1. |
Bel Target Euro 550 (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Termosztat (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Re: Sebvaltoolaj (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
re: autokatalogust keresek (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
hengerfejtisztitas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Bel Target Euro 550 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A targyi radardetektor használati utasitasat keresem, magyar, vagy angol
nyelven.
Elore is koszonok szepen minden segitseget!
Szeretettel: Péter
|
+ - | Re: Termosztat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A termosztat cseren tul vagyunk sikerrel, kocsi tulelte az utat,
de tovabbra sincs rendben. Viszont talaltam valamit, amitol
megkavarodtam:
Konkretan a Mazda RX-7-re irtak, de akar a tobbire is igaz lehet.
Allitolag a szeria vizhomero lenyegeben nem mozdul semmit
a 65-95 C homersekleti tartomanyban. Mindezt a muszer teszi, a jelado
meg szolgaltatja a jelet (homerseklet fuggo ellenallas). Masik
adalek, hogy (az RX-7-ben) a termosztat nem nyit-csuk uzemmodban
mukodik, hanem 82-nel kezd nyitni es 95-nel nyit ki teljesen.
Ha ez igaz, akkor lenyegeben a motor homerseklete
terheles fuggo, csak ez el van dugva a mazsola vezeto elol.
Most az otletem: Ha mindez megvan a 323-ban *is* (marpedig
szerintem megvan -- se az elozoben se ebben nem mozgott a
homero mutatoja, ha minden rendben volt), akkor lehet, hogy
nekem ez az elektronika hibasodott meg, raadasul idoszakosan.
Azaz idonkent a homerom a valodi homersekletet mutatja, maskor
nem. Az RX-7-bol itelve ugy tunik ez a trukkozo elektronika
fuggetlen a muszertol, igy akar fuggetlenul lehet hibas.
Ez megmagyarazza azt, hogy autopalyan sebesseg fuggo a homerseklet,
meg hegynek fel melegebb a motor: Igazabol minden autonal az,
csak atlag ember nem latja, en latom, mert hibas az elrejto
elektronikam.
Azt is megmagyarazza, mert szalad tul a mutatom, majd esik vissza:
Ez szinten minden motornal igy van (termosztat nyitasakor hirtelen
nagyon visszahul a motor), csak nem latszik altalaban, mert 65
fok es termosztat nyitasa kozotti tartomanyben semmit nem mozdul
a muszer.
Kerdesek: Van-e ennek ertelme, vagy total hulyeseget kotyvasztottam
ossze?
Ha igen, hogyan tesztelheto igazabol? Az a baj, hogy a
hibat foleg 130-as temponal tudom produkalni, akkor is jo 10-15
percig menni kell nagy melegben, stb. Menet kozben nem tudom
meghallgatni, hogy megy-e a ventillator (az jo indikator lenne,
mert fuggetlen a homeroje). Mire megallok, addigra meg a motor
siman felmelegedhet annyit (tudom, satuzzak, ugorjak ki, hallgassam
meg), hogy beindul a ventillator.
B verzio, hogy berakatok egy 'igazi' homerot a kocsiba. Kerdes
ez mibe kerul. Ranezesre nem trivialis, mert a termosztat lenyegeben
a blokkban van, nehez kozel hozza berakni jeladot. Lehet a
gyari jeladot hasznalni (meg egy voltmerot), kerdes mibe kerul
(szerelessel). Meg nem akarok hulyet kapni egy allandoan izgo-mozgo
mutatotol (ez egyeni izles kerdese persze).
Persze a masik megoldasa a jelensegnek, hogy hengerfej problema van
(ezt nem kene latni kapasbol egy jo szerelonek?) illetve keves
a hutorendszer kapacitasa pumpa, dugulas, stb okokbol (ez lathato
kapasbol?).
Gyula
|
+ - | re: Re: Sebvaltoolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> En ugz tudom, hogy 150 fok is lehet a sebvaltoolaj homerseklete.
Az nagyon sok, azt nem elne tul a valto.
A manualis valtoknak 70-80°C az uzemi homersekletuk, az automatak
valmivel magasabban uzemelnek, kb. 90-100°C-on. A motorolajanak 80-100°C
a normalis uzemi homerseklete, de elofordul, hogy felmegy 120°C-ra is.
> Az enyemben csak 170 volt, akadt, meg kidobalta, meg minden.
Ha azt mondod, biztosan ugy is volt, csak nagyon nehez megerteni, hogy
hogyan javulna meg a "sebesseg" kidobalas egy olajcseretol. Olyanokon
szokott segiteni, mint hidegen nehez kapcsolni, melegen hangos, zug.
> valami spec szintetikus dolgot rakott bele.
Nem tudom mi lehetet az, probalkoztunk mar mi is a "csoda" adalekokkal,
hat bizony eredmenytelenul. Gyarilag is spec. szintetikus folyadek van
bennuk.
Gyanus nekem, hogy a kapcsoloszerkezetet javitotta meg, de az olajert
tobbet lehetett elkerni. ( hu de rosszindulatu vagyok O:-) )
Udv, Triznyak
|
+ - | re: autokatalogust keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keress rá az amazon-on (pl. www.amazon.de), a Motorbuch Verlag-nak egész jó
kis csináld magad szervizkönyvei vannak (már ha megfelel a német nyelvü
kiadvány)...vagy nézz be az ebay-re, ott is árulnak autókatalógusokat,
prospektusokat már nem gyártott modellekröl...
Sok sikert,
Zsolt
|
+ - | hengerfejtisztitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egy nyugdijas baratomnak van egy tiz eves autoja. Azt
allitja, hogy
csak a hengerfejet kene kitisztitani, es mukodne, de nem ert
hozza,
es a kozelben nincs autoszerelo.
Keresek valakit, aki megnezne az autot, mert o szegyell megkerni
barkit, hogy legalabb arajanlatot adjon, mert nincs sok penze.
Az auto Fiat gyartmanyu, valami hulye neve van - talan
Pandrina ? -
az udvaran all ponyvaval letakarva a XVIII. keruletben, a 193-as
busz vegallomasa kozeleben.
Ha valaki ott lakik a kozelben es megnezne, irjon nekem.
Elore is koszonom.
Hajdu Istvan
|
|