Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 888
Copyright (C) HIX
2000-10-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gyori HAT (mind)  19 sor     (cikkei)
2 vetek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 egy kis anyazas (mind)  62 sor     (cikkei)
4 Go Trabi go, eRally No1, abs.No5 (mind)  41 sor     (cikkei)
5 rendor sztori (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re.: Trabi ismet + Fityo dinamo (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Re: Kovetesi tavolsag (mind)  28 sor     (cikkei)
8 A Ti termosztatotok is bekapcsol-e, ha... (mind)  5 sor     (cikkei)
9 benzinszag 100nal (mind)  14 sor     (cikkei)
10 gumimeret (mind)  12 sor     (cikkei)
11 ki hova valo (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Fw: juti 7vege, rallye HAT (mind)  70 sor     (cikkei)
13 Re: Suzuki, Peugeot, Skodri general (mind)  17 sor     (cikkei)
14 olimpia (mind)  18 sor     (cikkei)
15 szabaly (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Egyre szebb :))) (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Radar vs Nokia (mind)  18 sor     (cikkei)
18 Re:bubu (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Re:Gumimeretek (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Korforgalom (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Gyori Audi latogatas (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Re: Alfa (mind)  41 sor     (cikkei)
23 Diadaliv korforgalma (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Zafira (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Clarck Adam teri korforgalom (mind)  14 sor     (cikkei)
26 206 Torestesztek (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Poka-Yoke (mind)  29 sor     (cikkei)
28 re kazahsztan, Parizs (mind)  17 sor     (cikkei)
29 re benzinszag (mind)  16 sor     (cikkei)
30 taplok az utakon (mind)  31 sor     (cikkei)
31 re tuning (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Re: zoldkartya eset (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Rendorseg+biztosito akcioja (mind)  44 sor     (cikkei)
34 RE: Hengerfej, kipufogo (mind)  24 sor     (cikkei)
35 Re:benzinszag (mind)  28 sor     (cikkei)
36 Elidegenitesi tilalom ellenere eladni (mind)  13 sor     (cikkei)
37 HIX auto (mind)  8 sor     (cikkei)
38 re: Kompresszoros tuning (mind)  182 sor     (cikkei)
39 kompresszoros tuning kiegeszites (mind)  8 sor     (cikkei)
40 Vonohorog visszajelzo (mind)  10 sor     (cikkei)
41 600as kontra Lada (mind)  52 sor     (cikkei)
42 kotelezo biztositas (mind)  5 sor     (cikkei)
43 NokiaRadar, HAT, + 1 kis humor (mind)  52 sor     (cikkei)
44 R19, talalka (mind)  12 sor     (cikkei)
45 M o b i l t e l c s o w (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Gyori HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>1. delelott gyarlatogatas a 7vegen is termelo Audi gyarban
>2. ebed Gyorujfalun a La Perla etteremben (Gyortol 1.5km)
>3. delutan gokarozas Gyorzamolyon (Ujfalutol 4km)
>4. este berugas tetszoleges gyori szorakozohelyen
>5. ejjel alvas (pl Hotel konferencia **** 1 szoba 1 ej < 10eFt a belvaros
>kozepen)
>6. masnap tesztvezetes a Rabaringen (Ecs, Gyortol 10km) nagy sebessegu 
>oval,kulonbozo burkolatok es vonalvezetesu palyak, stb
>7. talalkozas Kincses Istvan 100szoros magyar gyorsasagi bajnokkal,
>lehetoleg Ecsen, lehetoleg hozza a H csoportos RX-7-et is! Autozasi
>bemutato, utaskor, lehet tole tanulni...
>8. este haza

a 4. pont nem tetszik, a tobbi szuper.
el lehet intezni okt. 14-re? Ha nem, akkor 28... Lehet?

Cs.
+ - vetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Es ha nincs ideje havonta a szervizbe jarni vele, akkor vesz egy 1.6-os vti

>civicet es ugyanugy megy a ket auto, igaz az alfa tan szebb, bar  145 nem 
>annyira biztos, mindenesetre tobb penze marad mert nem kell annyit 
>benzinre es javitasra kolteni...

ezt irod, vagy bizonyitod is? kene valami pro&kontra, mert megserted az
onerzetem.

Cs.
+ - egy kis anyazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

kezdjuk:
A jo anyjat annak, akki a Feliciat tervezte. Ez az auto annyira 
az agyamra megy, hogy ha ma sem lesz kesz a Tipo, inkabb
busszal megyek haza. Hetfo reggel ota 641 km-t raktam bele,
de egy eletre eleg volt:
- milyen allat talalta ki, hogy redline centi vastag, es annyira
  huzza a szemet, hogy az mar sok... Egyszeruen vadito, hogy
  egy 4 centi hosszu vastag voros csik libeg az orrom elott, es
  nem lehet sem tompitani, sem kikapcsolni. Alapveto tervezesi
  hiba.
- az EGESZ ablaktorlo kar mozog, hat ez valami rettenetes.
  szakaszosra volt kapcsolva, mikor egy kamion ram zuditott
  100 liter vizet. Nyulok a karhoz, nincs... 5 centivel feljebb van...
  Lehet, hogy csak szokas kerdese, szamomra rettenetes.
- a reflektor olyan bamban vilagit, hogy 90-tol nem lehet
  gyorsabban menni ejjel, mert alig latok valamit. A beallitas 
  biztos jo, hisz a kocsi uj.
- Ma hatalmas kodben bekapcsoltam az osszes letezo lampat.
  (tompitott + elso, hatso kodlampa). Mikor megalltam, lekap-
  csoltam a tompitottat, erre a muszerfalon mind a 4 feny 
  kihunyt. Nyitom az ajtot - sipol, hogy eg a lampa. Nem ertem,
  bamulom a muszerfalat - ki van kapcsolva a lampa. Akkor mi
  sipol? Bekapcs - kikapcs, anyazas... Aztan 5 perc mulva 
  rajottem, mit gondoltak ki az okosok:
  a tompitott kikapcsolasaval lekapcsolodik a muszerfal meg-
  vilagitasa, az elso kodlampa, na meg a tompitott. A hatso
  kodlampa viszont tovabbra is be van kapcsolva, bar a muszer-
  fal szerint mar ki van kapcsolva. Brrrr.
- a parkoloban keresem a kocsit - nem talalom. Csak egy feher
  Felicia van, annak viszont nyitva a csomagtartoja, es egy bacsi
  szedi ki a potkereket. A kurv@, a rendszam ul, ez az enyem.
  Orditok, a ficko elfut... Milyen farok tervez olyan kozponti zarat,
  ami 4 ajtot csut, az 5-et nem? Rendelheto egyaltalan normalis
  kozponti ezekbe a kocsikba? 
- Reggel paras az ablak - bekapcsolom maximumra a futest,
  erre 2 kilo szaraz falevel esik az olembe. Azt hittem, ezt mar
  10 eve megoldottak a kiskocsiknal is, ha mashogy nem, akkor
  egy nylonharisnyaval a lukra.

Tehat tovabbra is az egyetlen elonye, hogy szeriatartozek a
benzinkartya NAPI 30e Ft limittel :)))

De legjobban a csomagtarto duhit, ha nincs a Construct, 
vsz., hogy csak hult helyet talalom a kocsinak. Ja, senki
nem reagalt a parkoloban a visito riaszto hangjara. Mikorra
odaertem, mar csendben volt.

Tovabba a jo anyukajat mindenkinek, aki ma nem kapcsolt
nemhogy kodlampat, de tompitottat sem. Ahol en csak 50-el
merek menni az mar tenyleg k... nagy kod, de igy is akadtak
olyanok....

Meg annak a magyar kamionosnak, aki ramhuzta a kormanyt,
aztan vissza, mikor fekeztem ujra ram meg vissza es a 
hintazastol majdnem ramboritta az egesz arut.

Meg... nem folytatom, eleg volt ennyi. Az, hogy valaki belem
parkolt nem erdekes, ugyis szolgalati a kocsi :(

Cs.
+ - Go Trabi go, eRally No1, abs.No5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 Rovid elmenybeszamolo az Automobil2000 kiallitasrol. :-)))

 Go Trabi go, eRally No1, abs.No5 (potolva a "Franciaorszagba kikuldott
HIX-auto tudositot")
 A nyaron (mint minden evben evek ota) Franciaorszagban rendeztek az
elektromos hajtasu autok rallyjat. Indult magyar csapat is,
villanyTrabanttal. :-))) Kiallitottak , kiraly. Rendes rally auto, a FIA
szabalyainak megfeleloen, csak a hajtas a elektromos. Van benn akku
dogivel, a motor helyen  villanymotor terpeszkedik, a valto tervezesi
okokbol benne maradt, foloslegesen, mert 4.-ben is indul emelkedon is.
  Eredmeny kategoriajaban<1000kg,  1. hely, abszolut 5.hely.
Sulyelosztasa nagyon jo, mindenhol akku van, meg a motorterben is.
Hatotavolsaga kb.100km, max.seb.100km korul van. Uzemi feszultsge 96V,
motorteljesitmeny 12kW.
  A beszamoloban felideztek, amikor a Trabi megelozte a helyi(francia)
szinekben versenyzo Citroent, a hangosbeszelo drukkolt: "Go Trabi Go!!!"
:-)))
  Koltsegek:  pl.evi 35ekm varosi forgalom eseten
benzin 10/100km Trabi varosi fogyasztast 260HUF/l benzinarat szamitva es
ejszakai arammal valo toltest veve alapul(mindennapi bejarasra hasznalva
pl.)
 villany kb.1,20HUF/km             benzin 26HUF/km *35000km=910eHUF
 akku koltseg 530eHUF/360toltes ciklust veve(evente akkucsere)

 NABI Excel, avagy Ikarus az USAban
  A NABI gyonyoru busza olyan magas, mint a jardaszegely. :-)))))
Off shore ceg + Ikarus tapasztalat + USA gepeszet=> kivalo buszok. :-)))



 Gazautozas.
Ujdonsag, hogy most mar a muanyagszivocsovu autokba, BMW, VW Boar, stb.
is lehetr tenni gazszettet, mert mar olyan a keverekkepzes, hogy nem
robban be a szivocsoben. Hengerenkenti gazszelepek vannak a
szivocsoben(hasonloan a benzinbefecskendezeshez), ezzel akadalyozzak meg
a robbanokepes gazkeverek kialakulasat a szivocsoben. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - rendor sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 A multkori paksi 6 rendorsztorirol jutott eszembe, hogy nekem is volt
hasonlo elmenyem. :) Meg par evvel ezelott szerenadozni indultunk a
volt osztalyommal, es hat mivel a gyulekezon nagyon sokan jottek
autoval, ugy dontottunk azzal megyunk. A vege fele mar mindenki eleg
jo hangulatban (a soforoket kiveve) volt, es az egyik
keresztezodesnel, lattuk hogy elottunk kek feny villan. Na, mondom
magamban, itt gond lesz. Mi volt a harmadikak a sorban, odaertunk,
latjuk, hogy az elso autot leintette egy rendor. Mint kesobb kiderult
a gond az volt, hogy egyik osztalytarsunk emelkedett hangulatban kiult
az ablakba, es amikor jott a rendor, ezt eszrevette. Nanaa. :) A gyerek
reakcioja az volt, hogy gyorsan visszault a kocsiba es becsatolta az
ovet. A rendor odajott, es egybol azzal kezdte, hogy: "Na ne modd
fiam, hogy be volt kapcsolva az oved..." :))). Es itt jott a fordulo.
 Amikor az elso kocsi megallt, a tobbiek is bealltak moge, igy amikor a
rendor folocsudott, mar vagy 8 auto allt egymas mogott az uton. :))))
 Erre o megkerdezte, hogy "Ez mind magukkal van?". A helyeslo valaszra,
meg hogy csak ide a sportcsarnokhoz megyunk szerenadozni, nagylelkuen
elengedett minket, sot egeszen odaig meg rendori felvezetest is kaptunk. :)))

Milyen rendes rendorok vannak... ;))

Udv
Domi
+ - Re.: Trabi ismet + Fityo dinamo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek!

Trabi:
>Elso fogyasztasi atlag: 130 km - 16 liter uzemanyag. !!!!!

Hat ez egy kicsit sok! En 3 evig hajtottam egy '82-es peldanyt. A tipikus
fogyi 6.6 volt.
Egyszer sikerult nyaron a Balatonra lejutni (103 km) 5l benzinnel, de akkor
uj volt a megszakito.

Igaz, hogy nem irtad, hogy zavarna a fogyi, de tapasztalataim szerint az
alabbiaktol fugg, prioritasi sorrandben:

- labtempo
- megszakitohezag, elogyujtas (mar, ha nem felvezetos a gyufa benne)
- karbi beallitas
- gyertya hezag, allapot
- benzin

>elegge fustolt...
20-30 km varoson kivul, 80-as tempoval. Utana nem fog fustolni.

Fityo:
Anno Trabival ua. volt a tapasztalatom. Sot rosszabb a 6V akksi miatt.
Nehezen ment neki a 100-200 Amper -20 fokos hidegben.

Udv.:
KELLER Tibor
+ - Re: Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Szommer Ákos irta:
>Hasonlo ervelesemre Szliagyi Jozsef MABISZ szakerto listatarsunk
>a kovetkezo valaszt adta:
>
>"A KRESZ egyértelmu, olyan távolságot kell tartanod az elöl levo mögött,
>hogy bármely körülmény között meg tudj állni (!!!), a hirtelen fékezés csak
>egy kiemelt sok eset közül, ennek közlekedési forgalomban való nagyszámú
>elofordulása miatt. (Sajnos, néha ravasz a jogi szaknyelv :) )

Hat igen, lehet...
De nem ravasz, hanem logikatlan, es nem egyertelmu. Ha leirta, hogy "hirtelen
fekezes eseten is",
akkor itt behozott egy felso hatart. Egyszerubb lett volna kiirni: mindenkeppen
!
A jogrendre kulonben sem jellemzo a logika :-(( 
Arrol szol az egesz, ki hogyan tudja csavargatni a szavakat.
Plusz szivatas, hogy a magyar szohasznalat ezt "igazsagszolgaltatasnak" hivja.
Eleg szomoru, hogy ez a gyakorlat.

Bocs, innen mar csak erosen OT tudnek lenni.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - A Ti termosztatotok is bekapcsol-e, ha... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
vegigmentek pl. a Hungaria-koruton szinte lepesben. Az autom egy Opel Kadett
E, 13 eves. Vagy pedig tul oreg a jargany es mar nem jo hatasfokkal hut a
rendszer? Csak fagyallo van benne. Koszi.
Gyoengyoesi Attila
+ - benzinszag 100nal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>valaki elmondhatna, hogy 90-100 km/h sebessegnel hogyan erezhetem
>meg a hatul kiszabadulo par csepp szagat...

Tanmese (megtortent!): Lada 2107 panasz, rettenetes kipufogogaz.szag van a
kocsiban menet kozben. Alafex, kipuff ep, befogasra sehol nem fuj ki. Mi
lehet? Nezes jobbrol balrol korbe-korbe. Eredmeny:
rovid a cso. A Lada hagyomanyos lokharitojanak belso oldalara fujt a
kipufogo, a lokh. felfuggesztese miatt ez a gaz visszajutott a csomagterbe,
onnet meg az utasterbe. Csovegre esztetikus kromozott diszito kerult, ami
kilogott a lokos belso peremenel kijjebb (ezt igy irjak?) , utana megszunt a
fustszag. Szoval akarmilyen gyorsan is mesz, barmilyen szag visszajuthat
akar hatulrol is. Ha meg tenyleg a motorterben oregedett el egy cso, akkor
plane.

+ - gumimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

195/55 R 15 helyett 14"es teli gumi:

195 mm szeles a ballon a legszelesebb ponton merve (nem a futofeluleten!). a
gumi magassaga 55%-a a szelessegnek, vagyis 195x0,55=107mm, es 15"os (381mm)
kerekpant-atmeroju felnire lehet felcibalni.
Kereked teljes atmeroje tehat 107+381+107=595mm
Ha 14es teli gumiban gondolkozol, akkor van egy 355mm-es felni, amire 120mm
oldalmagassagu gumi kell. Ez lehet kozelitoleg 215/55, 205/65,195/65,
185/70, 175/70, 165R14. Az elso ketto valszeg nem is letezik, en javasolnam
a magasabb profiluakat, keskenyebb meretben. HAvon, latyakon nem jo a szeles
gumi, en a 185/70R14-et vennem.

+ - ki hova valo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

- Balazs tollabol: aztan Marci billentyuzetebol
>>Szerintem nem a suzukisok veszelyesek, hanem altalaban azok, akik hirtelen
>>kerulnek az eddiginel sokszor jobb auto volanja moge (peldaul
>>trabant->suzuki, vagy barmi hasonlo), es nem ismertek meg ki az autot,
vagy
>>megreszegiti oket az elozonel sokkal tobbet tudo auto. Lattam mar hulye
>>embert volvoban meg mercedesben is, megse felek mindegyiktol :))
>Vagy BMW 535-be !!!
>Balazs gondolatat az ember nap mint nap tapasztalhatja autopalyainkon, ill.
>egyeb kozutjainkon. Bejut a joba, es elfelejti, hogy hova valo. Apa, anya,
>barat, baratno, munkahely alasodorja a "nagy" vasat, oszt elszallt a
vilag...

Szvsz az elobbi kategoria veszelyesebb. Marmint aki Zsigabol, Trabibol
keveredik Daewooba, Suzukiba, "nyulketrecbe", ahogy egyik listatarsunk a
kategoriat igen talaloan nevezte.:) Ezek nagy resze nekiall emberkedni (a
tema mar soxor lefutott), azt hiszi, a vilag legjobb autojat vette meg, mert
meg akar 130cal is tud menni. Raadasul nincs a sebesseghez hozzaszokva,
nincs sebesseg es tavolsag-becslesi kepessege, kozveszelyes. Akkor mar
inkabb a gyorshajtok.
Marci egesz levelet nem idezem be, de a masok tanitasa, leckeztetese, stb.
kifekezese autopalyan ugyanakkora kocsogseg, mint az oktalan villogtatas.
Valszeg te sem vagy annyira szelsoseges, mint amennyire leirod, de azert a
lassuaknak sincs igaza. Sokan elfelejtik, hogy elso a biztonsagos
kozlekedes. Tegyuk fel, hogy en jovok a megszokott tempomban, 150-160 korul.
Te meg sajat allitasod szerint 5-10-zel gyorsabban, vagyis 130cal. Ha a
teherauto mellett feluton vagy, mire moged erek (nem a lokharitora, csak
tisztesseges kovetesi tavolsagra) es villogtatok, en vagyok a bunko. Ha
viszont 15km-rel elobb kijossz, hogy majd egy negyed ora mulva megelozod a
kamiont (es ezzel engem is ok nelkul lelassitasz) akkor te vagy a kocsog es
igenis villogni fogok. Vagy lehuzlak jobbrol, ami azert durvabb, mint egy
sima gyorshajtas. Tudod: elni es elni hagyni. Nem akarok en mindenkit
kizavarni a kulso savba, de ha mogottem senki nem jon, akkor a buzi kamionos
ne elem jojjon ki megelozni a masik kamiont hegyre folfele!

Szoval talan nem kene ennyire az igazsag bajnokanak lenni. Meg nem
hujesegeket beszelni. Ha te autopalyan csak 5-10zel mesz gyorsabban, akkor
teged eloz mindenki. Vagy teherautot vezetsz es 90nem nyomulsz?


+ - Fw: juti 7vege, rallye HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)



----- Original Message -----
From: Fogash >
To: auto >; >
Sent: Wednesday, October 04, 2000 4:29 PM
Subject: Re: juti 7vege, rallye HAT


>
> ----- Original Message -----
> >From: Békei Tamás >
> >To: Fogash >
> >Sent: Wednesday, October 04, 2000 10:14 AM
> >Subject: Re: juti 7vege
> >
>
> >Szia Fogash!
> >
> >Jól hangzik, és ráadásul Győr nagyon szép város.
> >A 6. pontban szereplő tesztvezetésnél kell autót hozni?
>
> Kell, mert nincs olyan kocsi, amivel ott lehetne demozni.  Viszont ha egy
> autos cegrol beszelunk, akkor ugy lenne elegans, ha valami kulonos auto
> lenne. Nemtom mi fer bele, nem muszaj 10millios gepcsoda, de ha kicsi,
akkor
> legyen tulmotorizalt    ;)
>
> >Voltál már ott?
>
> Voltam tobbszor is (amator gyorsulasi, profi gyorsulasi (=top fuel is!),
> veteran motorosok; ralin es a Toyota avensis vilagrekord-kiserleten azon
nem
> voltam, de az is volt), latvanyos a hely es jokat lehet tepni.
>
> >Tudnál adni esetleg telefonszámokat is?
>
> Raba RT, Tóth János, telefonszam 96/622-056
> egesz napos berlet (akar 0-24oraig is) 200.000,- Ft
> 1 ora                                    20.000,- Ft
> viz, villany, wc nincs, generatort es lajtkocsit terites elleneben adnak,
> mentot nekunk kell szervezni
> elozetes telefonos idopont stb egyeztetes utan irasos szerzodes,
befizetes,
> mehetunk.
>
> >Fogash írta:
> >
> >> Engem mint elvakult autost az alabbi program asszem lekotne:
> >> Gyor:
> >> 1. delelott gyarlatogatas a 7vegen is termelo Audi gyarban
> >> 2. ebed Gyorujfalun a La Perla etteremben (Gyortol 1.5km)
> >> 3. delutan gokarozas Gyorzamolyon (Ujfalutol 4km)
> >> 4. este berugas tetszoleges gyori szorakozohelyen
> >> 5. ejjel alvas (pl Hotel konferencia **** 1 szoba 1 ej < 10eFt a
belvaros
> >> kozepen)
> >> 6. masnap tesztvezetes a Rabaringen (Ecs, Gyortol 10km) nagy sebessegu
> oval,
> >> kulonbozo burkolatok es vonalvezetesu palyak, stb
> >> 7. talalkozas Kincses Istvan 100szoros magyar gyorsasagi bajnokkal,
> >> lehetoleg Ecsen, lehetoleg hozza a H csoportos RX-7-et is! Autozasi
> >> bemutato, utaskor, lehet tole tanulni...
> >> 8. este haza
> >> 
>
> 
>
>
>
+ - Re: Suzuki, Peugeot, Skodri general (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 0885-ban irta :


>A mostani skodam (13) motorgeneralja meg dragabb
>mint amennyiert az egeszet vettem, igazabol lehet, hogy
>egy Favoritot kene vennem. Abbol is 93 utanit, mivel vki azt irta az
olommenteset azok szeretik

Nem tudom, hogy tudsz -e rola, de a MOL -nál lehet kapni egy adalékot amivel
91 -es ill. 95 -os olommenteset is lehet Skodaba es Polskiba tankolni.
Azt sem tudom, hogy a listan volt -e rola szo, mert meg csak par honapja
olvasom...


Udvozlettel: Attila (MrGrey)
..........................
Mailto: 
+ - olimpia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Szolid rockzene, tekerik a gitarokat, majd a szinpad sarkaiban es a
>hosszabb oldalaknal utemes fenycsovak latszanak. Hm, ez erdekes.
>Kozelebb megy a kamera es akkor latom, vedofelszerelesben koszorulnek
>ritmusra.  :-O Amikor a szam vegen felallt a technikus, lattam
>kezeben a 120-as sarokkoszorut, meg a fejen a vedomaszkot. :-)))
>Eredeti 5let!

Ez a nyitounnepsegben is benne volt. Nekem is nagyon tetszett.
Ezuttal is hadd gratulaljak minden magyar sportolonak az elert
eredmenyekert.
Szep volt fiuk, lanyok, csak igy tovabb.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - szabaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>a korforgalomban a bejovonek van eslobbsege!!!

Ez nalunk is igy van, es gondolom a vilagon mindenutt.
Vagy megsem?

>vasuti atkelonel mindig,hangsulyozva-mindig meg
>kell allni!Lassitani nem eleg.

Ez is kotelezo errefele!

A multkor irtam, hogy majd beszamolok a bukaresti autokiallitasrol.
Nagyot kellett csalodnom, mert az iden nem kerult megrendezesre a
dolog, csak egy truck show lett belole.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Egyre szebb :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hmmm... az informcaio szajrol-szajra terjedese... :)

>a gep szamitogepe
>nemcsak hogy detektalta es azonnal hatekonyan zavarta az "ellenseges"
>radarberendezest, hanem raadasul elesre allitott egy Sidewinder levego-fold
>raketat,

A Sidewinder mar Vietnam ota azonos a LEGIHARC raketaval, mint mondjuk a
424-es a gozmozdonnyal, a Ferrari a sportautoval. Azaz levego-levego raketa,
ami foldi celpontok ellen eleg gyenge hatekonysagot mutat, azaz teljes
0%-ot. Raadasul infravoros iranyitasu. Mindenesetre Tornadoval hihetobb a
dolog, mert annak vannak ilyen valtozatai. Csak a hollandok nem
rendszeresitettek, igy hogyan repulhettek?


udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Radar vs Nokia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerbusztok.

Kaptam nehany visszajelzest errol a Nokia feature-rol.
Itt kuldom az eredmenyt:
- Nokia 7110-et leakasztja. :-))) (Legszebb orom a karorom)
- Nokia 5110-esen mukodott a dolog.
- Kekesi Jozsinak meg az M3-son nem jelezte a Nagy Zold Kukkolo Favoritot.
:(((

En ugy latom, hogy a mostani radarok inkabb a lasert hasznaljak
bemeresre. Erre viszont szerintem alkalmatlan a Nokia IRDA
portja, raadasul nem mindegyik tipusnak van inrfaja.
Ki kellene probalni radaros trafipax-val is.
Vagy rosszul gondolom?

Nagykekesi Arpad
 Blue ENTER Bt
T:+36-30-9544-480
+ - Re:bubu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha elolvastad volna az egesz cikket, rajonnel, hogy az adagolo
> fogaslecet huzzak vissza. A motor igy nem lefullad, hanem
> uzemanyag-befecskendezes hianyaban all le. Az IFA-ban nincs is
> bubu, viszont a padlobol kiallo 25cm-es gazpedal aljan van egy
> 3cm-es kis pocok. Ha erre lepsz ra, akkor gyak. visszahuzza a
> gazpedalt (merleghinta-effektus) az meg visszahuzza a fogaslecet
> es megall.

Bocs, de meg kell kontrazzalak; valaha dolgoztam ilyen szornyeteggel:
_van_ az IFA-ban bubu, az a bizonyos pocok az _is_ kapcsolja. A 6
hengeres IFA-kon kivulrol is latszik a munkahengere.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Re:Gumimeretek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudja valaki esetleg, hogy a gumikon lévő 3 méret pontosan mit
> jelent?
> Mondjuk a 195/55 R15? (Nekem ilyen van :)) )
> Azt tudom, hogy a 15 a felni átmérője inchben.

A 195 a futofelulet szelessege mm-ben; a per utani szam az oldalfal
magassaga a szelesseg szazalekaban. A felni atmero stimmel...

> Ha pl. 14-es felnit akarok tenni a kocsira (téligumival) akkor milyen
> magasságú gumit kell venni, hogy a kerékátmérő (ezáltal a sebességmérő
> pontossága) ne változzon?

Atmero: (2 x (195 x 0.55)) + (15" x 25.4mm) = 596 mm

14"-os: 175/70-es van a legkozelebb (600mm).

Megjegyzes #1: ha a gyari meret 15-os, nem biztos, hogy felmegy ra a
14-es felni (feknyereg, kormanyosszekoto, ilyesmi...)

Megjegyzes #2: a teli gumi minel keskenyebb legyen...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.
>> Szerintem nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek
>> van eslobbsege!!!

>Belgium! Szinte minden keresztezodes jobbkezes, igy aztan a
>korforgalomba jobbrol BEjovonek is elsobbsege van. Fura, de hamar
>megszokhato.

Kaptam ket kepet egy elkepeszto korforgalmi rendszerrol.
(1 nagy korforgalomba 5 kisebb es ellenkezo iranyba
forgo korforgalmon keresztul lehet ki/bejutni)
Aki keri annak elkuldom, ha valaki feltenne valahova, megkoszonnem.
(70k az egesz)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Gyori Audi latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos vagy 5db autoval vagyok lemaradva igy most visszafele
olvasva latom hogy keszul egy audi latogatas????

Hol tart a szervezes????
Engem mindenkeppen erdekelne....


F.Tibi
+ - Re: Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Alfa ( 10 sor )
> Idopont: Wed Oct  4 14:54:39 EDT 2000 AUTO #887
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> At 08:31 PM 10/2/2000 -0500, you wrote:
> >Kiviszed a piacra, jo penzert eladod, hozzacsapod a tuningra szant penzedet,
> >aztan elsetalsz es veszel egy Alfa 145 2.0 Tsparkot, az a tuti. :))))
>
> Es ha nincs ideje havonta a szervizbe jarni vele, akkor vesz egy 1.6-os vti
> civicet es ugyanugy megy a ket auto, igaz az alfa tan szebb, bar  145 nem
> annyira biztos, mindenesetre tobb penze marad mert nem kell annyit benzinre
> es javitasra kolteni...
>
> Ant

Az Alfa145-tel sem kell havonta szervizbe járni. Érdekes módon olyanok szidják 
leginkább az olasz
autót, akiknek sosem volt, vagy ha volt, akkor is egy 14 éves Fiat Ritmo huladé
k. Az új Alfa teljesen
jó. A 2.0 TS megy úgy mint az 1.6 VTi Honda. Emellett kisebb fordulaton adja le
 ugyanazt a
teljesítményt és nagyobb a nyomatéka.
Hogy melyik a szebb? A kollégámnak Honda CRX-e van: tiszta műanyag, semmi dizáj
n. Elég puritán egy
autó.
A 145-ös Alfa: Vörös cérnával vart bôrkormány, sebváltógomb és ülések. Fémszínű
 kilincsek. A
sportkocsikhoz illô kerek műszerek fémkerettel. Hogy melyik a szebb kivülrôl, a
z valamennyire izlés
dolga, de hogy az olaszokat nem könnyű lepipálni az apró részletekben azt keves
en vitatják.

Még egy "mellékes dolog:"
Lehet, hogy az Alfát valamivel sűrűbben kell szervízbe vinni, de:
- az Alfa szervízperiódusa 20000km, míg a Hondáé 10000.
- egy fékbetét garnitúra a Hondához kb. 30.000,- Ft. az Alfához ennek a fele.
- nem fogyaszt többet az Alfa mint a Honda

Ide illik az a szólás a vámról és a révrôl.
+ - Diadaliv korforgalma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.Szerintem
>>nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek van eslobbsege!!!
>
>Franciaorszag. A Diadaliv koruli korforgalom jobbkezes, vagyis beszaguldasz,
>aztan satu, mert adhatod az elsobbseget. Viszont nincsenek savok felfestve,
>ahanyan elfernek, annyian mennek...



Aki jart Parizsban, az tudja, hogy LAMPA is van nagyon sok helyen a
korforgalomban (kiraj), savfelfestes pedig sehol. De csak Parizsban. Videken
mindenhol a bennt levonak van elsobbsege.

Egyebkent a baleseti gocpontok kozott nincs a Diadaliv korforgalma (Place
Charles de Gaulle). Pont a megnovekedett veszely-lehetoseg miatt mindenki
nagyon figyel. Az atlag baleset 2 kocc/het, szemelyi serules gyakorlatilag null
a.
Es 6 savos a korforgalom! Ennel azert kicsit tobb a koccanas a Rakoczi
uton... :-( ...szivunk is toluk eleget...


udv, deejaytiszy
+ - Zafira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur


Laci irta:
>atvehettem csaladunk uj autojat,
>egy Opel Zafirat. Az elso 50 km. utan az auto isteni ! 

Gratula...


>rendszam dolgaban nem volt szerencsem, csak HIR lett. Ha kicsit kesobb jon,
>akar HIX is lehetett volna :)).

Meg akkor is az lett volna (pl HIX-001), ha Sce'nic-et veszel tolunk... :-))
((((raadasul nem 5 honap alatt... :-(



Tapasztalatokat varunk (a hatso bunteto-ulesekrol is :-) !!


udv, deejaytiszy
+ - Clarck Adam teri korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: A vilag legbuzibb korforgalma viszont Bp. Clark Adam ter (Lanchid,
: alagut), ahol felig a belsonek, felig meg a bejovonek van igaza. Magyar
: narancs: kicsi is, savanyu is, de a mienk...

A nulla kilometerko kornyeke _nem_ korforgalom. Ha megnezed, ki van teve a
fout tabla a Lanchid-alagut iranyban (legalabbis tavasszal meg igy volt).
Ettol fuggetlenul valoban egy hulye hely, mert az alagut ill. a hid csak 1
savos, a ko:rben pedig mindenki megy, ahogy tud, 2-3 savban.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - 206 Torestesztek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg kerestem 206 torestesztet a neten, de nem
volt. Hat jelentetem, most talaltam, bar par napja
nem olvasom reszletesen a listat, igy lehet, hogy nem
en vagyok az elso:
http://www.euroncap.com/details.php3?id=peugeot_206_2000
Persze ez is 4 csillagos lett, hasonloan a Puntohoz,
hallod, Csaba ???? :-)
Itt van meg a Fabia/Yaris/Punto/Clio tesztje is.
Elegge egyertelmuen latszik belole, hogy az uj
fejlesztesek 4 csillagot kaptak, a regiek meg 2-3-at.
Udv,
Nandi
+ - Poka-Yoke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>Az utakat azokhoz a hulyekhez kellene tervezni, akik autoznak
>>rajta...
>Lehetetlen!!!!!!!!!!!!

De legalabb meg lehetne probalni.
A mernoki gyakorlatban van ra modszer, ugy hivjak Poka-Yoke.
Az a lenyege, hogy a legkisebb elofordulhato hibaval is szamolni kell, akkor
is, ha ugy gondoljuk, hogy az soha nem fog bekovetkezni.
Pl. ketkezes inditas, hogy ne tegye be a kezet a gepbe (bar ez is ki lehet
iktatni), falra szerelt akadalyok, hogy csak annyi ladat tegyen a raklapra
amennyi az eloiras, nem megy tovabb a gep ha nem nyom be egy gombot stb.

Ha valami "bolondbiztosan" van megtervezve, az nem csak a "bolondnak" jo,
hanem neked is, mert nem tesz ki teged a "bolond" hibazasa miatti
veszelynek.
Latjatok, meg akkor sem csinalnak meg sok lenyeges dolgot (M0), ha meghal
egy evben 20-30 ember. Sokszor jarok arra, es minden masodik, harmadik
alkalommal latok az autouton megfordulo autot :-(((
Ha lenne soveny, ezt nem tudnak megcsinalni.
A betonkockak szerintem meg rosszabbak mint ha nem lenne semmi, mert ha
barmi baj van - eleg egy defekt (pont ilyet lattam mult het vegen, az 51-es
ut leterojenel) nekicsapodik az auto a betonfalnak, visszapattan, es kesz a
tomeges baleset. Ha lenne egy zold elvalaszto sav, szepen belezuzna a
zoldbe, es megalna valahogy.

Udv,
Tibor
+ - re kazahsztan, Parizs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joreggelt,

> Franciaorszag. A Diadaliv koruli korforgalom jobbkezes, vagyis
> beszaguldasz, aztan satu, mert adhatod az elsobbseget. Viszont
> nincsenek savok felfestve, ahanyan elfernek, annyian mennek...

Valamint hozza kell tenni, hogy abban a fel oraban, amit a diadaliv 
tetejen toltottem par eve megcsak egy dudalas sem volt. Szoval jol 
megvannak vele. Pestre bomba uzlet lenne ilyet epiteni (a 
karosszeriasoknak es a lampaboltosoknak :))))

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re benzinszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> valaki elmondhatna, hogy 90-100 km/h sebessegnel hogyan erezhetem meg
> a hatul kiszabadulo par csepp szagat... 
100 km/h folotti haladasnal az autobol hatarozottan hatrafele 
kiaramlo kipufogogaz a tetoablakon beszivarog az utasterbe.

Ugyhogy a benzinszag sem elkepzelhetetlen valamelyik ablakon, 
nem?

udv

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - taplok az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Erdekes tegnap az uj 2/A-n 110-nel utolertem egy 75-80 kozott "setalo"
> max. fel eves 3-as BMW-t. Hihetetlen de ki tudtam elozni, es meg az
> anyukajat sem
Nem tudom, en ezzel talalkoztam e, de nem hinnem, az gyorsan 
ment. Fot felol ugettem hazafele (erosen este 10 iranyaban), 90-
100 kozott. Elottem egy lada, ugyhogy nem is nyomtam, mert nem 
lett volna alkalom biztonsagosan megelozni. Es akkor megerkezett 
mogem egy elegge idei bmw. Szemmel lathatolag elozni akart. 
Viszont vakitott a lampaja. Ugyhogy felnyomtam neki a kodlampat. 
Kilepett, majdnem elment mellettem, aztan visszaallt mogem 
(pedig nem gyorsitottam semmit). Utana cikkcakkban 
mindkettonket megelozott a kopasz buzi, es mutogatott valamit 
erosen. Aki ekkora fasz, annak minek auto? Egyreszt nem tudja, 
hogy a Suzuki kodlampaja kozepen, a feklampaja a szelen van 
(amibol nekem 3. is van). Ez a kodlampa trukk a pickup-nal bejott, 
mert ott a rutintalan nem tudta, hogy melyik, es egymas alatt 
voltak :) Valamit ha mar megelozott majdnem, mirt nem fejezte be? 
Neki megvolt annyi loereje, hogy biztonsagosan megtehesse.

Na kiduhongtem magam. Ilyenkor banom, hogy nem egy szakadt 
volgam (vadracs + vonohorog :) van. Azzal milyen szepen le 
lehetne bontani az ilyen allatokat, nekem meg meg se kottyanna :))

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> a +120 LE-re is inkabb pukkantok egy elismeroet, majd pocakom
> simogatasa kozepette fulig szaladt szajjal elkoltom a penzt zabalasra.
Na ezert lett 1.0-as a Swift :) Inkebb en zabaljak, ne az auto.
Telleg, ha mar ilyenek. haver most szolta le, merthogy milyen 
draga, es ezert sokkal nagyobb regit lehet kapni. Aztan meg 
busszal jar dolgozni, mert a 2.0-as honda accord valahogy 11 litert 
evett varosban. Amugy nekik csak ilyen nagy autoik vannak. 
Varosba nagyon gazdasagos :)

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: zoldkartya eset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Zoldkartyaval kapcsolatban egyszer en is jartam ugy hogy a rendor
> megkerdezte,tudom-e ,hogy meddig ervenyes?Mondom, nem(telleg nem
> tudtam).Aszondja,mivel masfel honapja lejart,bevonom.En dobbenten
> kerdeztem,mire szamithatok.Majd az eloadotol fugg.Szuper.
> Par 7 utan jon is a level a rendorsegtol:Meghivo(!).Semmi idezes,
> utasitas;faradjak be ekkor es ekkor az uj
> zoldkartyaval.Jo.Bemegyek,megnezi a noci,elkeri a rendor alltal
> kiallitott cetlit,es mosolyogva elkoszon. :-o Hihetetlen.Pedig nem
> jellemzo ram ,hogy barmit meg tudnek uszni.Pesze ez tavaly volt , a
> mostani zoldkartya-razzia
> azert mas.

Pont igy tortent tavaly velem is, es en is azt hittem, hogy megusztam azzal,
hogy bemutattam az ujat, noci mondta, rendben, viszont latasra. Ezek utan
elegge meglepett, mikor 2-3 honapra ra jott egy buntis papir 5000Ft-rol, a
zoldkartya miatt, es persze rakarult a buntilistamra is... :(

jts
+ - Rendorseg+biztosito akcioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mi a velemenyetek Budapest veszelyesnek titulalt csomopontjainal kiallitott
erosen serult autokrol?
Ettol kevesebb lesz a baleset?
Van elrettento ereje?
A sok bameszkodo autos nem potencialis baleseti forras?

Mas:
Mikor az Erzsebet hidon a piller mogul mertek az autok sebesseget, delutanra
egy hirtelen fekezes miatt osszejott egy jo kis csatt. Erdekes volt, hogy
ket percen belul eltuntek... Mondjuk itt egy idoben rendszeres program volt
a rafutasos baleset...

Mas:
Feltunt, hogy mostanaban a motoros rendorok a leheto legrosszabb helyen
kepesek tokoreszve igazoltatni valakit. A rendoroket szamlatomast nem
zavarja, hogy miattuk all a fel varos. (Rakoczi ut, a volt Uttoro Aruhaz
elott, Margit korut, a templom utani kanyarban (csak a Nyugatiig allt a
sor...)) Szoval igazoltatnak ahol csak eszukbe jut, azutan sajnaltatjak
magukat,
hogy atment a rendorton egy Kamaz... Masnapra cimlapos ujsaghir lesz
beloluk... Az elet megy tovabb... Miert nem lehet menni 100 metert, ahol a
kanyarodoknak van egy kulon sav es nem tartjak fel az egesz korutat, vagy
elmenni egy a forgalmat nem annyira befolyasolo reszre? Az igazoltatni
kivant teherauto elmenkul ket motoros
elol? Senkit nem erdekel a folosleges kornyezetszennyezes? A dugoban allo
emberek idegessege miatti koccanasok?

Mas:
Karolina-Villanyi-Alsohegy keresztezodes. Ket napig nem mukodik a lapma. Aki
a Villanyin jon a korter felol, azt hiheti, hogy a foutvonal folytatodik
tovabb. Aki a Karolinan jon, esetleg tudja, hogy O van a fouton. Amikor
jottem az Alsohegy felol, csak harom auto ment el cirka 60-nal, ugy hogy sem
nekem, sem a foutvonalon erkezoknek nem adta meg az elsobbseget...
Szerencsere rajtuk kivul mindenki ovatos volt. De tobbszor lehetett latni
uvegszilankot a keresztezodesben. Szereny velemenyem szerint az anyagi kar
tobb volt, mint a lampa javitasa...

Na a mai napra sikerult kipanaszkodni magam...

Koltai 16Vt Peter

VW Scirocco 16V turbo
+ - RE: Hengerfej, kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

 Gyakorlati tapasztalattal meg nem rendelkezem, a telen szeretnem 
megvalositani a hengerfej atszabasat egy NDK leiras alapjan. Talan te 
is talalsz benne valami hasznosat:
http://w3.sopronnet.hu/baranyap/leiras1.jpg
http://w3.sopronnet.hu/baranyap/leiras2.jpg
 Velemenyem szerint az atalakitas nem csokkanti jelentosen az 
elettartamat, de a "tuning feeling" miatti fokozottabb igenybevetel 
igen.

Udv. Pali
Lada 2105

 ------------ http://www.baranyapali.com




>Felado :  [Slovak Republic]
>
>Hello,
>
>a hengerfej koszoruleserol kellene par info...
+ - Re:benzinszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem a kocsim csomagtartojan eleg hianyos a szigetelo gumi, es a hatso
lampak tomitettsege is hagy kivannivalot maga utan. Igy ha 80 felett
kinyitom a tetoablakot, (a porlasztas elven) akkora vakum keletkezik az
utasterben, hogy visszaszipozza a kipufogogazt. Varosban nem. Valahogy igy
kerulhet s kocsidba is a benzinszag.
KI



A AUTO 0887-ban irta :
>Hello,
>
>> Az alapjan amit leirtal a tanksapka lesz a ludas, nekem is pontosan ezt
>> csinalja az Opelem, igaz az 28 ives, de a kanyarban kiszabaduls par
csepp,
>> ha le van hzzva az ablak nekem is olyan benzinszagot csinal, hogy majd
>
>Valoban? Ha lehuzom az ablakot, gyakran erzek en benzinszagot, azt
>hittem az a gond, hogy kattanas utan meg belenyomok 2-3 litert. Amiota
>csak kattanasig tankolok, nem figyeltem meg benzinszagot, de azert
>valaki elmondhatna, hogy 90-100 km/h sebessegnel hogyan erezhetem
>meg a hatul kiszabadulo par csepp szagat...
>
>Cs.
>

Minden jot,
Vili
+ - Elidegenitesi tilalom ellenere eladni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elidegenitesi tilalom alatt allo auto
adasveteli szerzodese elott kell irni egy
"vasarlasi szandeknyilatkozatot", melyben a
felek megallapodnak a "foglalo" osszegerol,
es ezt a foglalot a nyilatkozatban a "tartozasi
hatralek kiegyenlitese, az elidegeniteshez"
megnevezni.
Innen mar sima ugy (gondolom), ambar nem vagyok
jogasz.

Peter.
+ - HIX auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Villoghatok, dudalhatok en a HHM-340 gepjarmure, oda se bagozik az ember
fiara a Nepszinhaz utcaban... :)

PeterX

ui.: feher Fiat Puntoval voltam
+ - re: Kompresszoros tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igertem egy kis osszefoglalot abbol amit osszeszedtem a hazi feltoltes
megvalosatasarol.
Eloszor is egy kis kiigazitas. Bocsi Fogash!
> mezei turbo viszont siman porog akar szazezret is.
Ez mar regen a mult, ma mar a nagy teherauto motorok igen nagy meretu tuboi
is siman forognak 200 ezret. Egy normal szemelyautoban az atlag a 280 ezer.
>Viszont a Scaniaban mar 10 eve is volt turbocompound feltoltes, ahol a
turbo tengelye jo nagy
>fogaskerekattetellel a motor fotengelyehez volt kotve. Ha a kip.gazok
>energiaja nem hajtotta a turbot rendesen, akkor forgatta a fotengely,
>mechanikus feltoltokent mukodtetva azt. 
Tenyleg volt turbo compuond, de az pont forditva mukodott, ugyanis tenyleg
ossze volt kotve a fotengellyel, de a kipufogogazok marardek energiajat
hasznositott olymodon, hogy a fotengely hajtottak vele. Ezzel jelentos
fogyasztascsokkenest lehett elerni.

Na akkor nezzuk a lenyeget.
A motor feltoltesevel a teljesitmenynovelesnek nincs hatara. Erre jo pelda a
TAG-Porsche Can-Air motorja, ami 1,5 l-es es 1200 Le-s, es meg adaz verseny
kozben sem ment 800 Le ala. De miutan itt egy szeria motorrol ban szo ezert
alaposan korba kell jarni a dolgot, annak erdekeben, hogy szet ne essen a
motor mar az elso oromteli probauton.
A tolto kivalasztasa.
A turbotoltot egyaltalan nem ajanlanam , mert ez egy aramlastechnikai elven
mukodo tolto es ennek illesztese a motorhoz nagyon nehez es koltseges es
csak kulonbozo turbok kiprobalasa utjan lehetseges, raadasul a szabalyozasa
is meglehetosen bonyolult, kulon kenes kell neki es nagyon erzekeny. A
villanymotorral meghajtott turbo kompresszor egy eleg nehez ugy, mert ehhez
specialis csigahazra van szukseg, hogy a fordulaszamot ne kelljen 40-50 ezer
fole vinni, mert ezt semilyen attelelle nem lehet gazadasagosan megoldani.
Persze ha van olyan ceg aki gyart ilyent, akkor jo.
Tehat marad a mechanikus feltoltes.
A mechanikus feltoltok legnagyobb resze belso surites nelkuli
terfogatkiszoritasos elven mukodo tolto. Mindenkeppen olyan kompresszort
kell keresni, amelyik nyomas eloallitasara is alkalmas, illetve a megfelelo
tomegaramot tudja szallitani. Ennek megfeleloen az egyszeru legfuvok nem
jovetnek szamitasba, mert azokban a nyomas hatasara elkezd visszaaramolni a
levego es nem nyom semmit. A dugattyus kompresszork eloszor is a kicsi
tomegaramuk miatt masreszt a nagy teljesitmenyigenyuk miatt esnek ki.
Tehat minden kutatas eredmenye keppen azt mondhatjuk, hogy csak a jol bevalt
mechanikus toltoket lehet alaklmazni.
Mivel napjainkban szinte kizarolag G-toltohoz es Roots fuvohoz lehet hozza
ferni, ezert a tobbivel nem foglalkozom. ( csavarkompresszort, szarnylapatos
toltot, Ro-fuvot talani lehetetlenseg, hacsak nem a muzeumbol lopja az
ember.)
A G-toltok sajna rovid elettartamuak ezert hasznaltat meg csak tevedesbol
sem szabad venni, az uj pedig csillagaszatian draga.
Tehat marad a Roots-fuvo. Megjegyzem ez a legjobb szerintem. 
Ebbol eleg sok felet lehet kapni igaz a legtobbjet csak amerikaban. Akik
biztosan foglalkoznak ilyenek gyartasaval: Pierburg, Ogava, Wankel. Van meg
sok tuning tipus is. Az ara jelentos, mert egy tolto ujjonan 300 ezer Ft
korul van, igaz, hogy a hasznalt is jo ha jo a csapagy benne. A fordulaszama
alacsony ezert hosszu elettertamu, ha megfelelo a legtisztasag, bar
korantsem annyira erzekeny, mint a turbo. Olyant kell valasztani, aminek a
fordulatonkent szallitott tomegarama 1/2-e, 1/4-e a motor loketterfogatanak,
a maximalis fordulata legalabb a 1,5-1,8- szorosa legyen a mator max
fordulatanak, az elerheto nyomas kb. 1 bar legyen. Mindenkeppen olyan
erdemes valastani, ami oldhato elektromechanikus tengelykapcsoloval
rendelkezik, mert igy megvan az a lehetoseg, hogy a motor feltolteset csak
arra az idore tegyuk meg amig tenylegesen szukseg van ra, tehat egy intenziv
gyorsitaskor vagy elozeskor. Igy a motor tulterheltsege csakmidoleges es ezt
jobban elviseli es jelentose  no az elettartam. Nyilvan a tuningnak nem a
fogyasztascsokkentes a celja, ahnem, a nagyobb teljesitmeny es nyomatek, igy
igazabol akkor van csak szukseg a feltoltesre, ha teljes gazt akarok adni.
Ha maiugy is korlatozom a motort a fojtoszeleppel, akkor minek pumpalom, meg
raadasul egy csomo energiat is felhasznalok.
Pl ami megfelelo a Wankel TX-07 tipus. Ez elerheto europaban is. Cimet az
intenetrol keressetek.
A toltok telejsitmenyfelvetele 2-4 kW, igy a villamos hajtasuk nem
lehetseges, mert egy 0,7-0,8 kW-os generator ez nem birja el. Tehat marad a
mechanikus hajtas. Ez a legjobb, mert itt a motor fordulatszama mar
onmagaban szabalyozza a toltot es igy nincs szukseg bonyolult vezerlo
elektronikara, aminek legalabb 3 bemeno es ket kimeno jele van es tratalmaz
kb 10 db 3 dimenzios tablazatot tartalmaz, amik adatfeltoltese egy legalabb
egy ev egy korszeru fekteremben.
Tolto oldali korlatok
Gyakorlatilag nincs. A Roots-fuvok megbizhatoak, kopasuk nem jelentos, nem
igenyelnek kulonleges kezelest es egy szeria motor feltoltesekor szukseges
nyomast minden erofeszites nelkul elo tudjak allitani. Ha rendellenes
nyomasviszonyok is lepnek fel maximum annyi tortenhet, hogy a tolton belul
eroteljes lesz a visszaramlas es romlik a hatasfok, de a toltok nem teszi
tonkre. Peldaul a turboknal elofordulhat, hogy kis tomegaramnal es nagy
nyomasnal elkezdenek "pumpalni", ami azt jelenti, hogy idorol idore a
legaram levalik a lapatokrol es a jarokerek megszalad. Ez elkerulendo, mert
tonkreteszi a turbot. Ilyen gond a Roots-fuvoknak nincs.
Motor oldali korlatok.
Na itt aztan van mit irni. A benzinmotorok feltoltese meglehetosen
bonyolultabb, mint a dieseleke. 
A feltoltott benzinmotor ho- es mechanikai tulterhelese jelenti a kisebb
gondot, mert mielott ezek kialakulnanak altalaban kialakul a kopgasos eges,
annak ellenere, hogy az effektiv kozepnyomas jelntosen megnovekszik. A
kopgasos eges azt jelenti, hogy az egesterben nem egy elore heghatarozhato
langfrontsebessegu eges jon letre, hanem a hirtelen nyomas es homerseklet
emelekdes miatt az egester minden pontja gyulaspontta valik. Igy az egester
minden reszeben a keverek egyszerre eg el, szinte berobban, amitol hallhato
a kopogas. Ez iszonyu karos. Tulzott hoterhels es mechanikai terhele a
motornak. Ennek az eredmenye a dugattyuteto ategese, az egester
tulmelegedese, gyurutores, a megnovekedett homerseklet miatt a szelepek is
eleghetnek. Szoval mindenkeppen kerulni kell ezt. Ennek a kialakulasa ket fo
okra vezetheto vissza. A nem megfelelo gyujtasi idopont, vagyi s a tul korai
gyujtas.
A masik a feltoltes megfelelo merteku megvalasztasa. Belathato, hogy ha tul
sok levegot es ezzel egyutt uzemanyagot preselek be a hengerbe, akkor a
kompreszzio soran hamarabb fogja elerni a az ongyulkladasi nyomast es
homersekletet. A megfelelo merteku feltoltes kiserleti uton hatarozhato meg,
de 0,3 barnal biztos nem lesz nagyobb egy szeria motornal. A legtobb
befecskendezos modern motorban van kopogaserzekelo, aminek hatasara, aha
kialakul a kopogasos eges, akkor visszaveszi az elogyujtast. De ha ezt a
feltoltes miatt teszi az nem jo, mert a kipufogogazok homerseklete nagyon
megemelkedik. A kopgaserzekelo jelet lehet merni es ebbol meghatarozhato a
megfelelo merteku feltoltes. Van egy modszer amivel alehet novelni a
feltoltes merteket es a kopogas csak kesobb alakul ki. Ez pedig az, hogy a
motor kompresszioviszonyat kell csokkenteni. Ez uyg erheto el, hogy peldaul
joval vasagabb speci hengerfejtomitest hasznalunk. Igy a viszony 1-gyel
masfellel valo cskkentesevel joval nagyobb feltoltes alkalmazhato kopogas
nelkul. De itt a hatranya is, hogy ezzel a feltoltes nelkuli
uzemallapotokban lesz erotlenebb a motor es no a fogyasztas. Ez dontes
kerdese, es persze lehet ebben is koztes jo megoldast talalni,de ez sok
kiserleteszest igenyel.
tehat osszefoglalva, nagyon kell vigyazni, mert egy szeria benzinmotor
gyakorlatilag 2 perc alatt szetkurh@to, ha barbarkodik az ember. Egy
dieselnel ez sokkal nehezebb dolog, mert az sokkal jobban birja a tuningot,
de eerol majd kesobb.
Gyakorlati teendok
- tolto beszerzes, adosag kinyogese :-)
- A toltot fel kell szerelni, ugy hogy lehetoleg kulon ekszijtarcsa hajtsa
es lehetoleg poli-V szijjal. Ugyelni kell hogy az ekszijtarcsak kozepvonala
egybeessek es parhuzamos legyen, illetve, hogy a valasztott ekszij elbirja a
kivant nyomatekot. Ne feledkezzunk, meg valamilyen ekszijfeszitorol sem, ha
a tolto nem billentheto a konzoljan. A toltot nem csak az ekszijtarcsa
oldalon kell megtamasztani, hanem hatul is, mert nagy teljesitmeny miatt be
fog rezegni es szetesik az egesz, azonkivul elszakitja az ekszijat.
- A feltoltes merteket a fotengelytarcsaja es a tolto tarcsja kozotti
attateli viszony hatarozza meg. Ha keves s feltoltes, akkor novelni kell a a
tolto fordulatszamat es forditva. Ez gyakorlatilag a tarcsak cserelgetesevel
megvalosthato es eleg egyszeru kiserletezes utan kialakithato a megfelelo
attetel. Erre lehet elozetes szamitasok is vegezni. Ha ez erdekel valakit,
akor majd maganban szivesen segitek.
- Be kell csovezni a rendszert, vagyis csovekkel osszekotni a szivocsovet es
a toltot, illetve a legszurot. Toltolevego hutore nem lesz szukseg, merta
nyomasviszony kicsi es nincs a turboknal gondot okoza nagy homerselket sem.
Persze ha valakinek van ra lehetoseg, akkor javithat a hatsfokon vele, de
szerintem tobbet veszit mint nyer, mert egy atlagos intercooleren 30-50 mbar
nyomases van es ezt vissza kell termelni.
- ra kell csatlakozni a kopogaserzekelore es figyelni, hogy mikor alakul ki
kopogas es ott eles hatart huzni a feltoltesnek, mert kulonben tonkre megy a
motor.
- be kell epiteni valamilyen nyomasmerot a szivocsobe a toltonyomas
ellenorzesere
- A legtobb tipus nem rendelkezik legmennyiseg erzekelovel, de ha igen,
akkor is eleg primitiv rendszeru es csak vakum uzemben mukodik es nem
tulnyomasosban. Tehat valoszinu, hogy nem lesz kepes kezelni a megvaltozott
viszonyokat. A motorvezerlo adathalmaza egy szivo motorhoz van
optimalizalva, igy annak ertekei nem fogjak kielgiteni a feltoltott motort.
Vagyis a fenti ket dolog miatt mindenkeppen szukseg lesz egy chip tuningra,
vagy inkabb nevezzuk optimalizalo tuningnak. Hiaba van tobb levegom az
egeshez ha nincs eleg uzemanyagom, de ez csak ket parameter es van ott mas
is. 
- Aztan johet a hosszas kiserletezes, aminek a menetet szivesen elmondom
mindekinek, de nem itt , mert ez tul hosszu lenne. Szemelyesn barmikor
talakozom barkivel es megbeszeljuk. Ez a munkam, hogy gyakorlatilag ilyen
"tuningokat" csinalumk motorokon csak nalunk a fogyasztas es az emisszio
csokkentese a cel, de a folyamat ugyanaz. Tehat valoszinuleg tudok segiteni.


Erdemes elore mindent tisztazni, mert egy ilyen moka sokba kerul es ha nincs
eredmenye, akkor kidobott penz.
Ez a fenti leiras csak egy nagyon roviditett vazlata a dolgoknak es a
felmerulo rengeteg kerdesnek. Ha valaki tenylegsen foglalkozik egy ilyen
megepitesevel, akkor meg van szaz dolog, de ezt csak szemelyesen lehet
elmondani, mert tul hosszu es nem is egyszeru elmagyarazni. Igazabol az a
tapasztalat es a kollegak is ezt erositettek meg, mert kikerdezetm oket,
hogy ha ezt nem csinalja vegig az ember, akkor kicsi az esely az eredmeny
eleresere, viszont annal nagyobb az esely, hogy tonkreteszi a motort.

Ha van meg kerdes, ami ennek alapjan merult fel, akkor irjatok es bocsi ha
hosszu volt, de nem tudtam rovidebbre fogni.En mindig igy vagyoik ezzel :-))

udvicsek, 
Walter
+ - kompresszoros tuning kiegeszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Meg egy kiegeszites, hogy a legegyszerubb a Wankel-Rotary Gmbh-tol
beszerezni, mert ez van elerheto kozelsegben. 
Ha kell a cim irjatok vagy interneten elerheto.http://www.wankel-rotary.com/
Bocsi, de csak most lattam, hogy az elozo levelem 182 sor lett. Akit nem
erdekel, attol bocsi es PgDwn.
udvicsek, 
Walter
+ - Vonohorog visszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Opelunkre vizsga alkalmaval tettettunk vonohorgot. Allitolag tettek
bele visszajelzot, ami alapesetben nem jelez. Akkor azt mondtak (Opel
Gombos) hogy csak akkor villog valami, ha van rajta utanfuto. Most eppen
van rajta utanfuto de semmi interakciot nem tapasztalok. Egyatalan mit
kellene latnom?
Sziasztok!

Balage
+ - 600as kontra Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,
a kovetkezo esetet mar 2szer hallottam/Szt. Petervaron ill. itt
Kazahsztanban/,igy leirom,hatha van akit erdekel:
Petervaron egy piros lampanal megallt egy fekete sotetitett ablakos 600-as
Merci,majd ra 2 percre
beelozte egy piros Lada, melynek szinten sotetitett ablakai voltak-ami itt
azt jelenti hogy  nem latni semmit ki ul az autoban.
eppen ezert a ket helyi kemeny fiu kiszallt a Mercibol s jol osszerugdostak
a Lada hatuljat.Majd miutan visszaultek a csillogo-villogo autojukba,
kiszallt a Ladabol 4 omon-os,fekete maszkban+ gepfegyverrel/ok az orosz
spec. rendori egyseg agyatlan kepviseloi-vagyis a  kemeny kommandosok/s a
puskatussal
jol helybenhagytak a Mercedeszt.Na persze hogy a helyi tokos legenyek csak
ultek s neztek amint szethullik a csodamasina.Kar erte...:(

Keresre meg info Kazahsztanrol: 

- katalizatoros autoval jobb nem jonni ide, neha csak a 73-as benzin
van/60Ft literje/, de foggalmunk sincs hogy mi van valojaban benne...Szoval 
  ide a Niva meg a tobbi Lada valo.A ceges Toyotak meg egyeb jarganyok itt
nem futnak hosszu ideig-a kereskedok biztos nem adnak 100 000km/3 ev
garanciat.
- az utak allapota: van hely ,ahol jobb leterni s terepezni egyet, mint a
melyebbnel melyebb katyukat kerulgetni,amibol mar olyan sok van
esetenkent,hogy
 ajanlott lanctalpat felszerelni+meg vagy par kereket-ha megoldhato.
-utkeresztezodesben csak "asztarozsna!"figyelmesen,mert mar volt olyan, hogy
az en savomba hajtott ki  a kecskefeju/sicc!/elottem 30 meterrel.Szauna
volt,meg egy 
  jo hosszu feknyom,amu belefert a 30 meterbe-meg 50cm s megismerem a helyi
volanbetyarok egyiket.
-mobil lefedettseg, hat vannak meg hianyossagok, inkabb egy muholdas
telefonnal kell jonni s azon keresztul telefonalhatunk mindig s barhonnan.
-a legfontosabb, a nemzetkkozi jogsi, ugyanis sportot uznek a rendorok a
jogsi bevonasabol/a penzre mennek/ s ha el akarja venni had vegye,de az
igazit mar otthon 
 potolni nehezebb...
- az utmenti gumik azert vannak szetdobalva,hogy ha valami miatt leall az
autod,akkor azt kell meggyujtani s reggelre talan nem fagysz bele az
autodba/volt ra pelda/
-s aranyszabaly, semmit nem hagyunk 20cm-nel tavolabb magunktol,mert itt a
dolgoknak labuk no s....volt magno, nincs magno.Az antennat estere nem az
auton hagyni!
-Hatar:  ha dohanyzol, ha nem, par doboz cigit jo vinni,mert lejmolnak a
fiuk kemenyen .......s jobb a cigit adni mint valami mast.
-az egyik srac 200 000-es mobiljat a hataron el akartak venni, mondvan hogy
szamologep!!! szoval ez van skacok, AZSIA 1000-el!!!
story van jo par,ha erdekel valakit majd legkozelebb irok meg....

udv,

sanny
+ - kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Surgosen kotelezo biztositast kellene kotnom az automra.
Keresek egy biztositasi ugynokot, aki kedvezo dijteteleket
ajanl... (Budapesten)
Udv: Po:li (tel: 210-4567)
+ - NokiaRadar, HAT, + 1 kis humor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOstarsak!!

*************************************
A Nokia telcsi "radar" emblemajaval a zart csoport
uzemmodot jeloli, az utana irt 4 db nulla pedig a zart
csoport nevet.

*************************************
Nem tudom feltunt-e valakinek, hogy
           3 HAT
szervezodik egyszerre?

1. szerpentines hegyi ut "rallyHAT"
2. Dunaferr latogatas
3. Gyor, AUDI gyar + gokartpalya

Adodik a kerdes, melyik mikor lesz?
Egyaltalan melyik lesz, ezek kozul????

*************************************
Humor:
Az alabbi iras MOLDOVA GYORGY, A MAGYAR ATOM
cimu konyvebol szarmazik, es kitalat tortenet.
Az elozmenyek:
A tanar hazaspar a 60-as evekben elhatarozza, hogy megemelt
fizetesukbol vesznek egy Moszkvicsot, es a Trabantjukat kikuldik az Amerikaban
elo szegeny rokonuknak. A hatosagok vegul csak a Trabant egy darabjanak
kikuldeset engedelyezik. A hazaspar valasztasa a sarhanyora esik, es errol
megjelenik egy cikk az Uj Kina Hirugynokseg tollabol:
<IDEZET>
"Az arulas szele hinti el a kapitalizmus zsizsikjeit a magyar pusztakon.
A magyar kormany tizezer Trabant kocsival segiti az amerikai imperialistakat.
A Trabant a legmodernebb tipusu jarmuvek koze tartozik, motorja ket utemben
suriti ossze mukodeset, melyet a legkorszerutlenebb tipusok csak negy utemben
tudnak megoldani, vastag pancelzata szarazfoldi es vizi harcra egyarant
alkalmassa teszi."
</IDEZET>

Tehat Trabant tulajok a listan:
Keretik tudomasul venni, hogy ezekkel a hipermodern autokkal, csak finoman es
ovatosan szabad kozlekedni, mivel konnyeden eltiporhatjak a korszerutlen, es
gyenge pancelzattal felszerelt Mercedeseket, es BMW-ket.   ;-)))))



Nnna, mara ennyi, Ch voltam, mint mindig, udv Mindenkinek.


***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - R19, talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>olvastam a listan, hogy letezik audis lista. van esetleg r19 is?

Listarol nem tudok, de nekem is a fenti jarganyom van. Ha meg akarsz
osztani velem valamit, vagy kerdesed van, csak irj.

Dunaferr6 - jelentkezem

Audi6 - erre is jelentkezem. A Fogash altal javasolt program nagyon
tetszik !!!

Udv,
     Zotya
+ - M o b i l t e l c s o w (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Problema: csaladban hasznalodik -ertsd:forog- vagy 3 kocsi, mobil is van 3.
3x3=9 most vegyunk ennyi kihangositot? hatez szar.

Megoldas: mindenki Alcateles telcsit vesz, mint amilyen nekem van.

Mert: mondjuk nyomulok 80-al a varosban kozepes forgalomnal. Mobilom a
kormany mogott, azon a kis peremen, ami mogott az orak vannak.
Kapas van ---> Ablak felteker, ventillator kikapcs, radiogomb kitapogatas es
kikapcs (mindekozben FOLYAMATOSAN 1 kezzel vezetes + utra figyelek).
No aztan a ma'gia: megnyomom a felvevogombot a mobilon, talan ekkor
pillantok oda egy pillanatra, aztan a mellette levo gombot ketszer, es
maris mukodik a telefonba bee'pitett kihangosittow! Lehet rizsazni
roviden velo:sen, szar hangminoseg mellett.
T h a t ' s  a l l !

Sven

d. Norbi  !: maj' emilezek maganba, mert meg nem zartuk a weekendhouse-t
telire(kb okt. vegen), es valoszinuleg akkor hozzuk fel a rocstat is.

U.I.:en sosem voltam olyan fontos ember, hogy muszaly legyen kocsibol
hivast kezdemenyezni...........
U.I.2:a fabia orra nem vizzeltoltott nylon zacsek, mert a toresteszten
lattam
volna, hogy spriccel! :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS