Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2617
Copyright (C) HIX
2005-08-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bel Target Euro 550 (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Re: Termosztat (mind)  50 sor     (cikkei)
3 re: Re: Sebvaltoolaj (mind)  22 sor     (cikkei)
4 re: autokatalogust keresek (mind)  7 sor     (cikkei)
5 hengerfejtisztitas (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Bel Target Euro 550 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A targyi radardetektor használati utasitasat keresem, magyar, vagy angol
nyelven.
Elore is koszonok szepen minden segitseget!
Szeretettel: Péter
+ - Re: Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  A termosztat cseren tul vagyunk sikerrel, kocsi tulelte az utat,
de tovabbra sincs rendben. Viszont talaltam valamit, amitol
megkavarodtam:
  Konkretan a Mazda RX-7-re irtak, de akar a tobbire is igaz lehet.
Allitolag a szeria vizhomero lenyegeben nem mozdul semmit 
a 65-95 C homersekleti tartomanyban. Mindezt a muszer teszi, a jelado
meg szolgaltatja a jelet (homerseklet fuggo ellenallas). Masik
adalek, hogy (az RX-7-ben) a termosztat nem nyit-csuk uzemmodban
mukodik, hanem 82-nel kezd nyitni es 95-nel nyit ki teljesen.
  Ha ez igaz, akkor lenyegeben a motor homerseklete 
terheles fuggo, csak ez el van dugva a mazsola vezeto elol.
  Most az otletem: Ha mindez megvan a 323-ban *is* (marpedig 
szerintem megvan -- se az elozoben se ebben nem mozgott a
homero mutatoja, ha minden rendben volt), akkor lehet, hogy
nekem ez az elektronika hibasodott meg, raadasul idoszakosan.
Azaz idonkent a homerom a valodi homersekletet mutatja, maskor
nem. Az RX-7-bol itelve ugy tunik ez a trukkozo elektronika
fuggetlen a muszertol, igy akar fuggetlenul lehet hibas.
  Ez megmagyarazza azt, hogy autopalyan sebesseg fuggo a homerseklet,
meg hegynek fel melegebb a motor: Igazabol minden autonal az,
csak atlag ember nem latja, en latom, mert hibas az elrejto
elektronikam.
  Azt is megmagyarazza, mert szalad tul a mutatom, majd esik vissza:
Ez szinten minden motornal igy van (termosztat nyitasakor hirtelen
nagyon visszahul a motor), csak nem latszik altalaban, mert 65
fok es termosztat nyitasa kozotti tartomanyben semmit nem mozdul
a muszer.
  Kerdesek: Van-e ennek ertelme, vagy total hulyeseget kotyvasztottam
ossze? 
  Ha igen, hogyan tesztelheto igazabol? Az a baj, hogy a
hibat foleg 130-as temponal tudom produkalni, akkor is jo 10-15
percig menni kell nagy melegben, stb. Menet kozben nem tudom
meghallgatni, hogy megy-e a ventillator (az jo indikator lenne,
mert fuggetlen a homeroje). Mire megallok, addigra meg a motor
siman felmelegedhet annyit (tudom, satuzzak, ugorjak ki, hallgassam
meg), hogy beindul a ventillator.
  B verzio, hogy berakatok egy 'igazi' homerot a kocsiba. Kerdes
ez mibe kerul. Ranezesre nem trivialis, mert a termosztat lenyegeben
a blokkban van, nehez kozel hozza berakni jeladot. Lehet a
gyari jeladot hasznalni (meg egy voltmerot), kerdes mibe kerul
(szerelessel). Meg nem akarok hulyet kapni egy allandoan izgo-mozgo
mutatotol (ez egyeni izles kerdese persze).
  Persze a masik megoldasa a jelensegnek, hogy hengerfej problema van
(ezt nem kene latni kapasbol egy jo szerelonek?) illetve keves
a hutorendszer kapacitasa pumpa, dugulas, stb okokbol (ez lathato 
kapasbol?).

Gyula
+ - re: Re: Sebvaltoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  En ugz tudom, hogy 150 fok is lehet a sebvaltoolaj homerseklete.
Az nagyon sok, azt nem elne tul a valto.
A manualis valtoknak 70-80°C az uzemi homersekletuk, az automatak 
valmivel magasabban uzemelnek, kb. 90-100°C-on. A motorolajanak 80-100°C 
a normalis uzemi homerseklete, de elofordul, hogy felmegy 120°C-ra is.

>  Az enyemben csak 170 volt, akadt, meg kidobalta, meg minden.
Ha azt mondod, biztosan ugy is volt, csak nagyon nehez megerteni, hogy 
hogyan javulna meg a "sebesseg" kidobalas egy olajcseretol. Olyanokon 
szokott segiteni, mint hidegen nehez kapcsolni, melegen hangos, zug.

>  valami spec szintetikus dolgot rakott bele.
Nem tudom mi lehetet az, probalkoztunk mar mi is a "csoda" adalekokkal, 
hat bizony eredmenytelenul. Gyarilag is spec. szintetikus folyadek van 
bennuk.

Gyanus nekem, hogy a kapcsoloszerkezetet javitotta meg, de az olajert 
tobbet lehetett elkerni. ( hu de rosszindulatu vagyok O:-)  )

Udv,  Triznyak
+ - re: autokatalogust keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keress rá az amazon-on (pl. www.amazon.de), a Motorbuch Verlag-nak egész jó 
kis csináld magad szervizkönyvei vannak (már ha megfelel a német nyelvü 
kiadvány)...vagy nézz be az ebay-re, ott is árulnak autókatalógusokat, 
prospektusokat már nem gyártott modellekröl...

Sok sikert,
Zsolt
+ - hengerfejtisztitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy nyugdijas baratomnak van egy tiz eves autoja. Azt
allitja, hogy
csak a hengerfejet kene kitisztitani, es mukodne, de nem ert
hozza,
es a kozelben nincs autoszerelo.

Keresek valakit, aki megnezne az autot, mert o szegyell megkerni
barkit, hogy legalabb arajanlatot adjon, mert nincs sok penze.

Az auto Fiat gyartmanyu, valami hulye neve van - talan
Pandrina ? -
az udvaran all ponyvaval letakarva a XVIII. keruletben, a 193-as
busz vegallomasa kozeleben.

Ha valaki ott lakik a kozelben es megnezne, irjon nekem.

Elore is koszonom.

Hajdu Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS