Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1832
Copyright (C) HIX
2003-05-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Sok minden (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Valasz: fenntartasi koltsegek*** HIX AUTO *** #1831 (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Valasz: Fw: nagy autoval *** HIX AUTO *** #1831 (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Tali (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Utak allapota (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: valaszok (#1831) (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: adam meg mas is (#1831) (mind)  9 sor     (cikkei)
8 off: Leventenek (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Re: elado auto (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: elado auto (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Kebili - Tunisz es vissza... (mind)  13 sor     (cikkei)
12 kotelezo 5200Ft/negyedev (mind)  20 sor     (cikkei)
13 sok minden (mind)  116 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #1831 (mind)  56 sor     (cikkei)
15 angol piros+ fogyasztas +autoutlevel (mind)  62 sor     (cikkei)
16 Re: Ti hogy viszonyultok az autotokhoz? (mind)  36 sor     (cikkei)
17 extrak (mind)  24 sor     (cikkei)
18 Tali (mind)  85 sor     (cikkei)
19 Re: Renault markakereskedes (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: Re[2]: Boztositasi csalas (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Kerdes (mind)  2 sor     (cikkei)
22 RE: *** HIX AUTO *** #1830 (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Europa biztosito (mind)  19 sor     (cikkei)
24 Gandalf (mind)  69 sor     (cikkei)
25 legkisebb fogyasztas (mind)  20 sor     (cikkei)
26 sok bullshit nagyautokrol - es az igazsag. (mind)  23 sor     (cikkei)
27 OOOOOriasi fotogyujtemeny :-) (mind)  9 sor     (cikkei)
28 OOOOriasi kepgyujtemeny - masodik resz (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Re: diravi, arpi (mind)  24 sor     (cikkei)
30 Re: felni, gumi (mind)  27 sor     (cikkei)
31 extrak (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Gandalf kerdese (mind)  7 sor     (cikkei)
33 Gandalf kerdese (mind)  13 sor     (cikkei)
34 RE: nagy autoval (mind)  19 sor     (cikkei)
35 Re: Biztositok (mind)  9 sor     (cikkei)
36 Re: Autoutlevel (mind)  23 sor     (cikkei)
37 Elado Vectra (mind)  21 sor     (cikkei)
38 Rosszabb benzin (mind)  13 sor     (cikkei)
39 Re: Boztositasi csalas (mind)  63 sor     (cikkei)
40 Enged, nem enged (mind)  22 sor     (cikkei)
41 Re: Boztositasi csalas (mind)  27 sor     (cikkei)
42 Re: e-gaz (mind)  12 sor     (cikkei)
43 Re: e-gaz (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re: Sok minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 20 May 2003 11:53, sex69--freemail.hu wrote:
> Ez lefutott az indexen, es valamelyik Molos benyogte, hogy a ket fele
> oktanszam van: Egy amelyik a kopogasra, es egy ami az egesre.

Pedig ez lefutott itt is ha jol remlik, azzal fuszerezve hogy az amerikai 
benzinnel a ket szam kevereket adjak meg, azert nem azonos az europaival.

> benzinbol. Na ez a masodik kevesebb nalunk, mert kesobb szedik
> ki a benzint a nyersolajbol, hogy tobb jojjon ki. 

Ebbol a "tobb benzint hozzunk ki a koolajbol" jut eszembe hogy nemreg voltam 
egy eloadason ahol az olajceges emberke elmagyarazta hogy most meg jo mert 
tudnak megfelelo (a piac altal kert) diesel/benzin aranyt gyartani, de ha 
veletlenul amerikaban is elindul a dieselesedesi folyamat, nem lesz mit 
csinaljanak a benzinnel. Ha annyi dieselt eloallitanak amennyit ugy a piac 
kerne, a melleje technologiai korlatok miatt eloallitott benzin mennyisege 
meghaladna a keresletet. :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: fenntartasi koltsegek*** HIX AUTO *** #1831 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: fenntartasi koltsegek ( 26 sor )
> Idopont: Tue May 20 12:53:40 CEST 2003 AUTO #1831
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>
Cascot nem kell ra kotni, az ugyse fizet:-)....
...
es ilyen baromsagokkal, amiket a sok magadban ismetelgetes
szamodra szinte mar valosagga tett, probalod magyarazni az
igazadat?  Mert nekem nem ilyen szamok jottek ki, mint lathatod, tehat
szerintem a kerdesemre nem is kell valaszolni. Honnan vesznek
egyesek ilyen baromsagokat az nem ertem?
<<<<<<<<<<<<<<<

Aki nem kot cascot, annak nincs casco tobbletkoltsege, ilyen kibaszott
egyszeru.

Kb. olyan szintu az egesz, mintha azt mondanam, hogy pl. a napi ket doboz
Marlboro tobbletkoltsege havi 6000 Ft a Sopianae-val szemben, erre te meg
benyogned, hogy ez baromsag, mert te nem is dohanyzol.

udv,
Akos
+ - Valasz: Fw: nagy autoval *** HIX AUTO *** #1831 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fw: nagy autoval ( 14 sor )
> Idopont: Tue May 20 15:13:37 CEST 2003 AUTO #1831
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>
>Persze. Elkoltsegelem az ua-t, utana meg havaj. Az, hogy a casco havi 10
>helyett havi 100, a kotelezo havi 3 helyett havi 10, egy olajcseres
szerviz
>meg 30 helyett 80, mar senkit nem zavar :-))

Ott a smile a vegen, de feligazsag. Egyreszt cascot kotni nem kotelezo.
Hitelre is lehet autot venni casco nelkul. A kotelezo biztositas ugyan
tobb,
de B10 2000cm3ig 5200Ft/negyedev, vagyis havi <2000Ft. Egy 3literes autora
ez kb a duplaja, vagyis havonta durvan 2-3ezer forint tobbletkoltseg.
Olajcseret nem muszaj markaszervizben csinaltatni, olajszuro, fekbetet,
legszuro araban nincs nagy kulonbseg. 17es kerekeken futkosnak Golfok is,
tehat a gumi sem egyertelmuen dragabb. Ami igazan durva bir lenni, ha
valami
"komoly" alkatresz nyogi be az unalmast. Ez viszont ritkabban fordul elo
egy
luxusautonal, mint egy kompromisszumosan tervezett kisautonal.
<<<<<<<<<<<<<<<

Ja, kezdem erteni.

HA nem kotunk cascot
HA nem hordjuk soha markaszervizbe
HA netan a kisebb auto is ultranagy felnin fut
HA sikeresen imadkozunk, hogy semmi komoly ne menjen tonkre benne
HA B10-unk van es a "nagy" auto csak <3000 ccm a kicsi <2000-evel szemben

akkor valoban csak havi nehany ezressel dragabb, + olajcsere arkulonbsege,
+kopo alkatreszek arkulonbsege, +tobbletfogyasztas...

A konkret peldaban egyebkent az A8 volt, az ismeretsegi koromben eddig 4 db
fordult meg (ebbol 2 S8), es kivetel nelkul mind a 4-nek voltak mar komoly
valtogondjai, ami markaszervizben felmillional kezdodik. Sufnimuhelyben
also hangon 200 korul megvan.

A nehany "HA" miatt en ugy erzem, hogy leginkabb arrol van szo, hogy azert
ez egy picit takaron tuli nyujtozkodas esete...

udv,
Akos
+ - Tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Szerettem volna en is elmenni a bogacsi talira, de
egy barna haju, es barna szemu demon csabosabbnak
bizonyult. :o)) Remelem azert ez egy jo kifogas
erre. ;o)
A kovetkezore nagyon szeretnek eljutni, es
megismerni a lista tarsakat! Legfeljebb majd az
asszonypajtast is elcsalom.

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m026.szekszard.pool.eol.hu)
+ - Utak allapota (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Az uj, most epulo szekszardi dunahidhoz a
kozelunkbol viszik a foldet a tolteshez (allitolag
ennek a minosege felel meg az ut toltesenek
kialakitasahoz). Eddig elhordtak egy egesz dombot!!!
Mikozben az aszfaltozott ut szinte eltunt. Most
helyenkent ugy nez ki az ut(???), mintha kozuzalekkal
szortak volna fel. Szerintem (sajnos) meg lehet
tippelni: fel lesz-e ujitva teljesen a hasznalhatatlan
ut, vagy csak foltozni fogjak? :o(

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m026.szekszard.pool.eol.hu)
+ - Re: valaszok (#1831) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > (ez kesobb fontos lesz). Folyamatosan lassitottam, igy a sinen
> > 30kmh-val haladtam at, szabad jelzesnel. Megallitottak, es kozoltek,
> > hogy a videofelvetelen egyertelmuel latszik, hogy en 60(!) kmh
> > sebesseggel haladtam at a vasuti atjaron.

> Mi a vasuti atjaro definicioja ?
> Ha nem az atjaroban mertek, hanem elotte 100 meterrel, akkor nem
> mondhatjak hogy az atjaroban mennyivel mentel, mert a ketto kozott
> kicsi az osszefugges.

A szabaly szerint az atjarot jelzo elso tablatol ervenyes a
sebessegkorlatozas.

Ed
+ - Re: adam meg mas is (#1831) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mas: Kaptam felszolitast adatszolgaltatasra, a Rakoczi uton a buszsavban
> kozlek edtem a Szovetseg utcanal (VII. ker.). Na szerintem en fordultam
> is le a Szovet segre, de ezt vajon el fogjak hinni nekem? Az
> valaszoljon, aki ingyen ad tanacs ot a listara :-)

Keteselyes. Ha az utca elott keszult a fenykep, akkor rendben (felteve,
hogy be szabad hajtani az utcaba :-), ha utana, akkor bukta.

Ed
+ - off: Leventenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ablakon kidobott csikk sztori miatt), van, aki ha elfogy az ervekbol
> nekiesik a masik szemelyisegenek es felmenoinek (igen, velem is
> elofordult, bocs Mike).

Ooo, ize, ez en vagyok? Elfogytal az ervekbol, es nekemestel? Jajj
nekem! Mikor?

M.
+ - Re: elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek

 Eladosorba került az alább részletezett, 4 éve általam használt járgány:

 Opel Vectra 2.0-16v 5 ajtos 1995-os sotetzold metal, 5db gyari alufelni,
 klima, 4 elektromos ablak, elektromos napfenyteto, Fedelzeti computer,
CD-s radio, kozponti zar, riaszto,  Jo muszaki es esztetikai allapotban
elado.

http://www.capella.hu/vectra/vectra.html


 Érdeklődni:
 Tóth Tamás
 
 06-20-9468-615
06-70-3368-615
+ - Re: elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek

  Eladosorba került az alább részletezett, édesapám által használt járgány:

SUZUKI
Swift GS safe limitált modell (három ajtós) 1300-as motorral

Futott km.:72.000.  szervízkönyves első tulajdonostól

+felszerelések:
-sportülések
-rádiósmagnó 4 hangszóróval
-alufelni
-metállfényezés, tetőspojler
-elektromos ablakemelő
-elektromosan állítható visszapillantó tükrök
-központi zár és riasztó
-téli kerék garnitúra (felni+gumi)

IRÁNYÁR:  1.200.000,-Ft

http://www.capella.hu/suzuki/suzuki.html

  Érdeklődni:
  Tóth Mihaly
 
  06-20-330-9310
+ - Kebili - Tunisz es vissza... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Tuneziaban dolgoztunk, es par evig Kebili volt a tamaszpontunk. 
:> Onnan Tunisz 500valahany km volt azon az uton amit hasznaltunk. 
:> Ha Tuniszban tankoltunk, eleg volt az uzemanyag a Mitsu 
:> L300-asban Kebiliig, ha Kebiliben tankoltunk, nem volt eleg 
:> Tuniszig.

Nem lejt a sivatag az egyik iranyba ?  :-)))


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut
+ - kotelezo 5200Ft/negyedev (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok, Fogash.

Irod:
A kotelezo biztositas ugyan
tobb,
de B10 2000cm3ig 5200Ft/negyedev, vagyis havi <2000Ft. Egy 3literes
autora
ez kb a duplaja, vagyis havonta durvan 2-3ezer forint tobbletkoltseg.

Baromira erdekelne, hogy ezt melyik biztositotol alkudod ki?
Nekem B10-re, 1.4-es motorra, 30 eves korra, 12 eves jogsira Bp-en
valami 6000 felett van; amit Te irsz adatokat az meg 10.000 felett van
csekkel  negyedevre.Ha atirom 3000 ccm-ig, akkor meg 15.000Ft. Tudtommal
Gyor is kemenyen nagyvarosnak szamit a biztositoknal...(kockazati
tenyezo)
Nem kotekedes, csak en is szeretnek ilyen keveset fizetni... :-)))
(adatok a www.netrisk.hu-rol)

Udv 
KZG
+ - sok minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Lehet hogy az illeto kozveszelyesen vezetett, de nem a te feladatod
> megbuntetni! Arra nem gondolsz, hogy ha kozben balesetet csinalsz, 
> akkor esetleg vetlen harmadik felnek is baja eshet; illetve esetleg a
> mindentudo ertekiteleted is tevedhet?

Vagy uj tag vagy, vagy nem ismersz :))
Ha ismersz, tudod, hogy en vagyok a listan az onbiraskodas 
legnagyobb ellenzoje. Az irasom azt volt hivatott tolmacsolni, hogy 
annyiszor ismetlodott a szituacio es olyan veszelyes volt, hogy 
majdnem jott a voros kod es ilyen csunya dolgok fordultak meg a 
fejemben! Kepzeld el az Arpad hidat, Pestrol Budara menet es kepzeld 
el, hogy a 10-es utra akarsz hajtani. Ha jol emlekszem, 70-es tabla 
van, en megyek a kozepso savban 100-al, mogottem villognak, hogy 
tunjek, balrol ezerrel huznak el az autok, jobbrol jon a feher Szuzuki es 
szabalyosan ramjon (2 savvaltas rajtam keresztul). Tukorbe nezek, 
balra nem mehetek, mogem nezek, picit lemaradt, satuzhatok. Satuzok, 
a feher kisauto eppen befer elem, de o tovabb megy. Balrol jon ezerrel 
egy Avensis, igy suzuki visszarant elem. Ujabb satufek. Kirakom az 
indexet balra, hogy a 10-es utra terek, mire balrol es jobbrol az egesz 
sor elindul jobbra, en hulye kozepen es mint a birkakat a 11-es utra 
terelnek. Az egesz uton eselyem sem volt sem savot valtani, sem 
elterni, semmit. Az Arpad hid hossza alatt 3x ereztem magam 
eletveszelyben. Az autokban 55 eves mamaktol 30 eves 
fiatalemberekig barki, foleg kis autokkal - mennek, mint a mergezett 
egerek, csak eppen nem latnak. Ahol tolni lehet, ott nyomjak, mint 
suket a csengot, hogy aztan pirosnal elbambuljanak. Nagyon arab 
feeling, de ott nem a sajat autom vezetem... Kolcsonzos autoval en is 
kitoltam volna az orrat, mert tudom, ha osszetorik is, nem en vagyok a 
hunyo. En viszont Korzikara szeretnek menni egy honapon belul es 
nem lakatoshoz. Igy ertunk a bizonyos 50-es korlatozashoz, ahol kb. 
50 autobol allo sor vegen mentunk. A sor tempoja 70 es 80 kozott volt 
es elkezdett ram ragadni a Polo. Sokszor olyan kozel volt, hogy nem 
mertem fekezni, mert nem hittem el, hogy a reakcioideje alatt nem hajt-
e belem. Elottem egy Suzuki picit lemaradt igy gyorsan megeloztem. De 
jo erzes ujra feszenges nelkul vezetni! (reggel 6-kor indultunk, >500 
km volt mar mogottem, amibol 120 km a rallyn, amit duplan lehet 
szamolni). A Suzuki viszont kigondolta, hogy neki ott nem jo es a 
zarovonalon, 50-es tablanal elkezdte elozni az 50 autobol allo, 70-el 
halado sort... Mondom a baratnomnek, csukd be a szemed, sok ver 
lesz. Kozben a Polos mogottem a kormanyt veri!!!!! mellette az 
anyosulesen 8-9 eves gyerek nincs lekotve, a hatso reszben kozepen 6-
7 eves gyerek ALL es dumal az apunak - 30-35 eves, szakallas, (nap?)
szemuveges vekony testalkatu uriembernek. Egyszer csak satu, megall 
az ut szelen es var. Na nezzuk a Suzukit... Je, eppen a jardaszigetet 
balrol keruli piroson at es par centire a szembol piroson allo autok 
mellett megkerulte az egesz sort. Ez ilyen egyszeru? Hogyan szamolta 
ki, hogy 200 meterrel lejjebb eppen piros lesz? Tokeletes manover. Mi 
ez mar megint? A Polo ujra mogottem. Mikor elozte meg a 20 mogottem 
allo autot? Ugyes... Olyan kozel maszik ram, hogy szinte erzem a 
leheletet, de valamire keszul, mert az ut kozepen megy, eleg lenne 
felvillantanom a kodlampat es vege volna a sracnak. Ha valami tortenik, 
szazezrem van ra, hogy mind az 50 auto egymasba fut, sokan 1 
meteren beluli kovetesi tavolsagot tartanak a 80-as temponal. En 2-t. A 
Polo is 2-t, de decimeterben. Lassul a sor, megint piros van. Husss, a 
Polo kivag es sort eloz, ugyanugy, mint a Szuzuki elobb, piroson a 
szembe szavbol at. Ugy latszik ez valami nemzeti sport... 
Nos ehhez hasonloak tortentek, de szerencsere megoriztem a 
hidegverem es mindenki tulelte. Ez egy ilyen nyugis szombat delutan 
volt. Egyebkent Vaccot jartunk, kaptam egy tippet, hogy van ott egy 
hely ahol dombnak lefele menet az a sofor illuzioja, hogy felfele gurul 
az auto, de sajnos nem talaltuk meg, pedig 2x is vegigmentunk. Vaciak, 
mit rontottam el?

> Engem is jobban erdekel, hogy mennyit tudok elautozni egy tank=20
> uzemanyaggal. A delikvens egyebkent egy VW Golf II GTD 60 literes 

Latod, ezert vagyunk kulonbozoek. Valakit az boldogit, h a dizel 
Almeraval elmegy Romaig tankolas nelkul, valakit az, hogy a bivaly 
motor elporgeti mind a 4 kereket es a hatalmas nyomatek miatt 5-ben 
is el tud indulni az autoval. En - megrogzott realista az idealis 
kompromisszumot kerestem - es talaltam meg az Alfamban. Nem nyujt 
annyi elvezetet az utakon, mint a V6, de eleget porog es eleg szufla 
van benne; nem olyan takarekos, mint egy dizel, de 8 literes 
atlagfogyasztasaval nem is zabalja le a gatyam. Igaz, hogy minden 550-
600 km utan tankolni kell, de inkabb a tobb megallas, mint a dizel 
kerreges. Minden a prioritas dolga... 

> kipr=F3b=E1ltam, mennyi a v=E9ge. 180 volt, de onnant=F3l m=E1r 
> v==F6r=F6s z=F3na volt a=20

Dekodoltam - 180 a vege. Ez olyan adat, ami magaban nem jo semmire. 
Az enyemnek 200 a vege (na jo, 197), de az adat abszolut 
kihasznalhatatlan, illetve egy dologra jo a magas vegsebesseg - 
kovetkeztetni lehet belole egy kenyelmes utazora. Ha a tied vege 180, 
gondolom kenyelmes utazo 140-150 koze esik, nalam az a tapasztalat, 
hogy 180 fole nem erdemes menni, inkabb 170-175 az a tempo, amit a 
szelzaj, motorhang, egyeb rezonanciak, utfekves kenyelmesen 
lehetove tesz. Es ilyenkor jo tudni, hogy a motor nem 99%-ra van 
terhelve...

> Ahelyett, hogy a talalkozora jottel volna. Szokas szerint ez is jo volt,

Sex69, nagyon szivesen mentem volna, de a Selenia rallyt egesz evben 
ugy vartam, mint a mikulast. Ha erdekel, milyen volt a rally, milyen 
feladatokat kaptunk es hogy vegeztem, elolvashatod a 
www.cuoresportivo.sk oldalon az utazas szekcioban.

> Erdemes kibabralni vele oly modon, hogy jol tapado gumit teszunk 
> hatra!

Tovabbra sem ertek vele egyet, de ti nyugodtan rakjatok igy. Nalam a 
jobb gumi mindig a hajtott es fekezett kereken lesz. Meg egy kerdes: 
ha igy csinalod, hogyan cserelgeted a gumikat? Elso ugye gyorsabban 
kopik, azt hatra rakni ezek szerint nem lehet, tehat a jobban elkopott 
elsot kidobod, a kevesbe kopott hatso megy elore es hatra ujat veszel? 
Enyhe dombon mi hasznod van, ha a jobb gumi (esetleg teli-nyari 
kombinacional a teli) van hatul, de az elso nem tapad es csuszol hatra? 
Fekezesnel mi hasznod van, ha a fekezett elso gumi nem tapad? A jobb 
gumi hatul megfogja az autod? Mondom, nincs sok tapasztalatom, ami 
viszont van (10 balesetmentes tel), azt diktalja, hogy ne valtoztassak 
szokasaimon (bar az Alfan soha nem kevertem a gumikat, igy 
mostanaban nincs ilyen gondom).

Cs.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1831 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

> Ezert arra kernelek titeket, aruljatok el, lehetoleg INGYEN, hogy a
gumikban me
> kkora nyomas kell legyen a '86-os Mazda 626-osomban.
>

Eloszor is  a gumikon irja a javasolt nyomast, lehet,hogy kPa
(kilo-pascal)-ban,
de lehet,hogy Bar (legkor)-ban irja. Eloszor is erre a nyomasra fujd fel a
gumikat (ez kb olyan 2-2.1-2.2 bar kornyeken van pl. R13,185/70 gumiknal).
Ha csak jo utakon jarsz, akkor tobbet is nyomhatsz bele valamivel, de nem
igazan
erdemes. Ha belenyomsz 2.8-at es razna az auto (rossz utakon) akkor eresszel
le belole. De ez gumi tipusatol is fugg, szerintem egy R13,205/50-be tobbet
kell nyomni. Nem igy van?

> Es azt is, hogy mekkora sebessegnel van szerintetek a legkevesebb
fogyasztas (B
> enzines, 1,6-os.)
>

A fogyasztas a fordulatszamtol fugg foleg (igaz,hogy ez fugg a sebessegtol
is,mert
az autonak van legellenallasa),de a fo tenyezo a fordulatszam. Ha jol tudom
a '86-os
befecskendezos. Varosban a sok gyorsulas-lassulas miatt, foleg ha
"sportosan" vezetsz,
sokat megeszik, ezzel ellentetben hosszu uton, ahol nem kell annyit fel-le
kapcsolgatni,
megallni-elindulni, a fogyasztas csokken. Tehat pl. 0-ban kurva jo a
fogyasztasod :)))
Szerintem egy olyan 130-ig nyomhatod neki anelkul,hogy nagy fogyasztasod
lenne.
Az en mazdamon 5-osben olyan 120-130 kornyeken nyit a duplakarburator
masodik torka
(ez olyan 3000 fordulat), onnantol felfele megy mint az orult csak a tartaly
is orulten urul :)
Ja az enyem 2.0 benzin karburator.

> Ja es a multkor kerdeztem, de azota sem talaltam: Gepkonyv erdekelne a
fentihez
>  .

Nekem is kellene '81 Mazda 626.

>
> Koszi elore is mindenkinek.
>
> Udv,
>
> Istvan
> http://www.palffy.hu/vajk  ICQ UIN: 33449010


Gyu
+ - angol piros+ fogyasztas +autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Szoval ugy vedekezett, hogy o lassitott hogy megalljon, de latta a
tukorben
>hogy egy szemelygepkocsi nagy sebesseggel kozeledik mogotte, es az
esetleges
>balesetet elkerulendo inkabb gazt adott es atugratott a piroson,
hiszen jol
>latszott hogy a keresztezodesben nincsen mas rajtuk kivul. Ezzel nem
>veszelyeztetett senkit, sot elkerult egy veszelyhelyzetet. Ez is egy
>vedekezes :) Nem tudom hogy milyen valaszt kapott.
Az angolokat ismerve, meg az is lehet, hogy elfogadtak :-)
En pl. hibapontot kaptam a vizsgan, amikor megalltam (siman, nem
blokkolva)
a sarga lampanal, akkor meg egy masikat, amikor a jardaszigeten
varakozo babakocsis kismamat atengedtem magam elott :-o

>Vasuti atjaro:
>nem tudom minek ragozni: aki hulye haljon meg! Lehetoleg egyedul....
Ezt talan a nemet nyugdijasok rokonainak elmagyarazni :-(

>500valahany km volt azon az uton amit hasznaltunk. Ha Tuniszban
tankoltunk,
>eleg volt az uzemanyag a Mitsu L300-asban Kebiliig, ha Kebiliben
tankoltunk,
>nem volt eleg Tuniszig.
Hozzatartozik, hogy Tunisz 9000 meterrrel magasaban fexik :-)

> Felado : Gandalf (Dublin)
>J: nalam csak az eredeti van, es nincs fenymasolo a kocsiban, le
tudna
>o:n masolni nekem?
>V: nem <hatradol es vigyorog>
Tolem semmit sem kertek, amikor nekem csinaltak tavaly (Hegyeshalom).
Bemondasra elhittek mindent.
Aztan amikor kifele le akartam pecseteltetni (ahogy kell), akkor az
osztrak elkapott, es ket orat pakolgattam a kocsit (arra, hogy legyen
arra tekintettel, hogy el akarom erni a kompot,azt valaszolta, hogy
"az miert erdekelne ot" )

>Ezek utan termeszetesen nem csinaltattam autoutlevelet, de nem is
>kerte
>senki sehol. Azert a papirok* nalam voltak vegig otthontartozkodasom
>alatt.
Ha rendor megallitott volna, akkor jol megbuntet :-(
Elvegre devizabuntenyt kovettel el :-)

>Hosszas konyorgesre meg tett ra egy pecsetet is, hogy
>megse ugy nezzen ki, mintha en irtam volna sajat magamnak... tobbek
>kozott ezert sem eroltettem annyira azt az autoutlevel dolgot ;-)
Kijevben miutan az egyik rendor haborgott az egyik ismerosnek (ceg
kirendeltsegvezeto), hogy nincs a cegtol engedelye az autot vezetni,
irt (ott helyben) egyet, hogy "en xy az xy ceg vezetoje, ezuton
engedelyezem xy-nak, hogy a ceg szolgalati autojat hasznalja, pecset
alairas". ezzel elengedtek :-)

Kerdezed az autohoz valo viszonyt:
Most talaltam egy 90-es Aston Martin Virage V8-ast 30e font, 9000 (!)
merfoldet ment a 13 ev alatt :-o
Lehet, hogy eladjuk a hazat (meg asszonypajtas orok eletre elatkoz) ?
:-)

A'kos
+ - Re: Ti hogy viszonyultok az autotokhoz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti hogy viszonyultok az autotokhoz? Munkaeszkoz? Oromforras? Egyszeru
>megoldas, hogy eljuss A-bol B-be? Felsz beleulni, es csak akkor vezeted,
>ha muszaj?

Eloszor is, egy Opel Vectra A 2.0i -rol lesz szo.
Nalam elegge is-is a dolog.  Munkaeszkoznek nem feltetlenul mondanam, bar
mindennapos hasznalati eszkoz.  Oromforras?  Az igen.  Megoldas az A-bol
B-be jutashoz is?  Tulajdonkeppen igen.  Amikor vettem, akkor figyelembe
vettem azokat a szempontokat is, hogy jo legyen vele autozni, eleg ero
legyen benne, es azokat is, hogy ne kelljen tul sokat kolteni ra.  Nalam ez
a kompromisszum szuletett.  Szivesen koltenek ra tobbet is (pl az esztetikai
allapotanak visszaallitasara), de vannak az eletben mas dolgok is, amik
penzt igenyelnek :-).  Az, hogy felnek beulni, az egyaltalan nem igaz.
Vannak esetek, amikor csak a szurke hetkoznapokon csak beleulok, es
kozlekedek vele, de sokszor mar varom az autozast az orom miatt.
Sajnos ido hianyaban nem mosom surun, tobbszor jarok vele piszkosan is, bar
hozzateszem, hogy az ablakok szinte mindig makulatlanul tisztak (ez a sajat
heppem :-).
Szeretek utazni vele, jol esik neha egy-egy nagyobb gyorsulas, de igazan a
hangtalan suhanast elvezem, es a kenyelmet.  A vegsebesseget meg nem
probaltam ki.  Nem mindig megyek el vele szervizbe az elso zaj utan, de nem
sporolok a javitason, egyszeruen csak nem szakitok a javitasra azonnal idot
(ez csak aprobb zorgesekre, kellemetlensegekre igaz, a muszaki allapota
szerintem rendben van mindig).  Az auto jelenleg 12 eves.  Nem aggodom
miatta, megprobalom szervizeltetni rendesen.  Nem esek ketsegbe, ha a
szerviz szamla dragabb, mint egy uj autonal, de meg igy is sokkal kevesebb
penzt koltok ra, mint egy uj auto eseten.  En mar beleszerettem ebbe a
kategoriaba, es nem szeretnek kisebbet.  Nem aggodom folyton-folyvast, hogy
mikor all le.
Hidegben soha nem terhelem, de amikor a motor eleri az uzemi hofokot, akkor
nem sajnalom 6000 -ig porgetni.  Egyreszt nem minden adando alkalommal
teszem (1-ben nem elvezet, 2-ben varosban sokkallanam a 110-et :-), masreszt
nekem elvezetet nyujt, harmadreszt meg ez szerintem az auto uzemi
tartomanyaba tartozik, nem erzem gyilkolasnak.

Borbely Gabor
+ - extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

vannak ilyen extrak a kocsimon:

- lekerekitett kormany
- oda-vissza jaro ablaktorlo
- kivulrol is nyithato ajtok
- cserelheto kerekek
- atlatszo hatso szelvedo
- 3 szinu hatso lampa
- menetiranyba nezo anyosules
- rotacios vezermutengely
- ujratoltheto uzemanyagtartaly

Irjatok mar meg be ilyeneket!

************************************************************************
***** 

"ket fele oktanszam van: Egy amelyik a kopogasra" - ezt hivjak
kompresszioturesnek?

avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
+ - Tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihaw!

Napok ota senki nem veszi a faradtsagot, hogy osszedobjon egy
nagyobb lelegzetu leirast a HAT-rol. Akkor majd en... :))

Legelsosorban itt lett volna az alkalom, hogy nagyarcu Vaddiszno
baratunk megmutassa a foldi halandoknak a csodajarmuvet, de ugy
latszik nem a tettek embere, pedig volt olyan listatag, aki tenyleg
csak felorara ugrott be megnezni a nepeket, idot, faradtsagot es
uzemanyagot nem kimelve :))))
Szivesen megcsipaztam volna Condricz Joe hires XM-jet is, de sajnos o
is tartozkodott...
Chip is inkabb a Skoda Rapid-javal majerkedhetett volna a helyszinen,
mint Triznyak listatars torkat marcangolja.
Az alfasok is lazsaltak, csak DJTiszy hozta el egy delutan erejeig a
Cuore Sporivo erzest, megvedve az alfistik munderjanak becsuletet,
bebizonyitva, hogy egyetlen napba ket talalkozo is beferhet! ;)

Na de vissza a Hixesekhez:
Menet nem sok erdekes tortent. A konvoj nagyjabol a megbeszelt
idopontban (Bazsi jovoltabol egy-egy mini fogkremmel a zsebben) indult
a Shell kuttol. Az uton Frigyes volt a felvezeto, akihez kepest a
Tempomat kutyafule, mert olyan stabilan tartotta a 95 Km/h-t.
Ill. nem is, mert haromszor is eloztunk (ket teherautot es egy 105
Skodrit), ilyenkor orrunkon, szankon dolt az adrenalin... :D
(Copyright by G.Cs.)
Megerkezes utan ebed, cuccolas, majd a tarsasag tulnyomo tobbsege
befekudt dagonyazni a helyi strand gyogymedencejebe, ahol elenk
tarsalgas folyt autokrol, politikarol, szamitastechnikarol es
fogtechnikai erdekessegekrol... :)
Miutan minden resztvevon kirakodott a vizko, atblattyogtunk (a
hidrofobiasokkal, megfazottakkal ill. az idokozben befutott
erkezokkel) a borospincekhez. Mivel a helyi vorosborok nem tul
emlitesre meltoak, en mar-mar az absztinencia hatarat suroltam :]
Amikor mar eleg emelkedett lett a hangulat(mert a feher borok
allitolag kivaloak voltak), visszatertunk a panzioba es elkezdodott a
bogracsos elkeszitesenek tobboras proceduraja, melyet meg-meg
szakitottunk az oltariszentseg (a 3000-es Mitsu) elotti szajtatassal.
Annak ellenere, hogy ez is a kutyazabalok szereloszalagjarol gordult
le, nem vettem eszre semminemu hasonlosagot a muszerfalan a
Suzukiehoz :)) Sot a 323-as Mazdat is eleg behatoan tanulmanyoztam,
de az sem emlekeztetett, meg nyomokban sem. Ezert is szivesen
megneztem volna egy BMW-t is belulrol.

A bogracsos megerte a varakozast, mert fenseges lett (kulon dicseret
Lovas Peti foszakacsnak, ill mindenkinek, aki besegitett neki!)
A vacsora hangulatat emelte Avi performansza, mivel mindenki konnyesre
rohogte magat a helyi kiskoruak neveleserol alkotott elkepzelesein ill
annak megvalositasan... A Radiokabare sehol nem volt ehhez kepest! :D

Ezek utan mindenkinek jol esett a pihenes.
Reggel ujult erovel indultunk tovabb Lilafuredre (remek szerpentines
utakon), ahol a tarsasag szetoszlott megnezni a helyi
nevezetessegeket. Itt el is bucsuztunk, mivel a tarsasag egyik fele
maradt nezelodni, a kisebbseg meg Miskolctapolca fele vette az iranyt
(mi is), ahol bevettuk magunkat a barlang-furdobe. Aki meg nem jart
ott, annak csak ajanlani tudom. Szenzacios elmeny es meg olcsobb is
mint a Romai, vagy a Palatinus. Kar, hogy alig masfel orat
maradhattunk, mert mindenki sietett mar haza...
A hazaut esemenytelen volt.

Sz'al szerintem remek buli volt (koszonet a szervezonek: Lovas Peti
Rulez!) es mindenki sajnalhatja aki nem jott el...

Ha valaki ugy erezne, hogy kimaradt volna barmi, ne tartsa magaban,
ragadjon klaviaturat es egeszitse ki, legyen teljes a kep.
Remeljuk sikerul a tobbi fotot is felrakni a Netre, hogy a listarsak
is lassak, mirol maradtak le :)))

  

-- 
Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
-----------------------------
mailto:
HTML & Accent enabled!


P.S.: A bogacsi "lepkemuzeumot" nem ajanlom senkinek, mert nagyreszt
koszos molylepkekbol all, papirbol kivagott lepkek is voltak (nem
vicc!) es max. 10 latvanyosabb darab volt. Nem is lenne baj, ha
ingyenes lenne, de a fejenkenti 300 Ft. (gyerekeknek 100) eleg huzos,
bar nagyobbik fiam arca szinte sugarzott miutan lathatta kozelrol a
halalfejes szendert. Ezert en nem is banom annyira ezt a penzt, de
hatha nem mindenki gondolja igy... :)
+ - Re: Renault markakereskedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]

> hol lehet panaszkodni, illetve mit lehet tenni, ha egy
> fennti markakereskedesben tobb honap huza-vona utan
> sem tudjak/akarjak a kert autot odaadni? A megrendelt
> auto mar eleve 2 honapos kesessel erkezett allitolag
> hozzajuk,

Meg kell nezni azt az eloszerzodest. Jobb esetben ugy van, mint velem
volt egyszer. Nem akartak visszaadni a penzt, viszont az altaluk
megadott szallitasi idoponttol szamitott 30 napon belul at kellett
volna adniuk a kocsit a szerzodes szerint. Olyan masfel honap csuszas
utan bementem, jeleztem, hogy mar nem kell a kocsi, mert talaltam egy
jobbat, le is elolegeztem :-). Megmutattam a 30 napos hataridot a sajat
szerzodesukon, mire szo nelkul visszafizettek az eloleget.
Valamilyen hataridot amugy mindenkeppen tartalmaznia KELL, kulonben
nem felel meg a szerodes formai kovetelmenyeinek, eleve tamadhato.


> A valaszokat maganba kerem, mert nem vagyok feliratkozva.

 Az pech. El lehet olvasni a weben is.

Yff
+ - Re: Re[2]: Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Calver!

"mint elozo levelemben javitottam, az adozott eredmeny volt 15.000
milliard, az adozott nyereseg 2.500 milliard. magyarorszag eves"
Pár dolog:
1. 2002. évre nincs meg pontosan sem az adózott, sem az adózatlan eredmény, ui.
 a társasági adó bevallás határideje 2003. május 31.
2. A 2002-re az előzetes díjbevétel 495 milliárd Ft, amiből 2500 mill
iárd forintny adózott eredmény igen nehéz elérni. :))
3. 2001. éve számokra alapozva 419 milliárd díjbevétel mellett kb. 16 milliárd 
volt adózatlan, 2,6 milliárd az adózott eredmény, ami fejenkét 260Ft-ot jelent.
4. Mindezek a számok hozzáférhetők a MABISZ honlapján(www.mabisz.hu) a Pub
likációk szekcióban.
5. Az eredeti témára visszatérve, a vázolt csalási módszer nem mai keletű,
 és régóta ismert a társaságok előtt, akik meg is tették a szükséges lépés
eket.
Üdv
Szilágyi József
főmunkatárs,MABISZ

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gateway.mabisz.hu)
+ - Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felvetodott egy kerdes, hogy egy 5 ev koruli Mondeoban, Vectraban vagy
Omegaban van-e hatul, kozepen harompontos biztonsagi ov?
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1830 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 20 May 2003  wrote:

> Ezert arra kernelek titeket, aruljatok el, lehetoleg INGYEN, hogy a gumikban 
me
> kkora nyomas kell legyen a '86-os Mazda 626-osomban.

http://www.gumibolt.hu/autotip/mazda.htm

> Es azt is, hogy mekkora sebessegnel van szerintetek a legkevesebb fogyasztas 
(B
> enzines, 1,6-os.)

a sebesseg nem szamit, csak ne menjen a motor.

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Europa biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joe,
>Biztosito:
>Mar irtam, hogy beletolattak a jobb elso ajtoba, biztosito a kart 134e 
>Ft-ra taksalta szamla nelkul. Sikerult rendbe rakatnom az egesz autot 
>100-bol (osszes kisebb nagyobb karc, meghuzas nyoma eltuntetve, 
>kuszob kijavitva amit az elozo gazda nyomott meg). Most ulok es 
>malmozok, a biztosito bujocskat jatszik ha a penz erkezese irant 
>probalok erdeklodni. Igaz, hogy 30 napot rajta ulhetnek? (Europa 
>biztosito)

Az kulon tortenet! Ezek akar honapokat is siman rajta ulnek. Van egy 
ismerosom, mar tobbszor volt bent szemelyesen is, es meg mindig nem 
fizettek. Telefont mar fol se veszik, meg kozlik, hogy penzugyet nem 
kapcsolhatjak! Folyton elkeverik a szamlat, a penzt, valami papirt, 
mindent, csak fizetni ne kelljen. Fizetesi kulturajukrol eleg rosszakat 
hallottam masoktol is, mindenesetre eleg olcsok a biztositasi dijaik. 
Ezert jo sokan atkotottek hozzajuk identol.

vd
+ - Gandalf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na ihajja! :o)

Eloszor is sajnalom, hogy megint lemaradtam a talirol, (meg jo, hogy
Penti-Majak nem volt ott, mer most a hatamrol nyuzna le a bort... :o)
No mindegy, nem mentegetozok, megint sajnos volt egetobb dolog,
ami meghiusitotta az elmenetelt.

		____________ Gandalf ____________
>>>>>>>>>>>
Ti hogy viszonyultok az autotokhoz?
>>>>>>>>>>>
Ez legalabb annyira jo tema, mint amilyeneket GERI szokott feldobni.
Vegre egy mentoov a hangulatnak a listan. Szep volt Gandalf! Jo erzeked
van Neked is, mert erdekes modon akkor irtam utoljara, amikor ugyan
csak Te kerdezted, hogy mit hallgatna a tarsasag egy hosszu uton. 
No akkor a valasz a kerdesre:

>akik csak olvassak a listat, most hozza is fognak szolni.
Ha van mihez... ;o)

>>>>>>>>>>>>
Neha beszelek hozza, biztatom, megkoszonom, hogy oromet okoz. 
Neha bepakolom a kedvesemet, es megyunk 20-30 merfoldet, csak az autozas
kedveert. Azonnal vettem bele elore es hatra szonyeget, hogy ne
koszolodjon. Barmilyen furcsa zaj azonnal aggodassal tolt el, hogy mi
baja lehet szegenykenek, amig meg nem talalom az apropenzt a
pohartartoban. Lelkiismeretfurdalasom tamad, amikor kiporgetem vagy
allora fekezem a kereket. Megsajnalom, ha hideg motorral megyek ki
elozni. 
merfold/ora koruli sebesseg 4-esben, olyankor meg a zenet is
kikapcsolom:-)) Neha csak ugy korbejarom, hogy gyonyorkodjek benne.
>>>>>>>>>>>>
Komolyan mondom, en is irhattam volna, bar szerintem sokan ugyanezt 
fogjak meg mondani! Nem sokat tudok ehhez hozzatenni! Ahogy olvastam
a fenti sorokat, folyamatos vigyor ult az arcomra, mert olyan erzesem volt,
mintha egy rolam keszult videot neztem volna vissza. Jo volt olvasni!
Minden automat nagyon szerettem! Mindegyiket, mert a maga modjan a
vezetes elmenyet nyujtotta mindig, amikor szuksegem volt/van ra. Plusz
mindegyiket, mert mas-es mas aprosagokkal okoztak kimagaslo oromot!
Szoval nagyon szerettem mindegyiket, vigyaztam rajuk es apoltam, ahogy
tudtam. Mindig azon voltam, hogy szepitsem, javitsam es a legjobbat hozzam
ki belole az esszeruseg hatarain belul. Persze mostani ajudikanak is 
meg vannak mar a kisebb atalakitasi tervei, de egyenlore nem tudom 
kivitelezni, mert elso az volt, hogy minden rendben legyen rajta es csak
utana az extrak. Egy a baj, hogy mire odajutnek, hogy na most minden
meg van, amit az extrak ele helyezek, es elkezdem osszerakni a lovet
az extrakra, megint jon valami a "muszaly"-ok kozul. Igy egynlore csak
az o kivanalmai vannak megvalositva es az enyemek nem tudom mikor
kerulhetnek sorra. :o) De megerdemli, hogy rendben legyen es kesz.
Egyetlen fekete lyuk nalam a mosas. Otthon nem nagyon megy, gepi
mosoba nem szivesen viszem, kezi moso fele meg ritkan jarok sajnos.
Most mar nagyon szegyenlem a pofamat, ahogy kinez, ugyhogy ha levonul
ez az esos idoszak mosas lesz!!!
Visszaterve Gandalf mondataihoz, amikor fogok egy katyut, mindig 
elkiabalok egy jomurvaanyadat, eltetni az ilyenekert felelosoket, aztan 
bocsanatot kerek az autotol, hogy belevittem ebbe a tragyadomba.
Vagy amikor kihuzatom neha 6000-ig 2-ben. Na akkor is szoktam neki
mondani, hogy bocsi, de neha kell egy kis torna. :o) es meg tudnam 
folytatni, de azt hiszem, hogy nem kell, hiszen akik ezt a listat
folyamatosan
olvassak nagyon jol tudjak, hogy mirol beszelunk. :o)
Ugyhogy nem is huzom a sorokat ezzel tovabb.

A kormanyok legyenek velunk, Udv!

 *************************
*       A.i.: Peace bye Gyimi         *
* 92' Audi 80 4h 2.0E  ohne gaz *
 *************************
+ - legkisebb fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Istvan irta:
>>>
Es azt is, hogy mekkora sebessegnel van szerintetek a legkevesebb 
fogyasztas (Benzines, 1,6-os.)


Haaaat, szerinteeeem.... ha NULLA!
:-))




Remek reggeli szorakozas a magas labdak leutese... ne vedd magadra, 
Istvan, minden newcomer megkapja :-)


tiszy
+ - sok bullshit nagyautokrol - es az igazsag. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash alabbi leirasaban a tartalma mellett a tomorsege a muveszet. 
Bravo!


>>>
Ott a smile a vegen, de feligazsag. Egyreszt cascot kotni nem kotelezo.
Hitelre is lehet autot venni casco nelkul. A kotelezo biztositas ugyan 
tobb, de B10 2000cm3ig 5200Ft/negyedev, vagyis havi <2000Ft. Egy 
3literes autora ez kb a duplaja, vagyis havonta durvan 2-3ezer forint 
tobbletkoltseg. Olajcseret nem muszaj markaszervizben csinaltatni, 
olajszuro, fekbetet, legszuro araban nincs nagy kulonbseg. 17es 
kerekeken futkosnak Golfok is, tehat a gumi sem egyertelmuen 
dragabb. Ami igazan durva bir lenni, ha valami "komoly" alkatresz nyogi 
be az unalmast. Ez viszont ritkabban fordul elo egy luxusautonal, mint 
egy kompromisszumosan tervezett kisautonal. 
Fogash



djtiszy
+ - OOOOOriasi fotogyujtemeny :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Es ime az eddigi legnagyobb fotogyujtemeny Bogacsrol:

http://www.nexus.hu/gaboca/bogacs/bogacs.html

Gratula a fotokhoz!

es meg nincs vege!!

tiszy
+ - OOOOriasi kepgyujtemeny - masodik resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

az elobb a remek nexus ekezetkezelese miatt nem tudtam feltolteni a 
kepek masodik felet. 

http://www.nexus.hu/gaboca/bogacs/bogacs2.html


djtiszy
+ - Re: diravi, arpi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

joe:
>Egyedul a DIRAVI kormanyszerkezet erzeketlen erre, foghatod ket ujjal a
>kormanyt durrdefekt eseten is. Bovebben errol: http://condrix.freeweb.hu

mar korabban elolvastam az oldaladon a leirasat, eltarott egy darabig, mire
felfogtam, hogyan is mukodik _pontosan_, de azota is ilyenre vagyom. nem
lehetne ezt mas autoba (az enyembe pl.) beepiteni :)? (esetleg ha nekiallok
a garazsban reszelovel ...? )

>Be tudna valaki idezni azt a regi-regi Arpis autovedelmis cikket? Azt
hiszem
>az volt a legelso Arpis tortenet :))))) Leccileccilecci!

bittebittebitte:
http://www.borda.ca/showthread.php?s=&threadid=12769
ez itt az "Arpi osszes", de a kert sztorival kezdodik (az egyik kedvencem:
"Pici, parányi dezoxiribonukleinsav-darabka vagyok, de te hívhatsz
génnek.").

robi
mg 1.8td

*** The software box read: "Requires Windows 95, or better."
*** So I bought a Macintosh
+ - Re: felni, gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

vd, Zotya:
>>Szerintem minimum R18-ast vagy R19-est vegyél. Attol jol nez ki a
>>verda es sokkal job az utfekvese is:-)
>>vd
>
>Nekem nem lenne szivem levagni a sarvedoket. :)))
>Mellesleg azt nem irta a kerdezo, hogy meg akarna duplazni a
>kocsi erteket. :)

:-D
ami nekem spontan eszembe jutott vd tippjerol:
- beferne ez oda valojaban? (esetleg egy rotring ceruzaba illo vastagsagu
abronccsal)
- ha nekem erre penzem volna....<sohaj>  tobbet erne a felnikeszlet, mint
az autom :))) (kis tulzassal, azert)
- valahogy nem passzolna a felni a dizelmotor 78 lorejehez es a 170 koruli
vegsebesseghez. nem is beszelve arrol, ahogyan en ki szoktam "loni" a
lampanal.
- utfekves: nekem enelkul is tokeletes. ehhez eddig csak a regi (75-os
evjaratu ) ascona b volt hasonlithato
amugy tetszene.

robi
mg 1.8td

*** The software box read: "Requires Windows 95, or better."
*** So I bought a Macintosh
+ - extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>BMW:
>>- 4 ajtós
>>- tolóteto
>>- elektromos tükör
>>- fordulatszámméro

>Asszony ilyenkor mindig megjegyzi: es a vezetooldali kormany?
>(Maganban ment emil, itt csak gonoszkodok :))))

Sziasztok!

Nekem meg az szokott beugrani, hogy mekkora uzletet csinalhatnanak a
gyartok, ha felaras extrava tennek az atlatszo szelvedot...
De nem hangoztatom, mert valamelyik meg meghallja :)

Balazs
Pug Partner HDi
+ - Gandalf kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Imadok ranezni a motorhazteton oldalt arra a ket kis pupra.

Ja, ebben hasonlit az asszonyra :-)))))))))

GERI
+ - Gandalf kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Meg szoktam simogatni minden nap legalabb egyszer.
>Neha beszelek hozza, biztatom, megkoszonom, hogy oromet okoz.

Ja, autot is meg asszonyt is :-)

>De talan latszik, hogy szamomra az autozas nem abbol all,
> hogy tudok eljutni A-bol B-be idealis uzemanyagfogyasztas mellett ;-)

KEBLEMRE :-)))))))))))

GERI
+ - RE: nagy autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,
>Ami igazan durva bir lenni, ha valami
>"komoly" alkatresz nyogi be az unalmast. 
Igen, igy van; es azert ez neha bejon. Nalam peldaul eldobta agyat az 
automata valto, raadasul elso korben a szerelo is atvagott, igy egy even 
belul meg egyszer bekrepalt a valto - vegul kozel az auto arat 'rafizettem' 
a ket valtora. Bar meg igy sem mondhatom, hogy tul rosszul jartam; mostanra 
osszecsiszolodtunk az autoval: igaz oreg, de megy mint allat, kenyelmesen 
nagy es zsufolasig tele van a kor szinvonalan extranak szamito cuccokkal. 
Nem tudom, melyik 2.5-3 milla koruli autotol kapnam meg ezt az erzest. 

Gandalf,
Nos, en mar ugy vagyok vele, mint a ferj azzal a nejjel, akirol kiderult, 
hogy ketszer is megcsalta; de akivel vegulis osszebekultek es rajottek, hogy 
egyutt megis jobb. Idonkent ramordulok, hogy nesze bmeg, itt egy kis Castrol 
RX, orujje. Aztan o meg elvisz a sok cuccommal jo messzire. Gyorsan. 

pJ
Ford Scorpio Cosworth
+ - Re: Biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "a biztosítótársaságoknak nagyobb a _bevételük_ mint az államnak?"

  Reggel olvastam regi HVG-t, amiben benne volt a biztositok (2001-es)
ossz bevetele. Fejben osszeadva 400 milliard koruli jott ki. Koltsegvetes
(2000-ben) 13 (bevetel) illetve 14.4 (kiadas) milliard dollar. Azaz
joval 3000 milliard felett van. Szoval nem, nem nagyobb. Meg korrigalva
mindenert sem.

Gyula
+ - Re: Autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Akkor en elmondom hogyan lett. Egy pontositas: mar nem autoutlevel van,
masnak hivjak. Hegyeshalom. Vamosnal be balra a parkoloba. Jon egy masik
vamos, aki kitolt egy papirt (rajta van, hogy milyen kocsi). Ezzel
ablak. Sok sorbanallas (mert itt vannak a maganimportorok is). Papirok
atadasa (utlevel, forgalmi, zold kartya, magyar 'ideiglenesen kulfoldon
tartozkodas bejelentese' lakcimbejelento). Ok szoszmotolnek, fenymasolnak,
stb., majd odaadjak a papirtombot. Ez 50 (ha jol emlekszem) ki/be lepesre
eleg, nem kell evente leadni. Bejonni egyszeru. ELore kitolti az ember,
vamos pecsetel, kitep. 5 masodperccel tart tovabb a belepes. Kilepni
bonyolultabb. Eloszor majdnem lelottek, mert a piros folyosora mentem.
Nem kerem. Ki kell menni hataarornel, leparkolni es visszagyalogolni
a vamoshoz. Altalaban csak 4-5 hasonszoru ember van ott, igy gyorsan megvan
ez is (5 perc, azaz egy cigaretta).
  Mondjuk egyszer megallitott rendor Pesten. Nem kerte, pedig magyar szemelyit,
jogsit adtam neki nemet forgalmival (nev mondjuk stimmelt), nemet rendszammal.
Zoldkartyat sem kert. Meg nem ellenorizte az EU csomag szavatossagi idejet,
izzokeszletet, stb. Nagyon kulturalt volt. Persze ebben lehet segitett
a hatul alvo kolok latvanya is (gyerekulesben). Sajnos husvetkor nem allitottak
meg, pedig bevasaltam volna a csokinyuszit...

Gyula
+ - Elado Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Mindenkinek,

Ugy alakult, hogy elado sorba kerult az autom.
Alabbi parameterekkel.
Opel Vectra 1.6 GL, 5 ajtos, 1994-es, 160 ezer km-el, Muszaki: 2004
juniusaig.
Extrak: Riaszto, El.ablak, Tav.kozponti zar, Napfenyteto, Gyari radiosmagno
(most egy
franko Clarion Cd van benne, de azt nem adom el), Vonohorog, es KLIMA.
Ar: 995.000 Ft  

Az autorol annyit kell tudni, hogy Magyarorszagi forgalomba helyezesu, en
vagyok a 2. tulaj,
es tavaly szinte alig volt hasznalva, ugyanis egy Puntot nyuztam :)
Kisebb dolgok vannak rajta, pl a balos visszapillanto burkolata leesett, de
amugy jo allapotban van
az auto, tavaly ev elejen rendberakattam, ami volt rajta hiba.
Itt lehet erdeklodni vagy az emailemen:
06-30-2373-739

K.G.
+ - Rosszabb benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>>A kozott tenyleg semmi. De ne miert nem tankoltam meg
>>olyat, amitol erezhetoen jobban ment volna egyik autom is?
>>Miert? MIERT?!
>Es forditva sem fordult meg elo ? :-o

De igen, de ugy velem, hogy egy rossz benzin az mas kate-
goria, mivel az altalaban vagy vizes, vagy koszos, stb. De
ket "jo" benzin kozott en nem erzem a kulonbseget. Biztos
bena vagyok, de 95-ossel ugyanugy megy, mint 102-tessel.

Dimitrij
+ - Re: Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Nekem ezek a marha nagy szamok nem mondanak semmit, de most megneztem
 a http://www.mabisz.hu/publikaciok_f.html , 6. oldal.
2001-ben az összes magyar biztosito brutto biztositasi dijbevetele 419,5
milliard forint volt,
ami az altalad irt 15000 milliardnak a 35-od resze.
Csak erdekesseg keppen : 2001-ben a GDP-nk volt 14.876 milliard forint (ez
gyanusan hasonlit az altalad irt 15.000 milliardhoz).
Meg egy idezet az emlitett laprol:
"A biztositok osszesitett adozott eredmenye az elozo evihez kepest közel

18%-kal nott, megkozelitette a 16,8 milliard Ft nyereseget.

A tarsasagoknal 18,8 millard Ft osztalekkifizetes tortent, ezt figyelembe
veve

a merleg szerinti eredmeny 2,4 milliard Ft nyereseg volt.

A biztositok altal befizetett tarsasagi ado mintegy 4 milliard Ft-ot tett
ki."

(egyebkent ezeket a szamokat sem ertem: ha 16,8-bol kifizetek 18,8-at, akkor
hogy is marad 2,4?)

Na jo, gondoljatok at megegyszer...:)))

KI


> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
> On Mon, 19 May 2003  wrote:
>
> >   Vagyis 1.500.000 Ft =E9ves befizet=E9se van (=E1tlagban) minden m=
> agyar
> > =E1llapolg=E1rnak biztos=EDt=E1sra. Szerintem a nett=F3 =E1tlagj=
> =F6vedelem sincs
> > ennyi... nemhogy a biztos=EDt=E1sokra k=F6lt=F6tt =F6sszeg... :)
>
> es? csak allampolgarok kotnek biztositast? ne legy hulye
>
> > > hogy jon ide?
> >   Apr=F3s=E1g... de a biztos=EDt=F3t=E1rsas=E1goknak nagyobb a _bev=
> =E9tel=FCk_ mint az
> > =E1llamnak? :)
> >
> >   Gondold v=E9gig =FAjra.
>
> www.mabisz.hu
> Neked nem kell ujra vegiggondolod, eleg ha egyszer megteszed.
>
> c
>
> --=20
> "Szeles a Chevy, mint egy kombajn
>  Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.481 / Virus Database: 277 - Release Date: 2003.05.13
+ - Enged, nem enged (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

  Mostanában autóval közlekedve a két melóhelyem között több telizöldes 
lámpán megyek át (igazából mind ilyen :). Néha úgy jön ki a lépés, hogy 
az előttem haladó és köztem van 20-40m távolság, illetve mögöttem többen 
is jönnek. Ilyenkor a kanyarodni szándékozónak villantok egyet 
bíztatólag, hogy ,,látlak, beleférsz, menj''. Namost a baj ezzel az, hogy 
a következő autós erre azt gondolja, hogy én majd megállok, és elengedem 
őt is. Holott én nem állok meg, sőt még csak nem is lassítok jelentősen, 
csak jobban figyelek, nehogy csitt-csatt legyen. Namost 10 esetből 5-6 
ilyen szituáció, hogy a második autó is megindulna, és félig elémfordulva 
jön rá, hogy nem neki szólt a villantás... :/
  Kérdem én tőletek... én lennék a hülye? Ha nem engedem el azt az egy 
autót, én akkor is kényelmesen autózok, de így mások előbb érnek célba, 
és nekem sem okoz időveszteséget. Viszont ha jelentősen lassítok, akkor 
mögöttem morognak (gondolom én, mert magamban ilyenkor én is morgok :), 
hogy minek engedem el, ha lassítanom kell... mi az igazság, ti hogy 
csináljátok?
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - Re: Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2003. május 21. 07.49 dátummal ezt írtad:
> Felado :  [Non-Profit Organization]
> es? csak allampolgarok kotnek biztositast? ne legy hulye
  És? Csak állampolgárok fizetnek adót? :)

> www.mabisz.hu
> Neked nem kell ujra vegiggondolod, eleg ha egyszer megteszed.
  Hmm... http://www.mabisz.hu/publikaciok_f.html
  Ez a 2003 év első negyedévének jelentése például. A társaságok bevétele 
erre az időszakra 145 049 616 ezer Ft, ami 145 049 millió Ft, 145 
milliárd Ft. Ebből kárrendezés 58 599 606 ezer Ft, a maradék 86 450 010 
eFt az övék, és ebből még adóznak. Vagyis negyedévre a magyar 
befizetésekből adózatlan bevételük 86 milliárd Ft... vagyis ha a többi 
negyedév több lesz, akkor is bőven 500 milliárd alatt van az adózatlan 
bevételük... hol találtál 15.000 milliárd Ft eredményt?

  http://www.mabisz.hu/publikaciok/negyedeves/2k21q/bruttodij.html
  Ez pedig a 2002 év összeredménye, a díjakból történő bevételek összege   
494 317 361 eFt, a kifizetések összege 231 636 482 eFt, a különbség 
durván 200 milliárd Ft, és ebből szintén adóznak. És ezt én reálisnak is 
tudom tartani (évente átlag 49eFt bruttó befizetés / fő ).
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - Re: e-gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2003. május 21. 07.49 dátummal ezt írtad:
> Felado :  [Hungary]
> Persze emellett meg egy csomo miegymasrol erkeznek jelek, de nem hiszem,
> hogy ez mashol mashogy lenne. Nem lehet hogy a Te esetedben valamelyik
> szezor dogrovason van?
  Hülyét is kapnék, ha egy 0km autón hibás lenne valamelyik szenzor... :) 
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - Re: e-gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2003. május 21. 07.49 dátummal ezt írtad:
> Felado :  [Hungary]
> Ha tovig nyomod a gazt, majd rogton vissza is engeded, akkor miert
> akarod, hogy felporogjon? :-)
  Nem akarom hogy felpörögjön, de csináljon valamit... :)

> Viccet felreteve lehet, hogy nincs megfeleloen osszehangolva az
> elektronikaval. (vagy forditva)
  :((

> A "holtidot" egyebkent kornyezetvedelmi okok indokolhatjak, azaz ha
> azonnal nagy mennyisegu gazfroccsel korrigalna az elektronika az
> akaratodat, akkor nem tudna teljesíteni a kivant kornyezetvedelmi
> normakat.
  Nem az a bajom, hogy ha lenyomom, akkor nem pörög azonnal 6.000-et, 
hanem hogy lenyomom, várok, és utána kezd felpörögni. Ha lassan pörögne 
fel, akkor érteném, de ha ott tartom a lábam, akkor pillanatok alatt 
pirosban van a mutató, tahát a gázfröccsre reagál, csak későn... :/

> Ezert "lustitjak" a reagalast, ami ellen annyit tudsz tenni, hogy
> hozzaszoksz.
  Hja... :)
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS