Az Arizonai Autópálya -segélyszolgálat egy fémhalomra bukkant, ami az egyik
kanyarban az út fölé hajló sziklába fúródott. A roncs inkább hasonlitott egy
lezuhant repülőgépre, de mégis autó volt. A típusát azonban a helyszínen nem
tudták megállapítani. A laborban végül rájöttek, hogy milyen autó volt és
hogy mi történt. Valószinűleg a fickó szert tett egy JATO-egységre (
sugárhajtású felszálló, tulajdonképpen egy szilárd üzemanyagú rakéta ), amit
arra használnak, hogy nagyobb lendületet adjon a katonai szállitó gépeknek a
rövid kifutópályán való felszálláshoz. A Chevy Impala vezetője kihajtott a
sivatagba,és talált egy hosszú, egyenes útszakaszt. Rögzitette a
JATO-egységet az autójához, beugrott, felgyorsított és kilőtte a rakétát.
Amennyire megállapitható, a tények a következők: az 1967-es Impala sofőrje a
rakétát a baleset helyszínétől kb. 3 mérföldnyire oldotta ki. Ezt az ott
talált megperzselt és megolvadt aszfaltból állapították m!
eg. A rakéta, ha helyesen használják, a legnagyobb tolóerőt 5 másodperc
alatt eléri, a Chevyt ezzel több, mint 350 mérföld per órás sebességre
gyorsítva, és a maximális erőt még 20-25 másodpercig képes kifejteni. Az
autó még egy kb. 2.5 mérföldes szakaszon a nyílt autópályán maradt ( 15-20
másodpercig ), majd a vezető elkezdett fékezni, teljesen leégett a fék és a
gumik is, széles csíkot hagyva maguk után az úton. Ezután felszállt a
magasba, megtett még további 1.4 mérföldet, mielőtt egy sziklába fúródott
125 láb magasan, egy 3 láb mélységű fekete krátert hagyva maga után. A
vezető maradványainak nagy része sosem került elő, csak néhány kis
csontdarabot, fogakat és hajszálakat találtak a kráterben, valamint köröm-
és csontszilánkokat távolítottak el a roncs egyik darabjából, ami
valószínűleg a kormány lehetett egykor
|