Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 679
Copyright (C) HIX
2000-03-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:dallamkurt (mind)  13 sor     (cikkei)
2 malackodas (mind)  5 sor     (cikkei)
3 balra hajtas (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Hungaria Biztosito (mind)  10 sor     (cikkei)
5 subs (mind)  1 sor     (cikkei)
6 MGeza; Kadett projekt; (mind)  38 sor     (cikkei)
7 Re: Jobb autot? (mind)  18 sor     (cikkei)
8 RE: dallamkurt (mind)  21 sor     (cikkei)
9 RE: Hangulat valt... (mind)  47 sor     (cikkei)
10 Fekezesrol amit tudni illik, ezt figyeljetek (mind)  92 sor     (cikkei)
11 Erdekes tortenet (mind)  31 sor     (cikkei)
12 Javaslatom a listanak (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Felicia (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Info (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Oldboy (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Lista moderalasa??? (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Biztosito autoberlese (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re Skoda Felicia (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Re: Jobb autot? (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Kedvezmenyek (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Gumi, tapadas (mind)  28 sor     (cikkei)
22 Renault bonto (mind)  6 sor     (cikkei)
23 Re: fek 160-rol 120-ra (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Mindenfele (mind)  30 sor     (cikkei)
25 Lopott auto nyomat bottal? (mind)  48 sor     (cikkei)
26 qplung - valto (mind)  53 sor     (cikkei)
27 valaszok (mind)  62 sor     (cikkei)
28 RE: a mait sem olvastam el... Kit erdekel? (mind)  25 sor     (cikkei)
29 ez az intelligencia csucsa. (mind)  18 sor     (cikkei)
30 vaddiszno a kreszt sem ismeri (mind)  30 sor     (cikkei)
31 re:dallamkurt (mind)  24 sor     (cikkei)
32 keringetes (mind)  10 sor     (cikkei)
33 Astra Caravan (mind)  5 sor     (cikkei)
34 jogkovetes? (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Suzuki (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Autogaz toltoallomasok (mind)  3 sor     (cikkei)
37 Felicia motorok + egy-ket tanulsag (mind)  52 sor     (cikkei)
38 Re: *** HIX AUTO *** #678 (mind)  6 sor     (cikkei)
39 Mindenfele (mind)  71 sor     (cikkei)
40 autopalya,gyorshajtas (mind)  57 sor     (cikkei)
41 Lazitsunk!!! +Kerdes Vaddisznohoz (mind)  45 sor     (cikkei)
42 szerintem mostantol _egyaltalan_ ne reagaljunk vaddiszn (mind)  11 sor     (cikkei)
43 Ejjeli trafipax (mind)  18 sor     (cikkei)
44 nagy felfedezes ! (mind)  11 sor     (cikkei)
45 Re: Szamtan (mind)  35 sor     (cikkei)
46 Opel Astra Caravan vasarlasa (mind)  6 sor     (cikkei)
47 Elromlik a lista ? (mind)  19 sor     (cikkei)
48 Re: Joido=orulet? (mind)  9 sor     (cikkei)
49 Re: Veszvillogo (mind)  22 sor     (cikkei)
50 Fekero (mind)  48 sor     (cikkei)
51 Hogy miert lett ilyen a lista? (mind)  31 sor     (cikkei)
52 Huto legtelenites (mind)  28 sor     (cikkei)
53 duda, autopalyas tapasztalatok (mind)  46 sor     (cikkei)
54 exij csuszas, alapjarat (mind)  24 sor     (cikkei)
55 Italia (mind)  23 sor     (cikkei)
56 Wankel (mind)  10 sor     (cikkei)
57 Elado Skoda Felicia 1.6 GLX (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re:dallamkurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyaltalan a KRESZ szerint engedalyezett dolog a kurt helyett mas
> hangjelzo ( dallamkurt, nagyon eros hangu legkurt )  berendezés gk-ba
> szerelese, hasznalata a forgalomban  ?

Azonos hangon szolhat csak. Dallamkurt nem jo, legkurt igen.

Mas: aranymetal Vectra ma az M7-esen, 190 korul; a ket belso fenyszoro
felvaltva villog, mint az USA filmekben... Egy pillanatra
elgondolkodtam, hogy elengedjem-e, mert hogy en ilyen jelzest nem
ismerek..

-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - malackodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ejne Vaddiszno! Nem vagy Te inkabb egy Vadszamar?

Szerintem Vaddisznaj baratnoje orulne ennek a legjobban, ha igy volna ... :)

andi
+ - balra hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a megoldasi javaslatokat Zotyanak
es Gandalfnak. Nos, en a kovetkezo megoldast
ismerem (a forras talan J.B. Priestley):

Szoval regen akik loval jartak, azok altalaban viseltek valamilyen
oldalfegyvert, kardot, fejszet, husangot vagy ilyesmit. Ezeknek
a helye ertelemszeruen a bal oldalon van, mivel a legtobb
ember jobbkezes. Ha viszont a bal oldalon valamilyen
eszkozt hordunk, akkor a lora csak jobb felol tudunk
kenyelmesen felszallni. Ugyanakkor nyilvanvaloan
ugy kenyelmes a lora felszallni, ha nem az ut kozeperol,
hanem a szelerol hajtjuk vegre a muveletet (kulonosen
a regi  szuk, neha csak osvenyszeru utakat tekintve)
- ez pedig csak akkor fog sikerulni, ha a lo az ut bal szelerol indul.
Hat, ez is egy magyarazat. Tulajdonkeppen nem tudom, a
jobbkezes kozlekedest ki talalta ki, hiszen sok helyen
volt balkezes (Magyarorszagon is, vagy mondjuk
Svedorszagban).

Regi szovjet vicc: a Szovjetunio Minisztertanacsa ugy
dont, hogy atternek a baloldali kozlekedesre. A peresztrojka
szellemeben a fokozatos, reform jellegu bevezetes mellett
dontenek: az elso heten csak a taxik ternek at a bal oldalra,
a masodik heten a teherautok is, a harmadikon a buszok,
etc...  (Bocs).

Lenne egy kerdesem azokhoz, akik mar vezettek jobbkormanyos
autot: nem zavaro az, hogy balkezzel kell kezelni a sebvaltot?
(Persze ugyanennyi erovel megkerdezhetem a balkormanyos
autot vezeto balkezes kollegakat is:-))) Szoval erdekelne,
nem nehez-e megszokni.

Udv: Afonya
+ - Hungaria Biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg sem erdemli hogy nagy betuvel irjuk a nevet...:)
Engem pl. rendszeresen "elfelejtenek" atsorolni a magasabb
bonus osztalyba, es mindig az alacsonyabb bonushoz tartozo
osszegrol kuldik a csekket evvaltaskor.
Az elmult harom evben ezt mindig eljatszottak, nekem kellett utanuk
telefonalgatni hogy ugyanmarkerem...

Ropi
+ - subs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subs
+ - MGeza; Kadett projekt; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haji!

____________________MGeza______________________
Meszaros Gezank irta:
>>>>
Ezt a mondatodat kivalo onismeretednek is be lehet tudni.
Miert adsz fel ilyen magas labdakat ?
>>>>
(Nem a Vaddiszno miatt, mert masnal, akar nalam is) de ez kituno
poen volt. Az asztal ala rohogtem magam. :o)))))

__________________Kadett projekt__________________
Na remek, most jon a 60.000-es kiadas! :o( Hogy mibol meg nem
tudom.... :o(
Szoval oda jutottam, hogy mind a negy lengescsillapitot cserelni
kell, + 4 also szilent a lengokarokba, + jobb szelso osszekoto gomb-
fej.
Asszem elso korben a hatso lengescsillapitok nem kerulnek cserere,
majd ha megint lesz leee. Igy is 50 KHUF korul lesz.
Sajna a jobb elso gatlo mar ritka sz@r, ezert az elsoket cserelni kell.
Ha viszont azokat cserelem, akkor illene a hatsokat is ugye. :o(
Na azert nagyon varom mar, hogy ne egy hullamvasutba uljek,
hanem egy jo rugozassal es utfekvessel megaldott ottoba.
Amint megvan, tesztelem a kedvenc kanyaromban. :o)

VTI! Milyenek a KONI-k? (Jol irom?)

Zzsanya! Trabira fel. :o)

A kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:

U.i.: En akkor sem mondom le a Listat, majd leulepszik a dolog.
Sajnalom, hogy elmegy egy-ket tag, azert remelem meg visszaneznek!
+ - Re: Jobb autot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ha meg nem kell a plusz penz nekik miert nem vesznek a meglevobol jobb
> >autot?

Nem feltetlenul vesz mindenki olyan draga autot, amennyi
penze eppen van! Bevallom, hogy en sem azert jarok nivaval,
mert nem futna esetleg egy kicsit "jobb" esetleg ujabb jarganyra.
Vannak esszeru okok, ami miatt az emberek a nekik leginkabb
megfelelo ar-teljesitmeny viszonnyal rendelkezo kocsit veszik meg
es tartjak el. Igy nem csoda, ha sok a trabi, meg a viszonylag
olcso auto, mert ugyi nem biztos, hogy mindenki szaguldozasban
eli ki magat. Aki pedig nem birja visszatartani a jobb labat,
annak javaslom hogy jarjon el versenyekre (gondolom megengedheti
maganak), ahol nyugodtan kielheti magat es megbizonyosodhat arrol
is, hogy nem feltetlenul az a meno sofor, aki annak erzi magat.

Udv. Dolnay Norbert
http://www.extra.hu/bazis-trade      (az autozas ott kezdodik, ahol az ut
vegeter)
+ - RE: dallamkurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: dallamkurt ( 15 sor )
> 
> Meg evekkel ezelott egy kereskedonel lattam olyan dallamkurtot,
> ami programozhato volt.
...
>
> Egyaltalan a KRESZ szerint engedalyezett dolog a kurt helyett mas
> hangjelzo ( dallamkurt, nagyon eros hangu legkurt )  berendezés
> gk-ba szerelese, hasznalata a forgalomban  ?
 
_TILOS._
Barmilyen, valtozo hangmagassagu kurt hasznalata a forgalomban
tilos, ilyet kizarolag megkulonboztetett jelzesre jogosult
jarmuvek (mento, rendorseg, tuzoltok, miniszterelnok, stb.)
hasznalhatnak, azok is csak forgalom miatt indokolt esetben.

Genya az a kereskedo, aki ilyet arul! Nagyon jol tudnia kell
hogy nalunk nem szabad hasznalni.

udv: VAti
+ - RE: Hangulat valt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azonkivul fenntartom azt a
> velemenyemet is, hogy a belso savban halado, tehat elozo 
> autonak akkor is
> elsobbsege van a kulsoben halado, tehat elozottel szemben, ha 
> az tullepi a megengedett sebesseget.

Akkor, ha eppen elozi a kulso savban haladot, kulonben nem.
Ezert kell pl. elozes elott kinezni, hogy minket eppen nem
eloznek-e, es ha igen akkor nyugton maradni es kivarni.
De nehogy mar elozes legyen amikor 200 m-el jon mogotte
egy savval beljebb, a max. megengedett masfelszeresevel.
Elozesben levo autot szinten tilos elozni.
Tudomasom szerint meg elozes kozben is csak akkor mehetsz
120 felett, ha ez a biztonsagos befejezeshez szukseges.(?)

> de semmilyen "megkulonbozteto jelzest" nem talaltam rajta. 
> Megis mindenki gyorsan lehuzodik elolem.

Naja, ezert utalok autopalyan menni.
Tapasztalatom szerint az autopalyan annak a legrosszabb
akinek az utazosebessege 100-120 km/h kozott van. Mert
a 80-al pofogo Trabantokat, teherautokat csak ki kell
kerulnie, viszont ot is folyamatosan elozni akarjak azok
akik 160-al tepnek, de ezekkel ellentetben neki nincs
akkora manoverezo kepessege.

Ateltem olyat, hogy 120-al elozni kezdek egy Zsigulit,
en mar a belso savban, o a kulsoben, a kocsim orra mar
csak cca. 3 meterrel van hatrebb mint a Zsiguli hatulja.
Ekkorra mogem er egy BMW vagy 160-al, es mikozben en
tovabb elozok, a BMW belep a gazba, semmi index, 
beeloz engem jobbrol, majd a gyorsan szukulo resen (cca 3 m
koztem es az elozott Zsiguli kozott) behuz elem mint az
allat, fekeznem kellett kulonben siman beakad a rohadek
a ket kocsi koze harapofogoba, >130 temponal.
(valoszinuleg ott hibazott hogy kicsivel alabecsulte az
en relativ sebessegemet a Zsigulihoz kepest. En meg nem
szamitottam ilyen rallymutatvanyra a BMWs reszerol, de
ezt nem tekintem hibanak. Sot nagyon nem birom az ilyen
arcokat, kulonosen ha az egesz csaladom ott ul a kocsiban)

Szoval ez az ami nagyon veszelyes es emiatt nem dijazom
ha valaki felulbiralja a KRESZt azzal, hogy az o autoja
tobbet is tud. Akkor koltozzon el olyan orszagba ahol a
KRESZ tobbet is enged. Itt ez a norma.

udv: VAti
+ - Fekezesrol amit tudni illik, ezt figyeljetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hadd irjak par sort en is a fekezesrol.

A gepjarmu haladasanak tobb szakasza van. Ugymint gyorsitas, haladas
egyenletes sebesseggel, szabadonfutas, es lassitas.
Ezek kozul nehanynak van tobb fokozata is. Nekunk mindezek kozul  a
fekezesre kell koncentralnunk.

Tetelezzunk fel adatokat mint:
- tomeg = m
- gordulesi surlodas = Mug
- ezekbol kijon Fg a gorduleshez szuks. ero
- Fg = m*g*Mug
- sebesseg = v
- lassulas = a
- megtett ut = s
- ido = t

Ismerjuk a sebessegvaltozast Dv-t.
Ket kepletunk van:
- a = Dv/Dt es s = a/2*(t^2)

Behelyettesitve megkapjuk:
- s = a/2*(Dv/a)^2 => Dv^2/2a => a, majd => t
- itt az s a feltetelezett fekut hossza (amit mi szeretnenk, mivel az
ido es a megtett ut egyenes aranyossagban van egymassal igy csak
kompenzalni tudjuk oket egymassal)

Fl = lassitoero = m*a
Ff = fekezoero = Fl-Fg

A fekezeshez szukseges maximalis teljesitmeny:
Pfmax = Ff*Dv

Az ebbol kapott erteket felhasznalhatjuk a fekezo munkat vegzo
alkatreszek meretezesere.

Innentol folytatva, a fent kiszamolt teljesitmennyel kell uzemelni a
fekberendezesnek.
Ahol is a fekezoerot eloallitjuk.
Majd a kovetkezo ertekekre van szuksegunk:
- gumimeret
- benyomodas ( a gumi torzioja az aszfalton) => a surlodo felulet
- gordulesi surlodas
Szamolgatunk kerekfordulatszamot meg egyebeket, abbol pedig kihozzuk az
egy kerekre juto gordulesi teljesitmenyt termeszetesen a fordulatszam
csokkenesenek fuggvenyeben, illetoleg a szoglassulas fuggvenyeben.
Ennek a kapott erteknek, nagyobbnak kell lennie, mint az elozoleg
megallapitott fekezesi teljesitmenynek a meroszama/a kerekek szama.

Igy tudjuk megallapitani a biztonsagos fekezo erot, ~munkat, ~mereteket.
Valamint ezekbol a kapott adatokbol kiszamithatjuk a fekalkatreszek
mereteit is.

Az alkatreszek meretezesehez katalogusbol kivalasztjuk a megfelelo
ertekekkel ellatott szukseges egysegeket.

FIGYELEM ebben az esetben nem vettuk figyelembe a reakcioidot, a
fekkesedelmi idot, es adott palyaviszonyokra szamoltunk!!!

> ------------------------------------------------------------------------

Fekut megkozelito meghatarozasa mas keplettel:
- feltetelezve, hogy idealis meretezesu a fekunk
	sf=3*v/10+(v/10)^2
- v = sebesseg
- a keplet elso tagja a reakcioido alatt megtett ut
- a masodik tag a fekut
- a=3,85 m/s^2 es tr=1,08s reakcioido atlagos ertekekkel szamoltunk

Ennyit szerettem volna kozolni.
De igazabol a dolog atlathatobb lenne egy komplex feladat megoldasaval.
Azt viszont nehez itt levezetni, mert sok kitero szamolas kell hozza.
Ami talan a sorlimitbe sem ferne bele.

A fent leirt eszmefuttatas megertesehez szuksegeltetik:
- alt. isk. fizika tananyag
- szakk. isk. fizika tananyag

Koszon a figyelmetek!

Udvozlettel
Teeby


--
 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Erdekes tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ismerosommel esett meg a napokban az alabbi eset.

Kanyarodott jobbra kis iven, illetve probalt, de balrol nagyiven
bevagott ele egy civil rendorauto.
A srac, dudalt villogtatott.
Mire a rendor megallt, es kiszallt.
Kiszallt a srac is, majd a rendor megkerdezte tole orditva, mit kepzel,
nem latja-e a rendszamot.
Mire a srac is visszakiabalt, hogy o mit kepzel, nem adta meg az
elsobbseget, es hogy kinek gondolja magat hogy csak ugy hobbibol athagja
a szabalyokat, mert meg megkul. jelzest sem hasznalt.
Erre a rendor fogta magat es duhosen bevagta a kocsijanak ajtajat, aztan
elhajtott.

Az eset apropoja, hogy mindez egy forgalmas aruhaz elott tortent kora
delutan.

Szerintem tanulsagos az eset.
Ha az ember cegautoval van (itt is igy volt) es vannak a kornyeken
sokak, akik feltehetoleg lattak, szerintem ne feljen kinyitni a szajat
az igaza erdekeben.

Udv
Teeby
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Javaslatom a listanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lusta!

Nem tudom hogyan vagytok vele, de azok utan amit Attilarol irt. En ugy
dontottem:

	IGNORE: VADDISZNO

Ennyi. Szerintem igy korrekt.
Ja es bealitottan egy uj szolgaltatast:

	NO REPLY TO

Ezeket itt belul egy kis bio(sz) kapcsoloval lehet allitani.
A CPU-ban a CACHE kornyeken.
A varhato eredmenyek:
- novekedett teljesitmeny
- nem melegszik tul a CPU
- es no a hasznos memoria merete

Javaslom mindenki figyelmebe. Nekem bevalt. 8)
Ja es ha valakinek nem megy forduljon hozzam, bizalommal.

Teeby
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>A motorvalasztek ket 1.3-as es egy 1.6-os motorbol all. A 

elfelejtetted a 1.9-es dizelt...

------------

a tobbi 142 sort toroltem, nincs ertelme.

Cs.
+ - Info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

irja meg nekem valaki maganba, hogy mi ujsag van Budapesten,
nyitva van-e a Vidampark, Allatkert, Godolloi kastely, stb,
ugy nez ki, hogy szombaton atutazoban leszek, valami
programot szeretnek osszeallitani.

Koszi
+ - Oldboy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!


Tobben hianyoljatok Oldboy-t.

Tobben kifogasoljatok a lista jelenlegi hangnemet (en is).

A ketto valahol osszefugg.

Emlekeztek a KHK-ra? Oldboy talalta ki, es az volt a celja vele,
a lista onmagat moderalja. Azaz legyen onuralmunk, es ne
valaszoljunk provokalo irasokra. Legalabbis a listan ne.
Es fokent nem alparibb stilusban, mint az eredeti level iroja.

Tulajdonkeppen nagyon sokan megfogalmaztatok mar ugyanezt, de
sajnos keves eredmennyel. Oldboy is probalkozott. Sikertelenul. Es
ez nagyon rosszul esett neki. Mint tudjatok, en is szimpatizaltam
az otlettel (maig is tartom magam ehhez), es epp a sikertelenseg
miatt alakult ki egy affer koztunk. Ez odaig vezetett, hogy Oldboy
feladta. Igaz, tisztáztuk a helyzetet, kibekultunk, de megis...

Konyorgom! A flame nem ugy jon letre, hogy valaki provokal! Hanem
ugy, hogy masok hasonlo stilusban reagalnak!

Meg sosem volt ennyire rossz a lista. Abszolut melyponton vagyunk.
Es ez elsosorban _nem_ egy bizonyos szemelynek koszonheto...

Bevallom, most eloszor nekem is megfordult a fejemben az unsubs.
Persze eleg gyorsan fordult meg, es azon nyomban tavozott is, de
azert jelzeserteku volt szamomra.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Lista moderalasa??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mar tobb alkalommal, tobben felvetettek a lista moderalasanak 
szuksegesseget. Szerencsere eddig a moderalatlansag-partiak 
kerekedtek felul. A lista tovabbi elvadulasanak megelozesere 
lenne egy javaslatom (mas is javasolt mar korabban hasonlot): 

*** Akarmilyen NEM A LISTARA ILLO LEVELRE keretik
*** NEM vagy legfeljebb fejenkent egyszer VALASZOLNI!!!

Ha megis folytatodik a dolog, maganlevelben kuldjuk el oket...
....a VITA-ra.


Koszonom:

Padi
+ - Biztosito autoberlese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

Vaddiszno:
>A berautot meg akkor is el lehet felejteni. A biztosito a legszemetebb >cegek
Nekunk egyszer mar sikerult (szerencsere csak egyszer kellett). Bazi sok utanna
jaras es telefon meg rohangalas, de sikerult. Elo pelda! (illetve mostamr halot
t?)
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re Skoda Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A motorvalasztek ket 1.3-as es egy 1.6-os motorbol all. A
>ket 1.3-as kozott a befecskendezes jelenti a fo
>kulonbseget: az 55 loeros kozponti injektoros, a 68 loeros
>MPI, azaz hengerenkenti befecskendezeses.

Hat, ha ez igaz, akkor egy ev ota van csak rajta befecskendezo a kisebbiken.
Tavaly erdeklodtem a Skoda markakepviseletben, hogy hogyan es mennyiert
lehetne venni egy ujat (tudjatok, hasznalt autojat piaci ertek felett
100.000 forinttal szamitjuk be). A lenyeg, akkor ketfele volt az 1.3-as
motor, egy PORLASZTOS es egy befecskendezos (neveben ott a kis "i" betu,
azaz nem LX, hanem LXi) Arban akkor 100K forint kulonbseg volt az 55 es a 68
loeros kozott.  A befecskendezos is inkabb csak kozponti lehet, nem hinnem,
hogy egy ilyet beraknak Skodaba Feliciaba.

A legszebb, hogy a 120-as Skodamat 80000 ezer forintert akartak beszamitani
a vetelarba, sehol semmi + 100000 forinttal novelt vetelar. 3 honappal
kesobb majdnem lejart muszakival 165.000-ert adtam el.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Re: Jobb autot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vajon erdemes jobb autot venni, amikor ilyen eletveszelyes VADdisznok,
> mint Te, szaguldoznak az utakon? 200-as temponal csattansz, az autoja
> totalkaros. Minek dragabb auto? A magadfajtak elobb-utobb ugyis
> tonkreteszik! Meg ha ilyen tokeletes autovezetok is, mint Te.

Kicsit tobb megfontolas utan szerintem te is belatod, hogy nem mindegy hogy
egy ilyen baleset utan hordagyra rakjak az embert, vagy tepsibe... Meg az
utasod. Esetleg a csaladod... stb...

jts
(Accord)
+ - Kedvezmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kedvezmenyekrol irnek par szot:
Eddigi eredmenyek:
7 cimrol tobbszor is visszapattant a level.
159 db. IGEN valasz erkezett.
17 db. NEM valasz erkezett.
51 cimrol semmilyen valasz nem erkezett.

A nagy erdeklodesre valo tekintettel nem e-mailcim, hanem jelszo lesz.
Engedelmetekkel valamelyik nap kozzeteszem a listan az IGEN-nel valaszolok
nevsorat azzal a cellal, hogy aki IGEN-nel valaszolt es nem latja a nevet,
idoben sikithasson.

A jelszot mindenkinek postazom, mihelyt lesz gazdaja a HIX-AUTO HP-nek, es
kikerulhetnek a cimek.
Addig szives turelmeteket kerem.

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Gumi, tapadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat en nem vagyok fizikus, igy nem tudom megmagyarazni az en
gondolatvitelemet fizikai uton, de ha adott ket EGYFORMA (egyforma alatt azt
ertem, hogy az adatai megegyeznek. pld. Traction A Temperature A es mondjuk
Treadwear 200) gumi de kulonmbozo meretu, akkor senki ne probalja nekem
megmagyarazni, hogy a vekonyabb jobban megall. Szerintem NAGYON sok
mindentol fugg, hogy milyen a futomu az auton, mennyire kemeny, illetve a
gumi magassagan is. Ha ugy lenne, hogy a keskenyebbel jobban meg lehet
allni, akkor ennyi erovel azt is ki lehetne jelenteni, hogy jobban lehet
fordulni veluk. Akkor miert nem hasznalnak a DTM-ben illetve mas
versenyekben 145-os gumit. Ugye mint tudjuk minel alacsonyabb es minel
szelesebb egy gumi annal jobban fordul.... ez azt hiszem nem vita targya!
SZERINTEM ebbol az is kovetkezik, hogy konnyebben is fog megallni egy
szelesebb gumival ez ember, ha minden mas tenyezo ugyanaz. Nekem a teli
gumik 155-osek, mert minel keskenyebb, a hoban annal jobban fog menni, de a
nyariak mar 195-os es per 45-osek. Az uttartas es tapadas javitasa erdekebe.



No uff, nekem ez a velemenyem......

ha valaki nem ert velem 1et akkor jelezze

ui: ahol a 185/60 as gumival mar a hatareset volt a befordulas egy X
sebessegnel, ott a 195/45ossel meg gyorsitani is tudok igy X+Y lesz a
sebessegem!!! :)))))) csak, hogy legyen egy kis matek is benne, hiszen ez a
lista ennek el

laci(bishi)
+ - Renault bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

nem tud valaki veletlenul Renualt bontot Bp-en? Lehetoleg XI., XII., XXII.
keruletben.
KOsz,
Bazsmi
+ - Re: fek 160-rol 120-ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> gyorshajtast. (Szerintem ugyanaz, mint mikor Stop tablanal belehajtunk egy
> gyorshajto oldalaba, akkor sem az a hibas, aki gyorsabban ment, hanem aki
> nem adta meg neki a kotelezo elsobbseget.)

Ez egyaltalan nem biztos! Tobb olyan esetrol tudok, amikor a sebesseg
jelentos tullepese megakadalyozta az elsobbsegadast a szagerto szerint, es a
foutvonalon kozlekedot mondtak ki 100%-os bunosnek!
Egyebkent az autopalyan valo gyorshajtassal egyetertek, en is gyorsabban
megyek. Es a nemet sebessegszabalyozas teccik (50,100,ajanlott 130) :) Es ne
irjatok, hogy nalunk azert van 80, mert igy betartjak a 100-at, mert engem
szo nelkul megbuntettek 95-nel (igaz, en szo nelkul kifizettem :( ). Ha azt
akarjuk hogy 100 legyen, irjunk 100-at, es buntessuk a 103-at, de kemenyen.
Sokat javulna a kozlekedesi moral, ha az ertelmes torvenyeket
betartattatnank, es nem az ertelmetleneket kacsintva engednenk athagni.
Na sziasztok:
Kormos Imre
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

>Kerlek, ha vitatkozni akarsz velem, maganlevelben tedd.
>raki

Csatlakozni szeretnek Rakihoz. ha valaki meg akarja
szolitani Vadmalacot, TEGYE MEG MAGANBAN. Bevallom
ferfiasan en is reagaltam az elso levelere, de mikor
lattam hogy nem nagyon valtoztat a stiluson, nem
foglalkoztam vele. Legyszi Ti se tegyetek. Az elso
par szamtol olvasom en is a listat, de leiratkoztam
amikor a Skodas (nagybetu :) ) flame hullam ment
heteken keresztul. Lehet, hogy megint varni kell
1-2 honapot, hogy olvashato legyen a lista? :((

Most pedig egy-ket rendoros tema, ami mar regota
foglalkoztat, es kivancsi vagyok a velemenyetekre:
Szerintetek az szabalyos, hogy a rendor megallit
az autopalyan igazoltatni? Anno meg ugy tanultam, hogy
csak muszaki hiba, vagy egyeb veszhelyzetben lehet 
megallni. Masik hasonlo: Minden nap elvezem az M7
gyonyoreit (veseko kizarva :)) ), de nagyon
szurja a szemem az a rendorauto, amelyik az M7 tetejen
van, ott ahol az M0-rol a balcsi fele lehet lehajtani,
a forgalom elol elzart teruleten a FORGALOMMAL SZEMBEN.
Egyszeruen nem ertem, hogy fordulhat meg egy rendorauto
az autopalyan. Egyszer szivesen megneznem amikor
megfordul.
Üdv
	-Max-
+ - Lopott auto nyomat bottal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Szerintetek van-e ertelme meg barmit tenni apukam egy hettel ezelott ellopott
Ford Fiestaja miatt?

Reszletek:
M3 -> Budapest, M3 vegenel a vakondnal (1-es Metro) leparkolt, vakonddal 
be a varosba, mire visszajott autonak hult helye.
Kormanyon a kalodaipari vallalat valamelyik remekmuve 
(asszem egy kormany-pedal kozti esernyo)
Elegge valoszinutlen hogy valaki veletlen vitte volna el. 
Szabalyosan a parkoloban allt. 

A zsaruknak bejelentette (XIV. ker), majd megszuntetik a nyomozast 3 het mulva.
.. 
Az ismerettsegi korbol mar mas kocsijat is loptak el innen (mint kiderult).
Olyan is volt, akinek csak piszkaltak.
A kocsira persze elotte ket heten belul koltottek 70eFt-ot. 
Alvazvedelem, egy kis kasznijavitas, festegetes...

A "poen" - az auto parameterei: 84!!!!!!!-es kiadasu 1.6 D, 
extrak: (Fel tank uzemanyag ;-) gagyi radio, elso ulesen uleshuzat. 
Jellegtelen szurke szinu. 
volt ;-(

tippeket elore is koszi
macsek

-- -
                 ,.     ,.
                {^ \-"-/ ^}
                "   """   "
               { <O> _ <O> }
               ==_ .:Y:. _==
             .""  `--^--' "".
            (,~-~."" "" ,~-~.)
      ------(     )----(     )-----
            ^-'-'-^    ^-'-'-^
       mailto:
      _____________________________
            |"""" /~.^.~\ """"|
             ,i-i-i(""(  i-i-i.
            (o o o ))"")( o o o)
             \(_) /(""(  \ (_)/
        use   `--'  \""\  `--'
          fixed      )"")
            width   (""/
              font  `"
+ - qplung - valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

VW (vizhuteses).
ha egyesbol kettesbe kapcsolok, szeret reccsenni (szinkrongyuru?)
en viszont ezt nem szeretem. 

a kuplung feltehetoen kopott (de nem biztos, hogy kapcsibol kellene cserelni)
Amikor a rossz onbeallos kuplung-bowdent cserelni akartuk, 
nem tudtuk betenni az uj (kezi allitasu) bowdent, mert teljesen kiengedett
allapotban is elofeszitette a szerkezetet. Igy aztan visszakerult
a regi (automata) bowden.

Egy listatag allitasa szerint eddig mindenkinek jo volt ez a fajta bowden.

Kerdesek:
A valtot en leginkabb csak valami valtoszerelo szakmokus kezebe mernem
adni, nehogy nekem elbarmoljak, ami eddig jo volt. A Mozaik utca
meglehetosen vastag munkadijat jelent eloiteleteim szerint - bar meg 
sosem voltam ott. 

Szerintetek szabad-e egyaltalan hozzanyulni?
Hol & mennyiert lehetne megcsinaltatni?

Nyilvan ha mar kint van a valto, meg lehet nezni a kuplungtarcsa allapotat is
es szukseg eseten cserelni. (leginkabb Sachs-ra)

Csereljem ki magam (segitseggel) a kuplungot es hagyjam a valtot
nyugodtan recsegni?

elore is kosz a tippeket

macsek

-- -
                 ,.     ,.
                {^ \-"-/ ^}
                "   """   "
               { <O> _ <O> }
               ==_ .:Y:. _==
             .""  `--^--' "".
            (,~-~."" "" ,~-~.)
      ------(     )----(     )-----
            ^-'-'-^    ^-'-'-^
       mailto:
      _____________________________
            |"""" /~.^.~\ """"|
             ,i-i-i(""(  i-i-i.
            (o o o ))"")( o o o)
             \(_) /(""(  \ (_)/
        use   `--'  \""\  `--'
          fixed      )"")
            width   (""/
              font  `"
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1/ Van rajtad megkulonbozteto jelzes? Nincs? Akkor, ha valaki M.O.-on
> autopalyan kijon eled 120-al, az nem tahosag, hanem _jogkoveto_magatartas_.

Feneket. A kresszben nincs olyan kitetel, hogy ''jogos elsobbseget nem
kotelezo megadni, ha a vedett auto gyorshajt''.

> 2/ Aki kijon eled, nem biztos hogy tudja h. te 160-al jossz mogotte
> 200 meterrel. Eleg nehez a messzi mogottunk halado kocsi

Ha valaki keptelen egy masik auto sebesseget megbecsulni, akkor
az kozlekedesre alkalmatlan, ne uljon autoba.

> 3/ Mindezek mellett, lehet hogy aki kijon eled, egyszeruen csak
> elvarja a tobbi resztvevotol is jogkoveto magatartast, nehogy mar o,
> aki szabalyosan kozlekedik, ne elozhessen a sok szabalytalanul

Aki arra teszi fel az eletet hogy rajta kivul mindenki betartja azokat a
szavalyokat amiket o is, az nem lesz hosszu eleteu. Es ez nem csak
az autovezetesre vonatkozik, hanem mindenre. Ez nem jo, de ez van,
el kell fogadni, megszoksz vagy megszo:ksz

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: RE:Wankel ( 60 sor )

> az nem enne sokat? Ha adnank a Wankelnek lehetoseget, es ~5-10 evet
> fejlesztesre akkor BIZTOS hogy felulmulnak a mai normakat.

Ahogy mar irtam is, ebben egyetertek, de teny, hogy mar nem lesz ideje
megkapni ezt a lehetoseget.

> Harmadreszt ez az auto KULONLEGES.Nem kinezetre, nem(csak)
> Ez van.Nem tomegauto. Ezt persze ne ugy ertsetek hogy emiatt en barkit is

OK, elfogadom :) Mikor autot vettem, en is korbeneztem egy RX-7-et,
(mondjuk az eleg lepukkant allapotban volt), de anyagilag nem voltam
olyan eroben, hogy akar csak elgondolkozzak rajta komolyan.
De most mar kivancsiva tettel, remelem pl egy HIX talalkozon meg
tudom nezni az autodat.

> =======================================================
> Felado : Simon Templar - The Saint
> Temakor: Garazskiadas tema ( 23 sor )

> Megbizhatok ezek a berelt garazsok? Mert sosem lehet tudni, hogy mikor
> meg hol vannak kulonbozo profitorientalt tarsasagok. (tolvaj bandak)

Ha valaki garazst berel, elso dolga a zarat kicserelni. Onnantol kezdve
pedig a berbeado sem tud semmivel sem konnyebben bejutni, mint
barki mas.

> =======================================================
> Felado :  [International]

> Egyaltalan a KRESZ szerint engedalyezett dolog a kurt helyett mas hangjelzo
> ( dallamkurt, nagyon eros hangu legkurt )  berendezis gk-ba szerelese,
> hasznalata a forgalomban  ?

Nem.

Udv, Luxi
Opel Manta GSi 2.0
+ - RE: a mait sem olvastam el... Kit erdekel? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szervusz mindenki

hat meg kell mondjam vaddiszno nem csalodtam benned te tenyleg egy seggfej
vagy a szo legszorosabb ertelmeben. 

en ugyanis egy kicsivel regebben olvasom es irom a listat mint te. ezert
jogot formalok arra,hogy jelezzem akar ilyen forman is a listanak -mint
latszik te teljesen meg vagy elegedve magaddal es ezert nem erdekel teged- ,
hogy az ilyen bunkoktol, mint te kezd a lista elsekelyesedni. a lista volt
eddig eleg csaladias, hogy az ember akar ilyen "off" dolgokat is megosszon a
listatarsaival.
ugyhogy a kkor a tobbiek engedelmevel valaszolnek a kerdeseidre
---off
Delelott mit csinaltal? Delelott dolgoztam kerlek, kozben elolvastam egypar
mailt.
Hogy vagy? Köszönöm jol es te?
Mit olvastal areggeli ujsagban? Semmit nem olvasok reggeli ujsagot.
Finom volt a reggeli? Igen eleg finom volt, foleg a kave utana.
---on
szoval ennyi az eletemmel nem terhellek benneteket, de kulon keresre akar
maganban is szivesen megosztom veletek.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - ez az intelligencia csucsa. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia lista

vaddisznaj ismet megnyilatkozott: (kiraly volt...milyen unalmas lenne az
elet, ha nem lennenek ilyen "emberek" is koztunk)
rea oly jellemzoen:

>Ha ez a Wankel motor ennyire felkeltette itt az erdeklodest, akkor ha
>legkozelebb Gyorben jarok, elugrok a Kincses Rallye Team-hez. A ....
...
>ezert ha van valaki gyori a Listan, az
>megtehetne helyettem. Ha jol emlekszem a regi Shell kut mogott kell
bemenni.

Koszonjuk ezt az epito, oszinte segitokeszseget. Kerlek teged irj minel tobb
ilyet az  cimu listara.

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - vaddiszno a kreszt sem ismeri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia lista, vadsertes

>velemenyemet is, hogy a belso savban halado, tehat elozo autonak akkor is
>elsobbsege van a kulsoben halado, tehat elozottel szemben, ha az tullepi a
>megengedett sebesseget.
>Nem tudom pontosan idezni a Kresz allaspontjat ebben, de szerintem igy van.

mit hordasz itt ossze-vissza??? mi az , hogy az egymas mellett halado autok
valamelyikenek elsobbsege van? nem mehet az egyik gyorsabban, mint a masik??
vagy mi??
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos
irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az elozés befejezése után a
külso forgalmi sávba vissza kell térni. Ha azonban személygépkocsival,
motorkerékpárral vagy - lakott területen belül - távolsági, illetoleg
gyorsjáratú autóbusszal a vezeto több jármuvet kíván elozni, megmaradhat a
belso forgalmi sávban, feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó
jármuvek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan suru, hogy
a külso forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belso forgalmi sávban
folyamatosan is haladhat
26. § (1) Az egyes jármuvekkel legfeljebb a következo sebességgel szabad
közlekedni:
	a) személygépkocsival és motorkerékpárral
*	autópályán 120 km/óra, 
Szoval baratom nincs olyan szabaly, amiszerint tullepheted a 120-at. meg
elozeskor sem....
http://www.b-m.hu/old/rendvedelem/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_1_a.htm#Se
besseg
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
+ - re:dallamkurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,


>Felado :  [International]
>Temakor: dallamkurt ( 15 sor )
>Idopont: Wed Mar  8 04:34:25 EST 2000 AUTO #678

>Udv Mindenkinek !

(...)
>Egyaltalan a KRESZ szerint engedalyezett dolog a kurt helyett mas hangjelzo
>( dallamkurt, nagyon eros hangu legkurt )  berendezés gk-ba szerelese,
>hasznalata a forgalomban  ?

Persze, hogy engedelyezett, de elo van irva, hogy max. milyen
hangos lehet (dB-decibel). Pontos erteket nem tudok, de biztos valaki
jobban vagja a torvenyeket, mint en.
Mellesleg en nagyon meg vagyok elegedve azzal a legkurttel, amit
vettem, csak az arat sokallottam egy kicsit, utolag. :)

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
 Skoda 105S
+ - keringetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szia, az uj Suzukiban sincs belos levego keringetes. Ford Fiestaban sincs.
>Bar tudom, ezek egyesek szerint nem autok...
Kedves szaboze, az en Suzukim fel eves es van benne egy ketallasu kapcsolo:
a piktogramok szerint az egyik allasban keresztul megy az auton a levego, a 
masikban pedig nem. Lehet, hogy ez nem belso levego keringetes, de a kinti 
levegot tutira nem engedi be. 

Jelzem, elotte trabim volt, 11-14 eves kora kozott hasznaltam en, azalatt csak 
akkor 
volt budos, ha kiment az egyik henger es ateresztette a benzint.
+ - Astra Caravan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fonokomnek Astra Caravanja van, 2 ev alatt kb.200 000 km kerult bele. 
Gyakorlatilag elnyuhetetlen. Az 1,4-es motor eleg lomha, de becsuletere valjek,
 
hogy amikor 600 kg aru volt benne (asszem 450 kg a megengedett), akkor is pont 
olyan lomha volt.
+ - jogkovetes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>>>1/ Van rajtad megkulonbozteto jelzes? Nincs? Akkor, ha valaki M.O.-on
>>>autopalyan kijon eled 120-al, az nem tahosag, hanem 
_jogkoveto_magatartas_.
>>>Mivelhogy annal tobbel _tilos_ menni a KRESZ szerint, akarmennyit
>>>engednenek meg a korulmenyek. Mehetsz tobbel, de akkor tilosban
>>>jarsz es akarmi tortenik te mindenkepp saros vagy.

Ez nem teljesen igaz! Legalabbis a tapasztalat szerint. Azert, mert 
valaki szabalytalanul gyorsan hajt vedett utvonalon, meg nem jogosit fel 
senkit arra, hogy veszejeztesse. Elozesnel, magasabb rendu utra valo 
kanyarodasnal (stb) meg kell rola gyozodni, hogy manoverunkkel nem 
veszejeztetunk senkit. (sot, meg akadalyozni sem szabad a KRESZ szerint, 
asszem)
Ket pelda: 1: Foutvonalrol balra nagyivben kanyarodo teherautoba 
beleszaladt egy szembol erkezo auto, mert az 50 helyett 70-80 al jott. A 
teherauto volt a hibas, ugyanis az autonak a tovabbhaladasban elsobsege 
volt. 2: Trabant az utrol balra be akart kanyarodni egy kapubejaroba. Az 
ot "szabalyosan", de nagy sebesseggel elozo motoros oldalrol 
beleutkozott. A Trabis lett a hibas. Nem gyozodott meg rola, hogy balra 
kanyarodasanak megkezdesekor mas jarmu nem kezdte-e meg az o elozeset.

ba
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cso:vi!
>>Szia, az uj Suzukiban sincs belos levego keringetes. Ford Fiestaban 
sincs. 
>>Bar tudom, ezek egyesek szerint nem autok...

Komoly? A mi ceges Suzukink 98-as, de van bene!

A multkor kerdeztem, hogy tud-e valaki olyan listat kuldeni, hogy az 
egyes szervizelesek alkalmaval mit neznek-javitanak-cserelnek a 
Suzukiban? Nem tud senki ilyet?

Koszi: ba
+ - Autogaz toltoallomasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnem az  autogaz (LPG) toltoállomasok cimeit, nyitvatartasat, 
telefonjat osszegyujteni, ugy Magyarhonban, mint Europaban. Ha 
segiteni tudtok ebben e-mailen tegyetek meg! Udv Miki
+ - Felicia motorok + egy-ket tanulsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sz'asz Yerico, sz'asz mindenki!


Felicia motorok a tema. Yerico irta:

> Hat, ha ez igaz, akkor egy ev ota van csak rajta
> befecskendezo a kisebbiken. 

Szinte a kezdetektol, csak a legelejen, 95
tajan hasznalta'k a Favoritbol ismeros porlasztos
megfejtest, de az -- a ketutas szabalyozatlan katalizatorral
-- nem felelt meg a kornyezetvedelmi eloirasoknak (mint
ahogyan a porlasztos Szamara sem).

> Tavaly erdeklodtem a Skoda
> markakepviseletben, hogy hogyan es mennyiert lehetne venni
> egy ujat (...) akkor ketfele
> volt az 1.3-as motor, egy PORLASZTOS es egy befecskendezos
> (neveben ott a kis "i" betu, azaz nem LX, hanem LXi)

Minden Skoda kereskedo egyenlo, de vannak
akik kevesbe egyenloek... :-( Pecsen a Zalai Autoshazban
voltal? Pedig ok elvileg ertenek hozza...

> Arban
> akkor 100K forint kulonbseg volt az 55 es a 68 loeros
> kozott.  A befecskendezos is inkabb csak kozponti lehet,
> nem
> hinnem, hogy egy ilyet beraknak Skodaba Feliciaba.

De. Hidd el. Az MPI rovidites Multi Point
Injection-t, vagyis hengerenkenti befecskendezest jelent.
Egyebkent Skodaeknal is teljes a kavarodas: a hivatalos
website, a www.skoda-auto.com csili-vili Flash4 playere es a
magyar www.skoda.hu erre a "reszletre" egyszeruen nem ter
ki, mig a nemet www.skoda.de a kisebb motorra is azt mondja,
hogy "Elektronische Mehrpunkt-Einspritzung," ami azert
nonszensz.

> A legszebb, hogy a 120-as Skodamat 80000 ezer forintert
> akartak beszamitani a vetelarba, sehol semmi + 100000
> forinttal novelt vetelar.

A Skoda magyarorszagi kepviseloje azert nem
tamogatja semmilyen formaban sem a Skoda klubot, mert
szerinte a farmotoros Skodak szegyellnivaloak. Ez egyfajta
komplexus naluk, mint ahogy a Fidesz megszuntette a Magyar
Narancs nevet. Kellemetlen szembenezni a multtal. Ez van.
Hujeseg.

Udv,
Stevie
+ - Re: *** HIX AUTO *** #678 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szia, az uj Suzukiban sincs belos levego keringetes. Ford Fiestaban
> sincs. Bar tudom, ezek egyesek szerint nem autok...
ehh, engem atvertek, mert az enyemben van.. 

AntForce
De ugyis eladosorba kerul, majd felirom az extrak koze..
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokan irtak az utobbi idoben, hogy igy leiratkoznak meg ugy
leiratkoznak. Meg hogy a lista mar nem a regi es jajj, mi lesz igy,
jajj, mind mehalunk. Leirnek egy _latszolag_ off-topic tortenetet ezzel
kapcsolatban:

Kozelmultban Fradi-BVSC vizilabdameccsen egyik fradis begozolt kisse es
amokfutasba kezdett, egy vagy ket BVSC-jatekosnak viz _folott_ bevitt
nehany jobb- es balhorgot. A meccs utan nyilatkozik a TV-ben az egyik
bekotott orru, eleg ramaty allapotban levo "aldozat", hogyaszongya: "Hat
igen, az ilyesmi benne van a vizilabdaban, bar nem igazan ertem, mi
valtotta ki a kollegaban a dolgot." -- Keremszepen, tessek rola peldat
venni! Az ilyesmi igenis benne van a poloban/internetezesben, es a dolog
egyeb szepsegei boven feledtetik a "kisebb" serelmeket. Lassan eljutunk
odaig, hogy a lista nagy resze nem is annyira a flame, mint inkabb a
flame miatti sirankozas, meg az, hogy ki mit nem olvas el. 

Tessek szepen pozitivan kozeliteni a tobbiekhez; szerintem meg a
legVADabb hozzaszolasokban is sok okossag van, csak eppen a gusztustalan
csomagolas miatt sokan mar ki se bontjak a kuldemenyt.

Mult het vege autos esemenyei: csutortokon elakadtunk a sarban, csumaig
(hat igen, ez nem a jo kis Subaru 4WD volt), vegul a tuzoltok huztak ki;
hazafele a ferihegyi gyorsforgalmin kozel padlofek, hogy a szembejovo
jatekos beferjen. Penteken este a viszonylag ures M7-esen megyek 120-130
korul, amikor a behuzodok a belso savba, mert latom, hogy a
gyorsitosavban egy kamion es egy Wartburg kozelit. Wartburgos kollega
persze rogton be elem a belsobe, tepett vagy 35-tel az allatja.
Blokkolasig fekezessel sikerult elkerulnom a csattanast; kb. fel percig
nyugtattam magam (dudaszoval es reflektorfennyel, a kockazatok es
mellekhatasok tekinteteben kerjuk olvassa el a KRESZ-t, vagy kerdezze
meg rendoret, szabalysertesi eloadojat), mire letettem arrol a
szandekomrol, hogy leszoritsam es ne'mi matematika utan rendort hivjak
(a szondat en fizetem, ha negativ). [A Warbival amugy ist' biz' semmi
bajom, csak a gyorsitas iramat probalom erzekeltetni. :-) ] A szombat
ehhez kepest semmiseg volt, egy holtterben tartozkodas alapjan tortent
leszoritas-kiserletet meg egy hihetetlenul bena novel valo konvojban
haladas uzte az unalmat.

Meszaros Geza! Nagyon jok a sztorijaid! Csitt! ( = "Csak igy tovabb,
tovaris!" :-) ) 

Oldboy-t van szerencsem feluletesen bar, de szemelyesen ismerni; majd
megprobalom valahogy megkornyekezni, hogy "terjen vissza". Szerintem nem
allapot, hogy a lista _egyik_ legertekesebb tagja egy balul sikerult
kezdemenyezese (es az azt koveto fifty-fifty anyazasok) miatt tavozzon.

Kovetesi tavolsag, belemenes, stb: en ugy vezetek (ugy igyekszem
vezetni), hogy az elottem levo _eros fekezese_ eseten ne menjek bele. A
"hirtelen kinovo betonfal" elve -- legalabbis szamomra -- csak akkor
tarthato, ha be nem lathato helyrol van szo. Tehat arra pl. nekem kell
szamitani, hogy a kanyar mogott kozvetlenul ott a forgalmi dugo vege
(vagy eppen eppen ott tolat ki valaki a parkolobol), azzal viszont
sajnos nem lehet mit kezdeni, ha fektavolsagon belul elotted terem
valami, legyen ez akar a belso sav, akar az ut menti parkolo. 

Tobben irtak, hogy koccantak es nem tiszta a felelosseg kerdese. Rendort
hivni, jegyzokonyvet felvetetni, szondaztatashoz ragaszkodni! Ha nem
szondaztatnak, akkor a rendor azonosito szamat, rendfokozatat felirni!
(Es a rendort megszondaztatni. :-))) ) Jo szolgalatot tehet ilyen
esetben egy ismeros, aki oda tud jonni a helyszinre es jozanul, nem a
sokkhatas alatt latja a helyzetet.

Udv,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 1534
                        Tel.: (+43-1) 1707-45109
+ - autopalya,gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kerem szepen szalljunk mar le a temarol...kezd nagyon unalmas lenni.Nem
akartam reagalni, de nem birom tovabb
Foleg az ilyen hangvetelu irasok erdekesek:

VAti:
"Es bizony kimegyek elozni
autopalyan 120-al, maximum arra vigyazok hogy a mogottem jovo
le tudjon lassitani, de magasrol  ra hogy mennyivel jon 120
felett."

Ahha...szoval te  ra...akkor most ki veszelyeztet kit?
Es akkor majd mit szolsz ha valaki beledrobban 180-al mert te nem igazan 
torodtel vele hogy mennyivel jonnek mogotted,merthogy az "ugyis tiltott a
KRESZ-ben"??
Gondolom semmit mert azzal leszel elfoglalva hogy az eleted lepergeset
bamulod majd a szemed elott
mert eppen lerepulsz a palyarol es kihalsz szepen csendben, MEGENGEDETT
sebessegkorlatok kozott.
Gondolj bele...tenyleg megeri "Majd en betartatom a KRESZ-t" -t jatszani?
Te tartsd be...de ne akarj masokat is RAKENYSZERITENI,mert nem csak o fogja
megjarni...es ez a dolog
1 probalkozasos...ha o nem fekez idoben mindkettotoknek kampec,meg meg ki
tudja kiknek mert belerepulsz.

Mint mar korabban is irtam, teljesen felmegy az agyvizem amikor ilyeneket
olvasok...egyet ertek Vaddisznoval hogy ha en gyorsan
hajtok az autopalyan egy erre megepitett kocsiban akkor az nem jelenti azt
hogy potencialis gyilkos amokfuto vagyok.
Lehet hogy jobban vezetek/jobbak a reflexeim es el tudom kerulni az osszes
lehetseges balesetforrast DE ha valaki csak rosszindulatbol
jon ki elem (ami ugyebar fel sem merult bennem...mert en pl nem
tennem...tehat nem is szamitok ra) azzal mar nem tudunk mit kezdeni 
es bekovetkezHET a baj.

Erre egy pelda:
1 hete este 7 kor (sotet) az autopalyan mentem 190-el belso savban.MINDENKI
aki itt volt az mar idoben lehuzodott.Elottem TOKURES
 a sav,csak a kozepsoben mennek nehanyan.Kozeledek egy Suzuki fele ami elott
ment vmi de nem kozvetlen elotte,es mar joideje kovettek egymast.
A Suzi kijott elem 120-al.Valoszinuleg nem latta hogy hatulrol jon 2
vilagito fenyszoro(tompitott of course) de ha vki vak akkor ne vezessen
.Fel meteren mulott a dolog,es az ABS ellenere is megnyikkantak a gumijaim.
Ha belemegyek en vagyok a hibas de tok mindegy mert mindketten meghalunk.A
veszelyhelyzetet o okozta a figyelmetlensegevel,es CSAKIS AZ EN REFLEXEIMNEK
es a FEKJEIMNEK koszonhetoen nem lett baleset.

Ne fujjozzuk le azokat akik nalunk gyorsabban mennek, nem azert teszik hogy
megoljenek valakit.Es foleg ne tartsunk be nekik mert ROSSZ,NAGYON ROSSZ 
vege lehet.Masreszrol a statisztikak azt valahogy nem mutatjak hogy a
gyorshajtok kozul hanyan okoznak balesetet azert MERT vki "jatszott" veluk.

Biztonsagos autozast mindenkinek
Kovacs Gyorgy
86 RX-7 
89 RX-7 Turbo II.
+ - Lazitsunk!!! +Kerdes Vaddisznohoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!


3 vicc (csak lazitaskepp):


A rendor megallit egy szabalytalankodo Trabantost:

-Ketezer Forint!

-Oke a magae  :-)))))))

-------------------------------------

Felirat egy IFA hatuljan:

A KRESZ vajon mi?  :-)

-------------------------------------

A reszeg autost megallitja a rendor. A sofor letekeri az
ablakot és  megkérdezi: 
  - Mennyi? 
  - Otezer - vagja oda a rendor. 
  - Gumival, vagy gumi nelkul?<FontFamily><param>Times New Roman</param><bigger
>

*********************

<FontFamily><param>Arial</param><smaller>Vaddiszno:

-Mi a velemenyed a motorosokrol, akik (gondolom) eleg
komoly versenytarsai tudnak lenni az autodnak?

-Szerinted milyen a kozlekedesi kulturajuk?




 <FontFamily><param>Times New Roman</param><bigger>

Udv: Ch
              .....
              o o
  ........o0.(_).0o.......
+ - szerintem mostantol _egyaltalan_ ne reagaljunk vaddiszn (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

leveleire
celszeru lenne egy darabig meg a normalis hangvetelu 
leveleit sem eszrevenni

szoval:

egy....
ketto.....
haaaaarrom!!

tamas
+ - Ejjeli trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En ketszer egy pillanatra lekapcsolom a lampamat 
>(helyzetjelzo marad).

En ketszer meghuzom a bal fulemet es a hatso ablaktorlovel
torlok negyet :-)

A vilagon mindenutt elfogadott a fenyszoro *rovid* *tobbszori*
felvillantasa, amivel azt jelzem, hogy valami gond van a mogottem
levo utszakaszon. Ez - a szembol erkezot - lassitasra es fokozott 
figyelemre kell hogy osztokelje. Nem osszekeverendo a hosszabban
(2-4) masodpercig kitartott es nem villogtatott fenyszoroval, ami
az elvakitast, a rosszul beallitott tompitott fenyt jelzi.
Lekapcsolni a vilagitast annak szoktam, aki elfelejtette bekapcsolni.
Ezeket nem en talaltam ki, csak alkalmazom.  Az utobbi ketto a 
_kutyaharapast a szorevel_ modszer es a legjobban ertelmezheto 
a jelzest fogado reszerol.
--
Meszaros Geza
+ - nagy felfedezes ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uj kedvencem levelet olvasva megint kinyilt a bicska
a zsebemben. Kozben BEKATTANT VALAMI.
Ha tudatosan es kovetkezetesen PageDn-t nyomok a 
leveleinek, akkor _el tudom tuntetni_ a lista(m)rol.
Egy a lenyeg, a kovetkezetesseg !
Tok jo ! Rogton mas a hangulatom.
A sajat kepernyomet - magam moderalom :-)))
A jo pap is holtig tanul.
--
Meszaros Geza
ui: Tenyleg, hol van Dorozsmai Karcsi ?
+ - Re: Szamtan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv tibi, Listatagok, Kollegak es Kolleginak.
Egypar dolgot hozzafuznek Tibi gondolataihoz:
Ha egy autopalyan dugo van, akkor az nem ugy van hogy ures az ut, aztan meg x k
m
allo kocsisor, hanem mar csak egyre lassabban lehet haladni, az egyre jobban
feltorlodo kocsiktol, tehat mire beered a dugot, addigra mar alig lehet menni,
nemhogy 200-zal. Ez nem tudom miert van igy. A masik, hogy az autopalya azert
autopalya, mert nincsenek rajta 90 fokos kanyarok, tehat a dugo nem tud elbujni
eloled valami moge, hanem latni lehet, meghozza jo messzirol.
Azonkivul nem gyozom eleget hangsulyozni, hogy ugy kell vezetni, hogy a fektavo
t
belasd. Ha valaki kijon eled 50-nel, mikor Te a 140-eddel mesz, akkor is szevas
z
van, ugyanugy.
A metereket elirtam, bocs. 200-rol 120-ra valo fekezest akartam irni.
Mar megtettem, de Neked, kedves Tibi megegyszer elmagyarazom, hogy az
elsobbsegadas es a sebessegtullepes szerintem nem olyan kapcsolatban allnak
egymassal, mint ahogy azt irtad. Ha en elozok autopalyan akar 160-nal, akkor
nekem van elsobbsegem azzal szemben akit elozok, es akkor sincs joga kijonni
elem a megengedett 120-aval (kevesebbel meg plane nem), ha o is ugy gondolja,
hogy megelozi az elotte haladot, mert meg kell adnia az elsobbseget annak, aki
mar elozesben van. (Index, fenyszoro, duda, sorolhatnam)
Nemtudom mit ir kotelezo elsobbsegadasnal a Kresz a 2 auto kozti
sebessegkulonbseg fontossagarol, de nem olvastam olyant pl. hogy ha valakin ugy
latjuk, hogy gyorsabban megy a megengedettnel, akkor pl. mellozhetunk egy
STOP-tablat, mert o mar szabalytalansagot kovetett el, es ezert kikanyarodhatun
k
ele. Ugyhogy szerintem a kozeljovoben ilyen allaspontbol kene szemlelni a
titeket megelozoket.
Az, hogy a 100-nal a 200 hanyszor veszelyesebb oriasi mertekben befolyasolja az
is, hogy melyiket milyen kocsiban eled meg! De mar ezt is elmagyaraztam egy
parszor....

Koszi a figyelmet,
Vaddiszno
+ - Opel Astra Caravan vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Andras,
En autoztam egy rovid ideig ilyennel. Egy problema, amit megemlitenek,
hogyha 5 ember ul benne, plusz full csomag, akkor az elozes lehetetlenne
valik vele, az autozas is nehezkesse. Azt a motort nem kombiba talaltak ki.
Csak ennyi,
Vaddiszno
+ - Elromlik a lista ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attila,

Az altalad irt nevek kozul sajnos eggyel sem volt szerencsem talakozni,
miota a listan vagyok, legnagyobb sajnalatomra. Ugyhogy lehet hogy miattad
koptak le, nem? Mert te mar akkor itt voltal, amikor en meg nem es ok mar
nem!

Azert ez az utoirat nem szep dolog. Amig en nem hozom onszantambol
nyilvanossagra az adataimat, addig minek kell kutakodni? Most elorebb vagy,
talaltal egy cegnevet meg egy varost. Ezentul melyik neven fogsz szolitani?
Azert elarulhatnad hogy csinaltad, mert allitolag ezek szigoruan titkos
adatok minden szolgaltatonal, amit nem adnak ki senkinek. Azon is
gondolkoztam, hogy nem utkozik-e az torvenybe, hogy tok ismeretlen emberek
kulonbozo adatait felrakjuk a netre? Errol majd meg erdeklodok egypar
helyen, de majd ha szemelyesen talalkozunk, akkor elbeszelgetunk rola.
Azonkivul Gyorben nincs ilyen nevu ceg bejegyezve. Bocsi...

Addig is vigyazz magadra,
Vaddiszno
+ - Re: Joido=orulet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby,
1. eset: Bejelzett a radarelorejelzoje.
2. eset: Szivmasszazst meg menetkozben 60-nal lehet alkalmazni, mert meg
kepes az utra is figyelni. Felette mar nembiztos.
Vaddiszno

U.i.: Finoman mondom: A kalapos vezetokkel nagyon ovatosnak kell lenni. En
egybol lehagyom oket es csak ezt tudom ajanlani mindenkinek. Szinten
tapasztalat.
+ - Re: Veszvillogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok,
>Az utobbi idoben ketszer is Milanoba vezetett az utam, vegig autopalyan.
>Tobbszor belekerultunk dugoba az olaszoknal, es ott az a szokas, hogy a dugo
>vegenel levok (eroteljes fekezes kozben) veszvillogoznak. Hatasos,
>latvanyos, naluk ez a forgalmi akadalyra hivja fel a figyelmet. Szerintem jo.
>Itthon a veszvillogot elozes utan szoktam hasznalni, ha barmilyen formaban
>segitett a megelozott.
>Szilard

Hello evribodri,
Szerintem a dugonal veszvillogozast itt is nagyon sokan hasznaljak. Legalabbis
en
igen es mindig latom, ha ilyen helyzetbe kerulok. Mindazonaltal ez egy jo
talalmany, mert felhivja a mogottunk levo figyelmet, hogy nagyon le fogunk
fekezni, nem csak lassitani, valamint ha tavolrol latunk egy feklampat es
veszvillogot egyutt egni/villogni, akkor az valszeg azt jelzi, hogy az auto
all, es egybol elkezdhetunk fekezni, mig egy sima feklampa latvanya
messzirol nem teszi lehetove szamunkra annak biztos eldonteset, hogy az auto
mennyire fekez, magallni szandekozik, vagy netan all.

Koszi,
Vaddiszno
+ - Fekero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nagyon erdekesnek talaltam a fekut es minden mas osszefuggeseinek taglalasat
a leveleitekben. Annak ellenere, hogy gimnaziumban lattam utoljara
fizikakonyvet, tudtam kovetni a gondolatmenetet. (Mindig is jo voltam
fizikabol, csak mar a Boyle -Mariott kepleten kivul nem emlekszem
kepletekre. Bar most az sem jut eszembe.) Ennek ellenere meg mindig nem
tudom mi a jo megfejtes. Ez volt a bajom mindig a fizikaval, hogy soha nem
lehet a valo vilagot tokeletesen szimulalni, mert egy-egy tenyezo kimarad.
(Persze biztos van kivetel, de most mint egy laikus irok.) Szoval arra
akarok kilyukadni, hogy sok olyan levelet olvastam, amiben az lett
bebizonyitva, hogy a kerekmeret nem jatszik szerepet a fektav alakulasanal.
Hat en ezt nem tudom elkepzelni. Akkor rossz lehet a keplet, mert csak
gondoljatok el, ha a kocsimon kicserelem a 245/40-ZR18 at 155/80-18 (ami
szerintem nem letezik) akkor nem hinnem, hogy valaha is megallok. Ezert nem
is teszem.
Ellenben a bogarhatumon vegeztem meg regebben ilyen iranyu megfigyelest,
csak sajnos nem mertem le. Az eredeti kerek asszem 155/70-R15, ami csak
addig volt rajta, amig atment a vizsgan, kulonben 195-205/50-R15-os gumikkal
figyelt. Tehat a fekutat nem tudom mennyi, de amig a kocsi magallt, addig
tokeletesen biztosan lehetett uton tartani, mig a virslikkel csak hullamzott
es csuszkalt ide-oda. Szoval szerintem egy fekezesnel ez is igen sokat
szamit, es ezt a tenyezot nem tudom hogy kezeli a fizika. Azonkivul mivel
szerencsere nem volt ABS rajta, igy azt is tudtam merni ismet csak mint
laikus, hogy virsligumival nagyobb fekezesnel egybol blokkolt, mig a szeles
kerekkel szinte nem is lehetett megcsusztatni. Tehat ugyanakkora fekero
kifejtesenel a szeles gumi (mivel nem blokkolt es ez az egyutthato nagyobb
mint a csuszasi) tobb fekerot tudott kifejteni az uton, nagyobb erintkezo
feluletenek koszonhetoen. Tehat ezek szerint a szeles gumi ha masban nem is,
de abban segit, hogy kerekunk kesobb kezd el csuszni az uton tehat igy
nagyobb ero adhato le vele.
A masik dolog a sulyeloszlas, ami szerintem nem szerepelt a kepletekben.
Szerintem ez szinten sokat szamit, ha a fekut meresenek kiszamitasaba
kezdunk. A sulyeloszlas a kovetkezokeppen alakul altalaban: 1. 70-30%
(orrmot, elsokh.), 2. 50-50% (orrmot, hatsokh.), 2. 30-70% (farmot,
hatsokh.). Ha fekezunk, akkor meg tobb suly megy elore, ugye. Tehat 1.eset:
fek, hatso kerekek alig jatszanak szerepet, szinte csak az elso kerek es fek
viseli a terhet. Auto hata cikazni kezd, stb.... (Valamelyikotok irta, hogy
a gyorsasagi motorokon kikotik ezert a hatso feket. Az igaz, hogy motoron
hiaba nyomod le a hatsofeket, mert sz@rt se hasznal, de ki nem kotik, mert a
homokagyban az az egyetlen lassitasi lehetoseg. Tehat csak nem hasznaljak,
mert nincs ertelme.) 2.eset: Hat itt nem tudom mennyire valtozik az arany,
de jobb lesz, mint az 1.esetben. 3. eset: Fekezesnel az arany kozelit a
szerintem idealisnak veheto 50-50% hoz. Ezeken a dolgokon nagyon sok meter
mulhat, csak meg egyszer sem lattam emliteni.

Ha valami nem stimmel, akkor csak nyugodtan....
Irany a laika,
Vaddiszno
+ - Hogy miert lett ilyen a lista? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep jo napot mindenkinek!


En nem toroltem le olvasatlanul a listat, de igencsak gyorsan atfutok
rajta, es sokszor csak kesobb a reagalasokon veszem eszre, hogy volt
valami kerdes, egyeb erdekes tema, valaki segitseget kert vagy
egyebek...  Szoval a lista hasznalati erteke igy erosen konvergal a
nullahoz...   Ja, es mielott az a kedves allat megkerdezne, jol vagyok,
kellemesen telt a napom, reggeli ujsagot nem olvastam, csak az
Expresszt, mert szuksegem lenne egy szep nagy uthengerre, reggelizni nem
szoktam, viszont az ebed nagyon finom volt, finom kis gombaporkolt,
stb....

Hogy miert irtam most? Mert hat qva szarul esett nekem, hogy kedves
bizonyos Attila nevu listatarsunkat lazan elkudted valahova, aki
mellesleg igen hosszu ideje oszlopos tagja a listanak...   :o(

Attila, remelem itt maradsz, meg ha itt van egy ilyen, (inkabb nem irok
semmit), serto megjegyzest irt szamodra....   Szoval maradj, elobb utobb
ugyis eltunnek az ilyen emberek....



Es hogy miert fajult mar megint ilyen vitaba a lista? Sajna a hiba
bennunk van...  Ugyanis ha idejon valami nagyarcu foldlako, akkor
egyaltalan nem kell neki valaszolni...  Irja a hulyesegeit, de nem kell
megsertodni, meg egyebek...   Ilyen egyszeru a dolog...  Ha nem talal
maganak vitapartnert, egyszeruen ertelmet veszti az ittlete...


Udv...Adam
+ - Huto legtelenites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki (Ropi?) kerdezte, hogyan es miert kell legteleniteni a
hutorendszert. 

Regebbi motoroknal a hutorendszer magasabb pontjain volt 1 v. tobb
legtelenito csap, vagy csavar. Uzemmeleg, jaro motornal ezeket kellett
egymas utan kis mertekben megnyitni es nyitva tartani, amig nem folyadek,
hanem buborekok, neadj isten csak levego jott belole. Az utolso ilyen
kocsi, amivel talakoztam,  a Dacia volt... Napjainkra szerencsere ugy
krealjak a hutotereket, hogy a levego-buboreknak keves eselye van
bennszorulni. Ahogy a motor jar, a buborek szepen kivandorol a tagulasi
tartalyba, ahol ugye mindig van levego. A Scorpio 2.0 motorjai tudtommal
nem tartalmaznak legtelenito csavart, tehat ne keresd. Ha valamiert
szerelted a hutorendszert, par km megtetele utan nezd meg, eleri-e a
hutofoly. szintje az also jelet a tagulasi tartalyban. Ha nem, tolts utana,
ha igen, es a vized sem melegszik, akkor jo vagy.

A legtelenites azert kell, mert a viz lenyegesen jobb hovezeto a levegonel.
A vizhuteses motorok 80-110fok kozotti homersekletre vannak meretezve,
vagyis a huto kozeg ilyen homerseklete mellett all be a kivant termikus
egyensuly. Ha levego kerul bele, akkor az jobban felmelegszik, de nem kepes
ugyanannyi keletkezo hot elvonni/elvinni, mint a viz, vagy a glikol.->A
motor tulmelegszik, stb. A leghuteseseket eleve kb. 2-300fok uzemi
homersekletre tervezik, ezeket egyreszt az olaj huti, masfelol a rajtuk
ataramlo hatalmas mennyisegu levego. Ami a folyadekhuteses motoroknal a
hutobol viszi el a hot.

Fogash

+ - duda, autopalyas tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tibi irja:
>> hogy a "taho" a jobbsavban kijon-e elem vagy nem (annak ellenere, hogy
villogok
>> meg dudalok ra, ha latok rajta ilyen szandekot), akkor mar elotte
lassitok
>Nincs jogod dudalni ra azert, mert o nem 200-zal jon ki Eled.
Szvsz van joga dudalni, hiszen a duda elsodleges celja a kocsiban nem az,
hogy jelezd anyunak/felesegnek/stbnek, hogy hazaertel, hanem az esetleges
balesetveszelyre valo figyelem felhivasa. Marpedig ha "izgalmasan" jon ki
eled, vagy keszul kivagni eled, akkor igenis allj ra a dudara, mert a
kozuti baleset gondatlan okozasa 30kHUFnal indult 3 evvel ezelott is.
Fuggetlenul attol, hogy a masik fel esetleg gyorshajtott is. 
Tapasztalataim az autopalyan. Mostanaban (februar ota) naponta ingazom Gyor
es Bp kozott, egy VW Boraval. Tobb mindent kiprobaltam, ezek kivonata:
1. Raeros uzemmod: 120-125kmh kozotti egyenletes haladas a kulso savban,
teherautok, ill. nalam lassabbak megelozese max 135-tel. (kiemrtuk a kocsi
orajat, 120-at mutat->30,3sec /1 km) Tunet: Minden huje kisteher (Ducato,
Transit, Boxer, Partner, Berlingo, Daily, stb) engem akar megelozni. Majd
szetesik, de 10 km alatt megeloz, az elso emelkedon meg visszaesik a
sebessege 20-30kmh-t. Hatas: idegesito, az allandoan valtozo sebesseg miatt
pedig sokat eszik a kocsi. Menetido kb 1o20p
2. Nagyon gyorshajtas: 170-190 kozotti tartomanyban. Tunet. Mindenki eled
jon ki , a kamionok foleg, a 120 km-en legalabb 6 satu. Hatas: stresszes,
veszelyes, anyazos. Menetido kb 50p
3. Enyhe gyorshajtas: 160 +-5kmh. Tunet: lenyegesen gyorsabb vagy a
tobbieknel, de meg a kamionok kijovetele is lekezelheto kis fekezessel. Nem
tul stresszes, de lehet haladni vele. Menetido kb 55p
4. Ritmusos kozlekedes: 140+-5kmh. Tunet. Kicsit gyorsabb vagy masoknal,
kamionokat gazelvetellel lehet kezelni, csakugy, mint a traffipax-veszelyes
helyeket. Tunet: nehany Suzuki, Daewoo Lanos, stb. erolkodik, de az elso
emelkedonel elmaradnak. Hatas: szvsz ez a legkenyelmesebb. Menetdo: 1ora.

A fent leirtak alt. reggel 6.30-7.30 kozott Gy-Bp, es 17.30-18.30 kozott
Bp.Gy utvonalra ervenyesek, kb 20-25 oda es ugyanennyi vissza-ut
tapasztalatai. 
Kiegeszites: Ahol 3 sav van, ott ne mindenki a belso kettot akarja
hasznalni! Ma reggel Fiat kisteher (az Ulysse teher valtozata)
2+kapaszkodosavos emelkedon 125-tel a LEGBELSO savban vanszorgott felfele,
mikozben a 2 szelso az emelkedo teljes hosszaban ures volt. Ha jobbrol
megelozom: en vagyok szabalytalan. Ha belul akarok menni: fekeznem kell,
majd felfele gyorsitani. Fogyasztas, kornyezetvedelem. Mi marad?
Villogas+duda (halkan: huzzzal felre!).
Van mas otlet?
Fogash


+ - exij csuszas, alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas: irtatok korabban, hogy az ekszij-nyekerges Opel-betegseg (Astra
>1,6) - a plusz feszites hasznal-e a dolgon, nem teszem-e ki feleslegesen
>plusz terhelesnek az ekszijat vele?
Idonkent az ekszijat is illik cserelni. (Ld. gyarto). Ha nem regi, akkor
segithet a feszites. A leghosszabb szabad tavon 1 ujjal benyomva kb 1cm-t
engedhet. Ha ennyit sem, az baj, mert tulterheli a vizpumpa es a generator
csapagyat. Ha a feszesseg jo, akkor segithetnek kulonfele csuszasgatlo
spray-k. Exijat olyant vegyel, aminek a belso oldala "fogazott". Nem
bordasszij, hanem exij, csak belulrol felkoriv alaku kivagasok sora
disziti. Biztos lattal mar ilyent.


>Meg egy kerdes: idonkent a motor nem ter vissza eleg gyorsan
>alapjaratra, ha leveszem a labam a gazpedalrol (termeszetesen nem
>motorfekes uzemmodban). Gazbowden-hiba?
A hirtelen gazelvetelkor a szivocso falan levo benzint mind leszippantja a
motor, ami pillanatnyi keverek-dusulast okoz. Ettol a HC aranya az egig
szokik. Elkerulendo beepitenek egy lassitast a fojtoszelephez, ami nem
engedi lokesszeruen bezarni. (Olyasmi, mint a magnodeckek
ajtonyitas-fekje.) Ha ez , lassan esik vissza az alapjarat. 

Fogash


+ - Italia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

Sziasztok,

Az utobbi idoben ketszer is Milanoba vezetett az utam, vegig autopalyan.
Tobbszor belekerultunk dugoba az olaszoknal, es ott az a szokas, hogy a dugo
vegenel levok (eroteljes fekezes kozben) veszvillogoznak. Hatasos,
latvanyos, naluk ez a forgalmi akadalyra hivja fel a figyelmet. Szerintem
jo.
Itthon a veszvillogot elozes utan szoktam hasznalni, ha barmilyen formaban
segitett a megelozott.

Szilard


Valoban erdekes, ahogy a kiskategorias autok egyik pillanatban 160nal
hasitanak a belsoben, a kovetkezoben satu, villog.... Az autopalyakon elore
jelzik elektronikus tablakkal, hogy dugo lesz. (olyanokkal mint nalunk az
m3on hogy "Jo utat kivan a xxxxxxx RT). Bamultuk, mint a mayom, hogy mi is
lehet (semmi sem latszott meg), aztan egyszer csak mi is satu, villogas....


    G.
+ - Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Debiben az egyik ex-bertones faszi vett egy 82es RX7et, jo motorikus es
rossz karosszerias allapotban. Vasig szetszedtek, kijavitottak,
ujrafestettek (gyongyhazfeherre), motort is beallitottak, (autotechnikus a
faszi, konyit hozza egy kicsit :))) ) azota azzal jar. ~ 3 eve. Allitolag
11et fogyaszt (jo laba van a pasasnak), >100 LE, es gyonyoru a hangja!!! 1x
ultem benne, szepen lapultam az ulesbe!!!!

    G.
+ - Elado Skoda Felicia 1.6 GLX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Elado sorba kerult a fenti nagyra becsult jarganyom...
Tomorebb infok: 1998 vegi, 31000 km, gyari ujszeru allapotban
Felszereltseg: 1.6 GLX Confortline ( tehat minden ami skodaeknal letezik ) pl: 
legkondi, szinezett tukrok, lokharitok, plus huzat, kardanbox, szervo kormany, 
szinezett uveg...
rallye piros, hatul spoiler, egy hetes sport kipufogo, vonohorog, uleshuzat, 6 
hangszoros radio-magno...

Kikialtasi ar: 2,15 mill. Ft 


Ha esteleg tudtok valakit azt megkoszonnem...


Koszi a turelmetekert,

Andras



tel: 30/209-5491

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS