato serules a kocsin? Lemezkar (meghuztak), vagy gyurodes
(nekiment valami/nek)? Az elobbi nem veszes, csak esztetikai hiba, bar
kijavitasa elemenkent kb 10eFt korul mozog. ALKU-OK! Ha gyurodes van, az
melyebbre is mehetett (futomu elmozdulas, tarto megrogyasa, gyengulese,
stb) azt mar erdemes lakatossal megnezetni. A kocsiszekreny elei, vonalai
folytonosak, vagy olyan, mintha szaggatott vonalat neznenk? ->valszeg
torott volt. A resek az elemek kozott azonosak? Mindenhol? (jobb/bal oldal,
elol-hatul, stb.) Ha elutnek valszeg torott volt. Iranyelv, hogy egymashoz
kepest +/- 0,5 mm lehet a resek kulonbsege, vagyis a legszukebb csak 1
mm-rel lehet szukebb a legnagyobbnal. Persze tipusonkent valtozik, hogy ez
3-4mm (BMW 7es sorozat), vagy 8-9 mm (Lada). Rozsdas? Hol? A legkisebb
lakatosmunka is 5 helyierteken kifejezheto dijjal bir, erdemes megfontolni.
A sarvedo elei viszonylag olcson "javulnak”, a kuszob, a sarvedo felso
sarka a tetooszlopnal, a hossztartok javitasa ennek egesz szamu tobbszorose
szokott lenni. 
3.3. Ha mar ugyis alamentunk (jo ha van akna, vagy csa'pos emelo), akkor
gepeszet. 3.3.1. Motor + eroatvitel. Teljesen szaraznak kell lennie.
Gyanus, ha frissen mosott. A legjobb, ha az ut pora lepi be vekonyan, de
nem ugy hogy olajba ragad. Ha a motor olajteknoje korben olajos, az
tomitescsere, nem veszes (2-3 eFt). Ha csak elol, az elso
fotengelyszimmering, az dragabb, de ennek nyoma van az ekszij futasi
sikjaban korbe-korbe. Ha a motor es a valto osszefogasanal, akkor hatso
fotengelyszimmering, az mar 10e korul jar. A valtonak illik tisztanak
lennie. Feltengely vedo gumiharangok epek, szarazak (cserejuk darabonkent
anyaggal 2-3e-tol). A feltengely (elsokerekh.) nem kotyoghat kezzel
mozditva. 
3.3.2. Fekek szarazak, gumi fekcso nincs lefujva alapozoval. Vannak-e uj
elemek a futomuben? Ezek csavarja is uj? Ha nem, akkor ganyolasveszely. 
3.3.3.Kipufogorendszer ep? Nincs kifujasnyom, nem rozsdas? Nem
tomitopasztas?
3.3.4.Gumiabroncsok? Tengelyenkent egyforma tipus, mintazat es meret,
mindegyiknel egyforma szovetszerkezet (trabisok!). Kopottsag? 1,5mm a szgk
minimum. 2 gumi szerelessel tipustol fuggoen 20-80eFt. Gumi kopottsaga?
Egyenletes? tojasos-> lengescsillapito, 1 par 12e korul indul. mindket
szele kopott? ->puhan jartak, elobb csereerett lesz. kozepe kopott? tul
kemenyen jartak elobb csereerett lesz. Csak kivul/csak belul kopott->
futomu a helyen van? gyanus...
3.4. kijohetunk alola. Motorhazteto felnyit. Olajfolyasok? lasd 3.3.1. Itt
mar jartunk a motorszam keresesekor. Allo motornal bongesszuk korbe
egyreszt a motorteret (tisztasag, oda nem illo alkatreszek), ha szaxervizt,
szervizkonyvet lobogtatnak, keressuk meg az olajcsere-cimket is. Vannak-e
friss javitasnyomok? Gyanus. Foleg, ha nem emlitik meg. Aksi mennyi idos?
Szinte mindig fel van tuntetve rajta. Feltunes nelkul fogjuk meg a
kipufogocsonkot (ha otthon all az auto es a tulaj allitasa szerint hideg).
Lehet, hogy mar bekinozta, de nem biztos.
3.5. Inditsa el. Optimalis esetben hideginditast latunk, figyeljuk milyen.
Benzinesnel kek fust: olajfogyasztas magas, CO valszeg rossz, elobb-utobb
gyuruzes lesz belole. Dieselnel feher fust: hidegen termeszetes egy kis
mennyiseg (nem suru tejfeher, csak amolyan nyari reggeli para
mennyisegben), kek fust u.a., mint benzinesnel. Ha konnyen indul, az jo
jel, ha kinozni kell, vagy sokat matat a tulaj, kerdezzunk ra az inditas
trukkjeire (szivato gaz nelkul, megpumpal, szivato felgazzal, stb.)
Dieselnel hanyszor izzit? 1x es elindul -> jo motor, tobbszor, megis
koszorul -> kopott motor. Inditas hangjai? Par pillanatig csetteges: kopott
hidrotokek, lehet elni vele, ha max 10 sec utan elhagyja. Barmilyen egyeb
kopogas-zorges kopott motorra utal, nem olcso javitani. Azonnal felporgeti
a tulaj? Turaztatja? Valszeg igy is jart vele, artalmas a motornak! 


+ - Re: Kismalac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok !

"Kivancsi lennek mar erre a vaddisznora, meg a gepere,... "

Csak el kellett volna jonnod a Dunaujvarosi talakozora...

Tomoren csak annyit: szereny velemenyem szerint nem csak vakit, szerintem
nem "kismalac" - a gokartban is egesz jol ment, az autoja sem piskota...( a
talakozon nem csak en vartam nagy kivancsisaggal, es mit a listan is latszik
az elso altalanos kirohanasok utan egesz pozitiv megitelesben reszesult ),
bar neha eleg "vaddisznos" hozzaszolasai vannak. De szerintem ez sem art,
sot ez adja a savat-borsat az egesznek. Vegul is nem csak oregurasan lehet
az autot imadni nem?!

hali mindenkinek,

Andras
+ - STIM taviranyito haz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lassan het eve van egy STIM nevezetu, kanadai gyartmanyu riasztom,
ami ebben a funkciojaban ma mar valoszinuleg semmit nem er,
ellenben kivaloan alkalmas meg a centralzar vezerlesere. Egyetlen
baja, hogy a taviranyito haza egyre remenytelenebbul megindult a
szeteses utjan. Arra kernek tippeket, hogy hol lehet esetleg ilyet
kapni, vagy talan akadna valakinek ilyen elfekvoben egy
leselejtezett riaszto mellett?
+ - Toyota fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Velemenyeteket szeretnem kikerni abban, hogy mi okozza azt, ha fekezek,
akkor a kormany beraz.
A kocsirol es a jelensegrol a kovetkezoket tudom elmondani:
Az auto 3 eves Toyota Carina E. Mar jelentkezett a porblema, amikor 30.000
km volt benne. Bemertek a fektarcsakat, (ha jol emlekszem) 0,1 mm volt az
utes. Mivel nem volt mas otletuk, ezert garancialisan kicsereltek oket.
Ujabb 30.000 km-t mentem, a hiba ismet elojott. Gondolom ujra fektarcsa
cseret fognak javasolni, de szerintem  ez jo esetben is csak tuneti kezeles.
A jelensegrol a kovetkezot sikerult kideritenem: ha 60-nal nagyobb
sebesseggel megyek, es lassitok, akkor a kormany elkezd szitalni -pont ugy
mint amikor nincs centirozva a kerek. Amikor a fekezest abbahagyom, a razas
is abbamarad. Nagyobb sebessegnel a jelenseg erosebben jelentekzik. Fekezes
nelkul a kormany nem raz be.

Kivancsian varom otleteiteket!

Janos
+ - re: MTZ turbo vetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tanulsag: Mindenki vegyen GDI-t, meg komprex dieselt, meg Ve'teket.
>Azok tuti jok, mert olyan bonyolult es osszetett nevuk van, hogy a
>paraszt mar ki se tudja mondani. 

Vaddiszno ur, monnyon le!!

andi
+ - re: a sportauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meghajtas ide, meghajtas oda, 4 hengeres sportauto NINCSEN, az csak egy
>gyengen sikerult giccs. +nem art min. 3 liter.

Egy olyan 968-as giccset a garazsomba, de izibe! Ja, a kabriot, ha lehet...

andi
+ - Mechanikus vedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos elkevertem azt a regi HA-ujsagot, amiben egy jo mechanikus zarat
ajanlot
>t valaki. Ha jol emlekszem, v.mi valtohoz szerelheto, ill. azt rogzito
szerkeze
>t volt, kb. 40 000.- penzert.

En a Titan-Dypol nevut javaslom. Az ar szerelve kb 40 e.
Szerintem kicsit draga. A hasonlo tudasu MulTlock
van vagy 60 ezer, az mar valosagos rablas.
A Kepes Auto Expressben hirdetik magukat
a beszerelo muhelyek.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Futomu problem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello!
> 
> Most ujitunk fel egy regi autot,es kicsit meg van ultetve,es nagyobb
> felnik vannak rajta.Hatul laprugos a felfuggesztese.Egy tag azt mondta
> hogy ez kanyarban 60 mm!!! oldaliranyu elmozdulast kepes produkalni.Ha ez
> igaz akkor qrva nagy gondban vagyok mert a kerek es a sarvedo kozt 20mm-t
> hagytunk es igy is meg van mar szelesitve.Szerintem ez a mozgas fugg a
> rugolapok szamatol es vastagsagatol.Nekem 5 lap van es kb 6cm szelesek.
> Az durva lenne ha a vegen a laprugok vegen a gumiagyazast bronzperselyre
> cserelnem?Allitolag akkor atveszi a rezgest a kaszni,de vajon
> mennyire?Valami egyeb megvalosithato otletet szivesen fogadnek.
> Kosz.
Szilard
+ - ATVERES . (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szegasztok !

Az atveres ellen en lattam a tuti megoldast ,igaz nem nalunk ,hanem
N.O.-ban .
Krauchenwies es kornyeken ,automata kutakbol lehet tankolni.
Bedobod a lovet es mar jon is a nedu .
Hiba eseten kb. 5 perc alatt kint van egy szerelo.
Itt nincs mese annyit kapsz vissza ,amennyi visszajar.
Nalunk meg nem lattam sehol ilyen kutat  ,pedig jo lenne.


 Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - hehe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Gyorsulas: gond?? ( 35 sor )
>
>anal :) )Kormany iranyba, gaz ---> kerek kiporog, kocsi csuszik tovabb az ered
e
>ti iranyba. Az elso kerekes kocsik azoknak valok akik nem tudnak vagy nem akar
n
>ak megtanulni vezetni.

Ez igen! Csak igy tovabb :-)))))))
Nyilvan az a bajom, hogy nem megyek mint egy allat, igy soha nem
erzekeltem a kulonbseget az elso es hatsokerek hajtas kozott. Illetve
dehogyisnem: telen. De nem is erdekel, amikor autot valasztok, fontosabb
szamomra a legkondi, es ha legkozelebb BMW-t veszek, nagy ivben
szarok arra, hogy hatsokerek hajtasu. De hat ez egy autos forum, igy
a versenyzo urak is azt irnak amit akarnak, na de azert nem koll
leszolni a nagy atlagot, aki csak azert vezet, hogy egyik helyrol
eljusson a masik helyre. Ha lehet egy darabban...
--------
>"Egy Mercedesbol nem lehet alazatosan kiszallni!"
>
>mondta ezt egy haverom, aki eladta a Mercit, mert zavarta, hogy masnak nezik, 
m
>int ami.....

Szemely szerint Jaguart mindig szakadt farmerban vezettem :-)
Csakazertis! Persze mercihez csikosingnyakkendo, bomoshoz bornaci,
kispolakhoz meg strandpapucs dukal :)

------
Terepjaro:
Mivel mar 19. eve terepen dolgozom, van nemi tapasztalatom
terepjarougyben: legjobb a Toyota. Persze nem diszkoba jarni.
Mire ezt olvassatok, valahol Egyiptomban "tesztelek" egy Land
Cruisert, de ettol fuggetlenul, magamnak egy Defendert vennek,
csak a feeling miatt/
------

Ma lattam ket OMV kutat is, ahol a gazolajat "dizel"-nek irtak, mig
az echte ungarische MOL a dieselt preferalja :))))

-- 
Best regards,
 Condrix
mailto:
+ - Re: jar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gratulálunk!

Vezetni mikor tanítod? :)))

SZaboZE

megacsokit!

> [off]
>
> ertesitem a Tisztelt Erintetteket, hogy a kislanyom (Pocok Nenike) a
tegnapi
> naptol kezdodoen (11 es fel honapos koraban) egyedul JA'R.
>
> [on]
>
> Bocs az offtopic-ert.
>
> s.cs.
> LLAT.
>
>        _IVICZ Laszlo                            
>      _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil
>
>    _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
>  _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
> |       Ékezet jőhet
>
>
>
+ - Re: sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >  Az otthoni szettekrol annyit, hogy hallottam olyanrol, hogy a ficko 15
kg
> >  felig rothado hagymat cipelt a csomagtartoban, hogy a rendor ne lassa
> >  a beepitett PB palackot, es, hogy elnyomja az allando gazszagot.
> Az igen, halado megoldas...   (persze halat is vihetne mellette...)
> Ha meg neadjisten robban, a sok hagyma meg - huss! - szanaszet repul...

Nezzuk a jo oldalarol a dolgot! Pl. sokan szeretik a piritott hagymat... :)

SzaboZE
+ - Re: auto kar ut hibabol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha megvan a fenykep es a ket tanu, akkor ugy tudom be kell battyogni a helyi
onkormanyzathoz es ott kell felvilagositast kerni.

mas

Mi van akkor, ha egy 3 savos uton (Hungaria krt) a kozepso savban egy nagy
fadarab figyel es az ember rahajt? Ez tortent ugyanis velem penteken es eleg
megdobbento volt. Eltoltam a fadarabot vagy 100m-t (korulottem jottek, nem
akartam befekezni sem meg hirtelen iranyt valtani sem), megalltam,
letolattam rola. Halistennek az autonak nem lett baja (olajtekno kemenyseg
rulez), a fa volt a gyengebb. De mi van ha emiatt osszetorom az autot?
Mondjuk egy tapasztalatlanabb vezeto hajt ra es esetleg bevag a masik ele?
Ilyenkor kit lehet felelossegre vonni?

SzaboZE
+ - Ford Escort 1.4 '88 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Auto-sok!

A segitsegetekre lenne szuksegem. Meg tudna irni nekem valaki,
hogy a fent emlitett motorhoz tartozo szivocsonknak, levego-
szurohaznak, karburatornak mi a tipusszama? A motorszam
 JK05128. Ja es meg egy! Arra is kivancsi lennek, hogy az
ehhez valo karburator egy, vagy kettorku, es automata, vagy
kezi szivatos.

Segitsegeteket elore is koszonom!

Viktor

e-mail: 
Mobil: 06-20/320-5393
+ - fronthajtas, borszint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

>  Az ok? Az elsokerek hajtasu autok szarok. 
Ez igy nem igaz. Ez attol fugg, hogy mire hasznaljak oket... lasd alabb:

>  Kovetkezmeny: ahol szamit a sebesseg
>  ott hatso- vagy osszkerekhajtast hasznalnak. 
Tevedes: elsosorban ott hasznalnak ilyet, ahol az indulasnal a gyorsulas 
szamit, valamint az utra atviheto lehetoleg legnagyobb teljesitmeny...

>  Az elso kerekes kocsik azoknak valok akik nem tudnak vagy nem akarn
>  ak megtanulni vezetni. 
Ez is tevedes: azoknak IS valok, akiknek eleg az a gyorsulas, es 
megfeleloek azok a menettulajdonsagok (nem autoznak a kocsi hatarain), 
amit a fronthajtasu autok kinalnak... Azaz eleg nekik a max 150 LE, es 
nem is akarjak kihasznalni...

>  Az a saab meg egy vicc. Normalis ember nem rak be egy 200-
>  -250 loeros motort elsokerekes kocsiba mert nem lehet kihasznalni... 
En is inkabb hatsokerekesbe tennem... Abba telleg jobban illik.
De kihasznalni ki lehet: autopalyan elozeskor is jol jon a teljesitmeny...  
Ha valakinek az indulo gyorsulas es a hataron autozas nem szivugye, 
akar elegedett is lehet a Saab-bal, ha egyebkent tetszik neki... 
Nekem speciel nem tetszik, de masnak meg teszhet...  ;-))

>  Ismerosom Ford Sierrajaban mindig volt a csomagtartoban egy 
>  zsak kukorica?. nekem nem kell hordanom :-)
Haat igen... Telen, hoban a fronthajtasu egy kicsit kenyelmesebb... 
(de csak egy kicsit...)

>  Szoval az erzesem az, hogy ha egyszer elutsz egy gyereket (borszintre
>  valo tekintet nelkul) falun, akkor nem sokat ersz az erveleseddel,
Bocsi:  "bo:rszin"-re v. "borszint"-re valo tekintet nelkul...?   ;-))))))

Udv

Andras
Audi 90 - '86
+ - Segitseg Opel baj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni toletek.
Van egy 1992-es Opel Kadett 1.4i autom, amin idonkent kigyullad a 
motorkontroll lampa. Eg 5-10 percig, es utanna elalszik. A szervizben nem 
talaltak semmit, "nincs benne hibakod". Mi lehet ez??
Koszi!!
Kati

UI.:  Meg mindig elado az oreg Kadettom!!  Kep a kicsit lejjebb lathato 
cimen van!!


> ------------------------------------------
Szabo Kati


ELADO OPEL KADETT   www.extra.hu/sakos
> -------------------------------------------
+ - Re. Opel Kadett elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0776-ban irta :
>Aki megnezi a honlapon az kap 10000 Ft kedvezmenyt is? :))))
>
>SzaboZE
>
>ui: a honlapon mas az iranyar
>
Igen, tudod az ido mulasa..., es a masik autot is ki kell fizetni, az ember
neha kenytelen engedni az arbol, fokepp ha gyorsan el akarja adni!!

Kati
Ez a level HIXEditor 1.13-al keszult.
> ------------------------------------------
Szabo Kati 

ELADO OPEL KADETT   www.extra.hu/sakos
> -------------------------------------------
+ - Peugeot vs. Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Nandi erdeklodott a Subj-beli autokrol:


>>Peugeot 206
>>- Nem keves az 1.1 motor varosban? (60Le)-ek irjak,
de az auto 910 kg, 15,x mp alatt van szazon. Akik ilyesmi
tomeg/LE arannyal jarnak, milyen erzes?

Nem, varosban eleg kellemes (jol attetelezett a valto). De a varos
hatara utan hasznalhatatlan. 120-rol 140-re 2 perc alatt
kuszik fel 5.-ben...


>>- Szervokormany nem hianyzik? (Ha nincsen, persze...)

Ha pont varosba kell, akkor nagyon fog...


>>- milyen ez a fajta tetoablak, van ertelme a klima helyett ilyet
rendelni?

En nagyon szeretem a tetoablakomat, nagyon jo a szellozese.


>>uj Fiat Punto
- a meghibasodas nagyon gyakori, vagy el van tulozva
a rossz hire?

haat, van alapja, de eltulzott.


>>- van ertelme a City uzemmodnak, hasznaljatok, vagy
eleg lenne egy sima szervo?

parasztvakitas, de hatasos.


>>- markakereskedes, melyik jo? Van valami tapasztalat
a Gyali utnal levorol (Metroval szemben)?

Korrektek, a Pestiek kozul ok a legjobbak SZVSZ.



Viszont mondok egy jobbat:
Clio, sokkal jobban felszerelt, es _kamatmentes_ (vegeredmenyben
sokkal olcsobb, es ez nem kacsa :-))
Maganban szivesen mondok tobbet. Nehogy a listan megkovezzenek... :-)


udv, deejaytiszy
Renault
+ - Re:Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irta:

>Tegnap gyonyoru atveresi kiserletet lattam a XXI. keruletben a temetonel
>levo Shell kuton. Elottem felmesztelen munkas fizetett. A szamla 3.000.- Ft

Elso levelemre a "benzinkutas atveresekre" rengeteg valasz erkezett.Sajnos
joval tobben vagyunk akiket mar atvertek, mint akiket nem (vagy nem tudnak
rola).Persze mi itt duhongunk, leirjuk a tapasztalatainkat, de ettol nem
nagyon valtozik meg semmi.Lehet, hogy az a par Shelles illetekes, aki
olvassa a listat ismeri a problemat? Miert nem tesznek ellene valamit?Erre
kivancsi lennek.

UI.:M3-as kivezeto Shell kuton tegnap a 3dl-es DAB sor 129Ft-ra volt kiteve,
termeszetesen fizetes utan a nyugtan 259Ft szerepelt.Reklamalas utan a
"tisztelt" holgy valassza:"elofordul ilyen mashol is".Ja, es a hutojuk sem
uzemelt.Pedig nagyon meleg volt.

UDV:
B.Zoltan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS