Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 721
Copyright (C) HIX
2000-04-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Matrica (mind)  12 sor     (cikkei)
2 skoo kerekdoles, autovasarlas (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Szent jobb (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: autovasarlasi hitel (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Talalka, cikkek (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Pirelli P6000 (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Meg minbdig sport legszuro (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: PSA diesel (mind)  10 sor     (cikkei)
9 RE: Corvette (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: nem adom fol (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Szombati talakozas (mind)  14 sor     (cikkei)
12 kromfelni (mind)  6 sor     (cikkei)
13 kovetkezo" talalka 2 (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind)  91 sor     (cikkei)
15 gyorsulas, talalka, kia vs tipo (mind)  56 sor     (cikkei)
16 Clio II (mind)  11 sor     (cikkei)
17 talalkozo (mind)  24 sor     (cikkei)
18 Re: Legkondi (mind)  30 sor     (cikkei)
19 Gokart (mind)  19 sor     (cikkei)
20 Re: Szervokormany (mind)  40 sor     (cikkei)
21 Re: Nem csak a huszeveseke a vilag (mind)  39 sor     (cikkei)
22 Elado: Toyota RAV4 !! (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Gumi (mind)  19 sor     (cikkei)
24 Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind)  25 sor     (cikkei)
25 vegyes... (mind)  29 sor     (cikkei)
26 #719 (mind)  8 sor     (cikkei)
27 Re:subscribe ( 39 sor ) (HIX AUTO 719) (mind)  46 sor     (cikkei)
28 Bora (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Mindent szabad? (mind)  17 sor     (cikkei)
30 legkondi, max. ford (mind)  31 sor     (cikkei)
31 PSA vs. nemet dieselek (mind)  38 sor     (cikkei)
32 Harley (mind)  19 sor     (cikkei)
33 diesel (mind)  15 sor     (cikkei)
34 gyorsulas (mind)  12 sor     (cikkei)
35 gyorkornyeki talalkozo (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Re:tolatva beallas (mind)  14 sor     (cikkei)
37 re: Biztosito, benzinar ( 64 sor ) (mind)  63 sor     (cikkei)
38 re: AUDI gyorsulas (mind)  40 sor     (cikkei)
39 Keresek roncstelep cimeket Nemetorszagban ! (mind)  22 sor     (cikkei)
40 Elado lakokocsi (mind)  9 sor     (cikkei)
41 picologia 2. (mind)  24 sor     (cikkei)
42 Re: felni (mind)  45 sor     (cikkei)
43 Re: tolatva beallas (mind)  55 sor     (cikkei)
44 Talalkozo (mind)  27 sor     (cikkei)
45 Re: Auto 200 ezerig (mind)  35 sor     (cikkei)
46 Re: Auto #719 (mind)  22 sor     (cikkei)
47 Konyv? (mind)  22 sor     (cikkei)
48 +tiszteltek,Sportudo,Zoli is Back! (mind)  33 sor     (cikkei)
49 re tolatva beallas (mind)  20 sor     (cikkei)
50 Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind)  26 sor     (cikkei)
51 Re: Biztosito, benzinar (mind)  16 sor     (cikkei)
52 Re: Jobbkez - zsakutca (mind)  17 sor     (cikkei)
53 Re: Fenykepezos bacsik (mind)  10 sor     (cikkei)
54 Re: Jobbkez - zsakutca (mind)  10 sor     (cikkei)
55 Skoda kerdes (mind)  5 sor     (cikkei)
56 traffipax (mind)  7 sor     (cikkei)
57 scorpio (mind)  11 sor     (cikkei)
58 uj 2-es (mind)  13 sor     (cikkei)
59 Jobkez - zsakutca - Lurdy - lakotelep ... (mind)  21 sor     (cikkei)
60 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Fiat Tempra 1.6i (mind)  4 sor     (cikkei)
61 Re: legkondi (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap menten hazafele, es egyik parkolo auto hatuljan
a kovetkezo feliratu matrica diszelgett:
... so many pedestrians,
... so little time.
Leforditva:
... oly sok gyalogos,
... oly keves ido.
HIX Auto matrica nem volt rajta!

Csaba
+ - skoo kerekdoles, autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szoval a lenyeg az, hogy ha talalsz hasonlo
>karakterisztikaju, es menetatmeroju rugot, akkor probald meg azt
>beletenni. Kell legyen kompatibilis rugo.

Skodahoz hatulra a ladak elso rugojat javasoljak. Meretre tuti,
kemenyebb is egy csoppet, legfeljebb a hosszbol kell kurtitani, dehat a
flex csodakra kepes.


>- plazmagyujtas es iridiumgyertya
Levente! Johetnek a reszletek!!

>Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen autót
>érdemes venni 200e-ig? (Keleti féltekén kívüliekre
>gondolok)

Hat ez nem jol van megfogalmazva. Ennyiert ccsak rosszat tudsz venni.
Talan egy 70-80-as evekbeli Fiestat ajanlanek. Talan egy Renault 5 johet
szoba. Megveszed kb 100-150 kozott, rakoltesz meg 50-et es maris
biztonsagos a verda (fek, futomu, kormany) A motort meg megbarkacsolod.
Ha benzines, akkor meg haldokolva is hasznalhato (lasd: a skodam :-) A
rohadasra nagyon figyelj. Sportosat csak nagyon szethajtottat kapsz
ennyiert. Raadasul az atiratas 10 Ft ccm-kent. Szoval ezt is vedd bele.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Szent jobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak
>kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???

En ugy tanultam, hogy minden esetben, ha azt tabla nem szabalyozza,
illetoleg nem felsobbrendu utrol van szo, a jobbrol jovo MINDIG
elsobbseget elvez.

Egyebkent nem is ez az erdekes, hanem az olyan szituaciok, mint amik a
kresz tesztekben vannak. 3-4 auto egy jobbkezes keresztezodesben.
Tudjatok a kpes peldak amik sok pontot ertek a teszten.

Udv

Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Re: autovasarlasi hitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos a hitel az?rt nem gazdas?gos, mivel a kamatokat
>k?telez?en fizetned kell, ugyanakkor az aut?d egyre ?rt?ktelenebb?
>v?lik. Igy ha veszel egy aut?t modjuk 800e-?rt a v?g?re, kb. 2-3 ?v
>kifizetsz legal?bb 1.2-1.3 -at, kb 20-40 ezres t?rleszt?r?szlet mellett.
>2-3 ?v m?lva viszont az aut?d j? ha 650-et ?r!

Szeva!

Az osszegekkel minden rendben. De elfelejtetted figyelembe venni a penz jelen-
es jovoerteket. De szerintem ebbe most ne menjunk bele. Az, hogy egy hitel
gazdasagos-e vagy sem, az sokkal tobb tenyezotol fugg. Egy cegnek pl gazdasagos
lehet akar a lizing akar a tartosberlet. (Koltsegleiras, AFA, stb) Egy
maganszemely szempontjabol pedig mint mar emlitettem a jelen- es jovoertek
szempontjabol lehet "gazdasagos". Leegyszerusitve: 400 ezer forintbol kb. 9-10
ev mulva lesz (mostani banki betetkamatokkal szamolva) 800 ezer forint. Ehhez
kepest mar ma megkaphat egy 800 ezer forintos autot. Termeszetesen ennek ara
van, csakugy, mint a hitelezo (pl Bank) kockazatanak.
Megjobban leegyszerusitve: a kenyer sem gazdasagos, mert 100Ft-ert veszed meg,
pedig az eloallitasi erteke 80Ft. De jol jarsz te is, mert nem neked kell
megdagasztani es megsutni, meg jol jar a pek is, mert hasznot termel.

ba
+ - Talalka, cikkek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Kulonben remek az otlet. Gyor amugy is rulez. :-)
>Az biza... Gyor vagy Komarom +- 50 km es en is megyek :))))
>De meg jobb lenne, ha Ti jonnetek Pozsonyba :))))

Nekem a Gyor a legjobb, de szerintem a Szlovakiai talalkozo
is jol hangzik ! Mindenki megtankol olcson ...

>A tartalombol:
>- LUK kettomegu tengelykapcsolo (szetszerelese)
>- plazmagyujtas es iridiumgyertya
>- ovatosan a legzsakkal
>- Pierburg fojtoszelepegyseg
>- uj szabalyok a F-1-ben
>A fenti temakban lehet reszletes levele kerni a cikkek alapjan....

Ebben a sorrendben jo lesz !  :)

>valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak
>kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???

Igen ! Miert ne kene ?


Udv,
     Zotya
+ - Pirelli P6000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 4/19/00 -0500, you wrote:
>SPORTTARSAK (Vaddiszno!)> nalam a Pirelli P6000-es a nyero (ar/kapott minoseg)
>a gumiknal (a szalonban nalunk nagyreszt az uj alfakat ilyen gumikkal 
>kinaljak)
>  - ha valaki racafol - koszonnem.
Na ez volt az a gumi, amit nekem sikerult 1 ora alatt kinyirni..
Bar altalaban havonta (nem nalam de uazon a gepen) 1 szalszakadast 
produkalt... Az uttartasa jo volt, de ennyi problemat egy gumival..

AntForce
+ - Meg minbdig sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!
Nekem is van egy kozvetett tapasztalatom a sprot levegoszurorol. 
Nehany evvel ezelott az egyik kollega vitt kisse viseltes kulseju 
120-as Skodajaval Bp.-rol Nitrara. Eleg hamar feltunt, hogy a kocsi 
jobban megy, mint egy "rendes skoda" es miutan rakerdeztem a miertre 
a valasz az volt: "mar nehany hete sprotlevegoszuro van benne." Az 
igazi meglepetes hazafele ert, amikor a kocsi oraja szerint 150-korul 
mentunk az M-1-en es a traffipax is ugy latta, hogy itt bizony sulyos 
szabalysertes tortent, vagyis lemeszeltek a kocsit egy km-rel 
lejjebb. A rendor elmondta, hogy bizony ilyen es ilyen sebesseggel 
tortent a kihagas, mire a kollegam ezt valaszolta: "Na de uram, ez 
csak valami tevedes lehet, ez egy 120-as Skoda, jo lenne, ha tenyleg 
igy menne" A rendor vegignezett az utott-kopott auton, kicsit 
csovalta a fejet es vegul egyetertve tovabbengedett bennunket. Azota 
elhiszem, hogy a sportlevegoszuro javitja a teljesitmenyt.
Mindenkinek jo autozast kivanok a napsutesben
Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Re: PSA diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 20 Apr 2000 01:03:57 GMT,  wrote:

>Ujabb ertelmetlen flame keszul?

Bocs, ha abba mentem volna bele a valaszommal. Nem tartom
ertelmetlennek a beszelgetest, sot nekem hasznos volt annyibol, hogy
nem ismertem a 320d/330d adatait - szerintem ez on-topic tema.

Udv:  Zak

+ - RE: Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>A srac szerint 90 km/h sebessegnel csak 8,6 litert fogyaszt!

Ez teljesen normalis. Nekem is 10 liter alatt van , ha nem megyek
120-nal tobbel. Ha belegondolsz, 90-nel a 'Vette porog 1500-at....

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Re: nem adom fol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Most azon torom a fejem, ha esetleg sportkipufogorendszerbe olnem megtakaritot
t
> fityingeim, talan jobban jarnek.

Egy jo kipuffogorendszer igen sokat dob a menetteljesitmenyeken.
En most csinaltattam dupla rendszer az automra (kulon rendszer a bal es jobb he
ngersorrol
egy-egy dobbal).
Eg es fold a kulombseg! Bar eddig se ment tul rosszul... :))
Ha van ra mod, akkor a leomloket is csereltesd ki valami szep ivesre.

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Szombati talakozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyetlen erdeklodo levelet kaptam maganban. Mindenesetre ha mas is jon,
majd csak megtalaljuk egymast. En fel tizre odamegyek a mujegpalyahoz a
piros D-Kadettel, az antennara pedig majd kirakok egy HIX Auto "zaszlot".

Emlekeztetoul:

22-en szombaton "csaladi autosparty" lesz a varosligeti mujegpalyanal, 10
oratol, mint azt egy szorolapon olvasom.

Lesz ingyenes tesztvezetes 5000 m^2-es biztonsagi palyan,
lengescsillapito-vizsgalat, jatszohaz, matchbox-palya, akkus kisautok,
szinpadi showmusorok, gokart-palya.

Ed
+ - kromfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello!
> 
Szeretnek kromozott acelfelnit venni,esetleg valaki tudna ajanlani
importort,vagy boltot ahol ilyen kaphato?
Ha valakinek esetleg lenne hasznalt jo allapotu 7x15-os  ET -15 koruli,az is
erdekelne.
+ - kovetkezo" talalka 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa'!

Cgonci-nek igaza van. Legyen Pozsony.
Ha meredek, akkor legyen Galanta,
vagy valami hasonlo.

Igy olyan tagok is ott lennenek,
akiknek idaig gond volt lemenni,
es akik nagyon szivesen ott lettek volna.
Gondolok itt a felvideki testvereitekre.

Mit szoltok hozza?
CGonci, megszervezed?

Udv,
olio
+ - Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kezi'csokolom.

 irt tegnap a benzin importjarol egy 
erdekes hozzaszolast. Alapvetoen egyet is ertek vele, 
valoban nem lehet kizarolagosan a MOL-ra fogni a magas 
benzinarat, mint ahogy korabban mar magam is irtam. Az 
utolso mondat viszont korrekciora szorul, ami meglehetosen 
OFFTOPIC, ugyhogy atugorhato :-)

Szoval.

Egy.

> A piac nyitott, az ar a kereslet fuggvenye (Mikrookonomia
> - I. felev).

Az I. feleves mikrookonomia kurzusok *elmeleti* kurzusok. A 
legtobb tankonyv hangsulyozza is, hogy altalaban 
egyszerre csak egy valtozot vizsgalnak, a tobbit allandonak 
veszik (idealis modell). A valosagban viszont gyakorlatilag 
sosincs ilyen idealis szituacio.

A benzin (itt most ez a szo jelentse az osszes 
koolajszarmazekot, amivel a lista foglalkozik) peldaja 
rengeteg helyen santit, de leginkabb ott, hogy a piac, bar 
*latszolag* nyitott, valojaban megsem az. Egy hasonlat: az 
orvosi egyetem is nyitott mindenki elott, nemde, csak 
marhara kell erteni a biologiahoz/fizikahoz. 

A benzin business is hasonlo: elvileg barki belephetne a 
piacra, csak eppen komoly infrastrukturaval kell 
rendelkeznie hozza, tobb tucat milliardos befektetessel 
(szallito-, tarolo-, disztribucios kapacitas, miegyeb). A 
MOL pozicioi viszont tul erosek ahhoz, hogy ilyen komoly 
befektetest erdemes lenne megkockaztatni a vele valo piaci 
versenyhez, igy aligha lesz egyhamar komoly kihivoja. Az 
OMV es az ARAL valoban importal benzint, de tulajdonkeppen 
csak elenyeszo mennyisegben, es ha jol tudom, masnak nem is 
ad el belole.

Igy aztan mivel *gyakorlatilag* a MOL megiscsak monopolium, 
nem feltetlenul erdekelt a leggazdasagosabb mukodesben, 
legalabbis a koolajszarmazekok importja, illetve 
eloallitasa teruleten. Csak arra kell vigyaznia, hogy ne 
legyen tul pazarlo, mert akkor tenyleg megjelenhet a 
konkurrencia, aki jobb szervezessel annyival alcsonyabb 
arakat tudna diktalni, hogy a nagyobb forgalma miatt mar 
megerne neki a komoly befektetes. 

Kovetheto voltam?

A benzinar osszetetele: nyersanyagar + MOL koltsegaranyos 
haszna + allami adok. Az allami adok fixek, de a 
nyersanyagot esetleg mar lehetne valamivel olcsobban 
importalni (ha mondjuk egy olyan nagyfiu szallna be, aki 
meg a MOL-nal is nagyobb tetelben vasarol es igy meg 
kedvezobb arat tud kiharcolni), es a MOL jelenlegi 
koltsegeinel kevesebbert oldana meg a feldolgozast, 
raktarozast, kiszallitast, egyebeket.

Ketto.

Az "ar a kereslet fuggvenye" kitetelre hadd mondjak 
valamit, ami megdobbentonek hangzik, de meggyozo: 
Magyarorszagon a benzin ara meg nem *tul* magas! ("Hat ez 
huje!!") 

Ha tul magas lenne, szamottevoen esne a benzin 
forgalma. Gyakorlatilag viszont az tortenik, hogy egy-egy 
komolyabb aremelkedes utan atmeneti forgalomcsokkenes 
kovetkezik be, de nagyon rovid idon belul visszaall a 
korabbi fogyasztas. Tehat a fogyasztok ugy gondoljak, hogy 
az autozas olyannyira fontos nekik, hogy akkor is 
kitartanak az autojuk mellett, ha ezert cserebe mas 
(nyilvan kevesbe fontosnak itelt) fogyasztasrol le is kell 
mondaniuk. 

Figyelem! Amit irtam, az nem Feri bacsirol szol, aki a 
nyugdijabol mar harom eve nem tudta teletankolni a 
Trabijat, hanem altalanossagban, a piac egeszere 
vonatkozik.

Ha hosszu tavon is erezhetoen csokkenne a benzin forgalma, 
a benzin forgalmazasaban erdekeltek (az adokat beszedo 
allam is!) az arak mersekleseben lenne erdekelt, hogy 
maximalizalja a beveteleit. De a _tenyek_ azt mutatjak, 
hogy ennek meg nem jott el az ideje.

Bocs, hogy nem tudtalak felviditani benneteket :-|

Stevie
+ - gyorsulas, talalka, kia vs tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> csak keves). Szoval az 1,6os sima 8.5 alatt van 100-on. Ezert
ertetlenkedek.
> A VTEC-es CRX az 7,3 vagy 7,5 ha jol emlexem. Szoval egy kicsit 
> hamarabb ott van nak mint 10mp:)

En mar parszor leirtam, hogy ezek a gyorsulasi adatok nem lehetnek
mervadoak. En 10 keresztezodesbol 10-nel gyorsulok (miota eltunt a jeg),
es a tapasztalat az, hogy 15 mp koruli gyorsulassal mar jo vagyok, 
nagyon nagyon keves ember hozza ki a maximumot a kocsijabol.
Eleg egy lassubb valtas, es pici megingas, es a 7-8 mp-bol 10-11 lesz,
amit egy tuningolt 1.6-os felicia is tud... olyannal pedig tele az utak...
Persze vannak kivetelek, a kollegam (mig el nem loptak a Coupejat),
10-bol 8x 6 mp alatt gyorsult, es volt ugy, hogy 4,9-et mertunk... De
hat ot nem vehetjuk egy kalap ala az atlaggal. Az atlag az olyan, hogy
megtorli a homlokat es azt mondja, hogy kurv@ jot gyorsultam, de a 
mutato 12-13 mp-et mutat. Az utcai atlag gyorsulasa szvsz 18-20 mp!!!!!
Aki nem hiszi, jarjon utana!!!!!

---------------

> Ugy latom, barhol is lesz talalkozo, nekem mindenkeppen legalabb 
> 100 km... :-)

Akkor mit mondjak en? Az eddigi legkozelebbi a 420 km-es volt 
(oda vissza persze)   :(((

----------------

Tegnap sikerult uj csucsot futni a kocsimmal, a varosbol kierve
nekifogtam megelozni egy KIA Sephia GLX-et, mert sokat benazott.
3-ban kezdtem elozni 50 km/h sebesseggel, es 112-ig huzattam
3-ban, mert az urge odalepett neki. (eddigi csucs 106 volt)
4-ben 164, de meg ment volna, csak az urge utolert egy kamiont,
igy csak a gumi fustoleset lattam (az utolso pillanatig remelte,
hogy elem megy hahaha, akkorra mar kapott 20 meter hatranyt). 
Aztan, hogy en sem usszam meg, elem ugrott egy szarnyas, 
ugyhogy en is bemutattam egy szep gumifustolest (jol mutatna
a Kleber reklamban :((( ). 

Mivel ez verig meno gyorsulas volt leirom a parametereket:

KIA Sephia II                   Fiat Tipo 1992
1498 ccm                        1581 ccm
4 henger, DOHC 16V        4 henger, OHC 8V
tobbpontos befecsk.         Weber karburator 
65 kW / 5000                   62 kW / 5800
120 Nm / 4000                 131 Nm / 2900
top: 180 km/h                  top: 172 km/h
gyors: 11.2 mp                gyors: 12.4 mp
fogyi: 7,9 l/100 km           fogyi: 7,4 l/100 km

asszem meg nem adom el a Tipot :)))

Csaba
+ - Clio II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a kollegamtol ajanlatot kaptam egy Renault Clio II megvetelere.
A kocsi 2 eves lesz, aranyszinu, 27000 km, fogalma sincs
milyen motorja van.
Az ara 600.000 Ft + 14 honapig meg fizetni 58 ezret....
vagyis 1.4 millio.

Velemenyek?

Cs.
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listatarsak! :)

Most igy utolag megintcsak banom, hogy nem voltam ott a talalkozon,
egyszer most mar muszaj lesz elmennem. (Meg az iden... :)

Mekkora volt az a szeduletes sebesseg, amire Frigyes Skodaja felgyorsult?
(Most az, hogy nagy, kicsit keves... szaz-ketszaz kozott? :)

A talalkarol keszult beszamolok alapjan a kovetkezo, alig elhamarkodott
kovetkezteteseket vontam le:

1. VD azert olyan borzalmasan nagy antitalentum nem lehet, ha mindenkire
ravert +1 kort... egyebkent nagyon diszkreten hallgattok rola, sot volt aki
nem is ot, hanem az autojat nevezte meg... "Delben megerkezett az M5-os
BMW..." :)

2. Soma nagyon ott van fekezestechnikai tekintetben. (Ha a Ladaban ABS
is volt, akkor visszavonom.)

3. UGYE HOGY JO FEKJE VAN A SKODANAK??!?! Eh-hehehehh... eheheh... :)
(Csaba? :)))

Zoli
[ Nasfay Zoltan ---  --- www.kimwilde.com ]
+ - Re: Legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Stevie,

Hasznald akkor, amikor meleged van! Azonban a motor leallitasa elott
kapcsold ki, hogy mikor beinditod, biztos ki legyen kapcsolva. Ugy
konnyebb az oninditonak. Aztan onnan hadd menjen. Elozeskor a
helyedben kikapcsolnam, biztos ami biztos! Aztan megint be. Sajnos ez
a baj az alacsony cc-s kocsik legkondis valtozatainal. Az a 10% vagy
tobb amit a legkondi levesz a teljesitmenybol nagyon is erezheto. Meg
az enyemen is erzem, hogyha megy a legkondi, csak itt annyira nem
befolyasolo tenyezo, mert van mibol elvenni :-). Telen egyparszor
megeri beinditani, csak hogy mukodjon a rendszer, ne alljon sokat. 2
evente el kene vinni megnezetni valami klimaszervizbe, vagy
szakszervizbe, hogy van-e benne eleg freon, meg hogy minden rendben
van-e. Azonkivul, ha paras az ido, akkor tokeletesen leparartlanitja
az ablakokat, ugyhogy ilyen idoben is megeri hasznalni, legyen
barmilyen a kinti homerseklet. A fogyasztas kicsit megno, de hidd el,
mikor omlik rolad a viz nyaron az 50 fokban, es a legkondi elkezd hus
levegot fujni rad, nem nagyon fog erdekelni, hogy mennyivel eszik
tobbet a kocsi.
En nem szoktam kapcsolgatni, hanem beallitom egy hofokra, es azon megy
folyamatosan. Ha az egyszerubb legkondi van a kocsidban, akkor meleg
levego hozzaadasaval lehet novelni a homersekletet, hogy ne a
jeghideget fujja rad. Ismerek olyat aki egesz nyaron nathas, mert
fullon jaratja mindig  a legkondit. Nehogy megfazz! A sok ki es
beszallastol meglehet betegedni. Ugyis csak hosszabb uton erezteti
jobban a hatasat, mert 1-2 perc alatt nincs ideje lehuteni az egesz
utasteret, bar az embernek igy is kellemes, hogy jon ra a hideg.
Hat ennyit tudnek tapasztalatbol hozzafuzni a temahoz.
Csa,
Vaddiszno
+ - Gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
VTI irta:
>Viszont utolertem VD-t akit addig lokdostem mig keresztbe alltam:)
>Tul jol tartotta magat a srac:))

Azt hozzafuznem, hogy csak azert ertel utol, mert Fresi kollegank
keresztbe allt elottem, en meg jol belementem, es defekt miatt egybol
kiallasra is kenyszerult. Na szoval mire egy kicsit rukverceltem a
gokarttal (gondoljatok milyen egyszeru) addigra ertel engem utol.
Utana meg csak azert nem birtal lehagyni, mert a gokartban nem volt
eleg ero, a palya meg rohadt keskeny volt. De szerintem nagyon megy
nekem ez a gokartozas, ez teny! Csak a padlogaz, semmi fek! Nekem van
kitalalva...
Ha legkozelebb Gyorben lesz talalkozo, akkor ellatogathatunk az
ottani, kicsit profibb gokartpalyara, ahol szamitogepes idomeres is
benne foglaltatik az arban, es akkor nincs vita, ki volt a gyorsabb.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Teeby!
Teeby irta:
>Igen mert neked golfod volt.
>Es a kettes szervoja passzol a 3-asba is. (szerelesi tapasztalat)
>Egy bontott szervos kormanymuvet, cakk pakk osszekotokkel egyutt
haveri
>alapon olyan 25-30.000 Ft-ert mar adnak. Es rovid idon belul ki lehet
>cserelni. Nem kell hozza mas, mint egy folyadektartaly, aminek
>tokeletesen megfelel a zsiguli fekfolyadek tartalya!
>A szimmering csere munkadijjal egyutt talan meg sokkal tobbre jon ki.
>
>Azert gondolom BMW-nel mas a helyzet.

En nem szoktam helyettesito termekekkel, alkatreszekkel trukkozni. Nem
tartozom a barkacs kategoriaba. Ugyhogy 3-as szervot szereztem, az ar
kb. stimmel. Soha nem raknek egy VW-be zsiga tartalyt. Kulonben is, ha
azt valaki meglatja, akkor egybol tudja, hogy barkacs autorol van szo
es eladhatatlanna valik, vagy csak mersekelt aron lehet magvalni tole.
Hidd el megeri eredetit szerezni vagy venni.

A BMW remelem nem romlik el. De ha igen, akkor sem probalnek pl. egy
Moszkvics szervot beleeroltetni. Aki kocsit vesz, legyen mar
tisztaban, hogy mi mennyibe kerul, es vegye is meg a normalis gyari
alkatreszt. Pl. nem szeretnek olyan VW-t venni, amiben Zsiga tartaly,
Moskvics szervo, Dacia fotengelyszimering, Nagypolski fekbetet,
Trabant kezifekbowden, kisipari Lada sportkormany, valodi Hella
kodlampak a lokharitora felcsavarozva, kromozott sarvedocsik,
kertislag fekcso es Wartburg ules talalhato. Nem ertem mindezek miert
ne lehetnenek mind VW-k, ha mar olyan markat valasztok? Azokat az
alkatreszeket azert terveztek oda, hogy azok legyenek ott. Ja hogy
draga? Akkor vegyunk olcsobbat (pl. Trabi). De en abba is csak Trabi
alkatreszt raknek, hiaba draga...
Az egesz problematika abban rejlik, hogyha az ember el akar adni egy
autot, akkor mindenki ferde szemmel nezeget, hogy mi volt rajta
barkacsolva. Sajnos az utobbi evekben nagyon sokan rafaztak ezekre a
vetelekre, es igy mar mindenki gyanakvo. Nem ertem hat miert nem lehet
egy kocsit rendben tartani, es megfeleloen szervizeltetni.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Nem csak a huszeveseke a vilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello M-berek!
 irta:

>Nem Teged neveztelek idozitett bombanak csak
>azt a kategoriat, ahova barmelyik biztositonal tartozol.
Miert a biztosito hogyan itel meg engem meg a kategoriamat? Semmi
baleset, bonus 8, mar regen semmi gyorshajtas. Tehat en valojaban
mintavezeto vagyok. De ha lenne, akkor is a biztosito honnan tudja,
hogy valaki a relativ gyorsasaga miatt, vagy azert mert balfasz. Vagy
erre 2 kulon kategoria letezik a biztositonal? Meg mindig nem ertem,
miszerint osztalyoz a biztosito. Ilyen alapon a Honda CRX-nek pl.
lehetne egy kulon osztalyt csinalni, nem? (repulo koporso cimmel)
>Ezt a besorolast a statisztikak keszitesevel
>hatarozzak meg. Itt nem szempont, hogy XY.
>mennyire tud vezetni, ha 10 000 XY.-hoz
>hasonlo ember atlaga mas.
De mi alapjan sorolnak be? Eletkor, auto, jogsi szerzes idopontja,
mert ugye karambol nincs, gyorshajtas papiron nincs, semmi sincs.
Tehat akkor ezek gondolatolvasok? Az APEH-nal is szukseg lenne egypar
ilyenre.
>A sajathibas balesetben okozott magasabb karertek
>_valoszinusege_  nagyobb.  Ennek egyik oka lehet
>pl. a tulzott magabiztossag.
Magabiztossag kell. Azt nem tudom megallapitani, hogy a tulzott honnan
kezdodik, de ha szerinted en nem rettegek minden pillanatban attol,
hogy namost osszefogokutkoznivalakivel, akkor tulzottan magabiztos
vagyok, igen. De adatok hijan ebbe a kategoriaba sem lehet engem es
egyik gyorsabban meno ismerosomet sem besorolni. Akkor ismet
kerdeznem, mibol kovetkeztetnek erre? Tehat ha nagyobb sebesseg, akkor
automatikusan nagyobb karertek?
>Miert kernek bocsanatot?
Ha sikerul megmagyaraznod akkor nem kell!
>Remelem legalabb azt belatod, hogy 200-al
>szaguldozni _kockazatosabb_, mint 120-al.
>A kockazatos szo itt nem "e'lvezetes"-t jelent.
Szerintem nem feltetlenul. Abszolut kocsi es vezetofuggo a dolog.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Elado: Toyota RAV4 !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!
 irta:

>Elado egy 1995/09-es, piros Toyota RAV4 4x4, 5 ajtos, 55e km, 1.
tul., 2x
>el.ablak, central, riaszto, radio, klima. Ara: 3,25 Mft.
>Tel: 06-30-9701501

Csak a rablas, mi ? :-) Mi kerul ezen ennyibe?
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok, hello Pal,
 irta:

>SPORTTARSAK (Vaddiszno!)> nalam a Pirelli P6000-es a nyero (ar/kapott
minoseg)
>a gumiknal (a szalonban nalunk nagyreszt az uj alfakat ilyen gumikkal
kinaljak)
> - ha valaki racafol - koszonnem.

Hat sajna a 18"-os gumibol eleg kicsi a valasztek. Szerintem Pirelli
P6000 nincs is. Hatul most Bridgestone SP-02 Pole Position gumi van.
(Allitolag most ez a legjobb, szerencsem volt, mert pont ilyet
hoztak.) Elol meg valami Michelin. Regebben volt rajta Pirelli P-Zero,
azt nagyon szerettem. Jo gumi. Csak defektes lett az egyik. Mindig
olyan van rajta, ami elerheto epp akkor. Persze mindent en se teszek
fel, de aki ekkora gumit gyart, altalaban nem csinal szart.

Csa,
Vaddiszno
+ - Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
 irta:
>Miert nem hoznak be masok olcsobban arut? (A kerdes persze koltoi -
De varom
>ra a HIGGADT valaszokat.)
>
>A piac nyitott, az ar a kereslet fuggvenye (Mikrookonomia - I.
felev).

En ugy tudom, hogy a benzin kb. 20-30 Ft korul van szallitassal,
raktarozassal, finomitassal, mindennel. A tobbi az ado, aminek nagy
resze Mo-n fix. A benzinkutak meg csak 1-1.5 Ft-ot keresnek
literenkent. (Nem ertem simlizes nelkul hogy tudjak neha akar 5 Ft-tal
is olcsobban adni?) Tehat ha valaki behozza a benzint olcson, akkor a
20-30 Ft-bol tudna valamennyit elengedni. Ahhoz, hogy annyi legyen a
benzinar, mint pl. Szlovakiaban vagy Horvatorszagban, meg neki kene
fizetni az autosoknak. Meg jo hulye lenne olcsobban adni, ha eladhatja
ugyanolyan dragan, mint a MOL, igy tobb profitot realizalhatnak.
Egyszerubb es sokkal gazdasagosabb megegyezni. Nesze neked
Mikrookonomia, mi?
Ha mas arak lennenek akkor kerlek javits ki, mert szeretnek tobbet es
biztosat tudni a temaban.

Udv,
Vaddiszno
+ - vegyes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elsosorban sajnalom, hogy lemaradtam a talirol, de hat 
diplomamunka project van eppen.

Ha valaki tud megbizhato klimaszerelot, akkor ossza meg 
velem, mert klimakomresszor joletre szenderult.

Pirelli P6000
A hirdetes szerint ha jo a Ferrarinak, jo lesz nekem is. 
Nos en ket garnitura P600-ast koptattam el, ez a 6000-es 
elodje, es nem voltam hanyattdobva tole. Vizes uton eleg 
gyengus, telen eselytelen. Szaraz uton kivaloan tapad, es 
nagyon csondes. Bar most Barumot tettem fol, es ez 
hasonloan jo.
PSA dizelek
Nos tobb baratom hasznal Citroen dizelt, es mindenki 
imadja. Mostanaban megjelentek a hozza hasonlo termekek, 
fauve, merci, bomos, es tarsaik, de ezekhez csak ket 
megjegyzesem lenne.
1. Nezzuk meg majd 10 ev mulva, hogy mukodnek, mondjuk 
300.000 km utan
2. konkretan a VW 2.5 TDI motorja ugy szar, ahogy van, ezt 
tobb szerelo is megerositette, miszerint konnyeden jon 
rajuk El muerte.
Ennyi mara, es most elhuzok Erdelybe, bar a husvethetfoi 
hazautert a reszeg biciklistak kozott nem lesz kejutazas, 
de Tipo TD-ben az ember szep kenyelmesen utazik, mert eros, 
kenyelmes, csak rossz a klima, bruhuhuhu
+ - #719 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

Elozetes egyeztetes utan el tudna valaki kuldeni a #719-es autot?
Jott vele egy attachment, es nem tudom elolvasni a levelet. :(

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Re:subscribe ( 39 sor ) (HIX AUTO 719) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> begin 600 winmail.dat
> M>)\^(@@%`0:0"``$```````!``$``0>0!@`(````Y`0```````#H``$(@`<`
> M&````$E032Y-:6-R;W-O9G0@36%I;"Y.;W1E`#$(`06``P`.````T`<$`!(`
> M!P`0`!```@`6`0$@@`,`#@```-`'!``2``<`#@`'``(`"P$!"8`!`"$```!"
> M1C(T-T5"`P,#!&.#`Q04(U.0`2!P$$@`$``0``````
> M``$-@`0``@````(``@`!`Y`&`'@%```M`````P`!@`@@!@``````P```````
> M`$8`````4H4``/,5```>``*`""`&``````#`````````1@````!4A0```0``
> M``4````X+C`T``````,``X`((`8``````,````````!&``````&%````````
> M"P`$@`@@!@``````P````````$8``````X4````````+``6`""`&``````#`
> M````````1@`````.A0````````,`!H`((`8``````,````````!&`````!"%
> M`````````P`'@`@@!@``````P````````$8`````$84````````#``B`""`&
> M``````#`````````1@`````8A0```````!X`"8`((`8``````,````````!&
> M`````#:%```!`````0`````````>``J`""`&``````#`````````1@`````W
> MA0```0````$`````````'@`+@`@@!@``````P````````$8`````.(4```$`
> M```!``````````(!"1`!````EP```),````:`0``3%I&=14(NZ0#``H`@@`J0#XP(`!&-H"L!S97
0P(!\'$P*#
> M`%`"\A%Y5&%HFP-Q`H!]"H`(R"`["`%`+`X<,T`'!"Z8@
> M?``!``#D`X%G8
> M./6HOP$#`/$_"00``!X`,4`!````"0```$)24U1/4T5#``````,`&D``````
> M'@`P0`$````)````0E)35$]314,``````P`90``````#`/T_Y`0``!X`<``!
> M`````0`````````#`"8```````,`-@```````P"`$/____\"`4<``0```#4`
> M``!C/553.V$](#MP/4]21T%.25I!5$E/3CML/4I'2$580T@R+3`P,#0Q.#`U
> M,38Q-EHM.#4W``````(!^3\!````3P````````#`/H_`0```!4```!"
> M4E-#(%-302!35$]204=%(%-%0P`````>`#E``0````D```!"4E-43U-%0P``
> M``!````#T``0````$`````````'@`=
> M#@$````!`````````!X`-1`!````10```#Q!,48R.#A&1#=&.39$,S$Q.#@P
> M1C`P,#!&.#`Q04(U.3`S-38X,D!J9VAE>&-H,BYF=V0N87)E=7(N87)M>2YM
> M:6P^``````L`*0``````"P`C```````#``80?U5RR@,`!Q`)`````P`0$```
> M```#`!$0`````!X`"!`!````"@```%-50E-#4DE"10````(!?P`!````10``
> `P,#!&.#`Q04(U.3`S-38X,D!J9VAE
> >>&-H,BYF=V0N87)E=7(N87)M>2YM:6P^`````+/O
>
Valaszom: Ha a ga'zbobe'ben nem signal a gogyo, akkor be kell abcugolni
a cunajdert, melyet a sve'dcenderen kell bekalibralni. Ezek utan az
eteteratort be kell inplantalni a makmaraba, amikor ez kesz van , akkor
a bukofrekvencias homa'lytizedelo pecek-recekteto generatoran be kell
allitani az impedencias bemenofrekvenciabukometert, melyet a
pothometeren lehet szabalyozni. Ezek utan schwarzkaschniban talahato
kicsi schuffnituning dobozkat kell kinyitni, amelyben megtalahato a
negativ energia csatolo, melyet at kel kotni az amplitudo vezerelt, alul
szelepelt elektronikus csappantyulemezen magasodo re'z zenerdiodara.

Ennek sincs e'rtelme, de legala'bb olvashato'!

Udvozlettel:
Be'ka alias Akeb.
+ - Bora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kocsit csereltem (mert a masiknak megtelt a hamutartoja...   :) Na jo,
15ezres (=elso!) szervizre kellett vinni a masikat. Az uj szerzemeny
ugyanolyan mint az elozo, de par kulonbseget tapasztalni. 
0. azt 14325km-rel adtam le, ebben meg 15266 van. Berautorol leven szo ez
majdnem olyan, mintha ugyanazt kaptam volna vissza.
1. Ezen nyari gumik vannak (Michelin Pilot 195/65R15) ezzel csendesebben
gurul, jobban tapad (lassulas rulez) es szubjektive konnyebb kormanyozni.
2. Ennek nem olyan akadozos a valtoja
3. Ennek nem zugnak az ajtoi menet kozben (a masikon kicsit olyan volt,
mintha nem lenne rendesen becsukva az ajto, emiatt allando szelzaj volt
benne). 
4. Ennek akadozosabb a vilagitas-kapcsoloja (legalabbis az elozo VW-ke
precizebbnek tunt)
A 2.-4. pontokba foglaltak valszeg egyedi hianyossagok (mindegyikkel csak
1-1 peldanynal talalkoztam), ez viszont kicsit kritizalja a hires-neves VW
minoseget. 
Udv
Fogash

+ - Mindent szabad? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fenti kerdes tegnapelott delutan merult fel bennem, amikor az M1-en az M0
csomopont utan (Gyor fele) a 3savos emelkedo elott megelozott egy
meglehetosen utott-kopott Daewoo Racer (gy.k.: csepp-kadett koreabol). En
125-tel masztam, mert ott gyakran all a kozeg. Az illeto kb 150-nel ment el
mellettem, de az emelkedo kicsit visszavetette fektelen szaguldasat, ekkor
utolertem (a csomopont utan fel szoktam venni egy 135-140es utazot). A
kocsi rendszama: RR-55-99. Kivancsisagbol utana eredtem, az Aral kutig (kb
20km autopalya, ott megallt tankolni) az alabbiakat lattam: utazosebesseg
150-160kmh, belso savban 140-nel halado Audi80 megelozese jobbrol
iranyjelzo nelkul, vegig bekapcsolt hatso kodlampa (atom jo napsutes volt
este 6 fele). Amikor kiallt, akkor lattam a vezetot: fiatal
("titkarno-koru") csaj, festett elenkvoros haj, meno napszemuveg, stb. A
kulseje alapjan a "szolgalunk es vedunk"-bol csak bizonyos szolgaltatas
jutott rola eszembe. Meg az, hogy mire is koltik az adofizetok penzet... 
:(      De ez nem autos tema, abba is hagyom.
Fogash

+ - legkondi, max. ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legkondi. A "hagyomanyos" legkondiknak 2 uzemi allapota van. Vagy
kikapcsolod, ekkor a kompresszora all, az utasterbe kornyezeti, ill. a
futoradiatorral modositott homersekletu levego jut be. Ha bekapcsolod,
folyamatosan mukodik a huto korfolyamat, az utasterbe folyamatosan a
klimaber. lehetosegei szerint legjobban lehutott levego todul be.
Hasznalatra nekem az alabbi modszer jott be a legjobban: folyamatosan
bekapcsolt allapot, amig a kocsi le nem hul. Ha erzed, hogy eleg hideg,
akkor a FUTES-szabalyzoval allitsd olyan hidegre/melegre, amit kenyelmesnek
erzel. Mivel a Skodak nem tudnak olyant, hogy egyszerre labra es
szelvedore, altalaban ugy allitom be, hogy az elejen az uvegre fujja (a
hideg levego ugyis leszall, a lenti meleg meg fel a hideggel keveredni), ha
mar jo a hoerzetem, akkor meg lefele allitom (labra). Igy nem erzek
tudogyulladasos tuneteket, mint a mellre fujatasnal, es nem szarad ki a
szemem, mint a fejre fujatasnal. 
(Az elektronikus klimak tele vannak erzekelokkel, es ugy iranyitjak a
levegot, hogy lehetoleg huzatmentes, egyenletes homerseklet alakuljon ki
mindenhol. Ehhez nem csak a homersekletet(fejter, labter, kulso, stb),
hanem a napsutes intenzitasat is figyelik. Az ilyent AUTO allasba kapcsolva
igazi a kenyelem.)
Eszreveheto teljesitmeny-veszteseget nem okoz, hiszen padlot nyomva a gazon
automatikusan kikapcsolja a klima kompresszorat. Fogyasztas: Bora 1.6/101LE
talan 0,5 literrel evett tobbet a klimas tavaly juliusban, mint a klima
nelkuli iden aprilisban.

A névl. max. ford. altalaban a fordszammeron a folyamatos piros jel
kezdete. Van, ami tovabb is porogne (akar szetesesig), van ami lekorlatoz.
A korlatozas altalaban a jol a piros mezo alja felett 500-600 fordulattal
van. A Skodridban szvsz 3-4000 rpm korul van a celszeruen autozando
tartomany. 
Udv

+ - PSA vs. nemet dieselek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor miert is verhetetlenek a PSA dieselek? A fenti adatok azt hiszem
> magukert beszelnek.

A szamok tenyleg sokmindenrol beszelnek, de par dologrol nem. Volt alkalmam
kiprobalni Citroen Xantia 1.9 TD-t (papiron 90LE, kamras, tehat _nem_ a HDI
verzio, hanem az ezereves elod), majd rogton utana a (papiron 100LE-s)
Vectra DTi 16V-t. Haaaaat....
Az Opel erzodott vagy 80-LE-nek, lusta volt mind a dog, alulrol nem huzott,
folfele meg nem porgott, egy egeszen szuk tartomanyban volt virgonc. A
Citrom ezzel szemben alapjaratrol ment, mint a nyul, es egesz vigan
forgott, orom volt vele autozni a benzinesek ritmusaban. emellett a tulajok
sajat bevallasai alapjan a Xantia nem evett tobbet, mint a "high tech"
Opel. Szvsz a regebbi (=megfizetheto) PSA dieselekben az a csodalando, hogy
"100" eve is jo kondiban voltak, elnyuhetetlenul, kis fogyasztassal, jo
menetteljesitmenyekkel birtak akkor is, amikor a benzines tesoik nagy resze
meglehetosen hmmm "szurke" vehemenciaval birt. Hasonlits ossze egy Peugeot
504est egy hasonlo koru Passattal. Vagy egy Audi 100 D (a szivar elotti
kocka, gyari kod C2) nevu remalmot egy CX TD-vel, mert ezek kb azonos
koruak! 
A mostani szuperdieselek (VW-Audi TDI, Mercedes CDI, BMW d, Alfa JTD) egesz
masrol szolnak, mint a korabbi dieselek, kicsit talan santit is az
osszehasonlitas. Amugy a sorodba meg beleillik a Merci E270CDI is a maga
193LE/300Nm-evel, sot van 290CDI is, de annak nem tudom az adatait.
Egyebkent elgondolkoztato, hogy egy (mondjuk pl) Golf, Octavia, Bora, stb.
az 1.9 TDi motorral tobb mint 1 millioval dragabb a hasonlo
menetteljesitmenyeket nyujto 1.6os benzineseknel. Es a nagy hajkuraszasban
kb. masfel-ket literrel eszik kevesebbet a diesel. Ket lityi gazolaj 400Ft,
ez van 100km-enkent. Az kilometerenkent 3-5Ft, stilustol fuggoen. Vagyis a
legkedvezobb (jogtiszta) esetben is 200ekm alatt terul meg a
tobblet-befektetes. Jo, lassubb az ertekvesztes, akkor mondjuk az eladasi
ar tobblete kompenzal mondjuk 5 evesen 300eFt-ot? A fennmarado 700ezer meg
mindig 140ekm, ami evi 28ezernek felel meg. A legtobb autos viszont 3 ev
alatt megy ennyit...	:(	Szoval a gazdasagossag valahol ott kezdodne, hogy
megfizetheto aron hozzajutni a takarekosabb valtozathoz. Ami egy PSA-nal
(talan) jobban megvalosul, mint a germanoknal. Ettol fuggetlenul a technika
tenyleg nagyon jo.
Fogash

+ - Harley (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eljott az ido hogy nekifogjak a diplomamunkamnak aminek a kereten belul
egy
>Harley tipusu motrot szeretnek tervezni. Ha van valakinek kepe, szamitasi
>peldaja, akarmilyen cikke, tud egy jo linket ezekrol a tipusu motrokrol
>kerem dobjon meg egy levellel.

Mi az, hogy Harley tipusu motor? 45fokos leghuteses V2, OHV vezerlessel,
kulonallo valtoval? 2 szeleppel, 4 szeleppel, 1 porlasztoval, kettovel,
turboval, kompresszorral, nitroval? Vagy a motorkerekparrol van szo?
Choppert akarsz (merev vazzal, rugozatlan hatsokerekkel, springer
elsovillaval) a' la EasyRider? Vagy Custom bringat bordasszij-hajtassal,
teleszkopos elsovillaval, rugozott (softail/hardtail) hatsovillaval, mint
egy FatBoy?
Javaslom atlapozni a "Harley Davidson", valamint a "Harley Davidson
tortenete" (asszem ezek a pontos cimek) c. gazdagon illusztralt konyveket a
pontosabb specifikacio erdekeben. Ha mondasz konkretabb dolgokat, esetleg
tobbet tudok segiteni. 
Fogash

+ - diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vagy azt meglesni,hogy a Citroen motorja is common-rail rendszeru e? 
Mer' az Audie nem az, sot, megcsak nem is pumpe-du:se rendszeru. Es mar nem
150, hanem 180 LE.
>A 4 literes BMW-dizelt meg felesleges ide bekevereni, nem
>kategoriatars. Ha valaki csinal egy ketszer akkorat, mint a tobbiek,
>vagy belelok egy teharauto-motort szemelyautoba, az nem a technologiai
>foleny jele. Akkor eppen hozhatnank peldakent a jenki 6.2 literes meg
Nem ugy van az! Viszont a common rail, a 4szelep, a valtozo geomatriaju
feltolto, a katalizator, stb. esetleg utal nyomokban a csucstechnikara nem?
Azt a 4literes BMW-dieselt meg sokaig csodalja majd mindenki. Ellenpelda:
IFA W50: 5000ccm, 4 hengeres 4utemu diesel. 120LE, nyomateka ismeretlen,
fogyasztasa 25-30L/100km. A BMW dieselje igaz, hogy akkora loketterfogatu,
mint a 3,5-5 tonnas teherautoke, de teljesitmenye es nyomateka lenyegesen
magasabb, fogyasztasa viszont kb 1/3-a azokenak. 

+ - gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Trabant nyomatekvalto attetelezesenek koszonheto jo elso es masodik
>fokozatokat kihasznalva a rajtnal elonyt szerezve 20 meterig azt
>megtartva gyorsultam egy 190-es kasznis MB ellen.
>A motor nem tudom mekkora volt bennem, de csak 6-8 meter utan kezdett

6-8 meter az mar majdnem 2 kocsihossz! Egy pici kiugrassal akar 10 meteres
elonyre is szert tehettel volna arra a 0,2 masodpercre. Ami a 0-15kmh
sebessegtartomanyban eletmento is lehet...	:-))))))))))	Ha nem koltenel
annyit a gyorsulasok miatt gumira, benzinre meg ulestamlara (mert gondolom
ettol a tudolapito gyorsulastol neha az is letorik), akkor meg talan a
talalkozora is el tudtal volna jonni ...		;-)

+ - gyorkornyeki talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igen jol hangzik. Csak kerdezem ovatosan, hogy nem Gyorujfalu ill.
> Gyorzamoly fele menet talalhato-e ez a to, mert ha egyrol beszelunk,
akkor
 De, Ujfalu utan, Zamoly elott a bal oldalon. Van ott 4 to is, amire en
celoztam, az a muveles alatt allo kavicsbanya, amiert senki nem morog.
(Ujfalu utan aszfaltos bekotout balra, annak a vegen bal oldalon). Ja, meg
egy elony. A Zamolyi gokart-lehetoseg es a banyto kozott (ez kb 1,5km) van
egy Erdbeerland. Ez egy eperfold szedd magad akcioban. Fizetni a kapunal
kell kifele, de be (es ki is!) engednek ures kezzel is. (=eperzabalas for
free!!!!!).
Fogash

+ - Re:tolatva beallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0720-ban irta :

>kiteszem az indexet jobbra,lassitok, fel-felvillantom a 
>feklampat, par meterrel tulhaladok a kocsifeljaron,
..
>A gond az, hogy amikor iranyjelzek, lelassitok, megallok a 
>tolatashoz, sokan nem orulnek ennek, mert 20 meterrel 
>utanam van egy utkeresztezodes. Akkor lepodnek meg amikor 

Szerintem nincs gond, de jobb lenne, ha a veszjelzot tenned ki, abbol talan 
inkabb asszocialnak arra, hogy meg fogsz allni, mert - ahogy irtad - az 
egyszeru indexeles a keresztezodes miatt felreertheto.

Torok Arpad
+ - re: Biztosito, benzinar ( 64 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> A baratod akkor se tudott volna megallni, ha a Vectra
> szabalyosan all ott. (A kisbusz {akaratlanul} leszivatta)
De.

> Barmennyire is igazsagtalannak tunik, de vegeredmenyben
> a baratod volt a hibas, ezt a biztosito jol merte fel.
???
> (Nem az ut es latasi viszonyoknak megfelelo
> sebesseget es kovetesi tavolsagot valasztotta meg)
Sajnos nem tudok egyet erteni veled, nem csak azert mert elfogult
vagyok a baratommal szemben (aki egyebkent eleg jol vezet), hanem
azert is, mert a te elmeletedet kovetve ezek szerint barmilyen
varatlan esemenyt nekem ki kell tudni fekezni. Barmi elem kerul,
akarmilyen szabalytalanul, az elott meg kell tudjak allni, kulonben en
vagyok a hibas.
Ez "szabalyos" kozlekedest feltetelezve minden resztvevotol, el is
fogadhato, de amikor egy nyalkas uton, felhomaly, es nemi kod
kisereteben feklampa, index, es barmilyen jelzes nelkul,
_kivilagitatlanul_ bamul kedves autostarsunk a dupla zarovonalon
keresztul balra, hogy itt milyen jo lenne befordulni, szerintem
konnyen belathato, hogy a felelosseg nem 100%-ban aze aki _szabalyosan
haladt_ utana, es belement.

Ezt mind a ketten ereztek, es a papir kitoltesenel nyoma is maradt.

> 1. A KRESZ maradektalan betartasa eseten nem tortenik
> baleset, vagyis baleset eseten valamelyik fel biztosan
> hibat kovetett el. (Extrem esetektol eltekintve)
Nos, ki kovetett el hibat. Aki allt a belso savban,
arra varva hogy szabalytalanul befordulhasson, vagy aki szabalyosan
kozlekedett mogotte, es megizzasztva az ABS-t se tudott lelassitani,
a mar emlitett okbol. Ha a dobozos mikrobusz veszfekezett volna,
azt ki tudta volna fekezni, mert a kovetesi tavolsagot megtartotta.

> 2. A karokozasert a szabalytalankodo a felelos, es nem az,
> aki magara vallalja.
Ebben az esetben akkor ki is volt szabalytalan?

Hogy ertsd mire gondolok:
Ha tegyuk fel ez a kozlekedesi helyzet a kovetkezofelekeppen nez ki:
Doboz elol a KULSO savban, mogotte az emberunk, mellette valaki a
belsoben.
Valaki varatlanul a dobozos ele lep a jardarol, aki elkapja a
kormanyt, es bemegy a belso savba, emberunknek NINCS modja menekulni.
Satufek, es megtortenik a baj.

Ki a hibas? Egyertelmuen a gyalogost monanank, hiszen mi a pokolnak
lepett az autok ele.
Ebben az esetben a dobozos jol reagalt, mert elkerulte az utkozest, de
emberunknek _nem volt erre modja_.
Ez szerintem az elore nem lathato esemenyek koze tartozik, amit se
kovetesi tavolsaggal, se dupla ABS-sel, se semmivel nem lehet
elkerulni.

Varom a velemenyeket!  (hatha segitsegunkre lesz a tovabbiakban)

Bocs a hosszu levelert.

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - re: AUDI gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> a 1,6 16V Dohc CRX-rol irtam, mert az a leggyakoribb (van par VTEC meg 1,5os 
de
>  csak keves). Szoval az 1,6os sima 8.5 alatt van 100-on.
Co:-co:   :))

>>Majd alkalomadtan lemerem, szerintem 10-12 korul lehet.
>>960kg 110-120? LE
> A 10-12 durva lenne egy ilyen sulyu autotol. Ha jol sejtem 2 literes.
Nem, 1.8 GT (talan). Telleg meg tudna nezni nekem hogy a JV motorszamu
'85-os 80-as AUDI-nak mi a tipusjele? Mert se a csomagtarton, se a
forgalmiban nincs bejegyezve... Valahogy elkopott :)
Egyesek szerint ez GT motor, masok szerint nem. Hat nem tudom, de
6500-7000-et meg vidaman porog a motor (2-esben 110, igaz csak 90-ig
huz jol)

> omatekkal mar felteteleznem a 9-10mp kozti gyari adatot legalabb(mert csak az
 s
> zamithat alapnak), de meg kevesebbet is elkepzelhetonek tartok. Negykerekes? 
Me
Nem, EKH-u. Sajnos se katalogus, se ismeros aki felhomalyositana az
egyeb parameterekrol (gondolom max nyomatek, LE, meg ilyesmi erdekel)

Vegul is tisztaban vagyok vele hogy ez nem versenyauto, de nem tudom
egyesek miert vannak annyira elszallva a mittomenmilyen kocsijaiktol.
Ez egy olcso vetelaru, alacsony fenntartasi koltsegu (sok utangyartott
_nemet_ alkatresz), ugyanakkor kenyelmes, kedvezo fogyasztasu,
elnyuhetetlen konstrukcio, a maga idegesito hibaival (pl kilincsek
eltornek) Az meg mar csak kulon orom, hogy megy mint a diszno :))

> De a kovetkezo talalkan esetleg megvivhatunk vmi alkalmas helyszinen:)) Hmm?
Minek addig varni?                :))
Amator gyorsulasi a Hungaroringen?  Ezennel ki vagy hivva!
Poennak se rossz ;))


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Keresek roncstelep cimeket Nemetorszagban ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A legujabb buli  amit  ,most hallottam autos korokben a kovetkezo,
bar lehet ,hogy csak nekem uj.   Vesznek egy viszonylag jo allapotu
 markas autot ,lehetoleg nemetet.
Kiautoznak vele egy nagyobb roncstelepre ,ott a kopott es rossz
alkatreszeket kidobaljak belole ,majd az osszeguberalt jobb alkatreszekbol
osszerakjak, ugy az autot ,hogy nem lehet raismerni.
Foleg a belteri cuccokat ,tudjak ,szinte ingyen kicserelni.
Az alkatreszekert  alig kell fizetni es a muveleteket egy kis kenopenzert
a telepen levo javitokban el lehet vegezni.
A hataron nem fenyeget a lebukas veszelye mivel nem szamozott dolgokrol van
szo.
Csak az utikoltseget kell allni es az aprot.
Egyre tobb helyrol hallom ,hogy ,igy csinositjak ki a regi verdakat.
Ha valaki tud cimeket ,ahol egy ,ilyen buli nyelbeutheto lenne szivesen
vennem ,ha irna
Csak maganban !
Elore is koszonom !
 Üdvözlettel\ Mit Freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - Elado lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy munkatarsam szeretne eladni:
Rendszam nelkuli, vamkezelt, 5szemelyes
nemet Dethleffs tipusu lakokocsi.
2 halohelyiseges, furdofulke, konyha 5,1m hosszu.

Iranyara: 350.000Ft
Erdeklodni: 06-30-919-8440 vagy 06-30-250-4827

F.Tibi
+ - picologia 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajdeee!

Fresi 'Ba szerint: ''...Szoval az autosok csoportositasa:
a, szaguldozos vs. nyugis papa
b, draga nagy verdas vs. kis autos''

Ez jo!
En meg az mondom, haromfele autos van: az ilyen, az olyan, meg az amolyan.
:-)


Tovabba: ''Mint lathato nem vagyok tokeletes, de legalabb tudom es
megprobalok tolerans lenni''

En viszont, mint nem lathato, tokeletes vagyok, csak nem tudom. De legalabb
toleralom a
megprobaltatasokat.

Ebbol is latszik, hogy egzakt dolgok ezek. :-)


No sziasztok!

Hardside
+ - Re: felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Andy!

>Néhány napja szorgos kezek megkönnyitették az autom
>menetkész tömegét,  mivel megszabaditották a potkeréktol.

??? Minek az nekik ???
Csak nem gumihajigalo versenyt akarnak rendezni? ;-)))

> Hogyan lehet egy potkereket megvédeni???

Szerintem ez egy nagyon egyedi eset. Azon kivul, hogy a bezart
csomitartoban van, nem hiszem hogy szukseges lenne barhogy is
vedeni.

>És egyáltalán, kinek kell egy Trabi felni egy agyonkopott
>eredeti Pneumant gumival?

A kerdes jogos.

>Mivel potkerék nélkul mégsem
>szeretnék járni, ha valakinek van egy elfekvo Trabant
>felnije, és kevés pénzért meg akar tole szabadulni, az ne
>kiméljen! :-)

Nekem van egy, regi fajta (korben nem 8, hanem csak 4 lyuk), van
rajta gumi is, fene tudja milyen allapotban. Egy 1000-esert vettem
bontoban. Tevedesbol (8 luku kellett volna), de egyebkent gondosan
ki lett valasztva a legjobb peldany. 5 kiloert is odaadnam, de
Kecskemeten van. Ja, bonuszkent adhatok hozza kopott, de
mukodokepes gumit is.


>Szerintetek mennyit ér egy ilyen?

Lasd 5 sorral fentebb :-)
Na persze egy tenyleg tuti felni tuti gumival nem biztos hogy egy
ezresert megkaphato. Mindenesetre nezz szet a bontokban.


Ja, boltban, ujonnan olyan 2ezer parszaz Ft korul van egy felni.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: tolatva beallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello shaci!


[...]
>A gond az, hogy amikor iranyjelzek, lelassitok, megallok a
>tolatashoz, sokan nem orulnek ennek, mert 20 meterrel
>utanam van egy utkeresztezodes. Akkor lepodnek meg amikor
>meglatjak a tolatolampat. Remelem sikerult eleg
>korulmenyesen leirnom a szitut.

Nem korulmenyes. Ertheto. Inkabb az a baj, hogy egy kicsit
infoszegeny. Milyen szeles az ut, van-e padka, mekkora forgalom,
milyen a felhajto kialakitasa, stb.


>A kerdesem: en vetek a Kresz ellen ilyenkor? (mar nem
>emlekszem ra :) )

En sem emlexem arra, hogy volt-e benne utalas ilyen esetekre. De
szerintem szabalyos vagy. Ilyen alapon az a parkolas se lenne
szabalyos, amikor tolatva allok be ket kocsi koze.


>Vagy csak udvariatlan vagyok, vagy igy jo
>ahogy csinalom?

Mondjuk csucsforgalomban nem biztos, hogy celszeru ez a modszer.
Viszont a helyszin ismerete nelkul jo tanacsot adni szinte
lehetetlen...

>Mindenkeppen farral akarok beallni a garazsba!

... de azert altalanossagban megiscsak valamit.

A kulcs: minel egyertelmubben tudatni kell a mogotted jovovel,
hogy eszed agaban sincs elmenni a keresztezodesig, hanem valami
mast akarsz csinalni. Peldaul index ki, fekezes, aztan huzodj le
az ut szelere, amennyire csak lehet. A sebesseget annyira
csokkentsd, hogy a bejarot mar eppencsak gurulva kozelitsd meg. Ha
fizikailag van ra mod, a tolatolampat is kapcsold be meg az elore
gurulas kozben.

Fontos kerdes: ki tudnak-e kerulni savon belul? Ha nem, mennyire
eros a szembeforgalom? Mert ha egyebkent nem tartod fel a
forgalmat, akkor nem csinalj ugyet belole. Ha fel is tartod, arra
a par masodpercre allampolgari jogod van!

Csak figyelj mindig a mogotted jovokre, nehogy egy elbameszkodo
pilota beled rongyoljon!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Gabor!

>> Viszont Gyorben van 1 remek jo hely, [...]
>> Lehet gondolkozni...

Egyszer oda is el kellene menni. Legalabb a gyorieknek (foleg
Teebynek :-)) sem lesz kibuvo ;-)))


>Ugy latom, barhol is lesz talalkozo, nekem mindenkeppen legalabb
100 km... :-)

Eddigi merlegem (kozelito ertekek):
Kecskemet - Dunaujvaros: 100 km
Kecskemet - Budapest: 100 km (ketszer)
Kecskemet - Kecskemet: 0 km (hurra!)

Ugyhogy:

>(tudom, szervezzek egyet... :-)

Igy van! Merre lakol?


          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Auto 200 ezerig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello TomiBoy!

>Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen autót
>érdemes venni 200e-ig? (Keleti féltekén kívüliekre
>gondolok)

Az en velemenyem (mely csak egy a sok kozul) az, hogy ennyi
penzert nem szabad "nyugati" kocsit venni. Ha maradunk ennel az
osszegnel, akkor inkabb a Skoda-Lada-Zastava vonalat ajanlanam,
sot, pipec Wartburgot, vagy szuper Trabantot kapsz ennyiert.


>Esetleg vmilyen sportosabb autó számításba jöhet?

Persze. De nagy valoszinuseggel egy roncshalmazt soznak rad, amire
haromszor ennyit rakoltesz, mire kocsi lesz belole.


>Kor nem számít, inkább a Km!

Hat, nem tudom. A gyartasi evet sokkal nehezebb eloreporgetni,
raadasul atfordulni sem szokott (esetleg egy 1898-as autot adnak
el 2 eveskent? ;-)))

En amondo vagyok, hogy ez a 200-ert nyugati olyasmi, mint 30-ert
Trabi. Kapsz, de a gatyad ramegy utana. Egyszeruen nem eri meg.

Ha van ra modod, inkabb gyujts meg, vagy probalj kifogni egy jo
allapotu "keletit"!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Auto #719 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Frigyes!

>Sajnos a mai autot nem teljes egeszeben kaptam meg.
>>: 
>>subscribe
>Csak eddig :-(((
>Kerlek benneteket keddves listatarsak akinek megvan az egesz auto
elkuldeni nekem. Elore is koszonom.

Megjott az teljes egeszeben, csak az a draga Outlook nem mutatja a
csatolmany utani reszt. A level menujebol a Properties (Jellemzok)
menupontra feljovo panelen a Details (Reszletek) lapon van egy
Message source (Uzenetforras) gomb. Ezzel lathato ez egesz level
ugy ahogy van.

Masik megoldas: level kimentese a File/Save as... menuponttal.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Konyv? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tudom, hogy itt a tobbsegnek van jogsija, es nem is biztos, hogy meg
nedves rajta a tinta. Megis, szerintetek melyik most a legjobb KRESZ
oktato/tesztelo tankonyv?

Egy ismerosom fog most valami tanfolyasra jarni, ahol aszontak, olyat
vegyen, amelyik tetszik neki.


Balesetmentes utat mindenkinek!


U.i.: Spectrum TV Balesetek cimu sorozatat ajanlom _mindenki_
figyelmebe!

-- 
                      Jolet!  • D • V • C •  Prof

     mailto:  http://www.prof.hu  ICQ:27820096

+-+-+-+-+-+-   Volare necesse est! • • • Repulni muszaj!   -+-+-+-+-+-+
+ - +tiszteltek,Sportudo,Zoli is Back! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

+tiszteltek:
Vegre felkerultek az autom kepei a netre! A www.tuningcenter.cjb.net oldalon Ap
rilis honap autojakent talalhato meg.
Ja meg vmi:
:))))))))))))))))))))))))))
baromi buszke vagyok:)
______________________________________________________________________
Re: Sportudo

>Felado :  [Slovak Republic]

Szia!
Javaslom a www.index.hu oldal Autotuning topicjanak visszaolvasasat. Reszletese
n ki van targyalva. Van meg levlista a  fenti tuningcenter cimen is, ott is ki 
van vesezve rendesen. Jo olvasgatast!
Gumik teren ajanlom a Dunlop SP9000-t. Nekem nagyon bejott, foleg vizen felelme
tesen jo! A kereskedok szerint a Good F1-ese is remek. Szarazon mar a Falkenek 
is jol muzsikalnak, az nem kunszt! A viz a lenyeg!
_____________________________________________________________________
Figyeltetek? Zoli is back!!!

Szia Zoli! Orulok, hogy ujra itt vagy:)
(ha jol sejtem nem lett Capri a Ladabol)
VTI

u.i: ma kirobbano jo kedvem van:)



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re tolatva beallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A kerdesem: en vetek a Kresz ellen ilyenkor? (mar nem 
> emlekszem ra :) ) Vagy csak udvariatlan vagyok, vagy igy jo 
> ahogy csinalom? 
> Mindenkeppen farral akarok beallni a garazsba!

Nem vetesz. Amugy nalunk kb. ugyanez a helyzet, csak talan 
kozelebb van a kerszetezodes. En a magam reszerol ha jon valaki 
mogottem, a veszvillogot szoktam kivagni. Ebbol meg nem lett 
felreertes :)

Byez
Tibor


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Benzinar - egy ceg, egy allam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Nem allami monopolium az import, megfelelo engedelyekkel barki behozhat
> kulfoldrol benzin, gazolajat.
> Itt ezuton kerem azt, hogy aki olcsobban tud behozni arut, mint azt a MOL
> adna, hozzon be!!!!
> Miert nem hoznak be masok olcsobban arut?

Mert annak a par magancegnek (a vilagon egyedulallo modon, talan Nigeria meg
ilyen) a fonokei/tulajdonosai bent ulnek a MOL igazgatotanacsaban (is).

> (A kerdes persze koltoi - De varom
> ra a HIGGADT valaszokat.)

A valaszom prozai es higgadt volt.

> A piac nyitott, az ar a kereslet fuggvenye (Mikrookonomia - I. felev).

Ja. Olyat is tanultunk hogy a Szoci az huuuu de fel fog epulni.

__Senkinek__ ismetlem senkinek nem erdeke az erintettekbol (kiveve fogyaszto)
hogy olcsobb legyen a benzin.

Istvan
+ - Re: Biztosito, benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >egy Vectra, no fek, no index, de o ugy gondolta, hogy a dupla
> >zarovonalon keresztul bekanyarodik balra, mert ott volt dolga.
> Az almoskonyv szerint allo autoba beleszallni rossz jel.
> A baratod akkor se tudott volna megallni, ha a Vectra
> szabalyosan all ott.

Azert hadd vitazzak egy kicsit. Belso savban allni komoly ok nelkul es
haromszog stb.nelkul egy kicsit kimeriti a kozuti veszelyeztetest. Mindattol
fuggetlenul hogy igazad van, amellett is hogy a szukseges kovetesi tavolsagot a
varosban fozikai keptelenseg betartani.

Istvan
+ - Re: Jobbkez - zsakutca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak
> kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???

Szerintem igen... mi koze az elsobbsegnek az utca tulso vegehez ?

> Hasonlo: a Lurdy hazban az autoparkoloban azt mondjak, hogy
> szinten van jobbkez. Pedig -szerintem ott nincs- ott a
> bevezeto ut felsobb rangu mint a ra meroleges, parkolasra
> szant ut.

Pedig van! Sot az Europarknal is, meg a Tesconal is. Ha nincs is kinn
valamilyen mackosajt (mint pl. a CORA) akkor is jobbkez van. Persze sokan nem
figyelnek, vagy nem tudjak :( igy eleg suruek a koccanasok az ilyen helyen...
Alighanem ki kellene rakatni az aruhazzal a mackosajtokat mindenhova, nekik is
jobb ha nem ugy emlekeznek rajuk, hogy ott tortek ossze a verdat...

jts
+ - Re: Fenykepezos bacsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> PS: Ha a te oldaladon alltak __es__ a hatad mogott villant, (felteszem hogy
> menetirany szerint alltak) akkor te vagy a hunyo.

Sajnos ha szembol villant akkor is eselyes, szoktak igy is... (kesz kama
szutra :)
Pont ma delelott lattam ezt a poziciot az erzsebet hid budai felen, a buda
fele meno oldalon, szemet modon a meglehetosen szeles hidoszlop moge
bebujva...

jts
+ - Re: Jobbkez - zsakutca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
: valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak 
: kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???
egyenrangu keresztezodesekben jobbkez szabaly van. tehat mind az emlitett es a 
lurdyban is ha
egyenranguak az utak akkor jobbkez szabaly van. Az elsobbseget tabla jelzi mind
en egyeb esetben.

udv
m.f.
+ - Skoda kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tonkrement a hutoventillator homerogombaja. Kicsereltem... Azt nem ertem,
hogy minek van ez a gyujtastol fuggetlenul kotve? Allo motornal csak a
hutoben allo vizet husiti, a motorblokkban levot nem.
--
Horváth József >
+ - traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha Bp es Pest megye teruleten autoztok, erdemes hallagatni
a Klub Radiot, (FM95.3), mert szinte folyamatosan mondjak,
epp hol lattak traffipaxot. (A Danubius is megirigyelte, es
ott is mondogatjak, de tapasztalataim szerint a Klubban tobb
es pontosabb.)

Dani
+ - scorpio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy 2.9i Scorpiot is tartottam 90-ig a Vaci uton (igaz az nem egy
> sportkocsi). Nem birt lehagyni :)) Aztan ezen annyira felhuzta magat,
> hogy atment a piroson.
Lehet, hogy ugyanazt, amelyiket egyszer en is felbosszantottam? Szinten a 
Vaci uton, par eve, mentem a Trabival 70-el, igy mindig sikerult pont 
elkapni a zoldet, o meg megallt, kilott, fekezett, szoval az lett a vege, hogy 
minden lampanal megeloztem, o visszaelozott, de emiatt meg kellett allnia a 
pirosnal... Az Arpad uttol a Duna Plazaig lilult a feje, aztan _atszaguldott a 
piroson_ es tobbe nem lattam.

Dani
+ - uj 2-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom, sokan szeretnenek gyorsabban menni az uj 2-esen.
Az illetekesek szerint epp most zajlik a felulvizsgalat, aminek a 
vegen elkepzelheto, hogy autoutta minositik at a 2-est, es 100 lesz
a max. speed! Ehhez azonban hozzatartozik az is, hogy akkor a rendorok
fokozottabban ellenorzik majd ezt az utat es sulyosabb bunteteseket ronak ki
a meg mindig gyorshajtokra.
Ezt Pasztor Zoltan, a Pest Megyei Allami Kozzutkezelo Kht osztvez-helyettese 
es sajtoszovivoje "nyilatkozta" kb. 2 perccel ezelott feltett kerdesemre.

Penteken 6-kor o lesz a Klub Radio Negykereken c. musoraban is,
azt igerte, szo lesz errol is. Ha erdekel valakit, hallgassa! (FM 95.3)

Dani
+ - Jobkez - zsakutca - Lurdy - lakotelep ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Bby, szerintem a helyzet a kovetkezo:
>valaki mosmar tenyleg mondja meg nekem, hogy zakutcanak
>kell-e jobbkezes elonyt adni vagy nem???
A zsakutca nem alacsonyabbrendu azaltal, hogy zsakutca,
tehat ha tabla nem mutat mast a jobbkez itt is ervenyes.
>Hasonlo: a Lurdy hazban az autoparkoloban azt mondjak, hogy
>szinten van jobbkez...
A parkolo ugyanolyan kozutnak szamit mint az utca,
tehat ha tabla nem jelez mast, akkor jobbkez!
 Mondjuk alltalaban tablaznak, de a Lurdynal nem tudom most, hogy van-e.
>Mi a helyzet a lakotelepeken?
Ugyanaz, de! a szintkülömbseggel csatlakozo utak alsobbrenduek!
 Szoval egy megemelt szintu
(Mondjuk Parkolobol kivezeto) ut nem kap elsobseget.
Lattam mar ebbol balhet. Sajnos ezt nem sokan tudjak...

 Ugye jol mondom?

Jo nyarias hetveget mindenkinek: DiVeR
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Fiat Tempra 1.6i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiat Tempra 1.6i 1994 decemberi , gyári extrákkal, megkímélt állapotban ,
szervízkönyvvel .
Árban megegyezünk
Érdeklődni a 47/366-379(munkaidőben) és a 47/362663(munkaidő után) lehet.
+ - Re: legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
> 3. Van amikor szakaszosan hasznalom, olyankor fel percre rapoccintek a
> gombjara, ettol kb 5 percig kellemes levegot fuj ki. Ilyenkor a
> hofokszabalyozo a leghidegebb allason van.
Ha van egy ismerosod, aki ert egy kicsit az elektronikahoz, tegyetek bele
egy,  a szakaszos ablaktorlo vezerlojehez hasonlo elektronikat egy
potmeterrel. Potival, 555-os idozito IC-vel, relevel is megvan kb 1000
Ft-bol. (Attol hogy manualis, a ki-be kapcsolo gombja meg elektromos, ugye?)
A legrosszabb az egeszben a szep potmeter, es ennek az esztetikus hely
megtalalasa a kocsiban.

> Sokat lehet vele nyuglodni, sok esetben jobb egy tetoablak.......
Igy mar nem.

> Nagyon konnyu megfazni mellette, ezert is kell a homero. Ne fuvasd
> magadra a hideg levegot.
>
Erre viszont tenyleg nagyon vigyazni kell. Nagyon csabito, ha beulsz a
dogmeleg kocsiba, felhuzni egy kicsit a polot (ugy mellbimboig), es nyomatni
ra  a 4 C-s levegot. Kiraly erzes. Egy darabig.
Na patok.
KI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS