Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1516
Copyright (C) HIX
2002-07-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Punto biztositas (mind)  23 sor     (cikkei)
2 RE:renault kereskedesek (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: Korforgalom (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Szepvolgyi ut (mind)  82 sor     (cikkei)
5 RE: korforgalom (mind)  52 sor     (cikkei)
6 KERESEK: mazda mx-6 (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Blokad (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Olcso auto (mind)  20 sor     (cikkei)
9 re: OFF (mind)  10 sor     (cikkei)
10 auto 250e-ig (mind)  41 sor     (cikkei)
11 Re: fogyasztas (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: Fogadas (mind)  41 sor     (cikkei)
13 jazz & yaris (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Re: Suzukit? (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Re: gyutacs (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Re: EURO3 (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Re: korforgalom (mind)  18 sor     (cikkei)
18 Megane II (mind)  16 sor     (cikkei)
19 :-) (mind)  13 sor     (cikkei)
20 keres (mind)  8 sor     (cikkei)
21 RE: Hasznalt auto baromi olcson (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re: korforgalom (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Re: korforgalom (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Roncsot? (mind)  5 sor     (cikkei)
25 KF felnik (mind)  5 sor     (cikkei)
26 Twinspark (mind)  23 sor     (cikkei)
27 Uj Megane - NEKED hogy TECCIK? (mind)  17 sor     (cikkei)
28 KF felni (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Frigyes 007 (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Benzinaremeles (mind)  25 sor     (cikkei)
31 Korforgalom (mind)  9 sor     (cikkei)
32 Octavia 4x4 (mind)  8 sor     (cikkei)
33 hix 1515 (mind)  97 sor     (cikkei)
34 va:korforgalom (mind)  19 sor     (cikkei)
35 adasveteli szerzodes (mind)  60 sor     (cikkei)
36 Re: *** HIX AUTO *** #1515 (mind)  23 sor     (cikkei)
37 Re2: gyutacs (mind)  46 sor     (cikkei)
38 Re: adatsveteli, uzembentarto (mind)  95 sor     (cikkei)
39 Re: korforgalom (mind)  16 sor     (cikkei)
40 ismet irok (mind)  61 sor     (cikkei)
41 korforgalom (mind)  32 sor     (cikkei)
42 rendor szava (mind)  22 sor     (cikkei)
43 Elado auto (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Punto biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,, Szia Chucky,

Nekem egy Punto II HLX-em van, es az SPQR-nel vettem KGFB-vel, CASCO-val
szorostol-borostol (2000 julius).
Az un. akcios ajanlata (Hungaria) vmi 14e lett volna havonta. Az Axa-Colonia
(ez is az SPQR-en keresztul) havi 11e-ert biztositotta, ha a kotelezot is
naluk kotom vmi 2900/ho-ert (akkor meg Bp-i lakos voltam). Erre elrohantam,
hogy megkerdezzek masokat is, es a Garancia, valamint a Providencia is
14-16e ajanlatot adott. Igy meg orultem is a 11e-nek.:-) Ez mind A0 (akkor
meg megvolt a BX-em is).
A rossz az, hogy hiaba jon az auto alapban ABS-el, legkondival, ezekre extra
arat szamoltak (reklamacio elutasitva), es ezenkivul meg a metalfeny es a
radiosmagno noveli az arat. Plusz immot senki sem kert.
Ma mar 7100-at fizetek (B1 + gardonyi lakos). Ez kibirhato. Az Axa-val
viszont az a baj, hogy ket evig vagy A0-ban, es utana jon a bonusz.
Mas: a HIX azzal kuldi vissza az uzeneteimet, hogy 80 karakternel hosszabb
szavakat nem fogad el. Tudtommal a magyarban 41 betus a leghosszabb szo, es
amint latjatok van SPACE is a billentyuzetemen.:-)
Ez azota jellemzo, hogy a yahoo-rol irok (most kenytelen leszek a masikrol).
Mas is jart igy?

Udv.,
Mano (Punto II HLX)
+ - RE:renault kereskedesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>... neki is 3 het csuszassal ugyan, de atadtak a kocsit. Ovatosan
>jegyzem meg, hogy milyen eltero velemenye volt egyes renault
>kereskedesekrol (mellesleg nekem is). Tiszy, ha erdekel, maganban
>megirom....

De miert maganba? Kerjuk ide a listara!
--Udv:szm
+ - Re: Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?

  Az attol fugg milyen, mekkora. Washingtonban jart egy idoben a felesegem
busszal munkaba, ott bele vannak szeretve a korforgalmakba. Ertsd 3-4 sav,
lampakkal, stb. A *busz* vezetonek (aki eleg regota vezet) volt heti egy
koccanasa.
  Szamomra az egy savos korforgalmak biztonsagosnak tunnek, a tobb savosak nem.
Utobbi azert, mert sokat kell savot valtani bennuk, es eleve kanyarodo
uton nehezebb felmerni, hogy a masik auto mit is csinal ('egyenesen megy'
vagy savot valt). Ez meg tetezve van azzal, hogy sokszor ket sav megy ki
a korforgalombol. Namost ennek felfestese elkopik, esik az eso, viszont 
van aki ismeri a helyet. Ebbel is vannak szep koccanasok (kulso savban
menne valaki egyenesen, belsobol meg valaki kimegy). Az viszont igaz, hogy
csak koccanasok vannak altalaban. Igazi karambol csak abbol szokott
lenni, ha kulfoldi erkezik, mert a korforgalmak szabalyozasa orszagrol
orszagra valtozik (pl. kinek van elsobbsege).
  Kozepes forgalomnal, egy savos utra kifejezetten elonyos balra kanyarodasra.

Gyula
+ - Szepvolgyi ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Fennakadva nem volt, razodva igen (Szepvolgyi ut kornyeke -
 miert van hogy egesz M.O.-on Bp. II. keruletben vannak a 
legrosszabb utak???)"

En bezzeg egyszer szepen fennakadtam - Szepvolgyin alulrol 
jovet az Uromi uti lampa (V keresztezodes) elott a Kamazok 
es buszok szep nyomvalyukat gyurtek, ugyhogy 50-nel ugy 
odavertem a kocsit, ahogy kell. Persze az ultetve volt.

Honapokig latszott a nyoma, mindig nezegettuk asszonnyal, 
amikor arra jartunk.

Innentol felig-meddig offtopic.

Es hogy miert? A Szepvolgyi ut fovarosi kezelesben van. Bar 
az elmult husz evben nem tudok komoly munkalatokat 
felidezni. Kedves Demszky ur es elvtarsai nem szoktak 
polgari teruleteken kozuti vagy tomegkozlekedesi 
fejleszteseket vegezni. 

Eddig foleg buszjaratok megszunteteset es ritkitasat tudjak 
felmutatni. Vagy ha csinalnak is valamit, mint az 
Istenhegyi ut - Nagyenyed utca keresztezodesben, az is 
tobbet art, mint hasznal. 

A balos szavazat / fejlesztes korrelacioja szerintem 0,8 
felett van. Legujabb pelda: negyes metro nem a Keletiig, 
hanem Zugloig, kesobb az vagy gyorsvillamos Ujpalotaig. 
Emlitettt helyek jobban voroslenek, mint pl Kazincbarcika 
vagy ex-Leninvaros.

Erdekes modon nem kerult szoba a masik vegen 
meghosszabbitas Sasadi ut vagy Budaors fele, esetleg 2-es 
metroe Janos Korhaz, Budagyongye iranyaba vagy Delin 
keresztul Sasadig.

Apropo metro: 200 milliardbol 50-et (nyilvan az osszegek 
noni fognak) tesz zsebre a regesreg kivalasztott beruhazo. 
Nem a Vegyepszer. Kodosites meg PR lesz boven. Ez nem fog 
fajni senkinek, ugyanugy, ahogy a Strabag meg a Hungaria 
koruti "hirtelen es varatlan" koltsegnovekedesek sem.

Szeremi utat szelesitik, de a 6-os legtobb helyen egysavos, 
igy nem sokat er. Plane, hogy tele van nyomva lampaval, 
amik 35-re vannak beallitva. Mondjuk reggel amugy is 
bedugul, mert a Lagymanyosi hidra csak egy sav visz fel.

Persze a Lagymanyosi hid sem vezet be Buda belso reszeire 
sehova, nem epult meg a folytatasa, a Hamzsabegi ut. 
A "gigantikus koltsegek" miatt megoldhatatlan volt az 1-es 
villamos teljesen elokeszitett athozatala a hidon es 
evtizedes tavlatban merul csak fel a villamospalya epitese 
a Gelert tertol a Lagymanyosi hidig.

A Leanyka utcai feluljarot csak egysavosra ujitanak fel. 
Miert? Minden reggel vegig all a sor Budafok belvarosaban.

Moszkva ter atepitese ko'bu'ki idejebe tolva. Nem erdekes.
Pont a var alatt meg a Gellerthegynel mutogatjuk a 
turistaknak a muzealis villamosokat. Hannoverit vettek 
Kobanyara, Zugloba, stb. P + R? Deli palyaudvarnal 
felszamoltak a parkolot. Jar valaki a Nemetvolgyi uton a 
temeto alatti szakaszon? Eletveszelyes. Budafoki ut? Egy 
vicc, csak eppen draga az autosoknak az alkatresz meg a 
javitas. Viszont legalabb lehet repulo utanfutokat latni.

Es meg sorolhatnam.

Tisztelt autosok! Tud valaki a 6-os uton kivul jelentos 
kozuti vagy tomegkozlekedesi fejlesztesrol Budan az elmult 
30 evben? Remelem nincs igazam es jo sokat fel tudtok majd 
sorolni. Vegul is felmillio ember plusz az agglomeracioban 
3-400 ezer erintett.

Es mindez nem jelenti azt, hogy Pesten ne lennenek nagy 
elmaradasok, pl Csepelen vagy Sashalmon. Csepel csokkenti a 
korrelaciot, bar ott nagyon keves az SZDSZ szavazo, mig 
Zugloban vagy a Belvarosban jobban allnak.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
Egy elegedetlen fovarosi autos
+ - RE: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Ma reggel megint jol felhergeltem magam a kocsog kereskedelmi tv-adokon. A
>huje lengyel felboritotta az emibuszt a korforgalomban, erre elkezdik
>feszegetni, hogy a korforgalom veszelyes. Nooooormaaaaalis???!?!?

Magyarorszagon eleg sok szarul kitalalt korforgalom van.
Peldaul kettes ut Dunakeszi elott. A Budapestrol jovok siman atvagtatnak
rajta. Ha az Auchan felol jovok akkor hiaba erkezek egyszerre, vagy akar
elobb is korforgalomhoz, meg sem probalok a korforgalomba 80-al berongyolo
kamionnal egyszerre behajtani. Ugy fenekbe nyomna mint a huzat.

Sokszor elgondolkozom, hogy amikor megterveznek egy utat a rajzasztalon,
megepitik, atadjak, utana a tervezo egyszer sem megy vegig rajta?

Peldaul: 2 es 2A talalkozasa Vac utan. Egy sav jon a 2A-rol melle bejon a
2-es utrol egy masik sav ami egy kanyarodas miatt 60 /40??/-as tablaval
korlatozott sav. A talalkozas utan 100-200 meterrel a 2 ut savjat betereleik
a 2A savjaba egy 10m hosszu csikos, forgalom elol lezart terulet jelzessel.
Utana mehet vissza mivel egyebkent is ket sav van .

Tehat jovok a 2A-n kilencvennel, egyszer csak elem kenyszeritenek egy 60-nal
jovo masik jarmuvet 10-m szakaszra. Szerencsere kezd lekopni ez az agyrem
felfestes, mivel az ertelmesebbje nem foglalkozik vele.
Tapasztalat szerint pont a legocskabb lassu jarmuvek ragaszkodnak a
"szabalyos" de balesetveszelyes muvelethez.

Vagy a masik iranyban a vaci lehajto. Ket sav van, amibol az egyik
lekanyarodhatna Vac fele. Meg veletlenul sem igy van. Az emelkedo utan a
jobb oldali kapaszkodo savot betereli a masik savba, ezaltal az ocska ifa
meg ha Vacra megy akkor is benyomakodik a belso savba, megy 50m-t es mehet
vissza a vaci leghajtohoz.

Vagy a 2A vegen amikor rahajtasz a 2/???/M???.... na ezt ugyan hogy hivjak
2-es es M3-ast osszekoto utra az M3-as iranyaban. Kanyarodsz ahogy illik
egyszer csak a 270 fokos kanyar ketharmadanal elkezd sokkal kemenyebb lenni
a kanyar. Megcsuszott a luke tervezonek a korzoje???? Vagy az epitesnel
tortent a malor?


JAVASLAT!!!!!!!!!!!!


Mivel eleg sokat es sokfele autozunk, nem tudjuk osszegyujteni a vezetesnel
tapasztalt utakra illetve jelzesrendszerre vonatkozo hibakat?

Ezeket elemezve az arra erdemeseket at lehetne adni megfelelo hatosagoknak.
Talan tehetunk valamit mindannyiunk biztonsagaert!

Egy ellopott jelzotabla bejelentese is eleteket menthet!

Feri
+ - KERESEK: mazda mx-6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Tudtok eladó mazda mx-6,2500,kézi váltós,légkondival,kimondottan megkímélt
állapotban,kevés km-rel?

várom válaszotok magánban!


+ - Blokad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Chuky hol van az a paplanernyo :-) ?

Ma reggel munkaba indulvan ( gyalog ) azaz MBW 5 os buszra felszallas utan
feltunt, hogy igen nehez az elorejutas az Erzsebet hid iranyaba. Ez delelott
8,30 kor volt. Mig a busz elerte a Dobrenteit eltelt pont 20 perc, mikor
kinyilott az ajto es a sofor bemondta, hogy le van zarva a hid es csak
gyalogosan lehet atmenni rajta. iszonyu dugo alakult ki. Viszont most
eloszor setaltam at gyalog a hidon :-).

Udvozlettel: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - Olcso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Geza.

>Ugyhogy mos
>tani kerdesem eziranyu. A keret: kb. 200, de ugy 250-ig jo lenne >beleferni
mind
>en kezdeti kiadassal egyutt (atiras, adok, azonnali "varatlan" kiadasok).

Max 200 e penzert mar kapsz egy nagyon jo allpotu S120 -ast 86 es 89 - es
kiadasut.

Udv: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

+ - re: OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: kivaloan lehet startolni. En sikloernyoztem, es bar most nincs cuccom,
tudok
: Neked kerni kolcson egyet. Azt reggel kiterited a Hess Andras(?)
terre,

Te sikloernyoztel? Akkor biztosan ismered orszagos pajtasaimat, Kozak
Petit es Ambrot. Vagy nem?

Z.
+ - auto 250e-ig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Felado :  [Hungary]
: tani kerdesem eziranyu. A keret: kb. 200, de ugy 250-ig jo lenne
beleferni mind
: en kezdeti kiadassal egyutt (atiras, adok, azonnali "varatlan"
kiadasok). Lehet
: ennyibol valami ertelmes kocsit venni, amire nem koltok ra egy ev
alatt a vete
: larnak megfelelo osszeget megegyszer?

Csakis keletit vegyel. Hasonlo koru nyugatit is lehet ennyi penzert
kapni, de azt sokkal tobb penzbe kerul fenntartani, meg persze eleve
rosszabb allapotban is jutsz hozza.
A Skodat javaslom. Csakis az utolso evjaratokbol (1987-90), lehetoleg
'89-90-est, es mindenkeppen 120-ast vagy nagyobbat, 105-ost semmilyen
korulmenyek kozott. Kenyelmes auto, konnyu es jo is vezetni,
megbizhatosaga elfogadhato. Az utolso darabok ara ugy 180e atlagosan, de
ilyet veletlenul se vegyel. Keress olyat, amit 200-250-ert, azaz
tularazva kinalnak, mert ezeknel sokszor oka van a magas arnak. Pl. egy
rendes kasztnizas, tisztesseges, szamlaval (!) igazolt (!) motorgeneral,
talan meg igenyes ujrafeny is, es csak kenyszerito okok miatt valnak meg
tole. Neha bele lehet futni ilyenbe, csak ki kell varni. Sokszor egesz
hamar jon, mert a kinalat nagy, es az emberek sokszor beerik az
ugyancsak szepen csillogo olcsobbal, amire aztan sokkal tobbet koltenek
majd.

A Lada dragabb, ugyanazert a penzert sokkal rosszabbat kapsz, nem is
olyan kenyelmes, viszont erosebb. A minosege rosszabb, mint a Skodae. A
Zastava arban valahol a ketto kozott van, a Skodaval egyenerteku auto,
alkatresz viszont kevesebb es probelmasabb - ez lenne a masodik tippem.
Esetleg 1.1-es Trabant merulhet meg fel, ugyan nem biztonsagos, nem tul
kenyelmes, viszont nagyon csendes, nagyon szepen megy, es keveset is
fogyaszt, az egyszeru technika elonyeirol nem is szolva.

A tobbi szoci csodat kilonem az eselyesek taborabol.

Sok sikert!

udv
Zoli
+ - Re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Antal Attila
: Kivancsi lennek, hogyan merte a fogyasztast es mi szamit
: "legcsunyabbnak"... Pontosan ezert kertem a listatagokat egy kis
: statisztikara, hogy a computerek alapjan mert, viszonylag hiteles
: fogyasztas gyozzon a legendak folott.

Az otlet remek, csak sajnos a kivitelezese lehetetlen, mert
* a fedelzeti kompjúter is csal (volt mar egyszer tema a listan, hogy
eleg jelentekenyen is kepes)
* nemelyeknel - nem mindenkinel persze - a "varosi fogyasztas"-kent
bediktalt, computer altal rogzitett ertek is tartalmazni fog egy-ket
varoson kivuli hajszat, amirol nagyvonaluan "elfeledkezett" :(

Z.
+ - Re: Fogadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Mondjuk Kobanyarol Kulso Becsi ut vegeig ketszer.
: Ez kb. 100 km, egy oratol, hogy legyen benne csucsforgalom is.
: Hozzal kb. 3.500 Ft -ot.

A fogadasi ajanlatod akademikus. Nyilvanvalo, hogy erre akkor se kerulne
sor, ha tortenetesen en vetettem volna fel. Ertelme se sok van, mivel:
* nem tudod pontosan lemerni a fogyasztast (esetleg ugy, hogy
leeresztjuk a tankot, es mennyisegkulonbsegeket szamolunk, amire valljuk
be, kevesen vallalkoznanak)
* az elore definialt, reprezentativnak szant utak sohasem a realitast
tukrozik, legfeljebb csak hozzavetolegesen. Ebben meg maris van egy nem
elhanyagolhato hianyossag, hogy a motort nem allitjuk le egyszer sem
kicsit hulni hagyni.

: Miert gondolod, hogy hazudok, amikor semmilyen valos erdekem nem
: fuzodik hozza?

Van valos erdek. A kulcsszo mar elhangzott: onigazolas. Ez nem
feltetlenul tudatos. Amugy az en eredeti mondatom igy hangzott: "aki azt
allitja, hogy egy ketezres auto ilyen korulmenyek kozott 10 liternel
kevesebbet eszik, az hazudik".
Az [ilyen korulmenyek] az eredeti szovegkornyezetben varosi
csucsforgalmat, es kizarolagos varosi hasznalatot jelentett. Mint irtad,
te nem allsz a dugoban, hanem elkerulod. Akkor mikor mondtam rad, hogy
hazudsz?

: Szerintem a Porsche listan is vitatkoztunk ilyesmirol, mar egy
: eve. Akkor ott kezdodott, hogy az auto van-e ertem, vagy forditva.
: En azt mondtam, hogy az auto egy eszkoz, amivel - jobb esetben -
: gyorsabban elerek A -bol B -be. Semmivel sem tobb.

Igen, emlekszem jol, affelol ne legyenek ketsegeid. Tulkeppen azota is
nehez megertenem, hogy az, akinek az auto pusztan egy hasznalati targy,
minek iratkozik fel a Porsche-listara, hogy aztan olyanokat kerdezzen,
hogy "mi a jo a Porscheban", s ezzel parhuzamosan osztani az eszt, hogy
a japan sportkocsik mennyivel jobban megerik az arukat, amikor meg
veletlenul sem szidta oket senki. Na, mindegy.

udv
Zoli
+ - jazz & yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Non-Profit Organization]
: Egy jazz-t probaltunk ki.
: Kinezetre kellemes, eleg nagy benne a hely annak ellenere, hogy eleg
kicsi
: kivulrol.
: Asszonypajtasnak tetszett (valoszinu ez lesz a befuto nala).

Ajjjajaj, nem biztos, hogy jo otlet, probaljatok ki rossz uton is.
Allitolag valami hihetetlenul sz@r rugozasa van...

: Utana visszamentunk a yaris-t kiprobalni.
: volt alkalmam, mert 15 meter utan azt mondta asszonypajtas, hogy "ez
neki
: nem tetszik, azonnal menjunk vissza" :-(

Inkább csak van izlese. :-)

Z.
+ - Re: Suzukit? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: 3.) A BA3-2101 utan a Swift atom visszalepest jelent. Egyedul a
motorja jobb
: a Zsigaenal, amugy felejtendo. Ha ram hallgatsz, korulnezel a piacon
valami
: rendes auto utan. Talald ki, mire kell? Varosban ingazni, vagy
utazoautonak?
: Ha nem kifejezetten varosi lotifutinak kell, akkor sokkal jobb
ajanlatok is
: vannak ugyanannyi penzert.

Ez egy Suzuki vonatkozaban mar joparszor elhangzott, de nagyon fontos
megallapitas. Fogadd meg a tanacsot.

Z.
+ - Re: gyutacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 2002-07-03 at 20:53, gszita--yahoo.com wrote:
> >ki van talalva. A twinspark (ikergyujtas) ugy van megoldva, hogy minden
[snip]
> A kipufogo utem vegen a szikra semmit nem oszt es nem szoroz. 
> Hatasa szerintem egyenlo a semmivel. Az az uzemenyag ami a kipufogo 

En azt olvastam rola hogy:
- eloszor a repuloiparban vezettek be, foleg biztonsagi meggondolasokbol
- utana az autoknal az egester szabalytalan alakja miatt hasznaltak
(amely akadalyozta az uzemanyag egyenletes egeset). Mivel novelte a
teljesitmenyt (a jobb eges altal), foleg sportautokban szereltek. A
szabalyosabb formaju egesterek kialakitasa es a hengerenkenti 4 szelep
ota az ikergyujtas kevesbe erdekes.
- konkretan az Alfan a szerepe inkabb a szennyezes csokkentese (eros,
ketszelepes motor, szabalytalan egesterrel).
- ennek ellenere meg szabalyos egester eseten is sok esetben
tapasztalhato teljesitmenynovekedes.

Forras:
http://perso.club-internet.fr/quilui/tuning/moteur/allumage/allumage.htm

Udv, Sandor aki remeli hogy a jel-zaj viszony nem tul kedvezotlen a
fentiekben:)
+ - Re: EURO3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 2002-07-03 at 12:03, storok--dunarea.ro wrote:
> Terjedjen csak a suzuki, a matiz, a tico es a dacia. 10 ev mulva egesz
> jo uzlet lesz autotemetot uzemeltetni.

Ugyan mar, ki vinne arrafele az autojat autotemetobe mikor ott lehet
hagyni az utcan? :)

Udv, Sandor aki csak felig viccel
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 2002-07-03 at 17:13, fogash73--freemail.hu wrote:
> Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?

A korforgalom (amelyet ha jol tudom Angliaban vezettek be eloszor)
szerepe kettos:
- lampa nelkul szabalyozni a forgalmat erosen igenybevett
keresztezodesben
- novelni a biztonsagot ketfele modon:
	- csokkentve az athaladasi sebesseget
	- kizarva a frontalis utkozes lehetoseget

Ezek alapjan azt mondani hogy a korforgalom veszelyesebb mint egy mas
tipusu utkeresztezodes, haaat... :)

Udv, Sandor
PS. A konkret esetet nem ismerem, igy lehet hogy a kivetel erositi a
szabalyt es valamilyen okbol kifolyolag (belathatatlan stb) a emlitett
korforgalom tenyleg veszelyes.
+ - Megane II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Latom senki sem hozza fel a temat:(, igy akkor en fogom megtenni:)

A het elejen hivatalosan is bemutattak az uj Megane-t. A sajtocsomag itt
talalhato: http://www.renault.com/presse/detail.cfm?langue=2&id=3725 (3
allomany, osszesen 37 nagy oldal).

A bemutatas elott 10 nappal tett fel valaki jo minosegu kepeket ide: 
http://www.autotitre.com/forum/?
s=nouvelle_megane_des_photos_de_la_voiture_garee_d-55&i=2357

A kepek annyira jok hogy nem is tudom hogy kiszivargott vagy
kiszvarogtatott infora gondoljak:)

Mara ennyit, bocs a sok levelert, Sandor
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash írta:
>>3.) A BA3-2101 utan a Swift atom visszalepest jelent. Egyedul a motorja jobb
>>a Zsigaenal, amugy felejtendo. Ha ram hallgatsz, korulnezel a piacon valami
>>rendes auto utan.
-------------------------
Latod ebben tokeletesen igazad van. Most szombaton es talan
vasarnap is kimegyek a piacra a Kicsimmel.
Ha nagyon potom penz adnanak, akkor marad, amig meg nem
hal alattam... Az meg akkor lenne egy par ev...   :-)

Üdv.:
Zsolesz
Ui.: Nem rossz a Lada... Nalam nagyon bejott...
+ - keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Shake, ha meg itt vagy a listan, keress meg maganban legyszives.
Szeretnek kerdezni egy-ket dolgot Toled.

         Koszi: Zsolt
                 AUDI 100
                 Ékezet!
+ - RE: Hasznalt auto baromi olcson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A keret: kb. 200, de ugy 250-ig jo lenne beleferni mind
>en kezdeti kiadassal egyutt (atiras, adok, azonnali "varatlan" kiadasok).
Lehet
>ennyibol valami ertelmes kocsit venni, amire nem koltok ra egy ev alatt a
vete
>larnak megfelelo osszeget megegyszer?

200-bol egesz popec Skoda120L-et kapsz, nem is tul regit '87-89 korul.
Persze jol meg kell nezni, mert ezekre tenyleg ra lehet kolteni annyit
amennyibe kerultek, kulonosen ha motorikusan sz@r. De az alkatresz olcso
hozza. Nem Trabant, nem Kispok, akkor mi a gond? :-)

udv:
VAti
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 2:31 +0200 7/4/02, Fogash wrote:
>Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?

Teljesen egyetertek Veled.
Szerintem az egyik legbiztonsagosabb megoldas a korforgalom, ha mar 
muszaj az utakat egymassal szintben keresztezni. Orommel latom, hogy 
mar kis hazankban is egyre tobb helyen epitik.
Ennel talan csak a "mindenkinek STOP tabla" rendszer a biztonsagosabb 
(USA), de ahhoz igen fegyelmezett autosok kellenek es baromi lassunak 
is tunik a korforgalomhoz kepest.
Udv Barnabas
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1515-ban irta :
>Ma reggel megint jol felhergeltem magam a kocsog kereskedelmi tv-adokon. A
>huje lengyel felboritotta az emibuszt a korforgalomban, erre elkezdik
>feszegetni, hogy a korforgalom veszelyes. Nooooormaaaaalis???!?!?
>Igen, en is lattam mar korforgalmat, ahol a kozepso viragagyason siman
>atzugatott egy kamion, de kerdem en: a korforgalom hibaja, ha elalszik a
>sofor? Es ha nem "artalmatlanitja" egy korforgalom, akkor a kovetkezo
>faluban rongyol bele alvo soforrel egy tomott buszmegalloba, sarki
>paraszthazba, iskolabuszba, stb. Nem?
En par oraval elotte mentem at azon a korforgalmon, tobbszor jarok arra, semmi
baj nincs azzal a korforgalommal ott. Rendesen ki van tablazva. Ha valaki
elalszik, az ellen semmit nem lehet tenni... Vagy elaludt, vagy nem vette
eszre, s belehajtott 80-nal...

>Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?
Szerintem teljesen jok, felgyorsitjak az atkelest, a hulyek/alvo soforok ellen
meg nem lehet vedekezni...

Gyorben az orszagos atlagnal tobb korforgalom van, sok helyen jelentosen
meggyorsitotta az atkelest egy-egy keresztezodesben. Jo dolog ez, csak be kell
tartani par szabalyt.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Roncsot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

200-250-ert lehet kapni 17-18 eves Golf I-eket, vagy ennel LENYEGESEN
fiatalabb 120as Skodakat, jo allapotban is. Szerintem csak az utobbit szabad
megvenni, barmennyire is nem nyugati verda. Sot, ha csak kozlekedni akarsz,
vegy egy 2T varjut! Az meg olcsobb, es stabilan tartja az arat.
Fogash
+ - KF felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De vannak kovacsolt konnyufem felnik is, nem?

Dehogynem, csak azoknak 70-80eFt-nal indul darabja... Azok igazan konnyuek,
erosebbek a sima ontotteknel, de iszonyat arban vannak.
Fogash
+ - Twinspark (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby?!?!?!??!?!

>Azt tudtatok, hogy a twin spark nem egy mai talalmany?
>A hires versenyauton, a farmotoros es hatsokerekes Fiat 650-en mar
>alkalmaztak.

A TWIN SPARK ikergyujtast jelent, aminek NEM az a lenyege, hogy a kipufogoba
is beleszikrazik, hanem az, hogy EGY HENGERBEN EGYIDEJULEG KETTO SZIKRA
KELETKEZIK, mert ketto gyertya van benne. Ezt az ALFA ROMEO talalta ki
1913-ban (EZERKILENCSZAZTIZENHAROMBAN!!!). Aztan sokaig senki nem hasznalta,
az Alfa 75-on jott vissza 87-ben, azota folyamatosan van, a 2.0JTS-nel
hagytak el az olaszok, ha jol tudom. A vilag tobbi gyartoja kozul mintha a
Merci nagy motorjaiban lenne ikergyujtasa (nem biztos!!!), illetve a
Hondanak van az idei modellevtol egy kis motorja (1.3?), ami ikergyujtasos.

>keresztul. Igy aztan 1-4 es 2-3 hengerek vannak osszekotve, es minden
>FHP-nel szikazik, vagyis a kipufogoba is belegyujt, nem csak a surites
>vegen. Talan ettol (is) van olyan hatborzongatoan szep hangja?

Igen, a Fiat 600 es a kispolak is ugy van osszedrotozva, hogy az egy szem
gyujtotrafobol mindket hengerbe megy a szikra, de ettol az meg nem lesz
ikergyujtasos!!! Sot, szep hangja sem lesz tole... :(((
Fogash
+ - Uj Megane - NEKED hogy TECCIK? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

az elso nemhivatalos kozvelemeny-kutatas:
HOGY TECCIK NEKED az UJ MEGANE?


Itten van:
http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=2314

A muszerfal leginkabb a regi Megane es a P307 kevereke, visszafogott,
klassz.
Kollegam ma jott vissza a torestesztrol, nagyon elvezte, a Renault 5 *-ot
akar elerni. Van legzsak meg az uleslapban is.

Valaszokat varok!! :-)

tiszy
+ - KF felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>De vannak kovacsolt konnyufem felnik is, nem?

Igen de az a gyartasi technologiara vonatkozik, nem a javitasira. :)
A kovacsolas mint gyartas kb annyit jelent leegyszerusitve, hogy egy
hatalmas geppel egy keplekeny anyagbol keszitik. Egy nagy utoigenybevetellel
preselik a felnit az adott formara. Kb. igy irhato le.
De ez nem azt jelenti, hogy felmelegitjuk es aztan utjuk vagjuk ha
megserult. :) A lemezfelnit pl. ha elgorbult a pereme vissza lehet
hajlitani.

Teeby
+ - Frigyes 007 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Szia Frigyes!

>hogy a fotengely vegere egy
>legcsavart lehet epiteni :-)

Vagy hajocsavart. Mar abbol az elgondolasbol mondom ezt, hogy nem biztos,
hogy talalsz leszallopalyat.
Viszont a fovarost a Duna szeli ket reszre. Igy fel le hajozgatva avaros
barmely "magassagaban" kijossz a vizbol vagy Budara, vagy Pestre.
Nem beszelve arrol, hogy a Varhegy aljabol, egy kiepitett alagutrendszeren
at eljuthatnal a Dunara.

Teeby
+ - Benzinaremeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy laikus szamitas:

Atlag autos evi 15.000 km-t megy.
Az evi 150*100 km.
Atlagfogyasztas egy atlagautonal 8 liter.
150 * 8 = 1200.
15 forintos aremelesnel:
1200 * 15 = 18.000 Ft.
18.000 / 12 = 1500 Ft havi tobblet.
1500 / 30 = 50 Ft napi tobblet.

215 forintos benzinarnal:
1200 * 215 = 258,000 Ft egy evben az uzemanyagkoltseg.
258,000 / 12 / 30 = 717 Ft napi uzemanyagkoltseg.

Ehelyett lett most napi 767. A mai eletfontossagu cikkek aranal ez
tenylegesen megerzi valaki napi szinten? Nem mintha az aremelest eljeneznem,
de azert nem olyan drasztikus. Akinek ez problema az ne vasaroljon autot.
Aki ennel tobbet megy az meg tobbnyire nem sajat zsebbol tankol.
2 naponta egy uveg sorrel kevesebb, vagy heti egy doboz cigivel kevesebb.
Ennyi.

Teeby
+ - Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>felboritotta az emibuszt a korforgalomban, erre elkezdik
>feszegetni, hogy a korforgalom veszelyes. >Nooooormaaaaalis???!?!?

Es az normalis, hogy feknyomok nelkul megallapitottak, hogy 80-al ment be a
korforgalomba?

Teeby
+ - Octavia 4x4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Viszont ez nagyon veszelyes, mert ugyan ketszer annyi kerek gyorsit, de
>ugyanannyi fekez.

Nem rossz, de legalabb jo!

Teeby
+ - hix 1515 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A keret: kb. 200, de ugy 250-ig jo lenne beleferni 
> mind en kezdeti kiadassal egyutt (atiras, adok, 
> azonnali "varatlan" kiadasok).

En meg 3 furdoszobas luxusvillat szeretnek 1 millio Ft-ig.
Help pls. Es most viccen kivul...
Nem tudom pontosan az illetekek arat, de autovasarlaskor
illik egy olajcseret, vezetmuszij cseret, ilyen 
arkategoriaban gondolom gumi talan nem is lesz rajta, az
elso atnezes talal 40 lyukat, 30 hibas alkatreszt... 
Szerintem lehetetlent akarsz. Kerdezd meg egy bizonyos 
listatarsunkat, hogyan vett 300-ert autot, aztan egyszer 
csak 1 millional tart. Ha viszont nem erdekel az allapot, 
egyszeruen csak auto kell, akkor jobban orulnek, ha nem 
vennel semmit, mert nem csak magad veszelyezteted, de 
masokat is. Ilyen koru autonal az ar ketszerese siman 
ramegy a javitasra, tehat ebbol kiindulva 150000-ig nyugati 
autot... Kar folytatni.
Nagyon jo ajanlatnak tartom a Frigyes altal irt Formant, 
crash tesztje nem egy alom (most volt 1 eve, hogy 
karambolozott a baratom), de messze jobb, mintha 20-25 eves 
nyugati autot vennel. Csak hat az ara eppen 2x annyi, mint 
te adnal... 

Mindenki fogyasztasrol ir, akkor megirom en is:
Alfa 146 1.6 120 LE - varosban par szereplos indulas, 
dinamikus vezetes, lakott teruleten kivul 100-170 kozott, 
autopalyan 140-180 kozott, 3 alkalommal 200 folott (itt mar 
kellemetlenul hangos - 6500 fordulat, csattog az 
ablaktorlo). A 22 honap alatt 36809 km, 2929,2 liter 
benzin, vagyis 7,9578-as atlagfogyasztas. Gyarilag 8,3 
atlagot ad meg az Alfa. Hosszabb turakon nagyon konnyen 7,5 
ala viheto, egyszer egy Pozsony-Budapest uton 6,9 lett a 
fogyasztas (faluzva, kinn max 110 km/h). Nagyobb utakon 
Pozsony-Velence-Perugia-Roma 1270 km 7,2xxx volt a 
fogyasztas. A maximum 9,2 volt, de ebben benne 1,5 ora 
allas a parkoloban telen, jaro motorral, eppen valami 
fontos dolgom volt :)))

FIAT Punto II 1.2 60 LE - idealis varosi auto, nagyobb 
turakra inkabb ne. Pozsony-Roma kozt 3 decivel evett 
kevesebbet, mint az Alfa, raadasul volt olyan emelkedo a 
sztradan, ahol 5-ben 80 km/h-ra esett vissza. Az 
atlagfogyasztas 15 honap alatt 21440 km, 1192 liter benzin, 
vagyis 5,559 liter atlagfogyasztas. 

Augusztus vegen szeretnek egy Pozsony-Graz-Lienz-olasz 
Dolomitok-Verona-Bologna-Monte Carlo-Pisa-Roma kiterot 
tenni, ha esznel leszek, szerintem meg lejjebb viszem a 
fogyasztast. Osszessegeben mindket autoval elegedett vagyok.

> A huje lengyel felboritotta az emibuszt a korforgalomban,
> erre elkezdik feszegetni, hogy a korforgalom veszelyes. 
> Nooooormaaaaalis???!?!?

Nem, nem normalis, a korforgalom az egyik legkiralyabb 
dolog. Mar nalunk is van 3 az orszagban. Aki a regi uton 
jar Becsbe, tudja, milyen remek dolog, nem kell a hulye 
lampara varni, akar van ott auto akar nincs. Raadasul az 
osztrakok a korforgalom kozepere dombot epitenek, igy szo 
sem lehet atzugasrol, mert egyaltalan nem latni. Szepen 
lassitok, aztan visszaketto padlo, neha csinalok 2 kort es 
husss. Korforgalom rulez!

> Azt tudtatok, hogy a twin spark nem egy mai talalmany?
> A hires versenyauton, a farmotoros es hatsokerekes Fiat 
> 650-en mar alkalmaztak.

Tudtuk. A dupla gyertyas gyujtast az Alfa Romeo az 1911-ben 
(ezerkilencszaztizenegyben) szabadalmaztatta, majd 
alkalmazta is egyes versenymotorokon, pl. az 1914-es 4 
hengeres, 16 szelepes GP motoron. Kesobb a Bugatti is 
csinalt dupla gyertyas motorokat, majd az 1920-as evek 
kozepe fele letezett egy 7 literes Maybach W5 tipusjelzesu 
120 LE-s motor is dupla gyertyaval. A mostani Twin Spark 
motorok azt hiszem az Alfa 75-ben jelentek meg a 80-as evek 
vegen (?), majd a 145, 146, 155, GTV, Spider tipusokon at a 
156, 166, 147-ben. Az uj 4 hengeres Alfa motor mar nem 
dupla gyertyas, mostanra viszont a Honda es a Mercedes 
kezdett a dupla gyertyaval kiserletezni.

> Igen, a Punto az egyik leglopottabb auto manapsag.
> A fene se erti. Egyben biztosan nem lehet eladni,

Nem csak a Puntot lopjak, de a legzsakokat is :( Ordogi 
kor - kilopjak a legzsakot, 30e-ert visszaveszik - 
kilopjak - visszaveszik :( mocsok vilag ez... 
Egyebkent Szlovakiaban a Puntora havi 4500 Ft korul 
fizetunk biztositast (nem tudom pontosan, 3 evre 
befizettuk), plusz vedelemnek eleg volt a 2500 Ft-os 
kormanyzar. Magyarorszagon a legkedvezobb tarifa 10-11e Ft 
korul kezdodik es tobb a kovetelmeny is azt hiszem (+ 
immo?).

Cs.
+ - va:korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash kerdi...
> Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?
Szervusztok !
Ahogy kitalaltak, ugy biztonsagos.
Viszont, ahogy a sok fasz hasznalja ugy nem. Videken, nyakra
fore  telepitenek  korforgalmat es azt veszem eszre, hogy az
ott   kozlekedok  egy  resze  nem  tudja,  vagy  nem  akarja
egeszsegesen hasznalni. A korforgalom hatekony hasznalatanak
fontos resze az, hogy KIFELE INDEXELEK (a kurva eletbe !)
E nelkul a bejovo forgalmat foloslegesen megtorpantom.
A jol telepitett korforgalomnal, ha nem veszi eszre a pacak,
akkor minden serules nelkul at lehet menni egyenesen.
Cimboram megtette ejjel, Pilisvorosvar elott :-)
(harminc ev alatt megszokta, hogy ott egyenes az ut)
Meg egy lenyeges dolog. A korforgalmak kifele lejtenek.
Talan a csapadekviz miatt. Ezt bele kell kalkulalni a
sebessegbe.
--
Meszaros Geza
+ - adasveteli szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben kertetek adasveteli szerzodest - tessek itt van egy.
(bocs, hogy ekezetes)

*****************************
GÉPKOCSI  ADÁSVÉTELI  SZERZŐDÉS  mely az alulírott helyen és
időpontban   létrejött   egyrészről:  xxxxxxxxxxx  zzzzzzzzz
(szül.:  Bp.  19xx.xx.xx. an.: zzzz qqqq) Budapest, ??. ker.
LÓ  u.  4  szám  alatti  lakos,  a  továbbiakban  mint Eladó
másrészről:   aaaa  bbbb  (szül.:  ...................  an.:
..............) Bivajbasznad, ....ker. Lonyal u. 6. I/3 szám
alatti  lakos,  a  továbbiakban mint Vevő között az alábbiak
szerint:
1.  Az  Eladó eladja, a Vevő pedig megtekintés és kipróbálás
után     megvásárolja    az    Eladó    tulajdonát    képező
.................  típusú,  xxxxxxx  forgalmi rendszámú 1394
cm3    hengerűrtartalmú    GFSDFGGFD   alvázszámú,   YTRERTY
motorszámú sötét szürke színű személygépkocsiját.
2.  Az  1.pontban részletesen megjelölt személygépkocsi (IDE
BEIROD   A   VETELARAT,   HA  AKAROD)  vételárában  a  felek
kölcsönösen   megállapodtak.   A   Vevő  a  jelen  szerződés
aláírásával  egyidejűleg  a vételárat, készpénzben az, Eladó
kezeibe   adja,   aki   a   vételár  átvételét  a  szerződés
aláírásával elismeri.
3.  Az  Eladó  szavatol  a  személygépkocsi  per-, teher- és
igénymentességéért.
4.  Az  Eladó  kijelenti,  hogy  a  személygépkocsi  korának
megfelelő,  rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban
van, rejtett hibájáról nincs tudomása.
5.  Az  Eladó  a  személygépkocsit  a  forgalmi engedéllyel,
eredetiségvizsgálati    okmányával,    a    környezetvédelmi
igazolólappal,  a  súlyadó befizetését igazoló feladóvénnyel
és  a  gépjármű  kötelező tartozékaival együtt(meg fel lehet
sorolni  minden egyebb iratot) a jelen szerződés aláírásával
egy időben a Vevő birtokába adja. Az Eladó kijelenti, hogy a
személygépkocsi a Providencia Biztosítónál érvényes kötelező
felelősségbiztosítással   rendelkezik   és  jelen  szerződés
aláírásáig díjhátraléka nincs.
6.  A  Vevő  e  naptól  kezdve  jogosult  használni        a
személygépkocsit,  köteles  fedezni  költségeit és viselni a
kárveszélyt.
7.  A  Vevő  kötelezettséget  vállal arra, hogy a gépkocsira
haladéktalanul  felelősségbiztosítást  köt,                a
tulajdonváltozást a forgalmi engedélybe a lakóhelye szerinti
illetékes  hivatalon  átíratja  és  a  gépkocsi megvételét a
súlyadó    befizetése    céljából   a   lakóhelye   szerinti
önkormányzatnál bejelenti. Az ezzel kapcsolatos költségek és
a  fenti  kötelezettségek  esetleges  mulasztásával  okozott
károk megfizetése a Vevőt terheli.
A szerződés 1 oldalon, 3 példányban készült, amit a szerződő
felek  elolvastak  és mint akaratukkal mindenben megegyezőt,
tanuk előtt írták alá.
Budapest, 2002. xx. xx.

Elado alairasa      Vevo alairasa

Ket tanu, neve, cime szig szama, alairasa
*************************

--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1515 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Ez azert messze nem ilyen egyszeru. Nekem a varosi kozlekedesem a
> munkahelyre kb. 7 km. Ebbol legfeljebb 4 km uzemmeleg allapotban, ami azt
> jelenti, hogy a tipikus varosi kozlekedesem durvan 40%-a hideg, vagy
> reszben meleg motorral tortenik. Egy teli hideginditasnal a dusitas
> (tobbletfogyasztas) hideg allapotban akar 50-60%-os is lehet -

Hmmmm.... nekem a garazsbol valo kiallas, es kb 1 km utan 
uzemmeleg. Szoval azt a 40 %-ot tulzasnak tartom, az viszont 
igaz, hogy rovid szakaszokon no a fogyasztas. Tarsam 
vedelmeben azonban hozza kell meg tennem, hogy vannak 
periodusok, mikor 1,5-3 km -es szakaszokat teszek meg, kozottuk 
15-30 perc allassal, nehany 8 km koruli szakasz is van, es elvetve, 
tankolasonkent 2-3 30 km-es, aminek kb fele szinten lakott terulet. 
8,5 l folott a kocsim ilyen haznalatnal meg nem fogyasztott, de a 
tipusos a 8 l koruli. A efntihez hasonlo hasznalat mellett persze, 
mert egyebkent normal (30% varos - 70% tavolsagi) terheles 
mellett 7-7.5 l. 150 folott nem nagyon szoktam menni, annyival is 
ritkan, olyan 110-130 kozott atlagosan. Szinten Mazda 323, csak 
1.5-os.

Tibor
+ - Re2: gyutacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok ! 

> Nono. Jo az Alfa, de azert nem kell mindent belemagyaraznai.
> A kipufogo utem vegen a szikra semmit nem oszt es nem szoroz.
> Hatasa szerintem egyenlo a semmivel. Az az uzemenyag ami a kipufogo
> utem
> vegeig nem egett el, az attol a szikratol, annyira oxigen szegeny es
> alacsony noymasu kozegben mar nem is fog.
   Valami oka azert csak lehet, hogy ott van nemde?
   
> Az hogy a mellette levo hengerrol veszik le a gyjtast csupan
> koltsegatakarekossag miatt van, mert igy nem kell neki egy kulon
> gyujtotrafo.
> Tovabba ket parhuzamosan kotott gyertya kozul csak az egyik fog szikrat
> huzni. Ugyanis mihelyt az egyik gyertyan kialakul az iv a gyujto trafo
> feszultsege azonnal leesik, igy a vele parhuzamosan kotott masik
> gyertya mar
> nem fog gyujtani. Aki nem hiszi probalja ki.
    Ha jol ertem, akkor a masodik gyertya a budos
    eletben nem fog szikrat adni?
   Akkor tenyleg nem kell neki gyujtotrafo.:-)))
   
> A trukk ott van, hogy a surites vegen levo hengerben a nagy nyomas
> miatt a
> kozeg atutesi szilardsaga alacsonyabb mint a kipufogo utem vegen levo
> hengerben. Igy mindig a suritesi utem vegen levo henger fog gyujtani,
> nem a
> vele parhuzamosan kotott kipufugo utem vegen jaro.
> Ez az oka annak hogy az egy hengeben levo ket gyertya nem ugyanarrol a
> traforol
> van taplalava, mert ugyis csak az egyik gyujtana.
     De ha a masikrol se gyujt, (a kompressziokulonbseg
     miatt - lsd fenn -) akkor minek?

> Udv,
> Gabor
  

-- 
Udv.:
 Janos                    

 ekezet maganban igen
 
 mailto:   <140 Kb
 http://w3.enternet.hu/mjanos
+ - Re: adatsveteli, uzembentarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1515, :
>Tud valaki szerzodes mintat kuldeni uzembentarto "atirasahoz" ?

ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS
GÉPKOCSI ELADÁSÁRÓL


AMELY LÉTREJÖTT EGYRÉSZT:
......................................................
........................................................ szám alatti lakos
(a továbbiakban eladó), születési hely:
......................................., anyja neve:
....................................,
személyi ig. száma: ..................,
MÁSRÉSZT:
............................................................................
........................................
.........................................................................
szám alatti lakos (a továbbiakban vevő), születési hely:
.................................................., anyja neve:
...........................................,
személyi ig. száma: ..........................................,
HARMADRÉSZT:
.........................................................
........................................................ szám alatti
lakos (a továbbiakban üzembentartó),
születési hely: ............................................, anyja
neve: ...........................................,
személyi ig. száma: ..........................................
között az alulírott helyen és időben, az alábbi feltételekkel:

1. Az eladó eladja a tulajdonában levő
................................................................ típusú,
.................................... forgalmi rendszámú,
.......................................... alvázszámú,
............................................................................
... motorszámú személygépkocsiját.
2. A kölcsönösen kialkudott ............................ Ft, azaz
.................................................
............................................................................
. forint vételárat a vevő a szerződés aláírásának megtörténtekor készpénzben
és egy összegben kifizeti az eladónak.
3. Az eladó a vevőt és az üzembentartót a gépkocsi műszaki állapotáról,
(esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette.
4. Az eladó kijelenti, hogy a gépkocsi per- és tehermentes, valamint annak
tulajdonjogával szabadon rendelkezik. Továbbá kijelenti, hogy a gépkocsi
jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal.
5. A vevő és az üzembentartó kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés
aláírásától számított 15 napon belül a gépkocsi átírásáról gondoskodik, és
őt terhelik az ezzel kapcsolatos költségek.


Datum ........................., .......................................




................	.................       ....................
	eladó     	üzembentartó             	vevő


Előttünk, mint tanúk előtt:
1. tanú: .....................................................	2. tanú:
.....................................................
cím: ..........................................................	cím:
..........................................................
szem. ig. sz.: ............................................	szem. ig. sz.:
............................................








Ilyet is lattam, az adasveteli melle lehet csatolni.

HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT

Alulírott .............. (szül.: ........, ............., an.:
..............) ............, ............. sz. alatti lakos, szem.ig.sz.:
.............., mint a ......... forgalmi rendszámú,
........................... alvázszámú, .................. típusú gépkocsi
tulajdonosa hozzájárulásomat adom ahhoz, hogy az üzembentartási jogot
..................... (szül.: ............................, an.:
.....................) ..........., ............... sz. alatti lakos,
szem.ig. sz.: ................. gyakorolja.

-- 
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

ui. Ha kell, kuldom .doc-ban.
ui2. Bocs, bentmaradt az ekezet. Remelem, azert olvashato lesz.
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1515-ban irta :
>Mi a T. nagyerdemu velemenye a korforgalmak biztonsagossagarol?

Nalunk, Nagykanizsan harom is van belole, es azok a keresztezodesek
joval biztonsagosabbak ezaltal. Talan az egyikben kell jobban
figyelni, hiszen a korabban elsobbseggel biro fouton szinte
egyenesen at lehet zugni rajta, es ezt sokan meg is teszik. De talan
nem a korforgalommal van a baj, hanem a pilotakkal. Jo reszuk nem is
indexel kihajtaskor...

Bye,

        Istvan

Ui.: Ismerem a Balatonszentgyorgyi korforgalmat, szerintem jol van
megepitve, csak az lehet a nem megszokott, hogy ketsavos.
+ - ismet irok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Ma reggel megint jol felhergeltem magam a kocsog kereskedelmi tv-adokon. 
A
>huje lengyel felboritotta az emibuszt a korforgalomban, erre elkezdik
>feszegetni, hogy a korforgalom veszelyes. Nooooormaaaaalis???!?!?
Szerintem nem veszelyes, csak akkor, ha legalabb ket sav van egymas mellett
(mint itt angliaban szokasos), es senki nem ugy indexel ahogy kellene neki.

> Felado : Nemes Marcus
>Akos, szerintem q nagy mazlid volt a german motoros rendorrel.
Tudom, es nagy szerepe lehetett annak is, hogy ugysem tudta volna
bizonyitani az igazat (mivel volt annyi eszem hogy nem vallottam be)

>Aki 60-as
>tablanal szaguldozik az autopalyan, annak altalaban nincsen pardon, mert
>elotte volt 120-100-80-as korlatozas is
Kozben biztos olvastad, hogy azt hittem, hogy feloldottak mar a
korlatozast, es en nem vettem eszre (azert gondoltam mivel egyre masra
eloztek le az autok), es odaleptem neki.

>(meg ahol 60 van, ott azert az ut
>fizikai adottsagaibol is latszik, hogy lassan kellene menni)
Ott pont jo volt az ut, ahol nekiindultam (aztan persze a kovetkezo
tablanal lelassitottam megint - ezek szerint megsem oldottak meg fel -
ezert is volt eselye a rendornek utolerni :-) )

>, tehat nem
>lehet kibujni azzal, hogy "nem lattam a tablat", mert osszesen 4 tablat
>nem latott akkor a delikvens, tehat kozlekedesre alkalmatlan allapotban
>van, mert vak.
Vagy egyel tobbet latott :-) (egy feheret feketevel keresztbe athuzva :-) 
)

>de a 300 euro koruli
>birsagkategorianal mar megeri a kulfoldiekkel is foglalkozni.
Persze, ha tudjak bizonyitani.
Viszont igy is szetszivathatott volna (es egy szavam se lehetett volna), 
de
nem tette, es ezzel is elerte azt, hogy meg jobban figyeltem a tablakat.

> Felado :  [International]
>Chucky: "Azt mar nem is mondom, hogy csak ugy lette
>volna hajlandok cascot kotni a Puntora, hogy
>beszereltet +1 immobilizert."
>Oszinten szolva ez a minimum. Az autok piaci ertekenek
>kb 10 szazalekat siman erdemes vedelemre kolteni.
>Egy Puntonal ez ugye kb 200-250e forint.
>Az immo csak a kezdet ;-)
Erdekes, hogyu nekem viszont a biztositasom se nem tobb, se kevesebb attol
hogy van immo a kocsiban, sot egy riaszto sem valtoztatna (megkerdeztem)
Mas kerdes, hogy a '95-os volvo-ert 800-1000 fontot adnanak a kereskedok
(350-400e Ft), bar 2500-3000 alatt nem lattam hogy arulnak :-o

A'kos

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Fogash kerdesere valaszolva szerintem nagyon jo dolog a korforgalom
 nagy forgalmu utkeresztezodesekben. Pl itt Zalaegerszegen mostanaban
epitgettek varost elkerulo utakat korforgalmakkal megtuzdelve. A 60 ev
feletti "falusi" soforoket (pl. apam...) es a ritkan vezeto noket (tisztelet
minden kivetelnek,
 amugy sem sertesnek szantam csak ez a sajat tapasztalatom) zavarja csak a
korforgalom.
Aki sokat vezet, az lathatja, hogy ket forgalmas ut keresztezodesenel minden
iranybol
szinte folyamatosan tud menni egy-egy jarmu a korforgalomba. Addig szopas,
amig
a "falusi jogsi"-val rendelkezok megszokjak, hogy balra ne hajtsanak be a
korforgalomba
(igaz, arra rovidebb, na de megis... :-)) Itt Zalaegerszegen a helyi napilap
szerint is elofordult az
elejen ilyesmi.... :-))) Ja, nehez megtanulni es konnyu elfelejteni hogy a
korforgalomban
kinek is van elsobbsege (akinek erosebb az autoja = az eletben sajnos soxor
igy van...)

Szoval nem a korforgalom a sz*r, csak valami temat mindig kell talalni
amivel felcukkoljak
a polgart; mindegy hogy pozitiv vagy negativ a velemenyed az adott TV
adorol, az a lenyeg
hogy beszelsz rola, ezzel mintegy reklamozod oket... PL. Madonna nevu
enekesnonek biztos
megugrottak a lemezeladasi bevetelei annak idejen egy-egy zaftosabb botrany
utan... :-)

Udv! GERI
+ - rendor szava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos irta:
: Az mas kerdes hogy az eu szabalyok szerint a rendor
: szava volt az enyem ellen, en meg nem vallottam be a sebessegtullepest,
: ugyhogy nem sokat tehetett volna

Tevedes. Az osztrakoknal van egy olyan jogszabaly, hogy a rendor ranezesre
is megmondhatja, hogy Te mennyivel mentel. A rendornek ugyanis allamilag
kepzett es hitelesitett szeme van per definicio. Tovabba a rendor mint
allami hivatalnok abszolut megbizhato szemely.

A minap kiderult, hogy ez a szabaly a germanoknal is letezik, csak nem
szoktak alkalmazni a hitvitak elkerulese vegett. Valami tapasztalatlan
csoka 50-nel ment a megengedett 40 helyett, a rendor adott neki egy
csekket. A befizetes helyett megfelleblezte, hogy nincsen meresi eredmeny.
A birosagon kozoltek vele a jogszabalyt es a nyakaba varrtak a birosagi
koltsegeket is. Ugy kell neki, ha tudja, hogy gyorsabb volt, fizesse be a
10 v. 15 eurot, ne vitatkozzon.

Udv,
marky
+ - Elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista!

Most eloszor írok, azonban mar legalabb 2 eve rendszeresen olvasom a listat.
Az ok amiert, most megis billentyuzetet ragadtam, az hogy a nagypapam
1500-os Ladaja elado sorba kerult.
Parameterei: 1981 evjarat, piros, (gyari fenyezes van meg rajta) elso
tulajtol, 1 ev muszakival, koranak megfelelo allapotban.
Iranyara: 140.000,- Ft.
Erdeklodni a 06-20-9-471-909 telefonszamon lehet.
Az auto a XVI. keruletben tekintheto meg a delutani orakban.

Üdv.: Niki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS