Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 942
Copyright (C) HIX
2000-11-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Lampa es fogyasztas (mind)  30 sor     (cikkei)
2 gallytoro Suzukira (mind)  23 sor     (cikkei)
3 lampa (mind)  21 sor     (cikkei)
4 re : Trafi (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Astra pollenszuro (mind)  6 sor     (cikkei)
6 fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Wagon R plusz (mind)  10 sor     (cikkei)
8 sarfogo gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
9 RE: szerviz (mind)  11 sor     (cikkei)
10 (kod)lampa fogyasztas utoljara (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Svajci kozlekedes folyt. (mind)  96 sor     (cikkei)
12 va: Lampa es fogyasztas (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Reszeg biciklis (mind)  29 sor     (cikkei)
14 kodlampa (mind)  75 sor     (cikkei)
15 Rendori viselkedes mintapeldaja (mind)  75 sor     (cikkei)
16 melleparkolas (mind)  59 sor     (cikkei)
17 Sokkolo (mind)  41 sor     (cikkei)
18 lancia (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Fiesta hutes (mind)  8 sor     (cikkei)
20 BX (mind)  4 sor     (cikkei)
21 olajmuszer-koszonet (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Korszakalkoto gondolataim egyike... :) (mind)  56 sor     (cikkei)
23 re: lejaratas (mind)  5 sor     (cikkei)
24 Bonus/malus ugras (mind)  52 sor     (cikkei)
25 HELP CORSA 96-os 1.2i -hez! hopatron, hengerfej kerdese (mind)  59 sor     (cikkei)
26 olcso teli vs. draga nyari gumi (mind)  26 sor     (cikkei)
27 olajnyomas (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Re: Lampa es fogyasztas (mind)  56 sor     (cikkei)
29 Re: teli gumi+melleparkolas (mind)  30 sor     (cikkei)
30 Re: Lampa es fogyasztas (mind)  52 sor     (cikkei)
31 generator, fogyasztas bejarataskor, nyul, 4evszakos gum (mind)  64 sor     (cikkei)
32 Re: Lampa es fogyasztas (mind)  18 sor     (cikkei)
33 fogyasztas (mind)  26 sor     (cikkei)
34 Re: Lampa es fogyasztas (mind)  42 sor     (cikkei)
35 autolopas(i kiserlet), sarfogo gumi (mind)  41 sor     (cikkei)
36 generator+fogyasztas (mind)  22 sor     (cikkei)
37 re trafi (mind)  13 sor     (cikkei)
38 Lampa es fogyasztas (mind)  37 sor     (cikkei)
39 Benzint termel az Alfa.... vagy majdnem:-)))) (mind)  17 sor     (cikkei)
40 Lampafogyi (mind)  11 sor     (cikkei)
41 Fogyasztas (mind)  10 sor     (cikkei)
42 olajmuszer (mind)  29 sor     (cikkei)
43 Lampa vs. generator (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

>> Gondolj csak bele, az energia-megmaradas itt is ervenyes.
>> Azt az elektromos energiat a generatornak elo kell allitania,
>> hogy az akkud ne meruljon le.
>> A generatort pedig meghajtja a motor, ami ugye vmilyen
>> uzemanyaggal megy. A lampad nem legbol kapja azt
>> az energiat amivel mukodik.
> Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
> hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
> es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
> a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
> Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.
  A generator mindig hajtva van... de ha nem folyik rajta aram, akkor
nem terheli a motort, csak a sajat surlodasaval. Ha a fogyasztok
terhelese miatt a kapocsfeszultseg lecsokken a beallitott szint ala,
akkor a generator a sajat kapocsfeszultseget szeretne latni. Namost
ehhez neki aramot kell athajtania sajat magan, amely aramhoz szukseges
egy kis teljesitmeny.
  Probald ki... alapjaraton bekapcsolsz minden fogyasztot hirtelen. A
motor egy kicsit le szokott dobbenni, mert a generator hirtelen
leterheli.
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
Hírességek mondták:
"Egyszerűen semmibe vettem egy axiómát." - A. Einstein
+ - gallytoro Suzukira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista!

:
>2. Szinten Wagon R+: szeretnenk ra elore 
>gallytoro racsot, tisztelt autostarsak elleni 
>vedelemre, rosszul sikerult parkolasokhoz. Tippek?

A tippem az, hogy huzzal a francba. Szivem szerint az 
osszes varosi majmot kegyetlenul megbuntetnem, aki 
mindenfele gallytorovel kolbaszol kozuton. Talan nehez
felfogni, de a gallytoro azoknak valo, akik a terep-
jarojukat a rendeltetesi celra hasznaljak. 
Az ilyen sunyi, alattomos szovegektol meg hanyingerem
van: "rosszul sikerult parkolasokhoz"... Mert te ugye
mindig tokeletesen parkolsz (valamint az osszes csaladtagod,
aki esetleg hasznalja az autot) es soha nem fogsz elutni
senkit, akinek a "parkolas elleni" gallytoroddel x-szer
sulyosabb seruleseket okozol. Vazzeg, te ennyire sotet vagy?

nme1


"Know your enemy"
+ - lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok.

>Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
>mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
>nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
>drasztikus fogyasztasnovekedest.

az igaz, hogy mindig meg van hajtva, de ez meg nem jelenti azt, hogy
allandoan termel.
ezt tobbfelekeppen is meg lehet oldani.
ellenorizni pedig igen egyszeru. beinditod az autot alapjaraton, es hirtelen
raadsz egy nagyfogyasztot.
rogton hallod, hogy az alapjarat hirtelen leesik, ahogy a generator
terhelese megfogja a motort.
az intelligens motor persze utanaszabalyoz, de ha lekapcsolod a fogyasztot,
hallod, hogy a motor kicsit meglodul, ahogy a generator nem gerjed annyira.



> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - re : Trafi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta :

>ha a km ora 100-at mutatott akkor 99% semmit se fogsz kapni ha megis
kapnal
>egy papirt akkor max kis dorgalast mert ez eleg kismerteku
>sebessegtullepes..  Ilyen tullepessel vagy 30-40 alkalommal mentem el
>trafipax mellett, mar nem is fekezek es meg kepet nem kuldtek ki.. 40-es
>tablanal a 60-ra se.. bar egy ideje nincs elol renszam az automon igy
>batrabb vagyok..

Nem akarlak megijeszteni, de nekem 80 helyett szaznal (az ugye tobb, mint
20%) nyaron 3000 Ft.- volt a helyszini. Raadasul olyan helyen, ahol semmi
nem indokolta a merest, total lakott teruleten kivul, sehol egy
keresztezodes. Ilyenbe szinte mindenki belefut es szerintem en meg olcson
megusztam. Igaz, ott kicsit tavolabb csekket osztogattak. Viszont ha nincs
helyszini, akkor meg lehet bulizni a dolgot, van erre egy joghezag, sok
ismerosnek bejott mar ... De az utcankban, ahol 40 -es korlatozas van a
lakotelep, ovoda, iskola miatt, a 60 -al "szaguldozokat" , ami ugye mar 50%
-os gyorshajtas, komolyabban szoktak buntetni. Nem beszelve arrol, hogy a
rengeteg gyalogosbaleset miatt mar a kozharag is az autosok ellen fordult.
(Tobbek kozott a felesegemet a hazunk elott utotte el egy 80 -al allo sort
elozo auto.) Az ilyeneket legszivesebben en is lelonem, szerencsetlen
kisiskolas a zebran meg fel sem tudja igazan merni, hogy milyen sebesseggel
jon az a kocsi az uton, volt mar ilyen baleset is, szinten gyorshajtas
miatt. Nem beszelve a labda meg a hozza tartozo kisgyerek eseterol, ami egy
telepen szinten megesik. Nem tudom, aki marha buszke arra, hogy szaguldozik
mindenhol es marhara  sofor, az ilyet hogy vedi ki ... En egy eletre
eltiltanam a vezetestol, aki igy okoz balesetet. Nem azzal van bajom, aki
80 helyett 120 -al megy olyan helyen, ahol lehet, hanem az ilyen
parasztokkal.
Bocs az ingerult hangnemert, de meg lehet erteni.

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Astra pollenszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsegeteket kerem!
Hol van az Astra-ban (classic) a pollenszuro, es hol, hogyan tudom kiszedni?

Koszi, Laci
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]

> ugyanannal a kutnal, ismet kattanasig toltottem. az
> eredmeny 43,07 liter.

...

> mit rontottam el?    :)))))))

Azt, hogy "kattanassal" hitelesitetted a merest. Igy semmit sem er. Nekem
van, hogy ures tanknal is "kattan" neha. Ha egy kicsit nem figyel oda
valaki, igy johetnek ki buvos fogyasztasadatok. Ez nem azt jelenti, hogy az
Alfad ( jol emlekszem? ), nem annyit fogyaszt, hanem azt, hogy "kattanassal"
es "teletankolassal" hitelesiteni egy merest nem megfelelo.

raki
+ - Wagon R plusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szinten Wagon R+: szeretnenk ra elore gallytoro racsot, tisztelt
> autostarsak elleni vedelemre, rosszul sikerult parkolasokhoz. Tippek?

1. az a racs inkabb a sajat vedelmedre lesz...
2. szerintem nincs engedelyezve
3. ha gyalogossal talalkozik a racs... nem folytatom

Cs.
+ - sarfogo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Valaki mondja mar meg, miert jo, hogy mar nem kotelezo a hatso
> sarfogo gumi? Esoben mindenki utan esofuggyony, szarzon mindenki 
> lovi a kavicsokat...

A kocsi hatuljanak kikepzesetol fuggoen kotelezo. Nagyon
keves kocsi van, amelyik teljesiti a megallapitott szogeket,
pl. BMW 3x. Ha akarod, megkeresem a pontos meghatarozast.
Ennek ellenere a kocsinak csak jot tesz, ha van...

Cs.
+ - RE: szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Haaat, ha jo a motor, a kasztnijavitas meg kvazi anyagarban volt, 
>akkor bizony eleg sulyos az osszeg...
Kvazi anyagar...:-) azert csak fizettem a sracnak valami munkadijat, mert
kb. egy honapig kuzdott vele, aztan festes, ahogy kell, kabinban, egy ekkora
dognel mar csak a festek egy vagyon, utana akkumlatorcsere(2), olajak,
gumik, generatorcsere, oninditocsere, olajfolyas, fekfelujitas, futomu
rendberakas  - hamar osszejott 400khuf - az osszeg tobbi resze volt az, ami
IMHO szervizbeli huncutsag volt.

Udv:
pJ
+ - (kod)lampa fogyasztas utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
>hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
>es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
>a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
>Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
>mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
>nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
>drasztikus fogyasztasnovekedest.

Senki nem allitotta, hogy nem megy a generator allandoan.
Viszont ha van rajta terheles, akkor pongyolan fogalmazva
nehezebb megtekerni.
Talan konnyebb elkepzelni a forditott helyzetet, amikor
egy villanymotorra kapcsolsz feszultseget. Ha uresen forog,
akkor sokkal kevesebbet fogyaszt, mintha raakasztasz
egy hajtast, es forgatsz vele valamit.

>Az en velemenyem szerint nincs olyan helyzet, ahol a tompitott
>felesleges lenne. Nyaron a fenylonek latszo uttesten kozeledot is
>hamarabb meglatni, ha ki van vilagitva. Nekem a motor beinditasa
>utan az elso a lampa. Idojarastol fuggetlenul. Merthogy 'latni es
>LATSZANI' En meg inkabb szeretek jobban latszani, minthogy
>valami majom ne vegyen eszre.

Jol elbeszelgetunk egymas mellett :). Idaig a kodlampa hasznalatarol
volt szo, nem a tompitottrol.
Egyebkent a koruton nappal araszolva elore nem hiszem, hogy jobban
latszodnek az 5 meterrel elottem vagy mogottem levonek.

Onnan indultam ki, hogy en szemely szerint nem csak azt nezem, hogy
ne vakitson mast, hanem mar csak azert sem kapcsolom
be a kodlampat feleslegesen, mert tobb ilyenkor a fogyasztas.

Kicsit csalodtam a sok ketkedot olvasvan. Tessek mar kicsit utanagondolni,
hogy a lampak altal elvilagitott energiat potolni kell valahonnan, ami nem lehe
t
mas, mint a megtankolt uzemanyag. Ha alapjaraton jar a motor, es bekapcsolod
a klimat, mint elektromos fogyasztot, rogton feljebb ugrik a fordulatszam.
Ez szemmel is lathato. Nalam a Mondeoban azt is eszre lehet venni, ha csak
a hatso ablak futeset kapcsolom be. Ki lehet probalni. A generatornak meg edes
mindegy, hogy milyen fogyaszto van rajta.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Svajci kozlekedes folyt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most egy-ket szo a varosi kozlekedesrol.
Altalaban az utak jol vannak karbantartva, ahol epitkezes van,
azt jol kivilagitjak, kitablazzak. Az eszrevetelem azonban az, hogy
a forgalmi savok felfestese nem tulzottan logikus nehany esetben.
Tobbszor talalkoztam olyannal, hogy egyenes uton kozlekedesi lampa
vszinuleg forgalomlassito okokbol, mert semmi keresztezodes vagy
gyalogos atkelo nincs, aztan az 50-100 meterrel elotte levo keresztezodesnel
ahol mar van jobbra es/vagy balra kanyarodo sav, a felfestesek
az elozo forgalmi sav kozepen folytatodnak minden atmenet nelkul.
Aztan gondolkozhat az ember, hogy fel savot jobbra, vagy balra menjen.
Amikor gyalogoskent kozlekedtem ugy ereztem, hogy az osszes
lampa az autosokra van beallitva. Autoban pont forditva. Nemely
helyeken tenyleg szemmel lathatoan rosszul vannak beallitva a lampak.
A gyalogos atkelok elott illik megallni, ha egy gyalogos atkelesi szandekot
jelez. Mi tobb, itt nem annyira neznek korul a gyalogosok, mint otthon.
Talan azert, mert itt tenyleg meg is allnak az autosok. Nekem mindenesetre
furcsa volt az autosok elozekenysege gyalogoskent. Viszont ha atmesz
egy gyalogos elott, es mar eleg kozel jartal hozza, eleg szigoruan nez rad
utana.
A forgalmas utakon altalaban van kulon busz/taxi sav sargaval
felfestve, illetve nagyon sok kerekparsav van. Ezekre ugyelni
kell, mert van ugy, hogy behelyezik kozepre, mondjuk a busz es
a normal sav koze, aztan egyszer csak megszunik, majd
visszakerul. Ha sarga szaggatott vonallal van a kerekparsav
levalasztva, akkor ra lehet hajtani, ha folytonos, akkor nem.
Nehol csak ugy hirtelen nagyon ossze tud szukulni egy utca
jardaszigetek vagy parkolohelyek miatt. Kedvencem egy
olyan utca, ahol 70-80 meterenkent hol jobb hol baloldalon
van folfestett parkolosav, mintegy 20 meter kulonbseggel,
hogy at lehessen szlalomozni. Nem tudtam rajonni miert,
mert hat ugye ezek a 20 meterek darabonkent 4 parkolohelyet
jelentenek.
A parkolas ugy globalisan nehez ugy, es nem csak a belvarosban.
Altalaban ha feherrel van felfestve, es kint van a fizeto tabla, akkor
automatabol kell venni jegyet. Ami jo, hogy az itteni EC bankkartyan
van chip is, amivel lehet fizetni parkolo meg buszjegyet, es nem kell
aprok utan kotorni. Ha feher, es nincs kint ez a tabla, akkor szabadon
lehet parkolni, de ilyet alig talalni. A fizeto parkolo egyebkent munkanapokon
8-19-ig ervenyes altalaban es 30-90 percet lehet max. varakozni.
A masik nagy csoport a kek zona, itt ingyenesen lehet parkolni,
viszont a szelvedo mogott el kell helyezni egy tekerot, amin be
van skalazva, hogy milyen erkezesi idohoz milyen tavozasi ido
tartozik. Ezt illik betartatni, kulonben 40CHF-t banhat az illeto. Olyat nem
lattam, hogy vittek volna el autot, vagy kerekbilincset raknanak fel.
Ezekben a kek zonakban igy atlag masfel orat lehet parkolni, utana
tekerni kell egyet az oran, vagy odebbalni. Kivetel, ha 11:30 utan erkezik
az ember, mert ekkor 14:30-ig varhat, hogy nyugodtam megebedelhessen.
Itt az ebedszunetet nagyon betartjak, postak, hivatalok delben mind
bezarnak 1.5-2 orara. Kivetel meg 18:00 ora utani erkezes, ekkor reggel
8-ig lehet maradni. Ezt a kek zonas dolgot lattam mar tobb varosban is, nem
csak genfi sajatossag. Azonban van olyan lehetoseg, amennyiben valamelyik
kek zonaban lakik az ember, hogy vasarolhasson eves berletet, es akkor sajat
teruleten ilyen tekergeto nelkul korlatlanul parkolhat. Ez evi 180CHF.
Osszehason-
litaskent, egy kulteri parkolohely berleti dija 70-150CHF havonta, melygarazsba
n
150-250CHF, garazs box meg dragabb. Altalaban minden haz mogott vagy
alatt van ilyen parkolohely, azonban ezek berletehez eleg nehez hozzajutni.
Ahol sarga vonal van felfestve, ott tilos varakozni. A kulvarosi
reszben altalaban mindenkinek van sajat garazsa, az utak meg eleg keskenyek,
igy ott azert nehez parkolni, akinek nincs parkolohelye.

A rendszam itt szemelyhez es nem jarmuhoz kotott, igy ha eladod a verdat,
az ujra a regi rendszamot lehet rarakni. A rendszam ugy epul fel, hogy
ket betu, amely a kantont jeloli, majd egy 1-6 jegyu szam, attol fuggoen, hogy
hany rendszamot adtak mar ki elodte. Nem tudom biztosra, de talan a 2-4
szamjegyuek mintha leginkabb a taxiknak lenne fenntartva, mert hogy ez
a taxis azonositoja is egyben. Eleg erdekes, hogy neha lehet ilyen
rendszamot latni, hogy pl. GE 78, a kovetkezo auto meg GE 471953. (ez
utobbi az enyem). Az elso rendszam merete egyfajta lehet, es eleg
kicsi, a hatso lehet motoros stilusu is, es rajta van meg Svajc illetve
az adott kanton emblemaja. Amennyiben ket autoja van az embernek,
kerheti ugy is, hogy egyszerre csak az egyiket hasznalja, es cserelheto
rendszamot kap. Ez kedvezobb biztositasban es adoban is.

A muszaki vizsga 7ev alatt 3 evenkent, 10 ev alatt 2 evenkent, folotte
evente van. A karosanyag kibocsajtast evente kell ellenoriztetni.
Erdekes, hogy itt a hivatal szolit fel, hogy bizony lejart a muszakid, es
faradj be ellenorzesre. Ez 70CHF-be kerul. Amennyiben van valami
javitani valo, azt ki kell javitani, es ujra be. Errol csak januar 15 utan tudo
k
irni tobbet, akkor kell vinnem vizsgaztatni.

Egyenlore ennyit.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - va: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba sarkitva kerdi...
> Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem hajtja 
> a generatort? 
...
> Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.

Csak a tapasztalat es nemi elektromos muveltseg
mondatja velem az alabbiakat.
A generatort annal nehezebb porgetni, minel tobb
aramot veszel ki belole.
Regebbi karbis autonal, meg hideg motornal a vilagitas 
felkapcsolasakor eszrevehetoen esik a fordulatszam.
A vilagitas par deci, fel liter szazon. Ez ugyanannyi, 
mint ket (szelsosegektol mentes) atlagember vezetesi 
stilusa kozotti kulonbseg.  Kar ezt tovabb ragozni.
--
Meszaros Geza
+ - Reszeg biciklis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A KRESZ-t bongeszve akadtam a kovetkezo paragrafusra:

"BH1997. 269. I. A halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségében az
elvárhatóság hiányában nem állapítható meg a gépjármuvezeto bunössége, aki a
fényvisszavero prizma nélküli kerékpárjával ittasan haladó sértettet elüti,
és az halálos kimenetelu sérülést szenved [Btk. 187. § (1) bek., (2) bek. b)
pont, KRESZ 26. § (4) bek.]."

Nesze nektek reszeg kivilagitatlan biciklisek. Csak azt nem talaltam, hogy a
gepjarmuben keletkezett kart ki fizeti meg ilyen esetekben. Mert hat ha
ongyilkos akar lenni valaki, es pont ezt a formajat valasztja, akkor azt ne
masok karara tegye, nem?
Az ilyenek meg nem arrol hiresek, hogy jol el vannak eresztve anyagilag. De
nem ertem, nekem pl. almomban sem jutna eszembe hulla reszegen bicajozni,
kivilagitatlanul a tok sotetben.
De hat vannak ilyen emberek is.
Amugy uilyen cikkely van az uton fetrengo reszegekre is. Itt meg azt nem
ertem, hogy ha valaki az uton alszik, de nem reszeg (mint ahogy arrol mar
lefolyt egy vita, hogy falun a gyerekek kedvenc jatszo- es halohelye a fout)
akkor mar en vagyok a hibas? Mi a kulonbseg a kozott, ha valaki reszegen
fekszik (alszik) az uton, vagy jozanul. A biciklisnel is felvetodik uez a
problema. Attol hogy hullareszeg, lehet hogy nem kacskaringoban megy, hanem
egyenesen, mintha nem is volna berugva. Mert mondjuk nem teljesen mata, de
akkor mar az autos a hibas. Valaki elmagyarazhatna, hogy ki-kivel van, pliz.

Udv,
Vaddiszno
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajts!

Kaczmarek Edvard irta:
>> lampad. Kodlampaval pedig csak 30-cal. Ha pedig megallit a rendor es jo a
>Ezt a 30-as sebesseget milyen forrasbol vetted? A jelenleg hatalyos
>jogszabalyban nincs ilyen meghatarozas. Ahogy ketten is irtuk, az egyetlen
>kriterium, hogy a latasi viszonyok indokoljak a kodfenyszoro, ill. a hatso
>helyzetjelzo kodlampa hasznalatat.

Hat keremalassan akkor tessek:
En majdnem mindig egetem az elso kodlampat, mert
1. A szembejovo jobban lat (minel tobb fenyt neki).
2. Este szerintem valamennyivel jobbak a latasi viszonyok a mukodtetese
altal.
3. Szarok a szembejovore. Ha engem nem zavar, tovabba eszre sem veszem, hogy
a szembejovonek eg (addig a kb. 2 mp-ig, amig elmegyunk egymas mellett)
akkor nem hiszem el, hogy valakit meg annyira zavarna, es annyira vakitana,
hogy majd belehajtson az arokba. Ekkora kulonbseg 2 ember szeme kozott nem
lehet, de ha meg is lenne, akkor vizsgaltassa meg magat szemesszel, es
hordjon napszemuveget este is, vagy mittudomen.
4. Az enyem jol be van allitva, azaz teljesen vizszintesen vilagit, nem
felfele, a szembejovo pofajaba.
5. Szarok a 0.5 dl tulfogyaszasra (de erre aztan igazan), mert szerintem
baromsag. Aki ezen sporol, az ne vegyen autot.
6. Sokkal jobban nez ki az auto altala, mert mint tudjuk a BMW-n jo lent van
a kodlampa, ezzel teljesiti az altala tamasztott kovetelmenyt, miszerint jo
lalacsonyan vilagitani, es nem visszatukrozni a fenyt (bizonyos esetekben,
pl. kod) a vezeto pofajaba.
Tehat en igazabol nem ertem a problemat.

Rendori problema.
Fent leirt viselkedesem kovetkezteben a rend dore orei mar egyparszor
megbuntettek a kodlampa miatt. Emlekszem, ahogy megkerdezik: "Tudja mikor
lehet a kodlampat hasznalni?" Eloszor nem tudtam igy hagytam, hogy
elmagyarazzak nekem. "Hat 30 kmh alatt erosen korlatozott latasi viszonyok
eseten." Napersze ok nem tudtak ilyen szepen osszefoglalni, ez csak az en
interpretalasom. Amikor mar sokadszor kerdeztek, akkor mar en is mondtam az
ide vonatkozo passzust, mire az epp igazoltato rendor kijavitott, hogy: "Nem
30, hanem 20 kmh." Szoval a fent beidezett uriember valszinuleg innen szedte
a 30 kmhh-t. De en is megneztem a KRESZ-t, tobb helyen is ugyanazt talaltam,
ami mar tobbszor lehangzott a Listan, hogy nincs kmh megkotes, csak a mar
ismert gumijogszabaly. De most kinyomtattam, aztan majd lobogtatom nekik,
bar ettol meg megbuntethetnek ugyis, ha akarnak.

Kodlampakapcsolo:
Minden normalis auton, ami a gyarbol kijon, es amivel en mar talalkoztam 2
fele kapcsolasa lehetseges a kodlampaknak, ha elso + hatso kodlampaval is
rendelkezunk:
1. Egy db kapcsolo, egy mozdulat elso kodlampa, masodik mozdulat hatso
kodlampa.
2. 2 kulon kapcsolo ertelemszeruen, kulon kapcsolhato. Ezt ujabban kezdtek
alkalmazni, szerintem sokkal jobb.
Namost ahol egyszerre kapcsolhato a 2 kodlampa, ott szerintem utolagos
beszerelesrol van szo. Hozzateszem, a kodlampa uj autoba torteno
megvasarlasa nem olcso mulatsag, foleg ahhoz kepest, hogy szinte soha nem
szabad hasznalni. Az utolagos beszerelesueknel a nagyeszu szerelo siman
rakoti a mar meglevo es a kodzarofeny bekapcsolasara kifejlesztett egy
kapcsolasi fazisu kodlampakapcsolora az utolag beszerelesre kerulo elso
kodlampakat is. Ilyenkor a tulaj szerez vhonnan utangyartott, vagy bontott,
vagy ami megrosszabb gagyi kodlampat, jol racsavarozzak elore, vagy akar a
gyari helyre is rakhatjak eppen, ha eltalaljak. Ilyenkor a 2 faziban
kapcsolhato (kod)lampakapcsolot mar lesporoljak, igy a 2 kodlampa csak
egyszerre kapcsolhato. Pl. Golf III. kapcsolocsere legalabb 10-15 ezer,
amibol mar barhonnan barki szerez 2 gyari "bontott" kodlampat elore. Ugye a
Golfban egyet kihuzzuk a lampakapcsolot, akkor a hatso kezd egni. Ez
alapfelszereltseg. De ha elsot is rendelunk, akkor egy olyan kapcsoloval
kapjuk a kocsinkat, amit ha egyszer kihuzunk, akkor az elso eg, mig ha
megjobban kihuzzuk, akkor a hatso is.
Tehat szerintem egyertelmuen ez az oka a 2 kodlampa egyutt mukodtetesenek,
hogy a smucig tulaj nem tudja kulon kapcsolni, csak mig az elso senkit sem
zavar, addig a hatso vakit, de ez ot mar nem erdekli, mert meno lett es van
elso kodlampaja, mint a "nagyoknak".

Udv,
Vaddsizno
+ - Rendori viselkedes mintapeldaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnek leirni egy esetet, amely a minap tortent meg velem, csak a
miheztartas vegett. Tanulsagos, ime:

A jelenlegi lakohelyem egyiranyu utca mellett fekszik. A fel belvarost korbe
kell kerulni, hogy bejussak a hazhoz. Ez nem is lenne problema, mert
szeretek autozni. A problema ott kezdodik, hogy a behajtasi oldal egy bazi
nagy tankcsapdaval kezdodik. Olyan mint a fekvorendor, csak sokkal magasabb,
kb 2-3 meter hosszu, es nagyon meredek a fala. Kb. olyan, mintha jardara
kellene felhajtani, csak nem teljesem meroleges a fel es lejarat. A lenyeg,
hogy a tervezonek biztos terepes 4x4 es IFA-ja volt, mert azzal nem problema
az atjutas. De ebbol kovetkezik, hogy nem ultetett M5-osok szamara lett
tervezve. Nagyon bonyodalmas atkelnem rajta, de hat mit van mit tenni.
Sokszor elnezegetem, ahogy meg "Akadalyokkal" is finoman veszik az akadalyt,
mas normal magassagu nyugati autokrol nem is beszelve. Szoval ezt
kicselezendo, nagyon alacsony forgalmu idoszakokban veszem a batorsagot, jol
korulnezek, es behajtok a masik vegerol. Ezzel megkimelve szegeny automat a
kinszenvedestol, meg az aljan, illetve az elso spoileren keletkezo
karcolasoktol. (Megjegyzem: az a barom aki ilyet ep esszel tervez, a masik
meg aki engedelyezi.)
Szoval a megemliteni kivant esetben is ez tortent. Egy szombat delutan tok
kihalt a varos, hat mondom bemegyek. Jon velem szembe kb 100 meter megtetele
utan egy auto, es viloogtat mint allat. Hat lehuzodok jobbra, az utca olyan
szeles, hogy a 2 oldalan parkolnak, de 2 auto meg igy is siman elferne
egymas mellett.
Szoval lelassitok es lehuzodok, megiscsak neki van elsobbseg, majdcsak
kiheveri valahogy aztan. De nem, a taho megprobal leszoritani. Namondom
megint egy onkentes rendor.
Erre balrol gyorsan megkerulom, es leallok a haz ele. Latom, hogy a taho
tolatva vagy 100 metert, megall mellettem, az ut kozepen. Kiszallok, erre
odajon, es azt kerdi: "Ismeros maganak ez a jelveny?" es elovesz valami
piros-feher -zold pajzs alaku kismeretu jelvenyt, egy ocska bortokban.
(Szolgalaton kivuli rendor.)Majdnem mondtam neki, hogy ilyet lehet venni
barmelyik jatekboltban, 100 Ft-ert, de azert nem mondtam, mert mar igy is
tajtekzott szegeny, nem kell, hogy pont akkor kapjon szivrohamot, mert meg
Eugyi csomagom sincs. Erre kerdezi: "Ismeri maga a KRESZ-t, hogy kepzeli,
hogy ide behajtha szembol? " Mondom neki: "Sajnos tenyleg szabalytalan volt,
de ertse meg, az ut elejen mindig leer a kocsim alja, es nem zavart senkit."
Erre elkezd ordibalni, hogy hivja a tarsait es megbirsagoltat. Mert o is at
tud jonni rajta. Majd ramutat a kocsijara. Egy VW Passat, 1000 eves, kb. 50
cm hasmagassaggal. Na mondom ez szep, es neki szegeztem a kerdest, annak
tudataban, hogy ugyis egyedul volt, es nem tudja az allitasat bizonyitani,
tehat nincs vesztenivalom:"OK hivja ki a kollegait, aztan buntessenek meg,
banom is en, megerdemlem, de ha mar a KRESZ-nel tartunk, az is benne van,
hogy egyiranyu utcaban nem nem tolatunk 100 metert, mert csak parkolohelyre
valo betolatas eseten engedelyezezett tolatni. Azonkivul a kocsinkat nem
hagyjuk magara az ut kellos kozepen, azt teljesen letorlaszolva."
Kijelentesem megerositesere epp arra jott egy auto es elkezdett dudalni,
hogy a VW alljon arrebb. A rendor odaszolt neki, hogy varjon, mert o most
beszelget. " Erre folytattam, on 2 szabalytalansagot kovetett el, mig en
csak egyet, tehat akkor ki ismeri a KRESZ-t? Erre illik a mondas, hogy "Mig
mas szemeben a szalkat, magaeban a gerendat sem..." Erre azt mondja varjak
itt, mert o most arrebb all, mert a mogotte allo kocsi mar marhara dudalt.
En meg megvartam, hadd ordibaljon meg, ugyis leszarom magasrol. 10 mp mulva
visszajott, es azt mondta: "Mostantol o vadaszni fog ram, mert nem kertem
tole bocsanatot, hogy behajtottam." Na mondom ez teljesen hulye, ha
bocsanatot kerek tole, hogy megszegem a KRESZ-t akkor be szabad hajtani,
szoval nem ertettem az eszmefuttatasat.

Komment: Szerintem - habar tudataban vagyok hogy szabalytalankodtam -
sajnalatos teny, hogy ilyen rendoreink vannak, es foleg, hogy igy
viselkednek, meg ennyire ismerik a szabalyokat. En elismertem, hogy
vetettem, _mig o nem_. Es meg neki allt feljebb. Gondoltam magamban:
megkezdodott a vaddisznoszezon. De nem tudtam, hogy rohogjek-e vagy sirjak a
rohogestol. Ez valoszinuleg kiulhetett az arcomra is, mert valamit ordibalva
elment. Szoval most aztan nagyon be vagyok szarva, hogy ez a tag vadaszik
ram. Hat oszinten: ki nem szarja le. Amig ilyen a hozzaallasa, addig ne
varja mar el tolem, hogy komolyan is vegyem. Vagy a rendorok a szabalyok
felett allnak meg szabadnapjukon is?
Elmennek a francba ezzel a hozzaallassal, meg mentalitassal. Sajna
tapasztalatom szerint, ami egyebkent egyre javulo, ez az altalanos. De a
fiatalabb rendorokben latok remenyt, ez az oreg vaskalapos es fecskebajuszos
allomany meg hamarosan kihal a rendorseg kotelekebol.

Udv,
Vaddiszno
+ - melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Szituacio:
Szuk parkolas, feloldalas beallas az auto melle, hogy ki se tudjon
jarni. A szabalyosan parkolo idore megy (gondolom ehhez joga van, es
ahhoz is, hogy barmikor elhagyhassa a parkolohelyet, amikor ez neki
jolesik). A padka magas, nincs mas valasztas megprobalni, talan elfer
ugy, hogy nem serul a kocsi alja. De bizony serul. Mert az autonak
elegge mely epitesu a kipufogorendszere.
Tovabba a jardan autozni sem szabalyos.

Minderre az kenyszeriti, aki erthetetlen modon nem tud fel percet a
parkolasra szanni.
Mert a szabalyosan parkolonak nem kotelessege minden hatranyt elfogadni
mas hibajabol. Nem kotelessege elkesni a munkahelyerol, nem kotelessege
lemaradni a porontya szuleteserol, nem kotelessege barmi mast
elszenvedni, csak azert mert valaki ennyire ugyes es erdekelt a
kozlekedes mukodeseben.

Ha netan lenne egy kis fantaziad kedves Andras, akkor te magad is
kitalalhatnal szamtalan ilyen szituaciot. De sajnos ezeknek tulnyomo
resze valosagos. Talan ha veled is megesne, akkor maskepp latnad a
dolgot. Mert hiaba varod meg az illetot, nem fogja azt mondani, hogy
majd o megteriti a karod; hanem azt fogja mondani, hogy nem mondta
senki, hogy menj fel a jardara. Persze akar meg is varhatod es kozben
elkeshetsz onnan ahova indultal, aztan jon a gyorshajtas, meg a sietseg,
meg a balesetek. Innentol kezdve jogos karpotlasnak velem a gumi
leereszteset. Mert egy pumpat szerezni egyszeru dolog. Azt a keves idot
kibirja a gumiabroncs. Akinek meg annyi esze van, hogy leengedett
kerekkel elmegy akarhova is, az magara vessen.

>Ha o "csak" kenyelmetlenseget okoz, te sem okozhatsz (okozhatnal)
>kenyelmetlensegnel tobbet, tehat kart, pl. gumileeresztessel...

Egyebkent ez nem kenyelmetlenseg.
Ha nagyon kekeckedoek akarunk lenni, jogilag ertelmezhetnenk ugy is,
hogy felelotlensegbol elkovetett karokozas. Ugyanis, ha en egy szamomra
kedvezo lehetoseget szalasztok el emiatt, amibol anyagi, erkolcsi
hasznom szarmazna, es ebbol kifolyolag kovetkezik be, akkor jogi
formaban minositheto karokozasnak. Persze eleg nehez bizonyitani. Es
ezert van az elegtetel kieszkozlesenek onkenyes utja.
Ugyanugy a kozlekedesi eszkozon torteno blicceles pedig haszonszerzesnek
minosul. Persze van akinek modjaban all es megbocsat minden esetben.

Kivanom, hogy ne szembesulj egyik lehetseges szituacioval sem.

Refi J!

Termeszetesen a kulccsomos dologgal nem ertek egyet, sem ugy mint mas 
karokozassal. Es nem is a 10 centikrol van szo. Sajnos vannak autosok,
akik nagyon keptelen helyzeteket tudnak teremteni.
Ugyvelem, aki a 10 cm-t nem tudja kihasznalni, az inkabb a sajat
gumijaibol eressze ki a levegot. De azert ennel rosszabbak is vannak.
Es a pumpalas csak egy kis bosszusag. Mert ugye nem godoltatok ti sem
hogy a jarmu vasra ulteteserol van szo.

Teeby

Ui.: Meg mindig nem ertem a gumileeresztes miert karokozas???
+ - Sokkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Sokkolo, es egyeb trukkok:

A sokkoloval igenis tonkre lehet tenni
a riasztokat es az immobilizereket.
A nagyfesz impulzus es a statikus tulfesz
elleni vedelem altalaban nem erossege
az elektronika gyartoinak.
A gyarilag az autoba epitett elektronikakkal
szemben viszont magasabbak a kovetelmenyek,
igy azok jobban birjak az igenybeveteleket. 
Peldakent aposom autojaban, mikor egy sza-
balyozatlan akkutoltovel probalta feltolteni
a totalra kimerult (tehat nagy belso ellenallasu)
akkumlatorat, akkor elegett a riaszto, de
semmi balya nem lett a motorvezerlo
elektronikanak. Ebben mondjuk az is kozrejatszik,
hogy a riaszto allandoan rajta van az akksin,
a motorvezerlo meg csak gyujtaskor. (Na jo,
bizonyos aramkorok ott is allando tapfeszt
kivannak)

Csak egy modszert emlitek: betorik az indekburat,
es ott vezetik be vagy a sokkolot, vagy kb 40 voltos
feszultseget. Az utes hatasara a riaszto megszolal,
elkezdi villogtatni az indexet, igy szepen rakapcsolja
a nagyfeszt az egesz elektromos halozatra.
Regebbn egyszeruen csak rovidrezartak az indexet,
es ez ki is verte a riaszto biztiej. Manapsag mar
legtobbszor kulon bizti van az indexnek, es kulon
a riaszto elektronikajanak.

Es meg egy fontos dolog: A jobb riasztok es szinte
minden immobilizer ugy van megkonstrualva, hogy
ha meghalnak, akkor blokkoljak az autot. Sajnos
lattam mar szamos olyant is, ami pont forditva
mukodik, es csak addig blokkol, amig riaszt.

Udv:
  G. Peti
+ - lancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Szabolcs!
A Lancia kiraly verda, nehogy csapagyat cserelj amikor nem azzal van baj!
Valoszinunek tartom azt a lehetoseget hogy  szabalyoztak fel a fektarcsat
 ezert uthet ezt hallod kanyarban.

A hatso feked pedig valoszinu azert durran be lehult allapotban mert valahol du
gulas van vagy megtort a cso. Valoszinubb a dugulas. Felmelegedett allapotban h
igul a fekolaj igy könnyebben visszenged.
Vagy:A munkahengerrel van baj, karmantyut kellene cserelni benne na meg porvedo
t!
:Cornelius
+ - Fiesta hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Peter!
Eloszor vess egy pillantast a termosztatra es allapitsd meg milyen hofok felett
 fog nyitni! Egyebkent a motornak az idealis hofok (bar hihetetlen) kb 120 fok.
Ez lenne az idealis.
Ha ez nem oldja meg a gondod, akkor a hofok jelzo gombat kell megnezned (a blok
k oldalan talalod), hogy jo e!

udv!:Cornelius
+ - BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Citroen BX -hez keresek konyvet. Ha valaki tud infoval 
segiteni vagy van felfekvobe, akkor please!
Stu
+ - olajmuszer-koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
Koszonet mindenkinek olajmuszer ugyben.
Nev szerint :
Fejes Tibor
Wimmer Zsolt
Tar Gabor
Teeby
Ezek szerint nem olajnyomas, hanem olajszint mero.
Koszi +1x.
Allando olajnyomast mindenkinek
KZ

Kiss Zoltan	

+ - Korszakalkoto gondolataim egyike... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, Kedvenc Autosta'rsaim, Bara'taim!
(felsoroljalak benneteket egyenkent? :)) )
(sorlimit rulez! :) )

Az alabbi  par sorbol a ko:vetkezo: gondolat pattant ki tudomanyom
sze'khelye'bo:l. Off topic ugyan, DE azert gondolat... :)
<<<
Csaba
AR 146
>>>

Szegeny Csaba!
)

Kigu:rco:lte maganak ezt a tipp-topp autot (a'lmai autojat) es most
szembesu:lt azzal, hogy keresnie kell az o:nkifejezését. No, ezen
gondolkodtam el, vagyis inkabb azon, hogy ebben en hogyan segithetne'k
neki...

Tudod mit, Csabocza?
Legyen ma'tol neved Romeo.
CsAlfa Romeo.
Miccolsz?
Vagy, ro:viditsu:nk inkabb?
CAR?

No, erro:l me'g inkabb beindult a gondolkodo'm.
Mi lenne, ha ezt nem maga'nban irnam meg Csabanak, hanem ide, a listara,
amivel talan felhivnam a figyelmeteket ÉS talan Nektek is beindulna a
fantaziatok...

Tobb tejbol, akarom mondani, fejbol talan tobb hulyeseg pattan ki...


No, akkor udv mindenkinek:
		Pen-team


U.i: A masik temaban is van szamodra egy "jotanacsom"...

<<<
...a kocsi gyarilag meghatarozott atlagfogyasztasa 8.3 l/100 km.
a befuttatas alatt ez tobb is lehet, mondtak...
............
...vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.

mit rontottam el?    :)))))))
>>>
Megmondom... :)
Szerezz be "surgosen" egy fala'bat. Jobbat...
Segithet a problemadon.
:)


Tovabbi sok oromot az E'letben! :-)
+ - re: lejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egely Gyorgyot kikozositettek a Tudomanyos Akademia tudosai.

Ezt nem tudtam, hogy korabban kozejuk tartozott.

andi
+ - Bonus/malus ugras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTÓstársak!

 írja:
"Edesapama Favoritja B6-ban van a Genereali biztositonal. Jovore pofatlanul 
megemelnek a dijakat, de nem tennek magasabb B osztalyba. Sem baleset sem 
karokozas nem tortent a multban sosem. Szoval erdekes,"
Ha tényleg így van, akkor az édesapádnak jár a B7, valószínuleg 
adminisztrációs hiba történt, reklamáljatok a biztosítónál. A másik 
lehetséges félreértés, hogy ha a Generali-Providencia weblapján lévo 
díjszámítást használod, akkor az idei B/M osztályt kell megadnod. De a 
magasabb-jövo évi- B/M osztályra számolja a díjat ki!
"kapcsolatban, de a B osztalyomat nem emelik. Az amugy milyen idokozonkent 
jar? "
A B/M rendszer az ún. keresztéves megfigyelési idoszakokra épül. Ezt azt 
jelenti, hogy a társaságok a károkat július 1. - következo év június 30. 
között idoszakra tartják nyilván a károkat a b/m átsorolásra. A b/m 
átsorolás évfordulóval -január 1. - (és csakis ekkor)  kell megtenni. Rövid 
példák magyarázatul:
1. van egy ügyfél idén B6-ban, a 1999.07.01-2000.06.30 idoszakban kármentes 
volt, 2000.07.01-tol ugyanígy kármentes, ekkor 2001-re B7 a helyes 
besorolása.
2. van egy ügyfél idén B6-ban, a 1999.07.01-2000.06.30 idoszakban kármentes 
volt, 2000.07.01-tol egy kára volt, ekkor 2001-re B7 a helyes besorolása. 
Kárát majd csak a 2002. évi besoroláshoz fogják felhasználni.
3. van egy ügyfél idén B6-ban, a 1999.07.01-2000.06.30 idoszakban egy kára 
volt, 2000.07.01-tol kármentes, ekkor 2001-re B4 a helyes besorolása.
4. van egy ügyfél idén B6-ban, a 1999.07.01-2000.06.30 idoszakban egy kára 
volt, 2000.07.01-tol szintén egy, ekkor 2001-re B4 a helyes besorolása.  A 
második kárt szintén csak 2002-re veszik figyelembe.
A következo pontokhoz tételezzük fel a kármentességet 1999.07-2000.06.30. 
idoszakban:
5. az ügyfél 2000-ben vett autót  és A0-ba került, jövore szintén A0 lesz a 
besorolása.
6. az ügyfél 1999.11.01. után vett autót A0 besorolással, 2000-ben is A0-ba 
került, jövore (2001.) szintén A0 lesz a besorolása.
7. Az ügyfél 1999.07.1-1999.11.01 között vett autót, A0-ba került, 2000-ben 
A0 besorolást kapott, és a vétel dátuma-2000.06.30 idoszakban kármentes 
volt, akkor 2001-tol B1 lesz a besorolása.
Az 5., 6., 7., pontok azért alakulnak így kármentesség esetén, mert ahhoz, 
hogy bonuszra jogosult legyél a keresztéves megfigyelési idoszakban 
legalább 9 hónapos szerzodéssel kell rendelkezned. Legjobb esetben 15, 
legrosszabb esetben 27 hónapig kell A0 díjat fizetned.
Figyelem, ha valaki A0-ban van a 5., 6., 7 pontban vázolt 
peremfeltételekkel, akkor maluszra mindenképpen jogosult. :)
Tehát ha pl. 2000. év elején veszel egy kocsit, A0-ba kerülsz, de 
2000.06.30-ig okozol egy kárt, akkor a 2001. évi besorolásod már M2!
Jövo évtol a b/m rendszer kiterjed szinte az összes gépjármure (pl. 
teherautó, busz, motorkerékpár stb.). Nekik az elso megfigyelési idoszak 
2001.07.01-2002.06.30. lesz, így eloször 2003-ban lesznek bonuszra 
jogosultak.
Üdvözlettel
  Szilágyi József
+ - HELP CORSA 96-os 1.2i -hez! hopatron, hengerfej kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


Szeretnem a hozzaertok segitseget kerni az alabbi kerdesekben, mert ugy
erzem bepaliztak!

Mult Péneteken vettem egy 96.V havi opel 1.2i corsat katalizator 45Le-os
(nem ecotech motoros)
opel markaszervizben.

Hetfon mar vissza is kellett vinnem a kovetkezo hibakkal.


Hibak:
1. Alltam 10 percig egy hleyben jaro motorral a vizhofok 103-nal jart es a
ventilator meg nem kapcsolt be !
    Felre alltam, hogy lehuljon a viz ,mert nem akartam hogy felforjon bar
mar nem sok hianyzott szerintem ?

2. kb 400 kilometert mentem el vele es azt vettem eszre, hogy a hengerfej
kozepso reszenel folyik az
    olaj de eleg szepen.


Mivel garancialis allitolag fel evig,                         ezert hetfon
visszavittem  a szervizbe egy kicsit idegesen. A szervizben
keszsegesek voltak es azt mondtak termeszetesen megcsinaljak.

Hetfon 14-kor felhivtam a szerelot, hogy mi a baj, Na azt mondta, hogy a
hengerfejet sikoltatni vittek
es pentekre kesz lesz a kocsi.

Na ebben kerem a hozzaertok segitseget ugyanis a kocsiban 49500KM van.
Mitol lehetseges egy ilyen
autoban az, hogy a hengerfejnek ilyen problemaja van en max 140-el mentem
vele nem tartosan.
Ez komoly hiba vagy elofordul 4,5 eves corsaknal. Mitol lehet ez ????

A vizhofokra meg azt mondtak, hogy normalis, mert a HOPATRON 105 foknal
kapcsol be ???????
Ez igaz ??? Ilyet en meg nem lattam, egyebkent a vizhofok 92 -95 fok kozott
van ha mozog az auto.


Egyebkent a kocsi szepoen megy a motor halk szep hangja van. Legalabbis
remelem igy is maradt.


Legszives segitsetek a temaban, hogy most at lettem cseszve vagy nem, ezek
komoly hibak vagy nem.



elore is koszi a hozzaertok velemenyet....


udv.

Pali
+ - olcso teli vs. draga nyari gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Elerkezett az elso tel a kocsinkkal ( Maruti ) es kisse tanacstalan vagyok. Oly
 keredesem lenne, hogy erdemes-e megvenni az olcsobb teli gumit, ami raadasul n
em is vilag marka , eg. Matador, Barum, Ceat, Roadstone, stb., vagy itt is erve
nyesul az olcso hus-hig leves igazsag. Egyebkent erdemes-e ilyen - nalunk legal
abbis- no name gumikkal foglalkozni, vagy ezek mogott is nagyok vannak ?

A kocsit foleg az asszony hasznalja varosban. Ha van vkinek vmilyen konkret aja
nlata ( marka, cim, ar, stb.) vagy tapasztalata, kerem ossza + velem.

Koszi


--

Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützte Informationen. 
Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlich erhalten
 haben, informieren Sie bitte sofort den Absender und vernichten Sie diese Mail
. Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser Mail ist nicht 
gestattet.

This e-mail may contain confidential and/or privileged information. If you are 
not the intended recipient (or have received this e-mail in error) please notif
y the sender immediately and destroy this e-mail. Any unauthorised copying, dis
closure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
+ - olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nekem Renault Fuegom volt.
Abban ugyanezt csinalta a muszer.
Viszont nem nyomast, hanem mennyiseget
mutatott. Es ha jar a motor, akkor az olaj
nagy resze nem a  karterben van...

F.Tibi
+ - Re: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
>hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
>es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
>a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
>Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
>mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
>nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
>drasztikus fogyasztasnovekedest.
>
>Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.
>


Kedves CGO,

Ugye jól sejtem :)
Nos, ebben a témában sajnos az Alfás összetartás ellenére :)) Fidrich
Lacinak kell igazat adnom. A lámpa igenis többletfogyasztást eredményez.
Az egy mellékes dolog, hogy ez a mondjuk sacc 1 deci többlet nem túl
jelentos  és természetesen ha a legkisebb indok is van rá, be kell
kapcsolni a lámpát. Laci sem ezt vitatta. Viszont városban, fényes
nappal tényleg felesleges.
Úgy látom, hogy távközlési cégnél dolgozol és amennyiben mérnökként,
akkor nem lesznek kínaiak a következo dolgok. Ha meg nem vagy muszaki
ember, hidd el nekünk, hogy igazunk van. Ha nem hiszed, kérdezz meg
valakit. A Laci is és én is villamosmérnök papirusszal rendelkezünk és
ebbol kifolyólag némileg konyítunk ezekhez a dolgokhoz.

A generátor tényleg mindig meg van hajtva. Már csak a töltés miatt is.
Viszont egy generátor egy energiakonvertáló berendezés :) mechanikai
munkából csinál elektromos energiát. Az energiamegmaradás törvénye is
megköveteli a következot: Minél jobban terheled a generátor elektromos
oldalát, annál nehezebb tekerni. Ugyanúgy, mint egy transzformátornál,
ahol a primer felvétel  függ a szekunder tekercs terhelésétol.

Tehát minél több fogyasztót kapcsolsz be, annál nehezebb a motornak
forgatni a generátort és több üzemanyagra van szüksége hogy ugyanazt a
fordulatszámot meg tudja tartani. (Ugyanúgy, mint hegymenetben is többet
fogyaszt a kocsi ugyanakkora sebességnél.)

Remélem nem volt túl kaotikus a magyarázat. Ha az jobban meggyoz,
elokotorom a konkrét fizikai törvényeket és összefüggéseket, amelyek
leírják a fenti dolgot. Most lusta voltam rá. :)

Természetesen drasztikus fogyasztásnövekedésrol szó sincs. De ezt
felfoghatjuk úgy is, hogy az a plusz egy deci elégetett benzin is
hozzájárul a légszennyezéshez. Olyan ez, mint az eldobott egy darab
csikk az utcán. Nem ettol lesz tiszta, vagy piszkos a város, de elvi
dolog, hogy ahol lehet, ha még csak egy hajszálnyival is, de óvjuk a
környezetünket. Ha bekapcsolod a klímát dugóban, azt azért teszed, hogy
nem folj meg. Tehát "van értelme" a környezet terhelésének. De a dugóban
bekapcsolt lámpa + ködlámpa fényes nappal értelmetlen
környezetszennyezés.

Alfás üdvözlet,
Gábor, HA5NX
+ - Re: teli gumi+melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Felreertes ne essek!! Itt most nem arrol van szo, hogy elol-hatul 10 centi
marad. Ez meg csak bosszanto, de megoldhato. Nekem a melleparkolas az a
kocsi _oldalaval_ parhuzamos_megallast_ jelent. Nem tudom Te hogy reagalnad
le ha reggel 6-kor a kocsid korbe lenne fogva 3 auto altal es csak a jardan
keresztulpilinckazva tudnal szabadulni, nehany felnikarccal meguszva??? EZ
szerintem mar feljogosit a figyelmeztetesre. Ettol fuggetlenul valoban nem a
karokozas a lenyeg, ezert tettem fel a kerdest a listan. En is utalnam ha
karcolnak a kocsim, vagy leeresztenek a gumim. Valoban nem ez a megoldas. De
a matricas otlet peldaul hatasosnak tunik! Nyom nelkul eltavolithato, de
legkozelebb meggondolja hova parkoljon.

ui: mi lenne ha gyartanank a hix matricahoz hasonlatos, "Remelem ezt a
matricat annyi ideig tart leszedned, amennyi idombe kerult a kiparkolas
miattad!" felirattal? :)))) Nem tudom kinek az 5lete volt, de jot mulattam
rajta!

SzaboZE, mailto:


> A melleparkolas ugyben nem csipobol tuzeletem. ! Ki hatarozza meg, hogy
> mennyi az a tavolsag, amiert mar jar a levego kieresztese ? Mi az a bun,
> amiert mas autojaba bele kell rugni, vagy neadjist vegighuzni egy
> kulccsomoval.
> En a belvaros belsejeben lakom. Nagyon meg kellett tanulnom jobbra balra
tiz
> centis helyre is beallni. Az ottlakok szinten ezt csinaljak. Ez alapjan
mar
> regen leamortizaltuk volna egymas autoit.
+ - Re: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halizat!

Egy kis villanytechnikai ismeret:

> Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.

1. Drasztikusat nem, de erezhetoet igen. kb +5-15% lehet Ezt ki lehet
gondolom szamolni a generator teljesitmenyet es a motor teljesitmenyet
osszevetve. Termeszetesen egy V8 6.0-nal nem fog erezheto eredmeny
kialakulni, mint egy 900 cm3-as motornal.

2. Ha bekapcsolt lampakkal otthagyod az autot par ora alatt lemerul az
akkud. Ezert kell folyamatosan tolteni. Amikor kozlekedsz a generator
teljesitmenyetol fuggoen vagy az akku energiajat potolod a generatorral +
ellatod a fogyasztot arammal, vagy bedolgozik az akku is. (Ilyenkor mar
jelentos az aramfogyasztas, tartos hasznalat ismet az akku kidogleset
eredmenyezi)

3. A generator azert van hogy ne folyamatosan az akkurol menjen a jargany.
Ha nem lenne naponta hordhatnad tolteni az akkut. (cserebe alacsonyabb lenne
a fogyasztas, mivel a generator nem fog teljesitmenyt igenyelni :)

4. A motor tehat termel ho"t, mozgasi energiat + villamos energiat. Ertheto
igy mar hogy a benzinbol villany is lesz (!) es ha abbol tobb fogy akkor
benzin is kell hozza!

SzaboZE

> Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
> hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
> es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
> a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
> Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.
>
> Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.
>
> Csaba
> AR 146
>
>
>




SzaboZE, mailto:
+ - generator, fogyasztas bejarataskor, nyul, 4evszakos gum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > Gondolj csak bele, az energia-megmaradas itt is ervenyes.
> > ... A lampad nem legbol kapja azt az energiat amivel mukodik.
> ...Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.
Nem igaz. A generator energiaatalakito. Ha aramot nem veszel 
ki a generatorbol, csak a surlodast kell legyoznie a meghajtasnak.
Az nudli. Ha igen, mar a kivett elektromos energiat is be kell valahogy 
adni, megpedig a generator fekezo hatasa, "ellenallasa" elleneben.
A nagyjabol feltoltott akku toltoarama eleg kicsi, de ha megy az 
osszes reflektor meg kodlampa, bizony tobbletfogyasztast is okoz.
A drasztikussaga relativ: hat darab kodlampaval egy 1000-es Fiat 
Panda mas eset, mint egy nagy Scania...

> a kocsi gyarilag meghatarozott atlagfogyasztasa 8.3 l/100 km.
> a befuttatas alatt ez tobb is lehet, mondtak.
> vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
> ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.
> mit rontottam el?    :)))))))
Semmit, epp ellenkezoleg. Kimelo modon jaratod be a kocsit
(szerintem igencsak jol teszed, meg fogja halalni), kis 
gazzal, igy kevesebbet is eszik...

Ezenkivul jo az Alfa!!   :-))

> > Elvezet igy autozni, hogy nem tudhatom mikor
> > kap le valami lesipuskas, mikor epp elkovetek
> > ilyen irdatlan szabalysertest...
> Kepzeld el, ha nyulnak szuletsz. Az meg .
> Nem tudni mikor jon a farkas, vagy a vadasz.
Vagy egy auto...  :-))    
(Plane, ha epp "irdatlan szabalysertest" kovet el...  ;-)) )

> Ez a kifejezes hogy negyevszakos nagyon jol hangzik, de 
> voltakeppen az ilyen gumi sem telen, sem nyaron nem jo, mivel a teli 
> guminak is-, meg a nyari guminak is teljesen mas a mintazata, es 
> teljesen mas gumikeverekbol keszul.
> Tehat a lenyeg az, hogy amelyik gumira a gyarto azt mondja hogy 
> negyevszakos (altalaban az a legdragabb gumi a tobbi kozott 
> ugyanabban a meretben), az egyik evszakban sem fog tokeletes 
> teljesitmenyt nyujtani.
Viszont ve'lhetoleg a gyar egy olcso vagy max. kozepes aru 
gumikeverekbol kesziti, am a negyevszakos cimkenek koszonhetoen 
a kozepes arszintnel dragabban adja el...  A gyarnak mege'ri...  :-))

> 3. Valaki mondja mar meg, miert jo, hogy mar nem kotelezo a hatso
> sarfogo gumi? Esoben mindenki utan esofuggyony, szarzon mindenki 
> lovi a kavicsokat...
Arra tippelek, hogy a gyartok szamara pluszkoltseg volt...  elhagyta'k. 
Lobbykepesseguk pedig kozismert...   Lasd Golf IV-es indexet elol...

Vagy az irdatlan hangos poffencs motorkerekparokat...  En nem
engednem oket forgalomba helyezni...

> Ha van Westel900-as telefonod, akkor a +bptraffipax szoveggel kuldj egy
> SMS-t a 900-as szamra. Ez egy igyenes szolgaltatasa a Westel-press-nek. Majd
> meglatod mi tortenik :-)
Sajnos semmi...  ;-((     A kodszo megvaltozott:   TRAFBP-re...

Udv
Andras
+ - Re: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.

Gonci kollega helyesen irta a valaszt, a generator
hajtasa kerul tobbe, abban az esetben ha plusz
fogyaszto (lampa) van a korbe kapcsolva.

Szoval a motor az hajccsa-hajccsa a generatort
minden esetben, (hiszen szijjal fixen ossze van kotve
a motorral), de abban az esetben ha van plusz fogyaszto
is a korben meg erosebben kell hajtania (:.
(ha uresen szaz fordulat/perccel korbeforgatnad 10 percig
utanna csak mosolyognal, ha ra lenne kotve a fenyszorod
utanna izzadnal egy piciket.)

(Itt beszelhetnenk mindenfele elektromos es magneses
terekrol, egymast metszo erovonalakrol stb.)

kgy
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.

mit rontottam el?    :)))))))

csaba
AR146 1.6 TS

**

valoszinuleg azt, hogy a meleg motort teletankoltad, a napi
kilometerszamlalot lenullaztad es utanna 80-90 km/h sebesseggel
autoztal klima nelkul megallas nelkul. Ezutan az atlagfogyasztasod
valoban lehet 7.22 liter.

Ha pl. Budapesten hideg inditasokkal autoznal 5-6 kilometert
naponta 4-5 alkalommal, es kozben csucsforgalomban araszolnal,
akkor a fenti fogyasztas 13-14 liter lenne. Ennyi ugyanis az
en pontosan ilyen a146-osom fogyasztasa (:.

(A friss gyari olaj is sokat szamit, a teljesen toltott akkumulator
stb.)

kgy

**
+ - Re: Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!

A #941-es HIX AUTO-ban irta Csaba ):


> > Gondolj csak bele, az energia-megmaradas itt is ervenyes.
> > Azt az elektromos energiat a generatornak elo kell allitania,
> > hogy az akkud ne meruljon le. A generatort pedig meghajtja a
> > motor, ami ugye vmilyen uzemanyaggal megy. A lampad nem legbol
> > kapja azt az energiat amivel mukodik.

> Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
> hajtja a generatort?

???
(Bizti megserult a level nalam, ezert nem latom a szmajlit... :))
De, akkor is hajtja a generatort a motor, csak eppen akkor kisebb 
a terheles, kisebb aram jarja at a genereator alloreszenek 
(haromfazisu) tekercseleset, kisebb lesz a(z alloresz) fluxus, ez 
pedig kissebb erovel hat vissza a forgoreszre a forgoresz 
magneses erovonalaira, azaz vegso soron kevesebb energia kell a 
generator forgoreszenek forgatasahoz... (A reszletek lehet hogy 
nem pontosak, de 
remelem, nem elepveto marhasag mindez :)

> Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.

Biztosan eredmenyez fogyasztasnovekedest -- az persze mas 
kerdes, hogy ez feltehetoen elenyeszoen csekely merteku...

> Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.

Ennek a keresnek az elso felet teljesitettem :)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - autolopas(i kiserlet), sarfogo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az utobbi idoben csupa negativ esemény kapcsan jelentkeztem 
a listan. Ezuttal - epphogy belenyugodtam abba, hogy 
elloptak az ujdonsult autoradiomat - kiloptak a Civic 
csomagtarto zarjat, minden bizonnyal azert, hogy az alapjan 
keszitsenek kulcsot, amellyel aztan mar konnyuszerrel es 
eroszak nelkul vihetnek el az autot. Legalabbis ezt hittek 
vagy hihettek. Ugyanis az autoban talalhato egy Mul-T-Lock 
nevre hallgato mechanikai vedelmi berendezes, diszkreten 
elhelyezve a sebvaltoboxban. Igy aztan nem tudom, hogy csak 
azert nem vittek el az autot, mert a zar kiemelesekor nem 
vettek eszre a sebvaltozarat es ez utobb, a 
visszateresukkor elriasztotta oket, vagy csak tul hamar 
tavoztam az autoval a helyszinrol es nem ertek meg vissza 
(ez utobbi szcenario mar elofordult a csaladban masik 
autoval...). Sajnos - miutan a csomagtartot nem hasznalom 
nap mint nap, raadasul altalaban belulrol nyitom, nem is 
tudom rekonstrualni pontosan, hogy hol tortenhetett, ami 
azert kellemetlen, mert igy legalabb harom helyen 
(amelyikbol az egyik az otthonom) nem allithatom le. Az mar 
csak adalek a tortenethez, hogy az auto kivulrol messze 
nincs tokeletes (ill. koranak megfelelo) allapotban, 
raadasul majd negy evesen tobb mint 150 e km van benne. 
Ennel sokkal jobb allapotu hasonlo jarganyok futkaroznak 
Bp. utjain; mondom ezt anelkul persze, hogy barkinek is 
kivannam, hogy ez megtortenjen.

Mas:
"3. Valaki mondja mar meg, miert jo, hogy mar nem kotelezo 
a hatso
sarfogo gumi? ..."

Igaz, hogy nem kell mar a hatso sarfogo, vagy csak azon 
jarmuveknel, ahol a lokharito a kerekkel egy bizonyos 
(max.) szoget bezarva ellatja a sarfogo szerepet is. Ha igy 
van, mi az a parameter?

Udv:

Bence
+ - generator+fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irta:
: Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
: mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
: nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
: drasztikus fogyasztasnovekedest.

: Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.

A generatort pont annyival nehezebb forgatni, mint amennyivel tobb
villamos teljesitmenyt produkal, ha bekapcsolok valami fogyasztot.

A vita ott valik ertelmetlenne, hogy szerintem epeszu ember inkabb
bekapcsolja egesz eleteben a tompitottat, valamivel tobb benzint fogyaszt,
esetleg surubben csereli az izzoit, mintsem hogy elete javaban valamelyik
szembejovo melyrepulo vilagbajnok egy elszamitott elozes utan megnezze az
utasteret.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - re trafi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> tablanal a 60-ra se.. bar egy ideje nincs elol renszam az automon igy
> batrabb vagyok..
Es ezert meg nem szoltak be? Mert legjobb tudomasom szerint 
kotelezo. En sziveen leszednem (ezert is:) meg ugy szebb.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Lampa es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Lampa es fogyasztas ( 22 sor )
> > A generatort pedig meghajtja a motor, ami ugye vmilyen
> > uzemanyaggal megy. A lampad nem legbol kapja azt
> > az energiat amivel mukodik.
> Ahaaaa. Tehat ha nincs lampa, akkor a motor nem
> hajtja a generatort? Parszor mar leneztem a motorterbe
> es soha nem lattam olyan berendezest, ami leallitana
> a generatort hajto szijat valaminek a fuggvenyeben.
> Tehat szerintem (mar csak a toltes miatt is) a generator
> mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
> nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)
> drasztikus fogyasztasnovekedest.
>
> Orulnek, ha hozzaszolna valaki, aki ert a dologhoz.
>
> Csaba
> AR 146

Ha megvan a kocsid motorjanak a nyomatek-teljesitmeny diagramja, szinte magadto
l is
rajohetsz a megoldasra.

Hiaba 120 lovas az Alfa, azt 6000-es fordulaton produkalja. Alapjaraton/ alacso
ny
fordulaton (foleg egy 16 szelepes motor) alig ad le nehany (nehany 10) loerot, 
ez
kilowattban szamolva meg kevesebb. Ha bekapcsolod a lampaidat, ez rogton levesz
majd 0.5 kW-ot. Ezt a vezerlo komputer gazadassal kompenzalja az alapjarati
levegoszelepen keresztul, igy marad egyenletes az alapjaratod. Ez viszont
drasztikus (20-30%-os) fogyasztasnovekedessel jar. A klima meg durvabb fogyaszt
ast
produkal.

Istvan
+ - Benzint termel az Alfa.... vagy majdnem:-)))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!


> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: fogyasztas ( 22 sor )
> a kocsi gyarilag meghatarozott atlagfogyasztasa 8.3 l/100 km.
> vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
> ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.
>
> mit rontottam el?    :)))))))

Pl. azt, hogy minden hulyeseget elhiszel amit az autogyarak leirnak.:-)))))

Tovabba most meg ugy lepdelsz a gazon mintha tojasokon jarnal. Majd ha
megtapasztalod a 7000-es fordulat oromeit, sirva fogod ugyanezt kerdezni.;-)

Istvan
+ - Lampafogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/27/2000 -0500, you wrote:
>mindig meg van hajtva, ezert a lampa bekapcsolasa
>nem eredmenyezhet jelentos (sot talan semmilyen)

No azertnehezebb a generatort hajtani ha terheles alatt van..
lampa felkapcsolasa -> leesik a fordulatszam

vegulis termeszetes kulonben egy kispolszkimotorral lehetne a paksi 
eromuvet hejettesiteni.. :)

Ant
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/27/2000 -0500, you wrote:
>vagyis 43,07 liter benzinnel mentem 596,4 km-t.
>ez 7,22 literes atlagfogyasztasnak felel meg.
>mit rontottam el?    :)))))))

Visszafogottan vezetsz.. :))
De majd megnezem megyek at csutortokon szlovakian keresztul megnezem mit 
tudok a gepbol kihozni.. :)

Ant
+ - olajmuszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli!

Irod:
>Az automban van egy olajnyomasmero muszer. A kovetkezokeppen muxik:
>Ha gyujtast kap bekapcsol,es kiter maxkozeli allasba; ha beroffent a motor
>akkor meg elalszik es visszater a mutato 0ba.Nem lehet,hogy pont
>forditva kene dolgoznia?

    Velemenyem szerint nem olajnyomasmero muszerrol van szo,
hanem a francia autokban elterjedt olajszintmero muszerrol, ami
a gyujtas raadasakor par masodpercig megmutatja mennyi
olajad van. Ilyen muszer mukodott a Renault 9-esemben es az
R11-esemben is, illetve a Citroen BX-eimben is.

                                Udv:

                                                    Zsolt

U.i.: Mivel az e-mail cimem szerverproblema miatt nem kepes
atmenetileg fogadni levelet, csak kuldeni, kerlek a listara valaszolj,
ha szeretnel valaszolni.

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - Lampa vs. generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba!

Szerintem nincs teljesen igazad. Van olyan berendezes, ami kvazi
lekapcsolja a generatort, ha nincs fogyasztas. Ugyanis a generator akkor
ad le villamos teljesitmenyt, ha van gerjesztese. A gerjesztessel
szabalyozhato a teljesitmenyleadasa. Ha nem adsz neki gerjesztest, akkor
uresen fut, aramot nem termel, tehat szinte elhanyagolhato a
teljesitmenyfelvetele a motorbol. Ahogy noveled a gerjesztoaramot, ugy
novekszik a leadott teljesitmeny, es ugy no az 'ellenallasa' a motor
fele, tehat tobb energiaba - benzinbe kerul a hajtas.
En legalabbis igy tudom.
Hali!

Balage

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS