Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 790
Copyright (C) HIX
2000-06-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Teeby, Antforce (mind)  36 sor     (cikkei)
2 tolakodas, yuppie, V. ker. (mind)  106 sor     (cikkei)
3 Mindenfele (mind)  66 sor     (cikkei)
4 Re: kov.tav. jelzese (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Tekercsrugot keresek (mind)  9 sor     (cikkei)
6 W123/300D (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Pioneer KEH-P4300R (mind)  10 sor     (cikkei)
8 HAT !!! + egy kis BMW (mind)  54 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind)  26 sor     (cikkei)
12 Kozlekedesi moral (mind)  68 sor     (cikkei)
13 gyujtas, klubradio, MB, gyalogosok, Daewoo (mind)  46 sor     (cikkei)
14 Re: gyalogosok es vonatok (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Nyaralas (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Villogas (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Re: Marangoni + kerekmeret (mind)  30 sor     (cikkei)
18 Re: Benzinkut (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Szia Cocy, szia Tobbiek! (mind)  33 sor     (cikkei)
20 RE: gyalogosok meg bringasok (mind)  12 sor     (cikkei)
21 meg1x kerekmeret es sebbesseg (mind)  86 sor     (cikkei)
22 gumimeret, zebra, onbiraskodas (mind)  70 sor     (cikkei)
23 Klub radio, 3 savon zebra, Tolakodas (mind)  38 sor     (cikkei)
24 Devuu Langyos (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Rendorok es alazatos munkajuk (mind)  20 sor     (cikkei)
26 VAtinak (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Gyalogosok (mind)  54 sor     (cikkei)
28 Re: Autoklub? (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Re: Autoklub benzinkut (mind)  25 sor     (cikkei)
30 Hello! (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Trabi upgrade (mind)  18 sor     (cikkei)
32 Sziasztok! (mind)  41 sor     (cikkei)
33 re: ismerkedes (mind)  10 sor     (cikkei)
34 re: (nem csak) noi agyvelo (mind)  11 sor     (cikkei)
35 Lanos (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Teeby, Antforce (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby:

> Nem tudom latta-e valaki az Automania c. musor legutobbi reszet, volt
> benne szo az Autoklub radiojarol, amiben azt mondtak, hogy mindig friss
> hirek, foleg kozlekedesi, es nem ugy mint a kereskedelmi radiokon, mert
> ha kell meg is szakitjak erte a musort, van mobilrol elerheto -emailjuk
> is. Igy teljes kontaktusban a kozlekedokkel mukodtetik a dolgot.
> Allitolan nagyon tuti, de nem mondtak el, merre es hogyen lehet befogni
> (az adot). :)))

Klub Radio, FM95.3, Pest megye teljes teruleten foghato. (Meg kicsit tul is.)
Amint beerkezik a jelentes a kozlekedoktol traffipaxrol, bemondjak.
Aztan ismetelgetik. A zenejuk igyekszik mindenki szamara elfogadhato lenni, 
en azt szeretem bennuk, hogy nem (csak) a mindenutt hallhato slagereket nyomjak
.

> A Mercedest lehet utalni, lehet szeretni, de egyet nem lehet,
> kozombosnek lenni iranta!
Csalodni fogsz. De lehet. Mint en.

AntForce:

> Foleg azert erdekes, mert a kerek fordulatszamabol szamolja a sebesseget,
> szoval tok mind1 hogy milyen kerek van az auton a valto attetelnek egyeznie
> kell.. :))))))
Ajanlanek egy kozepiskolai fizika konyvet, nezz utana a keruleti sebesseg es 
a szogsebesseg kozotti kulonbsegeknek, illetve az osszefuggeseknek!
A kerekmeret nem mindegy! (Ezt az 1,7% kulonbseget az istennek se veszi 
be a gyomrom...)

> Ahamm.. Mozgo benzinkutak lesznek, 3-4 ft-al adjak majd olcsobban a benzint
> mint mashol, igy egy 10e ft-os tankolasnal akar fel liter benzinnel tobbet
A Hiradoban literenkent 10-15 Ft-ot emlegetnek... Az meg mar szamit.
Csak nem fogjak engedelyezni nekik...

Dani
+ - tolakodas, yuppie, V. ker. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>  ...raadasul a Lanchidnal volt
>  valos forgalomszamlalas, es az jott ki, hogy kb. 20% tobb auto
>  ment at adott ido alatt, es ha beallt a sor vegere valaki, nagyjabol
>  azonos idoben ert at, mintha mindenki szabalyos lett volna.
Nagyjabol igen. De csak a sorbanallok. 
A sorbanallo szabalyosakkal szemben viszont illetlenseg, hogy az 
"ugyeskedok" egy perc alatt, mig ok, "birkak" tiz perc alatt 
kerulik meg a teret...
Ezenkivul azok, akik nem a hidra kanyarodnak fel, irtozatosan 
megszivjak az egeszet, mert az egyenesen halado belso savot 
elalljak az becsatlakozok. Ilyenkor dudara (bocs, kurtre) ratenyereles...
De nem folytatom, en arrafele altalaban villamossal/gyalog jarok, 
olvasgatok kozben, es jot rohogok mind az ugyeskedokon, mind a 
birkakon...

> ahol a pesti rakpart megszunik a Drava utcanal. A "birkak"
> allnak a belso savban es nem tolakodnak (en is ezek koze tartozom),
> az "ugyesek" amint lehet, kihuznak a belsobol a kulsobe, hogy a vegen
> visszatolakodjanak. Idealis esetben tobbe-kevesbe mukodik a
> zippzar-elv, de ez ritka. A betolakodok zome rendkivul pofatlan, 
Ez a lenyeg!  A problema a tolakodas.
Lehet valasztani a belso savot, amelyikben a sor osszabb, es lehet 
elore menni a szelso savban, es onnan keredzkedni, nem szabalytalan.  
Van aki a hoszabb ideig tarto sorban araszolast valasztja, van aki
savokat valt, es bekeredzkedik, azaz szivesseget ker... jo esetben.
De ha mar nem keredzkedesrol van szo, hanem tolakodasrol, az 
mar pofatlansag (bocsanat, illetlenseg...) !!  
Ilyenkor: kitartas es dudalas ezerrel!!!!
Mert sem a keredzkedes, sem a tolakodas eseteben nem kotelezo 
beengedni a savot valtot!!   Lehet, de nem kotelezo!!

>  Aki ramhuzott eroszakosan, indexeles, esetleg
>  kezfeltartasos vagy csak egy pillantasos keres nelkul: egy vadonatuj
>  Mondeo fiatal, nyakkendos yuppival. 
Tipikus... Napszemuveg, sotetkek oltony, kek ing, sarga nyakkendo 
(gyemantmintaval).  O a nagymeno.  Es mivel a tobbszoroset keresi, 
mint az egyetemi oktatoja (jo esetben jart oda), meg is van gyozodve a 
dologrol.
Ezekutan hogyhogy nem alltal felre, kiszallva az autobol, balkezben 
sapka, jobb kezzel tisztelegve??  ;-))))  ;-)))) ;-))))
Hisz o tojta a vilagot, neki ez jar...

>  ...ceges autoja lehet, mert a sajatjat ennyire vadul szerintem
>  senki nem kockaztatna. ... ... engedtem neki.
A cegnel neki valaki elvegzi a karugyintezest, munkaidoben, fizetesert... 
A maganautos meg csinalhatja maga, szinte'n munkaidoben, de a 
szabadsagkeretebol...

>  ....Budapesten, es azt tapasztalom, hogy ez a fajta "kozlekedesi 
>  moral" egyre terjed, ezt elegge szomorunak tartom.
Meg szomorubb, hogy ez a moral nem csak a "kozlekedesi moral", 
hanem az altalanos, A "moral".

> Masik jo pelda: Ulloi ut - Ferenc krt. sarok, az Ulloi ut belvaros fele
> vezeto oldalan. ...  Nem ritka mostanaban, hogy  a tuloldalrol 
> rendorok figyelik a szabalytalanul athaladokat, es ...
> rogton atnyujtanak neki egy keszpenz-fizetesi felszolitast.
Vegre eccer ugy erzem, jo helyen buntetnek, es tortenetesen a 
penzbeszedes mellett jo ugyet is szolgal a dolog.  ;-)))

> Reggelente az autok 80 szazaleka ...a varoskozpont fele tart, 
Persze, hogy odatart. A kevesbe elegans helyen dolgozok inkabb 
gyalog jarnak, nincs annyi penzuk kocsival jarni ott, ahol pl. metro is van.
Emlitett yuppie-nk viszont fol nem ulne a metro-ra semmi penzert...  ;-)) 
Hiszen o: yuppie, nem pedig egy hippi...  ;-))

> A Kalvin terrol jut eszembe: hallottatok azt a hirt, hogy az V. keruleti
> onkormanyzat zsakutcava (vagy setaloutcava?) tervezi atalakitani a
> Kecskemeti utcat, es betemetnek a Kossuth Lajos utca alatt atvezeto
> aluljarot??? Mindezt alitolag a Belvarosra nehezedo, mar elviselhetetlen
> meretu forgalom indokolna.
Amely forgalom a kiskorutra ill. a nagykorutra terelodne at, ahol 
ugyanakkora (ha nem meg nagyobb) dugok vannak... 
Csakhogy "yuppie"-nk es a legtehetosebb turistak szeretnek nyugodt(abb) 
kornyezetben dolgozni/setalni. Es mivel "yuppie"-nk cege valamint a 
keruletben levo uzletek, szallodak ado'kkal (es lobbikepessegukkel) 
"tamogatjak" az V. keruletet, az is lobbizik az "U:GY" mellett...
A kiskorut ill. a nagykorut kornyeke, azaz a VI., VII. es VIII. keruletek 
kozel sincsenek ilyen jol "eleresztve" anyagilag. Lehet, hogy elvesztik 
a csatat... 

> Most nem ertem az ur felhaborodasat. Hat nem tudja, hogy az
> Erzsebet hid vegenel a belso sav megy a Hegyalja utra? ..ertheto,
> hogy ehhez legkesobb a keletinel be kell sorolni a belso savba :)
;-))))  ;-))))  ;-))))

> a toketlenketo / bizonytalan / lassu autosok sokkal nagyobb
> veszelforrasok, mint a sebesseghatarokat 20-30km/h-val tullepok.
Azok. Nem onmagaban azert, mert ennyivel mennek, hanem mert 
a mogottuk jovok idegein citeraznak, aztan valakinek elborul az 
agya, es elovigyazatlanul elozi meg... ...

> egy vissza2padlogaz mellett szerenyen ki lehet integetni a
> szomszedos baromnak, aki minden lampa kozt feluton megeloz,
> aztan meg all a pirosnal :) Allati hatasa tud am lenni egy ilyennek.
> Egyszer a cernagyartol a Victor Hugo utcaig szivattam egy csavot
> ezzel a modszerrel. Latni kellett volna az arcat :)))))
A barom. Lehet, hogy azota se erti, mit hibazott...  ;-)))))))))

Bocsi, hogy hosszu voltam (meg Off is...)

Udvozlettel

Andras
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>  Aztan jott neha-neha egy fiatal ficko egy kis piros fordal mint egy orult
>es azt elvezte
>hogy belehajtott a levelkupacba aztan a szel meg vitte a leveleket
>szana-szejjel.

	  A sztori jo, de nincs igazan koze ahhoz, hogy valaki ilyen he-
	lyen gyorsabban megy a megengedettnel. A srac itt direkt volt ta-
	pir, megerdemelte, hogy megszivassak!

>nemreg az egyik kollegat elutotte egy kispola a ZEBRAN. Hosszas
>targyalgatasok utan
>a sracot megbirsagoltak, mert "hirtelen" lepett le a zebrarol.

	  Allj! A gyalogosnak elsobbsege van a zebran, de csak ott! Addig
	nem!

>En ugy tudom, hogy gepjarmuvel olyan sebesseggel kell a zebran athaladnom,
>hogy barmilyen
>korulmenyek kozott meg tudjak allni.

	  Szepen is neznenk ki!

>Ez persze lehetetlen, de...

	  Pont ezert. Ahhoz minden egyes zebra elott meg kellene allni!
	Utalom, ha megyek a zebra fele, es lelepnek elem, meg ha fekta-
	volsagon kivul is! (Tudom, tudom! Ezert is mar megint en vagyok
	a bunko...) De ezen nem is fogok valtoztatni, mondjon barki is
	barmit. Egy jo kis tortenetert kerdezzetek Clajost. (Vagy mar
	megirta ide is?)

>de mindezidaig csakis a soforoket szidtuk. A gyalogosokkal meg bicajosokkal
>legalabb annyi baj van, mint velunk, csak ezen valahogy elsiklunk.

	  Nem igaz, en allandoan szidom a gyalogosokat, csak mivel en-
	gem alapbol utal mindenki, az a default hozzaallas, hogy "Mindegy
	mit mond, nincs igaza!"...
	  Akkor - ha mar ismet feljott a tema - megint megkerdezem: ha-
	nyan voltunk mar tanui olyannak, hogy gyalogost buntettek volna meg?!
	Pedig ugyanugy megerdemelnek, nemelyik meg jobban is, mint mi,
	autosok!
	  Tortenet: multkor megyek a Blahan, nekem zold, keresztbe a
	zebran atrohan ket, 60 ev koruli nagyseggu venasszony. En rajuk
	dudaltam, erre az egyik beordit a letekert ablakon: "Hogy nyo-
	morodj meg!"! Megorulok! Meg en vagyok az allat, hogy radudal-
	tam! Es ami a legjobban fajt, hogy meg pofan sem csaphattam! (Na
	ezert mit fogok en Toletek kapni... De akkor sem tudom magam-
	ban tartani, mert tenyleg igy erzek/ereztem!) Bezzeg az ilyet meg
	nem buntetnek! Sot, fogadjunk, ha rendor latja, meg szerinte is
	en vagyok a hunyo, hogy mit dudalok ossze-vissza!
	  Errol jut eszembe: szeretnek szerelni a kocsimba egy nagy
	b@sz*m hajokurtot. Nem tudjatok, hol lehet kapni? (Gyanitom, hogy
	az irantam erzett nagyfoku ellenszenv miatt meg olyantol sem
	fogok cimet kapni, aki esetleg maga arul ilyet...)

>Na a viccet felreteve megjegyeznem, hogy szerintem a
>toketlenketo / bizonytalan / lassu autosok sokkal nagyobb
>veszelforrasok, mint a sebesseghatarokat 20-30km/h-val tullepok.

	  Szerintem is, de ha en mondom, akkor allat vagyok. Most, hogy
	egyetertettem Veled, mar Teged is annak fognak tekinteni...
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: kov.tav. jelzese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
> Ha nem akartok 170 korul a pedalokkal molyolni, akkor a hatso kodlampat is
> fol lehet villantani, hasonlit.
>
> andi

Nekem az ablakmoso hasznalata jobban tetszett..
KI
+ - Tekercsrugot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talan egy LADA-e' jo lenne...
Jatszoteri gyerekjatekhoz kellene,
olyan hintaloszeruseghez.
Mivel nem ertek hozza, megkoszonnem,
ha valaki megmondana pontosan, milyennek
kell lennie.
Obuda kornyeki bonto elonyben...
Koszonettel
--Udv: szm
+ - W123/300D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Tibi!

A AUTO 0789-ban irta Pasztor Tibor >:
>Latom, ugy fogsz jarni, mint en.
>15 eves Trabibol 20 eves Mercibe.

Akkor van meg 5 evem? Hurra! :-)))

>Legkozelebb majd azzal megyek Kecskemetre.

OK!

Tenyleg! W123 tulajok! Van valakinek elkuldheto formaban
leirasa a jarmurol? Fenymasolva postan is megfelel, persze
koltsegteritessel!

>Eljenek a nemet autok! 8-)

Igen! Igen! Na persze ne feledkezzunk meg mas orszagok tuti
jarmuveirol sem...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Pioneer KEH-P4300R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A fent jelzett autoradiomagnohoz keresek leirast. Tudtok-e
valamilyen formaban (fenymasolas, szkenneles, attach, URL)
segiteni?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - HAT !!! + egy kis BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTO-sok

Talalka:

Soma javasolta, hogy mondjak idopontot, amire majd
igent, vagy nemet tudtok mondani!Az altalam legidealisabbnak
talalt idopont a  JULIUS 22-e, ami  egy szombati nap.
Gondolom ez nincs tul koran, van ido a programokat ugy
alakitani, hogy minnel tobben el tudjatok, jonni, es meg
azert a nyarban is benne van rendesen. Tehat, ezuton szeretnek
+kerni Mindenkit, hogy reszveteli szandekat / barmilyen javaslatat
jelezze az alirasban +talalhato barmelyik cimen.

Mas, meghozza BMW:

Neha mosolyogva, neha eltorzult arccal neztem ezt a szep kis vitat
arrol, hogy most csak a BMW auto, a tobbi meg csak utanzat,
es ezt + kell fizetni, es, hogy akinek nem telik ra az inkabb leszolja......
Nem allok egyik tabor partjara sem, mind a ket reszrol voltak ervek -
ellenervek, de azt hiszem (ha eleg figyelmesen olvastam) nem hangzott
el az, ami az egesz vitat ertelmetlenne tette volna, hogy _masok az igenyeink_.
Ha Valaki 1x beult egy BMW- be es +szerette azt a feelinget ami abban van,
es hajlando ezert tobb penzt aldozni, akkor tegye +, oruljon az autojanak,
oruljon annak, hogy megteheti, de ne szolja le a masik autost, csak azert, mert
O valamiert nem szereti a Bomost, es ennek hangot is ad.
(A hangadas formaja felvet 1-2 ujabb kerdest, de ezt most hagyjuk)
Ha valaki ugy erzi, hogy neki tokeletesen eleg egy olcsobb auto, attol O meg
tudhat nagyon jol vezetni, adott korulmenyek kozott O is tudna 200- al menni,
csak erre nincs szuksege.
Sajnos nagyon sokan, amikor +veszik a BMW- juket (vagy akarmilyen mas,
manapsag statusszimbolumnak tekintheto autojukat) hirtelen az utak
koronazatlan kiralyainak erzik magukat, ugy gondoljak, hogy rajuk nem
vonatkoznak a kozlekedesi szabalyok, es ez, az egesz markara rossz fenyt
vet. Velem is elofordult mar olyan, hogy csak neztem hulyen, mert egy
ultetett, sotetitett uveges  BMW messzirol villogott, hogy nyugodtan menjek
ki ele, es a Beke uton halali nyugalommal turte a 60-as tempo'mat.
Persze amikor alkalma volt ra, +elozott, de nem vadallat modon, hanem ugy
kulturaltan, indexelve. Hihetelen volt. Bar nem rajongok a nemet autokert
(svedek elonyben), de el kell ismerni, hogy a bajorok az uj _330d -vel_ igencsa
k
beletrafaltak a dolgok kozepebe, csak az a kerdes, hogy meger-e egy
(mereteit tekintve) kozepkategorias auto 12.000.000 Forintot?
Ennyi penzert, mar egy komoly Saab-ot vagy Volvot lehet venni, a felso
kategoriabol. ( Sajna nem ez most a legnagyobb gondom, hogy hova
tegyem a felesleges 12milliomat :-((     )

Szaiasztok: Ch

**************************************************
Chmelik Peter:      
                            
                            
Tel.: +36-30-245-38-25   /   ICQ: 78130153
**************************************************
+ - Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

egy story amibol talan tanulhacc

eppen a varosban vezettem szuk utcaban
egy nagy kamion az egyik oldalrol
epp sietos hangulatban voltam hat nyomtam rendesen
persze zene nelkul nem lehet vezetni ezert csatornat kerestem
fel szemmel az utra figyelve masikkal a radiot birizgalva
mikor egyszerre csak egy gyerek termett az utcan a teherauto elott
na nem kell hogy mondjam padlofek mint az allat
a kis skac anyira betojt hogy foldbegyokerezett a laba en meg nyomom a
feket
szerencsere mint az amcsi filmekben kb 2 cm re megaltam elotte o meg
atbalagott az uton es leult sirni

na most kepzeld el mi lett volna ha elutom
odamegyek anyjahoz es a te stilusodba aszondom
" ha vigyazon man a kolykere,vazzeg
miert ilyen figyelmetlen?"

mondanom se kell egesz nap ez jart a fejemben
picit szarul ereztem magam de mondtam hala istennek hogy nem tortent semmi
baj
+ - Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En 160-nal is szoktam faluban kozlekedni, bar azert altalaban lelassitok
>120-ra mindig. ....A rendoron kivul senkinek semmi koze
>hozza. Annak se, de az fel van hatalmazva, hogy szova tegye. ..
egyet ertenek vele hogyha az uton csak te lennel
csak a te autod es egesz ut ugy nezne ki mint egy alagut
aztan ott ugy kenocc fel a falra ahogy akarsz

Kozlom, nem
>erdekel mas gyereke,...
vedd mar eszre ember nem egyedul vagy az utcan
es a gyerek mit csinal az utcan?
jaccik
es miert figyelmetlen ?azert mert gyerek
a legjobb az lenne ha fognad magad egy tankkal behajtanal a vaci utcaba es
halalragazolnal mindenkit
+ - Re: *** HIX AUTO *** #789 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

....
>Nos. (Ha mar ez is elhangzott az idezetben.) Nem azert, hogy Vaddisznot
>vedjem, mert lakott teruleten belul en sem megyek gyorsabban 70-nel
(viszont
>oszinten hozzateszem, hogy kizarolag azert, mert felek a traffipaxtol), de
ha
>valaki KERTvarosban lakik, akkor huzzon befele a KERTbe jatszani, ne az ut
>szelet hasznalja erre a celra!!! Raadasul a szulo felelossege lenne errol
>gondoskodni!


apropo ha a kertvarosban laksz akkor eppen az a pojen hogy 30 nal tobbel
nem mesz
a gyerekek haljak hogy jossz es felrevonulnak
vagy ha mas nem rajukdudalsz KERTVAROSBAN es lemennek az utrol

a problema az hogy nehannyan azt hiszik az ut csak az ovek es azt csinalnak
amit akarnak,
ez egoista szemleletmod,el is fogadnam ha mindenki profin vezetne ha tudna
mit csinal

de sajna neha bekovetkeznek veletlenek elore nem megjosolhato dolgok
es akkor szivszzzzz


na ennyit mara
+ - Kozlekedesi moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves alabb idezettek!!!

>hozza. Annak se, de az fel van hatalmazva, hogy szova tegye. Kozlom, nem
>erdekel mas gyereke, ha az fouton jatszik vagy rohangal. Akkor a szulo a
>hibas, menjek barmennyivel.
> ------------------------------------------------------------------------
>valaki KERTvarosban lakik, akkor huzzon befele a KERTbe jatszani, ne az ut
>szelet hasznalja erre a celra!!! Raadasul a szulo felelossege lenne errol
>gondoskodni!

Arrol is a szulo felelossege lett volna gondoskodni, hogy titeket
felelossegre es tudatos gondolkodasra neveljen.

Ha valakinek lakott teruleten belul csak azert van szandeka a sebesseg
merseklesere, mert fel a traffipaxtol, annak megkerdojelezem az
erettseget arra, hogy veszelyes uzembeni tevekenysegben reszt vegyen.
Amit kozlekedesnek hivnak.
Erre peldat sem lehet felhozni. De teljesen felesleges is. Mert legalabb
sajat magadat feltened, ugyanis csak egyszer tortenjen valami, es
eselyed sem lesz, hogy vedekezz, es a szulore haritsd a felelosseget.
Mert a sulyos szabalysertesbol kifolyolag gondatlansagbol elkovetett
elet elleni buncselekmenyt eleg rendesen buntetik, es nem lesz majd
felmento korulmeny.
De akinek arra sem futja a gondolataibol, hogy magat, a sajat erdekeit
feltse, azon mar csak szanakozni tudok. Mert ez mar nem csak masokkal,
hanem onmagaddal szembeni felelotlenseg is. Es elegge szanalmas kepet
nyujt egy olyan ember, aki meg onmagat sem felti. Ez mar nem vakmeroseg,
hanem ostobasag.

Persze az auto jo, megbizhato biztonsagos, a vezeto rutinos ugyes. Annak
ellenere mondja ezt, hogy meg sosem kerult olyan szituacioba amirol
beszel. Tehat a tarsalgas felteteles modban folyik. Es mivel felteteles
igy csak eselyeket latolgathatunk, amik mint tudjuk a negativ kimenetelu
szituaciokra magasabb mutatokkal rendelkeznek.

A felelos gondolkodas pedig nem azt jelenti, hogy mas legyen felelos,
aztan en csinalhassak azt amit akarok. A kozlekedes alapelve a
partnersag, aki erre nem kepes, nem tud toleralni, az nem erett meg
arra, hogy reszt vegyen benne. Tehat az utcan jatszo gyerek ugyanugy a
te felelosseged is. Mert mehetsz mas fele is, nem muszaly arra menned
amerre o jatszik. De ha mar arramentel, akkor figyelj ra, ha mar igy
alakult, ha mar a szulo felelotlen volt, ha mar a szituacio kesz...
Alakitsuk ugy az eselyeket, hogy a leheto legkisebbek legyenek egy
esetleges nemkivant kimenetelre. 

Es ti ugy alakitjatok? Kedves idezett listatrsak.

Na jo nem szolok inkabb, mert ti mar mindent megtettetek biztos az ugy
erdekeben. Beszeltetetk a szulokkel, hogy legynek felelossegteljesebbek,
hirdettetetek a szuloi felelosseg fontossagat hatekonyan, oktattatok a
gyerekeket mi a helyes es mi nem, netan mindezt kampanyszeruen igaz?

Me'g neeemmm????? Akkor miert vartok el akarmit is mastol, ha egyaltalan
semmit sem tesztek??????? Ha egy kicsit is hasznalnatok azt ami kis
buksikatokban van, akkor rajonnetek ti is, hogy mennyivel egyszerubb
lassitani. Persze lelkiismeret kerdese, mert lehet flegman is intezni az
ilyen ugyeket, kit erdekel, a szulo a hibas....

Laci neked is sok csokit. Veled vagyok! :))
Es sok csokit a levelkupacos urnak is, sot neki fagyit is. :) Jol tette!

A kozlekedesi moral javulasanak remenyeben:
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - gyujtas, klubradio, MB, gyalogosok, Daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Talalka ? --> IGEN !
Az idopont kivalasztasanal legyetek tekintettel arra, hogy a nyar a
szabadsagolasok idoszaka. Legalabb 3 hettel elotte fixaljuk le !

>Az en motoromhoz (VW Golf GTI) 0 +/- 1 fokos elogyujtast irnak elo, ami -
>ismerve a dolog fizikai vonatkozasat - legalabbis furcsa egy cseppet. Kerdes:
Ez tobb mint furcsa. Tuti az infod ??

>Nem tudom latta-e valaki az Automania c. musor legutobbi reszet, volt
>benne szo az Autoklub radiojarol, amiben azt mondtak, hogy mindig friss
Egyszer hallgattam. Jo zene volt bent, sok kozlekedesi info, valamint
traffipax hirek. A frekit nem tudom.

>Egyet sajnaltam, csak, hogy azt ondtak, hogy a C200 Kompressor uj
>talalmany. Mert nem az. De lenyugozo.
>A Mercedest lehet utalni, lehet szeretni, de egyet nem lehet,
>kozombosnek lenni iranta!
Olvasd el a legutobbi Auto Piac-ot. (tegnapi szám)

>Ja, hogy lepcsozni kell? Akkor en meg 1000rel, nem megoldas, tudom, de mindezi
d
>aig csakis a soforoket szidtuk. A gyalogosokkal meg bicajosokkal legalabb anny
i
> baj van, mint velunk, csak ezen valahogy elsiklunk.
Nem egészen. Az autovezetoknek vizsgazni kell, de gyalogosan illetve
bringaval barki kozlekedhet. Ettol fuggetlenul en is gyakran szidom
oket magamban, de ugy erzem bizonyos fokig felelosek vagyunk ertuk.
Persze hogy miert kacsaznak a kocsik kozott amikor van feluljaro ??
Vagy miert szaladgalnak at a 4 savos uton, amikor 20 meterre ott a
zebra (esetleg lampa is) ??  Vannak meg megvalaszolatlan kerdesek ...

> - Lapozgatom, lapozgatom az autos ujsagokat, es az egyik hatuljan a
>hirdetes: Daewoo Lanos 1.5 asszem 86 LE.
>Eddig nem igazan keltette fel az erdeklodesemet, dehat az ara eleg barati,
>3+2 ev garanciaval.
Szerintem meg tart az akcio. Az egyik kollegamnak ilyen van, kb. egy
eve vette. A motorja szerintem egész jo, de nekem kicsi, a muanyagok
kopogosak. Eddig kulonosebb gond nem volt vele. Hogyha emellett dontesz,
akkor szamolj a nagy ertekvesztessel.

Udv,
     Zotya

ui: masfel hetig szabin leszek, reakciok utana
+ - Re: gyalogosok es vonatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: gyalogosok es vonatok ( 49 sor )
> Idopont: Wed Jun 28 09:55:56 EDT 2000 AUTO #789
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> > Csaakooo!
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: Re: Zebra ( 32 sor )
> ...Pl.: Ha egy haromsavoson mesz a legbelso savban akkor is megallsz ?
> En meg haromsavos uton zebrat nem lattam, de az lehet is, mert olyan
gyorsan ko
> zlekek, hogy ilyeneket nem is veszek eszre.

Hungaria korut... barom...

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - Nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv kormanytekergetok! :-)

Hamarosan egy kis idore eltunok, no de nem vegleg csupan nyaralni menyek.
:-) (ezt is kell neha). Ez idore szuneteltetni fogom a lista olvasasat, de
miutan visszajottem ismet Veletek leszek. :-)

De mielott eltunnek egy kerdes. Tudja-e valaki, hogy Osztrakiaban wie viel
costet das gazolaj per pillanat? Ha jok az infoim a diesel olcsobb mint
nalunk.

Az utolso auto amit olvasni fogok, az a 07-en hajnalban megjeleno lesz. Majd
13-14-en leszek ismet vonalban. :-)

koszi,
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Villogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  > Altalaban - Europaban - a villogas a figyelmeztetest jelenti, vagyis azt
>>  hogy vigyazz mert jovok es nem azt, hogy elengedlek ! Ezt szivtam meg
>
>Ez erdekes, errefele nem ugy mukodik. Ha engedem, villogok, ha nem
>engedem dudalok. Evek ota igy hasznalom, eddig kopp kopp kopp nem
>volt gond.

Hat bizony az elobbi az igaz. A mult heten atautoztam Ausztrian, 
Olaszorszagon, Franciaorszagon meg Spanyolorszagon is es mindegyikben 
azt tapsztaltam, hogy a villantas azt jelenti "menj elolem mert 
jovok, engedj be". Mikor valakit be akartam engedni es udvariasan 
villogtam ra bizony csak lesett, hogy mi a csudaert nem megyek mar 
el, ha mar ezt jeleztem neki. Tehat csak ovatosan a villogassal ha 
nyugatabbra megyunk.
Jo utat midnenkinek.
Barnabas
-- 
    Dr. Jenes Barnabas tud. fmts.		   2101 Godollo, P. f. 411
Mg-i Biotechnologiai Kutatokozp.          Tel: 28-430-600; Fax:28-430-482
   Egysziku Sejtbiologia Csoport 		E-mail: 
+ - Re: Marangoni + kerekmeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 29 Jun 2000 01:01:57 GMT,  wrote:

>az lenne, hogy ismeri-e valaki esetleg ezt a markat (Marangoni Heron),=20
>esetleg van-e kozuletek valakinek tapasztala vele? Vakon nem merek
Maragonival nincs tapasztalatom, de a Michelinnel olcsobbat
mindenkeppen talalsz. 205/55 R 16 meretben Pirelli P6000 kb. 43.000,-;
P5000 Drago kb. 47.000,-; ekkora meretben a P-ZERO (Y indexes!!! ennel
nem is nagyon letezik jobb gumi szerintem) nem egeszen 60.000,- HUF,
meg a P7000 is ennyi, sz'al szvsz az a  Michelin eszement draga.

CEAT (ez is Pirelli, csak nem az van rairva) a Targa es a Tornado is
45.000,- korul van ebben a meretben, es ezek is jo gumik. Javasolnam
meg a CEAT Spidert, de ebben a meretben asszem az nincs.

Es sokan biztosan hummogni fognak, meg csovaljak a fejuket, de nekem
bevalt a Galanton a Barum (nem, ez mar nem a Gustav Husak -fele, az
enyem speciel Made in Portugal) Brillant, pedig Semperit utan kerult
fel, es jobbnak bizonyult, es ennel meg jobbnak mondjak a Barum
Bravura nevut. Pontos arat nem tudok, de a CEAT-nal olcsobb valamivel,
minosegre a kisebb sorozatszamu Pirellikhez hasonlitjak oket.

De azert vigyazz azzal a 16"-os felnivel, egy /55 gumival a /65
14"-es, ballonosabb gumi utan ezzel erezhetoen pattogosabb, razos lesz
a kocsi, plane a =DF@r magyar utakon, amit meg fox erezni
lengescsillapito-cserenel meg altalaban a  felfuggesztes kopasan is.
Szerintem. Ja, meg ha nem ragaszkodsz a 16"-hoz, hanem kiegyezel
15"-el, akkor kb. 2/3 aron vannak a gumik a 16"-hoz kepest.=20

Udv:  Zak

+ - Re: Benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 29 Jun 2000 01:02:10 GMT,  wrote:

>Ahamm.. Mozgo benzinkutak lesznek, 3-4 ft-al adjak majd olcsobban a =
benzint=20
>mint mashol, igy egy 10e ft-os tankolasnal akar fel liter benzinnel =
tobbet=20
>tankolhatsz.. Igaz mig odaersz a kuthoz tobb elmegy.. :)))))

Koszi az infot, kozben  volt kedves utananezni,
es jelezte, hogy az Autoklub feltette az infot a
http://www.autoklub.hu cimre, ott az "Erdekvedelem" vagy a
"Mediamegjelenes" linkre kell rakattintani. Meg tegnap jott meg a
juliusi Autoselet, annak a hatuljan egesz oldalban leirjak ugyanezt.

Koszi mindenkinek a gyors valaszokat!

Udv:  Zak

+ - Szia Cocy, szia Tobbiek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha jol emlexem Te kerestel Peugeot-bontokat.
Az alabbiakban foleg _francia_ bontokat talalsz,
de mivel a Citro is PSA, talan nem remenytelen a
dolog. Szal:

Peugeot:
XV. Rákospalota, Szántóföld utca 1.
Tel: 307-3510; 30-991-2949; Emil: 

Francia bontó:
1171 Ecsedháza u. 11/b.
Tel: 257-0136; 30-948-8902

valamint:
Csepel, Ady Endre út, kb. 40, (itt egész sok autós telephely van),
délután 4-ig, pénteken 2-ig tartanak nyitva.

Citroen-esek, de próbáld meg:

Szirmai Zsolt tel: 30-200-7131
Vass Zoltán: 20-324-9223 
 
Piece:

NME1

Off:
GYU-254, Ford Explorer:
Legyel buszke magadra! 



"Know your enemy"
+ - RE: gyalogosok meg bringasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

>>A gyalogosokkal meg bicajosokkal legalabb annyi baj van, mint velunk...

Ezzel maximalisan egyet ertek. En is sokat bringazom, s nem ertem sosem,
hogy ahol en a bicikli uton megyek masok miert nem ezt teszik. De akar igy
van, akar nem, ok puhatestuek. 
Es nem tudom mikent szamolnek el magamban, ha en oltanam ki valakinek az
eletet. Ez sem utolso szempont.

Udvozlet:
KELLER tibor
+ - meg1x kerekmeret es sebbesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaakooo!

> Felado :  [Austria]
> Temakor: Marangoni + kerekmeret ( 42 sor )
> Idopont: Wed Jun 28 10:28:33 EDT 2000 AUTO #789
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Ha jol csalodom :-), akkor a sebessegmero az Alfanal is valahol a valtohazba
>ehet bekotve, es nem szelkerekkel meri a sebesseget :-))) Mivel 3000-et
>fordul a motorod,
ez korrekt,

>es tegyuk fel, hogy mindketten ugyanabban a fokozatban mentek, a kerekek is 
>ugyanannyit fordulnak! 
ez is korrekt, mert X fordulaton barmelyik kerek X-et fordul, ugyebar

>Persze az autok sebessege ettol meg lehet eltero, 
Na errol van itt szo! Helyes a meglatas, es amire ra akartam mutatni.

>de
>a
>muszer a kerekek fordulatszamat meri, es nem az auto uthoz viszonyitott
>sebesseget!
Yes,

>Az elektronikus sebessegmerovel rendelkezo autoknal meg is van a lehetoseg a
>szamitogep
>atprogramozasaval a kulonbozo atmeroju kerekek okozta "csalast" kompenzalni.

Van-e ertelme? Egy voltmeter onmagaban is hordoz nemi „csalast“ pontatlansag ne
ven, ha jol emlexem a laborban eltoltott vegtelen mennyisegu meresekrol (elvegr
e villanyszerelo lennek) 0,5 szazalekos az altalanos hatarertek az ipari merese
knel, namost erre barki konnyeden racafolhat, mert nem tudom mit ir elo az EU s
zabvany az autok analog! meromuszerei pontossagi osztalyba valo besorolasanal.

Erzesem szerint nem is a szamszeruseg a lenyeg, hanem az, hogy pontossan ra tud
unk mutatni melyek azok a valos tenyezok amelyek befolyassal birnak a fent emli
tett meresi muszerre es modszerre. Mire szamszeruleg kiszamolnank, azalatt megt
ennek 1000km a kocsival, minek kovetkezteben ujra kene szamolni az egeszet, meg
int volna egy ertekunk amire mereskorekciot eszkozolhetnenk aztan megint, aztan
 megint, aztan megint….

>Udv
>gtibor

Szia, 
Palika
aki a sebbessegmerot sohasem is figyeli, csak a fordulatot

>Felado : Pasztor Tibor
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Kerekmeret es sebesseg ( 22 sor )>Szoval ez a bo 10% kulonbseg semmi masbol nem adodik, mint a 
>sebesseg- es fordulatszammero pontatlansagabol. 

Tsokollak,
Palika

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: kerekek ( 14 sor )>Foleg azert erdekes, mert a kerek fordulatszamabol szamolja a sebesseget, 
>szoval tok mind1 hogy milyen kerek van az auton a valto attetelnek egyeznie 
>kell.. :))))))
Egyetertek

>De ha veletlen ugy irtad hogy te mentel 3000-res fordulaton, o meg nem, 
>akkor mindjart stimmel a dolog.. ;)))))))
Nem ertem, azt irtam, hogy mindketten 3000.


Megeccer,
X fordulaton a nagyobb atmeroju kerek gyorsabb haladst eredmenyez, ezzel talan 
enm szall vitaba senki, en meg azt irtam:
>Nalam 185/65/R14 ­ es kerek (gyari meret!)
>Haver 205/50/R15 ­os kerek, nem szabvanyos de elmegy
>Namost 3000-es fordulaton autozva nalam 110+ a haveromnal 100- mutatott a 
>sebes
>segmero. 

Namost melyik Vmeternek van igaza? (ha nalam a virslikerek gyorsabbat muatat?)

Palika
es nem tudom mit kerjek a nevnapomra….
+ - gumimeret, zebra, onbiraskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: gyors merci, kerekmeret ( 37 sor )
[...]
> Ad) Kerekmeret - sebesseg
> Adott egy 33 űas alfa, ill. ketto :-))))) A haverome meg az enyem az utolso c
sa
> varig megeggyezik (vagyis az enyemben van meg egy olyan, hogy abs), ugyan az 
az
>  evjarat stb.
> Nalam 185/65/R14 ű es kerek (gyari meret!)
> Haver 205/50/R15 űos kerek, nem szabvanyos de elmegy
> Namost 3000-es fordulaton autozva nalam 110+ a haveromnal 100- mutatott a seb
es
> segmero. Ez mar eleg nagy kulombseg, nemde?

Igen, az. De nem a kerekmeretbol adodik. A sebessegmero es a fotengely kozott
fix attetelu a kapcsolat, es attol, hogy egy kerekatfordulassal nagyobb utat
teszel meg, a kilometerora meg nem fog tobbet mutatni. A valosagban persze
gyorsabban mesz, de a muszerfalon ezt nem lathatod egyik muszeren sem.

A te autodban valoszinuleg mar megnyulhatott a kilometerora spiralja... egy
csere lehet, hogy segitene rajta. Gyarilag hajszalra ugyanannyit kene
mutatnia.
Egyebkent, ha jol szamolom, a te kerekatmerod 12.025+12.025+35.36 = 59.61 cm,
a haverode 10.25+10.25+38.1 = 58.6 cm, kulonbseg tehat alig van. Igy azonos
fokozatban, azonos fordulatszamon a te autod csak 1.72%-kal gyorsabb (nem a
muszer szerint, hanem a valosagban).

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Zebra ( 18 sor )
>
> > UI: En amiota hazajottem, azota igyexem europaian vezetni. Zebranal pl.
> > mindig megallok, ha gyalogos van ott. Valahogy nem erdekel, hogy a masik
> > autos anyazik....
>
> Meg vagyok dobbenve, hogy MO-n ez problemat csinal...
> Nem tudom, mit mond a KRESZ, de Szlovakiaban (ha jol emlexem) 1995-tol
> el a szabaly, hogy a gyalogosnak a zebran elonye van. Latom, hogy indul,
> megallok es kesz. Mi itt a gond?

A gond a hazai autosok gondolkodasmodja, azt hiszik, ovek a vilag. Az
autosok kb. fele _hajlando_ arra, hogy atengedjen a zebran. _Hajlando_,
tehat nem lassit le, ha meglat, csak ha kello tavolsagban elkezdek
atsetalni keresztben, akkor visszavesz a tempobol, es nem csak elhuz
elottem/mogottem harom centire dudalva. Keteselyes...

Magyarorszagon raadasul szerintem meg sokkal regebb ota el a feljebb
emlitett szabaly...

> Felado : Lantos Tibor
> Temakor: Re: onbiraskodas ( 16 sor )
>
> > kart, eleg nehezen fog barmit is bizonyitani, es ha netan
> > megis sikerulne, aligha fognak komolyan megbuntentni... a
> > fenyszoro szetverese mar sokkal komolyabb dolog...
>
> Egy nagy turost komolyabb dolog. A fakabatok magasrol tesznek
> ra. Nekem tortenetesen a szelvedom verte be egy barom. Kihivtam
> a jardot, aszondja egyezzunk meg. Kapjak be jol.

Miert nem pofozol fel mindjart? Ha rutinos a tag, es/vagy jok a
kapcsolatai, rad tudja huzni a vizes lepedot, ha bizonyithatoan
kart okoztal a kocsijaban. Eredetileg errol volt szo.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Klub radio, 3 savon zebra, Tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek.

Latom kezd pezsdulni az elet talalka ugyben. Helyes ! Bizzunk a
szerencsenkben... hatha addigra eltorlik a tuzgyujtasi tilalmat. Azert a
szalonna az csak szalonna+egy kis hazsai kajbi, egy kis hamma ( ugye ha mar
budos, akkor legyen budos).
Az utobbi HIX-hez egy kis aprolek:

-Simon Templar, Klub Radio:
Az Auchani talalkan mondta egy uriember, hogy O allandoan ezt hallgatja, mar
csak a traffipaxok miatt is. Gondoltam mi bajunk lehet, hat gyia
hangolodjunk ra. Nem csalodtam ! Szerintem szuper. Info hegyek, zene hegyek
without reklam. Mar otthon a konyhaban is ez szol indulas elott. Sok tizezer
forintot sporoltam eddig vele, bar nem vagyok egy rohano tipus, de a 2/A-n
azert a 100-120km/h az utazo mar ami a Vac-Bp-Vac tavot illeti. Ezt
fakabatek mar honoraljak.

-33boxer, 3 savos uton van-e zebra:
"Vaci uton, vaci uton a...."

-Schriger Richard, AntForce, tolakodas+szerencse:
Elore kell bocsatanom, hogy a sulyom alulrol veri a 67 kg-t, de ezt neha az
ideg szellemi sikon legalabb 120-ig feltolja. Na ez az a pillanat amikor a
tokarcu autojaban meg utas sem lennek. AntForce szerint szerencsem
volt...hat szerintem is :) Hozzateszem, ha latom a nagy erofolenyt inkabb
nem szallok ki :) Itt a fazon szinten 60-70 kg koruli lehetett, es en a
turbo+60kg-mal nyertem. Nagyon akkor sem lennek elkeskenyedve, ha elvert
volna. Eloszor is a jo verekedes, olyan mint a szex. Tanulhatsz belole.
Masodszor, amig a rendszamat ki nem veri a fejebol addig baj nem lehet (itt
a rendorseg kihagyva), illetve majd' mindig ul mellettem valaki es az
ilyenkor nem mindig art (ha rendorseg bevonva). Igaz a hamis tanuzast a
torv......ja bocs.

Mara ennyi, tovabbi nyugodt anyazgatast mindenkinek.
Ja, es egy tegnapi esetemet BUNKO-ekkal meg el sem meseltem. W123 kontra VW
Transprter, reszletek a reklam utan.....

Marci
+ - Devuu Langyos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/28/00 -0500, you wrote:
>Szoval nincs valakinek az ismeretsegi koreben Daewoo Lanos?

Tobb ismerosom nemreg vett lanost, mostmar a lengyel lanost lehet foleg 
itthon kapni..
Altalaban elrontjak a fenyezeset, vagy a marciusi auto rohad itt ott.. 
foleg ajtok, elso sarvedo, hatso sarvedo..
De ez ennyiert ezt tudja, arrol nem is beszelve ha ugyes vagy a kermi kiad 
papirt hogy csere az autora..

AntForce
+ - Rendorok es alazatos munkajuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

tegnap hazafele vagtatok egy kihalt uton, kivetelesen meg a 
szabalyokat is betartva, mikor latom, hogy valami f@sz tantorog
az ut kozepen. Mar messzirol dudalok ra, hogy takarodjon az utrol,
hogy ne kelljen fekeznem. Kozelebb erek, csak nem megy le az
utrol. Meg kozelebb erek, nezem: rendor az illoto, voros, mint a
roka es nyerit ram, hogy Mi nem tetszik sofor ur? En is eleg 
paprikas voltam, kiugrottam, es visszanyeritettem, hogy mi a 
francot tancol az ut kozepen. Erre visszanyerit, hogy nem latom,
hogy helyszinel? 100 m-el arrebb baleset tortent... Mondom, hogy
sajnos nem latok el addig, de azt latom, hogy sehol semmi 
jelzes, haromszog, es egy orult gyalogos tancol az ut kozepen.
Meg valamit morogtam a gyalogosok kotelessegerol es a 
rendorok megkulonbozteto jelzeserol meg ilyesmi, erre csinalt
egy kozuti ellenorzest, de nem talalt semmit :)

Szolgalunk es vedunk.

Csaba
+ - VAtinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Ablakot letekerem, rauvuoltok, hogy "mit dudalsz te kocsog, valami
> nem tetszik?" Semmi valasz, elhuz a francba. Vajon mi a fenet
> akart tolem? Sehogy nem jovok ra.

Pedig vilagos. Ajanlatot akart tenni.... "Szia szepfiu, nem akarod
megcsodaaaalni az uj kocsimaaat??? Dontheto borules, mnyaaaam"

:))
+ - Gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Palika, hello Autosok,

>Viszont van egy nagyforgalmu ut a buszpalyaudvar melett Pozsonyban. 2 sav
ide 
>+ 2 sav oda, mindenki turbozik 1000el, hogy elerje a munkaido kezdetet, a
gyere

Az utobbi 2 honapban 3x mertek be a zebra elott, 30, 47, 62 km/h - minden
ok. Tavaly ugyanis egy Tipo itt gazolt el egy oreg nenit ugy, hogy 2 hetig
kutattak,
ki lehetett. Nem volt rokona, nem kerestek, o meg picit felismerhetetlen
lett.
A bune az volt, hogy a zebratol 22 vagy 27 meterre a 2x2-es kozepen allt,
jott
a Tipo (zsaruk szerint) 80-al, a neni meg kikacsazott ele. Fiatal gyerek
vezetett,
de ugy bogott, mintha azzal valamit megmentene. Nem vagyok babonas, de 
nekem is Tipom van... Viszont 1 keresztezodessel arrebb mar nyomhatod 
ezerrel... De a Nivyn azert vigyazz. Nincs rondabb, mint egy torott Alfa
:(((

> Ad 1 - zebra az uton, lampa nelkul!!!!

villanyrendor nincs, de narancssarga villogo igen!

> Ad 2 - egy gyalogos feluljaro az ut felett

Honnan veszed azt a 98%-ot? 3 evig buszoztam, de egyetlen embert sem lattam,
aki a feluljaron ment volna. Viszont a zebra +/- 50 m kornyeken agyba-fobe 
rohangal a sok gyalogos. Ha szerencseje van az autosnak, akkor csoportba
verodnek es egyszerre mennek at, de alltam mar ott 4-5 percet is...

Engem a gyalogostol sokkal jobban idegesit a 30-40 mp-es gyorsulas 60-ra.
Vagy mikor a 2x2-es uton minden savban busz, vagy teherkocsi megy.
Egymas mellett, szep lassan, fustot okadva. Vagy mikor a pirosnak a
megrakott 1203-as legyorsulja az uj Octaviat. Ha nem siet, miert jar
autoval,
vagy miert jar reggel, amikor valaki munkaba igyekszik, ha mar egyszer 
kimaszott az agybol. Vagy imadom, ha a kanyart 5-10 km/h-val veszik be,
es a tulso savba sorakoznak be. Az uj kedvencem, meg 2 nap alatt 2x
tortent meg. Egyszer egy Rover 416 vagy valami ilyesmi, egyszer meg
Mazda 323F, ill. multkor egy Merci. A dolog ugy nez ki, hogy hidepites
miatt osszeszukul a 2 sav 1-re. Ezert pirosrol kirajtolok 1000-el, hogy 
be tudjak menni ele 1 keresztezodessel a szukulet elott, igy a szukuletbe
mar elsonek erkezem es nincs gond. Viszont az emlitett 3 uriember nem
tudta elviselni, hogy megeloztem oket, es gyorsit, gyorsit, gyorsit, de
ha 80-al er a kovetkezo keresztezodeshez, akkor meg piros van. Viszont
addigra mind a 3-an 100 folott lehettek es egyik sem tudott megallni.
Ugy atmentek a piroson, mint a huzat. Ok tudjak...

Egy szo mint szaz, a gyalogos megiscsak vedtelen, ezert vigyazok rajuk,
es fele annyira sem tud felidegesiteni, mint par benazo autos.

Csaba
+ - Re: Autoklub? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 06. 28, 14:23:33 +0000-kor kelt leveleben:

> Az Autoklub szervez egy adakozast. Arra szamitanak, hogy az autoval
> rendelkezok fele be tud fizetni cca. 5l benzin aranak megfelelo 1200
> forintot - ebbol szerintuk osszejonne olyan 1.5 mrd forint, melybol mar
> lehetne grundolni egy nonprofit kuthalozatot.
> 
> Nem tudom... ambivalens vagyok...

Cirka masfel milliardbol, ha jol gazdalkodnak osszejohet ugy 10 kut. Az
meg messze nem halozat.

A nonprofit azt jelentene, hogy 0 szaldos? Akkor ugy kb 5 Ft-tal
olcsobban adjak a benzin literjet? Marha nagy megtakaritas!

Az arres eleve kb max 8-10 Ft lehet, a mukodesi koltsegeket (szallitas,
alkalmazottak fizetese, kut beruhazasanak visszaterulese, stb) ebbol
elvisz legalabb 3-at.

Szal 600 liter utan mar vissza is terult az adakozas. Viszont allhatunk
sorban annal a 8-10 kutnal...

-- 
Hali                                    SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar OS/2 csapat tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Re: Autoklub benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Szoval nem tudom. Ket hete nyomtak a benzinkutnal kezembe egy papirt,
amin rajta volt, hogy a benzin arabol mi micsoda. Kidobtam, ugyhogy
csak emlekezetbol irom: Ado 70%, benzin ara (koolaj, finomitas) 28%,
benzinkut bevetele 2%. Vagy ehhez hasonlo. Minden Nemetorszagban (eppen
DEM 2/l volt az ar). 
  Namost ebbol az jon ki, hogy a (mondjuk) 260 Ft-nak megfelelo literenkenti
arbol a kute monjug 5 Ft. Ezt lehet csokkenteni (esetleg) non-profit
halozattal, sajat kuttal, stb. Ez nem fogja megvaltani az autosokat.
Sajnos a 70% ado olyan merevve teszi az arat, hogy nem lesz igazi verseny
miatta...
  Ahol szamithat a non-profit, az a minoseg (nem vizezzuk, stb.). Kerdes,
ez realitas-e. Magyarorszagon a non-profit kultura meg nem alakult ki.
Nekem volt szerencsem kicsitt nyugatabbra (USA) ilyen cegekkel talalkozni
es eleg vegyes volt a tapasztalatom. Bankban eszmeletlen jo volt peldaul.
Volt amiben viszont katasztrofalis teljesitmenyt nyujtottak.
  Szoval nem hiszem, hogy:
1. Az Autoklub benzinkutak igazi valtozast hoznak az arakban (par forint nem
   igazan lenyeges).
2. Nem latom be, hogy szuksegszeruen tisztessegesek lesznek a benzinkutasok,
   akik mukodtetni fogjak. A non-profit' elvegre csak azt garamtalja, hogy
   a ceg mint ceg nem termelhet hasznot. Se tobbet, se kevesebbet.

Gyula
+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak annyit lattam a hirekben, hogy nyocker, Ullioi ut, felborult egy
>astra. Valaki avasson mar be a reszletekbe. Hogy a fenebe lehet
>ilyen helyen felborulni? Eroszakoltam mar a 94-as 5 ajtos astrat,
>de meg kell hagyni, a 175-os gumik es a viszonylag kemeny
>futomu megteszi a hatasat : eleg jo a kanyarstabilitasa az
>autonak. Szoval nem tudom felfogni az esetet.
A konkret esetet nem ismerem, de a Kiraly - Izabella sarkon volt
hasonlo. Gondolom at akart meg ferni a total piroson, a masik
meg oldalrol jott (gondolom) zoldon. Esetleg forditva. Ket perccel
elotte mentem at gyalog a kocsihoz, akkor meg semmi nem volt,
mire kocsival a keresztozodesbe ertem, mar csak a tenyt lattam.
+ - Trabi upgrade (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Szeretnem kicserelni a Trabim padloszonyeget, de nem
lehet keszen kapni. Azon gondolkodtam, hogy veszek
anyagot es kivagom, de a polccal szerintem nem
boldogulok. Csinalt mar ilyet valaki?

Az elozo tulaj megutotte a az elso harom elemet: a
motorhaztetot, az elso lokharitot es a hutoracsos
elemet. Amikor megvettem, szep volt, de most telen
elkezdett rozsdasodni. Azt mondta a szerelom, hogy
szerinte nem is lehet jol megcsinalni, mert ha nem
is latszik a javitas utan, egy ev mulva ujra elkezd
rozsdasodni. Csereljem ki, vagy van mod a hosszabb
tavu javitasra?

Koszi,
Gabe
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>Hasonlo szitu velem is megesett "kedvenc" helyemen, ahol a 
>pesti rakpart megszunik a Drava utcanal. Akinek nem lenne 
>ismeros: a Margit hidnal lehet lemenni a felso rakpartrol 
az alsora, jo 
>sokaig megy parhuzamosan a ket sav, aztan a vegen egy 
marad belole, a 
>lejovo szunik meg, erre idejekoran figyelmeztet egy tabla 
is. 
>A "birkak" allnak a belso savban es nem tolakodnak (en is 
ezek koze 
>tartozom), az "ugyesek" amint lehet, kihuznak a belsobol a 
kulsobe, 
>hogy a vegen visszatolakodjanak. Idealis esetben tobbe-
kevesbe mukodik a
>zippzar-elv, de ez ritka. A betolakodok zome rendkivul 
pofatlan, nem
>torodik semmivel, meg a sajat autoja epsegevel sem. 
Hozzateszem: nem
>mindegyikuk a terhes feleseget viszi szulni, beteg anyosat 
a
>korhazba, stb., stb...
Igen, sajna ezt en is tapasztaltam ott. De egyszer vegre 
sikerult egy ilyen tolakodot jol megszivatni egy teherautos 
segitsegevel. A teheratost meg korabban engedtem be magam 
ele. Valoszinuleg o sem eloszor jarhatott arra, mert a 
felhajto elott nem sokkal kihuzodott a szelsobe, en pedig 
ugy mentem 'mogotte', hogy kozenk senki nem fert be, es a 
tisztelt tiprodo urak ettek a kefet. A vegen szepen 
visszaengedtem es a tiprodok varhattak, mire valaki 
beengedte oket.
Felreertes ne essek, nem elvezem, hogy bunkozhatok, ha 
normalisan ker valaki, beengedem, na meg ha olyan a szitu, 
akkor is. De az eroszakosan tolakodokat, ha lehet 
megszivatom. Csak az a baj, hogy altalaban en jobban feltem 
az automat, mint ok.

Udv,

Eszter
+ - re: ismerkedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>egyedul van, mi meg tobben, bazinagy franciakulcs nalam van,
>kulonben is egy is taho kis pocsos az urge.
>Ablakot letekerem, rauvuoltok, hogy "mit dudalsz te kocsog, valami
>nem tetszik?" Semmi valasz, elhuz a francba. Vajon mi a fenet
>akart tolem? Sehogy nem jovok ra.

Nem vagy tul empatikus... Szerintem csak baratkozni akart, azert kerul
moged...

andi
+ - re: (nem csak) noi agyvelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most nem ertem az ur felhaborodasat. Hat nem tudja, hogy az
>Erzsebet hid vegenel a belso sav megy a Hegyalja utra? Teljesen
>ertheto, hogy ehhez legkesobb a keletinel be kell sorolni a belso
>savba :)

Igy igaz. Mint ahogy Pest fele menet meg Budaors elott illik bebetonozni a
gumikat a kozepso savba, ha a Petofi-hid fele van dolga az emberfianak,
illetve kifele meg az Osztyapenko ARAL kutjanal kotelezo felvenni hasonlo
pozociot a balatoni zotyogeshez...

andi
+ - Lanos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>3 het mulva autot kene vennem. Max 2 millat szanok ra. Hat ennyiert az
>ujautokinalat vagy kisauto, vagy alulmotorizalt.
>- Lapozgatom, lapozgatom az autos ujsagokat, es az egyik hatuljan a
>hirdetes: Daewoo Lanos 1.5 asszem 86 LE.
>Szoval nincs valakinek az ismeretsegi koreben Daewoo Lanos?
>Az ara meg mindig 2 milla alatt van. Vagy felejtsem el gyorsan?
>Velemenyetek?

Kozeli rokonom vett mostanaban ilyen autot.
Kulsore ugy nez ki, ahogy. Erdemes hozza oldalvedo
gumicsikot rendelni, elegge feldobja.
Belul is kisse "egyszeru", viszont lesz egy uj autod.
A Daewoo vonzo alaparahoz jon, hogy az extrak is
lenyegesen olcsobbak, mint mas markaknal.
A Daewoo Straf (vagy Strafkocsi?) kereskedesben
vettek, ott eleg sok extrat sikerult hozzaalkudni.

Az erteket hamarabb vesziti mint egy nevesebb marka,
de autot nem befektetesnek vesz az ember.
Korrekten elvisz barhova, de feelinget ne varj.
SZVSZ nem fogod megbanni.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS