Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 552
Copyright (C) HIX
2001-05-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Jardai kerekparozas + barbar hid (mind)  67 sor     (cikkei)

+ - Re: Jardai kerekparozas + barbar hid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Olvasok,

Köszönöm a sok hozzaszolast, nagyon erdekes volt.

1. Kerekparozas
Hadd emlitsem meg elöljaroban, hogy en nem ellenzem
a jardai kerekparozast, söt az itteni tilalom ellenere
csinalom, nehanyszor mar meg is büntettek, de nem erdekel.
Az autosok Becsben is sokszor 2 cm tavolsagban elöznek,
a kerekparutakat gyakran elparkoljak es a rendörök
többnyire az autosokat vedik. Itt is sok az alkalmatlan 
kerekparut, pl. egy keskeny sav a jardan, amit a gyalogosok
elallnak, nem lehet haladni es sok a konfliktus.
Aki erre jar, nezze meg a Ringen levö bicikliutat
illusztraciokent.

A jardan a tilalmat eppen a gyalogosok vedelmevel indokoljak
es azzal, hogy ha megengednek, akkor nehany vad kerekparos
veszelyeztetne a jarokeloket. Ezert lepett meg, hogy
Budapesten, ahol az emberek egy fokkal (nem ok nelkül)
ingerültebbek mint Becsben, ettöl a veszelytol nem kell
tartani. Mit szolnak a nehezen jaro, idösebb emberek?
Nem felnek, vagy nem mernek szolni?

Roppant erdekes, ha nincsenek problemak, mert a
budapesti peldaval itt is lehet ervelni! Rengetegen
vannak itt (elsösorban nök), akik szivesen bicikliznenek
a jardan, de felnek az uttesten, ezert inkabb nem teszik.

Teknöc irja:
> bizonyos korulmenyek kozott valoban nem tilos a jardan sem
Van-e pontos szabaly, hogy mikor?

A kerekparutakkal itt az a helyzet, hogy ahol van, ott
kötelezö a hasznalata, ezert a gyors kerekparosok 
komoly resze ellenzi a kerekparutak epiteset,
mondvan, hogy a keresztezödesek miatt lassabb es 
(statisztikakkal allitolag igazoltan) bakesetveszelyesebb, 
mint az uttesten. Mehet Budapesten a biciklis az uttesten
akkor is, ha van kerekparut?

2. Lagymanyosi Hid
Nem a hely ellen van kifogasom, nyilvan nem csinalhattak a
vasuti hid miatt ket eles kanyart. Ami rettenetesen bosszanto,
hogy a Lagymanyosi Hid melyebbröl indul es a Duna közepen 
kb. 2 meterrel magasabb, mint a vasuti hid. Ha ugyanolyan 
magas lenne, akkor a kilatas nem lett volna elbarmolva.
Azt mondani, hogy a vonat utasokkal nem kell torodni
enyhen szolva furcsa allaspont. Eltekintve attol, hogy egy
vonatut Budapest es Becs között összehasonlithatatlanul 
kellemesebb es biztonsagosabb mint egy autout, 
elfogadhatatlan, hogy a masok erdeke figyelmen kivül
hagyhato. Mit szolna egy rozsadombi villatulajdonos, 
ha egy magas hazzal elvennek a kilatasat?

Azt hogy mindent csak autos szempontok szerint epitenek
felhaboritonak tartom.

Aki azt mondja, hogy az utas szalljon ki es töltsön nehany 
napot Budapesten, az nem gondol arra, hogy eppen az 
egyedülalloan szep kilatas miatt maradnanak egyesek
vagy jönnenek vissza kesöbb. Ami irasra kesztetett,
az egy külföldi utitarsam kifakadasa volt, aki
a kepekröl ismert kilatast hianyolta.

Üdv
Tamas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS