Sziasztok
Valahogy kikerultek az AUTO-k egy hetig. III. 2-en jott a 1753-as oszt
utana III. 9-en a 1759-es... :-(
Autos esemeny volt piciny falunkban - Csikszeredaban. Errol irok most
roviden par sort. :-)
Vasarnap 9-en a gyorskocsolyapalyan rendeztek versenyt, 5 EUR penzert
lehetett nevezni, volt elso, hatso es osszkerekhajtas osztaly.
A palyan ha nem is tukorjeg, de kozuton meg errefele is ritkan elofordulo
felulet volt elokeszitve, es a -2-3 foknak koszonehtoen meg a rovid
napsutesben is megmaradt. A palya szelere 30-50 cm-es volt a felretaszigalt
ho, es nem valami osszefagyott jegtomb, mert a belecsuszo autok nem
szenvedtek latvanyos karosodast. Csak 1-2 muanyag szamtablatarto pattant
le, mikor beleturtak a kocsi orrat a hoba.
Kb. 18 auto indult a versenyen, legtobb elsokerekes, vagy 4 hatsokerekes,
es volt egy osszkerekes; szeges gumi, holanc hasznalata tilos.
A verseny menete a kovetkezo volt:
-bejott az auto es az egyenes szakasz kozepen odaallt a rajtvonalhoz.
-inditasnal hosszas kapirgalas utan nekilendult, es ha nem csuszott ki az
elso kanyarban akkor a viszonylag szerencsesen korbeert. Lemertek a
koridot, es megegyszer korbemenve kiallt. Kozben felsorakozott a kovetkezo.
Tehat a verseny elott nem kostolgathattak a palyat, ennek megfeleloen csak
a negykerekes mutatott valami latvanyosabb kormenetet, a tobbi csak
csuszkalt.
Mikor mindenki sorrakerult akkor megegyszer vegigjatszottak a jatekot,
ekkorra mar havasabb/jegkasas volt a palya az elozo futamoktol, mindenki
lathatta a tobbit, es megporbalkozhatott megegyszer.
Ezutan a hivatalos merovel levonultak a jegrol, de valami onkentes alapon
meg futott aki akart. Ez volt a leglatvanyosabb, mert nyomult mindenki...
:-)
Legugyesebbek a kis Tico-k voltak, bar ahogy elneztem az egyiknek az elso
kerekeiben fel bar lehetett a nyomas, ezt ugyesen is csavargatta a vezeto.
A hatso-kerekesek nem vettek olyan szepen a kanyarokat mint az
elsokrekesek. A negykerekes -egyebkent magyarorszagi rendszammal volt-
zuzott szepen korbe, nem aggodott akkor sem ha belecsuszott kicsit a hoba,
csak gyurte maga al az utat. Viszont ezt is el tudtak asni, mikor egy
gorcsos-labu ult oda, akkor ezt volt a legnehezebb leszedni a hokupacrol,
teljesen felultette.
Osszessegeben jo ketoras moka volt, nezni hogy ki hogy csuszkal. Az
eredmenyhirdetest nem vartam meg....
A mi csodaladank nyari gumikkal meg jol elvolt a garazsba, talan en voltam
az egyeduli gyalogos AUTO-s! :-(
Vannak meg errefel ilyen marhasagok, egy hettel ezelott, Hargitafurdon is
csuszkaltak mndenfele kergeseggel, de ez mar csak annyiban auto-s tema,
hogy autobol is gyartottak csuszo-eszkozt. Egy 100-as Skoda kasztni volt
teto nelkul, az elso felnikre csuszotalpat hegesztettek. Egy masik kergeseg
talan Daci lehetett fenykoraban ez nagyreszt a padlolemezen csuszott... :-)
De volt ott kenu, motorhazteto, "kerge-marha", hordok, pillepalackok,
hurka, meg a hagyomanyosabb traktor-belso, najlon. De ez mar OT..
Tovabbi jo autokazast mindenkinek!
Levente
|
Hi !
> A Daewoo is olyan mint az olcso nyomtato. A keszulek olcso, de a
> tintapatron mereg draga, vagy nincs. A gyarto olcsobban adja az autot es
> majd behozza a veszteseget a kotelezo szervizen, es a potalkatreszeken.
> Ezeket az autokat ( Tavolkeletiek altalaban ) 5-7 ev használatra
> gyartjak, ennek megfelelo a minoseguk is. Nálunk ezt nem hirsztelik a
> forgalmazok.
3 evi Daewoo merlegem (1.6 sx Lanos) kb 5 db alapjarati motor, 2 injektor, 1
befecskendezo, zorgo karpit, lehullo muanyagelemek, rozsdasodo alvaz..... ja
es 35e km-et mentem vele....
Summer
|