Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 762
Copyright (C) HIX
2000-05-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #758 (mind)  10 sor     (cikkei)
2 km ora (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re:Reakciok Palikanak (mind)  41 sor     (cikkei)
4 offtopic (mind)  18 sor     (cikkei)
5 benzinlopas (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Re: ora visszatekeres (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Wartbourg 1.3 WANTED. (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Uj Lada (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re: gyerekules (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Ildiko, Palika kapcsan (mind)  25 sor     (cikkei)
11 5(?) auto + RIMI (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Ildikonak (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Gyerekules (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Felicia: top vs suly (mind)  18 sor     (cikkei)
15 A nemet autok dicserete alias Felicia kombi (mind)  42 sor     (cikkei)
16 Fogyasztas (mind)  19 sor     (cikkei)
17 LADA (mind)  8 sor     (cikkei)
18 FOGYASZTAS (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Cikk (mind)  5 sor     (cikkei)
20 lakatos (mind)  20 sor     (cikkei)
21 va: Szoval: Alfas Palika?!?! (mind)  7 sor     (cikkei)
22 va: moral + balesetveszelyes autozas (mind)  20 sor     (cikkei)
23 Kek norveg, ora visszatekeres, Vectra+vizes benzin (mind)  61 sor     (cikkei)
24 Norbito' fityougy (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Norbito' fityougy (mind)  144 sor     (cikkei)
26 Vita Palika eseterol? (mind)  48 sor     (cikkei)
27 Sahal (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Samara arak (mind)  33 sor     (cikkei)
29 vegtelen fokozatu valto (mind)  13 sor     (cikkei)
30 fogyasztasok (mind)  25 sor     (cikkei)
31 V6 mormogas (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Polski Fiat 125p (mind)  15 sor     (cikkei)
33 visszatekert kilometerora (mind)  9 sor     (cikkei)
34 eros fijuk (mind)  23 sor     (cikkei)
35 km-orak (mind)  16 sor     (cikkei)
36 szetszedett valto (mind)  33 sor     (cikkei)
37 valtok megegyszer (mind)  12 sor     (cikkei)
38 Optimalis fordulatszam ??? (mind)  26 sor     (cikkei)
39 Re: Lambda szonda vizsgalata (mind)  41 sor     (cikkei)
40 PC szkop (mind)  23 sor     (cikkei)
41 Koszonet (mind)  7 sor     (cikkei)
42 Karcolas (mind)  7 sor     (cikkei)
43 re:ora visszatekeres (mind)  24 sor     (cikkei)
44 Brava 1.6 (mind)  9 sor     (cikkei)
45 Re:hid a Dunan (mind)  34 sor     (cikkei)
46 Re:fogyasztas (mind)  62 sor     (cikkei)
47 Re:Benzinlopas (mind)  28 sor     (cikkei)
48 Re:"leszopott" Trabi :) (mind)  25 sor     (cikkei)
49 uj moci (mind)  48 sor     (cikkei)
50 Astra km ora visszatekeres (mind)  13 sor     (cikkei)
51 Fogyasztas (mind)  37 sor     (cikkei)
52 Re: Istvan, benzinlopas (mind)  41 sor     (cikkei)
53 gyerekules Skodaba (mind)  13 sor     (cikkei)
54 Peugeot 309 D behozatal (mind)  22 sor     (cikkei)
55 Re: fogyasztas (mind)  49 sor     (cikkei)
56 Trabi - please, no flame (mind)  19 sor     (cikkei)
57 meg mindig gyorshajtunk (mind)  21 sor     (cikkei)
58 Re: Fogyasztas (mind)  36 sor     (cikkei)
59 Re: nyomatek vs teljesitmeny utoljara (mind)  23 sor     (cikkei)
60 Re: Reakciok Palikanak (mind)  39 sor     (cikkei)
61 Re: ora visszatekeres (mind)  14 sor     (cikkei)
62 Alufelni emblemaja (mind)  21 sor     (cikkei)
63 Vectra:) (mind)  46 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #758 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem veszelyeztettek. Az auto tarsasvallalkozas !!!! es mindig a vetlen hal
> meg, mert felkeszuletlen.


Ha belegondolsz, ez eleg jo erv amellett, hogy az ember lehetoleg ne a
vetlen oldalon alljon.

Udv, Luxi

MFP Manta
+ - km ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
>nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
>a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?

Es elore tekerni sem lehet ? :))) Igaz igy kicsit tovabb tart a
megfelelo ertek beallitasa, de nem lehetetlen !

Zotya

ui: Ha ceges auto volt, akkor biztosan meg tudjak mutatni
a kocsi menetleveleit ! :)))
+ - Re:Reakciok Palikanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kedves Zak es hasonlo gondolkodasu tarsai,
>
>eddig csak kivulallo olvasoja voltam az AUTO-HIX-nek, most viszont
>visszataszito leveleiteket olvasva felfordul a gyomrom.

Kedves Ildiko!

En is inkabb csak olvasoja vagyok a HIX-nek, a temahoz nem is akartam
hozzaszolni, de en is "hasonlo gondolkodasu vagyok", mint akik megprobaltak
Palikaval megertetni, hogy helytelen volt, amit csinalt. (Meg ha neha el is
vetettek a sulykot es mas hangnemben szerencsesebb lett volna.) Erdekes
modon viszont elertek a celjukat es Palika tanult az esetbol. Sajnalom, hogy
neked csak a gyomrod fordult fel tole.

>Zak, Te meg sohasem mentel 110-el
>falun keresztul es voltal Te mar szetszopatva?
Nem tolem kerdezted ugyan, de akarmilyen hihetetlen, vannak emberek, akik
meg nem mentek _faluban_ 110-el, pl. en sem. Viszont ateltem nehany
"szopatast", gondolom Zak is, epp ezert mehetett fel benne a pumpa Palikat
olvasva, mert ebben az esetben Palika szopatott (valszeg ok nelkul).

>Kedves Dankó Attila Technológus Carl Zeiss Hungária Optikai Kft!
>Idezlek: "Hozzateszem en sem vagyok szent" - akkormegmia fenet akarsz!
Es Te? Leirni a velemenyet, nem? Mellesleg senki sem szent. Akkor ezentul
senki nem irhat?

>"Ugy tunik a leveledbol, hogy ra sem jottel, milyen bunko
>voltal. Ezert nagyon nem lehet haragudni, inkabb felvilagositani
>kell:" - szerinem Te meg arra nem jottel ra, hogy Pali csak
>az egyhetes autojanak orul.
Te meg arra nem jottel ra, hogy nem biztos, hogy ez a megfelelo modja annak,
hogy oruljunk az uj autonknak. En is orultem annak idejen, de nem ugy, hogy
lakott teruleten szaguldoztam masokat veszelyeztetve es nem turtem meg
masokat magam elott. Szoval, Palika nem "_csak_ orult".

Bocs, hogy hosszu lett, raadasul felig OFF es mar leragott csont.

Gabor

ui. Azert hasznosak voltak a hozzaszolasok, ha Palika tenyleg tanult belole.
En is felhaborodtam a levelen, de orulok neki, hogy jobb belatasra tert.
+ - offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocsanat ezert az Off - topic uzenetert, rovid leszek!

>2000. junius 10-11 hetvegen MOBIL-SZTRAJK !!!
>Azaz: NE hasznald a mobiltelefonodat ezen a hetvegen, csak ha elet halal
>kerdese!
>Miert? mert iszonyatmagasak az arak! (akar az inet hozzaferes dija)

Emlekeztek, hogy nemregiben volt ilyen akcio, hogy ne tankoljunk
aprilis-majus akarhanyadikan, mert igen magasak az uzemanyagarak, banjunk
el a mollal !!! En legalabb tiz ilyen privat levelet kaptam. Magasan
 mindenki, pedig en nem is tankoltam. De a MOL meg foleg ..
Szerintem ez hasonlo kezdemenyezes, foleg, hogy az emberek tobbszor
telefonalnak, mint tankolnak. Nem ettol fog lemenni a telefonok tarifaja.
Bocs az offtopicert, de nagyon fel tudom huzni magam az ilyen baromsagokon.

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem volna 1 otletem. A Trabi melle tegy ki minden este
>aldozati benzint az aldozati talacskaba, es ha rablo ur elegsegesnek
>talalja az aldozatot, nem zuditja haragjat a kicsi kocsira...

Baratomek ezt maskeppen oldottak meg a lakotelepen. Mivel rendszeresen
loptak itt is a benzint, foleg trabikbol, ladakbol, osszefogtak a
tulajdonosok es ejszakai figyeloszolgalat volt, mindenki bevallalt egy
ketoras szolgalatot. Riasztas eseten mobilon azonnal hivtak a tobbieket es
meg is fogtak a tolvajokat. Meg is volt tervezve a koreografia, volt aki a
menekulesre hasznalt kocsit orizte, mig a tobbiek a ket manuszt tartottak
fel, persze legeloszor riasztva a yardot. Van olyan kornyek is, ahol
polgarorseg mukodik, ami az ilyen eseteket is figyeli.
Nem tartom rossz otletnek.

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Re: ora visszatekeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: ora visszatekeres ( 7 sor )
> Idopont: Tue May 30 02:43:51 EDT 2000 AUTO #761
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Sziasztok,
> Ajanlanak nekem egy 94-es Astra Caravant 120000 km van 
> szerintuk benne. Az allapota alapjan ez nem nagyon lehet igaz 
> (ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal 
> nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne 
> a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?
> udv.Con


Attol fugg mennyit kernek erte. Mondjuk ha benzines, akkor en mar meg se
vennem, mert kb. 180ekm van benne also hangon, ezt meg mar nem sok Astra
eri meg jo allapotban. 
Egyebkent meg 100% at akarnak verni, siman vissza lehet tekerni az orajat.
A hulyenek nezes tehat 100%, kerdes hogy belemesz e a jatekba. En mondjuk
ugy
nyitnek, hogy adok a verdaert 600k-t, slussz. :))

Udv,

Akos
+ - Wartbourg 1.3 WANTED. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Listatagok!

Szeretnek segitseget kerni az alabbiakban:
Vennek egy 1.3-as Wartbourg-ot.
Mit kell rajtuk jol megnezni?
Tapasztalatok is erdekelnenek.
Ha tud valaki jo allapotut keves km-el kerem jelezze.

Elore is koszonettel:
Keller Tibor
+ - Uj Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az egyik sracnak ilyen szolgalti autoja van. Ma volt szerencsem menni
vele kb.10 km-t. Szoval a velemenyem:

Kicsik az uvegei, nehez a kilatas.
Macskakovon (Kobanyai ut) duborog az egesz.
A kidolgozasa csapnivalo, de egy kis ido t raszanva rendbe lehet razni.
Normalisan megy, amotor alig hallatszik be.
Iszonyuan nagy, fokent a csomi hatalmas.
Zsigulis a kormany es a fek, vagy csak en szoktam el tolle.

Szoval ennyi penzert nem rossz. Merete alpajan nagyon jo. A belsejeben a
karpitok es egyebek illesztesen egy hetvegi szedd szet, rakd ossze
segitene. Kivulrol ugy tunik, hogy van benne anyag, ez igaz is, de
adhattak volna tobb ablakot, mert olyan bezartnak ereztem magam. A srac
szerint 6-7 orszaguton varosban 9-10, 170 ora szerint a vege
(halalfelelem rulez). Jobban megy, mint a skodrim.

Errol jut eszembe: Dacia Nova GTi 72 loeros 1.6l-es csodagep ujonnan 1.2
milla. Nem semmi lehet. Bar ennyiert lehet, hogy jobb a Suzinal, mert
jobban felszerelt es ha az arkulonbozetet rakoltom, akkor rendbe is van
rakva, viszont nagyobb erosebb.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha meg 6 hetes a gyerkoc, akkor nyugodtan rakhatod elore is a menetirannyal
hattal. Ott gondolom van biztonsagi ov ;-). Egyebkent is azt ajanljak, hogy 9
kiloig a gyerek hattal utazzon, mert ekkora fejlettsegnel tudja mar majd
megtartani a fejet eroteljesebb fekezesnel. Addig az ules hattamlaja fogja meg 
a
testhez kepest aranytalanul nagy fejet.
Szoval van meg ido hatra beszerezni egy ovet. Ugysem fer el altalaban a hatso
ulesen a menetirannyal hattal az ules (az ov nem eri at).
Mi Brevi Grand Prix ulest vettunk, fem vaza van es eleg strapabironak latszik.
Olyan 12-16e Ft korul mozog az ara.

Remelem segitettem,

Attila
+ - Ildiko, Palika kapcsan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA,

kedves Ildiko, irod:
"Kedves Zak es hasonlo gondolkodasu tarsai,
eddig csak kivulallo olvasoja voltam az AUTO-HIX-nek,
 most viszont visszataszito leveleiteket olvasva felfordul 
a gyomrom."

Nos, ha Te (sot, inkabb te)azon haborodsz fel, 
hogy nehanyan leanyaznak vkit, aki 110-zel megy 
at este lakott telepulesen - es nem azert, mert siet,
 hanem mert nem birja elviselni, hogy lehagyjak a 10 
eves verdajat, utana pedig fel meterre ratapad az autora,
akkor maradj meg kivulallo olvasonak, kussolj, es csak 
forogjon a gyomrod. Senki nem szent, mindegyikunk atlep
idonkent KRESZ-szabalyokat, csak epp nem mind1, hogy mit es milyen mertekben. H
a ez neked magas, akkor sajnallak.

Piece,

NME1



"Know your enemy"
+ - 5(?) auto + RIMI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA,

>, a fickonak meg 5 masik autoja volt. A Vectra 
>csaladi utazokocsinak: kelloen eros motor, hosszu 
>attetel, nagy utazosebesseg, hatalmas csomagter, 
>semmi feltunes. A haromliteres E-Merci komolyabb, 
>a '87-es 190-es Merci (77 ezer kilometerrel!!) kisebb
varosi reprezentacios celokra. Plusz meg Maruti 
>bevasarolni es a gyereket elhozni az ovodabol - 
>ebbol mindjart ket darab, ha a szukseg ugy hozza,
>hogy egyszerre kell a kettot. Ezen egyebkent jokat 
>rohogtem, mert a fickot tenyleg lattam, hogy hozza 
>vele haza a gyerekeket teljes komolysaggal,
>aztan meg elmegy a Merdzsoval targyalasra... :) 
>Termeszetsen volt meg egy Corsa pluszban az asszonynak, 
>kisbusz, nagybusz, hatha szallitani kell
>valamit... :) Igy jar aki gazdag, de esszerunek 
>akar latszani... :)

Szoval osszesen 6 auto es ket busz. Az illeto helyeben
megtartom a Mercedest, minden mas esetben taxit hivok: 
kenyelmesebb es olcsobb.

2.
Tudja vki, hogy miert van a rendorsegi Brava-k hatuljan
RIMI matrica? Sponzor? 
Ja, es azt sem mondta meg senki, miert kell felni este 
Dunaszerdahelyen (termeszetesen "fe'lni", mert felni 
mindenutt kell).

Piece:

NME1

"Know your enemy"
+ - Ildikonak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ildiko!

>Kedves Dankó Attila Technológus Carl Zeiss Hungária Optikai Kft!
>Idezlek: "Hozzateszem en sem vagyok szent" - akkormegmia fenet akarsz!

Hatovabbolvasodidezettlevelemetakkorrajossz!(Legalabbis remelem!)

Csak figyelmesen! :-)

Danko Attila
+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Sancho!

Sancho irta:
>a 120-as Skodában hátul
>nincs biztonsági öv és tudomásom szerint ez
>elengedhetetlen ahhoz, hogy az ülést használni
>lehessen. Mi lehet a megoldás?

Nekem is 120-as Skodam van es egy negyhonapos leanyzom. Viszont az en
Skodamban van hatul automata biztonsagi ov. Sajat magam szereltem be. Az
ovet utolag vettem. Ha a Skodad szeles nyomtavu ( '83 utani ), akkor a
felfuggesztesi pontok gyarilag benne vannak. Ha Te is vasarolni akarsz ovet,
akkor arra nagyon figyelj, hogy a rogzitocsavarjait is kerd el. Ezek
specialis menetemelkedesu csavarok, csak ezek illeszkednek a furatokba. Ha
Te is sk akarod beszerelni, es elakadsz a munkalatok kozben, csak szolj :-)

Udv!

Danko Attila
+ - Felicia: top vs suly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Mar 1000x lefutott, hogy a kocsi terheltsege befolyasolja a mutatot, ezen
> Itt helyben egyszer sem futott le. Magyarazd el legyszives az okat!

Az auto vegsebesseget nem veletlenul hatarozzak meg 2 szemely + 20 kg
csomaggal. A kulonbseg nem jelentos, van kocsi, ahol 0,2 km/h kulonbseget
mertek, de lattam mar 6-7 km/h kulonbseget is. En az autombol a maximumot
3 szemely + kutya + ezer csomag hoztam ki (174 km/h), magam ritkan
jutok tul a 170-en, max. 171. Mostanaban nem probaltam, mert az uj
gumik 160-ig vannak, de ez van.
Egyebkent az uj 1.9-es Fabianal vannak kisebb gondok ezzel --> gyorsulasnal
hajlamos +10-15 km/h hozzaadni a valos ertekhez.... Lehet, hogy igy potoljak
a hianyzo nyomatekot???  :))

Ez par teny volt, az okot majd valaki hozzaerto megirja...

Cs.
+ - A nemet autok dicserete alias Felicia kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Nagyon orulok, hogy boldog vagy, de a lelkesedesed merteke nem egyenesen
>> aranyos azzal, amiben ulsz.
>> 447 literes csomagter szvsz egy kombi autonal minden, csak nem oriasi
> A kategoriajaban igen jo. Pl. tobb, mint egy Audi A4 kombinak.

Nalam egy normalis kombi csomagtere 500 liternel kezdodik (Marea Weekend),
sok kocsinal ezt a 4 ajtos verzio is tudja (Octavia 528 liter). Igazad van,
hogy
az A4 kombi csomagtere kisebb, de az A4 combi egy sportosabb kocsi,
pl. az Alfa 156 Sportwagon-tol sem varj hatalmas csomagteret (360 liter).
Ha csaladi autonak szant kocsikat nezel es nem az arat figyeled, hanem
a csomagteret, akkor 447 kicsi - nekem kicsi.

>> kivul a Felicia nagyon hires a pontos mutatoirol (50 km/h = 42 real -
>> gyari adat....). Szoval valamivel 120 alatt utaztal....
> Nem valoszinu. Az, hogy 50-nel 42-vel mesz, realis, nemcsak a Skodanal. 

De. Az egyik legrosszabb adat volt a Felicia 42/50 erteke. A tobbseg 45-46
korul mozog.

>De ez nem jelenti azt, hogy a teljes tartomanyban ~16% az elteres. Feljebb
>kisebb (ha %-os aranyt nezel).

Lehet, hogy kisebb a %, de 10% a 140-bol picit tobb, mint 16% az 50-bol,
nemde?  8-10% ala pedig nem nagyon megy az ertek egy kocsinal sem
(kivetel akad --> Chrysler (-2 - +1!!!!! %), azt hiszem meg a Bravo/Brava
paros volt nagyon pontos 50-nel 48-49 km/h). En 101-nel erem el a 90
km/h-t.... 
Felesleges vitazni, a lenyeg, hogy akarmennyivel ment, 140-el biztos nem :)

Kifelejtettel azonban egy - szamomra - nagyon fontos dolgot, hogy
a fogyasztas 7-8 kozott volt... Ha mar emlitetted az A4 kombit, az 
ismerosom megjarta Romaniat 5,5 atlaggal (szinten 1.9-es moci).
Es megint csak magamra hivatkozok - az biztos - megjartam 
Budapestet (>400 km tura), es a fogyi 6,99-re jott ki. Pedig benzines,
1.6-os, M1-en 150 ala nem mentem es BP sem egy leanyalom.
Ezt alapul veve az emlitett 7-8 liter gazolaj brutalis fogyasztas ahhoz
a teljesitmenyhez kepest, amit nyujt.

Cs.
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Ha egy 75 LE-s motor 7,6 literes fogyasztassal takarekos, akkor...
>> En mar nem ertem ezt az egeszet...

>Szoval en az utolso ket tankolasnal szamoltam ki a fogyasztast,
>ez kb 1250 km es utat jelentett, varos igaz nem sok, de a zöme reggel
>es delutan Erd-XI. ker uton volt.Egy hajszallal ugyan, de 7 l
>alatt maradt.(6.99 es 6.92) Ja, Astra 1.6 16V. Es biztos lehetne
>takarekosabban menni, mint ahogy en vezetek:)

Hat eppen errol beszelek. Hogy van valakinek pofaja azt mondani az
uj Ladara, hogy takarekos, ha mellette ott a 7,6 literes fogyi......

Egyik kedvencem a Maserati Ghibli Cup a 2 literes 330 LE-s biturbos 
motorjaval, 270 km/h toppal, 5,7-es gyorsulassal eszik 14 korul.
Akkor az most koplalomuvesz?? 

Cs.
+ - LADA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Teljesen egyetertek, en is ugyanilyen okbol mentem el megnezni, s a megnezes
utan szolom le. Nezd meg, az mindennel tobbet er!

Udv

MONDEO 24V KARE§Z
+ - FOGYASZTAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, szeva Bruder!

 szerint az Astraja fogyasztasa picicel 7 liter alatt
marad. Egyreszt: ne Magadbol indulj ki vezetesileg, hanem gondolj ra, hogy a
feleseged sokkal kimeletesebben vezet, mint Te , s minden tankbol ra is jut
boven kilometer. Masreszt az az utszakasz, amit jarsz a kocsival, az
igencsak nehezen nevezheto masnak, mint orszagutinak, ahol az en 1,6-os
Astram is ezt az erteket hozta. Ha egyszer leautoznal egy teljes tankot a
dugoban es eszrevenned, hogy 11 korul fogyaszt a kocsi nyaron, mar nem
tetszene ennyire a fogyasztasa.
Ettol meg az Atra nagyon jo auto, de ne keltsunk mitoszokat a
fogyasztasarol.
:-)

Üdv mindenkinek:

MONDEO 24V KARE§Z
+ - Cikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy adalek ahhoz, hogy miert eri meg Hajduszoboszlora is az M3-ason menni:
http://www.origo.hu/hirek/itthon/000531vizsgaljak.html

Udv:
pJ
+ - lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
"> Nem ismerem az apro reszleteket, de nem tartom
> szerencsesnek ket ember attakjat a nyilvanossag ele tarni.
Nem is tortent volna meg, ha kulturaltan, megindokolva 
utasit el.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy ha egy ember vagy 
intezmeny bunko modon
banik velem, azt kozzetegyem.
> Neha felroppent a neve itt es lehet, hogy tud rola.
Akos az engedelyevel kozolte az adatait.
Ed"

Sziasztok!

Nem lennek annyira biztos, hogy Te erre jogot formalhatsz. 
Azon tulmenoen, hogy a nagy nyilvanossag elott "szidod", 
akar be is perelhetne. 90%, hogy nyerne, pl.: hitel 
rontasert.

Attila
+ - va: Szoval: Alfas Palika?!?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Milyen autod van Neked?
> Biztos valami Lexus, vagy ilyesmi lehet.

Mi a fene van pici fiuk ?
Cianozzak az ovodat es most itt szivoztok ?
--
Meszaros Geza :-)
+ - va: moral + balesetveszelyes autozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolj bele te hogy tudnal aludni, ha az utcatokban, 
> ami raadasul esetleg egy foutvonal resze, uvolto motorral 
> szaguldoznanak ejszaka...

Ilyen utcaban lakom :-)
A haz alagsoraban sorozo + billiard klub.
Ejjel autok szaguldoznak uvolto motorral, az allo autokbol, 
nyitott ajtok mellett szol a tuci-tuci zene. Neha, feluduleskent 
szirenazva erkezik egy-egy rendorauto. 
Hajnalban meg dobok egy hatast a kapualjban. 
(egy valaha volt bablevesen - Bblooooo...)
 
Regi, undorito vicc:
Illuminalt csoves megpillant egy csillogo turhat a foldon.
- Je' egy gyuru ! - hajol le hozza es emelne' fel...
- Nem is gyuru. NYAKLANC !

Bocsanat.
--
Meszaros Geza
+ - Kek norveg, ora visszatekeres, Vectra+vizes benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Ke'k norve'g ( 58 sor )
[...]
> Ugyanaz a seged ult az udvaron, elotte a kiszerelt valto es
> probalta szetszedni. A szerelo meg odajott es vadloan mutatott a
> valto egyik gumibakjara, hogy nezzem meg, az mennyire szet van
> szakadva. Ekkor nem sok kellett, hogy atharapjam a torkat, hiszen
> egy hettel korabban pont ezert vittem hozza a gepet.

Hu, ez nagyon durva. Abszolut megertelek. Sok hasonlo szitum volt
nekem is, tajtekoztam mindig rendesen. Gyulolom az ilyen lelkiismeretlen
tetu szereloket. Es az a baj, hogy a vegen mindig te huzod a rovidebbet,
mert nem tudsz mit csinalni. Kifizeted es mesz a kovektkezo vadbaromhoz,
aki ugyanezt megcsinalja, csak pepitaban.

Milyen autorol van szo? Bar vegulis, barmilyen tipus is, tovabbra
is ajanlom a Botos szervizt a III. keruletben. Lehet, nem esik
mindenkinek utba hazafele, de ha valami munkat ott elvallalnak, azt
megcsinaljak rendesen, garanciaval.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: ora visszatekeres ( 7 sor )
>
[...]
> (ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
> nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
> a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?

Hulyenek nez!!! Raadasul duplan, mert valojaban nem tekergetik, hanem
szetszedik es osszerakjak.

Mas: problema jelentkezett a Vectraval - idonkent megtorpant vagy leallt
a motor. Azonnal eltoltuk az Opel Maxaboba. Megszoktam mar, hogy valahanyszor
apu elviszi szervizbe a kocsit egy nehany ezer forintos munkaval (szurocsere
es hasonlok), 30-80 ezer forintos szamlaval jon haza, mert a szervizben
mindig kitalaljak, hogy le kell cserelni egy csomo mindent. Emlekszem, hogy
a kipufogotarto bak, vagy micsoda eltort, erre lecsereltek a hatso es
kozepso dobot, mert szerintuk azok is zorogtek. (Semmi baja nem volt egyiknek
sem...) Szoval, hazaerek tegnap este, kerdem: - Mi van az Opellel, talaltak
valamit?  - Semmit.  - Mennyi volt?  - Hat kitisztittak az injektort...
- Mennyi volt?  - ...meg motordiagnosztikat csinaltak...  - Mennyi volt?
- Harmincnegy...
Nem kerdeztem meg, mit csereltek ki rajta, de nem is erdekes... mindenesetre,
en ilyen helyekre biztos nem viszem az automat... inkabb tobb idok szanok
ra, sot, ha tudok, ott allok mellette, es ugy nem cserelgetnek rajta semmit
onhatalmulag.

Egyebkent meg azt mondta az Opel-szerviz, hogy talan vizes benzint
tankoltunk. Mondtam, ez nem tul valoszinu, en szoktam tankolni mindig
ugyanannal a Shell-kutnal, es hiaba hirhedt a Shell a vizes benzinjerol,
ott ilyen meg nem fordult elo az elmult 7 evben. Aztan eszembejutott,
hogy legutoljara megsem en tankoltam, hanem apu... termeszetesen egy masik
Shell-nel. Aki vizet akar a tankba: XIII. kerulet, Nepfurdo utca! :)

Udv,
Zoli

- Ezentul a valaszodat kerlek a kovetkezo cimre kuldd:  -
== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Norbito' fityougy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy-ket hozzafuzes elozo cikkemhez.
Klem kollega biztos meglepodott egy kicsit az idezeten... Igen, anno o
irta.
2. Lehet, hogy a BMW kicsit eros volt (kulon bocsi Klem mester), de ne
bantsuk a fityot sem, mert arra meg elmondhato, hogy ritka kiforrott
konstrukcio (a motor az 500-as tovabbfejlesztese...), vagy 30 evig
fejlesztettek. Vannak betegsegei, de vannak jo tulajdonsagai is.
Lehet, hogy ez a level hamarabb megjon, mert az elozore meg nem kaptam
visszajelzest...
Bye:                            Norbi

  

-- 
Best regards,
 Kurucz                          mailto:
+ - Norbito' fityougy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,
  Nem birom, ha bantjak a fityokat. Egyebkent az enyem nem rozsdas,
  tavaly lett kikasznizva, plusz a Seat bananzoldjevel, Standox
  festekkel kapott egy teljes festest. A fityo fekjeirol annyit, hogy
  az atalakitas utan elol a 850 SportCoupe Fiat tarcsai lesznek, a
  gumik pedig elol-hatul 165/60 R13-ra cserelodnek. A fityo utfekvesen
  erdekes, hogy senki nem szenved, lehet, hogy azert, mert mar ot is
  lealazta egy fityo kanyarsebessegileg (en pl rendszeresen zaklatom a
  bakonyban a BMW-seket, mert nem tudjak tartani a 100-as
  kanyartempot...) No, de most inkabb raternek a lenyegre. Hogy ne
  legyenek tisztazatlan reszletek, elkuldom a teljes tuningleirast. Ez
  csak egy olyan ismertetes, de minden problemara fenyderulhet belole.
  Akit ezutan esetleg erdekelne, az irjon mindenkepp!! Meg az is
  irhatna, akinek a motorral kapcsolatban barmilyen tapasztalata van,
  esetleg tud tapasztalati fogyasztasadatokat is mondani.
  Most pedig kovetkezzen a leiras:
Legegyszerubb, ha az atalakitasi leiras egy reszet elkuldom,
mert ebbol lehet a legtobbet megtudni.- persze a vegen
elmondom, hogy mi nem igaz, mert a motor teljesitmenyet 36
Le-re kellett levinni hivatalosan ahhoz, hogy engedelyezzek.
A motor: FIAT A112
 négyütemu, 4 hengeres, OHV vezérlésu, folyadékhutéses
 benzinmotor lökettérfogat: 903 cm3 surítési
 viszony: 7,6:1 (valos adat: 10,5) furat/löket( mm): 65/68
 max teljesítmény: 26,4kW(36LE) 5400 f/min( valos adat:kb
 60 Le 6000 f/min) max nyomaték: 60 Nm 3000f/min (valos
 adat: kb 72 Nm) tömeg: 72 kg


Motor-váltó összeépítés : A motoron és a váltón az
összeépítéshez szerkezeti elemet érinto átalakítást nem kell
végezni. Az A112-es motoron a hengerfej tömítést ki kell
cserélni 0,3 mm-rel vastagabbra. Így a motor teljesítménye
jelentosen csökken. Kb. 36 Le-re. A 126-os motorjának és az
A112-es motorjának kuplungtárcsájának és
kuplungszerkezetének méretei megegyeznek, így a váltó
nyelestengelye változtatás nélkül összeillesztheto a motor
kuplungberendezésével. Az ütésszeru terhelések elkerülésére
az A112-es motor rugóelemes kuplungtárcsája kerül
beépítésre. A kuplungszerkezet és a kinyomó szerkezet
egymáshoz viszonyított helyzete nem változik, ezért a
kinyomókar átalakítást nem igényel. A motor és a váltó
összeillesztése után 25 mm-es hézag keletkezik a motorblokk
és a váltóház között, így az adapter célszeruen 25 mm-es
acél vagy aluminium lemezbol kerül kialakításra. Az adaptert
és a motorblokkot (a blokk gyári furataiban) 4 db M12-es
csavar fogja össze. Az adaptert és a váltóházat (a váltóház
gyári furataiban) 6 db M8-as csavar fogja össze. Az önindító
a motoroldalon az adapterben kialakított helyen kerül
beépítésre. Motor-váltó felfüggesztések : A váltó acél
kereszttartón elhelyezett fém-gumi elemeken nyugszik
(gyári). A motor acélcsobol hajlított kereszttartón fém-gumi
persellyel, M10-es csavarral van felfüggesztve. A
kereszttartó a karosszériához (az eredeti csatlakozási
pontokhoz) 4 db M12-es csavarral van erosítve.(Ezzel a
megoldással minden csatlakozási pont gyári marad, így nincs
szükség a karosszéria átalakítására, és a karosszéria
terhelési viszonyai is megmaradnak.) Motortakarólemezek : A
126-os hátfalából kialakított lemez. Merevíto szerepe nincs,
a lökhárítót és a motortér ajtót tartja, esztétikai és
biztonsági szerepe van (motor forgó alkatrészeinek
eltakarása). Hutés, futés : Hutés : A motor menetirány
szerinti jobb oldalán, keresztben elhelyezett
hutoradiátorral, amely a levegot légterelok segítségével
kapja, elektromos hutoventilátor.
                                            Futés : A
                                            csomagtartóban
elhelyezett futoradiátorral, a gk. eredeti, gyári
szelloztetonyílására ráépítve, elektromos futomotorral.

A kipufogó rendszer egyedi gyártmányú egydobos kipufogó,
"négy az egybe" rendszeru leömlokkel a motor menetirány
szerinti bal oldalán.

A beépített csavarok szilárdsági méretjelzése : 8.8
( avalosagban a motoron egy duplatorku Weber DMTR 32/32-es
karbi volt  es egy eleg sportosra hangolt vezermutengely.
Ennek volt koszonheto a 60 Le. A kipufogo irdatlan hangos
volt de allatjol illett a motorhoz(Jano-dob gyartmany).)

C.)Elektromos bekötések:
A 126-os és az A112-es elektromos rendszere szinte
megegyezik. Különleges átalakítást nem igényel. A gyújtás
átalakítás nélkül kerül bekötésre. Kiépítendo hálózat: . A
vízhomérséklet mérésére a 126-os un. BIS kivitelének
muszerfala kerül beépítésre, ez ugyanis tartalmazza a
vízhomérot. Átalakítás nélkül felszerelheto. . A
hutoventilátor csak gyújtással muködik (relé kapcsolja). A
hutobe beépített hogomba szabályozza a ki-be kapcsolást egy
plusz biztosítékon keresztül. . A futomotort a muszerfalon
(gyárilag) kiépített kapcsolóval lehet kapcsolni. . A
töltokábelt és az önindító kábelét meg kell hosszabbítani a
szerelvények más elhelyezése miatt.

D.) Fékberendezés:
A nagyobb teljesítményu motor erosebb, nagyobb igénybevételt
bíró fékszerkezet beépítését teszi szükségessé. (A gyári
dobfék erosen hajlamos melegedésre foleg nagyobb sebességnél
(v>100 km/h), ezért muködése nem kielégíto). elöl : FIAT 850
SportCoupe típusú gépkocsi úszónyerges tárcsafékje kerül
beépítésre. A FIAT 850 SC és a 126-os elso
futómuve(tengelycsonk állvány, függocsapszeg) megegyezik,
így 850-es tengelycsonkállványa (tengelycsonkkal,
féktartólemezzel, féknyereggel, féktárcsával) átalakítás
nélkül kerül beépítésre. (Ez persze igy nem teljesen igaz,
de ezt kellett irni, mert kulonben nem engedelyezik. kellett
atalakitani, de ezt ok nem tudtak igy nem volt gond.) Így ez
típusbizonyítvánnyal rendelkezo alkatrésznek minosül, így
mechanikai méretezést nem igényel. (Megjegyzés: A
csonkállvány és a fékberendezés mechanikai méretezést azért
sem igényel, mert a fékberendezés nagyobb tömegu, jobb
menteteljesítményekkel rendelkezo  gépkocsiból kerül
beépítésre, így a beépítés során a biztonsági tényezok csak
nonek.) A 126-os fofékhengere megegyezik a FIAT 850 SC
fofékhengerével. A fékcsövek átalakítás nélkül beköthetok az
új fékszerkezetbe.

A fofékhenger átméroje: 19,05 mm (= 3/4 " )
Elol: munkahenger átméroje : 45 mm .
féktárcsa átméroje : 225 mm.
fékszerkezet típus száma : FIAT 100GB100
hátul : hátsó fékberendezés nem változott.
 munkahenger átméroje: 19,05 mm (=3/4" )

E.) Futómu :
A két típus elso felfüggesztésének egyezése miatt a gépkocsi
futómugeometriája nem változott. A futómu beállítási adatai
megegyeznek a gyári adatokkal. A gépkocsi rugózási jellemzoi
nem változtak. A hátsó futómu nem változott. A tárcsafék
helyigénye miatt a gyári 12"-os keréktárcsák helyett 13"-os
keréktárcsák kerülnek beépítésre. Gumiabroncsok
meretjelzese: 165/60 R13

Hat kb ennyi. Amit meg erdemes tudni, hogy 11mp alatt volt
az oraja szerinti szazon es 150-et ment. Eleg allat volt, de...

Ezt az irta, aki mar megcsinalta...
Szia:            Norbi
  
  

-- 
Best regards,
 Kurucz                          mailto:
+ - Vita Palika eseterol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem ertem mit kell errol a dologrol vitatkozni?

Roviden:
Ejszaka lakott teruleten 110 biztosan tulzott ! 
Ezert jar az ejnye-bejnye Palikanak.
Talan ejszaka lakott teruleten kivul is sok a 110, de a
140-150 mar biztosan.
Ezert jar az ejnye-bejnye a Xsara-s nak.

Az eros kifogas annak kell, hogy  szoljon, amiert Palika
megtamadta (!) a masik  autost.
En nem csodalkoztam az erosebb megfogalmazasokon sem
(kartores emlegetese). Bennem is indulatokat keltett a
levele, igaz gyorsan lehiggadtam.
A szituacio pontosan olyan, mint amikor szorakozohelyen
odamegy hozzad egy benga allat, hogy mittudomen csunyan
neztel ra, vagy a baratnojere, s most gyere ki a hora...
Ha kitersz elole, akkor meg boldog mosollyal alszik el, hogy
most milyen jol megmutatta.
Aztan ha meg osszeakad egy erosebbel, akirol ki sem nezte...

Kisebb sebessegeknel egyebkent velem is gyakran elofordul
ugyanez, ha sietek.
Orszaguton ~100 korul beerem a 80-nal haladot. Megelozom. 
Lakott terulet, vissza ~60-ra. (Igy tartom egeszsegesnek) A
megelozott auto tovabbra is 80, (nyilvan a fogyasztas
miatt.. ) hosszabb falu eseten beer, tol maga elott, esetleg
vissza is eloz. Falu vege. Mennek, de o tovabbra is 80. Mit
tehetek? Megelozom. 
Aki ezt kihivasnak erzi, azzal szerintem baj van. Errol
vitatkozni, anyazni, Palikat vedelembe venni kar.

>Egyre erosodik bennem az erzes, hogy
> az autovalasztas is utal a kesobbi vezetesi stilusra....
Igy ez nem igaz, de erosen osszefugg. Mert miert veszek egy
sportos (annak mondott, annak gondolt) autot? Hogy menjek
vele. Ki bunkobban, ki kevesbe (ez nem autofuggo). Aki ilyen
autot valaszt, az nyomulosan, agresszivebben fog vezetni.
Aki kenyelmesebb, "polgariasabb" autot, az ugy is fog menni
vele (azert azt vette). Persze kivetelek mindig vannak.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Sahal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

A Sahal-fele lista el meg?
Van itt 1-2 uj tag, nekik is el lehetne mondani, mirol van szo...

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Samara arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem kb. felmilko korul vannak. De szerintem tobbet fogsz kolteni a
kocsi fenntartasara, mint tuningolasara. Nekunk is volt egy Samarank, kiraly
kocsi: eros, es birja a nagy strapakat, habar nem tul furge. De az
elektronikaval mit osszeszenvedtunk (asszem ezzel mindenki igy van), pl.
bedoglott a futes. Tel kozeledtevel ez huzos volt, ezert kocsi szervizbe,
ahol a full kormany + radio + a belso ter elso resze kikerult, futes
megcsinal, elso resz vissza. Ez meg igy ok lett volna, csakhogy a muanyag
mar kezdett toredezni (akkor 6 eves volt a kocsi) + az index azutan mar nem
mukodott rendesen. A szerelo pedig korrekt volt, ott alltam mellette, es
neztem mit csinal.
Amugy az esetleges tuningolast jol viselne, hiszen eros kocsi, mint azt
emlitettem volt, csak az elektronikara vigyazni triplan!!!

Udv: Djpaci


"Ne vezess tul gyorsan, nehogy lemaradjon az orangyalod."

> wrote in message news:...
>
> Szervusztok
>
> Az a nagy kerdesem lenne, hogy a 3 ajtos Lada Szamarakat gyartottak-e 1500
> ccm-es motorral?
> Ha igen:
> - milyen arban vannak mostansag ezek az autok? (kb 6-7 evesen)
> - mennyire viselik el a kulonbozo tuningolasokat (elsosorban a motor +
valto
> erdekelne)
>
> Elore is kossz: Peter
+ - vegtelen fokozatu valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kapcsoloszekreny vegtelen szamu fokozatot kene tartalmazzon. Ilyent
egyelore
>szeriaban csak a Mitsubishi gyart tudtommal a direkt befecskendezos Otto

Kezdetben vala a DAF 55 szgk a fokozatmentes variomatic exijas valtoval.
Aztan evekig semmi, majd jott a Fiat Panda/Uno/Punto/Tipo a fokozatmentes
CVT (Continuous Variable Transmission) szinten a Variomatic elvevel, de
acelszalaggal. Ezek a kis atviheto NYOMATEK (bemeno oldali) miatt csak
kiskocsikban jatszhattak szerepet. 1-2 eve (inkabb egy) az Audi is elovette
az otletet, az A6 2,4-es motorjaival is kaphato. A felepiteserol szivesen
irok, ha erdekel benneteket.
Fogash

+ - fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy adodott, hogy egy osztrak.magyar kozos motorfejleszto intezetnel (ez
>azert igy nemegzakt, szoval magyar, de oszrak tulajdonosa is van) fogok
>dolgozni, mint fejlesztomernok. Hat rogton belevagtunk a szakmai dolgokba
>es elkezdtunk beszelgetni egy par mernokkel, akik mar cirka 10-15-20 eve

Gratulalunk az uj munkahelyedhez. A neve nagy titok lenne? Magyar es nemet
tulajdonu? Csak nem "negykarikas"?

>Szoval sokat beszelgettunk errol es azt mondtak, gogy nem szabad hinni a
>dolgoknak. A legjobb hatasfoku motorok a kamionok motorjai, igy azek az
>etalonok, ha ennel jobbra jon ki egy szeria auto motorja , akkor ott
>jelentos kamu van.

Ezt mintha mar mondtuk volna paran ezen a listan 10-15-20 eves
motorfejlesztoi gyakorlat hianyaban is...		:))))	Mellesleg tok igaz. Apro
kivetellel:
A kamionok motorjai a belsoegesu hoerogepek kozott tenyleg sokkal jobb
hatasfokuak a szgk-enal, de a vasuti dieselek (az is diesel motor) meg a
kamionokenal is jobbak, a legmagasabb hatasfoku dieselek pedig a
lassujaratu (n max < 100 f/perc, nem eliras a maximalis fordulatszam
egyszaz fordulat percenkent) diesel hajogepek. Ott eleg altalanos a
60%koruli hatasfok (az elfogyasztott tuzeloanyag energiatartamanak 60%a
megjelenik a fotengely vegen!), a szgk-nal ez kamu.
Fogash

+ - V6 mormogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A halk mormogas a 2,5-ös motornál sajnos általában igaz, ha lassan megyek,
a
>fejemet ki szoktam dugni az ablakon, hogy halljam a V6-ot. Viszont amikor
>nyomod, amire sajnos ritkán van hely, akkor az vadállathörgés inkább, mint
>mormogás. És az nagyon komoly élmény. A húzásával együtt. :-)
>Üdv
>MONDEO 24V KARE§Z

Es akkor milyen hangot ad az ST200? Sot a jovoben keszulo ST250?   ;-)

+ - Polski Fiat 125p (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De igy volt ez a Lengyelekkel is,ok is Fiat licencet vasaroltak,csak
>ayagi okokbol beertek az  1500-as motorral,hatul dobfekkel.
>Pedig abba a Fiat tipusba az Olaszok terveztek egy 2000 ccm-es
>ket vezermutengelyes motort is,es az autot hatul tarcsafekkel
>szereltek.

A DOHC tenyleg nem jutott el a Fiat 125-bol a Polski Fiat 125p-be, viszont
a nagypolak hatul tarcsafekes! Sot a hatulja laprugokon all, ami az
eredetinel nem tudom hogy van. A korabbi konstrukcioju Fiat 124 (Lada1200)
viszont hatul is tekercsrugos. Az 1.6 es 2.0 DOHC motorok meg regota
futottak, a tovabbadas elmaradasanak hianya szvsz sz is lehetett, hogy az
olaszok tovabbvittek ezeket a motorokat a 131-132-Ritmo/Regata-Croma
tipusokban is. 
Fogash

+ - visszatekert kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
>nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
>a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?
Mechanikus km-oranal mindent lehet, csak akarni kell. Nem a fogaskerekek
tornek szet, hanem a muszeregyseg osszesutott/ragasztott elemei tornek ugy,
hogy nem tudod ujra osszeepiteni a hazat. Ceges autoknal szvsz nem szokas
buheralni, hiszen a konyv szerint nullara futtatott kocsik eladasa
igyis-ugyis plusz penz a kasszaban.

+ - eros fijuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> HOL VANNAK EZEK AZ EROS FIUK ?!?!?!?!
>> Mi nyolcan majd be , mire a Nissanom oldalra billentettuk a
>> lakatosnal!
>1. A trabi 595 Kg, a Nissan legalabb 800.
>2. A trabi seggét akár egy ember is meg tudja emelni, mert a suly elol
van.
>3. Nem felemelni kell, hanem boritani...

1. Altalanos iskola 8.ban (ekkor 14 eves voltam) egyszer megforditottam az
enektanar trabijat a parkoloban ugy, hogy a kocsinak hattal allva a bal
hatso sarvedobe kapaszkodva hatrafele lepegettem. Csodalkozott, hogy ugy
tolatott be, megis orral befele all a kocsija...
2. 2x defektet kaptam a traguarral. felfele emelovel tekertem, lefele
viszont megemeltem, es a mitfahrer kivette az emelot (bal elso kerek, valto
feloli oldal)
3. Az egykori szomszed lakatosnal rendszeresen 4en billentettuk oldalra az
alvazkezelendo jarganyokat. Ketten az elso sarvedonel (orrmotor), egy a
kuszobnel, egy hatul. 
4. Szvsz kettesben akarmelyik baratommal felboritanank egy trabit. :(  
5. de nem akarunk! :)
6. Az eros fiuk ezek szerint Gyorben laknak?
Fogash

+ - km-orak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem valoszinu. Az, hogy 50-nel 42-vel mesz, realis, nemcsak a Skodanal. De
>ez nem jelenti azt, hogy a teljes tartomanyban ~16% az elteres. Feljebb
>kisebb (ha %-os aranyt nezel).

Epp forditva, hiszen a csalas szazalekos. A kerek es a km-ora meghajto
spiralja (vagy az elektronikus jelet ado forgo alkatresz) kozott egy
meg6arozott attetel van. Ha ez pontatlan (mondjuk 1,05) akkor 5%-ot siet az
orad a tenyleges sebesseghez kepest. Vagyis 50-nel 52,5-ot mutat, 150-nel
pedig 157,5ot. A valosagban a 10%alatti pontossagu orak mar jok, viszont
eredeti felszereltseggel (=gumi+felni) a mechanikusak ritkan fernek bele
ebbe a korbe. Viszont hazilag is nagyon egyszeru kimerni, csak kell hozza
egy tuti 1000 meteres szakasz, de errol mar irtam. 
Szoval az 50-nel 16% az valszeg 150-nel is 16%, tehat nyugodtan hajthatod
alomra a fejed, hogy 174-gyel mentel... :)
Fogash

+ - szetszedett valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ilyenkor mit lehet csinalni? A kocsim ott van nala darabokban, es
>ha elkezdek uvoltozni, ott szivat meg, ahol akar. Azt viszont
>nehezen veszi be a gyomrom, hogy ezek utan mosollyal az arcomon
>perkaljam ki a varhatoan nem keves osszeget.
Nem irigyellek. Amit tehetsz:
1. megprobalsz hatni ra (kemenyen targyalva), hogy a teljes javitas az o
terhe. Amennyiben a kocsit zaros hataridon belul uzemkepes, hibatlan
allapotban visszaszolgaltatja, eltekintesz a fogyasztovedelmi
fofelugyeloseg + peres uttol. 
2. minden alkatreszt igy ahogy van rakjon be az utasterbe, zarja be, a
kulcsot ide neked. Fogy.ved. fu. kihiv, ok szakertetnek, megallapitjak ki a
hulye (latatlanban nem merem 100%ra kijelenteni, hogy nem te voltal muszaki
analfabeta a kritizalhato magatartasa ellenere sem), aztan lehet egyezkedni
az (esetleg mashol torteno) javittatas koltsegeinek elszenvedeserol. 
Az elso megoldas kedvezobbnek tunhet, de tamadasi alap, hogy: nem adott
szamlat, nincs bizonylat a kocsi elso javitasarol, atvetelrol,
visszaadasrol. (Van?) Hatrany is, mert az elso alkalmat akar le is
tagadhatja. A bizonylatok hianyaban azt sem tudod igazolni, hogy te milyen
panasszal adtad le a kocsit, tehat akar azzal is eloallhat, hoyg te a
20ezres alkatresz cserejet rendelted meg nala. (az emberi gonoszsag
hatartalan). Te kovetkezetesen vedd sajat allaspontodat, ill. a
tortenteket. Mit mondott a seged, mikor, stb. 
Tanulsag:
szerelotol (ha ismeros, ha nem) kocsi elhozas sorrendje: 1. javitas
helyenek megtekintese (lehetoleg a beepitett alkatreszt sajat szemmel, ha
ez nem megy, akkor a szerelesi nyomokat). 2. cserelt alkatreszek
megtekintese sajat szemmel. ELKERES! ezeket koteles kiadni. 3. ha csak
menet kozben eszlelheto hiba volt, probaut (a szerelovel, de te vezetsz!).
4a. hiba elmult ->5a. szamla kiegyenlitese 4b. hiba megvan -> 4b. hiba
ismetelt elmagyarazasa/bemutatasa a szerelonek 5b. kocsi marad, fizetes
nincs, csinaljak meg. 6b uj idopont egyeztetese.
Fogash

+ - valtok megegyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>teljesitmenyt. A masik motor ami megfelelne a jarmuveknek az a gazturbina
>volna aminek a karakterisztikaja kozel all a hiprbolahoz (linearis),
peldaul
>ha ilyen gepkocsid volna nem kene sebesseget valtsal soha. Addig is marad
a
Csak a gazturbina uresjarati fordulatszama is percenkenti 10ezer fordulat
kornyeken jar, vagyis a karakterisztika jo, de kell egy irdatlan lassito
attetel, ami tomeg... Viszont ha generatort hajtunk vele, akkor a kerekre
kerulhet soros gerjesztesu egyenaramu motor, es hajra. Az amerikai
mozdonyok ilyen modon uzemelnek.
Fogash

+ - Optimalis fordulatszam ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Nem igazan tudom mi lehet az a fordulatszamtartomany, ami 
egy autonak nem tul megterhelo. Nyilvan ez fugg a 
konstrukciotol, de szerintem olyan  nagy csodak nincsenek a 
nyugati markak kozott anyagfelhasznalasban. (?)
Mondjuk En olyan 3400 RPM (5.sf) 140 km/h (Volvo 850 GLT 
2435ccm 5henger 20szelep). (piros tartomany 6250 RPM)
Tudom, hogy ez messze meghaladja a megengedett sebesseget, 
de altalaban a kozlekedok 80 % meg igy is megeloz! ;)
Kivancsi lennek kulonbozo autok, milyen fordulatszamon erik 
el ezt a sebesseget (5sf!). Nem tudom elkepzelni, hogy 
mondjuk egy 1300 ccm autonak az emlitett sebesseg, jot tesz 
a motorjanak (pedig mint a golyo ;). (?) Leguoljara az 
egyik kollegam Lancer 1.6 GLXI-jevel (asszem 4henger 
16szelep) utaztunk, 
ugyszinten 140 korul es az O fordulatszammeroje 4100 RPM 
korul 
volt (piros ugyan ugy 6250). 
Bar ha ceges autom lenne lehet, hogy engem sem erdekelne a 
motor kopasa es mondjuk egy Opel 1400 ccm 16szelepes 
autoval En is 180 km/h-val utaznek ;))) ... de azert lennie 
kell egy optimalis hatarnak, ami nem a vegsebesseg es nem 
F1-es fordulatszamok.

Udv,
 Clajos
+ - Re: Lambda szonda vizsgalata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mazsola!

>Voltmerot cstlakoztatni,a minusz vezeteket a gepkocsitestre
>a plusz vezeteket a kabelkorbacs dugaszolojara.
>Motort inditani,a voltmeronek kb. 12V-ot kell mutatnia.

>A Lambda-szonda dugaszan az alabbi ertekhatar kozott kell lenni
>a feszultsegnek ( 0,35 - 0,40 V nevertek ).

>A feszultseg valtakozasnak 0,1 - 0,9 V -nevertek kozott.

>Ha 0,8 - 0,9 V -ot mutat,akkor a vezerlokeszulek kapcsa es a
>szivokonyok foldelese kozotti ,vagy a vezelrloegyseg es a
>Lambda-szonda kozotti vezetek szakadt.

>Ha a Lambda-szonda osszehasonlito feszultseg konstans a 0,8V
>also szabalyozasi hataron,akkor a keverek tul dus (zsiros).
.....

Nagy erdeklodessel olvastam soraidat,
de nagyon nehezen tudom kihamozni.
Nem akarlak megbantani, de Te erted, amit leirtal
vagy csak kimasoltad valahonnan?

Most mi a helyes feszultsegertek? Mert
haromfele nevleges valtozatot is irtal,
amik par sorral lejjebb mar hibanak minosulnek.

(Az az erzesem, hogy ezt a lambdaszonda feszultseg
erteket soha nem fogom megtudni.)

>Ezt csak azert irtam,mert volt nekunk egy tizenot eves autonk,
>katalizatoros.
>Es volt benne 170.000 Km , es hasonlo gondok adodtak,nos a szakszervizben
>minden szivbaj nelkul kicsereltek volna a Lambda-szondat is,holott
>annak semmi baja nem volt.

Mi is volt a hiba? Csak annyi, hogy vilagitott a lampa?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - PC szkop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ilyen mereshez nem kell draga muszer. Barmilyen oszcilloszkop
>megfelel. Mivel gondolom nincsenek nagyfrekvencias komponensek
>talan meg egy PC+hangkartya+ingyenes oszcilloszkop szoftver
>is megteszi.

Megelozve a kerdezoket:

www.szuper.net  ->  elektronika  ->  1  ->  10. PC Scope
150k tomoritve.
Jol hasznalhato 20KHz-ig. Trigger funkcio gyenge.
vagy egy ketcsatornas:
http://polly.phys.msu.su/~zeld/oscill.html
89 kbyte

Vigyazz!
Az Auton elhangzott, hogy a lambda szonda kenyes joszag.
A hangkartya bemeneti impedanciaja alacsonyabb mint egy
oszcilloszkope! Soros elotet ellenallas hasznos lehet.

(Van hanggenerator es spektrum analizator is hangkartyara)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Koszi mindenkinek, aki az Opel Vectra felszereltsegevel kapcsolatosan irt a
listara.
Az igazsag szerint nem volt tul sok, de bovenn tobb a semminel.

Kosz: Maci
+ - Karcolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Sikeresen nekitolattam uj kocsimmal egy villanyoszlopnak. A 
kar 2 db, kb.3x3 mm-es karcolas. Eleg ezt egy festekjavito 
stifttel lerendezni, vagy vigyem el fenyezohoz? A 
festekjavito stiftet hol lehet beszerezni? Segitsegeteket 
koszonom.
Leslie
+ - re:ora visszatekeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok,
>Ajanlanak nekem egy 94-es Astra Caravant 120000 km van
>szerintuk benne. Az allapota alapjan ez nem nagyon lehet igaz
>(ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
>nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
>a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?
>udv.Con

Hello Con!


Szerintem hulyenek nez.

En mar lattam olyan Astrat, aminel vissztakertek. Volt benne 250.000 km, =
es az ipse eladta 80.000 km-rel, legalabb felmillioval tobbert, mint =
amit ugy kapott volna erte. Allitolag 30.000 Ft.-ert csinaltak neki, ugy =
hogy meg szervizkonyvet is adtak hozza.=20
Sajnos vannak ilyenek, nehez kiszurni. Ha ranezesre is latszik, ott kell =
hagyni, de gyorsan.
A Vectramban most 130.000 km-t mutat, de biztos vagyok benne, hogy =
visszatekertek mielott megvettem. :-(((


Udv.
+ - Brava 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresek Fiat Brava 1.6-oshoz  elektromos kapcsolasi rajzot. Tudtok valahol
amit megosztanatok velem is?  A kecskemeti repnap tok jo volt, sajnos nem
lattam egy hix matricat sem. A rajz speci autoriaszto beszerelesehez
kellene, megelozendo egy csomo turkalast.
Koszi

Dodo
+ - Re:hid a Dunan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Csaba!

A AUTO 0761-ban irta :
>Valahol fel fullel hallani veltem ,hogy fel akarjak ujjitani
>avagy folyamatban van a dunafoldvari hid felujjitasa. Mivel
>penteken meg kell jarnom a B.maria-Csabacsud utvonalat oda
>vissza, ezert fontos lenne szamomra ama informacio,
>hogy siman atjutok-e Dunafoldvaron a tulso partra.
>Nincs kedvem varakozni egy esetleges lezaras miatt. Kerem aki
>jart arra mostansag erositse meg avagy cafolja ertesuleseimet.

Utoljara a Dunaujvarosi 6 idejen jartam arra, akkor meg jarhato
volt. Tudtommal most sincs lezarva. Tenyleg folynak a
targyalasok a felujitasarol, de ez egyelore meg odebb van.
Viszont orommel vettem azt, hogy a palyazat nyertese az
lesz/lett, aki a legkisebb idotartamu teljes hidzarral vallalja
a munkat. A munka jo resze ugyanis felpalyas utzar mellett fog
folyni.

Szoval nyugodtan gyere arra. A hidon 20 km/h a
sebessegkorlatozas, illik be is tartani. Elofordul hogy mernek,
de fizikailag is valosagos, es korrekt (a hid allapota miatt)
ez a korlatozas.

>Koszonettel:Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'

Szivesen: Soma From Kecskeme'tcity-felso" :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****

Ui.: Ment maganba is
+ - Re:fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0761-ban irta :
>Ugy adodott, hogy egy osztrak.magyar kozos motorfejleszto
>intezetnel (ez azert igy nemegzakt, szoval magyar, de
>oszrak tulajdonosa is van) fogok dolgozni,
>mint fejlesztomernok.

Ehhez csak gratulalni tudok!

Az irasod erdekes es elgondolkodtato. De nekem is van egy
kerdesem, ami talan kozelebb visz a megoldashoz.

>Olyan ertekek vannak irva, hogy eldobom az agyam. Honnan a
>francbol jonne ki a 90 loero, ha nem fogyasztana. Ezt a
>teljesitmenyt meg kell termelni az osszes vesztesegevel
>egyutt, ehhez viszont a fent emlitett uzemanyag nem
>eleg, meg ha az atlagosnal jobbnak is veszem a hatasfokot.

Nos, a 90 LE az milyen fordulatszamon jelentkezik? Illetve az
altalanosan hasznalt fordulatszamtartomanyban mennyi
teljesitmenyt produkal a motor?
Mert nem csak a hatasfoktol fugg a fogyasztas.


>Tudjatok, hogy BMW rajongo vagyok, de most nem ezert mondom,
>de a BMW soha nem hirdette magat ugy hogy allati keveset
>fogyaszt megis megveszik, mert
>mindenki tudja, hogy eszik amennyit eszik, bar a tudashoz
kepest nem sokat, ezt mindenki elfogadja, de diszno eros
>es gyors. Ez tisztesseges duma.

Igen. Egy BMW-t normal vezetesi stilussal el lehet vezetni
jonak mondhato fogyasztassal. De amint elkezded kihasznalni a
benne rejlo menest, rogton kozli a szamitogep, hogy allitsd le
magad, ha nem vagy a penztarcad ellensege.
Emlekszel, mennyit mutatott a gep az Auchan parkolojaban? Na,
errol van szo.


A fogyasztasmereshez es a szepiteshez:
A gyari 7-9 literes fogyasztas a Trabimnal ugy nez ki, hogy a
2,5 eves atlag eppen 7 liter. 20691 km-t tettem meg 1446 liter
benzinnel. A tankolasok kozti legnagyobb fogyim 9,6 a legkisebb
5,7 volt. Ennek merese a Trabinal eleg egyszeru a tank
kialakitasa miatt, de a hosszutavu fogyasztas a tobbi autonal
is jol merheto.
Teletankolod, felirod a kmora allasat, aztan mesz. Mindig
feljegyzed a tankolt benzin mennyiseget. Amikor fogyasztast
szamolsz, akkor telerakod a tankod, osszeadod a mennyisegeket,
osztod a megtett km-rel, es kesz. Eleg pontos, persze az
esetleges elfolyast, leszivast nehez kezelni.

Eszembe jutott meg valami. Amikor tolatok, akkor a km szamlalo
elvileg visszafele teker. Szamit ez valamit? Vegulis elenyeszo,
talan par ezrelek lehet a tolatas aranya az eloremenethez
kepest, de akkor is!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0761-ban irta :
>>Aztan meg beszelgettunk egy kicsit a Trabi szerkezeterol,
>>megemlitettem, hogy a Ladabol is loptak mar ki a benzint a
>>zarhato tanksapka ellenere, aztan megkoszontem a segitseget.
>>Most pedig varom a fejlemenyeket...
>
>Errol jut eszembe, mifelenk az ukranok lopjak nagyon a
>benzint, de szinte
>kizarolag csak Ladakbol. A modszeruk a kovetkezo:
>1. Tanksapka lefeszitese,
>2. Ha a tanksapka komolyabb, akkor tokmanyos kezifurdancs elo,
>   es "aprocska" furat a Lada oldalaba at a tankon. Azon
>   keresztul szivjak le a benyat.
>
>Eleg brutalis nem?

Hat enyhen szolva! Jo esetben 10000 Ft-nyi anyagot
zsakmanyolnak, cserebe ennek sokszorosara rugo kart okoznak.
Kez es labtorest kivanok nekik (szo szerint)...

Szomoru vagyok az ilyeneket hallva. Ez nem az a sztori, amikor
a nincstelen, ehezo ember kenyeret lop es tizenvalahany evre
lesittelik (Jean Valjean) :-(((

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:"leszopott" Trabi :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Csaba!

A AUTO 0761-ban irta :
>> Kerdes: mit tegyek? Zarjam le ezt a lukat is, vagy hagyjak
>> egy eselyt a tisztelt tolvaj uraknak? Inkabb vigyek a
>> benyat, minthogy reggel nekem kelljen talpra allitanom a
>> jarganyt...
>
>Nekem volna 1 otletem. A Trabi melle tegy ki minden este
>aldozati benzint az aldozati talacskaba, es ha rablo ur
>elegsegesnek talalja az aldozatot, nem zuditja haragjat
>a kicsi kocsira...

:-))) ez jo! :-)))

Esetleg szereljek be egy nagymeretu rugos bohocfejet,
igy amikor nagy buszken felnyitja a motorhaztetot, a
meglepetestol szivrohamot kap? :-)
Mivel farral allok ki a parkolobol, nem is aggat a teteme, a
kozteruletfenntartok meg majd elviszik ha akarjak... ;-))))))))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - uj moci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

mint multkor mar megemlitettem, uj mocit kapott a Beka (gy.k. oreg Audi
80-asom).

A regi (1.3B, karb) csapagyas (valszeg hajtokar) lett sajna. Kezdetben csak
alapjaraton volt egy kis csattogasa, majd miutan egyszer igen csekely
mennyisegu olajjal 150-et mentem vele, az allapota egyre romlott. A vegen mar
gyakorlatilag nem volt olyan fordulatszam-tartomany es/vagy gazpedal allas,
aminel ne lett volna iszonyu kerrego hangja. Olajnyomas viszont alapjaraton is
mindig teljesen jo volt. :-O

Generalozni nemhinnem, hogy erdemes lenne; az egesz auto nem er annyit,
amennyi a generalozas lenne, masreszt nekem a Verda munkaeszkoz es nem annyira
tudom nelkulozni. Ugyhogy motorcsere 1 nap alatt (en kis naiv...) De milyenre?
Az 1.3-as nem annyira szerette az utanfutot, szerintem a tonkremeneteleben ez
(utanfuto) is kozrejatszott. Ugyhogy 1.6-os. Karbis, vagy fecskendos? Adtam
fel mindkettore hirdetest es vegul sikerult egy olyan befecskendezos motort
talalni, ami azzal a 10E Ft aru benzinnel kerult tobbe a karburatoros
tarsanal, amivel eljutok Pestrol Szombathelyre, meg vissza. Vegulis 30+10-ert
lett egy komplett (tehat generatortol kezdve meg az elektromos AC is!)
befecskendezos 1.6-os motorom, masik 30-ert pedig egy 5-os valtom. Kulonben
erdekes, hogy volt karbis motor 5E-tol (csak blokk es hengerfej) 80E-ig,
injektoros pedig 30-80-ig. A 80.000-s karbis motorral egy no hivott aznap
ejjel kettokor, amikor elhoztuk a motort. Neki azt tanacsoltak, hogy a
karambolos eleju kocsijat javitando vegyen meg egy komplett masik autot. Azt
mondtak neki, hogy a motort es a valtot el birja adni 80-80.000-ert. :-) :-(((

Vegulis 5 (!) nap alatt sikerult vegezni a cserevel. Az elso napon kint volt a
motor es a valto es benne volt az uj valto. Nem is ertem, mi tartott ilyen
sokaig. Persze az egesz uzemanyagrendszert ki kellett epiteni, elektromos
vezetekek, valtokulissza csere, kipuffogo hegesztes-igazgatas.

Aldo kuldott kapcsolasi leirast a ketyerehez, azzal sikerult az elektromos
okossagokat eletre kelteni. Tenyleg, Aldo! Most akkor le kell huzni az
elogyujtas-membranrol a vakuumot, vagy nem? Mire allitsam ROZ95/98-nal?

Na megyek meg egy cseppet aludni.

s.cs.
L.

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - Astra km ora visszatekeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado:  [Hungary]
> (ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
> nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
> a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?

Ha nem a sajat szememmel latom, el se hiszem. Az Astrankat vittem
olajcserere egy hivatalos Opel szervizbe (Mexikoi ut). Mig varakoztam,
begordult egy hasonlo Astra, szerelo kikapta a muszerblokkot, kerdezete
a tulajt, hogy "mennyi legyen?", erre a tulaj: "tegyel vissza
hatvanezret". Birizgalt ot percet az oran, majd visszaszerelte a
kocsiba. No comment. :(((

NLaci
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Walter irta:
>>>
em majdnem minden markara. Hazudnak, mert
az atlagember  ki sem tudja szamolni hogy mennyit fogyaszt az autoja, az
aki meg ki tudja, az is hazudik meg maganak is, hogy igazolja a jo valsztast.
....
Szerintem sokkal tisztessgesebb lenne megmondanio, hogy x litert fogyaszt
es ehhez ennyit tud.  Masik vicc a Renault megane Scenic 1.4 (90 Le korul)
Olyan ertekek vannak irva, hogy eldobom az agyam. Honnan a francbol jonne
ki a 90 loero, ha nem fogyasztana. Ezt a teljesitmenyt meg kell termelni az
osszes vesztesegevel egyutt, ehhez viszont a fent emlitett uzemanyag nem
eleg, meg ha az atlagosnal jobbnak is veszem a hatasfokot.
>>>


Persze, de egy NAGY dologban tevedsz:
a fogyasztast nem a 95 LE konstans kihasznalasahoz adjak meg,
hanem megadott parameterek szerint (varos, orszagut, stb).
Ott pedig nem 95 LE-t hasznalsz!!!

Ugyanis maradjunk a Scenicnel:
Max telj: 95 LE 6000-es ford-nal.
Epeszu es lenduletes ember egy ilyen autoval kabe
2500-4500-as ford korul kozlekedik. NA, itt a loero 35-60 !!!!!
(Nyomatek ugyanezen a tartomanyon: 118-127 Nm)

Mi probaltuk. A 95 LE-s Scenicbol ki lehet preselni 11,5 literes fogyasztast is
,
de ehhez varos, allando klima, pakolt csomagtarto es allando 5500-7000-es
fordulatszam (uveghang) kell. Ez pedig gyilkossag. Kulonben megelegszik
7,5-8 literrel varosban.


udv, deejaytiszy
(RENAULT)
+ - Re: Istvan, benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Istvan!

>Nehogyma ures kezzel tavozzanak... :-(
a 10 litert gondosan le is autoztam.


>A reggeli bootolashoz sem volt szukseg egyszer sem
>talpraallitasra? :-)))
Nem egeszen ertem.


Felevente azert probalkoznak, de
lekopogom eddig hiaba.
>Milyen nyomokat hagytak?
Kinyitották ameddig a lánc engedett  -nehany centinyit-. 
Amikor rajottek, hogy nem megy, otthagyták az autot es 
resre  nyitvahagytak a motorhaztetot

>En meg tovabbgondoltam a dolgot. Es kitalaltam valamit.
>A hattyunyakhoz alkalmas modon (pl. hegesztes) rogzitek egy
>vasrudat. A tetejen egy szemet alakitok ki. A motorhazteto
>megfelelo pontjan rogzitek egy masik szemet ugy, hogy lecsukott
>tetonel a ket szem epp egymas mellett legyen. Bele egy lakat,
>es kesz.
>Persze nemi kutatomunkat meg vegeznem kell a megvalositas
>lehetosegeirol, meg a szerelomet is kikerdezem ezzel
>kapcsolatban. Ha lesz valami eredmeny, szolok.
Érdekes, és jó ötlet. A módszered akkor lesz jobb mint az
enyém, ha a lakatot védi az elhelyezése a piszoktól.

Ui: ero"csipo"fogoval is nehezen vaghato a lanc, mert kicsi
a 
hely ehhez a nagy célszerszamhoz.



Üdvözöl:
Horvath Laci

Pharmavit Rt. Veresegyhaz
30-263 1094
+ - gyerekules Skodaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Viszont van egy kis gond: a 120-as Skodában hátul
: nincs biztonsági öv és tudomásom szerint ez
: elengedhetetlen ahhoz, hogy az ülést használni
: lehessen. Mi lehet a megoldás?

A hugom anno egy Ro:mer "Peggy" tipusu gyerekulesben fuvarozodott 1200-es
Ladaban. Ennek sajat ove volt, amivel a hatso ules tamlajahoz lehetett
rogziteni. Talan letezik meg ilyen rendszeru gyerekules.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Peugeot 309 D behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila,

sajnos nem tudtam megnezni en sem, de
- kell a pontos motorszam/valto tipus a kikereseshez, igy ha mar megvan az
auto, akkor az eladotol celszeru elkerni a szukseges adatokat es eloszor
itthon
megnezi
- bar nem talaltam meg az egyszerusitett listaban, ami nekem van, de
szerintem minimalis az esely, hogy ez meg behozhato
....
Megvan valakinek a kff tablazat ? Nem tudom behozni. Konkretan az erdekel,
10
eves Peugeot 309 D bejohet-e elmeletileg az orszagba.
....

Mas. Ha most tervezel autot venni, erdemes megnezni a Peugeot 306-ost,
vannak olyan motorvaltozatok, amelyekkel olcsobb, mint a 206, es most
a klimara is van kedvezmeny (Suzukinal is, bar ha a francia autok
erdekelnek,
szerintem ez hidegen hagy...:-)

Nandi
+ - Re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista, Walter!

> Rogton az elejen tisztazni szeretnem, hogy nem vitazni akarok es nem is
> vitainditonak szanom, csak leirom az ujjonan szerzett ismereteimet

Szerintem vitazni kellemes dolog, ezt a temat se hagyjuk ki....:-)
Volt mar errol szo a listan, de nem art ismetelgetni, azt hiszem.
_Nincs_ olyan, hogy egy auto 6 vagy 9 litert eszik. Egy Swift 1.0 2 emberrel
+
20 kg csomaggal (a gyari ertek valami ilyesmi helyzetre vonatkozik)
tud 5-6 litert is enni, meg 15-ot is, ha delben araszolgatsz a Koruton.
Az, hogy az atlag mennyi, nagyon fugg attol is, hogy hol laksz, hany orakor
mesz dolgozni, naponta hasznalod, vagy csak hetvegen. Igy lehet az, hogy
az 50 kilos csaj, aki Ullorol jar be pl. a XVIII. keruletbe, vegig 60-70
kozott
jon, egy darab lampaval nem talalkozik, 5.1 literes fogyasztast produkal,
mig egy masik ugyanezzel az autoval a legbelebb belvarosban 8.5-ot, es
egyik sem hazudik.

>De ez nem csak a Lupora igaz, hanem majdnem minden markara. Hazudnak, mert
>az atlagember  ki sem tudja szamolni hogy mennyit fogyaszt az autoja, az
>aki meg ki tudja, az is hazudik meg maganak is, hogy igazolja a jo
valsztast.
Azert ez durva egy kicsit, komolyan azt hiszed, hogy az atlagember osztani-
szorozni sem tud? Azert erre meg 4 osztalyt vegzett lokupec is kepes, nem
kell hozza BMW-s fejlesztomernoknek lenni :-)

>es ehhez ennyit tud.  Masik vicc a Renault megane Scenic 1.4 (90 Le korul)
>Olyan ertekek vannak irva, hogy eldobom az agyam. Honnan a francbol jonne
>ki a 90 loero, ha nem fogyasztana. Ezt a teljesitmenyt meg kell termelni az
Elottem van egy ujauto lista, benne ezzel az autoval, mellette a fogyasztasi
ertek: 8.8 liter vegyes hasznalattal (varos/orszagut). Ez szerintem tok
realis.

A Lupo adatai nincsenek elottem, de kis dizel autok (regiek) 1.9-es
motorral 4-5 litert ettek vegyes uzemben. Miert olyan hihetetlen, hogy egy
mai, korszeru, bolha meretu motor, egy kis autoban valamivel kevesebbet
eszik?

A Trabim gyari erteke 7.7 liter varosban, szerintem decire ennyi jon ki ha
a telit (max. 8) es a nyarit (max. 7) tavolsaggal aranyosan osszegzem.

Peugeot 206 1.1-es motorral 6.2 litert ir vegyes uzemben, varosban 8.2-t.
Ebben mi olyan keves?
Szoval nem egeszen ertettem mi a gondod. Biztos van egy-ket csusztatas
bizonyos cegeknel, de a felhozott peldakkal  szerintem nincsen gond.

Udv,
Nandi
+ - Trabi - please, no flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

olvastatok az Autoseletben a Trabi "biztonsagaval" foglalkozo cikket? Az
Alliance biztosito baleset-kutatoja ertekezett a Trabantrol es nem dicserte.
A sok dolog mellett volt egy felelmetes reszlet, ezt beideznem:
"Az autopalyakra jellemzo rafutasos balesetnek megfelelo tesztnel egy
kozepkategorias gepkocsit utkoztettek 43 km/ora sebesseggel a hatso resznek.
(A megfigyelesek szerint ezek a balesetek tobbnyire ilyen sebesseg mellett
tortennek.) Dobbenet, hogy a lassulas-erzekelok az utasokat helyettesito
mind a negy babunal halalos erteket mutattak a hatso energiaelnyelo gyurodo
zona hianya miatt."
Felre ne ertsetek, nem a Trabikat akarom gyalazni. A szandekomat a cikk
utolso mondata fejezi ki a legjobban:
"Mivel a Trabantok tomeges es gyors lecserelesere nincs realis lehetoseg, a
tulajdonosok szamara az egyetlen esely, hogy megfogadjak a vizsgalati
eredmenybe foglalt tanacsot - azaz korultekintoen, ovatosan kozlekednek."

Udv:
pJ
+ - meg mindig gyorshajtunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Attol, hogy jol ismert, egyenes uton 70-90 kozott kozlekedek a 
varosban, meg nem kell rogton feltetelezni, hogy teszek a tablakra, 
es 300LE van a motorhaz alatt. Ismeretlen helyen, vagy ha az 
utviszonyok nem olyanok mindig lassabban megyek. Es az 
elsobbsegadasra kulonosen odafigyelek, mert en is ruhellem, ha 
tesznek ra magasrol.
Egyebkent imadok rohogni azokon a 'janikon', akik pl a Vaci uton 
keptelenek elobbre jutni nalam, mert csak a padlogazt ismeri, 
aztan meg all a pirosnal (en meg 65-el erkezek a zoldre pont)

A loerokrol csak annyit, hogy swift 1.0 gls (53LE) (esetleg vw t4 
ami 70 v 88LE, de egy kicsit mas kategoria, plane megpakolva)

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter irta:
> ... Masik vicc a Renault megane Scenic 1.4 (90 Le korul)

95 a gyari adat szerint

>Olyan ertekek vannak irva, hogy eldobom az agyam. Honnan a francbol jonne
>ki a 90 loero, ha nem fogyasztana.

Igazad van, tenyleg nem stimmel a gyari specifikacio! Ok ugyanis azt
mondjak, hogy a varosi fogyasztasa 9,7 l/100 km. Szerinted ez keves? (A
kocsi menetkesz tomege egyebkent 1235 kg - nem kimondottan konnyu,
legalábbis egy 1.4-es motorhoz. A fogyasztasa egyebkent (sajat meres, uj
auto; eddig gyakorlatilag csak Budapesten hasznaltuk, tobbnyire ket felnott,
illetve egy felnott + 1/2/3 gyerek vagy 2 felnott + 3 gyerek terhelessel (de
olyan is volt, hogy teleraktuk novenyekkel meg viragfolddel... jo kis
kocsi):

Telen, amikor meg uj volt: 9,5 l/100 km
Telen, amikor tul voltunk az elso 3-4000 km-n: 9 l/100 km
Most, ebben a jo kis meleg tavaszban 8,3-8,5 l/100 km !!! (tobb egymast
koveto tankolasnal is ugyanez az ertek jott ki, tehat nem lehet veletlen)

Most akkor mi van?

a) Csalnak a kutnal, es tobbet tankolok, mint amennyiert fizetek? Az nem baj
;-)
b) A kilometer-szamlalo _jelentosen_ kevesebbet mer a valos megtett
kilometernel?
c) Megis lehet ilyen alacsony a fogyasztas?

Nem vagyok szakember, csak a puszta tenyeket kozlom.

Uedv: Soskuthy Gyorgy

+ - Re: nyomatek vs teljesitmeny utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Nem veletlenul a hegyezett motorok gyorsulnak jobban.

Honnan hova??? A hegyezett motorok magas fordulaton mennek jol, de alacsony
fordulatrol igencsak harmatosan gyorsulnak, pont a nyomatekszegenyseg miatt.

> Ha megnezed,
> a versenymotoroknal is a teljsitmeny a lenyeg.

Persze, mert _folyamatosan_ fordulaton autozzak oket. Nem kell megallni a
pirosnal, beparkolni a kozertnel, stb.

> Tobbszor elismertem, hogy kenyelmesebb nyomatekos autoval maszkalni. Azt
> viszont nem allitanam, hogy elvezetesebb. Egy hegyezett motoru kis
> meregzsaknal sokkal jobban oda kell figyelned es uralnod.

Ha tenyleg hasznalod az autot es nem csak havi 100km-t elvezkedsz vele,
akkor nagyon hamar meg lehet unni a meregzsakokat.

Istvan
+ - Re: Reakciok Palikanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ildiko!

 wrote:

> eddig csak kivulallo olvasoja voltam az AUTO-HIX-nek,

Nem lehetne ezt az allapotot prolongalni?

> most viszont
> visszataszito leveleiteket olvasva felfordul a gyomrom.

Hmmm. Az eredetire pedig megertoen bologattal, hiszen milyen helyes kis
dolgok voltak benne.

> Idezlek: "Hozzateszem en sem vagyok szent" - akkormegmia fenet akarsz!

__Te___ mi a fenet akarsz? Mit flame-elsz?

> ......hogy Pali csak
> az egyhetes autojanak orul.

Oruljunk egyutt. Hurra! Ezt magyarazd el annak, akinek a hozzatartozojat
elgazoljak, ne adj isten a gyereket.

> Kedves Istvan,
> ocskak a poenjaid, ajanlom olvasd inkabb a hix auto

Ez nekem szolt? Csak erdeklodeskeppen...

*************

Akkor friss dolog. Az utcankban, Rozsa utca, IV.kerulet a __zebran__ egy
12 eves kislanyt gazoltak par napja halalra, mert egy faszfeju autos
gyorsabban ment a kelletenel es nem adta meg az elsobbseget a zebran.

Remelem Ildiko Te sohasem fogod ilyesmi miatt a gyerekedet
eltemetni.......

Istvan
+ - Re: ora visszatekeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Ajanlanak nekem egy 94-es Astra Caravant 120000 km van
> szerintuk benne. Az allapota alapjan ez nem nagyon lehet igaz
> (ceges kocsi volt). Az ipse azt mondja, hogy ezeknel az Astraknal
> nem is lehet visszatekerni a kilometerorat, mert szettornek benne
> a fogaskerekek, hulyenek nez ez engem vagy igaza van?

Haaaaat..... ceges autokban nem realis (kulonosen kombiknal) az eves
20.000km. Az allapotra hagyatkozzal es hagyd ott a fenebe.

Istvan
+ - Alufelni emblemaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Segitseget szeretnek kerni toletek. A kocsin levo alufelni kozepen van egy 
6-7 cm atmeroju - meg nem mertem le - kis kor alaku lapocska, rajta a marka 
emblemajaval. Nos ezt sikerult elhagynom az egyik felnirol. Ennek 
kovetkezteben idonkent kavics es meg ki tudja milyen szemet kerul be a 
felni kozepen tatongo lyukba es ilyenkor a fraszt hozza rank, mert hirtelen 
fogalmunk sincs honnan jonnek a rejtelyes hangok.

Vajon hol lehet kapni ilyen "emblemat"?
Amugy egy Daewoo Esperorol illetve a hozza adott gyari felnirol van szo, 
de ahogy elneztem eleg sok felni kozepen van ugyanekkora atmeroju - csak 
persze mas-mas markajelzesu - emblema.   

Elore is koszi a segitseget.

Udv: 

       ---- Humi ----

mailto: 
+ - Vectra:) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ctrak:
>
> nekem a vilagon semmi bajom a Vectrakkal, de a lista nehany vectrasanak
besze
lg
> etese mintha tulnone a Lista keretein :-) Neha annyira Vectra-specifikus
dolg
ok
> rol van szo, amik nem hasznosak a tobbiek szamara. Javaslom, hogy
csatlakozza
na
> k az Index valamelyik futo opeles topikjahoz, vagy nyissanak egy uj
topikot, 
es
> etleg egy levelezolistat.

Hello,

Lenne nehany gondolatom fentebb 'beollozott' temahoz.-amit nem bírok
megállni, hogy megosszam veletek:)
Kb. fél éve olvasom a HIX auto-t.
Eddig nagyon tetszik, sok hasznos info- t megtudtam belole.
Persze sok olyanról is szó volt ami engem nem erintett, erdekelt, pl.
Skoda-Tuning, Trabik, BMW teljesitmények stb.
Ezeknel vagy page-down, vagy azert elovastam, mikor-hogy. De egyenletegyszer
sem írtam be, hogy a 'legutóbbi Hix-ben
a 35- bol legalább 10 topic szólt a Skoda- tuning -rol ,legyszi huzzatok at
egy masik listára...'
Végre legutóbb volt olyan téma, ami engem is erdekelt, mivelhogy nekem is
Vectram van egy honapja:)
Beirok ketszer-haromszor, irnak hozza masok is (aminek en pl. nagyon
orultem) erre meg egybol "tulnovunk a lista
keretein..."
Megneztem.a 757 -es AUTO -ban 52 topic volt.Ebbol 3 "Vectra".Az a lista
kb.5.76 %--at teszi ki.
Ugyanez  a  '758' -asban: 31 topic Ebbol szinten 3 . Ez kb. 9.67 %.
759 -es : 17 topic egybol 1 Vectra. 5.88%.
756 -as   48 topic, ebbol 4. Az 8.3 %.
Ha ezeket atlagoljuk megkapjuk, hogy az utolso 4 szamban atlagosan a topicok
7.4 % -at tettek ki az Opel Vectra subjectek...
Kerdem en: Ez tul sok? Ez mar tulno a lista keretein? Vagy esetleg nyissunk
egy masik lev. listat?:)
Na...Remelem mindenkit marhara untattam:)
Tovabbra is: Vectra rulez:)

K.G.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS