Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1351
Copyright (C) HIX
2002-01-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 legszebb hang (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: Xenon (mind)  56 sor     (cikkei)
3 Genf (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Daewoo (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Kodlampa (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Pazarlas (mind)  32 sor     (cikkei)
7 RE: vaddisznos kodlampa (mind)  29 sor     (cikkei)
8 megint a kodlampa (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Felni (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: Ford vetel - kerdesek (mind)  23 sor     (cikkei)
11 re:XENON (mind)  12 sor     (cikkei)
12 tomegesen (mind)  19 sor     (cikkei)
13 xenon (mind)  24 sor     (cikkei)
14 hatrafek (mind)  14 sor     (cikkei)
15 magyar autoipar (mind)  3 sor     (cikkei)
16 Rettegett Ivan el! (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Re: Felhaborodasom (mind)  12 sor     (cikkei)
18 fekhatas hatramenetben (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Pug 607 felnimeret (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Re: Ford vetel - kerdesek (mind)  46 sor     (cikkei)
21 Flame (mind)  79 sor     (cikkei)
22 Utado (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Akku - koszonet (mind)  9 sor     (cikkei)
24 BC (mind)  19 sor     (cikkei)
25 M POWER (mind)  49 sor     (cikkei)
26 kocsitores (mind)  27 sor     (cikkei)
27 Kodlampa (mind)  32 sor     (cikkei)
28 autolopas (mind)  48 sor     (cikkei)
29 koszorules (mind)  8 sor     (cikkei)
30 nagyobb akkukapacitas utoljara (mind)  22 sor     (cikkei)
31 km/s (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Olajcsere 10e-kent (mind)  9 sor     (cikkei)
33 hix tali stb... (mind)  17 sor     (cikkei)
34 magyar autoipar (mind)  5 sor     (cikkei)
35 Amrikai import, es a jo torzskonyv... (mind)  10 sor     (cikkei)
36 USA auto fedelzeti computer (mind)  28 sor     (cikkei)
37 Keresem egri autostarsam ! (mind)  10 sor     (cikkei)
38 SI mertekegysegek + KRESZ + kerdes (mind)  50 sor     (cikkei)
39 Valasz: M POWER *** HIX AUTO *** #1350 (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Irany Genf 2002-ben is!!! (mind)  24 sor     (cikkei)
41 Re: Genfi Autoszalon (mind)  36 sor     (cikkei)
42 7000 (mind)  8 sor     (cikkei)
43 Re: tores (mind)  40 sor     (cikkei)
44 Genfi Autoszalon (mind)  34 sor     (cikkei)
45 Xenon, USA Passat, eredetvizsgalat (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - legszebb hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert, azoknak van valami hangjuk 7000-nel? :-)))

Nem japán ez, hogy pörgetni kelljen ahoz, hogy csináljon valamit! :)
Tudod, ebben még van nyomaték... :))

Udv: Balazs

 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 
   http://www.extra.hu/myolds
+ - Re: Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudom, hogy ez igy eleg homalyos, de csak azert irtam, hogy
> eloszlassam azokat az elkepzeleseket, hogy egy sima
> izzocserevel xenonra lehet alakitani a verda lampajat.
> Azert en is megkoszonnem, ha valaki pontosan leirna hogyan
> is mukodik ez az egesz.

Hali!

A Xenon lampa mukodese nagyvonalakban:

A lampa tulajdonkeppen egy gazkisuleses vilagitotest. A bura xenon gazzal
(es meg par apro adalekkal) van megtoltve. A buraban eleve nagynyomasu gaz
van, es mukodes kozben ez a nyomas meg no (ha jol tudom akar 100 atm. kore
is mehet, tehat se kikapcsolt, se mukodo xenon lampat nem erdemes
osszetorni...

Ket elektroda van belevezetve. A mukodese alapvetoen ket szakaszra bonthato:

1. begyujtas. El kell inditani a a kisulest a csoben. Ez ugy tortenik, hogy
a vezerloelektronika nagyfeszultseget kapcsol az elektrodakra, ami aztan
ionizalja a gazt es megindul a kisules.

2. normal mukodes. A kisules megindulasa utan alapvetoen masok a lampa
elektromos jellemzoi, a gyujtasi feszultsegnel nagysagrendekkel alacsonyabb
az egesi feszultseg, viszont az elektornikanak korlatoznia kell az aramot,
pontosabban a lampara juto teljesitmenyt (ami ha jol tudom valahol 30 es 40W
kozott van, a xenon lampanak jobb a hatasfoka), ugyanis a mukodo lampaban
levo kisules alacsony ellenallasu, tehat ha csak ugy fix feszultseget
kapcsolnanak ra, akkor az aram tulzott mertekben megnovekedne. Begyujtas
utan egyebkent kell par masodperc a teljes fenyero elereseig, uzemi
homerseklet, meg a lampaban levo nyomas kialakulasahoz. Emiatt nem lehet a
fenyvaltast a lampa ki be kapcsolasaval vegezni, csak vagy kulon tavolsagi
fenyszroval rendes izzoval, vagy mechanikusan mozgatott es takart xenonnal.

Ebbol kifolyolag a vezerloelektronikanak meg kell azt valositani, hogy
gyujtaskor nagyfeszt kapcsoljon a lampara (itt ertelemszeruen nezni kell,
hogy begyujt-e a lapma, meg ilyesmi), majd begyujtas utan fixen kell
szabalyoznia a lampa teljesitmenyet es uzemi parametereit. Tehat eleve a
vezerloelektronika joval bonyolultabb, es szukseges a lampa mukodesehez.
Valoszinuleg lehet hazilag olcsobb elektronikat csinalni, mint a gyari, de
nem vagyok benne biztos, hogy a mostoha uzemi korulmeneyeket stb. ugyanolyan
jol turi.

Mellesleg gyakorlatilag ugyanilyen lampaval mukodnek a nagyobb szamitogep
projektorok (amelyekbe szinten szazezres penzbe kerul egy uj lampa), sot a
fenykepeszeti vaku is ezen az elven megy, csak az nem folyamatos egetesre
van meretezve.

Xenon fenyszorohoz kotelezo a folyamatos szintallitas, amely a menet kozbeni
szintvaltozasokhoz is utaninagazitja a lampat, es kotelezo a fenyszoromoso,
mert a lampara tapadt kosz igen erosen szorja a fenyt.

Tehat valoban nem olyan egyszeru a kispolakban csak ugy kicserelni a kortet
xenonra....

Szabolcs
+ - Genf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Kis csapatunk ujra felkerekedik a nagy Geneva/Geneve/Genf 
> meghoditasara (kabe 10 ember, 2-3 auto). Marcius 14-17 

Ez azt jelenti, hogy most lesz 1 eve, hogy meglatogattal?
Hihetetlen, hogy repul az ido...

Nem, Genfet kihagyom, valahogy mar nem hoznak tuzbe a kiallitasok.
De a velencei karnevalt nem hagyom ki, februar 2-an wroooomm :)

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Van vkinek Daewoo Lanos 1.6 SX? Nem szokott elofordulni, hogy az 
> alapjarat felmegy 1500-2000-re. Es a szervizben ki kell 
> tisztittatni az alapjarati motort? Csak azert mert nekem kb 
> 200Km-enkent... Van erre valami megoldas? A szervizesek sz*nak a 
> fejemre...

A tavaly nyari situran (:-)) megismerkedtem egy voros haju, zold
szemu bombazoval, az intim pillanatok heveben autokrol is 
beszelgettunk (en mar csak ilyen vagyok).
A lenyeg: Daewoo Leganza nevu izejuk van. Az alapjarat rendszeresen
1500-2500 koze mozdul a 2. honap ota. Eddig 14x voltak szervizben,
csereltek par olcso alkatreszt, aztan csak a fejuket ingattak.
Fenyegetozes, keres - semmi nem segitett. A fogyasztas 15-18
liter kozott van. Az utolso hirem az volt, hogy birosagra adtak
az ugyet...

> Romeo

Ilyen nevvel Daewoot venni....

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Engem speciel marhara zavar (nem lelkileg, hanem 
> vakitasilag) hogy ha (elso vagy hatso) kodlampaval 
> kozlekedik valaki kod nelkul...az ugye azert van

Ez a vita mar tobb tizszer lefutott. Kodlampa parti
vagyok, ennek ellenere jo egy eve nem hasznalom, ha
nem muszaj. Ha az elso kodlampa gyarilag lett felszerelve 
es az auto nem volt torve, ill. szaraz uton haladsz,
KIZART, hogy vakitson. Az utolag ganyolt vacakok, illetve
a torott autok kodlampai vakithatnak, de ott altalaban 
mas is gorben all. 
Ami zavaro, az a hatso kodzarofeny, szinte minden esetben,
kiveve a suru kodot. Zavaro lehet tocsogo esoben az elso
kodlampa, mert a cseppek prizmakent szorjak a sugarakat.

DE

Valld be oszinten, ha en napsuteses nyari delutan 
bekapcsolom a kodlampa + tompitott kombinaciot, kinek
es miert faj az? Sot, este detto. Vegul leszoktam rola,
nem lopom a penzt, hogy mindig a yard zsebet tomjem.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Pazarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> - miert baj, ha valaki 10000 km utan olajat, gyertyat cserel?
> Nem baj. Az sem baj, ha valaki a zoknijat kimosas helyett kidobja.
> Az sem baj, ha ezt kozhirre teszi, sot az sem, ha ugy gondolja,
> hogy ettol jobb neki. A baj az, ha nem tudja elfogadni, hogy ezt
> masok esetleg folosleges pazarlasnak tartjak.

En ovatosabban bannek a felesleges es pazarlas szoval. Bar a lista
cime nem HIX: Auto = Szerelem, azert sokan igy fogjak fel. 

A gyertya nem erint, de olaj ugyben nem ertek veled egyet. Sot senkivel :)
A Skoda Octavia csereperiodusa Castrol olajjal 15000 km volt. Azutan
egyet gondoltak, es ua a motor, ua az olaj es mar 20000 km.
Karacsonyra vett a kollegam ugyanolyan Octaviat es mar 30000 km.
Semmi bajom vele, a hugom Thaliaja is 30000 utan megy olajcserere,
mindenkinek maganugye. 
Csak eppen ne akarja velem senki megetetni, hogy a motor halas ezert.
30000 km-ben sokszor benne van a kemeny tel es forro nyar egyarant,
hideg startolasok, dugok, porgetesek, akarmi.
Nekem 20000 utan kellene olajat cserelni, 3000-nel es 20000-nel 
csereltem, most jon a 30000 es gondolkodom rajta. De 40000-ig
biztosan nem varok vele.

Ha nem platina gyertyaim lennenek (100000 km elettartam), azokat
is cserelnem 15000 utan, a Tipoban is igy csinaltam.

A zoknis pelda santit, mert mosassal kicsi hijan visszaallitod az 
eredeti allapotot. Probalj meg kimosni egy gyujtogyertyat :)

Cs.
AR 146/Punto II
+ - RE: vaddisznos kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
Vaddiszno irta :

>>Amugy kodlampat mostanaban en is mindig hasznalom (sot
nappal csak azt), mert tok jol nez ki, es szarok arra,
akinek nincs, es ezert idegesiti, es a KRESZben csak az
van, hogy idezem: "(4) Tomp?tott vagy t?vols?gi f?nysz?r?
helyett vagy mellett k?df?nysz?r?t, tov?bb? h?ts?
helyzetjelz? k?dl?mp?t abban az esetben szabad haszn?lni,
ha a l?t?si viszonyok ezt indokolj?k." Semmifele ko:dro=l,
meg sebesseghatarrol nincs szo se. Szeritem meg pont akkor
indokolt. Bar mar engem is buntettek meg erte, csak nem
ertem, hogy akkor mire fol.<<

Szerintem felhaboritoan primitiv vagy. Az, hogy jol nez ki, es az, hogy
elvakitod a kozlekedoket, ket tok kulonbozo dolog. En speciel azt szoktam
ilyenkor (Xenon lampa rulez) hogy marha jol kinezoen siman felkapcsolom a
fenyszorot,lehetoleg max feltekerve a szintet. Hatulrol se rossz,de szembol az
igazi.Addig le se kapcsolom,mig a piros lampanal sikerul tisztazni,hogy mer
vilagit olyan erosen a lampam. 10-bol 6 eset ertetlen no, aki a hatsoablak
futest akarta bekapcsolni,es en vagyok az a szerencses,aki esetleg honapok mulv
a
felvilagositotta,hogy nem a futoszal rossz,hanem anyuci egyszeru.A tobbi eset
sima vaddiszno,akik belulrol szeretnek,hogy vilagosabb legyen a fejukben,de
ehelyett csak a kodlampat kapcsolgatjak.

Udv
ps:egyebkent nekem is van kodlampam
Konok:)
+ - megint a kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En egy tisztesseges kodlampa vagyok, jol beallitva es a gazdam
csak azon a ritka alkalmankent hasznal, amikor a bitang nagy
kodben az orraig se lat el. Ilyenkor kiguvadt szemekkel nez
kozvetlenul a kocsi ele (ahova en vilagitok). Lassan poroszkalva
kutatja az utat es orul, hogy lyuk van a seggen.
Rettentoen fel vagyok haborodva, hogy minden fos, rosszul
felszerelt, remego, ossze-vissza es okkal, ok nelkul vilagito
valamit kodlampanak titulaltok.
Kikerem magamnak, mert kodlampa  C S A K  en vagyok !
A tobbinek talaljatok valami mas nevet.
Mondjuk, legyen ezentul "majerlight".
--
A kodlampa
+ - Felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kerdesem van a hozzaertokhoz: jo aron sikerult hozzajutnom egy 
garnitura acelfelnihez, eredeti gyari Kadett-felnik, Astran hasznaltak oket 
(nalam is azon lenne). A ket tipus meretben termeszetesen egyezik 
(5,5Jx13), kis elteres az ET szamban van: Kadett - 49, Astra - 46.
Ugy tudom, ez nem okoz gondot, kerlek, erositsetek vagy cafoljatok meg.

Koszi,
RViktor
+ - Re: Ford vetel - kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Koszi a Ford vetelre vontakozo valaszokat :-)


>Van markakereskedes (fo, hivatalos, akarmi) es ertekesitesi
>pont, ami olyan alkereskedes fe'le. Valamelyik kereskedohoz
>tartozo teruleten fekszik, reszben annak tulajdonaban van,
>igy az jobban le tudja fedni a teruletet.
>Peldaul az altalad emlitett Tamas Autojavito az Auto-Fort-
>hoz tartozo ertekesitesi pont (es szerviz persze).

Ez meg nem teljesen vilagos nekem. Nekem pl. ugy tunt, hogy az ertekesitesi 
pontok kozott van nem egy onallo ceg, akik vlsz. nem eleg nagyok, penzesek, 
felszereltek, stb. hogy hivatalos markarker. legyenek.
Pl. megtehetnem-e en, hogy nyitok egy kereskedest, csak Ford-okat arulok, 
elnevezem 'Ford Micimacko'-nak, de mindemelett csak minimalis kapcsolatom 
(jogviszonyom van a Ford Mo-val) es nem is akarok mondjuk hiv. markaker. lenni.
Tlkp. arra vagyok kivancsi, hogy ha ez tenyleg igy van, akkor van-e valami, 
amiben ezek hivatalbol (nem ugyanolyan statuszban vannak a Ford Mo. 
szempontjabol) gyengebbek, valamit nem tudnak, amit a hiv. markaker. tud?

Saca
+ - re:XENON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezek a 2000 Ft körüli Xenon -izzók elég komolyak lehetnek. Tudomásom
szerint, ha extraként akarsz az autódba (nem Suzuki) min. 200 rugó.
Amelyikbe pedig szériában benne van, annak az árán néhány Suzukit lehet
venni (kb 5-8).

De azért megnézném. milyen pofát vág egy Mergás, amikor 150 -nél
szénné-égetem a szemét egy Xenonos Suzukival, (ha megy annyit).
De előrebocsájtom nincs semmi bajom a Suzukival, de valjuk be nemsokat dob
rajta egy égő.
További jó keresgélést az izzóhoz

Cs.
+ - tomegesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>- milyen elven mukodik a fagyallo teszter?
A regiek surusegmeressel, az ujak fenytorest neznek.

>- van mar valakinek a listan Stilo?
nincs, de 3,2 mio a 3 ajtos 1,2-82LE (6 lufi, ABS, ASR, EBD, stb. nem rossz
ar erte)
Es az 5ajtos is csak 80eFt-tal dragabb!

>- miert baj, ha valaki 10000 km utan olajat, gyertyat cserel?
Olaj+szuro OK, en is ugy cserelem a 20 helyett, de gyertyat szvsz
felesleges. A sima, jo nevu gyertyak is elmennek 20-30ekm-t, az Alfa
platinagyertyait meg 100.000km utan kell cserelni. (Minden 95 utani TS
modellben)

>- keszul valaki a velencei karnevalra
en nem :)

Udv
Fogash
+ - xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudomasom szerint a xenon "izzo" nem is izzo, hiszen egy rendkivul nagy
feszultsegu iv ionizalja a buraban levo xenon gazt, ami gaznak az o
elektronjai felugranak magasabb energiaallapotu palyara. Amikor
visszaugranak, akkor a felszabadulo energia feny formajaban jon ki belole.
Ezt hivjak ivkisulesnek (a magyar szakirodalom egyebkent gazkisuleses
fenyforrasnak hivja ezeket), aminek a fenye a termeszetes napfenyhez nagyon
hasonlo szinhomersekletu. Viszont nem egyszerre indul, amikor felkapcsoljak,
3-4 sec utan eri el az igazi fenyet. Autoban csak akkor engedelyezett, ha a
jargany (vagy a fenyszoro) automatikus szintszabalyozasu, hogy ne vakitson.
Nem kompatibilis a hagyomanyos, sem a DE (haromtengelyu ellipszoid,
"lencses") fenyszorokkal, foncsorokkal, egyreszt az izzohoz kepest teljesen
mashol keletkezo feny(nem a foncsor fokuszaban), ami sima foncsorban egre
vilagitast eredmenyez, masreszt ha jol emlexem ott helyileg 8kV, (de
biztosan kV nagysagrendu) feszultseg taplalja az ivet. A sima izzonal levo
12V-ot radugva nem sok minden tortenik egy ilyen "izzoval". Raadasul talan
nem veletlen, hogy gyariban is 60-80-100eFt-os extra a xenon. Fura lenne, ha
ezt ki lehetne valtani egy 5ezres adapterrel, bar ismer a tortenelem ilyen
csodakat is... Ezzel egyutt, szerintem vmi nepbutitas van mogotte. Az meg,
hogy az Automania nem emlitett semmit, kb annyira jelzes erteku, mint ahogy
Jonas Rita sem emlitette meg ugyanezt a Kolyokklubban. A ket musor autos
kompetenciaja kb ugyanakkora: mindenkinek van jogsija a stabban. :)

Udv
Fogash
+ - hatrafek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert rosszabb ennyivel a fekhatas hatramenetben?
1.) hatso fek dobfek. Ennek felfuto es lefuto fekpofaja van, ami egyik
iranyban erositi sajat hatasat, masikban gyengiti. (Normalisan ugyan elore
gyengit es esetleg hatrafele bekap, vagy haraposabb, tehat ez inkabb
erositene...)
2.) mas sulyeloszlas, mas dinamikus sulypont
3.)Es a legfontosabb: rosszul beallitott fekeroszabalyzo. A terhelesfuggo
fekeroszabalyzo kis terheles eseten nem enged hatra fekerot. Ha a kocsi
hatulja lesullyed, nagyobb a suly, nagyobb az atviheto fekero, a szabalyzo
tobbet enged hatra. HA JOL van beallitva. Lehet, hogy a tied soha nem enged
hatra, viszont tolataskor elol hamarabb megcsuszik, es ha hatul nagy
terhelesnel sincs fekero, az elso meg eluszott, akkor no a fekut...

Fogash
+ - magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkori listabol kimaradt a VAW-Aluminiumtechnika Kft,( Gyorben), akik
BMW, Audi, Cosworth hengerfejeket es blokkokat ontenek.
Fogash
+ - Rettegett Ivan el! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap volt szerencsem egy igazi, nullkilometeres (na jo, volt benne 43)
Lada Niva 1,7i gjmuvel utazni. Bamulatos a fejlodes! A kozponti
befecskendezesnek koszonhetoen az auto a minusz akarhany fokban is azonnal
indult, ladas mertekkel nezve hamar bemelegedett. Ami igazan jol jott: menet
kozben a ventillator (mellesleg allatira hangos a lassu fokozatban is)
KIKAPCSOLT allapotaban is okadta a meleget, szaritotta az ablakot.
Az elso ulesek Samarabol szarmaznak, sok mai kisautoval ellentetben a tamla
dontesekor elorecsusznak, utana pedig vissza is talalnak elozo helyukre! A
muszerfal is Samara (a fordszammeros), tehat elmaradt a kereklampas
ezerocsibol ismert valtozat. A kormany ugyanakkora (teherautos), mint a regi
Zsigakban, de vastagabb fogasu es egesz normalis tapintasu. A muszerfal
u.abbol a puha anyagbol van, mint a Toledoban, egyaltalan nem zorog, kopog,
viszont a meretpontossaga orditoan ronda. A kapcsolok egy resze vilagitos
lett, de nem mind. Ez valszeg meghibasodas eredmenye. (Egymas mellett lampa
es ventillator kapcsolok, egyik vilagit, masik nem...). Mivel a niva allando
4x4, nem tudom mire velni a ket kis kart. Egyik a tengelyek kozti diff.zar,
de mi a masik? Terepvalto? Mindenesetre 2,4 mio Ft-ert szerintem nem egy
rossz vetel.

Fogash
+ - Re: Felhaborodasom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1349, Simon Templar:
>Eredetvizsgalat: 7.000

En ma lepodtem meg nagyon: Az eredetvizsgalat tanusitvanya csak 60 napig
ervenyes... Vajon miert? 
A 61. napon ellopom sajat magamtol az autot, vagy mi?
grrrr...


--
Udv,
		  Hunter		-[;]-
+ - fekhatas hatramenetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-VD:
-Biztos dobfek van hatul. Az meg olyan, mintha nem lenne

Nyert. Tenyleg dobfek van hatul. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel
gyatrabb, mint a tarcsa.

-Fer:
-A masik lehetoseg, hogy elore menetben fekezeskor a sajat tehetetlenseged
-miatt egyre jobban nyomod a pedalt, hatramenetben viszont elemelkedsz
-tole :o)

Ez egyebkent tok logikusan hangzik. :) Rolam meg tudni kell, hogy az elso
kocsimmal (Trabi) egyszer veszfekezes alkalmaval ugy beleugrottam a fekbe,
hogy reszleges izomszalagszakadasom lett. :))

Udv,
Jimmy
+ - Pug 607 felnimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Masik gumis ugy. Valaki irta korabban, hogy Pug 607re 
hallott 4db 17es acelfelnit gumival 197eFt-ert. Szerintem 
az durva elhallas volt, mert nekem az Alfara 13.900ert 
ajanlottak a lemezfelni darabjat (markaszerviz is es 
fuggetlen gumis is), a ravalo 185/55R15 teligumikat pedig 
35eFt korul. Ha ezt gyorsan osszeszorzod, mar meg is van a 
200eFt, es a 15-hoz kepest a 17es gumi csaknem a duplajaba 
kerul... A nagy sebessegindexu, peres teli gumi amugy is 
allati draga."

A Mondeora 12.800 volt a 15-os acelfelni darabja.
Amugy a 607-hez tudomasom szerint 16-os a legnagyobb 
lemezfelni.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: Ford vetel - kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!
 
> Koszi a Ford vetelre vontakozo valaszokat :-)

Ne viccelj, termeszetes. Ahol tudok, segitek! :)

"Van markakereskedes (fo, hivatalos, akarmi) es 
ertekesitesi pont, ami olyan alkereskedes fe'le. Valamelyik 
kereskedohoz tartozo teruleten fekszik, reszben annak 
tulajdonaban van, igy az jobban le tudja fedni a teruletet.
Peldaul az altalad emlitett Tamas Autojavito az Auto-Fort-
hoz tartozo ertekesitesi pont (es szerviz persze).
> 
Ez meg nem teljesen vilagos nekem. Nekem pl. ugy tunt, hogy 
az ertekesitesi pontok kozott van nem egy onallo ceg, akik 
vlsz. nem eleg nagyok, penzesek, felszereltek, stb. hogy 
hivatalos markarker. legyenek."

Persze, onallo Kft-k, pl Szeleczky-Sipos, Eger. Hidd el 
nekem, a Fordnal ez igy epult fel. A Ford Hungaria csak a 
(fo)markakereskedokkel all kozvetlen kapcsolatban.

Nem eleg nagyok, stb., ez igy igaz.

"Pl. megtehetnem-e en, hogy nyitok egy kereskedest, csak 
Ford-okat arulok, elnevezem 'Ford Micimacko'-nak, de 
mindemelett csak minimalis kapcsolatom (jogviszonyom van a 
Ford Mo-val) es nem is akarok mondjuk hiv. markaker. lenni."

Nem. Illetve elnevezheted Micimackonak, ha ebbe a partnered 
beleegyezik. Illetve illetve lehetsz tok onallo is, de 
akkor csak Micimacko, Ford nelkul.

> Tlkp. arra vagyok kivancsi, hogy ha ez tenyleg igy van, 
akkor van-e valami,  amiben ezek hivatalbol (nem ugyanolyan 
statuszban vannak a Ford Mo. szempontjabol) gyengebbek, 
valamit nem tudnak, amit a hiv. markaker. tud?

Abszolut igy van. Penz, felszereltseg, kapcsolatok, 
szaktudas (Ford specifikus), valasztek, informacio, stb. 
Ezek a dolgok a teruleti kereskedon keresztul csordogalnak.

Udv,

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Kedves Teeby!
Csak vigyazz, mert objektiv velemenyed leugatodik, mint 
tendenciozus, torz,
tenyek helyett erzelmekkel operalo, elfogult.”

Mi volt benne az objektiv?

Egyebkent tobbeket zavart a dolog: Gonci Csabi, Dodo, 
Tiszy. Szereny szemelyemet nem is emlitem, mert altalam 
amugy is csak leugatodnak a dolgok. 

„Privat irtam volna, csak nem tudom a cimed.
üdv
csaba”

Be akarod szervezni a mozgalomba?

„csak privat megjegyzem :-),”

Mester, a listan NINCS privat es nem privat. Vagy irsz, 
vagy nem.

„hogy ez az egesz arpolitika M.o. europapolitikajanak a 
kovetkezmenye...”

1994-1998 kozott az Europa-politika nem allt masbol, csak 
seggnyalasbol es bologatasbol. Hiaba, a rutin …

Azota viszont a jelenlegi kormany sok konfliktust vallalt 
az orszag erdekeben es kemenyen targyalt. Volt is 
felzudulas, hogy lehet ilyen kemenynek lenni.

„a helytarto nem Pilatus (azt nem mernek brusszelbol 
megtenni), hanem Kaiafas, aki Viktor nevre hallgat, vagy 
ugat. Egyszer mar azon viccelodtem, hogy nyaron mar az 
orszaghatarnal nem az lesz felirva, hogy "Magyar 
Koztarsasag", hanem "Orbania". Nade felre ezekkel az 
elfogult, idenemvalo gondolatokkal.”

Regebben meg az volt kiirva a hataron, hogy Magyar 
Nepkoztarsasag (ertsd szovjet mintaju kommunista diktatura 
allamformaju csatlos baballam) es a szovjet 
tagkoztarsasagok buzakalaszos cimere volt kiteve. A 
helytarto pedig Kadar Janos volt, aki igazi birodalmi 
helytartokent sajat nepet irtotta.

Ellentmondasban vagy: OV most brusszeli helytarto vagy 
onfeju diktator? Majd szolj, ha sikerult eldontened … Addig 
valoban nem art, ha felreteszed a temat.

„Ja, es arra nem gonolt senki, hogy a produktivitas a Gyori 
Audi uzemben, es mas autogyarto cegeknel M.o. messze-messze 
felulmulja a nyugatit???? Oszt felulrol meg az a duma jon, 
hogy azert alacsonyak a berek, mert alacsony a 
produktivitas??? Hatha ezt beveszi valaki, akkor 
megerdemli......”

1.	Szerinted magyar allami ceg az Audi? Hat kepzeld 
el, hogy nem.
2.	Tervgazdasagban elunk? Hat ebreszto, mar egy ideje 
nem.
3.	Nem jon fentrol ez a duma, epp az ellenkezoje jon. 
A Horn-Kuncze eraban jott ez fentrol (pl kedvenc Bokros, 
stb).
4.	Eppen ezert elt a kormany tobbszor az EGYETLEN 
rendelkezesere allo eszkozzel: emelte a minimalbert, amit 
hosszabb tavon a munkaeropiac nyomasara kovetni fog az 
altalanos berszinvonal emelkedese is.

Szerintem ne a HIX Auto listat terheld ezekkel a semmivel 
ala nem tamaszthato megjegyzesekkel, amelyek semmi 
informaciot nem nyujtanak, csak a zsigeri gyulolet arad 
beloluk. Jarj inkabb munka’so’r-osszejovetelekre.

Emberi jogod, hogy imadsz provokalni, de legy szives 
legalabb ezen a listan korlatozd ezt az autos temakra.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Utado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia VD!

Mind OK, amit irtal, csak Orbant helyettesitsd be Demszky 
Gaborral. :) Ez ugyanis az o temaja.

Ennek ellenere neki lehet, hogy lesz eleg penze, hogy 
nyerjen (allitolag csak a Hungaria korutbol 6 milliardot 
loptak ki). 

En szemely szerint qrvara orulnek, ha autozhato lenne a 
Budafoki út, a Thokoly út, a Becsi út, nem allna minden 
reggel az 1 savos 6-os uton 4-6 kilometeres dugo, vezetne 
is valahova a Lagymanyosi híd, kibovitene a rakpartot, 
lehetne parkolni, stb.
Tizenket evig sok mas prioritas volt. Eleget bohockodott 
mar.

Az a baj, hogy ha mas lesz helyette, szerintem az sem 
garancia semmire. :(((((
 
Kene csinalni egy autospa'rtot!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Akku - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Koszonom a hozzaszolasotokat,  a tudomanyos hozzaszollasokat, javaslataitokat a
kkumlator temaban.
Hasznos tapasztalatokra tettem szert az akkumlator es toltes problema korul kia
lakult levelekbol, tobbet is 
tanultam, tudtam meg, mint amennyi engem erdekelt.

Koszonettel, udv.  Havel Jozsef
+ - BC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

MPH - Merfold:-))
MFA - Passz
MFA /valami négyzetracsos ikonnal / - Passz
MPG - Mile per gallon, azaz az 1 gallonra juto megtett 
gallon.
Enyemen is at lehet allitani a computert, hogy igy mutassa, 
meg lehet europai mertekegysegekre allitani is, meg lehet, 
hogy egyiket igy, masikat ugy. Ahogy tetszik. Nehogy mar a 
VW-ban ne lehessen allitani. Bar ezek kepesek kisporolni 
ezt is. Most lattam pl. napellenzobe szerelheto tukor 
EXTRA! +2000 Ft. Hat ha meg ezt is kisporoljak, akkor nem 
csoda, ha mast is. Rohadt smucig banda, de akkor is 
szerintem a computert at lehet allitani valahogy, hogy 
europaiul mutasson. (Persze csak ha igeny van ra.)

Udv,
Vaddiszno
+ - M POWER (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gergo!
>Azert nehany nagyobb dolog is szetmegy idonkent, ha 
>_HASZNALVA_ van az auto. Ezt azert ismerd el. Mondjuk az 
>auto mivoltat figyelembe veve meg azt is
>lehet mondani, hogy gyakran.
>Valaki szepen megfogalmazta ezt az _ilyen_ autoknal. Az 
elso 100 e km ajandek, a tobbi szivas.

Ez elkepzelheto, mindenesetre nekem meg nem kellett 
komolyabb dolgot cserelni, csak kuplungot, feltengelyt, 
most 1 csapagyat, elso kitamasztot (mar 3x), vizpumpat, 
kardantengelycsapagyat vagymit, meg 1 gatlo volt javitva, 
mert kicsit szivargott, lambdaszondat, hutovizcsovet, 
ekszijakat, gyertyat meg olajat (ezek azert elegge 
aprosagok, nem?). Az autoban ora szerint van 150ekm, de 
semmi baja. 


Te szoktad neha hajtani ugy, hogy ami a csovon kifer?  (Nem 
vegsebesseg, hanem gyorsulas, kiporgo kerekek, 6-7 ezres 
fordulat 1,2,3-ba.). Mondjuk 3-ba 6e fordulat az mar 
autopajara valo az igaz. 

Neha, nem igazan, mert ennek nem nagyon kell nyomni, hogy 
menjen. Meg foleg mostanaban hideg van allandoan, motor is 
hideg, eshetkozben leginkabb rovid tavokra hasznalom. 
De nyaron szoktam azert neha nyomni 1-2 padlogazt. Azt nem 
lehet megunni. Kereket nem szoktam kiporgetni, mert 
egyreszt, ha nem porog, akkor jobban gyorsul, meg draga a 
gumi. Persze azert a gumi mindig elporog, csak nem akkora 
kulonbseggel, de gyorsulasnal megy par centit az auto fara 
jobbra-balra. Ugy kell elkepzelni, hogy ugy is lehet 
indulni, hogy 7-ezren all a ford. mero es a kocsi ugy 
gyorsul, meg ugy is, hog kb 3000-rol inditassz, es utana 
fokozatosan fel. De pl. az a legjobb, mikor kicsit porog 3-
5 kozott, kozben a kocsi gyorsul, aztan padlogaz, es meg 
menet kozben forszam fel 7000-re, kerek porog, kocsi meg 
gyorsul. Nehanyan ekkor szoktak meglepodni, mert mar azt 
hittek, hogy csak ennyi van a gepben, de ezt mindig lehet 
fokozni. 7000 korul allat hangja van, mint egy versenyauto 
kabe. Femes. A haveromnak ki van veve a szabalyzas, ove 
8000-t forog, azt mondja 7-8-ig van csak igazan jo hangja a 
kocsinak. Kulonben az ovet mar en is hallottam kivulrol 
padlogazos gyaristasnal, az nagyon ott mozog a szeren, 
sajatomat meg nem sikerult igy, de az is olyan allat lehet.
Nemhiaba BMW tud autot gyartani.

Udv,
Vaddiszno
+ - kocsitores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!
Ha a masik kotelezojere fizetik ki a karodat, akkor is 
siman levonjak az avulast, persze csak a nem muanyag es 
uveg alkatreszre. Nem szaroznak, es ha az ember nem 
ugyeskedik valamit, akkor siman negativba jon ki, mert 
olyat pl. nem lehet behajtani a biztositon, hogy nem anyagi 
kar, pl. nekem napi 10000 Ft "lelki" kart okozott, hogy nem 
jarhattam az autommal es buszt kellett keresni, meg gyalog, 
idoveszteseg, plusz telefonok, ilyenekert kirohognek. Sot 
ha berelek egy kocsit, azt is eleg problemas elintezni. 
Nekem egyszer azt sem fizettek ki, hogy felvitettem Pestre 
a kocsit, mert hogy miert nem vittem egy helyi szervizebe? 
Eloszor is, mert NINCS! Masodszor ha lenne is tok hulyek 
hozza, es nem biznam rajuk, szoval a biztositok ott huznak 
le, ahol tudnak, aztan meg csodalkoznak, ha ilyen 
hozzaallas utan mindenki ugyeskedik, meg azt hallottam egy 
bennfentestol, hogy a toresek 90%-a nem valos kar. Azert ez 
eleg durva, de tudom, hogy tobben szinte csak ebbol elnek, 
hogy jol osszetorik a kocsikat. Pl. meg (amugy hivatasos)
kaszkadort is lehet berelni, hogy o vezesse a kocsit 
helyetted a toresnel. Jo mi?

De hat ami jar, az jar, ha nem en voltam a hibas, nehogy ma 
rosszul jarjak, es meg en fizessek ra, nem?

Udv,
Vaddiszno
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila!
>A Te gondolatvilagodat kovetve fogalmazhatom ezt ugy is, 
>hogy szerintem marha jol nez ki a kocsim, ha az elottem 
>vagy mogottem kodlampat ok nelkul hasznalora ranyomom a 
>fenyszorot :-))
>ps. Zarojelben jegyzem meg, hogy nekem is van kodlampam. 
>Csak van hozza eszem is, hogy ne hasznaljam ok nelkul. :-)

Ez mar 1x itt lefutott asszem. Engem nem zavar, ha valaki 
szembe jon kodlampaval. Ha jol be van allitva, akkor kabe 
az ut felett 10 cm-rel vilagit kicsit lefele. A BMW-nel meg 
a sima lampa is eleg nagy ereju, mert latni azert kell. 
Tehat akkor mar az is zavarhatna. Abbol indulok ki, hogyha 
engem nem zavar, akkor mast miert zavarna?
A hatso kodlampat en sem szoktam (szinte soha) hasznalni. 
Aki viszont elottem hasznalja, annak jol felrakom a 
reflektort, hogy o se lasson semmit (amikor a pofamba 
vilagit a kodzarofeny, semmit sem latni annal elorebb), 
aztan amint lehet, megelozom. Amugy nagyon kevesen 
realizaljak, hogy vajon miert vilagit a mogotte levo 
reflektorral. Szerintem (ahogy mar itt elhangzott), 
fogalmuk sincs, hogy az eg, azt sem tudjak, hogy van ilyen 
az auton (Suzukisok elonyben).
Szoval nekem is van hozza eszem, meg nekem eleg ok az a 
hasznalatara, hogy rajtad kivul nem zavarok vele senkit, 
meg nekem tetszik. 

Udv,
Vaddiszno

P.s.: Meg azt aruld el, hogy a mogotted kodlampat ok nelkul 
hasznalora hogyan nyomod ra a fenyszorot:-))
+ - autolopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Azert ehhez a lopas temahoz 1-2 dolog. Az egyik GPS-es 
risztos ceg kepviseloje multkor nyolatkozott valami 
ujsagban. Azt irtak, hogy ugyan loptak el GPS-es autot, de 
amit az ujsagok ezzel kapcsolatban nem irtak meg akkor, az 
az hogy utana mind meglett! Meg most olvastam valami WEKA 
systemsrol, allitolag valami kulon zarakat raknak a 
kocsiba, amit nem lehet kinyitni, mert nem a gyari vezerlo 
mukodteti, plusz egyeb lopasgatlok, van valami kartya, ami 
ha 30 cm-nel messzebb kerul a vevotol akkor a motor leall 
(magyar talalmany). Magyarul nem 1 retesz van ajtonkent, 
hanem 2. BMW ajtaja amugy is reteszlos kp-i zarral 
rendelkezik, nem lehet kinyitni. Ha bent ulsz es radzarjak, 
akkor pl. belulrol sem tudsz kiszallni. Persze mar erre is 
van uj megoldasa a fiuknak, hordozhatos flexszel jarnak, es 
vagnak egy kis rest az ajto oldalan ugy 20 mp alatt, es 
alatt szepen meghuzkodjak a rudazatot. Egyszeru, nem? Aztan 
van az EWS3 vagy mi, ami 95 ota minden BMW-ben van. Wallis 
honlapja szerint az 1995 ota forgalomba helyezett 3-as BMW-
k kozul mai mapig talan 20-rol tudnak, amit elloptak, ennek 
donto tobbseget bizonyithatoan sajat kulcsaval. Csak 1-2 
volt, amirol nem tudjak, hogy sajat kulccsal, vagy hogyan 
tunt el. Persze haverom mar erre is mondott megoldast, 
amivel 1x, ismetlem csak 1x el lehet inditani a kocsit egy 
rovid ideig. De ha valaki ezeket is tudja, akkor ezek ellen 
is vedekezhet. Pl. zarkihuzo sem hasznal, mert a zar 
elforog. Kormanyzartoro sem, mert bizonyos ero folott 
kormany is elforog. Es ez mind gyarilag van a BMW-ben, 
alapbol. Tehat azert lehet vedekezni. Plusz meg amit erre 
magad beszereltetsz... Tiszta rohely, mi? Vagyonokat kell 
kolteni arra, hogy megvedjem a kocsimat a tolvajoktol, ami 
az allam feladata lenne. Miert nem lehet a beszereltetett 
biztonsagtechnikai felszereleseket es a Cascot levonni az 
adobol? Nem akarok politizalni, csak idezem Hofit: "Orban 
Viktor azt mondta: "Nalunk jo a kozbiztonsag" - es nem 
nevette el magat! mondja egy olyan kormany miniszterelnoke, 
ahol mar minden miniszter segge alol elloptak 1-1 autot..." 
hat korulbeul ilyen itt a helyzet. Persze ha az autolopas 
nem nyulna a legfelsobb korokig, mar reg be lett volna 
szuntetve, csakhat jo kis penz az, foleg, ha utana az 
embernek maga utan kellene nyomozni, amihez meg nem fulik 
nagyon a foga, meg is tesznek mindent, hogy ne kapjak el 
sajat magukat. Gepard meg felszamolja a konkurrenciat:-
))))).


Udv,
Vaddiszno
+ - koszorules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Sracok, latott mar valaki fotengely-koszorulest? Vagy fotengely
koszorut? Milyen az? Hogy nez ki? Amikor a hajtokar csapagyakat
csiszoljak, azt hogyan kozpontositjak? Hogyan kompenzaljak a csiszolo
kopasat koszoruleskor, hogy 1/100 mm-en belul maradjanak?

scsLLAT
+ - nagyobb akkukapacitas utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is koszonom a valaszokat, eszerint autoelektronikanal nem varhato
nagyobb tranziens. En csak azert "meltatlankodtam", mert velem mar
megesett, hogy egy IC a digitalis tapfeszre tett szokasos 100nF nelkul az
analog kimeneten 5-6 dB-lel kisebb zajt produkalt, mint hidegito kondival.
Pechemre en voltam a ludas, mert mind a nyomtatott aramkort, mind az IC-t
en terveztem. ;-))

Szoval: nagyobb kondenzatorok altalaban nagyobb parazita induktivitassal
rendelkeznek a helyettesito kapcsolasi abraban, ezert alacsonyabb
o:nrezonanciafrekvenciaval rendelkeznek [a kondenzator csak a
rezonanciafrekvencia alatt kapacitiv, folotte induktiv]. Egy ilyen tehat
kevesbe szuri a tranzienseket, tehat nagyobb tuskek varhatok. Az
elektronika pedig az ilyenekre exponencialisan erzekeny. A nagyobb
tuskektol az elektronika nem holnap fog meghalni, hanem a varhato
elettartama csokken valamennyivel. Varhato elettartam alatt azt erik,
hogy ezen ido alatt az aramkorok (pl.) 0,1%-a biztosan meghal, tehat egy
statisztikai mercerol van szo.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - km/s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>..szövegét tekintve a 30-as sebességkorlátozás 30 m/s-ot,
>>vagyis 108 km/órát jelent... (1 m/s = 3,6 km/óra)..
>>..Tehat szerintem jogos, hogy 30-as tablanal
>>180 km/h-val haladhassunk.

108 = 180? Ennyire talan meg az M5 km orajan sem suru az osztas.:))))

Udv:
    Janos

mailto:
+ - Olajcsere 10e-kent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Csaba utan bennem is felmerult egy kerdes a temaval kapcsolatban.
Mennyit birnak a mai olajok, es mennyi az altalanos csere periodus?

Udv:
   Janos

mailto:
+ - hix tali stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bar nem vagyok egri, de az egerszaloki talalkozo felkeltette az
erdeklodesemet. Egyetemrol sokszor pihentuk ott ki a faradalmakat a
cimborakkal. Egert Miskolccal nem semmi hegyi ut koti ossze, Fuzesabonnyal
pedig egy jokora egyenes...ez csak egy tipp volt.

Frigyes mester, ma egyebkent majdnem betertem hozzad, a napi terveimben
szerepelt, hogy megnezem a boltodat, de a rohano ido nem adta meg a
lehetoseget. Megneztem volna azt a kuszoszikras gyertyat, hol talalok rola
infot?

Majdnem elfelejtettem mondani, hogy benne voltunk az alfammal a TV-ben amint
ellenoriznek az M1-en matricaugyileg.

Udv!
    Takacs Laszlo
+ - magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No es Sopronkovesden van az Autoliv, akik tobbek kozt a BMW-nek szallitanak
biztonsagi oveket es egyeb biztonsagi berendezeseket.

Udv,
Jimmy
+ - Amrikai import, es a jo torzskonyv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miles    -  merfold
MPH      -  merfold/ora
MPG      -  merfold/gallon   (inverz fogyasztas)

> 6. Ettol fuggetlenul pl a torzskonyv igenis jo dolog. Es az

Ezt azert az oregebb autoknal vitatnam, amikor mar az
eredetvizsgalat ara osszemerheto a kocsi ertekevel... Logikus lett
volna az a javaslat, hogy x ev folott ne kelljen, de aztan
megis...
+ - USA auto fedelzeti computer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA!

>Az Amerikából importált Passatom feldélzeti
>computerében az alábbi kijelzések aktuális értékei
>láthatók, csak az a baj, hogy csak sejtem vagy még
azt >sem, hogy mit jelentenek.
>Miles
>MPH
>MFA
>MFA /va

Ha jol remlik a nagy vizen tul a fogyasztast nem x
liter/100km -ben szamoljak, hanem x merfold/1 gallon.
Ha jol okoskodom, akkor az MFA a "Mileage Fuel
Average" rovidetese lehet. 
Csak tippletem...

Udv,
Peter
Thalia RT

=====
Ne igyal, amikor vezetsz! Meg nekimesz valaminek és kilottyen a pia!

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Send FREE video emails in Yahoo! Mail!
http://promo.yahoo.com/videomail/
+ - Keresem egri autostarsam ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Frigyes, 

Bar addig meg sok viz lefolyik az Eger patakon, es nem tudom mennyire erek
ra
a fent emlitett idopontban, mindenesetre en Egerben dolgozom, - bar
alapvetoen
miskolci vagyok -  es amennyiben segitsegedre lehetek keress maganban. 

Tisztelettel: 
Csakfalvi Peter
+ - SI mertekegysegek + KRESZ + kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szereny velemenyem szerint a km/h az bizony SI szabvany szerint.

Ui a m es a Km az SI szerint, mivel a kilometer az meter ezerszerese. A s,
azaz masodperc az termeszetesen SI mertekegyseg. A gimis fuggvenytablam
szerint (89-es kiadas) a perc es az ora az SI kivuli, de korlatozas nelkul
hasznalhato mertekegyseg. Szoval a km/h is hasznalhato barmikor, ugymond SI
kompatibilis.

>Magyarországon az SI mértékegységek szabványosak, amely
>szerint a sebességre a m/s alkalmazandó. (A km/h nem
>szabványos!!!)

Az SI szerint a kovetkezo mertekegysegek szabvanyosak: m, kg, s, A, K
(kelvin), cd (kandela) mol, rad (radian), sr, szteradian). Kerdezem en,
akkor mivel mered a gepjarmuved teljesitmenyet, mert hogy sem a w, sem a Le
nem SI mertekegyseg ezek szerint. Ti a W az ugynevezett szarmaztatott SI
mertekegyseg kategoriaba esik. Ezek szerint mondhatnad azt a W helyett, hogy
m2*kg/s3. Biztos, hogy ezt akarod hasznalni?

A 30-as tablanal meg szerintem csak akkor mehetsz 180-nal, ha az autod azon
resze, amelyik meg atlog a korlatozott reszbe, meg nem megy tobbel, mint 30
km/h. Szoval az eleje mehet akar fenysebesseggel is, ha a vege csak 30-cal
megy. Ha meg tudod csinalni, hat hajra. Nekem a kocsim feneke korlatozza ezt
a manovert.

Mas, van egy kerdesem is.

A Samaram mostanaban nm akar rendesen huzni. Olyan, mintha a fele ero elment
volna belole. A maximalis sebessege 100 km/h korul alakult, a Mecsekben egy
potkocsi Liaz legyorsult !!!! Mar tobbszor voltam tobb szerelonel is. Volt
dugulasom (alapjarati + fofuvoka), a karburatort kitakaritottak, de azutan
sem javult a helyzet, pedig most mar tisztak a fuvokak. Utana kicseltek a
fomunkahengert, merthogy folyik, es a devanderbe befolyik az olaj, es az
bekopi a gyertyakat. Ez sem segitett. Kicsereltek ujra a gyertyakat, a
szivatobowdent + kicsereltek a gyujtaselosztot kompletten, mert nem
allitotta utana a gyujtasszoget magas fordulatszamon. Most mar kicsit jobb a
helyzet, de:

A fogyasztasom rengeteg, a varosim szamitasom szarint jocskan 12 felett van.
Az orszaguti nagyjabol nyomalisra jott ki, olyan 6-7 liter kozott 100-nal.
Az auto vegsebessege most mar megkozelitit a normalis allapotot, de a
gyorsulasa meg mindig nem az igazi. Olyan ,mintha tul lenne terhelve a
kocsi. Ha lepadlozom, akkor kicsit visszakozik - mitha fulladna, aztan
elkezd porogni, de lassan porog fel. A regi allapotaban, ha negyesben volt,
akkor leheletnyit tudtam csak ralepni, megis egybol gyorsulni akart. Most a
60-nat is csak eroteljesebb gazpedallenyomasra akarja csak tartani.

Szerintetek mi lehet a hiba?

udv: yerico
+ - Valasz: M POWER *** HIX AUTO *** #1350 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<<<<<

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: M POWER ( 40 sor )
> Idopont: Thu Jan 17 09:23:20 CET 2002 AUTO #1350
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gabor!
Hallottam mar egypar V8-ast, de ez hidd el hogy semmihez nem volt
hasonlithato.

<<<<<<<

Na es a V16-os :-)) ??

Na en azt nem tudom elfelejteni soha!

Akos
+ - Irany Genf 2002-ben is!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>Kis csapatunk ujra felkerekedik a nagy Geneva/Geneve/Genf
>meghoditasara (kabe 10 ember, 2-3 auto). Marcius 14-17
>kozott kis Chamonix-beli 1 napos sielessel-turazassal
>osszekotve meglatogatjuk a badog- (es aluminium)csodakat.

Engem lehet hogy erdekel a dolog. A sieles nem motival,
viszont helyette egy varosnezes, esetleg a szalon ismetelt
latogatasa szobajohet.


>Nem szervezem az utat, csak spontan osszeverodunk, es utazunk.

Alvas a kocsiban ? :))


>Az ido altalaban mar kellemes ilyenkor.

Az mit jelent ?


Udv,
     Zotya
+ - Re: Genfi Autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Kis csapatunk ujra felkerekedik a nagy Geneva/Geneve/Genf
> >meghoditasara (kabe 10 ember, 2-3 auto). Marcius 14-17
> >kozott kis Chamonix-beli 1 napos sielessel-turazassal
> >osszekotve meglatogatjuk a badog- (es aluminium)csodakat.
En inkabb marcius 9-10-en fogok kilatogatni, az meg inkabb az
elejehez tartozik. De a sielesben/kirandulasban benne vagyok.

> >Az ido altalaban mar kellemes ilyenkor.
Erre en nem vennek azert merget, de az Aiguille du Midi-n 3800m-en igen
nagy valoszinuseggel sutni fog a nap (-15 fok mellett)  :)))

> Laci!
>
> Nem tudsz esetleg ajanlani valami normalis aru, de kulturalt panziot Genf
> kornyeken? Meg soha nem voltunk ott, szivesen korbeneznenk a varosban. Akkor 
a
> szalonon mindenkepp fussunk ossze!
Ez nehez kerdes, ebbol a szempontbol nem ismerem a kornyeket, meg
nem volt ra szukseg.
Egy biztos, Franciaorszagban olcsobb a szallas meg a kaja is, tankolni
erdemes csak Svajcban. Probalok utanezni, hogy milyen szallaslehetosegek
vannak, de szerintem DjTiszy ezugyben mar feltehetoleg tobbeves
tapasztalattal rendelkezik.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - 7000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.01.18.s +0100, you wrote:
> >meg azt a regi de gyonyoru allapotban levo Volvot, amibe
> >egy V8 van.
>Miert, azoknak van valami hangjuk 7000-nel? :-)))

persze, igaz nem sokaig, és nem is valami biztato,  de VAN :))

Ant
+ - Re: tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha a masik fel kotelezojere fizet a biztosito, akkor minden karodat teriti,
>ha a cascodra, akkor van avultatas, (alkatreszar csak reszleges
>visszateritese), illetve onresz. 

A kotelezo csak akkor terit minden alaktreszkoltseget, ha az auto fiatalabb
mint 6 eves. En most emiatt szivok, multkor leirtam a toretnetemet, de ezek
szerint nemsokan olvastatok:)) Hatso ajtomnak kampec,r-go csere 50.000,-
amibol 25%-ot nekem kell kipengetni, meg ahogy elkepzelik.


Amugy 3 ut van a rendezesre (kotelezos
esetben):
- a biztosito mond egy osszeget, aztan kezdj vele, amit tudsz.
Ez igy van. Ok brutto 1500 Ft/ora rezsivel szamolnak iden, a tavalyi atlag a
szervizekben 2500-3000 volt. Amugy naprakeszek, a fiuk.

- elviszed egy szerzodott szervizbe, ahol megcsinaljak, es rendezik a
biztositoval

En ezt valasztottam


- elviszed szervizbe es szamlak alapjan kered a karteritest te magad. (ez
eleg cikis megoldas).


Elotte arajanlatott kell kerni es be kell mutatni a biztositonak, aki
eldonti, hogy ebbol mennyit fizet.


Egy-ket plussz:

- erdemes kihivni a Yard-ot es helyszineltetni
- a karszemlet max. 2 heten belul meg kell csinaltatni ( nekem 10 rugoba
kerult, mert bar jegyzokonyv keszult, de nem voltam ott, ezert 30 nap mulva
kapom meg, a penzt meg csak utana)
- allitolag van egy keret olyan estekre amikor nincs meg az elkoveto, csak
nem reklamozzak :))

Udv
+ - Genfi Autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Kis csapatunk ujra felkerekedik a nagy Geneva/Geneve/Genf 
>meghoditasara (kabe 10 ember, 2-3 auto). Marcius 14-17 
>kozott kis Chamonix-beli 1 napos sielessel-turazassal 
>osszekotve meglatogatjuk a badog- (es aluminium)csodakat.

>Enibadi erdeklodik meg?
>Elorelathato koltsegek: 50-60 eFt tokkalvonoval. Nem 
>szervezem az utat, csak spontan osszeverodunk, es utazunk.

>Az ido altalaban mar kellemes ilyenkor.

>tiszy

DJTiszy!

Mi mindenkeppen megyunk a szalonra. Amugy sincs tul messze Munchentol. :-))
Ez a sieles dolog meg egesz jo otlet. Akkor mar en is felteszek egy box-ot a te
tore. 
Nem Munchen mellett jottok el veletlenul? Szallast hol foglaltok? Veletek tarta
nank szivesen, ugy sokkal elvezetesebb! Melyik napon tervezitek az indulast?

Laci!

Nem tudsz esetleg ajanlani valami normalis aru, de kulturalt panziot Genf korny
eken? Meg soha nem voltunk ott, szivesen korbeneznenk a varosban. Akkor a szalo
non mindenkepp fussunk ossze!

Gyerekek, mas nem jon? Ez mar egy kisebbfajta HIX Auto-talalkozo! 

Udv,
Fulcsi
(BMW E46 323Ci)
+ - Xenon, USA Passat, eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Az Amerikából importált Passatom feldélzeti computerében az alábbi
>kijelzések aktuális értékei láthatók, csak az a baj, hogy csak sejtem vagy
>még azt sem, hogy mit jelentenek.
>Miles
>MPH
>MFA
>MFA /valami négyzetracsos ikonnal /
>MPG

>Aki mar vezetett ilyet es tudja ossza meg velem az informaciot!
>Denes

Miles = merfold
MFA = Az enyemen ketto ilyen volt, kulonbozo adatok memoriahelyeul szolgalt.
(MFA1,MFA2). Nullazni a bajuszkapcsolon levo gombbal lehetett. 
A tobbi passz...

__________________________________________________________________________
>>"Ket nappal kesobb az RTL-Klub Automania musoraban szinten
>>elojott a tema, hogy mostmar barmelyik autoba mehet, ahol
>>szintszabalyzo es fenyszoromoso van. Ott nem emlegettek
>>semmifele inkompatibilitast a Kozlekedesfelugyelettel... :-)"

>Igen, szintszabalyzo a feltetel. De ez nem az amit te tekergetsz a lampa
>szintjenek valtoztatasahoz. Egy dinamikus szintszabalyzo kell bele, amely
>automatikusan korrigalja az uthibak miatti vakitast. Enelkul ha beteszed a
>xenont nem szabalyos.

>SzaboZE

Anno a Passatomban nem volt gyarilag sem szintszabalyzo a xenon mellett,
csak kezi. Az uj BMW-kben ez mar automata. De kerdem en, mihez kell a fenyszo-
romoso??? Csak nem akarjak ezt is kotelezove tenni?  
_____________________________________________________________________________

>tapasztalata, ne tartsa magaban. Tanulsag: ha autot veszel, az eladoval 
>kozosen csinaltasd meg az eredetiseg vizsgalatot.

Miert, valaki ezt nem igy csinalja??? Eleg baj. Pont az ilyen esetekre 
talaltak ki az eredetvizsgalatot. A lopott autot eleve ne lehessen eladni.
Inkabb arra ugyeljetek, hogy a vizsgalat dijat ne ti bukjatok el. Nalam mar 
bukott le egy E36-os BMW, en lettem volna a vevo... 

Udv,
Fulcsi
(BMW E46 323Ci)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS